פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בעיות מבניות בציונות כיום
מיכאל שרון ז''ל (יום רביעי, 27/12/2006 שעה 6:00)


בעיות מבניות בציונות כיום

מיכאל שרון



גורמי הסאוב, פיקוק הנתיבים, השחיקה העצימה, חוסר היוצלחות והיעדר היעילות המובנים, כוח האדם הירוד והכלכלה המתפוררת בחסות רטוריקת הונאה אודות ''צמיחה'' המטרימים את קיצה הקרוב של מדינת ישראל.
ישראל היא במידה מכרעת גטו ענק של ערב רב של בני אנוש שאין ביניהם הרבה מהמשותף במנטליות, בתרבות, בארחות חיים - אתיופים, רומנים, גרוזינים, החלק הירוד שבאוכלוסיית מרוקו (הטובים היגרו לצרפת) ושאר אנשים שבאו לכאן במידה רבה בלית ברירה אחרי קום המדינה. זוהי למעשה חברה רב לאומית, שמשקה הינו מעין קפיטליזם מנוון הלוקה בקרטליזם תחת רטוריקה של כלכלת שוק, בחוסר אתיקה עיסקית ובשיקולי חטפנות קצרי טווח. החלק המובחר באוכלוסיה - המהגרים הדינמיים, אלו שמתקופת הישוב, לפני קום המדינה, אלו שהיו בעלי סגולות אידאליסטיות ויוצרות - היגרו ממדינת ישראל, כמיליון איש, בעקר בשנים 1956, 1966 ועד שנות ה-‏80, עקב גדישת ההוויה הישראלית בחטפנות קצרת טווח נעדרת אתיקה ואטומה וערב רב של לא יוצלחים פורעים הזרים לכל תרבות, תוך התרפקות על דרויניזם ביבים חברתי היונק תעצומות מהגזל והדיכוי כלפי העם שאת אדמתו ונכסיו גזלנו. כוח האדם המאייש את מוקדי הכוח בישראל ירוד, המאגר הגינטי בעייתי, והטובים ניגזלים על ידי עלוקות אנוש ונאלצים להגר מכאן.

המשטר האוטוריטארי בישראל, ברוב יאושו מעתיר עלינו סיפורי בדים, וכך סיפרו לנו בשנתיים האחרונות אודות צמיחה כלכלית, כשבפועל היצור ירד, אלא שהוזרם לארץ מטבע חוץ רב עקב הערבויות האמריקניות למלוות ישראליות, בעקר לאחר עקירת גוש קטיף. הוסתר מהציבור שברבעון האחרון היתה ירידה של 1.4% בתוצר, וירידה חדה בשורה של מדדים כלכליים. שכן כלכלת ישראל טפילית, פריון העבודה בישראל נמוך ביותר משליש מאשר במערב, ושיעור ההשתתפות בכוח העבודה נמוך אף הוא בשליש יותר מאשר במערב.

הכספים - אשראי הבנקים, מלוות חוץ וסיוע החוץ, הבונדס, המגבית זורמים לשכבה קטנה המשקיעה את כספה בחו''ל ולא בארץ. אפילו גדול תעשייני ישראל, סטאף וורטהיימר, הזדרז למכור את מפעליו, כשחש לאן הרוח נושבת. בדרוג ההישגים האקדמיים של מוסף הטיימס, דורגו השנה האוניברסיטאות בישראל מתחת לרמה ה-‏119 בעולם. נשמרת כאן גאות מלאכותית באמצעות שותפות בסחר הסמים המזרח תיכוני, כאשר לשכבות נירחבות מוזרם הון הסמים. לא לשווא שילם רוה''מ שרון בזמנו כה הרבה בעבור שחרורו של סוחר הסמים אלחנן טננבאום משבי החיזבאללה (אף לאחר שהיה ידוע שהאיש מסר נתונים חשובים לחיזבאללה, ששימשו אחר כך בהכאת צה''ל שוק על ירך במלחמת לבנון השנייה, האיש יצא פטור מעונש). הכלכלה רקובה עד היסוד, הכבישים פקוקים ללא נשוא, אין בישראל מטרו או רכבת תחתית - הכסף נבלע בשחיתויות ובהברחות לשווייץ ולניו יורק, השחיתות היא ברמה הגבוהה במערב, האקדמייה ירודה שבירודות, הפשיעה הכלכלית הענקית גורמת לכך שאין כל תמורה למיסינו, וברור גם שאין כל סיבה שהצבא ומערכת הביטחון - מערכות מבוססות שוד ומעילות ענק, ישתפרו אי פעם.

מאחורי מצג של פעילות כלכלית עתירת אובייקטים ופעלתנות, אין למעשה אלא פעולות בנייה רוטיניות שכמוהם תתכנה גם במדינות העולם השלישי, תוך ברק יחצנ''י חסר ממשות משקית ברת קיימא. לא רחוק היום שרוב אזרחי ישראל יטבחו למעשה, שכן אין כרגע בנמצא כל צבא אפקטיבי המגן עליהם. במדה רבה הייתי כתחקירן ועיתונאי מהיחידים אולי בישראל שקרא לדברים בשמם, בפרט בנושא הפשיעה הכלכלית והשחיתות הקרטליסטית והמוסדית, ועל כן הודרתי מהעיתונות כאן לאחר כמה שנים של פירסום חומר מהטובים שבעיתונות הישראלית לדברי משקיפים לא מעטים, ולא נותר לי אלא עיתונות חוץ. למזלי אני אזרח האיחוד האירופי.


הבעייה: תרבות שמחליפה את מרכיב האיכות ברמייה ותועמלנות

ישראל מקורה בתרבות רמייה ותועמלנות. משחר ימיה היניחה הציונות שהגניוס היהודי הינו נתון יציב, וכך הוחלף הצורך בעשייה חייה בהסתמכות על מילים מועצמות - רכיב המיתוס. מהצד הימני של המתרס, הריחו אנשי דת מזוייפים כגון הראי''ה (הרב קוק האב) - אדם זריז מחשבה, את העוצמה הרבה שבקישור בין ממסד מסואב ובין כוהני דת מטעם, ויצרו משיחיות מזוייפת הניזקקת להיסטריה כדי להחליף את מקום האיכות. יש להבין: אין כל שחר למילים מועצמות. היסוד הפעיל ביצור נתיבים חדשים, ניצחונות והישגים הוא יסוד האיכות החייה. אלא שבישראל תוכל לראות רבות את מה שכיניתי ''מעגל הנופלים'' דהיינו קבוצות של חסרי יכולת השואבים יוקרה מאדם יחיד ונדיר בעל יכולת יצרנית. מידי פעם תגלה גם בישראל המסואבת נישות כאלה, למשל במחלקה הקרדיולוגית באיכילוב בה אושפזתי בעקבות התקף לב ב-‏4 לדצמבר. אינך יכול אלא להסיק שהטובים נישחקים כאן. מאותו מעון החלמה לחולי לב הנמצא בקומה ה-‏22 של מלון בבת ים, השקפתי למטה, על השיכונים המכוערים המהווים את כל גוש דן, ואשר ניבנו בעקבות רמיות הנדל''ן ההמוניות של שנות ה-‏50 וה-‏60 כאשר בעקבות העלייה הגדולה צעדו לפוקוס נוכלי נדל''ן שהקימו מאות אלפי בתים מחומרים זולים ביותר, שחלקם קורסים מתמוטטים להם כל העת או מציפים את יושביהם במי גשמים וביוב. זו ישראל.

עלינו לזכור כי רמיית הנדל''ן הזאת אינה אלה המשך הרמייה הגלומה בציונות, תנועה חילונית לחלוטין, שהיציפה עצמה בסנטימנטים דתיים מזוייפים, אף שבמשך 1800 שנה לא נעשה דבר פרט למלמולי תפילות וקילוח דק של מתי מספר כדי לחזור ולהתיישב כאן. לזאת הצטרפה רמיית המוסדות הציוניים כקרן היסוד שעסקה בתעמולת שקרים אודות ''ארץ ללא עם'' ואפשרויות לא מוגבלות, על מנת למשוך ברמייה יהודים לא''י. עם זאת, העם היהודי אינו פראייר, ועד 1939 התיישבו בא''י רק 2% מיהודי העולם, בעוד 3.5 מליון מיהודי האימפריה הרוסית הגרו בשנים 1880-1920 לארצות המערב. רמיית הנדל''ן נימשכת גם בגדה, כאשר 40% מבתי המתנחלים הם קניין ערבי גם ברגע זה שאפילו לא בוצע עבורו הריטואל הנוכלי של קנייה בדין. כן, הרופא שביצע עלי צינטור היה אדם מיומן ביותר, וניתן היה לראות זאת בכל תנועה שלו, בכל אורחו. אבל כמה כאלה יש כאן? בצבא? בוודאי שלא. וכך, כמה לוחמים איכותיים יכולים לצאת מתוככי בתי השיכון השחוקים והאנונימיים הללו לעומת החיזבאללה, שכל לוחם בו הוא אדם איכותי?

עלינו להבין: הסילווקים כנגדם נילחמו המקבים למשל (הדברים ניכתבו בחנוכה השנה) היו צבא בעל מבני לחימה פלנגיים מסורתיים שכוחם היה במישור אך לא בשטח הררי. הצבא הזה כולו ניסמך על האתוס של אלכסנדר מוקדון, אלא שהיתה זו כבר ממלכה מזרחית עטופת שחיתות. יהודה עצמו ואחיו היו רחוקים מלהיות דמויות מאובנות שכבלו את עצמם בשלל הלכות תלמודיות מאובנות, או במסכתות תעוב אכזריות. והיו אלה אנשים בעלי חשיבה ערה ורציונליים לחלוטין, אנשים מוכשרים ביותר. הם אף כרתו ברית עם רומא.

הכסות הגדולה ביותר, החיפוי הגדול ביותר על הבינוניות הממאירה היא העיסוק במבנים מילוליים פורמליים. את זאת אנו רואים בחלקים מהיהדות הרבנית, אך גם בהפיכת החשיבה הצבאית כיום למשחק מחשב ועניין של מערכות ממשק ידידותיות עתירות פורמליזם. הדבר הזה ניכשל בענק בעירק. הוא ניכשל כאן, הן בשל הפורמליזם המתפלפל שאומץ על ידי המחשבה הצבאית הישראלית מאז שנות ה-‏60 והן על ידי הרוח הכמו דיגיטאלית בצה''ל כיום, שאין לה דבר עם חשיבה המצאתית ויוצרת.

יש להבין שישראל, חרף המלל עתיר הצדקתנות העצמית, ממוקמת על שטחים גזולים. זוהי בדיחה מחוצפת לדבר על זכויות קניין טריטוריאלי התקפות לאחר 1800 שנה. בפרט שבמשך 1800 שנה לא נעשה דבר למען מימוש זכויות הקניין הללו. דומה שרימו אותנו בענק. קילוח דקיק של מתי מספר יהודים במשך השנים הללו, אף הוא נוצל לבלוף של זיקה יהודית גדולה לפלשתין, אף שלא נעשה דבר יותר ממלמול תפילות במשך השנים הללו. אכן, רבע מערביי פלשתין הם מהגרים אחרי 1917 (כפי שהעליתי במחקרי בדו''צ ב-‏1970, שאף הוא נופח), אך 90% מיהודי פלשתין באו לכאן אחרי 1948. קרן היסוד וכל הגורמים הציוניים עסקו בתועמלנות בלופים, אודות ''ארץ ללא עם'' וסיכויים טובים כאן. אלא שהעם היהודי אינו פראייר, ועד 1939 היגרו ל''מדינת היהודים'' רק 2% מיהודי העולם, בעוד 3.5 מליון יהודים מהקיסרות הרוסית היגרו בשנים 1880-1920 לארה''ב ומדינות המערב.

אכן, מרמים פה את העם בקנה מידה נירחב. למשל, הבלוף כי היהודים גורשו מארצות ערב. אלא שרק בעירק בשנות ה-‏40 לא התייחסו טוב ליהודים. לא גורשו ולא בטיח. היגרו לכאן כי תועמלנים ציונים בילפו אותם, ולעיתים גם ביימו תקריות אנטישמיות להבריח את היהודים. לא גורשו לא ממרוקו (ההגירה המזרחית הרבה ביותר), לא מתימן, לא ממצרים, לא מסוריה ולא מאלג'יריה. חוץ מזה דופקים כאן רבים מהמזרחים, וכבר קדאפי ואחמדינאג'אד ואחרים היציעו ליהודים לחזור לארצות ערב, שם יהנו מיחס סביר.אשר לכוח הרצון הלאומי שכה רבים מדברים עליו, הרי שתכופות רצונם החזק ביותר של ההמונים בישראל הוא להשיג גרין קארד לאמריקה או רשיון עבודה בקנדה, אוסטרליה, גרמניה או ניו זילנד. הדבר עולה ממאות ראיונות שערכתי עם פועלים יהודים עוד בשנות ה-‏80.

מה, הם פראיירים לרעוב בשרות אוליגארכייה בוזזת המרמה אותם, המשתמשת בהם כבשר קטיושות וקסאמים, ונותנת להם תנאי חיים לא ראויים? שבע עשיריות מהעם הזה פה חיים בתנאי חיים עלובים, מיליון וחצי רעבים ללחם ובניהם מקבלים חינוך גרוע, הסיכוי שבנך יהפוך לעבד נירצע של סוחרי סמים ותלמידים אלימים בביה''ס הוא גבוה (האלימות אצל בני נוער בישראל היא הגבוהה בעולם). רק מתי מספר משתלבים בחוגי הבזיזה והשוד בישראל המונים כשש מאות אלף איש, על הפריפריה שלהם. ומשסים אותם בערבים, בשביל להסיח את דעתם מכך שדופקים אותם. הציונות רמתה את העם הזה בענק. אפילו קורבנות השואה ניבזזו כאן.ישראל היא כיום המקום היחיד בעולם בו נישקפת ליהודים סכנת שואה. במערב השואה שוב לא תחזור, הגם שאני מודע לכך שזהו כלי התועמלנות הראשי של הציונות בעזרתו האכילו אותנו בכל הטיפלות שאנו אוכלים כאן, וכפו עלינו חיים לא ראויים, ואף עשקו בעזרתו את קרבנות השואה. מבחינתי, אילו הייתי עושה שיחזור מחדש של חיי על פי סיפור אודיסאוס לפי הומרוס, הרי חוויית נוכחותי בישראל היא מבחינות רבות בבחינת השהייה בארץ הקיקלופ - אותם ענקים בהמיים בעלי עין אחת, רצחניים וטיפשים. ישראל היא ארץ רעה, מושחתת, ברברית, הקוברת את טובי אנשיה וכל מקום עדיף עליה. מקום נטול כל חן, כל יופי, כל טיבעיות, ונעדר חסד. מעין בדיחת זוועה של ההיסטוריה. מדינה העוסקת בשוד ובביזה כלפי שכניה תוך הכפשתם וניאוץ דתם, על מנת לשמן את הפקעות הנדל''ן הגדולות, תוך התחמקות מתשלום פיצויים וישוב בעיית הפליטים והשיבה, הנאקבה והנישול הענק, כאשר מגמות פרע אלה מופנות גם כלפי פנים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מיכאל שרון, לא זו הדרך...
חזי (יום רביעי, 27/12/2006 שעה 6:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל ההבנה למרירות הנפש שיש בכה,
הדרך שאתה בוחר לבטא זאת אינה הדרך הנכונה.

ביקורת, מילא.
אבל לעשות שחור בעיניים, כדי לדכדך את העם הזה, לשם מה ?

צפיתי היום בערוץ 8 בכתבה מצויינת על הנעשה כיום בעזה.
הכתבה הוכנה ע''י צוות זר.

לא יכולתי שלא להתפעל מהנחישות של ''העם'' הזה, להלחם בישראל.
הם חיים במצב שלא יתואר, יחסית לחיים בישראל.
הם מספרים על הצרות, על הקשיים האוביקטיביים שלהם, והם צוחקים.
הם מספרים על הפצועים, על המתים, על גופות מרוטשים, והם צוחקים...

במיוחד היתה בולטת דמות של ילד כבן עשר.
(מפרנס את עצמו ואת משפחתו במכירת תה, מתוך קומקום שהוא נושא מהבית).
הילד הזה מתאר את המצב העגום וצוחק, וצוחק...

אז, מיכאל שרון, מדוע שלא תכתוב פחות מלים, אבל מילים באמת בונות ולא לזרוק רפש ולכלוך לעיניים ???
_new_ הוספת תגובה



מה הוסתר מהציבור
דוד סיון (יום רביעי, 27/12/2006 שעה 8:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה ההודעה שהוציא הלמ''ס (14.11.2006): ''אמדנים מוקדמים לרבעון השלישי'' (http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-19564-00.html?tag...). בין השאר נאמר שם: ''יש להתייחס לממצאים הרבעוניים בזהירות בשל אי הסדירות הגבוהה יחסית הקיימת בסדרות הסטטיסטיקה
הכלכלית בארץ. במיוחד ברבע השלישי השנה קיים קושי להעריך את ההתפתחות הכלכלית על סמך מידע חלקי
לאור השפעת הלחימה בצפון''.

ובכן הירידה בתמ''ג (1.4% בחישוב שנתי) במיוחד בזה העסקי ברבעון השלישי (יוני-ספטמבר) היא תוצאה של המלחמה. אבל העובדה שבשני הרבעונים הקודמים התמ''ג צמח ביותר מ-‏5.5%, מאפשרת תחזיות שהשנה יצמח התמ''ג בסביבות 5%.

מבחינת המשק בכללותו לא כל כך שחור כפי שאתה מצייר.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שהציונות סיימה את תפקידה
אבי גולדרייך (יום רביעי, 27/12/2006 שעה 8:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניתן להבחין מכתיבתו הדיכונית של שרון עד כמה עמוקה מצוקתו האישית והנפשית , מצוקה שגורמת לו להחליף דעות
כמו שמחליפים גרביים, אולם אף הוא מבחין בתופעה עליה מצביע משה פייגלין וחברין למנהיגות יהודית זה כבר עשור.

הציונות סיימה תפקידה!.

הציונות אכן הביאה לכאן מליוני עולים רובם יהודים, ולחלקם אין ליהדות קשר כלשהו.
הציונות השכילה לבנות כאן צבא, משק מפותח, מערכת השכלה חילונית, ובנתה ערים מושבות ויישובים אחרים.

הדחף האדיר של הציונות ניזון מאינסטינקטים כמו - רצון לשרוד. תקווה-, והדלק שהזין את הציונות היה הקשר החזק של היהודים לארץ ישראל - מכורתם העתיקה.

הציונות נכבשה באפריל 1920 על ידי קבוצה שולית - השמאל הסוציאליסטי , שדאג להנציח את שליטתו במערכות באופן מוצלח ביותר, תוך הריסת כל המנגנונים האידיאולוגים שמבטיחים את שרידותם של היהודים בארץ ישראל.
החלום הסוציאליסטי היה הקמת מעמד עובדים בארץ ישראל, והאידיאולוגיה נלקחה מהאידיאה ההמרקסיסטית לניניסטית
הביצוע היה סטליניסטי.

השיטה הייתה- ''עולם ישן נחריבה'' ואכן מכונות התעמולה של השמאל, ומערכת החינוך שנשלטה הרסו בשיטתיות כל קשר אידיאולוגי בין היהודים שהגיעו לכאן לבין האידיאולוגיה העתיקה שיצרה את הקשר האדיר בין כל יהודי לארצו- ארץ ישראל.

במשך שנים, ועד עצם היום הזה- תוקפים תוצרי החינוך השמאלני את הזיקה של היהודים לארצם.
זכורה למשל השרה אלוני שאסרה את לימוד ספר יהושוע במערכת החינוך, והיום למשל דרישתה של השרה תמיר להכניס אידיאולוגיה חדשה: שירי ''תנועות הנוער'' ואת הקו הירוק למערכת החינוך.....(אחלה אידיאולוגיה)

הציונות הסוציאליסטי יצרה כאן ''אדם חדש'' חסר כל זהות אידיאולוגית ואינה מסוגלת להסביר למעשה מה אנו באמת עושים כאן.
למעשה מתקיימת כאן אימרתו של פרידריך ניטשה-
''כששכבה שלטת רואה כי היא עומדת לאבד את ההגמוניה שלה , היא מוכנה לכרות ברית כנגד בני עמה עם הגרועים שבאויבים.''

ואכן, שתוף הפעולה בין תוצרי השמאל לבין היהודים השוהים כאן , בתוקף זכותם ההיסטורית, מתמצה בתוצר אופייני כמו המלשינים מ''שלום עכשו'' או תופעת ה''יואל מהרש''קים ''למיניהם.

הריק האידיאולוגי מתמצה בשנים האחרונות ברצון להפוך את הארץ לארץ ''שכף לחיות בה'' (כדברי אולמרט).
ומוביל להתעמרות לנושאי הלפיד האידיאולוגי- ראה החרבת גוש קטיף. (הם מושמצים כ''מונעי הכף לגור כאן'' )
נוצר כר פורה לעלייתם של כל מיני אנשי עסקים, ועסקנים חסרי חוט שדרה מוסרי ורעיוני לשלטון, הכנסת מוצפת באנשי עסקים קטנים, ובית המשפט העליון מנציח את שליטתו בנפוטיזם או במינוי חברים ומקורבים..

היחס הלא הגיוני לערבים מבחינת מי שמרחם על אכזרים מתאכזר לרחמנים אף הוא תורם להגדלת ההתמרמרות אצלם, ובמקום לנקוט כלפיהם כפי שדורש המוסר היהודי מחד- ''ואהבת את הגר'' ומאידך דוגמת העי קרי מלחמת חורמה באלה שלא מקבלים את שלטון היהודים בארצם.

רק מהפך, הכולל בתוכו שנוי חוקתי, חשיבתי,החלת חוקי היהדות לאלתר , חנוך יהודי לאדם היהודי, ומשטר יהודי, תהפוך את המדינה כאן ללגיטימית ואור לגויים.
רק ליהדות יש כלים להתמודד עם המציאות הקיימת כאן, לאלה שרוצים כאן ארץ ש''כף'' לחיות בה יש אולי כלים לצבור כסף כדי להשקיעו בחו''ל ולבנות עתיד אירופי באירופה, אבל אין להם שום כלי להמשיך לחיות כאן ולהתמודד עם המציאות.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שהציונות סיימה את תפקידה
יובב (יום רביעי, 27/12/2006 שעה 23:53)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהו בדיוק ''משטר יהודי''?
ואלו כלים יש ליהדות להתמודד עם המציאות?
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שהציונות סיימה את תפקידה
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 2:42)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א : . בשום מקום בתגובה לא כתבתי משהו על ''משטר יהודי'' כך ששאלתך מנותקת מהתגובה.
אפשר ליישם את חוק היהודי בשיטת ממשל דמוקרטית למשל.
לגבי הכלים נא לקרוא:

_new_ הוספת תגובה



ראוי לצטט כאן משפט מפתיח מהמאמר
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 3:50)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראוי לצטט כאן משפט מפתיח מהמאמר, להבנת המניעים הערביים:

''המוטיבציה לטרור - תקווה ולא ייאוש''

את האמת הבסיסית הזאת אינו מבין השמאל הישראלי.

אי הבנת האמת הזאת, גורמת לשמאל עצמו לפעול בניגוד למטרותיו עצמו,
ולהגברת ''התקווה'' של הערבים לחיסולה של ישראל...
_new_ הוספת תגובה



השמאל פועל ופעל בהתאם למטרותיו.
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 4:01)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חיסול הישות היהודית בארץ ישראל.

נא לא לשכוח :
''כששכבה שלטת רואה כי היא עומדת לאבד את ההגמוניה שלה , היא מוכנה לכרות ברית כנגד בני עמה עם הגרועים שבאויבים.'' (פרידריך ניטשה)
_new_ הוספת תגובה



יש לנו מחלוקת בסיסית בעניין הציונות
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 5:42)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין את הציונות כחזרה של עם ישראל לארץ מורשתו.
אתה רואה את הציונות כהתגשמות דתית-משיחית.

עצם העובדה כי שנינו חיים בארץ הזו, ומתכתבים בשפה העברית,
הינה ההוכחה החזקה ביותר עבורי כי הציונות הצליחה.

מה שברור,
הציונות התחילה ע''י אנשים חילוניים,
אשר מטרתם היתה לאומנית ולא דתית.

במרוצת השנים,
בעיקר כתוצאה של התעוררות רגשות דתיים חזקים (גם האיסלאם)
הולכת וגדילה מעורבותם של חוגים דתיים בהמשך הגשמת הציונות, ואולי ביתר להט מבעבר,
תוך הדגשת השליחות הדתית שלהם.

זה פשוט שינוי פניה של הציונות...
_new_ הוספת תגובה



יש לנו מחלוקת בסיסית בעניין הציונות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 7:03)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תקרא טוב את המאמר תבין כי:

א- אין לנו מחלוקת כלל וכלל בנושא הציונות .
ב- הציונות סיימה את תפקידה בכל שהקימה ובנתה את המדינה.
ג-השליטה על משאבי העם היהודי , כולל הציונות נכבש בכשרון רב על ידי כת שמאלנית ב1920 .
ד- בין השנים 1870 עד 1920 המעשה הציוני נעשה על ידי יהודים שרובם הגדול היו דתיים .
_new_ הוספת תגובה



יש לנו מחלוקת בסיסית בעניין הציונות
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 8:47)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן יש לנו מחלוקת.

אתה מתייחס לציונות ''בעיניים דתיות''.
אני מתייחס לציוניות ''בעיניים לאומניות''.

מבחינתי, מה שעשו ''החלוצים'' האנטי -דתיים בתחילת ההתישבות כאן,
הוא ההתחלה אשר ממשיכים אותה היום ''הציונים הדתיים''.

''שליטה על משאבי העם היהודי'' ???

אין לי בעיה כי הציונות הדתית תמשיך במלאכה, ובלבד שלא יכפו עלי את הדת...
_new_ הוספת תגובה



יש לנו מחלוקת בסיסית בעניין הציונות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 9:32)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאין לנו מחלוקת בנוגע לציונות מפני שאין לי כל התייחסות ''בעיניים דתיות'' לציונות.
אני חושב שהציונות פתרה בעיה אמיתית, אולם אינה מסוגלת להמשיך עוד מפני שהיא חסרת בסיס אידיאולוגי.
התרבות השלטת כאן אינה תרבות יהודית אלא תרבות אחרת.
את הילדים הישראלים מחנכת טלויזיה התכניות כדוגמת כוכב נולד או אורי גלר.

לדבר עברית , דברו היהודים כתבו וקראו 2000 שנה , זה לא ביג דיל.
נדמה לי שהיום בניו יורק או בלוס אנג'לס יש יותר דוברי עברית מאשר בראשון לציון או בחיפה למשל.

שליטה על משאבי העם היהודי :
הנה מאמר שכתבתי פעם ואף זכה לתהודה, המתאר את מהלך ההשתלטות העויינת של השמאל. -
שים לב שאני לא מדבר בכלל על ציונות דתית, או ציונות לאומנית חילונית (=פשיסטית!)

אין לי כוונה לכפות עליך שום דת אבל יש לי בהחלט כוונה
לשנות את ספר החוקים מספר חוקים המבוסס על החוק התורקי, המנדטורי, ושגיונות של חברי כנסת או שופטים לחוק יהודי.
_new_ הוספת תגובה



יש לנו מחלוקת בסיסית בעניין הציונות
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 12:03)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית,
אתה לא יכול לחשוד בי כתומך של השמאל, כפי שאני מתבטא כאן.

זה שיש לכה טענות נגד החינוך, נגד מה שמראים בטלויזיה ועוד חולות של תרבות ימינו, זה גם אני שותף לכה.

מה ששונה ביננו שאתה מייחס את כל החולי הזה לציונות,
ואני טוען שאין לזה כל קשר לעניין הציונות.

זה קשור לתרבות החומר, לתרבות המין המופרז, לתרבות ''האמריקניזציה'' וכיוצא בזה.
_new_ הוספת תגובה



ומהו החוק היהודי?
יובב (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 12:24)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איסור על נהיגה בשבת וחג?
סקילת הומוסקסואלים?
סגירת מסעדות לא כשרות?
_new_ הוספת תגובה



ומהו החוק היהודי?
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 12:32)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן- חוק זה חוק לא?
_new_ הוספת תגובה



יצא המרציע מהשק...
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:17)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצא המרציע מהשק...

אתה רוצה להנהיג כאן משטר דתי נוסח איראן ?

זו הסיבה שהציניונות אינה לרוחכה ?

איזה יופי...
_new_ הוספת תגובה



יצא המרציע מהשק...
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 15:44)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי רוצה שיהיה כאן חוק יהודי.
צורת המשטר באיראן לא מענינת אותכי במיוחד, מה גם שהיא מבוססת על השריעה.

1 )צורת המשטר לא בדיוק נוגעת לי דמוקרטיה, פלוטוקרטיה, מלוכה, דיקטטורה או רפובליקה עממית.
מעולם לא אמרתי שהציונות לא לרוחכי.
2) אני מבין שלרוחכה החוק העותומאני מעורבב עם חוקי הוד מלכותו עם הברקות של ברק וגחמות של חברי וחברות כנסת.
שיבוסם לכה.
_new_ הוספת תגובה



יצא המרציע מהשק...
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 17:57)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מטשטש את האמת.

מה שאתה רוצה זה חוק דתי ולא חוק יהודי.

החוק היום רובו יהודי.
מה שנשאר כאן מהחוק הטורקי אינו משמעותי, אחרת היה מוחלף מזמן.
_new_ הוספת תגובה



בישראל אין כל תרבות, לא אחרת ולא אותה. אין מוחלט ושרדנות ביבים
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:32)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''התרבות השלטת כאן אינה תרבות יהודית אלא תרבות אחרת.
את הילדים הישראלים מחנכת טלויזיה התכניות כדוגמת כוכב נולד או אורי גלר''.

אבי, בזמן שהייתי באנגליה צפיתי ב-BBC ובטלביזיה האנגלית. אין שם כלל את הצעקנות הרדודה והפנייה לריגושים, סנסציות ואסוסיאציות רדודות שיש בתקשורת הישראלית. כך גם בעיתונות האנגלית (הלא צהובה). אתה אומר שיש כאן ''תרבות אחרת''. ואילו אני, בדומה לד''ר אורי מילשטיין, טוען, שבישראל אין כל תרבות, אלא צעקנות היסטרית והצפת חלל האוויר במילות גבבה בתקשורת. בהיעדר תרבות, כפי שגורס מילשטיין ועבדך הנאמן, באה במקומה שרדנות אישית וחוקי ג'ונגל וכל דאלים גבר במובן הפרימיטיבי ביותר, מאחורי איצטלה דקה של התנהלות ש''מן הישוב''.
_new_ הוספת תגובה



בישראל אין כל תרבות ?
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההפך.

בישראל יש יותר מדי תרבויות יחד.

על אף כל הרע בתרבויות אילו,
אני מעדיף אותן על התרבות האנגלית, הרדודה, המעושה, השלומיאלית.
_new_ הוספת תגובה



לא מעטה דק של שעטנז תפזורתי (אקלקטי) מכל הבא ליד?
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 14:14)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדומה לוילה של נובו ריש ישראלי, בה יש גג רעפים משופע סקנדינבי המתאים לשלג בארצות הקור, אלמנטים של עץ כפרי וחלונות ודלתות מארה''ב ומגרמניה, והשאר - ים תיכוני בסגנון יווני או טוניסאי או מדרום צרפת. הכל מכל, ולא שום דבר לכיד ואינטגרטיבי.
_new_ הוספת תגובה



לא מעטה דק של שעטנז תפזורתי (אקלקטי) מכל הבא ליד?
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 15:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזה קוראים ''קור היתוך''.

קח דוגמא:
הולכת ומתפשטת בעולם ההכרה בישראל כארץ בעלת ''המטבח העשיר והמשובח שבעולם''.

ואידך זיל גמור...
_new_ הוספת תגובה



מצטער: כמובן ''כור היתוך'' ולא ''קורי עכביש''
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 15:29)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נורא...
_new_ הוספת תגובה



לא נכון במיוחד.
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 15:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנם ווילות בטעם טוב מאד

לא כולם עונים לטעם שלך .

ועל אנשים שעושים כסף בזכות כשרונותיהם שמעת?

אם הייתה מוכשר כמותם כנראה שגם אתה היית נובו ריש עם ווילה ים תיכוניתסקנדינבושוויצית.
_new_ הוספת תגובה



עוד זה מדבר וזה בא... ארץ תאנה ורימון: הרימון שהושלך הלילה לבית
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 14:23)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של ראש עיריית נתניה.

ועוד לא היזכרנו את משחקי הליגה בכדורגל כאשר גורמי הפשע משלמים כסף לשחקנים להטיית תוצאות המשחקים. עשה לך מנהג קבוע --

אפילו כדורגל כמו שצריך לא הישאירו לנו לשבת. אולי באמת מוטב להשבית את המדינה כולה בשבת, כפי שגורסים אנשי מדינת ההלכה ו''התרבות היהודית''. או לעבור למשחקי כדור-מים.
_new_ הוספת תגובה



עוד זה מדבר וזה בא... ארץ תאנה ורימון: הרימון שהושלך הלילה לבית
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 15:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמר מי שאמר, כי:
כאשר יהיה הגנב היהודי הראשון...

מסתבר שבעזרת השם יתברך, עברנו גם את זה.
_new_ הוספת תגובה



בישראל אין כל תרבות ?
יערה (יום שישי, 29/12/2006 שעה 8:28)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מערבב פולקלור שהוא למעשה רק חלק מתרבות...
כשלעצמו אין כמובן הענין רע כלל וכלל
כור ההיתוך הבן גוריוני -כשל, וטוב שכך!
50 שנה זה פרק זמן מועט בהסטוריה כדי לעצב ''תרבות''.
האלטרנטיבה המוצעת ע''י הכותב גולדרייך -כתרבות היהודית האמיתית
הניזונה על פי המשפט היהודי הקדום ,והנשענת על מסורת
של מאות שנים -היא בעלת ערך .
היא בעלת ערך גם בבחינת משהו שנשמר בתמורות הזמן.
אישית- אני תופסת אותה בשתי ידי!
_new_ הוספת תגובה



התרבות הישראלית של היום
עמיש (יום שישי, 29/12/2006 שעה 9:18)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא עוד גלגול של התרבות היהודית הקדומה שאף היא השתנתה במהלך הדורות.

כל אחד מוצא את מה שהוא מחפש.
אני מוצא בישראל אלפי ספרים שנכתבים כל שנה, עשרות תיאטראות, אוניברסיטאות גדולות, בתי מדרש, שירה, מוסיקה, מוזיאונים, שיח ציבורי סוער ועוד אלפי דברים העושים את התרבות בישראל.

אבל אם רב חשקך לחזור לימי הביניים של גולדרייך את לא צריכה ללכת רחוק. תעברי דירה לבני ברק או למאה שערים ותמצאי תרבות עבשה ופרימיטיבית ככל שרק תרצי.
_new_ הוספת תגובה



התרבות הישראלית של היום
יערה (יום שישי, 29/12/2006 שעה 10:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאט לך אחי...
למה להרחיק עד מאה שערים או בני ברק?
ומי דיבר על פסילת תיאטרונים ,מוזיאונים, ספרים וגו'...?
התגובה שלך מראה עד כמה אתה רחוק מלהבין את הרעיון
שניסה להביא פה מר גולדרייך,או איך להציל את אותה ציונות
שדומה כי אבד עליה הכלח בדמות ערכים יהודים שתהיה
הדבק המלכד של חברה כה שסועה...
זו ראיה לעתיד טוב יותר-ולא חזרה לימי הביניים...
_new_ הוספת תגובה



לגבי התרבות של התיאטראות, שירה, מוסיקה, מוזיאונים וכוכבים שנולד
אבי גולדרייך (יום שישי, 29/12/2006 שעה 10:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז ברחוב אחד בניו יורק יש פי מאה יותר .

אם אתה מדבר על התרבות שלך, ניחא. רכשת את ה Reputation
שלך עם הרבה ההרבה קללות וגידופים וניבולי פה- .

דווקא בבני ברק או במאה שערים יש אנשים הרבה הרבה יותר משכילים, חכמים, נאורים, ואנושיים ממך.
קצת פחות שחצנות לא תזיק גם לך.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בכור היתוך בן גוריוני
עידו (יום שישי, 29/12/2006 שעה 19:01)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא בפושע .

שאיפתו ליצירת חברה ללא חמלה ובלי כבוד לשונה התממשה מעל למצופה. בדמות החברה הישראלית היום.

רק עיוור ממאן לראות מה שברור, שנוצרה פה חברה שסוגדת לכסף ולכוח ולצעירים , האונס פה הוא בשיעורים בלתי יאמנו במיוחד אונס בתוך המשפחה , בקיבוצים , יש חוסר יכולת לקבל אדם שונה או חולה לחברה , החברה מנדה את חולי הסרטן למשל שלא לדבר על איידס והכל בתוך ציבור כביכול חילוני ונאור . יהדות לפי הציונים זו מחלה בן גוריון ראה בבגין אדם חולה כי בגין ראה ביהדותו חלק נכבד מהזהות שלו ולפי בן גוריון יהדות היא מחלה- הוא הכריח יהודים לשנות את שמות המשפחה שחס ושלום לא יהיו יהודיים מידי או גלותיים .

ומה קורה כעת בארצו של הזקן הנפלאה?

זורקים הורים זקנים , רק דואגים לקבלת הירושה קודם(וממי למדו זאת אם לא מהזקן ששדד את נצולי השואה-ששנא את החלש כי הגלותיים הרי הלכו כצאן לטבח), אין מדינה אחת בעולם שלא מסוגלת לטפל בזקנים כמו בישראל בקצת חמלה אנושית ש היהדות מלאה בה ,בחברה החרדית לא מקובל לשלוח הורים זקנים קיבינימאט אצל הציונים הורים זקנים הם נטל , בפרסומות ששומעים ברדיו על בתי אבות אימא מבקשת שהיא לא תיפול לנטל על ילדיה כי הרי זיקנה היא נטל- והיא הרי לא רוצה שילידיה יחושו לא בנוח כי יש להם אימא זקנה .מיובאים לפה פילפינים שתפקידם לאפשר חמלה לזקנים וטיפול אנושי מסחרי, כי בתוך הישראליות אין מצב שמטפל בזקנים יייחשב לישראלי זה בניגוד להגדרה של הישראליות כפי שניסח אותה בן גוריון הזקן בעצמו -איש נטול כל חמלה אכזרי וצעקן .
ישראלי ראוי הוא רוצח קטן שיוצא למילואים וחוזר עם קרקפות של פלסטינים או מתנחלת שהוא התעלל בה ואיזה בדיחות רצות על המילאומניקים שדחפו מתנחלת ונגעו לה במקומות מוצנעים זו מין בדיחה ציונית כזו או משהו לחולל ולעשוק העיקר להרוג או לאנוס או לגנוב משהו ולא לצאת פראייר ,ציוני טוב אונס את הנערה ממול או את הדודה שלו בישראל יש בקרב הציבור ה''נאור'' אחוז מדהים של גילוי עריות.זה כמעט מיצוי מלא של חזון בן גוריון.

אריק שרון החלאתי האיש שגדל אצל המפאניקים הפך להיות מנהיג אהוב כי הוא אכן מיצג בתכונותיו כל מה שהוא ישראלי ואנטי-יהודי היינו- לרצוח,לחמוד,לגנוב ולאנוס ולשקר הרבה הכי הרבה לשקר.

והכל התחיל מבן גוריון וחבורתו והמטרה העליונה ליצור ישראלי חדש ויהודי חדש, ושיצרו פה עם חסר חמלה קיבוצים למשל שמלמדים לשנוא את היהדות וחיים מתרומות של העם היהודי, מילארדים שהם קבלו כי הם נותני הטון בבריאת היהודי החדש חסר החמלה הטיפש והאכזר , ההצטיינות של בני הקיבוצים היא בעיקר הרג ערבים ,אונס ועיבוד האדמה וכמובן יצירת אשליה של בריאות גופנית ונפשית לאור הרצח איזה שירים נוגים שוררו בני הקיבוצים אחרי שחזרו מעוד פעולה שבה דפקו ערבים בלי שמץ חמלה, מין דמות של אידיוט חסר שכל עם שרירים משורגים , ממש טיפוס ישראלי יפה בלורית חלאתי כפי שרבים מאיתנו נתקלו בו בשירות מילואים או בשהות חסרת מטרה באיזשהו קיבוץ.

הקיבוץ הוא סוג השקר הציוני הגדול ביותר אין מקום שמתעב חולשה יותר מקיבוץ או מבן קיבוץ -חולשה היא תכונה יהודית גלותית ,רק אירוניה שהקיבוץ מנסה ליצג סוציאליזם ושיוויון הרי בבסיסו הוא נעדר כל יכולת להפגין חמלה או באמת להיות שיוויוני .ואני לא נטפל סתם לקיבוצניקים הם באמת בלי קשר לאשמת פרטים מהם השיא של היצירה הציונית וחייבים להבין דרכם את הכשל הציוני , כי הקיבוץ הוא האוונגרד הציוני שחי חיים ללא חמלה ומתעב חולשה כאמור.

יש פה עם מחוסר יכולת לחוש חמלה ,ושנאה של מחנות נגד מחנות שנאה וחיים לאורה של שנאה -מה מאפיין יותר מכל את בן גוריון אם לא השנאה שהוא חש וביטא בעזות בקול ניחר ממש האתוס הציוני, הביטוי העליון לחיים בישראל היא השנאה , חייבים לשנוא משהו בכדי להרגיש שאתה חי.
השנאה של בן גוריון למחנה מנגד ואף וחלקים בתוך המחנה שלו שכולם היו יהודים מידי בעניו כאילו נתלשו מאיזשהי גולה רחמנא ליצלן ובעניו חסרי אינסטינקט של הרג או לא מספיק ציידים מתועבים והם אנשי תרבות כמו שרת שלא מצווחים בקול ניחר על כל מי שעומד מולם - והשנאה שלו,היתה כמו ציווי היא נצרבה בתודעה של כל מי שהלך לאורו לדעתי רק כעת מתחילים להבין איזה מחלה ציונית זו הבנגוריוניזם , איש כמו דיין שהיה אנס ושודד עתיקות וגנב גדול היה גם לגיבור הציוני האולטימטיבי האיש הנקלה הזה היה איש של בן גוריון אבל ייקח עוד הרבה זמן עד שנוכל להרפא מהמחלה של האיש הקטן והצווחני הזה שלימד את הישראלים בעיקר לשנוא - ללא חירות או מק''י הוא ציווח והשנאה שלו לבגין חסרת ההגיון והבלתי ראציונלית אותה הנחיל כמו נביא של שנאה ובגיו מחל ומחל לו על כל השנאה כלפיו ממש ההפך ממה שטענו על בגין -ומי אם לא בגין הוא שחתם הסכם שלום -לא במקרה איש כמו בגין ולא אנשים מהמחנה של בן גוריון -כי בן גוריון סירס את הנטיות לעשות שלום במחנה שלו ,בן גוריון ראה במלחמה כלי לגטימי כחלק מהאתוס הציוני -צריך להבין את זה.

איך לפעמים מזהים מי הוא תלמיד שטוף מוח של בן גוריון?

תלמיד כזה מתעב את בגין אוטומטית ובצורה בלתי ראציונלית , תולה בבגין דברים איומים שדבר מהם לא התרחש במציאות , מין שנאה אוטומטית -הרבה בזכות המראה היהודי השברירי של בגין והרי הם התלמידים קבלו מבן גוריון ראשית את השנאה ליהדות , את השנאה הזו קל לגלות גם פה בפורום הזה .ככול שעוברות השנים ברור שנוצרה פה חברה שחיה על שנאה וחוסר חמלה ודווקא הביטוי הכי מובהק שלה הוא בשמאל הציוני , אותו שמאל ששונא את היהדות שנאה יוקדת ובוערת.
הם מתעבים כל כך את הגנים היהודיים שלהם זו הפתלוגיה העיקרית של השמאל הציוני והיא מגיעה מבן גוריון האב הקדמון של השמאל הציוני ושסגלו לעצמם חיים בהמיים עד כמה שניתן בכדי שיוכלו להתרחק מהקודים של העם היהודי כמו כיבוד אב ואם , חמלה , אהבה לזולת ועוד דברים שפעם היו לחם חוקו של כל ציבור יהודי כל אלה בעיניהם היא חולשה , ישראלי הוא כרסתן עם נטיות לאונס של נערות צעירות וכמובן הוא חילוני ומאמין בצה''ל הקדוש .

אז למה אנו מתפלאים בעצם שיצרו עברונו מקום שהוא סוג של גיהנום וצעירים מי שרק יכול בורחים מפה כי הם מבינים שמשהו פה בלתי הגיוני , בני קיבוצים ברחו בהמוניהם , מדוע?

משהו בחיים בקיבוץ בלתי אפשרי אין גבול בין הפרטי לכללי , ואין בכלל שמירה על גבולות בחיים , כך רק כך ניתן להסביר גילוי עריות באחוזים כל כך מבעיתים, החיים ''הבריאים'' של הקיבוץ ומה הייתה התהילה של הקיבוץ אם לא ה''בריאות'' מביאים כל בן קיבוץ לברוח מהמקום שבו הוא זוכר שלחלש אין זכות קיום כן הוא יודע שבחברה הקיבוצית אין לחלש תיקווה , איש חלש בקיבוץ כמעט תמיד זה סיפור עם סוף טרגי , והם לא מבינים למה ומדוע הרי הם חברה כל כך בריאה- נו והבריאות הנוטפת מהם כבר מסומנת בהמוני קורבנות לא כל כך בריאים, מי מאיתנו לא זוכר שיחה עם בן קיבוץ שאפילו בגיל מבוגר מלקק את הפצעים שלו שאותם קיבל מהיצירה הציונית הגדולה ,הקיבוץ.

אני יכול לכתוב שעות על זה והבעיה שאין עם מי לדבר את החרפה שהמיטה עלינו הציונות ה''בריאה'' הזו .
_new_ הוספת תגובה



ומילשטיין הוא מראשי המפיצים
עמיש (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 14:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של צעקנות היסטרית והצפת חלל האוויר במילות גבבה
_new_ הוספת תגובה



יש לאיש בכ''ז כמה נקודות לא רעות...
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 14:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראיין מאות אנשים, בצע כמה תחקירים טובים על מלחמות ישראל. ים של ידע. לפחות לא יורה לרוב מהמותן.
_new_ הוספת תגובה



נקודות לא רעות ועמישים...
אורי מילשטיין (שבת, 30/12/2006 שעה 5:59)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה מיכאל. אחרי שנודע לי ש''יש לי כמה נקודות לא רעות'' אני יכול לישון בשקט ולא לחשוש מהתפרצות של עמישים למיניהם לחסלני.
_new_ הוספת תגובה



לא רק לך יש...
דוד סיון (שבת, 30/12/2006 שעה 7:38)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מכיר עוד ''כמה'' אנשים שיש להם נקודות טובות...
_new_ הוספת תגובה



לא רק לך יש...
מי אנוכי? (שבת, 30/12/2006 שעה 17:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק זה מפריע לך?

לא מפריע לך שמנסים לסתום לאיש את הפה ?

הוא קיבל טלפונים שמאיימים לחסל אותו? זה נכון? מי הם אלו שמאיימים עליו בבקשה אם איני טועה מדובר בעבירה פלילית יש גבול לכל משחקי הוירטואליה או שזו עלילה או שיש דברים בגו.

משטרה?

שלטון החוק?

מישהו כאן אובססיבי ומתיר דמים ( גם הוצאת דיבה היא סוג של התרת דמים)אפילו לאיש כמו מילשטיין יש זכות לכתוב את גירסתו - ואם היא לא ראויה זה בסדר לצאת נגד מילשטיין אבל לא לשלול את עצם הכתיבה שלו ובמיוחד כשאנו אמונים על דמוקרטיה, הוא לא מטיף לאלימות ולא פשע נגד החברה יש לו השקפה לגטימית ומה שמעניין אותך דויד סיון הם לא האיומים שהוא סופג אלא איזה דבר שולי חסר חשיבות - כמו להוסיף שגם לאחרים יש נקודות זכות, זה לא משעשע כבר.

מהו הדבר הזה שבחסותו לא ניתן לאיש הזה לומר את גירסתו באופן תרבותי והגון? יש רק דרך אחת לראות את הדברים- למה נועד הפורום אם לא לברור הדברים?

יש פה איש אחד שמוכר לכולם והוא מאיים והוא מנסה ללכת אימים רק איש אחד כולם יודעים במי מדובר באיזה איש שפל מדובר , דויד סיון אתה יודע מי האיש ולמה אתה שותק, למה?

אני אספר לך סיפור אמיתי על האיש בסופו אני אזדהה למרות שנמנעתי מלהיכנס לפורומים תקופה ארוכה וכך יהיה בעתיד, כי אין כבר אינטרנט ולא יכול להיות אינטרנט במקום שנותן לאיש כמו עמיש זכות להשתלח בצורה חופשית.
יש אזשהו פורום שנקרא 168 , אני מניח שהוא קיים עדיין בכל אופן הפורום הזה החל לפעול באורט בזמנו , זה פורום של טרולים בעיקר, פה ושם נקלעים אליו אנשים תמימים , זאת אני מניח , שמע סיפור אמיתי דויד סיוון- יצא לי לקרוא לא פעם ולא פעמיים איך מתוך הפורום הזה מודיע עמיש ורמיש (כן גם רמיש)שני האנשים האלה שהם טרולים חבלנים שהם יוצאים להתנכל למישהו.העניין שלי בפורום הוא בגלל שממנו הופצו נגדי שמועות ונעשה משם נסיון לסתום לי את הפה ולגרום לי להפסיק לכתוב בנושאים שונים קראתי בגלל שמישהו פעם הודיע לי שכותבים עלי אגב זה לא שהם שם ממש מעניינים לי . מישהו מכיר אדם נוסף שמודיע לחבריו שהוא הולך לחבל לאיש לגמריי תמים בכתיבה לגמריי א-פוליטית רק ככה בשביל הקטע והכיף? (עמיש הוא לא נער הוא לא ילד הוא סבא ואיש גדול כבר) והתוצאות הם פה בפורום הזה בפאץ האיש היה מהנדס בניין והמאמר היה על בניינים . אני בטוח שלא ימצא מומנט פוליטי בשום יסוד של בניין ,זו הייתה התנכלות סתמית אולי האיש מוכר בזכות דיעותיו הפוליטיות לעמיש וזה הקנה לעמיש את הזכות להתנכל לו פה על כתיבה הנדסית חסרת כל מימד פוליטי ,סתם ככה כזו התעמרות סדיסטית מטופשת ואלימה.

וזה העמיש שהרבה אנשים חוששים ממנו , למה? כי הוא מנצל את האינטרנט להלבין את פניהם ובעוד הוא אנונימי (שזה בסדר גמור זכותו המלאה ) הוא מתנכל לאחרים חלקם עם שם אמיתי וזהות לא בדויה ולא וירטואלית ולא רק ברגע של חולשה או כעס אלא ממש התארגנות לשם פגיעה באנשים רובם לא עשו לו שום מעשה רע ולא פגעו בו , רק כנראה עצם היותם שונים ממנו מעביר אותו על דעתו.

מהזיכרון שלי - זה היה בנוסח: ''תראו תראו '' ככה זה מתחיל הקריאה בסגנון - ''תראו תראו'' וממנה הלאה .. עם הטרולים מה קורה פה או שם- בפורומים אחרים , ה מיקרה שה מהנדס כתב פה בפורום הזה בפאץ משהו על הנדסה של בניינים ואותו עמיש ורמיש התנכלו לו והם הודיעו שזה מה שהם הולכים לעשות בפורום 168 הם ''אירגנו משלחת'' מה שנקרא - במקרה נחשפתי לזה וקראתי ואני חייב לומר הזדעזעתי לא ידוע לי על התנהגות דומה בשום פורום ושום איש -נכון יש יריבויות ויש התנגחויות ויש אפילו טינה אבל לא ''שיטה'' כזו לבוא ולפגוע באנשים תמימים , זה היה אמבוש מאורגן וירטואלי אגב גם למילשטיין עמיש אירגן אמבוש כזה - שום דבר לא היה מיקרי הכל מאורגן , ולי גם לי (אני לא ימני לחלוטין לא) אירגנו משלחת כל פעם שאני הייתי כותב נניח תגובה היה עמיש מודיע באיזשהו מקום כאשר הוא זיהה שזה אנוכי, אפילו אם השארתי תגובה בודדת מיקרית רנדומלית -שאני כתבתי תגובה ולמי שיש חשבון עימי מוזמן לתת לי מענה - אני קראתי את זה ובאמת באמת לא הבנתי מה ועל מה כן נתתי לו מנה לא פעם-זה היה הדדי ובכלזאת הוא איש שחי על שנאה ,אז מה הכללים היו גלויים והוא לא ילד קטן והתמודדות הוגנת לא תיתכן ובטח לראות אותו מתמודד באופן הוגן ללא ניצול קשרים מאחורי הקלעים , כן עמיש , אבל זה לא רק בזה -האיש הפיץ עלי שמועות -למשל שאני תומרקין כן ממש ככה- וזה מצחיק נורא בחיי יסלח לי תומרקין, וזה נכתב שם בפורום הזה והגיעו אלי תגובות חלקן די מצחיקות -למשל מישהי בירכה אותי על הזכייה בפרס ישראל או על ספר שתומרקין כתב ומה שלא עשיתי כדי לנסות לומר שאני לא האיש ושאין לי קשר אליו לא עזר לי .(אני מעריך מאד את תומרקין נו נגיד שלא כל מה שתומרקין עשה ראוי בעיני אבל בגדול אני מחבב אותו ובכל זאת אני לא דומה לו אפילו פיזית ואני הרבה הרבה צעיר ממנווהרבה יותר צעיר גם מעמיש) .

עמיש הוא פגע רע ואני יודע על האיש כמה דברים (שלא אגלה לעולם כי איני עשוי מהחומרים מהם הוא עשוי)אישית אני פרשתי מהאינטרנט בעיקר בגלל שיש עמישים שאין מצב שתוכל לומר את דעתך בלי שאזישהו איש אלים דוגמת עמיש יפרע בך, ובחסר סבלנות ינסה לחבל ולהרוס ולהפיץ שנאה ולהעליל עלילות ולי זה קרה - והכתובת היא עמיש , אני איש שמאל תמיד הייתי שמאל אבל יש לי ביקורת ותמיד הייתה על השמאל הציוני , ומפ''אי בעיקר , על סמך זאת האיש הזה פגע בי עשה לי אאוטינג גם בפורומים אחרים שאינם קשורים לאקטואליה ובעצם לא רק בי הוא פגע בעוד הרבה אנשים בלי קשר לדיעה פוליטית,זה לא שאני לא פגעתי אבל לי ולאחרים אף פעם לא הייתה ''שיטה'' ולא פורום שנועד לרמוס וללעוג לחולשת הזולת ולהפיץ מידע ולעשות אאוטינג.

לא אני לא מגזים תקראו ומי שירצה שיקרא את 168 , או מה שנשאר ולא נמחק (עמיש הוא דמוקרט ידוע הרי )ותראו איזה בריונות לשמה ומאיפה היא מגיעה ואיך אנשים בני תרבות לכאורה מארגנים אמבוש על אנשים אחרים תמימים לא ההתנפלויות של עמיש אינן אידיאולוגיות , זו בריונות סתמית כזו כמו ללכת ברחוב וסתם לבעוט בזקנים מזדמנים זה קטע כזה על האמבוש שהוא אירגן למילשטיין הוא התגאה ובמשך שנים הוא משוויץ בהתנפלות שלו על מילשטיין שאין לה דבר וחצי דבר עם נסיון להגיע לחקר האמת או משהו שקשור בשיח פוליטי -זו בריונות נטו , הוא מרבה לתקוף אנשים שאינם סרים למרותו שיש להם דרך ריבונית שהם בני חורין שאינם מוכנים לקבל את דרכו ,אנשים משמאל גם זה כאמור לא עניין פוליטי אלא התנהגותי, שלא חייבים לשום מימסד דבר וחצי דבר -הוא רואה עצמו כמין סמכות ואיני מבין למה הוא שתלטן כל כך ,מה הוא מנסה להשיג בדרכו.

אני לא בטוח שיש אמת באיומים הטלפוניים אפילו על עמיש איני מאמין שהוא כל כך אידיוט וטיפש אבל ללא כל ספק מדובר בבריון ואדם שמוצא פורקן לאלימות שלו באינטרנט .

לא זכורה לי פעם אחת שמילת ביקורת נאמרה עליו פה מאיש שאמון על דרכי אמת איש שמאל מימסדי ואתה דויד יודע למי אני מתכוון ואתה יודע מי הבריון ומי מאיים מאחורי הקלעים ומי משמיץ.

בכל אופן הגיע הזמן לכתוב דברי אמת על עמיש , על דרכו הנלוזה על האלימות המגולמת בו , הוא כותב רהוט ואיש לא טיפש כלל ויש לו ידע נרחב בכמה תחומים למרות שתמיד הוא לוקה בסוג של נוכלות במסקנות שלו ובכל אופן האיש הזה נלוז , ויש בו משהו מעיק ובלתי מפוענח , משהו בריוני ,הוא פנה אלי במסרים אישית (בתפוז) בנסיון שנוכל להתפייס ואהבתי את זה אבל כנראה זה היה נסיון לא אמיתי להתפייס ,איני איש של מדון למרות שיש לי טמפרמנט די בעייתי , אבל הנסיון לפיוס החזיק מעמד רק עד לדיעה הבאה שלי שלא מצאה חן בעיניו .

בשם מי הוא מופיע ,ומדבר?

הוא לא השמאל ולא נציג השמאל הבלעדי , הוא עמיש , ואת בעיותיו עליו לפתור מחוץ לאינטרנט , אבל הוא ממשיך כנראה עד הסוף המר לחבל לאנשים להציק לאנשים בעיקר בפורומים , מזמן הוא היה אמור ללתת לאיש מקצוע את ההזדמנות לפתור את מצוקותיו ,אבל אין כנראה לאיש הזה את האומץ במציאות כפי שהוא מתבריין פה באינטרנט וחבריו בעיקר משמאל לא מתייצבים ואומרים חביבי די מספיק עד כאן.

ואני יודע שאני לא מדבר בשם עצמי בלבד והגיע הזמן סבא עמיש שתהיה בן תרבות ובעיקר תלמד סובלנות מהי, אפילו אם בעיניך דברים מסויימים הם קישקוש והרי רוב דבריך הם גם קישקוש בעיני אחרים ובכל זאת אפילו השונאים הגדולים ביותר שלך לא מחפשים אותך כפי שאתה מתנכל לאיזשהו מהנדס בניין -הרי במילא בכל מה שאמרת אקטואלית טעית טעות מרה-ותמיד בכל אופן אתה לא מי יודע איזה ממודל לחוכמה ולניתוח אמין וישר , אין לך שום יתרון ולו הקטן ביותר על אנשים אחרים בשמאל ולעיתים אף בימין שכותבים מדם ליבם , ובאמת מנסים לייצג דבר בעל ערך אתה לא אמור לחבל להם ואם אתה מחבל אתה בריון נקודה.

אתה נוכל ויש גבול עד להיכן מותר לך להשתולל אולי הגיע הזמן שתפרוש ותכתוב ספר או משהו שלא כולל הוצאת דיבה והתעמרות סתמית וסדיסטית באנשים , ובכך תעשה לעצמך חסד ,אתה אדם מוכשר אבל נבל ברשות אינטרנט , די מספיק .

אהה , ומי אני?

כתבתי באקטואליה בניק צנון ביואל וגם בניק KOL202 בתפוז כתבתי גם על אמנות בניק תומא - אני יודע כמה דברים ועשיתי כמה דברים באינטרנט .
_new_ הוספת תגובה



וכל הדברים הללו הם לכבודי?
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 17:32)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קטונתי, ממש לא מגיע לי כזה כבוד.
_new_ הוספת תגובה



לא רק לך יש...
מי אנוכי? (שבת, 30/12/2006 שעה 17:42)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי תהייה גדולה בלי קשר לאינטרנט שאני ממש חושב עליה על מה שקורה לנו פה .

הבעיה היא כזו - השמאל בעיני ותמיד כך הבנתי את השמאל -הוא מי שאמור לייצג סובלנות כלפי האחר , חמלה כלפי הנזקקים ושיטה לתמוך בנזקקים , השמאל הוא זה שאמור להיות רודף שלום , להיות קשוב למצוקת הזולת , להיות אנטי-מימסדי לא להשתחוות בפני מרות וסמכות מימסדית ,זה בגדול הפרשנות שלי על השמאל, אז מה הבעיה?

הבעיה היא שהשמאל הישראלי הוא בדיוק ההפך , בפועל .

אין סיבה לחשוד שמישהו בשמאל הציוני יעשה מה שהבטיח- ראו את הבחירות האחרונות כדוגמה , משהו סדוק מראש בכל מה שהתרחש בהיסטוריה , אנקדוטה היסטורית שבן גוריון הנהיג פה שלטון צבאי לערבים עד שנות השישים - ומי התנגד לו?

כן הפאשיסט בגין - ומה בעצם פאשיסטי בבגין שהיה איש פי-כמה הומני ודמוקרטי ושומר חוק מבן גוריון שביצע בפועל את הנאקבה בערבים..מישהו יכול לסמן לי ולו סימן אחד פאשיסטי בבגין? משהו בכל זאת לא סביר בשמאל הציוני , כל מלחמות ישראל למעט מלחמת לבנון הראשונה (שגם בה תמך רבין בהתלהבות) היו פרי יוזמה של השמאל הציוני , האיתיפאדה וגירוש הערבים כל מה שנפרע בערבים נפרע מידיים של השמאל הציוני, כל מה שקרה פה בארץ החבולה הזו בא מהביתו הבלתי מוגן של השמאל הציוני כל סתימת הפיות ,כל האי-שויון החברתי והגזענות כלפי הדתיים והמיזרחיים והאתיופים ויו ניים איט ,הכל בא בעיקר מהשמאל הציוני ,כל מה שאמור היה להיות הימין קיים בשמאל הציוני וביתר שאת- אולי אנחנו מתבלבלים או יש לנו הנחת מבקש בקשר לשמאל ובעצם לא בשמאל מדובר , כל הפגיעות המשמעויתיות בזכויות אדם , אגב גם רצח האנשים באלטלנה , ומדובר ברצח נטו- ובכל זאת השמאל הציוני חש עליונות מוסרית - על מה ולמה?

ואם כך , מה יש לו לשמאל הציוני הזה , מי הכניס בו את השנאה הזו ?

ואותי זה תמיד עניין ותמיד סקרן , ועוד משהו כללי יותר , הרוצח הגדול בהיסטוריה בא מהשמאל , סטלין .

ואני שואל למשל עכשיו ברחוב עובר אדם ואומר אני סטליניסט מישהו סולד ממנו? ההפך יהיו כמה בני קיבוצים שירגישו בבית לידו .

אולי במקרה הטוב יהודי יוצא ברה''מ לשעבר שטעם מנחת זרועו הפאשיסטית- יקרא משהו בגנותו של סטלין , ואם נניח אדם אחר באותו רחוב עובר ואומר : ''אני נאצי'' מישהו מאיתנו ישאר שווה נפש?..ימין ושמאל נצא נגדו בחירוף נפש , ואיפה באמת עובר הקו הזה המעורפל והערטילאי של המוסר בפוליטיקה ?

מדוע יש לנו ''הבנה'' לרוצחי על- מהשמאל? - במה שפר גורלם?
לעומת ימנייים?

תמיד סיקרן אותי להבין איך המנגנון הזה של הזהויות הפוליטיות ,מחבל בהבנה שלנו בין טוב לרע- מה הקשר בין מוסר לפוליטיקה זה עדיין מסקרן אותי.

תודה.
_new_ הוספת תגובה



תחרות הטלת רפש?
יובב (שבת, 30/12/2006 שעה 22:02)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בן גוריון עשה מה שבא לו (מה רוצה העם לעומת מה רצוי לעם), והתנהגות המערך של שנות השבעים הדגימה סיאוב שלטוני של עשרות שנים. אלה אינם קשורים לאידאולוגיה ימנית או שמאלית.
יש לציין שבזמנו לפחות היתה סוג של בושה לפחות כלפי חוץ, שלא כמו מרכז הזיהום של הליכוד (''בשביל מה אתם פה, בשביל ג'ובים? כן!'').

לעומת זאת מפעל ההתנחלות הוא של הימין בעבור הימין ודופק את כל המדינה כבר עשרות שנים.

לעניין האתיופים, מאז שעלו ארצה היו יותר שנות ממשלות ימין כך שאת מצבם אי אפשר לתלות בשמאל.

אם יש שנאה היא מפוזרת חצי חצי במקרה הטוב.
עובדתית, הקליע (או הרימון) בד''כ נורה מימין לשמאל ולא להיפך.

כללית סטאלין היה פושע באותו קנה מידה כמו היטלר, אבל ספציפית אלינו - כשסטאלין כבש מדינה, הוא לא דבר ראשון העלה את כל היהודים על רכבות לתאי הגזים, ולכן די ברור למי השנאה פה יותר גדולה.
ה'נאציונל סטאליניזם' מייצג אידאות שמאלניות באופן די דומה לנאציונל סוציאליזם, כלומר בכלל לא - שניהם משטרים ימניים פאשיסטים.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות ?
דוד סיון (שבת, 30/12/2006 שעה 19:45)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים שכתבתי התייחסו לדברים שמילשטיין כתב בצורה אישית יותר.
אין לדברים האלה או אחרים שכתבתי נסיון לסתום למישהו את הפה.

לפי הכתיבה שלך לא ממש מעניין מהי שורת כינוייך
או מי אתה בכלל.
_new_ הוספת תגובה



נו שמאל ציוני
מי אנוכי? (שבת, 30/12/2006 שעה 20:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה כבר אפשר לצפות משמאל ציוני.

אפילו הימין חינני יותר מהתגובה החיגרת שלך, בחיי .

מישהו ביקש ממך חוות דעת על הכתיבה שלי , מי אתה תומאס מאן אפילו את חסמבה לא הייתי נותן לך לכתוב , אתה בסה''כ פקיד קטן במנגנון הציוני , חוצפה.

פלא שהאינטרנט גווע , ממש הולך וגווע מול עין בלתי-מזויינת כמו סאדם אללה ירחמו חוסיין.

צחוקים או לא , אני רציני לגמריי בכל הקשור לשמאל הציוני , הימין הכי בוטה הומני לייד חבורת המילטריסטים שגדלתם בקיבוצים , את כל פגעי המדינה קבלנו מהערוגות שלכם.
_new_ הוספת תגובה



נוּ קשקשן
דוד סיון (שבת, 30/12/2006 שעה 20:52)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בסך הכל מקשקש תוויות חסרות שחר בקלות.
היו גם אנשים יותר חכמים שנפלו לבור הזה.

הערוגה שלך עלובה.
_new_ הוספת תגובה



כנראה זה מכאיב
מי אנוכי? (שבת, 30/12/2006 שעה 21:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעת שגדלת בין בריונים שהדבר הכי נעלה ורוחני שהפקתם שם בערוגות הציוניות שלכם בקיבוץ הוא איזה פוגרומצ'יק בערבים וכשלא נתנו לכם לדפוק ערבים כבר , התחלתם לדפוק יהודים ,את נצולי השואה פשוט גזלתם , מילא הגזל , למה יריתם בנצולי השואה באלטלנה ..בושה.

רצח בדם קר ,בושה ..בטח אתה מספר לנכדים שלך שהחייזרים ירו באלו שהרימו ידיים ונכנעו - מעניין אם אתה בכלל מסוגל לתת מענה הולם לרצח הזה המביש , למה שלא תהיה גבר ותאמר להם את האמת שאתה ישבת ביציע ופיצחת גרעינים כשרצחו יהודים בני עמך , תתבייש ואתה קורא לזה אקט ציוני פטריוטי .

ופלא שהיום המדינה הזו כל כך בשפל מוסרי שזקנים נוברים בפחי אשפה ורק לזקנים של הקיבוצים שגם גזלו מכספי ניצולים יש סבבה של תנאים .
נו הציונות הרי הטיבה עימך ועם אנשים כמותך ,לא פלא שאתה עורג לימים שלא דפקתם חשבון ועשיתם מה שבראש שלכם.

אז זהו העסק נגמר כבר לא נותנים לכם להשתולל ומה נגמר עם התנועה הקיבוצית? אתם מפריטים שם את הנשמה שלכם , וזה סבבה לראות כמה אתם קפיטליסטים כאילו האימא של הקפילטליסטים הפכתם להיות זה לא אתה שכותב מאמרי שבח וקלס על ביבי נתניהו הגורו שלך הכלכלי, לאן עוד תדרדר לאן?

מה יהיה בסוף מפאר היצירה הסוציאליסטית שלנו?

אולטרא פאשיזם וקפיטליזם נבוב.
_new_ הוספת תגובה



נוּ קשקשן תגובה 90190
דוד סיון (שבת, 30/12/2006 שעה 21:17)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה יודע מה אתה מזכיר לי
מי אנוכי? (שבת, 30/12/2006 שעה 21:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה איזה קורבן של התנועה הקיבוצית שכתב איתנו באורט , ימבי או במבי..מה היה ניקו..שיט שכחתי , בנימין משהו לא זוכר את השם שלו , מה שעשו לו הנבלות , והוא נשאר נאמן לתנועה הזו שאישפזה אותו בכפיה , ממש הרגשתי קבס וגועל אני הייתי נפרע מהם מהנבלות על מה שעשו לו .

ואתה יודע מה הוא היה עושה?

שם בכל מיני מקומות בפורום במקום תשובה היה שם אייקונים של חרא ..כן נו תשאל את עמיש , ואתה לא בדיוק עורם חרא , אתה הרי ציוני אנין , אתה כותב קשקוש ..כאילו זה הטיק הטיק ואולי הטאק.. הסוציאליסטי הרי בקיבוץ גדלתם על אוטומטיזם אתה יצור אוטומטי אומרים לך ימינה האיש שמעליך ואתה הולך ימינה ,בלי פיקפוק , מתי הרגשת שאתה ריבוני.. כשכתבת מאמר על ביבי?

אתה בכלל מסוגל לריבונות בחשיבה.. במשהו ?

כאילו אתה גוזל שיצא זה עתה מאינקובטור ואתה דומה למיליון וחצי דוידים סיוונים שפעו לפניך ואמרו שביבי מלך העולם...וואו .

ביבי הוא התיקווה הסוציאליסטית שלך?

ונו.. מה היה שם כשרצחו נצולי שואה הרגשת ממלכתי בטח הרגשת שלרצוח נצולי שואה שמרימים ידיים זה השיא שאליו לקח אותכם הנביא הצווחני שלכם בן גוריון?
_new_ הוספת תגובה



שטויות
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 22:11)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל קראו לו בימי
_new_ הוספת תגובה



שטויות
מיכלוש (שבת, 30/12/2006 שעה 23:40)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה מאמי.
_new_ הוספת תגובה



לאחר הרהורים מעמיקים
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 20:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגעתי למסקנה כי ראוי להתחשב גם בדור אשר לא ידע את יוסף.
על כן אני מביא קישור לדברי על מילשטיין.
יקרא הציבור הנאור וישפוט האם יש כאן משהו לא ענייני או לא הוגן או לא נכון או לא ראוי לכתיבה או לקריאה.
אשמח לקרא כל בקורת עניינית.

בבקשה:
תגובה 27777
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אתה כותב לעיתים מעולה
מיכאל שרון (שבת, 30/12/2006 שעה 23:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לא תלקט חומר שלך שכבר קיים לספרים, במסגרת פרוייקטים נירחבים יותר? אינך חייב להציב לעצמך קריטריונים של אובר פרפקציוניזם. וגם ספר אינו חייב לעלות על 200-300 דף. תוכל להוציא בשלב ראשון כספרים אלקטרוניים, דבר שלא כרוך בהרבה הוצאה. אבל בעניין מילשטיין, יש גם הסבר נוסף, והוא שהפובליציסטיקה הישראלית היא עניין של בעלי חזקה וקליקות, ודומה שאין לגורם האפיסטמולוגי הטהור, דהיינו טיב הידע לכשעצמו, או לאיכות הסגולית, משקל רב. ושוב בעניין האינטרנט, הוא פתרון מצד בעלי הכוח והחזקה, מצד הגורמים ההגמוניים לאפשר outlet גם לאלה שמנוטרלים ממעגלי הכוח וההשפעה. בהיעדר מצב בו לדבריך מוענקת מייד תהודה בתקשורת ובספרות ההגמונית, מייבשים אותך למעשה, ולא נותר, אלא הסיפוק המיידי שבאינטרנט. אין זו רק בעייתו של מילשטיין.
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אתה כותב לעיתים מעולה
חתולה (שבת, 30/12/2006 שעה 23:33)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדיוק ומי יהיה כתוב כ-עמיש?

אתה לא מבין שאם עמיש יכתוב ספר ידעו מי הוא זה מי מילכוד כזה , ואז נו לאלוהים הפתרונים.

אולי שעמיש יכתוב ספר ,ויחתום - מיכלוש 551

הכי מתאים לו בחצאית מיני.
_new_ הוספת תגובה



עמיש לא יכתוב שהוא מיכלוש
מיכלוש (שבת, 30/12/2006 שעה 23:36)
בתשובה לחתולה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא פשוט ,הדילמה הוירטואלית בהתגלמותה , להיות וירטואלי ולמות כוירטואלי או להרים את החצאית וישראו לו את הבימי שלו?
_new_ הוספת תגובה



סתמי ת'פה פרה
ורדית (שבת, 30/12/2006 שעה 23:51)
בתשובה למיכלוש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צנון ששרד נגד כל הסיכויים נערף, הקמפיין נגד העישון משנה את התיאטרון והכנסייה האנגליקנית חוזה גמר לנבחרת. השבוע בעולם

קפוד אוכל נמלים. אולי צריך להחזיק כזה ליד כל חולה סכרת? (צילומים: רויטרס)מצבה של חולת סוכרת הודית, ששהתה בבית חולים לצורך ניתוח לטיפול בזיהום, הורע לאין שיעור, לאחר שנמלים תקפו את עינה של האישה וכרסמו אותה. האישה צרחה לעזרה במהלך ההתקפה, אולם האחיות אמרו לה שזה טבעי לחוש כאב לאחר הניתוח שעברה. למחרת, כשבני משפחתה של החולה באו לבקרה, הם ראו חור שורץ נמלים כשהרימו את התחבושת מעל עינה. ''אין זה נדיר שנמלים יתקפו חולי סכרת'', אמר מפקח בית החולים סמבהונת' בכלכותא. בתי החולים הממשלתיים של הודו שורצים עכברושים, חתולים וכלבים תועים.

מותה של סיגריה

פרסומתשינוי בנורמות יכול להביא לשינוי ביצירות אמנות. כך למד שחקן תיאטרון איטלקי, שנאלץ להיפטר מאחד האביזרים שלו עקב מחאות הקהל. הדבר אירע במהלך ההצגה ''מראה מעל הגשר'' מאת ארתור מילר. השחקן, שגילם את הדמות הראשית במחזה, עמד עם סיגריה דלוקה על הבמה, כשלפתע נשמעה צעקה מאחת הצופות: ''כבה את הסיגריה!''. לאחר הפסקה בת 15 דקות חודשה ההצגה, אחרי שהותאמה לעידן החופשי מעשן. ''דבר כזה לא קרה לי ב-‏300 הצגות'', אמר השחקן, סבסטיאנו לו מונאקו, ליומון האיטלקי ''קוריירה דלה סרה''.

הצנון לא משעמם. הצנון גיבור!

''אנשים שמאוכזבים מהזמנים הקשים שאבו נחמה מעיקשותו ורצונו העז לחיות''לא משעמם ביפן, למרות ששיחת היום שם היא בנושא צנון. צנון לבן ענק מזן דאיקון כבש לפני מספר חודשים את לב התושבים בעיירה אלוי, לאחר שהבקיע את מעטה האספלט לצד הכביש וליבלב למרות התנאים הקשים. השבוע נחרדו התושבים – במקרים מסוימים, עד דמעות - לגלות שיד אלמונית כרתה את ראש השורש העיקש, שזכה לכינוי ''צנון אמיץ''.

''ניסיון הרצח'' של הצנון כיכב במהדורות הטלוויזיה, לחר שחציו העליון של הירק נמצא סמוך למקום שבו גדל. רשויות העיירה הודיעו שהצנון הכרות הוצב במים בבית העירייה בתקווה שהוא ינבט מחדש. דובר העירייה, שנשאל מדוע אנשים רבים כל-כך התאהבו בצמח שמהווה חלק בלתי נפרד מהתפריט היפני, השיב ש''אנשים שמאוכזבים מהזמנים הקשים שאבו נחמה מעיקשותו ורצונו העז לחיות''.

לפחות לא ננשכו אוזניים

טייסון. במכות האלה הוא לא רצה להשתתףמייק טייסון לא מצליח להימנע מצרות. אלוף האיגרוף לשעבר בסך הכל רצה לאכול ארוחת ערב באירוע של חובבי איגרוף שהתקיים לכבוד ביקורו באנגליה, אבל נאלץ לעזוב כשחלק מהנוכחים התעקשו לתרגל את מיומנותם במהלומות דווקא באירוע החגיגי. טייסון ושאר הדוברים המתוכננים עזבו את האירוע ברגע שהחלה הקטטה, שכללה את ריסוקו של בקבוק שמפניה על ראשו של אחד הסועדים. המשטרה הגיעה למקום לאחר שכבר הסתיימה הקטטה, ולא ביצעה כל מעצרים.

עזובת'ך תפילות, יש כדורגל

וויין רוני. גם משה רבנו הלך ארבעים שנה במדברולסיום, עדיין בעולם הספורט, בכירי הכנסייה האנגליקנית כנראה קיבלו טיפ לוהט מלמעלה בנוגע לסיכויים של נבחרת אנגליה במונדיאל הקרוב, שייערך בקיץ הקרוב בגרמניה. בכירי הכנסייה דרשו לוודא שאוניברסיטת יורק, שם ייערך הסינוד הכללי של הכנסייה, תספק לאנשי הדת הנכבדים ''תנאי צפייה הולמים'', למקרה שאנגליה תעפיל לגמר גביע העולם – החל במהלך הכנס. רשם הסינוד, הכומר דייויד וויליאמס, אף ציין באופטימיות ש''יש תקדים תנ''כי לכך שתקופה של נדודים במדבר תסתיים בתום ארבעים שנה''. נבחרת אנגליה זכתה בגביע העולמי בפעם הראשונה והיחידה בתולדותיה בקיץ 1966. רמז רמז?
_new_ הוספת תגובה



סתמי ת'פה פרה את ,מה את מבינה
תמר (שבת, 30/12/2006 שעה 23:53)
בתשובה לורדית
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבנין הצנון
Artogeia rapae

תאור:
פרפר קטן עד בינוני ממוצא פליארקטי (אירופה, אסיה הממוזגת וצפון אפריקה). חדר לצפון אמריקה ואוסטרליה. בישראל הוא נפוץ בכל הארץ למעט המדבר הקיצוני, בכל ימות השנה. הוא הפרפר הנפוץ ביותר בקרבת האדם, בגינות נוי ובשטחי חקלאות. מוטת כנפיו עד כ- 45 מ''מ. לנקבה, בנוסף לכתמים שבחלק התחתון של הכנף הקדמית, ישנם שני כתמים עגולים גם בצד העליון של הכנף הקדמית. דומה ללבנין המעורק. בלבנין הצנון הרקע הכללי של הכנף האחורית התחתונה הוא צהבהב ואילו בלבנין מעורק הרקע הוא לבן ועורקי הכנף צבועות בירוק.
הנקבה מטילה את הביצים על הצנון, הכרוב ומיני מצליבים נוספים וכן על הרכפה והצלף. צבע הביצה לבן צהבהב.
הזחל הבוקע צבעו צהבהב ולאחר ההתנשלות צבעו הופך לירוק עם קו בהיר דקיק לאורך גבו. הוא בעל שערות לבנות קצרות מאד והוא מוסווה היטב בין עלי הפונדקאי וקשה למצאו. גודלו המירבי כ- 30 מ''מ והוא מתגלם, בד''כ על צמח הפונדקאי.
גודלו של הגולם כ- 20 מ''מ וצבעו ירוק או חום בהיר המפוספס בעדינות בצהוב. תקופת הגולם תלויה מאד במזג האוויר (משבוע בקיץ ועד לחודש בחורף).
_new_ הוספת תגובה



לא רע. מאיפוא זה לקוח? ''פלאים בעולם הגדול'' בידיעות?
מיכאל שרון (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 3:40)
בתשובה לתמר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני יכול לפברק ''ידיעות'' כאלו, להצחיק ולשעשע את הקוראים עד דמעות, אבל החבר'ה הללו בעיתון לא יתנו לי דריסת רגל שם, כי אין מי ש''יכניס אותי'' לשם, כפי שמקובל לקרוא לזה. בלי פרוטקצייה ופעולה בקליקה אין כאן כלום.
_new_ הוספת תגובה



לעמיש יש הרבה שכל ישר וגם הומור, ונעים לעיתים לקרוא תגובותיו
מיכאל שרון (שבת, 30/12/2006 שעה 23:04)
בתשובה למי אנוכי?
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויש לו ידע רב ונגיעה קרובה בהיסטוריה ובתרבות. אבל כן, האינטרנט הזה ממכר, ונוצר כאן הווי שלם של מלחמות היהודים - דבר לא חדש, רק שהמדיום הזה מעצים אותם. הנקודה היא שאינך חייב לצאת מביתך ולהסתובב בכבישים הפקוקים בשביל להיות מעורב, להתכתש, לצקת קצת תוכן לשעות הפנאי ועוד. אבל החוכמה היא לא לקחת מדי ללב, הרי הדבר לעיתים ממש מחליף את המציאות.
_new_ הוספת תגובה



לעמיש יש הרבה שכל ישר וגם הומור, ונעים לעיתים לקרוא תגובותיו
חתולה (שבת, 30/12/2006 שעה 23:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מיכאל נורא מזכיר לי את עמיש - אתה לא במיקרה אחותו של עמיש?
_new_ הוספת תגובה



הזדעזעתי לקרוא על האיומים הטלפוניים בחיסולך
מיכאל שרון (שבת, 30/12/2006 שעה 8:52)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסגנון ''מגיע לך כדור בראש, ובקרוב אני אבצע זאת''. למה כל מה שאנשים חושבים עליו פה זה ''כדור בראש''? למה לא ''מגיע לך מיליון דולר, ובקרוב, עקב קשרי הטובים והמועילים עם שרי אריסון, הדבר יבוצע''? לא מגיעה לנו קצת נחת? מה, המשגינערס האלה רוצים שכל הארץ תדבר רק בקול אחד, מקשה אחת, עם אחד - דיסקט אחד? שהארץ תתרוקן מחשיבה וחיות אינ טלקטואלית, וכל מה שישאר יהיה הצדעה לבעלי סמכות וחזקה שדברם גבבה ורשע, המיית זבל וסחי-רב?
_new_ הוספת תגובה



פרנואיד
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 9:18)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התיעוב שלי כלפיך והבוז לכתיבה הירודה שלך הם לגיטימיים ומצידי אתה יכול, זכאי ורשאי לחיות ככל שהמנגנון הביולוגי שלך יתיר לך.
האשמת שוא מטופשת כמו זו שכתבת כאן היא דבר הבל המצטרף לשאר ההבלים שכבר זכית למרוח על הנייר.
_new_ הוספת תגובה



התעוב שלך חסר ערך עמיש ואתה יודע את זה.
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 17:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מצטבר רק אצלך בכיס המרה הפרטי שלך.
בינתיים ,זה שמוכר ספרים לאלפים, מוּכָּר זוכה להערכה צבורית אדירה ומתפרנס מכשרונותיו הוא ד''ר אורי מילשטיין.

אתה אפילו מתבייש לחשוף את זהותך.
_new_ הוספת תגובה



שיצטבר איפה שיצטבר
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 17:36)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לו שום קשר לכך שאנשים לכאורה מאיימים על הכותב.

ולגבי ההערכה למילשטיין, נראה לי כי יש ביני לבינך חילוקי דעות קלים.
_new_ הוספת תגובה



שיצטבר איפה שיצטבר
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 17:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שתמיד יהיו ביננו אי אילו חילוקי דעות קלים.

מזכיר לי, בילדותי היו לי 2 דודים.

אחד אצלנ''יק ואחד איש חצרו ומעריצו של בן גוריון.
כשהיו מתכנסים אצלנו בחצר ביום קייץ חם ,היתה שם פופוליטיקה אמיתית, אף אחד לא ישן בשכונה. לעיתים הזמינו
גם משטרה להשתיק את הצווחות.
_new_ הוספת תגובה



כן אבל
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 17:50)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין חילוקי דעות לבין צירוף שמי לסיפור על איומי רצח יש מרחק גדול.
מילשטיין כרגיל אינו מבחין בין הסיוטים שלו לבין העובדות.
_new_ הוספת תגובה



כן אבל
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 17:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזמן טענתי שחיים ומוות ביד הלשון.
תמשיך ככה עם הקללות והנאצות, בסוף תוזמן יום אחד כחשוד באיום לרצח, שמך יחשף בצבור ויהיה למשל ושנינה , תפוטר ממקום עבודתך, אבל תמיד תוכל לסמוך אחלי שאשלח לך פיצוחים וקלטות של זהבה בן אום כולתום ויואל איבגי לכלא.

ואנחנו הימנמנים נדאג לך גם לחיי מין מהנים בכלא.
_new_ הוספת תגובה



התעוב שלך חסר ערך עמיש ואתה יודע את זה.
מיכלוש (שבת, 30/12/2006 שעה 23:38)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יבוא יום ועמיש יראה לכולם מי הוא , תספרו את הימים עד שהוא ירים את החצאית שלו.
_new_ הוספת תגובה



ראה נא את רשימתי אודות אורי מילשטיין
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 14:47)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ראיתי
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 18:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי חנופה חפים מכל נסיון לבדיקה רצינית.
_new_ הוספת תגובה



רשימת מופת.
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 18:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחח
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 18:11)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד גולדרייך אין לכם היום איזה פגישת בטלנים בשטיבעל שאתה בא כאן לצחוק ממר שרון?
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחח
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 18:17)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפחחחחחחחחח הזה שלך מלווה בתנועת יד סיבובית אופיינית נוסח ''למה מההה אתהההה? ''ובתנועות שחיטה?

עמיש היזהר... , קראדי וניצב לוי מחכים.
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחח
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 18:33)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צצצצצצצ
לא כל מה שלמדת אצל החברים שלך נכון גם לגבי אחרים.
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחח
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 19:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תתנצל, ההברההגרונית הזו די מתאימה לאישיותך.
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחח
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 19:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא אתפלא אם אתה גם אוכל עמבה בפרהסיה , ומנפנף בבית השחי אחר כך בציבור כדי לאוורר את הריח.
_new_ הוספת תגובה



אוי גולדרייך גולדרייך
עמיש (שבת, 30/12/2006 שעה 20:30)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה עושה את זה?
הרי אתה לא באמת רוצה להמצא במקום אליו אתה גורר את עצמך.
_new_ הוספת תגובה



אני לא רוצה להגיע לשום מקום
אבי גולדרייך (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 2:33)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסך הכל מתרשם .
_new_ הוספת תגובה



נוטוף
עמיש (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 7:41)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמכרים ותיקים הבה נציע לעצמנו להיות פחות בלתי רציניים.
_new_ הוספת תגובה



נוטוף
אבי גולדרייך (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 8:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאני אחד האנשים הבלתי רציניים ברחבי הווב
אבל עד כדי אמירת פחחחחחחח לא הגעתי.

דרך רציני זה -קפדן, מיושב, שקול; חשוב, כבד-משקל, בעל משקל; חמור, מסוכן, כרוך בקשיים

אינני עונה על אף אחד מהדרישות חוץ מהדרישה המופרכת למשקל אופטימלי.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שהציונות סיימה את תפקידה
גיל ש. (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 15:18)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נא לדייק:''חנוך יהודי לאדם היהודי, ומשטר יהודי, תהפוך את המדינה כאן ללגיטימית '' - זה מה שכתבת.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שהציונות סיימה את תפקידה
יובב (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 16:46)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה לגיל שתגובתו הסבה את תשומת ליבי לתגובתך הלא מדוייקת, בלשון עדינה.

לקרוא מסמך של 20 עמוד של פייגלין זה קצת יותר מידי בשבילי. תוכל להפנות לפסקה אליה אתה מתכוון?
_new_ הוספת תגובה



מיכאל ידיד היקר
סתם אחד (יום רביעי, 27/12/2006 שעה 15:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטרם התבגרת? מה זה הבכי הזה? אנחנו גרים בגטו הרבה יותר טוב מהגטו של רוסיה או קנדה.יש לנו כאן את מיטב הנוער והמדע.זה גטו שאנחנו אוהבים ולא נווטר עליו למען ארצות מולדתנו בגטות של המדינות הכי מתקדמות בעולם.

אני בעד גטו ציוני גדול, חופשי, פורח וחזק.
_new_ הוספת תגובה



מעורר מחשבה
לי–און הדר (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 2:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל

אתה מוכיח שוב העזה אינטלקטואלית!
_new_ הוספת תגובה



תודה לאון היקר.
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 8:16)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תודה לאון היקר.
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 8:50)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון,

ההתלות שלכה בכל בדל של מחמאה מזוייפת,
מעוררת רחמים.

לדעתי,
אתה אדם מוכשר, שאינו זקוק לרחמים...
_new_ הוספת תגובה



הבכיינות מעידה על חולשה
סתם אחד (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 8:56)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדוק את רשימת מאמריו של שרון וראה כי יש מכנה משותף לכולם והוא הבכיינות והמסכנות.
_new_ הוספת תגובה



למאמריו של שרון יש הרבה חסרונות
עמיש (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 12:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אף אחד לא יוכל לקחת ממנו את הראיה החודרת, את ההמשגות המבריקות, את השפה החיה והתוססת ואת תנופות המכחול העזות והמרשימות.
_new_ הוספת תגובה



החיסרון העיקרי
צדק (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההופך כל מאמר מופלא ככל שיהיה לסמרטוט ריצפה משומש,
הוא החוסר בתבלין האמת והיושר.

אם היה עוסק שרון בכתיבת סיפורי אגדות ומיתולוגיות יתכן ויתרונות אלו היו מספקים.
הבעיה שהוא מתיימר לדבר על המציאות בעבר ובהווה, שם האמת היא עיקר העיקרים.

זה מזכיר את המחמאות שקיבל אבא אבן על דיבורו הרהוט וידיעת השפות הרבות.
רק חבל שהוא ידע לדבר שטויות ברהיטות וב-‏7 שפות.
_new_ הוספת תגובה



ואני לתומי סברתי שרדיפת האמת בכל מחיר, ניתוץ גבבת שקרים
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:38)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומתוסי כזב הם מוקדי העיקרי (תרתי משמע).
_new_ הוספת תגובה



הכותב הוא מתחזה.
צדק (יום שישי, 29/12/2006 שעה 5:50)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אבל אף אחד לא יוכל לקחת ממנו את הראיה החודרת, את ההמשגות המבריקו
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 15:55)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אכלו לו , שתו לו, עשו לו ולא שלמו לו, לא?

יש כמה נוכלים מפוקפקים ומרושעים במוסד אקדמאי מפורסם שהתקדמו והגיע לפרופסורה על יסוד רעיונותיו המופלאים של מיכאל שלנו.
_new_ הוספת תגובה



יש בישראל בעייה של גניבת קניין רוחני, במקום הראשון בעולם
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 16:41)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האתר של משטרת ישראל היגדיר גניבת קניין רוחני כמכת מדינה, ומשרד הסחר האמריקני דרג את ישראל במקום ראשון בעולם בגניבת קניין רוחני. כנראה לא רק ''לי'' גנבו, אלא שמדובר במגפה, בסוג של עווית גנבנית, בקלפטומניה כפייתית יותר מהתנהגות פלילית ''רציונאלית'' למטרת מקסום תועלת. נוהגים גם להכפיש את המקור. סאוב שאין שני לו.
_new_ הוספת תגובה



הטיפול בפרשה מצד משטרת ישראל: עושר ולא במשפט
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 16:52)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני מבין שאתה מגבה גם את העבירות הקשות של פשיעה כלכלית בישראל
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 17:06)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החובקת מליארדים רבים. ורואה בחושפי שחיתויות ''אנשים בעייתיים'' שיש לפרוע בהם בכל דרך.

סקירתי המקיפה: מבט כולל על השחיתות, הפשיעה הכלכלית, הון וכלכלת הסמים והחמס האוליגרכי-קרטליסטי בישראל. זאת תוך הצגת פרמטרים רבים, כגון איכות השירותים כהחזר למיסינו, פשיעה כלכלית, קרטליזם ריכוזי-ממסדי, רמת ביורוקרטייה, עודף רגולצייה וכל היתר
_new_ הוספת תגובה



גניבות קניין רוחני בישראל כמכת מדינה
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 17:19)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באתר של משטרת ישראל
מאמרי על הפרות קניין רוחני בישראל באתר ''קופירייטס''.
http://www.copyrights.org.il/מאמרים.html
_new_ הוספת תגובה



גניבות קניין רוחני בישראל כמכת מדינה
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 18:55)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן נראה צערך, אך גנבים ונוכלים נמצאים בכל מקום על גבי הגלובוס.
_new_ הוספת תגובה



בסדר, בסדר, אך נראה שבמקומותינו לפעמים מגזימים יתר על המידה...
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 19:54)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המציאות של רפורמטור ומבקר בסביבה מסואבת
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:12)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסביבות כאלה יש גדימת איברים וירטואלית יותר ופחות וסוגי פריעה שונים ומשונים. גם הביזוי המילולי קיים, שכן מדובר באנשי מלל ריק שאין לו שום בסיס מושגי ומציאותי (שהרי בסביבה מסואבת מעוותים את תחושת המציאות ואף הופכים אותה על פיה). בקיצור - מי שמתעקש לעשות דבר מה בסביבה כזאת, פועל במרחב מבאיש של ריפוש וחוסר מציאות איתנה שרוב רובה זבל. לאון הדר אגב הוא עיתונאי אמריקני משובח, ישראלי לשעבר.
_new_ הוספת תגובה



המציאות של רפורמטור ומבקר בסביבה מסואבת
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר לקבל קשור למאמרים שכתב מר לאון הדר המשובח.?
_new_ הוספת תגובה



כתוב ''leon hadar '' בגוגל, וצא מעט מעליבותך. יש גם מציאות אחרת
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:22)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כתוב ''leon hadar '' בגוגל, וצא מעט מעליבותך. יש גם מציאות אחרת
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על הקישור מר שרון, ונוח לי מאוד איפה שאני נמצא.
_new_ הוספת תגובה



חנוך לוין כתב פעם ב''מלכת האמבטיה'':
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:33)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו אנשי בסדר,
אנשי בסדר גמור
דור הולך ודור בא
ואנו נישארים לעולם
כי טוב, מסריח וחם.
_new_ הוספת תגובה



חנוך לוין כתב פעם ב''מלכת האמבטיה'':
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:37)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתפלא איך איש אשכולות כמוך , דבק ומצטט בכתבן חסר ערך ספרותי ממשי כמו חנוך לוין.

אתה בהחלט לא מצליח להרשים אותי עם הציטוטים הדיכאוניים האלה.
בכל אופן הרבה הבריאות ואושר מיכאל .
_new_ הוספת תגובה



למה דיכאוניים? אני נוהג לשיר ''הופ הופ, לחיי העם הזה
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:40)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה טוב שהוא כזה, הופ הופ הופה''...
_new_ הוספת תגובה



חנוך לוין כתב פעם ב''מלכת האמבטיה'':
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:41)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכך מקרה נראה לי שאתה כותב ממקום שיש בו הרבה הרבה שנאה וכעס .

לא ברור לי למה.
קראתי למשל את מאמרך על מרוקאים ואנשי המזרח, וזועזעתי מהגזענות הבוטה שבו.
ושוב, לא ברור לי למה.
חארות יש בכל מקום מלאכים יש רק בשמיים.
אם כולם היו מלאכים העולם היה משעמם או שאנחנו כנראה בגן עדן.
_new_ הוספת תגובה



ועכשו תור הגנבת ההכפשה השקרית?
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 10:57)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רחוק מגזענות, לא גזענות ולא בטיח, ורשימותי המאופקות היו תגובות נגד במוצהר לרשימות שהופיעו כאן המסיתות נגד אשכנזים ומצדיקות את השואה ביהודי אירופה, תוך הסתמכות על גדולי הדור, הבאבות מנתיבות ודומיהם.

תגובה 66872
_new_ הוספת תגובה



ועכשו תור הגנבת ההכפשה השקרית?
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 12:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה הבאבא מנתיבות מצדיק את השואה?
_new_ הוספת תגובה



''הניספים בשואה שילמו על חטאיהם או היו גלגול של נשמות חוטאות''
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:34)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו גרסה נפוצה מאד בחוגים הללו.
_new_ הוספת תגובה



איך אתה לא מתבייש?! ראה מה כתבת על השואה
סתם אחד (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:45)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''....קשה לאמר זאת, אך כנראה לא סתם המדינה התרבותית וההגונה ביותר באירופה ניתקפה בחמת זעם רצחנית כלפי עם זה, שכמות הנוכלים חסרי הגבולות עולה בו בהרבה על בני עמים אחרים....''

תגובה 51663
_new_ הוספת תגובה



הסופר א.ב. יהושע כתב זאת בשנת 2000 ולאחר מכן בשורה של מאמרים
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 13:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה זה אחד הנידבכים העיקריים בטעונו מדוע עלינו להגדיר לעצמנו גבולות. אני רק ציטטתי זאת.
_new_ הוספת תגובה



בולשיט. טרם הבאת מראה מקום לטענתך על דבריו של א.ב יהושוע
סתם אחד (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 15:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שהתבקשת לעשות זאת מס' פעמים וסרבת.
_new_ הוספת תגובה



המציאות של רפורמטור ומבקר בסביבה מסואבת
חזי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 12:08)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מזכיר לי ידיד,
עיתונאי לשעבר (לא אזכיר את שמו),
אשר היה מתקשר לאנשים שונים ומשונים,
ושואל אותם ''יש לכם זבל לפרסם'' ?

הוא ממש התכוון לזה.
זה מה שנותנים היום בעיתונים, וכנראה זה מה מה שקוראי העיתונים רוצים לקרוא...

חבל.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מצויין
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 5:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל השמצת את המרוקאים: קבל צל''ש.

שנית, על פי הכתוב, כל אחד שירד מהארץ הוא למעשה אדם יותר מוצלח ויותר ''מתקדם'' מכל מי שנישאר בארץ: תודה רבה על המחמאה.

שלישית, שלישית זה שלישית כבודה במקומה מונח.

רביעית, הציונות עוקרת תורה מהיהודים.

רגע רגע עכשיו שאני קורא את זה אז הכל כבר כתוב ממזמן ולא חידשת שום דבר...

וואאללה כתבה טובה.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מצויין
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 5:49)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נידמה לי שיש בעיות מבניות במאמר שלך...
_new_ הוספת תגובה



מה זה ''ציונות''?
לי–און הדר (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 21:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בן גילו של מיכאל וכשאני קורא את הויכוח כאן, יש לי תחושה של Deja vu all over again: האם נוצרה בישראל אומה ''יהודית'' או ''עברית'' או ''ישראלית''? מה הקשר בין ישראל והיהדות או ה''גולה''? האם יש להפריד את הדת מהמדינה?כיצד - אם בכלל - יכולה ישראל להשתלב באזור? (זוכרים את ה''מרחב השמי''?) וכמובן כל נושא מערכת היחסים עם ה''מיעוט הערבי'' והפלשתינאי. דפדפו בגיליונות ישנים של ''קשת'' ו''העולם הזה'' ותגלו שבאופן עקרוני הרבה לא נשתנה כאן מאז התנועה ה''כנענית'' ועד ל''פוסט ציונות''.(אני ממליץ לקרוא את החשבון הלאומי'' של בועז עברון למי שמחפש ניתוח היסטורי של הויכוח--המאוד,מאוד ישן הזה.באופן כללי (מאד..) כמי שרואה את עצמו כ''מטריאליסט'' ולא ''אידיאליסט'' (אני מתכוון לויכוח הפילוסופי על הקשר בין רעיונות ומציאות) נראה לי כי ישראל נמצאת כיום על צומת דרכים היסטורית (סליחה על הקלישאה).יש כיום רוב לא יהודי בארץ ישראל, ולמעשה אם לוקחים בחשבון את האוכלוסיה הערבית(אזרחי ישראל) פלוס ה''עולים'' הרוסים הלא-יהודים (אך דוברי עברית)-הלשכה לסטאטיסטיקה מתארת אותם כ''אחרים''- פלוס העובדים הזרים פלוס נטורי קרתא,אגודת ישראל,וכו' אנו מתקרבים למציאות שבה יהיה רוב לא-ציוני במדינת ישראל עצמה.למעשה ארה''ב כיום היא מדינה ''נוצרית'' יותר מאשר ישראל היא מדינה ''יהודית.'' לכן The best case scenario הוא לנסות להפוך את ישראל למדינה ''נורמאלית'' -זאת למעשה היתה מטרת הציונות-המבוססת על הגדרה לאומית מערבית --אומה ישראלית דוברת עברית שהיא גם יהודית כמו שאירלנד היא קתולית ולא כמו שפקיסטאן היא מוסלמית. זאת תהיה מדינה מתקדמת מבחינהחינוכית,מדעית וכלכלית שתוכל להצטרף לאיחוד הארופי.The worst-case scenario אם התהליכים הדמוגראפים ימשכו,תיוצר בין הים והירדן מציאות דו-לאומית או רב-לאומית בארץ ישראל עם מיעוט יהודי גדול בשפלת החוף כאשר The best and the brightest יעברו לגור ב''גולה.''
_new_ הוספת תגובה



מה זה ''ציונות''? אורח חיים יצרני, דת היצרנות אם תרצה
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 22:00)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז הפרוייקט הציוני או הישראלי הופך להיות הגדרת מימדים ואופרציות כיצד להפוך את ישראל לנורמאלית, תוססת, למדינת תרבות מתקדמת, יעילה, מעוטת בירוקרטיה, שחיתות, ומרובת נתיבים לחיים ראויים (במקום פקוקה על ידי בעלי חזקה ואינטרסים מונופוליסטיים בכל שטחי החיים) אולי שוב תוך שיבה לחזונו הליברלי של הרצל, שננטש על ידי גישות אוטוריטאריות ושואפות הומוגניות ואחידות שהתעצמו בישראל. אולי מוטב לעסוק ב''איך'' במקום ב''מה'' (הגדרת מהות או זהות).

ככל שבקיום ניפרשים יותר נתיבי עשייה, פחות פיקוקים וחסימות, יותר אפשרויות לתפעול אוטונומיה אישית (במקום קבלת מרות של בעלי חזקה בתחומי דת וחברה), יותר שאיפה ליעילות ויצרנות, כך המגמה לכפות מהות אחת, רגרסיבית, מגבילה (דת למשל או כל תוכן מהותני אחר) כשבצידה המשלים ההתפרקות, התפזורתיות, החפיפניקיות והנהנתנתנות המסוממת - בצד הפקת שממונן של צעירים מושחתים (רובם שייכים לשכבה אליה מוזרמים משאבי המדינה) במעשי אלימות ופרע - כך המגמות הללו מתפוגגות.

זוהי דת היצרנות והיעילות, אם תרצה, מעין וריאציה מושכלת של דת העבודה מראשית הציונות. העשייה המושכלת סוחפת ומפוגגת מגמות רגרסיביות. האדם הוא מה שהוא מייצר, ואין להעניק לו מהות אקסוגנית הניכפית על ידי בעלי סמכות.
_new_ הוספת תגובה



יעילות, רב מימדיות ומורכבות
מיכאל שרון (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 22:58)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כוונתי למושג ה''יעילות'' המקובל כאן, שהינו חד מימדי וחטפני ורואה היבט אחד תוך הזנחת היבטים אחרים: למשל ''חיסכון'' בכיתות ובעלויות חינוך, במחיר ציפוף הכיתות, דבר המביא לירידת איכות הלמידה ולירידת יכולותיהם האינטלקטואליות והיצרניות של התלמידים. במקרה זה למשל, התפוקה הינה העלאת יכולת התפוקה האינטלקטואלית של התלמיד, הגברת יכולות האוטונומייה שלו כלפי תפקוד רב מימדי ומארגן, כאדם בן מינו. הכוונה ביעילות היא במובנה הפשוט אך הכולל, של איפשור הגברת התפוקה ואיכותה והתמדתה ככזו, תוך מגמת צמצום לטווח זמן כלשהו בהשקעת משאבים. תפוקה X איכות X עמידות לטווחים לא קצרים הינו ווקטור של תפוקה, שמשמעותו בן היתר תפוקה ברת קיימא ומתמדת יחסית, מעבר לקונסטלציה רגעית כזאת או אחרת. כך למשל האתולוג קונרד לורנץ מגדיר את האינטליגנציה האנושית כמפעל בו השקעה ברגע נתון והגברת המורכבות, מביאה לחיסכון בעלויות מאוחר יותר. זוהי כבר הגדרת יעילות התואמת פעילות אורגנית מושכלת וחדורת אינטליגנציה ואירגון, תוך הכנסת גורם משך הזמן, בניגוד להתייעלות נקודתית בזמן, שאופקה הוא ראיית השורה התחתונה במאזן, תוך צמצום מימדים, והשגת תועלת רגעית במחיר נזק מתמשך במימדים אחרים -הפרקטיקה האקסקוטיבית החטפנית הנפוצה בישראל. זהו מושג של יעילות לא קומפנסטורי (תועלת מיידית במחיר נזק במימדים אחרים) המחייב היבט נירחב.
_new_ הוספת תגובה



'לי-און הדר' נראה כשם עט נסתר של מיכאל שלנו המהלל ומשבח את מיכאל
אודי חמודי (יום שישי, 29/12/2006 שעה 10:07)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



צריך להחליט מיכאל, אם ליאון הדר עיתונאי אמריקאי או טוקבק ישראלי
אודי חמודי (יום שישי, 29/12/2006 שעה 10:12)
בתשובה לאודי חמודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



צריך להחליט מיכאל, אם ליאון הדר עיתונאי אמריקאי או טוקבק ישראלי
לי–און הדר (יום שישי, 29/12/2006 שעה 19:34)
בתשובה לאודי חמודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אודי חמודי היקר:

לא. אני לא talk back.אני קיים...תמצא בבלוג האישי שלי http://globalparadigms.blogspot.com/ פרטים עלי ועל כתיבתי, כולל ספרי האחרון שאותו ניתן לרכוש...בכל מקרה, אני מתייחס למשוואה הדר=שרון כמחמאה.
_new_ הוספת תגובה



רק איך נדע שלי-און הדר = leon hadar ?
אודי חמודי (שבת, 30/12/2006 שעה 4:49)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה מוסגל להוכיח שאתה לא עובד עלינו?
לדעתי לא.
לי-און אינו ליאון.
לי-און זה שמאלץ' זה כאילו ליאון
_new_ הוספת תגובה



רק איך נדע שלי-און הדר = leon hadar ?
אבי גולדרייך (שבת, 30/12/2006 שעה 17:30)
בתשובה לאודי חמודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי זה הליאון מהאמרה ''על הפָּטַה די ליאון ''
זכור לטוב גם הפתגם הפתגם - '' על הפָּטַה די מושון''
_new_ הוספת תגובה



רק איך נדע שלי-און הדר = leon hadar ?
לי–און הדר (שבת, 30/12/2006 שעה 18:20)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תמיד מויכוח פוליטי לוהט כולל מכות מתחת לחגורה מידי פעם. אבל זה קצת מגוחך שאני צריך להגן על שמי --תרתי משמע --במיוחד שאלו השוללים את ''קיומי'' אין להם את האומץ האישי להזדהות. ''אודי חמודי'' זה אפילו לא מקורי במיוחד.עוד פעם:המידע האישי שלי נמצא ב-http://globalparadigms.blogspot.com/. אגב: ד''ר לי-און הדר. אני מציין זאת כשאני פונה לבוגרים המצטיינים של הגנון המקומי.
_new_ הוספת תגובה



בורותו של הכותב בנושא היישוב בארץ ישראל.
אבי גולדרייך (יום שישי, 29/12/2006 שעה 6:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ ישראל היתה תמיד ארצו של העם היהודי- .
הן ברמת העיקרון, אבל גם באופן מעשי.
לא היה יום אחד בארץ ישראל במשך אלפיים השנה שלא שהו בה יהודים.

עד הכבוש המוסלמי היה אף ישוב פורח, רוב רציף וברור.

רוב מניין תושביה ומגיניה של ירושליים שנכבשה על ידי

הצלבנים היו יהודים שרובם נטבחו על ידי הצלבנים.

ארבעת הערים הגדולות בארץ- ירושליים, צפת , טבריה, וחברון היו מאוכלסות תמיד ביישוב יהודי וברוב התקופות בעל רוב ברור.

עליות היו תמיד, לעיתים בקילוח דק, ולעיתים בזרם עבה.

ב1695 בוצע סקר מקיף על ידי הגיאוגרף hadriani Relandi

ממצאי הסקר פורסמו בשלושה ספרים עבי כרס שהאוריגינאל שלהם בידי (ולצערי אינני מסוגל להעלות צילומים כאן בפורום)

ובכן, בין השנים 1695- 1700 שנות הסקר עברה משלחת בראשותו של רילאנדי ובמימון הכנסיה הקתולית בארץ ישראל וערכה סקר גיאוגרפי ודמוגרפי מדהים שרוכז בספר.
המשלחת עברה כפר, כפר, חורבה חורבה, מצאה את הקשר התנכי העתיק של מיקום החורבה והשם התנכי (הספר כתוב בלטינית, ועברית, ערבית ויוונית).

הממצא החשוב ביותר הוא שרוב! תושבי הארץ יהודים.
לאחר מכן יש מוסלמים ונוצרים במידה שווה.

בעזה למשל , היה רוב יהודי ברור, (תקופת נתן העזתי למי שמכיר) יהודים שישבו בחוות בעיר, הנוצרים היו מיעוט , והמוסלמים היו יושבי עראי בידואים שנשכרו על ידי היהודים לעבודה ולשמירה.

אפילו בשכם היו 7 משפחות יהודיות שמנו ארבעים איש, 45 משפחות שומרוניות, ו54 משפחות ערביות נוצריות מחמולת נאטשה שהתאסלמו אחר כך.- לא היו מוסלמים בכלל.

רוב היישובים הערביים בארץ לא היו קיימים בכלל .
לצשל יישוב כמו יפיע היה חורבות של יפיע המקראית,בית כנסת, ומעין עם עץ תאנה - הערבים התיישבו שם אחר כך.

הארץ היתה ברובה שממה- עם חורבות.

התעמולה השיקרית הערבית מחפשת אנשים כדוגמת מיכאל שרון כדי למכור להם מעשיות סבתא על עם לא עם פלסטיני שהיה כאן .
_new_ הוספת תגובה



כמה הערות
לי–און הדר (יום שישי, 29/12/2006 שעה 8:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל היקר:

אני בהחלט מסכים איתך לגבי הצורך להתמקד בביעור השחיתות. נראה לי שישראל יחד עם קפריסין וסרביה הפכו להיות למדינות מקלט לגנגסטרים רוסים עם קשר כלשהוא ליהדות. זה מעלה את הצורך בשינוי בחוק השבות ולחייב מהגרים לישראל לעבור בחינות ובדיקות בדומה למהגרים לארה''ב או קנדה. בכל מקרה,כמי שבין השאר מכסה את ואשינגטון לעתון בדרום מזרח אסיה יצא לי די הרבה לבקר בסינגפור שמהרבה בחינות יכולה להיות מודל לישראל במיוחד בכל מה שנוגע למערכת הכלכלית והפיננסית ושלטון החוק (כמובן שאני מסתייג מההגבלות הפוליטיות בסינגפור).ואני לא מקורי כאן, אבל מדובר בחוקה כתובה לישראל, שינוי היחסים בין הדת למדינה ורפורמות כלכליות מסוג אלה שהפכו את אירלנד ל''נמר קלטי.''לצערי ללא שינוי בתנאים המדיניים יהיה קשה ליישם זאת (לי קוואן יו שהוא נחשב לאב המייסד של סינגפור הסביר לאחרונה בראיון ל Foreign Affairs כי לישראל יש כל הנתונים להפוך לסינגפור של המזרח התיכון אך רק בתנאים של שלום באזור או לפחות הסדר יציב. התגובות למאמרך,כולל החזרות על סיסמאות ו''נתונים'' הסטוריים --כאילו שזה משנה מבחינה מעשית שהיה ''רוב יהודי'' בעזה במאה ה-‏16 (יהודים היוו רוב או מיעוט גדול בסאלוניקי,באזורים במזרח ומרכז ארופה. אז מה?)-- משקף ניתוק מהמציאות שדומה מאוד לחלומות השוא של בוש והנאו-שמרנים על ה''דמוקראטיזצייה של המזה''ת.''
_new_ הוספת תגובה



העובדות הן העיקר
דוד סיון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 9:04)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. טענות, ולא חשוב על מה, בלי שהן מבוססות על המציאות (=נתונים) הן מילים מיותרות (או 'נבואות'). כך גם המצב כאשר מיכאל טוען במילים גבוהות שהארץ מלאה שחיתות מבלי להציג את העובדות ובלי ממש להציג את הפרספקטיבה (השוואת נתונים למדגמים אחרים).

2. הקשר של המציאות עם המציאות ההיסטורית הוא בסיס חשוב לקיום אנושי. לכן יש מקום לטענות המבוססות על נתונים היסטוריים כי הן טענות על הבסיס לקיום האנושי שלנו. הן משקפות קשר למציאות. לכן לא ראוי לזלזל בהן, כמו שמשתמע מדבריך כאשר אינך מציג נתונים סותרים. מצד שני אם מדובר רק בנתון היסטורי נקודתי ובמאות שלאחר מכן היתה מציאות אחרת הרי שיש אולי רלוונטיות לטיעונים שלך.
_new_ הוספת תגובה



מכחישנות משונה או הכחשה
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 12:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, ניתן להבין מנגנוני הכחשה, כגון זה של חולה סרטן בשלב סופני. אך לשייך לטענתי, שכיום מקובלת בהרחבה בישראל מעמד אידיוסינקראטי חסר ביסוס זה דבר תמהוני משהו(למה חסר ביסוס - זו אמירה בהבל פה. זה מבוסס ככל שמבוסס יכול להיות מבוסס. שים לב שאינך מגדיר כל קריטריון גידור (דמרקציה) מתי הטענה אודות השחיתות בישראל תעבור למעמד של דבר מבוסס. הכרזות אולמרט והשר לביטחון פנים דיכטר על מלחמה נרחבת בשחיתות ובפשע המאורגן, כשקדם לכך נתניהו, שהיציב את המלחמה בשחיתות בראש מסע הבחירות הקודם שלו? יש. הכרה נירחבת של בכירי העיתונאים כגון עורך מעריב ודן מרגלית? יש. הטלויזיה הישראלית בכל ערוציה? יש. דוחות של הבנק העולמי וה-BDI? הכרה ציבורית רחבה בשחיתות והעלאת הנושא במלוא כאבו על סדר היום? יש. מאמרים מקיפים במיטב העיתונות העולמית כגון הירחון הצבאי הבריטי JAINS ? אתה מזכיר לי מכחיש שואה, שיש צורך כל פעם מחדש להראות לו את הפרוטוקולים ממשפט אייכמן או החומר שפורסם על ידי יד ושם, מכון ויזנטאהל, קיבוץ לוחמי הגטאות ועוד. אני סבור שאם בחרת לומר דברים כה משונים, אתה ערוך היטב למאבק המכחישני שיבוא עכשו, אך זכור שיהיה מדובר מצידך רק במלל רהוט, בשימוש בטענות מתודולוגיות נכונות לעצמם, אך שאינן ברות ישום במקרה זה, בקיצור, ניסיון ליצור מצג שווא מפואר באמצעות אמירות רהוטות. נ.ב. את הנשיא קצב, הדמות היצוגית ביותר בישראל כבר כבר היזכרנו?

הנשיא קצב כסימפטום של השחיתות
ריכוז חומר בנושא השחיתות
_new_ הוספת תגובה



על מנגנוני הכחשה
דוד סיון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 14:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי לא ראיתי עד עתה את ההודעה שלך שכותרתה ''מכחישנות משונה או הכחשה'' (תגובה 90118). בתגובתי הקודמת להודעתך השניה אכן הבהרתי את מהות הביקורת שלי. בשורה התחתונה הדרך שאתה מציג את עמדתך לא מאפשרת את מבחן ההפרכה (תגובה 90122).

לסיכום השתתפותי בדיון הזה בכלל:
1. לא טענתי שדבריך חסרי ביסוס אלא שלא הצגת את הביסוס.
2. קרא שוב בתגובה 90122 מה כתבתי על המאמר שמדווח על הדו''ח של הבנק העולמי ו-DBI.
3. אם יש כאן מנגנוני הכחשה, הכחשת שואה או אמירות בהבל פה אתה צריך לחפש אותם במקום אחר...
_new_ הוספת תגובה



גמביט המכחישנות - ההתייחסות לריבוי ראיות כאל רעש לבן
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 16:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריטריון הניתנות להפרכה כפי שנוסח על על ידי פילוסוף המדע סר קרל פופר בספרו conjectures and refutation מתייחס לתקפותן של טענות אמפיריות. אלא שבנושאי שחיתות אין כמעט להשיג, מטעמים עקרוניים, ראיות כמותיות ישירות, מהטעם הבא:

וכך, מסתמכים בהערכת רמות שחיתות על עדויות מתכנסות, דהיינו, ראיות מכיוונים רבים ושונים, תוך גיבוש ראייה הצברית, דהיינו אי הסתמכות על כל פרט בניפרד והסתמכות רבה על עדויות נסיבתיות. המשתנים השונים הינם לרוב איכותיים qualitative על סקאלה נומינאלית, ולא משתנים כמותיים, כלומר יש כאן בעייה של כימות. דווקא ריבוי הראיות המצטברות מכיוונים שונים מאפשר את הגמביט בו נוקט כאן דוד, דהיינו התייחסות לריבוי הראיות הללו כאל רעש לבן, תוך הצבת שאלה מדומה pseudo question כפי שכינו זאת האמפיריציסטים הלוגים: אז איפוא ההוכחה? זאת תוך אי הגדרה של הנקודה בה הערמת הראיות הופכת את הנושא מחסר ביסוס למבוסס תוך הבעת אי נחת כללית מריבוי הראיות הללו. אכן, ראינו אותו גמביט ממש בכנס הכחשת השואה שכינס אחמדינאג'ד, כאשר אחד הנואמים שאל בקול רועם בעל הקטדרה: ''איפוא ההוכחה לשואה...? בלי הוכחה מדובר בספקולציה...''.

קראו המאמר: האם יש בישראל פאשיזם אוליגארכי?
_new_ הוספת תגובה



גמביט התירוצים של העצלן
דוד סיון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 19:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוקא אם יש ריבוי ראיות, כפי שאתה טוען, קל להציגן.
העצלן (המכחישן) מעדיף להציג אוסף תירוצים כדי להמנע מהצגתן.

זכותך מיכאל לנהוג בדרכו של העצלן...
_new_ הוספת תגובה



בעניין הביסוס
עמיש (יום שישי, 29/12/2006 שעה 16:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כל כתבה צריכה להציג את ''הביסוס'', בהחלט יש מקום לכתוב על דברים כשהביסוס נמצא במקומות אחרים.
אם אני כותב על יציאת מצרים אני לא צריך להכניס את התנך לכתבה.
מאידך, אם יש נתונים ידועים הסותרים את המסקנות בכתבה, על המבקרים להביא את הביסוס לבקורת.
_new_ הוספת תגובה



נכון
דוד סיון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 19:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אחד לא חופשי לכתוב כרצונו על ריבוי ראיות מבלי להציגן.
מאידך כדי לתת משקל לדבריו עדיף שיציג את הנתונים שברשותו ועליהם מסתמכים דבריו.
_new_ הוספת תגובה



אלא שיש דברים שהם ברקע הכללי המוכר לכל
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 19:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כגון עניין השחיתות בישראל. כפי שאומר עמיש בדין, אין כאן צורך לגלות כל פעם מחדש את אמריקה. אין כאן טענה חדשה ולא מוכרת שיש לבססה.
_new_ הוספת תגובה



טענות כמו שלך קוראות להצגת הנתונים
דוד סיון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 19:31)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שכמוך מרבה בשימוש במושגים כמו 'השיעור הגבוה בעולם', 'הרמה הכי נמוכה' וגם ''דברים שברקע הכללי המוכר...'', מעיד על עצמו שהוא מכיר את הנתונים ושדבריו מבוססים על הנתונים. לכן כדאי להציג את הנתונים בדרך שתוסיף משקל וערך לדבריו. לכן אין צורך להתעטף באוסף תירוצים מדוע זה מיותר, בלתי אפשרי וכדומה.
_new_ הוספת תגובה



כוונתך ששוב הייתי צריך להציג בשולי המאמר את הקישורים וחומר
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 20:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על השחיתות בישראל, דבר שעשיתי ודשתי בו פעמים כה רבות, ואף אחרים דשו בו מספר עצום של פעמים?

הדוגמא של עמיש אודות הבאת התנ''ך ומראה המקום המדוייק ליציאת מצרים כהוכחה לאיזכורה במקורות, מתאימה כאן להפליא.
_new_ הוספת תגובה



היטבת לנסח
דוד סיון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 21:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה דש וחוזר ודש באותה הצורה בלי להוסיף ערך בגלל
החסרון שנובע מאי הצגת הנתונים. במקום להוסיף ערך
אתה מוסיף תירוצים מדוע לא. אז תהייה בריא ומאושר.
_new_ הוספת תגובה



זעקי ארץ מושחתת: העיתונאי הבכיר אריה אבינרי באספת אגודת אומ''ץ
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 12:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שחיתות תרבותית בישראל
תרבות הסמים במערכות העיתונים בישראל
מדוע דפוס החמסנות נפוץ בישראל
הטענה הסבירה ביותר של דוד היא אודות נתונים השוואתיים. אך אלה עולים מנתוני הבנק העולמי ו-DBI, מדרוג ישראל הגבוה על ידי משרד הסחר האמריקני בנושא גניבת קניין רוחני, מהנתונים אודות אלימות נוער בישראל כגבוהה בעולם, ומאין ספור אינדיקציות על כך שמדובר באחת המדינות המושחתות ביותר במערב.
_new_ הוספת תגובה



הטענה החשובה
דוד סיון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 13:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אינך מציג נתונים וכאשר עולה הנושא אתה שולח לקישורים שעוסקים בנאומים ומאמרים על הנושא שגם הם לא ממש מציגים נתונים. אין בדברי טענות שהדברים עליהם אתה מסתמך לא נכונים או כן נכונים אלא שאי-אפשר להפריך אותן בלי לדעת את הנתונים עליהם הן מבוססות.

אחרי חיפוש בין הקישורים שהצגת כעת (לא במסגרת המאמר), לאחר שנשאלת מצאתי רק מאמר אחד שלא ממש מציג את הנתונים. הוא מציג מדדים שחושבו על ידי סקר של הבנק העולמי ו-DBI, בלי להציג את הנתונים מהם חושבו המדדים. בכל זאת הנה מה שבין השאר נאמר בדיווח: ''כלכלני BDI מציינים, כי המדדים הנמוכים שרושמת ישראל, בכל הפרמטרים המרכזיים, הם פועל יוצא של המצב הביטחוני יחד עם אי ודאות פוליטית ופרשיות שחיתות שפגעו בשלטון בשנים האחרונות'' (http://www.nfc.co.il/archive/001-D-77164-00.html?tag...).

על פי האמירה הזאת שגם נמצאת במקום אחר בדיווח, מקור הדירוג הנמוך הוא המצב הביטחוני ואי-הודאות הפוליטית שלדעתי היא פועל יוצא של המצב הביטחוני. השחיתות באה רק במקום השלישי.

אם במסגרת המאמר שלך היית מציג חלק מן הנתונים ומפנה לקישורים שמציגים את הנתונים המקוריים אפשר היה להתווכח או לתמוך בעמדתך. הדרך שאתה עושה זאת לא מאפשרת לבדוק את אפשרות ההפרכה. זהו בסיס הביקורת שלי על הדברים.
_new_ הוספת תגובה



זכל מה שאתה טוען בן סברות כרס לא מבוססות
אבי גולדרייך (יום שישי, 29/12/2006 שעה 13:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שחיתות, גניבה , רמאות וכו קיימים בכל מקום בעולם.

מנסיוני (ומנסיונם של בעלי עסקים ישראלים רבים אחרים,) וכאדם שעושה עסקים במדינות ''מתורבתות'' אני מודיע לך שהשקרנים הגדולים ביותר הם הגרמנים.
למעשה אין כמעט סיכוי לתפוס אותם דוברי אמת .

כנ''ל במדינות כמו רומניה, הונגריה צרפת הולנד בלגיה וכ''ד.

דווקא אנו הישראלים זוכים לשם טוב סחוגים הפיננסיים האירופים כנשי עסקים ישרים והגונים.

דווקא הפולנים , רובם דוברי אמת ולא שקרנים אולם הם אנטישמיים חבל על הזמן.
_new_ הוספת תגובה



מה גרוע יותר גנב או אנטישמי?
לופי (יום שישי, 29/12/2006 שעה 13:23)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אבי, תודה על המידע המועיל. אין כמו ניסיון אישי
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 13:57)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אבי, תודה על המידע המועיל. אין כמו ניסיון אישי
מוישה משנקין (יום שישי, 29/12/2006 שעה 19:36)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבותי המתדיינים. חבל על הזמן שלכם ועל הטירחה. מ.מ.שרון הנו תבוסתן אנטישמי ושונא ישראל כרוני, פרנואידי, ופתולוגי. כל מה שהוא יודע לעשות מרוכז ברשימתו הנוכחית. כל מה שהוא כתב עד כה ושיכתוב גם להבא, סובב סביב מכסימום עשרה תזות מגוחכות, שקריות, ולא מציאותיות שלו. והוא חוזר ברשימות שלו בניסוחים שונים על אותם התזות כל פעם מחדש בשינוי צורה והיפוך קלפים. הצרה שלו היא- שהוא מעולם לא הקים משפחה, לא הוליד ילדים, לא תמך בהורים, לא עבד למחייתו כאחרים, ולא חי כבן אדם נורמלי: מרירות אוכלת אותו והוא מוציא את זה על הקוראים- על אנשים שמעולם לא אהב, והוא בכלל לא אהב ולא אוהב אנשים ועוד יהודים- שנואי נפשו המעונה.
מדינת ישראל היא פלא מופלא ונהדר, שרק עם מוכשר כיהודים היו מסוגל להקים, אחרי גלות כה קשה וממושכת, והנוער שלנו הוא בריא חזק נבון ומצוין, וכמו בכל העמים יש בינינו בורים, פושעים, רעים וגועליים. אז מה? סו וות?
ויש בינינו מ.מ.שרון שמרעיל את האווירה בטישטושים המעוותים שלו. צא כבר מתוכנו יא פסיכי לא נורמלי...
_new_ הוספת תגובה



תור הכפשת השקרים מצד בעלי עניין אנונימיים
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 20:11)
בתשובה למוישה משנקין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הצרה שלו היא- שהוא מעולם לא הקים משפחה, לא הוליד ילדים, לא תמך בהורים, לא עבד למחייתו כאחרים''

יש לי בן בן 22, דניאל, שנה שנייה בהצטיינות בחשבונאות וכלכלה באוניברסיטת תל אביב, החתימוהו כבר בשלב מוקדם זה בפירמה הטובה ביותר בעולם לראיית חשבון, ארנסט אנד יאנג, לעבודה עם סיום לימודיו.

לא רק שאני עובד, גם בשבתות וחגים, ועבדתי במחקר שנים רבות, אלא שהתחלתי לעבוד עוד בגיל 11 מתוך נטייתי לעצמאות, בזמן לימודי בעממי, במשלוחי פרחים, את אופני הראשונים קניתי מכספי, עבדתי גם בגיל 15 בזמן לימודי התיכוניים בבניין, וזאת אף שמשפחתי אמידה למדי, ועבדתי בהיותי סטודנט. מוטב גם שלא תגלה עוורון לאיכות החומר שלי והגישה הרב תחומית המתפרסת על תרבות, חקר אמנות, פילוסופיה של המדע, תאולוגיה וכד'.

בקיצור, הכפשת שקרים הפוכה למציאות. איזו ניבלות חסרת גבולות.
_new_ הוספת תגובה



היקף הנושאים בהם אני עוסק
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 20:38)
בתשובה למוישה משנקין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

2 אתרי האישיים:

רשימת מאמרי המקוטלגים בדף השני
העיתון האישי שלי ברשת העיתונות העולמית גלובל רפורט, בה נמצא גם אתרו של תום פרידמן, כתב הניו יורק טיימס.

בנוסף, בן אחותי הנמצא כרגע בביקור בארץ, יונתן לוטוואק, הוא בוגר בהצטיינות של המכללה הצבאית הטובה ביותר בעולם WestPoint , שרת כקצין בעיראק ובכווית. אחי אביו, אדווארד לוטוואק, הוא יועץ הנשיא לביטחון לאומי, כתב ספרים רבים בנושא אסטרטגייה וביטחון לאומי (שכמה מהם תורגמו לעברית בהוצאת מערכות), וחוקר בכיר במכון ללימודים אסטרטגיים בוואשינגטון CSIS .
_new_ הוספת תגובה



ועוד
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 20:51)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדווארד לוטוואק
עוד אודות משפחתי
תגובה 70731
_new_ הוספת תגובה



אבי, תודה על המידע המועיל. אין כמו ניסיון אישי
סתם אחד (יום שישי, 29/12/2006 שעה 21:24)
בתשובה למוישה משנקין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגיעו אלינו בעבר הדים על התעללות מינית והתעללויות אחרות בתנועה הקיבוצית של פעם, שהיו מוסתרות ומושתקות ומטופלות ''בתוך הבית'' - ורק שנים אחרי התגלו ועלו לאוויר העולם.
בעשרים השנים האחרונות הקיבוצים עברו מהפכה מאד גדולה, שאחד המאפיינים שלה הוא פתיחות גדולה יותר כלפי חוץ, והפסקת החשש להיעזר בגורמי חוץ כדי לפתור בעיות. היום אנו יודעים שכאשר מתגלה ארוע כזה הקיבוץ כולו מתגייס לטובת הנפגע/ת ותומך בפתרון הבעיה גם בכלים של תלונה פלילית, או הרחקה של הפוגע.
והנה דוקא בימים אלו התאבדות של צעירה במצוקה עקב מעשים מאד קשים שנעשו בה. אורה ערמוני בעיתון הקיבוץ כותבת דברים אמיצים ויפים מאד בשם התנועה.
אבל בקיבוץ שלה עצמה - חברים קרובים, מחנכים, מי שעבד אתה - איש לא ידע, איש לא שמע איש לא ראה את המצוקה הגדולה.
המרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית שידע ותמך בה, לא הצליח למצוא מקום שיעזור לה להתגבר על הבעיות והיאוש - והיא שמה ידה בכפה.
אני קוראת על ילדה שברחה מהבית לפנימיה לאחר שני מעשי אונס קבוצתי, ולאחר מקרה של גילוי עריות, שהיתה מטופלת , שאפילו ניסתה להתאשפז במוסד פסיכיאטרי כדי לסייע לעצמה, ואני לא מבינה - איך מקרים כל כך חמורים שבודאי דרשו התערבות משטרה ותלונה פלילית, יכלו לעבור על אותה ילדה בלי שחברתה הקרובה (''בקבוצה המגובשת'' שתוארה בכתבה) תחוש במאום, בלי שמחנכיה בבית הספר ידעו, בלי שבקיבוץ ישערו אפילו שהיתה פגיעה..
היתכן רשומון שכזה?
_new_ הוספת תגובה



אבי, תודה על המידע המועיל. אין כמו ניסיון אישי
סתם אחד (יום שישי, 29/12/2006 שעה 21:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושא של תקיפה מינית חוצה את כל שדרות ציבור. דרך אגב, גם ממחקרים וגם ממחקרים שנערכו בכל העולם עולה כי כ-‏25 אחוזים מהילדים בגילאי אפס עד 18 עוברים פגיעה מינית מסוג כלשהו, אחת מארבע נשים וגבר אחד מתוך שבעה גברים, עוברים פגיעה מינית בילדותם. עד גיל 14 גברים ונשים, בנים ובנות, נפגעים כמעט במידה שווה. מבין כל הפגיעות האלה, הפגיעה הקשה ביותר היא הפגיעה של גילוי עריות, כאשר מדובר בקרבה גדולה ומשפחתית בין התוקף לקורבן.
_new_ הוספת תגובה



ההיתה פעם ישראל אחרת? ובעניין ההיסטוריה של הסטיה בישראל
מיכאל שרון (יום שישי, 29/12/2006 שעה 23:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההיתה פעם ישראל אחרת?
אשר להבחנה ביסודות סוטים, האם יש כאן דבר יחודי בהיסטוריה הישראלית? אולי -
יסודות סדום ודסקסואליזציה בישראל

_new_ הוספת תגובה



מספיק כבר עם הבכי והנהי הבלתי פוסקים. הגיע הזמן שתקח את עצמך
סתם אחד (שבת, 30/12/2006 שעה 8:25)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בידיים ותעשה משהו קונסטרוקטיבי.

כמה אפשר להמשיך לבכות ולקטר, לא נמאס לך?!
_new_ הוספת תגובה



העובדות והנראטיב
לי–און הדר (יום שישי, 29/12/2006 שעה 20:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי שום ויכוח איתך על הצורך להציג עובדות ולבסס אותן על נתונים אמפריים. אני סולד מכל הפוסט מודרניזם ששולל את הצורך בכך. אך בנתונים ניתן להשתמש כדי ליצור נראטיבים שונים ו-spins כחלק מאיסטראגיה מסוימת. דוגמא:ניתן להשתמש בעובדות שונות כדי להוכיח שישראל או החיזבאלה ''ניצח'' במלחמה האחרונה. אין ספק ככמעט כל האולפנים הגדולים בהוליווד הם בבעלות של יהודים.הנראטיב האנטישמי יטען שזה הוכחה ש''היהודים שולטים בתעשיית הסרטים.'' הנראטיב שלי יציג זאת כחלק מפעילות השוק החופשי. מה שהרגיז אותי היה הניסיון של אחד הכותבים להציג את העובדה (אני לא בטוח שהיא נכונה)שהיה רוב יהודי בעזה כבסיס למדיניות עכשווית.מדיניות צריכה להיות מבוססת על שיקולים איסראטגיים שלוקחים בחשבון מערכת כוחות קיימת:רוב ערבי ברור בעזה. התנגדות רוב הישראלים וכל הקהילה הבינלאומית להתיישבות יהודית שם. זה שהיה ''רוב אינדיאני''בצפון אמריקה לט יכול לשמש כבסיס למדיניות.
_new_ הוספת תגובה



העובדות והנראטיב
המתבונן והמשתאה (שבת, 30/12/2006 שעה 16:36)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] קרא מה כותב שרון,
מישהו שאיכפת לו (יום רביעי, 19/10/2005 שעה 12:35) הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

שרון המכנה עצמו מדען הוא אלוף הקישקושים המאיינים והאינסופיים באתרים שעדיין סובלים אותו. מישהוא בכלל קורא אותו? למי יש כוח לקרוא מונולוגים הזויים?
כבר מזמן קבעו יודעי דבר באתר הזה: ה''מדע'' של מ.מ. שרון אינו שווה את הנייר עליו הועלה, זהו פסאודו מדע.
מה שכן נכון- זה השנאה התהומית והפתולוגית ליהודים ולישראל, בהם מצטיין מ.מ. שרון, ו''דמעותיו'' על לינץ' החייל הרוצח בשפרעם מורעלות...
היה כבר אחד- משורר- אוטו וויינינגר, שמרוב שנאה ליהודים ולמוצאו הוא- הכניס לראש השנוא העצמי שלו כדור.
עליו אמר הצורר היטלר:
''היה יהודי אחד שהיה בסדר וגם הוא התאבד''
לך מ.מ.שרון לעולם לא יהיה האומץ לחזור על מעשהו של אוטו וויינינגר, כי אתה מוג לב, גלותי ופחדן, אם כי השנאה הפתולוגית ליהודים אצלכם כמעט באותה רמה.
_new_ הוספת תגובה



איזה הבלים. אין לך שום גמישות והומור.
מיכאל שרון (שבת, 30/12/2006 שעה 18:25)
בתשובה להמתבונן והמשתאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק רצון לסתום פיות ושכולם ידברו בנוסח אחד ויקפצו לדום לדברי הפיהרר שאתה מעריץ.
_new_ הוספת תגובה



ד''ר לי-און הדר הנכבד
רמי נוי (שבת, 30/12/2006 שעה 20:08)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם כבודו בוגר הגמנסיה העברית הרצליה שנודע בעברו בשם לי-און טבע הדר?
_new_ הוספת תגובה



ד''ר לי-און הדר הנכבד
רמי נוי (שבת, 30/12/2006 שעה 20:30)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי שהתבוננתי בתמונתך המעטרת את הבלוג שלך, אוכל להרגיע את החשדנים כאן, כי ד''ר הדר הוא אכן דמות אמיתית ולא זו בלבד אלא אף חבש עמי את ספסל הלימודים בגמנסיה הרצליה בת''א....

מצד שני אני חושש שאינך בן גילו של מיכאל שרון אלא צעיר ממנו במעט
_new_ הוספת תגובה



מר נוי
לי–און הדר (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 3:13)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי היקר:

...Long time, No see נהדר ליצור קשר מחדש, אפילו שזה רק דיגיטאלי/וירטואלי. ותודה על שזיהית אותי. לרגע חשבתי שאני לא קיים...משבר זהות רציני. לך תסביר לגולשים שהורי היקרים התעקשו שכולם יידעו ששמי הוא עברי טהור --לי-און, כלומר לי יש ''און'' כמו בויאגרה viagra ולא כמו ''אדון לאון.'' קראת את תולדות חייך (צריך לןמר ''המשך תולדות חייך'' היות ואני יודע מה קרה לך במשך 4 שנים חשובות בחייך). כל הכבוד! היית אחד מגאוני המתמאטיקה בזמנו, בניגוד לעבדך הנאמן. את מיכאל גיליתי און-ליין. אני תמיד נמשך אינטלקטואלית לאנשים עם מחשבה מקורית, במיוחד שהם מציבים אתגר לסטאטוס קוו או הקונצנזוס המשומן. בכל מקרה הצץ באתרי /http://globalparadigms.blogspot.com
בו תמצא גם קישורים לכתיבתי, ספרי וכו'. כתובתי LeonHadar@aol.com זאת בהחלט הפתעה נעימה! אני מאחל לך ובני משפחתך 2007 בריאה ונהדרת.(אני מקווה שזה לא ייחשב כגילוי של ''התייונות''). אני אפילו מאחל Happy New Year! ל''אודי חמודי''.
_new_ הוספת תגובה



היה אצלנו (בכיתתי) בתיכון עירוני ד' במגמה הריאלית גם גאון
מיכאל שרון (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 4:09)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתימטיקה, אחד, זאב ברזילי, אבל איך שהוא, במקום שהצבא יקח אותו (where have all the flowers gone - הצבא לקח אותם, כפי ששרה ג'ואן באאז), הוא נעשה סגן מנכ''ל IBM העולמית. אחר, איזה אבישי מנדלבאום, נעשה פרופסור למתימטיקה בטכניון (תורת התורים וכאלה), ויש עוד איזה ג'ינג'י בשם רודולף, הגדול מכולם, שלא יודע מה ארע לו. היה גם אבי ויינריב, גאון בפיזיקה, אף הוא פרופ' בטכניון כיום. ואילו על יואל זינגר, בנו של השחקן, חובב סרטים של אנטוניוני וברגמן אז, שלקח את כולנו למועדון הסרט הטוב בבית לסין, כולכם שמעתם מהסכמי אוסלו (דווקא שותפו של השחקן הזה, יאנקאלע בן סירה, גר 2 בתים ממני, ואני פוגשו ברחוב כמעט מידי יום). גם המנצח דורון סולומון הוא בן כיתתי.

ולסיום - עוד כמה שירים של ג'ואן באאז
ושיר דרומי מר-מתוק

This 9 pound hammer,

http://www.michael-sharon.com/np.mp3

This nine pound hammer
Is a little too heavy for my size
Buddy for my size.

I'm going on the mountain
Gonna see my baby
And I ain't coming back
No, I ain't coming back.

Chorus:
Roll on buddy
Don't you roll so slow
How can I roll
When the wheels won't go.

Roll on buddy
Pull a load of coal
How can I pull
When the wheels won't roll.

This nine pound hammer
Is a little too heavy for my size
Buddy for my size.

I'm going on the mountain
Gonna see my baby
And I ain't coming back
No, I ain't coming back.

Chorus:
Roll on buddy
Don't you roll so slow
How can I roll
When the wheels won't go.

Roll on buddy
Pull a load of coal
How can I pull
When the wheels won't roll..

And when I'm long gone
You can make my tombstone
Out of number nine coal
Out of number nine coal.

Chorus:
Roll on buddy
Don't you roll so slow
H! ow can I roll
When the wheels won't go.

Roll on buddy
Pull a load of coal
How can I pull
When the wheels won't roll.

Now, when I'm long gone
You can make my tombstone
Out of number nine coal
Out of number nine coal...

_new_ הוספת תגובה



כשהוא יוצא צא צא אל הבלקון
עמיש (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 7:46)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל היונים נים נים אליו שרות
אדון ליאון ליאון כל הכבוד פרם פם.

אצלי בכתה לא היו שום גאונים במתמטיקה יען כי למדתי במגמה הומניסטית ששם בכלל אין גאונים בשום דבר.
_new_ הוספת תגובה



אתה למדת במגמה הומנית?
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 8:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוזר, זה לא בא לידי ביטוי בצורות ההתבטאות שלך כאן.
_new_ הוספת תגובה



כבר הצעתי לך פעם
עמיש (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 8:46)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שאני לא טורח לעיין בפצצות השעמום שאתה משגר לכאן פעמיים בשבוע, גם אתה מוזמן שלא לקרא את מה שאני מואיל בטובי לכתוב.
_new_ הוספת תגובה



מה זו ההחצנה הזו?
רמי נוי (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 8:45)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמחתי לפגוש אותך, אפילו שזה כאן, באחת הפינות המוזרות של המרשתת העברית.

אני מאחל לך שנה טובה, שנת אושר ובריאות.

הצעה ידידותית - כמות המטורפים/שוטים/מגלומנים/קנאים/פנדמנטליסטים/גאונים-לא-מוכרים באתר הזה היא בלתי נתפסת... כבדהם וחשדהם
_new_ הוספת תגובה



וואאללה חיים שכאלה
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 9:17)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הי רמי, ליאון נתן לך את האימל שלו.
אז תשלח לו את הטלפון שלך ותיפגשו. למה לא?

בכלל החיים קצרים אז יאללה תתקשר...
_new_ הוספת תגובה



תודה לך מהנדס על העצה
רמי נוי (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 9:34)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם האוקיינוס מפריד בינינו אך בימים אלה של הפתשגן האלקטרוני, הכל יתכן.

שנה אזרחית מבורכת לך ולמעשי הנדסתך
_new_ הוספת תגובה



תודה לך מהנדס על העצה
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 9:48)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה תודה

בע''ה
שנה טובה גם לךָ
שנת בריאות ופרנסה טובה.
שנה של שמחות ושלא נדע עוד צער.
_new_ הוספת תגובה



מה הצורך בארס הזה? אי הפירגון הישראלי המפורסם? צרות עין של אדם
סתם אחד (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 9:25)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שחש (אולי בצדק) שלא קבל את ''המגיע לו'' ונשאר אפס?

נשאלת רק השאלה אם אדם בעל הישגים מוכחים (לא רק ביל גייטס, אלא למשל מנכ''ל סייטקס, נניח) היה רואה עצמו מחוייב לתת ''הצעה ידידותית'' מכוערת ונוטפת ארס ברוח זאת?

הוא שאומר כותב המאמר: מדינה בה הטובים לעיתים נידחקים הצידה, ועלובי הנפש מדירים אותם באמצעות כל הארס והרשעות צרת העין שבעולם...
_new_ הוספת תגובה



אבל רמי נוי הוא פנסיונר של צה''ל, לא כן?
בר-ביצוע (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 10:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא סביר שבגלל זה הוא מגלה עליבות נפש בהערותיו הארסיות. הרי אין לו כל סיבה להיות מר נפש וצר עין ולגלות רשעות, שהרי ''מרפדים'' את אנשי מערכת הביטחון בתנאים מצויינים, המשכורות גבוהות וההטבות מצויינות. אף על פי שהביקורת כאן, למשל ב''הארץ'' במדור הכלכלי וב''מרקר'' ובמקומות אחרים היא שמדובר במערכת החומסת בשם ה''ביטחון'' את משאבי המדינה, תוך סיפוק תנאים מפליגים לאנשיה, בדומה לחונטות בדרום אמריקה, והצרה היא שאין היא מספקת את הסחורה, כפי שראינו במלחמת לבנון. אז מה אם מדובר במערכת עתירת שחיתות, מעילות ענק ובזבוז כספי עתק? http://www.faz.co.il/reply?id=3993&rep=88375&...

אז מה רע לאיש כמו רמי נוי? נכון שאולי הוא חש שמפאת השארותו בצבא הוא לא היגיע רחוק, אבל לפחות יש לו תנאים מצויינים שאין לרבים מאזרחי המדינה הזאת, ש-‏20% מהם חיים בעוני מרוד.
_new_ הוספת תגובה



רמי אינו נושא הדיון!!
המערכת (יום ראשון, 31/12/2006 שעה 12:27)
בתשובה לבר-ביצוע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
הודעות המשך בהקשר הזה ימחקו.
_new_ הוספת תגובה



רמי אינו נושא הדיון!!
bar (יום שני, 01/01/2007 שעה 17:22)
בתשובה להמערכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשי קבע כתופעה מיצגים דיון נפרד.

איך בגיל ארבעים ארבעים וחמש הם מקבלים פנסיה שמנה וגם מבלבלים במוח על חשבון הציבור.
_new_ הוספת תגובה



רמי אינו נושא הדיון!!
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 7:51)
בתשובה לbar
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואל תשכח את הדובדבן שאתה משלם לו הרבבבבה כסף: הרמטכ''ל המעופף חלוץ.

חה חה חה
ואתה יודע עוד משהו? אז חלוץ נתן נזיפה לשני קצינים של חיל הים בגלל שלא ביצעו את עבודתם כמצופה...וזאת לאחר שרק 4 חילים נהרגו...
אתה יודע שהספינה היתה עלולה לטבוע עם כל אנשי ציוותה? עם כל הכסף שהושקע בה?
הם היו צריכים לעוף הביתה אבל מה הספינה לא טבעה...אז אפשר רק לנזוף ואתה וכולם תשלמו...מה לעשות אין מי שיעיף את הרמטכ''ל חה חה חה כמו בריפוליקת בננות.
_new_ הוספת תגובה



ד''ר לי-און הדר הנכבד
לי–און הדר (יום שני, 01/01/2007 שעה 20:09)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי..הemail ששלחת לי מצא את עצמו ב spam ושניסיתי לפתוח אותו הוא ''נעלם''.האם תוכל לשלוח אותו מחדש? מצטער על הטירחה. לי-און
_new_ הוספת תגובה



ד''ר לי-און הדר הנכבד
סתם אחד (יום שני, 01/01/2007 שעה 20:19)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספאם אינדיד.
_new_ הוספת תגובה



איזו קליעה, ממש בול!
ישראל בר-ניר (יום שני, 01/01/2007 שעה 21:26)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קווים לדמותו של (כל קשר בין הדמות בכתבה ובין מאן דהו מקרי בהחלט)
מיכאל שרון (יום שני, 01/01/2007 שעה 22:54)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבוזז (looter) איש הקבע לשעבר ובן פריפריית חונטות ההון הקרטליסטי בישראל

הנברנים: מאפיין מרכזי של הקלוקטיביסט הישראלי, הנובר ברשעות למצוא פגמים מתיזי עליבות בזולת, תוך צדקתנות זחוחה, רעה וצרת עין
_new_ הוספת תגובה



תיקון: הקולקטיביסט הישראלי (איש הקליקות וההתגודדות בחבורה למטרת
מיכאל שרון (יום שני, 01/01/2007 שעה 23:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניכוס משאבים והדרת בעלי כישרון)
_new_ הוספת תגובה



עוד זה מדבר וזה בא (ב'): כל צמרת ראשות המיסים - פשיעה כלכלית
מיכאל שרון (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 17:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשי רשות המסים חשודים שלקחו שוחד מאנשי עסקים בתיווך מנהלת לשכת רה''מ

חשיפה: אולמרט חשוד בקשר השוחד בפרשת המיסים הנחקרת
ניתן אמנם לטעון שבשלב זה מדובר בחשדות, חלה חזקת החפות וכד'. אבל מה לעשות, ובישראל אין אפס, בכל הפרשות הללו (למעט מקרים ספורים, כאשר טופלים משהו על מישהו) מתברר שה''חשדות'' והמידע ממהלך החקירה ששיחררה המשטרה לעיתונות היו רק קצה הקרחון, ומוגש לבסוף כתב אישום שמן, והנוגעים בדבר מושלכים לכלא. במקרה זה, לא סביר שבמקרה כבד כזה הנוכחי, בו החקירה נימשכת כבר חדשים רבים, וכנראה עלה בה כהנה וכהנה כיד המלך, המשטרה תשחרר סתם פלופ, ועוד כאשר מדובר בכל צמרת ראשות המיסים.
_new_ הוספת תגובה



החיפזון הוא לא יועץ טוב, אולי גרוע
דוד סיון (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 20:13)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצהרה מוגזמת (מיכאל שרון): ''אבל מה לעשות, ובישראל אין אפס, בכל הפרשות הללו (למעט מקרים ספורים, כאשר טופלים משהו על מישהו) מתברר שה''חשדות'' והמידע ממהלך החקירה ששיחררה המשטרה לעיתונות היו רק קצה הקרחון'' (תגובה 90368).

הנה כמה עובדות שסותרות את הקביעה שלך:

1. תת-ניצב מירי גולן, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (http://www.police.gov.il/persumim/kitvey_et/01_186/0...): ''המגזר הציבורי בישראל אינו מושחת. יש בו תופעות של שחיתות, ובהחלט ניתן לדבר גם בישראל על חיבור בין הון לשלטון, כפי שהדבר מתגלה לעינינו במהלך החקירות. מודגש עם זאת, שצריך להיזהר מפני ''השחרת'' המגזר הציבורי כולו על-ידי שימוש גורף בהכללות''.

2. הדו''ח השנתי 2004:
2.1 דוחות סטטיסטיים (http://www.police.gov.il/persumim/douch_shnatea/xx_d...): מכ-‏500 תיקים פליליים למעלה מ-‏20% נגמרים באי-תביעה. מכל אלו רק 27,129 תיקי פשיעה חמורה.
2.2 מה עם מספר התיקים שהנתבעים יוצאים זכאים?
2.3. לא הראית ששיעור ההרשעה הוא גבוה (לטענתך 'אין אפס').
מדגם זעיר על מצב אי-ההרשעות בתיקי בכירים:
שני תיקים שזכו להד רב (נתניהו בפרשת המתנות פרשת חברון בר-און) נסתיימו בלא כלום.
קהלני,
התיק על יעקב נאמן,
שמחה דיניץ זוכה,
מאיר שיטרית זוכה,
היו עוד שזוכו ומקרים רבים שלא הגיעו לכדי כתב אישום.

3. אמנם מצד אחד אתה מכיר בחזקת החפות אבל ממהר לטעון כי ''... בישראל אין אפס,... והנוגעים בדבר מושלכים לכלא''. גם במקרה הספיציפי החיפזון שלך לחגוג הוא מיותר ומביך. כבר שוחררו 11 (50%) מאלו שנחקרו היום...
_new_ הוספת תגובה



רק 20% מהתיקים הפליליים הסתיימו באי תביעה?!
מיכאל שרון (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 20:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה עוד יוצר רושם שפירסומי המשטרה בעניין הם ''סתם כך'' לפי מידת הסבירות, ומציע לא לתת לכך משקל?

לא היה לי ברור מנתוניך מה אחוז תיקי הפשיעה החמורה שהסתיימו באי תביעה.

הטענה כלפיה יש כיום הסכמה רחבה בציבור, בתקשורת, ואף בעיתונות הבינ''ל היא כי בישראל פשע נגע השחיתות והפשע באופן משמעותי ביחס למדינות מערביות אחרות (ראה כתבה ב-jains הבריטי ודוחות ה-BDI ). אשר לאמירה על ''הכללות גורפות'' זהו עניין של סמנטיקה. כאמור בעניין הכימות, המשתנים פה הם בעיקר כמותיים. כיצד תאמוד כמותית ''אווירת שחיתות, אקלים של שחיתות'' כפי שניסח זאת כבוד נשיא בית המשפט העליון השופט ברק, בנאום ידוע לפני כשנה? הבאת כאן 5 תיקים מפורסמים מאד סביב אנשים בודדים, בנושאים הגובלים בפוליטיקה, שזוכו ב-‏7 השנים האחרונות. אין הדבר מלמד כלל על שיעור הפשיעה הכלכלית בישראל.

דומה שאתה עוסק כאן ברטוריקה נטולת יסוד של סבירות על פי כל שיפוט של שכל ישר, תוך אמירה בנאלית המהדהדת ''רצינית'' אודות נתונים כמותיים, שעקרה הפיכת כל המידע המתפרסם אודות היקף ומימדי השחיתות ל''רעש לבן'' שאין לו לדבריך ''משקל רציני'' וזאת בהבל פה ובשפה רהוטה.
_new_ הוספת תגובה



תיקון: המשתנים פה הם בעיקר איכותיים qualitative
מיכאל שרון (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 20:51)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא כמותיים Quantitative
_new_ הוספת תגובה



תיקון: המשתנים פה הם בעיקר איכותיים qualitative
יובב (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 21:02)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

qualitative = 'איכותני'
_new_ הוספת תגובה



אתה מתעסק ברושם ללא ביסוס
דוד סיון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 7:13)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אתה עוסק ברושם ואני מנסה לשכנע אותך שהגורם הקובע הן עובדות.
1.1 קיים פער בין חשדות לכתבי אישום ובין כתבי אישום והרשעות ועוד פחות בין כתבי אישום והרשעות עם כליאה.
1.2 במקרה הספציפי כבר שוחררו כ-‏40% מהחשודים או לא נעצרו.
1.3 אקלים ואווירה ו''הסכמה רחבה בציבור,...'' אינם הוכחה לפשיעה אלא רושם בלבד. אלו אינם תחליף לנתונים מהסוג שהצגתי
2. מאחר והצגתי קישורים בדוק בעצמך את הנתונים שחסרים לך.
3. תת-ניצב מירי גולן, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (תת-ניצב מירי גולן, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (http://www.police.gov.il/persumim/kitvey_et/01_186/0...): ''המגזר הציבורי בישראל אינו מושחת. יש בו תופעות של שחיתות, ובהחלט ניתן לדבר גם בישראל על חיבור בין הון לשלטון, כפי שהדבר מתגלה לעינינו במהלך החקירות. מודגש עם זאת, שצריך להיזהר מפני ''השחרת'' המגזר הציבורי כולו על-ידי שימוש גורף בהכללות''.

4. מעט הנתונים והאמירות שהצגתי מראים שטענתך 'אין אפס' היא מופרכת. מכאן שכל טענתך אותה אני מבקר היא ''רטוריקה נטולת יסוד...''

5. מ.ש.ל.
_new_ הוספת תגובה



נכון ש''הדבר הקובע זה עובדות''
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 7:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל נראה לי שה''טריק'' הרטורי שלך הוא להתיז בפני משפטים נכונים לכשעצמם, אך ללא קשר לנושא הנדון, כאילו אני לוקה למשל בהבאת עובדות. אמרת שאני עוסק ב''רושם'' והרי לא הבאתי דבר מלבד עובדות. אתה סותר כאן את מה שכתבת קודם, ש''הבאתי את חומר הראיות בשלב מאוחר''. אם הבאתי נתונים וראיות לדבריך, כיצד זה הופך לרושם?

ומהי מכחישנות (למשל מכחישנות פשעי מלחמה או מכחישנות השואה) אם לא ניסיון להכחיש עובדות רבות ומוכרות לכל - ולמעשה, לבטל תוקפו של גוף ידע שלם - באמצעות סופיסטיקה ולהטוטנות רטורית?

מה, אין שחיתות בקנה מידה רחב בישראל?
יש או אין? ענה ישירות.
_new_ הוספת תגובה



שכנעת אותי. השחיתות בישראל זעירה או אינה קיימת
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 8:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל רושם. אתה יודע מה? כתוב מאמר על כך, ונסה לפרסמו באיזו במה רצינית. לכשעצמי אין לי עניין להגרר להתדיינות סביב נושא השחיתות הכבדה בישראל שעלה בדין בעצימות רבה בשנים האחרונות, גם על ידי מערכת החוק והמשפט בישראל (בפרט בית המשפט העליון), המכירים עין בעין בשחיתות הנוראה הזאת ובפשיעה הכלכלית, המפוררים את הרקמה החברתית בישראל. ההבנה הנכוחה היא שקיימת שחיתות רב מימדית וכבדה בישראל ויש להלחם בה בכל האמצעים. דבריך כאן הם עבורי לא יותר מקוריוז, מעניין ומשעשע אמנם. גם מכחישי שואה טוענים ש''אין נתונים'', אין מידע כמותי, והכל רושם ומיתוס. תהיה לי בריא.
_new_ הוספת תגובה



אין שחיתות אלא שחיטות
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 8:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרוב עצים לא רואים את היער...

יאאלללה כך שכטה
_new_ הוספת תגובה



אז רק ''אפשרי'' שיש בישראל שחיתות כבדה
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 8:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך בהיעדר ''ביסוס כמותי והשוואתי'' הטענה ''בישראל קיימת שחיתות כבדה'' חסרת תוקף?

בסדר. הבא פרמטרים אודות מימדי הפשע המאורגן הרוסי בישראל, אודות היקף הכסף הציבורי הנעלם בשנה במעילות בישראל, אודות שיעורי ה''פטור'' ממיסים המוענק לבעלי הון בעלי מהלכים בממשל (כפי שהתקבלה אינדיקצייה בפרשה האחרונה), אודות היקף ההסכמים הקרטליסטיים במשק, שקלל ברגרסייה רבת משתנים זאת גם את העובדה שהנשיא, הדמות היצוגית ביותר בישראל, נאשם בשחיתות כלכלית ובפשיעה מינית, אל תשכח להוסיף כי עוד ב-‏1983 ניזרקו כל ראשי הבנקים הגדולים במדינה ממשרותיהם, והבנקים הולאמו למעשה תוך הרשעה פלילית בהרצת מניות - דבר חסר תקדים במערב, בו הבנקים מייצגים את הגורם המשקי האיתו והסולידי ביותר. ושקלל נתון איכותי זה, ברגרסייה רב משתנית תוך ביטויו הכמותי כשהמשתנה התלוי הוא שיעור השחיתות הכללי. הצג כמותית ושקלל ברגרסייה הרב משתנית הזאת גם את חלקו של הבנק הגדול במדינה - בנק הפועלים, בהלבנת הון של מאפיונרים רוסיים (נחשף לפני שנה). בבקשה, עשה זאת, תוך הקפת כל הפרמטרים והמימדים הרבים הכרוכים בשחיתות ושקלולם במדרג כלשהו, על פי תרומתם היחסית לשחיתות הכללית. כל חיי אני עוסק בנתונים וחישובים, עוד מתקופת שרותי בדו''צ, ובניגוד לך גם הרצתי מחקרים אמפיריים במשך תקופה ארוכה, תוך שימוש בסטטיסטיקה מתקדמת. אז אל תספר לי על נתונים. אתה טוען למעשה כי בהיעדר רגרסייה רב משתנית כזאת שתכמת את שיעור השחיתות הכללי בישראל תוך השוואה כמותית לשיעור השחיתות במדינות אחרות, אין להסיק שהשחיתות בישראל כבדה. אלא שבדיוק זאת המסקנה שאני ורבים היגיעו אליה, ואתה כאן טוען שבינתיים, עד שתמצא הדרך לחשב כמותית את שיעור השחיתות, אין למסקנה זאת כל תוקף.
_new_ הוספת תגובה



אתה כנראה לא מבין
דוד סיון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 9:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מההתחלה אתה מתחמק מהצגת נתונים שיתמכו בתיזות שלך כעת אתה מצרף דרישה 'חצופה' הייתי אומר, שאני אציג נתונים. אם שכחת יקירי חובת ההוכחה היא עליך והוכחה מציגים בעזרת נתונים כולל נתונים השוואתיים.

כל מה שהצגת עד עתה אלו מאמרים עיתונאיים חלקם שלך (עובדות) על חשדות ועל עצימות. מזה אתה ב'עוונותיך' מסיק מסקנות גורפות על המציאות. הנה דוגמה אחת מדבריך: ''... נושא השחיתות הכבדה בישראל שעלה בדין בעצימות רבה בשנים האחרונות,...'' אינך מגדיר את המושגים ואת הממדים ובלי נתונים כלשהם אינך יכול לענות על שאלה פשוטה הנובעת מדברים אלו: עלה בעצימות ביחס למה, מאיזה רמה?

כל שרציתי לשכנע אותך שטענות עדיף לבסס על סמך נתונים לא כל שכן טענות גורפות כמו 'אין אפס'. הצגתי לך מה שאמרה מירי גולן שודאי מכירה טוב ממך את נתוני המציאות. זה לא עזר. המשכת להתחפר בעמדתך שהמציאות היא כמו שאתה מצייר. הנה עוד עמדה יותר מבוססת משלך שגם היא פועלת להפרכת טענותיך (והפעם באופן יותר ישיר):

''יו''ר לשכת עורכי הדין, שלמה כהן, אמר ל'גלובס': ''כבר למדנו בישראל בעבר שאסור להקדים חריצת דין. אפשר לסמוך על רשויות המדינה שיאכפו את החוק ובעיקר על בתי המשפט. רוב רובו של השירות הציבורי בישראל הוא ישר והגון. עובדה, עד היום התגלו מספר זניח של שחיתויות במנהל הציבורי'''' (http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did...).

-----

זכור מעבר לחזקת החפות שמעשית אתה מתעלם ממנה עליך לבסס את טענותיך על תשובות לשאלות:
1. מהי הכמות שמגדירה את העצימות שלך?
2. מהו היחס בין מס' תיקי חקירה וכתבי אישום?
3. מהו היחס בין כתבי אישום והרשעות?

אם לא תעשה זאת המאמרים שלך בנושא יהיו לא יותר ממאמרים על אווירה שאתה מאמין שקיימת ותו לא. מאמרים כאלו בודאי בעלי ערך ספרותי, לשוני ואפילו צילום מציאות פרטית שלך...
_new_ הוספת תגובה



אי אפשר למדוד שחיתות, זה לא מדע מדויק
צדק (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 9:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תספור שחיתות על פי כסף שעבר לכיסים פרטיים, נגזל מקופת המדינה?
לעולם לא תדע את הסכום האמיתי.

תספור על פי מקרי שחיתות?
לפני הרשעה או אחריה? שחיתות של פקיד זוטר תהיה שווה לשחיתות של שר?

מה יחשב למקרה שחיתות?
האם יספיק מינוי קרוב משפחה אחד או שיש צורך בשוחד או במינויים רבים כדי להיספר?

דרישותיך ידועות במגוחכותן, זו עוד אחת לרשימה.
_new_ הוספת תגובה



קשקשנות
דוד סיון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 10:02)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אינך יכול להגדיר או למדוד כל שאתה יכול לטעון שיש שחיתות.
כל השאר ... עוד קישקושים.

מומלץ שתלמד ממיכאל שרון איך להוסיף דברים של טעם וערך לדיון...
_new_ הוספת תגובה



קשקוש
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 15:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משהו על ווכחנים פקידותיים/הסתדרותיים
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 15:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבאתי את הקטע הזה, כנראה של בני ציפר עורך מדור הספרות והתרבות ב''הארץ''

בשולי מאמרו

המעניין כאן הוא הטוקבקיזם, ואף עבדך הנאמן תרם 3 רשימות ועוד רשימה היתולית תחת הכינוי ''אני מקבל בגן העצמאות''
_new_ הוספת תגובה



אתה כנראה לא מבין
דוד סיון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 15:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהודעה הקודמת סיכמתי את הביקורת שלי על טענותיך המופרכות (בשלב זה). בסופה כתבתי:
''אם לא תעשה זאת המאמרים שלך בנושא יהיו לא יותר ממאמרים על אווירה שאתה מאמין שקיימת ותו לא. מאמרים כאלו בודאי בעלי ערך ספרותי, לשוני ואפילו צילום מציאות פרטית שלך...'' (תגובה 90394).

בנתיים לא עשית את מה שצריך כדי שמאמרך יהיה בר-תועלת.
לתוצאה הירודה הזאת מתאים אחד משני הסברים: אינך מבין את הביקורת, או שפשוט אינך מעוניין בשיפור רמתן (הנמוכה) של טענותיך.
_new_ הוספת תגובה



הבאתי ראיות רבות מאד ועובדות רבות
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 16:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמעשה, מאמרי בנושא הפשיעה הכלכלית כוללות קישורים רבים לעובדות אודות השחיתות. אתה פוטר את כל הראיות הרבות הללו בטענה, שהשחיתות המורכבת והרב מימדית הזאת בישראל - לא כומתה באופן כולל. הראיתי שדבר זה הוא בלתי אפשרי כמעט, או מורכב מאד. לגישתך המכחישנית, עד שהדבר הזה לא יעשה, כל נתוני השחיתות בישראל, כל פעולות המשטרה כנגד העבריינות, כל הראיות העובדתיות הרבות, כל הצהרות אהרון ברק נשיא בית המשפט העליון אודות השחיתות הקשה בישראל - הינם חסרות ערך. לגישתך, כל עוד לא כימתת את נושא השחיתות המורכב, יש להתייחס לכל חומר הראיות הללו כחסר ערך וגרוע מזה, לנהוג כאילו השחיתות אינה קיימת. זו גישה פרימיטיבית הנוקטת במנטרה: הבא ראיות כמותיות כוללות, בבחינת חסיד שוטה, הזורק לפח את האינטואיציות הטבעיות והשכל הישר האנושי, אם לא גרוע מזה.
_new_ הוספת תגובה



אין לך שום ביקורת עצמית לחוש שאמירותך חסרות שחר?
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 17:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דומה שאתה מתקשה להבין את השלכות דבריך. שכן עולה מלהגך הסתמי והסכמטי, שכל דברי ההיסטוריונים הרומים למשל אודות התגברות השחיתות ברומא החל מתקופת הקיסר דיוקלטיינוס, הם חסרי תוקף. או כך לגבי המידע אודות השחיתות הקשה באימפריה העותומנית ובאדמיניסטרציה העותומנית. ובמקביל, המידע אודות טוהר ההליכות של האדמיניסטרציה הבריטית באימפריה אף הוא חסר תוקף. אף דברי הנביאים אודות השחיתות ביהודה הם לדבריך חסרי תוקף. כל הללו לא היו בעלי כלים לתת אומדן כמותי של שיעור השחיתות. מכאן, שאנשים החיים במדינה מסויימת, לא מסוגלים לזהות את השחיתות סביבם, בהיעדר מחקר וכימות?

אינך מזהה דברים פשוטים, ומתבצר מאחורי אמירות סטנדרטיות וכלליות. כך למשל, לא זיהית את העובדה, שהאדם, כיצור חברתי ומדיני, מסוגל משחר ימי הציויליזציה לזהות שחיתות חברתית ומדינית, ממש כשם שהוא מסוגל לזהות עריצות וטירנייה. זאת במסגרת הכישורים החברתיים בהם הוא מצוייד באופן טיבעי כיצור פוליטי וחברתי. הזיהוי הזה הוא ברמת העם הפשוט, ומתחיל כאשר אתה נידרש לתת שוחד או להעזר במאכערים לקידום עניין כלשהו, יהיה נקי ככל שיהיה. זה מתעצם בשלבים בהם אף ראשי הממשל וצמרת האדמיניסטרציה ניתפסת עם שחיתות ושלמונים על הידיים.

השתמשת כאן גם בשקר כלפי בחסות תכסיס רטורי. דהיינו בתחילה טענת שלא הבאתי מדדים כמותיים כוללים לשחיתות, ומכך, תוך טכניקה של סמיכות אסוסיאטיבית, עברת לטענה השקרית והמחוצפת שלא הבאתי כלל עובדות אודות השחיתות, אף שזה בדיוק הדבר שעשיתי באינטנסיביות תקופה ארוכה, תוך ליקוט חומר בעמל נמלים.

אתה שוב נותן לאינסטינקטים המקורנפים והפקידותיים להשתלט על מוחך, תוך הטרדה ושקר.
_new_ הוספת תגובה



טענות זדון
דוד סיון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 20:41)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא יעזור לך כי לא הפרכת כלל את פרטי הביקורת על טענותיך. קרא שוב את ההודעות (תגובה 90373, תגובה 90394 ו-תגובה 90405) ואם תהיה כנה עם עצמך תראה שאין שם חוצפה אין שם שקרים ואין מקום לשאר ביטויי השנטה הנפוצים אצלך כלפי מבקריך.

באחד המקומות טענת שהביקורת משחררת רק שאצלך זה עובד בכיוון אחד. אתה אינך יודע לדון כראוי בביקורת על דברים שאתה כותב. לא הצלחת להדוף או להפריך ביקורת קונסטרוקטיבית על עמדותיך. כמו בעבר אתה עובר לביטויים של זדון (שקרית מחוצפת ועוד) כלפי מבקריך. זה סימן מובהק שהדיון הזה חסר כל תועלת.

-----

אני מודה שטעיתי, בעקבות פנייתך הטלפונית לפני מספר ימים, כאשר חשבתי שכבר למדת להתנהל בצורה עניינית מול ביקורת על דברים שאתה כותב.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה רוצה? השחיתות היא בנפשנו ויש להלחם בה בכל דרך
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 21:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי את ביקורתך, וטרחתי להראות שתקפותה מוגבלת וכוונתה אינה רצוייה. אין כאן זדון מצידי, אלא שאתה מציג דרישות כמעט בלתי ניתנות לסיפוק, תוך ראייה פשטנית למדי (כאילו כימות השחיתות הרב מימדית הנה משימה בטווח יד), כשעד שתבוצע המשימה הזאת, אתה משעה למעשה את כל הנושא. והרי רבים וטובים, בפרט עבדך הנאמן, הקדישו הרבה ממשאביהם וזמנם לנתר את מימדי השחיתות השונים ושיעוריה ועסקו בנושא החשוב הזה בהרחבה, ואילו אתה פוטר הכל באמירה פשטנית, שהפקתה הינה שבלונית : ''יש לתת שיעור כמותי''. לאחר זאת, יש להשוות עם מדינות אחרות את הפרמטר הכולל או הווקטור הזה''.
_new_ הוספת תגובה



תזכורת תגובה 90416
דוד סיון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 22:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. זדון זה השימוש ללא ביסוס בביטויים כמו:
'שקרים', 'חוצפה',
ו- ''אתה שוב נותן לאינסטינקטים המקורנפים והפקידותיים להשתלט על מוחך, תוך הטרדה ושקר''.

2. תלחם בשחיתות ולא בתחנות רוח (לאורך כל הויכוח אצלך חשדות הם כבר הוחכות...'אין אפס').
3. הנה טענה שלך: ''הטענה כלפיה יש כיום הסכמה רחבה בציבור, בתקשורת, ואף בעיתונות הבינ''ל היא כי בישראל פשע נגע השחיתות והפשע באופן משמעותי ביחס למדינות מערביות אחרות'' (תגובה 90374). כדי לשכנע ולהישמע אמין כדאי לך להציג נתונים משווים. אתה ממציא מלא תירוצים מדוע זה קשה, מדוע לא צריך ועוד. זו גישה לא משכנעת.

שתי הנקודות האחרונות מתייחסות לחוסר ביסוס.
_new_ הוספת תגובה



לא אמת. הזדון הוא שלך, אלא אם כן באמת אינך שם לב
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 23:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אומר: ''-- בישראל פשע נגע השחיתות והפשע באופן משמעותי ביחס למדינות מערביות אחרות'' (תגובה 90374). כדי לשכנע ולהישמע אמין כדאי לך להציג נתונים משווים''.

אבל הרי עשיתי זאת, בהבאת נתוני הבנק העולמי וה-BDI, בציטוט חומר מהעיתונות העולמית אודות השחיתות בישראל (כגון הבטאון הצבאי הבריטי JAINS); וגם בהעלאת העובדה שבישראל הועפו כל ראשי הבנקים הגדולים ב-‏1983 עקב פשיעה כלכלית, דבר שהינו חסר תקדים במערב - חשוב על ה-Deutche Bank או ה-Bank of England - צוקים של סולידיות פיננסית. ובהעלאת העובדה שהדמות היצוגית ביותר בישראל - נאשם במעילות, גניבות, שוחד ועבירות מין - איפוא שמעת על פרשייה דומה במערב. גם שתי העובדות האחרונות - אף שלא נקל לתת להם ביטוי כמותי, הינם בבחינת מידע השוואתי.

ובכן, אתה מטיף לי תוך ערור מצג אודות המנעותי לעשות דברים מסויימים (''אינך מביא מידע השוואתי''), בעוד שאני שוקד במיוחד לעשות דברים אלו ככל שביכולתי. לא רק שאתה מציג עוורון ביחס למה שאני עושה, ומטיף לי כאילו אני נמנע מלעשות זאת, אלא שאתה תופס ספין על העוורון הזה שלך ועל הטפות השקר. ואינך תופס שבכך אתה מוציא אותי מגדרי, שכן לא רק שאתה מתעלם מחומר שאני מביא, אלא מטיף לי מדוע לא הבאתי חומר שדווקא יגעתי להביאו. ההתעלמות והעוורון והטפת השקר (כגון: חשוב שתביא עובדות -בעוד איני עושה דבר כמעט פרט להבאת עובדות ועוד עובדות) זה הדבר הנראה כזדון האמיתי, הרשע בהתגלמותו למעשה, דהיינו איפוס והתעלמות מעבודתו של מישהו, והטפה מדוע לא ביצע בדיוק את מה שכן שקד ובמכוון לבצע, תוך מאמצים לאיסוף חומר.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא פוגע מיכאל
דוד סיון (יום חמישי, 04/01/2007 שעה 6:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הצגת נתונים של הבנק העולמי כתבת שהם קיימים והצגת קישור למאמר על הסקר שיצר אותם. אני טענתי שיש בעיה עם סקר דעות משום שהוא מציג תמונה של תחושה לאו דוקא עובדות. אבל גם אם נקבל את הסקר הזה כמקור נתונים טוב הרי לא הצגת אותו כאן אלא נתת קישור למאמר (http://www.nfc.co.il/archive/001-D-77164-00.html?tag...) שמציג רק חלק מתוצאות הסקר.

אבל זה לא מסתיים בכך. אתה לא ממש התייחסת בעצם לאמירה עיקרית על הסקר הזה:
1. הסקר היה על איכות השלטון (שאלות על שחיתות היו חלק ממנו) לא רק על שחיתות.
2. ''כלכלני BDI מציינים, כי המדדים הנמוכים שרושמת ישראל, בכל הפרמטרים המרכזיים, הם פועל יוצא של המצב הביטחוני יחד עם אי ודאות פוליטית ופרשיות שחיתות שפגעו בשלטון בשנים האחרונות''. את הבעיה הזאת כבר העליתי כאן כבר לפני מספר ימים (תגובה 90122). למרות זאת אתה מזכיר את הסקר הזה שוב ושוב כאילו הבעיה לא קיימת. הכי חשוב לא הצגת את המקור עליו מתבססת הכתבה של NFC.

בקיצור:
א. לא הצגת את הנתונים - הצגת קישור לדיווח עליהם.
ב. התעלמת מהבעיתיות שהעליתי - הסקר עוסק ב'נראות' השחיתות כפי שכתב יובב על סקר של Transparency...().
ג. מאמצים לעשות ככל יכולתך הם לא העניין אלא מבחן התוצאה של מה שאתה מציג.
ד. הבטים אחרים של הביקורת: תגובה 90373, תגובה 90394, תגובה 90405 ו-תגובה 90416.

-----

על זדון:

למרות כל זאת, למרות ששאתה בעצם מתחמק מעימות ישיר עם הביקורת שהעליתי לא טענתי שלקית ב''... עוורון והטפת שקר ... הרשע בהתגלמותו...''

זדון הוא שימוש במושגים כאלו ללא ביסוס...
אתה עושה שימוש בביטויי זדון כדי להדוף ביקורת בצורה לא עניינית.
_new_ הוספת תגובה



הקישור להודעה של יובב: תגובה 90398
דוד סיון (יום חמישי, 04/01/2007 שעה 7:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דרוג השקיפות הבינ''ל ל-‏2006 . מצב ישראל החמיר
מיכאל שרון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 0:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ישראל - שיאנות שחיתות בינ''ל
מיכאל שרון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 0:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דווח ה-BBC
_new_ הוספת תגובה



אוסף הקישורים החדש לא מקדם אותך
דוד סיון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 1:03)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הצגנו (יובב תגובה 90398 ואני תגובה 90428) את הבעיתיות של סקר הנראות שנערך על ידי Transparency International.

אתה במקום להתייחס לכך מציג עוד ועוד קישורים...
בצורה הזאת אתה מעיד שאינך מבסס את עמדתך על הנתונים אלא עושה את מלאכתך הפוך: ירית חץ וכעת אתה מנסה לצייר את המטרה סביבו...

מיכאל אתה שיאן ההתחמקות... מדיון ענייני.
_new_ הוספת תגובה



לא ניראות אלא שקיפות
מיכאל שרון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 1:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה קשקשן במצוקה
דוד סיון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 9:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הגדרות:
1.1 ''Corruption Perceptions Index'' = מדד נראות השחיתות.
על פי מילון שכתבו אריה קומיי ונעמי צור:
''Perceptions'' = הַרְגָּשָׁה, תְּפִיסָה, תְּחוּשָׁה, הַשָׂגָה.
אף אחת מן האפשרויות אינה שקיפות.

1.2 שם האירגון שמכין ומפרסם את הסקר(''Transparency International'') בעברית הוא ''אירגון השקיפות''.

1.3 לא כדאי לבלבל בין שני המושגים כפי שכנראה מר שרון עושה.

2. דוגמה להצגת הנתונים וניתוחם:
2.1 על התפתחות הדירוג והניקוד של ישראל בסקר כבר כתבתי לפני יותר משנתיים (דיון 2484). אפילו ניתחתי את אמינות הסקר.
2.2 הסקר אכן מעיד שהנשאלים (גם מומחים בתחומים שונים) מעריכים, חושבים שיש רמת שחיתות גבוהה (ביחס לארצות המערב אליהן אנחנו אוהבים להשוות את עצמנו) והם מזהים מגמה כלפי מטה: הניקוד והמיקום בדירוג ירדו גם השנה כפי שמעיד הקישור שהציג מר שרון (http://www.infoplease.com/ipa/A0781359.html).
2.3 עדין הסקר עוסק ב'נראות' ב'תחושה' של הנסקרים ולא בנתונים מוצקים. עדין אין בסקר נתונים מוצקים שמזהים את ההבדל בין חשדות, כתבי אישום והרשעות. הרי בסופו של דבר הנתון המוצק הוא ההוכחה ל'תחושה', ל'תפיסה' של המציאות.
2.4 מי שכמו מיכאל מ. שרון חושב את עצמו למומחה בנושא השחיתות ראוי שינסה להציג את מהות הנתונים שבידיו ולנתח את משמעותם באופן אובייקטיבי (בנפרד מתחושותיו בנדון) הנתונים שעלי

3. על הכחשות:
למען גילוי הנאות הנה הודעה ששלחתי למר שרון בצהרי השני לינואר את ההודעה הבאה:

---------------------------------
שלום מיכאל,

מצ''ב ''הוכחה'' חלקית שאינני מכחישן:

המשטרה משליכה פצצה: מנהל רשות המיסים ג'קי מצא ובכירים ברשות נחקרים בחשד ללקיחת שוחד סדרתית מאנשי עסקים; גם שולה זקן נחקרת
(עדכונים שוטפים) - המשטרה: ''ג'קי מצא קשור למהלכים הפסולים'' * העבירות הנחקרות - שוחד, לקיחת שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ומירמה והפרת אמונים * ביאח''ה נחקרים כעת 25 אנשים, בהם איתן רוב, מנהלת לשכת רה''מ זקן, ואנשי עסקים
בברכה,

דוד
---------------------------------

מה עושה האיש, מיכאל מ. שרון? באותו היום בשעה 17:07 (תגובה 90368) הוא מציג קישורים למאמרים נוספים על הפרשה. אבל אינו מתבייש לטעון שאני מכחיש את העובדות כמו מכחישי שואה.

מעבר לזה שהוא עוסק בזילות השואה הוא כנראה לא מבין מהי הכחשה.

בנושא החקירה האחרונה (רשות המסים):
א. צריך להכניס טוב טוב לראש שאין עוד הרשעות.
ב. צריך להבין שלמרות הקשיים המערכת חוקרת ובודקת ואפילו מרשיעה מעורבים בשחיתות.

4. התמונה שמתקבלת לגבי ישראל בנושא השחיתות היא לא טובה. אבל זו בהחלט תמונה פחות גרועה מהסיפור על קופי אנאן (תגובה 90411) שהציג לנו א. פרקש. גם שחיתות חמורה וגם אי העמדה לדין: ''קופי אנאן עצר כל המשך דיון באו''ם על העניין ומדינות ה-G-8 סיכמו שאין צורך להעמיק בחקר האמת'' (תגובה 90471).

גם מעורבות של אישיות בינלאומית ''בכירה''
וגם הסכמה שבשתיקה של מדינות שרובן נמצאות בדירוג הנזכר מעל ישראל.

מה היה למר מיכאל מ. שרון להגיד על פרשת קופי אנאן: ''מילא'' (תגובה 90484).

5. יש עוד עובדות שמר שרון לא קולט (או מתעלם מהן) כאשר הוא מתלונן על רמת השחיתות בישראל ביחס לארצות אחרות.
_new_ הוספת תגובה



דוד, כשאדם מונע מתוך שנאה עצמית דעתו עלולה להשתבש עליו
סתם אחד (יום שישי, 05/01/2007 שעה 10:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פלפול נפתל: אתה מתעלם ממידע כמו מכחיש שואה
מיכאל שרון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 1:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין להתפעל במיוחד מהמלל שלך הנמשך ונמשך, שהרי הכושר המילולי משותף לכל האנשים. גם מכחישי שואה מתפלפלים כמוך במלל נפתל.
_new_ הוספת תגובה



מן הראוי שתחדל לעשות שימוש נלוז בנושא השואה
פלוני (יום שישי, 05/01/2007 שעה 7:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



?
יובב (יום שישי, 05/01/2007 שעה 8:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דויד,
הקישור שהבאתי מציב את ישראל במקום גרוע ומדרדר של שחיתות.
לדעתי במקרה זה הוא מהווה טיעון תומך דוקא לעמדתו של מיכאל.
_new_ הוספת תגובה



מדובר על מדד 'נראות השחיתות'
דוד סיון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 11:07)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן המדד הזה במגמת ירידה (לא מהיום ולא מהשנה). אלא שהמדד הזה מודד תחושות ולא נתונים מוצקים. אם אוכלוסיית הנסקרים היא (פחות או יותר) אותה אוכלוסיה כל שנה הרי שהיא עדות רלוונטית מאד על מגמה. לכן ניתן להגיד שהמדד הזה רלוונטי אך אינו מספיק כדי לקבוע עמדות כה נחרצות כפי שעושה שרון.

לפי הנסיון שלי דעתי היא שכדי לתמוך בעמדות כמו של מיכאל צריך כבר להשתמש בנתונים מוצקים על מספר מקרים בתקופה ועוד. הביקורת שלי גם מצביעה על כיוון ודרך איך רצוי לעשות זאת (תגובה 90514). יחד עם זאת דעתי היא שצריך לבער שחיתות באופן מוחלט. המאמרים (http://www.faz.co.il/author?id=94) שכתבתי בנדון, כמו אלו הקשורים בירון זליכה וההודעות בדיונים השונים לא משאירים ספק שזו עמדתי.
_new_ הוספת תגובה



מדוע תפיסת השחיתות חשובה
מיכאל שרון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 16:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''האדם, כיצור חברתי ומדיני, מסוגל משחר ימי הציויליזציה לזהות שחיתות חברתית ומדינית, ממש כשם שהוא מסוגל לזהות עריצות וטירנייה. זאת במסגרת הכישורים החברתיים בהם הוא מצוייד באופן טיבעי כיצור פוליטי וחברתי. הזיהוי הזה הוא ברמת העם הפשוט, ומתחיל כאשר אתה נידרש לתת שוחד או להעזר במאכערים לקידום עניין כלשהו, יהיה נקי ככל שיהיה. זה מתעצם בשלבים בהם אף ראשי הממשל וצמרת האדמיניסטרציה ניתפסת עם שחיתות ושלמונים על הידיים''.

תפיסה PERCEPTION וזיהוי אינם ''תחושה'' במקרים רבים, כמו במקרה של שחיתות, עריצות, או תפיסה שיורד גשם כאשר במציאות באמת יורד גשם.
_new_ הוספת תגובה



מדוע תפיסת השחיתות חשובה
יובב (יום שישי, 05/01/2007 שעה 17:35)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד כמה מדדים (שאיכותם אינה ברורה) מציירים תמונה לא נעימה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



תפיסה היא לא חזות הכל
דוד סיון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 19:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. לא יעזור לך מיכאל. על פי מילון שכתבו אריה קומיי ונעמי צור: ''Perception'' = הַרְגָּשָׁה, תְּפִיסָה, תְּחוּשָׁה, הַשָׂגָה. מילון אחר מסתפק בפירוש יותר צנוע (תְּפִיסָה, תְּחוּשָׁה). לפי 'מורפיקס' (http://milon.morfix.co.il/default.aspx?q=Perception):
''Perception'' = תְּפִיסָה, פֶּרְצֶפְּצְיָה; הַשָּׂגָה, חִישָׁה.

2. כדי לטעון טענות נחרצות כמו שלך ('אין אפס',) לא מספיקה התפיסה שיורד גשם ביום גשם. נחוץ גם לדעת כמה גשם באמת ירד ובאיזה עוצמה; נחוץ לאסוף ולפרש נתונים מוצקים. ה'תפיסה' או ה'נראות' כמה ואיזה גשם ירד תלויות בתכונות אישיות בעוד שנתונים מדידים (כמה גשם ירד ובאיזה עוצמה) יותר מוצקים ויותר אובייקטיביים.

האדם הוא יצור בעל חושים מפותחים משחר ימי ההיסטוריה ולכן יכול לזהות ולחוש אירועי גשם ממש כפי שהוא יכול לחוש ולזהות עריצות. אבל אם תשווה איך 'נתפס' הגשם בישראל במצריים ובארה''ב על פי סקר מול נתונים מדידים (מוצקים) תראה שיש הבדל מהותי בין 'תפיסת' הגשם של אנשים במצרים לזו של אנשים בארה''ב. תראה גם שיש הבדל מהותי בין מה שאנשים 'תופסים' ובין המשמעות הנובעת ממדידה. לעומת זאת מד הגשם יציג נתונים זהים מבחינת ה'תפיסה' ממצריים , מארה''ב או מישראל.
_new_ הוספת תגובה



אף אחד לא אמר שלא רצוי למדוד. אלא שטענתך לא מובחנת
מיכאל שרון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 20:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא תמיד זה אפשרי ולא תמיד זה הכרחי. תלוי מה מטרתך. בשביל לראות למשל שיש בעונה מסויימת ''גשמי ברכה'' ושלא תהיה בצורת והרס יבולים, לא צריך לעשות מדידות מדוייקות של משקעים במילימטרים - גם הקדמונים ידעו להעריך ולתת אומדנים טובים למדי (המספיקים למטרה ספציפית כזאת) של שיעורי הגשם באיזור מסויים. כך גם לגבי שיעורי השחיתות. השאלה שיש לשאול כאן, היא עד כמה חידוד ושכלול בכמות מסויימת (ומנקודה מסויימת) של אמצעי המדידה מביא לתוספת אפקטיביות - דהיינו, התועלת השולית ביחס למטרה ספציפית של תוספות השקעה בשכלול המדידה. במקרה של הדיכוטומיה הרלוונטית לחקלאות ''גשמי ברכה'' - מול ''שנה שחונה'' - גם אם תשכלל מאד את המדידה של המשקעים, לא תשיג תוספת אפקטיביות רבה בהערכה, לעומת תפיסה פשוטה וצפייה פשוטה. אלא שאתן נותן כאן לעניין יחסי מעמד אבסולוטי, לפיו, תמיד ובכל עניין, יש להשקיע הרבה בכימות מדוייק. וכאן הגעת לאבסורד, בגלל טענתך הלא מובחנת הזאת. שכן כאן, בנושא השחיתות, תוספת ההשקעה בכימות יכולה להיות כמעט אין סופית, אך תוספת האפקטיביות בהערכת שיעור השחיתות היא קטנה, עבור תוספות ההשקעה האלה, מעבר לאומדנים ''גסים''.

הביטוי ''אין אפס'' שאתה נאחז בו תוך יחוס לי של טענות מפליגות, הוא ביטוי עממי. כאן יש לראות מה השימוש הלשוני המקובל בביטוי הזה: הוא מורה על כך שבסבירות רבה מאד, חשדות מתבררים תכופות כנכונים בישראל - דהיינו שהאינטואיציה העממית מצליחה לנתר באופן טיבעי מקרי שחיתות רבים, כאשר חקירה משטרתית מעלה בסיס מוצק (לפחות)לתפיסות הראשוניות הללו. בעצמך הבאת את הנתון של 80% מהמקרים.
_new_ הוספת תגובה



ממש לא נכון
דוד סיון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 22:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה שוב מנסה להחזיר אותנו לנקודת ההתחלה. אתה עדין עוסק בהתחמקות ותירוצים מדוע אינך זקוק לנתונים מדידים. מול זה ישנה העובדה הפשוטה שנתונים מוצקים מתארים את המציאות באופן יותר אובייקטיבי ויותר אמין מנתוני סקרים:
1. כאשר לוקחים מספרי תיקי חקירה ביחס לאוכלוסיה לפי ארצות ההשוואה היא יותר בהירה ומוצקה מאשר אתה משווה ''תפיסות'' כמה תיקי חקירה יש...
2. מה שיותר משמעותי ממספר תיקי חקירה הוא מספר ההרשעות.
זה נתון שאפשר למדוד והוא יותר אמין ואובייקטיבי מה'תפיסה' כמה הרשעות יש.
3. לא מדובר בהשקעה בשכלול המדידה אלא במדידה של עובדות מוצקות (הרשעות) מול מדידת תחושות.

ב. ה'אין אפס' שלך התייחס לפרשת רשות המסים: ''אבל מה לעשות, ובישראל אין אפס, בכל הפרשות הללו (למעט מקרים ספורים, כאשר טופלים משהו על מישהו) מתברר שה''חשדות'' והמידע ממהלך החקירה ששיחררה המשטרה לעיתונות היו רק קצה הקרחון, ומוגש לבסוף כתב אישום שמן, והנוגעים בדבר מושלכים לכלא'' (תגובה 90368).
אבל לא הצגת נתון אחד שמראה שה'אין אפס' שלך מבוסס. לא רק לגבי פרשת רשות המסים אלא גם הרמזים לגבי שיעור ההרשעה וחומרת העונש. מה גם שהמעצרים בפרשת רשות המסים היו פעולת חירום בעיקבות חשיפה בערוץ 10 ולא בגלל שהחוקרים חשו מוכנים להגיש כתבי אישום. למרות המעצרים הם לא בטוחים שיש להם ציפורים ביד. בודאי שהנחה ששיעור ההרשעה יהיה גבוה ('אין אפס') אין לה עדין על מה לסמוך.

ג. גם הטענה שלך לגבי ''גשמי ברכה'' ו-''שנה שחונה לא מוסיפה דבר לחיזוק עמדתך בקשר לשחיתות. העובדה הפשוטה היא שהיום חקלאים שעוסקים בגידולי בעל לא מסתפקים ב'תחושות' וב'תפיסות' לגבי מזג האוויר. הם למדו ששימוש בתחזיות מזג אוויר ומדידות כמותיות ואיכותיות של מזג האוויר עוזר להקטין את הנזקים. זוהי עוד סיבה חשובה ששיעור ההצלחה שלהם הרבה יותר גבוה משל הקדמונים.

ד. כמעט בכל תחום שאפשר לחשוב עליו אפשר להתנהל לפי תחושות אבל רוב בעלי המקצוע לא מוותרים על נתוניי מדידות. זה נכון לגבי אנשי עסקים, רופאים, מדענים, מכונאים ועוד. זוהי עוד סיבה שהם מצליחים יותר מבעלי המקצוע הקדמוניים.

ה. מצדי שתמשיך להתעסק בתחושות ותפיסות סובייקטיביות לגבי כל מה שתרצה. מצדי שתמשיך להשתמש במושגים עממיים אמורפיים לגבי כל מה שתרצה. ברמת ה'תפיסה' הסובייקטיבית בנושא השחיתות מה שאמרו תנ''צ (מיל.) מירי גולן, ראש לשכת עורכי הדין ואחרים סותר את טענותיך ועדותם משכנעת יותר מעדותך. הם ודאי מכירים את הנתונים המוצקים יותר טוב ממך. ברמה השניה, אני אמשיך לחשוב, ובדין, שאיכות הטענות מהסוג שאתה משתמש הרבה יותר קרובה לאפס מאשר טענות שמגובות בנתונים מוצקים. אני אמשיך לחשוב שאיכות הפתרונות האפשריים תהיה גבוהה יותר כאשר ניתוח המציאות מגובה בנתונים מוצקים. לא סתם העולם המקצועי מתפתח בכיוון הזה (ד').
_new_ הוספת תגובה



אתה שם בפי דברים שלא אמרתי, ומייחס לי עמדות שאין לי
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 0:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באופן חסר הבחנה. אולי מוטב שתקרא שוב מה שכתבתי. אין חולק על כך ששיכלול המדידות ושימוש בכלים סטטיסטיים מאפשר הן הגברת אפקטיביות והן סינון הנחות וספקולציות חסרות ביסוס (כגון סינון גישות הומופתיות מהרפואה, או המחשה שהגרפולוגיה חסרת תוקף ניבויי -external validuty ). והרי אני מאמין במדידת ביצועים ותוצאות ואף עושה זאת בניהול עבודתי ובכל תחום, ולא רק בכוון של קבלת תמונת מצב נתון. אלא שהראיתי שבנושא השחיתות קיימות בעיות עקרוניות לכמת אותה, מה שיביא לתוספת השקעה כמעט אין סופית בקבלת תוצאות טובות. הדבר אולי יתכן בעתיד (התחקות אחר טרנסקציות סמויות למשל) עם השתכללות אמצעי הטכנולוגיה והחקירה המשטרתית. כרגע, למטרותינו, יש ליצור תמונה ולמפות את השדה הזה על סמך מה שיש.
_new_ הוספת תגובה



טענת לא הראית
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:31)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתחילת הדיון כאן אתה עוסק בהסברים מדוע נתונים מוצקים לא נחוצים. לא רק זה אלא שאפילו את המדדים ששימשו אותך למסקנותיך על שחיתות כבדה לא הצגת ולא הסברת. בעקבות זאת לא כללת במסקנותיך את משמעותם הנכונה.

בקיצור לא מדובר בשיכלול המדידות אלא בנתונים מדידים שאפשר לאסוף (למשל בנתוני המשטרה ובתי המשפט). אבל אתה שטוען למומחיות בנושא עוד לא התחלת בכך (בכל אופן זה לא נראה בדיון).
_new_ הוספת תגובה



''טענת לא הראית'': שוב, החלפת דבר בדבר אחר
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אתה עוסק בהסברים מדוע נתונים מוצקים לא נחוצים''.

לא. אני מסביר מדוע פרמטרים כוללים קשים כאן להשגה, מטעמים עקרוניים. וכן מראה מדוע קשה לכמת, שכן תכופות מדובר במשתנים איכותיים ולא כמותיים. או שיש לשקלל באופן מסויים שחיתות אינדיקטיבית ומאז'ורית, לעומת שחיתות מינורית יותר, כגון עניין הנשיא קצב, הדמות היצוגית ביותר בישראל, שתמונתו מתנוססת בכל בית ספר; או רמיית הבנקים הגדולים את הציבור ב-‏1982, דבר שאין לו תקדים במערב, או הלבנת כספי מאפייה מצד בנק הפועלים, הבנק הגדול ביותר במדינה. או הברחת אקסטאזי על ידי שר לשעבר.

שוב, החלפת דבר אחד בדבר אחר לגמרי על סמך סמיכות אסוסיאטיבית.

וכך, בלית ברירה, עדיין ניתן לקבל תמונה סבירה על בסיס מה שיש. אגב, אחוז ההרשעות מכלל החקירות כפי שהצעת, אינו מלמד כמעט דבר על שיעור השחיתות. בכל מדינה קיימות עבירות פליליות ועבירות שחיתות, וקיימת פעילות של החוק בנושא. אלא שהדבר מלמד שאתה עוסק בפלפול ''פנימי'' כלפי גורמים כאלה ואחרים כגון המשטרה או נשיא בית המשפט העליון, במקום להתמקד בתופעת השחיתות בישראל עצמה, אופייה ומימדיה, ושוקד להראות שבחלק גדול מפירסומי המשטרה אודות חקירות, מדובר בסתם ספקולציות דימיוניות, או שבאמירות נשיא בית המשפט העליון כבוד השופט ברק אודות אקלים של שחיתות בישראל, מדובר בתחושות ערטילאיות ואוטיסטיות או ברשמים מעורפלים.
_new_ הוספת תגובה



צר לי מאד מיכאל אתה לא רציני
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 11:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות הן פשוטות ביותר:

1. המאמר שלך וההודעות שלך בהמשך הפתיל מלאים בטענות על נגע השחיתות. אתה גם טוען למומחיות בנושא אבל מציג תירוצים על הקושי בהשגת נתונים. אתה מציג קישורים למאמרים של אחרים שעוסקים בנושא בצורה דומה לשלך אבל מתעקש לא לחפש במאגרי הנתונים הידועים.

2. אתה גם מתעקש להתעלם ממידע 'איכותי' שמתקבל מאנשים כמו ראש לשכת עורכי הדין ותנ''צ (מילץ) מירי גולן שסותרים את הטענות האיכותיות שלך. אתה גם לא מתקן את טענותיך בעקבות המידע האיכותי הזה.

3. את טענת ה'אין אפס' (תגובה 90368) שלך לא הצלחת לבסס אבל אתה מתחמק מלתקנה.

4. ההתייחסות שלך לנושא החפות ושיעור ההרשעות היא לא רצינית-לא מלומדת (''... אחוז ההרשעות מכלל החקירות כפי שהצעת, אינו מלמד כמעט דבר על שיעור השחיתות'' תגובה 90583). שיעור ההרשעות בנושאי שחיתות מלמד יותר טוב מהטענות הלא מבוססות שלך על רמת השחיתות. כאשר תתייחס כראוי לנתונים המוצקים אפשר יהיה לדבר על איכותם של הנתונים הללו.

5. מי שכמוך מציג את עצמו כמומחה לא עוסק בהסברים מדוע קשה להשיג נתונים אלא יוצא ומשיג אותם. אלא שלך אצה הדרך ואתה מתחיל עם מה שאין ועם תירוצים... כאילו שאתה מחפש את המטבע ליד הפנס ששופך מעט אור ומפחד לחפש היכן שחשוך אבל יש מידע מוצק.

------
נספח

טענת ה'אין אפס': ''אבל מה לעשות, ובישראל אין אפס, בכל הפרשות הללו (למעט מקרים ספורים, כאשר טופלים משהו על מישהו) מתברר שה''חשדות'' והמידע ממהלך החקירה ששיחררה המשטרה לעיתונות היו רק קצה הקרחון, ומוגש לבסוף כתב אישום שמן, והנוגעים בדבר מושלכים לכלא'' (תגובה 90368).
_new_ הוספת תגובה



איך מודדים את שחיתות הפנקס האדום?
צדק (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 6:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל העם בישראל הכיר את הפנקס האדום של המושחתים,כל העם הכיר את השחיתות הזו.
איך מודדים אותה?

כל העם בישראל מכיר ויודע שבמקרים רבים, ללא אלימות או איום באלימות לא משיגים זכויות המגיעות לך בדין.
איך מודדים את השחיתות הזו?

אלו לא תחושות שהגיעו מהחלל, אלו תחושות הבנויות על עובדות מוצקות וידועות.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל - אינך שווה ערך דרגה אקדמית לדוד. הוא בכיר ממך בשתי דרגות
סתם אחד (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 22:58)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

PhD מול BA.

מן הראוי שתתן כבוד מקצועי לבעל דרגה אקדמית בכירה משלך ובמיוחד אם הוא ד''ר לכלכלה.
_new_ הוספת תגובה



לא אמת. עשיתי הרבה מעל לחובות הדוקטורט
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 23:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והשלמתי 60 שעות מלימודי המסטר בציונים גבוהים באוניברסיטאות טובות. כתבתי עבודות רבות בהיקף של הרבה למעלה ממסטר, ומדובר גם בחומר פורץ דרך. העובדה שסירבלו את קידומי, ולא נתנו לי דוקטורט - אף שכתבתי ספר המסכם מחקר פורץ דרך מקיף של 11 שנה על 680 נבדקים (וספר נוסף אודות פסיכונירוזות)- זו אחת הפרשות האבסורדיות והקשות בהיסטוריה של המדע, והיא תחשב ככזאת, לאחר שיוענק לי הן דוקטורט והן מינוי אקדמי בכיר והכרה בעבודותי. יש עשרות אלפי בעלי תואר דוקטור, אך יש מעט מאד שכתבו עבודות פורצות דרך, ודווקא כאן, יש קוריוזים מעניינים ואבסורדיים, אלא שסוף המדע והרוח לנצח.
_new_ הוספת תגובה



על זה נאמר ''בובע מייעסאס''. עובדתית אין לך אפילו תואר MBA
סתם אחד (יום חמישי, 04/01/2007 שעה 20:58)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ומה הקשר בין תואר אקדמאי לכל דבר אחר?
יובב (יום שישי, 05/01/2007 שעה 0:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. MBA זה תואר שני במנהל עסקים. מה זה קשור כאן?

2. האמירה ''אין לו תואר אקדמי, משמע אין לו מושג על מה הוא מדבר'' מעידה רק על כשר הסקת המסקנות הלקוי והכרת המציאות של הכותב ולא על שום דבר אחר.
_new_ הוספת תגובה



על זה נאמר ''בובע מייעסאס''. עובדתית אין לך אפילו תואר MBA
יובב (יום שישי, 05/01/2007 שעה 0:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועושה רושם שגם ההבנה שלך ביידיש לא משהו.
האות ע משמשת כ-E
האות א משמשת כ-A
הכתיב הנכון הוא בובע מאיסעס או בובע מעיסעס. מקסימום בובע מייסעס. (אפשר להחליף ס ב-ש)
_new_ הוספת תגובה



לפחות ביידיש אני מבין
בר דעה (יום שישי, 05/01/2007 שעה 8:13)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מדגים איך כותבים נוח בשבע שגיאות:

לא כותבים בובע אלא באָבע - החולם נכתב ביידיש כאלף עם קמץ מתחתיה.

וכמובן לא כותבים מייסעס וגם לא מאיסעס אלא ''מעשיות''. זוהי מילה עברית שנכנסה ליידיש והכתיב שלה הוא עברי ועברי בלבד.

אמור מעתה : באָבע מעשיות
_new_ הוספת תגובה



בדוק ב-CV של דוד איפוא הוא עשה הדוקטורט
סתם אחד (יום שישי, 05/01/2007 שעה 1:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באוניברסיטה של north-carolina הנמצאת הרבה מתחת ל-‏20 האוניברסיטאות הטובות בארה''ב.

יש גם לשאול אם הדיסרטציה שלו מצטיינת במשהו או שיש בה דבר מקורי כלשהו. איך אתה בכלל משווה את הישגיו המחקריים של דוד לאלה של שרון?
_new_ הוספת תגובה



זה עדיין תואר PhD לכל דבר, מה שאין למ. שרון
פלוני (יום שישי, 05/01/2007 שעה 6:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי ''הישגיו המחקריים'' של מר שרון אשמח באם תוכל לספק לקוראים מעט אסמכתאות ו/או מראי מקום *מבוססים* לטענתך זו.
_new_ הוספת תגובה



ה- CV לא ממש משנה
דוד סיון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 11:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל זאת כדאי לדייק:
א. קצת פרטים שקשורים בתואר שלי:
1. התואר שלי הוא מ- Southern Illinois University. בין שאר התנאים לקבלת התואר ישנה כתיבת ספר.
2. בתקופה שקיבלתי את התואר המחלקה לכלכלה של אותה אוניברסיטה היתה מדורגת במקום ה-‏100 לערך (לא קרוב ל-‏20.
3. יש כמובן משמעות לדירוג הזה, במיוחד אם אתה חפץ במשרה של מרצה או חוקר במסגרת אונברסיטאית או מחקרית (http://davids.boker.org.il/cv96e.htm).

ב. כדי לקבל תחושה, ידע, על איכות הספר שמר שרון כתב צריך-כדאי לשאול:
1. האם הוא התפרסם ועל ידי איזה הוצאה לאור ובאיזה מחיר לכותב?
2. כמה העתקים מהספר נמכרו?
3. האם עדות הנחתום על עיסתו היא מספיקה?

ג. אלא שכל הפרטים הללו לא חשובים מעבר לעדות על נסיון. אבל מה שחשוב באמת במסגרת הדיון כאן, איך לא, רמת הטיעונים (איכותם) והביסוס שכל אחד מציג ואיך הם באמת קשורים לנושא הדיון שהתפתח.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת ''צ'ריקובר'' - גומא - סדרת ספרי מדע ומחקר
מיכאל שרון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 16:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שילמתי סכום מזערי ביותר, אך כל ההכנסות מ-‏1000 העותקים הראשונים הם של ההוצאה. הספר נמכר ב-‏600 עותקים בערך. נמצא בכל ספרייה אוניברסיטאית במדור פסיכולוגיה תחת ''קוגניציה'' (151), בכל ספריות המכללות, כולל בית ברל וסמינר הקיבוצים. פרופ' דניאל קהנמן, חתן פרס נובל, לו שלחתי לברקלי עותק של הספר טרם שהוצא לאור, אמר לי בשיחה טלפונית שמדובר בעבודה יוצאת מהכלל . אך יעץ לי (היה זה בשנת 1991) להמשיך באוניברסיטת חיפה עם פרופ' נבון (חתן פרס ישראל) המתמחה בתחום הקשב. בחירה זאת, אף שיכולתי אז להמשיך במסלול הישיר לדוקטורט באירופה (וגם משום שחברתי אז היתה ישראלית, מיכל רזון, בתו של מנכ''ל חברת החשמל ד''ר יעקב רזון, מחוננת -שאפה להשאר בארץ) עלתה לי במחיר יקר. הם לא היו מוכנים להכיר בדברים שעשיתי כחומר לדוקטורט, בטענה שהנושא לא היה מתואם איתם, ולדברי פרופ' נבון, גם אם איינשטיין היה מגיע אליהם עם עבודה כזאת, לא היו רואים בכך חלק מדרישות הדוקטורט, שכן הנושא כאמור לא תואם איתם בזמנו. בישראל כמו בישראל. כתבתי גם ספר חלוצי נוסף בנושא רגשות, המערכת הלימבית והפסיכונירוזות. ויש גם פירסומים שלי במכון בו עבדתי. ויש הרבה חומר נוסף.
_new_ הוספת תגובה



ברכות
דוד סיון (יום שישי, 05/01/2007 שעה 20:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שבעצם מדובר בהוצאה עצמית הספר ישנו בספריות האוניברסיטאיות - משמע בעלי מקצוע, שלא תמיד ממהרים לקנות ספרים, בחרו בו. זו בהחלט אינדיקציה לאיכותו.

לא רבים ממשתתפי הפורום יכולים לציין פרט כזה על עצמם.

ברכות!
_new_ הוספת תגובה



לא הוצאה עצמית. הוצאת צ'ריקובר קבלה החלטה על פי המלצות מומחים
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 0:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להם מסרו את החומר להערכה וחוות דעת מקצועית.
_new_ הוספת תגובה



אם שילמת זו בעצם הוצאה עצמית
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 7:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה קורה גם לפרופסורים בימינו.
_new_ הוספת תגובה



כאמור, השתתפתי בסכום סימלי, חלק מזערי מעלות ההוצאה לאור
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 7:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב, אתה משתמש בביטוי ''שילמת'' באופן לא מובחן.
_new_ הוספת תגובה



מה שמעניין שאתה תוקף את המברכים
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:18)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד עתה אני היחידי שבירך אותך על פירסום ספרך
והפצתו בין הספריות אבל לך זה לא מספיק.

מצד שני העובדות שציינת מעידות ששילמת על הפקת הספר
ומכאן שהוא נחשב הוצאה עצמית. גם ציינתי שזה קורה לפרופסורים שפירסמו ספרים רבים. עד שלא תבהיר כמה שילמת
הטענה שאני משתמש בביטוי שילמת באופן לא מובחן היא לא
רצינית.
_new_ הוספת תגובה



אני תמיד מודה למברכים אותי, ותודה לך
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך העמדתי דברים על דיוקם.
_new_ הוספת תגובה



5000 ש''ח כשהעלות גבוהה בהרבה מזה
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מחיר סמלי?
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 11:30)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במושגים של היום 5,000 ש''ח זה בערך כ-‏30% מהעלות הכוללת.
אם זה היחס לגבי המציאות שעמדת בפניה בעת הפקת ספרך (1997) זה בהחלט מחיר סמלי.
_new_ הוספת תגובה



במושגים של היום? המחירים אז היו נמוכים בחמישית
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 11:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוצאת ספר אינה עולה 18 אלף שקל, אלא 30-40 אלף שקל או יותר. בפרט ספר שיש בו תרשימים וגרפים, ספר באיכות טובה, בן 328 עמודים.
_new_ הוספת תגובה



ממה נפשך?
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 13:19)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר קיבלתי את טענתך על סמך בדיקה נקודתית
אצל פרופסור שעשה זאת בשנת 2005. אז במקרה
הנדון עלתה ההפקה 15,000 ש''ח. אם הנתון הזה
לא מוצא חן בעיניך או לא מקובל עליך זו כבר
בעיה שלך.

אתה מחפש ממני עוד שבחים? אתה ממילא מסתדר
לבדך בעניין הזה...
_new_ הוספת תגובה



שוב דברים בעלמא, פרט לציון המלה ''פרופסור''
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 18:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה עמודים? האם היתה שם גרפיקה? כריכה רכה, או כריכה קשה עם גרפיקה? האם נעשתה שם עריכה לשונית? בספרי צ'ריקובר עושים עריכה לשונית מוקפדת. כנראה שהפרופסור שלך באמת הוציא את עבודתו בעצמו, באופן גולמי. תקן אותי אם אני טועה.
_new_ הוספת תגובה



שוב קישקוש בעלמא
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 19:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב התפלפלות מיותרת עם חיזוקים עצמיים.
_new_ הוספת תגובה



אתה משתמש בגידופים, להסיח את הדעת מכך שאינך מביא את הפרטים
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 19:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהתבקשת, בנימוס רב, להביא. בעוד אני כן הבאתי את הפרטים - אין לי דבר להסתיר מקוראי.
_new_ הוספת תגובה



בנוסף, מזה כמה שנים, ההוצאות לאור במצב קשה והם יקבלו כל עבודה
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 19:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אם הפרופסור שלך הוא משעמם עד מוות, עקר מרעיונות כצנון, אידיוט אינטלקטואלי, וכזה שקבל מינוי בכוח התגודדות בחבורת זאבים, גניבת רעיונות מאסיסטנטים מבריקים ופירסומי זבל רבים וגרפומניים בכתבי עת חסרי ערך וירודים.

________________

האקדמייה במדעי החברה והרוח בישראל כבסיס שחיתות
http://www.nfc.co.il/archive/003-D-5874-00.html?tag=...

Where academic excellence is missing, ''other means'' are sought: Corruption and high-volume plagiarism in the Israeli academy in social sciences - a report

Times Supplement of higher education, 2006: Israeli Universities - ranked below the 119th place in the world. Why false, ambitious and arrogant claims for excellence result in intense robbery of intellectual property
http://www.haaretz.com/hasen/spages/774048.html

האמנם מצויינות אקדמית? מיתוס והתנפצותו על קרקע המציאות בישראל

משכורת פרופסור מן המניין באוניברסיטאות הגדולות יכולה להגיע ל- 55,000 שקל ויותר. מרצים ופרופסורים עשויים להשתכר סכומים גבוהים במיוחד, יחסית למקובל במשק.

וחלקם גם גונבים רעיונות ולעיתים אף מקבלים על זה את פרס ישראל, ולכן הם מכפישים וגודעים את הקריירה של אסיסטנטים מבריקים מהם גנבו, על מנת שקלונם לא יתגלה.

דומה שככל שרמת המצויינות האקדמית יורדת, כך עולה ההסתמכות על ''אמצעים אחרים'' לקידום...

ואכן במדעי החברה באקדמיה הישראלית, על פי קריטריון ציטוטי המאמרים של חוקרים של ISI ישראל היא מתחת למקום ה-‏100 בעולם (ראה החלק האחרון של המאמר, המתייחס למספר מוסדות המחקר בכללותם. ולא לגימיק הזריז של הכללת שמות האוניברסיטאות בלבד, המופיע בתחילת הכתבה במגמה לנסות ולהציג תמונה אופטימית יותר, המסתירה את האמת הקשה).

In social sciences, according to the ISI criterion of academic citations, Israel is located lower than the hundreth place in the world
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...

ציטוט מהתחקיר:

''מצבן של האוניברסיטאות הישראליות קשה גם במדעי החברה. מבחינת השפעת החוקרים על התחום שבו הם פועלים כולן ממוקמות מתחת למקום ה-‏100 בעולם''. The situation of the Israeli universities is hard also in social sciences. From the point of view of the influence of Israeli researchers on the domain in which they work, they are all located under the hundreth place in the world

בהיעדר מצויינות בולטת, או אז לעיתים ניפרצות שם המשחק כאן, ובעקר במדעי החברה והרוח הוא תכופות כסף, לא מעט כסף. וכוח, יוקרה ותכופות - רב-שגל עם תלמידות-פילגשים המעריצות את כבוד הפרופסור.

אינדיקציות לבעיות קשות במישור האתי בקרב השכבה המיקצועית הבכירה והפרופסורים בישראל

''פתרון'' האקדמיה הישראלית למדעים: הופס, נכחישה ונסתירה... ניגנוז את הביקורת וחסל...

www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=377613&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0

www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=378008&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0

פסיכולוג מתוקשר ומורה רוחני בישראל

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3031288,00.html

www.nfc.co.il/archive/001-D-61913-00.html?tag=19-00-36

פסיכולוג מתוקשר ומורה רוחני אחר, אחי יותם, שהורים ומורים ורבים מספור נהגו להאזין ברדיו בחרדת קודש להנחיותיו בענייני חינוך, משפחה וגידול ילדים, ונחשב לאיש שסייע לילדים ונלחם על ההכרה בזכויותיהם, נחשף ביוני 98 בתחקיר של גלי צה''ל ו''ידיעות אחרונות'' כאיש שהחל מאמצע שנות ה-‏50` הפך את שלמה, ילד יתום בן 11 בו טיפל, לעבד המין שלו.
_new_ הוספת תגובה



בנוסף, מזה כמה שנים, ההוצאות לאור במצב קשה והם יקבלו כל עבודה
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 19:17)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האקדמייה במדעי החברה והרוח בישראל כבסיס שחיתות
http://www.nfc.co.il/archive/003-D-5874-00.html?tag=...

Where academic excellence is missing, ''other means'' are sought: Corruption and high-volume plagiarism in the Israeli academy in social sciences - a report

Times Supplement of higher education, 2006: Israeli Universities - ranked below the 119th place in the world. Why false, ambitious and arrogant claims for excellence result in intense robbery of intellectual property
http://www.haaretz.com/hasen/spages/774048.html

האמנם מצויינות אקדמית? מיתוס והתנפצותו על קרקע המציאות בישראל

משכורת פרופסור מן המניין באוניברסיטאות הגדולות יכולה להגיע ל- 55,000 שקל ויותר. מרצים ופרופסורים עשויים להשתכר סכומים גבוהים במיוחד, יחסית למקובל במשק.

וחלקם גם גונבים רעיונות ולעיתים אף מקבלים על זה את פרס ישראל, ולכן הם מכפישים וגודעים את הקריירה של אלה מהם גנבו, על מנת שקלונם לא יתגלה.

דומה שככל שרמת המצויינות האקדמית יורדת, כך עולה ההסתמכות על ''אמצעים אחרים'' לקידום...

ואכן במדעי החברה באקדמיה הישראלית, על פי קריטריון ציטוטי המאמרים של חוקרים של ISI ישראל היא מתחת למקום ה-‏100 בעולם (ראה החלק האחרון של המאמר, המתייחס למספר מוסדות המחקר בכללותם. ולא לגימיק הזריז של הכללת שמות האוניברסיטאות בלבד, המופיע בתחילת הכתבה במגמה לנסות ולהציג תמונה אופטימית יותר, המסתירה את האמת הקשה).

In social sciences, according to the ISI criterion of academic citations, Israel is located lower than the hundreth place in the world
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...

ציטוט מהתחקיר:

''מצבן של האוניברסיטאות הישראליות קשה גם במדעי החברה. מבחינת השפעת החוקרים על התחום שבו הם פועלים כולן ממוקמות מתחת למקום ה-‏100 בעולם''. The situation of the Israeli universities is hard also in social sciences. From the point of view of the influence of Israeli researchers on the domain in which they work, they are all located under the hundreth place in the world

בהיעדר מצויינות בולטת, או אז לעיתים ניפרצות שם המשחק כאן, ובעקר במדעי החברה והרוח הוא תכופות כסף, לא מעט כסף. וכוח, יוקרה ותכופות - רב-שגל עם תלמידות-פילגשים המעריצות את כבוד הפרופסור.

אינדיקציות לבעיות קשות במישור האתי בקרב השכבה המיקצועית הבכירה והפרופסורים בישראל

''פתרון'' האקדמיה הישראלית למדעים: הופס, נכחישה ונסתירה... ניגנוז את הביקורת וחסל...

פסיכולוג מתוקשר ומורה רוחני בישראל

פסיכולוג מתוקשר ומורה רוחני אחר, אחי יותם, שהורים ומורים ורבים מספור נהגו להאזין ברדיו בחרדת קודש להנחיותיו בענייני חינוך, משפחה וגידול ילדים, ונחשב לאיש שסייע לילדים ונלחם על ההכרה בזכויותיהם, נחשף ביוני 98 בתחקיר של גלי צה''ל ו''ידיעות אחרונות'' כאיש שהחל מאמצע שנות ה-‏50` הפך את שלמה, ילד יתום בן 11 בו טיפל, לעבד המין שלו.
_new_ הוספת תגובה



עוד קישקוש בעלמא
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 19:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כעת אתה כבר עובר את הגבול בצורה שמתאימה לבן אדם קטן ומשעמם שמנסה לבנות את הכבוד העצמי שלו על השמצות אחרים שהוא לא מכיר.

הנה דוגמה מה אפשר לעשות עם הקישקושים הלא ראויים שאתה מפיק מדמיונך הקודח:

''בנוסף, מזה כמה שנים, ההוצאות לאור במצב קשה והם יקבלו כל עבודה אף אם [הספר שלך] הוא משעמם עד מוות, עקר מרעיונות כצנון,... [מבוסס על] גניבת רעיונות... ופירסומי זבל רבים וגרפומניים בכתבי עת חסרי ערך וירודים''.
_new_ הוספת תגובה



אני משער שסיבת השתתפותי בחלק (קטן) מעלות ההוצאה לאור היא
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבישראל, ספר מדעי היוצא בעברית, אינו נמכר כמובן באותו היקף כמו רומן או ספר של רם אורן. במאמר מוסגר, הגורמים במסגרתם ביצעתי את המחקר, ''היכריחוני'' לכתוב את הטקסט בעברית, אף שחלקו כבר היה כתוב באנגלית.
_new_ הוספת תגובה



לפחות, מכיוון שכפו עלי לכתוב את הספר בעברית (דבר אנומלי לגבי
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבודה מסוג זה), הרי שטבעתי שורה שלמה של חידושים לשוניים, בתרגום מונחים מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית והקשב לעברית, כגון ''תווים'' features , קפיצת מדרגה, ועוד מונחים רבים, ואפילו בפרק האישיות, ביטויים שהשתרשו מאז בעברית, כגון מצג או מצג שווא, לוחמני (מיליטנטי), משיגנים, מצליחנים. בעבודה גם יצרתי שיטות ניתוח חדשות, כגון שיטת ניתוח המתאמים הפוחתים מונוטונית monotonically diminishing correlations לזיהוי גישה המשנה אסטרטגיות בביצוע מטלות מורכבות. או התחקות אחר שיעור השונות בביצוע, לזיהוי ביצוע רציף ואחיד מול ביצוע לא אחיד וחסר רציפות, ועוד רבות.
_new_ הוספת תגובה



כמעט כל המחברים האחרים ב''גומא'', ''צ'ריקובר'' הם פרופסורים ישראלים
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 1:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וחוקרים בכירים: פרופ' יאיר אהרוני, פרופ' יהשע ליברמן, פרופ' גיורא שוהם, ד''ר איילה מלאך-פיינס (חוקרת מוכרת בפסיכולוגיה), פרופ' מילא אוהל, פרופ' שלמה גלוברזון, פרופ' (לכלכלה) משה בן חורין, פרופ' דב עדן, פרופ' אהרון שנהר, פרופ' עמוס ירקוני ועוד אנשים מוכרים בתחומם.
_new_ הוספת תגובה



אפילו בפרט כה שולי מר שרון מפקשש
סתם אחד (יום שישי, 05/01/2007 שעה 12:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר סיוון למד במדינת אילינוי ולא במדינת צפון קרולניה.

דוגמא זו מעידה אלף מונים על טיבו ואמינותו של חוקר, האובייקטיביות שלו, צורת איסוף החומר, ניתוח הנתונים, מהימנותם וכיוצ''ב.
_new_ הוספת תגובה



מי כן מבין את סיון?
אפרוח דמיוני (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 18:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל פעם שסיון כותב בעברית מוזרה ארכאית שמדיפה שעמום רצחני , מישהו לא מבין אותו, וסיון כמובן מתלונן על שלא מבינים אותו .

התגובה הסיוונית הטיפוסית היא חזרה טאטולוגית על המשפט ''אתה לא מבין'' זאת ועוד..אולי יועיל מר סיון להסביר לעולמא קולא על מה ולמה אין מבינים אותו את דוידץ.
_new_ הוספת תגובה



אני מבין היטב את ד''ר סיון ודבריו נכוחים ונבונים מאד
פלוני (יום שישי, 05/01/2007 שעה 16:06)
בתשובה לאפרוח דמיוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והם כתובים תמיד בשפה פשוטה, ברורה וקולחת ולא שפה מתלהמת ומסורבלת באיצטלה של מלל/גבב אקדמי גבוה.
_new_ הוספת תגובה



אני מבין היטב את ד''ר סיון ודבריו נכוחים ונבונים מאד
אפרוח דמיוני (יום שני, 08/01/2007 שעה 18:05)
בתשובה לפלוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבאת שום מראי מקום לבסס את טענתך .

אתה טעון שיפור , לגבי סיוון, הוא מבולבל לאחרונה.
_new_ הוספת תגובה



אז רק ''אפשרי'' שיש בישראל שחיתות כבדה
יובב (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 12:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדד השחיתות של Transparency International משתמש בטכניקות פשוטות יותר של ניתוח סקרים לגבי 'נראות' השחיתות (corruption perception)

המדד מראה הדרדרות קבועה ומתמשכת עם השנים.
אפילו קאטאר, בהוטאן ואורוגווי מדורגות גבוה יותר...
_new_ הוספת תגובה



סמנטיקה מול נתונים
לי–און הדר (שבת, 06/01/2007 שעה 0:11)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר סיוון: האם תוכל בכמה משפטים קצרים, ברורים וישר לעיניין להסביר מה בדיוק הבעיות שיש לך עם הנתונים ושיטות המחקר שהשתמש בהם Transparency International כדי לדרג את ישראל. מדבריך יוצא כאילו המכון היוקרתי הזה מציג ''השתקפויות'' שהן כאילו ''התרשמויות'' המבוססות על קטעי עתונות, רכילות וכו'. אני מציע שתפנה לקישורים של המכון המתארים את עבודת המחקר היסודית שעושים מדעני חברה, כולל כלכלנים עם Ph.D.מאניברסיטאות אמריקאיות כדי להגיע למסקנות שלהם על ישראל ומדינות אחרות. קראתי את החומר שלהם ביסודיות והוא נראה לי די מהימן(וכמובן שלא מדובר כאן בתוצאות של מחקר הנעשה בתנאי מעבדה. אבל זה חל על כל מחקר כלכלי, משאל דעת קהל וכו') זה בהחלט לגטימי לבקר את סגנון הכתיבה של אדם זה או אחר.ישראל היא לא המדינה המושחתחת ביותר אפילו על סמך Transparency International (מדינות מערב ארופיות כמו איטלייה ויוון מדורגות במקום נמוך יותר. השאלה היא מדוע ישראל לא יכולה לשאוף לסטאנדארטים של סינגאפור או ניו זילאנד.
_new_ הוספת תגובה



החיים מול המחקר
ישראל בר-ניר (שבת, 06/01/2007 שעה 7:23)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתה לי לפני זמן לא רב שיחה עם דיפלומט מאחת ממדינות אמריקה הלטינית, ששרת כמה שנים בארץ. הדברים התגלגלו מאליהם לנושא השחיתות.
התאור שלו היה חד משמעי ''בישראל הרגשתי כמו בבית''. הוא גוי קתולי ללא כל קשרי משפחה עם יהודים או ישראלים.
אני לא חושב שבחיים שלי הרגשתי יותר בושה מאשר באותו רגע (את המצב בארצו הכרתי טוב). המשפט הזה היה שקול כנגד כל המחקרים.
_new_ הוספת תגובה



כבר הסברתי
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 8:10)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתפרץ לדלת פתוחה
1. שם המדד מעיד על עצמו (''Corruption Perceptions Index ''). כאשר קוראים את הפירסומים ה-perception (נראות או תפיסה) היא חלק מההגדרה של המדד.
2. במאמר מלפני כשנתיים הצגתי את המדד ואת תועלתו (דיון 2484). לא עשיתי זאת לפני שטרחתי לקרוא חלק ניכר מהפירסומים הקשורים בעבודת המכון - TI. שם גם הצגתי כמה נתונים מוצקים ועובדות על השחיתות בארץ.
3. למיטב הבנתי לא מדובר במדידה או בספירה של מקרי שחיתות או חומרתם. מכאן שערכו העיקרי של המדד הוא בהצגת מגמות והשוואתן למגמות בארצות אחרות.
4. בקיצור אין לי בעיות עם המדד אלא ביקורת על הפרשנות שחברך מיכאל שרון נותן לו. מי שטוען למומחיות בנושא לא יכול להסתפק במדד הזה ובמדדים דומים אלא צריך לגשת לנתונים המוצקים.

5. כבר כתבתי יותר מפעם בפתיל הדיון הזה, ובפתילים אחרים, מספיק כדי שהמכיר את הדברים יבין שלדעתי גם מקרה אחד של שחיתות הוא יותר מידי (דיון 2923).
_new_ הוספת תגובה



כבר הסברתי
לי–און הדר (שבת, 06/01/2007 שעה 19:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על התגובה. לצערי לא הייתי מודע להערות הקודמות שלך ב-(דיון 2484)ו-(דיון 2923).בכל מקרה,ניתן לבקר סגנון כתיבה זה או אחר. אבל כמי שיש לו מספר די גדול של תוארים אקדמאיים (יותר מידי...) שביקורת על ה''מצב'' בארץ, כולל דיון על האיכות האנושית של העיליתות הפוליטיות והבירוקראטיות היא לגיטימית ואפילו אמינה גם אם היא מבוססת על התרשמויות אישיות ולא על סטאטיסטיקה זו או אחרת.בהרבה מקרים,אני מעדיף את הניתוח הפוליטי של נהג מונית תל-אביבי על זה של פרופסור מהאוניברסיטה העברית. באופן כללי וברמה אחת, השינויים שהתחוללו בישראל בשנים האחרונות מקבילים לתהליכים דומים במדינות מערביות רבות: הגלובליזאצייה וההפרטה; תנועות הגירה גדולות;החלשת הבסיס של מדינת הלאום והתפשטות התרבות הרב-לאומית; ירידה באיכות החינוך הציבורי;נפילתם של עליתות מסורתיות והמערכות המוסריות הקשורות איתן. שינויים אלו חלים לא רק בישראל אלא גם בארה''ב, צרפת וכו' ומסבירים את התחושה האישית והחברתית הקיימת. למרות כל זאת, נראה לי שישראל כמדינה קטנה יחסית מסוגלת וחייבת להתמודד עם השינויים האלה ולחזק את היסודות שלה כמדינת לאום מודרנית ומתקדמת.
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון אתה צודק
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 20:45)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי יותר מפעם אחת שבדיונים כאן מה שחשוב יותר מהתוארים ומספרם הוא התוכן והאיכות של הדברים שאתה כותב. האמינות של דבריך מושפעת מהסגנון והאיכות שלהם. אם למשל תעטוף את דבריך במצגי שווא תיפגע אמינותם. כך גם יקרה אם תטען שדבריך מבוססים על נתונים מוצקים אבל בעצם הם מבוססים על התרשמות בלבד - מתברר שאינך מכיר את הנתונים - תיפגע אמינותך.

יחד עם זאת ביקורת ללא ביסוס בכלל גם היא לגיטימית אבל לא אמינה.
_new_ הוספת תגובה



''יחד עם זאת, ביקורת ללא ביסוס בכלל...''
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 20:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יחד עם זאת, ביקורת ללא ביסוס בכלל...'' האם אין בביקורתי למשל ביסוס כלל? אמנם כן, זאת לא אמרת במפורש, מכיוון שהדבר מופרך לכל עין סבירה. שעל כן, אתה בכל זאת מנסה להגניב יחוס כזב זה כלפי על דרך הרמיזה. איפוא למדת את השיטות הללו? ואתה עוד מדבר על מצגי שווא.
_new_ הוספת תגובה



''שם גם הצגתי כמה נתונים מוצקים ועובדות
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 20:46)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על השחיתות בארץ''.

רק חבל שאין במאמר זכר לאותם נתונים מוצקים.

קראתי עכשו את המאמר. הקדמה סבירה ותמציתית למדי, הגם שלא מקורית, הדברים נאמרו באין ספור מקומות.

בפרק הפולמוס מצאתי למעשה רק טעון יחיד, עניין הדרוג היחסי והקשר בינו ובין מספר המדינות. אלא שהנקודה היא לא שברבדוס ומלטה הצטרפו (ובכך הם משנות את המיקום היחסי של ישראל בשני נקודות) אלא בכך שהם נימצאות לפני ישראל, פחות מושחתות ממנה. זהו טעון דחוק משהו, שכן חרף התנודתיות המלאכותית הקטנה, ישראל עדיין מדורגת מתחת לשורה נירחבת של מדינות העולות עליה. השאר, עניין זליכה וכד' והתקוות האופטימיות, ראשית, אין כאן כל עניין כמותי, והעקר, הזמן הוכיח שטעית, והשחיתות במשרד האוצר עצמו היא כרגע על הפרק, שלא לדבר על שורה של שחיתויות ענק נוספות וחסרות תקדים עד אז שנחשפו בינתיים, בשנתיים האחרונות.

שעל כן, מאמרך, פרט להקדמה הכללית הנאה, אינו מוכיח דבר. אמנם כן, עסקת בנושא (הדבר העקרי שאתה מנסה להוכיח בדבריך כאן, בשולי המאמר הנוכחי) אך באופן מרפרף, שיטחי וסטראוטיפי.
_new_ הוספת תגובה



הרשימה היא תשובה לדוד ולא ללי-און כפי שנכתב
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 20:48)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איני (בשלב זה) פרופסור וגם לא נהג מונית
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 0:28)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא עיתונאי ותחקירן. לפחות כך סבורה ראשות העיתונות הממשלתית שאת תעודת העיתונאי שלה אני נושא.
_new_ הוספת תגובה



טעות: לשכת העיתונות הממשלתית
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 0:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם עיתונאים עשויים להיות מותשים מטרחנות לא נלאית, ולטעות בדבר או שניים. לטעות זאת לא בושה, אלא חוסר היכולת ללמוד מטעות, ללמוד בכלל, ולהודות ''טעיתי''. אלא שמאן דהוא עושה כאן הכל על מנת לחמוק בכל פילפול ושרשור מילים הצצים בתודעתו, מהמילה הפשוטה והטובה הזאת: ''טעיתי''.
_new_ הוספת תגובה



נסה את כל האמת
דוד סיון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 6:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך בדיוק הגיעה אליך התעודה הזאת, מה ערכה ובזכות מי?
שאר הטענות והמענות שלך בקשר למאמר לפני שנתים יקבלו התייחסות אם תעסוק בהם במסגרת אותו הפתיל.
_new_ הוספת תגובה



נסה את כל האמת
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 7:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נסה את כל האמת
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 7:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איראן כבר כאן
אזרח, דופקים אותך
_new_ הוספת תגובה



גם על שאלה פשוטה קשה לך לענות?
דוד סיון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 10:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת כבר שתי הודעות אבל באף אחת מהן אין תשובות לשאלה:
''איך בדיוק הגיעה אליך התעודה הזאת [תעודת העיתונאי], מה ערכה ובזכות מי?''

מעניין מדוע אתה מתקשה?
_new_ הוספת תגובה



נברנותך וחטטנותך מצטיירים כחסרי גבולות
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 10:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניסוח שלך מבזה, ניבזי, מרושע

''איך בדיוק הגיעה אליך התעודה הזאת [תעודת העיתונאי], מה ערכה ו*בזכות מי*?''

במחי שרשור מילים של אדם בינוני, עלוב-נפש ומרושע איפסת את כל מפעלי הציבורי, העיתונאי והפובליציסטי, כאילו ''בזכות מישהו'' שאינו אני ועמלי האינטלקטואלי אני במעמד של עיתונאי.

ניסוחך מלמד יותר מכל על המדמנה העכורה בה אתה ומרעיך משתכשכים, כאשר כל דבר ועניין נתפס לא בערכו הסגולי, אלא בזכות הפרוטקצייה.

אדוני, עזוב אותי.
_new_ הוספת תגובה



אתה במצוקה?
דוד סיון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 14:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התפארת בתעודת עיתונאי שיש ברשותך. לא?

לפי שירשור הגידופים שהפקת משתמע שהתעודה הזאת לא מהווה כבוד כל כך גדול.
לפי שירשור הגידופים שהפקת משתמע שמצוקה ירדה עליך בגלל שאלה פשוטה.
הרי אחרת אין הסבר הגיוני מדוע אתה מתחמק מלהשיב ומשרשר גידופים (אינטלקטואליים).

הנה הרשימה חלקית של גידופים מהודעה קצרה (כ-‏70 מילה) אחת שלך:
נברן,
חטטן,
מבזה,
ניבזי,
מרושע,
אדם בינוני,
עלוב-נפש,
מדמנה,
עכורה,
מרושע.

ממש ערך סגולי גבוה מאד...
_new_ הוספת תגובה



פרובוקטור, ובמטרה להטריד ולהיטפל אישית
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 15:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דוד, אם תמשיך להטריד ולטפטף פרובוקציות ברווח של 7 שעות
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 16:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בערך בין אחת לשנייה (התפארת פעם שיכולתך לטפטף פרובוקציות כאלה היא בלתי מוגבלת, שכן עומד לרשותך כל הזמן שבעולם), אתלונן בפני מועצת האיחוד האירופי (שאני אזרח בו) וגופים בינ''ל נוספים על הטרדות בילתי פוסקות בישראל (באם המשטרה לא תסייע. או שאפנה במקביל). זכותי לכתוב על השחיתות בישראל ולבקר את מדיניות הממשלה ככל שארצה.
_new_ הוספת תגובה



אין פה שום פרובוקציה
דוד סיון (יום שני, 08/01/2007 שעה 9:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העניין הוא פשוט. אתה נתלה בתעודת העיתונאי שיש בידך כאילו היא הוכחה לאיכות דבריך בויכוח איתי ומשתדל לבזות את התוארים ואיכות הדברים שאני כותב. ראשית, זה תעלול מופרך. הרי אתה בעצמך כתבת לא אחת ביקורת או שבחים על עיתונאים (למשל מה שכתבת לגבי המאמר האחרון של ספירו). אתה אפילו טענת בימים האחרונים שגם פרופסורה אינה הוכחה לכלום ועוד כהנה. שנית, אתה כבר מכיר אותי מספיק זמן כדי לדעת שאני ישר והגון. הרי זה מה שאמרת לי בשיחת הטלפון לפני שפרץ הויכוח בפתיל הזה.

בקיצור, אני חושב שאם תגלה לציבור שבפניו התפארת שיש לך תעודת עיתונאי לא יקרה שום אסון, להיפך.

מצד שני, אתה גם יכול ללכת בדרך התלונות במשטרה, באיחוד האירופי, בית המשפט הבינלאומי או בית המשפט של מעלה. זו זכות שאני מקווה שתישמר גם לאנשים רעים.

בקיצור אם תשים את האמת על השולחן
_new_ הוספת תגובה



''אתה נתלה בתעודת העיתונאי שיש בידך כאילו היא הוכחה לאיכות דבריך
האח עמנואל (יום שני, 08/01/2007 שעה 13:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמירה הזאת היא שקר. מיכאל לא ציין זאת כהוכחה ל''איכות דבריו'' אלא אמר משהו אחר לגמרי: איני (בשלב זה) פרופסור וגם לא נהג מונית, אלא עיתונאי ותחקירן. והוסיף בהומור: ''לפחות כך סבורה לשכת העיתונות הממשלתית שאת תעודת העיתונאי שלה אני נושא''. בהמשך שוב בוחר האיש דוד בדרך הרשע, ברמזו על ''דברים שרק הוא יודע'' כיצד ''הישיג'' מיכאל את ''התעודה הזאת'' (בייצרו מצג כאילו מדובר באיזו מניפולציה להשגת דבר שקשה להשיגו ויקר מציאות). אלא שכל הנידרש הוא להציג כמה מאמרים עיתונאיים שנכתבו בעיתון כלשהו (כגון ''חדשות מחלקה ראשונה''), וכן מכתב קצר מהעיתון בו מציינים שהוא כותב מאמרים אצלם.

שעל כן, ניתפלל אנו, לנישמת דוד, ומי יתן שבחסדי ישוע המשיח יזכה למחילת עוונות ולגאולת נשמתו.
_new_ הוספת תגובה



''אתה נתלה בתעודת העיתונאי שיש בידך כאילו היא הוכחה לאיכות דבריך
האחות יפה (יום שני, 08/01/2007 שעה 14:06)
בתשובה להאח עמנואל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום עיתון מודפס לא היה מפרסם את גבב המילים הזה
_new_ הוספת תגובה



דבריך מעידים על קלות דעת במקרה הטוב
דוד סיון (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 9:16)
בתשובה להאח עמנואל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודעה שלך מעידה שגוייסת ''לגונן'' על האח מיכאל. היא גם מעידה שאינך בקיא במה שאתה עוסק או שפשוט באת לסלף דברים על ידי הוצאתם מהקשרם. אני משאיר לך את הבחירה.

לגופו של עניין התעודה:
1. החלק הראשון של הודעתך עוסק בהצגת דברים מחוץ להקשרם. במה מדובר? בתגובה 90656 האח מיכאל אכן כאילו בהומור מציין את העובדה שלשכת העיתונות מכירה בהיותו עיתונאי. אלא שלא זאת הסיבה ששאלתי את שאלתי. הסיבה היא הקשר עם הודעת ההמשך של האח מיכאל (תגובה 90659), בה הוא כבר עוסק בהשמצות וגידופים כאילו מציקים לעתונאי האח מיכאל כאשר כוונתו להתפאר ב''מעמדו העיתונאי''. ''הבדיחה'' לא הספיקה לו והוא מיהר עם התוספת. זאת הסיבה לשאלה-בקשה שיספר איך השיג את התעודה.

הצגת דברים מחוץ להקשרם, כפי שעשית, היאקלות דעת או פשוט סילוף.

2. החלק השני של דבריך דומה באורח פלא לסגנונו של האח מיכאל. השימוש בביטויי הגינוי כמו דרך הרשע, מחילת עוונות ועוד בצורה שאתה עושה, דומה מאד לסגנון ההשמצות והגידופים של האח מיכאל.

מעניין איך זה קורה?

3. בעיקרון התאור שלך איך משיגים תעודת עיתונאי הוא נכון. בכך אתה מבליט מאד את התמיהה על הבריחה של האח מיכאל לדרך הגידופים וההשמצות.

-----

הביקורת על המאמר:

נושא התעודה עלה בעקבות ביקורת על המאמר של מיכאל. בעקבות זאת זכיתי למנת הגידופים וההשמצות מבית מדרשו של האח מיכאל כי הוא כנראה לא מסוגל להתמודד כראוי עם ביקורת בונה (קונסטרוקטיבית). כדי שתוכל לראות זאת אני ממליץ לך לקרוא (אם לא קראת) את ההודעות בהן מוצגת הביקורת שלי כדי שתראה שכוונתן חיובית (למשל תגובה 90394) ואת תגובותיו של האח מיכאל.

הוא כאילו שומר על ''המוניטין'' שלו באמצעות התקפות אישיות בוטות ללא בסיס על מבקריו.
_new_ הוספת תגובה



הדיון הופך למטורף והזוי מרגע לרגע כאשר רב הנסתר על הניגלה
סתם אחד (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש תחושה ואווירה של כנסיה נוצרית שברקע תמונתו של ישו צלוב והאם מריה הקדושה.

נוצר כאן מעין תבנית של השילוש הקדוש של האב (דוד סיון), הבן (מיכאל שרון) ורוח הקודש (פא''צ).
_new_ הוספת תגובה



כמעט. אלא שדוד סיטן מייצג את השטן ונושא את הקללה הניצחית
האח עמנואל (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא יקבל בלב שלם וברוח נמוכה את חסד האדון.
_new_ הוספת תגובה



הסתה כבדה ומטורפת
גבי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:31)
בתשובה להאח עמנואל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בידך בחירה חופשית
האח עמנואל (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:41)
בתשובה לגבי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התכחשות ואובדן הנשמה, או אהבה, חסד וגאולה אמיתית.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מנסה לרמוז כאן ד''ר סיון?
חיים (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 20:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתעודת העיתונאי של מר שרון ניתנה לו בדרכים לא כשרות?
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מנסה לרמוז כאן ד''ר סיון?
לוי (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 20:35)
בתשובה לחיים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הבעיה לקבל תעודת עיתונאי ?
מי רשאי לקבל תעודת עיתונאי ? אילו מגבלות קיימות ?
אם אני קם בבוקר ורוצה להיות עיתונאי אני צריך לעבור בחינה ?
מי הוא הבוחן ?
איזה ידע צריכים להראות ?
מה עם חופש העיסוק ?
_new_ הוספת תגובה



שאלות טובות ונכוחות. מן הראוי שד''ר סיון ומר שרון יגיבו עליהן.
חיים (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 20:51)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הכותב בעיתונות וכתיבה עיתונאית
סתם אחד (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 21:00)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקבל תעודת עיתונאי. שרון כתב זמן רב בעיתון האינטרנט בעריכת יואב יצחק ''חדשות מחלקה ראשונה''. להזכירכם, יואב יצחק נחשב אולי לגדול חושפי השחיתויות בישראל, אדם שחשף את פרשת עזר וייצמן (שהביאה להתפטרותו) ולאחרונה את הפרשיות הקשורות באולמרט, ופרשיות שחיתות רבות נוספות. כן כתב שרון בבמות נוספות כגון ''מקור ראשון''. ומאמרים ורשימות רבות מאד, שרבות מהן נחשבו לטובי איכות. שרון מגדיר עצמו כעיתונאי לוחם, ואכן, הוא כזה במדה רבה, אף שתחומי כתיבתו חובקים תרבות, היסטוריה, כלכלה ועוד. רבים ממאמריו הינם חדורי מגמה מוסרית חזקה.

לכן, שאלתו/התפרצותו של ד''ר סיון ''איך בדיוק הגיעה אליך התעודה הזאת [תעודת העיתונאי], מה ערכה ו*בזכות מי*?'' הינה לא רק חוצפה וגסות רוח שהינה לא שכיחה אף במקומותינו (אין זה כה מקובל, גם במדינות נחשלות, לבזות אינטלקטואלים. וכן - הנאצים ביזו אינטלקטואלים יהודים בטרייזנשטאט), אלא גם חמקנות ניבזית מאמירה מפורשת, אך תוך רימוז, שיש כאן דבר שלא בדין. זאת בדומה לשאלה החמקנית ''מתי הפסקת לגנוב'' המניחה שפלוני גנב אף שאין היא אומרת במפורש ''אתה גנב''. רימוז זה אף מניח בלי לומר מפורשות שחרף תרומתו, שבוודאי אינה פחותה מעשרת אלפים או יותר עיתונאים ופובליציסטים בישראל - שרון הינו הנמוך ביותר שבהם, ולכן אינו זכאי בדין, אלא בדרכים לא כשרות. הדבר מלמד רבות על ד''ר סיון עצמו, מיהו ומהו, ומהי השקפת העולם הנמוכה שלו ומערכת ערכיו, המניחה שהכל ג'ונגל, כל דאלים גבר, וגורסת נקיטה בדרכי עורמה חמקניות תוך הכפשות אישיות להשגת מטרות נאלחות.
_new_ הוספת תגובה



מה אנימנסה לרמוז?
דוד סיון (יום שני, 08/01/2007 שעה 9:48)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. קל מאד לקבל מידע על מה נדרש מבן אדם לפני שנותנים לו תעודת עיתונאי. מספיק להכנס לאתר של לשכת העיתונות הממשלתית דרך האתר של משרד ראש הממשלה (http://www.pmo.gov.il/PMO/PM+Office/Departments/Iam....) ומקבלים מידע על הכללים ואפילו אפשר להוריד טופס שצריך להגיש כדי לקבל את התעודה.

אם אתה עצלן אפשר גם לצלצל לאחד הטלפונים שמוזכרים שם ולקבל תשובה. בכל מקרה התעודה לא קשורה לחופש העיסוק משום שאתה יכול לעסוק בעיתונאות לפי שיקוליך (אני לא חושב שיש בחוק מגבלה כלשהי לעסוק בעיתונאות).

2. את הסיבה ששאלתי את מיכאל על נושא כתבתי בתגובה 90717 כאשר התייחסתי לאיומים שיפנה לגופים חיצוניים לפורום. את כל האמת על התהליך שעבר מיכאל שרון כדי לקבל את התעודה רק הוא יודע. אבל גם מה שאני יודע אינני רשאי לספר כמו שאינני מספר עוד דברים שאני יודע על משתתפי הפורום... שמירה על פרטיות היא ערך חשוב אפילו אם היא של אדם שתוקף ומגדף אותך.

3. אין בדברים שכתבתי היום בקשר לנושא התעודה דבר שישנה את דעתי על המאמר בראש הפתיל כפי שכתבתי בהודעות השונות.
_new_ הוספת תגובה



דוד, זה נשמע כמו סיפור מתח
חיים (יום שני, 08/01/2007 שעה 21:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין מדבריך שהדרך בה שרון קיבל את תעודת העיתונאי אינה הדרך הרגילה וכי יש חשש, לכאורה, שנעשו כאן מעשים פסולים.

אם כך הם פני הדברים אזי מן הראוי לתת גילוי נאות ולא להשאיר את הקוראים עם הרבה סימני שאלה.
_new_ הוספת תגובה



[•] דוד, עשה זאת. אני מתיר לך לומר.
מיכאל שרון (יום שני, 08/01/2007 שעה 22:52)
בתשובה לחיים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסר ביטוי לא ראוי. כללי המערכת קובעים שאין לעסוק בטענות כלפי המערכת]

''אני מבין מדבריך שהדרך בה שרון קיבל את תעודת העיתונאי אינה הדרך הרגילה וכי יש חשש, לכאורה, ש*נעשו כאן מעשים פסולים*.

רימזת רמז הנותן בדיוק מקום להבנה כזאת מצד כל אדם סביר. זאת הוצאת לשון רע בפומבי, ביזוי בפומבי, גרימת עוגמת נפש לאדם שהישקיע רבות בכתיבה. וכל זאת, בלי שאמרת דבר מפורש יחיד, אך על דרך הרמיזה, באופן חמקני, עשית את כל הנ''ל.

שעל כן, אמור מה שאמרת ש''ידוע לך''.
_new_ הוספת תגובה



בנוסף, זאת פגיעה, אולי כבדה, במוניטין שלי
מיכאל שרון (יום שני, 08/01/2007 שעה 22:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהשקעתי שנים רבות בבנייתו באמצעות עבודה קשה בתחומי המדעי ובתחום הכתיבה.
_new_ הוספת תגובה



כמו מיכאל גם אתה לא הבנת טוב
דוד סיון (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 7:43)
בתשובה לחיים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצל מיכאל זה לעיתים אי-ההבנה מעוררת התקפות אישיות עם גידופים ייחודיים.
במקרה שלפנינו, אצלך זה מייצר רק המתנה במתח להמשך הסיפור.
עבור מיכאל זה מעורר סיבה נוספת להתקפה אישית חסרת שחר (תגובה 90750).
_new_ הוספת תגובה



כמו מיכאל גם אתה לא הבנת טוב
לוי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שהדיון הפך מדיון לגופו של ענין לגופו של כותב לכן ערכו מוגבל ביותר .
_new_ הוספת תגובה



מה אנימנסה לרמוז?
לוי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה יודע כיצד זוכים בתעודת עתונאי מדוע שאלת את מיכאל ?
מה היתה מטרת השאלה ובמה היא נוגעת לתוכן המאמר ?
_new_ הוספת תגובה



היורקים לבאר ממנה הם שותים
דוד סיון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 9:53)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל לא שמח עם הביקורת קונסטרוקטיבית שכתבתי על המאמר שלו. הוא החליט לפנות לדרך הגידוף וההשמצות. הוא לא הסתפק בכך אלא השתמש בעובדה שיש לו תעודה כדי לעבור להתפארות ולפגיעות אישיות והכל כדי להדוף את הביקורת במקום להתייחס אליה כראוי (למשל להודות בטעות או בטעון תיקון).

עובדה היא שהמלצה שלי היתה חלק מהתהליך שבסופו קיבל מיכאל שרון את התעודה. חשבתי שאם אזכיר לו את זה הוא לפחות יפסיק לגדף ולהשמיץ. לא האמנתי שהוא יודה בכך בצורה גלויה אבל קיוויתי שהרמז הזה יהיה לו ברור. אבל הוא יצא בהתקפה מחודשת כשהוא משתמש במעשי מעשי הנאצים כדי להמשיך במסע ההשמצות והגידופים (תגובה 90700).

יש מסקנות:
1. עם מיכאל המטרה שלי היתה חסרת סיכוי,
2. מיכאל לא מתייחס ברצינות למה שהוא כותב,
3. מיכאל לא מתייחס לביקורת כאדם מבוגר,
4. התייחסות רצינית למאמרים שלו היא ביזבוז זמן.
_new_ הוספת תגובה



ללא מילים
מיכאל שרון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 12:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עובדה היא ש*המלצה שלי* היתה חלק מהתהליך שבסופו קיבל מיכאל שרון את התעודה''

אלא שפניתי לד''ר יובל רבינוביץ עורך ובעל האתר, שיציין שאני מפרסם באתרו. כאמור קודם, הדרישה העיקרית היא הצגת מאמרים שפורסמו בעיתונים, כגון חדשות מחלקה ראשונה.

____

אל: לשכת העיתונות הממשלתית.

הנדון: בקשת תעודת עיתונאי עבור מר מיכאל שרון

אני מנהל את אתר האינטרנט ''פורום ארץ הצבי'', העוסק באקטואליה מזה שנתיים. במסגרת דיוני האתר, שבו כותבים לא אחת עיתונאים, פובליציסטים, היסטוריונים ואנשי מדע, כותב גם מר מיכאל שרון, שהוא פובליציסט פורה.

מר מיכאל שרון הוא עיתונאי אינטרנט, ועל כן אני מבקש להכיר בו ככזה ולהנפיק לו תעודת עיתונאי.
כתובת הדואר האלקטרוני של מר מיכאל שרון היא mmsharon@bezeqint.net.

בברכה,
ד''ר יובל רבינוביץ, עורך ראשי, פורום ארץ הצבי: http://www.faz.co.il/

_______________

חדשות מחלקה ראשונה News First Class

משפט עתונות עסקים ממשל רפואה תרבות ביטחון אקדמייה

מיוחד עצמאי מקצועי

לכל מאן דבעי

1 באפריל 2004

א.ג.נ.,

הנדון: מיכאל שרון ת.ז. 000988931

הריני לאשר כי מר מיכאל שרון ת.ז. 000988931 כותב עבור אתר האינטרנט ''חדשות מחלקה ראשונה'' מאמרים חדשותיים.

בברכה

יואב יצחק

חדשות מחלקה ראשונה
www.nfc.co.il

_new_ הוספת תגובה



סוף סוף
דוד סיון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 15:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גילית שאפשר לענות תשובה פשוטה על שאלה פשוטה גם אם לא מדוייקת מספיק.
גילית שזה עדיף מהפקת שרשרת גידופים והשמצות חסרות שחר.

עוד עובדה: המכתב שהצגת נכתב על פי החלטת מערכת ''ארץ הצבי''.
_new_ הוספת תגובה



סוף סוף
לוי (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 18:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה דויד .
עכשיו אני מבין את שאלתך והיא היתה לגיטימית .
_new_ הוספת תגובה



הגיעו ימות משיח?
דוד סיון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 19:15)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על התמיכה.
_new_ הוספת תגובה



חטטנות אישית וכוחניות מעוררות קבס
מיכאל שרון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 22:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''גילית שאפשר לענות תשובה פשוטה על שאלה פשוטה גם אם לא מדוייקת מספיק''.

סליחה, אבל איני חייב לענות על כל שאלה אישית, בפרט חטטנית. אין לכך נגיעה לדיון. זאת בפרט שהשאלה לא רק היתה חטטנית, אלא נוסחה בשפה מבזה וחטפנית במיוחד, כאילו מה שברשותי אינו מגיע לי ולדוד כן מגיע כמובן, לדוד מגיע הרבה יותר... אני מכיר היטב את הזלזול הכוחני-חטפני הזה,שאינו כלל מכיר באיכויות סגוליות אלא רק ביחסי כוח ומעמד אישי, ודוד אינו האדם הראשון שנוקט בגישות כאלה, שאני פוגש. ציינתי שכרגע עיסוקי הוא עיתונות. נקודה.
_new_ הוספת תגובה



סליחה, אבל אין כאן כל המלצה
מיכאל שרון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 22:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא ציון העובדה שאני מפרסם ב-FAZ . אין כאן ולו מילת שבח והערכה יחידה על עבודתי ואיכותה, אלא מאפיין של כמות החומר (''פובליציסט פורה...''). אם כוונתך שמדובר ב''המלצה'' (כפי שניסחת זאת), הרי שזו ההמלצה העלובה ביותר שקיבלתי בימי חיי.
_new_ הוספת תגובה



תרבות השקר והשחץ הריק. להזכירכם:
מיכאל שרון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 23:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב דוד: ''עובדה היא ש*המלצה* שלי היתה חלק מהתהליך שבסופו קיבל מיכאל שרון את התעודה''...

המלצה?

ראשית, זה מכתב שכתב ד''ר יובל רבינוביץ, ואין כאן כל המלצה אלא ציון העובדה שאני כותב ב-FAZ, ועניין כמות החומר. אין מילה אחת אודות איכות החומר, ולא שבח כלשהו או הערכה מסוג אחר:

''במסגרת דיוני האתר, שבו כותבים לא אחת עיתונאים, פובליציסטים, היסטוריונים ואנשי מדע, כותב גם מר מיכאל שרון, שהוא פובליציסט פורה''.

אבל אם יובל כתב זאת, אז איך דוד מסביר את דבריו הקודמים, שהוא, דוד נתן לי ''המלצה''?

ההסבר..

כתב דוד לאחר מכן: ''עוד עובדה: המכתב שהצגת נכתב על פי החלטת מערכת ''ארץ הצבי''''. אבל מה יש כאן בעצם ''להחליט''? וכי איני כותב ב-FAZ? ואם ב''המלצה'' מדובר, אכן מעניין מה חלקו של דוד (''במערכת'') בניסוח ה''סטרילי'' הזה...

וניסוח קודם של דוד. כאמור, אין כאן רק חטטנות:
''איך בדיוק... הגיעה אליך... התעודה הזאת...מה ערכה... ובזכות מי...?''

תרבות השקר במלוא מערומיה ושחצנותה החטפנית, הכוחנית והריקה, המזלזלת גם באינטליגנציה של הקורא ובזכרונו, כמו גם בשיפוטו.
_new_ הוספת תגובה



אתה מנסה לעשות ממני צחוק? זו דרכך לבזות אותי בפומבי?
מיכאל שרון (יום חמישי, 11/01/2007 שעה 0:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''פובליציסט פורה''... עוד מעט תכתוב דברים קצת פחות מרומזים כגון ''דמיונו הפורה של שרון''.. או תגניב גם את הביטוי ''שנוי מאד במחלוקת'' - בקיצור ''מאד לא רציני, אבל זה בינינו. האידיוט מאמין שנתתי לו המלצה טובה''...

fuck off
_new_ הוספת תגובה



נו כבר
יובב (יום חמישי, 11/01/2007 שעה 0:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבר'ה
קרנכם כשניים מהכותבים הטובים בפורום צוללת ומתרסקת מידי יום.
ההתקוטטות הזאת לא מעניינת אף אחד חוץ מכם, והתרומה היחידה שלה לכם יכולה להיות רק אולקוס.
חאלאס
_new_ הוספת תגובה



נו כבר
מיכאל שרון (יום חמישי, 11/01/2007 שעה 1:45)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מבזה את עמצך
דוד סיון (יום חמישי, 11/01/2007 שעה 8:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מגדף ומקשקש (תגובה 90845, תגובה 90858, תגובה 90869) כדי להדוף את האמת:

1. המלצה שלי היתה חלק מהתהליך שבסופו קיבל מיכאל שרון את התעודה.
2. המכתב שהצגת נכתב על פי החלטת מערכת ''ארץ הצבי''.

זהו ביזוי עצמי פרי עמלך שאחד משיאיו:
''...הרי שזו ההמלצה העלובה ביותר שקיבלתי בימי חיי'' (תגובה 90858).

איך כתב אחד המשתתפים אתה משמיץ ומגדף לחינם...

-----

הצעת הפסקת אש:

בנסיון לקטוע את מעגל ההשמצות והגידופים, שהכנסת את עצמך לתוכו, אני מבטיח לך שבעתיד הקרוב לא אגיב לביזוי העצמי או כל דבר אחר שתכתוב כאן. כמו בעבר להבטחה הזאת יש תנאי: שלא תזכיר את שמי או את זהותי באותם דברים שאתה כותב. מצד שני אם תמשיך להזכיר את שמי ארשה לעצמי להגיב בהתאם.

בקיצור הדבר בידיך.
_new_ הוספת תגובה



אתה מבזה את עמצך
דוד סיון (יום חמישי, 11/01/2007 שעה 8:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מגדף ומקשקש (תגובה 90845, תגובה 90858, תגובה 90869) כדי להדוף את האמת:

1. המלצה שלי היתה חלק מהתהליך שבסופו קיבל מיכאל שרון את התעודה.
2. המכתב שהצגת נכתב על פי החלטת מערכת ''ארץ הצבי''.

זהו ביזוי עצמי פרי עמלך שאחד משיאיו:
''...הרי שזו ההמלצה העלובה ביותר שקיבלתי בימי חיי'' (תגובה 90858).

איך כתב אחד המשתתפים אתה משמיץ ומגדף לחינם...

-----

הצעת הפסקת אש:

בנסיון לקטוע את מעגל ההשמצות והגידופים, שהכנסת את עצמך לתוכו, אני מבטיח לך שבעתיד הקרוב לא אגיב לביזוי העצמי או כל דבר אחר שתכתוב כאן. כמו בעבר להבטחה הזאת יש תנאי: שלא תזכיר את שמי או את זהותי באותם דברים שאתה כותב. מצד שני אם תמשיך להזכיר את שמי ארשה לעצמי להגיב בהתאם.

בקיצור הדבר בידיך.
_new_ הוספת תגובה



הפיכת זהב לרפש
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 20:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לא עשיתי זאת לפני שטרחתי לקרוא חלק ניכר מהפירסומים הקשורים בעבודת המכון - TI. שם גם הצגתי כמה נתונים מוצקים ועובדות על השחיתות בארץ''.

מסופר על מגע הזהב של המלך מידאס. במקרה של מאן דהוא דומה שיש התופעה הפוכה, של הפיכת מטען השכלתי ומידע רב מזהב לצואה.

אם נדבר על הבחינה ההשוותית, יצא לי להכיר אנשי אקדמייה שהפכו את כלי המחקר שלהם ואת המידע שברשותם, למפיקי תוצרים מאירי עיניים, מקוריים, מקדמים, מעניינים.

ואילו במקרה שלפנינו מדובר בשימוש בכלי מחקר ומתודולוגיה באופן לא תקין, תוך ז'רגון מעורפל, שהינו יותר בבחינת שפה פקידותית ניפתלת. זאת קריקטורה או פארסה של חשיבה מדעית, יותר מכל דבר אחר. לא קראתי את שני המאמרים, אך הייתי מניח שמדובר בטעונים מעורפלים וניפתלים, שאינם מוכיחים דבר לאדם בעל שכל ישר סביר. זו שפה כבדה ומסורבלת, העשוייה להעיד גם על מידה של רשלנות מחשבתית. לא פלא שבסביבה כזאת, מטעמים השרדותיים, חוללו כלפי כמה אקדמאים ישראלים מזן דומה דברים בלתי קבילים, תוך בזבוז שנים רבות מחיי.

דוד שטח לפני אמירות שבלוניות וסטנדרטיות שחזר עליהם שוב ושוב, תוך מצג כוזב (וציני?) של התעלמות מכל מה שכתבתי, והיתלות במלה או פסקה בודדת תוך פרושן שלא כהלכה. ואילו אני נתתי כאן את מיטבי, תוך קידום מושגים חדשים ראשוניים במתודולוגיה של חקר השחיתות. זמני הוזלג, וקרוב לוודאי שגם הפלגיאריזם הבלתי נמנע בוא יבוא, תוך עטיפת מושגים בהירים בז'רגון שמנוני ועמום למטרות ניכוס, הייתי משער.
_new_ הוספת תגובה



מר שרון ומר סיון הנכבדים
סתם אחד (שבת, 06/01/2007 שעה 20:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם מזכירים לי את שני הזקנים הנרגנים מהסדרה ''החבובות'' שכל הזמן היו מתקוטטים ומתווכחים.

אולי כבר תסכימו על דבר אחד פשוט והוא שאינכם מסכימים על שום דבר.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה עוסק ברפש
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 21:04)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי תגובותיך וכמות הזמן שהקדשת להן כנראה שאינך מסוגל
לתת יותר ממה שנתת. רמת טיעוניך נוטה להתדרדר כאשר אתה
מעדיף לייצר ולהתיז רפש ושקרים במקום להתייחס עניינית
לביקורת על הטענות המופרכות שלך.

אם היית מומחה כמו שאתה מרבה לטעון לא היית נזקק להתזת הרפש.
אם היה לך משהו בעל ערך גבוה להציג לא היית נזקק להתזת הרפש.
אם היה לך מעט כבוד עצמי לא היית נזקק להתזת הרפש.
_new_ הוספת תגובה



לפחות אמרת בתגובה למאמר משהו בגילוי לב
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 21:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי כעת השלמתי את התשובה
דוד סיון (יום שישי, 29/10/2004 שעה 14:49)
בתשובה לנסים ישעיהו הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

עד כאן לא ממש הגדרתי מה נכנס למדד תפיסת השחיתות כי:

א. לא ממש בדקתי היטב מהי ההגדרה שלהם.
ב. לא ממש בדקתי מה כלול ב-‏18 הסקרים מהם מורכב הניקוד.
____

אבל בשם שמים, איך הדבר מתיישב עם אמירתך כאן ''לא עשיתי זאת לפני שטרחתי לקרוא חלק ניכר מהפירסומים הקשורים בעבודת המכון - TI '' והרי דומה כי קראת לצורך כתיבת המאמר, וברפרוף, רק את ההקדמה הכללית. ואילתרת משהו עם טבלת הדרוגים.

אגב, ה''חפיפניקיות'' תוך מצג של העמקה ויסודיות, הינה גם בעייה של חברות ישראליות, בעייה כלכלית, כמו גם עניין שגור ומקובל במדעי החברה והרוח באקדמייה בישראל. אין לי דבר נגד נהנתנות המשתכרת טוב, אך לפחות שמצגי השווא אודות ''כובד הראש והעיון העמוק'' ימותנו קצת, למען השם יתברך.
_new_ הוספת תגובה



אולי כעת השלמת את נפילתך, מיכאל
דוד סיון (שבת, 06/01/2007 שעה 21:59)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נושא הדיון הוא המאמר שלך. אלא שאתה בכל זאת מנסה לשנות את הנושא כי ברוב מצוקתך אינך מצליח לענות עניינית על הביקורת ביחס לטענותיך המופרכות.

אבל כדי לא לאכזב אותך לגמרי, באופן חד פעמי אתייחס להערותיך על המאמר מאז:

1. אז קראתי חלק ניכר מהמאמרים שקשורים בסקר שהופיע אז ונזכר במאמר שלי משנת 2004 (דיון 2484). נכון גם שאז לא ממש בדקתי את ההגדרות עד הסוף.

2. עדין, בניגוד לך מר מיכאל שרון, הצגתי את הנתונים בלי יומרות ומצגי שווא כפי שהבנתי אותם. לא ניסיתי, כמוך להסתמך על נתונים מסקרים בלי לקרוא את המקור. לא בניתי את המאמר שלי על סמך מקורות משנה בלבד כפי שאתה עשית, בלי לבדוק את ההגדרות בכלל, בלי להציגם ובלי להבין את נקודות התורפה הקשורות.

3. אם בכל זאת מעניין אותך לדון במאמר ההוא משנת 2004 העבר את טענותיך לפתיל הדיון ההוא. אני מבטיח להתייחס להודעות כאלו שלך שם בהתאם לאיכותן.

-----

נחזור למאמר שלך ולגישה שלך:
אפילו לא קראת את ההקדמה הכללית במקור ולא אילתרת דבר של טעם עם נתוני הסקרים. מכאן שהחפיפניקיות והתזת רפש הן בעיות שלך וזה בולט במאמר בראש הפתיל ובהמשך בהודעות המתחמקות שלך. זו גם לא הפעם הראשונה שאתה נוהג כך.
_new_ הוספת תגובה



ואף על פי כן - יש שחיתות ענק בישראל
מיכאל שרון (שבת, 06/01/2007 שעה 23:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(כפי שאמר גלילאו גליליי) חרף ההכחשות המקורנפות והשמנוניות (תוך הסבת העניין למישור האישי ושאר טכניקות של לחץ, טרור מילולי, והטלת דופי והכפשה - גלויה פחות או יותר). ישראל אף אינה דומה למערב ולבעיותיו המבניות כמחוללי ''תחושת שחיתות'', אלא הולכת ונידמית יותר ויותר למדינות העולם השלישי מבחינה זאת. בשום מדינה מערבית הנשיא אינו נוכל כלכלי ולא מאנס נשים, הבנקים הגדולים והסולידיים אינם מרמים את הציבור, לא מלבינים כספי מאפייה, ולא גובים עמלות ענק ומעניקים אשראי רק לקבוצה הגמונית קטנה, כאשר 80% מהלווים נידחים ונאלצים ללוות אשראי בשוק האפור בריבית קצוצה, דבר המכניס עסקים רבים לטורים גבוהים, ומקדם לכשעצמו נוכלות והונאה. בשום מדינה מערבית אין תופעה דומה לכך שצמרת המיסוי כולה נחקרת על פשיעה חמורה, וחלק מאנשיה מושמים כבר בשלב זה במאסר ומאסר בית, ובשום מדינה מערבית אין פער כזה בין העשירון העליון לשאר העשירונים, כאשר המשק ברובו קרטליסטי, ואין אכיפה של חוקים אנטי קרטליסטים, כפי שחשף בין היתר מר תדמור, ראש הרשות לאכיפת הגבלים עסקיים לשעבר, בשורה של מאמרים ב''הארץ''. ואם מדובר ב''הפרטה'' - בשום מדינה מערבית לא מכרו נכסים של מליארדים במחירים מגוחכים לקומץ מקורבים לשילטון תוך קומבינות פוליטיות ששלמונים בצידם. בשום מדינה מערבית אין היקפים כאלה של סחר בעובדים זרים וסחר בנשים, תוך התעמרות וגרוש מצד הרשות העוסקת בעובדים זרים, למטרת תחלופה המכניסה לכשעצמה רווחי ענק לסוחרי עבדים חסרי מצפון. בשום מדינה מערבית, לא זורקים רימוני רסס ומבצעים פיגועי פשע כלפי חלק ניכר מראשי הערים והמועצות המקומיות, ובשום מדינה מערבית אלימות בני נוער אינה הגבוהה ביותר בעולם, ושום מדינה מערבית אינה משמשת כמוקד עולמי אליו מזרימים כספים למטרות ניסויים אכזריים ביותר ועודפים בחיות מעבדה, ללא פיקוח וריסון כפי שחשף דו''ח מבקר המדינה. ובשום מדינה מערבית אין מצב בו 20% מהאוכלוסייה רעבים, והפנסיות מגוכחות, כאשר זקנים ברבבותיהם נאלצים לנבור בפחי זבל למצוא פת לחם. בשום מדינה מערבית גם לא גזלו את כספי הפיצויים של קרבנות השואה ויורשיהם כפי שעשו בישראל, ולא מקלים כך את זכר השואה, כאשר אף שר ואישיות ממלכתית לא נכחו בלווית שמעון וויזנאטל, חרף הרטוריקה הנשגבת המגייסת כספי עתק. אף מדינה מערבית וגם אף מדינת עולם שלישי לא נהנית משנור ענק של סיוע חוץ כמו ישראל. ועוד רב. ואתה חלק נירחב מאותו עולם שלישי בתועמלנות הכזב שלך, כנראה הושפעת עמוקות באופן כלשהו ממושא עבודותיך ''כלכלות העולם השלישי''. אני משאיר לך את רוברט מוגאבה לקינוח. לך תתבשם בפרי מעלליך.
_new_ הוספת תגובה



מאמר יואל מרקוס, בכיר עיתונאי ישראל, על השחיתות
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 0:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הארץ בוערת, ודוד עוסק בפלפול ונברנות
_new_ הוספת תגובה



וזעקת החמס: ''הצילו'' (עוד מאמר אינדיקטיבי)
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 0:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אף על פי כן - לא שיפרת את דרכך
דוד סיון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 0:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום מומחה לא מקשקש טענות מופרכות ומכנה את הביקורת על דברים שכתב טרור מילולי.
שום מומחה לא מקשקש גידופים שמנוניים כלפי מבקריו ומדמה ביקורת כהכפשה.
מיכאל שרון שכן עושה זאת (תגובה 90648) הוא לא מומחה.

שיבוסם לו לאיש הקטן בעל הטענות המופרכות.
_new_ הוספת תגובה



מלל ריק. אתה אולי ''לא איש קטן''
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 0:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק חבל שאתה נראה אישון קטנצ'יק (אם מדברים על מדד הניראות).
_new_ הוספת תגובה



''נכון גם שאז לא ממש בדקתי את ההגדרות עד הסוף.''
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 1:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא רק את זה לא בדקת. גם ובעקר:

ב. לא ממש בדקתי מה כלול ב-‏18 הסקרים מהם מורכב הניקוד''...
_new_ הוספת תגובה



החומר ש אודות השחיתות כפי שהיא באופן ישיר
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 1:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לא בניתי את המאמר שלי על סמך מקורות משנה בלבד כפי שאתה עשית, בלי לבדוק את ההגדרות בכלל''...

על מה אתה מדבר, בן אדם? הבאתי חומר רב אודות השחיתות, במימדים רבים ובתחומים רבים, כגון, מעילה של 300 מליון ש''ח במשרד החינוך (''למה אין חינוך, וכללית, מדוע אין תמורה למיסינו, בניגוד למדינות סקנדינבייה'') ועוד חומר רב ותקופה ממושכת.

http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-4873-00.html?tag=... (חברה איכותית מסוככת מפשע - ראה רשימות 7 ו-‏8 : נתונים ומגמות)

ואילו אתה התמקדת לבסוף במדד יחיד, מדד הניראות, אליו כינסת את כל הנושא המורכב הזה של השחיתות בישראל. בהקשר זה אני אף מוכן להניח לרגע שהביקורת (הלא מנומקת, פרט למנטרה יחידה) שלך צודקת, ואכן, עם כל מומחיותם של הנוגעים בדבר, המדד הזה אמנם אינו משקף כלל את השחיתות העצימה בישראל, שהינה גבוהה לאין ערוך יותר מהדרוג הניתן כאן - והרי הראיתי כאן את מורכבות כימות השחיתות, מורכבות הנושא בכלל, עניין השקלול ונושא המימדים האיכותיים ולא הכמותייים. המדד הזה, מדד הניראות, אף אם המתודולוגיה בבנייתו היא טובה ואף אם יש לו מהימנות פנימית גבוהה internal validity , עדיין יתכן שרבים ממנהלי החברות והנישאלים הישראלים, היטו את דווחי תפיסת השחיתות לכיוון החיוב, מטעמי אפולוגטיקה ואולי קורטוב ''פטריוטיזם''. הבעייה של דירוגים סוביקטיביים לעומת מדדי ביצוע ישירים מוכרת היטב.
ראה את עניין ההשוואתיות (הדיכוטומית) למדינות המערב, במיקודי השחיתות הבאים http://www.faz.co.il/reply?id=4054&rep=90648&... שאינם כמותיים אלא איכותניים, אך שיש להעניק להם שקלול גבוה, אם נצמיד להם ערך מספרי כלשהו, לצורך אומדן כולל.

ולקינוח, הידעתם אנשים טובים, שישראל היא מעצמת סמים שאינה נופלת (כמעט) מקולומביה, הגם שלא מרבים להזכיר את הנושא? רק שברוני הסמים בקולומבייה בכל זאת מאמינים בישוע, מריה ובשילוש הקדוש, ואילו כאן, אין להם אלוהים
http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-5320-00.html?tag=... (כלכלת הסמים האיזורית ודווח ה-CIA ). המאמר נכתב אגב בטרם ברון הפשע זאב רוזנשטיין הוגדר על ידי ה-FBI בבקשת ההסגרה כאחד מגדולי סוחרי הסמים בעולם, ובטרם שר לשעבר ניתפס בהולנד בהברחת כמויות עתק של אקסטזי.
_new_ הוספת תגובה



אולי כעת השלמת את נפילתך, מיכאל - ב'
דוד סיון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 10:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נציג כעת את החלק השני של ההודעה שכתבתי לפני שנתיים לשאלתו של נסים ישעיהו (תגובה 53873):
''מעבר מהיר נוסף על החומר משנת 2003 (http://www.ti-israel.org/_Uploads/37CPI2003PressRele...) מגלה שיש בהגדרה שוחד, טובות הנאה (אישורי יבוא, מניעת מס...), שימוש במשרד ציבורי לצרכים פרטיים או מפלגתיים, תשלומים שקשורים בהחלטות מס ורישוי, הענקת חוזים ציבוריים לחברים וקרובים (נפוטיזם) ועוד.

בקיצור יש כאן הרבה מעבר למה שציינתי כך שההגדרה (שיש לה גם מדד כלשהו) לפחות רחבה כמו שלך.''

מעניין מדוע אתה מוציא דברים מהקשרם?
_new_ הוספת תגובה



ראש רשות המסים, ג'קי מצא, נעצר לשישה ימים;
מיכאל שרון (יום רביעי, 03/01/2007 שעה 5:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שולה זקן נשלחה למעצר בית

_new_ הוספת תגובה



[•] ???
edarmonn@013.net (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 18:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים על פי כללי המערכת]

אני מבין שממש רע לך בחיים משתתף בצערך אבל לדעתי יש הרבה דברים נפלאים בארץ הזו אתה פשוט פסימיסט שסובל קשות משנאה עצמית.
_new_ הוספת תגובה



הביקורת משחררת. הניכור הוא אמירת לא והתנגדות
מיכאל שרון (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 19:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לנסיבות בלתי קבילות, תוך הגנה על האסטטיקה הפנימית והיושרה מהתפוררות. אל תשכחו שבישראל מקובלת גישה קולקטיביסטית ותובענית, המטילה טרור רוחני באמצעות דברי שגב מקפיאים (כולל נושא השואה), והדרך להלחם ברטוריקה הצינית הזאת מצד בעלי חזקה וכנופיות בוזזים ממלכתיים וגורמי הון קרטליסטיים המזהים את עניינם הבוזז עם ה''נושא הלאומי'' ו''מטרות הציונות המדינית'' היא לחשוף את פרצוף האימים של הטוטליטריזם הסמכותני הזה, שהינו מבוסס עושק ושחיתות שאין שנייה לה במערב.
_new_ הוספת תגובה



תזכורת: תגובה 52658
סתם אחד (יום שלישי, 02/01/2007 שעה 21:31)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד אחת: תגובה 48575
_new_ הוספת תגובה



הביקורת משחררת. הניכור הוא אמירת לא והתנגדות
לי–און הדר (יום שני, 08/01/2007 שעה 3:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העלת נקודות חשובות מאד במאמרך.חבל שהדיון התרדר לעיניינים אישיים. אני מקווה לקרוא בקרוב את מאמרך הבא.
_new_ הוספת תגובה



תודה, אהבתי.
מיכאל שרון (יום שני, 08/01/2007 שעה 5:00)
בתשובה ללי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



צב שמונה
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 12:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צה''ל: צב ההגנה לישראל

צב 8 ואתה שם, אף אם שיבה עטה הראש

ככה זה בישראל - הופ הופ הופה - תן משהו פטריוטי -

לא כל מה שבאפשר
מתממש לו כבר מחר
אם לא פשוט הוא העניין,
אז פה ושם נבנה בניין

וגם נחטוף מכות מניין

שנים אולי יקח דבר
עד שיהפוך לו זה לא כבר
אף אם שיבה אז יעטה הראש
כי לנו הנתיב לכבוש
ואף אם יעלה הגיל
עדי עת כבר-אין-בה גיל

להר בכל זאת נעפיל

תן עוד:

והארבה היגיע, הדברים קצת יגעים,
אך בגדול כל בני-אנוש תקועים,
במעט רסס נפזר חגב סורר,
רק מה, שרויים חיינו בעסק-ביש צורר,
מלאך המוות עם חרמשו קצת מזורר
ומייד החשק לחיים לו מתעורר -
אך לחש-כחש הבשר קצת מצמרר.

אז לפחות ננסה שיד-מחמד לא תיגדם,
שאיזה רגל לה לא תיקטם,
שמוחנו שפי לא יותז,
שאף אשך ממרבצו שם לא יוזז
שדם רותח בבעבוע לא יוקז
שעין לה לא תשפך -
וכך, עלי-יקום נוסיף קצת לגחך -
בשביל שהתליין אותנו יברך.

בשעת מישמוש צוואר מהיר,
הגוף בוהק, מלוא בריאות מגיר,
רק כבד משמן הוא הישבן,
מהדק החבל סביב פנים עוטי לבן,
והלשון לה תשתרבב -
עולם כמנהגו עדיין מסתובב.
_new_ הוספת תגובה



צב תשע וחצי
סתם אחד (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 15:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאיש אין זכות להרוג!
לא גנב ולא רַשָע.
חסר-מוסר, הוא כל עונש-מוות;
ממית פושע בעצמו יפשע.

לאף אחד אין רשות לרצח;
כל רצח הנו חֵטְא.
גם לגדולי זַדים זכות לחיים מובטחת;
הרי כל בַרוּי בקלונו מתחבט.

אין צדיקים גמורים וטליתות-תכלת;
הכל באותה מידה פושעים ועושי-טוב.
לאיש אין זכות לרצח;
לא ברגשי נקם הדין בהר יִקוֹב!
_new_ הוספת תגובה



אכן, בדרך כלל.
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 15:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



להיות גמד
מיכאל שרון (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 22:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מישהו כתב לי ''אתה גדול ונאור''. אלא שאני דווקא גמד וחשוך. ד''ר סיון כתב שאני איש קטן, וזו אמת. 1.75 - הגמד הגבוה ביותר במזרח התיכון. אז שמעו סיפור שלי:

מצבם של הגמדים מול ההגמוניה של הרוב הינו קשה במיוחד. באלכסנדריה היכרתי פעם גמדת פלשתינית שנאלצה להתחפש לגבר פלשתיני לאחר שניתן לה דרכון מיצרי, וזאת על מנת לבטא בצורה חברתית מקובלת ונורמטיבית את הוויתה הלסבית.

''מאז הכיבוש'', היא אמרה באנחה, ''הפך מצבם של גמדי השטחים הכבושים קשה ללא היכר, שכן השילוב של גמד ומחסום צה''ל עם חיילים סדיסטיים הינו פשוט בלתי אפשרי''.

וגם לי קשה, מה שמביא אותי לשאלה, האם כבר גיליתי לכם את סודי.

אני, כן אני, הוא הגמד הגבוה ביותר במזרח התיכון. 1.75 מ`.

כל בוקר עם עלות השחר אני מתייצב מול ראי מלבני מעוטר בשוליו בסלסולי זהב ושואל בזו הלשון:

ראי ראי, ענה, ענני,
היש גמד יפה ממני?

והראי מרשרש בשוליו הזהובים, רשרש והשב:

מפה גם משם,
משוט בעולם,
טרם ראיתי גמד כה מושלם!

אבל לך תספר לאלה שראי מוזהב חולק לך כבוד ואינו מבזה אותך. כנראה שלא נותרה ברירה אלא להצטרף ללגיון הזרים או לצי הששי. בתור טבח. כן, כושרי לבשל יתחרה היטב ואף ישיג את הנטייה לתת לי יחס של גמד.

זכויות שוות לגמדים. זה עוד מהתקופה שהלכתי עם בני בן ה-‏7 וחברתי לחיים למועדון רגיי ברחוב פרישמן לפני 14 שנה. הגברתן בפתח אמר - הילד, זה לא, ואני אמרתי, מה ילד, זה גמד. מאז אני בעניין הזה.
_new_ הוספת תגובה



מתוך 287 הודעות בפתיל זה אולי 10% בלבד דנות במאמר עצמו
סתם אחד (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 23:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאר פטפטת מיותרת
_new_ הוספת תגובה



מתוך 287 הודעות בפתיל זה אולי 10% בלבד דנות במאמר עצמו
סתם אחד (יום ראשון, 07/01/2007 שעה 23:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאר פטפטת מיותרת
_new_ הוספת תגובה



בודאי! אתה רואה איך פריעה והטרדה יכולות להביא
מיכאל שרון (יום שני, 08/01/2007 שעה 1:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאקלקטיות (תפזורתיות) מחשבתית, והתפזרות לכיוונים שונים. זו שיטה עתיקה, בה פורעים קיומיים מקהים את האפקטיביות של אנשי מעשה ומחשבה, וגורמים להם לאבד זמנם.

יש אנשים המוכוונים לסדר והגברת רמת האירגון, ולעומתם יש אנשים המייצגים את האנטרופיה, אנשי עמימות והערכה עצמית נמוכה וחסרי מחשבה יוצרת, הפועלים (אולי משום שהם תופסים את הראשונים כאויבים קיומיים, אף שהם תלויים בהם) לעמעם את הכיווניות והסדר של המארגנים, תוך הטרדות ושאר פעולות ברוח זו, שחלקן אינן מצטיירות כעוינות.
_new_ הוספת תגובה



דווקא הלא מארגנים, הינם מניפולטיביים, ומנסים בכל דרך
מיכאל שרון (יום שני, 08/01/2007 שעה 2:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להשחיל עצמם לצמתות בהם יהיה בידם כוח, אך לא כוח לארגן וליזום, אלא כוח כזה שאחרים יהיו תלויים בך, דהיינו שביכולתך אם תרצה, לחסום אותם ולשבש את עשייתם. זאת אף שתרומתם וכושר האירגון שלהם נמוך. במעון למחלימי התקף לב, פגשתי אדם כזה, איש שמנמן, בן 45, ערמומי וציני, בעל מחוות ציניים, אדם קטנוני, שספר איך, בחברת ''אגד'', כפקיד, החל לרכז יותר ויותר סמכויות, כך שהפך אנשים לתלויים בו, יותר מאשר ניהל משהו. אלא שבהיעדר כושר אירגון, נדרש לבצע פעולות רבות מידי, עמד מול עומס יתר, ומאידך, לא רצה להקל בעבודתו על מנת לא לאבד מכוחו. סופו שלקה בהתקף לב.
_new_ הוספת תגובה



מתוך 287 הודעות בפתיל זה אולי 10% בלבד דנות במאמר עצמו
אפרוח דמיוני (יום שני, 08/01/2007 שעה 18:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פטפטת מיותרת אינדיד.
_new_ הוספת תגובה



האדון, ישוע המשיח, כבר בא והעם אשר התכחש לו, מגורש מהאל
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האדון, ישוע המשיח כבר בא, והעם אשר התכחש לו, מגורש מהאל, ותועה ואובד בדרכי הפשע עקב דחייתו את רוח הקודש, עד אשר יקח העם היהודי חלק בישוע ויבין את אהבתו של האלוהים.
_new_ הוספת תגובה



דבר לא יעזור לכם עד אשר תקחו חלק בישוע
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבר לא יעזור לכם עד אשר תקחו חלק בישוע, עם סורר. המשך תמשיכו ללכת לאבדון, לקללה הניצחית. רצונכם להמלט מאובדנכם תלוי רק בדבר אחד - לקחת חלק בישוע המשיח, ולחזור בכם מהתכחשותכם עזת המצח והפושעת לחסד האל.
_new_ הוספת תגובה



דבר לא יעזור לכם עד אשר תקחו חלק בישוע
אנטי-כריסטו (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 22:42)
בתשובה להאחות אותליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצפצף על המגלומן ישו , ואימו הבתולה.

מה רע בסקס?

מה פתאום בתולה..מה יש לא היתה שם חדירה וולגרית ?

אחות עאלק.
_new_ הוספת תגובה



הרשע קיים בגלל אלה ההולכים בדרך השטן
האח עמנואל (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 19:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ודוחים את חסדי האדון ישוע המשיח. מתכחשים לאדון, לעצמם ולמציאות בכל עוצמת נואשותם המקוללת. ושופכים הם דם, טובעים בפשע, בטבח ובשחיתות (כמו בישראל) בשביל לשכוח ולהטביע את חרדתם הנוראה מהקללה הניצחית ועינויי הנצח. גורלם - אובדן הנשמה, גרוש מהאל, ויסורי תופת ניצחיים.
_new_ הוספת תגובה



רוח הקודש
לוי , האב , והבן (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:25)
בתשובה להאח עמנואל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האינקויזיציה הגיעה לאינטרנט . אני מקווה שלא תקימו בדי דין לרצח יהודים כפי שעשיתם בימי הזוהר שלכם .
_new_ הוספת תגובה



גינינו את האינקוויזיצייה. השטן יכול לקנות דריסת רגל בכל מקום
האח עמנואל (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 20:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל, האינקוויזיצייה לא שפטה יהודים, אלא נוצרים שהיו ראיות לכך שהתנצרו ללא קבלה פנימית, והיו כופרים וצבועים.
_new_ הוספת תגובה



גינינו את האינקוויזיצייה. השטן יכול לקנות דריסת רגל בכל מקום
לוי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 21:30)
בתשובה להאח עמנואל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא היתה אינקויזיציה אנטישמית ולא היתה שואה . יופי המשך כך ותזכה לגהינות .
_new_ הוספת תגובה



האינקוויזיציה היא פרק אפל בתולדות הכנסייה
האח עמנואל (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 21:39)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך קבע האפיפיור יוחנן פאולוס השני
_new_ הוספת תגובה



האינקוויזיציה היא פרק אפל בתולדות הכנסייה
לוי (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 21:55)
בתשובה להאח עמנואל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקח לו2000 שנה להבחין שהאינקויזיציה היא התגלמות הרשע העולמי .
עוד כמה שנים יבחין שהוא עומד בראשו של גוף מושחת הרודף יהודים ומתחנף לרוצחים .
_new_ הוספת תגובה



בזמן מתממש חסד האל החי, ונגוז ליל הרוע והסיוט
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 22:16)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלכות שמים היא עמנו כיום. מאז הופעת גואלנו, האל המממש את אהבתו לבני האדם. הדבר ארע בנקודה מסויימת בזמן, בהיסטוריה. יש חשיבות רבה לזמן, מלכות שמים שעימנו, קונה אחיזה בממשות, היא הממשות, אך המימוש הוא בזמן. ניצני הרשע הולכים ונגוזים להם כחלום סיוטים, אך הדבר נמשך בזמן. ההכרה האנושית לוקחת חלק בישוע, ומגרשת את הרשע - כל זה בזמן. נידרשו אכן 550 שנה לגנות את האינקוויזיציה על ידי הכנסיה, אך האינקוויזיציה בוטלה סופית כבר לפני למעלה מ-‏200 שנה.
_new_ הוספת תגובה



הנוצרים הם התגלמות הרשע עלי אדמות
צדק (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 5:31)
בתשובה להאחות אותליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך זה שרשעים כמוכם אינם נמוגים עם כל אמונתם באליל בדמות אדם?
מסקנה ברורה היא שדרככם מוטעית.
אמונתכם רק מוסיפה רשע בעולם.
_new_ הוספת תגובה



בחירה חופשית - אהבה קדושה וכמוסה
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 21:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בידיכם בחירה חופשית:

התכחשות וגרוש מהאל - וזעקתה הנוראה והנואשת עד כלות של הנשמה למעט, מעט מים חיים של חסד רך ונפלא שכבר לא יהיו עוד, לנצח נצחים. מריה, האם הטובה עד אין קצה, אם הרחמים, לא עוד תהיה בלבבך ותתן לך כוח לשאת בלילך הניצחי. רוח הקודש - אבדה לעולמי עולמים.

או אהבה, חסד ישוע, וגאולה אמיתית.
_new_ הוספת תגובה



למגורשים מהתבונה והחסד - חיזרו לממשות שהיתה שלכם תמיד
האחות אותליה (יום שלישי, 09/01/2007 שעה 23:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם כותבים ססמאות ריקות ונבובות כל העת, בפרט כיום, למשל - ''לכן רק סולידריות בין בני האדם ומנהל תקין ונקי יכולים לגרום לנו לבנות מדינה רצינית וראויה לדורות הבאים''

בן אדם, אתה, אתם כולכם, מקשקשים. הרי אפילו בשעת כתיבת הססמאות הללו הרגשת חסר אונים לחולל משהו ממשי, לא כך? המדינה הזאת כולה מקשקשת, היה קשקוש, והיה עוד אחד - וכלום. אבוי לנו, נשארנו באותה מדמנה. אתם מנסים לטבע את חרדתכם הקשה, את תחושת אובדנכם (מלחמת לבנון השנייה, השחיתות חסרת התקדים הזאת, העושק הנורא מצד המדינה, שאינה אלא חבר מושחתים וגונבי כספים - ראו רשות המיסים). כבר הנביא ישעיהו אמר: כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים. הוא כוון בדיוק להיום, לרגע זה, כשפסע ביניכם ובין האובדן. רק השלמות הפנימית, אהבת האל האין סופית בליבכם, לקיחתכם חלק בדבר הנפלא הזה שאתם מתכחשים לו בכזו איוולת חרופה - וסובלים, סובלים ללא טעם, לכל אורך 2000 שנות ההתכחשות למלכות שמים המפכה כבר בלבבות, רק זאת יהווה את אותו מעיין נפלא של רוח הקודש האמיתית, שתתן לכם את היכולת לחשוב, לראות, לעשות, ליצור. אתם כרגע מגורשים מהתבונה. ונלחמים בכל כוחכם במציאות, באמת, בגרעין הוויתכם האמיתית. אינכם אלא עלה יבש ונידף. אנשים - חיזרו לחיים האמיתיים, הראויים לאדם, אלה שהוענקו לו בחסדי אהבת האל לבני האדם.
_new_ הוספת תגובה



לנוצרים המגורשים מכל כושר מחשבה אלמנטרי
צדק (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 5:40)
בתשובה להאחות אותליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עברנו את מסעי הצלב הנוצריים הרצחניים,
עברנו מאות פוגרומים ואינסוף מיתות משונות מידי פושעים נוצרים,
עברנו את האינקויזיציה הנוצרית הברברית,
עברנו את הנאצים הנוצרים,
עברנו את סייעני הנאצים, האוקראינים, הצרפתים, ההולנדים...כולם נוצרים.
אנו עוברים היום את השנאה האנטישמית הנוצרית.

אם עברנו פושעים נגד האנושות מסוגכם,
אז מלחמת לבנון או שחיתות, ישברו אותנו?

העם הנבחר, עם הנצח, עובר את כל האפסים והרעשנים בעולם.
כל הגיבורים הגדולים נעלמו מבמת ההיסטוריה, והעם היהודי ממשיך וימשיך.
_new_ הוספת תגובה



[•] בקשר ל''עיתונאי'' כביכול שרון
היהודי מהקומה השלישית (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 19:20)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים והערות למערכת]

למר דוד סיוון. אני מתפלא עליך שעוד לא קלטת שמ.מ.מ. שרון הינו קשקשן רע, מסורבל, היסטרי, משמיץ, מבזה, מגדף ושונא כל דבר יהודי-ישראלי. על זה מעידים מאות מרשימותיו שהוא מפזר כזבל באתרים שונים. אתה צדקת ברזיומה שלך עליו: אסור לעלות ביקורת עליו בשום פנים ואופן. הנה הוא מגדף כבר אותך, העורך של האתר האיכותי והאינטליגנטי, ללא הצדקה וללא יושר. הבנתי שבטלפון אליך הוא ליקק לך כהוגן, את זה הוא יודע לעשות טוב מאוד, וזה גם לא מפריע לו להשמיץ אותך, כשאתה בשקט ובהיגיון לוחץ את הנבזה לקיר. האם לא מובן שרבים מהתגובות באתר, תחת שמות שונים ומשונים, הוא מעלה בעצמו? הוא משטה מר סיוון, בקוראים, באינטליגנציה שלהם. מי עוד לא הבין למה כל כך רע לו בחיים?
_new_ הוספת תגובה



השנאה הקיומית האיומה לתרבות ואיכות
מיכאל שרון (יום רביעי, 10/01/2007 שעה 22:30)
בתשובה להיהודי מהקומה השלישית
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והנאת ההשתכשכות בכל מה שנמוך.
_new_ הוספת תגובה



זליכה: ישראל המדינה המושחתת ביותר במערב
מיכאל שרון (יום שלישי, 16/01/2007 שעה 0:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, הנה, זה מה שקובע זליכה, איש שאמרת עליו כמה מילים טובות. התמשיך במכחישותך?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי