פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נו, לא הייתי משווה אותך...
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 23:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...ליחזקאל,זכריה או דניאל אולם בכל זאת במשהו צדקת- ארה'ב תתייצב,בזמן זה או אחר,נגד מדינת ישראל וזה יהיה,כנראה,הרבה לפני 2014.
לדעתי טעית לגבי אירן והיא תתחמש בנשק גרעיני (כמו עוד מדינות מוסלמיות באיזור) למרות הלחצים הבינלאומיים גם אם בשלב מסויים היא תבצע תרגיל הטעיה שיֵרַאה 'כאילו' היא משעה את הליך יצורו.
מצבו החברתי והכלכלי של עם ישראל (חוץ מהאליטה שתלך ותתעשר יותר ויותר) ילך ויחמיר והתוצאה תהיה -יותר פשע,אלימות,הפקרות ושחיתות שתתפשט כאש בשדה קוצים צחיח.
השלטון המושחת ילך ויתפורר כששליחי הציבור המושחתים ידאגו רק להציל את עורם מזעם ההמון ש'יתפוס' סוף סוף שעבדו עליו כל השנים ומכרו לו לוקשים מעופשים בעטיפה של צלופן מבריק.

והיתר הרי הוא כתוב בספרי הנביאים.
_new_ הוספת תגובה



''הרבה לפני 2014 ''. כמה הרבה? כתבתי שב-‏2009
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 23:53)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך מכל מקום נישמעים מפוקחים וראליסטים ורואים נכוחה. אבל רגע, אתה בטוח ששמירה על תרי''ג מצוות ושולחן ערוך בקפידה יתירה היא הפתרון להשיב את פני הדברים?

והרי בארץ אבותי, רבים מיהודי פולין, הקפידו הקפדה יתירה על ''קלה כחמורה'' ואף על פי כן ניספו בידי הצורר (שתלה בפתח תאי הגזים בטרבלינקה פרוכת בה כתוב: ''זה השער לה', צדיקים יבואו בו''). ואילו כפי שמציין חברי, רופא ממוצא בולגרי, יהודי בולגריה מאידך, כלל לא היקפידו, אפילו הרב נסע בשבת ברכבו לבית הכנסת, ואף על פי כן ניצלו מהשואה בידי המלך בוריס. כיצד תסביר זאת?
_new_ הוספת תגובה



''רשע וטוב לו,צדיק ורע לו''
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 16/06/2006 שעה 0:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאתה שואל בעצם זה - איפה הצדק? למה לרשעים טוב ואילו הצדיקים סובלים?

על זה ענה כבר דוד המלך-

''איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת,בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אוון - להשמדם עדי עד''.

כדי להסביר לעומק את פשר הדברים צריך להתחיל מבראשית,להבין מי ברא את העולם ולשם איזה תכלית. את התורה צריך ללמוד מפי אדם ירא שמיים ולא מפי כופרים כפי שמלמדים היום בבתי הספר הממלכתיים.

אם האדם לא יודע מהיכן הוא בא,לאיזה תכלית הוא נברא ולאן הוא הולך בסופו של דבר- אז מה הטעם להסביר?
_new_ הוספת תגובה



אתה לא יודע
סתם אחד (יום שישי, 16/06/2006 שעה 13:52)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הזמן אתה מתחזה לחכם אבל בסוף מקשקש ''אז מה הטעם להסביר?''
אם היית יודע את ההסבר לא היית משתחצן כבער או כסיל.
_new_ הוספת תגובה



''רשע וטוב לו,צדיק ורע לו''
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 14:32)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני בטוח שזה המקרה של צדיק מול רשע. וכי יהודי בולגריה היו ''רשעים''?

הפסוק שהבאת אכן מתייחס לרשעים, פסוק יפה וחכם, אך אין צורך מיוחד להסבירו לעומק ברוח דבריך בפסקה האחרונה, דהיינו לפרוס את כל עניין הבריאה ולתת פרספקטיבות של מעשה בראשית. ואולי כן, במובן מסויים, אך איני בטוח שבמובן אליו אתה מתכוון של הברית ומילוי הוראות שולחן ערוך בדקדקנות.

הפסוק הזה אומר שרשעים בולטים; ומציצים'' החוצה, דהיינו שוב - בולטים, על מנת לקצרם ולגזמם באיבחה אחת (ולאבדם עדי עד). זהו דימוי מתחום החקלאות, של גיזום. עליהם לבלוט, כדי שיקל לכרתם ולגזמם.

יש כאן גם משהו מהמושג שהיונים כינוהו ''היבריס'' - משהו כמו חריגה חצופה, גאווה פורעת, מתריסה. http://en.wikipedia.org/wiki/Hubris

וכמובן, ההיבריס, החריגה הגאוותנית - נושאת עונש כבד.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי