פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שלמות הארץ, רווחת העם
יובל ברנדשטטר (יום רביעי, 16/07/2008 שעה 19:00)


שלמות הארץ, רווחת העם

ד''ר יובל ברנדשטטר



אחד התעלולים המוצלחים ביותר של החונטה הפוסט-ציונית הוא לעמת את השאיפה הציונית לשלמות הארץ מול השאיפה הציונית לתת לכל יהודי את הזכות לחיי רווחה וכבוד. על פי המשוואה, כל שקל שמושקע במה שקרוי ''השטחים'', הוא שקל שנלקח מן הפיות הרעבים של ילדי ישראל וגמלאי ישראל בשכונות ובעיירות הפיתוח, ועל כן השאיפות החברתיות עומדות בסתירה מוחלטת לשאיפות הלאומיות.

אין אווילי מן הרעיון ששטחים פלוס חברה הם משחק סכום אפס. הגורם העיקרי המייקר את החיים בארץ הקודש הוא חוסר באדמה להתיישבות ופיתוח. מרבית הפיתוח בארץ מושקע ברצועה צרה מן הקריות ועד אשקלון שרוחבה כ-‏10 עד 15 קילומטרים, דהיינו עד 2000 קילומטרים רבועים. בשטח זה חי חלק הארי של הציבור היהודי, וחלק הלביא של התעשייה המסחר והשירותים. זו צפיפות ברמה של יפן, או הונג-קונג, והמחירים בהתאם. הוסף לכך משק ריכוזי שמשאיר את ההון והתקשורת בידן של 20 משפחות וחמישה אירגונים, והרי לך מתכון בטוח ליוקר מחייה, לקוצר נשימה כלכלי, להקצנת פערים ולעוני משווע בקצוות.
ההגיון אומר שלו היו ששת אלפים קילומטרים רבועים נפתחים לפיתוח, ישוב, תעשייה ושירותים, המחירים היו יורדים, יוקר המחייה צולל, גיוון מקורות התעסוקה עולה, איכות האוויר עולה, הטיפול בשפכים מתייעל, וגיוון החקלאות האורגנית מתעצם אף הוא. השמאל החברתי היה צריך לזעוק את זעקת חנוקי שפלת החוף: תנו לנו מקום לחיות, להתפתח ולפתח, וכך נצמצם את הפערים. ששת אלפים הקילומטרים הרבועים הלא הם גבעות יהודה ושומרון שנכבשו בפלישה הערבית-ירדנית בשנת 1948, שוחררו כבר לפני 41 שנה, ומיושבים בדלילות מרשימה.

אבל אצלנו הכל הפוך. השמאל החברתי הפך למשרתם של בעלי ההון של גוש דן, ומונע בכל כוחו את עשיית הצדק החברתי: אדמת מדינה לאזרח הנאמן. כל שקל שיושקע במגורים בגבעות שדרת הארץ שווה חמישה שקלים המושקעים בשפלה מבחינת יוקר המחיה ליהודי הבונה שם את ביתו. כל שקל המושקע ברכבת המחברת בין השפלה לערי שדרת הארץ שווה עשרה שקלים של מחלפים על האיילון, ומאה שקלים של התמודדות עם זיהום אוויר. כל קילומטר של רכבת בין ערי שדרת הארץ לשפלה וירושלים שווה כמו עשרה קילומטרים של כביש עשן ודחוס לעייפה מהרצליה לת''א. כל שקל בפארק תעשייה ברקן ערכו כ-‏10 שקלים בהרצליה פיתוח. בהר חברון אפשר להפיק גיגה-ווטים של חשמל מן הרוח, והרוח נושבת לשווא.

רבות מדובר על הנגב והגליל, בעיקר שקרים מופרכים. הנגב והגליל כבושים בידי הפולש הערבי ואינם פתוחים להתיישבות כלל ועיקר. השדולה החברתית הפועלת בשירות הג'יהאד לא הניעה ולו מעסיק אחד להתמקם בירוחם או בצפת, במצפה רמון או במצפה נטופה. הניסיון הנואל להפריד בין הכיבוש הערבי של שדרת הארץ צפונה ודרומה לפי קוים ששורטטו לפני ששים שנה ובוטלו לפני 40 הוא חלק בלתי נפרד מן השקר של הצבת ההתיישבות היהודית בשדרת הארץ כנגד ישוב שולי המדינה האחרים. רק מדיניות כוללת של יישוב כל הארץ תעשה צדק חברתי אמיתי, צדק ציוני אמיתי, ושניהם כרוכים ביחד באותה חבילה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


רבות מדובר על הנגב והגליל, בעיקר שקרים מופרכים
דוד סיון (יום רביעי, 16/07/2008 שעה 19:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה כמה דוגמאות מהשקרים שכתובים במאמר:
שקר א': ''הנגב והגליל כבושים בידי הפולש הערבי ואינם פתוחים להתיישבות כלל ועיקר''.
אמת א': הנגב בשליטת המדינה ובהחלט פתוח להתיישבות. מי ממעט לבוא להתיישב בנגב? אלו העסוקים בפיתוח ונישול על הגבעות ביהודה ושומרון.

שקר ב: ''לו היו ששת אלפים קילומטרים רבועים נפתחים לפיתוח, ישוב, תעשייה ושירותים, המחירים היו יורדים, יוקר המחייה צולל, גיוון מקורות התעסוקה עולה, איכות האוויר עולה, הטיפול בשפכים מתייעל, וגיוון החקלאות האורגנית מתעצם אף הוא... ששת אלפים הקילומטרים הרבועים הלא הם גבעות יהודה ושומרון''.
אמת ב':
ב.1 גבעות יהודה ושומרון הפנויות פתוחות לפיתוח.
הגבעות הפתוחות לפיתוח:
ב.2 לא גרמו להורדת יוקר המחייה,
ב.3 לא גרמו לגיוון מקורות התעסוקה,
ב.4 לא גרמו לייעול הטיפול בשפכים שזורמים בשטחים,
ב.5 לא גרמו להתעצמות החקלאות האורגנית.

שקר ג': ''השמאל החברתי הפך למשרתם של בעלי ההון של גוש דן''.
אמת ג': זה הימין שמזמן משרת רק את הצורך לכבוש על חשבון העניין החברתי.
_new_ הוספת תגובה



לגבי הנגב והגליל
theWatcher (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 1:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת ישראל שהיא בעלת הרוב המוחלט של הקרקעות ולפיכך מהווה מונופול יוצרת מחסור מלאכותי בהיצע הקרקעות על מנת לספוג תשואה גבוהה יותר על האדמה ובאמצעות מסים הקשורים אליה המהווים בסביבות 50% של כל נכס ועוד כסף בעזרת הביורוקרטיה המטפלת בחוקי הבניה הדרקוניים, על הקנסות, תהליכי המשפט והשוחד המעורבים בעניין.

הנה כמה דוגמאות שנתקלתי שימחישו את כל השיטה בה משתמשת מדינת ישראל בעובדת היותה המונופול על הקרקעות מצד אחד וגם הגורם המחוקק והמבצע מצד שני על מנת ליצור מחסור מלאכותי בקרקעות, בשנת 2000 200 רוכשים רצו לבנות בית פרטי בלהבים ומדינת ישראל הפשירה 50 מגרשים, בשנת 2003 הפשירה מדינת ישראל 7 מגרשים לבנייה במצפה רמון, 140 רוכשים התמודדו על 7 מגרשים אלו.

כך שניתן להבין את האנשים ששואפים לבנות בית ביהודה ושומרון שם לא חל החוק הישראלי המגביל את האנשים בישראל הריבונית, ושם קונים את האדמה מאנשים פרטיים (הערבים הפלסטינים), או משתלטים על אדמות מדינה שהן לא באמת שייכות לאף אחד כי ישראל לא סיפחה אותן. ולגבי השאלה האם יהודה ושומרון מהוות נטל כלכלי על ישראל השואב את משאביה, התשובה היא כן, אבל הסיבה היא לא ההשקעה בהתיישבות ובתשתיות, אדרבא השקעה בתשתיות ובהתיישבות זאת השקעה מוצלחת כי אלו גורמים יצרניים שמסוגלים לכסות את ההשקעה ולהניב רווח.

א-ב-ל ההוצאה הבטחונית היא זאת שמהווה נטל כלכלי שכן צבא אינו גוף יצרני, וגם בביזה אינו עוסק, כלומר זה גוף שרק שואב כסף ולא מחזיר את ההשקעה מבחינה כלכלית, ולכן מהווה נטל על משלם המסים הישראלי, נטל זה נובע מהעדפה של ממשלות ישראל לקיים עימות מוגבל מתמשך שגובה מחיר מצטבר עצום על פני מלחמה טוטאלית קצרה, ולא רק זאת אלא הוא נובע מהעדפה של הממשלה להשקיע בהגנה שהיא תמיד יקרה יותר על פני נקיטת תוכנית התקפית שהיא זולה יותר.
_new_ הוספת תגובה



נתונים חלקיים מאד
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 6:11)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. טענת שהמדינה ''סופגת'' כסף מהציבור, 50% מסים על כל נכס ועוד באמצעות הביורוקרטיה, שוחד ועוד. זו טענה חריפה מאד שקשה להתייחס אליה ללא נתונים ממשיים. אבל אתה, בקטע הדוגמאות, לא הצגת עובדה אחת שמראה את גובה המיסוי, עלות השוחד ועלות הביורוקרטיה.

2. אני דוקא מכיר את את העובדה שהמדינה ''משחררת'' בנגב קרקעות כשהיא מסבסדת את עלות הקרקע והתשתיות ובכל זאת חסר ביקוש. לוקח שנים עד שבכל המגרשים ששוחררו יש בתים.

3. על להבים אינני יודע פרטים אבל מצפה רמון מזכירה לי ישוב שכבר שנים לא מצטרפים אליו אנשים חדשים. לכן נראה לי שעודף הביקוש מקורו בתושבי מצפה, ובמחיר הזול של המגרשים פלוס התשתיות.

4. לגבי יהודה ושומרון אחד המאפיינים החשובים הוא תפיסת שטחים פרטיים להקמת ישובים ומאחזים (לפי נתוני המנהל האזרחי). ישנו מסמך אחד של מדינת ישראל שמציג את העניין בקשר למאחזים. טריק נוסף שמשמש את המדינה להשתלט על שטחים הוא מה שקוראים ''אדמות מדינה''. יש עוד טריק אחד בו משתמשת מדינת ישראל בשנים האחרונות: השתלטות על שטחים חקלאיים באמצעות פיתולי גדר הביטחון.

5. ביהודה ושומרון יש רכישות בכסף אבל אלו כמויות שוליות ביחס למעורבות של המדינה בשחרור מגרשים והקמת תשתיות בכספי ציבור כפי שקורה במצפה רמון. גם שם בחלק מהישובים יש עודף ביקוש בעיקר בישובים שנמצאים 5 דקות מכפר סבא...

-----

בעיקרון, חוץ ממקרים בודדים, עם ישראל לא מתיישב בנגב וביהודה ושומרון ללא תמיכה של כספי ציבור.
_new_ הוספת תגובה



נתונים חלקיים מאד
theWatcher (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 9:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מערכת חוקי הבנייה, מיסוי הנדל''ן, והשוחד הכרוך בביורוקרטיה זה נושא גדול שהוזכר בדרך אגב כי בחרתי להתמקד בנושא של יצירת מחסור מלאכותי בגלל היות המדינה מונופול בתחום הקרקעות וגם הגוף הכרוך בחקיקה ובביצוע. במצב של ביקוש נמוך המחיר אמור היה להיות בקרקע, אך אם זאת הוא אומנם נמוך יותר מאשר בגוש דן לפעמים חצי, רבע, שמינית אך לא ברמה שממנה ישתמע חוסר ביקוש. האם לא היית מצפה שבמצב של חוסר ביקוש המחירים של בתים פרטיים לא יעלו מעל 100,000 ש''ח, ודירות מגורים לא יעלו מעל כמה עשרות אלפי שקלים? בפועל ניתן למצוא באזור הדרום גם בתים פרטיים ב-‏900,000 ש''ח (בערד).
_new_ הוספת תגובה



הטענות שלך חסרות ביסוס
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 11:07)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה אני מכיר, ולא מהיום, את נושא ההתיישבות בנגב. זה כולל גם את האינטרס של המדינה בהקשר הזה. אני גם יודע שמעטים האנשים המוכנים לקחת קרקע מהמדינה ולהשקיע בתשתיות מכיסם (הפרטי). לכן הטלתי ספק בטענותיך. גם כעת אינני רואה שהצגת ביסוס (אמין) לטענתך על מחסור מלאכותי וגם לשאר הדברים שטענת בדרך אגב.
_new_ הוספת תגובה



הטענות שלך חסרות ביסוס
theWatcher (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 12:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי החלטת מקרקעי ישראל (30.12.07), ב-‏52 ישובים באזור עוטף עזה הקרקעות מחולקות בחינם (זה רק לשנה - למי שזריז). זה לא המצב בנגב, כלומר או שיש ביקוש גדול אמיתי, או שיש מחסור גדול אמיתי או שיש ביקוש מסויים ומדינת ישראל כמונופול בתחום הקרקעות מתאימה את ההיצע לביקוש בכך שמורידה אותו ויוצרת מצב מלאכותי בו יש יותר ביקוש מהיצע. כאשר הקרקעות מדרומה לנחל שקמה יחולקו חינם וגם המדינה תדאג לתשתיות בעצמה וגם תעניק פטור על מסים בתחום הבניה באזור זה - כך שההוצאה היחידה מצד המתיישבים תהיה הבנייה עצמה של הבית, אם עדיין לא יהיו בנגב 2 מליון יהודים לפחות לדעתי זה יהיה מאוד מפתיע.
_new_ הוספת תגובה



הטענות שלך חסרות ביסוס
theWatcher (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 13:06)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לראיה ניתן לראות את הצלחת ההתיישבות בנגב של אוכלוסייה אחרת שתופסת אדמות בלי קשר לממשלה ובלי התייחסות לחוקי בנייה ולא משלמת מסים על בניה וחיה בלי תשתיות, היא האוכלוסייה הבדואית.
_new_ הוספת תגובה



הבדואים נוהגים אחרת מהיהודים!
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 13:51)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עכשיו כבר יש משהו בדבריך, אבל
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 13:49)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמה טיעונים רציניים בדבריך. לכן אתייחס.

א. טענת המחסור בקרקע:
1. ההחלטה של המנהל לגבי 52 ישובי עוטף עזה הוארכה בשנה (http://mmi.gov.il/machadash/show_h.asp?key=790) והמשמעות היא שלא היו מספיק קופצים.
2. באותו הקישור ישנה הודעה על החלטה בדבר הארכה של הנחה בהקצאת קרקע בגליל ובצפון. גם במקרה הזה יתכן מאד שאין קופצים.

בכל מקרה טענת המחסור המלאכותי לא נתמכת על ידי העובדות הללו.

ב. כבר היו שנים לא מעטות בהן חולקו קרקעות בנגב ולא היה דורש. ההתיישבות בנגב לא מתקדמת, מספר התושבים בישובים רבים יורד או לא עולה כלל. אתה שוב מזכיר את עניין המיסוי למרות שאין לך הסבר על מה מדובר ולכן זה מיותר.

ג. אם תחלק מתנות יש סיכוי שתעודד ביקוש. אבל ברמה הרבה יותר קטנה מזו שאתה קובע. תוספת של 2 מיליון תושבים באופן קבוע היא חלום לא ריאלי גם אם ישלמו לאנשים על מנת שיבואו לנגב.

-----

אני בעיקרון לא חושב שמדינה צריכה לחלק מתנות כדי לעודד פעילות כלשהי.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר במתנות
theWatcher (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 18:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפטור ממסים הקשורים לנדל''ן זאת לא מתנה, לא לקחת זה לא אותו דבר כמו לתת. אדמה בחינם גם זאת לא מתנה כי האדמה לא נרכשה ע''י ממשלת ישראל אלא נתפסה על ידיה במלחמה ולכן מכיוון שאין לה בעלים פרטיים אין שום בעיה שעל הקרקעות בנגב יחול הכלל שמי שמשתמש באדמה (אם הוא בונה בית עליה), האדמה שייכת לו. תשתיות באחריות הממשלה, גם זאת לא מתנה, זאת השקעה, כמו שאמרתי קודם, הבעיה היא שכדי שההשקעה תניב תשואה יש צורך באנשים והאנשים לא יגיעו אם לא תהיה השקעה זהו מעגל שיוצר מצב בעייתי למשקיע פרטי שצריך החזר השקעה ורווח תוך 5 מקסימום 20 שנה, ארגון כמו המדינה הוא בעל אורך נשימה רחב יותר ויכול לפרוס את ההחזר עד 50 ואפילו 100 שנה. לסיכום לא מדובר ב''לתת'' אלא מדובר ב''לא לקחת'' שזה משהו אחר.

''תוספת של 2 מיליון תושבים באופן קבוע היא חלום לא ריאלי גם אם ישלמו לאנשים על מנת שיבואו לנגב.'' - נניח שעיר הבירה של מדינת ישראל עוברת מירושלים לדימונה, עדיין נראה כמו חלום לא ריאלי?
_new_ הוספת תגובה



דרך אגב
theWatcher (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 19:11)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרך אגב אישית אני מעדיף להשתמש בנגב לצורך חילופי שטחים ואוכלוסין עם הפלסטינים לפי העיקרון של יהודה ושומרון - הרחבה של תל אביב וירושלים, הנגב - הרחבה של רצועת עזה. אך אם הוא נשאר ברשות ישראל עדיף לנצל אותו כראוי, לבניה ומגורים כדי שלא יפגעו מבניה אזורים חקלאים פוריים באזור השרון, השפלה והעמקים.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 19:32)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אתה כותב על מסים בלי להבהיר את המהות. על איזה מסים בדיוק אתה דורש שינתן פטור?

לתת לאדם בחינם משהו שנותן לו תשואה זה לתת מתנה. זה שתקרא לזה בשמות אחרים לא ישנה את המהות.

הנסיון מלמד שיהודי מדינת ישראל לא מתיישבים (רחוק מהמרכז) אפילו בחינם. הנה דוגמאות:

א. בראשית שנות ה-‏50 הקימו מושבים בנגב והביאו אליהם אנשים, נתנו להם אמצעי יצור, בתים לגור בהם ועוד ועוד. למרות זאת מעטים נשארו והשאר התנקזו למרכז הארץ. בישוב אחד נעלמו כל המשפחות (חוץ מאחת) ביום אחד.

ב. תהליך ההתיישבות ביהודה ושומרון לא התרומם למרות כל ''היתרונות'' (מבחינת עלות התשתיות ועוד) שהובטחו למתיישבים פוטנציאליים. מה עוד שעיקר המסה התרכזה בעוטף ירושליים.

-----

הנגב כבר פתוח להתיישבות עשרות שנים ובעשורים האחרונים ישנו אפילו נסיון להכביר במתנות, רק תבוא. אבל אפילו ראשית תחילתו של המיליון הראשון לא נראה באופק. לכן לא נראה לי שהרעיון העקרוני שלך ישנה משהו.
_new_ הוספת תגובה



בקיצר, צריך לעודד התיישבות יהודים ביו''ש
חכם ציון (יום שישי, 18/07/2008 שעה 8:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי בישובי הנגב יש דווקא ירידה בהיקפי התיישבות היהודים. אני משער שרוב המהגרים צפונה הולכים לבאר שבע ולגוש דן. אותם צריך לעודד להתנחל בעוטף ירושלים ובשאר יו''ש.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
theWatcher (יום שישי, 18/07/2008 שעה 11:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ענף הבנייה והנדל''ן הוא אחד הממוסים ביותר בישראל...שיעור המס התקרב ל-‏60% מערך הדירה''

זה מה שטוען המאמר הזה, האם זה אינו נכון?

''לתת לאדם בחינם משהו שנותן לו תשואה זה לתת מתנה. זה שתקרא לזה בשמות אחרים לא ישנה את המהות.'' - אם אדם יכול בהשקעה כספית מסויימת לבנות תחנת כוח שתייצר חשמל מאור השמש והוא ימכור את החשמל הזה, האם לדעתך זאת מתנה לתת לו את אור השמש בחינם? ומה עם אדם שבונה מתקן המוציא מים מהאוויר העשיר בלחות של מישור החוף האם זאת מתנה לתת לו את האוויר בחינם?
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
דוד סיון (יום שישי, 18/07/2008 שעה 17:44)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי לשים לב מה שכתוב במאמר. מצד אחד ישנו המיסוי על היצרנים. לפי העיתונאי המיסוי עליהם מגיע לכדי 60% אבל הוא לא מציג את כל הנתונים. לכן קשה לסמוך על הנאמר.

מצד בעלי-רוכשי הדירות המספרים הם אחרים לגמרי - נמוכים בהרבה.

-----

רוב הקרקעות בישראל הן רכוש המדינה (חוץ מהמיעוט שהוא פרטי). לכן הדרישה שלך לתת קרקעות בחינם היא דרישה שהמדינה תיתן מתנה.

שימוש באוויר ובאור השמש זה סיפור אחר לגמרי (ולא שייך לנושא הדיון). מאחר ואין לך (לאף אחד) תעודת בעלות על האוויר או אור השמש אתה (אף אחד) לא במצב לתת למישהו אחר להשתמש בהם. מצד שני מדינות ורשויות ימנעו ממני או ממך להשתמש באוויר ובאור השמש בצורה מזיקה, מזהמת. זה יעשה כדי שלא תיפגע אפשרות השימוש בהם על ידי אזרחים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
theWatcher (שבת, 19/07/2008 שעה 15:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. האדמות עצמן הן חסרות ערך אלא אם מישהו משתמש בהן לבניה או לחקלאות ועל ידי כך יוצר ערך, להוציא אזורים צפופים בהם עצם הקרבה למקומות בעלי ערך יש בה ערך בפני עצמו (כמובן שלא כך הדבר בנגב) ומתנה היא מין הסתם מתן של דבר בעל ערך אחרת גם השלכת פסולת יכולה להיתפס כמתנה לכל אדם שעשוי להשתמש בה ליצירת רווח.

ב. אם הקצעת קרקעות בחינם משרתת מטרה של המדינה כמו למשל הפניית התיישבות לאזור בו לא תיפגע יכולת ייצור המזון של המדינה, אזי לא מדובר במתנה אלא בתשלום על שירות. זה פשוט הופך את המתיישבים לסוג של עובדי ציבור.

ג. לא מדובר באדמות שהמדינה רכשה בכסף (קק''ל) או קיבלה במתנה (אדמות רוטשילד), מדובר באדמות שהמדינה באופן שרירותי הכריזה עליהן כאילו היו שלה, ולכן אם היא לא עשתה בהן שימוש אין מניעה שאזרח פרטי ישיג אותן באותו האופן, יעשה בהן שימוש על ידי כך שיבנה ביתו על אדמה זאת והאדמה תיחשב כאילו היא שלו וזה לא ייחשב מתנה.

ד. אם האדמה נחשבת שייכת לאדם רק אם עשה בה שימוש הרי שלא מדובר במתנה חינם, להבדיל ממקרה בו אדם מקבל שטח לרשותו ללא תשלום מבלי לעשות בו שימוש ומוכר אותו בכסף כאשר פעילות כלכלית של שכניו מייצרת ערך עבור החלקה שלו.

ה. באותו האזור ישנה אוכלוסיה אחרת שתופסת אדמות מדינה והן נחשבות שלה בדיעבד אם בהכרה חוקית בהן או בכך שלא נעשים מאמצים לפנות את הפולשים. לפיכך ניתן לראות זאת כנוהג שגרתי ומקובל להשיג אדמות באותו האזור ולכן אין מדובר במתנה, ואם לא מתאפשר לאזרחים אחרים לנהוג כך והם נאלצים לשלם הרי שמדובר באפליה.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
דוד סיון (שבת, 19/07/2008 שעה 17:21)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתנה היא מתנה גם אם ''כדאי'' למישהו לתת אותה. הקצאת קרקע
מאדמות המדינה (של כולנו) לא תשלום למישהו, למישהם, היא מתנה.

כל שאר הטענות שלך כאן הן הסברים מדוע (או מטרות שבגינן)
''כדאי'' לתת רקע כמתנה.

כפי שכבר כתבתי אני מסופק אם כל עניין המתנות ''כדאי''.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
theWatcher (שבת, 19/07/2008 שעה 18:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם האדמה היא של כולנו אז מין הראוי שתהיה לנו זכות בה לפי חלקנו היחסי באוכלוסיה, הלא כן?

500 מ''ר זה שטח ממוצע הדרוש לבניה של בית פרטי, לצורך העניין נגזים ונרחיב זאת לדונם שלם, 1,000 מ''ר. שטח הנגב הוא 12,000 קמ''ר לצורך החישוב נשתמש ב-‏10,000 כדי להשאיר מקום למרחב ציבורי כמו כבישים. 10,000 קמ''ר הם 10,000,000,000 מ''ר, כלומר מדובר ב-‏10 מליון מגרשים בגודל של דונם. אם כל אזרח החי כיום יקבל דונם אחד עדיין ישארו בערך 3 מליון דונם.

אם האדמה היא של כולנו, האזרחים של מדינת ישראל, בעלי מניות שווי זכויות אז מתוך שטח של 10,000 קמ''ר יש לכל אחד מאיתנו זכות לממש בעלות על שטח של 1428 מ''ר, פי 3 מהנחוץ לבניית בית פרטי, צמוד קרקע, במגרש של חצי דונם ולמשפחה של 6 נפשות יש לפיכך זכות לשטח של 8 וחצי דונמים (זה כבר ממש שדה חקלאי קטן). לאפשר לאזרחי מדינת ישראל, בעלי המניות לממש את בעלותם זאת לא מתנה כי זה כבר שלהם כפי שאתה אמרת.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
דוד סיון (שבת, 19/07/2008 שעה 19:15)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, אתה יכול לדרוש לחלק את כל נכסי המדינה אבל גם
את חובותיה. לחלק את נכסי המדינה זה עדין בגדר מתנה.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט מדובר במתנות
theWatcher (שבת, 19/07/2008 שעה 19:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך חישוב של החוב הנופל על אזרח יחיד באופן יחסי של הנכס שהוא רוצה לממש עליו בעלות מתוך כלל נכסי המדינה? למשל איזה חלק מהווה דונם אדמה באזור לא מפותח כמו הנגב מתוך כלל נכסי מדינת ישראל. ואז את האחוז הזה נוכל לכפול בחוב הכולל של מדינת ישראל ולמצוא את החוב הנופל על אדם הרוצה לממש בעלות על דונם אדמה.
_new_ הוספת תגובה



החישוב הוא לא העניין
דוד סיון (שבת, 19/07/2008 שעה 19:49)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הבהרתי לך את עמדתי לגבי פירוק המדינה כדי לישב
את הנגב (תגובה 119608). החשבונאות שאתה מציע היא
התחכמות שלא משנה דבר.
_new_ הוספת תגובה



החישוב הוא לא העניין
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 13:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי בעקרון אני לא מקבל את תפיסתך הכלכלית ואת הפרשנות הפוליטית שלה.
_new_ הוספת תגובה



רבות מדובר על הנגב והגליל, בעיקר שקרים מופרכים
הבה נרגילה ! (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 11:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה כמה דוגמאות מהשקרים שכתובים בתגובתך:

שקר א': הנגב בשליטת המדינה ובהחלט פתוח להתיישבות. מי ממעט לבוא להתיישב בנגב? אלו העסוקים בפיתוח ונישול על הגבעות ביהודה ושומרון.

אמת א': הנגב בשליטה חוקית ופורמלית בשליטת המדינה אבל המדינה מזניחה את השליטה על הקרקעות הפרוצות להתפשטות בלתי חוקית של בדואים ונמצאת בעדיפות אחרונה בהשקעת כספי פיתוח סביבתי של הממשלה.
מתיישבח יו''ש אינם באים על חשבון מתיישבים פוטנציאלים בנגב, אלא אם מתכוון הכותב ששמאלנינו אינם ישראלי ואינם לוקחים חלק בפיתוח הארץ.

שקר ב':
ב.1 גבעות יהודה ושומרון הפנויות פתוחות לפיתוח.
הגבעות הפתוחות לפיתוח:
ב.2 לא גרמו להורדת יוקר המחייה,
ב.3 לא גרמו לגיוון מקורות התעסוקה,
ב.4 לא גרמו לייעול הטיפול בשפכים שזורמים בשטחים,
ב.5 לא גרמו להתעצמות החקלאות האורגנית.

אמת ב':
ב.1 גבעות יהודה ושומרון אינן פנויות לפיתוח בשל מגבלות ממשלתיות מאז הסכמי הכסילות של אוסלו ובעיקר מאז הבריחה מעזה.
הגבעות מוגבלות לפיתוח:
ב.2 גרמו לעליית יוקר המחייה,
ב.3 גרמו לצמצום מקורות התעסוקה,
ב.4 גרמו להזנחת הטיפול בשפכים שזורמים בשטחים, הקלו על הפלסטינים לתעל את השפכים למקורות מים ומוצאי נחלים שזורמים למישור החוף ובכך הם תורמים לא רק לזיהום אקוויר ההר אלא גם לזיהום אקוויפר החוף, ערוצי הנחלים ומישור החוף.
ב.5 גרמו לדעיכת בהתעצמות החקלאות האורגני.
ב.6 עודדו את האלימות הפלסטינית נגד המתיישבים היהודים.

שקר ג': זה הימין שמזמן משרת רק את הצורך לכבוש על חשבון העניין החברתי.
אמת ג': כרגיל השמאלני בורח מתשובה ישירה לבעיה שהועלתה ''השמאל החברתי הפך למשרתם של בעלי ההון של גוש דן'', ומתעל עצמו תמיד בסופו של דבר ל'עיבוש'. השמאל מתעקש להשקיע בכספי קבלניו בגוש דן, ללא תוכנית מתאר מתאימה למאה ה-‏21, ובכך הם בולמים פיתוח אזומי מתוקן ונקי בגוש דן.
לכן מוזר שחיילי השמאל רודפים אחר קבלני יו''ש שמקיימים בנייה אזורית נאותה, בשעה שהם מפנים גב למחלות האקולוגיות והסביבתיות שבאגן המרכזי של השמאל - גוש דן.

בעקרון אני מקבל את טענת ברנשטטר שההשקעות ביו''ש אינן על חשבון פיתוח אזורי אחר בארץ, כי בסופו של דבר הכסף הוא נגזרת של מספר המתיישבים ביו''ש, בגליל, בנגב. אם השמאלנים יילכו להתיישב בגליל ובנגב אז תקציב ההתיישבות שם יעלה ביחס לזה שביו''ש. אם תיאורטית מתיישבי יו''ש היו מהגרים ומתיישבים בגוש דם, אז תקציבי הפיתוח בגוש דן היו מאמירים נפלאות. זה עניין של היצע וביקוש. ואנחנו מצפים מהשמאלנים לא להפריע לנו להתיישב ביו''ש ואנחנו לא נפריע להם להגר מגוש דן לנגב ולגליל.
_new_ הוספת תגובה



פשוט לא נכון
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 12:37)
בתשובה להבה נרגילה !
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שטוען משהו, למשל על יוקר המחיה ראוי שיראה שזה כך מעבר לאמירה. לכן כל הטענות שבאות מהמגרש הכלכלי (יוקר מחיה, גיוון מקורות תעסוקה, העצמת חקלאות אורגנית ועוד) מן הראוי שיוצגו עם ביסוס כלשהו. ברנדשטטר לא טרח כלל ולכן הן נשארו שקרים או טענות מופרכות. זוהי משמעות ההודעה הקודמת שכתבתי בתגובה 119480. מאחר וגם אתה מלבד העתקה והחלפת מילים לא הראית ביסוס כלשהו הרי שגם דבריך מופרכים. ההתחכמות שלך לא שינתה מציאות זאת.

אתה וחברך ברנדשטטר יכולים להמשיך לפתח שקרים וחצאי אמיתות. לא נראה לי שזה יועיל לכם במשהו.

מסתבר שאתה בכלל מתבסס על טענה שמאלנית לגמרי שהמדינה חייבת ''... בהשקעת כספי פיתוח סביבתי...'' אף אחד לא חייב לך או לי, או לכל אזרח אחר פיתוח סביבתי.

בדבר אחד אתה צודק, אני לא חושב שיש העדפה תקציבית של המתנחלים או ההתנחלויות. ביחד עם יובל רבינוביץ כתבתי על כך כבר לפני כ-‏5 שנים (דיון 1427).
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק
הבה נרננה ! (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 9:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר שבדקתי לעומק, אין קשר בין יוקר מחיה, גיוון מקורות תעסוקה, העצמת חקלאות אורגנית לבין ההתנחלויות, לכן אין כל סיבה להפסיק אותן.

כמובן שברנדשטטר וידידו מנסים להוביל אותנו באף כאילו ההתנחלויות תרמו לכלכלה, פיזרו את כוח העבודה, נתנו איכות חיים גבוהה לעובדים וכו'. אבל מה לעשות שאת ההתנחלויות בנו דווקא הפלסטינים והרבה מן הכסף זלג דווקא אליהם? לדעתי זוהי פגיעה קשה בשלום!
כלומר,היינו צריכים להגיד יפה שלום לכסף.
לעומת זאת אם היינו בונים בנגב או בגליל אז הכספים היו עובדים לפועלים שבאו מהשטחים או לפועלים זרים (בעיקר מאז הסכם אוסלו) וככה היינו צריכים לומר יפה שלום!
שלום לכסף.

לכן שני המצבים האלה בהחלט לא דומים בכלל.
_new_ הוספת תגובה



למעשה
theWatcher (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 1:32)
בתשובה להבה נרננה !
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל בין הפועלים הזרים לפועלים הפלסטינים ומה שנכון בכך שהכסף שזורם לפועלים הזרים יוצא מהמערכת הכלכלית הישראלית ועובר לאחרת אינו נכון לגבי הפועלים הפלסטינים שהם חלק אינטגרלי מהמערכת הכלכלית הישראלית והכסף שהם מרוויחים משמש בסופו של דבר לרכישת סחורות תוצרת ישראל, אלא אם כן הם מרוויחים את הכסף ואז יוצאים מהמדינה לעולם הגדול.
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
ע.צופיה (יום רביעי, 16/07/2008 שעה 20:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על ידי מאחזי עיניים פוליטים הסכימו להתגורר ביו''ש.
חמישה מיליון אחרים, מפוקחים וחכמים יותר נשארו בתחומי הקו הירוק.
הנגב והגליל?
לא כל כך ראיתי נהירה של מפוני גוש קטיף לשם.
אז למה לדרוש מאחרים?
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
חזי (יום רביעי, 16/07/2008 שעה 21:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופיה,

מזכיר לי את ימי הקיבוצים בקו-העימות,
כאשר היו יורים על חורשים-בטרקטור,
כאשר הקיבוצניקים היו יוצאים לשמירה.

אז חשבתי, כילד, מדוע בני הקיבוץ, הטיפשים, הללו מוכנים לחיות כך ?

אותם 300.000 טפשים שהזכרתה, הם הקיבוצניקים של היום...

שטיפת מוח של אנשי השמאל, מציגה את העניין כאילו ''ההתנחלויות'' מרחיקות את השלום.

אני חוזר וטוען כי ההתנחלויות הן אשר נותנות סיכוי לשלום.

ההגיון פשוט: הסיבה שהערבים אינם עושים שלום עם ישראל,
הינה האמונה שלהם שהזמן משחק לטובתם.
דהיינו: יגיע מצב שבו ישראל תושמד.

לכן הם מחכים בסבלנות לזמן הזה.

כפי שהיה נוהג לאמר חאפז-אסאד: ''הצלבנים היו כאן 300 שנה, איפה הם היום ?''

אם יש גורם אשר מטריד את הערבים, הם ההתנחלויות, אשר יוצרות עובדות בשטח.

כל התנחלות חדשה, הינה בניית אבן חדשה לקירוב השלום...
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
ע.צופיה (יום רביעי, 16/07/2008 שעה 21:44)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המתנחלים לא דומים בכלל לקיבוצניקים.
הרי אף מתנחל לא זז בלי פלוגת חיילים שמאלניים מאחוריו.
מתי ראית לאחרונה מתנחל שעוד מול ערבי? אם הם לא ארבע נגד אחד הם בורחים.
ההתנחלויות ...לקירוב השלום?
מה קרה התחרפנת?
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
חזי (יום רביעי, 16/07/2008 שעה 22:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופיה,

אתה לא מבין את ההקבלה:

כתבתי שהם דומים מבחינת ''ההקרבה'' שלהם,
לחיות בתנאים אשר תושבי ''השפלה'' לא מוכנים לחיות בהם.

צופיה,

צר לי על שההבנה שלכה לא מאפשרת לכה להבין את מה שכתבתי...
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
הבה נרגילה ! (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 11:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה ההבדל בין חולמי יו''ש לבין חולמי הקיבוצים?

שניהם חלמו אידיאולוגיה ושניהם כבשו קרקע יהודית ושמרוה לעם ישראל.

מפוני גוש קטיף בודדים הלכו ליו''ש, כי המדינה לא משלמת את מה שהיא התחייבה לשלם להם במידה ויילכו ליו''ש. התנאי לקבלת הכסף השדוד הוא להתנחלות רק בגבולות הקו הירוק. אבל גם ככה המדינה עדיין לא שילמה את כל מה שהיתה צריכה ע''פ חוק, ועדיין לרוב מהגורשים אין בית משלהם.

מעניין שרק המעטים שהלכו להתיישב ביו''ש מצאו בית קבע ותנאי מחיה איכותיים, בלי עזרת ממשלת הגירוש.
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
ע.צופיה (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 13:08)
בתשובה להבה נרגילה !
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''חולמי הקיבוצים'' הקימו לנו את המדינה ,'' חולמי יו''ש'' מסבכים לנו את המדינה.
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
צדק (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 13:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חולמי הקיבוצים הקימו את עצמם בלבד, לא מדינה ולא נעליים.
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
הבה נרגילה ! (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 21:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להווי ידוע לך ששתי קביעותיך משוללות יסוד.

לא ''חולמי הקיבוצים'' הקימו את המדינה אלא כל מתנחליה עד ל-‏1948, ואף שיש לקיבוצים תפקיד מכריע בכיבוש הקרקע ובתרומה לביטחון האופן יחסי גבוה מחלקם באוכלוסיה בשנות ה-‏40, הרי שבמקבים אפשר לומר את אותה הקביע על ''חולמי יו''ש'' דהיום.

הקיבוצניקים העבירו שלא מדעת את לפיד הציונות, הכיבוש, ההנחלות למתנחלים, מדעת או שלא מדעת.
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
ע.צופיה (יום שני, 21/07/2008 שעה 7:28)
בתשובה להבה נרגילה !
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התנחלות של רודפי בצע בהגנה צבאית מלאה+ אינה דומה להקמת 11 הנקודות בנגב ,למשל, בשנות ה-‏40 של המאה הקודמת.
_new_ הוספת תגובה



רק 300000 איש המולכים באף
צדק (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 11:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיבוצניקים גזענים ועלוקות, ששדדו את קופת המדינה במשך עשרות שנים.
שחטפו ילדים כדי לבצע בהם ניסויים רפואיים רצחניים,
שהעבירו יהודים על דתם, שרצחו יהודים באלימות ובהרעבה.
שזכו להגנה צמודה של חיילי צה''ל כולל שמירה מסריחה בתוך הקיבוצים.
_new_ הוספת תגובה



מתנחלי חברון גזענים ועלוקות
סתם אחד (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 16:53)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חטפו ילדים כדי לבצע נסויים רפואיים רצחניים
העבירו והודים על דתם ורצחו יהודים בהרעבה
וגם זכו להגנה צמודה של חיילי צה''ל כיאה
לגנבים.
_new_ הוספת תגובה



דוסים מצחינים תומכי הנאצים
עמיש (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 8:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמערבים דם ילדים קטנים במצות לפסח ושאונסים נערות צעירות ביום נשואיהן.
עלוקות פחדניות החיות על חשבון הציבור בישיבות המסריחות שלהם ומתחמקות משירות צבאי מהיותן פרזיטיות פחדניות.
_new_ הוספת תגובה



דוסים מצחינים תומכי הנאצים
הפסיכיאטר המחוזי (יום שישי, 25/07/2008 שעה 8:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה עמיש יקירי, אם לא הייתי מכיר אותך הייתי מניח שאתה ציני מר... או סיני קר. אבל מאחר שאני די מכיר אותך, אני די משוכנע שאתה מאמין במה שכתבת או שאתה שכתבת את זה לא אחת בעבר גם אם ידיעת שכל מה שאתה כותב זה שקר אחד גדול. בשני המקרים אתה יוצא קטן כראוי לך.
_new_ הוספת תגובה



אתה יצאת עוד יותר קטן!
סתם אחד (יום שישי, 25/07/2008 שעה 8:36)
בתשובה להפסיכיאטר המחוזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה מציג עצמך כבעל מקצוע בכיר אבל רמת הניתוח שלך...
ב. אתה לא קורא את ההקשר.

בשני המקרים אתה יוצא קטן מאד!
_new_ הוספת תגובה



אתה יצאת עוד יותר קטן!
סתם אחד (יום שישי, 25/07/2008 שעה 13:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום משמעות לאמירתך, כי הדוקטור הקדים ואמר עליך מי אתה. וכיצד הקטן והצר כמוך תוכל להוכיח את השמצותיך האינסטינקטיביות? ניכר שהדוקטור פגע בול במטרה!

ולכן דבריך שווים לאפר.
_new_ הוספת תגובה



אתה יצאת עוד יותר קטן!
סתם אחד (יום שישי, 25/07/2008 שעה 13:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא אמר את השטות הזאת עליך ולכן יצא קטן מאד.

ניכר שדבריך שווים לכלום.
_new_ הוספת תגובה



אתה יצאת עוד יותר קטן!
סתם אחד (שבת, 26/07/2008 שעה 10:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, אז תשתוק ותקבל על עצמך את הגזירה,
שהרי אתה אולי סתם אבל בטח לא אחד !
(-:
_new_ הוספת תגובה



עכשיו יצאת עוד יותר קטן - אז תשתוק!
דוד סיון (שבת, 26/07/2008 שעה 10:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למי בידיוק מביננו התכוונת?
סתם אחד (יום שני, 28/07/2008 שעה 11:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה סוגה בכוכבים ולא רואים אותך ממטר. אז כדאי שתשים נצנץ ונדע למי התכוונת.
_new_ הוספת תגובה



אליך!
סתם אחד (יום שני, 28/07/2008 שעה 15:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אליך!
סתם אחד (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 8:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקעת לו היטב בדיוק היכן שהכי כואב.
כל הכבוד.

גם אני לא סבלתי את הסתם אחד הזה
אבל הבנתי שאנחנו חייבים לסבול אותו.
_new_ הוספת תגובה



צביעות, התחסדות, התממות.
יוסלה  (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 3:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשנים האחרונות הימין המשיחי שגנב ועדיין גונב
אדמות בשטחים
מתחיל להיחשף במערומי הנוכלות הממוסדת בחסות
ממשלות ישראל השונות.

הטענה המוזרה משהו הסטנדרטית של הגנבים
היתה לאחרונה שהשמאל יפה הנפש הפך את הוויכוח
לוויכוח נדל''ני, במקום לוויכוח על ארץ ישראל.

בא עכשיו הדוקטור המבריק
ותוקע גול עצמי לקבוצה שלו, בכך שהוא
מנסה לטעון שהמשך השליטה הישראלית
בשטחים (ורצוי שהשטחים יפונו במועד מבעליהם
החוקיים כמובן) יביא לרווחה נדל''נית הנחוצה
לעם בישראל כאוויר לנשימה.

זה נחמד לראות את מכחישי הכיבוש נותנים לעצמם
בעיטה בתחת.
_new_ הוספת תגובה



''מכחשי הכיבוש''
חזי (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 8:03)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי מכחיש את הכיבוש ?

הרי כל ישראל היא כיבוש אחד גדול...

החל מכיבוש השממה,
המשך בכיבוש 1948,
והמשך בכיבוש 1967,

ואפילו כיבוש מצרים בשנת 1973, מעבר לתעלת סואץ.

אבל למזלינו הרע, הכיבוש מעבר לסואץ לא נמשך הרבה זמן,
כי המצרים העדיפו שלום...
_new_ הוספת תגובה



יוסלה,עצור לרגע אחד ונשום עמוק.
ספינר (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 8:13)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב,עוד פעם אחת עמוק.
יפה
עכשיו,
האם אתה יכול להתנתק לרגע מהסיפור היהודי המחלחל בך לצמיתות
ולשוחח מעט על הסיפור הפלשתיני-ערבי באותה כנות חסרת פניות,יסודית ודעתנית ומוסרית למכביר?
נכון,זה קשה בעבורך כמו היית מנתק לרגע את קוצב הלב שלך -
האם תוכל להמשיך לחיות?
_new_ הוספת תגובה



ליוסלה לא משנה-
יענקלה (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 10:30)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו ידסקסו ביערות הגשם, או הלוויתנים שבסכנת הכחדה הוא יתחוב פמפלט אודות הפלסטינים , והכיבוש.
הטרחנות אצלו זו שיטה, כתיבת מאמרים שאף אחד לא קורא הוא צורך נפשי.
_new_ הוספת תגובה



ליוסלה לא משנה-
אבריימלה (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 11:44)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב יוסלה תמיד היה חריג. כבר שהיה נער הלך לראות בשדות מצרים ומצא שם את המלוכה, אבל לא אצלנו. כלומר, הוא מחובר יותר לזרים מאשר ליהודים.
_new_ הוספת תגובה



אתם מספרים לי?
מישקה (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 22:56)
בתשובה לאבריימלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חטפתי מפרעה כל הזמן כשהוא עכס עלי ותמיד הוא היה אומר לי ''לפחות היית כמו היוסלה שלכם'' ואז היה מפליק לי בשוט.
בגלל זה ברחתי ממצרים ולקחתי ממנו 60 ריבוא עבדים. לקחתי לו את הקופה במכה אחת, כדי שיידע שעם מוסא לא מתעסקים.
_new_ הוספת תגובה



צביעות, התחסדות, התממות.
הבה נרגילה ! (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 11:40)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוקטור המבריק פשוט צודק. יותר שטח להתיישבות יהודים יוריד את מחיר הקרקע. אלמנטרי. עלינו להשלים את הכיבוש ע''י עידוד הגירת יהודים מן העיר אל ההתנחלויות. ככל שיהיו יותר יהודים ביו''ש כך תיחנק האופציה הפיליסטינית.

לכן הימין בעד הכיבוש ובעד שחרורם של אדמות העם היהודי מהאינוס האסלאמי.
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
יוסלה  (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 11:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם היושב בציון
הפך תוך מספר שנים
לעם של גנבים, עושקי
אלמנות ויתומים,

קלגסים ובריונים עוטי
מסכות, המשרתים ממשלה
יהודית חסרת פנים.

לעם היהודי ניתנה היזדמנות
היסטורית לעצמאות מדינית,
ועשו מזה שקשוקה.

וויי, ווי, ווי,
כך המקוננות.

כל ההצטדקויות, והתירוצים,
וה'עובדות', הם ממילא בגדר
חלב שנשפך וכבר החמיץ.
לא שמישהו עוד זוכר
איך ניראית רפת.
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
[.] (יום חמישי, 17/07/2008 שעה 12:07)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים תמיד היו גנבים, רוצחים, אנסים, ברברים, תאוותנים, ספקולנטים.
למה אתה חושב שנאצים שנאו יהודים? ככה סתם?
חבל שהיהודים לא קיבלו על עצמם את המרקסיזם ואז הם היו מפספסים את השואה, כי הסוציאליזמוס לא היו משמידים אותם.
הטיפשים האלה העדיפי להתכסות מתחת לכיפה וטלית, איזה מנהג קדמון ואידיוטי. אז מה אנחנו מתפלאים ושונאים כל כך את הנאצים שבסך הכל רצו רק עולם טוב יותר?

וכמו שאתה קובע, האלוהים שלהם נתן להם הזדמנות כבר לחזור בתשובה ולהיות הומאנים, ועכשיו הם החליפו את בני אירופה בפלסטינים. היהודים רוצחים אותם, גונבים להם את הפרנסה והאוכל, מסרבים לאנוס להם את הנשים והבנות (זוהי בושה וחרפה בלתי נסלחת ביותר!) ואונסים להם את קרקע המולדת!

העם הפלסטיני עתיק היומין ישב בפלסטין 10000 שנים לפני היהודים החמדנים וגונבי הקרעות!
עלינו לדרוש צדק לכו ולגרש את היהודים מפלסטין ולתת להם להתנחל רק בחיפה ובתל אביב!

קדימה למהפיכה !!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
סתם אחד (שבת, 19/07/2008 שעה 17:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה אמרת רפת,קנית אותי. אני שגדלתי בקיבוץ תל יוסף יודע להעריך רפת טובה וחלב צונן. אצלי החלב לא החמיץ שום הזדמנות להיכנס לי לקיבה ולצאת מקדימה ומאחורה. והעם היושב בציון דווקא נהנה מזה. אתה מבין, לפעמים הייתי משתין לחלב וככה משפר את המינרלים שבו. הטעם לא יודע. כי אף פעם לא ניסיתי לשתות מההפרשות שלי. אבל לך תדע,אולי מישו אחר השתין בזמן אחר ואני שתיתי אותה?! יהודים. אי אפשר לסמוך עליהם!

אני שירתתי פעם בצבא הקלגסים היהודים ובא לי להקיא מהפעולות הלא חוקיות שעשינו. היינו מונעים מפלסטינים ללכת לשוק ולקנות רימונים, היינו עוצרים אותם בכניסה לבית חולים הדסה בתואנת שווא שאנחנו חייבים לחפש עליהם נשק או חומרי נפץ! אתה מבין!!!! היינו עוצרים אפילו אמא עם תינוקת בתירוץ של לחפש חומר נפץ, עד להיכן התדרדרנו!!!! מאז אני סרבן מוכרז.

לדעתי יש בצה''ל הוראה סודית לחסל בכוונה ילדים כדי לשבור את רוח העם הפלסטיני וחתירתו לעצמאות בדרך השלום. אחרת איך תסביר את מותם של כל כך הבה ילדים פלסטינים? אבל ככל שאנחנו הורגים להם יותר, כך מתחזקת נחישותם של הפלסטינים לעמידה איתנה ולישיבה בקרקע.

אני לא חושב שמתפקידי להגן על המתנחלים בחברון או בירושלים בשעה שאף אחד לא מגן על הפלסטינים בעזה. איפה הצדק, איפה המוסר שפעם היה לנו לפני הכיבוש?
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
ע.צופיה (שבת, 19/07/2008 שעה 18:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולו אצל יוסלה.
לאף אחד לא נשאר.
האמת? שישאר אצלו מה איכפת לנו? אנו חיים טוב גם בלי המוסר.
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
[*] (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 22:53)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה כבר בנאדם יכול לעשות עם מוסר?
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
ע.צופיה (יום שני, 21/07/2008 שעה 7:30)
בתשובה ל[*]
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להטיף.
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
[*] (שבת, 26/07/2008 שעה 10:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] אאהההאאאא אז עכשיו אני מבין
שאתה חושב שיש לך מוסר.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה אומר?
רון הברון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 12:38)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה מזל שיש שני עמים בארץ ישראל ואנחנו תמיד יכולים להאשים את הפלסטינים ברצח (הם בטח לא רצחו אף פעם!), בגניבות (מה פתאופם? הם גונבים מישראל רכבים, טלוויזיות, מחשבים, פירות, ירקות, פרות ותרנגולים? מה פתאום! אף פעם לא נתפס ערבי שגנב. אין להם מסלקות רכבים בשטחים!), קלגסים וביריונים עוטי מסכות (האם ראיתם פעל פלסטיני חמאסניק/פת''ח עם מסכיות על הפנים? צועדים עם רגל מונפת כמצעד הנאצים וקוראים לרצח היהודי? אף פעם לא ראיתם!).

האם פעם ניתנה הזדמנות ל'עם הפלסטיני' להקים את מדינתו בארץ ישראל ולקיים עצמאות לאומית ב-‏1947, 1955, 1964, 1988, 1993, 2000, 2005 ובינהם? מה פתאום! הם תמיד רצו אבל אנחנו לא נתנו להם ופתחנו במלחמות!

אז תצטדק,תתרץ, תאשים, תקונן ותייצג ''עובדות'' שיתאימו לנהייתך. בכך רק תתרחק מהשלום.

וויי, ווי, ווי,
כך המקונן...
או המאונן את שם פלסטין לשווא!
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
יוסלה  (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 20:17)
בתשובה לרון הברון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפוך על הפוך לא עובד כל כך טוב
במקרה הזה.

כאשר ממשלות ישראל תומכות במשך
ארבעים שנה בגניבת אדמות פלסטיניות
בשטחים, ואף יוזמות מהלכים ממלכתיים
לגניבת אדמות - ראה גדר ההפרדה - אז
אין צדיק בישראל. כל ישראל גנבים.

להסתכל במראה אין פירושו
להסתכל על הפלסטינים. אותי מעניינים היהודים
יותר, וכאשר היהודים והמדינה היהודית
עוסקים מזה שנות דור בדיכוי עם אחר
ובגניבת אדמותיו והרס רכושו, אין מנוס מהמסקנה
שכל ישראל גנבים.

ואין צורך 'לתקן' את העובדות. העובדות ידועות לכל.
ימין ושמאל מכירים בעובדה שתחת הממשל הצבאי בשטחים
ובמסגרת הקמת גדר ההפרדה, נלקחו מתושבי יהודה
ושומרון הפלסטינים מליוני דונמים של אדמות חקלאיות
שלא לדבר על פינוי והריסת כפרים שלמים באמתלות שונות
על מנת לאפשר שם הקמת התנחלויות (ראה מקרה סוסיא).

המחלוקת היא רק על הפרשנות לעובדות. במה שכל אדם הגון
היה מגדיר 'גניבת אדמות והרס רכוש בחסות הצבא',
המתנחלים רואים 'גאולת ארץ ישראל מידי עמלק'.
ולכן גם הבג''צ הישראלי, למרות ששיתף פעולה עם ממשלות
ישראל השונות ואישר שרצים משפטיים לא מעטים, נאלץ מדי
פעם לרסן את פעולותיהן הבלתי חוקיות של הממשלות השונות
בשטחים. וכך למשל נוצר בג''צ בילעין שמשנה את תוואי הגדר
על מנת להחזיר חלק מאדמות הכפר לבעליהן החוקיים. ואלה
כאמור הן פשרות פתטיות מצד הרשויות המשפטיות בישראל.
הסחף הוא מלא. ואילו היה השיפוט בארץ הלכתי אמיתי (לא
הזייפנים המשיחיים שקוראים לעצמם רבנים), אז לפי הלכה
יהודית גירוש תושבים וגניבת אדמותיהם באמתלות שונות
היא עבירה חמורה.

וזה מצחיק להאשים את הפלסטינים בסגנון של 'הם התחילו קודם'
כאשר בריונים רעולי פנים מקרב המתנחלים בסוסיא למשל
מכים רועת צאן פלסטינית ואת בעלה באלות, לאור היום ולעין
המצלמה. זה גם מעורר שאט נפש להאשים את הפלסטיני מנעלין שהפגין
נגד הקמת הגדר בשטח הכפר שלו, בכך ש'גרם' לחייל צה''ל לירות
בו בעת היותו כפות ועיניו קשורות.

נפל המתנחלים עדיין מחפשים את המשור של בני מהרשק בטנדר
שלו מתחת ליריעת הברזנט, - במקום לעשות חשבון נפש ולראות
איך זנתה ישראל בארבעים שנה. זה לא הפלסטינים שהפכו את ארץ
ישראל לערימת עפר מקוללת, - זו נפולת הנמושות המתנחלית
שעיוותה את תורת ישראל לכדי הצדקת כל פשע אפשרי נגד
האדם במסווה של אהבת הארץ וגאולתה. זילות תורת ישראל
ושם ה', אינם מלאכתם של הפלסטינים, אלא פאר היצירה של
היהודים העבריינים שפשו ביהודה ושומרון. מוסר יהודי מתחיל
בבדק הבית ויסודותיו, לא בסיור מודרך בבית השכן.
_new_ הוספת תגובה



קרים קטנים, שקרים גדולים של יוסלה
חכם ציון (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 22:28)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שקר יוסלאי: ''נלקחו מתושבי יהודה ושומרון
הפלסטינים מליוני דונמים של אדמות חקלאיות''
-----------------------------------------------------

טוב שיוסלה הגיע כבר להבנה מאוחרת
ש''הפוך על הפוך לא עובד כל כך
טוב במקרה הזה.'' אז אולי הוא יפסיק
להפוך עובדות על מכונן וישב לתקן
את תוכנת חשיבתו המקולקלת?

אל תהיו תמימים! הוא מעלה סיסמאות
וביטויים פופולריים כדי שיתאימו
לאמירותיו הספוראדיות והמקריות.
הבעיה שלו שסיסמאותיו המקריות האלה
חוזרות אחר עצמן באופן בלתי סביר,
יש לו באג במערכת הפקת הסיסמאות
בדיסקט 'תגובות FAZ''.

טוען היוסילה ש''אין צורך 'לתקן' את העובדות.
העובדות ידועות לכל.'' אבל הוא מתקן את עובדות
שלא נוחות לטענותיו ומשפץ אחרות כדי שיתאימו
ללבני מגדל הבבל השמאלני שלו. וכקו הגנה ראשוני
הוא תוקע מסביבו חומת מגן מחוררת עם הטענה:
''המחלוקת היא רק על הפרשנות לעובדות''. גם גנב את
את השררה וגם רוצה שיכירו בו כראוי.

שום מיליוני דונאמים לא נלקחו לפלסטינים ביו''ש
למען ההתנחלויות. בכל אופן יותר מ-‏90% משיטחי
יו''ש היו 'שיטחי מדינה'' של משטר הכיבוש הירדני ,
ועם הכיבוש הישראלי עברו לשליטת ישראל.
אבל כשיוסלה אומר ''מיליוני דונמים'', חושב הקורא
התמים: ווואאאווווו איזו טענה חזקה ! אבל טענתו
חלולה וכשהוא מוסיף לה כל כך הרבה אפסים ככה
הוא אכן הופך את טענתו ל- 0 אחד גדול.

קצת עובדות ליוסילה:
שטח יהודה ושומרון כולל בסך הכל כ- 6 מיליון דונם.
מתוכם, כ- 1.65 מיליון דונם שטח מעובד, כ- 1.45 מיליון
דונם שטח בעל וכ- 120,000 דונם שטח שלחין.

שטח C, מהווה 60% מיו''ש, שהוא 3,6 מיליון דונאם.
כ-‏220,000 מתנחלים פזורים במרחב שטח C, בכ-‏123
התנחלויות רשמיות וכ-‏105 מאחזים חוקיים ו''לא חוקיים''.
זאת בנוסף לכ-‏200,000 יהודים המתגוררים במזרח ירושלים.
סך כל שטחי ההתנחלויות, המאחזים ואזורי התעשייה הישראלים
ביו''ש, לפי נתוני ''שלום אך שווא'', 157 קמ''ר
(151,591 דונם), שמהם 51 קמ''ר (51,033 דונם) הם אדמה
פלשתינית פרטית.

בגושי ההתנחלויות ב''צד הישראלי'' של גדר ההפרדה - 24%
מהשטח הוא קרקע פרטית פלשתינית, ובהתנחלויות שממזרח
לגדר - 40% מהקרקע היא פלשתינית. זה כולל את השטח
של כ-‏24,200 דונם שרק חלקו הקטן ביותר הופקע מבעליו
הפיליסטיני כחוק.

כמובן שתנועת ''שלום אך שווא'' מקפידה לרמות ולהגזים,
ועובדה היא שלאחרונה היא נאלצה להוציא שני דו''חות
עוקבים שהשני מתקן את הראשון בהרבה שגיאות ושקרים.
אבל אינני רוצה לדון עכשיו בשיקרי והגזמות חללי השלום
אלא רק להראות ליוסל'ה יש מתוק של מדובר ''במליוני
דונמים'' !!!!!!!!

מינהל האזרחי טוען ש''שלום עכשיו ''מציגה תמונה שאינה
משקפת את המציאות, וכי חרף הבהרה מפורשת, ממשיכה
התנועה לסמן יישובים שהוקמו במקרקעין בבעלות ישראלים
כיישובים הנמצאים על קרקע פרטית פלשתינית, דבר שמביא
להצגת תמונה עובדתית מוטעית מהיסוד''. אבל לתנועת השקר
זה לא מזיז.

שטח C נתפס אצל קובעי המדיניות כשטח ריק וכפוטנציאל
של קרקע לפיתוח עבור ההתנחלויות ועבור היהודים בארץ ובעולם.
שטח C אינו ריק מתושבים פלסטיניים: מתגוררים בו
כ-‏60,000 פלסטינים בכ-‏100 יישובים קטנים,
אוהלים ופחונים, אך אלו רובם אינם מוכרים על ידי
השלטונות הישראליים. לפי כל דין המדינה
כבעלת הקרקעות יכולה לגרש את הערבים
האלה. כנראה שעד היום לא קמה ממשלה
שמעזה לעשות זאת (אולי במסגרת תומכת
של ''פינוי פיצוי'' לפלסטינים? צריכים לחשוב
על הרעיון הזה) מפחת התגובה בעולם. יתכן
שנוכל לעשות זאת כאשר תתממש עלינו
המתקפה על הגרעין האיראני והפיליסטינים
ישובו להשתגע ולהתפוצץ.

יוסלה גם מדבר דבר שקר על ''שלא לדבר על פינוי
והריסת כפרים שלמים באמתלות שונות על מנת
לאפשר שם הקמת התנחלויות (ראה מקרה סוסיא).''
שלא לדבר...... אבל הוא מדבר.

סוסיא מעולם לא היתה מקום מושב קבע של ערבים. נוואדים ערבים
גרו וגרים במערות בסמוך לאתר ההיסטורי היהודי הזה. בסמוך, על גבעה
רמה בנו המתנחלים בתים לתפארת. אדמת מדינה, אדמת מנהל,
ושום אדמה של ערבי, לא היתה ואיננה וגם לא תהיה אדמה
זו אדמה של ערבי. כל סנטימטר מרובע הם שטח של ארץ ישראל
ולא של הקושאן התורכי ולא של הכיבוש הירדני. יחד עם זאת,
ישראל מקפידה לא להחרים אדמות שיש עליהן בעלות פרטית,
שלא לפי דין. המקרים האלה הם ממש זניחים וסבירים.

לעומת זאת, אלפי דונאמים של ערבים הופקעו ומופקעים
גם היום מהערבים ומהדרוזים ב'ישראל הקטנה', שחלקם
הגדול נמסרים למשמורת הקיבוצים, ויוסלה אוטם את פיו
בהבנה ובהסכמה (לפחות עד היום לא קראנו שהוא מתנגד
להחרמת קרקעות ממיעוטים, למרות שזהו תהליך רציף וקיים).

יוסל'ה גם נצמד פתאום להלכה שהוא מקפיד בימי חול לתקוף
אותה, להשמיץ אותה, אבל כמעשה נואש הוא מנסה פתאום לגייסה
לשורותיו כדי לטעון ש''הרבנים'' מסלפים את ההלכה כשהם
נוהגים בגר היושב בארץ בדרך לא ראויה לפי ההלכה.

אז כמובן שהשמאל כאן חלוק על הכלל לא רק בענייני פרשנות,
אלא גם בעובדות. יש אכן רבנים, או ליתר דיוק ה''מכנים עצמם
רבנים'', חונטה של רבני שמאל נגד כיבוש, שאולי אומרים את
מה שיוסלה אומר. אבל אלה ברָרה שבשעוֹר.
למדני ההלכה יודעים שמצווה היא לכבד את הגר היושב בארץ
ובלבד שהוא יושב ולא מתפוצץ. ומרגע שהוא מתפוצץ, נכון
לפוצצו קודם. אז באמת רוב הגרים בארץ אינם מתפוצצים,
אלא רק תומכים במעט שמתפוצצים. ועל זה אמרה ההלכה
''שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם, בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ'' (בראשית ט,ו),
ועוד נאמר:
''אֶחָד הַהוֹרֵג אֶת יִשְׂרָאֵל, אוֹ הַהוֹרֵג עֶבֶד כְּנַעֲנִי -- הֲרֵי
זֶה נֶהְרָג עָלָיו; וְאִם הָרַג בִּשְׁגָגָה, גּוֹלֶה''. יעני, מטרונספר.

הפלסטינים לא התחילו קודם, כי כשהם התחילו לא קראו
להם פלסטינים, אלא רק ערבים. לכן יש ליוסלה כאן
בעיה דידקטית. אבל במבחן האית, ערביי ארץ ישראל
''התחילו קודם''. עוד הרבה לפני הכיבוש. הכיבוש הוא
רק עלה תאנה לשמאלנים לכבות את האמת בו.

אבל העקרון הוא שהערבים בארץ ישראל לא קיבלו
מעולם את הקיום היהודי העצמאי, למרות שתמיד היו
יהודים בארץ ישראל והערבים כבשוה רק במאה ה-‏7.

גם כשהיהודים התחילו להגר בהיקפים גדולים יותר, מה
שמכונה ''העליות הציוניות'', הם הקשו עורף להתבססות היהודים
מסביבם והתחילו לזנב בהם ולרוצחם.

אף אחד לא מחפש את המסור של בני מרשק כי
הוא נמצא אצלו ברכב, ובני עושה עימו עבודת
קודש שמאלנית להכפיש את המתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שישי, 25/07/2008 שעה 4:14)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יוסלה היה יודע שהשימוש המוגזם בביטוי
'מיליוני דונם' יביא לכזה שטף של מילים, אולי היה
מצנזר את עצמו ביתר שאת. ואכן כשכתב את הדברים
חלפה המחשבה במוחו של יוסלה שאולי מתאים היה
לנקוב ב'אלפי דונמים' של אדמה שנגנבו על ידי המדינה
והמתנחלים בארבעים שנות כיבוש.

החכמולוג שוכח שהגזמה כזאת היא נדירה אצל יוסלה.
החכמולוג גם שכח שהוא עצמו כותב בכאלה הגזמות
והכללות שכלל לא ניתן לייצר מובן אחיד מקריאת דבריו.

את העובדות עדיין קשה לשנות:
אדמות יהודה ושומרון אינן אדמות ישראליות.
ועדיין נמשכת גניבת האדמות הפרטיות של פלסטינים
בכל מקום, בעופרה ובתקוע, בבילעין ובנעלין.
הפרטים ידועים ומופיעים בפירסומים של
הרשויות הישראליות דווקא.

את העובדה הזאת קשה לשנות,
היהודים גנבים,
ויירשמו ככאלה בספר דברי
הימים.

אפשר כמובן לבוא ולטעון, כפי שעושים המסובב
והחכמולוג, שהאדמות שנגנבו שייכות היו מלכתילה
ליהודים, בשל הבטחה שניתנה להם לפני אלפי שנים.
זה לא ממש משכנע אף אחד.
ולכן גם המאמץ הגדול (ומפלי המילים ללא סוף)
לטהר את הגניבה לאור יום, את העושק,הגזל והרצח
שהם מעשי יום יום. זהו כתב ההגנה של היהודים
הגנבים בבית המשפט של מעלה.

אבל כפי שידוע לכל, ה' לא אל רחמן,
ולגנבים מסוג זה העונש הוא חמור.
_new_ הוספת תגובה



אם לסבתא היו גלגלים...
חכם ציון (יום שישי, 25/07/2008 שעה 8:47)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לסבתא היו גלגלים... אז כנראה שלסבתא של יוסלה היו.
תגובה 119737 .

מה שרצה החכם להוכיח הוא שיוסלה סתם זורק מספרים,
האשמות, השמצות נגד היהודים. מבחינתו הוא עושה עבודת
קודש וגם הוא חושב שהוא מצליח. אבל זה רק מבחינתו.
כי בבדיקה מסודרת של נתונים, עובדות ולוגיקה והחיבור בינהם,
יוסלה תמיד נכשל. אין ספק שחכם ציון מוכיח אותו
בכל שורה ומשפט, אלא שקטנה יכולתו האינטלקטואלית
של יוסלה לקלוט, לעכל ולהבין.
לאו דווקא להסכים בכל, אלא קודם כל להבין.
כי ההבנה היא היסוד לויכוח ראוי ותרבותי בין שני ניצים.
החכם ציון מצטער צער רב ביותר, שהאליטה השמאלנים
בפורום המכובד הזה אינו מגיע לקרסוליו של החכם
ולכן הויכוח נתקע בפינות בהן מתבצר ביוסלה ואין ביכולתו
לחלץ עצמו משם, ואז כברירת מחדל הוא מקשקש שטויות
או מדביק כינויים הנוחים לרוחו ומרחב תרבותו.

כמובן שיוסלה לא טורח ''לצנזר עצמו ביתר שאת'', כהודאתו
אלא שקל להוכיח שקר, ''גוזמה ואי-צנזור'' כנופלים במספרים.
שכן, אם משקר הגוזמאי יוסלה בענייני זכויות היסטוריות, טרור
ערבי, התנהגות המתנחלים, קשה להוכיח ולשכנע בדברים,
מכל צד, כי מדובר בעניינים של אמונה, דרך פוליטית, פרשנות
פוליטית וכו'. לכן בעניינים מילוליים קל ליוסלה להכפיש
ולשקר, כי מדובר במילה כנגד מילה. ותופעה זאת אינה
נדירה כלל את היוסלה, כניסיונו לטעון ולהנמיח להבות.
אבל המספרים? הוא לא יכול לחמוק מהאמת, ואכן למרות
ניסיונו הדל לחמוק אין ספק שהוא חשף את דרכו הקלוקלת
שעיקרה – להכפיש את יריביו הפוליטיים בכל מחיר ומספר !
היה ונתפס – יודה בחצי פה וימצא כבר תירוץ!
מה קרה? מה כל הרעש? מה ההבדל בין כמה עשרות אלפים
לכמה מיליונים? אני משער שאם יוסלה היה חייב לי את זה
בשקלים, הוא היה מקפיד לדייק! כי בסופו של דבר גם
הפרו-פיליסטיני בסופו של דבר הוא קפיטליסט קטן.

אני מדמיין? כלל וכלל לא. הרי יוסלה עצמו חוזר,
מיישר את קיפלי מקטרונו, מורח ג'ל על קצה שערו,
מעביר מסרק, צובט בלחייו החיוורות וחוזר ללב
משימתו השיקרית על ''אדמות לא ישראליות''
(אז מי כבש אותן אם לא ישראל?), ''גניבת אדמות
פרטיות של פלסטינים'' (איפה גנבו להם אדמה שלא שלהם?),
''היהודים גנבים'', '' העושק,הגזל והרצח
שהם מעשי יום יום'' (רוח שטירמר יש לציין)
הכל פרופגנדה פיליסטינית.

איך הוא מסביר את דעתו של חכם ציון לגבי השייכות
הלאומית של ארץ ישראל? ''בשל הבטחה שניתנה להם
לפני אלפי שנים''. ראוי לציין שהחכם ציון אינו מזלזל
בתודעת ההבטחה והיא פלפל לאניני הטעם. אבל כמובן
שכל התפיסה הפוליטית אידיאולוגית של החכם נשענת
עם הסיפור ההיסטורי, על הישוב היהודי בארץ ישראל,
על תקומת העממים הערביים במרחב הפאן ערבי, על
אופיו של הסכסוך היהודי – ערבי בפלשתינה. אני חייב
לציין שיוסלה נדבק לעניין האלוהי שלו, משום שאין
לו תשובות משכנעות בענייני דיומא והיסטוריה.

הסארקזם לא יושב טוב אצל יוסלה.
כלי הביטוי שלו אינם מושחזים
מספיק בשביל זה , וידיו רועדות
גם כשהוא כותבים על פשעים נגד
הפיליסטינים האלה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שישי, 25/07/2008 שעה 14:41)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות הרבה יותר פשוטות.

יש כיבוש.
יש התנגדות עממית של האוכלוסיה
הפלסטינית בשטחים.

האדמות והרכוש בשטחים אינם
של ישראל.

גם במצב הקיים של גניבת אדמות
פלסטיניות באמצעות גדר ההפרדה,
בעקבות הסכם הקבע כמאה אלף יהודים
היושבים כיום ב'תוך' תוואי הגדר ייאלצו
לעזוב את מקומות מגוריהם.

כל השאר זה קישוט.
יוסלה מציע לחכמולוג, שבחר משום מה
בגורל כפוי הטובה של טרנספריסט מנומס
וגזען יהודי חובב, לשקול שוב את
יהדותו. עוד חסיד שוטה של כהנא זה
ביזבוז.
_new_ הוספת תגובה



אם יש כבוש,כדבריך,ושאר ירקות
ספינר (יום שישי, 25/07/2008 שעה 16:15)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה מתחמק ממתן תשובה על שאלה פשוטה.איך אתה,בעל בית בפתח-תיקווה שהוא רכוש נטוש מסביר את התפיסה שלך שאתה המוסרי ביותר.
אתה תופש?
יוסלה,תתעורר
_new_ הוספת תגובה



יש כיבוש, יש פלסטינים, ויש בריונים יהודים
יוסלה  (יום שישי, 25/07/2008 שעה 19:47)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אה, אילו ניתן היה לפתור את הבעיה
המוסרית של ספינר במתן תשובה לשאלה
פשוטה. כבר הלכנו בדרך הזאת מספר פעמים,
אך הוא מחליף שאלות בכל פעם שהתשובה
אינה מוצאת חן בעיניו. מדברים עימו על המוסר שלו,
והוא שואל על המוסר של יענקלה.

ולמראית העין של העניין בו עוסקת תגובתו האחרונה
של המסתובב: לא רק שיש כיבוש, אלא שיש פעילות מוגברת
לאחרונה של מתנחלים אלימים בשטחים - הם כנראה חשים
בקירבת קץ ההתנחלויות והבריונות בשטחים.
הנה קטע מידיעה היום ב'הארץ':

''כמה אירועים אלימים התרחשו אתמול סמוך להתנחלות יצהר. בעקבות דבריו של מח''ט שומרון היוצא, אל''מ ברעם, בצה''ל החלו לרכז מידע על אישים כמו דניאלה וייס ורב האולפנה במעלה לבונה.
...התפרעויות המתנחלים ביישוב יצהר שבשומרון אתמול (חמישי) לא הפתיעו את מח''ט שומרון היוצא, אל''מ אמיר ברעם. לפני חודש, פירט ברעם בישיבה פנימית את נקודות החיכוך הבעייתיות ביותר עם המתנחלים בגזרתו, והתמקד בעיקר בהתנחלות זו. באותה הישיבה קרא ברעם ''לרכז את המאמץ בטיפול בפרובוקטורים מרכזיים כמו ראש מועצת קדומים, דניאלה וייס, ורב האולפנה במעלה לבונה, גדי בן זמרה''.
...כמה אירועים אלימים התרחשו אתמול סמוך ליצהר, בעקבות פינוי קרוואן במאחז עדי-עד. בין היתר, מתנחל הצמיד סכין לצווארו של חייל, יודו אבנים על פלשתינאים והוצתו מטעים. איש לא נפגע, אך נגרם נזק לרכוש.''


_new_ הוספת תגובה



טרנספר זו לא מילה רעה
פופקורן (שבת, 26/07/2008 שעה 11:42)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שטרנספר הוא הפתרון הנכון ביותר במצב המלחמה של היום. הטרנספר אינו גזענות ואינו כהנא (אם כי אני חייב לומר שכהנא צדק בהרבה מאמירותיו שהוכחו כעבור שנים כצודקות). טרנספר הוא לא דבר טוב או רע בפני עצמו, אלא מותנה בקונטקסט ההיסטורי - פוליטי. היו טרנספרים מוצלחים ביותר במאה ה-‏20 והעמים שנטלו חלק בו מברכים היום -
טרנספרים לדוגמה:

* בין יוון לתורכיה: מיליון וחצי יוונים טרונספרו מתורכיה אזור איזמיר ליוון ו-‏800 אלף תורכים ובולגרים מוסלמים מתרקיה טרונספרו לתורכיה ועל כך זכה הנורבגי פריטיוף ננסן שטבע את המושג ''טרנספר'' בשנת 1922 בפרס נובל לשלום!!!!!

* בין פולין לגרמניה: פולין גרשה לאחר המלחמה 10 מיליון גרמנים לגרמניה, בלי פיצויים, בלי תירוצים ובלי התנצלויות. אותם גרמנים גרו במערב פולין מאות שנים עוד בטרם הפולנים כבשו שם שטחים במאות ה-‏16 - 17.

* בין הודו לפקיסטאן: לאחר מלחמת הודו-פקיסטן ב-‏1947, ברחו מיליוני מוסלמים מהודו לפקיסטן המוסלמית, ומיליוני הינדים מפקיסטן להודו ההינדית – סך הכל כ-‏15 מיליון!

* וכמובן מיליוני יהודים טרונספרו מאירופה לפני ואחרי מלחמת העולם השניה. הטרנספר היה לכאורה בכפיה, ויהודים נאלצו לעקור מבתיהם כדי לחפש את העולם החדש והטוב יותר, בשל האנטישמיות הרבה שהיתה נהוגה באירופה במאות ה-‏19 וה-‏20. ביננו, אם כל יהודי אירופה היו מטרונספרים לפני המלחמה כי אז לא היו שואה וההשמדה ומדינת ישראל היתה קמה 10 שנים לפחות לפני כמגן העם היהודי ועם הרבה פחות ערבים בתוכה בין הירדן לים!

היו גם טרנספרים קטנים יחסית:
* בין צ'כיה לגרמניה בתום המלחמה,
* בין החלק התורכי לחלק היווני של קפריסין עם הכיבוש התורכי את צפון האי ב-‏1974 ובריחת כ-‏200 אלף יוונים דרומה לחלק היווני של האי ושל כחצי מכמות זו של תורכים צפונה.
* טרנספר בין יוון לבולגריה ב-‏1919 כאשר ‏92,000 בולגרים ו-‏46,000 יוונים עברו מצד לצד.
* בשנים 1990-1989 גרשה בולגריה מאות אלפי תורכים וגרמנים משיטחה שהותיקים שבהם חיו בה קרוב לאלף שנה וה'חדשים' הגיעו בחלק מהפינוי של התורכים-בולגרים מיוון בסוף מלחמת העולם הראשונה.
* מיליון ו-‏200 אלף סרבים ברחו/גורשו מקרואטיה, במהלך המלחמה האחרונה ביניהן בשנות ה-‏90 של המאה ה-‏20.
* 300 אלף ערבים-פלשתינאים גורשו מכוויית, לאחר מלחמת המפרץ השניה.

# ולא כתבתי כלל על טרנספרים המוניים באפריקה וביתר אסיה.

עמדת השמאל ביחס לטרנספר
=======================

ברל כצנלסון דיבר על ''טרנספר מוסכם גדול'' ואליעזר קפלן על ''טרנספר מרצון'' עם תמריצים כספיים... יוסף וייץ, איש קק''ל, כותב: ''...בינינו לבין עצמנו צריך להיות ברור שאין מקום בארץ לשני העמים גם יחד... אם הערבים ייצאוהָ, תהיה הארץ רחבה ומרווחת בשבילנו... הפתרון היחיד אחרי
מלחמת העולם השניה הוא לפחות ארץ-ישראל המערבית, ובלי ערבים. אין כאן מקום לפשרות... ואין דרך אחרת אלא להעביר מכאן את הערבים לארצות השכנות, להעביר
את כולם, מלבד אולי מבית-לחם, מנצרת וירושלים העתיקה. אין להשאיר אף כפר אחד, אף שבט אחד. ההעברה צריכה להתכוון לעיראק, לסוריה ואפילו לעבר-הירדן. למטרה
זו ימצאו כספים... ורק עם העברה זו תוכל הארץ לקלוט מיליונים מאחינו ולשאלת היהודים יבוא קץ ופתרון. מוצא אחר אין... (יוסף וייץ - 'יומני ואגרותי לבנים',כרך 2, ע מ' 188, 10.12.1940).

בדצמבר 1948 ציין הסופר דוד כנעני איש מפ''ם, כי ''סוציאליסט אינו יכול לדגול באי-החזרת הפליטים הערבים. ארץ-ישראל היא ביתם כשם שהיא ביתנו, ולשנינו יש ממש אותן הזכויות עצמן''[...] אולם מיד הסמיך לכך הירהור של ספק: ''לא שוכנעתי מההנמקה שהחזרת הפליטים[...] תפיג את המתיחות הלאומית, ושלום ושלווה ישררו בארץ''. והוא המשיך והסתמך על דוגמת ברית-המועצות ''אשר לא סמכה על החינוך הקומוניסטי שנתנה במשך דור לגרמנים על הוולגה, ועם פרוץ המלחמה העבירה 800 אלף גרמנים הרחק מעבר לחזית.''
כן הוא הזכיר את פינוי הגרמנים מחבל הסודטים משלזיה, וחילופי אוכלוסין בין מדינות הדמוקרטיה העממית במגמה של הומוגניות דמוגראפית. מסקנתו: ''לא הייתי מתנגד לחילוף אוכלוסין גם אצלנו, אילו באה על כך הסכמת שני הצדדים''.

ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, בעת ''שיח רמטכ''לים'', פברואר 1973: ''בעיית הפליטים היא אחת הבעיות המרכזיות בסכסוך הערבי-ישראלי. אך בעיות כאלה כבר נפתרו בעולם המודרני. ניקח למשל את המצב אחרי מלחמת העולם השניה. בעיות מסוג זה נפתרו על ידי הזזת אוכלוסיה במקום זה או אחר. בריה''מ הביאה לשינויי גבול באירופה המזרחית, שגרמה להזזת אוכלוסיה בהיקף של שלושים מיליון איש. אחת הדוגמאות לכך הוא פתרון חבל הסודטים, כאשר פינו שלושה מיליון גרמנים משם... וודאי שאין צורך להשתמש בכוח כפי שעשתה בריה''מ, אך ניתן, לדעתי להביא להזזת אוכלוסיה על בסיס אחר מאשר שימוש בכוח.''

מבחינתי ברגע שאתה דוגל בטרנספר ליהודים מארץ ישראל, אתה בעצמך מכשיר את הכלי הזה. עכשיו נצטרך לדבר ביננו ולהסכים רק על המחיר, יקירתי.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (שבת, 26/07/2008 שעה 21:00)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, כן,
כבר שמענו הרבה שטויות
באתר הזה.

טרנספר זו לא מילה רעה.

אין כיבוש.

הערבים רוצחים.

היהודים מסכנים.

כל כך הרבה מילים כדי לשכנע את
עצמך שזה בסדר לגרש ארבעה מליון
תושבים פלסטיניים מארץ ישראל.
משרד התעמולה של גבלס לא יכול היה
להפיק מסמך יותר משכנע.

ומדוע בדיוק אתה חושב שזה
אמור לעניין את יוסלה?
_new_ הוספת תגובה



יש לך תשובות לעניין לגפי העובדות
סתם אחד (יום שני, 28/07/2008 שעה 12:19)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהביא לך הפופקורן?

אתה רק צריך לפתוח את הפה ולאכול. ותראה שהטרנספר מתעכל יפה בקיבתך. אני הייתי מצפה שכאיש שמאל שיושב במקום טוב באמצע העשייה הפוליטית רעיונית תיתן את דעתך המיושבת לשם שינוי על יתרונותיו ומדבלותיו של הטרנספר גם בשאלת הסכסוך היהודי-ערבי בארץ ישראל.

חבל שאתה מתרחק מויכוחים אידיאולוגיים לעניין. גם אני הייתי רוצה לשמוע דיעות שמאלניות שקולות בעניין הטרנספר.

ומה היה קורה אם היית מגיע למסקנה שהטרנספר הוא הדרך היחידה לפתרון של קבע. האם גם אז לדעתך עדיף ששני הצדיים היו ממשיכים להרוג אחד את השני ולא ללכת לטרנספר רק משום ההסתייגות האובטומטית שלך?
(ההסתייגת אובטומטית גם בגירוש גוש קטיף, קוש גטיף ככינוייך?)
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 28/07/2008 שעה 21:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין לראות איך בכל פעם שמתחילים לקלף
את השכבות מדיונים לכאורה תמימים בנושא
ארץ ישראל (הפעם 'שלמות הארץ' לפי המוהל),

מגיעים מהר מאד למה שבאמת מקנן בראשם של
'נאמני הארץ': הם באמת ובתמים רוצים להפטר מתושבי
הארץ הפלסטינים. וכדי להצדיק את תשוקתם זו הם מגייסים
את ההסטוריה האומללה של תולדות הגירושים מאז
העת העתיקה.

ובכן התשובה פשוטה,
תושבי הארץ הפלסטינים לא קנו כרטיס לשום מקום,
ובאופן המפתיע אולי את המתנחלים ביהודה ושומרון
אינם עושים שום הכנות להגירה מארץ ישראל בזמן הקרוב.
דווקא האיכרים הפשוטים יותר גילו כוח התנגדות מעורר
הערצה לכיבוש הישראלי בארבעים שנותיו ומשום מה אינם
מראים כל נכונות לזוז מאדמת מכורתם.

זה מעמיד בעיה מרכזית בפני החסידים השוטים של הטרנספר
ה'מנומס': כל טרנפסר בהקשר של ארץ ישראל חייב להיות
טרנספר שצד אחד כופה על השני, הווה אומר גירוש בכוח.
וכדי לטהר את השרץ הזה צריך הרבה מילים והרבה מילוי
נקניקי תגובה חסרי פשר.

הנה למשל אשה פלסטינית אחת, זאריפה, החיה בצל הגדר, לעיתים
מנותקת ימים ושבועות מכפרה, אך כלל אינה מעלה על דעתה
לעזוב. חייה כחיי הכלב, לפי עדותה, אך כבוד והדר לה (ואיפוק)
שרוב מדינאינו, ובוודאי המשתתפים באתר הזה שמטיפים לגירושה,
חסרים:

זאריפה מחכה ליד השער הנעול
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להתפתל
תומך בחכם ציון (שבת, 26/07/2008 שעה 10:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חייב להודות החכמולוג חכם ממך וכל מה שהוא אומר הוא אומר מתוך חוכמתו, ידיעותיו והיכרותו את האוייב. כמובן שהחכמולוג קיצוני בעיניך אבל זה בהחלט דבר יחסי ביותר. אם אתה מודד לפי מידת הקיצוניות אז אתה קיצוני בריבוע ממנו, או אפילו קיצוני בחזקת 100.

גם אני חושב שבעקרון צריכים להיות שתי מדינות בארץ ישראל, האחת ישראל ליהודים והשניה פלסטין לערבים. אבל מה הטעם שלפלסטינים תהיינה שתי מדינות? פשוט, ירדן, עבר הירדן, היא פלסטין. ואם הערבים לא מקבלים את זה, זה לא בגלל שזה לא נכון (תשאל את הפת''ח שניסו להפיל את חוסיין בספטמבר 1970 ולייסד שם את פלסטין) אלא בגלל שהם ממוקדים עכשיו בהשמדת ישראל והקמת ''מדינת כל אזרחיה'' שלאחר מכן ממתלכד עם ירדן למדינת פלסטין אחת.
שום פתרון ביניים כמו ''גבולות 67'' לישראל אינו הפתרון הסופי לסכסוך, וגם אם אתה חושב ומשוכנע שזה כך.
לכן עלינו למצוא את הדרך הנכונה להיפרדות לשתי מדינות בפלסטין כשהגבול הטיבעי וסביר הוא נהר הירדן.

בינתיים הפלסטינים בארץ ישראל המערבית נערכים להמשך מלחמת ההשמדה נגדנו. השאלה היא אם לחכות עוד 200 שנה עד שפתרון שתי המדינות יהיה מקובל גם על הפלסטינים ובמקביל לסבול אינתיפאדות ופיגועים?
כמובן שלא. עלינו להכות במחבלים ובעוזריהם ולהתחיל ולהבריח את הערבים בחוצה מארץ ישראל המערבית. כיצד ומתי? הזמן המתאים ביותר הוא כאשר יש כאוס כללי, מלחמה עם איראן וכל העיניים נשואות לשם. אני מעריך שהאמריקאים או אנחנו נתקוף את איראן, הערבים הפלסטינים יפתחו באינתיפאדת חייהם נגדנו. זו תהיה הזדמנות היסטורית לגרשם או להבריחם (וכבר היום רצוי שתדע שבסביבות 30 אלף פלסטינים היגרו מרצועת עזה מאז אוגוסט 2005!). כמו שב-‏1948 הם ברחו והוברחו, אנחנו צריכים לעשות זאת גם היום. ויפה שעה אחת קודם, למען שני העמים.

החלטה לתקוף בהתרעה של 6 שעות היא לא ''התקפת האזרחים'' אלא התקפת בתים ריקים. ככה אפשר להתקדם מרחוב ולרחוב ומשכונה לשכונה וגלגל הבריחות יניע כבר את עצמו. הדבר הזה לגיטימי מבחינת החוק והמוסר. בטח אדם שמקבל ירי קסאמים על אזרחים ללא כל התרעה, צריך לקנא בחכמולוגים ששומרים על צלם אנוש בתוכם ומתריעים מתוך כוונה ל מ נ ו ע שפך דמים, למרות שרוב האוכלוסיה הזאת היא אנטישמית ובעת שיגור קסאמים בלי התרעה על יהודים.

בכך ישראל תראה לכל העולם את רוחב ליבה ושאר רוחה. זה יהיה טרנספר מרצון שלנו וכניעת הערבים, ולא כמו טרנספרים שעשו בשנות ה-‏90 שעשו האירופאים ואמריקה בבוסניה וקוסובו ועלו בעשרות אלפי הרוגים לשווא. בכל זאת אנחנו יהודים רחמנים ומצווה עלינו לרחם על הנחות באוייבינו.
_new_ הוספת תגובה



עלית קומה...
ספינר (יום שישי, 25/07/2008 שעה 16:07)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אתה החכם לציון
שבת שלום ומבורך
_new_ הוספת תגובה



ההבטחה שניתנה לפני אלפי שנים
ספינר (יום שישי, 25/07/2008 שעה 16:13)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מומשה והיתה ממלכת ישראל בארץ ישראל עד להריסתה בימי הרומאים.יהודים תמיד היו בארץ
יוסלה וחבריו הליבראליסטים לא פתחו את התנ''ך,אבל גם הנוצרים וגם המוסלמים מבססים את הדת שלהם על התנ''ך.זה עבורם מה שנקרא כתבי הקודש.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, כולנו אומרים תודה לחכם שתפס אותך על חם
פופקורן (שבת, 26/07/2008 שעה 10:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה, כולנו אומרים תודה לחכם שתפס אותך על חם
עם המכנסיים למטה, משקר ועושה מניפולציה במספרים.
אתה חייב להגיד לו ''כלהכבוד!''
ולשתוק. חבל שסיבכת את עצמך
עם הגלגלים של הסבתא, כי רק
פגעת עוד יותר באמינותך!
החכם מסביר את הדברים די בחוכמה
תגובה 119879 .
_new_ הוספת תגובה



יהודים גנבים
יוסלה  (שבת, 19/07/2008 שעה 20:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חברה,
הסארקזם לא יושב טוב אצלכם.
כלי הבטוי שלכם אינם מושחזים
מספיק בשביל זה, וידיכם רועדות
גם שכאתם כותבים על פשעים נגד
הפלסטינים ב'כאילו'.

אמר את זה הכי טוב
ה'תם' שבחבורה:

''אנו חיים טוב גם בלי המוסר.''
_new_ הוספת תגובה



[•] יהודים לא גנבים
חכם ציון (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 12:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הוא קופץ?

[•]... אבל זה לא מעיד כלל עליו אם הוא יהודי או לא.

פשעי הפלסטינים זה אפילו לא ''כאילו'' בשביל יוסל'ה,
אז מה הוא מתהלל ומתהולל כמפתח?

לפחות לנו יש ערכי מוסר
ולא מוסר סתם חסר ערכים כשל יוסלה [•]...
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 20:31)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך תגובה עניינית לגניבת האדמות
המסיבית בידי יהודים ביהודה ושומרון.

עדיין גנבים.

העוויתות הטקסטואליות שלך
לא ישנו את המציאות.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
חכם ציון (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 23:08)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(נחמת שמאלנים, נחמת טיפשים)

ליוסלה אין דרך לחמוק מול האמת שמציב בפניו החכם מציון,
ולמרות שהחכם מציג שוב ושוב ליוסל'ה את האמת לאמיתה,
את מקור הסכסוך ומטרת הערבים הפלסטינים, את ההתנהגות
הדלטנטית של כוחות השלום עכשיו וכולי וכולי, הרי שיוסל'ה
ממשיך להתחמק מתשובות ענייניות ואינטליגנטיות.

חושב היוסלה שע''י סמנטיקה הוא מקל על עצמו להתעלם
מהמציאות, חושב הוא שאם יקרא בשמות גנאי לימנונים תצא
איזושהי אמירת אמת מהגותו. אבל לצערי, אינני מוצא
שיוסיל'ה מסוגל להתעלות לרמת ויכוח אמיתית משני
טעמים עיקריים:

א. הוא מצייר אמת סובייקטיבית משלו שנשענת על חצאי
אמיתות, דיסציפלינות מוטעות, רוחות של תועמלנות
סוציאליסטית עתיקת יומין ובלתי מעודכנת, חזרה על
דפוסי סיסמאות נדושות ובלתי מנומקות כמו: ''גנבים'', ''גניבה'', ''כיבוש'',
''חיים בלי מוסר'', מסריח'', נדבק לי לנעל'' וכיוצ''ב.
בעייתו שהסיפור שלו מסופר מהבטן והקצוות לא נסגרות לו
למטה, וכל הליכלוך והדומן מטפטף לו על עקבותיו, עד
אשר אפשר להבחין מניין הוא ולאן הוא זומם.

ב. הוא מתקשה להשיב למסכת של עובדות וטענות
מנומקות הכתובות בבירור על ידי החכם ועל ידי ימנמנים
נוספים. לפי בדיקתי הוא מקפיד לא להתייחס כלל לעובדות
בדוקות שפשוט היו מפריעות לתיאוריות שלו לו היה נאלץ
להתייחס להן, והוא מקפיד לתקוף על כל אימת שהימנמן
מסביר ליוסלה שפשוט הוא טועה, מסלף ומכשיל. יוסלה בוחר
להתייחס רק לסוגיות שהוא חושב שמוצא ביטנו נותן לו
פתרון נכון להכות את המומחה הימנמן. ולא חשוב שאנחנו
כבר יודעים את דעתו של יוסלה בכל עניין ואת דרכו לתקוף
את הימנמן ע''י הלבשת כינויים שבכלל לא רלוונטיים
לויכוח או לימנמן. מרגע שבורח יוסלה למפלטו האחרון הזה
יודע כל אחד שיוסל'ה פשוט נכשל שוב.

וראו דוגמית כאן בהודעתו, הוא מנסה לאלץ את הימנמן
להניח שהמתנחלים גונבים קרקעות (למי?) בצורה מאסיבית
ביו''ש וכל תשובה ברורה שאומרת שאין שום גניבת קרקעות
תיתקל מצידו במבט אטום ובוהה ונפשו תיכבה עד כי
יכפיש את הימנמן שטוען כנגדו.
_new_ הוספת תגובה



היי חכם יקר, אבל כשאתה דוגל
אבינועם הצלופחי (יום שישי, 25/07/2008 שעה 7:25)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהפגזת בתים ריקים בעזה לאחר התרעה של 6 שעות ומתן פנאי לערבים לברוח (ולכל הרוחות, הם בעבר ידעו לברוח יפה ורק אנחנו חינכנו אותם ב-‏20 השנים האחרונות לא לברוח כי רך לבבנו אליהם!) הוא מתנפל עליך כמוצא שלל שווא, יש לומר תגובה 119863 , ומאשים אותך שאתה בעד הפגזת אזרחים ורציחתם. זוהי עוד הונאה שמאלנית פשוטה ושקופה, שכל יעודה הוא לעזור להם לכסות על השקר שלהם.

כל הכבוש לך שאתה חושף את פני הפלסטינים והשמאלנים תומכיהם חרם העוויתות הנואשות שלהם !!!!
_new_ הוספת תגובה



היי חכם יקר, אבל כשאתה דוגל
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 13:14)
בתשובה לאבינועם הצלופחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסופו של דבר זה נכון לחתור לשתי מדינות בפלשתינה ולא לשלוש או ארבע. הבעיה באמת שהפלסטינים לא רוצים לחלוק מאומה ורוצים את הכל לעצמם.
איך ישראל צריכה לנהוג כדי להביא את הפלסטינים ואת כל העולם להבנה הזאת? צריכים להתחיל לחשוב על זה חזק ולפשוט להתחיל לדבר על הרעיון הזה בגלוי ולא במחתרת.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שישי, 25/07/2008 שעה 14:45)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מפרסומי המנהל האזרחי לבד
ניתן לראות שכשליש מהאדמות עליהן
ניבנו ההתנחלויות בשטחים,
הן בבעלות פרטית פלסטינית.

היהודים גנבים,
ביחוד אלה שבשטחים
(זה חרוז).
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
פופקורן (שבת, 26/07/2008 שעה 10:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם חרוזים כאלה
אתה לכל היותר חייזר.

שום התנחלות לא נבנתה על שטחים פרטיים,
ואני מתכוון לפי שטרי קנייה אמיתיים
ולא מזוייפים. המנהל האזרחי מצא שחלק
משיטרי הקניה שנרשמו כאמיתיים היו
מזוייפים.

העובדה שירדן לא מכרה אדמות מדינה לאנשים פרטיים
מחזקת את טענת הכזב של הפלסטינים.

שנאתך ליהודים מעוררת הערכה
אם כי זה בחלט מחזק את עמדת היהודים
בצידקתם. לאור הניסיון ההיסטורי
כל מי שהשמיץ יהודים בדבר כלשהו
נמצא שהוא עצמו היה נגוע בחטא השמצתו.
וזו מסתבר אקסיומה, שאתה מוכיח אותה
שוב בפעם המיליון.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 11:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושוב גונבים היהודים אדמות של עובדי אדמה
פלסטינים. הפעם בנעלין, באמצעות תוואי הגדר - בנימוק
כביכול בטחוני - וכרגיל בחסות הצבא.

וכך ייעשה לאחד המפגינים שהוא ב'מקרה' גם פלסטיני (הרי בהם מותר
לירות בכל מקרה),

_new_ הוספת תגובה



יש לך הנאה צרופה מזיוני השכל
פופקורן (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 20:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חוזר ומראה את הקלישאות שלכם. העיקר שאתה מגיע לאורגמה.

התמונות שהבאת אומרות לכל אחד את מה שהוא רוצה לומר ובכך אתה לא מחדש דבר, מלבד לאונן את עצמך לדעת עם עוד מחדלי גבורה שמאלניים. הפגנות בילעין ונעלין (שנאמר על כל עוכר ישראל: ''שתבלעמו הנעל'') הן מסחטה שמאלנית לייצור מיץ מאוס של תעמולה ירודה. נכשלתם בעצירת הגדר (שאני אישית לא הייתי בעדה) ובמקום לנהל ויכוח ציבורי אתם באים להפגין על תוואי הגדר ולהפריע לעבודה, אתם חודרים לאזורים שנסגרו ע''י הצבא והמשטרה, אתם זורקים אבנים על החיילים והפועלים שחלקם בכלל ערבים, ואתם גם יורים עליהם. במקרה הזה אני בעד ירי מונע וירי הגנה של המשטרה עליכם. מבחינתי אפשר שתלשמו בהרוג אחד שלכם על כל מופע הפגנתי. לדעתי זה מחיר הוגן.

לגבי ירי החייל ברגלו של המתפרע הפלסטיני שנכפת, אין לי אלא לגנות את המפקד והחייל על שלא ירו בו בטרם שמו אזיקונים על ידיו. אבל מרגע שתפסו אותו הם היו חייבים לוודא שבטרם הם יורים בו, אף אחד לא יכול לצלם. אי וידוי סביבת טיפול נאותה בבחור, היא המחדל שלהם. וזה הביא קצת נזק לישראל שאתה חוגג עליו.

אבל אני רוצה לומר לך, שבשבוע שעבר הייתי יומיים ברומא ושם בכלל לא שמעו על האירוע. אני משער שהעולם הפסיק להתעניין בכם ובבכי שלכם וזה רק יועיל לשלום.

אז ראוי שתירגע, כי אחרי כל אורגזמה אתה צריך לעשן סיגריה ולשתות קפה שחור.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מתנהל יותר טוב
דוד סיון (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 20:55)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקלישאות, הגידופים והאלימות המילולית שלך כנראה מספקים
לך הנאה רבה.

מעניין מה היית אומר על ההפגנות האלימות של מתנחלים.
בין השאר אימו על חייל בסכין, גנבו נשק ועוד והכל
כדי להפריע לעבודה כוחות הביטחון (אכיפת החוק)?
_new_ הוספת תגובה



[•] אתה לא מתנהל יותר טוב
פופקורן (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 21:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי אתה משחק את הדמגוג, אבל אתה צריך קצת להשתפר.

התגובה הראשונה שלי היתה שלכם מותר לקלל ולהכפיש ולהשוות את הימנמנים, אבל להם אסור להחזיר לכם בדיוק באותו המטבע [•]...

התגובה השניה שלי היתה ''אנחנו מדברים בשר ואתה פתאום קופץ עם חלב''.... מה הקשר בין 'בשר' של עברייני שמאל מועדים שעוברים על החוק כבר שנים והמדינה לא מתנמודד איתם בכלים שאנחנו נתנו לה, לבין 'חלב' של התפרעויות מתנחלים שמדוכאים ע''י כוחות הביטחון?
בכל זאת השמאלנים הם האוייב של המדינה, מה שאי אפשר לומר על המתנחלים שגם משרתים בכוחות הבטחון.

התגובה השלישית שלי היא שבעצם כבר אמרתי את דעתי בעבר שחוק הוא חוק וגורמי אכיפת החוק צריכים לאכוף אותו בכל מקום ובכל תנאי.
אבל מה זה איכפת לך? הרי בכל מקרה נוח לך להסיט את הויכוח מעברייני השמאל ובכך אתה 'מרויח' עוד שורה של הסתה נגד המתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



כצפוי קיבלתי קישקוש דמגוגי של פחדנים
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 6:08)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עוד אתה מתחבא אתה נוהג כפחדן.

הדמגוגיה, גם אצלך, מתחילה בתגובות שמבוססות על תוויות וקלישאות וגידופים. נכון שבנושא הגידופים אתה יחסית זהיר אבל בשאר לא. כדוגמה קח את המשפט השני שלך שכולו דמגוגיה. היכן ראית שאני מכפיש מישהו תמים דרך (מתנחל, מתיישב, או אחר) אבל בכל זאת קל לך בתגובה על שאלה פשוטה שלי לשגר אלי האשמה ''שלכם מותר''.

כדוגמה נוספת לדמגוגיה קח את ההכפשה ששאתה מרשה לעצמך לכתוב בפיסקה השלישית. בה אתה מתאר התפרעויות של מתנחלים ומעשים של עברייני שמאל: אלה עבריינים ואלה סתם מתפרעים. אלה סתם מתפרעים ואלה אוייבי המדינה. כאשר קוראים זאת בצמוד לתלונה שלך על הכפשה במשפט השני יודעים היטב מהי הדמגוגיה שאתה מרשה לעצמך.

בסופו של דבר כל הדמגוגיה הזאת כהקדמה לכאילו תשובה לשאלתי, עוד דמגוגיה, שבאה בסוף ההודעה.

הרבה דמגוגיה, גם הסתה וגם פחדנות בהודעה אחת בלי תשובה לשאלה שעוררה אותה. אל דאגה אני כבר יודע את התשובה!
_new_ הוספת תגובה



פירוק ההתנחלויות - צו השעה
יוסלה  (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:23)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התירס כותב,

''אין לי אלא לגנות את המפקד והחייל על שלא ירו בו בטרם שמו אזיקונים על ידיו.''

ן-''מבחינתי אפשר שתשלמו בהרוג אחד שלכם על כל מופע הפגנתי.''

קשה להתווכח עם בריונים,
עבור זה יש משטרה, ובתי משפט.

אך הבריונים שמטיפים לירי באש חיה על מפגינים
ישראלים ופלסטינים, נהנים כיום מחסות הצבא
המשטרה והממשלה - אלה המתנחלים.

ויודע יוסלה שככל שההטפה לרצח של נפל המתנחלים גוברת,
ושאר פעילויותיהם הנפשעות, זה סימן ברור לייאושם הגובר
לנוכח הצורך לפרק ולפנות את היישובים היהודיים שמעבר
לגדר ההפרדה. לא עוד זמן רב יוכל הצבא לשמור על ישובים יהודיים
בלב האוכלוסיה הפלסטינית. לישוב היהודי בחברון, על בריוניו ורבניו
המעוותים, אין סיכוי להשאר לאחר הסכם הקבע, וכך גם
רבות ממהתנחלויות שיושבות על אדמות פלסטיניות שנגנבו מבעליהן
בחסות הצבא.

זו זעקת הפריץ הנגזל. רק שהפעם הפריץ יהודי, ואיש אינו מזדהה
עם מר גורלו.
_new_ הוספת תגובה



ירי באש חיה על ''פלשטינים'' ושמאלנים
צדק (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 10:57)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפושעים הללו הם טרוריסטים ולא מפגינים.
חבורת רוצחים שפצעו מאות שוטרים וחיילים ורצחו חייל מג''ב אחד.
מדובר באויבים שיש למחוק מעל פני האדמה.
_new_ הוספת תגובה



ירי באש חיה על ''פלשטינים'' ושמאלנים
יוסלה  (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 11:12)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת להשתמש במילה
'אנטישמים'.
_new_ הוספת תגובה



ירי על פושעי ההתנחלויות
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 12:10)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המתנחלים אינם אלא טרוריסטים ופושעים ולא ''מתיישבים''.
חבורה של רוצחים ושודדים שרצחו אנשים רבים, יהודים וערבים, שסחרו בנשק עם מחבלים ושנתפסו במעשי פשע נתעבים.
מדובר באוייבים שיש למחוק מתחת פני השמיים.
_new_ הוספת תגובה



ירי על פושעי וסייעני הטרור הערבי
צדק (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 12:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חיסול של אויב לעולם איננו רצח.
רק בוגד שמאלני שפל מכנה חיסול של אויב בשם רצח.
_new_ הוספת תגובה



המתנחלים הם האוייב הגדול ביותר
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 12:28)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של מדינת ישראל מיום הקמתה.
כל המגונן עליהם אינו אלא פאשיסט מזוהם ומצחין
_new_ הוספת תגובה



פירוק ההתנחלויות - צו השעה
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש ליוסלה את מחלת ה''נחלת'' (על משקל עגבת, שעלת)
אחרת קשה להסביר את הוירוסים שאתה מעיף עליהם בכל
הודעה.
למזלם של מתנחלינו הם מחוסנים ממחלת ה''נחלת'' שלו
ושל דומיו, ובכך הם יקבעו את חזון השלום לעתיד
ולא יוסלה ודומיו, שבינתיים רק מצטרפים לפלסטינים
כדי לעצור את השלום.
_new_ הוספת תגובה



פירוק ההתנחלויות - צו השעה
יוסלה  (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 2:02)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת ויציב,
וטוב שעה אחת קודם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי