פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
החלטה פחדנית
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 17:36)


החלטה פחדנית


גדעון ספירו




פסיקתו של שופט בית המשפט העליון אליהו מצא להוציא צו ביניים האוסר על הקרנת הסרט ג'נין ג'נין, עד להחלטה בעתירה שהגישו משפחות החיילים לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב – היא החלטה פחדנית של שופט שהתמלא חיל ורעדה מלחץ המימסד הצבאי.
אין אנו מפונקים בהכרעות דמוקרטיות של בית המשפט העליון. לכן היה זה בהחלט מעשה מרנין כאשר שלושת שופט הבג''צ בראשות דליה דורנר, קיבלו את עתירתו של מוחמד בכרי והחליטו לבטל את החלטת הצנזורה שפסלה את הסרט להקרנה מסחרית ולהתיר את הקרנתו ללא מיגבלות.
בעקבו החלטת הבג''צ החל המימסד הצבאי יחד עם קבוצת חיילים שנימנו עם הפולשים למחנה הפליטים בג'נין להפעיל מכבש לחצים אדיר על בית המשפט העליון לשנות את ההחלטה באמצעות דיון נוסף בהרכב מורחב. המכבש השיג את הישגו הראשון בדמות החלטת השופט מצא.
אליהו מצא הוכיח כי יומרת השופטים לשפוט באופן עצמאי מבלי להיכנע ללחצי הרחוב או השלטון, מתנפצת לרסיסים, וחוט השדרה של מחוייבות לעקרונות נעלים כמו חופש ביטוי מקבל עיקום קשה, בעיקר כאשר הרחוב והשלטון משדרים בתדרים לאומניים ימניים בעלי עוצמה מאיימת .
מצא העדיף להיכנע לחיילי הפלישה הישראלים, כשהם נישאים על גלים מורעלים של ''שמירה על כבודם ושמם של הנופלים'' על פני מחוייבות לפסק הדין הנאור של שלושת עמיתיו.
במאמר מוסגר צריך להוסיף כי בישראל התפתחה תרבות שלמה של דיבור ''בשם הנופלים'' מבלי שאלה נתנו ייפוי כוח לכך בטרם מותם. אנו לא יכולים לדעת מה היו חושבים המתים אילו נישארו בחיים. יכול מאד להיות כי דווקא אלה שנהרגו בפלישה לג'נין, אילו נישארו בחיים, היו פונים עורף לצבא ולממשלה ששלחו אותם למשימות דיכוי קולוניאלי ומצטרפים לתנועות השלום, כפי שאכן קרה לרבים שחזרו מהשטחים, כפי שקרה בשעתו לרבים שחזרו מויטנאם.
אולי אין זה מקרה שמצא הוא השופט שהחזיר את הצנזורה ואסר על הקרנת הסרט. האיש נימנע בעבר על בכירי המימסד של צבא הכיבוש הישראלי. הוא שרת שם כשופט צבאי והאתוס הצבאי הקולוניאלי עדיין מקנן בו. הבה נזכיר ונזכור כי מצא נושא באמתחתו את הפסיקה המבישה שאישרה את השימוש בפגזי פלאשט הרצחניים ברצועת עזה נגד אוכלסיה אזרחית.
באמתחתו של מצא כלולות גם פסיקות יותר מכובדות, אולם מי שנושא עימו שרות ממושך בצבא הכיבוש הישראלי סוחב איתו גיבנת של ערכי צבא ומלחמה שלא אחת מאפילים על דמוקרטיה וזכויות אדם.


זהירות, רן כהן רוצה להיות מנהיג

בשעה טובה החליטה ועידת מרצ על פרוק המפלגה ועל איחודה עם תנועתו של יוסי ביילין ''שחר'', במטרה לייסד מפלגה סוציאל-דמוקרטית. העיתונות מדווחת כי רן כהן יתמודד מול יוסי ביילין על תפקיד יו''ר המפלגה החדשה.
יוסי ביילין מצוי בשנים האחרונות במהלך של התפתחות שמאלה, אמנם לא בקצב הרצוי לי, וגם עמדותיו בתחום הכלכלה והחברה עדיין זקוקות לשיפוץ רציני כדי להיות ראוי לתואר סוציאל-דמוקרט שמאלי. לעומתו מצוי רן כהן במהלך הפוך. מאז שהיה פעיל בשמאל החוץ פרלמנטרי בקבוצת שי''ח (שמאל ישראל חדש), דרך מוקד, של''י ומרצ, הוא נע בתהליך איטי, אבל רציף, ימינה. היותו קצין בכיר בצבא הכיבוש הישראלי תרם ללא ספק לקשר הגורדי עם המימסד הביטחוני המקשה על היכולת להינתק ממנו. הקשר הזה גרר אותו בשעתו להשתתפות בפלישה ללבנון (עם התנדבות לשנת קבע) והקשר הזה עומד ביסוד התנגדותו המתמשכת לסרבני הכיבוש, אנשי המצפון המסרבים לקחת חלק בפעולות הדיכוי של צבא הכיבוש הישראלי.
רן כהן מעדיף חבר מרצ השומר על התנחלויות מחבר מרצ היושב בכלא 4 כסרבן כיבוש.
לאחרונה התפרסם בעיתון ''הארץ'' מידע נוסף השופך צל קודר על רן כהן. מתברר כי בעת כהונתו כשר המסחר והתעשיה התנגד לדרישות הקהילה האירופית לסמן בניפרד את תוצרת השטחים כדי שלא תהנה מההקלות המכס של היצוא הישראלי לשוק האירופי.
שר התמ''ס הנוכחי אהוד אולמרט הסכים בימים אלה לסימון ניפרד של תוצרת השטחים, ומתנגדיו מימין סנטו בו ''שאפילו השמאלן רן כהן התנגד לכך''. ומה שהימין רואה כמחמאה, אנשי שמאל צריכים לראות כעלבון.
ואכן זו שאלה מציקה לאיש שמאל: הכיצד רן כהן, שעה שכיהן כשר התעשייה והמסחר, במקום ליישם מדיניות של התנגדות נחרצת להתנחלויות ולתוצרתם, נחלץ להגן על תוצרת השטחים הכבושים, אותו אזור אפרטהייד שבדין יש לעשות כל מאמץ לבדלו מאנשים הגונים?
אם בבחירת היו''ר למפלגה החדשה יתמודדו רק רן כהן ויוסי ביילין, יעמדו אנשי שמאל בדילמה לא פשוטה. האחד קשור בטבורו למימסד הביטחוני, השני למימסד הכלכלי, אני בספק אם יצא מזה שמאל של ממש.
אני מקווה כי עד לפריימריס יופיעו מתמודדים נוספים שיציבו אלטרנטיבה שמאלית דמוקרטית במישורים הכלכלי, החברתי, המדיני וביטחוני.


ישראל המכוערת

דו''ח חדש של ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל שפורסם בימים אלה ונושא את הכותרת ''סוחרי הכאב'', מציב את ישראל כאחת המדינות הראשיות שמייצרות ומייצאות אמצעי עינויים.
בישראל מיוצרים אמצעים מגוונים המשמשים לעינויים, ביניהם אקדחי הלם חשמליים, אזיקי ידיים ורגליים, שלשלאות וכיסאות ריתוק.
בישראל משתמשים גם ב''כימיקילים משתקים'' כמו גז עצבים, גז מדמיע וסמים מרדימים. אמנסטי איתר חברות ישראליות בין 65 חברות מ-‏20 מדינות המייצרות אמצעים כימיים.
חנה סנש, שצנחה במלחמת העולם השנייה בארצות הכיבוש הגרמני כדי לסייע במאבק נגד הפשיזם והגזענות ניתפשה ומתה, מוטב לומר נירצחה, לאחר עינויים בכלא הגרמני.
ברוח עצרות הזכרון ודברי הספד בהלוויות של ''תשמור עלינו למעלה'', אני סקרן לדעת מה חושבת סנש שם למעלה על המדינה שקמה לאחר מותה? האם היא גאה בכך שהמדינה היהודית הפכה לאחת המובילות בעולם בשיכלול אמצעי עינויים, לעומת מה שהיא חוותה בכלא הגרמני, או שמא היא תוהה, האם ראוי היה להיאבק למען מדינה שפשיסטים וגזענים תקעו עוגן בלב ליבו של השלטון?


כלכלה מקולקלת

שתי ידיעות כלכליות שתפשו את עיניי לאחרונה. עו''ד ד''ר יורם טורבוביץ, המוזכר כמועמד המוביל למשרת היועץ המשפטי לממשלה, מסודר היטב כלכלית . הוא כיהן כנשיא חברת האחזקות של דיסקונט השקעות, ובלשון המעטה לא עשה חיל בתפקיד, אבל פרש עם מסכת הטבות בשווי של קרוב ל-‏5 מיליון שקלים. עוד דוגמא המנפצת את האגדה שהמשטר הקפיטליסטי מתגמל לפי הצלחה. כאשר מדובר באנשי צמרת בכלכלה הקפיטליסטית, אין כל יחס בין כשרון, תפוקה ותגמול. העיתונות הכלכלית מלאה בידיעות על מנהלי חברות כלכליות שכשלו בתפקידם אבל קיבלו כצידה לדרך בוכטות של מיליונים.לאחר ה''פלופ'' בדיסקונט פתח טורבוביץ משרד עורכי דין בתל-אביב ושוב זרמו המיליונים. אם יש קשרים, יש גם לקוחות שמתים ממש להיפטר מעומס הכספים שהם סוחבים עימם. כבד להם בכיס. טורבוביץ יעץ לבנק הפועלים בפיטורי 900 עובדים. הם הלכו הביתה אכולי צער ודמעות, אבל טורובוביץ הלך הביתה שמח וטוב לב עם תודה של בנק הפועלים מלווה בצ'ק שמן.
אחר כך הוא ייצג את משפחת רקנטי במכירת קבוצת איי.די. בי. לאיש העסקים נוחי דנקנר. דמי התיווך שקיבל טורבוביץ הגיעו ל- 20 מיליון שקלים חדשים.
אבל, אם חשבתם שעשרים מיליון שקלים זה השיא, טעיתם בגדול. הנה, עו''ד אחר, שרגא בירן, שנימצא עתה בעיצומה של עיסקת קרקעות לפיה יומרו קרקעות חקלאיות בכפר מל''ל (שכולל גם את הנחלה של משפחת שרון) לקרקע לבנייה. שכר טרחתו של בירן עשוי להגיע ל-‏13 מיליון דולר, שהם כמעט 60 מיליון ₪ לפי השער הנוכחי.
כלכלה שמאפשרת לעורכי דין, מוכשרים ככל שיהיו, לקבל דמי תיווך על עיסקות בהן הם מעורבים בסדרי גודל כאלה, כאשר מולם ניצבים עובדים ששכרם אפילו לא נושק את שכר המינימום, ראוייה לגניזה.
במשטר שיעוגן על אדנים של צדק חברתי אותו אני רואה בעיני רוחי, לא תוכל תופעה כזו להתקיים. עורכי דין (ואנשי עסקים אחרים) יוכלו לפעול ולהרוויח, לחיות בנוחות, אבל בגבולות סבירים שלא ירסקו את הסולידריות החברתית, כפי שקורה כיום בישראל.


עיתונאים בשרות פשעי מלחמה

ידיעה חשובה שקראתי ב''הארץ''. שלושה עיתונאים מרואנדה, הורשעו ברצח עם, הסתה לביצוע רצח עם ופשעים נגד האנושות. הם נידונו למאסר עולם. על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי המיוחד שהוקם בעקבות רצח העם הרואנדי.
שניים מהמורשעים עבדו בתחנת רדיו ששידרה רשימות של אנשים שיש לרוצחם וחשפה את מקום הימצאם האפשרי. ''ללא נשק גרמתם למותם של אלפי אזרחים חפים מפשע'' אמר השופט.
זהו מקרה ראשון בו מורשעים עיתונאים ברצח עם לאחר משפטי נירנברג ב-‏1946. שם כזכור הורשע יויליוס שטרייכר, עורכו של העיתון הנודע לשמצה ''דר שטרימר'' והוצא להורג.
הרשעתם של עיתונאים הפועלים במסגרת עבודתם כמשת''פים עם פשעי מלחמה , ראוי שתילמד היטב בישראל, בעיקר בקרב מספר כתבים צבאיים, שכבר מזמן חצו את הקווים והפכו לזרוע מוארכת של דובר צה''ל.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 18:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרשעתם של עיתונאים הפועלים במסגרת עבודתם כמשת''פים עם פשעי מלחמה , ראוי שתילמד היטב בישראל, בעיקר בקרב מספר בעלי טור, שכבר מזמן חצו את הקווים והפכו לזרוע מוארכת של ארגוני הטרור.
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
ערן בגיחה קצרה (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 19:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה מתכוון לגדעון ספירו? אם לא, האם תוכל לפרט למי אתה מתכוון?
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 20:03)
בתשובה לערן בגיחה קצרה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הכותב לא פירט לאילו עיתונאים הוא מתכוון. אני מעדיף לשמור על עמימות ראויה פן יחשוב מאן דהוא שספק הפלטפורמה צריך להיות חלק מההתקוטטות הזו.
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
ערן בגיחה קצרה (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 20:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי העמימות שאתה בוחר אינה ראויה, שכן אם אתה רואה בספירו אחד מ''בעלי טור, שכבר מזמן חצו את הקווים והפכו לזרוע מוארכת של ארגוני הטרור'', הרי שאתה, כספק הפלטפורמה, שותף לדבר עבירה.
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 20:31)
בתשובה לערן בגיחה קצרה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו דיון שונה לגמרי. האם ספק הפלטפורמה אחראי?
אין פסיקה משפטית ישראלית בעניין זה, למרות שיש תביעה משפטית תלויה ועומדת (מקורבי הרב עובדיה יוסף נגד אתר הייד-פארק).

יש פסיקות אמריקאיות ובריטיות הסותרות זו את זו.

בפלטפורמות אחרות העניין הרבה יותר ברור. ''בזק'' אינה מתמללת את השיחות כדי לדעת אם המשתמשים מתכננים עבירות. עיתונים מודפסים בדרך כלל כן נדרשים לשאת באחריות של מה שמודפס בהם. אתרי אינטרנט לא נהנים מזכויות שונות המוקנות לעיתונים, ומצד שני אינם מחוייבים למגבלות שונות החלות על עיתונים, כמו הצטיידות ברשיון הפעלה.
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
ערן בגיחה קצרה (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 20:49)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקרה של פירסומי ספירו בפא''צ (שוב, אתה שומר על עמימות) לדעתי - ודאי ובוודאי. לא מדובר בתגובה ''סתם'' אלא במאמר שמתפרסם בהסכמת המערכת באופן קבוע - טור שבועי. המערכת (האנשים, לא התוכנה), עורכת את מאמרו של ספירו כלומר היא חשופה לתוכן. כלומר, המערכת (שוב, האנשים) אינה יכולה לטעון ''לא ידעתי'' אלא יש לה מעורבות ברורה ואקטיבית בבחירת התוכן. אם המערכת מפרסמת במודע חומר שהיא רואה בו ''זרוע מוארכת של ארגוני הטרור'' הרי שיש בכך, לדעתי, הרבה יותר מאשר טעם לפגם.
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 22:33)
בתשובה לערן בגיחה קצרה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר מתפרסם בהסכמת המערכת באופן קבוע. המערכת אינה מביעה את דעתה על התכנים. אנשי המערכת מביעים את דעתם בשמם ובאופן פרטי.

הציטוט של המשפט המסויים שהבאת היה פאראפראזה על דברי הכותב עצמו. אבל מר ספירו הביע דעות אנטישמיות של ממש מספר פעמים בפא''צ. לעומת זאת, באחת הפעמים הוא פירסם כאן מאמר בנוסח שעליו הוחלט על ידי בית המשפט. בית המשפט לא ביקש מהמערכת להפעיל שיקולי עריכה כלשהם.
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים בשרות פשעי מלחמה
ערן בגיחה קצרה (יום שישי, 05/12/2003 שעה 11:19)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לו ספירו היה מתחיל לשלב במאמריו תכנים פורנוגרפיים, האם גם אז היו מאמריו ממשיכים להתפרסם בפא''צ? האם כל אחד יכול לפרסם בפורום ארץ הצבי כל מה שהוא רוצה (כמאמר, לא כתגובה)? אם כן, המערכת אינה ממש ''מערכת'' אלא ''שירותי הגהה ומחיקת כינויים מעליבים בע''מ''. עיון בתנאי השימוש - דיון 1510 - מעלה את חששי שאכן כך הדבר.
_new_ הוספת תגובה



חירות העורך
יובל רבינוביץ (יום שישי, 05/12/2003 שעה 17:13)
בתשובה לערן בגיחה קצרה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שהמערכת היתה מתירה לפרסם גם תוכן הנוגע בחומר פורנוגרפי, כפי שעשינו בעבר.

כאמירה מאד כללית, השמירה היא על רמת הטיעון ולא על חופש הביטוי.

לכן נכתב: ''המערכת תסיר, באופן מוחלט או חלקי, הודעות הנראות לה לא לגיטימיות. המערכת אינה מחוייבת לנמק את החלטות ההסרה שלה.''

אבל המשך הדיון הזה מנוגד לכלל האומר שמדיניות פא''צ אינה נושא לדיון בפורום. אהיה מוכן לחרוג מכלל זה אם יתפרסם כאן מאמר העוסק באופן ישיר בענייני גבולות חופש הביטוי ומתייחס ספציפית לאינטרנט או לפא''צ. כל השאר - בדואר האלקטרוני בבקשה.
_new_ הוספת תגובה



סתם השמצה של יובל
גדעון ספירו (יום שישי, 05/12/2003 שעה 11:49)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במסגרת חילופי החבטות (לעתים די משעשעות) בין יובל רבינוביץ לבין המתקרא ''ערן בגיחה קצרה'', כותב יובל כי ''מר ספירו הביע דעות אנטישמיות של ממש מספר פעמים בפא'צ''. יהיו בוודאי מי שיעריכו את הפתיחות של יובל שמרשה לדעות אנטישמיות להתפרסם בפורום, אבל אני מבקש לא לכלול אותי בחבילה זו.
מעולם לא פירסמתי דעות אנטישמיות, והקו העקבי בו אני נוקט הוא מאבק בלתי נלאה בגזענות,כולל הגזענות של ממשלות ישראל לדורותיהן, הכנסת (באמצעות חוקים גזעניים שקיבלה), המתנחלים, הצבא, מפלגות ימין טרנספריסטיות ועוד רבים אחרים.
אנטישמיות מנסה למצוא קווי אופי שליליים קולקטיביים המשותפים לכלל היהודים באשר הם. אם יובל יוכל להראות התבטאות שלי בעלת סימני היכר כאלה, אראה בכך כשלון שלי ומיד אבקש סליחה מכל היהודים, כולל מילדיי וגם מעצמי.
יובל מאמץ את שיטות העקלתון והסחיטה בהן נוקטת התעמולה הישראלית המשותפת לממשלת ישראל, הימין, איפאק (הלובי הישראלי בארה''ב), ראשי אי אלו קהילות יהודיות בעולם שנירתמו לשרת את ישראל והמתנחלים הפשיסטים המנסים לסתום ביקורת על ישראל באמצעות האשמה ב''אנטישמיות''. יש בוודאי פה ושם ברחבי העולם מי שניתקפים בשיתוק לנוכח האשמה זו, אולם בסך הכל הביקורת על מדיניותה הגזענית של ישראל לא תרתע. אני בוודאי לא נרתע ובצד הביקורת על על גזענותה של ישראל, אני מעודד כל שוחר טוב, כל הומניסט, כל מי שמחוייב לזכויות אדם לא להירתע מהנסיון של התעמולה הישראלית להשתיקו ולהמשיך ולשאת ברמה את דגל הביקורת נגד העוולות והפשעים המבוצעים בידי ממשלת ישראל, צבאה, המתנחלים ושאר הזוהמה הפשיסטית גזענית שמנהיגה כיום את ישראל.
_new_ הוספת תגובה



סתם השמצה של יובל
ערן בגיחה קצרה (יום שישי, 05/12/2003 שעה 12:12)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ערן בגיחה קצרה'' הוא ערן בילינסקי.
_new_ הוספת תגובה



סתם השמצה של יובל
יובל רבינוביץ (יום שישי, 05/12/2003 שעה 16:38)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא קשה למצוא דוגמאות אנטישמיות בכתבי ספירו. להלן שתיים שבהן הדבר בולט במיוחד:

דיון 1515 , קטע 4, תחת הכותרת ''אבחנתו של הנשיא טרומן''.

והיות שמר ספירו החמיץ, מן הסתם, תהייה בעניין התבטאות אנטישמית אחרת שלו (שהרי חזקה עליו שהיה מגיב אליה), הנה הקישור המסביר את הבעיה: תגובה 30095
_new_ הוספת תגובה



סתם השמצה של יובל
גדעון ספירו (שבת, 06/12/2003 שעה 1:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקטעים שיובל מציין אין להם כמובן כל קשר לאנטישמיות. צד הזכות שאני יכול למצוא אצל יובל הוא, שעמדתו נובעת יותר מבורות מאשר מרשעות.
''אנטישמיות (נגד שמיות) במובן הרחב - כל הופעה של שנאה או התנגדות ליהודים באשר הם יהודים'' (האינציקלופדיה העברית כרך ד' עמ' 493).
''המונח אנטישמיות היה משום ביטוי קולע לדעה שכבר היתה מהלכת אז בגרמניה, בנוגע לצורך לבסס את ההתנגדות ליהודים על ההנחה בדבר נחיתותם הגזעית כשמיים. הנחה זו, שבה דגלו האנטישמים, היתה קשורה בהשקפות, שכמה מלומדים הביעו על הגזעים השונים של האנושות, וביחוד על הגזעים השמיים והאריים, מאמצע שנות ה-‏40 של המאה ה-‏19 ואילך - השקפות שהיו מיוסדות בעיקרן על הישגיה של הפילולוגיה המשווה באותן שנים'' (שם עמ' 494).
האנטישמיות התפתחה במחצית השנייה של המאה ה-‏19 בעקבות ספרים שפורסמו על ידי מספר מלומדים באשר להבדלים בין הגזע השמי לארי. ספרים אלה, כמה מעניין, מיקדו את הצדדים השליליים בגזע השמי אצל הערבים ופחות אצל יהודים. (''ואולם אף על פי כן שהשקפות אלו של לאסן, רנאן וגובינו היו קשורות בהערכה שלילית של היהודים, יש לציין שאף אחד מהם לא הבליט הערכה זו. לאסן אף אינו מזכיר את היהודים בין העמים שהוא מביא כדוגמה לשמיים; לפי רנאן טיפוסיים לגזע השמי היו לא היהודים אלא הערבים, ש'התאוות האמוכיות נתפתחו בהם במידה מרובה מכל גזע אחר''' - האניציקלופדיה העברית כרך ד' עמ' 496).
בשלב מאוחר יותר התפתחה האנטישמיות שאימצה את התיאוריות על הצדדים השליליים של הגזע השמי כמאפיינות את היהודים (אויגן דירינג ''שאלת היהודים כשאלת הגזע, המידות והתרבות'' שהגדיר את היהודים כגרועים שבגזע השמי או וילהלם מאר, יהודי מומר שקנה לו שם באותם ימים בגרמניה בכתבי ההסתה שלו נגד היהודים בחוברת שפירסם בשנת 1880 כראשונה בסדרה ''חוברות אנטישמיות לעת מצוא'' - שם עמ' 494-495).
''ההצלחה לה זכתה התיאוריה האנטישמית בגרמניה של שנות ה-‏70 וה-‏80 של המאה ה-‏19, היתה קשורה בהתפתחותה של מדיניות הפנים הגרמנית, ובכלל זה במלחמה, שהיסודות הקלריקליים והשמרניים נלחמו בתנועה הליברלית בגרמניה, שהיהודים היו בולטים בין מנהיגיה ותומכיה'' (שם עמ' 496).
''שרשיה של האנטישמיות כשנאת יהודים נעוצים בגורמים פסיכולוגיים וסוציולוגיים שמשמשים יסוד לתופעה של שנאת קיבוצים. בתחומיה של תופעה זו יש לראות אותה כצורה חריפה של שנאת מיעוטים, ובתור כזו יש להבחין בה את פעולתם של שלושה גורמים: (א) שנאת השונה (ב) שנאת החלש ו(ג) שנאצת הזר'' (שם עמ' 496).

הקורא האינטליגנטי יבין מהאמור לעיל, כי דווקא יובל וחבריו מהימין המתנחלי והגזעני עונים, ברמת דיוק הקרובה לנוסחה מתמטית, למאפיינים האנטישמיים על שלושת מרכיביהם: שנאת השונה, שנאת החלש ושנאת הזר. ואילו אנוכי, עונה על מאפייני קורבן האנטישמיות בהיותי שייך למיעוט יהודי ליברלי שמאלי המגן על המיעוטים הנענקים תחת עולו של הדיכוי הגזעני של ממשלת ישראל וצבאה.
_new_ הוספת תגובה



סתם השמצה של יובל
יובל רבינוביץ (שבת, 06/12/2003 שעה 10:56)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האנטישמיות פנים רבות לה. היא לא התפתחה במאה ה-‏19, אלא קיבלה אז הצדקה פסאודו מדעית.

הכותב מנסה להתייחס לאנטישמיות כאילו נולדה רק בשעה שהומצא המונח, ובכך פוטר את שונאי היהודים באשר הם. אבל ההגדרה היא זו שהכותב הביא מלכתחילה: ''כל הופעה של שנאה או התנגדות ליהודים באשר הם יהודים''. מהבחינה הזו הכותב הוא אנטישמי לעילא ולעילא.

כאשר הופיעה הגזענות ה''מדעית'', אכן היא עשתה שימוש בשיטות מדעיות, כמו קרניומטריה, להשוואה בין גזעים, דבר שלא היה קיים לפני כן. אין זו הגזענות המאפיינת את מר ספירו. הגזענות שלו היא אמוציונלית, כזו שאיפיינה את הנבערים מבין הנוצרים של ימי הביניים. לכן יכול היהודי, מבחינת ספירו, לחזור בתשובה, בין אם יאמץ אידיאולוגית את שנאת ישראל ובין אם פשוט ימיר את דתו.

אני הבאתי שני מראי מקום בהם חשף מר ספירו את האנטישמיות הגזענית האמוציונלית שלו. התשובה שלו לא התייחסה לכך, אלא דיברה על השורשים המדעיים של האנטישמיות למן אמצע המאה ה-‏19. אין לכך דבר עם האנטישמיות שלו.

טיעון נוסף של מר ספירו הוא שאני אנטישמי וכן חברי מהימין. ניתוח הטקסט שלו בהקשר זה מטיל אור נוסף על הטכניקה הדמגוגית שלו: ''הקורא האינטליגנטי יבין מהאמור לעיל, כי דווקא יובל וחבריו מהימין [...]'' כלומר, מי שאינו מסיק את מה שמר ספירו רוצה שיושג, אינו אינטליגנטי (ואולי הוא אפילו יהודי).

כשם שאני לא ייחסתי לספירו את דעותיו של אבנרי, אודה לו אם יפסיק להכליל אותי ויתחיל להביא טיעונים ודוגמאות לגופו של עניין. לשון אחר: חובת ההוכחה כעת על מר ספירו להראות:
א. שהוא לא אנטישמי.
ב. שאני אנטישמי.
_new_ הוספת תגובה



החלטה סבירה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 19:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם בית המשפט החליט שיש הגיון לדון בעתירה נגד הקרנת הסרט ''ג'נין ג'נין'' הוא חייב להוציא צו ביניים למניעת ההקרנה, אלא אם הוא שבוי בקונספציה של הכותב הרואה פושעי מלחמה קולוניאליסטים בכל מי שחולק על דעתו.

הרי תמיד אפשר לדחות את העתירה ולאפשר את ההקרנה. אם העתירה טוענת שההקרנה עצמה גורמת לנזק, הגיוני לעכב את ההקרנה עד שיוכרע העניין.

אגב, לדעתי יש להתיר את ההקרנה. בהמשך על בית המשפט לקבוע אם הסרט אכן משמיץ, ואם כן - לחייב את יוצרי הסרט לשאת בנזקים שנגרמו למושמצים בנוסף לפיצוי הולם וקנס.
_new_ הוספת תגובה



רק שמאלני עם רקע אדום
pit (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 19:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק הוא ששפר עליו גורלו להשתתף במלחמה ,אולי מבצע בעצם ששמו קדש .

מלחמה אשר היא היחידה שראויה להקרא מלחמה אימפריליסטית מכל מלחמות ישראל .איש לא לקח אותו לצנוח במתלה בכוח ,הוא לא נכפה להיות אימפריליסט בשורות הכוחות של שרון-רפול ,אבל האיש עם הרקע האדום מטיף מוסר לרן כהן ה''מטריליסט''.

אולי בכלל רן כהן המיזרחי הוא לצנינים בעיני היקי שלנו .

הסוציאליסט הדמוקרטי המהפכני שקיבל אישור להיות ציוני מלא פחות מהרומנטיקן ספרטקוס מצליח להיות אמיץ וללא חת בגבולות הוירטואליה.

ואיפה היה המצפון הסוציאליסטי שלו בזמן שתלה עיניים בדמותו הגולמית של רפול ,שעה שצנח על המתלה ,וקיבל לעולמי עד רקע אדום ,אולי אז כשנעטר ברקע אדום ,אולי אז בעצם הגיחה המחשבה העמוקה השמאלנית שלו והנכיחה תעצומות נפש ואומץ של הרומנטיקאים מהסוג הסהרורי.
הקשר לרקע האדום הזה מוסיף לבצבץ כל אימת שטורח היקי שלנו למתוח ביקורות על שמאלנים אחרים.
כמו הרומנטקאי ספרטקוס הם צמד חמד מצד השמאלנים הסוציאליסטים המהפכנים ,מחליטים מי הוא השמאלני הראוי ,כלום לא יעזור ואם לא צנחת במתלה לפחות אין סיכוי שתהיה שמאלני .
או לפחות שיהיה לך עבר אימפרילסטי ראוי.

ואגלה לו סוד צבאי ,אחד מאותם לוחמים שלחמו בג'נין הוא איש ללא רקע אדום מהמתלה ,אבל שמאלני ללא כל ספק ,ואני אומר זאת מהכרות אישית.
ולא רק אחד אגב ,אבל אותו אחד הוא היום קצין בכיר.

אז יש לנו פה בארץ הזו מנהג לבדוק בכל הציציות שאינן שלנו ,כל מה ששונה ממני ,אפילו אם הוא שמאלני לפי כל הגדרה מרחיבה ואפילו מצומצת ,אינו משלנו כל עוד לא הרחנו לו(ומהו ההבדל בין ריח שמאלני לימני ,טיב הריח תלוי בטיב המריח בטח יעז לטעון ספרטקוס),כל עוד לא עבר את מיבחני השבט .
ונדמה שהימין גם הוא הולך בתלמי ההרחה ,שם היכן שלריח יש אופי ,שם ישנה גם חברותא גברית שעליה משוררים כתבו שירים.
ביילין עצמו עדיין זקוק למבחני קבלה אצל הצמד ספרטקוס -ספירו ,בכדי שיוכר כשמאלני ראוי וסוציאליסט -דמוקרטיס -מהפכניסט...נו שוין ,כמה מבחנים קטנים והרחת הזיעה יעשו את העבודה.
_new_ הוספת תגובה



באשר לרקע האדום
גדעון ספירו (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 23:35)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקבל עלי בהכנעה את הנזיפה של PIT לנוכח צניחתי במיתלה במלחמת סיני.
להגנתי אני יכול לומר שהייתי אז חייל בשרות חובה, ובניגוד לאמור על ידי מבקש טובתי PIT, ''שאיש לא לקח אותי לצנוח במיתלה בכוח'', נילקחתי גם נילקחתי בכוח הפקודה. כחייל בשרות חובה בשנת 1956 וכבוגר החינוך הקיבוצי שמוחו נישטף בחשיבות השרות הצבאי, אופציית הסרוב לשרת בצבא לא עמדה על הפרק.
עם השנים, כאשר התחדדה תודעתי הפוליטית ועם פרסום המידע על שהתרחש מאחורי הקלעים לקראת מלחמת 1956, על הקנוניה שישראל רקחה עם שתי מעצמות אימפריאליסטיות שלא השלימו עם שקיעתן, חשתי, במבט לאחור, רגשי חרטה על השתתפותי במלחמה. אכן, ראשי המדינה והצבא אז, היו מוכנים לסכן את חיי במהלך ציני, מבלי שסיפרו לי ולחבריי את האמת.
לאחר הסכם השלום עם מצרים, כאשר כוננו קשרי דואר בין שתי המדינות, שלחתי מכתב התנצלות לנשיא מצרים על שלקחתי חלק במלחמה ההיא ב-‏1956.
עם השנים תיקנתי את חטאי העבר כאשר נימניתי ב-‏1982, לאחר פלישת צה''ל לבנון, עם מייסדי תנועת ''יש גבול'' וסרבתי לקחת חלק במלחמה ובפשעיה כמו גם בדיכוי האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים הכבושים.
רן כהן ואנוכי היינו חברים בימי מלחמת לבנון באותה תנועה. הוא היה יכול להימנות עם מייסדי ''יש גבול'' אבל בחר בדרך אחרת. הגם שהצהיר על התנגדותו למלחמה התגייס אליה, שירת בלבנון כמג''ד והשתתף במצור על ביירות (בראיון למעריב אמר אז: ''יריתי אלפי פצצות על ביירות''). לאחר מכן התנדב לשרת שנה בקבע.
מאז הוא ואנוכי חלוקים בצורה קוטבית בסוגיית הסרבנות לשרת בצבא הכיבוש.
הנסיון של PIT להכניס למחלוקת את ההשתייכות האתנית, הוא נואל. גם רן ידחה אותו בבוז. שהרי היו זמנים בהם שנינו היינו חברים בשמאל רדיקלי חוץ פרלמנטרי ותמכתי בו בשורה של תפקידים. שנינו פנינו לאפיקים פולטיים מנוגדים, (גם כשהיינו חברים באותה תנועה), ועובדה זו היא הקובעת. המחלוקות חוצות זה מכבר קווים אתניים ועדתיים. אבל אם PITמאד יתעקש יש לי גם תעודת יוחסין מזרחית כשרה למהדרין שמגיעה אחורה עד לגרוש ספרד.
_new_ הוספת תגובה



לא נואל כלל לא
pit (שבת, 06/12/2003 שעה 16:26)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי היותו מיזרחי אני מכיר את העניין מבפנים וכתבתי דברים הרבה יותר מתונים מאשר הם במציאות.

לגבי השתתפותו במלחמת לבנון גם יוסי שריד השתתף(רבין תמך בהידוק המצור על ביירות) ,כמעט כל איש שמאל ציוני השתתף ,ולא נראה לי שישנה אפשרות למצוא מנהיג אפילו במרץ שיהיה בעד סרבנות כפי שמפרשה ספירו.

שוב פעם לספירו יש בעיה לזהות אינטרסים ,אינטרסים לאומיים במקרה הזה ,אפשר שהיה לו קל לזהות אותם לו היה מצליח להבין שלרוב אנשי השמאל שמתנגדים לשרת בצה''ל ,יש פרשנות שונה לחלוטין כאשר מופנה כלפי ציבור יהודי נשק.
אותם אנשי שמאל מיצגים אינטרס שהוא לא פחות לאומני מאשר האינטרס הציוני.
האינטרס שלהם הוא הלאום הפלסטיני.
קל לזהות שלפעמים חלקם מבלבלים בין הלגטימיות של הלאומנות הפלסטינית לבין חוסר הלגטימיות של אותה השקפה לאומית ציונית שמזוהה כ''גזענית''.

ההסתתרות מאחורי הכיבוש כאבי כל חטא ,אין לה מקום שעה שנרצחים ילדים נשים וטף בתחנת אוטובוס או במסעדה.
הגנויים הרפים אף הם לא מסמנים את האמת שגם ללאומנות הפלסטינית יש ביטויי גזענות קשים.
האינטרס הפלסטיני אינו עומד מעל האינטרס הישראלי יהודי ,אפילו שיש כיבוש ,אפילו שאין שויון בין כובש ונכבש ,אם בסופו של תהליך תצמח בחברה הפלסטינית הנהגה פונדמטליסטית הרי שאין טעם בנצחון על הכיבוש.
הבעיה היא שזה מכבר אנו נתונים בתהליך של פונדמטליזים שכבש וכובש את כל החברה הפלסטינית ,נדמה לי שעראפת עצמו מיצג את התהליך הזה.
זאת בעיה של אי-רצון לזהות את האינטרסים ואת המגמות שעומדות מאחורי המאבק הזה.
הבעיה מתחילה ,כאשר הציונות מסומנת כגזענות ,וכאשר עצם הלגטימיות של ריבונות יהודית היא מעשה פשע נגד האנושות,בהפוך זה גם ביטוי לאנטישמיות.

לא מכבר חיבקו טרוצקיסטים באירופה מנהיג איסלמי פונדמטליסטי ,זהו האות של הכניעה ,זה כבר לא עניין להביא קידמה ,זה לא מאבק בכוחות החושך ,זאת העדפה של לאום ערבי ,תוך כדי הפניית עורף ללאום היהודי.
הסיבות הן די ברורות ,והאינטרסים מובהקים.
_new_ הוספת תגובה



ספירו
pit (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 19:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ידוע לך על רצח עם שמתבצע בשטחים אנא ידע אותנו.
ואם ידוע לך שמו של עיתונאי ששולח קלגסים ציונים כדי נניח למנוע פיגוע אנא הבא שמו של הארור.

אני בטוח שאפילו ספרקטקוס יצדיק במחול מילולי כזה או אחר את האנלוגיה חסרת השחר שלך .
_new_ הוספת תגובה



דמיונו של PIT
גדעון ספירו (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 23:48)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצח עם כפי שהתרחש ברואנדה, עוד לא מתבצע בשטחים הכבושים. גם לא כתבתי זאת, ורק מוח עם מערכת דמיונית מתפרעת, יכול לשאול שאלה כזו.
לא צריך לחכות עד שיתרחש רצח עם ממש על ידי צבא הכיבוש הישראלי. כל שכתבתי הוא כי יש מספר כתבים צבאיים מקורנפים שטוב יעשו אם ישימו לב לפסק הדין, כי לדעתי הם חצו את הקווים מעיתונות עצמאית, חוקרת, מאתגרת ומדווחת אמת, למשת''פיות עם דובר צה''ל לדיווח שיקרי ולמתן צידוקים לפשעי מלחמה. עיתונאים אלה נימצאים במדרון חלקלק שאם ימשיכו להדרדר כלפיי מטה, קיימת סכנה כי לא יעצרו גם כאשר חס ושלום יתבצע רצח עם.
_new_ הוספת תגובה



בדבר אחד אני עם ספירו לחלוטין
pit (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 20:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מה שכתב על הכלכלה ,על שכר הטירחה הנשגב שגובים פה כל מיני מישפטנים וכלכלנים.

איני בטוח שזה בכלל עניין קפיטליסטי ,יש פה תופעה הרבה יותר מסריחה ,של כיבוד יתר של בעלי צוארון לבן ,אני מודה שכל אימת שאני קורא דברים כאלה בוערת בי החימה ,בא לי לצאת למהפכה ,אפילו רומנטית בחיי ..יאמין לי או לא ספרטקוס או חברו ספירו...באלוהים (אני אתאיסט ) הייתי עושה משהו חריג בהקשר של הנשגבות של שכר הטירחה שכמה מגזרים פה בארץ הזו גוזרים על עצמם.
_new_ הוספת תגובה



צודק במאה אחוז
חזי (יום שישי, 05/12/2003 שעה 9:48)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההפקרות של ממלאי תפקידים בכירים מעלה סרחון מחניק.

בכל הקשור לשכר טרחה של עורכי-דין, יש גיבוי ואף עידוד של מערכת בתי המשפט בישראל, לתגמל עורכי-דין, בפרופורציות דמיוניות לזמן שהם משקיעים בעבודתם.

האם יש אפשרות להגיש עתירה תקדימית לבג''צ כדי לסתום את ההפקרות הזאת ?
הרי שופטי בג''צ לא יפסקו נגד ?

אז איזו מהפכה אפשר לעשות ?
_new_ הוספת תגובה



עודד (שבת, 06/12/2003 שעה 14:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר ספירו,אני שמח שמצאת אכסניה לדעותיך לאחר שגורשת ממעריב וגם אידימדיה נפלה.
קראתי את המאמרים שלך במעריב ולא החלטתי אם אתה באמת חושב כך או שאלו פרובוקציות
יש לי חבר,עמי גרינר שמו,שמתבטא באופן דומה לשלך אך אצלו מדובר בפרובוקציות במקרה הטוב ושטויות במקרה הרע.
טיעוניו הם טיעוניך מלבד העובדה שהוא נוסע להפגנות נגד הגלובליזציה ויודע לזהות אנטישמי כשהוא פוגש בו.
אני מניח שאתה פשוט אומר אמן לכל היודופוביים או הישראלופובים שהחליטו שישראל היא מדינת אפארטהייד פאשיסטית ומכנים אותנו'ציונאצים'
העלת בזמנו,במעריב,טיעון שקשה לי להתווכח איתו.על חברך שעזב את ישראל לאחר מלחמת העצמאות לאחר שראה איך חיילים יהודים משתלטים על בתיהם של פליטים ערבים ביפו ומאז הוא גמר עם הציונות.
אני מניח שזה שורש המשטמה שלך למדינת ישראל דהיום ולפוליטיקאים שלה,שמאל כימין
האם אתה חש אותו שאט נפש לאנגלים שבהיותם ברברים פלשו לאי ההוא וגירשו את כל הברטונים לצרפת,ואת הקלטים לווילס וסקוטלנד והתישבו על קרקע ריקה?או הגרמנים שכל ישובייהם ממזרח לנהר אלבה הם התנחלויות בלתי חוקיות על שטח כבוש שנלקח מהשבטים הסלביים שכונו פרוסים,וואנדים,פומרנים וההתנחלות הבלתי חוקית התפרסה עד אסטוניה של היום ונעצרה בכוח רק ע''י הפולנים?(ברלין היא התנחלות בלתי חוקית שהוקמה במאה ה13 על שטח שנחמס מהסלבים) או אולי הספרדים שנישלו את המורים ומאה שנה לאחר מכן גם את היהודים?או האוסטרלים ששחתו את האבוריג'נים או האמריקאים ששחטו את האינדיאנים?
היהודים לא שחטו אף אחד,והעובדה היא שיש בתחומי ארץ ישראל המנדטורית 5 מליון ערבים.כמה וואנדים פומרנים ופרוסים יש בדויטשלנד?או ברטונים בבריטניה?מי יותר מוסרי?ואת מי אתה משמיץ ואת מי אתה מעריץ?אולי את הבלגים ששחטו מליונים בקונגו?ועמדו מהצד ברואנדה במשך מאה ימי הקסם בהם נרצחו 800 אלף איש?ומהי דעתך על רצח העם בסודאן בו המוסלמים הלבנים רוצחים את הנוצרים השחורים(שעל שמם,כושים-אנשים מארץ כוש שהיא סודאן של היום)מכונים בעברית בני הגזע השחור)ועל הדיכוי האיום של האבחאזים ע'י הגרוזינים(אלפי הרוגים)או מעשי הרוסים בצצניה או גורלם המר של האשורים הנוצרים בעיראק?הדיכוי של הכורדים בתורכיה?
בצצניה הרוסים הפציצו עיר מהאוויר והחריבוה עד היסוד
ואתה לא כינית אותם בשמות גנאי אותם אתה שומר למדינתך.
פה לא הפציצו עיר מהאוויר.רק אחת-תל אביב ב1948 ע''י חיל האוויר המצרי ונהרגו 58 אנשים .יותר מאשר נהרגו ב'טבח' בג'נין ג'נין.
היכן הקריאות לבריגדה בינלאומית?להגן על המסכנים?
אבל לזכותך יאמר שאתה גר פה,והדברים שקורים פה מטרידים את מנוחתך ומפריעים לך ואתה מנסה לעצור זאת ע''י טיפול בהלם.
בניגוד ליודופובים הנוצרים שגרים בחו'ל ומתעלמים מהרצח התרבותי בטיבט למשל,וקוראים לנו מדינה נאצית רק כי אנחנו יהודים וזו נקמתם על השואה על רגשות האשם שבה
_new_ הוספת תגובה



עודד בדרך למשרפות
גדעון ספירו (יום ראשון, 07/12/2003 שעה 1:13)
בתשובה לעודד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההגיון של עודד אומר בערך כך: מאחר וכולם עשו פשעים וכולם רצחו ושדדו והקימו התנחלויות גם לו מותר. מאחר והנאצים עשו ג'נוסייד גם לו מותר. ההגיון שלי עובד אחרת. העולם בכל זאת מתקדם, לא בקו ישר, עם הרבה זיגזגים ונסיגות, אבל לומדים לקחים ומסיקים מסקנות. תודעת זכויות האדם מקיפה היום ציבורים גדולים בהרבה מאשר בעבר. עדיין המלאכה מרובה, יש עוולות ברחבי העולם, ישראל היא חלק ממלכת העוולות, ואם עודד רווה נחת מכך שהוא לא לבד בתחום זה, אינני שותף עימו. אני לא מוצא נחמה בכך שיש עוד מקומות בהם מבוצעים פשעים נגד האנושות מלבד בישראל. אני מתנחם בכך שאינני לבד במאבק נגד הרשע והפשע, ויש עימי מיליונים ברחבי העולםם שכל אחד במקומו שותף למאבק לעקירת אי הצדק והמלחמות. זהו ללא ספק מאבק סיזיפי, אבל מוטב לקחת חלק במאבק זה, מאשר להשתתף בפשעי מלחמה.
ברוסיה יש ציבור הולך וגדל שניאבק נגד פשעי ממשלתם בצ'צניה, בבלגיה הממשלה מכירה בכך שהקולוניאליזם הבלגי ביצע רצח עם בקונגו, ברחבי העולם יש קבוצות אמנסטי רבות שנאבקות לשיחרורה של טיבט מידי הסינים (אבל זה לא קל כאשר ממשלות כמו זו של ישראל מוכרת לסין נשק) ויש היום בית דין פלילי בינלאומי ששופט את פושעי המלחמה שלקחו חלק ברצח העם ברואנדה.
עודד נוזף בבלגים שעמדו בצד שעה שהתבצע רצח עם ברואנדה, ומתעלם מהעובדה המבישה שגם ישראל עמדה מהצד. דווקא ישראל, שהפכה למקלט לניצולי רצח עם, לא נקפה אצבע למען הפסקת הטבח ברואנדה. ישראל היא חלק מהעולם ששתק, ולכן היא לא יכולה לבוא היום בטענות לאלה ששתקו בזמן השואה.
כישראלי אני מתמקד כמובן בעוולות ופשעי ממשלתי, שבנוסף לפשעיה בשטחים הכבושים, מייצאת אמצעי רצח והרג למשטרי עריצות חשוכים.
כחבר אמנסטי אינטרנשיונל אני מחוייב לנושא זכויות האדם בכל העולם, וכך אני גם עושה. אינני יודע אם עודד הפגין נגד הפשעים של ממשלת סין בטיבט, אני עשיתי זאת כאשר נשיא סין ביקר בישראל כאורח הממשלה.
_new_ הוספת תגובה



עודד בדרך למשרפות
עודד (יום שני, 08/12/2003 שעה 17:06)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבר ראשון,אני מוחה על הכותרת.אני רואה בזה טיפשות ועזות מצח.
בנוסף לכך,ספירו,איני זוכר שהזכרתי את גרמניה הנאצית.מעשך מזכיר לי את היודופוביים האירופאים שכל ביקורת על ישראל מסתיימת ב''נאצים!!''
אם ברלין אינה התנחלות בלתי חוקית ואינך מחרים את תוצרתה,אנא אדוני יתנהג באותה צורה כלפי אריאל.
ב1929 עלו ערבים מוסלמים על הרובע היהודי בחברון שחטו 70 נפש והשאר טרונספרו לירושלים.האם תושבי חברון שגרו עד 1967 בבתים אלו אינם פושעי מלחמה?
ומה לגבי אלו ששחטו את תושבי גוש עציון,ואלו שגירשו את תושבי הרובע היהודי והחריבו את בתיו,את כפר סבא,עטרות,נוה יעקוב,בית הערבה,נהריים,הרטוב,כפר דרום,ניצנים ואם היו מתירים להם,את כל השאר.
איני אומר שבגלל שהנוצרים באירופה נישלו את הסלבים ולא הותירו להם שריד,גם לנו מותר.
כבודו לא שמע אותי אומר זאת,האמנם?
מחאתי היא על חוסר הפרופורציה בין מעשינו בשטחים לבין המילים בהם בוחרים המקטרגים כמוך וכמו היודופובים הנוצרים במערב אירופה.
מעולם,מאז תחילת הסכסוך על ארץ ישראל(פלשתינה כהגדרתך) לא היה נסיון לגרש,לשחוט ולאבד ולהשמיד את האוכלוסיה הערבית בסגנון החביב עליך.
יש 5 מליון ערבים בא''י.כמה ואנדים(עם סלאבי עתיק) יש בגרמניה? כלומר אנו לא כה גרועים.וזו הנקודה שלי
חוסר הפרופורציה בין חטאינו נגד הערבים שזוכים למתקפה יודופובית בכל מערב אירופה,לבין חטאים איומים בסודאן.טיבט וכו' והיעדר תגובה כללית.
כמה רוסים נאבקים נגד האמפריאליזם הפוטיני בצצניה?
כמדומני רוב צירי הדומא בבחירות אתמול הם מאנשי פוטין.
you fool of shit
אודה לך מאוד אם תרשום ביקורת עניינית ומנומקת במקום מילות התואר החביבות עליך
לגבי טיבט,ספר לי מתי חבורת האנטי גלובליזציה יפגינו נגד סין במקום לשרוף דגלי ישראל וללבוש חגורות נפץ דמה וכפיות.אני אצטרף לאוסף המגוחכים הללו שיודעים רק לפטפט אך כשזה מגיע לביתם,אוסרים על מוסלמיות לבוא לבית ספר עם כיסוי ראש מסורתי. בישראל,לעומת זאת מותר.
בבלגיה האוכלוסיה מתנגדת להפיכת הערבית לשפה רשמית.בישראל הערבית היא שפה רשמית.מעניין מה יקרה בבלגיה וצרפת כשהמוסלמים שם יתחילו באינתיפאדה.
_new_ הוספת תגובה



עודד בדרך למשרפות
גדעון ספירו (יום שני, 08/12/2003 שעה 23:38)
בתשובה לעודד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לדגול בהגיון של פושעי מלחמה וסתם מאפיונרים ורוצחים. אתה חושב שאם תמנה כרוכל בשוק את פשעי ועוולות האחרים זה נותן לך רשיון להיות מנוול ופושע.
בשעתו העירו כמה מעוזריו של היטלר כי מה שגרמניה עושה עם היהודים עשוי לסבך אותה ולעורר בעיות קשות ביחסיה עם העולם, ותשובתו של היטלר היתה: ומה עשו לטורקים לאחר הטבח בארמנים? אתה פועל באותו אורח מחשבה.
אתה כנראה חולה רדיפה. אתה רואה בכל מקום שמבקרים את ישראל מתקפה יודופובית. שטויות. יש סיבות טובות לבקר את ישראל ויש סיבות מצוינות להחרים אותה בדיוק כפי שעשו לדרום אפריקה בגלל האפרטהייד, שהרי גם ישראל הקימה משטר אפרטהייד בשטחים הכבושים. אלא שישראל זוכה ליחס מיוחד. לא זו בלבד שאינה מבוקרת בעולם כפי שראוי היה, אלא שישראל היא המדינה הניתמכת ביותר בעולם. אין עוד מדינה עם זרימה אדירה כזו של סיוע שמגיע אליה מחו''ל. חמישה מיליארד דולר. ישראל זוכה לצערי ליחס חיובי שאינו מגיע לה; בין השאר בגלל המניפולציות והסחיטות שהיא מפעילה בנושא האנטישמיות. שיטה זו של סתימת פיות לא תעבוד לאורך ימים והשפעתה, כך אני מקווה, תפוג.

אינני יודע מדוע אתה מבקש ממני דו''ח על מעשיהם של מתנגדי הגלובליזציה. אינני יודע כמה מהם הפגינו נגד הדיכוי הסיני בטיבט, בוודאי יותר מאשר בישראל. המפגינים נגד גלובליזציה בהנהגת הקונצרנים האמריקנים פועלים נגד עוולות ואי צדק, והלוואי ואתה היית יכול לזקוף לזכותך חלק זעיר מהלהט המוסרי שלהם. במקום לשאול מה עושים ברוסיה או בבלגיה תשאל את עצמך, מתי הפגנת נגד הדיכוי הסיני בטיבט, מתי הפגנת נגד מכירת נשק ישראל לסין ומשטרי עריצו אחרים? מתי הפגנת נגד הרצח הישראלי בשטחים הכבושים? מתיי מתיי מתי? כל מעשי הרצח שעשו ערבים ביהודים לא מגיעים לאפס קצהו מזה שעשו יהודים בערבים. בחשבון בנק הדם שאתה כל כך אוהב לעשות, הערבים הם בגרעון ולפי השיטה הצינית והרצחנית שלך מותר עכשיו לערבים לרצוח ולהרוג עשרות אלפי ישראלים בכדי לסגור את הפער ולהשתוות למספר הערבים שנירצו ונהרגו בידי ישראל. אתה עני ממעש, מגן על מעשי נבלה ועוד יש לך חוצפה לבוא בטענות לאחרים. הבוז לך ולשכמותך (ה-PITIM למיניהם).
_new_ הוספת תגובה



עודד בדרך למשרפות
עודד (יום שישי, 12/12/2003 שעה 16:35)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בן אדם מגוחך ספירו.
אני חזרתי פעמיים על הנקודה שלי,ושוש ושוב אתה לא מבין או לא מנסה להבין.התעלה פעם מעל הרטוריקה של עצמך ונסה להקשיב ולהסביר את עמדתך בטיעונים לוגיים,תחת הסתה ,התקפות אישיות,וגידופים.
הסבור אתה,ספירו שהפגנות משנות משהו? כל מכתבי השיטנה שאתה שולח לפוליטיקאים אינם מזיזים כקליפת השום לאף אחד חוץ מכת ההפגנות עצמה,שאתה והאנטי גלובליזציונים חברים וירטואלים בה. תאעיוש ועמותת עדאללה עושים ולא מדברים.
אתה רק מדבר ומכין באנרים.
וכדי שתבין אני אומר זאת שוב.אין לי בעיה עם ביקורת נגד מדיניות ישראל. יש לי ביקורת על טרמפיסטים כמו זוזה בובה ושאר שונאי האחר.הם הופכים את ישראל לשטן האולטימטיבי.מניתי מספר מדינות פושעות מלחמה שעושות כעת דברים הרבה יותר גרועים,והזוזה בובה של העולם לא עושים כלום ומתעלמים מהם.הדמוניזציה של ישראל חשובה.הם לא לוחמי שלום.הם מלבי מלחמה.
חוץ מזה אתה מכליל ואוהב למיין בני אדם לקטגוריות ממש כמו הנאצים אהובי נפשך,שאותם אתה מכניס לכל משפט שני.
אני לא PIT אני עודד.איני ימני ואיני שמאלי.אל תמיין ואל תבוז.אני בניגוד לPIT לא מתקיף אותך אישית אלא מנסה לנהל ויכוח.אתה זה שיורד לפסים אישיים. אני לא רוצה להתחיל ולתאר את כמות הבוז שאני חש כלפי אנשים מסוימים. זה לא לעניין.מי שלא יכול לשכנע בטיעונים מסודרים,עובר להשמצות.שב בבית ותחשוב קצת,ונסה לשכנע ולא לנסות להעליב
אתה כבר לא ילד
_new_ הוספת תגובה



עודד מתקשה בהבנת הניקרא.
גדעון ספירו (יום שישי, 12/12/2003 שעה 23:57)
בתשובה לעודד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובותיי לעודד היו ענייניות ומנומקות, אבל האיש אינו מבין, על כן קצרה ידי מלהושיע. אני כבר לא ילד, מעיר עודד נכונה, אבל הוא כנראה טרם יצא משלב הילדות, וחושב שכל הילדים בגן שונאים ומקללים אותו, וככל שהגננת מנסה להסביר לו שהוא רואה מדמיונו, זה לא עוזר. כפי שעודד רואה בכל מקום את אויבי ישראל כך הוא רואה בכל נימוקיי העניינים ''גידופים''.
להלן עוד נסיון להסביר לילד, בעברית בסיסית.
לפי עודד חבל על הזמן. שום דבר לא עוזר, לא הפגנות, לא מכתבים. הפולטיקיאם לא מתרשמים. אם העולם היה מתנהל לפי עודד היינו עדיין תקועים בעידן האדם הקדמון. אצל עודד העולם לא זז, האנשים לא מתפתחים, הפוליטיקיאים לא שומעים, הכל עומד.
אבל זה לא מה שקרה. אם הגענו עד הלום, זה בין השאר בגלל פעילות אנושית שכוללת מחאות והפגנות ומכתבים ומאמרים ופרסומים וכו' וכו'. להפגנות, לסרוב להתגייס למלחמה, למאמרים, למכתבים (גם שלי) היתה השפעה מצטברת שהביאה ליציאה מלבנון.
לא כל אחד חש בתזוזה המיידית בגין פעילותו, הוא פרודה אחת. אבל צרוף כל הפרודות מבשיל לזרם היסטורי שמשפיע.
האם המכתבים שלי עוזרים? במקרה שלי אני יכול להוכיח לא מעט הצלחות, אבל גם אותם מכתבים שלא הזיזו לאף פוליטיקאי, כן הזיזו או יזיזו משום שהם מצטרפים ויצטרפו למיליוני ומיליארדי פעילויות אנושיות שבהחלט משפיעות ומשנות. זהו דרך אגב יתרונו של מי שניחן בראייה היסטורית. הוא מבין תהליכים.
עודד טוען שהוא לא ימין וא שמאל, טעון מעט אופניתי, נוסח לפיד ושינוי. אבל ראה זה פלא, אלה הטוענים שאינם ימין ואינן שמאל, בדרך כלל נופלים בצד ימין, כפי שהדבר מוכח גם אצל עודד.
עודד חושב במונחים של ''מה יצא לי מזה''? אם אין לו תוצאה מיידית, אז זה לא שווה. אבל לעתים אנשים פועלים גם אם אינם רואים ברכה מיידית בעמלם. גם אם היו מוכיחים לי כי סרובי לקנות תוצרת של מתנחלים לא עוזרת, עדיין אני נימנע מכך מסיבות עקרוניות, כפי שנימנעתי בשעתו מלרכוש את תוצרת דרום אפריקה של משטר האפרטהייד.
עודד מתלונן על שאני ממיין בני אדם לפי קטגוריות (מי לא?), גם הוא עושה זאת, כמו כולם. השאלה היא איזה מיון ולפי אלו קטגוריות. את הפשיסטים והמתנחלים אני למשל שם בקטגוריית האנשים הרעים, גם את הרוצחים, גם את הגנבים והרמאים, גם את הגזענים, ואילו את שוחרי זכויות האדם, את חסידי אומות העולם, את הנאבקים נגד עוולות ואי צדק אני משייך לקטגוריית הטובים.
גם עודד עוסק במיון. הוא משייך את פעיל הצרפתי נגד הגלובליזציה, בובה, לקטגוריית האנשים הרעים משום שלדעתו הוא אנטי ישראלי. יש לו סיבות מצויינות להיות נגד ישראל. מה עוד והוא לא רק ניזון ממראות הטלוויזיה, אלא הוא הטריח עצמו לכאן, וראה את העוולות והפשעים שהכיבוש הישראלי מעולל לפלסטינים. עודד מגיב לפי התנייה ימנית קלאסית ומעליל על בובה כאילו הוא רואה בישראל את ''השטן הגדול''. אלו הבלים. מוקד פעילותו של בובה אינו ישראל אלא המאבק נגד הקרטלים הרב לאומיים והממשלות המשרתות אותם (כולל ממשלת מדינתו צרפת) המבקשים לצבור עוד ועוד רווחים על חשבון המשך חלוקת העולם בין הצפון העשיר והדרום העני. הוא רוצה חלוקה יותר צודקת של המשאבים העולמיים. עודד מתלונן על שבובה לא מפגין נגד פשעי רוסיה בצ'צ'ניה. מאין לו? יתכן וכן יתכן ולא. אבל בובה נאבק בחזית חשובה מאד, ועושה. אבל עודד, האם הוא הפגין נגד פשעי רוסיה בצ'צ'ניה או נגד דיכוי טיבט בידי סין? טול קורה וגו'.
ולבסוף, כותב עודד, כהתרסה נגדי, בעוד אני מדבר עדאלה ותעיוש עושים. סליחה. מה עושים אנשי תעיוש? מפגינים. ורק מספר שורות קודם לכן טען עודד כי זה חסר ערך. ומה עושים עדאלה? מדברים וכותבים ומגישים בג''צים. כי זה מה שכולנו עושים. מדברים, כותבים מכתבים, מאמרים, כרוזים, יוצאים להפגנות, מסרבים להתגייס לכיבוש, מחרימים תוצרת התנחלויות, ועוד. מחר אני הולך להפגנה של קואליציית ארגוני השלום (שברבים מהם אני פעיל) נגד גדר השנאה בא-ראם. האם עודד יהיה שם, או ימשיך לקטר את קיטוריו הימניים בפורום?
_new_ הוספת תגובה



גידי אחי, רק לנשק לך
עמיש (שבת, 13/12/2003 שעה 4:03)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברים נכוחים הפלת על עודד, בתקווה שיתעודד לחזור מדרכו הנלוזה.
_new_ הוספת תגובה



עודד מתקשה בהבנת הניקרא.
עודד (יום שני, 15/12/2003 שעה 15:00)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אני ימני? מאפוא לך?
for the record הצבעתי בבחירות מרץ,אבל אני לא אדיוט שקונה שטויות.זוזה בובה הוא קסנופוב צרפתי שונא כל דבר אמריקאי וכמו רבים מסוגו מכליל בכך את ישראל.
הערת המוסד שלו בקשר לשריפת בתי כנסת היא אנטישמית קלאסית
התמיכה הבלתי מסוייגת שלו ושלך באלימות הרצחנית הפלשתינית(אוטובוסים עפים באויר וגו')או אולי התעלמות מהם,אינה תורמת לשלום.ואם נזכור את סירוב הצבאות הפרטיים הפלשתיניים לבקשתו של רהמ,אחמד קריע,להפסיק לרצוח אזרחים,ובאותה נשימה נזכור כי בובה או אנשים אחרים קוראים לחמס אירגון של לוחמי חופש שפעולותיהם לגיטימיות,אז נבין מדוע בובה ואנשיו אינם תורמים לשלום.
אני מקריש את זמני לעניני איכות הסביבה וכרגע למאבק נגד הבניה במערבה של ירושלים(הסטף,הר חרת,רכס לבן ועצירת כביש הטבעת המערבי.
אני כשוחר איכות הסביבה תומך במאבק נגד התאגידים הבינלאומיים שמנצלים תהליכים גלובליים כדי להרוויח כסף על חשבון גזילת אוצרות הטבע והאוצרות האנושיים של העולם השלישי.אני גם מתנגד לגזענות ונדהמתי למראה השינאה ליהודים ומדינתם הלאומית ישראל בקרב מתנגדי הגלובליזציה.
בובה יושב בכלא כי הוא ניסה לשרוף סניף של מקדונלד.
בובה מצטרף להפגנות בפאריז בהם צועדים צפון אפריקאים מצורפתים עם חגורות נפץ דמה ושורפים דגלי ישראל ומכים יהודים שניקלעו בטעות להפגנה.
מי ששונא אותי,אין לי שום סיבה לחבב אותו.
הברית בין האיסלם הקיצוני לשמאל האירופאי לא תחזיק זמן רב.אחרי יום שבת בא יום ראשון.
אני,דרך אגב מאמין שצריכה לקום מדינה פלשתינית בגבולות 67 פלוס תיקונים ומתנגד לזכות השיבה.וכמחזיק דיעה זו אני סבור שאני יכול להפריד בין המוץ לתבן.מחאה לגיטימית למדיניות ממשלת ישראל-כן
שלילת קיומה של ישראל ו/או השוואתה לגרמניה הנאצית-לא
הראשון הוא ביקורת עניינית
השני הוא הפגנת אנטישמיות מוסווית היטב
בובה הוא תוצר מובהק של אנטיגלובליזציה ואנטי קולוניזציה שרואה הכל שחור ולבן ומסמן טובים ורעים כמו תסריטן הוליוודי מטופש ומעבר לכך אורבת שינאת אמריקה האופיינית לכל לאומן צרפתי מאז השלום עם גרמניה.את הגלובליזציה הוא רואה כנסיון השטלתות על העולם ע'י אמריקה ואותנו הישראלים כמדינת קליינט שלה.הפלשתינים הם רק פיונים במשחק.לצערם הרב,הם לא מבינים זאת כבר 30 שנה
האמן לי,לא אכפת לו מטיבט,מצצניה או מהשחורים הטבוחים בסודן.מדינות אלו הם הרי מהצד שלו,האנטי אמריקני.
ראית איך פושע המלחמה פוטין התקבל בברכה בכבוד מלכים רק כי ביטא עמדה אנטי אמריקאית בנושא המלחמה בעיראק
ברכות על הצטרפותך לקהיליית האנשים שעונים בפורום כמו שצריך ולא רק גידופים מגוחכים.
דש'' למלכך הפינכה שכתב מתחת תתגובתך
_new_ הוספת תגובה



אני לא הולך להגן על ספירו
pit (שבת, 06/12/2003 שעה 16:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל די שאפתח את האינטרנט ,ודי לי שאכנס לפורום על אקטואליה ..שם לרוב אמצא אנשי ימין ,פטריוטים שמשתמשים בכל כינוי גנאי אנטישמי נגד אנשי השמאל אפילו המתונים ביותר.
ספירו אינו בודד במערכה ,ישנם אנשי ימין שכבר מזמן אימצו דיעות שאפשר שיהודי פעם לא לפני הרבה זמן ,בהיותו ימין או שמאל היה בוש בהם.
אני לא מדבר רק על הכינוי בוגדים אלא בפירוש על נסיון להסית לרצח ,וזה לאור היום .

זו לא בדיוק תשובה ומענה לספירו אבל בימין יש משהו שרק בשנים האחרונות צובר תאוצה,משהו שגם לא היה אפשרי או לפחות היה מוגדר כנפשע ע''י הימין עצמו אך לפני כמה שנים לא רבות.
אתמול יצא לי לקרוא בויינט המלצה לתקוע כדור בראשו של ביילין ,זו נשארה עומדת שם ואיש לא טרח להסירה.
לפעמים נדמה לי שהזירה הוירטואלית נכבשה ע''י פרובוקטורים ,יכול להיות שהיום השמפניות מוצאים מקומם באתרי אינטרנט .
אין לי כוח להתחיל ולהביא ציטוטים ,קישורים וכל מיני מראי מקום .היו ימים שהרמתי טלפון לשלטונות החוק ,אבל הבנתי שאני עצמי נחשב לסהרורי בעינהם כאשר אני מפנה אותם לקריאה לרצוח אנשי שמאל שנכתבה באיזה אתר אינטרנט.
שמתי לב שהאתרים עצמם הפכו למיקלטים של הסהרורים,כמו שזה נראה ,מחתרות קמות היום באינטרנט ביתר שאת מאשר בגבעות.

החלום האונברסלי שספירו מנסה להנכיח הפך במיקרה הטוב לעניין של מימוש אינטרסים ,השגיאה של ספירו שהוא לא מזהה את האינטרסים שהוא עצמו מוכיח בשמם את הציבור.
אבל לא פחות מכך גרוע לקרוא שיש אצל הימין הצדקה למעשי הנאצים היום.
זה לא כל כך מופרך לקרוא בקשות למעשי טבח כאלו או אחרים ,בשם היהדות.
כמו למשל הוצאת השמאל מקרב היהדות במובן הכללי שלה, לא הדתי.
אסור להתעלם מעצם האפשרות שישנם בימין אנשים שכבר עברו את הסף ,ויש להם נשק ,והם יעשו בו שימוש.
שבעה מיקרים של רצח פלסטינים לא פוענחו ,יש כתבה במעריב על כך ,אולי זה לא חדש כל כך אבל אחרי רצח אנשי שמאל ואחרי רצח ראש ממשלה ,יש לתת את הדעת על כך ,גם הימין המתון אינו שש להראות את פצעי הפאשיזם שמתנחלים אצלו ,הוא מתגונן רק כאשר יש מחול של ימי הזיכרון לרצח רבין.
מדוע בימין הזה דווקא התפתחה מערכת של שיח עם השמאל הסהרורי אף הוא..זו שאלה שכן יש להפנות לספירו.
מפני שישנו שמאל שסימן כבר לא רק את ישראל אלא את היהדות כ''שורש הרע''.
גם שם יש מי שחדל כבר מויכוחים ,ויש מי שפועל .

אולי היום זה כבר לא ממש מפתיע לקרוא הסתה לרצח ,שברוב המיקרים נענת בקולות ענות חלושה ,ורק לעיתים רחוקות מטופלת ע''י שלטונות החוק.
שני ציבורים הפכו את השיח למשהו פרוץ ,להשתלחות בלתי מובנת ,הימין והשמאל הרדקלי,בשני ציבורים אלו יש מי שיכול לאחוז בנשק ,זה כבר לא רק ויכוח מילולי לצערי ,זוהי לא מלחמת רעיונות,נדמה לי שאנחנו על סף הרבה יותר בוטה ,והלוואי ואני טועה.
_new_ הוספת תגובה



PIT - מחפש סימטריה במקום שאיננה
גדעון ספירו (יום ראשון, 07/12/2003 שעה 1:56)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דומה שPIT טרם החליט האם הוא עם השמאל או עם הימין? מאחר וכך, הוא פעם יוצא נגד זה, פעם נגד זה, ומנסה למצוא סימטריה במקום שאינה קיימת. רק כך אפשר להסביר את המשפט הסהרורי (של האיש שעושה מאמץ הירואי ממש, לא להיראות סהרורי, ונכשל) ''בשני ציבורים אלה, של הימין והשמאל הרדיקלי, יש מי שיכול לאחוז בנשק''. מאיפה השטות הזאת? בשמאל הישראלי, בין מתון בין רדיקלי, אין מיליציות חמושות ואין קריאה לרצח. בימין המיליציות החמושות כבר קיימות ופועלות, הן רצחו.
וחוץ מזה, הימין כלל לא מנהל דיאלוג עם השמאל הרדיקלי ''הסהרורוי'' יעני, כפי שטוען PIT, משום ששמאל זה כלל לא מהווה כוח פוליטי משמעותי. הימין מנהל ויכוח עם ביילין ושות', שלשיטת PIT את עמיש הוא ''שמאל שפוי'' או ''מתון'' או ''פטריוטי'', אבל לשיטת הימין לגווניו השונים (מהטרוריסט המתנחל סגל דרך הרב המתנחל השר אלון עבור למהנדס השר לנדאו ועד למנתח הפלסטי ח''כ אלדד) הם בוגדים וקיצונים וסהרורוים בדיוק כמו השמאל הרדיקלי. האמת היא כי השמאל הרדיקלי, בדיוק כמו השמאל המתון, הוא ''ילד טוב ירושלים'', לא חמוש, אין לו מילציות והוא לא מצוייד בפסקי הלכה של דין רודף.
_new_ הוספת תגובה



לא משכנע
pit (יום שני, 08/12/2003 שעה 1:50)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שוב נגרר לאפיין אותי ,וזה חסר חשיבות ,אני כולה ניק מוזר ,מה זה משנה בכלל.

ולעצם הטענה שלי אין לך תשובה.

יש לי דוגמאות רלוונטיות לשיתוף פעולה בין הימין הרדקלי לשמאל הרדקלי באירופה ..זה אפילו לא קשה להוכחה,הסברים הרבה יותר קשה לנפק ...זה אולי היה פעם ביזארי למצוא אינטלקטואל שמאלני מעדיף את חיבוקו החום של הימני הקיצוני ,אולם נדמה שמול ה''אוייב'' הציוני נזר הבריאה של המערב (כאילו),היהודי כמסמן מה שבלתי ראוי(או ההפך) למערב ,ישנה התקבצות מעוררת השתאות של השמאל הרדקלי והימין הרדקלי.עכשיו כבר יש הסברים למה בתי כנסת נשרפים בקלות כזו נון שלנטית.

החיבור של ספירו הוא בדיוק היכן שעובר הגבול בין ביקורת לגיטימית ונסיון להסית למשהו מעבר..
הויכוחים הללו בינו לבין המערכת או יובל ,על מידת היותו אנטישמי מעוררי גיחוך כשלעצמם ,אבל אין ספק שמי שלא בוחל באלימות ,יש לו חיבור ישיר לימין.
נדמה לי שאפילו הימין ימצא עצמו בנוחות מסויימת אצל השמאל הרדקלי ,שם תהיה לשני הקצוות עדנת הרדקליות לשמה.
קץ לו ספירו בעמדה המוסרית שמסבירה עצמה ,ומעדנת את המציאות ,והנה שש הוא להיות ''אקטיביסט'' ,אלא שלמעשים יש פרשנות הרבה יותר ממוקדת מכתיבה מעורפלת .

מי שלא מבין שהטפה לעשות מעשה ,מביאה מעשה לידי מיצוי כנראה חש שבמילא דבריו הם לריק.קלות הדעת שלך ספירו בטיפול בשואה מצדיקה שיוך שלך לאגף הסהרורים,וזאת בהנחה גדולה ,זה בלתי נסבל לקרוא איך מילולית אתה מתעלל בגופות הזיכרון של קורבנות השואה ,אתה נוגס במסכנים ,בחלשים שלא פגעו בך ,אין לך מושג כמה עלובה ההתעלקות הצדקנית והמרשעת שלך בזיכרון השואה.
זה לא בכלל עניין אם אתה מכחיש או מוזיל ,זוהי בעיקר עדות עלובה עד כמה הטירוף אוחז בך ,עד כמה נמוך אתה גורר את הויכוח הלגטימי ...כמה בזוי יכול להיות נימוק שלא צריך גינוסייד אמיתי בכדי ליחסו לעתיד האפשרי,שאולי יתבצע ,אולי יעשו לך טובה היהודים ויעשו איזה גינוסייד שיצדיק את האנלוגיה האבסורדית שלך ,כמה זה עלוב הנסיון הזה.

אתה מאשים את כולם בהתקרנפות ,ונדמה שאינך מבין עד כמה אתה מזמן התקרנפת אל מול הניצול המביש שלך בשואה.
לוגית אתה מודיע שבא לך ליחס למישהו משהו שלא קרה(ולא יקרה) ,אפשרות שאכן הוא יקרה (?) איך ולמה ..הכיצד ומהו ההסבר הלוגי האפשרי?,ובכן אפילו ויש (ואכן יש) בימין הישראלי פוטנציאל לפגוע לחמוס ולפגוע בערבים (דבר שכבר מומש לא פעם),הרי שאפילו בעימותים בין עמים עדיין לא הגיע הימין או ישראל עצמה למקומות ולמצבים שעמים אחרים הגיעו אליהם ,ואין שם שום שואה ולא דבר דומה ,אתה בטיעון דמגוגי פועל כמו טרוריסט מילולי ומפגין בורות מצמיתה לעבר אלה שלא פגעו בך ,ויורק על זכרם בצורה עלובה ובריונית.
בעשותך כך ,ובלי בכלל לטעון שאתה מכחיש או מוזיל (הדברים קשים להוכחה וקשה ליחס אנטישמיות ליהודי),אבל אין ספק שהבוז שלך ליהדות ולנצולי השואה ,ובכלל לעצם זכרם עולה ומעוררת ספק אם בכלל יש לך חוש מידה מעודן בכל מה שקשור למוסר.
הקפיצות שלך לאנלוגיות לא ראויות משום היבט וחסרות ולו הצדקה הגיונית לוגית מוסרית או מדעית ,תוך שימוש נלוז בהן ,על מנת שיגנבו את הדעת בגלל הסנססציה,ויעמידו אותך כביכול בעמדה מוסרית גבוהה (מעל קורבנות השואה אפילו),תוך כדי שאתה מנבל פיך על השואה היהודית מעוררים מחשבות נוגות .
אין לך בכלל מושג כמה עלוב המעשה שלך ,עד כמה רדוד ובלתי מוסרי הנסיון שלך להפוך את השואה לכלי מילולי טירוריסטי ,זה אפילו לא חשוב שאתה נוקט בעמדה שרק פאשיסטים מהימין נוקטים בה ,אבל אתה לא מבין שעצם החפיפה בינך לבין הטיעונים הללו של הפאשיסטים כמו טיעוניך העלובים ,בעצם מסגירים אותך .

לכן אסיים כאן.
_new_ הוספת תגובה



PIT -סוכן מורשה של השואה
גדעון ספירו (יום שני, 08/12/2003 שעה 3:06)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב מוכיח PIT את חוסר יכולתו לכתוב חיבור קוהרנטי. הוא קופץ מנושא לנושא. אני כתבתי על השמאל הישראלי וPIT קופץ לשמאל האירופי, שכלל אל היה נושא הדיון. ופתאום הוא קופץ לשואה, הכל מבולבל, לא רציני, כיאה לסוכני השואה הרשמיים מבית המדרש של ''יד ושם'' וממשלת ישראל.

אסתפק בהערה באשר לשואה. מי שעוסק בזילות השואה הוא PIT ושאר סוכני השואה הרשמיים שמינו עצמם למופקדים על ממלכת הזכרון.
סוכנים אלה, שPIT נימנה עימם, הורידו את השואה לזנות כאשר גייססו אותה לצרכים המדיניים השוטפים של ממשלת ישראל. מי שעוסק בזילות השואה הוא זה שמצמצם אותה לארוע יהודי, מנוטרל ומנותק מהיבטיה האוניברסליים, הכלל אנושיים.
מי שעוסק בזילות השואה הוא זה שבחסותה מגבה ממשלה גזענית ומדיניות גזענית וחוקים גזעניים, ומשטר אפרטהייד. זילות השואה מתבטאת באותם מצעדים תיאטרליים של תלמידי תיכון שנועדו להגביר את המוטיבציה להתגייס ליחידות צבאיות (כפי שמעיד מחקר שפורסם באחת האויברסיטאות). זילות השואה מתאפיינת במשלחות צבאיות בראשות קצינים שרוצחים והורגים ילדים ונשים בשטחים הכבושים. זילות השואה מתבטאת במטס המבזה של מפציצי חיל האוויר הישראלי מעל מחנה אושוויץ.
PIT וחבריו מתייחסים אל השואה כאל ארוע חוץ היסטורי, ואילו אני שייך לאסכולה של מדענים, סופרים, עיתונאים והיסטוריונים שרואים בעידן של גרמניה הנאצית תופעה היסטורית שיש ללמוד אותה ויש להפיק ממנה לקחים. אחד הלקחים הוא להיאבק בגזענות ובהפרת זכויות אדם. כך זה החל בגרמניה. גרמניה הנאצית לא החלה באושוויץ.
אינני עורך השוואות גורפות וכלליות בין ישראל לתקופת השואה, אלא תמיד מקפיד על השוואות ממוקדות. אין לPIT וחבריו המקורנפים תשובה להשוואה בין הכיבוש הישראלי בפלסטין לבין הכיבוש הגרמני בדנמרק. בדנמרק לא היו מחנות השמדה, אלא היה כיבוש הרבה פחות אכזרי מאשר זה הישראלי בפלסטין.
אין כמעט מלומד והיסטוריון או סופר שעוסקים ועסקו בשואה, שלא חזרו והזהירו כי מה שקרה יכול לקרות שוב,אין עם מחוסן גם לא העם היהודי, ורק מאמץ חינוכי וערכי להטמעת ערכים דמוקרטיים ושמירה על זכויות אדם הוא תעודת הביטוח כי הדברים לא יישנו. לקחים האלה לא הוסקו בישראל, ולכן הסכנה גדולה. מאחר והיהודים היו קורבן של גזענות בגרמניה הנאצית, חובה להזכיר זאת שעה שממשלת ישראל מיישמת מדיניות גזענית. אבל PIT הפשיסט לא יבין זאת. אפו וראשו תקועים בתוך הביוב הלאומני הישראלי שם מגייסים את השואה למען פשע ההתנחלויות ושאר פשעי המלחמה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



pit-וחבריו (?)
pit (יום שני, 08/12/2003 שעה 12:22)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו אתה אדם לא ראוי.

אתה מיחס דברים שלא קרו ומדביק אותם לפני היותם בכלל אפשריים לקבוצת אנשים(עלילות סהרוריות) ,ואין לך מושג ירוק מה אתה מקשקש.

קוהורנטית כל הכתיבה שלך חסרת פשר,השואה והשימוש שלך הנלוז כאילו אתה בכלל עומד במדרגה מוסרית גבוהה יותר ממישהו ובמיוחד לאור העובדה שלא מרדת אלא התמסרת לשירות במלחמה אימפריליסטית מעידים על הבעיה האישית שלך.
כל אימת שמאמתים אותך עם האבסורדים של כתיבתך אתה נעור כנחש נשוך ומילל כקוזאק הגזול...מי שעושה שימוש בשואה זה אתה ,ומי שהחליט שהוא מוסרית מעל רוב האנשים כולל נצולי השואה הוא אתה...משהו בך מסגיר דברים שלא פה המקום לדון בהם.
סוכן שואה?
מי שוזר בכתיבתו את השואה כאילו מצא שלל רב?
מתי תבין שאתה אפילו לא פסיק קטן ואני בעצם עושה לך טובה שאני מנסה לישר את ההתפרעות הפאשיסטית של כתיבתך?

אגב למה אני פאשיסט..על שום מה ולמה? (כאילו)
מתי יצאתי להגנת המדינה או איזשהו מוסד בה? מאיזו מוח קודח אתה מלקט את הדמיונות וילקוט הכזבים שלך?
אתה שקרן ,מעליל עלילות ואפילו לא ממש רהוט ובעל יכולות כתיבה מרשימות..מה אתה מילל כמו איזה דמות מוסרית נוגה ,תמודד עם הכשלים שלך כמו כל בעל רקע אדום ,ותפסיק להטיל אשמות על כל מה שסובב אותך..מספיק כבר תתבגר..באמת.
אין ולו תימוכין בהשאלה של ההשאלה לברדק המילולי שאתה מעליל -כאילו אתה מצוי על ההיסטוריה של השואה ,כאילו בכלל יש לך יכולת להפגין ריסון אינטלקטואלי נדרש,וכל האנלוגיות שלך על השואה הן ממצוקה שלך אישית ..ואני מתבקש להימנע מלעסוק בבעיות האלו שלך ..על מנת שלא אדרדר לגופך ,לאד הומינום ,למרות שכנראה במיקרה שלך אתה ראוי לכל גינוי.
אני אסתפק בכך שביום מהימים ישרור פה שלום לאחר הנסיגה מהשטחים ,להערכתי שתי קבוצות תתאבלנה ביום זה ,הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני ,על שום שגזלו מהם את הצעצוע של ההתעלקות בעם ישראל.

לכן תרשה לי לנחור בבוז ולהמשיך הלאה ,ואסתפק בכך בלבד.
_new_ הוספת תגובה



אגב מה לי ולהתנחלות?
pit (יום שני, 08/12/2003 שעה 12:39)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה למה ומדוע?
מתי הגנתי על מתנחלים?

איפה ומדוע אני מוכנס לתוך קהל שמעולם לא הייתי שייך אליו?

מיום שניתנה לי האפשרות ולו בהפגנה תמיד ומאז ומעולם הייתי נגד מפעל ההתנחלות.

אני קשרתי בין השמאל הרדקלי לימין הרדקלי ,ואני טוען שיש להם קירבה לא רק רוחנית אלא מתודית ,שיטת הטירור מופגנת לא רק נגד חפים מפשע ,מילולית היא מופגנת בכתיבה של ספירו...שמעליל עלי עלילות שוא...וזו כתיבה פאשיסטית מובהקת.
הרקע האדום הוא אכן רקע מילטריסטי חסר כל עכבות...אני מתנחל????
אני אי-פעם הגנתי על מתנחלים?????

נו ...
_new_ הוספת תגובה



PIT המתבכיין
גדעון ספירו (יום שני, 08/12/2003 שעה 15:06)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אדם אומלל PIT.אתה הולך ומידרדר. כה מייאש מצבך עד שאתה נאלץ להיאחז בסגנון היכנאי של גודלה מאיר בנוסח של ''הגנה על עם ישראל''.
אני אכן עולה עליך בכמה דרגות בכל הנוגע לרמה מוסרית וערכית, משום שעמדותי נעלות על אלה שלך. אני הסקתי את הלקחים הנכונים מהשואה, ואתה עדיין טובל בשרצי הגזענות ובחסותם מגן על ''עם ישראל''. מאחר ואני לא רק אזרח ישראלי אלא גם אזרח הקהילה הארופית וחבר בארגוני זכויות אדם וגופים הקשורים למפלגות הסוציאל דמוקרטיות והירוקים, יש לי את היכולת לראות דברים מכאן ומשם, לשאוף אויר פסגות של נאורות אוניברסלית, ואילו אתה תקוע בביצה המקומית של הימין הקיצוני ''המגן על עם ישראל''.
אז אתה תמשיך לנהוג כפשיסטן קטן המסתתר מאחורי שמות בדויים כאחרון הפחדנים, ולהזיל את ריר השנאה שלך על שוחרי זכויות האדם (כשהכל ניכנס אצלך, מכוח משטמה אובססיבית ''לשמאל קיצוני'' גם כאשר מדובר בליברלים ובשמאל מתון), ואילו אנוכי אמשיך להיאבק בגלוי תחת שמי על הערכים הנעלים של דמוקרטיה, שוויון, צדק חברתי, זכויות אדם לכל הברואים.
_new_ הוספת תגובה



PIT המתבכיין
עודד (יום שני, 08/12/2003 שעה 17:23)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אני.
אתה נושם אוויר פסגות כאזרח העולם עד היום בו יכו אותך כמה בריונים אנטישמיים ברכבת התחתית.
אירופה מלאה בהם.וכאשר כבר לא תהיה קיימת ישראל כי הערבים יהפכו אותה לפלשתין והמיעוט היהודי ישחה לקפריסין,לא יהיה לך לאן לברוח.
ואז מה?,תתנער מיהדותך?תיתנצר?תתאסלם?תלמד איך זה לחיות כמיעוט נירדף בגלות,תסבול בדיחות אנטישמיות,תסביר למה רצחת את ישו ותתגעגע למדינה הפאשיסטית הקודמת שלך
_new_ הוספת תגובה



הבריונות שלך מפחידה הרבה יותר.
גדעון ספירו (יום שני, 08/12/2003 שעה 23:56)
בתשובה לעודד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם לא פגשתי בריונים אנטישמים ברכבת תחתית בסיוריי ברחבי העולם. אבל פגשתי הרבה בריונים מתנחלים חמושים ושבאב יהודי, חלקם פשיסטים חובשי כיפות חלקם פשיסטים גלויי ראש, הצועקים ברחובות ''מוות לערבים'', שכיוונו נישקם אליי ואיימו עליי ועל חבריי משום שהפגנו נגד פשעיהם ובריונותם. אני מפחד הרבה יותר מהבריונים המסתובבים ברחובות בישראל חמושים בנשק אוטומטי ולחלקם מחסני נשק בלתי חוקיים הכוללים טילים, בין שמדובר במתנחלים ובין שמדובר בכרישי העולם התחתון.
אני אדם חילוני ולכן אין לי צורך לעסוק בהמרת דת (אופייני ליהודים מסוגך שחושבים כל הזמן איך לברוח מזהות), ואין לי גם כל צורך להסתיר את זהותי. אני שייך למיעוט נרדף בישראל ואילו דווקא בחו''ל אני חש הרבה יותר טוב מאשר בישראל הגזענית, השרונית, האיתמית, הליברמנית שאתה לצערי חלק מאגם הביוב הזה.
_new_ הוספת תגובה



ספירו למה היית עובד מדינה?
pit (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 0:28)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אדם כמוך שכל כך מתעב את המדינה ,התפרנס ממנה במשך שנים בלי שום פירפורי מוסר .

איך בורגני כמוך בכלל מצליח לרמות את עצמו כל כך הרבה שנים?

''מעולם לא פגשתי בריונים אנטישמיים ברכבת תחתית''
מה זה המישפט הזה?
הוכחה מדעית?
תיזה של הוגה דיעות מעמיק ,מתודה חדשה בשירות השמאל?

אגב ,כמה שנים נסעת ברכבת תחתית באירופה ועל חשבון מי?

אני מציע שנפתח מיכרז לבדיקת הרכבות באירופה ,יש לי השערה שלמראה הרקע האדום שעל החזה הנפוח שלך ברחו כל האנטישמים לחורים ...או שפשוט שתית איתם בירה ולא הרגשת.
_new_ הוספת תגובה



PIT אכול רגשות קנאה ותסכול.
גדעון ספירו (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 1:59)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

PIT המסכן. יש לו איזה צורך אובססיבי לחזור ולהזכיר את הרקע האדום מתחת לכנפי הצנחן מתקופת שרות החובה שלי בצבא.
האיש כנראה אכול ברגשות תסכול וקנאה, ואין לי תרופה זולת הערה כי ירגע מעט, בסך הכל מדובר במלחמה מיותרת בה נאלצתי להשתתף. אני מוכן להעניק לו את הרקע האדום אם הדבר יביא לו מזור.
האיש מוכיח שוב כי עולמו צר כנמלה. באווילותו כי רבה הוא חושב בערכים טוטליטריים. אדם חסר תודעה דמוקרטית.
אילו היה מביו דבר או שניים בדמוקרטיה היה מעלה על נס את העובדה שאנשים כמוני עבדו ועובדים במנגנון הממשלתי, ולא מבקר זאת. אחד מסימני ההיכר של משטרי עריצות הוא ציבור עובדי מדינה צייתן המגבה מיד כל מעשה שלטוני, יהיה מקומם ככל שיהיה, לא שואל שאלות, עוצם עיניו ואוטם אוזניו. במדינה דמוקרטית רצוי וראוי כי ציבור עובדי המדינה ישקף את הפלורליזם הפוליטי והחברתי, ולא יהיה עשוי מפס יצור מחשבתי אחיד. PIT לא מבין זאת. הוא מייחל לעובדי מדינה שיביעו רק הסכמה עם הממשלה או ישתקו. במלים אחרות, PIT נוהג כבולשו פשיסט מן המנין והוא רוצה לראות כאן עובדי מדינה הצועדים בסך וצועקים בקול ניחר יחי הרייך בן אלף השנים או יחי שמש העמים.
עוד בטרם תפש את השלטון, נוהג PIT כרודן הניכנס לחייהם של נתיניו. הוא חוקר אותי ''על חשבון מי נסעתי לחו'ל''. אני מוכן לענות על כך רק במסגרת חילופי מידע. יצהיר כאן PIT על שמו המלא, מצבו הכלכלי. כמה הרוויח ב-‏10 השנים האחרונות, מה מצבת רכושו, על מה הוא הצהיר לשלטונות המס, כמה פעמים נסע לחו''ל, האם הוא שותנה בירה ומשקאות אלכוהולים אחרים, האם עישן או מעשן גראס, אלו סמים נוספים הוא צרך או צורך וכו'. בתמורה אספר כמה פעמים נסעתי לחו''ל, על חשבון מי, כמה שנים שהיתי שם, בכמה רכבות עלית ותחתית נסעתי והאם ועם מי שתיתי בירה.
_new_ הוספת תגובה



אחי גידי, למה אתה הולך ומסתבך
עמיש (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 8:17)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תתעודד, זה רק עודד. אין צורך להשקיע בו כל כך הרבה.
_new_ הוספת תגובה



רק עודד?
pit (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 13:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה מי בסה''כ אתה?
_new_ הוספת תגובה



[*] שטויות במיץ
pit (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 13:12)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[הוסרו ביטויים על מדיניות המערכת]

אתה מקשקש ומנבל את הפה.

כל התגובות שלך ספירו הם שפלות ,מתחת לחגורה ועם הרבה קצף.

לו היתה לי באמת אפשרות חופשית לענות לך לפי המגיע ליצורים כמותך ,היית עכשיו יושב בפינה ובוכה יחד עם הרקע האדום.
אין טעם לנסות את המערכת.
כעובד מדינה לקחת כספי משלם מיסים ,אותו משלם מיסים מימין ומשמאל שבעינך הוא פאשיסט.
כבן למשפחה בורגנית מעולם לא הבנת ולא תבין מהי מצוקת אמת ,כל הקריירה שלך היא פיצוי על משהו .
פיצוי על הרקע האדום או פיצוי על היותך בן תפנוקים בורגני.
כתיבה משובחת אין לך ,ולכן אפשר שלא אאלץ להתעסק עם יצור משעמם כמותך ,תרשה לי להתעלם ממך בשלה זה.

תודה.
_new_ הוספת תגובה



[*] שטויות במיץ=סיכום קצר
pit (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 13:29)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה פעמים ברשימה קצרה אפשר לכנות אדם פאשיסט?

או פיט סוכן מורשה של השואה ,או פיט מתבכיין ,או פיט אכול רגשות קנאה ותיסכול.

כאשר בפנים מעבר לכותרות יש קללות מכל הבא ליד בצירוף שקרים גוזמאות ושלל רפש מהסוג הכי נקלה.

זה לא בדיוק ויכוח ראוי .

יש לנו עסק עם אדם שמעולם לא חי במציאות ,כפי הנראה .
מוצאו מהבורגנות הכבדה ,ולא נדרש היה מעולם לשלם על הקללות שלו מחיר ראוי.

מישהו אחר על פחות מעשירית מהזבל הזה ,היה נדרש לשלם במטבע קשה בבית מישפט.
_new_ הוספת תגובה



PIT הפרולטר
גדעון ספירו (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 14:25)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עתה יש לו לPIT עילה נוספת לרגשות תסכול וקנאה, והיא, מה שניתפש בעיניו כמוצאי הבורגני. האם הדבר נובע מתחושות נחיתות המקננות בו לאור מוצאו הפרולטרי, עליה הוא מנסה לחפות בשפיכת מאגרי השטנה שלו כלפיי השמאל?
אין לי נחמות ל-PIT זולת התקווה שהמשטר הקפיטליסטי שהוא כה אורג אליו לא ידרוס אותו עד אפר כפי שקורה למיליונים בעולם ובישראל.

כמו כן ברצוני להרגיע את PIT באשר למשכורות שקיבלתי כעובד מדינה. לא כל משלמי המיסים הם פשיסטים. ברוך השם, יש במדינה עדיין ציבור ניכר של משלמי מיסים, אנשים ליברלים ושמאליים, שמשקלם כמשלמי מיסים אף עולה על אלה של הפשיסטים, כי לא מעט פשיסטים שייכים למקבלי השכר הנמוך שהכנסתם לא מגיעה כלל לרמה שממנה מנוכים מיסים.
מגיע למשלמי המיסים השמאליים והליברלים, שבין מקבלי המשכורות בשרות הציבורי יהיו גם כאלה שאינם נמנים עם חביביו הפשיסטים של PIT ומרעיו.
_new_ הוספת תגובה



כעת לספירו יש בעיה עם הפלורטריון
pit (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 23:14)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו מה ,הבורגני שתפס שיטה איך להתבטל ולעשות פוזה של מהפכן רדקיל עכשיו יש לו לבורגני הזה שמתעלק על הקופה הציבורית בעיות עם הפורלטריון,כאילו לא די בזה ,אפילו הכניס הספירו המהפכן את הביטוי ''ברוך השם'' לאוסף הגבבות שערם לנו לצפיה.אפשר שצפוי לנו מפנה וספירו יתחיל במהרה לשנן לנו פסוקי שטן מהמדף היהודי שכל כך שנוא על בן התפנוקים של רחביה.
גזען ששונא פרולטריון ,מתעב מיזרחיים ,וגם מפריח הבלים רק במקומות שעדיין סובלים את התת-רמה הגובלת בזילות של השפה העברית.
_new_ הוספת תגובה



PIT הולך ומסתבך, הולך ושוקע
גדעון ספירו (יום חמישי, 11/12/2003 שעה 13:17)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

PIT האומלל. הוא כבר לא יודע אנה הוא הולך. הוא מזכיר לי מכשירים שעובדים על מצברים, ופתאום הם מתחילים להשתגע.
אם אני כדבריו בורגני מרחביה ששונא את הפרולטריון, אז אני דווקא בסדר מבחינתו של PIT, ממוקם היטב בצד הקפיטליסטי המנצח. הידד PIT. על מה יצא הזעם?
אבל מצד שני מאשים אותי PIT שאני מתעב מזרחים, אבל מצד שלישי הוא מאשים אותי שאני אוהב ערבים, והרי הערבים הם מזרחיים, ומצד רביעי הוא מאשים אותי שאני שונא יהודים בכלל, אז למה הוא מתמקד במזרחיים, שהרי אם אני שונא יהודים בכלל אז לפחות אין אצלי אפליה בין מזרחיים למערביים. בקיצור האיש מבולבל, מסכן, ולכן לא נותר לי אלא להביע את צערי על מצבו הלא יציב, ולקוות כי הוא בסופו של דבר ישתקם כדי שיוכל להתבטא בצורה הגיונית.
עד אז, אני שולח באמצעות המחשב את תנחומיי.
_new_ הוספת תגובה



אני מגן על המדינה ומוסדותיה
בננה ספליט (יום שני, 08/12/2003 שעה 13:57)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואינני פאשיסט.

אבל נניח, רק נניח, שספירו רוצה לקרוא לי פאשיסט, אז אני מעדיף להיות פאשיסט יהודי ולא פאשיסט ערבי-פלסטיני כמוהו.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד אחי, רשימה מאלפת
עמיש (שבת, 06/12/2003 שעה 23:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן ירבו!
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד אחי, רשימה מאלפת
עודד (יום שישי, 12/12/2003 שעה 16:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי הוא אדוני שמרשה לעצמו לזלזל כל כך באדם שדיעותיו שונות משלו?אולי תפרט?אני לא מספיק פאשיסט בשבילך?
אודה לך אם תדבר לעניין ולא תנסה להמעיט מערך אנשים אחרים המגיבים בפורום מכובד זה.אם אין לך משהו חכם לכתוב,שלך לספירו SMS
_new_ הוספת תגובה



הכתבים ורצח עם
אייל (יום ראשון, 07/12/2003 שעה 7:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שכותב המאמר התבלבל... אם כתבים נשפטים על סיוע לרצח עם, על אחת כמה וכמה פובליציסטים שמסייעים לרצח עם. ביניהם כמה שהעם היהודי אינו עם בשבילם כשהוא נרצח רק בשל היותו יהודי. או שהם טוענים שהישראליות אינה משקפת עם כשהמגבשים אותה נרצחים על אדמתם או בכל מקום אחר. רבים הפובליצסטים שמעטירים עלינו סיבות , תירוצים ונימוקים לקרות הרצח ומיד כשהישראלים משיבים מלחמה - הם רצים לקרוא לזה רצח עם.

הואיל ומדובר בפובליציסטים ולא בנבחרי ציבור הרי שהם אינם יכולים להסתתר מאחרי החסינות החולנית שהומצאה עבור המדינאים, לכן העם צריך לשפוט אותם באמצעי האחר - בית המשפט.

במדינה שבה גם את זה לא עושים, נשאר רק לקוות שאלוהים ישפוט אותם..
_new_ הוספת תגובה



יהודים מותר לרצוח, לפי פרשני השמאל הקיצוני
בננה ספליט (יום ראשון, 07/12/2003 שעה 19:44)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה עניין של מה בכך.
_new_ הוספת תגובה



ראוי שגם אלה שכותבים בשבועונים ירושלמיים
בננה ספליט (יום שני, 08/12/2003 שעה 13:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או באתרי שיטנה ידעו מהו הגבול, ויענשו על חצייתו ע''פ אישורי ביטנם בלבד.
_new_ הוספת תגובה



גידופים והכפשות מנוסחים היטב
קורא הארץ (יום שני, 08/12/2003 שעה 14:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משה גורלי על גדעון ספירו http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
_new_ הוספת תגובה



הסרט ג'נין ג'נין
יובל בן-יעקב (שבת, 10/01/2004 שעה 0:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דחייה או ביטול הסרט האנטי צה''ל המבטא את אנטי מעשיו של צה''ל בג'נין כתגובה לפיגוע הקשה שהיה במלון פארק בנתניה בליל סדר מחייב שיקולים רבים ובין היתר גם רגישות כלפי משפחות החיילים שנהרגו בקרב בג'נין. האיש שביים את הסרט הנ''ל נמנה למשפחה שסייעה למפגעי האוטובוס מחיפה לצפת במרץ 2002, מדובר בשחקן בכרי שמשפחתו הסיעה ועזרה למחבל/ים לבצע את הפיגוע ולא ברור כלל אם לא היתה לא יד בעסק. הסרט הזה מציג את צה''ל בצורה לא הולמת, צבא לא רגיש, ולא מבחין בין אזרחים למחבלים, אם לא היה פועל שם ברגישות אלא היה פועל כמו האמריקאים בעירק או באפגניסטן וכו' היה נמנע מותם של 13 חיילים, שנכנסו לסמטאות צרות שם חיכה להם מארב משולב של מלכודות בחים ממולכדים שהוכנו מראש לרגע שייכנסו שם החיילים ואז הכל התפוצץ מסביב.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי