|
חמור כחול-לבן / טור שבועי | |||||
אריה פרלמן (יום רביעי, 05/02/2003 שעה 22:38) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
סליחה שניצחנו... | |||
|
|||
ואם שרון יגשים את דרכנו, גם זו לטובה... | |||
_new_ |
אריה פרלמן - ענק | |||
|
|||
הכתיבה שלך פוגעת נוגעת ואמיתית עד הסוף המר. ספירו עוד מעט מקבל אולכוס, אוכל את הלב, קונה כרטיסי טיסה לגרמניה. הלוך. אין צורך בחזור. רק שבפעם הבאה ניתן לחלק את החומר לכמה פרקים. ישבתי וקראתי מוקסם, ובאותו זמן בדיוק, אשתי, שכבר לא חייה איתי, הספיקה להכין צ'ולנט, ללכת לסרט ולחזור, לסרוג שני סוודים, לבכות על מר גורלה עם בעל שחי בשמיים, ובסוף גם לקלל את מס הכנסה וביטוח לאומי גם יחד בעשרים שפות (נולדה באלג'יר, גדלה בצרפת וסובלת בישראל). אריה פרלמן משהו משהו. תמשיך ככה אני אתך! | |||
_new_ |
תודה, השחף! | |||
|
|||
הצלחת לרגש אותי. אני מקווה שאני באמת ראוי למחמאותיך. | |||
_new_ |
לפחות דבר אחד ברור | |||
|
|||
למה היא לא חיה אתך | |||
_new_ |
למי שזוכר - מסכים אתך בכל לב | |||
|
|||
_new_ |
שתי הערות | |||
|
|||
1. הנה יוצא לי להסכים עם אריה פרלמן. או שאולי פרלמן מסכים איתי.. 2. ממשלת רבין נחשבה וכך אמנם נקראה - צרה. בעיקר בעיני הימנים (יעני תרתי משמע.. חחח...) | |||
_new_ |
אי אפשר לעצור את השיר | |||
|
|||
הימין מתנגן בלבבות וכובש כל חלקה טובה בעם. איך שזה נראה היום שרון יהיה חייב להישען על הימין כדי לבסס את שילטונו, ולכן לא יעשה מהלכים חפוזים לשלום שקר. כי ברגע שהוא יעשה זאת, הוא יודח מתפקידו, ואחר בליכוד יתפוס אותו. אבל יותר מכל נראה שאפשר לסמוך על ערפאת ודומיו שתמיד יימנעו מלספק את דלק השלום .... רק את דלק החבלה הוא יודע. ולגבי לפיד, ככל שהוא בוער בעוצמה כך ימיו קצרים (לא אישית חו''ח, אלא באופן סימלי בלבד) וכשם שד''ש עלתה אך דישדשה, כך הלפיד ייתכלה ויתפזר ברסות הזמנים בין המערך לבין הליכוד. | |||
_new_ |
אריה ניתוח בהיר וחד | |||
|
|||
כמה חבל שתוצאות הבחירות בעצם משקרות. בעצם הספק שמלווה אותך אל הקלפי לא יכול לעזוב עד הרבה אחרי הבחירות. אז הספק נגמר אבל קשה לקבוע את הלקח - אפילו ברמה האישית. הנושא של שרון מבצע/יבצע את מדיניותו של השמאל העליתי בפורום לאחר הבחירות (ראה קישור מצורף). בדבר אחד לפחות אני איתך: הצורך להפריט תאגידים ונכסים ציבוריים וגם צימצום המנגנון הציבורי על כל ענפיו. קישורים: תחזית לקראת הבחירות: תגובה 24542 | |||
_new_ |
כל מלה בסלע, והמאמר כולו בזהב | |||
|
|||
לא אחת נאמר במקומותינו, כי הליכוד החליף את מפא''י בשלטון. לכן אינני יודע באם רוב הצבור שהצביע עבור הליכוד, עשה זאת מתפישת עולם ימנית. מה שנראה לי יותר, שצבור זה ''העניש'' את השמאל על עיוורונו הפוליטי. חבל שעמרם מצנע שם בראש מעייניו את הנושא הפלסטיני. אם הוא היה מצהיר שיעדו הראשוני הוא להבריא חברה וכלכלה, כי ממילא אין עם מי לדבר בצד השני, הוא היה מפתיע בגדול. | |||
_new_ |
שמעון, נדמה לי שאתה מגזים | |||
|
|||
לדעתי הציבור שלנו לא מעוניין בפתרון הבעיה-איום הכלכלי. מי שזכה ברוב הקולות (כ- 40 מנדטים) נכשל בנושא הכלכלי וגם לא הציע דרך לפתור את הדברים. בקיצור הנושא הכלכלי, לא היה מצליח להזיז את הציבור. כפי שאני כותב בטורים שלי בפורום: אם הנושא הז לא יטופל כראוי נסבול יותר מהצד הפלשתיני. | |||
_new_ |
לדוד, אינני טועה - אם כי שנינו באותה דעה | |||
|
|||
לדעתי גם אהוד ברק נכשל באותה צורה. אילו אהוד ברק היה שם על סדר יומו את הנושא החברתי והיה מזיז הצידה את הנושא הפלסטיני - בנימוק הפשוט וההגיוני: אני חדש בפוליטיקה. הוא היה מצליח. שנינו מסכימים שהנושא הכלכלי-חברתי שלנו הוא בעדיפות ראשונה, כפי שאחד-העם ראה אותה לפני כמאה שנים. הוא אמר בערך כך: ארץ כי תחרב, יקומו לה עזרא ונחמיה ויבנוה, אולם עם כי יאבד, מי יושיעו? אני חושב שזה מה שעומד מאחורי התיזה של שרון בנושא האחדות. הניתוח הפוליטי של אריה הוא מעולה. | |||
_new_ |
שמעון, לשרון היתה אחדות בשנתיים האחרונות | |||
|
|||
והוא לא ניצל זאת לטיפול בכלכלה (אני לא יכול להגיד שהוא לא מבין את הבעיה). מה מביא אותך לחשוב שכעת הוא יעסוק בזאת. מבחינת הצהרות נדמה לי שהוא התחיל לדבר על מדינה פלישתינאית. על כלכלה לא שמעתי ממנו. | |||
_new_ |
לא תהיה לו ברירה אלא לטפל בבעיות הכלכלה, שעד | |||
|
|||
עכשיו היה לו קל לטאטאה מתחת למרבד. גם כי הוא חשב שיש לו פתרון מספק בדמותו של תקציב כלאיים לשנת 2003 וגם שאירועי האינתיפאדה היו חמורים ורצופים. עכשיו משהוקל במעט עניין הפיגועים ונחשפנו לעובדה שהתקציב אינו מתאים למצב, הוא ייאלץ להתמודד גם עם הנושא הכלכלי. | |||
_new_ |
נחיה ונראה מה שרון יעשה | |||
|
|||
למרות שאין לי עניין בהצלחתו של שרון אם הוא יטפל נכון, לא טיפול קוסמטי זמני, אצטרך להסיר את הכובע בפניו ולשבח אותו. למרות תקוותי הרי שבתוך עמי אני יושב - אם אינני טועה 1985 היתה הפעם האחרונה שממשלה ישראלית נקטה צעדים של מדיניות כלכלית משמעותית (מודעי ז''ל היה אז שר האוצר). | |||
_new_ |
שמעון מנדס: | |||
|
|||
אני רואה שאתה מסכים עם הניתוח שלי, אבל המסקנות... מה עם המסקנות?! | |||
_new_ |
אריה, צריך לחזור לימים של אלכסנדר זייד | |||
|
|||
בשנת 1982 ( מלחמת לבנון), הגעתי לצידון לבדוק נושא מסויים. זה היה כמה ימים לאחר שחוסלו ארבעת שוטרי מג''ב בככר המרכזית של העיר. בשיחה עם קצין האג''ם על התקרית, הוא הסביר ששוטרי מג''ב לא הגיבו באש, כיון שהמרצדס שממנה נורו השוטרים, עמדה בקרבת המון אזרחים. אמרתי אז לקצין מג''ב, אם איננו מסוגלים להתנהג כמותם, אנו חייבים לצאת מיד מלבנון- כי ברומא צריך להתנהג כרומאי. אבל כאן הסיפור שונה. אם רצוננו בחיים, צריך להשיב להם באותה מטבע - כמו אלכסנדר זייד. הוא הרי אמר לשכניו הבדואים בערך כך: יש לנו שתי אפשרויות.האחת, שנחיה זה לצד זה בשכנות טובה. השניה, מלחמה, ובמלחמה אני אזיק לכם יותר - וכך היה. היתה מלחמה, והם הבינו, ושינו דרכם. היום, אנו חוששים מה יאמרו, אירופאים, או אמריקנים. והערבים יודעים זאת. תראה רק איך בסוגיה זו, המלך חוסיין גימד את מנהיגינו. ושלא יספרו לי כי הוא לא היה כובש ואנו כובשים. הסבא של חוסיין כותב בספר זכרונותיו בסוגיית המלחמה: במלחמה תעשה הכל, בכל התחבולות העומדות לרשותך, על מנת ל נ צ ח. ולאחר מכן תשב לנהל מו''מ על שלום. אנחנו כנראה לא רוצים לנצח. | |||
_new_ |
שמעו מנדס - אתה כזה פרימיטיבי! | |||
|
|||
אתה מה-זה פשטני, מה-זה לא מתוחכם... אתה כל כך גס ושטוח... ''במלחמה כמו במלחמה'', הא? איזו חשיבה מוגבלת יש לך, יא מתלהם שכמוך! כל כך לא-שמאלני מצידך, פשוט נורא! אבל מה, שמעון מנדס? - אתה מה - זה - צודק!!! | |||
_new_ |
יפה כתבת! היה ראוי לדעתי לראותך בכנסת במקום גילה | |||
|
|||
גמליאל למשל. אני מקווה שבהמשך דרכך תנסה כוחך כנבחר העם. ראייתך לגבי המניעים של מצנע לא להצטרף לליכוד קצת לוקים בקוצר ראות מפני שאף לא אחד מהסיבות שמנית היא לא הסיבה האמיתית בגללה מצנע לא מצטרף לממשלה (הרקורד האישי שלו מראה בבירור שהוא לא בדיוק ''אמא תרזה'' כפי שציירת). לדעתי אחד המניעים המרכזיים שלו הוא נושא החוקה (וזכור לי שכתבת על כך בעבר). כנראה שיש בדעת גורמים מרכזיים במפלגת העבודה למנוע את חקיקת החוקה לישראל, ובעיקר הם מתכוונים לנסות ולשמר את הבג''ץ והליך בחירת השופטים (חבר מביא חבר) במתכונתו הקיימת. הוא יכול לעשות את כל זה רק מהאופוזיציה מפני שבממשלה אין לו שום סיכוי לגייס רוב להשקפותיו ואז הוא יהיה מחויב להחלטות הממשלה. אולם מהאופוזיציה הוא יוכל לתקוע מקלות בגלגלים של המהפכה החוקתית בין השאר באמתלא שאין ''קונצנזוס לאומי'' לחוקה. לדעתי בסופו של דבר הקריסה האידיאולוגית בליכוד בראשות שרון בפרט ובמערכת השלטונית בכלל (על כל מוסדותיה וזרועותיה) תוביל כנראה לתובנה הפנימית שהחוקה שהיתה לנו במשך אלפי שנים עדיין רלבנטית והיא הדבר הכי יציב במציאות חיינו הלאומיים (התחלתי לקרוא את ספרו של מוטי קרפל והוא בהחלט מדבר אלי). כמובן שתהליכים אלה תלויים באירועים הקרבים עד לכדי קיצוניות של ''להיות או לא...''. | |||
_new_ |
ולכשהוא יצטרף לנבחרת הכנסת, ראוי שיביא גם | |||
|
|||
את כל הימין לאיחוד שורות, כדרך שעושה שרנסקי. כי רק ביחד יוכל הימין להרחיב את באי תחת כנפיו. | |||
_new_ |
חברים נכבדים, לאט לכם. | |||
|
|||
1) פזיז: האם באמת תתמוך בכופר מוצהר בבחירות לכנסת? 2) שוורצפלד: האם אתה בטוח שכל הימין יתאחד מאחורי העמדות שאני מביע? הלוואי. נו טוף... שני תומכים זה גם משהו. סך הכל פי 3 מהתמיכה המקורית... | |||
_new_ |
במקום גילה אמרתי (גם יוספוס מתאים לתפקיד ממנה) | |||
|
|||
_new_ |
לאריה פרלמן - נראה שאתה משקיע... | |||
|
|||
...מאמץ ומחשבה לא קטנים בכתיבת מאמריך וניתוחיך ברוב במקרים די משקפים את המציאות אולם שלב הסקת המסקנות לוקה,לדעתי, בחסר. אין זה משנה מי יהיה בשלטון,הימין או השמאל,שרון או מצנע ואפילו אחמד טיבי. ''רבות מחשבות בלב איש....''. אני מקווה שהמקלט בביתך ערוך ומוכן (לא שזה יעזור הרבה) לקראת מהלכיו הקרובים של בורא עולם לעשות סדר בעולמו. אל תשכח להצטייד בספר תהילים. | |||
_new_ |
כה אמר אדני | |||
|
|||
במקום אשר לקקו הכלבים את דם נבות ילקקו הכלבים את דמך גם אתה. ויאמר אחאב אל אליהו, המצאתני אויבי, ויאמר מצאתי, יען התמכרך לעשות את הרע בעיני אדני. הנני מביא אליך רעה וביערתי אחריך והכרתי לאחאב משתין בקיר ועצור ועזוב בישראל. ונתתי את ביתך כבית ירבעם בן נבט וכבית בעשה בן אחיה אל הכעס אשר הכעסת ותחטא את ישראל..... רק לא היה כאחאב אשר התמכר לעשות את הרע בעיני אדני, אשר הסיתה אותו איזבל אשתו.... ויהי בשמוע אחאב את הדברים האלה, ויקרע בגדיו וישם שק על בשרו ויצום וישכב בשק ויהלך אט. ויהי דבר אדני אל אליהו התשבי לאמור: הראית כי נכנע אחאב מלפני? יען כי נכנע מפני, לא אביא הרעה בימיו, בימי בנו אביא את הרעה על ביתו. איך אני בשבילך אודי? | |||
_new_ |
הוא רק ימשיך ויחזור בעקשנות | |||
|
|||
אתה לא מבין את דרך החשיבה שלו, הוא חוזר ומדגיש את העניין של האפוקליפסה הקרובה כמו ילד שמנבל את פיו בלי הפסק למרות שכולם כבר תפסו את הפרנציפ.והוא ימשיך כך כמו הילד בין שזה קשור לנושא ובין שלא . עדיף להתעלם. | |||
_new_ |
לדינה - תבורכי על הניתוח המבריק... | |||
|
|||
...את בהחלט תוספת אינטלקטואלית לפורום. | |||
_new_ |
אני עובד ומחפש קטעים יפים בתנך | |||
|
|||
ומעתיק אותם בשבילך ומה הסוף? אתה מתחיל עם הבנות... לא יפה אודי, לא יפה מצידך. | |||
_new_ |
עם זה אני מסכים | |||
|
|||
_new_ |
חבל מאוד שאתה ממעט להאמין במה שאתה מצטט | |||
|
|||
אם היית קצת מאמין יותר במה שחבוי במה שאתה מצטט משם מי יודע איזה בן אדם טוב היה יוצא ממך. | |||
_new_ |
ומהי לדעתך מידתו של מי שזוכר? אני מהמרת על XXL | |||
|
|||
_new_ |
תהלים נגד טילים? | |||
|
|||
חרוז חביב; מרגוע לסערת הנפש; סערה לנפש רגועה - לא יותר מזה. | |||
_new_ |
טילים נגד תהילים- בשל כך סופכם קרוב | |||
|
|||
_new_ |
אני רואה שאתה שמח בתור טיל | |||
|
|||
_new_ |
אריה, אל תהיה כל כך פסקני בעניין הזה. | |||
|
|||
תהלים זה רוחניות שברוחניות וטילים זו גשמיות שלילית; לפני שמביעים דעות פסקניות בעניינים רוחניים, צריכים לדעת, קצת לפחות, מה זו רוחניות. עצם מושג החיים אומר שילוב בין רוח לחומר; כיצד זה נעשה, השילוב הזה? מי משפיע על מה ואיך? מה הקשר בין שלמות גופנית לבין שלמות רוחנית? כשיהיו תשובות, אשמח לדון על כך. עד אז, בבקשה לא לזלזל באמונה פשוטה ואמיתית של יהודים גם אם לפעמים היא מובעת בצורה מעצבנת. תודה, נסים. | |||
_new_ |
אני לא מזלזל. | |||
|
|||
אני פשוט לא מקבל. הרי אמרתי שתהלים יכולים לשמש כמרגוע לנפש סוערת, או כסערה לנפש רגועה. אני מכיר בהחלט בהשפעת התהלים על הנפש, וגם בהשפעת הנפש על הגוף והרצון על המציאות. אבל נגד טילים? נראה לי שזו פופולריזציה די גסה של הספר הזה. | |||
_new_ |
לאריה פרלמן: מאמר יפה אך פשטני בחלקו הראשון- - | |||
|
|||
--. הליכוד אינו שמאלני... הליכוד הוא מה שהיתה מפא''י ההסטורית: יהודי, ציוני, נושא אתוס ההתישבות ובסוף- נמצא במרכז המפה הפוליטית. כל העמדות האלו כבר מזמן נשכחו אצל המפא''יניקים מאז שהפכו עבדים ל''מולך השלום''. הניתוח על טומי לפיד נכון ואף מקל לדעתי. ססמאותיו של לפיד בבחירות ולפניהן יותר מדי הזכירו לי את מה שצעקו אחרי הסבא שלי בגרמניה בתקופה ''ההיא''. על עמרם מיצנע אין לי אלא להסכים איתך על תכונותיו התרומיות הנעלות ולהוסיף, שבפוליטיקה מותר גם לכופף את ההתחייבויות במידת מה ביחוד בתקופת חירום, תקופה קשה שלמפלגתו ולדרכה הפוליטית חלק מכריע בו. אכן קשים חיים... | |||
_new_ |
רפי, לא מובן לי מה עוד נחוץ לך | |||
|
|||
בשביל לעכל את האחריות שבאה עם הנצחון בבחירות. עוד כיפוף של עקרונות מפלגת העבודה בשביל שאז תוכל לבוז להם יותר ממה שאתה עושה כעת. מפליא כי אין בכך צורך, שרון יכול להקים ממשלת ימין ולבצע את מה שירצה בתנאי שיתכנן את מהלכיו מראש. בכל מקרה נראה שזה לא יקרה כי שרון מחפש שכפ''צים וחבל. | |||
_new_ |
הליכוד איננו שמאלני חלילה וחס! | |||
|
|||
רק אריאל את עומרי שרון וקומץ סוסיהם הטרויאניים. אני לא מוותר כל כך מהר על הליכוד. איפה ראית שקוראים לי ''ברוך מרזל''?... | |||
_new_ |
אשכנזי, כמי שהצביע עבור שינוי, זו היתה קול מחאה -ד | |||
|
|||
י. די להיות פריירים ודי לחרדים המנצלים אותנו ללא בושה. מדוע לרב עובדיה , לרב ש''ך המנוח ולאחרים מותר לגדף ולנאץ את החילונים ובו זמנית לשדוד את הקופה הציבורית? מדוע לדעתך כל המשרדים שיש בהן מתן כסף וסיוע לחלשים נלקחו,על ידי ש''ס ואגודה? מדוע משרד הדתות מעניק שכר לאלפי בני ישיבות וחרדים ומונע סיוע מקביל לחילונים או בני דתות אחרות הנזקקים לסיוע? די - נמאס מהניצול שלנו על ידי אנשים שבתחפושת הדת, לקחו את המנדט של פרשני האלוהים וקובעים לנו את אורח חיינו ודוחפים את האוכלוסיה החילונית העמלה לעוני. מדוע רב עיר, מינוי פוליטי מקבל משכורת והטבות בסביבות של 40,000 ש''ח לחודש, והאדם אנו דופק כרטיס. מי הוא רבעיר? אנשיפם המקורבים לנשפלת עובדיה, או מפלגה פוליטית אחרת, בעבר למפד''ל. חלק לא קטן מהם - אינם ראויים ואינם מסוגלים לעמוד בקריטריונים של עובדי ציבור. באוניברסיטת בר-אילן נעשתה יותר מעבודה אחת בתחום זה במסגרת לימודי המינהל הציבורי.חבל שלא פרסמו אותם. מדוע - המחאה שלנו, משלמי המיסים, משרתי המילואים, העובדים קש למחייתנו כנגד הגזלנים הדתיים העושקים אתהקופה הציבורית והפרטית (עלידי חיוב העסקת משגיחי כשרות על בסיס מפלגתי וסקטויראלי דתי ) הינה אנטישמיות? האם מי מאיתנו מונע מהם לעבוד את השם? האם מי מאיתנו מכריח אותם לאכול אוכל לא כשר? אנו רק מבקשים - עזבו אותנו במנוחה ותפרנסו את עצמכם. | |||
_new_ |
דרכי בחירה | |||
|
|||
אמרת שהבחירות הן כדי שהעם יחליט בין דרך א' לב', ונכון, השאלה הנשאלת היא העם העם הפעם בחר בדרך של ימין ושמאל, כאשר ימין = א ואילו השמאל = ב. או שמא הבחירות הללו עסקו במשהו נוסף. ה15 מנדטים שקיבל טומי עסקו במשהו נוסף לדעתי. הן ה15 מנדטים של נושא הכלכלה שעליו דיבר טומי בבחירות. הוא דיבר על החיוב החרדים ללכת לעבוד והפסקת מימונם. והוא דיבר אל המגזר הבינוני בצורה כלכלית לחלוטין תוך שהוא מציין כי תפקידו לעזור להם. עכשיו אם כך ניתן לראות בבחירות הללו שתי בחירות שונות. בחירה אחת של להמשיך עם המפלגות החרדיות אשר מוכנות כל עוד הברז פתוח לשבת אע ימין ושמאל. דרך = א . או לשבת בממשלה שאותה הציע שרון ואותה הציע טומי המכילה לא רק את הנושאים של ימין ושמאל אלא נושאים כלכליים כמו נושא החרדים ומימון דרך החיים שלהם שנופלת על המעמד הבינוני, דבר נוסף הוא שכאשר יש מעט מפלגות בשילטון - 3 - צריך פחות שרים לחלק , להבדיל מממשלה שבה יש 4 מפלגות ויותר מכך . דרך = ב עכשיו לשרון היום יש בעיה שהיא לא רק ימין ושמאל, יש לו בעיה שהיום עומדת בפניו ויכולה להחשב סוף סוף כחשובה ברמה של הימין מול השמאל והיא הכלכלה בשנים הקרובות של מדינת ישראל. במידה וילך אם השיטה הימנית הלא צרה 69 מנדטים, יצטרך למצוא דרך להוריד עלויות תוך כדי אי פגיעה כל שהיא בהתנחלויות , אי פגיעה בחרדים, אי קבלת כסף מארצות הברית כיוון שאלו לא יתמכו בממשלה כזו והברז יכול להסגר ממש בקלות. תוספת של עלויות כדי לסלק את ערפאת ואת המנהיגים האחרים. המיבצע האחרוןיהיה הצגת ילדים לעומת מה שידרשו המפלגות הימניות יותר מהליכוד. הוא לא יוכל להציע דבר לפלסטינאים, דוגרי אין לימין מה להציע כדי להפסיק את המצב היום מלבד בצורת הכוח שלא ניכנסה לכנסת. לעומת זאת במידה ויבחר בדרך ב. ניתן לבצע קיצוצים להתנחלויות כיוון שמפלגת העבודה ''דורשת זאת'' ניתן לבצע קיצוצים לחרדים כי שינוי ''דורשת'' זאת , ניתן לקבל מענק גבוה מארצות הברית על כך שלא נבחרה ממשלת ימין וכך אנחנו לא מפריעים לתקיפה בעירק ולחרם ערבי נגד ארצות הברית. ניתן לפעול לחיזוק המעמד הבינוני והיצרני שבסופו של דבר מביא את הכסף גם לשאר האוכלוסיה בארץ. ושוב נישאלת השאלה מה בחר הבוחר. הבוחר לבי הבנתי נתן כ55 מנדטים לטובת ממשלה שתפעל בדרך ב ונתן 29 מנדטים לממשלה שתפעל בדרך א. הליכוד הצהיר שהוא מעניין בדרך ב בבחירות. עכשיו נשארים שאר המנדטים. שהם השמאל שהקצין מאוד ממה שהיה לפני 10 שנים. הערבים שלא ילכו עם שרון בכל מקרה, עם אחד שלא יכולים ללכת עם שינוי ובמקרה שלהם רק יפריעו לכל קיצוץ כי כמו שהם יודעים הכסף גדל על העצים בחברת חשמל. ונשאלת השאלה למה העם הצביע ימין ושמאל כרגיל? או שהפעם הוא הלך על דרך שונה. (תזכורת שלישי עם בחר שלא לבחור כלל ולא סתם, אולי כי הוא מאס בדרך הישנה ולא מאמין בה יותר) | |||
_new_ |
פרלמן - תבחין בן שמאל אשר יש לו בעיה עם קיומה | |||
|
|||
של מדינה יהודית החיה על חשבון ה'נכבה' של הפלשתינאים ועם קיומה של מדינה יהודית ישראלית גאה ועצמאית לבין , מה שאתה מכליל בשמאל, אנשים רציונליים היודעים ומבינים את מגבלות הכח. לתפיסך , הרב המכובד בן זכאי שיצא מירושלים בארון מתים ועבר למחנה הרומאים ואחר הקים את המרכז היהודי ביבנה , לגישתך הוא שמאלן שדינו מוות. אבל - הוא הציל את העם היהודי ואילו רבי עקיבא - עקב קיצוניותו ועידודו את המרד ברומאים אחראי לשואה הנוראה , שיותר גדולה משואת מלחמת העולם השניה. היהדות מעדיפה את החיים ורק במקרים קיצוניים , ואתה יודע מתי, מותר לאדם לבחור במוות על פני החיים. זהו לא המצב הנוכחי. אתה דוחף אותנו להרס טוטלי, לחיי עוני, מוות ושנאה ההולכת וגדלה של העולם הרחב. טראומת מצדה, שאתה לבטח ממעריציה, נעשו על ידי קנאים סיקריים אשר רצחו יהודים בנפש חפצה וביד קלה (כולל כוהנים בבית המקדש, כולל יהודים שסעדו בערב פסח וחגגו את הסדר בעין גדי וכל פשעם ששילמו מס לרומאים וסחרו עימם). חבל - שהקיצוניות שלך מונעת ממך שיקול דעת ומקרבת אותך לחבורת הסיקריים הקנאים, שהמשנה ביקרה את מעשיהם. לא היה מזיק שהיית סומך על אלוהי ישראל אשר חישובי הקץ מצויים באמתחתו והוא יביא את הגאולה ואת השלום שניבא ישעיה הנביא - כאשר ימצא לנכון. | |||
_new_ |
תשובה מפוכחת למאמר עיוור | |||
|
|||
ראובן גרפיט היקר: 1) אני מבדיל - לפחות לעניות דעתי - בין גורמים בשמאל. יש ויש. 2) יוחנן בן-זכאי לא היה ''בוגד שדינו מוות''. הוא פעל בנסיבות היסטוריות שונות לחלוטין - מולו עמדה אימפריה דורסנית ואימתנית שהיתה בשיא כוחה - ולא כמה כנופיות עלובות עם קלצ'ניקובים ביד ואפס אנושיות בלב. 3) מי שדוחף אותנו למוות טוטאלי זה אתה - לא אני. בהצעותיך לוויתורים טריטוריאליים וערכיים לאויב - אתה רק מקדם את מטרתם להשמדת ישראל. אבל מכיוון שאתה לא טיפש ולא אטום ובוודאי לא שונא ישראל - אני לא נוהג להתבטא כלפיך במונחים מוחלטים, כפי שבחרת אתה להטיח כלפיי. אני מאמין - לגביך לפחות - בניסיון רציונלי לשכנע אותך בטעותך. אני ''דוחף אותנו'' להתיישבות, עליה, ביטחון, חינוך, שיפור המצב הכלכלי ועליית קרננו בעולם. אני סבור בתכלית הסבירות שהסכם ספטמבר השחור הוריד את קרננו בעולם לאשפתות - מכיוון שהציג אותנו גם כחלשים ונרפים, וגם כמטורפים לחלוטין - כיוון שהסכמנו לוותר על יהודה ושומרון - שכל קורא תנ''ך יודע למי הם שייכים. זה בשיא הקיצור. אתה מוזמן - כדרכך - לקחת את שני המשפטים האחרונים ועל בסיסם לשפוך עליי קיתונות של זעם צדקני ושנאה מוסרנית. 4) אינני ממעריצי טראומת מצדה - אך הרעיון של העדפת המוות (מוות אישי - לא התאבדות בלב עיר רומאית אזרחית) על-פני חיי עבדות והשפלה - ראוי להתייחסות קצת פחות פשטנית. מובן מאליו שאני מתנגד לכל הפשעים שביצעו במידה שביצעו. ומה איתך? האם אתה מעריץ של המתייוונים - ובמיוחד את אלה ששיתפו פעולה עם השלטון היווני בדיכוי ורדיפה והוצאה להורג של אחיהם היהודים? אילו הייתי ''ראובן גרפיט'' - הייתי אומר: ''וודאי שכן!!!'' - אבל אני לא. אני ''אריה פרלמן''. ולכן אני לא מטיל עליך את אשמת הערצת המתיוונים. 5) על אלוהי ישראל כבר דיברתי בהרחבה. כל עוד מי שסומך עליו עושה זאת במישור הפילוסופי - מעבר למאה אחוזי מאמץ ארציים - אין לי בעיה עם זה. הבעיה מתחילה ברגע שאתה מפקיר לאלוהים אחוז אחד או יותר מהעבודה. שבת שלום ומבורך, יהודי יקר וזועם. | |||
_new_ |
פרלמן יקירי, כיצד אתה מציע, באופן פרגמטי לעכל 5 מל | |||
|
|||
יון ערבים פלשתינאים במסגרת מדינת ישראל השלמה? את ערביי ישראל בתחום הקו הירוק איננו מסוגלים לצמצם את מספרם אלא להפך - מספרם גדל עקב איחוד משפחות והגירה של מאות אלפים לארץ. שנית - אין לנו המשאבים הכלכליים להתמודד לאורך שנים עם המלחמה בהם. כילינו כמעט את כל הרזרבות. אני מאמין שהאמריקאים ימשיכו לשפוך כסף עלינו ללא בקשת תמורה. רק להשכלתך הכלכלית - הכסף האמריקאי המגיע לארץ, ברובו הגדול חוזר אליהם היות והם מחיבים אותנו לבזבז את הכסף אצלם , דבר המנוון את התעשייה הישראלית ומדל את הידע שלנו שכולו עובר אליהם. מה עוד - שהלוואות , יש להחזיר עם ריבית דריבית. אנו עברנו את סף השבירה, ודי במשפט אחד של נשיא אמריקאי או הקונגרס האמריקאי - וכל הכלכלה שלנו מתמוטטת בדקות. משפט זה יהיה ''אין אנו ערבים לישראל'' ולא נמשיך לתמוך בה. כל הצבא שלנו מבוסס על נשק, תחמושת, ביגוד, יד , חלקי חילוף שאנו מקבלים מהדוד סם. נפנה אותך לאברהם אבינו ולמשפט החשוב כל כך שאמר למלך שרצה לתת לו מתנות על הסיוע הצבאי שלו. | |||
_new_ |
בשיטה הקלה | |||
|
|||
שיבחרו הם יכולים להמשיך מזרחה ,מערבה צפונה ודורמה, בלפחות שלושה כיוונים יש מדינות בעלות שטח הרבה יותר גדול מישראל, ובמקום הרביעי יש דגים והרבה מים. זה שזה לא רציונלי ולא ממש מעשי לא משפיע על הימין היותר קיצוני בארץ. למעשה לימין אין תשובה היום שיכולה לעבוד, ולכן הוא לא מציע כזו, התשובה שלו בבחירות הייתה לסלק את ערפאת, את זה אפילו אני הצלחתי להבין, וטוב נגיד והצליחו לסלק אותו וקם לו יורש, מה אז? הסכם שמה יכיל? ועם מי יבוצע? לשאלות הללו אין לימין ולא הייתה לא מעולם תשובה או ניסיון לתת תשובה. (מלבד כמובן מה שציינתי בהתחלה.) | |||
_new_ |
גרפיט יקירי, אי אפשר לעכל חמישה מיליון ערבים | |||
|
|||
בארץ-ישראל השלמה (''ארץ'', לא מדינה). לכן הם צריכים לשוב למקומות שמהם באו ומהם באו אבותיהם. מבחינה זו, אין טימטום גדול יותר מאשר להעלים עין מהגירתם ארצה כפי שהראית בעבר, ואין טיפשות מהדהדת יותר מאשר לאפשר להם ''להתאחד'' דווקא כאן. רק להשכלתך הכללית, כבר כתבתי מאמר שלם על עניין ה''סיוע'' האמריקני, ולכן אני יודע על מה אתה מדבר. מעבר לעיסוק פנאטי ומטורף במשיחיות מיליטריסטית הזויה ומגאלומנית עם קטורת מסריחה וכתבי-כישוף עבשים - אני גם קורא כמה דברים, פה ושם. לא רק שלא כילינו את כל משאבינו, אלא אף לא התחלנו לממש רבע מן הפוטנציאל הכלכלי שלנו. אנחנו אוכלים את עצמנו בעיקר לא בגלל מתקפת הערבים, אלא בעיקר בגלל המבנה הריכוזי של המשק, שמלווה בענני דמגוגיה חברתית. | |||
_new_ |
ומה אם המקומות הללו לא ממש רוצים אותם? | |||
|
|||
במה יש לי שנולדתי בארץ זכות גדולה משל אחמד שנולד בארץ באותו התאריך בדיוק? היסטורית? מתנה מאל? ומי היה אם כן לפני אברהם בישראל? והאם מי שכבש אותה מאברהם כשם שהוא כבש אותה מאחרים אין לו את אותה הזכות? והאם לאברהם אין שני ילדים? אחד שייך ככל הנראה לצד הפלסטיני? האם אתה רוצה רק בארץ לבצע הגירה למקום שממנו הגיעו האבות או שמה רצוי כבר לעשות זאת בכל העולם? ואם כבר היות שיש שטוענים שהכל התחיל אי שם באפריקה הרי שאם נלך מספיק אחורה הרי שאולי גם אנו צריכים לקחת את הפקלעות לכיוון אפריקה? אמריקאים מעטים שקוראים אתר זה מתבקשים להתחיל לארוז במסגרת ההסדר העולמי החדש שבו הזכות על מדינה היא בשל זה שלפני 2000 שנה חיי שם משהו שיש בגופו גנים דומים לכם היות והוא אינדאני אז איתכם הסליחה. (ממתינים לכם באנגליה) | |||
_new_ |
סבו של אחמד הגיע מסודאן או ממצרים לשבור שבר | |||
|
|||
ואם אינך מבין, או שלא מעניין אותך הקשר היחיד במינו שבין עם ישראל לארץ-ישראל, זו צרתך, אבל גם צרתי. בא לך ללמוד? | |||
_new_ |
אריה | |||
|
|||
נו וסב סבי הגיע מפולין, אם אני לא טועה. אותו אחמד הגיע בדיוק מאותה מקום שהגעתי אני , ככל הנראה מבית החולים בארץ, אם נלך אחורה מספיק אז גם הוא וגם אני הגענו לפי האמונה של המאמינים מאברהם. מבחינת הסבים שלנו שניהם הגיעו מארץ אחרת. ללמוד אני תמיד מוכן, ואתה מוזמן ללמד אותי על הקשר המיוחד שבין עם ישראל והמדינה הזו. מבחינתי הקשר שלי עם המדינה הוא בזה שנולדתי בה. אבל מה עם לענות לשאלתי? | |||
_new_ |
רועי, | |||
|
|||
נפתח בכך, שמדינת ישראל היא מדינה מהפכנית, שהיא תוצר של תנועה לאומית מהפכנית, שהיא תוצר של עם מיוחד ומהפכני בפני עצמו. מדינת ישראל, היא התגלמות הקשר החי שבין עבר, הווה ועתיד, ואם היא לא תתסוס ותפעל תדיר למען מימוש יעדיה ההיסטוריים, הלאומיים והכלל-אנושיים, היא תתנוון ותקמול. ל''מדינת ישראל'', אין שום משמעות ושום ערך, אם היא לא תהיה בארץ-ישראל, ואין לה זכות קיום מוסרית אם היא תתכחש להיותה מאוחדת, לפחות להלכה אם לא אפשרי בפועל - עם ארץ-ישראל כולה. הקשר שבין העם היהודי לארץ-ישראל הוא קשר חי של אלפי שנים, של זיקה דתית, היסטורית, תרבותית, נפשית ולאומית, שאין לו אח ורע בתולדות אנוש. אין שום יסוד להשוואה בין זה לבין הקשר של כל ערבי לארץ-ישראל, קשר של אומה ענקית עם פרובינציה נידחת, קשר של שבטי נוודים עם ארץ עזובה למחצה שאותה נוח לשדוד בעונות מסויימות בשנה. האם עלי ללמד אותך את תולדות עם ישראל בארץ ישראל? זה ייקח זמן, אבל אם תרצה, אתחיל. | |||
_new_ |
פרלמן מכובדי, אנא היה רציני. | |||
|
|||
כיצד בפועל מעיפים מכאן 5 מליון ערבים כאשר בפועל מספרם בתחום הקו הירוק הולך וגדל בקצב מפחיד? מבחינה כלכלית - היכן את החי? תעשיות שלמות עזבו את הארץ ונדדו לחול'' טקסטיל, ביטחון, היי-טק, מזון. אנו חיים על כסף זר. אנו בגרעון כלכלי מכל זוית ראיה שתרצה לבחון. באם יש לך נתונים אחרים - אשמח באם תצליח לעודד אותי. | |||
_new_ |
ומה אם תשובה? מה תעשה אם 3 מליון פלסטינים? | |||
|
|||
_new_ |
לרועי - התשובה פשוטה מאוד.. | |||
|
|||
...צריך לחכות מס' שנים עד שהם יהיו 10 מליון,ואז...פוף - אין יותר בעיה,אין יותר רועי בלום. | |||
_new_ |
אתה מתכוון רצח על ידי האל שלך, טוב זה כבר מוכר | |||
|
|||
_new_ |
כיצד הרצל הקים מדינה? | |||
|
|||
איזה קטן אמונה אתה. אם מדינת ישראל תעבוד חזק על הכיוון המשולב לפיו חלוקת הארץ היא איננה פתרון כי אם אסון, וכי טוב ליהודים, לאזור, לעולם וגם לערבים שיישבו ברווחה ובעושר בארצותיהם הנרחבות, ניפגש בעוד חמישים שנה ואז נדבר. בנוגע לכלכלה, כפי שאמרתי: אנחנו סובלים מסתימת עורקים חמורה ביותר. לפתוח, יקירי, לפתוח. | |||
_new_ |
אריה - נהניתי לקרוא. | |||
|
|||
ועד כדי כך נהניתי, שהצלחתי להתעלם מכל אותם כינויים מודבקים של שחור ללבן, ולבן לשחור, שבימים כתיקונם, הייתי עומד על כל אחד מהם, על מנת לתקנם. אבל הפעם התעלית על עצמך, והניתוח שלך בעיקרו נכון, למעט אולי, שאתה תולה את כל הרעה בשרון, ונראה לי כי אם וכאשר שרון יוחלף, לא ישתנה דבר. כי מי שמכתיב את המהלכים זו המציאות, ובמציאות זו דרגות החופש של ישראל כמעט ולא קיימות. | |||
_new_ |
גטניו: תגובה יפה הגבת. להזכירך, שבדיוק כאן אמרתי- | |||
|
|||
--לך בפורום, שהטולראנס בין הנהיגי ישראל לפעולה הוא קטן ביותר, וכולם פחות או יותר יפעלו בתנאים הנוכחים באופן דומה ''אפילו יוסי שריד'', יהודי שאני מוכירו באופן מיוחד ולטובה כמובן. | |||
_new_ |
יש לך טעות אחת, היית צריך לכתוב : אפילו | |||
|
|||
ליברמן... כי בינתיים מי שיעשה עבודה שמאלית, יהיו ידיים ימניות. שנאמר '' מלאכתם של צדיקים נעשיית בידי אחרים'' | |||
_new_ |
על שינוי, חיזור, ליכוד, איחוד, איחוי ושיסוי | |||
|
|||
הסיבות לאי ישיבת 'שינוי' בממשלה עם מפלגות חרדיות אינן רק אי-שירותם של החרדים בצבא ומיעוט השתתפותם בשוק העבודה. הסיבה היא הרבה יותר עקרונית. שני אלה הם רק הסימפטומטולוגיה. מדובר בציבור שאינו תורם למדינה אך דורש - ומקבל - את היכולת לכפות את דעתו על השאר בכל הנוגע לנסיעותיהם, בילוייהם, טקסי הנישואין והקבורה שלהם, ובנוסף לכך מקבל כסף רב. אם 'שינוי' תשב בממשלה עם המפלגות החרדיות, זה יהיה בניגוד להבטחה מפורשת שלה. עם זאת, במידה שהממשלה תקבל תמיכה ממפלגות שאינן חברות בממשלה - אינני רואה שום פסול בכך. הרי העניין העקרוני הוא מדיניות הממשלה. אם 'יהדות התורה' אינה יושבת בממשלה, אך תומכת בה מבחוץ, יש לבדוק מהי התמורה שהיא מקבלת. אם אוכל לקבל תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים, 'שינוי' מילאה את הבטחתה לבוחר. אם לא - לא. לכן - כל הלהג על 'מי פסול יותר', החרדים האשכנזים או החרדים הספרדים, מיותר לחלוטין. הוא פשוט אינו נוגע בבעיה. זו נבלה וזו טריפה ככל שהדברים אמורים בממסד החרדי, שהביא במו ידיו את מלחמת התרבות שבה חילונים התחילו לתעב חרדים. שנאת החינם הזו היא מעשה ידיהם להתפאר. לפיד מנסה לתעל את התיעוב לכיוון הנכון: אל הממסד החרדי, ולא אל החרדים. לעניין השחצנות של מי מכתיב מה, הכל חלק ממעשה המרכבה. מי ישב עם מי בסופו של דבר נדע עוד מעט. נכון להיום נראה שרפי גטניו ירוויח אצלי חבילת שוקולד איכותית. אם הוא יפסיד אותה - הוא יוכל לזקוף גם את ההפסד הזה לחובת עמרם מצנע. לעניין חיזוריו של שרון אחרי מפלגת העבודה: רבין חיזר באותה מידה אחר החרדים הימניים בברכתה של מרצ, שאמרו: תשיג אותם, איתנו כבר תסתדר. המשא ומתן הפעם הוא הרבה יותר מכובד, לטעמי. אני מעדיף את הקואליציה עם מפלגת העבודה על זו עם האיחוד הלאומי, בתנאי שאכן קוי היסוד יותאמו למצב שנוצר. למרות שניתן להצביע על דמיון בין עקרונות 'האיחוד הלאומי' לבין אלה של הליכוד, השוני הוא בעייתי למדי. הליכוד אינו רוצה התנחלויות חדשות בכל מחיר, והוא לוקח בחשבון מחיר מדיני שיש לשלם עליהן. אז נכון שהלהט שבו מציירים מטורפי השמאל את המתנחלים כחבורה של פסיכים אלימים והטיעון המטופש של אי-חוקיותן של ההתנחלויות צריך להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה, לצד רעיונות עיוועים אחרים שלהם. דווקא העמדה האמריקאית, הרואה בהתנחלויות 'מכשול לשלום' צריכה להילקח ברצינות. משום שעל פי עמדה זו אין מדובר ברוע לב, וגם לא במשהו בלתי חוקי, אלא במשהו המפריע להסדר עתידי. כלומר - אולי חוקי ואידאליסטי, אך לא חכם במיוחד. הייתי רוצה לראות איזה שהוא אלמנט של זמן. עניין שימחיש לפלשתינאים שככל שיתמהמהו יותר בהשגת שלום עם ישראל, השטח שיקבלו בסופו של דבר יהיה קטן יותר. מבחינה זו יכול להיות להתנחלויות תפקיד חיובי, אך כל פתרון עתידי אינו יכול להסתמך על סיפוח מלא מבלי שיוחלט מה עושים עם האוכלוסיה. טרנספר אינו פתרון סביר, וכאן יהיה סלע המחלוקת העיקרי בין הליכוד לבין האיחוד הלאומי. יתכן שהאיחוד הלאומי יהיו חלק מהקואליציה. מדיניות הליכוד תושג ביתר קלות אם הקואליציה תהיה מורכבת ממפלגת העבודה ו'שינוי'. | |||
_new_ |
קרובים מצביעי מר''ץ | |||
|
|||
לק''י ביום שישי התברר לנו שקרובים שלנו שחשבנו שהם מצביעי שינוי הצביעו מר''צ. שאלנו אותם למה? הם ענו שלטומי לפיד חוץ משנאה לדתיים אין מה למכור - ולהם יש עוד כמה דברים בחיים חוץ מאשר לשנוא דתיים. (אגב, אני יכול להעיד שהם אינם שונאי דתיים אם כי יש להם יחס מסתייג מהדת) אליצור | |||
_new_ |
דברי פרשנות | |||
|
|||
הקרובים שלך באמת השתכנעו שטומי לפיד שונא דתיים. ההסתה נגדו הצליחה במקרה שלהם. | |||
_new_ |
ואולי ההיפך? | |||
|
|||
אולי זה שהוא מצטייר כשונא הדתיים, מצביעה על כך שיש לשינאת הדתיים במדינה תמיכה בשיעור של 15 מנדטים? זה נשמע לי סביר יותר, וגם עצוב. | |||
_new_ |
מר יזרעאלי, צר לי מאד שאתה חושב | |||
|
|||
שגלי שנאה הם הכח שמאחורי טומי לפיד. ראשית למרות שלא הצבעתי בעד לפיד אני משוכנע שרעיון השנאה עושה לו רצח אופי. טומי פעם לא אמר זאת והוא כן אמר שמה שמניע אותו בקשר לחרדים זה האינטרס הצר שלהם בלקחת מן הציבור. זה כמובן מחייב אותו לא לשבת איתם. מי שיושב בממשלה צריך לראות תמונה לאומית ולא סקטוריאלית. לכן הוא לא פסל ישיבה עם המפד''ל. אתמול הוצגה בעיתון, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, הדרך לצ'פר בתי ספר דתיים מתקציב משרד הדתות - תוך כדי קיפוח בתי ספר אחרים. אלו הדברים שהעלו את כוחו של לפיד ומפלגתו. בתוך הכוח הזה ישנם אנשים דתיים ומסורתיים. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |