|
המאמץ הכפייתי למחוק את זכר ההיסטוריה היהודית | |||
|
|||
בארץ הזאת. חוקרי המקרא והארכאלוגיה ישראל פינקלשטיין וניל סילברמן ציינו לאחרונה את מיעוט ודלות העדויות הארכאולוגיות אודות ממלכות יהודה וישראל. ברם, ידוע ולא למתי מעט כי במשך למעלה מאלף שנה ניתצו הערבים תושבי הארץ ככפויי שד וללא הפסק כל בדל של חומר ארכאולוגי שהעיד על הממלכה היהודית כאן, בבחינת הרס העדויות אודות הקושאן על הארץ הזאת. מוכר המקרה של אסטלת הזיכרון שהיציב מישע מלך מואב לכבוד כמוש אלוהיו בעיר המואבית דיבאן שבעבר הירדן. מצבת מישע היתה יצוקה מאבן בזלת, גובהה כמטר ורוחבה כ-60ס''מ. היא ניתגלתה בדרך מקרה בידי כומר דומיקיני צרפתי בשנת 1868 במסע ארכאולוגי שהיה מעורב בו גם שארל קלרמון גאנו, סגן הקונסול הצרפתי ביפו, וחוקר רומנטיקן בעל אינטואיציות ארכאולוגיות מופלאות. הצרפתים שהיכירו זה מכבר את נוהגם של הערבים לנתץ ממצאים ''יהודים'', יצקו מייד אסטלה זו בגבס והעתיקוה לפרטיה. אכן, זמן מועט לאחר מכן ניטצו הפועלים הערבים במשלחת את המצבה המקורית. כיום, העתק הגבס הוא שנמצא במוזיאון הלובר בפריז. מתוך מצבה זו פוענחו 30 שורות. אצטט כמה שורות ממנה (היא כתובה בעברית מקראית): אנכי מישע בן כמוש... מלך מואב הדיבוני. אבי מלך על מואב שלושים שנה, ואנכי מלכתי אחרי אבי. כי כמוש הושיעני מכל המלכים, וכי הראני בכל שונאי. ועמרי מלך ישראל עינה את מואב ימים רבים, כי אנף כמוש בארצו [במואב]. וירש עמרי את ארץ מידבא וישב בה ימיו וחצי ימי בנו ארבעים שנה וישיבנה כמוש בימי. ויחליפהו בנו [של עמרי] ויאמר גם הוא: אענה את מואב. בימי אמר כן. ואראה בו ובביתו. וישראל אבד אבד לעולם. זוכרני אישית כי פעם, טרם האנטיפאדה הראשונה, במוסך רכב בקלקיליה, היה איתי ספר אודות מטבעות ישראלים עתיקים. הפועלים הסקרנים ראוני מעיין בו, ושאלוני מהם מטבעות אלה. אמרתי כי מדובר במטבעות מתקופת ממלכת יהודה. בעל המוסך, איש ממשפחה ערבית נשואת פנים במקום, זעם עלי, ואמר כי איני חייב להראות לעובדיו תמונות אלה של המטבעות ולערער אמונתם בצדקתם, לדבריו... כך, הרס העתיקות המכוון בחפירות הווקף בהר הבית, אינו כלל דבר יוצא דופן, במאמץ הערבים להכחיש את ההיסטוריה של ממלכות ישראל ויהודה. | |||
_new_ |
אכן מיכאל שרון, אתה נוגע בעובדות כואבות | |||
|
|||
אבל לא ידועות דיין למרבית אזרחי הארץ שקוראים את טיעוניהם של פינקלשטיין את סילברמן ומתנתקים מהאמת ומהעובדות. אשמח אם תציין עוד מקרים כאלה, בהם נעשו עבודות טשטוש של ההיסטוריה הישראלית על חשבון בניית תיאוריה חלופית - עם חלופי חדש-ישן הוא ה''עם הפלסטיני''. שהרי ה''פלסטינים'' לא מפסיקים לזעוק שהם היו פה לפני היהודים, שהם גרים כאן כבר ''10,000'''' שנים או קרוב לכך. | |||
_new_ |
על עובדות מהמחקר הארכיאולוגי | |||
|
|||
. לא מזמן דיברו כאן על עבודות מחקר אחרות שמהן אפשר ללמוד שיש גם יש מספיק עובדות ונתונים ארכיאולוגיים על המורשת ההיסטורית של היהודים. אחד החוקרים שנזכרו היה אדם זרטל למשל אבל היו גם אחרים. תמיד, כאשר חופש הביטוי הוא ערך מקובל בחברה יהיו כאלו שיראו מימצאים שלא ימצאו חן בעיני. זה גם לא אומר שמישהו מנסה לטשטש את ההיסטוריה שלנו, אלא פשוט לא מצא מימצאים. אז מה? לא כל מחקר כזה מיד הופך את המציאות ההיסטורית. לא כל מחקר כזה נולד וסוכם בכדי לפגוע במדינת ישראל. האם המחקר ההיסטורי, או כל מחקר אקדמי אחר, צריך לשרת רק את המטרות הפוליטיות העכשוויות שלנו? מה על חופש הביטוי והמחקר? גם אם האמת ההיסטורית תימצא אחרת נדע איך להתמודד. זאת צריכה להיות נקודת המוצא. | |||
_new_ |
דוד, דיבורים בסגנון ''מכובד'', אבל מה הקשר? | |||
|
|||
הנושא, אנא התמקד נא, הוא הרס מכוון של ממצאים ארכיאולוגיים. לפני כשנה, הועלה נושא הרס העתיקות המכוון ככל הנראה, בחפירות הווקף בהר הבית. גם אם תסתייג מהביטוי ''מכוון'', הרי שעליך מכל מקום להבין, שבכל מקרה, כך לא נוהגים בממצאים ארכאולוגיים. אין אלה, להזכירך, אפילו חפירות במצרים העילית, אלא מקום היסטורי המקודש למליארד וחצי מליון נוצרים ויהודים. מדובר ככל שניתן להסיק, בהרס שיטתי של ממצאים ארכאולוגיים בארץ הקודש, שלא החל היום, אלא יש לו היסטוריה וונדלית משלו. | |||
_new_ |
מה הקשר של הערתך לדברי? | |||
|
|||
אין בדברים שלי כלום על מצרים ו/או על יהופיץ ובכל זאת הם היו ממוקדים. ההתייחסות שלי היתה לאמירה לגבי המחקר הארכיאולוגי בארץ ישראל, ואם בעיניך זה לא חשוב או לא ממוקד שיבושם לך...... | |||
_new_ |
דוד, בלשון המעטה יש לך ''תרומה''... | |||
|
|||
. לא קטנה לכל העליהום שעושים כאן למיכאל שרון, אחד מהכותבים היותר מוכשרים בפורום ארץ הצבי. | |||
_new_ |
אני מסכים עם אבחנתו של החבר | |||
|
|||
יש למר דוד נטיה להסיט ולטשטש את הנושא הנדון כאשר הדברים לא מסתדרים כל כך עם השקפת עולמו השמאלנית. במקרה הזה מדובר על אופיים הנאצי של המוסלמים אשר כקלגסים דורסים ברגל גסה את ההיסטוריה וזכרון העמים על מנת לשכתבה על פי עיועווי הנביא הפדופיל שלהם. | |||
_new_ |
זו שיטה שמאלנית ידועה | |||
|
|||
ונפוצה אוינה יחודית רק לשמאלני זה או אחר. קשה להם להתמודד עם טענות חותכות כנגדם, אז הם הופכים את השולחן. | |||
_new_ |
אני מסכים עם אבחנתו של החבר | |||
|
|||
אתה יכול להסכים כאוות נפשך עם כל שטות שאתה רואה, אבל זו עדיין שטות. להבדיל ממך ומהחבר שלך, ד''ר סיון מסביר את דעותיו מבלי להכפיש אחרים ומבלי להסתתר. אתה, לעומת זאת, מסתתר מאחורי כינוי כדי שתוכל להמשיך להטיל רפש. דובר כאן על מחקר ארכיאולוגי והרס ממצאים ארכאולוגיים. ד''ר סיון ענה לעניין. ההסטה כאן היתה מעניין הארכיאולוגיה לעניין אישיותו של ד''ר סיון. מי שהסיט את הדיון לא היה ד''ר סיון. | |||
_new_ |
טקטיקות כמו -טעוניות | |||
|
|||
''ד''ר סיון ענה לעניין. ההסטה כאן היתה מעניין הארכיאולוגיה לעניין אישיותו של ד''ר סיון''. הכותב ''סוחר נדלן'' - המגיב השלישי בנושא - מצביע על: ''קשה להם להתמודד עם טענות חותכות כנגדם, אז הם הופכים את השולחן''. אם הדברים הללו נוגעים לאישיותו של הכותב הנכבד מאד דוד סיון, הרי שהנגיעה הינה רק על דרך ההיסק ההגיוני שעשוי הקורא להסיק לגבי אישיותו של הנוקט בדרכים כאלו. | |||
_new_ |
סילוף ההיסטוריה: הפיברוק, התדהמה והזעם | |||
|
|||
דפוסי התועמלנות האנטי ציונית: ניתוח שיטתי דיון 271 כזב הישרו-צנטריות (''פשעי'' ישראל כעומדים במרכז תשומת הלב הגלובלית) דיון 305 תרבות אוסלו - התפשטות השיח הכוזב בהוויה הישראלית דיון 507 הפוסט ציונית - מאפייני סילוף ההיסטוריה דיון 595 מימדי הפיברוק, התדהמה והזעם המפעל ההיסטורי ותגובת הנגד של השלילה וההכחשה דיון 627 | |||
_new_ |
מיכאל שרון, תודה רבה לך | |||
|
|||
מאמרים מרתקים. אשוב לעיין בהם. | |||
_new_ |
תודה. | |||
|
|||
_new_ |
תודה. | |||
|
|||
_new_ |
הפורע במיטבו | |||
|
|||
.. לא נותר לנו אלא להוריד את ידית המים ולקוות שהצחנה תינקה במימי האסלה לכיוון ביב השופכין. | |||
_new_ |
הורה מיכאל, הורה. במעגלים. | |||
|
|||
_new_ |
המאמץ הכפייתי למחוק את זכר ההיסטוריה היהודית | |||
|
|||
כתובה במואבית, בכתב עברי קדום. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |