|
''גובל בשפיכות דמים''? | |||
|
|||
שאלה לכותב המאמר, נסים ישעיהו - מדוע אתה טוען כי פינוי יהודי מביתו הוא מעשה ''הגובל בשפיכות דמים''? זו נראית לי טענה מופרכת או לכל הפחות רחוקה מלהיות ברורה. אם הטיעון שלך יהיה כי הקונפליקט שיווצר עשוי להוביל למאבק אלים, הרי שהוא פסול מיסודו - בהמון אירועים שונים ומשונים יש סיכוי להיקלע לקונפליקט אלים (בפרט כאלה הכרוכים באכיפת חוק) בין יהודים ליהודים, ואין בעובדה זו כדי להצדיק הימנעות מהם. שאלה נוספת ברשותך - מדוע אתה מצטט את האיסור (''יהרג ובל יעבור'') הגורף לגרום לשפיכות דמים, אך בתשובתך מדגיש כאילו יש עניין מיוחד כאשר מדובר במחלוקת בין יהודים דווקא? האם לציטוט יש תוקף מיוחד במקרה זה? האם אין זו תוספת שמסיחה את הדעת מהעיקר ומותירה טעם רע של מוסר יחסי? | |||
_new_ |
כל התורה כולה על רגל אחת | |||
|
|||
שיהודי מגורש זה שפיכות דמים,שערבי מגורש זו מצוה מאלוהים. | |||
_new_ |
כל הבולשביזם על רגל אחת | |||
|
|||
כשיהודי מגורש זה חוקי ודמוקרטי כשערבי (לא) מגורש השמאלנים מאיימים בפיצוצים, במלחמת אחים ובפירוקה של המדינה. תורת הגזענות והצביעות על רגל אחת !! | |||
_new_ |
כל התורה כולה על רגל אחת | |||
|
|||
זו כל התורה האישית שלך. יש גם ''תורות'' אחרות. אנושיות יותר. | |||
_new_ |
שפיכות דמים ומוסר מוחלט | |||
|
|||
בס''ד. המושג 'שפיכות דמים' מתקשר אצלנו לרצח במובנו הפשוט, וזו הגדרה מצמצמת; לא כן אצל חז''ל: (בבא קמא, נח/ב) תני תנא קמיה דרב נחמן בר יצחק: כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים. וכן (שם, קיט/א) א''ר יוחנן: כל הגוזל את חבירו שוה פרוטה, כאילו נוטל נשמתו ממנו שנאמר (משלי א, יט): כֵּן אָרְחוֹת כָּל-בּצֵעַ בָּצַע אֶת-נֶפֶשׁ בְּעָלָיו יִקָּח: הרעיון לעקירת היהודים ח''ו, יכול להסתמך רק על ההנחה שהמערכת-המדינה חזקה מהם. בדיוק כמו שהגזלן חזק מהנגזל, האנס חזק מהנאנס/ת והרוצח חזק מקורבנו. גוי שאונס יהודי לעבור על מצווה ממצוות התורה – זה היה כמעט טבע העולם ולא שייך בזה המונח 'חילול ה''. יהודי שעושה זאת – הוא עצמו מחלל את ה' וכופה על יהודי נוסף לחלל את ה'. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |