פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הממשלה מכה שוב את העם הפשוט
רפי אשכנזי (יום שלישי, 24/09/2002 שעה 22:29)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אכן ממשלה רעה ומרושעת.
רפי גטניו (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 0:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולם עליה לקחת בחשבון כי המשך מדיניותה זו ההופכת יותר ויותר אזרחים משכבות הביניים לעניים, ואת העניים הופכת לרעבים, יכולה לגרום להתלקחות חברתית והתפוררות , ששום מלחמה חיצונית לא תלכד אותה.

מה שאותי מפתיע כל יום מחדש, זה התמיכה לה זוכה הממשלה דווקא מאלה הנפגעים ממנה ביותר.
_new_ הוספת תגובה



גטניו - תמיהה זו שלך יכולה לספק הרבה
ראובן גרפיט (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 11:47)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבודות אקדמאיות. אני חבר בפורום ''שלום וביטחון'' וניסיתי לגרום להם לפנות אל החלשים, לשים דגש על הנזק הכלכלי והחברתי של המשבר הנוכחי, ניסיתי אף לשכנע שיפעלו בין אוהדי הכדור רגל הסופגים מכות איומות מבחינתם עקב סרוב נבחרות לבוא לארץ, אבל שם למעלה לא מאמינים בגישה זו. הסוגיה שלך שווה דיון ממוקד בפורום! מדוע העניים והחלשים לא יוצאים להפגנות?
_new_ הוספת תגובה



גרפיט- העניים והחלשים לא יוצאים להפגנות כי הם
רפי גטניו (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 14:03)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עסוקים במלחמת הישרדוות פרטית, כל אחד על קיומו, ומעדיפים למצוא פתרונות זמניים למצוקתם, מאשר לצאת למאבק.

זה יכול לנבוע מזה שהם חונכו לקונפורמיזם, ולא מסוגלים לחשוב במושגים של מהפכה.

יתכן וזה בגלל החלום הכמוס של כל אחד מהשכבות העניות והחלשות להשתייך יום אחד לאותו מעמד עשיר כמו בסיפורי סינדרלה, ואז אין לו את הרצון ''לשבור את הכלים''.

האמת היא שגם תשובותיי שלי נראות לי חלקיות בלבד לא מספקות, ולכן העליתי את תמיהתי, כיצד שכבה חברתית שלמה הנפגעת כל יום מחדש ע''י מדיניות הממשלה, הפוגעת במטה לחמה במשמעות הראשונית של המילה, ובעתיד ילדיה, ממשיכה לתמוך, וביתר שאת, בפוגעים בה.

יתכן וצריך לחפש את התשובות בתחום הפסיכולוגיה.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



רפי, בשביל הפגנות ומהפיכות צריך הנהגה.
יוסי (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 14:15)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גטניו - הבעיה יותר חמורה כי מדובר במספר שכבות:
ראובן גרפיט (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 14:50)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) הזקנים והפנסיונרים - ניחא , חלשים מידי להפגנות.
2) העניים חסרי השכלה - נניח שגם הם חלשים וחסרי מודעות פוליטית (אבל היו מקרים בעבר שהם כן פעלו, הפנתרים למשל)
3) הזוגות הצעירים
4) שכבת בעלי העסקים הזעירים שעשרות אלפים מהם פשטו את הרגל
5)אקדמאים מובטלים
6)החקלאים לשעבר
לבטח יש עוד.
_new_ הוספת תגובה



ראובן, שכחת את תפקידם של ''קבלני השלום'' בעניין
מנשביק (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 14:29)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אי אפשר לדון בבעיית הפער בהכנסות במדינת ישראל מבלי להזכיר את תפקידו של ''השלום'' בהרחבת הפער הזה. קרא נא את המאמר המעניין של ד''ר לינדה עפרוני

להלן הקישור :

קישורים:
מאמרה של לינדה עפרוני: http://www.kibbutz.org.il/mifne/articles/efroni.htm
_new_ הוספת תגובה



האותיות התהפכו, ניתן ליישר?
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 21:51)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למד, מיכאל, גם למקרים אחרים:
מנשביק (יום ראשון, 29/09/2002 שעה 15:26)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם האותיות הפוכות, הקש במסך בשורת התפריט העליונה, על המילה VIEW ואז בחר ENCODING, ואז נסה את כל סוגי הפורמטים ב-HEBREW, כשברוב המקרים הבחירה תהיה ISO-VISUAL. בהצלחה!
_new_ הוספת תגובה



מנשביק - תודה על ההפניה. למד אותי כיצד משלבים
ראובן גרפיט (יום שישי, 27/09/2002 שעה 13:56)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפניה לתגובה!אנא - שלח הסבר לדואל.
_new_ הוספת תגובה



מה העניין עם קצבאות הזיקנה?
אריה פרלמן (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 0:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע קיימת בכלל תופעה שכזו?
אנשים צעירים עובדים קשה, על-מנת לממן אנשים אחרים, ובינתיים קרנות הפנסיה מתמוטטות, ולצעירים של היום לא יהיה ממה לחיות מחר.

והמיסים בארץ, הם מהגבוהים בעולם: תופעה זו מעודדת העלמות-מס ומדכאת יצרנות.

יש להוריד את המיסים, ובמקביל להעמיק את הגביה.

לחלשים יש לתת שוברים אחידים לפי שיטת ''מס הכנסה שלילי'', ולא סובסידיות מנוונות, שהן בבחינת בור ללא תחתית.
_new_ הוספת תגובה



קצבאות הזקנה הן מה שאדם מקבל בתמורה
מי שזוכר (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 10:06)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשנים הרבות בהן שילם לביטוח לאומי בניכוי משכרו.

מה כאן כל כך מסובך?
_new_ הוספת תגובה



בתחילה הוא מגרש ערבים, ובהמשך משליך את הזקנים
גדעון ספירו (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 11:06)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מיתאם גבוה בין האכזריות של הציר בועידת ''מולדת'', הטרנספריסט פרלמן, שרוצה לגרש את הפלסטינים ממולדתם, לבין קהות וגסות הלב שלו באשר לזקנים. בשביל מה צריך קיצבת זקנה הוא שואל? מושגים כמו מדינת רווחה, צדק חברתי, סולידיריות בין בני החברה, אלה מושגים לא מוכרים לו כי הוא שקוע באלילות הדם והאדמה. אין לו זמן לבני אדם, בוודאי לא זקנים. (שלא להזכיר כי קיצבת הזיקנה היא גם החזר ביטוח שאדם שילם עבורו כל חייו בימיו הצעירים יותר).
הוא, שמתהדר לכאורה ביהדות, כמו מרבית חבריו מהימין הדתי והלאומני, לא מתחילים אפילו לגרד את עיקרי היהדות, כמו שוויון לגר כי גר היית בארץ מצרים או אל תשליכונו לעת זקנה. יאללה, חביבי, אם אתה ערבי או יהודי זקן, אז עוף לפרלמן מהעיניים.
ככה זה עם הטרנספריסטים. קודם הם מגרשים את הפלסטינים, אחר כך את הזקנים, בסוף הם יתלו גם את השמאלנים בככר העיר וישרפו את דמויותיהם במדורות ל''ג בעומר.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, האם אתה חושב שסדר הפעולות שקבעת בסיפא...
יוסי (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 11:15)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של תגובתך מקובל על כולם ?
_new_ הוספת תגובה



סדר הפעולות מקובל בתנאי שהאחרון יהפוך לראשון
עם הארץ בץ (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 12:23)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שיוויון לגר?
אבנר בן בסט (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 11:54)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה באמת רוצה שנהיה פלסטינו-נאצים? לא תודה.

אנחנו בני אדם הגונים, לא מתפוצצים בין ילדים ונשים. רק מחסלים את הרוצים-הולכים להתפוצץ.
ואני מקווה שבקרוב ילכו גם לשולחיהם היושבים בבתים ממוגנים, ומדליקים נרות כדי לחתום על ניירות פקודה לעוד פיגוע.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים הפלסטינים הם לא גר, כי הם רק מגרגרים
אברהמי (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 12:05)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ופולטים שינאה וכחש. ועם אוייבים צריך להילחם וגם לנצח אותם. ויפה שעה אחת קודם.
_new_ הוספת תגובה



הו, כמה טוב ונעים לעשות הכללות.
ארז לנדוור (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 4:25)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם נכליל את כל הפלסטינים בתארים נאצים ורוצחים, אז לא נצטרך לדאוג להם ונמצא הצדקה להפלייתם.
יש אנשים שלא למדו דבר ממה שעבר העם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



אין לבטל את המציאות בהפרחת אמירה לא שנונה
אבנר בן בסט (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 18:13)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ע''פ סקרים פלסטינים וחיצוניים, מרבית האוכלוסיה הפלסטינית תומכת בטרור, כולל טרור מתאבדים. ואני מדבר על סקרים שבוצעו על לפני כחודש. האחוזים נעים בין 70 - 85 אחוזי תמיכה גורפת.

ב. מה הקשר בין סלידתי לרוע פלסטיני ובין ''מה שעבר על העם היהודי''?
העם היהודי מעולם לא תמך בטרור כנגד העם אצלו הוא ישב. היהודים, ככלל, תרמו לחברתם בידע, כלכלה, תרבות וחינוך והראו נאמנות ללא סייג ל'מדינה המארחת'.

התנהגות זאת לא מתקיימת אצל הפלסטינים, בלשון המעטה. וכדי לדייק, היא בדיוק הפוכה. אז השוואתך, או נסיון השוואתך בין התהליכים, פסול ולא תקף.
_new_ הוספת תגובה



על ההבדל בין יהודים לפלסטינים.
ארז לנדוור (שבת, 28/09/2002 שעה 1:49)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים היו מיעוט אתני ודתי בקרב העמים שבהם ישבו.
הפלסטינים הם עם כבוש ומדוכא. האם אתה מצפה שהם ינשקו את היד המצליפה בהם ויגידו ''תודה רבה על יחסכם הנפלא כלפינו''?
_new_ הוספת תגובה



''עם כבוש ומדוכא'' - סיסמה יפה למצב מסובך ובעייתי
אבנר בן בסט (שבת, 28/09/2002 שעה 4:15)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הם לא עם כבוש. לכל היותר אתה יכול לטעון שכבשנו חלק מהאדמה עליהם גם הם ישבו. העם הערבי המכנה את עצמו עם פלסטיני (וזו זכותם לקרוא לעצמם בכל שם שיחפצו), יושב היום על שני חלקי ארץ ישראל, לבנון, סוריה ועוד מספר מדינות בסביבה. מתוך כל אותו שטח שהם פרוסים בו, אנחנו שולטים רק ביש''ע. הפיתרון המדיני היה כבר בדרך למימושו, אך הם החליטו להפר אותו באש ובתימרות עשן. אז אם יש להם בעיה עם איזשהו כיבוש, עליהם לבוא בטענות להנהגתם.

ב. מדוכא - דיכאון זו הרגשה סובייקטיבית. אני יכול באותה מידה לטעון שהערבים הפלסטינים מדכאים את יהודי פלסטינה. אם אתה מתכוון לעוצרים וסגירת אזורים, הרי זה מחיר ''ההתנגדות'' עליה הם עצמם החליטו באמצעו של תהליך שלום. הם הפרו את תנאי הפסקת האש וההליכה המשותפת לשלום, לכן עליהם לשאת בתוצאות אלימותם ולא לקטר על ''דיכאון''.
_new_ הוספת תגובה



עם כבוש ומדוכא כעובדה.
ארז לנדוור (יום ראשון, 29/09/2002 שעה 23:47)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. יש עם ערבי גדול שמחולק ללאומים שונים שאחד מהם הוא הפלסטיני. לשיטתך, אפשר לטעון שאין שבדים, דנים ונורבגים אלא רק סקנדינבים.

ב. דיכוי העם הפלסטיני התחיל הרבה לפני אינתיפאדת אל-אקצה - מראשית הכיבוש ב1967.
_new_ הוספת תגובה



אז למה הם נלחמים בנו כבר 80 שנה ?
אבנר בן בסט (יום ראשון, 29/09/2002 שעה 23:58)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבדוק היטב את טיעוניך.
_new_ הוספת תגובה



גם אנחנו לא טמנו את ידנו בצלחת ב - 80 השנים
רפי גטניו (יום שני, 30/09/2002 שעה 0:19)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האחרונוות
_new_ הוספת תגובה



אדרבא.
ארז לנדוור (יום שני, 30/09/2002 שעה 0:55)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה רק מחזק את טיעוניי.
הסכסוך הערבי-ישראלי הוא בין שתי תנועות לאומיות - הציונות והלאומיות הפלסטינית שקיבל ''שידרוג'' בעקבות הכיבוש ב1967.
תהליך אוסלו היה נסיון לפתור אותו שנכשל, אבל חייבים למצוא פתרון אחר (שגם הוא תהליך מדיני).
_new_ הוספת תגובה



קודם הוא בונה דחלילים - ואחר כך הוא יורה בהם חיצים
אריה פרלמן (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 1:19)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהודעתו הנזעמת של האדון ספירו, ישנם, כרגיל, כמה אי-דיוקים. ראשית, מעולם לא דיברתי על ''גירוש'', אלא על העברה, וגם לא את ה''פלסטינים'', אלא את ערביי יש''ע בלבד. מה גם שאינני מקבל שזו מולדתם, אלא מולדתי.

ואם ניגש לעצם העניין, נראה שישנו מתאם שלילי גבוה בין הרטוריקה הנאצלת של השמאל הקיצוני לבין מעשיו בשטח. הדבר הבולט ביותר, כמובן, הוא המתאם השלילי שבין רטוריקת הדמוקרטיה וזכויות האדם, לבין התחברות אובססיבית, אם מרצון ואם בתוקף הנסיבות, דווקא לרצחניים ולרודניים שבמשטרי ערב.
אך כאן בקצבאות זיקנה עסקינן, הרי.

העובד בישראל, משלם סכומים ניכרים לביטוח הלאומי, כביכול לבטח את עצמו בעתיד. אלא שכמה דברים ''מתפספסים'' בדרך:

1) מדוע שאדם עובד, שמרוויח את כספו ביגיעה, יממן אנשים שאינם עובדים? למה הדבר דומה? לשוטרים שיסתובבו ברחובות העיר, ויכפו באיומי מעצר על עוברים ושבים לשלשל סכומי-כסף, מוגדרים על-ידי החוק, לפחיות של קבצנים ולמזוודות פתוחות של כינורות, טובות וגיטרות.

2) מדוע שאדם עובד, יממן מנגנון מנופח, מסורבל, מושחת ובזבזני, על-מנת שרק חלק קטן ממיסיו יגיע אליו, אולי, בעת זיקנתו? מדוע שלא ישקיע בקרנו חיסכון פרטיות, כמיטב הבנתו הצרכנית, על-מנת שהוא עצמו יוכל למשוך את כספו למען עצמו בכל עת שיחפוץ? האם חייבת המדינה לכפות על האזרח ''לדאוג לעצמו לעת זיקנה''?

3) בארצות-הברית, בשנת 1950, נכללו במערכת הביטוח הלאומי 17 עובדים כנגד כל מקבל תגמולים, ואילו בשנת 1970 היחס היה כבר שלושה לאחד. התהליך הזה מוביל בבירור לקריסה של כל השיטה ברעש אחד גדול.

מי שבאמת מעוניין שיהיה פחות עוני בישראל ופחות זקנים מסכנים, צריך לשאוף לכך שכל אזרח, נניח אפילו שתוטל עליו חובה לבטח את עצמו, יבטח - אכן - רק את עצמו, ולא את ההורים של מישהו אחר ועוד כמה מיליוני הורים שהוא לא מכיר. כך, כל אזרח יבחר בקרן שתציע לו את תנאי החיסכון והתשואה הטובים ביותר, וכך, במקום לשלם סכום מסויים, שחצי, רבע או שליש ממנו ייספגו בדינוזאור הקרוי ''הביטוח הלאומי'' - 90% או אף יותר יחזרו ישירות אליו.

ר' גדעון רכש כנראה הסמכה בתור תנא, או לפחות גאון פומבדיתא, אם הוא נוטל את היומרה לקבוע מהם ''עיקרי היהדות''. עין תחת עין, שן תחת שן, רגל תחת רגל... ''לא תכרות ברית את יושבי הארץ פן יהיה לך למוקש''... ''ויכה את העיר לפי חרב''... ''שמור את יום השבת לקדשו... לא תדליקו אש ביום השבת בכל מושבותיכם...'' וגו'.

אינני מתיימר להיות בקיא ביהדות כמו מר ספירו, ובוודאי שלא לקבוע מהם ''עיקרי היהדות''. כאן לפחות אינני חוטא בגבהות לב. כמדומני, שזהו ציווי יהודי חשוב, על תלמיד חכם (וגם את התואר ''תלמיד חכם'' אינני נוטל על עצמי).

והנה, כאשר מגיעים אנו אל סוף הודעתו של ספירו, אנו מגלים שוב, שיומרתו ה'ייקית' להיות ''מדעי'', ''ממוקד'', ''להימנע מאי-דיוקים'' וכן הלאה, מתפזרת לכל רוח, כאשר מדובר במאבק ב''טרנספריסטים'' האיומים. (ושוב: הכינוי ''טרנספריסט'' הוא הכינוי הנכון היחיד שהדביק לי ספירו בהודעה זו).

כאשר דיבר ישראל בר-ניר על תמיכתו של השמאל ''בערבים'', התגולל ספירו על ישראל בחמת-זעם צדקנית, על כך שביצע ''הכללה'' ר''ל, וכלל את כל ''ה'' ערבים במקשה אחת.
ובכן, אין זה מפריע לספירו לייחס לי ולשכמותי את הכוונה לתלות את ''ה'' שמאלנים, לגרש את ''ה'' פלשתינאים, ואת ''ה'' זקנים.
אמנם, לא יצא לי לנהל משפט דיבה ארוך ומתיש נגד אנשים שהטיחו בי האשמות דמוניות, כוזבות או שקריות, והאמת היא שהעניין נראה לי די מאוס מלכתחילה. אך לפחות רואה אני לעצמי חובה מזערית, להדוף את הררי האשפה המילולית המוטחת לעברי מפעם לפעם - שהרי אחרת אני עלול לטבוע, או להיחנק מסירחון - ושתי האפשרויות אינן מרנינות יתר-על-המידה.
_new_ הוספת תגובה



ובסוף בסוף, אחרי מדורת ל''ג בעומר,
מנשביק (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 14:33)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם נותנים לספירו לקרוא את כל מה שהוא כותב.
_new_ הוספת תגובה



אשכנזי - כל הכבוד. הגישה השניה של הורדת המיסים
ראובן גרפיט (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 11:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא הדרך היחידה הנכונה ומכמה סיבות:
א. הורדת מיסים תאלץ לצמצם את כמות ''הפרזיטים הכלכליים'' הנהנים משכר והטבות ללא תרומה כלכלית למשק. ב. צמצום הביוקרטיה הממשלתית, שהינה כורח המציאות ותוצר נלווה של צמצום המיסים, ישחרר חסמים טבעיים ויגביר את היוזמה הפרטית במשק.
ג.שיעור המס האפקטיבי בארץ הינו כ 75% (כולל מע''מ, מיסי עירייה למיניהם, דלק , אגרות וכדומה).
מיסים אלה גורמים לייקור התוצרת הישראלית (החל ממחיר הדלק / חשמל / מים שכולם ממוסים בכבדות) והמשך במיסי מעסיקים ומס על השכר ומוצרים אחרים.
התוצאה היחידה הינה - שחיקת כושר התחרות של המשק הישראלי --> פחות יצוא, פחות דולרים, פחות תעסוקה.
ד. הפחתת מיסים משמעותית מותירה כסף פנוי אצל הציבור. כסף פנוי מופנה לחיסכון (הדרוש כחמצן למשק מודרני) ולצריכה מקומית בעיקרה. צריכה מקומית מגבירה את העשייה והפעילות המשקית בעיקר בעסקים המשפחתיים / המעמד הבינוני.
אבל - כפי שציינת - ממשלות ישראל, הליכוד + המערך + ש''ס + מפד''ל דואגות לאנשי שלומם בלבד והראיה - שהתמיכות בגופים המקורבים להם לא פסקו ומינוי אנשי שלומם בתפקידי ציבור - לא פסק והשכר וההטבות של חברי הכנסת ממשיך לעלות .
_new_ הוספת תגובה



ראובן גרפיט - ברכות על הודעתך. אני חותם!
אריה פרלמן (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 1:59)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפחתת מיסים ישירים היא חיונית
אברהמי (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 12:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובמקביל לה קידום מדיניות של גורמים שלישיים לייזום פרוייקטים כלכליים ותעשייתיים, שדרכם ייכנס השינוי למשק הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



אברהמי - מילה בסלע! מסכים עימך!
ראובן גרפיט (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 14:51)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רפי אשכנזי: מדוע הממשלה חומסת את החלשים?
גדעון ספירו (יום רביעי, 25/09/2002 שעה 20:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתלונן בצדק על כך שהממשלה מטילה גזירות על מעמד הביניים והשכבות החלשות והעניות. הפתרון הקל ביותר, וגם האכזרי ביותר מבחינה חברתית, הוא לקצץ בתשלומי הביטוח הלאומי. פחות קצבאות זיקנה, פחות לילדים, ובמקביל העלאת מחירי מוצרי היסוד.

כאן אני פונה לעברך הסוציאליסטי כאיש השומר הצעיר, ושואל אותך, זה מקרה?
זה מקרה שלפני מלחמת ששת הימים היתה ישראל אחת המדינות השוויוניות ביותר בעולם המערבי וכיום היא עם הפערים הגדולים ביותר?
לתפישתי זה לא מקרה שככל שהעמיק הכיבוש, כך גדל גם אי השוויון החברתי.
מדינה החומסת את העם השכן, סופה שהיא חומסת גם את עמה שלה, וזה בדיוק מה שקורה כיום בישראל. העובדה שאינך מפנים את הקשר בין השניים, מוכיחה עד כמה הצליחה שטיפת המוח הלאומנית דתית לעבוד עליך.

השאלה ששואל רפי גטניו, מדוע השכבות החלשות והעניות לא יוצאות לרחובות? היא ללא ספק במקום, והריני עושה מעשה ומנסה לתת תשובה.
השכבות החלשות הן לא רק קורבנות מדיניות כלכלית חומסת של הממשלה המעשירה את העשירים ומרוששת את מעמדות הביניים והעניים; הן גם קורבנות של שטיפת מוח לאומנית, כי שם מתרכזת בין השאר קבוצה גדולה של בעלי השכלה נמוכה, שהם יעד קליט להסתה על רקע לאומני, קל מאד לפמפם להם את הראש בשנאת האחר והשונה. הם עדיין בשלב בו הם מאשימים את ערפאת בכל צרותיהם. מצבם עדיין לא הגיע לתחתית המדרגה, בדומה למשל לארגנטינה שם יש 40 אחוזי אבטלה וחשבונות בנקים חסומים שההמונים לא יכולים לפדות.
אין לי ספק, כי אם תהליך ההידרדרות יחריף ומצוקת העניים ומעמדות הביניים תגיע עד פת לחם ממש, הם יצאו בהפגנות זועמות לרחוב, ואני צופה שהמשטרה ומשמר הגבול ישתמשו בנשק חם ויהרגו מפגינים, כפי שעשו לפלסטינים בשטחים הכבושים, וכפי שעשו לאזרחי ישראל הפלסטינים. כבר למדנו, שצעדי הדיכוי שבתחילה מופנים כלפי ערבים, סופם שהם פוגעים גם ביהודים.

טיפול יעיל במשבר הכלכלי, באבטלה, בעוני, במצוקה, כרוך בביטול הכיבוש ופרוק ההתנחלויות, הבולעים מאות מיליארדי שקלים שהיו צריכים להיות מנת חלקנו בתוך הקו הירוק. המצב שבו מדינת ישראל מסבסדת במיליונים הסעות לשיעורי ג'ודו וריקודים את ילדי המתנחלים, שעה שילדי רהט, דימונה, ואופקים מסתובבים חסרי מעש ברחובות, לא יוכל להימשך ללא גבול. ההתפוצצות בוא תבוא, והיא, בתהליך דיאלקטי, תחבר את זעם הפלסטינים וזעם העניים בישראל נגד הפרזיטים בהתנחלויות.
_new_ הוספת תגובה



לא לומדים מהעבר,עם או בלי שאלת היחס לערבים
יורם המזרחי (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 8:35)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת הבעיות החמורות של ישראל קשורה לחוסר יכולת אזרחיה ללמוד מהעבר הקרוב.לכך קשר ישיר,אלא עקיף בלבד,לשאלת יחסי ישראל -ערביי-פלסתין,אלא לעובדה שהרכב האוכלוסיה הישראלי חסר ''רצף היסטורי'' ובאמת...מה למאות אלפי ואולי יותר עולים וצאצאיהם למה שקרה בשנות החמישים,השישים והשבעים וכיו''ב? מי ,פרט לקשישים בני גילי ומבוגרים יותר,זוכר את וואדי סאליב?! או הפנתרים-השחורים?...היו עוד תופעות סף-מרד חלשים ודפוקים,שלמזלה של ישראל טופלו במועד גם אם רק באופן חלקי אך המדינה כממסד ההולך ומשתנה בהתאם לשבשבות הרוח הפוליטית והחלשות מעמד העובדים ופשוטי העם - לא למדה דבר.
כרגע,כמו במצבים דומים אצל אחרים בהסטוריה האנושית,השכבות החלשות של ישראל מחפשות ומוצאות קרבנות זמינים לכעסם ויאושם,או אלילי רגע,אך בבוא העת,אם לא תשתנה הגישה לבעיות חברתיות לאומיות ולא תמצא דרך לטפל בהן ''טיפול שורש'' -האדמה תרעד,שכן אין מניע חזק מחרפת עוני ורעב,כדי להוציא בני אדם משלוותם,אפילו היא ממושכת ונראית כתרדמה.....
מדינת ישראל חוטאת יום יום ושעה שעה לאזרחיה האמורים להאמין שהם חיים ''במדינת סעד וצדק סוציאלי''שנבחריה וראשיה קשובים למצוקת העם.....בעוד שהמצב הוא כזה,שבו עוסקות הממשלה והכנסת בשאלות ''הרות גורל'' כביכול, בלי להבין שעם זקוק לבטחון לא רק במובן הצבאי אלא לבטחון חברתי על כל המשתמע מכך.....המדינה כמנגנון צמא סוחטת, מרוב אזרחיה, כל אגורה אפשרית ואינה מפצה כהוא זה את ''הנסחטים'' שרובם חי במצב א-סימטרי בין קבוצה לקבוצה....יהודים מול מיעוטים,חילוניים מול דתיים,דתיים מול קנאי דת ומעל לכל מנגנון הסחטנות המוצלח בדברי ימי ישראל, הקוזה נוסטרה מס 1 בתולדות המדינה,ארגון מאפיונרי הנקרא ש''ס, שחלק נכבד מכוחו בא מניצול כספי הכלל במטרה להקנות רווחה לתומכי הסנדקים בשחור,מיום לימודים ארוך עם ארוחה לתלמידים ועד הגנה על בחורי ישיבות.(די דומה לעקרונות קבוצות מוסלמיות קיצוניות בארצות ערב ובמקומות אחרים המספקות לשדכבות הנמוכות את מה שהממשלות אינן יכולות או רוצות לספק...)
ממרחקים נראית ישראל,אהבתי,כאותו קן-קוקיה שתושביו נבדלים אלה מאלה במידות של שגעון או טירוף וסביבם רופאים ואחיות עם תרופות פלא לכאבי גרון אך לא לכאבי נפש.
לימוד העבר חשוב מאין כמוהו.ישראל קמה על יסוד חברתי אמין, עם הבטחה וחלום לחברה טובה יותר,ממשלה טובה יותר ובסה''כ...מדינה טובה יותר.......אינני רוצה,בשום פנים ואופן,לחקות את אלן פייטון כשקרא ''זעקי ארץ אהובה'' אולם למקרא דברי המתנצחים בפאצ ואחרים,מכל החוגים,הזנים,הצבעים והשקפות עולם אינני מוצא,כרגע,מילים ראויות יותר מאלה שבטא הסופר שעסק במצוקת עם אחר,ביבשת אחרת ובזמן אחר....
אכן,אפשר לעשות שימוש ''ביהדות'' כדי להכות,כל אחד לפי רוחו,אך שימוש בססמאות תנכי''ות או תלמודיות לא יועיל למחנה זה או אחר,שכן כולם נשמעים צודקים ובסה''כ שוכחים שעידן התנ''ך גווע ונעלם לפני דורות רבים ומה שצריך לעשות היום הוא בדק בית של ממש,בו אין מקום לזכר צדיקי התנ''ך,נביאי ישראל ומורשת היהדות.ישראל היא מדינה ועובדה קיימת ,לא אוטופית ובתור שכזו,במציאות היום יום,הלכה למעשה,לטוב או לרע -עליה לדאוג לרווחת כל תושביה.
מעמדת התצפית שלי,הרחק ממחוזות ילדותי,לא נראה שראשי המדינה,האחראים על המשמרת הזו,רוצים או מסוגלים להקשיב לאלה שקוראים ''שרשי הדשא''...למטה בתחתית הסולם.....פעם,מידיד ששמו יוניס לובגא, שמעתי פתגם באחת מלשונות אוגנדה לאמר ''פילים יכולים לדרוס דשא אך לא לעצור את צמיחת העצים''.
ספק עם במושב העלובים והריקים הנקרא ''כנסת'' יש מי שזוכר שגם בדשא צריך לטפל......
_new_ הוספת תגובה



בושה וחרפה. ואיפוא הכסף? בפרוייקט שיקום השכונות
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 12:42)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמדומה, לא היגיעה אגורה שחוקה אחת לניזקקים, הכל נבלע בתוך המערכת. ישראל לוקחת מאזרחיה שיעורי מס ישיר ועקיף יותר מכל מדינה אחרת בעולם, והתמורה איפוא?
בשבדיה - יש תמורה בעד האגרה: אוניברסיטאות וחינוך מעולה חינם, תמיכה בכבוד באמהות חד הוריות, זקנים החיים כבני אדם ולא הנאלצים לנבור בפחי זבל במגמה להשיג פת לחם, וכל השאר.
וכאן - הכנסות המדינה מתוך התוצר גבוהות יותר מכל מקום אחר בעולם, והשרותים - אי הם? המיסוי מנהגים ובעלי רכב גבוה במיוחד - והכבישים - שערוריה של פיקוק ומריטת עצבים יום יומית. בטחון? אך האם אין אנו מקבלים מארה''ב 3 מליארד דולר לכך כל שנה? דומה שהביטוי ''בטחון'' נועד להקפיאך ל''דום'', ולמנוע שאלות נוספות. ואיפוא הבטחון בקיום סביר, בחינוך טוב, ביעילות ולא בהתעמרות הפקיד, ובמוביליות חברתית לפי הכשרון והתרומה של כל פרט?
מה זה הדבר הזה?
_new_ הוספת תגובה



אם דיור ומזון ושאר ירקות יקרים פה פי 2 או יותר
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 13:25)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאשר במערב, ההגיון היה מחייב שמשכורות והעברות כלפי מעמדות הביניים, המעמדות הנמוכים והנצרכים יהיו גבוהות יותר, ולא פחותות בהרבה מהמקובל במערב.
500 דולר בישראל קונים מה שקונים כ- 200 דולר במערב (שלא לדבר על ארצות העולם השלישי, שם החיים זולים עוד יותר, ובהרבה). רק מה, כאן הכל התהפך, עליסה בארץ המראות (או שמה ליליפוט)?

ומי חי כאן טוב וגם טוב מאד? אלו שמוזרם אליהם ''צינור הכסף'' הממשלתי, כמאמר מועל ידוע ב''להק ציוד'' בחיל האוויר, כשפנה ב''הצעה'' למאן דהו -הן אנשי המערכות השונות והן אנשי שרותים ועסקים חיצוניים כביכול.

מכאן, הקיטוב והפער בין ''מוזרמי הצינור'' והפריירים הטורחים לשווא.
_new_ הוספת תגובה



גורמי גזל-פריעה קלפטונאציים
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 17:34)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפוגענות כאן הינה בעיקרה זו של מניעת משאבים משכבות רחבות, תוך הזרמתם לשכבות אחרות. התופעה אינה מלווה בתופעה המוכרת של פחדו של הגנב או המועל מהחשפות. להפך, מדובר פה במצח נחושה, בצדקתנות, בגילויי התעמרות ובכמה קבין של התאכזרות.

לעיתים דומה עליך שמדובר במעין שחצנות של קאפואים, או בדמויות נפוליאוניות מסוג המלך היהודי שהמליכו הנאצים על גטו לודג', למשל, שדמותו הופיעה גם בשטרות כסף שניטבעו בגטו.

התופעה של הזדהות עם הפורע החזק והקשוח (שעסק בגזל - אף עד גזל שיני הזהב של הקורבנות ירד), נחשפה על ידי פסיכיאטרים כגון תאודור אדורנו אחר מלחמת העולם השנייה. האם הזדהות וחיקוי אלה נימשכים באופן סמוי עד לימינו? ניתן לציין אולי בהקשר זה את ההנאה מספרות הסטלגים, שעסקה בסדיזם גלוי, בתקופת שלטון החושך בארצנו.

לתופעה ניתן לקרוא, במטרה ליצור גינוי ערכי חזק כלפי הבלתי קביל והאבסורדי: קלפטונאציזם, ולנושאיה - קלפטונאצים (קלפטיין ביוונית: גניבה, ראה קלפטומניה ).
_new_ הוספת תגובה



ספירו צודק בחלקו, אך כהרגלו - לא מאוזן.
ראובן גרפיט (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 12:50)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש עוד סיבות .

1) ראשית ספירו צודק שמשאבי עתק מופנים באופן ישיר להקמת התנחלויות, לתחזוקתן, לכבישים מיותרים, לביטחון מדומה ועוד. כספים שאנו זקוקים להן והם בנפשנו!
אך הבעיה אינה מסכמת בכך.
סיבות נוספות הן:

2) המספר הלא נורמלי של אחוז הלא עובדים במשק הישראלי, שהינו הגבוה ביותר בעולם המערבי, כ 55%. חלקם, כמו החרדים, מסרבים לעבוד. חלקם, עקב גלי עליה של זקנים, חולים, חסרי השכלה -אינם מסוגלים לעבוד. חלקם, נהנו, בעבר בעיקר, מכספי הציבור, קרי ביטוח לאומי וסרבו לעבוד.

3) אי פיתוח המשק הערבי / בדואי. אין כל ספק שהפוטנציאל הכלכלי / שכלי שלהם לא נוצל. משאבים לא הפנו אליהם (כולל משאבי השכלה, השקעות הון וכדומה).
מבחינה לאומית, אסור בתכלית האיסור לשים מחיצות / אפליה ותגים של ערבי / יהודי / אתיופי / כושי / לבן / אינדיאני / זכר / נקבה. כולנו אזרחים שגורלנו קשור זה בזה. על כל מדינה לעודד את שילוב כולם במשק ולטפח את הכשרונות של כל אזרח ואזרח.מדובר על כ 19% מהאולוסיה.

4) הגידול המדהים במספרם של מקבלי שכר והטבות מהמשק הציבורי / כספי המדינה. זה מתייחס לפקידים המיותרים ולמספר המשרדים הגדול.זה מתיחס למספר עובדי הרשויות המקומיות . זה מתייחס לכספי הישיבות המממן גם תלמידים מחו''ל ולמספר ההולך וגדל של מקבלי שכר במסגרת שירותים דתיים (רק מהסקטור היהודי), במינויי רבנים ומשגיחי כשרות בבתי ספר, ערים , שכונות ורחובות (יש רבני שכונות ותת שכונות), בתי חולים , בתי מלון בחלוקה של ספרדים, אשכנזים, תימנים אתיופים..

5)השכר והפנסיות של עבודי הציבור בפועל ובפנסיה (כולל של אנשי צה''ל, משטרה, מורים וכדומה) הינו מעבר ליכולת של המדינה.

6) אחוז התורמים ממש להבאת דולרים /מט''ח כעובדי תעשייה, מלונות וכדומה הולך ומצטמצם.

7) שיעורי המיסים הגבוהים מבריחים את התעשיות והיזמים לחו''ל . אנו מוצאים תעשיות שלמות שעברו למצרים / ירדן / תורכיה / הודו / ארה''ב ועוד. כל זאת בגלל שאנשי ''לכאורה שמאל חברתי'' , עינם צרה ברווחי היזמים והן מעדיפים שהם יברחו העיקר שכולנו נחיה בשיויון גם באם ניהיה ענים. שיעורי המיסים בארץ (הישיר והעקיף הינו הגבוה בעולם המערבי).

7) העדר מעורבות מספקת של הממשלה/ ממשלות אשר שמו דגש רב מידי על כלכלת שוק חופשי (אך לא ביטלו משרדים / עמותות וחברות ממשלתיות מיותרות) ולא היו ערות לכך שבארה''ב אין משק חופשי בכל הקשור לתחרות מול חברות מחו''ל. שם יש סדרת הטבות עקיפות ומעורבות ממשלתית אינטנסיבית המחייבת וכופה על מדינות המקבלות סיוע מארה''ב לרכוש תוצרת אמריקאית.

ניתן לפרט גורמים נוספים אבל איני רוצה להלאות בפרטים טכניים מידי.
_new_ הוספת תגובה



למר ספירו כאחוות הסוציאליסטים:
רפי אשכנזי (יום חמישי, 26/09/2002 שעה 21:38)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר ספירו היקר, אין למעשה ההתשייבות, מה שאתה קורא
כיבוש, קשר לדברים שכתבתי על הממשלה הרעה.
הממשלה פועלת מתוך השקפת עולם כלכלית ימנית שטוענת שאם לעשיר טוב אז גם לעני יש משהו טוב. כמו שטוענים הרפובליקאים בארה''ב. אני טוען שהדגשים הם הפוכים ואת זאת אמרתי. איני מקורי בתפיסתי, את אותם דברים כתבה הד''ר אסתר אלכסנדר כבר לפני הרבה שנים ואני בטוח שאתה יודע מי היא. גם הפערים האיומים בהכנסות הם פועל יוצא של השקפת עולם כלכלית ימנית, שאני רחוק ממנה.
מעשה ההתנחלות והכיבוש שהם לדעתך מאבי הבעיות , לדעתי לא כך הוא.
הממשלות הסוציאליסטיות של תנועת העבודה , בגדולתה, בקום המדינה הקימו מפעל התישבותי עצום של מאות נק' ישוב עיירות ועשרות מעברות לעולים, שלאחר זמן נקלטו במשק. איש לא היה מעלה אז את הנימוק כי חבל על הכסף.
מפעל קליטה עצום וחשוב זה שאני מקווה שאתה שלם איתו נעשה בתנאים כלכליים הרבה יותר גרועים מהיום, בתקופת ''הצנע'' ללא הכיבוש וההתנחלויות.
ספירו היקר, ''ציונות'' זה דבר לא רנטאבילי למתבונן מקרוב ודבר רנטאבילי מאד כשמביטים לדורות והתוצאה מדברת בעד עצמה. תראה את מדינת ישראל שקלטה כה הרבה וישבה כה הרבה לעומת המדינות השכנות ויחשכו עיניך להשוואה מבחינת טובתנו לעומתם. הידעת שישראל הקולטת והמיישבת מייצרת יותר מכל מדינות ערב גם יחד, להוציא את הנפט הסעודי? הידעתה זאת? מקומנו בכלכלה העולמית הוא בין פוטוגל לספרד מבחינת התל''ג לנפש. וזה לא רע בכלל.
מפעל ההתישבות במה שאתה קורא בשטח הכבוש, הוא המסד למדינה של העם היהודי השב לארצו, ואני אומר זאת ללא מרכאות.
את הפרי לא קוטפים מיד לאחר הנטיעה אלה לאחר לפחות 4 שנות עורלה. כל משפחה ''מהשטחים'' שאתה מציע לפנות היתה עולה את אותו הסכום בדיור ובתשתית גם ברעננה וחדרה ואף בחיפה. גם בבתי הספר וחינוך ההשקעה בפריפריה אינה יקרה משמעותית מבשפלה. הבעיה שלב הארץ בין חדרה לגדרה לא יתקיים ללא שוליים ארציים שיאחזו בו ולו מטעמי ריבונות פשוטים. הרצועה של מישור החוף אינה קיימת ללא הארץ שמסביבה ממש כך, תשאל היום את תושבי כפר סבא חדרה עפולה ופתח תקווה, והגדר כתשובה היא תשובה מצחיקה.
_new_ הוספת תגובה



אשכנזי - מעניק לך B.A של כבוד בכלכלה! האם יש לך
ראובן גרפיט (יום שישי, 27/09/2002 שעה 14:23)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עצה , מי הם אלה המסוגלים, מהיבט חברתי , להנהיג את המדינה ומה ההדגשים החברתיים שיש לתת עליהם את הדעת בתקופה הרת גורל זו?
_new_ הוספת תגובה



למר גרפיט: תודה על תואר הכבוד, איני ראוי לו
רפי אשכנזי (שבת, 28/09/2002 שעה 1:43)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השוואה פשטנית.
ארז לנדוור (שבת, 28/09/2002 שעה 1:54)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מפעל ההתישבות (האמיתי, ללא מרכאות) של ימי הישוב הציוני וראשית המדינה היה אכן ישוב ותקומה בארצנו.
מפעל ההתנחלויות הרע והמכוער נועד על מנת לגזול אדמות משכנינו ומניעת הסדר מדיני פראגמטי ואין לו דבר עם ישוב המדינה וחיזוקה. להיפך, המדינה היתה מיטיבה להסתדר בלעדיו.
_new_ הוספת תגובה



נקודות ההתייחסות שלך לשני פרוייקטי ההתנחלות
אבנר בן בסט (שבת, 28/09/2002 שעה 4:23)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שונים ומטעים בכוונת מכוון. מלבד הצמדת תארים למפעל ההתנחלות השני, אתה לא מסביר את טיעוניך.

רק להזכירך, הפלסטינים רואים המפעל ההתנחלות הראשון (בעשור הראשון של מדינת ישראל) את תוצאותיה המיידיות של ה''נאכבה''. כך שטיעוניך הם מנקודת מבט סובייקטיבית שלך המתעלמת ממשעמעות שני פרוייקטי ההתיישבות ויחסי הגומלין של פרוייקטים האלה מול החברה הישראלית מצד אחד ומול הפלסטינים מצד שני.
_new_ הוספת תגובה



אבנר - לא במקרה נקרא המפעל הראשון התיישבות
רפי גטניו (שבת, 28/09/2002 שעה 12:23)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והשני התנחלות. וכל נסיון להעמידם על אותה מדרגה באמצעות שימוש באותן מטבעות לשון עבור שני המפעלים - לא יצלח.

להתיישבות מניות בכורה במפעל הציוני עוד מראשיתו, ולא בכדי זכתה תנועה זו לאהדה עצומה בכל שכבות הצבור, והתיישבה לא רק בארץ אלא גם בליבותיהם של האנשים.

ההתנחלות בשטחים עלולה להביא בסופו של דבר לקיצה של הציונות, דהיינו מדינה יהודית ודמוקרטית כפי שהוצהר במגילת העצמאות. אין זה מקרה שמפעל זה לא הצליח להתנחל בליבותיהם של האנשים כפי שאפילו לא מעט מראשיו מודים.

חג שמח
_new_ הוספת תגובה



לארז לנדוור: לא ברור מה ההבדל בין שתי ההתישבויות-
רפי אשכנזי (שבת, 28/09/2002 שעה 12:11)
בתשובה לארז לנדוור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-בין ההתישבות לאחר קום המדינה, התישבות שרובה ככולה נוסדה על האדמות שמיהם ברחו הערבים ב''נאכבה'' של 1948, לבין מפעל ההתנחלויות שלאחר 1967 שרובן ככולן יוסדו על אדמות טרשים שהיו על ''אדמות מדינה'' בלתי מיושבות. היכן הוא הצדק הפחות בהתישבות שלאחר 67 ? או שהיא פשוט מקלקלת חלום מופרך על פשרה טריטוריאלית? תבדוק בעצמך כאדם נבון מהיכן ברחו או גורשו יותר ערבים ותופיע עם המימצאים בפורום, כולנו מחכים.
_new_ הוספת תגובה



ההתיישבות של לפני קום המדינה ולאחריה הייתה בתחומי
רפי גטניו (שבת, 28/09/2002 שעה 12:29)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת ישאראל הריבונית והמוכרת, והייתה מקובלת על רוב רובו של הציבור כמעשה חלוצי וציוני.

ההתנחלות מאז 67 מחוץ לשטחה של מדינת ישראל היא קו השבר של החברה הישראלית, מעולם לא הייתה מוסכמת על כל הציבור, וכל תפקידה הוא למנוע הסדר הוגן עם הפלשתינאים.
_new_ הוספת תגובה



למר גטניו: נקודת המבט שלך לא נכונה:
רפי אשכנזי (שבת, 28/09/2002 שעה 18:15)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתישבות מה שאתה קורא יוסדה על מעשה חקלאי כגאולת העם והארץ, ונכון כל שאתה אומר עליה.
ההתנחלות, ביטוי אומלל של גאולה כהן מראשית ההתישבות ביש''ע, אינה בנויה על האתוס החקלאי, היות ואין אדמה פנויה ביש''ע, כי שם לא ברחו הערבים כמו בנכבה, ראה תשובתי ללנדוור. אי הפופולאריות של מעשה ''ההתנחלות'' הוא תוצאה של שטיפת מוח תקשורתית ששירתה את ההנחה שאפשר להגיע לפשרה טריטוריאלית עם הפלשתינאים. רק מעטים ויקרים ואתה בתוכם, עדיין לא הבינו שפרוץ המילחמה ב 2000 ע''י ערפאת לפני שנתיים חתמה פרק זה בתולדות המדינה. לעצם התכל'ס, לא נוצר שום ישוב לא נתקע שום מסמר ולא ניטע שום עץ ביש''ע ללא החלטות ממשלה פוליטיות, אם לפני מעשה ואם בדיעבד {כרגיל במקומותנו!}, ללמדך שמעבר לפוזה המסתייגת לצרכי פנים של מפ' העבודה, כל הכסף המגיע לישובים ביש''ע עובר באופן דמוקראטי וחוקי בצנרת הרגילה בתקציב ומגיע ליעדו כמו בכל מקום אחר בארץ, זה יכול להיות לא לרוחם של חלק האנשים, אך הפעילות בגדול , תמיד מכוסה בתקציב ואיש לא גונב או חיי מקרנות סודיות מחו''ל.
שורה תחתונה : לשמחתי אין הבדל בין התיישבות זאת להתיישבות , פרט לשם האומלל זאת המאורעות בשנתיים האחרונות הוכיחו .
_new_ הוספת תגובה



ערבוב מין בשאינו מינו.
ארז לנדוור (יום שני, 30/09/2002 שעה 1:00)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגירוש והבריחה של הערבים ב48 נעשה כתוצאה ממלחמה על הארץ ועל חיינו וההתישבות בקו הירוק (=מדינת ישראל האמיתית) אינה נישול וגזילה.
השטחים שכבשנו ב67 צפופים דמוגרפית בפלשתינאים, והתנחלות בהם אינה נבונה מבחינה פרגמטית ונעשית אך ורק מטעמים פוליטים (מלבד אלה שהלכו לשם כתוצאה ממחירים נמוכים, וזו מדיניות פוליטית של ממשלות ישראל) על מנת להפוך כל פשרה מדינית ל''מופרכת''.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי