פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליובב, 18/06/07 8:59)
אמממ...
זוהר בדשא (יום שני, 18/06/2007 שעה 16:22)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אקדמיה היא באמת מקום בו למלאכה אין כמעט סימנים אם נלך עם המחשבה היובבית לערך 70 אחוז מהאקדמיה מיותרת, אז לפי הציטוט הזה המוכר של הרמב''ם צריך לסגור את האקדמיה כי היא מושב ליצים , רוב עיסוקי האקדמיה בהבלים בטקסטים מיותרים כפי שרובנו יודעים או-לא , אבל אנו ובמערב מקדשים ידע ולימוד אפילו ''אם הוא נטול מלאכה'' ואולי במקום מסוים ובזמן מסוים אין לנו פרספקטיבה לתת תשובה מה נחוץ ומה לא ולכן הלימוד אינו דבר רע כל כך.

הציטוט הזה של הרמב''ם נכון במקרים מאד מכוונים , שלילת לימוד של טקסטים יהודיים אינה כוונתו של הרמב''ם אלא הכוונה היא שהלימוד אינו בפני עצמו או קרדום לחפור בו .

כרגיל יובב משבש ומעוות טקסטים כדי להוכיח שהוא מצוי בטקסטים של הנשר הגדול , והגרוע באמת יובב שניתן לדמיין מה יהא גורל האקדמיה לו אנשים היו עושים שימוש כל כך פשטני ופחזני כמו שאתה עושה בצורה דמגוגית האופיינית לך.

זה לא שאני ממש מת לנהל עם יובב דו-שיח אבל השטויות היומרניות שהאיש הזה כותב לפעמים סוחטים ממני תגובה- אני מתנצל מראש.
_new_ הוספת תגובה



אמממ...
יובב (יום שני, 18/06/2007 שעה 20:54)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיני אין הבדל מהותי בין לימוד גמרא לבין לימוד ספרות הודית של ראשית המאה ה-‏12 לפניה''ס. אבל בפועל ההבדלים הם:
א. העוסקים בחקר נושאים איזוטריים בד''כ אינם טוענים שזהו העיסוק העילאי, וגם אם כן - הם אינם נלקחים ברצינות ע''י סביבתם.
ב. יש מספר מצומצם מאוד של אנשים שעוסקים בנושאים אקדמיים איזוטריים כפרנסה או כתחליף לפרנסה, ומתוכם רק מועטים במימון המדינה, בעוד ביהדות שמייצגים פה כל מיני אנשים התפיסה היא שזה היעד שכל אחד צריך לשאוף אליו, ועל הציבור לממן אותם (ובהקשר זה ציטטתי את הרמב''ם).

ברור שאין לך עניין לנהל דו שיח. למה להתמודד עם עובדות וטענות הגיוניות כשאפשר להשפריץ האשמות חסרות תוחלת ולהעלם.
אני מניח שכשהיית ילד עסקת רוב זמנך בלצלצל בפעמוני דלתות ולברוח.
_new_ הוספת תגובה



אמממ...
זוהר בדשא (יום שני, 18/06/2007 שעה 21:37)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מספר מצומצם מאוד של אנשים שעוסקים בנושאים אקדמיים איזוטריים - עובדות?...מה איפה?

בטח יש ליובב מראה מקום , מחקר מדעי שיוכיח שהמשפט שכתב אינו איולת מוחלטת.

ועוד תהיה , מי ממן את העוסקים בלימוד של '' נושאים אקדמאים איזוטרים'' מן הסתם יובב עצמו או שיורד המימון מהשמיים בהשגחה אלוקית מן הסתם .

הנה רק מבקשים מיובב לנמק את האיולת שכתב וכבר הוא מוסיף איולת על איולת.

ואני אומר כל לימוד איזוטרי או לא אינו דבר שיש בו פסול , ויובב היה מוכיח כל מי שהיה מוכיח מוסלמי שלומד טקסטים הקדושים לו למוסלמי ,אפילו אם בעיני אנשים מסוימים מדובר באיזוטריה , הדרישה שאדם יעסוק במלאכה במקרה של יובב נובעת מהיותו גזען, שסולד מיהודים דתיים, בשפה העכשווית יובב מנכיח את אי-יכולתו לקבל את האחר שכן בסיס הפסילה של יובב אינו התוקף של הטקסט אלא מי שלומדו וזהותו הדתית ה''איזוטרית'', כלומר יובב החליט שבגלל סלידתו מיהודים מסוג מסויים הוא מבטל את לימודם לצורך זה אף עושה שימוש בטקסט ''איזוטרי'' כשלעצמו של אחד בשם הרמב''ם.
_new_ הוספת תגובה



אמממ...
יובב (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 0:23)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מפתיע אותי שהבנת הנקרא היא בעייתית עבורך.

לימוד של נושאים לא פרקטיים שאינם נושאים פרנסה מתחלק בעיקר לאקדמיה ולאנשי דת. אני מניח שתחומים אחרים כמעט ואינם ממומנים ע''י המדינה.
בעוד שבאקדמיה יש אלפים בודדים של סגל (שחלקם הגדול עוסק בנושאים שאינם שנויים במחלוקת כמו מדעים מדוייקים, הנדסה, רפואה וכו') ישנם עשרות אלפים אם לא יותר של 'תלמידי חכמים'.

בנוסף יהודים דתיים מסתכלים על לימודי הדת כפסגת יכולת החשיבה האנושית ועל כתבי הדת כאל שיא היצירה האנושית ומייחסים לה תכונות של קדושה.

לא התייחסתי לדתות אחרות, כיוון שאני לא מכיר את המצב בהן, אבל איכשהו יש לי תחושב שאין מקבילה למצב שלנו באף מדינה שהיינו רוצים להדמות לה.
_new_ הוספת תגובה



שניכם מדברים לא לעניין
עמיש (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 0:35)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדל בין לימודים דתיים ללימודים אקדמיים אינו בנושא אלא בגישה.
גישה אמונית לכתבים היא של שינון ופרשנות בעוד שגישה אקדמית היא של קריאה בקורתית למטרות מחקר.
_new_ הוספת תגובה



[•] שטויות
זוהר בדשא (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 9:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

לטעון שבאקדמיה בפועל הלימוד הוא בקורתי זו הסתכלות אופטימית עם חשיבות עצמית ורצינות גבוהה מידי ביחס למוכר מהאקדמיה, תשעים אחוז מהלימוד הוא טכני , מוכתב , למטרת קבלת תואר ואו מעמד אקדמי , הבקורת אם בכלל היא הצעה אפשרית שנדחית ברוב המקרים מנימוקים שונים.
אכן מטרת הלימוד שונה מלימוד של איש דת טקסטים דתיים אבל לפי יובב הוא יובב החליט שהם מיותרים כי הוא לא רוצה לממן את הלימודים האלה ואין בהם מלאכה לפי הרמבם , שאין גם בלימודים או ברוב לימודי מדעי הרוח והחברה באקדמיה מלאכה זה הרי ברור , איזוטרים בשפתו הלימודים האלה .

בסה''כ הטקסט שהוא כתב גזעני.
_new_ הוספת תגובה



אני מדבר על העקרון
עמיש (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 10:44)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בין הלומדים האמוניים יש כאלה שמטרת הלימוד שלהם אינה שינון ופרשנות אלא גם קריאה יצירתית ובקורתית.
ההבדל הוא במטרות, כשהאקדמיה עוסקת בטכסט (חדש או עתיק) יש לכך שני שלבים הראשון הוא הבנת הטכסט במשמעותו הראשונית כפי שנכתב והשניה היא בקורת הטכסט.
על מנת להמנע מאמוציות נוכל לבחון את ההתיחסות של הכנסיה לכתבים הרפואיים של גלנוס ואת התייחסות מדע הרפואה לאותם טכסטים.
ברור כמו כן שאין כאן שחור ולבן ויש תחומי חפיפה.

שאלת מימון הלימודים במוסדות דתיים היא שאלה ציבורית שנשקלת באותו אופן בו נשקלות שאלות מימון ציבורי אחרות כמו סל בריאות, מיגון ישובים, תוספת שכר למורים וכיוב'

לכל אחד יכולה להיות עמדה אחרת וכל אחד מנצל את מעמדו על מנת לממן את מי שהוא חפץ ביקרו וכמובן שכל אחד חושב שהוא צודק והשני טועה.
_new_ הוספת תגובה



שניכם מדברים לא לעניין
יובב (יום שלישי, 19/06/2007 שעה 21:52)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשני המקרים מדובר בעיסוק שניתן להגדירו כ'רוחני', אבל יש כאלה שרואים בו פסגת ההישג האנושי, הבסיס לחיים ומצפים שיממנו אותם...
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי