פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אביר לבן / טור אישי
אורי מילשטיין (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 9:45)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מהו האיום שמסכן אותנו במאה ה- 21?
דוד סיון (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 11:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם כוונתך שהמאמץ להבנת האדם בעצם יוצר את הבעיה?

''....בהבנתה את התנהגות האדם משום שהבנת האדם מאיימת עליו והוא מנטרל אותה על ידי פיתוח תובנות חדשות, מאימות עוד יותר''
_new_ הוספת תגובה



אכן מילכוד 21 במאה ה 21
ישראלי פזיז (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 13:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המלכוד הזה היה תמיד אך במאה ה- 21 הוא נחשף
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 18:21)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לדוד: אכן זאת כוונתי וזה גם ייחודה של התבונה ושל
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 15:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''האדם הנבון''.
_new_ הוספת תגובה



אורי, אז אם אני מבין נכון את מה שאתה
דוד סיון (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:02)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מציג כאן זה תחום של חקר אבסורדים בהתפתחות האדם/היהודי/החברה. האם זה תחום מוכר באקדמיה?
_new_ הוספת תגובה



אנטיביוטיקה וחיידקים אלימים כדוגמא וכמשל
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוודאי שהתחום הזה מוכר. טול לדוגמא את תחום הרפואה: האנטיביוטיקה ניטלה מחלות רבות כמו דלקת ראות ושחפת. אבל היא גם המריצה הופעת חיידקים אלימים הרבה יותר המחוסנים מפני האנטיביוטיקה והם גורמים למחלות קשות בהרבה, עד כדי כך שיש צופים מגפות קשות כתוצאה מכך. נושא זה ודומיו נחקרים באקדמיה.
_new_ הוספת תגובה



דקה רצינות
ארץ הבצ (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 12:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תורת השרידות היא תורה מדעית
וניתן לשפר את יכולת השרידות שלנו ע''י הסקים לוגיים תוך למידה מתמדת שלה.
אזי אויבנו יכולים לקרוא את ספריך לשכלל את יכולת שרידותם ולסכן את שרידותינו
מסקנה פרסום פומבי של התורה נושאת בחובה איום שרידותי פנימי ומן הראוי שאיום זה ינוטרל.
_new_ הוספת תגובה



אתה מכיר את הסיפור עם ההוא שהלך לרופא?
מי שזוכר (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 13:01)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרופא אמר לו -''לא צריך לחתוך, זה יפול לבד...''
_new_ הוספת תגובה



זה בגלל שהוא הלך לרופא אליל כאן יש לנו עסק עם
ארץ הבצ (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 13:08)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדע
_new_ הוספת תגובה



כשאתה צודק אז אתה צודק
מי שזוכר (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 13:26)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב שהארת את אזני
_new_ הוספת תגובה



אין טעם רב להאיר עיני עיוור! הרי מחוץ לדברי לצון
שפרה כהן (שבת, 18/01/2003 שעה 10:25)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובדחנות אינך אומר דבר.
_new_ הוספת תגובה



לשפרה, ''מי שזוכר'' איננו עוור מוחלט אלא רק כבד-
מילשטיין אורי (שבת, 18/01/2003 שעה 10:43)
בתשובה לשפרה כהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רואי. אגב, מכיוון שהוא נכה, ראוי לא ללגלג עליו.
_new_ הוספת תגובה



''מי שזוכר'', זוכר רק מה שנוח לו, דהיינו - לא הגון!
יוסי כהן (שבת, 18/01/2003 שעה 15:46)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לארץ הבצ: גם מטעם זה, אולי, מערכת הביטחון של
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:05)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל עושה ככל יכולתה כדי לנטרל את פרסומי ואותי אישית, גם בתוך המערכת הביטחון, גם במערכת האקדמית וגם באמצעי התקשורת.

אני מניח שגם מבקרי החריפים ביותר בפורום זה לא יכחישו שעד לפני כ- 10 שנים פרסומי זכו לתהודה רבה בכל אמצעי התקשורת בישראל. עד אז לימדתי גם בקורסים הכי בכירים בצה''ל והוזמנתי לכל הכנסים המדעים בישראל בתחומי הביטחוןכמרצה ראשי. בעשר השנים האחרונות שבהן אני מפתח ומפרסם את התיאוריה הנדונה נוטרלתי לחלוטין.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד לצה''ל
ארץ הבצ (יום ראשון, 19/01/2003 שעה 17:00)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד לשרות בתי הסוהר
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 7:05)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השב''ס מתנגד לאינטלקטואליזציה של מערכת הכליאה
ארץ הבצ (יום שני, 20/01/2003 שעה 12:28)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

?
_new_ הוספת תגובה



השב''ס מחייב את קציניו לסיים תואר ראשון
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 14:50)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה סמפטום של כוונה אינטלקטואלית.
_new_ הוספת תגובה



לא ידעתי שיש לך כזה כבוד לאקדמיה
רפי גטניו (יום שני, 20/01/2003 שעה 15:07)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הרי אני תלמיד גאה באקדמיה!
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 18:19)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז למה הגרשיים ?
רפי גטניו (יום שני, 20/01/2003 שעה 18:30)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''האקדמיה'' של אפלטון
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 23:58)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את משמעות הגרשיים איש מחכמי פא''צ לא הבין לרבות החכם בלילה דוד פלד המכנה אותי ''תלמיד''. אקדמיה בגרשיים היתה רק אחת בהיסטוריה: האקדמיה של אפלטון, האמא של כל האקדמיות והאוניברסיטאות בהיסטוריה.
_new_ הוספת תגובה



מכל מלמדי השכלתי
רפי גטניו (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 0:24)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכמו ושאתה רואה, אני לא מתבייש לשאול כאשר איני מבין משהו.

אז מגיעה לי ממך איזושהי התנצלות מפתיל אחר , לא ?
_new_ הוספת תגובה



אני מתנצל ומקווה שלא קצת בגיני פרשת מתפקיד
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 7:57)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העורך.
_new_ הוספת תגובה



לא. אל תכביר בערכך
רפי גטניו (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 12:41)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גם לפרפר הברזילאי מ''אפקט הפרפר'' של תורת הכאוס
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 13:44)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא היה ערך, עד שהוריקן הרס ערים בארצות הברית.
_new_ הוספת תגובה



אתה מוכן להרחיב ? אני לא מכיר את הנושא.
רפי גטניו (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 13:57)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קרא את הספר ''כאוס'' של גליק, תורגם לעברית
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 23:52)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויצא לאור בהוצאת ''מעריב''. הנושא קשור לעקרון המתמטי והפיסיקלי של רגישות לתנאים התחליים.
_new_ הוספת תגובה



ממעשיהו תצא תורה
ארץ הבצ (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 13:10)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי אם תתבצע אינטלקטואליזציה של מערכת הכליאה,יוכל הש''בס לשפר את יכולות הכליאה השלו עד לרמה מקסימלית בו הוא יוכל לכלוא את כל הפלסטינאים במקסימום הספק ומינימום משאבים וכך ינוטרל האיום הפלסטינאי ללא צורך למהפכות במערכת הביטחון.
_new_ הוספת תגובה



בית הכלא הוא בית הספר הטוב ביותר לטרור, לכן
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 13:46)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מימוש רעיונך רק ירע את מצבה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



עדיף לכן לשחרר טרוריסטים לחופשי?
ארץ הבצ (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 14:01)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שילמדו שיעור בבית הספר של החיים לדעתך
_new_ הוספת תגובה



טרוריסט צריך לחסל בבחינת ''הטוב בנחשים רוצץ את
תלמיד ב"אקדמיה" (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 0:08)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשו''. אלא שהיום, במדינות נאורות, כמו ישראל, אין מחסלים אנשים. לכן לא יהיה פיתרון לטרוריזם עד שהדמוקרטיות הנאורות לא תחלטנה שלמען הגנת הדמוקרטיה והנאורות יש לחסל את הטרוריסטים.
_new_ הוספת תגובה



ישראל היא מדינה יהודית לא מדינה נאורה
ארץ הבצ (יום רביעי, 22/01/2003 שעה 15:36)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינטילקטואליזציה של מערכת הכליאה היתה יוצרת גם עונש מות סטנדרטי של כלואים כמימד אופציונלי למקסימיזציה של יכולות המערכת.
כדי לך אם כן להתחיל את המהפכה בבתי הסוהר
כל המהפכנים הגדולים התחילו שם.
_new_ הוספת תגובה



הבנת ההתנהגות - גורם המנחשל האדם לעריצות הקדומה
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 15:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקדומה:

דוגמאות:

שימוש בפסיכיאטרייה לריפוף צלם האדם, ולהשפלת מנהיגות אופוזיציונית למטרות ניטרולה, בבריה''מ ובדמוקרטיה העממית של מזרח גרמנייה.

שימוש נירחב בלוחמה פסיכולוגית הן במערכת הבחירות 99 (לפי ידיעות שונות העסיק מטה הבחירות של ברק קציני צה''ל שהתמחו בלוחמה פסיכולוגית) והן בזו הנוכחית למטרת הטלת אימה וכיבוש השלטון.

השימוש המודרני בממצאי המחקר המדעי אודות התנהגות האדם, משמש לחיסול אפקטיבי של גורמי אופוזיציה להגמוניה השלטונית.

מדוע מדובר בחיסול אפקטיבי?

משום שפגיעה ישירה הן ברקמות הגוף, הן באמצעות עינויים והן על ידי השחתת רכוש, לא בולמת את המרי ורוח החופש הקמה כנגד שלטון עריץ. פגיעה ואלימות ישירה כזו דווקא מעצימה את רוח המרי, שמצטרפים אז אליה כתגובת-נגד המונים במעגלים הולכים ומתפשטים.

מאידך, השימוש בפסיכיאטרייה ופסיכולוגיה הינו חמקני ועקיף, ונמנע מלהצטייר כמפעיל אלימות כנגד מנהיגות האופוזיצייה.

במקום זאת הוא מציג את מנהיגי המרי כדלקמן:

1) אומללים ומתוסכלים ממטרותיהם ואחוזי כשל כלפי משאת נפשם;

2) לא יוצלחים מבחינה תיפקודית;

3)אנטי חברתיים;

4) לוקים בבעייתיות אישיותית, בעלי אישיות פגומה וחבולה

וכיוצא בזה ביזויים המוסווים כז'רגון מיקצועי.
********************************************.
(ראו תיפעול פסיכולוגי כזה על ידי השטאזי במזרח גרמנייה).

אמצעים פסיכולוגיים אלה מביאים:

א. לחיסול האפשרות של הסחפות המונים אחרי המנהיגות המבוזה.

ב. מנטרלים, מרופפים מעממים ומטים ממשמעותם את המסרים של החופש, המוצגים כ:

כמסרים מבולבלים של רופפי מוחין
******************************

בכך מפר השימוש הפורע בממצאי המחקר ההתנהגותי את האיזון העדין בין גורמי כוח במדינה
**************************************

איזון כזה מאפשר את החופש האינטלקטואלי, ואת פריחת הרוח החופשית, המדעים והכלכלה.

מתממשת כאן למעשה השתלטות חד צדדית ואקסלוסיבית של גורם הגמונייה יחיד.

גורם יחידני זה, המשתמש בשיטות עקיפות, אפקטיביות, ומעוטות השקעה -

שיטות הקוראות תגר באופן מובנה-פנימית על הרוח האנושית -
****************************

מתפתה בנקל, עקב הפרת איזון הכוחות, לתפעל את העריצות ההרמטית והאטומה כלפי הרוח האנושית החופשית ביתר שאת.

הדבר מעצים תפעול ביזה עצימה של אוכלוסיות. בכך חוזר האדם מבחינה רוחנית לתקופת האבן, ולמציאות שלטון השמאן והמכשף הקדמון.

קישורים:
חמס ושילטון: שיטות הגמוניה שלטונית עתירות-מידע התנהגותי: דיון 1118
_new_ הוספת תגובה



שימוש בפסיכולגיה להשפיל
דוד סיון (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 15:40)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עושה גם ישראל הראל במאמרו ''עדיפים המושחתים שלי,'' הארץ, 16.1.2003. הוא בעצם מסביר שהבחירה היא בין מושחתים אז עדיף הליכוד. בדרך הוא מאשים בתוצאה את התקשורת וכל הגורמים הישירים בנפילה הצפויה של העבודה. אבל עבורו חשוב שכל החוזרים לזרועות הליכוד זה בסדר להיות עם המושחתים שלי.

הוא כמובן לא מזכיר מפלגות אחרות, שעדין, נקיות משחיתת. כדאי לקרוא בהקשר למה שכתבת כאן.
_new_ הוספת תגובה



לדוד, כולם עושים שימוש בתבונה כאמל''ח, גם אתה
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם אני, כי התבונה (ותוצאותיה) היא אמל''ח אופייני של ''האדם הנבון'' וכל כולה חיפוש אך דרכי ניטרול איומים לשם שרידות.
_new_ הוספת תגובה



לשרון: רוח האדם חופשית מפתחת ''מיתרים'' חדשים
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:36)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקבל את ההבחנה שלך, אבל בעצמך ספקת את ניטרול האיום: רוח האדם החופשית, כדבריך, מפתחת ''מיתרים'' (תובנות) חדשים המנטרלים את השיטות של הפסיכולוגים והפסיכיאטרים. והראיה: יועציו, מומחי ההתנהגות של אהוד ברק, שאותם הזכרת,הצליחו אולי בסיבוב הראשון של התמודדותו של ברק מול נתניהו, אך לא הצליחו לסייע לברק לגבור על אריאל שרון בבחירות האחרונות.
_new_ הוספת תגובה



לשרון: ''קידמת'' הרס ואלימות
מילשטיין אורי (שבת, 18/01/2003 שעה 7:59)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון: התיחסות נוספת אחרי קריאה שניה של תגובתך המעמיקה:

1. אם התבונה היא אמצעי לחימה הייחודי של האדם לניטרול איומים, הרי כל אדם באשר הוא אדם ישתמש גם בתובנות טכנולוגיות וגם בתובנות ממדעי ההתנהגות לניטרול איומים.

2.כפי שהצביעו על כך אנשי ''אסכולת פרנפורט'', תובנות חברתיות בעזרת אמצעי התקשורת המודרניים מעוותים את רוח האדם, את כושר הביקורת שלו ואת שאיפתו לחרות. זה הרקע של מרד הסטודנטים ב- 1968 שהנביא שלו היה איש אסכולת פרנפורט - מרקוזה, וזה הרקע לאנטי-גלובליזם של ימינו.

3. בכל היסטוריה של כל תחום ובכל תחום האיומים והניטרולים נעשים אלימים יותר ולכן פוטנציאל הקריסה הולך וגדל. מכאן שהקדמה היא קדמת ההרס והאלימות.
_new_ הוספת תגובה



לאורי: האם הצ'כים ודובצ'ק שנירמסו בשרשראות הטנקים
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 19/01/2003 שעה 7:51)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסובייטים ב- 1968- היו אנשי אסכולת פרנקפורט וחסידי השמאל החדש?

האם המרי האנטי סובייט הפולני שהחל במספנות בגדנסק היה פרי התעמקות במחשבה הבולשביקית?

האם אלו ממזרח גרמנייה שבבריחתם לחירות נורו למוות על ידי ''אוהבי'' השטאזי וקלגסיו המזויינים - האם הם התעמקו בכתבי הוגים שמאלנים, או פעלו בביטוי ספונטאני של רוח האדם החופשי והאוטונומי שעוד נותרה בהם, כל עוד נפשם בם?

כנראה שיטות פרוק הצלם האנושי מקוממות את כל מה שאנושי בנו ובנוי לקדם - אולי גם באופן לא מודע -את נסיקת הציויליזיציה.

לשם כך לא צריך להתעמק בכתבים עבי כרס, אלא רק להיות קשוב לצלם האדם שבך.
_new_ הוספת תגובה



לשרון: יצחק רבין - ''מצביא מהולל'' כמשל
מילשטיין אורי (יום ראשון, 19/01/2003 שעה 9:07)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיטות פירוק צלם אנוש, כדבריך, אכן מקוממות, אבל גם מצליחות למדי.

טול לדוגמא את שטיפת המוח בישראל בנושא ''יצחק רבין המצביא המהולל'': רוב הישראלים הטמיעו את המסר השקרי. רוב אלה שלא ההטמיעו, חוששים להביע את הדעתם שמא יבולע להם.
_new_ הוספת תגובה



שאלה למר אורי מלשטיין .
סוריא (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 19:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי, בצבא ובמנהיגי ישראל ישנה בעיה של חוסר איטנקטואלים מספיק כדי להבין את היתפתחות אויבנו שעובדים בלוחמה נגדנו בקוד אכזרי, וללא חוקים מוסריים, ובכל זאת אני חוזרת וחושבת הכיצד ישראל אינה מגיבה קשה יותר באויבנו אחרי פגיעות באזרחים ישראלים בצורה כה קשה, האם מדובר בקשירת ידיו של שרון ע''י האמריקאים, או לחץ מדיני אחר, או פשוט זיקנה, או אויב חכם, למול צבא כושל,? כל פעם שמכים פה ושם זה מזכיר לי את מטוסי הסקייהוק שגרדו את מבצר הבופור, בהפצצות ומאומה לא עזר, תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



למיטב ידיעתי את מסיקה מסקנות נמהרות
אבנר בן בסט (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 21:49)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכך שאת קובעת: ''בצבא ובמנהיגי ישראל ישנה בעיה של חוסר אינטלקטואלים מספיק כדי
להבין את היתפתחות אויבנו שעובדים בלוחמה נגדנו בקוד אכזרי, וללא חוקים
מוסריים, ...''.
האם באמת אין אנשי אינטלקט בצבא ובמערכות הביטחון, או שאת מנותקת מאותם מערכות?

למיטב ידיעתי יש אנשים אינטליגנטים למכביר במערכות אלה וגם המערכות עצמן עיצבו דפוסי עבודה וניהול טובים הרבה יותר מבעבר.
_new_ הוספת תגובה



ובכן מדוע קיימת תכשולת כמו טנק המרכבה?
סוריא (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 23:34)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או אוזלת יד בטפול יותר מעמיק ונקודתי בנושא הטרור, לדעתי טרור צריך לטפל באותה דרך בטרור, כן צבא נגד טרור כדוגמאת טיהור קיני מחבלים, שליטה על כפרים מחוזות וזמנית טרור מסיבי נקודתי מצידינו יכול להועיל כהרתעה ובהחזרת כח הרתעה שלנו,בחיסולים,ועוד מיתות בדרכים משונות אינטלקטואלים בוודאי יש בהמצאות ודרכי חשיבה אך היכן הם?
_new_ הוספת תגובה



תובנות אנטי-טרור
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:45)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מערכת הביטחון של ישראל לא פיתחה תובנות אנטי-טרור משום שראשיה הבלתי אינטלקטואלים האמינו, לפחות עד האינתיפאדה הראשונה, שהטרור אינו מהווה איום אסטרטגי של מדינת ישראל, ושאת הטרור ניתן לחסל בעזרת הצבא הסדיר, שלא אומן לכך.ואפילו אם הגישה השתנתה כפי שכתב אבנר, היא השתנתה מאוחר מדי ומעט מדי ולכן היום היא כבר לא לרוונטית לטרור הנוכחי.
_new_ הוספת תגובה



לסוריא: את מתחילה להיות ימניתתתת, דירבאלאכ...
רפי אשכנזי (שבת, 18/01/2003 שעה 1:03)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ימין שווה ריאליזם. אידיאליזם מוביל לתלישות
שפרה כהן (שבת, 18/01/2003 שעה 10:30)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אבל היעדר אידיאליזם מוביל לברוטליות - אנטינומיה!
מילשטיין אורי (שבת, 18/01/2003 שעה 10:45)
בתשובה לשפרה כהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאורי - בעניין הגדרות
רפי גטניו (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 20:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדוגמא הראשונה שאתה מביא, אתה מבליע דיעה לגבי המניעים של הכוחות הפועלים, ולעניות דעתי, לא ניתן לתאר כך תופעה.

האם ההגדרה לא צריכה להיות שכל קבוצה במרחב בנתה את כוחה ועוצמתה בכלים העומדים לרשותה, ועל מנת לנטרל איומים של הקבוצה האחרת ?

ההגדרות שאתה משתמש בהן,טרור ואנטי טרור נראות לי כחוטאות בשיפוט ערכי של התופעה, וזה בטח לא מקדם אותנו בנסיון להבינה.
_new_ הוספת תגובה



לגטניו: תת אופטימום בהפעלת התבונה
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:53)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מתיחס לטרור כאל תופעה שלילית ואל האנטי-טרור כאל תופעה חיובית. בעיני, טרור היא צורת לחימה ואנטי טרור היא צורת לחימה. לפיכך אין פה שום שיפוטי ערך.

אתה צודק שכל קבוצה לאומית בנתה את כוחה בהתאם ליכולתה. גם היהודים וגם הפלסטינים השקיעו את תובנתם בבנית כוחם. לשני הצדדים היו הצלחות וכשלונות, ולאחר 120 שנה שום צד אינו מצליח להכריע את הצד השני. הסיבה לכך היא תת-אופיטמום בהפעלת התבונה ותת אופימום זה מובנה במערכות הנדונות.
_new_ הוספת תגובה



האם באמת ...............
אבנר בן בסט (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 21:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השומר, האצ''ל, 101 ומשמר הגבול הם (או היו) ארגוני טרור? מסופקני.

ונניח שהם אכן היו ארגוני טרור, האם הוצאת בכוונה את הלח''י, ההגנה/פלמ''ח ונניח חיל הים מרשימת גופי הטרור הציוני?

מעניין כיצד אתה מגדיר טרור לנגזרותיו. אני יודע שקיימות הרבה נוסחאות להגדרת טרור והמלאכה קשה ביותר. אך כיצד אתה מגדיר טרור (ברמה הלאומית/מדינית)?
_new_ הוספת תגובה



דוקא בעניין זה אורי עקבי למדי
מי שזוכר (יום שישי, 17/01/2003 שעה 10:03)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהגדירו את הטרור כהטלת אימה הדדית ואת דוקטרינת ההגנה הישראלית כדוקטרינה של הטלת אימה ולא כתורה מוסדרת ויסודית.

אני מוצא שבעניין זה הוא עלה על דבר חשוב, גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום.
_new_ הוספת תגובה



עקביות אינה תכונה אנושית
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 14:58)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השומר, אצ''ל, 101 - יחידות אנטי-טרור ואל טרור
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 17:58)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השומר, אצ''ל 101 מוגדרים במאמרי כארגוני אנטי-טרור ולא כארגוני טרור. לפיכך שאר תמיהותיך ש''איימו'' על ההגיון במאמרי, מתנטרלות.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל ביצע אמנם פעולות אנטי-טרור נגד הערבים, אך
שפרה כהן (שבת, 18/01/2003 שעה 10:28)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשיו בצעו גם פעולות טרור נגד הבריטים.
_new_ הוספת תגובה



שיפרה, האם את מוכנה למנות את פעולות ה''טרור''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 19/01/2003 שעה 22:43)
בתשובה לשפרה כהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהאצ''ל ביצע במילחמתו נגד הבריטים?
בלי להיכנס לדיקדוקי הגדרות, תזכרי בבקשה, שכל ההגדרות המקובלות של ''טרור'' הן פגיעה מכוונת ב''לא לוחמים'' Targeting of non combatants (לאו דווקא נשים וילדים).
אסתפק בפעולה אחת של האצ''ל במיסגרת המילחמה שלו נגד שילטונות המנדט שמתאימה להגדרה הזאת.
_new_ הוספת תגובה



פיצוץ מלון המלך דוד. נהרגו בפיגוע כמעט 100 אנשים
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 14:55)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רובם לא לוחמים ולא ממערכת הביטחון ומקצתם עוברי אורח שצריך היה להיות ברור כי יפגעו בפיצוץ חזק כל כך, במרכז ירושלים.

אצ''ל ביצע אמנם את הפיצוץ באישור תנועת המרי העברית, דהיינו ההגנה, אבל האישור לא משנה את העובדה שהיתה זאת פעולה טרוריסטית. משמעות הדבר שגם להגנה היה חלק בפעולות טרור.
_new_ הוספת תגובה



מילשטיין - לצערי 3 הנקודות שהעלת ניתנות להפרכה.
ראובן גרפיט (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 21:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעלי חיים שאחת מן הנקודות, כל פעם אחרת או יותר מאחת , אפילו כל השלושה: מובנית , סטאטית ועוסקת באיומים מידיים אינה נכונה.
איני רוצה להלאות את החברים אבל סדרת ניסיונות בקופי רזוס , בכלבים ואף בציפורים מסוימים, דולפינים ועוד מוכיחים שהנחות שהעלת משולות ''לשובינזם הגברי ביחסם לנשים'' אך הפעם ביחס לחיות. חיות שונות פתרו בעיות שמעולם לא נתקלו בהם. יש חיות הפותרות בעיות סתם בשביל השעשוע, האתגר.
מצד שני - לצערי הרב רבים מאד מבני האדם הייתי מחליף אותם בבעלי חיים.
_new_ הוספת תגובה



לראובן: אימות, הפרכה ותאוריה חדשה
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 18:11)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריסטו סבר לפני 2300 שנה שלבעלי חיים אין תבונה כלל, אלא רק אינסטינקטים. מאז הוכיחו אתולוגים שלבעלי חיים יש תבונה ובתחומים אחדים אף יעילה יותר מאשר לאדם כפי שכתבת. נסיתי להבחין בין מאפייני תבונתם של בעלי חיים לתבונת האדם. אני עדיין עומד על ההבחנה הזאת במאקרו. אבל, מצד שני ברור שהגבול לא ברור אם הוא קיים בכלל.

ואף על פי כן הכל סבורים, אפילו אוהבי תבונת בעלי החיים, שמתקיימת קפיצת מדרגה בין תבונתם של בעלי חיים לתבונת האדם. משל שאפשר לתת לכך הוא זה: האדם הטיפש ביותר הוא עדיין חכם יותר, ברוב התחומים מבעל החיים החכם ביותר, והדגש הוא על רוב התחומים.

אשר להפרכה: אכן מנקודת מבט קרל פופר יש בדבריך הפרכה למה שכתבתי, אבל תומס קון כבר ענה על כך שאם נוקטים באסטרטגיית הפרכה ניתן להפריך כל דבר. לפיכת יש לחזור לדעתו (שאותה אני מקבל) לאלסטרטגיית האימות. לאימות יש קשיים שבגינם פופר כתב מה שכתב.

קון כתב זאת בהקשר להצגת תיאוריה חדשה. לדבריו, בשלב הראשון של הצגת תיאוריה כזאת אפשרויות ההפרכה רבות יותר מן התיאוריה הישנה שהחדשה באה להחליף. ואף על פי כן אין ברירה אלא לתת סיכוי לתיאוריה החדשה אם מבקשים להינתק מן המבוי הסתום שאליו נקלעו התיאוריות הישנות. זה מה שאני מבקש לעשות.
_new_ הוספת תגובה



מילשטיין - מסכים עם דבריך, לחזק אותך, היכולת המופ
ראובן גרפיט (יום שישי, 17/01/2003 שעה 23:20)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאה של בני האדם הינה הרצון והדמיון שבאמצעותו אנו סוללים את הדרך ליצירת (להבדיל משימוש ) כלים / מוצרים /מחשבים / אביזרים המסוגלים להביאנו מעבר למגבלותנו. הרצון לעוף והנסיונות שהחלו ביצירת כנפים מלאכותיות והמשיך בכלי תעופה מגוונים, הרצון לצלול כמו דג -הביא ליצירת ציוד צלילה וצוללות, הרצון לחשוב מהר יותר ולפתור בעיות מעבר ליכולת של מוחנו -שהביא ליצירת כלי חישוב ומחשבים, הרצון לרוץ מהר שהביא לשימוש בבעלי חיים ואחר בכלי רכב מגוונים. הרצון להתגבר על המוות - הביא ליצירת הרפואה, המחקרים המתקדמים בנושא הדי-אן- אי ועוד דוגמאות.
_new_ הוספת תגובה



ראובן, הבעיה היא שההמצאות החדשות מנטרלות מצד
מילשטיין אורי (שבת, 18/01/2003 שעה 13:20)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד סיכונים ישנים ומוסיפות, מצד שני, איומים חדשים.
_new_ הוספת תגובה



מילשטיין - הערה לגבי המשפט ''כל צד אינו מבין את הצד
ראובן גרפיט (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 22:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השני''. אני חושב שיש הבנה רבה - אבל האינטרסים הקיומים, על פי שפתך, הסיבה שכל צד על מנת לשרוד, מנסה להקצין, לבדל עצמו, ליצור רושם שהמאבק הינו קיומי בעוד שאף צד אינו מעוניין באמת ובתמים להכריע את הצד השני. על פי התפיסה המזרחית האין והיין (הניגודים) משלימים זה את זה. את היום אפשר להבין ולהעריך רק על פי הלילה. את הטוב - על סמך הרע. את הרעב - על סמך השובע. היצר הטוב - על פי היצר הרע. האחד מקיים את השני ומפרנס אותו.
_new_ הוספת תגובה



לראובן: אמל''ח תבוני חדש
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 18:20)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין סתירה בין דבריך לבין טיעוני: אכן הישראלים והפלסטינים מפרנסים זה את זה גם במלחמת הטרור והאנטי-טרור, גם בתחומים אחרים כמו אין ויאן הסינים. אצלנו יש מכונים לחקר הפלסטינים ואצלם יש מכונים לחקר הישראלים והחוקרים בשני הצדדים מתפרנסים בכבוד למרות המצב הקשה בשני הצדדים.

אבל שום צד אינו יכול להבין את הצד השני, משום שההבנה, כאמור, בחלק הראשון של המאמר, מאיימת על הצד השני ואת האיום כל צד מנטרל בעזרת אלמ''ח תבוני חדש.

מכיוון שיש ברעיון הזה משום חידוש שלי הוא מודגש, במאמר באדום. רק כדי להציג את הרעיון זה פרסמתי את כל המאמר. אם לקח לי עשר שנות מחשבה כדי להבינו אין פלא שהוא מעורר קשיים.
_new_ הוספת תגובה



מילשטיין - תיקון של מילה , במקום הבנה - הזדהות
ראובן גרפיט (יום שישי, 17/01/2003 שעה 23:22)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לראובן: הזדהות עם הפלסטינים היא ניטרול המתנחלים
מילשטיין אורי (שבת, 18/01/2003 שעה 8:09)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזדהות בין היהודים בישראל לבין הפלסטינים לא יכולה להתרחש משום שכל צד מאיים על הצד השני ומתאמץ לנטרלו. מתקיימת, אולי, הזדהות בין ישראלים אחדים עם הפלסטינים משום שאותם ישראלים מבקשים לנטרל גורם מאיים אחר, נניח המתנחלים, על ידי הזדהות עם הפלסטינים. לפיכך פעולת ההזדהות, במקרה זה היא פעולת ניטרול.

אבל בתיאוריה הבסיסית שלי אני טוען שההבנה מונעת את הבנתה על ידי פיתוח תובנות חדשות.

מכאן שתי מסקנות דרמטיות:

1. ההבנה אינה יכולה להיות מובנת באופן עקרוני.
2. בהנחה שיסודות תבוניים נמצאים בכל מה שקיים, הרי איננו יכולים להבין שום דבר. אם הבנה היא ניסוח האמת הרי האמת היא מחוץ לתחום לבני האדם ואת זה כבר אמר עימנואל קנט.
_new_ הוספת תגובה



הזדהות ישראלים עם הפלסטינים היא איום על
שפרה כהן (שבת, 18/01/2003 שעה 10:27)
בתשובה למילשטיין אורי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הישראליות.
_new_ הוספת תגובה



כל דבר הוא גם איום וגם ניטרול
מילשטיין אורי (יום שישי, 17/01/2003 שעה 18:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין תיאוריה לתיאוריה, באותו תחום, מתקיים לעתים קרובות שיחה חרשים. הטעם לכך הוא שבכל תיאוריה יש מושגים אחרים ושאותו מושג מתפרש בשתי התיאוריות באופן שונה.

כדי לקיים איתי שיח פורה על תיאוריה שהצגתי יש להניח, אפילו לצורך הדיון שכל דבר הוא גם איום ביחס לאחר וגם ניטרול ביחס לעצמו. אותם דברים נכונים גם לגבי התבונה.
_new_ הוספת תגובה



האם יש יחסי איום-ניטרול בין שלושה וחצי הממדים
שפרה כהן (שבת, 18/01/2003 שעה 10:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במרחב המוחשי לבין המהות במרחב המופשט?
_new_ הוספת תגובה



היחסים בין האדם לקב''ה הם יחסים מן הסוג הזה
מילשטיין אורי (שבת, 18/01/2003 שעה 10:48)
בתשובה לשפרה כהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכן היחסים בין המדע לעולם, המשתייכים לאותה חבורת יחסים.
_new_ הוספת תגובה



שורש הרע נעוץ בשסע שבין פרקטיקה לתיאוריה
יוסי כהן (שבת, 18/01/2003 שעה 15:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השסע הזה מובנה בכל מציאות שהיא
מילשטיין אורי (שבת, 18/01/2003 שעה 17:36)
בתשובה ליוסי כהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מילשטיין, חבל על זמנך! איש בפא''צ אינו מבין את
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 8:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רעיונותיך! מוטב לך לשוחח עליהם עם שניים, שלושה אנשים שמבינים או להרצות עליהם בפני הסטודנטים שלך. הם לפחות יתאמצו להבין.
_new_ הוספת תגובה



הרקדן והרצפה העקומה
רפי גטניו (יום שני, 20/01/2003 שעה 11:25)
בתשובה לתלמיד ב"אקדמיה"
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמך ''תלמיד'' חביב להערך את כושר הבנתם של הקוראים ?

אם הרעיונות מוגשים שצורה בהירה (מה שאצל מילשטיין זה בד''כ קורה) הרי שניתן להבין למה התכוון המשורר בשירו.

מעבר לזה, מותר להסכים, ומותר גם שלא להסכים. הנטיה להציג כל חוסר הסכמה כאי הבנה, נובעת מרגשי נחיתות שלך ונסיון להכפיש את אלה שאינם מסיכימים , לא יותר.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים גם הרצפה עקומה כמו שקרה לפני שנה באולם
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שני, 20/01/2003 שעה 14:48)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמחות בירושלים ואסון היה נורא. מי שאינו מבין, כמעט לעולם לא יודה בכך.
_new_ הוספת תגובה



לכל משתתפי הפורום: כדי למנוע אי הבנות, אינני
תלמיד ב"אקדמיה" (יום שלישי, 21/01/2003 שעה 0:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תלמיד או סטודנט באחת האקדמיות או האוניברסיטאות או המכללות בישראל. אני תלמיד באקדמיה של אפלטון וכך יש להתייחס אלי.
_new_ הוספת תגובה



1-2-3 לא נכון.
טרה 001 (שבת, 15/03/2003 שעה 13:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקביעה שבגלל היצר השרידות יוצר האדם כלי שמאיים על שרידותו-כוללת סתירה לוגית.
2.לא כל המפלגות בעבר- הצהירו שמערכת הבחירות היא גורלית.
3.אין מונח או הגדרה סמנטית: לא-אדם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי