|
אביר לבן / טור אישי | |||||
אורי מילשטיין (יום חמישי, 16/01/2003 שעה 9:45) | |||||
הצגת המאמר בלבד |
מהו האיום שמסכן אותנו במאה ה- 21? | |||
|
|||
האם כוונתך שהמאמץ להבנת האדם בעצם יוצר את הבעיה? ''....בהבנתה את התנהגות האדם משום שהבנת האדם מאיימת עליו והוא מנטרל אותה על ידי פיתוח תובנות חדשות, מאימות עוד יותר'' | |||
_new_ |
אכן מילכוד 21 במאה ה 21 | |||
|
|||
_new_ |
המלכוד הזה היה תמיד אך במאה ה- 21 הוא נחשף | |||
|
|||
_new_ |
לדוד: אכן זאת כוונתי וזה גם ייחודה של התבונה ושל | |||
|
|||
''האדם הנבון''. | |||
_new_ |
אורי, אז אם אני מבין נכון את מה שאתה | |||
|
|||
מציג כאן זה תחום של חקר אבסורדים בהתפתחות האדם/היהודי/החברה. האם זה תחום מוכר באקדמיה? | |||
_new_ |
אנטיביוטיקה וחיידקים אלימים כדוגמא וכמשל | |||
|
|||
בוודאי שהתחום הזה מוכר. טול לדוגמא את תחום הרפואה: האנטיביוטיקה ניטלה מחלות רבות כמו דלקת ראות ושחפת. אבל היא גם המריצה הופעת חיידקים אלימים הרבה יותר המחוסנים מפני האנטיביוטיקה והם גורמים למחלות קשות בהרבה, עד כדי כך שיש צופים מגפות קשות כתוצאה מכך. נושא זה ודומיו נחקרים באקדמיה. | |||
_new_ |
דקה רצינות | |||
|
|||
אם תורת השרידות היא תורה מדעית וניתן לשפר את יכולת השרידות שלנו ע''י הסקים לוגיים תוך למידה מתמדת שלה. אזי אויבנו יכולים לקרוא את ספריך לשכלל את יכולת שרידותם ולסכן את שרידותינו מסקנה פרסום פומבי של התורה נושאת בחובה איום שרידותי פנימי ומן הראוי שאיום זה ינוטרל. | |||
_new_ |
אתה מכיר את הסיפור עם ההוא שהלך לרופא? | |||
|
|||
והרופא אמר לו -''לא צריך לחתוך, זה יפול לבד...'' | |||
_new_ |
זה בגלל שהוא הלך לרופא אליל כאן יש לנו עסק עם | |||
|
|||
מדע | |||
_new_ |
כשאתה צודק אז אתה צודק | |||
|
|||
טוב שהארת את אזני | |||
_new_ |
אין טעם רב להאיר עיני עיוור! הרי מחוץ לדברי לצון | |||
|
|||
ובדחנות אינך אומר דבר. | |||
_new_ |
לשפרה, ''מי שזוכר'' איננו עוור מוחלט אלא רק כבד- | |||
|
|||
רואי. אגב, מכיוון שהוא נכה, ראוי לא ללגלג עליו. | |||
_new_ |
''מי שזוכר'', זוכר רק מה שנוח לו, דהיינו - לא הגון! | |||
|
|||
_new_ |
לארץ הבצ: גם מטעם זה, אולי, מערכת הביטחון של | |||
|
|||
ישראל עושה ככל יכולתה כדי לנטרל את פרסומי ואותי אישית, גם בתוך המערכת הביטחון, גם במערכת האקדמית וגם באמצעי התקשורת. אני מניח שגם מבקרי החריפים ביותר בפורום זה לא יכחישו שעד לפני כ- 10 שנים פרסומי זכו לתהודה רבה בכל אמצעי התקשורת בישראל. עד אז לימדתי גם בקורסים הכי בכירים בצה''ל והוזמנתי לכל הכנסים המדעים בישראל בתחומי הביטחוןכמרצה ראשי. בעשר השנים האחרונות שבהן אני מפתח ומפרסם את התיאוריה הנדונה נוטרלתי לחלוטין. | |||
_new_ |
כל הכבוד לצה''ל | |||
|
|||
_new_ |
כל הכבוד לשרות בתי הסוהר | |||
|
|||
_new_ |
השב''ס מתנגד לאינטלקטואליזציה של מערכת הכליאה | |||
|
|||
? | |||
_new_ |
השב''ס מחייב את קציניו לסיים תואר ראשון | |||
|
|||
זה סמפטום של כוונה אינטלקטואלית. | |||
_new_ |
לא ידעתי שיש לך כזה כבוד לאקדמיה | |||
|
|||
_new_ |
הרי אני תלמיד גאה באקדמיה! | |||
|
|||
_new_ |
אז למה הגרשיים ? | |||
|
|||
_new_ |
''האקדמיה'' של אפלטון | |||
|
|||
את משמעות הגרשיים איש מחכמי פא''צ לא הבין לרבות החכם בלילה דוד פלד המכנה אותי ''תלמיד''. אקדמיה בגרשיים היתה רק אחת בהיסטוריה: האקדמיה של אפלטון, האמא של כל האקדמיות והאוניברסיטאות בהיסטוריה. | |||
_new_ |
מכל מלמדי השכלתי | |||
|
|||
וכמו ושאתה רואה, אני לא מתבייש לשאול כאשר איני מבין משהו. אז מגיעה לי ממך איזושהי התנצלות מפתיל אחר , לא ? | |||
_new_ |
אני מתנצל ומקווה שלא קצת בגיני פרשת מתפקיד | |||
|
|||
העורך. | |||
_new_ |
לא. אל תכביר בערכך | |||
|
|||
_new_ |
גם לפרפר הברזילאי מ''אפקט הפרפר'' של תורת הכאוס | |||
|
|||
לא היה ערך, עד שהוריקן הרס ערים בארצות הברית. | |||
_new_ |
אתה מוכן להרחיב ? אני לא מכיר את הנושא. | |||
|
|||
_new_ |
קרא את הספר ''כאוס'' של גליק, תורגם לעברית | |||
|
|||
ויצא לאור בהוצאת ''מעריב''. הנושא קשור לעקרון המתמטי והפיסיקלי של רגישות לתנאים התחליים. | |||
_new_ |
ממעשיהו תצא תורה | |||
|
|||
אולי אם תתבצע אינטלקטואליזציה של מערכת הכליאה,יוכל הש''בס לשפר את יכולות הכליאה השלו עד לרמה מקסימלית בו הוא יוכל לכלוא את כל הפלסטינאים במקסימום הספק ומינימום משאבים וכך ינוטרל האיום הפלסטינאי ללא צורך למהפכות במערכת הביטחון. | |||
_new_ |
בית הכלא הוא בית הספר הטוב ביותר לטרור, לכן | |||
|
|||
מימוש רעיונך רק ירע את מצבה של ישראל. | |||
_new_ |
עדיף לכן לשחרר טרוריסטים לחופשי? | |||
|
|||
שילמדו שיעור בבית הספר של החיים לדעתך | |||
_new_ |
טרוריסט צריך לחסל בבחינת ''הטוב בנחשים רוצץ את | |||
|
|||
ראשו''. אלא שהיום, במדינות נאורות, כמו ישראל, אין מחסלים אנשים. לכן לא יהיה פיתרון לטרוריזם עד שהדמוקרטיות הנאורות לא תחלטנה שלמען הגנת הדמוקרטיה והנאורות יש לחסל את הטרוריסטים. | |||
_new_ |
ישראל היא מדינה יהודית לא מדינה נאורה | |||
|
|||
אינטילקטואליזציה של מערכת הכליאה היתה יוצרת גם עונש מות סטנדרטי של כלואים כמימד אופציונלי למקסימיזציה של יכולות המערכת. כדי לך אם כן להתחיל את המהפכה בבתי הסוהר כל המהפכנים הגדולים התחילו שם. | |||
_new_ |
הבנת ההתנהגות - גורם המנחשל האדם לעריצות הקדומה | |||
|
|||
הקדומה: דוגמאות: שימוש בפסיכיאטרייה לריפוף צלם האדם, ולהשפלת מנהיגות אופוזיציונית למטרות ניטרולה, בבריה''מ ובדמוקרטיה העממית של מזרח גרמנייה. שימוש נירחב בלוחמה פסיכולוגית הן במערכת הבחירות 99 (לפי ידיעות שונות העסיק מטה הבחירות של ברק קציני צה''ל שהתמחו בלוחמה פסיכולוגית) והן בזו הנוכחית למטרת הטלת אימה וכיבוש השלטון. השימוש המודרני בממצאי המחקר המדעי אודות התנהגות האדם, משמש לחיסול אפקטיבי של גורמי אופוזיציה להגמוניה השלטונית. מדוע מדובר בחיסול אפקטיבי? משום שפגיעה ישירה הן ברקמות הגוף, הן באמצעות עינויים והן על ידי השחתת רכוש, לא בולמת את המרי ורוח החופש הקמה כנגד שלטון עריץ. פגיעה ואלימות ישירה כזו דווקא מעצימה את רוח המרי, שמצטרפים אז אליה כתגובת-נגד המונים במעגלים הולכים ומתפשטים. מאידך, השימוש בפסיכיאטרייה ופסיכולוגיה הינו חמקני ועקיף, ונמנע מלהצטייר כמפעיל אלימות כנגד מנהיגות האופוזיצייה. במקום זאת הוא מציג את מנהיגי המרי כדלקמן: 1) אומללים ומתוסכלים ממטרותיהם ואחוזי כשל כלפי משאת נפשם; 2) לא יוצלחים מבחינה תיפקודית; 3)אנטי חברתיים; 4) לוקים בבעייתיות אישיותית, בעלי אישיות פגומה וחבולה וכיוצא בזה ביזויים המוסווים כז'רגון מיקצועי. ********************************************. (ראו תיפעול פסיכולוגי כזה על ידי השטאזי במזרח גרמנייה). אמצעים פסיכולוגיים אלה מביאים: א. לחיסול האפשרות של הסחפות המונים אחרי המנהיגות המבוזה. ב. מנטרלים, מרופפים מעממים ומטים ממשמעותם את המסרים של החופש, המוצגים כ: כמסרים מבולבלים של רופפי מוחין ****************************** בכך מפר השימוש הפורע בממצאי המחקר ההתנהגותי את האיזון העדין בין גורמי כוח במדינה ************************************** איזון כזה מאפשר את החופש האינטלקטואלי, ואת פריחת הרוח החופשית, המדעים והכלכלה. מתממשת כאן למעשה השתלטות חד צדדית ואקסלוסיבית של גורם הגמונייה יחיד. גורם יחידני זה, המשתמש בשיטות עקיפות, אפקטיביות, ומעוטות השקעה - שיטות הקוראות תגר באופן מובנה-פנימית על הרוח האנושית - **************************** מתפתה בנקל, עקב הפרת איזון הכוחות, לתפעל את העריצות ההרמטית והאטומה כלפי הרוח האנושית החופשית ביתר שאת. הדבר מעצים תפעול ביזה עצימה של אוכלוסיות. בכך חוזר האדם מבחינה רוחנית לתקופת האבן, ולמציאות שלטון השמאן והמכשף הקדמון. קישורים: חמס ושילטון: שיטות הגמוניה שלטונית עתירות-מידע התנהגותי: דיון 1118 | |||
_new_ |
שימוש בפסיכולגיה להשפיל | |||
|
|||
עושה גם ישראל הראל במאמרו ''עדיפים המושחתים שלי,'' הארץ, 16.1.2003. הוא בעצם מסביר שהבחירה היא בין מושחתים אז עדיף הליכוד. בדרך הוא מאשים בתוצאה את התקשורת וכל הגורמים הישירים בנפילה הצפויה של העבודה. אבל עבורו חשוב שכל החוזרים לזרועות הליכוד זה בסדר להיות עם המושחתים שלי. הוא כמובן לא מזכיר מפלגות אחרות, שעדין, נקיות משחיתת. כדאי לקרוא בהקשר למה שכתבת כאן. | |||
_new_ |
לדוד, כולם עושים שימוש בתבונה כאמל''ח, גם אתה | |||
|
|||
וגם אני, כי התבונה (ותוצאותיה) היא אמל''ח אופייני של ''האדם הנבון'' וכל כולה חיפוש אך דרכי ניטרול איומים לשם שרידות. | |||
_new_ |
לשרון: רוח האדם חופשית מפתחת ''מיתרים'' חדשים | |||
|
|||
אני מקבל את ההבחנה שלך, אבל בעצמך ספקת את ניטרול האיום: רוח האדם החופשית, כדבריך, מפתחת ''מיתרים'' (תובנות) חדשים המנטרלים את השיטות של הפסיכולוגים והפסיכיאטרים. והראיה: יועציו, מומחי ההתנהגות של אהוד ברק, שאותם הזכרת,הצליחו אולי בסיבוב הראשון של התמודדותו של ברק מול נתניהו, אך לא הצליחו לסייע לברק לגבור על אריאל שרון בבחירות האחרונות. | |||
_new_ |
לשרון: ''קידמת'' הרס ואלימות | |||
|
|||
מיכאל שרון: התיחסות נוספת אחרי קריאה שניה של תגובתך המעמיקה: 1. אם התבונה היא אמצעי לחימה הייחודי של האדם לניטרול איומים, הרי כל אדם באשר הוא אדם ישתמש גם בתובנות טכנולוגיות וגם בתובנות ממדעי ההתנהגות לניטרול איומים. 2.כפי שהצביעו על כך אנשי ''אסכולת פרנפורט'', תובנות חברתיות בעזרת אמצעי התקשורת המודרניים מעוותים את רוח האדם, את כושר הביקורת שלו ואת שאיפתו לחרות. זה הרקע של מרד הסטודנטים ב- 1968 שהנביא שלו היה איש אסכולת פרנפורט - מרקוזה, וזה הרקע לאנטי-גלובליזם של ימינו. 3. בכל היסטוריה של כל תחום ובכל תחום האיומים והניטרולים נעשים אלימים יותר ולכן פוטנציאל הקריסה הולך וגדל. מכאן שהקדמה היא קדמת ההרס והאלימות. | |||
_new_ |
לאורי: האם הצ'כים ודובצ'ק שנירמסו בשרשראות הטנקים | |||
|
|||
הסובייטים ב- 1968- היו אנשי אסכולת פרנקפורט וחסידי השמאל החדש? האם המרי האנטי סובייט הפולני שהחל במספנות בגדנסק היה פרי התעמקות במחשבה הבולשביקית? האם אלו ממזרח גרמנייה שבבריחתם לחירות נורו למוות על ידי ''אוהבי'' השטאזי וקלגסיו המזויינים - האם הם התעמקו בכתבי הוגים שמאלנים, או פעלו בביטוי ספונטאני של רוח האדם החופשי והאוטונומי שעוד נותרה בהם, כל עוד נפשם בם? כנראה שיטות פרוק הצלם האנושי מקוממות את כל מה שאנושי בנו ובנוי לקדם - אולי גם באופן לא מודע -את נסיקת הציויליזיציה. לשם כך לא צריך להתעמק בכתבים עבי כרס, אלא רק להיות קשוב לצלם האדם שבך. | |||
_new_ |
לשרון: יצחק רבין - ''מצביא מהולל'' כמשל | |||
|
|||
שיטות פירוק צלם אנוש, כדבריך, אכן מקוממות, אבל גם מצליחות למדי. טול לדוגמא את שטיפת המוח בישראל בנושא ''יצחק רבין המצביא המהולל'': רוב הישראלים הטמיעו את המסר השקרי. רוב אלה שלא ההטמיעו, חוששים להביע את הדעתם שמא יבולע להם. | |||
_new_ |
שאלה למר אורי מלשטיין . | |||
|
|||
אורי, בצבא ובמנהיגי ישראל ישנה בעיה של חוסר איטנקטואלים מספיק כדי להבין את היתפתחות אויבנו שעובדים בלוחמה נגדנו בקוד אכזרי, וללא חוקים מוסריים, ובכל זאת אני חוזרת וחושבת הכיצד ישראל אינה מגיבה קשה יותר באויבנו אחרי פגיעות באזרחים ישראלים בצורה כה קשה, האם מדובר בקשירת ידיו של שרון ע''י האמריקאים, או לחץ מדיני אחר, או פשוט זיקנה, או אויב חכם, למול צבא כושל,? כל פעם שמכים פה ושם זה מזכיר לי את מטוסי הסקייהוק שגרדו את מבצר הבופור, בהפצצות ומאומה לא עזר, תודה סוריא | |||
_new_ |
למיטב ידיעתי את מסיקה מסקנות נמהרות | |||
|
|||
בכך שאת קובעת: ''בצבא ובמנהיגי ישראל ישנה בעיה של חוסר אינטלקטואלים מספיק כדי להבין את היתפתחות אויבנו שעובדים בלוחמה נגדנו בקוד אכזרי, וללא חוקים מוסריים, ...''. האם באמת אין אנשי אינטלקט בצבא ובמערכות הביטחון, או שאת מנותקת מאותם מערכות? למיטב ידיעתי יש אנשים אינטליגנטים למכביר במערכות אלה וגם המערכות עצמן עיצבו דפוסי עבודה וניהול טובים הרבה יותר מבעבר. | |||
_new_ |
ובכן מדוע קיימת תכשולת כמו טנק המרכבה? | |||
|
|||
או אוזלת יד בטפול יותר מעמיק ונקודתי בנושא הטרור, לדעתי טרור צריך לטפל באותה דרך בטרור, כן צבא נגד טרור כדוגמאת טיהור קיני מחבלים, שליטה על כפרים מחוזות וזמנית טרור מסיבי נקודתי מצידינו יכול להועיל כהרתעה ובהחזרת כח הרתעה שלנו,בחיסולים,ועוד מיתות בדרכים משונות אינטלקטואלים בוודאי יש בהמצאות ודרכי חשיבה אך היכן הם? | |||
_new_ |
תובנות אנטי-טרור | |||
|
|||
מערכת הביטחון של ישראל לא פיתחה תובנות אנטי-טרור משום שראשיה הבלתי אינטלקטואלים האמינו, לפחות עד האינתיפאדה הראשונה, שהטרור אינו מהווה איום אסטרטגי של מדינת ישראל, ושאת הטרור ניתן לחסל בעזרת הצבא הסדיר, שלא אומן לכך.ואפילו אם הגישה השתנתה כפי שכתב אבנר, היא השתנתה מאוחר מדי ומעט מדי ולכן היום היא כבר לא לרוונטית לטרור הנוכחי. | |||
_new_ |
לסוריא: את מתחילה להיות ימניתתתת, דירבאלאכ... | |||
|
|||
_new_ |
ימין שווה ריאליזם. אידיאליזם מוביל לתלישות | |||
|
|||
_new_ |
אבל היעדר אידיאליזם מוביל לברוטליות - אנטינומיה! | |||
|
|||
_new_ |
לאורי - בעניין הגדרות | |||
|
|||
בדוגמא הראשונה שאתה מביא, אתה מבליע דיעה לגבי המניעים של הכוחות הפועלים, ולעניות דעתי, לא ניתן לתאר כך תופעה. האם ההגדרה לא צריכה להיות שכל קבוצה במרחב בנתה את כוחה ועוצמתה בכלים העומדים לרשותה, ועל מנת לנטרל איומים של הקבוצה האחרת ? ההגדרות שאתה משתמש בהן,טרור ואנטי טרור נראות לי כחוטאות בשיפוט ערכי של התופעה, וזה בטח לא מקדם אותנו בנסיון להבינה. | |||
_new_ |
לגטניו: תת אופטימום בהפעלת התבונה | |||
|
|||
אינני מתיחס לטרור כאל תופעה שלילית ואל האנטי-טרור כאל תופעה חיובית. בעיני, טרור היא צורת לחימה ואנטי טרור היא צורת לחימה. לפיכך אין פה שום שיפוטי ערך. אתה צודק שכל קבוצה לאומית בנתה את כוחה בהתאם ליכולתה. גם היהודים וגם הפלסטינים השקיעו את תובנתם בבנית כוחם. לשני הצדדים היו הצלחות וכשלונות, ולאחר 120 שנה שום צד אינו מצליח להכריע את הצד השני. הסיבה לכך היא תת-אופיטמום בהפעלת התבונה ותת אופימום זה מובנה במערכות הנדונות. | |||
_new_ |
האם באמת ............... | |||
|
|||
השומר, האצ''ל, 101 ומשמר הגבול הם (או היו) ארגוני טרור? מסופקני. ונניח שהם אכן היו ארגוני טרור, האם הוצאת בכוונה את הלח''י, ההגנה/פלמ''ח ונניח חיל הים מרשימת גופי הטרור הציוני? מעניין כיצד אתה מגדיר טרור לנגזרותיו. אני יודע שקיימות הרבה נוסחאות להגדרת טרור והמלאכה קשה ביותר. אך כיצד אתה מגדיר טרור (ברמה הלאומית/מדינית)? | |||
_new_ |
דוקא בעניין זה אורי עקבי למדי | |||
|
|||
בהגדירו את הטרור כהטלת אימה הדדית ואת דוקטרינת ההגנה הישראלית כדוקטרינה של הטלת אימה ולא כתורה מוסדרת ויסודית. אני מוצא שבעניין זה הוא עלה על דבר חשוב, גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום. | |||
_new_ |
עקביות אינה תכונה אנושית | |||
|
|||
_new_ |
השומר, אצ''ל, 101 - יחידות אנטי-טרור ואל טרור | |||
|
|||
השומר, אצ''ל 101 מוגדרים במאמרי כארגוני אנטי-טרור ולא כארגוני טרור. לפיכך שאר תמיהותיך ש''איימו'' על ההגיון במאמרי, מתנטרלות. | |||
_new_ |
אצ''ל ביצע אמנם פעולות אנטי-טרור נגד הערבים, אך | |||
|
|||
אנשיו בצעו גם פעולות טרור נגד הבריטים. | |||
_new_ |
שיפרה, האם את מוכנה למנות את פעולות ה''טרור'' | |||
|
|||
שהאצ''ל ביצע במילחמתו נגד הבריטים? בלי להיכנס לדיקדוקי הגדרות, תזכרי בבקשה, שכל ההגדרות המקובלות של ''טרור'' הן פגיעה מכוונת ב''לא לוחמים'' Targeting of non combatants (לאו דווקא נשים וילדים). אסתפק בפעולה אחת של האצ''ל במיסגרת המילחמה שלו נגד שילטונות המנדט שמתאימה להגדרה הזאת. | |||
_new_ |
פיצוץ מלון המלך דוד. נהרגו בפיגוע כמעט 100 אנשים | |||
|
|||
רובם לא לוחמים ולא ממערכת הביטחון ומקצתם עוברי אורח שצריך היה להיות ברור כי יפגעו בפיצוץ חזק כל כך, במרכז ירושלים. אצ''ל ביצע אמנם את הפיצוץ באישור תנועת המרי העברית, דהיינו ההגנה, אבל האישור לא משנה את העובדה שהיתה זאת פעולה טרוריסטית. משמעות הדבר שגם להגנה היה חלק בפעולות טרור. | |||
_new_ |
מילשטיין - לצערי 3 הנקודות שהעלת ניתנות להפרכה. | |||
|
|||
יש בעלי חיים שאחת מן הנקודות, כל פעם אחרת או יותר מאחת , אפילו כל השלושה: מובנית , סטאטית ועוסקת באיומים מידיים אינה נכונה. איני רוצה להלאות את החברים אבל סדרת ניסיונות בקופי רזוס , בכלבים ואף בציפורים מסוימים, דולפינים ועוד מוכיחים שהנחות שהעלת משולות ''לשובינזם הגברי ביחסם לנשים'' אך הפעם ביחס לחיות. חיות שונות פתרו בעיות שמעולם לא נתקלו בהם. יש חיות הפותרות בעיות סתם בשביל השעשוע, האתגר. מצד שני - לצערי הרב רבים מאד מבני האדם הייתי מחליף אותם בבעלי חיים. | |||
_new_ |
לראובן: אימות, הפרכה ותאוריה חדשה | |||
|
|||
אריסטו סבר לפני 2300 שנה שלבעלי חיים אין תבונה כלל, אלא רק אינסטינקטים. מאז הוכיחו אתולוגים שלבעלי חיים יש תבונה ובתחומים אחדים אף יעילה יותר מאשר לאדם כפי שכתבת. נסיתי להבחין בין מאפייני תבונתם של בעלי חיים לתבונת האדם. אני עדיין עומד על ההבחנה הזאת במאקרו. אבל, מצד שני ברור שהגבול לא ברור אם הוא קיים בכלל. ואף על פי כן הכל סבורים, אפילו אוהבי תבונת בעלי החיים, שמתקיימת קפיצת מדרגה בין תבונתם של בעלי חיים לתבונת האדם. משל שאפשר לתת לכך הוא זה: האדם הטיפש ביותר הוא עדיין חכם יותר, ברוב התחומים מבעל החיים החכם ביותר, והדגש הוא על רוב התחומים. אשר להפרכה: אכן מנקודת מבט קרל פופר יש בדבריך הפרכה למה שכתבתי, אבל תומס קון כבר ענה על כך שאם נוקטים באסטרטגיית הפרכה ניתן להפריך כל דבר. לפיכת יש לחזור לדעתו (שאותה אני מקבל) לאלסטרטגיית האימות. לאימות יש קשיים שבגינם פופר כתב מה שכתב. קון כתב זאת בהקשר להצגת תיאוריה חדשה. לדבריו, בשלב הראשון של הצגת תיאוריה כזאת אפשרויות ההפרכה רבות יותר מן התיאוריה הישנה שהחדשה באה להחליף. ואף על פי כן אין ברירה אלא לתת סיכוי לתיאוריה החדשה אם מבקשים להינתק מן המבוי הסתום שאליו נקלעו התיאוריות הישנות. זה מה שאני מבקש לעשות. | |||
_new_ |
מילשטיין - מסכים עם דבריך, לחזק אותך, היכולת המופ | |||
|
|||
לאה של בני האדם הינה הרצון והדמיון שבאמצעותו אנו סוללים את הדרך ליצירת (להבדיל משימוש ) כלים / מוצרים /מחשבים / אביזרים המסוגלים להביאנו מעבר למגבלותנו. הרצון לעוף והנסיונות שהחלו ביצירת כנפים מלאכותיות והמשיך בכלי תעופה מגוונים, הרצון לצלול כמו דג -הביא ליצירת ציוד צלילה וצוללות, הרצון לחשוב מהר יותר ולפתור בעיות מעבר ליכולת של מוחנו -שהביא ליצירת כלי חישוב ומחשבים, הרצון לרוץ מהר שהביא לשימוש בבעלי חיים ואחר בכלי רכב מגוונים. הרצון להתגבר על המוות - הביא ליצירת הרפואה, המחקרים המתקדמים בנושא הדי-אן- אי ועוד דוגמאות. | |||
_new_ |
ראובן, הבעיה היא שההמצאות החדשות מנטרלות מצד | |||
|
|||
אחד סיכונים ישנים ומוסיפות, מצד שני, איומים חדשים. | |||
_new_ |
מילשטיין - הערה לגבי המשפט ''כל צד אינו מבין את הצד | |||
|
|||
השני''. אני חושב שיש הבנה רבה - אבל האינטרסים הקיומים, על פי שפתך, הסיבה שכל צד על מנת לשרוד, מנסה להקצין, לבדל עצמו, ליצור רושם שהמאבק הינו קיומי בעוד שאף צד אינו מעוניין באמת ובתמים להכריע את הצד השני. על פי התפיסה המזרחית האין והיין (הניגודים) משלימים זה את זה. את היום אפשר להבין ולהעריך רק על פי הלילה. את הטוב - על סמך הרע. את הרעב - על סמך השובע. היצר הטוב - על פי היצר הרע. האחד מקיים את השני ומפרנס אותו. | |||
_new_ |
לראובן: אמל''ח תבוני חדש | |||
|
|||
אין סתירה בין דבריך לבין טיעוני: אכן הישראלים והפלסטינים מפרנסים זה את זה גם במלחמת הטרור והאנטי-טרור, גם בתחומים אחרים כמו אין ויאן הסינים. אצלנו יש מכונים לחקר הפלסטינים ואצלם יש מכונים לחקר הישראלים והחוקרים בשני הצדדים מתפרנסים בכבוד למרות המצב הקשה בשני הצדדים. אבל שום צד אינו יכול להבין את הצד השני, משום שההבנה, כאמור, בחלק הראשון של המאמר, מאיימת על הצד השני ואת האיום כל צד מנטרל בעזרת אלמ''ח תבוני חדש. מכיוון שיש ברעיון הזה משום חידוש שלי הוא מודגש, במאמר באדום. רק כדי להציג את הרעיון זה פרסמתי את כל המאמר. אם לקח לי עשר שנות מחשבה כדי להבינו אין פלא שהוא מעורר קשיים. | |||
_new_ |
מילשטיין - תיקון של מילה , במקום הבנה - הזדהות | |||
|
|||
_new_ |
לראובן: הזדהות עם הפלסטינים היא ניטרול המתנחלים | |||
|
|||
הזדהות בין היהודים בישראל לבין הפלסטינים לא יכולה להתרחש משום שכל צד מאיים על הצד השני ומתאמץ לנטרלו. מתקיימת, אולי, הזדהות בין ישראלים אחדים עם הפלסטינים משום שאותם ישראלים מבקשים לנטרל גורם מאיים אחר, נניח המתנחלים, על ידי הזדהות עם הפלסטינים. לפיכך פעולת ההזדהות, במקרה זה היא פעולת ניטרול. אבל בתיאוריה הבסיסית שלי אני טוען שההבנה מונעת את הבנתה על ידי פיתוח תובנות חדשות. מכאן שתי מסקנות דרמטיות: 1. ההבנה אינה יכולה להיות מובנת באופן עקרוני. 2. בהנחה שיסודות תבוניים נמצאים בכל מה שקיים, הרי איננו יכולים להבין שום דבר. אם הבנה היא ניסוח האמת הרי האמת היא מחוץ לתחום לבני האדם ואת זה כבר אמר עימנואל קנט. | |||
_new_ |
הזדהות ישראלים עם הפלסטינים היא איום על | |||
|
|||
הישראליות. | |||
_new_ |
כל דבר הוא גם איום וגם ניטרול | |||
|
|||
בין תיאוריה לתיאוריה, באותו תחום, מתקיים לעתים קרובות שיחה חרשים. הטעם לכך הוא שבכל תיאוריה יש מושגים אחרים ושאותו מושג מתפרש בשתי התיאוריות באופן שונה. כדי לקיים איתי שיח פורה על תיאוריה שהצגתי יש להניח, אפילו לצורך הדיון שכל דבר הוא גם איום ביחס לאחר וגם ניטרול ביחס לעצמו. אותם דברים נכונים גם לגבי התבונה. | |||
_new_ |
האם יש יחסי איום-ניטרול בין שלושה וחצי הממדים | |||
|
|||
במרחב המוחשי לבין המהות במרחב המופשט? | |||
_new_ |
היחסים בין האדם לקב''ה הם יחסים מן הסוג הזה | |||
|
|||
וכן היחסים בין המדע לעולם, המשתייכים לאותה חבורת יחסים. | |||
_new_ |
שורש הרע נעוץ בשסע שבין פרקטיקה לתיאוריה | |||
|
|||
_new_ |
השסע הזה מובנה בכל מציאות שהיא | |||
|
|||
_new_ |
מילשטיין, חבל על זמנך! איש בפא''צ אינו מבין את | |||
|
|||
רעיונותיך! מוטב לך לשוחח עליהם עם שניים, שלושה אנשים שמבינים או להרצות עליהם בפני הסטודנטים שלך. הם לפחות יתאמצו להבין. | |||
_new_ |
הרקדן והרצפה העקומה | |||
|
|||
מי שמך ''תלמיד'' חביב להערך את כושר הבנתם של הקוראים ? אם הרעיונות מוגשים שצורה בהירה (מה שאצל מילשטיין זה בד''כ קורה) הרי שניתן להבין למה התכוון המשורר בשירו. מעבר לזה, מותר להסכים, ומותר גם שלא להסכים. הנטיה להציג כל חוסר הסכמה כאי הבנה, נובעת מרגשי נחיתות שלך ונסיון להכפיש את אלה שאינם מסיכימים , לא יותר. | |||
_new_ |
לפעמים גם הרצפה עקומה כמו שקרה לפני שנה באולם | |||
|
|||
שמחות בירושלים ואסון היה נורא. מי שאינו מבין, כמעט לעולם לא יודה בכך. | |||
_new_ |
לכל משתתפי הפורום: כדי למנוע אי הבנות, אינני | |||
|
|||
תלמיד או סטודנט באחת האקדמיות או האוניברסיטאות או המכללות בישראל. אני תלמיד באקדמיה של אפלטון וכך יש להתייחס אלי. | |||
_new_ |
1-2-3 לא נכון. | |||
|
|||
הקביעה שבגלל היצר השרידות יוצר האדם כלי שמאיים על שרידותו-כוללת סתירה לוגית. 2.לא כל המפלגות בעבר- הצהירו שמערכת הבחירות היא גורלית. 3.אין מונח או הגדרה סמנטית: לא-אדם. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |