פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מה שלום פרס נובל לשלום?
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 18:50)


מה שלום פרס נובל לשלום?

גדעון ספירו



פרס נובל לשלום הוא היותר בעייתי מכל פרסי נובל.

כאשר מדובר במדעים המדויקים, כמו כימיה, פיסיקה או רפואה, יכולות להיות מחלוקות באשר לדירוג החשיבות של הישגים וגילויים מדעיים. אולם משהוחלט על הזוכה אין קושי למקד במדויק את הישגיו המדעיים שמזכים אותו בפרס.

פרס נובל לשלום הוא הפחות מדעי, וההחלטה על הזוכה כרוכה לא אחת בשיקולים פוליטיים. לצד זוכים שלא עוררו מחלוקת כמו מרטין לותר קינג, אמנסטי אינטרנשיונל, רופאים ללא גבולות, נלסון מנדלה, רופאים נגד נשק גרעיני, פרופ' ג'וזף רוטבלט, מריד מגוויאר מצפון אירלנד ועוד רבים אחים, היו לאורך השנים חתני פרס שזכייתם עוררה לפחות הרמת גבה.

למשל, הנובל לשלום שהוענק להנרי קיסינג'ר זכה לביקורת נוקבת, לנוכח מעורבותו המאד פעילה בכמה מפשעי המלחמה הקשים שביצעו האמריקנים במלחמת ויטנאם, שעה שכיהן כשר החוץ של ארה''ב והיועץ לביטחון לאומי של הנשיא ניקסון.

חתן פרס אחר, אלי ויזל, שעשה הון מהיותו ניצול שואה, מהווה עד היום עבור רבים חידה, על מה ולמה זכה בפרס? איזו פעילות למען השלום ציינה את האיש? נאדה. ידוע שמאחורי הקלעים פעל במסדרונות הוועדה לובי שואה נמרץ במטרה לתת את הפרס לויזל, והלחץ עזר. גם אחרי זכייתו בפרס לא הצדיק אותו. כאשר נדרש אלי ויזל (גם על ידי כותב שורות אלו) לצאת בגינוי ההפצצות של ישראל במלחמת לבנון על יעדים אזרחיים שהביאו לאלפי נפגעים, בהם ילדים, נשים וזקנים, סירב, בנימוק הסחטני והציני שכניצול שואה אינו רשאי לבקר את ישראל.

היום כמעט ואין מחלוקת על כך ששמעון פרס, יצחק רבין ויאסר ערפאת, לא היו זכאים לפרס. ועדת נובל התרשמה יתר על המידה מהטקסים בבית הלבן, ולא שעתה לאלה שכבר אז הזהירו כי הסכמי אוסלו אינם מבשרי שלום אלא מהווים מתכון להמשך הסכסוך משום שעקפו את הנושאים העיקריים.

נשיא מצרים אנואר סאדאת וראש ממשלת ישראל מנחם בגין המנוחים, היו בהחלט ראויים לפרס לנוכח הסכם השלום בין שתי המדינות, אולם בגין השחית את המוניטין שלו כחתן הפרס כאשר יזם את מלחמת לבנון. אילו היה הליך לשלילת הפרס בעקבות פעילות מלחמתית ובצוע פשעי מלחמה, אין ספק שבגין היה מועמד ודאי.

כל שנה, לקראת הענקת הפרס, גועשת בורסת ההערכות והשמועות על הזוכה או הזוכים. לעתים ההערכות מתגלות כמופרכות לחלוטין וחתן או כלת הפרס הם בבחינת הפתעה (כמו בשנה שעברה כאשר הפרס הוענק למאטאי ואנגארי מקניה, סגנית השר לאיכות הסביבה) ולעתים ההערכות קולעות. השנה היו הערכות כי הפרס יהיה קשור לנושא הגרעיני, לרגל מלאת 60 שנים להטלת פצצות האטום על הירושימה ונגאסקי, והן התבררו כנכונות.

בימים אלו התבשרנו כי הפרס הוענק למוחמד אלבראדעי מנכ''ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בוינה. לדידי זו היתה אכזבה. אמנם לא פאשלה בסדר גודל של קיסינג'ר, אבל כאשר מדובר בנושא המאבק נגד נשק גרעיני ציפיותיי ותקוותיי היו אחרות.

אלברעדאי הוא פקיד ממושמע של הסוכנות.

במקום שיכול היה לגלות יוזמה, להפגין עמדה שחורגת מעט מהפרוטוקול הדיפלומטי, (אבל לא אסורה עליו), הוא איכזב.

כאשר ביקר בשנה שעברה בישראל, פנינו אליו, חברי הוועד הישראלי למען מזרח תיכון חופשי מנשק אטומי ביולוגי וכימי, בבקשה להיפגש איתנו ועם מרדכי ואנונו, ובכך לבטא את הערכתו למאבקו ולסבלו של מרדכי, הוא התעלם.

אלבראדעי פועל על פי החלטות הסוכנות למען הידוק הפיקוח על איראן, לוודא שלא תפתח נשק אטומי. על כך אין בינינו מחלוקת. אולם ניר הלקמוס במאבק למען מזרח תיכון חופשי מנשק אטומי, הוא בדרישה לא להפלות את ישראל לטובה לעומת איראן. אמנם ישראל אינה חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, אבל אין איסור על אלבראדעי ליזום לחץ בינלאומי על ישראל במטרה להכניסה למשטר של פירוק ופיקוח. הוא יודע כי ישראל היא מעצמה גרעינית עם ארסנל של מאות פצצות אטום ומימן, וכי כל עוד זה המצב, מאבק שיתרכז רק נגד איראן, תוך התעלמות מישראל, מחטיא את המטרה.

בנוסף לכך, אלבראדעי אינו נאבק לפירוק החימוש הגרעיני של ארה''ב, רוסיה, אנגליה צרפת וסין. זו מדיניותה של הסוכנות לאנרגיה אטומית, והוא ממלא אחריה בנאמנות. זה לכשעצמו פוגם בהענקת פרס נובל לשלום המוקדש למאבק בנשק הגרעיני.

לקראת הפלישה לעיראק היתה תקופה של מתח בין אלבראדעי לבין ארה''ב, לאור העמדה של הסוכנות לפיה לא גילו נשק השמדה המוני בעיראק. ארה''ב אפילו ניסתה למנוע את בחירתו מחדש. אירופה התנגדה וארה''ב קיבלה את הדין. בינתיים יושרו ההדורים והנשיא דבליו בוש כמו גם מקים הכור בדימונה המשנה לראש הממשלה שמעון פרס בירכו את אלבראדעי על הזכייה.

מול אל בראדעי עמד ועומד מועמד מתאים לאין ערוך. מרדכי ואנונו. הוא נימנה עם המועמדים לפרס, אבל לצערי גם השנה, עקפה הוועדה את ואנונו. אם יש אדם הראוי לפרס נובל לשלום כהערכה על מאבקו נגד נשק גרעיני, מרדכי ואנונו הוא האיש. הוא שילם למען הרעיון הנאצל הזה מחיר אדיר, 18 שנות מאסר, מהן כמעט 12 בבידוד מוחלט. מטרת ממשלות ישראל ושרותי הביטחון שלה, היתה להוציא את ואנונו משיווי משקלו הנפשי. הם נכשלו. האיש יצא מ-‏18 שנות מאסר, נחוש בהתנגדותו לנשק גרעיני כפי שנכנס לכלא, שלם עם עצמו ולא מתחרט על המעשה האציל שעשה בחשפו לעיתונות את הנעשה מאחורי חומות הכור בדימונה. כך פועל אדם הנאמן לערכים דמוקרטיים של זכות הציבור לדעת.

ועדת פרס נובל לשלום צריכה היתה זה מכבר להכיר במרדכי ואנונו כמועמד האולטימטיבי לפרס, בוודאי בשנה שבה מציינים 60 שנים להטלות פצצות האטום ביפן.

אין ספק שנציגי ממשלת ישראל, יחד עם חוגים שהיא מפעילה בעולם, (גם אבל לא רק יהודים) הפעילו לחץ קשה על הוועדה הנורבגית לבל תעניק לואנונו את פרס נובל לשלום. לצערי הדבר עלה בידם.

יחד עם זאת, אנו לא נשברים. מרדכי ואנונו יהיה גם מועמד לפרס נובל לשלום בשנה הבאה, ובשנה שלאחריה עד שיקבל. אני מקווה שבסופו של דבר הוא יקבל את הפרס על אפה וחמתה של ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עשרה קבין טימטום ירדו לעולם
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 22:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב המאמר, ברוב כשרונו, הצליח להפיק מהם תריסר . . .
_new_ הוספת תגובה



ואנונו וספירו- התקווה של ישראל
מרטין לותר המלך (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 23:21)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ישראל חפצה חיים לטווח ארוך במזרח התיכון - הדבר יובטח רק אם אנשים כואנונו וספירו יהיו נותני הטון בשלטון.
_new_ הוספת תגובה



ומה עם ראש החזיר שניזרק למסגד חסן בק?
עדי בוכבידר (בילו) (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 23:34)
בתשובה למרטין לותר המלך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש עוד כמה נותני תקווה כאלו
צדק (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 0:17)
בתשובה למרטין לותר המלך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרשל פטן, הלורד האו האו, קויזלינג..............
_new_ הוספת תגובה



ספירו קדוש. ואנונו - צריך לקבל קודם פרס ישראל
עדי בוכבידר (בילו) (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 0:33)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל גם לנועם פדרמן מגיע. צריך להיות בסדר עם כולם, אחרת מה?
_new_ הוספת תגובה



ואנונו וספירו- התקווה של ישראל
soria (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 17:03)
בתשובה למרטין לותר המלך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכור את הפתגם -נבואה ניתנה לשוטים -בלי נימה אישית -חתימה טובה סוריא
_new_ הוספת תגובה



מעניין מדוע?
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 6:37)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הנה ציטוט מהמאמר שלך: ''התוצאה הבלתי נמנעת של הפוליטיזציה היתה זילות של מעמד הפרס, במיוחד בתחומי הספרות והשלום (באחרון הדברים כבר עברו מזמן את גבול הגיחוך ובמקרים מסויימים הפכו לשערוריה ממש)'' (דיון 3142).

2. הנה ציטוט שהתחיל שירשור של נימוקיך: ''לי אישית הפריע הרבה יותר הפרס שהוענק לקיסינגר, הפרס שהוענק לאו''ם (בעיקבות וועידת דרבן), והפרס שהוענק לקארטר'' (תגובה 67333).

הרי הביקורת של ספירו דומה לשלך. כמוך הוא חושב שמהות הפרס לשלום היא בעייתית וכמוך הוא מבקר למשל את הענקת הפרס לקיסינג'ר ולאלי ויזל (דיון 3154):
1. ''פרס נובל לשלום הוא היותר בעייתי מכל פרסי נובל''.
2. ''הנובל לשלום שהוענק להנרי קיסינג'ר זכה לביקורת נוקבת, ..... חתן פרס אחר, אלי ויזל, שעשה הון מהיותו ניצול שואה, מהווה עד היום עבור רבים חידה, על מה ולמה זכה בפרס? איזו פעילות למען השלום ציינה את האיש? נאדה''.

איך מסתדר לך עניין הטימטום?

תודה מראש.
_new_ הוספת תגובה



ראשית זה מתנוסס ככותרת בכל אחד מאמריו
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 18:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגופו של עיניין, בקונטקסט הנוכחי - ההתייחסות לואנונו.

מתוכן ההודעה משתמע שמועמדותו של ואנונו אכן הוגשה לוועדת הפרס (זו לא חוכמה גדולה, כי כל אחד יכול להגיש את מועמדותו של כל מי שעולה על דעתו), ושהוא [ספירו] היה בין המעורבים בטיפשות הזאת. וועדת הפרס מוצפת כל שנה בהצעות של מועמדים שרובן ככולן מתחרות ביניהן על המקום הראשון ברמת האידיוטיות שלהן. מועמדותו של ואנונו נמצאת במקום טוב בין המובילים.

גם ההתייחסות לאלי ויזל לא מעידה על עודף חוכמה (אם כי כאן זו כנראה יותר רשעות מאשר טיפשות). יש צדק מסויים בטענה שאלי ויזל לא תרם מי יודע מה בנושא השלום, אבל היו שתרמו הרבה פחות ואפילו פעלו נגד השלום, ובכל זאת זכו בפרס.

הביקורת על הענקת הפרס לקיסינגר היא בהחלט במקום. זה עדיין לא סימן של חוכמה כי גם קוף שתושיב אותו ליד מקלדת של מעבד תמלילים ותעמיד לרשותו זמן אינסופי, יוציא בסופו של דבר לאור את כתבי שייקספיר.

במאמר מוסגר, בניגוד לאחרים כמו קרטר (עוד מודל לטימטום מהלך על שתיים) או פרס, קיסינגר לא ניהל מסע שתדלנות לקבלת הפרס, ולמיטב ידיעתי הוא אפילו לא היה מודע לכך שמועמדותו היתה על הפרק. היה לא גם השכל לא לנסוע לאוסלו על מנת לקחת חלק בטכס. אני גם מסופק אם הוא טרח לקחת את הצ'ק (אין לו כל בעיה לגמור את החודש גם בלי המענק הזה).
_new_ הוספת תגובה



ראשית אתה צריך להיות כנה
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 19:31)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע הביקורת של ספירו על הענקת הפרס לאלי ויזל היא רשעות או טפשות והביקורת שלך בסדר?

אם גם הביקורת על הענקת הפרס לקיסינג'ר היא בסדר מדוע הרשעות באמירה הכל כך חריפה שלך? הרי יכולת לסייג זאת לנושא נאנונו למשל. לא?

תודה על יתר האינפו....
_new_ הוספת תגובה



לא היתה לי ביקורת על הענקת הפרס לאלי ויזל
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 23:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למעט העובדה שבתחום השלום, או התרומה לשלום, לא מצאתי שיש לאלי ויזל זכויות מיוחדות (אם כי תמיד אפשר לאמר שאם לקיסינגר זה הגיע, אז לאלי ויזל על אחת כמה וכמה . . .)

הרשעות של ספירו לגבי אלי ויזל היא בצורת ההתבטאות שלו ביחס לשואה. בתור אחד ששר שירי הלל לצבא הנאצי על חיסול גיטו ווארשה (לפי דבריו זה לא היה שונה ממבצע חומת מגן של צה''ל בג'נין), ספירו הוא האחרון שיש לו זכות לפצות פה בכל מה שקשור לשואה.

הביקורת על הענקת הפרס לקיסינגר היתה אולי במקום, אבל מפיו של ספירו? כתבתי לך מה דעתי איך זה יצא לו.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות
קורא דקדקן (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 1:03)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני משער כי טעות (בוודאי בתום לב) נפלה מידיו של בר ניר כאשר טען כי ספירו שר שירי הלל לצבא הנאצי על חיסול גיטו ורשה.
הצלחתי בעזרת תכנה חכמה להעלות את מאמרו של ספירו שעסק בנושא ושם מצאתי בדיוק את ההיפך. ספירו שר דווקא שירי הלל למורדי גיטו ורשה כמו גם למתקוממים הפלסטינים במחנה הפליטים ג'נין. דומני כי טענתו היתה כי בשני המקרים מדובר באנשי מחתרות שלחמו בגבורה נגד צבא כיבוש אדיר מצוייד מכף רגל ועד ראש, ולכן אין להתפלא שעל אף מאבקם העיקש וההירואי של המתקוממים, היתה ידו של צבא הכיבוש על העליונה.
חייבים לדייק.
_new_ הוספת תגובה



לא חלה כל טעות - אצלך התהפכו היוצרות
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 2:08)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו השווה את הטרוריסטים הפלשתינאים בג'נין למורדי גטו ווארשה (זה בדיוק ההיפך מהצורה בה אתה מציג את זה). ההמשך הוא לוגיקה פשוטה. אם מורדי גטו ווארשה זהים לטרוריסטים בג'נין, אז הצבא שדכא אותם זהה לצבא שחיסל את הטרוריסטים בג'נין.
אתה יכול אולי לאמר שהביטוי בו נקטתי, ''שיר הלל'', הוא קצת חריף, אבל גם אני רשאי להשתמש במה שנהוג לכנות ''ליצנציה פואטיקה''.

ספירו, כשנתפס בשקר אחרי שהכחיש שהוא בכלל אמר את הדברים, טען שכוונתו היתה להצביע על המשותף לשני הארועים בהם - שזו היתה לחימה של ''מעטים מול רבים''. זה כמובן הבל ספירואידי טיפוסי. גם כשהגרמנים נלחמו נגד הרוסים זו היתה לחימה של ''מעטים מול רבים'' (יש הרבה יותר רוסים מאשר גרמנים עם ובלי מדים), מה גם שבדוגמא של ספירו היחסים המיספריים בין הכוחות הלוחמים בשני הארועים אינם כלל ברי השוואה.
_new_ הוספת תגובה



כבר היינו בסיפור הזה (ראה למש תגובה 62360)
דוד סיון (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 8:53)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית ברור שאין לטענות שהעלית כאן שום קשר לטענה המופרכת הקודמת על קבין של טפשות....

נכון לא חלה כל טעות - אתה ממשיך במבצע השחרת פני אנשים שאינך מסכים עם דעותיהם. במיוחד נכון הדבר לגבי ספירו. כהתחלה אפשר לקחת מאמר קצר מאד שלך שנקרא ''מוסר של נבלות'' בו יצרת קשר מופרך בין ספירו (וכל השמאל) וצלב קרס שצוייר על מדרכה בחיפה ליד בית אבות. כרגיל עשית זאת מבלי ממש לבדוק את העובדות. כעת אתה שוב מנסה להדביק עובדות, שהן בעצם פרשנות מופרכת שלך, לאנשים. כדאי אם כן לחזור למקור הטענה-תעלול שלך.

התעלול שלך החל בכאילו ציטוט (נובמבר 2003): ''הטעון ש''פעולת חיסול גטו וורשה ע''י הנאצים אינה שונה מפעולת צה''ל בג'נין במיסגרת מיבצע 'חומת מגן' '', כפי שספירו כתב בקולמוסנט,...'' (דיון 1826).

מה שהתברר אחר כך היה שהמקור של הטענה שלך הוא המשפט שפורסם בקולמוסנט (http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a...) וגם בהודעתך (תגובה 37066): ''כאשר נעלה על נס את גבורת המעטים של מורדי גיטו ורשה, שלחמו מצויידים בנשק דל מול מעצמת הכיבוש הגרמנית, נזכור גם את לוחמי מחנה הפליטים ג'נין, שלחמו בגבורה מצויידים בנשק דל מול מעצמת הכיבוש הישראלית''

בהמשך טענת (תגובה 37107): ''אני מודה ומתוודה שבכוונה תחילה הכנסתי להודעה את הנוסח של הדברים כפי שאני פרשתי את הטקסט המתועב של ספירו''.

עכשיו אתה חוזר עם הציטוט (תגובה 67956): ''בתור אחד ששר שירי הלל לצבא הנאצי על חיסול גיטו ווארשה....'' כאשר ''קורא דקדקן'' מתקן את הסילוף שלך אתה חוזר לפרשנות הפרטית שלך על עמדתו של ספירו..... אתה גם מוסיף את הטענה שספירו שיקר אז. גם הטענה הזאת לא ממש נכונה (ראה מה כתב ספירו על כך בתגובה 37103).

עד מתי תעסוק בסילופים סביב טעות כפולה שלך מלפני כשנתיים?
_new_ הוספת תגובה



דויד, באמת היינו כבר פעם בהצגה הזאת
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 20:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושוב אתה מזבל את השכל.

לא כאן המקום לחזור על הסיפור עם צלב הקרס. מה שכתבתי אז, ואני ממשיך להחזיק בדעתי זאת גם היום, היה שהסתות חסרות שחר מהסוג של ספירו יכולות לגרום למעשים כאלה. אתה מנסה לסובב את זה כאילו האשמתי את ספירו במעשה או בעמידה מאחוריו. זו המצאה שלך לכל דבר.

ברגע שאדם מעמיד על אותו מישור --- ''מעלה על נס'' (!) --- את הטרוריסטים של ג'נין עם מורדי גיטו ווארשה, ההשוואה השטנית עובדת גם לגבי הצבאות שלחמו בהם. שום התפתלות והצטעצעות לא תעזור כאן. אתה יכול לכנות את זה בכל שם שיעלה על רוחך, אבל את המציאות שיש בדברים האלה העלאה ''על נס'' של המוסר של הצבא הנאצי לרמה המוסרית של צה''ל לא תוכל לשנות. כמעט כל אחד שקרא את דבריו של ספירו הבין אותם כך למרות כל ההכחשות וההתפלויות המילוליות שלך, של ספירו ושל רפי גטניו. מעניין למה, כשהנושא עלה, בהתחלה גם ספירו וגם גטניו הכחישו שהדברים בכלל נאמרו? יש להם זיכרון קצר? למה הם היו צריכים להמתין עד ששלפתי את המקור?
_new_ הוספת תגובה



אכן היינו, ואתה מוסיף חטא על פשע
דוד סיון (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 21:21)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר אתה מציג פרשנות כציטוט, כפי שעשית במקור, במאמר ''מוסר של נבלות'' (דיון 1826), פשוט סילפת. צחוק הגורל שאתה מתלונן על מוסר..... הרי נהגת בצורה לא מוסרית בהצגת דברים כציטוט, שכאילו ספירו כתב. לכן צדקו רפי וספירו שטענו שהדברים כפי שהצגת לא נאמרו. זה עדין נכון גם עכשיו.

הזיבולים שלך על זה שהפרשנות שלך היא נכונה לא שייכים לגופו של הטיעון שלי, למרות שאני חושב שאתה טועה בגדול. זה נכון במיוחד כאשר אתה מפרש את עמדתו של ספירו.

הצרה שלך היא שכל פעם שאתה מתייחס לעמדה שמציג ספירו אתה חייב לערבב את הדעות הקדומות שלך, אם זה רלוונטי או לא. במקום לבחון את דבריו לגופו של עניין אתה בוחן אותם על פי הדעות הקדומות שלך - לגופו של אדם.

יכולתי להשתמש בתרגיל שעשה יוסי גורביץ (תגובה 37119) שמדגים היטב את מה שאתה עושה בקשר לספירו. אבל אז גם אני אתייחס לגופו של אדם ולא לגופו של עניין וכל נושא הביקורת שלי יאבד את ערכו.
_new_ הוספת תגובה



דויד, באמת היינו כבר פעם בהצגה הזאת
Israeli101 (יום שישי, 14/10/2005 שעה 5:40)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בר ניר לסיון: ''ושוב אתה מזבל את השכל.''.

מה חדש תחת השמש? אמרו חז''ל ''משנה מקום, משנה מזל''
אך סיון בשלו!? עשיר בעריכת ארץ הצבי, וגישה ישירה
קלה ונוחה למקורות מחשביו, שולף ידידנו סיון אוצר
בלום מההיסטוריה לעיתים לא קשר הגיוני או מציאותי
לנכתב היום, ומנסה לשכנע באמצעות קיצורי HTML מרשימים
דבר לא דבר.
ואתה בר ניר עצה לי אליך? ''אל תירא ישראל...'' זה רק
סיון, אל יפול רוחך בכל פעם שסחבאק מתאמץ לטפס לך
על הגב, אולי תגרז מעת, והוא פשוט יתחלק..!
_new_ הוספת תגובה



תזכורת: תגובה 64699 .
דוד סיון (יום שישי, 14/10/2005 שעה 8:32)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קיבלתי את המצגת
מהנדס אזרחי (יום שישי, 14/10/2005 שעה 21:53)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצא לי בשרותי הצבאי כחייל בתותחנים, קרבי כמובן, לשרת בצפון רמת הגולן מספר חדשים ואז חזרנו ללבנון...

ההייתי שם ב 1984 בשטח הלחימה

תודה
_new_ הוספת תגובה



הלוגיקה, כן הלוגיקה
קורא דקדקן (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 13:37)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלוגיקה שלך, מר בר ניר, השתבשה בזו הפעם. הלוקיגה היחידה שעובדת נכון במקרה זה, היא שספירו מתנגד לדיכוי מתקוממים בין שזה נעשה על ידי צבא הכיבוש הגרמני ובין שזה נעשה על ידי צבא הכיבוש הישראלי.
דווקא אתה מתקרב להגדרות הצבא הגרמני והצבא הישראלי. שני צבאות הכיבוש ראו במתקוממים טרוריסטים, ואילו ספירו רואה בשניהם לוחמי שיחרור משלטון עריץ. בכך אין לומר שמדובר בשני המקרים באותה רמה של עריצות, יש מדרגות ברוע, אבל בשני המקרים מדובר בצבאות הממוקמים בקו רצף של עריצות.
ההבדל בינך ובין ספירו הינו, שהוא רואה דברים מעבר לגבולות לאומיים, מנסה להפעיל קני מידה אוניברסליים, בעוד אתה נימצא בשלב הינקות הלאומני לפיו ''הדיכוי שלי'' הוא ''שיחרור'' ו''ההתקוממות נגדי'' היא ''טרור''. גישה קולוניאלית קלאסית.
_new_ הוספת תגובה



''הצבא הגרמני והצבא הישראלי. שני צבאות הכיבוש''
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 20:31)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התבטאות זאת שלך אומרת את הכל - ''שני צבאות כיבוש'' זה כל מה שיש לך לאמר?

זו בדיוק ההשוואה השטנית המאפיינת את קו החשיבה הספירואידי ושל דור מכחישי השואה הפוסט ציוני.

אתם לא אומרים שהשואה לא קרתה, אתם רק אומרים ש''מה שהגרמנים עשו ליהודים אינו שונה ממה שישראל עושה לערבים''.

זאת אומנם לוגיקה שטנית ומנוולת, אבל זאת עדיין לוגיקה. אני מקווה שאתה יכול לישון טוב עם זה בלילה.
_new_ הוספת תגובה



לפני שרצה מגיב-קרא את הטקסט
קורא דקדקן (יום שישי, 14/10/2005 שעה 1:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי כי הבעיה שלך, מר בר ניר, שאינך קורא את הטקסט שעליו אתה מגיב, ואז יוצאים תקרים והתחלקויות.
אני בפרוש כתבתי כי יש מדרגות ברוע ועל כן יש הבדל בין שני צבאות הכיבוש. אז איך אתה מגיע למסקנה ששניהם אותו דבר?
דרך אגב, גם בכיבוש הגרמני היו דרגות של רוע. לא הרי הכיבוש בפולין עם מחנות ההשמדה ככיכוש בדנמרק, שהיה קיטנה בהשוואה לפולין.
ועוד דרך אגב. מתנדב דני שחי בשטחים הפלסטינים הכבושים מספר חודשים ניכר, טען כי הכיבוש הישראלי הוא יותר אכזרי מזה שדהיה במלחמת העולם בדנמרק. אבל יכול להיות שהדני הזה הוא סתם אנטישמי.
_new_ הוספת תגובה



זה בכלל לא משנה
ישראל בר-ניר (יום שישי, 14/10/2005 שעה 3:34)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דקדוקי עניות והתפלפלות מהסוג של ''לא התכוונתי'', או ''הדברים הוצאו מהקשרם'', או ''הקפדתי להבחין בין'' ושאר ירקות ממין זה אין להם כל ערך.

המשפט ''הצבא הגרמני והצבא הישראלי. שני צבאות הכיבוש'' הוא ביטוי שמקומו לא יכירנו בלשונם של בני תרבות. כל משמיציה של מדינת ישראל משתמשים בביטוי הזה ודומים לו השכם והערב, לפעמים עם, ועל פי רוב בלי, ההסתייגויות שמנית. אנשים קוראים את הכותרות ואנשים זוכרים את הביטויים שנחקקים בהכרה (זכור לך ה''יודונאצים''?). אנשים אינם קוראים את התוכן ואת ההסבר שבאים אחר כך.
כל מה שנשאר זה ''אחותך זונה'' למרות שאתה הסברת אלף פעמים שכלל אין לך אחות.

אתה הבנת את זה, ברוך?

הדוגמא שהבאת מדנמרק כלל לא רלוונטית. אם בכלל אפשר לכנות זאת כיבוש, העם הדני, שהגרמנים ראו בו חלק מהגזע הארי, לא התנגד לכניסת הצבא הגרמני ובפקודת המלך היה שיתוף פעולה מלא עם הגרמנים. למעט העזרה שהדנים נתנו ליהודים לברוח לשוודיה, כל השהיה של הגרמנים בדנמרק היתה רצופה ידידות ושיתוף פעולה מצד כל שכבות האוכלוסיה. לכן לחבר הדני שלך קל לדבר, אם כי גם הוא צריך היה לדעת קצת יותר אם יש לו חברים מנורבגיה מקום בו הכיבוש היה קצת יותר רציני.
בקרתי בדנמרק הרבה פעמים במיסגרת עבודתי, ויצא לי לשוחח עם הרבה דנים שהיו בגיל העשרה או בשנות העשרים המוקדמות לחייהם בתקופת המילחמה. הם כלל לא ראו את השהות הגרמנית בארצם כ''כיבוש'', והיתה להם דעה מאוד חיובית על הצבא הגרמני.
_new_ הוספת תגובה



שום דקדוקי עניות
קורא דקדקן (יום שישי, 14/10/2005 שעה 10:47)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה כבר מדבר על בן תרבות, אז כל בן תרבות צריך להיות נגד שליטה של עם אחד על עם אחר. וכל בן תרבות צריך להיות נגד משטר אפרטהייד כמו זה השורר בשטחים הכבושים. האם יתכן, מר בר ניר שאתה לא בן תרבות?
לענין צבא כיבוש. מה לעשות והלשון לא המציאה אלא שתי מלים אלו המבטאות מציאות לפיה צבא שפלש לחבל ארץ אחד ונאחז בו, נקרא כיבוש. כך הגרמנים, כך הצבא הישראלי, וכך הצבא הבריטי. תשאל את אצ''ל, האם הם ראו בצבא הבריטי צבא כיבוש? והאם הם פסלו מושג זה רק בגלל שגם הגרמנים היו צבא כיבוש?
אם אתה בן תרבות, אתה לא מסתפק בקריאת כותרות אלא חייב לקרוא טקסטים מלאים. רק בטקסטים היותר מלאים יש מקום לעשות את ההבדלות בין צבא כיבוש אחד למשנהו, כפי שעשיתי וכפי שסופרים והיסטוריונים עושים בספריהם. אדם משכיל ובן תרבות לא כותב על פי הרגלי קריאה של בורים ועמי ארצות. האם תפסיק לכנות את מפעלי תע''ש תעשיית החימוש הישראלית רק בגלל שמפעלי קרופ בגרמניה הנאצית היו אף חלק מתעשיית החימוש? האם תפסיק לכנות את האניות היורדות מתחת לפני הים צוללות, רק משום שגם לגרמניה הנאצית היו צוללות?
מאחר והזכרת את נורבגיה. אכן, הכיבוש שם היה יותר אכזרי מזה שהיה בדנמרק, אבל גם שם זה היה הרבה פחות מאשר בפולין. וכבר אמר בשעתו שגריר נורבגיה בישראל כי אכזריות הכיבוש הישראלי הוא לא אחת אכזרי יותר מזה של הגרמני בנורבגיה במלחמת העולם השניה. אוליי זה נבע אצלו מכך שבנורבגיה בכל זאת נשים היו יכולות ללדת בבתי חולים והן לא נעצרו במחסומים ונאלצו ללדת ולדות מתים לעיני חיילים קהי חושים. ויכול להיות שהוא סתם אנטישמי, שזהו המוצא הנוח והקל ביותר.
_new_ הוספת תגובה



ספירו היקר והדקדקן, אכן נעשים פשעי מלחמה בשטחים
מיכאל שרון (יום שישי, 14/10/2005 שעה 11:23)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך סיבת הדבר אינה לא קולוניאליזם ישראלי (וכי מה בסך הכל גודל השטח בו מדובר, והאם התישבות בני הלאום היהודי בטריטוריה יחידה זה קולוניאליזם במובן הקלסי?) ולא אידאולוגיה רסיסטית בדומה לנאצים. סיבת הדבר, היא הן באיוולת והן בסאוב שפשו בחברה הישראלית, והן בחוסר האתיקה הנפוצה בה, ובמסורות מאיינות שמקורם אינו מהיום.

דומני שצעירי האוליגארכיה הישראלית מבצעים באוכלוסיה חסרת ישע לעין שעור יותר מעשי תעוב וזוועה מאשר המתנחלים, ויש בידיהם גם יותר אמצעים לביצוע פשעי מלחמה.

הפצצת בירות למשל ב-‏1982, מעשה איוולת ורשע חסר פשר, בוצע בהמלצת לא אחר מאשר יצחק רבין. אנא, טול קורה מבין עיניך.
_new_ הוספת תגובה



לא תמיד הגודל קובע
קורא דקדקן (יום שישי, 14/10/2005 שעה 17:14)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגדרת הכיבוש הישראלי כקולוניאליזם אינה פונקציה של גודל השטח אלא של הימצאות סימני היכר קלאסיים המאפיינים קולוניאליזם, ביניהם שלטון צבאי על עם בחבל ארץ שנכבש על ידי מדינת האם, שלילת זכויות אדם בסיסיות, אפלייה ושרירות כלפיי בני העם הכבוש בהשוואה לאזרחי מדינת האם ועוד. לא במקרה מתבססת התשתית החוקית של הקולוניאליזם הישראלי בשטחים הכבושים על חוקי החרום של הקולוניאליזם הבריטי.
מעבר לקווי הדימיון לקולינאליזם קלאסי (בריטניה, צרפת, הולנד) יש לכיבוש הישראלי סימני היכר נוספים ההופכים אותו לקרוב משפחה של הכיבוש הגרמני במלחמת העולם השנייה, כמו ''זכויות היסטוריות'', כמו העברת אוכלוסיית העם הכובש לשטח הנכבש במטרה ''לגרמן'' או ''לייהד'' אזורי כיבוש.
השחיתות שאתה מדבר עליה, היא כבר אחת מתוצאות הכיבוש.
ההסתמכות שלך על המלצת רבין להפצצות הנפשעות על ביירות במלחמת לבנון ב-‏1982, מלמדת כי בכל הקשור לעולם הערכים לא היה הבדל בין הליכוד לעבודה, אבל אל לה להפוך את היוצרות. מי שנושא באחריות אינו הממליץ, אתה ואני יכולים להמליץ ככל העולה על רוחינו, אלא השלטון המבצע. בימים ההם (כמו בזמן הזה) שלט הליכוד, ועל כן האחריות על פשעי מלחמת לבנון נופלים על ממשלת ישראל וצבאה ובראשם מי שעמדו על הגה המלחמה, ראש הממשלה מנחם בגין, שר המלחמה אריאל שרון והרמטכ''ל רפאל איתן.
_new_ הוספת תגובה



תודה על ההנמקה המדוייקת והמבוססת של העמדה הזאת
מיכאל שרון (יום שישי, 14/10/2005 שעה 23:38)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אכן שום דקדוקים, רק שקרים.
צדק (יום שישי, 14/10/2005 שעה 13:11)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעזרת שקר קטן, גדול, עושים השוואות גרועות ופושעות,
השקר והשקרנים הם אבי כל חטאת.

היהודים ונציגם צה''ל, אינם כובשים בשטחי יש''ע ובכל שטח בארץ ישראל,
צה''ל הגיע לשטחי יש''ע עקב נסיון להשמידנו ולהשליכנו לים ולא עקב התקפה שלנו,
צה''ל פועל נגד מרצחים שפלים המזכירים את הנאצים ברצחנותם ובאכזריותם,
וכל פעולה נגד מרצחים אלו ונגד האוכלוסיה הנותנת להם מחסה ותמיכה היא חוקית ומוסרית במאת האחוזים.

פשעים נגד האנושות מבצעים הערבים בלבד ואלו שתומכים בהם.
_new_ הוספת תגובה



הצדק המעוות של היומרן ''צדק''
קורא דקדקן (יום שישי, 14/10/2005 שעה 15:08)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותב הנ''ל הוא קורבן וגם מפיץ של שטיפת המוח הבולשו- פשיסטית של המימסדים הפוליטיים צבאיים מיסודם של מפלגת העבודה והליכוד, לפיה ערב מלחמת יוני 1967 עמדה ישראל בפני ''סכנת השמדה וזריקה לים''.
לא דובים ולא זבובים. מהמסמכים שהותרו בינתיים לפרסום על ידי הצבא והממשלה, הן מסמכים ישראלים והן מסמכים של צבאות ערב, מתברר כי ישראל כלל לא עמדה בפני סכנה כזו.
אני מציע לכותב לא להיכנס לתחרות מי רוצח יותר שפל, צבא הכיבוש הישראלי או מי שנאבק נגדו. העובדות ב-‏38 שנות הכיבוש מוכיחות כי הרוצחים השפלים ביותר יצאו מבית המדרש של הצבא הישראלי ומיליציות המתנחלים. מעשי הרצח של הפלסטינים, בחלקם מעוררי זעם ואימה מובנים, היו בעיקרו של דבר תגובה של עם מדוכא ומיואש נגד מדכאו.
_new_ הוספת תגובה



הצדק האולטימטיבי של העם היהודי
צדק (יום שישי, 14/10/2005 שעה 15:30)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבולשביק הוא אתה ודומיך, שכל דבריו תעמולה ערבית - נאצית.

כל דבר שעשינו לערבים עשינו בדין ובצדק, לרוצחים שפלים יש רק זכות אחת,
פגישה מהירה ככל האפשר עם מלאך המוות.

הנאצים הערבים הם פושעי מלחמה ויש לנו זכות מלאה לטפל בהם
בדיוק כמו שטיפלו בנות הברית בנאצים הגרמנים,
הפצצות מרבד מסיביות עד לכניעה מלאה וללא תנאי,
וסיום הכיבוש הנאצי-ערבי בארץ ישראל.

אף ערבי לא נרצח, ערבי רק מחוסל.
_new_ הוספת תגובה



קרא את ז'בוטינסקי:
מיכאל שרון (יום שישי, 14/10/2005 שעה 16:40)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכתב, שהערבים, כמוהם ככל עם נורמאלי אחר, רק טיבעי שיתנגדו לישוב אדמתם על ידי אחרים.

הייתי רוצה שתענה לי , באופן ישיר: לדעתך, אילו יהודים היו מיישבים אדמה שישבו בה 1300 שנה אירים, יפנים, אנגלים, סינים, צרפתים או פינלנדים, וכי אלו לא היו מתנגדים עם כלי נשק לישוב אדמתם? וכי אז, אף הם היו בעיניך רוצחים שפלים?

אילו הצלבנים - אנגלים, צרפתים, לטבים וכד' היו מצליחים לעמוד בפני הערבים, ולא נהדפים מא''י ב-‏1290: ואילו היו היהודים מתחילים בישוב ארץ ישראל ב-‏1882 ובמשנה מרץ - ב-‏1903; וזאת תוך הפצת הססמא: כיבוש האדמה וכיבוש העבודה מידי יושבי הארץ (כפי שעשו בני העלייה השנייה). וכי לא היו הצלבנים מנסים להרוג את המיישבים ככל שיעלה בידם, מתוך התנגדות לניכוס אדמתם? אבל הערבים ישבו פה 1300 שנה ולא 800 שנה (אילו היו אלה צלבנים).

תספר להם שהארץ היתה לפני 2000 שנה שלך? יעניין אותם ממש כמו אילו הקופטים במצרים, צאצאי המצרים הקדמונים, היו תובעים בעלות על מצרים, ומציעים לגרש את המצרים הערבים מאדמתם, ולקחת מהם את מקורות התעסוקה.
_new_ הוספת תגובה



קרא את ז'בוטינסקי:
Israeli101 (יום שישי, 14/10/2005 שעה 18:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל איננה עם ככל העמים, לא ויתרנו על אדמתנו בהסכמה,
וירושלים לא ירדה מדל שפתנו בכל 1900 שנות גלות.

שלא לדבר שמרבית הערבים תושבי יהודה ושומרון, צאצאי
מהגרים שהיתיישבו ב-‏120 השנים האחרונות(ומרביתנו בהסכמה
לשם מה היגיעו הלז לארץ ביצות ושממה!)
ולכן אותם השוואות שהבאת, נטולי ערך הם.

נ.ב.
יש דעות שונות למקורם של הקופטים במצרים,
זו שהבאת, במיעוט.
_new_ הוספת תגובה



שאלת תם: בסדר, אבל אם הארץ כה יקרה לנו
מיכאל שרון (יום שישי, 14/10/2005 שעה 23:46)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לא היתה הגירה המונית של יהודים לא''י במשך 1500 שנה, אלא לכל היותר קילוח דקיק של כמה מאות? הרי היו אין ספור הזדמנויות. זה שהיה בכ''ז קילוח דק, והיהודים ישבו בירושלים וצפת, רק מראה שלא היה שום מכשול ליהודים ברוב השנים להגיע לכאן ולשבת כאן. השילטון הערבי או העותומני היתיר גם לבני דתות מונוטואיסטיות אחרות לשבת באדמתו בלי כל בעיות, בתנאי שיכירו בשילטון המוסלמי וישלמו מס קטן.

אבל מה, בכ''ז חרף האהבה העזה מנשוא לציון, בכל זאת לא נעשה כלום, אבל כלום, עד ראשית הציונות המדינית.

סיר הבשר? אינרציה? מספיק להתפלל אבל אין צורך להזיז ת'תחת?
_new_ הוספת תגובה



שאלת תם: בסדר, אבל אם הארץ כה יקרה לנו
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 3:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניתוח זה צודק אתה.
אלא מאי? מלחמת העולם הארורה II היוותה
מאיץ לתנועה הציונית, ונקודת מפנה בינלאומי
שהיתוותה את הדרך לעצמאות.
האינקווזיציה בספרד עם כל משמעותה לא נסקה
באכזריותה די לגרום לשיבת ציון, אולי משום
האפשרות להמיר.
וזה נכון לגבי כל יתר ארועי זוועות הגולה.

ועתה, כאשר רקמנו שוב עור וגידים בציון, מתקתשים
אנו ביננו לבין עצמנו בלי רחמים, בלי מוסר ובלא הבנה
לטרגדיה שאנו מביאים במו ידינו! בעבר, ריב אחים
זה, הביא לנפילת בית-שני!
_new_ הוספת תגובה



אכן כך.
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 3:20)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ישמרנו האל מאחים כאלה
קורא דקדקן (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 9:57)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בר ניר וחבריו מהימין אינם אחים שלי אלא אויבים שיש להיאבק בהם עד שייתמו מן הארץ.
_new_ הוספת תגובה



ישמרנו האל מאחים כאלה
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 10:52)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ורמי נוי או אלי אשד הם כן אחים שלך? צריך גם לזהות צביעות ומידה של אי יושר, שכן אלה הכי מסוכנים, מבחינת ניזקיותם. הנכבה בוצעה על ידי הפאשיסט הממלכתי בן גוריון, כפי שאומר ד''ר מילשטיין.

החארטה (בלשון עממית): כתבת פיברוק צהובה של אלי אשד ''המכובד''... http://e-mago.co.il/phorum/read.php?f=6&i=18940&...
_new_ הוספת תגובה



וגם טבח כבר קאסם, טבח לוד ועוד רבות יסופר...
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 10:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חשוב לא מי עשו אלא מה עשו
קורא דקדקן (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 15:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע מה מטרתך בסימוכין שאתה מביא מאורי מילשטיין על הנכבה שביצע ''הפשיסט הממלכתי בו גוריון'' כהגדרתך.
מה שחשוב זה לא מי ביצע את הנכבה, אלא האם אתה תומך בה או רואה בה פשע מלחמה? דומה, כי אורי מילשטיין מתייצב בנושא דווקא לצידו של בן גוריון. להיפך, הוא היה רוצה עוד מהפשע. הוא הרי מכבס ומטהר את שרץ הטבח בדיר יאסין.
אם בן גוריון הוא ''פשיסט ממלכתי'' אזיי מילשטיין הוא ארכי פשיסט.
בנוסף, גירוש הפלסטינים ב-‏1948, לא היה פעולה של בן גוריון לבד. כל מי שנימנה עם הכוחות הצבאיים היהודים לקח בו חלק. מה אתה חושב עשו אנשי האצ''ל בכיבוש יפו? בדיוק מה שעשו הפלמ''ח במקומות אחרים בגליל. הרג, גירוש וביזה.
טבח כפר קאסם הוא חוליה בשרשרת מעשי רצח וטבח של אצ''ל, לח''י, ההגנה והפלמ''ח ולאחר מכן הצבא הישראלי. באשר לטבח כפר קאסם לפחות התקיים משפט והרוצחים הועמדו לדין (ונקבע בפסק הדין הכלל החשוב של ''דגל שחור של אי חוקיות'' שמצדיק סירוב פקודה). יחד עם זאת איש מהמורשעים לא ישב את מלוא עונשו, וכולם שוחררו מוקדם והשתלבו שוב בחברה. הגזענות פעלה כבר אז. למילשטיין זה לא מפריע עד היום, והשאלה היא היכן אתה עומד: עם מילשטיין או עם אנשי זכויות האדם?
אשר לרמי נוי ואלי אשד שמשום מה דווקא אותם אתה מאזכר. (האם יש לך סכסוך איתם?). אם הייתי צריך למנות את כל מי שאינם אחיי, קיבולת האתר לא היתה מספיקה.
_new_ הוספת תגובה



תמיכה מלאה בכל פעולה נגד הערבים
צדק (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 15:17)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חיסול רוצחים הוא מצווה, וניקוי ארץ הקודש מבני בליעל היא הידורה של מצווה.

ברוך כל מי שעשה את עבודת הקודש הזו של גירוש אויבי האנושות מארצינו הקדושה,
זכות גדולה מאד נפלה בחלקו.
חבל שפעולה זו לא הושלמה עד תומה, כי אז חיינו היו טובים הרבה יותר,
השארנו רק 150 אלף ערבים !! ותראו עם איזו צרה אנו חיים היום.
מאיזור יפו בלבד ברחו כ-‏30 אלף ערבים, אם הם היו נשארים,
היו לנו היום כ-‏200 אלף ערבים בתל-אביב בלבד !!
רק מלחשוב על זה אפשר לקבל סיוטי לילה, 200 אלף מחבלים במרכז הארץ..............

נקווה שמלאכת קודש זו תושלם תוך כדי המלחמה הבאה שתפרוץ,
ולא נחזור כהרגלינו, על טעויות העבר.
_new_ הוספת תגובה



''מה שחשוב זה כן מי ביצע את הנכבה''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 17:20)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הנכבה ביצעו הערבים על עצמם. אם הם היו מקבלים את החלטת החלוקה של האו''ם, לא היתה נכבה.
מי שפותח במילחמה משלם את המחיר. זה לא נעים, אבל זאת המציאות.
יש מי שפותח במילחמה ומוצא את עצמו תחת ענן רדיואקטיבי, ויש מי שפותח במילחמה ומסיים בנכבה.
_new_ הוספת תגובה



חשוב לא מי עשו אלא מה עשו
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:01)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''טבח כפר קאסם'' - מעשה שלא יעשה!
אבל חייבים לפסוע צעד אחורנים,
ולהבין שמעשים שלא יעשו לא נוצרו בחלל ריק!!
על כל מעשה נורא, קיימים עשרות תקיפות טרור ערבי
שקדמו, וכפועל יוצא, תגובה הרסנית.

אין טרור ערבי - אין תגובה ישראלית/יהודית.
_new_ הוספת תגובה



עבדך הנאמן רואה בנכבה וכן בטבח קיבייה, כפר קאסם, עין זיתון, לוד
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:25)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טבח דואימה, הפצצת ביירות ומבצע ענבי זעם ועוד כהנה וכהנה פשעי מלחמה קשים, ופשעים נגד האנושות. גם ד''ר מילשטיין מכנה פשעי ענק אלה ''פשעי מלחמה'' במאמריו.

הופצה על ד''ר מילשטיין הכפשה שקרית, בדיוק משום שחשף מעשים קשים וקרא לילד בשמו.
_new_ הוספת תגובה



עבדך הנאמן רואה בנכבה וכן בטבח קיבייה, כפר קאסם, עין זיתון, לוד
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:31)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''טבח דואימה, הפצצת ביירות''.

כפי שכתבתי מכבר ''נעשו מעשים שלא יעשו''!
אך לא ניתן לקבוע זאת במבלי להבין שמעשים
שלא יעשו ''לא נוצרו בחלל ריק''!! קדמו לכך
עשרות מעשי טרור ערבי, ''וכפועל יוצא'' תגובה הרסנית.

אין טרור ערבי/איסלמי - אין תגובה ישראלית/יהודית.
_new_ הוספת תגובה



תגובתך סבירה. תודה.
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:45)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אכנס כרגע לנושא, אך זה לא תמיד כך, תגובה על פעולות הרג ערביות. היפעילו על כולנו שנים רבות תעמולת שקרים.

למשל:

מוטיבים מאיינים כלפי ערבים ויהודים בעלייה השנייה: יסודות סטליניזם בישראל - חלק א'
חלק ב'
_new_ הוספת תגובה



תגובתך סבירה. תודה.
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Israeli101''אין טרור ערבי/איסלמי - אין תגובה ישראלית/יהודית.''.

כפי שידוע לכל מען דבעי: 'לכל כלל יש יוצא מהכלל',
אבל על לנו להיתפס יתר על המידה ליוצא מהכלל!
ולכן עומד אני על יתר תגובתי.
תגובה 68244
_new_ הוספת תגובה



לא פשעי מלחמה ולא נעליים
צדק (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מכפר קאסם שהוא יוצא דופן מכיוון שהיה בשליטה מלאה שלנו,
כל שאר המיקרים אינם פשע מלחמה לחלוטין,
פושעי המלחמה היחידים באיזורינו הם הרוצחים הערבים ותומכיהם,
לפושעי מלחמה אלו אין זכויות אנושיות בכלל,
וכל דבר הנעשה כדי לעוצרם ולחסלם הוא מוסרי מהמעלה הראשונה ביותר.

האם ההפצצות על עריהם של הגרמנים במלחמת העולם השניה הם פשע מלחמה ?
יש רק כמה בהמות הזויות הטוענות כך.
_new_ הוספת תגובה



והשאלה היא היכן אתה עומד
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:35)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''והשאלה היא היכן אתה עומד: עם מילשטיין או עם אנשי זכויות האדם?''

מאז עמדתי על דעתי - בגיל 17 ואולי לפני כן - עם אנשי זכויות האדם. כיום התרחבה כתיבתי לכלול גם את נושא הרעב בישראל, הסאוב ועוולות חברתיות קשות בישראל פנימה, האכזריות הקשה (והאיוולתית) כלפי אוכלוסיה ערבית, נישול האוליגרארכיה את ההמונים בישראל ועוד רב.

רצוי שלא תקשיבו להכפשה על מילשטיין אלא תקראו את החומר שהוא פרסם, שאין ערוך לו בישראל. מורד ולוחם רוחני, שחשף חומר חשוב ראשוני במעלה.
_new_ הוספת תגובה



והשאלה היא היכן אתה עומד
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אורי מילשטיין אחיו של עמי מילשטיין?(יבואן חמרי בניין).
_new_ הוספת תגובה



והשאלה היא היכן אתה עומד
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל, מעניינת אותי דעתך/תשובתך ל''צדק''
בשאלתו ''האם ההפצצות על עריהם של הגרמנים במלחמת העולם השניה הם פשע מלחמה ?''
_new_ הוספת תגובה



לצערי עלי לפרוש מהאתר הזה בשלב זה לפחות
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:51)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(קראו את כללי המערכת המופיעים באתר)
_new_ הוספת תגובה



לצערי עלי לפרוש מהאתר הזה בשלב זה לפחות
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לצערי עלי לפרוש מהאתר''.

שלח לי Email עם הרחבה.
ומה בכללי האתר גורמים לך לפרוש?
_new_ הוספת תגובה



פרע ההשתקה
מיכאל שרון (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 14:17)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת תקופת האינטרנט, הדרך להפיץ רעיונות וביקורת מחוץ לטווח ידו של פיקוח ממסדי או עברייני כלשהו. ואכן שוקדים לנטרל ממני בארץ באתרים שונים את האפשרות הזאת, ולא בכדי (גדיעת כתבות ורשימות למשל).

לעיתים באים גם בהאשמות וטרוניות שונות, מתחילתם עד סופם נעדרי בסיס כלשהיא, ואף מוסיפים עוול על עוול, סאוב על סאוב, אך איני מתפלא, שכן אנשים רבים נוטים להזדהות עם בעלי כוח השררה והפריעה, בין אם גורמים בשולי הממסד ובין עם חוגים עברייניים בעלי הון, ומצטרפים באופן אינסטינקטיבי לפרע. ואף גוערים וגודמים איברים (אנלוגיה למידע חופשי) בזה שנילחם את המלחמה הנכונה. בפועל, הדבר נעשה על ידי התגודדות וחילופי מכתבים בין עורכי אתרים, תוך מעין שיתוף פרוע מילולי ותכופות אינסטינקטיבי במגמות פגע ונזק של הון עברייני או מגמות בזיזה כלכליות המלוות בפגיעות קשות באוכלוסיה. מטעם זה, של התייצבות עם מגמות ניזקיות, הם חשים ב''צורך'' לגדוע כתבים מסויימים, ובשנאה משועשעת כלפיהם, אך אף אדם לא מודה בזה לעצמו, ומנמק זאת לעצמו בנימוקי כזב תוך טרוניות דימיוניות.
_new_ הוספת תגובה



לשרון, פא''צ הוא אחד האתרים הבודדים שנותנים לך במה חופשית
סתם אחד (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 19:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להביע דעותיך בפומבי, למרות שרובן שנויות במחלוקת. אל תירק לבאר ממנה אתה שותה.
_new_ הוספת תגובה



לא אני ולא מפעלי ''שרויים במחלוקת''
מיכאל שרון (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 20:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שעברייני צווארון לבן או כמה כתבנים בפריפרייה שלהם ניסו לעורר רושם כזה, לא הופכת לא אותי, לא את מחקרי, ולא את כתיבתי - מהטובות בישראל ובמערב, ל''שנויות במחלוקת''.

אין כל מחלוקת בין החברה ובין עברייני הצווארון הלבן הפועלים בה.

אלה האחרונים - מקומם בכלא, וחסל נסדר ''מחלוקת''.

ומי אדוני, המופיע כאן באופן אנונימי, אם יורשה לי להתעניין?

מאמרי כוונו הן ליצור אקלים ציבורי בו השחיתות תמוזער, ונושאיה לא ירגישו כה חופשים לנקוט במעשיהם הניפשעים במצח נחושה, לאור היום, ותוך הפרעות קשה בחושפי השחיתויות. והן להביא לתגבור כוח האדם של המשטרה ותקציביה ופריסתה הנרחבת במוקדי שחיתות כלכלית ואחרת.

לתפיסתי, בית שלישי יפול או יקום סביב נושא מרכזי יחיד - השחיתות הנוראה בריבוי הבטיה, המקרינה אווירת עיוועים וסדום לכל תחומי החיים בישראל.
חכמינו הקדמונים ונביאי ישראל הגדולים גילו אפס סובלנות בנושא השחיתות והרשע החברתי. והרי נאמר: בגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים.
נ.ב. שילמתי מחיר אישי לא קטן גם כלוחם בשחיתות בישראל.

ריכוז אסופת מאמרי בנושא השחיתות והפשיעה בריבוי הבטיה במקומותינו:

הכורח בהרחבת המשטרה למימדים המקובלים במערב ופריסתה במוקדי עבריינות ופשיעה כלכלית:

בראשית היה החוק
חברה איכותית מסוככת מפשע
הון הסמים

כלכלת הסמים האיזורית ודווח ה-CIA
הפשע המאורגן והטרור
צמוח הגישה הספסרית במקומותינו
שיטת הבלטת שחיתויות מדומות וזעירות כדרך להסיט קשב מלב המאפלייה: שחיתות והסחת דעת

יסודות סדום:

רעב, אכזריות ואטימות בהיקף נירחב בישראל: לא על הלחם לבדו
מעגלי סדום
יסודות סדום בישראל
יסודות קרבון חברתי וכלכלי בישראל
לאמר לא לחושך
צרכנות ונוכלות:

אזרח, דופקים אותך
בני המעיים והעבודה בעיניים
שחיתות האליטות, הממשל ואדמיניסטרציית המדינה וקרטליזם מישקי ניתמך-ממסד

עליצותם של בכירי האדמיניסטרצייה
''שלום עכשו'' וחונטות ההון הקרטליסטי
השיילוקיזם האוליגארכי והשחתת העיתונות
כשהעניין כלל לא פשוט
האקדמייה הישראלית כבסיס שחיתות
האם יש פאשיזם אוליגארכי בישראל?
_new_ הוספת תגובה



בסדר, בסדר. אבל לפעמים מותר גם לא להסכים אתך
סתם אחד (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 21:03)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה גם שעפ''י העובדות בפורום זה הרוב הגדול של הקוראים (ללא קשר לשייכותם הפוליטית) אינם מסכימים לדעותיך. חג שמח!
_new_ הוספת תגובה



אי הסכמה בשאלות של השקפות
מיכאל שרון (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 21:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא אי הסכמה, התנגדות אידאית. ויכוח הוא מחלוקת רעיונית, ואין הויכוח האידאי הופך את אחד הצדדים ל''שנוי במחלוקת''. בפרט שדעותי הם מתונות יחסית בנושאים בהם ניטשת יריבות פוליטית בישראל. גם לא היבעתי דעות ההופכות אדם לנימנה על ''בעלי דעות סהרוריות והזויות באופן קיצוני'', אף שאחת האסטרטגיות (ולא הטקטיקות) של העבריינות הכלכלית והאחרת היא לנסות להציג את מושא פורענותה גם כמוקצן רעיונית, תוך הטיית דעותיו ולעיתים תוך שימת מילים בפיו. כאן נעשה שימוש בטכניקות של ''ערור רושם'' impression formation: למשל ימין משיחי שבמשיחי או שמאל קיצוני שבקיצונים. גזעני שבגזענים או אנרכיסט פרוע בשרות זכויות האדם, באופן חסר הבחנה. לפעמים גם שניהם יחד מיוחסים לאותו אדם... זאת במגמה לבודד.

שכן עבריינים במערב, לא תמיד הורגים, בפרט לא בעלי משרות או פובליציסטים. אלא שלעיתים השופט המסויים או הפובליציסט המסויים מוצא עצמו בהדרגה מבודד מחבריו ואף אישתו לעיתים עוזבת אותו על רקע לא ברור, כפי שיודעים אנו מדברים שקרו ללוחמים בפשיעה בבצרפת, איטלייה וכד'.

חג שמח.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד נשמע לי כאלי, שאכן בפומבי היציגני כ''שנוי במחלוקת''
מיכאל שרון (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 22:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומעניינת העובדה שב-small talk עם אחרים, כפי שנודע לי, היציגני...

אלי, המכיר היטב את הקולנוע, בריבוי היבטיו, ובעל זיקה כלשהי ליוצא דופן, בודאי צפה בסרט ''אמדאוס'' על פי מחזהו של פיטר שפר. האם דמותו של סאליירי, מלחין בינוני כשרון, ההורס לאט לאט ובחתרנות את מוצרט, משמשת לו מעין אתוס אישי?

שימת מילות נאצה בפי תחת שמי על ידי מאן דהו: ''הרצל היה בן כת השטן''... ואלי שבמקרה היה שם (תחת הכינוי בו הוא משתמש 666) אמנם אינו מופתע, אך מייד מעמידני בשקדנות במקומם של אנשים בעלי דעות סהרוריות ולמרבית פתיעתי, כשבמקרה ראיתי זאת לפני יום, מכפישני כדבעי...

הפתיל הזה לא היה גלוי, ואיני נוהג להיות לעיתים קרובות באתר בו הוא מופיע, ומאד הופתעתי כשאלי, בויכוח, יחס לי דעות נאצה סהרוריות. לא הבנתי על מה הוא מדבר והדבר היה לא צפוי, אך במנוע החיפוש חיפשתי, מצאתי ונידהמתי.

_new_ הוספת תגובה



פרע ההשתקה
Israeli101 (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 21:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין זה מעיניינו של עורך זה או אחר, לפגוע
בחופש הביטוי מעל במה דמוקרטית, כל זמן שנורמות
היתנהגות אלמנטריות נשמרות, ובכלל זה, כללי הפורום.

רבים מדעותיך שונות, ובחלקם קוטביות מדעתי. דווקא
הקוטביות(כל זמן שאינה פוגעת בבטחון ישראל, ובכבוד האדם)
הינה אבן פינה בנופח ועניין, שלולא כן; שיעמום,
''יכסה ארץ, וערפל לאומים''(ישעיהו ס')

זוהיא זכות בסיסית בחברה דמוקרטית שאליה משתייך פורום זה,
זכות שעל פי עניות דעתי, נשמרת בקפדנות ע''י עורכי
ארץ הצבי, ועל כך יאמר, אשרנו.

ולכן איני יכול להבין את שטענת!? האם עורכי הפורום
מבקשים את פרישתך!? או שנמאס לך לקרוא קיתרוגים מצד
חברים בפורום?
_new_ הוספת תגובה



פרע ההשתקה
מיכאל שרון (יום שלישי, 18/10/2005 שעה 21:59)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין זה מעיניינו של עורך זה או אחר, לפגוע
בחופש הביטוי מעל במה דמוקרטית, כל זמן שנורמות
היתנהגות אלמנטריות נשמרות, ובכלל זה, כללי הפורום.

רבים מדעותיך שונות, ובחלקם קוטביות מדעתי. דווקא
הקוטביות(כל זמן שאינה פוגעת בבטחון ישראל, ובכבוד האדם)
הינה אבן פינה בנופח ועניין, שלולא כן; שיעמום,
''יכסה ארץ, וערפל לאומים''(ישעיהו ס')

ישראלי, אכן, ויפים דבריך.

''זוהיא זכות בסיסית בחברה דמוקרטית שאליה משתייך פורום זה, זכות שעל פי עניות דעתי, נשמרת בקפדנות ע''י עורכי
ארץ הצבי, ועל כך יאמר, אשרנו''.

לא תמיד המצג או מה שבולט לעין הוא המציאות בפועל.

''ולכן איני יכול להבין את שטענת!? האם עורכי הפורום
מבקשים את פרישתך!? או שנמאס לך לקרוא קיתרוגים מצד
חברים בפורום?''

כלל לא נמאס לי לשמוע קיטרוגים פוליטיים, חברתיים ואחרים מצד חברים בפורום. אין דבר מועיל מגיוון (כפי שאמר הפילוסוף הבריטי ג'והן סטיוארט מיל), ואין דבר מדרבן יותר מביטויי אי נחת וניכור חברתי, העשויים לשקף דברים עמוקים יותר בבסיסי המערכות החברתיות והכלכליות בישראל.
_new_ הוספת תגובה



פרע ההשתקה?
Israeli101 (יום רביעי, 19/10/2005 שעה 3:34)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לא תמיד המצג או מה שבולט לעין הוא המציאות בפועל.''

פקח עיני ל''מציאות בפועל''?
_new_ הוספת תגובה



לצערי עלי לפרוש מהאתר הזה בשלב זה לפחות
יהודי (יום שני, 17/10/2005 שעה 10:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רק מאיים, מכירים אותך. תפרוש כבר, תהיה גבר לכל הפחות פעם אחד בחיים העלובים שלך, ואל תחזור לאתר הזה- האוויר פה יהיה נקי יותר...
פחות שונא ישראל מריר ופטולוגי.
_new_ הוספת תגובה



[*] קרא מה כותב שרון,
יוחנן בר תוכי (יום שני, 17/10/2005 שעה 15:24)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לא ראויים]

ודע את מי אתה מנאץ:

גוש קטיף וגטו לודג' - הו לאותה איוולת
זועק לשמים - ערבים עורכים לינץ' ביהודי
_new_ הוספת תגובה



ישמרנו האל מאחים כאלה
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 18:06)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''בר ניר וחבריו מהימין אינם אחים שלי אלא אויבים שיש להיאבק בהם עד שייתמו מן הארץ''.

גם הקיצונים שביננו חייבים בטאבו מסוים!
שימוש שלך* במלה ''אויב'' לגבי ישראלים/יהודים,
גולשת מעבר.

*אלא אם כן בן-דוד שכן הינך!?
_new_ הוספת תגובה



הצדק האולטימטיבי של העם היהודי
Israeli101 (יום שישי, 14/10/2005 שעה 18:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צדק.
אל לך להיגרר לשפל מדרגתו של 'דגדגן'! הוא לא אשם?
סביבה קרובה לו אשמה בשטיפת מוח מסיבית עד בלי הכר.
כל הגיון לא יסיט אותו מדעתו, עובדות במורשת זכות אבות
בבל''ת עבורו. וכתוצאה מ''פניני'' אימרותיו רבים נוספים
לקורבנות טרור ערבי ניזקפים לדידו ושכמותו.
בהשוואה, אנשי השמאל השפוי, כ''עלה ניגף ברוח'' לעומתו.
_new_ הוספת תגובה



הצדק המעוות של היומרן 'דגדגן'
Israeli101 (יום שישי, 14/10/2005 שעה 18:21)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דגדגן: ''הנ''ל הוא קורבן וגם מפיץ של שטיפת המוח''.

גמל שאינו רואה.............!
_new_ הוספת תגובה



הצדק המעוות של היומרן 'דגדגן'
Israeli101 (יום שישי, 14/10/2005 שעה 18:22)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דגדגן: ''הנ''ל(צדק) הוא קורבן וגם מפיץ של שטיפת המוח''.

גמל שאינו רואה.............!
_new_ הוספת תגובה



דקדקן או דוקרן
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 8:25)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''תמיד נפאר את הריגת הכופרים בשם אללה. נרדוף את הכופרים בשם אללה. גם אם נשים וילדים נפגעים במרדף בטעות, הם חלק מהם, זו לא אשמתכם. הכופרים רוצים לכפות את ההומוסקסואליות שלהם על המוסלמים. יש לנו את הזכות המלאה להכות חזרה. אל תתפלאו עם המוג'הדין יבצעו עוד פיגוע כמו ה-‏7 ביולי, עוד פיגוע כמו ה-‏11 בספטמבר. עלינו לפגוע בהם פעם אחר פעם, יום אחר יום, בכל שבוע, בכל חודש, בכל שנה. עלינו להכות בהם מכל צד, משמאל ומימין, מהמטוסים שמעל ומהרכבות שמתחת. עלינו להכות בהם בכל דרך שאנו יכולים''.

_new_ הוספת תגובה



סגנון פונדמנטליסטי מוכר גם בישראל
קורא דקדקן (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 10:51)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסגנון הפונדמנטליסטי של אל קאעידה מוכר גם אצל מקביליהם היהודים, הן מקרב המתנחלים הן מקרב מפלגות לאומניות. סיסמאות כמו ''מוות לערבים'' או ''הערבים לתאי הגז'' שמתנחלים מרחו על חנויות של פלסטינים בחברון, הן שתי דוגמאות. גם באתר זה מופיעים לא אחת מגיבים פראיים שמפארים טבח באוכלוסיה ערבית. לכל תנועה פונדמנטליסטית הכופרים שלה.
ראוי להבהיר כי החמאס היא תנועה מקומית פלסטינית, תוצר הסכסוך הישראלי פלסטיני, שהיתה קיימת זמן רב לפני אל קאעידה ותקופה ממושכת טופחה על ידי הממשל הצבאי הישראלי, בקוצר ראות האופייני לטמטום קולוניאלי, כמשקל נגד לאש''פ החילוני. (בתקופה שישראל היתה נגועה באובססיה אנני אש''פית).
תנועת החמאס נזהרת מאד לא להזדהות עם אל קאעידה ולשמור על צביונה במגבלות הסכסוך כאן. גם בלי אל קאעידה המצע הפוליטי של תנועת החמאס צריך לעורר חשש אצל כל אדם נאור וליברלי, שוחר זכויות אדם ודמוקרטיה. בדיוק כפי שנכון הדבר כאשר מדובר במצע הפוליטי של המתנחלים או תנועת ש''ס.
כאשר מדובר למשל במאבק בהומוסקסואלים, אין הבדל ביו ש''ס לבין החמאס. אם וכאשר חס ושלום שתי תנועות אלו תהיינה בשלטון, גורלם של ההומוסקסואלים יהיה רע ומר, כאן כמו שם.
יחד עם זאת, אין הדבר מפריע לתמוך בעמדות קונקרטיות של תנועה שחלוקים עליה. כאשר ש''ס תובעת ביטול גזירות נתניהו בקצבאות למיעוטי הכנסה, אני בעד תוך שאני ממשיך להיאבק נגד היותה חלק מהשלטון, שלא לדבר על מפלגת שלטון בלעדית. המקביל הפלסטיני שלי יתמוך בעמדת החמאס נגד הכיבוש הישראלי, יסתייג מכמה משיטות לחימתה ויתנגד להיותה מפלגת שלטון.
_new_ הוספת תגובה



סגנון פונדמנטליסטי מוכר גם בישראל
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 18:14)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגע גורלם של ההומוסקסואלים ברשות הפלשתינאית הוא רע ומר גם מבלי שהחמאס שולט שם.

האם יש גורם פוליטי ברש''פ התומך בביטול עונש המוות על הומוסקסואליות?
_new_ הוספת תגובה



הומסקסואלים ברשות הפלסטינית
קורא דקדקן (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 23:31)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, מצבם רע גם בלי שהחמאס שולט (לא ידוע לי על קיומו של עונש מוות ברשות על הומוסקסואליות). עכשיו תאר לך מה יהיה מצבם כאשר תנועת החמאס תשלוט. (לא שונה בהרבה אם חס ושלום ש''ס תשלוט בישראל).
בקרב הפלסטינים, כמו בקרב כל עם, יש תנועות נאורות כמו גם אזרחים ליברלים שאינם קשורים לתנועה או ארגון, התומכים בגישה סובלנית ופתוחה כלפיי המוסקסואלים.
_new_ הוספת תגובה



דקדקן (ובור)
סתם אחד (יום שישי, 21/10/2005 שעה 19:05)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדקדקן (הבור) כמו יתר חבריו בימין (הקיצוני) תמיד מדבר בשפע של בטחון (משולל יסוד) למרות שאת העובדות הוא לא יודע (אבל את זה יכתוב רק בסוגריים).
אין ספק שהארגון שהוא משתייך אליו מתווך בעסקאות-נשק.
_new_ הוספת תגובה



הבא ראיות לדבריך. דומה שאתה מדבר
מיכאל שרון (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 23:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך ביטחון זחוח של עבה צוואר שהכל ברור לו. מישהו שהינו בדומה חסר גישה אחראית ומוסרית אך בעל מלאי של צדקתנות, איש חסר יכולת קשב גבוהה, ולכן גם ללא צורך להביא עדויות ולתאם מידע, שכתחליף להם באה הבהמיות הפיקחית שבעת הרצון מעצמה.

היה לך, עם כל אגירת הידע שלך, רעיון טוב יחיד בעל חשיבות בימי חייך, פרט לטריביה?

האם היצלחת אי פעם בהיסטוריה הרפואית שלך לזהות מצב לא שגרתי באחד החולים שלך ולהצילו?

וכי אין זה משב אוויר מחראות המקרין הלאה?
_new_ הוספת תגובה



הבא ראיות לדבריך. דומה שאתה מדבר
Israeli101 (יום שישי, 21/10/2005 שעה 0:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מבין את תגובתך ליובל!? משתמע שקיים
'Bad Blood' בינכם?
_new_ הוספת תגובה



ומדוע אינו מביא סימוכין?
מיכאל שרון (יום שישי, 21/10/2005 שעה 0:57)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צוואר עבה המגובה במעין פיקחות וידע, אך חסר יכולת חלוקת קשב ויכולת מוסרית, ופריק שליטה על גבול הפסיכופ_ מביא גם למחיקת רשימות מצויינות שלי (שאין יובל יכול לכתוב, אף אם יתאמץ מאד, משהו בדומה לרמתם) תוך ביזויי בפרהסיה. יובל הפך את האתר לבמה להכפשתי, ומנסה להשחירני ולשכנע שיש ''להורידני'' אף בעלי אתרים אחרים. נפלתי בפח כאן. שהרי השקעתי עבודה רבה. כמעט קיבלתי התקף לב בגללו היצור הזה במרץ 2003.
_new_ הוספת תגובה



למיכאל שרון
סתם אחד (יום שישי, 21/10/2005 שעה 7:09)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר רבינוביץ' הוא איש יקר שעוזר ללא מעט אנשים. לפני שאתה משתלח בו של נעליך מעל רגליך, ינוקא, כשאתה מזכיר גדולים ממך. יש לך הרבה מה ללמוד בטרם תדבר בו סרה. יובל הוא אחד מאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, מי שהכיר אותו מעריך את פועלו. יובל יהיה הראשון שיעזור לכל אדם באשר הוא, השירות שהוא נותן הוא הטוב ביותר. כשאתה מקבל ממנו עזרה אתה יודע שקיבלת עזרה ממקצוען. לא לחינם יובל הוא מנהל סניף קופ''ח, הוא נבחר לתפקידו בגלל יכולתו המקצועים וסף השירות הגבוה שלו. אני אישית מודה ליובל על עזרה רבה שנתן לי, בכל שעה יכולתי לקבל ממנו עיצה ותשובה לכל שאלה.

אולי לדעתך זה שטויות, אבל עם כל הכבוד, אותך לא מינו לרמה בכירה כמו של יובל. בקיצור, תן כבוד לאדם שאתה יכול ללמוד ממנו הרבה. לא ראיתי אותך כותב בפורום דברים חיוביים מלבד התקפות חוזרות ונשנות נגד מישהו. יובל הקים את הפורום ככותב מקצועי בגלל יכולתו ומקצועיותו. אם לא נאה לך כאן פטור אותנו מעונשך והדר מקלדתך מהפורום.
_new_ הוספת תגובה



בסדר. קורה שסבלנותו של אדם פוגעת
מיכאל שרון (יום שישי, 21/10/2005 שעה 8:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מכיר את ד''ר רבינוביץ, ובודאי לא בהבט המקצועי, ומדובר בהערכתי הלא מבוססת, הנוגעת להבטים מסויימים ולא להבטים אחרים, חיוביים ביותר, אני מבין. עם זאת, התנסותי שלי כאן לא היתה חיובית באופן מופלג, בפרט לא בתקופה האחרונה, ואף בתקופות קודם לכן. מרבית דברי בפורום הם בנושאים מגוונים, בהיבט רב תחומי. ואילו השתלחויותי היו תמיד בגדר תגובה ולא יזימה, תגובה להשתלחויות והכפשות כלפי בלשון מבזה עד מבזה מאד ותגובה לדברים לא נעימים אחרים, שקוממו אותי, ובפרט עקב הפער בין השקעתי ומה שהיה כאן מנת חלקי.
_new_ הוספת תגובה



תיקון: פוקעת (ולא ''פוגעת'').
מיכאל שרון (יום שישי, 21/10/2005 שעה 8:58)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בבקשה: ראיות לדברי
יובל רבינוביץ (יום שישי, 21/10/2005 שעה 16:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה כתבה על יחסה של הרשות הפלשתינאית להומוסקסואלים: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2826963.stm

אין בדעתי להתייחס לשאר הסופרלטיבים בהודעת הנאצה שלך. ישפטו באי הפורום.
_new_ הוספת תגובה



''בבקשה: ראיות לדברי''. הטיית הדברים
מיכאל שרון (יום שישי, 21/10/2005 שעה 21:10)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב יובל: האם יש גורם פוליטי ברש''פ התומך בביטול עונש המוות על הומוסקסואליות?

והוא מביא כתבה על ''יחסה של הרשות הפלשתינאית להומוסקסואלים''

אלא שקריאת הכתבה סותרת את אמירת יובל על הוצאה להורג של הומוסקסואלים על ידי הרשות. האיום בעונש מוות הוא מצד משפחתו ולא הרשות. גם בישראל לעיתים הורגת המשפחה נערה צעירה על אובדן בתוליה. האם יובל יכתוב שמדינת ישראל מוציאה להורג נערות שאיבדו בתוליהם שלא במסגרת הנישואין?

אמנם הכתבה אומרת שהאיש היה זמן מה במאסר הרשות בעזה, אך לא כתוב באיזו אשמה... ולא כתוב שהמאסר היה בגלל הומוסקסואליות...

מתוך הכתבה...

Mr Gonen said the man fled from Gaza to the West Bank four years ago after escaping from Palestinian police custody, but his own family tracked him down and tried to kill him, so he ran away to Israel.

_new_ הוספת תגובה



''בבקשה: ראיות לדברי''. הטיית הדברים
מיכאל שרון (יום שישי, 21/10/2005 שעה 21:18)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''בבקשה: ראיות לדברי''. הטיית הדברים
מיכאל שרון (יום שישי, 21/10/2005 שעה 21:31)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

The society says it is looking after 25 Palestinian homosexuals who sought refuge in Israel after being persecuted in their communities.

ההומוסקסואלים נירדפו חברתית בקהילותיהם, עולה מהכתבה being persecuted in their communities.

כאמור, גם בישראל נערות ערביות שאיבדו בתוליהם שלא במסגרת הנישואין נירדפות בקהילותיהם, לעיתים בן משפחה מוציאם להורג. אך אין מכך ללמוד על יחס שילטונות ישראל לנערות שאיבדו בתוליהם שלא במסגרת הנישואין.

אמנם, במקום אחד נאמר שהומוסקסואל נעצר בגלל ההומוסקסואליות שלו על ידי המשטרה, אך לא מדובר שמשטרת הרשות עמדה להוציאו להורג (כפי שמספר לנו יובל).

והשאלה שוב, באיזו אשמה באמת עצרה המשטרה את האיש (בניגוד לסיפורו).

מכל מקום, בהצהרה *הכללית* של גונן, מדובר על יחס הקהילה החברתית להומוסקסואלים ולא על יחס הרשות להומוסקסואלים:
The society says it is looking after 25 Palestinian homosexuals who sought refuge in Israel after being persecuted in their communities.

_new_ הוספת תגובה



רוצה עוד? בבקשה.
יובל רבינוביץ (שבת, 22/10/2005 שעה 3:02)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחת הכותרת ''A society in denial'' (ראה http://www2.rnw.nl/rnw/en/features/humanrights/04080... ) מדווח הרדיו ההולנדי:

In the Palestinian Occupied Territories, gays and lesbians face imprisonment, torture and even death. They cannot take refuge in Israel or seek asylum elsewhere. They are ignored or rejected by everyone, including their own families.

ומייד לאחר מכן, במפורש:

Homosexuality is illegal under Palestinian law. Gays and lesbians have been imprisoned because of their sexual orientation. Human rights groups report that the Palestinian Authority has also tortured homosexuals.

כנראה שלא רק הפלשתינאים הם A society in denial. גם חלק מהמגיבים כאן נמצאים באותו מצב נפשי.
_new_ הוספת תגובה



שוב יובל מטה את העובדות. השקרים הינם לקהל ישראלי
מיכאל שרון (שבת, 22/10/2005 שעה 3:32)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב יובל: ''מדווח הרדיו ההולנדי...''

עיינתי בדברים בסקרנות. אלא שעד מהרה התברר לי שאין מדובר בדיווח של הרדיו ההולנדי (ויש תחנות רדיו רבות בהולנד, וכאן לא מדובר ברדיו הממלכתי ההולנדי, אלא בתחנת רדיו הנושאת את השם ''רדיו הולנד''. יובל ''החליק'' את השם הזה ל''רדיו ההולנדי'' בה' הידיעה...

אין מדובר בדיווח רדיו, אלא במאמרו של אחד Eric Beauchemin, שגם מפנה אותנו למאמר נוסף שלו בתור אסמכתא.

A society in denial
by Eric Beauchemin
Related Articles: 2

והמקור לידיעה על עינויי הומוסקסואלים הוא שוב לא אחר מאשר אותו צעיר שניזכר קודם שברח לישראל לאחר שנאסר, אין לדעת על מה.

Rami fled to Israel at the age of 16

לעומת זאת, יש אכן רדיפות קשות מצד החמאס שהיא תנועה דתית, בניגוד לרשות שהיא גוף חילוני

Pursued by Hamas
''Two hours after I got home, people from Hamas, the Islamic resistance movement, came to my house. They were wearing masks and said they needed to start an investigation.

הערה: נראה שיובל מנסה להלך עלי אימים, גם במכתב ששלח לביתי, כמו גם נקיטה בביטויי ביזוי נוספים כלפי בהודעה אנונימית המפליגה כאן בשבחיו. אלא שמדובר מצידי בשתי הודעות מתונות יחסית בפעם יחידה, אתמול, שהיצבתי כאן, אודותיו לאחר שפקעה סבלנותי לאחר כל שנות הביזוי והנאצה הללו באתר של יובל כלפי. זאת לעומת מאות הודעות נאצה כלפי במשך 4 שנים ויותר באתר של יובל, געירות הביזוי של יובל רבינוביץ כלפי, שוב בימים האחרונים, הצגתו אותי במקרה הטוב כשנוי במחלוקת כיום ובעבר.. ו-דברים נוספים, קשים.

זה מול זה. כתבתי פעם באתר , ודומה שבמכתבו אלי הביא פראפרזה על כך: ''תלמיד חכם המוחל על כבודו אין כבודו מחול''
_new_ הוספת תגובה



חלק מעשרות תחנות הרדיו ההולנדיות...
מיכאל שרון (שבת, 22/10/2005 שעה 3:50)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחלק מאתרי התחנות הללו אכן ניתן לפרסם מאמרים ורשימות.

_new_ הוספת תגובה



יובל ומיכאל
Israeli101 (שבת, 22/10/2005 שעה 3:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדירים שינה אתם זה מזה!
_new_ הוספת תגובה



שוב יובל מטה את העובדות. השקרים הינם לקהל ישראלי
יובל רבינוביץ (שבת, 22/10/2005 שעה 11:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ההודעה האנונימית היא אנונימית גם עבורי. אין לי מושג מי כתב אותה.

2. הייתי שמח לפרוש את ההודעות האישיות בפני באי הפורום אלא שזה מנוגד לכללי הפורום ואני אינני נמצא מעל הכללים האלה.

3. אתה מתבקש מעתה ואילך לכתוב את ההתגוללויות האישיות במקומות אחרים. לא אכפת יהיה לי אם תפרסם את התכתבויותינו במלואן בכל אתר שתחפוץ. אתה יכול, לכל היותר, להודיע לאנשים על מקומות כאלה על ידי לינק.

בזאת הסתיימו כאן ההתכתבויות האישיות בינינו. הודעות אישיות נוספות יימחקו.
_new_ הוספת תגובה



גם הודעות שעוסקות במיכאל שרון ולא בדעתו, ימחקו
המערכת (שבת, 22/10/2005 שעה 19:15)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
_new_ הוספת תגובה



שוב יובל מטה את העובדות. השקרים הינם לקהל ישראלי
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 0:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככל הידוע לי הרדיו הוא הרדיו ההולנדי.

אם מישהו בהולנד היה מצטט את „הרדיו הישראלי” לא הייתי בא איתו חשבון אם ברשת ב' עסקינן, או שמא בגלי צה''ל.

מה שאני לא מבין הוא אם מר שרון טוען טענה נגדית, למשל – שהרשות הפלשתינאית אינה רודפת את ההומוסקסואלים, או שבניגוד למה שאני אומר ומצטט, ההומסקסואליות ברשות הפלשתינאית דווקא אינה עבירה על החוק.

בעבר קראתי כמה כתבות על עניין זה, נדמה לי שב„ידיעות אחרונות” וב„הארץ”. לא טרחתי לשמור את הכתבות ואין לי מראי מקומות. כאשר מר שרון הקשה ורצה לדעת מה הסימוכין לטענותי, פניתי לאינטרנט ומצאתי סימוכין אחרים מאלה שדרכם הכרתי את הנושא.

פרט לכך שאני איש רע מיסודי – לא הצלחתי לראות שום טענה קוהרנטית בנושא הנדון. נראה שהמומחה לחלוקת קשב לא הצליח להתרכז. כדאי לנסות שוב.
_new_ הוספת תגובה



בסדר, אמור את המלה האחרונה
מיכאל שרון (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 1:36)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני בא להגן על הרשות, שהיא מושחתת, ויזמה מלחמה נגדנו אף שהוצעו לה הצעות נדיבות בשנת 2000 וקודם לכן. כאיש ימין (מתון וליברלי כלכלית וחברתית, אמנם), בודאי שאין מגמתי להציג את הרשות באור מסולף לחיוב. אך כליברל ימני קשה לי להשלים עם הצפת הקהל הישראלי בשקרים. איני רואה בקהל הישראלי עדר בהמות שיש לגייסו לעניין זה או אחר באמצעות הלעטתו בשקרים (ויש אנשים שזו דווקא גישתם, מתוך ראיית עצמם כנישאים על ''עמך''). כפי שכתבתי, יש הבדל מהותי בין הרשות לחמאס, באשר הרשות ציביונה דתי והחמאס צביונו דתי-פונדמנטאליסטי. אין חקיקה של הרשות כנגד הומוסקסואלים, ויובל דומני מתבלבל בין ''רדיפות בשטחי הרשות'' (מצד הקהילה) ובין ''רדיפות על ידי הרשות''.

עם זאת, חרף היעדר חקיקה המפלה הומוסקסואלים לרעה, יתכנו פה ושם מקרי התנכלויות על ידי בעלי תפקידים או שוטרים, שהרי הרשות בתוך עמה היא יושבת, ואין היא סמל המוסר והגנה על זכויות האדם (ואני אומר זאת שוב, כליברל, הגם שמהצד הימני של המפה).

אבל בסדר, המשך לטעון שקיים עונש מוות המעוגן בחוק של הרשות כנגד הומוסקסואלים.

אין לי עניין בהמשך הדיון, אך אנא, אפשר לי כפי שביקשתי ממך לגבות את אלפי הרשימות שהכנסתי לאתרך.

הערה בעל השלכות כלליות: ניסיתי לגבות את החומר שהצבתי באתר, אך הוצבה מגבלה של 250 (וסה''כ 500 ) על כמות החומר שניתן לשלוף תחת שמי, ואין כל מצייני תאריך, והצבת התאריך, למשל 08/2005 אינה נותנת כל תוצאות. דבר זה לא מאפשר לגבות את החומר שלי, והרי בפיזור נפש, לא תמיד שומרים אותו, וגם קשה לשמור חומר במשך 4 השנים באופן מאורגן.

אודה מאד אם תמצא דרך בה אוכל לגבות את החומר שהיצבתי באתר למחשבי, מעבר למגבלה. דומה שנעשה מאמץ כלשהו לא לאפשר גיבוי חומר מעבר ל-‏250 רשימות. דבר זה הוא התפתחות מאוחרת, שהרי בעבר לא היתה קיימת מגבלה זאת.

כמובן, איני חושב את בעלי האתר לאנשים הנוקטים בגישה מקיאווליסטית, אך הרי ברור שבפועל הדבר מאפשר להחזיק אנשים שכתבו חומר רב ''באשכיהם'' תוך השגת שליטה מירבית לבעל האתר, על חשבון התורמים לאתר. מגבלות כאלה אינם קיימות באתרי עיתונות למשל ובאתרים אחרים, כך שהדבר בוודאי אינו מחוייב המציאות.

בכבוד רב,
מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



תיקון: הרשות ציביונה חילוני
מיכאל שרון (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 1:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בסדר, אמור את המלה האחרונה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 2:03)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גוגל בא לעזרתך: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&...

זהו חיפוש של המחרוזת „מיכאל שרון” באתר פא''צ על ידי גוגל. ברגע זה החיפוש מניב 1390 תוצאות.
_new_ הוספת תגובה



בסוף 2003 היו כבר כ-‏3000 רשימות שלי
מיכאל שרון (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 2:23)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיום, כעבור שנתיים יש הרבה יותר, אולי 4500. רבות מהן ארוכות, ומהוות כתיבה רב תחומית בנושאים שונים. דומה שחובה אתית כלפי תורמי תוכן היא לא למנוע מהם להשיג את החומר שתרמו, על ידי מגבלה מלאכותית (250) שלא ברור מה מקומה. הצעות חילופיות לדבר עצמו, תוך הפנייה לפתרונות חלקיים, ניראית אולי כבעלת שמץ סדיזם כלפי תורם שהישקיע רבות מזמנו.
_new_ הוספת תגובה



בסוף 2003 היו כבר כ-‏3000 רשימות שלי
Israeli101 (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 5:29)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקח לי מספר שנים לרשום 5000 תגובות ב-Washington Post Editorial & Opinion Talk ברובם
קצרות משלך, ואני מודע לזמן הכרוך בכך!
ומכאן נובעת שאלתי: הרי בנוסף לפא''צ אתה כותב באתרים
שונים, מכאן משתמע שהינך עסוק כתיבה משחר יומך ועד אחרי שקיעה!
אז סתם שאלה: מהיכן מוצאים זמן להיתפרנס?
_new_ הוספת תגובה



יש לפעמים גם אנשים חרוצים מאד ואפקטיביים למדי
מיכאל שרון (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 6:53)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שישנים בממוצע מספר שעות לא גבוה בלילה. על פי אחד מחוקי פרקינסון הידועים, ככל שעושים יותר, מספיקים יותר. אני איש רוח וחוקר, וכל זמני מוקדש לכתיבה. ביזבוזי זמן ניגרמים סביב טרדות שונות שיוצרים לעיתים אנשים באופן שרירותי, כפי שאתה רואה. יש שיחפשו מתחת לאדמה עילות לפגוע או לנכס חומר, ולשם כך ייצרו פרובוקציות מקוממות על מנת לחלץ ממך את התגובה שתשמש כעילה המקווה לפגיעה ולסירבול כפי שניתן לראות לפעמים.
_new_ הוספת תגובה



עוד חיפוש בגוגל
המערכת (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 6:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
עם קצת רצון טוב, וגוגל, אפשר למצוא (http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=G...) עוד 2020 רשימות.
_new_ הוספת תגובה



הערכתי בדייקנות את עניין פגיעת אניית צים בספינה היפנית
מיכאל שרון (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 10:25)
בתשובה להמערכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאיש עוד לא העלה זאת בדעתו, ולא משהו בדומה לזה

אלא שזה עתה התפרסמה ידיעת עיתונות המראה שקלעתי בול.

נעצר צוות האונייה צים אסיה
נעצרו רב החובל, נווט ותצפיתן, בחשד לגרימת מוות ברשלנות, אי הצלת חיים במים וכן שיבוש מהלכי חקירה רב החובל, משה בן דוד, התנצל בפני היפנים

אבל חשוב הרבה יותר לא עצם הקליעה, אלא מערך השיקולים המורכב שהביא אותי למסקנה הזאת. מתפתח בהמשך ויכוח עם יובל החולק על גישתי, ואומר שאין לי ידע בספנות העולה על שלו, ובכך הוא צודק לחלוטין.

אלא שהיפעלתי מערכת שיקולים מורכבת, בדומה מאד למתימטיקה דיופאנטרית. הדבר מאפשר ניצול יעיל ביותר של ידע קיים, בפרט ידע שלא מקובץ תחת קטגורייה נתונה (כגון ''ספנות'') אלא אינטגרצייה של ידע מבוזר.

ראוי מאד למטרות דידקטיות לקרוא את הדיון עם יובל.

וכך, ניתן להניח כי רבות מאד מ-‏4000 רשימותי הן מקוריות ובעלות ערך סגולי רב, ומהוות ניתוחים חדשים, מקוריים, ובעיקר -קולעים למציאות. יש כאן דבר יחודי, ואין כוונתי להשתבח בעצמי, שכן אתה מפתח גישות מתודיות בעמל נמלים ובמשך שנים רבות.

על כן יהיה זה ראוי אם יאפשרו לי לגבות את החומר שלי. אני זקוק לו. הדבר פשוט, שכן המגבלה של 250 תוצאות נוספה בשלב מסויים, וניתן בקלות לפתור הבעייה.

מאידך, מה שמוצע במנוע החיפוש google (להלן - הצעת המערכת) כולל את כל הרשימות בהם עונים לרשימותי. צריך לעבור אחד אחד על אלפי קישורים. זאת בעוד גיבוי אוטומטי במכה אחת חוסך כ-‏160 שעות עבודה, כפי שחישבתי.
_new_ הוספת תגובה



סוף מוחלט של הדיון בבעיות אישיות
המערכת (יום ראשון, 23/10/2005 שעה 13:34)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
סידורים ובעיות עם מדיניות מערכת הפורום רק באמצעות דוא''ל. מכאן והלאה כל הודעה כזאת תימחק. ראו הוזהרתם.

גם הודעות שלא שייכות לנושא הפתיל ימחקו.
_new_ הוספת תגובה



לציבור הקוראים: התנצלותי בפניכם על הדברים שהטחתי ביובל רבינוביץ
מיכאל שרון (יום שני, 24/10/2005 שעה 4:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הריני מתנצל בפניכם, וכמובן בפני יובל רבינוביץ, על 2 ההודעות להלן בהם שייכתי לו תכונות לא ממש מלבבות. הדברים הוטחו בעת זעמי - מוצדק לדעתי - על דברים כאלה ואחרים, וכבר חכמינו אמרו בחוכמתם, אין אדם ניתפס בשעת כעסו. מטבע הדברים שלא רק שהאטריבוטים שמיוחסים ליובל במאמרי אינם סבירים באופן קיצוני, אלא שבנוסף גם איני במצב ידע כלשהו לקבוע תכונות לגבי אופיו ואישיותו, שהרי איני קרוב אליו אישית. הדבר הלוא ניכר בהודעותי אלה, שכן בדרך כלל דברי מנומקים לפרטיהם, כפי שעמדו על כך הקוראים, ואינם אוסף של תכונות המודבקות לאדם כלשהו, כמו ב-‏2 ההודעות הללו, כפי שאגב עשו המאצים אותי באתר זה, בהודעות רבות ואין מוחה.

והנה, אלה, שתי הודעות אלה פרי מקלדתי הינן הודעות שטותיות בעליל, ואולי אינן אלא ראי לתרבות הנאצות האישיות הלוא מנומקות הפושטת באינטרנט, ואשר עבדכם הנאמן היה אחד ממושאיה הראשיים. ואף עברתי במרץ 2003 מעין התקף לב עקב עוגמת הנפש וההתבזות בעטיין (שהרי תרמתי מאמרים רבים ויפים לדעת לא מעטים) ואושפזתי שבועיים בביה''ח איכילוב.

מפעלו ההתנדבותי של ד''ר יובל רבינוביץ להקים ולתחזק אתר ביקורת, תרבות ודיונים, ואף לשכללו תוך השקעת ידע וזמן בתחום המחשב ובתחומים אחרים, דבר אופייני לאדם מאד מוכשר, מסור לערכים וחכם זה, זוהר באור יקרות.

עם הקוראים וכמובן ד''ר יובל רבינוביץ הסליחה,

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



לגזור ולשמור לקראת הפעמים הבאות
סתם אחד (יום שני, 24/10/2005 שעה 5:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לגזור ולשמור לקראת הפעמים הבאות
Israeli101 (יום שני, 24/10/2005 שעה 6:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על יתהלל חוגר כמפתח!
_new_ הוספת תגובה



סגנון פונדמנטליסטי מוכר גם בישראל
Israeli101 (יום חמישי, 20/10/2005 שעה 19:48)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הסגנון הפונדמנטליסטי של אל קאעידה מוכר גם אצל מקביליהם היהודים, הן מקרב המתנחלים הן מקרב מפלגות לאומניות''.

בעלי דעה שכזאת בישראל הם היוצאים מהכלל!! ועונשים
להרתיע מעוגנים בחוק.

אצלהם זה הכלל! משולב עם כניסה לגן עדן ןפינוק עם
72 'פרוצות'! שלא לדבר על פיצוי כספי!!

שילוב השוואתי כפי שעשית, מורה בעיית יסוד בהבנה מפוקחת
וסינדרום 'ראייה מנהרתית'(Tunnel Vision) מאסיבי.
טול עץ סקווייה מבין עינך, פקח עינך, ראה את האור,
ורווחת.
_new_ הוספת תגובה



ועוד איך דקדוקי עניות
ישראל בר-ניר (יום שישי, 14/10/2005 שעה 18:56)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להתייחס לנוכחות צה''ל בשטחי יהודה ושומרון כ''מציאות לפיה צבא שפלש לחבל ארץ אחד ונאחז בו'', הוא השקר בה' הידעה של המאה הקודמת, ואתה (ביחד אם ספירו שעל דעותיו הנלוזות אתה מגן בדבקות כזאת), ממשיך אותו לתוך המאה הנוכחית.
אני לא יודע איפה אתה היית ב 1967 ואם בכלל נולדת כבר, אבל אני חייתי את התקופה.
כאשר אתה משתמש במונח ''פלישה'' בהקשר הזה אתה רק מראה שיש לך באמת חור גדול בהשכלה.

''בנורבגיה בכל זאת נשים היו יכולות ללדת בבתי חולים והן לא נעצרו במחסומים''. למיטב ידיעתי בנורבגיה אמבולנסים נושאי ''יולדות'' או חולים מתחזים אחרים לא שימשו להעברת חומרי נפץ ואמל''ח אחרים או מחבלים מתאבדים. אנא תקן אותי אם אני טועה בנקודה זאת - או אולי כדאי שתרים טלפון לשגריר הנורבגי ותשאל אותו ישירות אם יש לו מידע אחר בנושא.
_new_ הוספת תגובה



אכן אתה טועה
קורא דקדקן (שבת, 15/10/2005 שעה 2:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול להציע לאקדמיה ללשון העברית לבטל את המלה פלישה, או להלביש עליה משמעות חדשה, אבל כל עוד העברית הנוכחית שלטת, אזי פלישה בהקשר הצבאי פירושה חדירה של צבא מדינה אחת לשטחה של מדינה אחרת. במחלחמת יוני 1967 פלש צה''ל לשלוש מדינות, ירדן (שהגדה היתה אז חלק משטחה), סוריה ומצרים. במלחמת לבנון פלש צה''ל ללבנון. במלחמת העולם השניה צבאות הברית פלשו לנורמנדי, ובימינו צבא ארה''ב פלש לעיראק. אפשר להתווכח האם פלישה זו או אחרת מוצדקת, אבל אתה לא הוסמכת להמציא מחדש את השפה העברית.
לענין עצירת נשים פלסטיניות הכורעות ללדת במחסומי צבא הכיבוש לישראל וחסימת דרכן לבית חולים עד שאין להן ברירה אלא ללדת במחסום ולד מת, אין לכך כל קשר לאמל''ח או למתאבדים באמבולנסים. אותן נשים באו למחסומים עם רכב משפחתי, כאשר בדרך כלל הבעל הוא הנהג. לא היתה שום מניעה לבדוק את הרכב ולוודא שאין בו אמל''ח ואז לאפשר לו להמשיך לבית חולים. אבל לא. חיילי הכיבוש מנעו מהיולדת ומהרכב להמשיך בדרכם, והתוצאה הנוראה: לידת ולד מת בתנאים לא תננאים במחסום, לעתים בלילה גשום וקר. זו אכזריות נוראה.
_new_ הוספת תגובה



אכן אתה מטעה
ישראל בר-ניר (שבת, 15/10/2005 שעה 4:35)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין, שלמרות ההגדרה הלינגוויסטית בה אתה משתמש, אין אף אחד שרואה את החדירה של הצבא האמריקאי, או של הצבא הרוסי לצורך העיניין, לאדמת גרמניה כ''פלישה'', וזה למרות שגרמניה נשארה במשך הרבה שנים תחת כיבוש.
במילחמת 1967 צה''ל הגיב בהתקפת נגד על נסיונם של הערבים לתקוף את מדינת ישראל. טכנית זו פלישה. מעשית זה צעד הגנתי מובהק ומוצדק ע''פ כל קריטריון שתבחר. הנוכחות המתמשכת של צה''ל בשטחי יהודה ושומרון, איננה בגלל שישראל מסרבת להגיע להסדר. אם הערבים היו נענים להחלטה 242 בה, יש דרישה לפתוח במו''מ על גבולות מוסכמים ובטוחים, נוכחות צה''ל שם היתה מסתיימת מזמן. זה מה שקרה עם מצריים.

לגבי מעשיות האמבולנסים אתה, כמו רבים אחרים משקרני השמאל, משתמש בלשון רבים לגבי ארוע שאולי קרה פעם אחת. אתה מתעלם לחלוטין מהמקרים בהם מחבלות שהתחזו להיות בהריון רצחו חיילים של צה''ל. אני יודע לפחות על שני מקרים בהם המזימה הצליחה, דבר שעלה בחייהם של הרבה ישראלים חפים מפשע, ואחד בו המחבלת נתפסה לפני ביצוע המשימה.
למה אתה חושב שחייל צה''ל צריך לסכן את חייו בבדיקה של רכב חשוד בו המחבל יכול להפעיל את המיטען בהינף אצבע?
_new_ הוספת תגובה



כתועמלן אתה כשלון חרוץ
קורא דקדקן (שבת, 15/10/2005 שעה 11:53)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אתה חוזר כהד קלוש על התעמולה הישראלית הרשמית על אודות פתיחת המלמה וההתרחשויות לאחריה. זה משעמם, מביא לפיהוקים, ואתה גם עושה זאת גרוע. דוברי משרד החוץ והצבא ונציגיהם בתקשורת עושים זאת מדי יום בכשרון גדול משלך. אין בך טיפה של חשיבה עצמאית, של גישה ביקורתית. אתה מזכיר את החסידים השוטים של המשטר הסובייטי מהמפלגה הקומוניסטית שחזרו כתוכים על התעמולה הרשמית. מוטב כבר ללכת למקור במקום לשמוע את החיקוי החיוור. רשום נא לפיך כי ישראל היא שפתחה במלחמת יוני 1967. מסמכי הבא המרי שנחשפו בינתיים הוכיחו כי לא היתה כל כוונה לתקוף את ישראל. אבל מה לך ולעובדות.
ישראל מעולם לא חלמה לבצע את 242 שהרי אילו היתה כוונה כזו לא היתה מקימה את המפעל הפושע של ההתנחלויות.
כאשר אתה כותב כי לידת ולדות מתים במחסומי צבא הכיבוש ''קרה אולי פעם אחת'' אתה מחקה את הסגנון של מכחישי השואה שטוענים כי ''היהודים כדרכם מגזימים. לא היו שישה מיליון, לכל היותר כמה אלפים''. אז רשום נא לפניך, כי היה יותר ממקרה אחד, הרבה יותר. וכאמור, אין לכך כל קשר לנושא האמבולנסים שזו אופרה לגמרי אחרת.
אולם גם כאשר מדובר בשימוש באמבולנסים שלא למטרות לשמן נועדו, רשום נא לפניך כי כל מעשה נבלה שאתה מייחס לפלסטינים, חיילי צבא הכיבוש הישראלי הקדימו אותם. צבא הכיבוש עשה לעתים קרובות שימוש באמבולנסים כדי לשרת את מטרות הכיבוש והמתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



זה לא מפליא שאתה מתבייש בשמך האמיתי
ישראל בר-ניר (שבת, 15/10/2005 שעה 19:04)
בתשובה לקורא דקדקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני הייתי נוהג כמוך לו הייתי מעלה על הכתב אוסף כזה של דברי הבל.
_new_ הוספת תגובה



זה בכלל לא משנה
Israeli101 (יום שישי, 14/10/2005 שעה 19:02)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אתה הבנת את זה, ברוך?(קורא דגדגן).

אין באמתחתו של 'דגדגן' להישתחרר משטיפת המוח הערבית בה הוא נתין!
לכן כל הסבריך Water over a Duks back מציאות עגומה.
_new_ הוספת תגובה



בר ניר-בורות מהולה בשחצנות
מרטין לותר המלך (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 0:49)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמקובל אצל אנשי ימין רבים, מפגין בר ניר בורות במהדורה שחצנית בקובעו ''שכל אחד יכול להגיש מועמדותו של כל מי שעולה על דעתו'' וכי ספירו לדבריו היה בין המציעים את מועמדותו של ואנונו לפרס נובל לשלום.
בר ניר לא שווה תגובה, אולם כדי שקוראים תמימים לא יפלו בפח בורותו הנה העובדות.
לא כל אחד יכול להציע מועמדות לפרס נובל לשלום. ספירו למשל אינו יכול. מי שזכאים להציע מועמדים הם מי שזכו בפרס בעבר וחברי פרלמנטים. מועמדותו של ואנונו הוצעה על ידי מספר כלות וחתני הפרס.
_new_ הוספת תגובה



בר ניר-בורות מהולה בשחצנות
Israeli101 (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 1:10)
בתשובה למרטין לותר המלך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מפגין בר ניר בורות במהדורה שחצנית''.

לומר שבר-ניר טועה(לעיתים רחוקות!) מתקבל על הדעת.
לומר שבר-ניר טועה מתוך ''בורות מהולה בשחצנות'' הינה
טיפשות אהבלית מהולה בקנאה אאא.
_new_ הוספת תגובה



הבורות היא כולה שלך
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 1:53)
בתשובה למרטין לותר המלך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיטב ידיעתי, כל אחד (אפילו אנשים פרטיים) יכול להגיש מועמדות של מי שנראה לו. זו כבר שאלה אחרת איך הוודעה מתייחסת לכל הפניות האלה. רובן, אם אין להן גיבוי מרשים, מגיע קרוב לוודאי לסל האשפה. זה גם המקום הולם לתגובתך.

אני מכיר לפחות שלושה אישים שאינם חתני פרס נובל לשעבר, ושאינם חברי פרלמנט כל שהוא (אם כי מעמדם קצת יותר מכובד מזה של ספירו - מה שכמובן לא אומר הרבה) שעשו זאת ואף זכו לקבל תשובה מנומסת על נייר מרשים של האקדמיה הנורבגית, בה נאמר מה שהוא בנוסח ''פנייתך נרשמה ותזכה למלוא תשומת הלב''.

באשר לספירו, אני לא אמרתי ש''ספירו היה בין מציעי מועמדותו של ואנונו'' - זה פרי דמיונך החולני. אני אמרתי שמדבריו של ספירו ''משתמע שהיתה לו מעורבות''. אם אתה מתקשה בהבנת ההבדל אז תבדוק קודם כל את בורותך שלך.

מאחר וספירו השתמש בגוף ראשון - ''נמשיך להגיש את מועמדותו'', יש דברים בגו.
_new_ הוספת תגובה



מצא כותרת לתמונה הבאה -
מיכאל שרון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 4:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמונה שחיבבתי במיוחד:

_new_ הוספת תגובה



מצא כותרת לתמונה הבאה -
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 13:55)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוזר: איך הצליח אלי יצפאן להשתחל לשני חלקי התמונה?
_new_ הוספת תגובה



מצא כותרת לתמונה הבאה -
Israeli101 (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 16:43)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''איך הצליח אלי יצפאן להשתחל לשני חלקי התמונה?''

פוטומונטאג' !?
_new_ הוספת תגובה



הצחקתני גדעון
soria (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 16:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצחקתני גדעון וענונו ופרס נובל לשלום ??? זה כמו לעג לרש, כשם שאלקה פונה יזכה בתואר אזרח השנה האהא כל כך צחקתי בדיחה מצוינת -להלוהין - תחפושת השנה - ''וענונו פאגן הגרעין השנתי '' -הי בתקווה למעומדים רציניים כמו גדעון ספירו הוגה דעות סופר כותב שעומד על דעותיו ולו גם שניות ובגדול במחלוקת -אך וענונו נראה לי שסתם חפצתה להרגיז באמת.. כמו כן בקשר לזיונים מהאתר ההוא...פתגם רחוב ישן נושן גם טוב לחטיארים '' כשהזין עומד (מידה ועומד גם עם ויאגרה ) השכל בתחת אז שנה טובה וגמר חתימה טובה ובאמת אדם יחיה באמונתו גם עיתים שאין צדק בה סוריא
_new_ הוספת תגובה



הצחקתני גדעון
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 17:13)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכרח לציין שפרס נובל לשלום לוענונו אינו מוזר יותר מאשר לערפאת.

עד עכשיו לא הצלחתי להבין אם השיקול לתת את הפרס לערפאת נבע מאנטישמיות או מחוש הומור מעוות.

אבל במקרה של וענונו ייפגשו שתי התכונות.
_new_ הוספת תגובה



היטלר היה מועמד לפרס נובל לשלום ב-‏1938
מיכאל שרון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 20:16)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם מייקל ג'קסון (אונס הקטינים).

אז ואנונו לפחות ניראה לעומתם כאדם סביר, שכן לא אנס קטינים ולא רצח ששה מיליון, אלא לכל היותר אמר דבר שהיה ידוע לכל -שלישראל יש ארסנל גרעיני.

יש שאומרים שואנונו פעל בשליחות המוסד, שהיה מעוניין לפרסם שלישראל יש אופצייה גרעינית, למטרות הרתעת הערבים.

שהרי נעשו בעניינו שגיאות לא סבירות על ידי הממונה על הביטחון במערכת הביטחון: האיש היה בעל סווג ביטחוני גבוה, אף שעסק מזה זמן בפעילות חתרנית למדי בקבוצות רדיקליות. גם נסיעתו של אדם שהיה חשוף לסודות הגרעין של ישראל, ללא מעקב כלשהו לכאורה, ניראית תמוהה בנסיבות ההן. וכיוצא בזה. ומי מממן את אחיו מאיר בלונדון?

ולמה הלך אחרי סינדי אם היא לא ''נתנה'' לו?...
_new_ הוספת תגובה



הערה: מדיניותה הרישמית של ישראל היא לא
מיכאל שרון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 20:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצאת בהצהרה פומבית אודות האופציה הגרעינית שלה, דבר שיהווה גורם במשחק מאזן האימה באיזור ויזמין לחצים קשים לפרוק נישקה הגרעיני, או טולרנטיות של סוכנות הגרעין והמעצמות לחימוש גרעיני סימטרי של מצרים, איראן, סוריה, לוב וכד'

לכן, תפעול ואנונו נראה כפתרון סביר ללכת עם ולהרגיש בלי...
_new_ הוספת תגובה



הערה: מדיניותה הרישמית של ישראל היא לא
soria (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 20:29)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אהבתי את הראיון ואולי יש בו מן האמת ???? שנה טובה סוריא
_new_ הוספת תגובה



סוריא היקרה, הכל יתכן כאן. גמר חתימה טובה.
מיכאל שרון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 20:40)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הערה: מדיניותה הרישמית של ישראל היא לא
Israeli101 (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 0:36)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גמר חתימה טובה, שיפרה.

שיהייה לך שנת הופעות בריאה ומוצלחת.
_new_ הוספת תגובה



הערה: מדיניותה הרישמית של ישראל היא לא
soria (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 20:19)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על האיחולים ושנה טובה גם לך .
שפרה סוריא טוביאש
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי