פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תיזה מרתקת ומנומקת
עמיש (שבת, 19/09/2009 שעה 8:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל כמובן אבסורדית.
אפשר להתגעגע לימים בהם הפלשתינאים הרכינו ראש אבל אין בכך שום תכלית או תועלת.
יום אחד הם התקוממו נגד שלטון הכיבוש ומאז הדברים ידועים.
ומי שסבור שעוד ישובו ימי הכיבוש העליזים, שבהם עקרות בית מנתניה טיילו באדנות בקסבה של שכם, הוא טועה ומטעה.

בשיטות של פרלמן תצמח ותקום כאן מדינה אחת משותפת לשני העמים, בבחירות חפשיות יוקם בית נבחרים ותבחר ממשלה.
יתכן ונלך על השיטה הלבנונית שבה יהיו תפקידים שמורים לבני העדות השונות (למשל - נשיא מוסלמי, ראש ממשלה יהודי, שר בטחון נוצרי, שר אוצר מעזה, שר חינוך מרמאללה וכו'), או שתוקם קואליציה כוחנית ומי שמנצח יקח את כל הקופה.
_new_ הוספת תגובה



עמיש, עד מתי תעצום את העניים ?
סתם אחד (שבת, 19/09/2009 שעה 9:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- אתה והפלסטינים צריך לשכוח מהרעיון של ''מדינת כל תושביה''.
זה מתכון ''מעודכן'' לחיסו הציונות.

אם תעשה משאל בקרב היהודים,

הם יעדיפו דיקטטורה צבאית על-פני מדינה דו-לאומית.

אגב,
יש תוכנית טלויזיה מרתקת המשודרת בערוץ הערבי,
בימי שישי בשעה 19.30

בהנחיות המצויינת של שלה גן-אור.

מה שמרתק בתוכנית הזו, ה ''דיאלוג'' השבלוני בין שני משתתפים יהודים ושני משתתפים מ''הכבושים''.

מהתגובות של הערבים, אפשר ללמוד הרבה מאוד מהלך הרוח של הערבים.

אתמול,
הדהים אותי המשתתף הערבי בתגובה שלו (להערה של ד''ר יוחנן צורף) למה שעשוי לקרות בעוד ששים שנים.

הוא הגיב בביטול וזלזול להנחה שישראל תמשיך ותתקיים בעוד ששים שנים.

זה רק מראה עם מי יש לנו עסק...

חזי

(אגב, שאלה לאריה: כל הכבוד לניקוד של הכתבה. איך זה נעשה ?).
_new_ הוספת תגובה



יש לי הצעה בשבילך חזי
עמיש (שבת, 19/09/2009 שעה 9:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תן את התחזית שלך, ספר לנו מה יקרה לדעתך אם לא נצא מהשטחים הכבושים.
איך אתה מתאר לעצמך את המציאות העתידית?
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן ניתח נכון את ה''כיבוש''
סתם אחד (שבת, 19/09/2009 שעה 10:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא נתן לו פתרונות הלאה, להוציא ביקורת טובה ובונה נגד דרך הנסיגות של השמאל, שגם חלק גדול בימין נגררים אחריו מאז כשל אוסלו הגדול.

הכיבוש יכול להיות טוב לאחד ורע לשני, אבל הוא לא יכול להיות התירוץ לכל דבר שלא מוצא חן בעיניך. ואם אתה חושש לזהותה היהודית של המדינה במדינת כל אזרחיה, הרי שעם כיבוש או בלי כיבוש - המצב הלבנוני בהחלט יכול להתרחש.

לכן הפתרון הנכון הוא להניח לפלסטינים להקים מדינה משלהם, שכבר קיימת למעשה ובעיניהם היא פלסטין, ושם הם יוכלו למצוא את הזירה להקמת העם הפלסטיני שלהם. בצורה זו אנחנו מבטלים את האיום הדמוגרפי שכן כל ערבי שיוולד בישראל יהיה אוטומטית אזרח ירדן הפלסטינית ובמעמד תושב קבע בישראל היהודית.

כל דרך של נסיגה והתבצרות תעצים את הסכסוך ותעודד את הטרור וההגירה הבלתי חוקית לתוך ישראל ולא תשנה את המצב מיסודו. לכן, קונספציית אוסלו אינה טובה ואינה מבטיחה שום ביטחון ארוך טווח. להיפך, היא מעודדת את המשך הדבקות ב''תוכנית השלבים'' שמשולבת בפירצי טרור.

* חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



יש לי הצעה בשבילך חזי
סתם אחד (שבת, 19/09/2009 שעה 11:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש,

כל מה שהשמאל עושה הינו טעות אחת גדולה, כי התוצאה ממנו בדיוק הפוכה לכוונה (בתקווה שהכוונה עשיית שלום מהיר).

הערבים לא השלימו עם קיומה של מדינה יהודית כאן. נקודה.

כל הויכוחים ביננו שוים כקליפת השום...

התחזית שלי ?
שני תסריטים:

א- הערבים ימשיכו לא להשלים עם קיומינו, וינסו ''למשוך'' זמן בתקווה שיגיע השליח המשיחי של מוחמאד..
ואז היהודים ימשיכו בבניה בגדה, תוך יצירת עובדות בשטח.
הפלסטינים יצטרכו להסתגל לעובדות אילו...

ב- שהם ישלימו עם עובדת קיומינו כאן (על באמת) ואז יהיו מלחמות-יהודים על הויתורים לערבים תמורת השלמה זו.
בסופו של דבר תושג פשרה...

מבחינתי, כימני, עדיף שהערבים ימשיכו שלא להשלים...

חזי
_new_ הוספת תגובה



נגיד שתתממש האופציה הראשונה
עמיש (שבת, 19/09/2009 שעה 11:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והפלסטינאים ''יסתגלו לעובדות אלה'', אז הרי תתגשם התחזית שלי של מדינה אחת לשני העמים לא?
_new_ הוספת תגובה



ואיך אתה מפרש את חזון השלום
סתם אחד (שבת, 19/09/2009 שעה 12:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של שלום http://www.youtube.com/watch?v=GDiC6KVBZUk&mode=... עכשיו הפלסטיני?
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אתה לא רוצה להבין...
סתם אחד (שבת, 19/09/2009 שעה 13:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום אופציה של מדינה אחת.

אם יוצר מצב כזה (חס וחלילה), היהודים כאן יבצעו הפיכה צבאית, אשר תחסל את המשטר הדמוקרטי...

כל כך קשה להבין את זה ?

חזי
_new_ הוספת תגובה



ומה יהיה אז?
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 21:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נגיד שתהיה הפיכה ותקום דיקטטורה, כמה מדינות תהיינה כאן אז?

עמיש
_new_ הוספת תגובה



נגיד שתתממש האופציה הראשונה
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 22:10)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לא, כי כתוצאה מהילודה היהודית אחוז הערבים ירד תוך עשרים שנה לעשרה אחוז.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



הבל הבלים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 9:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היום אחוז הערבים אזרחי ישראל הוא כ 20%, (כשזה כולל גם את הישראלים תושבי השטחים הכבושים) הרי שאם נכלול את כל הערבים שבין הים לירדן נגיע בודאי למספר הקרוב ל 40 אחוז.
עד כה לא הוכיחה הילודה היהודית את כוחה וגם אם היא תגבר הרי שזה עדיין לא מבטיח לך תמיכה בהמשך הכיבוש.
וגם אם תצדק, עדיין יש לנו תקופה ארוכה לחיות יחד עם הערבים ויש לחשוב על האופן שבו תתנהל המדינה הדו לאומית הזו.
_new_ הוספת תגובה



תוספת
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 9:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עקב קלקול במחשב הקבוע שלי אין לי זוהוי אוטומטי.
התשובות לאליצור בענייני הסטטיסטיקה והתגובה שלעיל הן שלי.

עמיש
_new_ הוספת תגובה



הבל הבלים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 9:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני מדבר על תקופת מעבר של חמש עד עשר שנים שבה נגיע לרוב יהודי ואת השאר תעשה כבר הילודה.
זו תקופה הרבה יותר קצרה מהתקופה שבה אנו מתיסרים בתוצאותיו של הסכם אוסלו האומלל.
בתוך עשרים שנה לכל היותר אחוז הערבים ירד בצורה דרסטית והבעיה תפטר לחלטין.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



יש לי הצעה בשבילך חזי
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 21:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחזית היא שארגוני שמאל ישראלים
שחלקם יהודים
ימשיכו להיות ממומנים ע''י
אירגונים שונאי ישראל
באירופה הנרקבת
ובמפרץ הפרסי
אירגוני שמאל אלה ימשיכו לפעול עד לנקודה שאנשיהם
יערקו למערב
ויתנצרו
_new_ הוספת תגובה



יש לי הצעה בשבילך חזי
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 21:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
במקום תחזית לעתיד נדבר על העבר -
בעפרה יש 600 משפחות.
נולדו בשנה שחלפה 59 ילדים.
כלומר גידול טבעי מילודה של 5% שנתי.
כמו כן הצטרפו 53 משפחות ועזבו 12 - כלומר גידול כתוצאה מהגירה של 7% שנתי.
יחד זה גידול של 12% שנתי.
וזה בשנה של הקפאה דרסטית.
ללא הקפאה יהיה הגידול למעלה מ25% שנתי.
כיום יש ביהודה ושומרון ללא מזרח ירושלים שלוש מאות אלף יהודים - ללא הקפאה נגיע בתוך ארבע שנים למליון יהודים.
ויושג רוב יהודי באזור.
אחר כך הילודה היהודית שהיא בערך פי שלושה מהילודה הערבית תעשה את העבודה והרוב יהודי יגדל במהירות הבזק -בעוד 20 שנה היהודים יהיו כתשעים אחוז מהאוכלוסיה באזור והערבים כעשרה אחוז.
נתוני העבר מלמדים מה יהיו נתוני העתיד.
שנה טובה
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור - מפיך לאזנו של אלהים .
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 8:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אליצור חביבי
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 9:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תנסה לתעתע בי עם המספרים העקומים הללו.ואם בכל זאת בא לך לשקר קצת אנא עשה זאת בצורה אינטליגנטית מבלי לזלזל בקוראיך.
1. 59 ילדים (כן ירבו) אינם ריבוי של 5% במספר הנפשות או המשפחות. עליך לחשב זאת ממספר התושבים כמובן ולא ממספר המשפחות.
2.תוספת של 41 משפחות ל 600 משפחות איננה 7%
3. הצטרפות של תושבים כתוצאה של מעבר דירה מישוב לישוב (''הגירה'' כלשונך) אינה מגדילה את מספר האזרחים היהודים בישראל ואינה שייכת כלל לבעית היחס המספרי בין יהודים לערבים.
ואחרון אחרון, גם אם ישמר הרוב היהודי בין התושבים שבין הים לירדן, עדיין תהיה כאן מדינה אחת לשני עמים וצריך לחשוב איך היא תתנהל.
_new_ הוספת תגובה



אליצור חביבי
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 9:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
1. המשפחות החדשות שהצטרפו הינן ברובן עולים חדשים - בעיקר מצרפת אבל גם ממקומות אחרים.
והדרישה לעפרה היא עצומה - אילולא הגבלות הבניה ניתן היה השנה להגיע לאלף משפחות.
בבחירות החארונות הייתי יו''ר ועדת קלפי והיתה חויה מענינית לראות מהכין באים אנשים. כשישם אחוז היו ילידי הארץ אבל כארבעים אחוז נולדו במקומות שונים - אפגניסטן, הודו, אתיופיה, מקסיקו, צרפת, רוסיה, והיה יצוג אפילו למדינות נידחות כמו ארה''ב, קנדה והממלכה המאוחדת.
2. אדרבה תראה לנו אתה כאן כמה באחוזים זה 41 מתוך 600.
3. לגבי הילודה אתה צודק - חישבתי מתוך משפחות היות ובעפרה יש כנראה בין 2500 ל3000 נפש בערך הרי שהילודה בשנה הקודמת היא 2-3 אחוז בערך. וזה עדיין גבוה בהרבה מהילודה הערבית בסביבה.
עופרה מכפילה את עצמה כל 8-9 שנים כך שאין קושי הלגיע למליון יהודים ביהודה ושמורון תוך ארבע שנים ואת השאר תעשה הילודה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות... ?
דוד סיון (יום שני, 21/09/2009 שעה 13:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

2. 41 מתוך 600 זה 6.8333% ולצורך העניין אפשר לכתוב 7%.

3. בדרך כלל לא מקובל להשתמש בדוגמה אחת כדי לעשות הכללות. גם אם נניח שכן תצטרך לחכות לפחות 20 ולקוות שחוץ מהתהליך הזה לא יקרה כלום מסביב.

4. אם תתייחס לעובדות ביתר רצינות תצטרך להסביר איך זה שמספר היהודים ביהודה ושומרון לא הגיע למליון כבר לפני 20 שנה.

5. כדי לחשב גידול טבעי צריך לקחת בחשבון את התמותה. במקרה כזה הרי ששיעור הגידול הטבעי יהיה פחות במשהו משיעור מהילודה. אבל לצורך החישוב בא נניח שהגידול הטבעי הוא 3% ומספר התושבים הוא 3,000. במקרה כזה תזדקק ל-‏23 שנים לפחות.

על ידי עיסוק עיוור בחישובים סטטיסטיים אפשר להוכיח כמעט כל טענה.
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות... ?
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 13:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
ביסודו של דבר אני מסכים איתך שלא הססטיסיטקה עיקר פה.
אני רק אומר שניתן ללא מאמץ מיוחד להביא לרוב יהודי תוך שנים ספורות.
שנה טובה
אליצור
_new_ הוספת תגובה



שתהיה לך שנה טובה - אליצור
דוד סיון (יום שני, 21/09/2009 שעה 14:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אליצור חביבי
עמיש (יום שני, 21/09/2009 שעה 19:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעניין זה טעיתי כמובן ואני מתנצל אם נוצר רושם שאני טוען כי גם בסעיף זה אתה משקר/טועה/מטעה או סתם מתעתע לפי העניין
_new_ הוספת תגובה



עמיש, עד מתי תעצום את העניים ?
אריה פרלמן (שבת, 19/09/2009 שעה 11:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי מְנַקֵּד בְּאֶמְצָעוּת תָּכְנַת ''דָּגֵשׁ''. בְּרֹב הַמִּקְרִים זֶה עוֹבֵד יָפֶה, אַךְ כַּמּוּבָן שֶׁדְּרוּשִׁים יֶדַע וְאִינְטוּאִיצְיָה בְּרִיאָה. אִם לְדֻגְמָא תִּרְצֶה לְנַקֵּד ''אֶתְמוֹל הוּא נִכְנַס לְתַפְקִידוֹ'', הַתָּכְנָה תַּעֲמִיד בְּפָנֶיךָ שְׁתֵּי אֶפְשָׁרֻיּוֹת שֶׁנִּרְאוֹת הֶגְיוֹנִיּוֹת: נִכְנַס אוֹ נִכְנָס. אֵיךְ תַּחְלִיט? כָּאן אַתָּה חַיָּב לָדַעַת שֶׁנִּכְנַס עִם פָּתַח בַּנּוּ''ן הַשְּׁנִיָּה הוּא זְמַן עָבָר וְאִלּוּ קָמָץ זֶה זְמַן הוֹוֶה - וְקָצְרָה יָדָהּ שֶׁל הַתָּכְנָה מִלְּהוֹשִׁיעַ.
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
אריה פרלמן (שבת, 19/09/2009 שעה 10:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי מוּדָע לְכָךְ שֶׁהַחֲזָרָה לַמַּצָּב הַקּוֹדֵם אֵינָהּ עִנְיָן פָּשׁוּט. אַךְ הִזָּכֵר נָא בִּשְׁנַת 2002: הָחֵל מִתְּחִלַּת הַנְּסִיגוֹת ב1994 וְעַד לְעֶרֶב מִבְצָע חוֹמַת מָגֵן, עֶצֶם הַמַּחְשָׁבָה עַל כִּבּוּשׁ מֵחָדָשׁ שֶׁל יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן וּמְחִיקַת הַהֶבְדֵּלִים שֶׁבֵּין שִׁטְחֵי אֵיי, בִּי וְסִי נֶחְשְׁבָה לַהֲגִיגִים הֲזוּיִים שֶׁל חָנָן פּוֹרָת וּסְבִיבָתוֹ הַקְּרוֹבָה. אַךְ רְאֵה זֶה פֶּלֶא: מֵאָז וְעַד הַיּוֹם שְׁלִיטָתוֹ שֶׁל צַהַ''ל בְּכָל מֶרְחָב יוֹ''ש הִיא עֻבְדָּה יְדוּעָה.
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
עמיש (שבת, 19/09/2009 שעה 11:31)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, מחקנו, חזרנו למצב הקודם, ומה הלאה?
_new_ הוספת תגובה



האם אתה חושב שחזון השלום של אוסלו
סתם אחד (שבת, 19/09/2009 שעה 12:07)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יבטיחו את http://www.youtube.com/watch?v=Qb5fIP-MfAc קיומה של ישראל?
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
אריה פרלמן (שבת, 19/09/2009 שעה 14:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הָלְאָה - מַמְשִׁיכִים בְּמַסְלוּל הַגְשָׁמַת הַצִּיּוֹנוּת לִפְנֵי שֶׁהֻפְרַע וְהוּסַט עַל-יְדֵי תַּהֲלִיךְ אוֹסְלוֹ וְכָל מַה שֶׁנָּבַע מִמֶּנּוּ.

דֶּרֶךְ אֶפְשָׁרִית אַחַת הִיא לִנְקֹט בְּשִׁיטַת הַפָּרִיץ וְהַכֶּלֶב, דְּהַיְנוּ:

לְהַסְכִּים עֶקְרוֹנִית לַהֲקָמָתָהּ שֶׁל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'', אוּלָם רַק לְאַחַר תְּקוּפַת מִבְחָן אֲרֻכָּה שֶׁבָּהּ יַסְכִּימוּ הָעֲרָבִים לְהַעֲנִיק זְכוּת הַגְדָּרָה עַצְמִית לְעַמִּים מְדֻכָּאִים נוֹסָפִים בַּמִּזְרָח הַתִּיכוֹן, וְגַם אָז רַק לְאַחַר שֶׁהַמְּדִינוֹת הָעֲשִׁירוֹת בְּשֶׁטַח יַפְרִישׁוּ מִשִּׁטְחָן לַמְּדִינוֹת הָעֲנִיּוֹת בְּשֶׁטַח, לְדֻגְמָא עָרַב הַסָּעוּדִית תִּתֵּן שֶׁטַח לְיַרְדֵּן וּלְ''פָלַשְׁתִין'' וּמִצְרַיִם תִּתֵּן לְ''פָלַשְׁתִין'' וּלְיִשְׂרָאֵל וְסוּרְיָה תִּתֵּן לְיִשְׂרָאֵל, גַּם כְּתֵרוּץ בְּמַסְוֶה שֶׁל עֶקְרוֹן הַשִּׁוְיוֹן וְצֶדֶק חֲלֻקָּתִי, וְגַם בַּמַּטָּרָה הַמַּהוּתִית שֶׁהֵעָרְכוּת הַגְּבוּלוֹת הַחֲדָשָׁה לֹא תִּהְיֶה כָּזוֹ שֶׁתְּהַוֶּה אִיּוּם עַל יִשְׂרָאֵל אוֹ פִּתּוּי בִּלְתִּי נִסְבָּל לָצֵאת נֶגְדָּהּ לְמִלְחֶמֶת הַשְׁמֵד.

וַהֲרֵי יָדוּעַ וּבָרוּר שֶׁכָּל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'' שֶׁלֹּא תַּעֲנֶה עַל שְׁנֵי הַתְּנָאִים הָאַחֲרוֹנִים שֶׁצִּיַּנְתִּי - לֹא יִהְיֶה בָּהּ כָּל צֹרֶךְ וּמִמֵּילָא לֹא יִהְיֶה לַחֵץ לַהֲקָמָתָהּ.

וְכַמּוּבָן לְשַׁחְרֵר אֶת כָּל יֶשַׁ''ע לִבְנִיַּת הִתְנַחֲלֻיּוֹת חֲדָשׁוֹת וִישָׁנוֹת וּלְהַרְחִיב לְכָל הַכִּוּוּנִים כָּל מַה שֶׁרַק אֶפְשָׁר, וְזֹאת כְּדֵי לְמַמֵּשׁ שְׁתֵּי מַטָּרוֹת שֶׁלְּמַעֲשֶׂה מַשְׁלִימוֹת אַחַת אֶת הַשְּׁנִיָּה: סִכּוּל הֲקָמָתָהּ שֶׁל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'' וּמִמּוּשׁ זְכוּתֵנוּ הַלְּאֻמִּית, הַטִּבְעִית וְהַהִיסְטוֹרִית עַל אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל.

וְעוֹד הֶעָרָה קְטַנָּה לְגַבֵּי עַזָּה: יֵשׁ לָצֵאת בְּמַסָּע לְחָצִים בֵּינְלְאֻמִּי תַּקִּיף, מִתְמַשֵּׁךְ וּבִלְתִּי-מִתְפַּשֵּׁר נֶגֶד מִצְרַיִם, שֶׁתְּאַפְשֵׁר הִתְיַשְּׁבוּת עֲרָבִית עַזָּתִית בְּפִתְחַת רָפִיחַ. מִבְּחִינָה מוּסָרִית זֶה יֵרָאֶה נִפְלָא לְהַצִּיג זוֹ מוּל זוֹ אֶת תְּמוּנוֹת הַמַּחֲנוֹת הָעֲלוּבִים בְּעַזָּה (פָּשׁוּט לְהַעֲתִיקָן מֵהַתַּעֲמוּלָה הַפָלַשְׂתִּינִית) וּמִצַּד שֵׁנִי אֶת חוֹלוֹת הַזָּהָב שֶׁל סִינַי, רָצוּי בְּצֵרוּף תְּמוּנוֹת יְשָׁנוֹת שֶׁל יַמִּית כְּדֵי לְהַבְהִיר מַה נִתַּן לַעֲשׂוֹת עִם הַחוֹלוֹת הָאֵלֶּה לַהֲקָלַת הַצְּפִיפוּת הַנּוֹרָאָה שֶׁל ''אֲחֵיהֶם הַיְּקָרִים'' שֶׁל הַמִּצְרִים.
וּמִבְּחִינָה מְדִינִית-דֶּמוֹגְרָפִית מְדֻבָּר בַּהֲקָלָה מַשְׁמָעוּתִית.
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
דוד סיון (שבת, 19/09/2009 שעה 15:21)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיה אחת עיקרית עם התיזה המרתקת שלך עומדת על הנחה אחת, שלדעתי רעועה מאד: ''מַסְלוּל הַגְשָׁמַת הַצִּיּוֹנוּת הֻפְרַע וְהוּסַט עַל-יְדֵי תַּהֲלִיךְ אוֹסְלוֹ וְכָל מַה שֶׁנָּבַע מִמֶּנּוּ''.

הבעיה העיקרית עם ההנחה הזאת היא שכאשר משתמשים שוכחים את כל הגורמים והתהליכים שהשפיעו על מציאות חיינו שלא היה להם כל קשר להסכם אוסלו. חלקם החלו להתרחש בסמוך לסיום מלחמת השחרור וחלקם רק לאחר ''ששת הימים''. תיזה מרתקת עדיפה בהרבה היא כזאת שתקח את כל אלה בחשבון באמת.
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
אריה פרלמן (שבת, 19/09/2009 שעה 18:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מַסְלוּל הַגְשָׁמַת הַצִּיּוֹנוּת אָכֵן הֻפְרַע וְהוּסַט עַל-יְדֵי תַּהֲלִיךְ אוֹסְלוֹ וְכָל מַה שֶׁנָּבַע מִמֶּנּוּ.

אֲבָל אֲמִירָה זוֹ אֵינֶנָּה חֵלֶק מֵהַתֶּזָה שֶׁל הַמַּאֲמָר. זֶהוּ כְּבָר טִעוּן הֶמְשֵׁךְ.
_new_ הוספת תגובה



אריה, זה גם הבסיס לדעתי על המאמר
דוד סיון (שבת, 19/09/2009 שעה 18:58)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 7:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרלמן לא כתב שלא התרחשו תהליכים בסמוך לסיום מלחמת השחרור וחלקם רק לאחר ''ששת הימים''.אני מאמין שפרלמן מכיר ומבין את התהליכים האלה.אני משוכנע שהוא מכיר ויודע גם על תהליכים נוספים שלא הזכרת.
אבל מדוע אתה יוצא מתוך הנחה שהוא לא לוקח את כל תובנותיו אלה כשהוא מפרש את כסילות אוסלו?

למה אתה לא משתמש ושוכח את הגורמים והתהליכים האחרונים ולא נותן להם להשפיע על השקפת עולמך בקשר לפתרון הסכסוך?הכיצד אתה דוחף את ישראל לעשות כאילו שלום עם מפקדי ארגוני טרור שגם במקרה לא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים?

¥ ¥ ¥ אבו מאזן בתנאים למו''מ: לא מכיר במדינה יהודית ¥ ¥ ¥

בנאום בפני פרלמנט הילדים ברמאללה, פרש הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, את משנתו, והצהיר: ''שיקראו לזה איך שרוצים, אבל אני לא מקבל את ההגדרה מדינה יהודית''. הוא הבהיר שאינו דורש מאיש להכיר בישראל

עלי ואקד , 27.04.09

בנאום חריף במיוחד ( http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3707477,00.h... ) בפני פרלמנט הילדים ברמאללה, אמר הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו-מאזן), כי אינו מכיר בישראל כמדינה יהודית. בכך הגיב אבו-מאזן בשלילה לדרישותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי.

צוחק עכשיו
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל מפריח הנחות לא רלוונטיות
דוד סיון (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 9:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. חוכמולגיה מיותרת:
1. אריה פרלמן לא צריך את עזרת החוכמולוגיה שלך.
2. גם ההנחות עליהן מבוססות השאלות שלך אלי הן חוכמולוגיה מופרכת.

ב. היכולת שלך בקישוט, כמו ¥, אבל התוכן המילולי לא משהו.
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל מפריח הנחות לא רלוונטיות
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 9:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקיצור,אין לך תשובות חכמות.

לצחוק עכשיו
_new_ הוספת תגובה



לשאלות מטופשות אין תשובות כלל!
דוד סיון (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 9:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא לא שאל אותך בכלל!
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 15:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה בכל זאת השבת תשובות מטופשות ולא לעניין.
אז תתקן את עצמך.

שובר זיתים
_new_ הוספת תגובה



הוא בהחלט שאל שאלות מטופשות
דוד סיון (יום שני, 21/09/2009 שעה 15:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלות המטופשות (תגובה 139170):

למה אתה לא משתמש ושוכח את הגורמים והתהליכים האחרונים ולא נותן להם להשפיע על השקפת עולמך בקשר לפתרון הסכסוך?
הכיצד אתה דוחף את ישראל לעשות כאילו שלום עם מפקדי ארגוני טרור שגם במקרה לא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים?
_new_ הוספת תגובה



[•] § © כולנו חוכמולוגים
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 10:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולנו יודעים מהי אוסלו.האם זה שינה את גישתך לשאלת השלום? האם למדת את הלקח?

אני רוצה להזכירך שב- 13 באוגוסט 2009 נעל מחמוד עבאס (אבו מאזן) יו''ר הרש''פ את ועידת הפת'ח שבה אושרה התוכנית המדינית המתוקנת. אבל האם באמת הפת'ח שינה את התקנון ומסמך המשימות שלו? אילו עמדות ביטא מחמוד עבאס בנאומו (שלדבריו מבטא את תוכניתה המדינית של התנועה) ומהי התוכנית המדינית העדכנית הרשמית שלה.

אז לתשומת ליבך, אין שינוי בתקנון הפת''ח הקורא לחיסול ישראל. בתוכנית המדינית שאושרה בוועידה יש התייחסות לתקנון: ''המטרות, העקרונות והשיטות כפי שהם מנוסחים בפרק הראשון בתקנון היסוד, הם נקודת מוצא בסיסית של תנועתנו וחלק מן הזהות הרעיונית והמדינית של עמנו. הם גם הזהות של התנועה ואמנתה המקורית שהיוותה בסיס לתחילת המהפכה הפלסטינית בת זמננו ושחרור מעול האימפריאליזם והגזענות...''. כמו כן, חבר הוועד המרכזי של הפת''ח, עזאם אל-אחמד, הצהיר כי התקנון נותר כפי שהוא ולא השתנה

בתקנון הפנימי של הפת''ח, שהופיע באתר המגדיר עצמו כדובר בשם התנועה - http://www.fatehmedia.ps/- באתרים נוספים המזוהים עימה - http://www.palvoice.com/ ; http://alkofianews.maktoobblog.com/ , מופיעים הסעיפים 17 ו-‏19 בנוסח הבא:

[•]...

אם לזה « אתה קורא פרטנר לשלום אז גם אתה מצטרף בזאת לחוכמולגים.

גוש שלום עכשיו
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 7:58)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסוף המאה ה-‏19 תחילת המאה ה-‏20 קלטנו ביפו המוני פליטים בדואים שנטשו את אל עריש כי הם רצו להגיע ל''עולם החדש''.לכן ראוי שמצרים עכשיו תקלוט בחזרה המוני עזתים בסיני.אחרי הכל,סיני הפכה לחלק ממצרים רק בעקבות הכיבוש הבריטי במצרים.
ב-‏1906 ניסו הבריטים להרחיק את הטורקים מהתעלה, ולחצו עליהם להסכים לקו גבול שיכלול את כל סיני תחת שלטונם.הם הציבו אולטימטום לטורקים לשנות את קו הגבול לקו ישר בין עקבה לרפיח.הטורקים ניסו להביא לפשרה סביב קו בין אל עריש וראס מוחמד (חלוקת חצי האי לשני חלקים שווים) אך הבריטים לא הסכימו.הפשרה היחידה שהתקבלה, בעקבות התעקשות של מפקד כוח המשטרה הטורקי באום-רשרש (אילת של היום) הייתה להעביר את קו הגבול בין טאבה לרפיח.קו זה שימש כגבול המזרחי של סיני מאז ועד היום.

צוחק עכשיו
_new_ הוספת תגובה



למה אתה חושב שזה מעניין?
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 10:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ו-‏60 שנה לפני זה הביאו המצרים אלפי סודאנים לארץ והיום הם עם פלסטיני.זה שינה משהו?
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
סתם אחד (יום ראשון, 20/09/2009 שעה 22:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מגיעים לרוב יהודי תוך שלוש עד ארבע שנים - ואחר כך הילודה היהודית תעשה את העבודה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 9:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם יהיה רוב יהודי בשטחים הכבושים, האם זה ימנע את הצורך בהקמת מדינה דו לאומית עם שוויון זכויות לכל התושבים?
ואם יושג הרוב הזה על ידי דלדול האוכלוסיה היהודית שבתחומי מדינת ישראל אז מה השגנו? איזה יתרון יש למגורים באזור שכם על פני המגורים באזור רמת גן?
_new_ הוספת תגובה



תיזה מרתקת ומנומקת
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 9:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הנסיון מוכיח שהמעבר ליהודה ושומרון מגדיל את הילודה היהודית - אנו רואים משפחות שבאו מצרפת או מתל אביב עם ילד אחד או שנים ותוך מספר שנים אתה רואה משפחה של שמונה ילדים.
ולא מדובר רק במשפחות צעירות - גם אם האישה היא בגיל ארבעים המעבר מביא אותה ללידות נוספות.
לכן מגורים יהודיים ליד שכם מחזקים את הרוב היהודי הרבה יותר מאשר מגורים באזור רמת גן.
כמו כן אזורים אלו מושכים עולים ומגבירים את העליה - היהודי בחו''ל מכיר את שכם מהתנ''ך ושם הוא רוצה לגור - לעומת זאת לרמת גן הוא אדיש, ולכן שכם מושכת עליה הרבה יותר מאשר רמת גן.
לכן רק שליטה ישראלית ביהודה ושומרון תאפשר רוב יהודי בארץ ישראל המערבית.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



רק באשדוד ונתניה יש יותר עולים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 10:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאשר בכל השטחים הכבושים.
ועדיין, גם אם כדבריך יהיה שם רוב יהודי, זה עדיין לא פותר את העובדה שבמדינה הזו יחיו שני עמים ועדיין לא דברנו כלל על עזה.
וכמובן עליך לזכור כי חלק גדול מאד מהיהודים סולד מן השליטה בשטחים הכבושים ובתושביהם כך שרוב תושבים המשתייכים לדת היהודית לא בהכרח מבטיח רוב לתמיכה בשליטה בשטחים.
עמיש
_new_ הוספת תגובה



רק באשדוד ונתניה יש יותר עולים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 10:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חשוב בכלל . נגרש את הערבים בטרנספר וזהו .
_new_ הוספת תגובה



רק באשדוד ונתניה יש יותר עולים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 11:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
גם בשיטה שלך בכל מקרה יהיו שני עמים במדינה אחת.
אבל בשיטה שלי יהיה רוב יהודי בארץ ישראל המערבית ובשיטה שלך לא יהי רוב כזה.
זה כל ההבדל.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



מה מפריע לכם לעשות ילדים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 13:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתחומי הקו הירוק?
תחזרו לארץ ותמשיכו להזדיין במרץ.
למה אתה חייב להיות תקוע על איזה ג'אבל בשביל זה?
_new_ הוספת תגובה



מה מפריע לכם לעשות ילדים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 13:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כי שכם חברון שילה ביתאל ועפרה הן הארץ הרבה יותר מקבר רבין וכיכר רבין.
אני דוגל בקבר רבין תמורת שלום.
ובכיכר רבין תמורת הסכם ביניים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



מה מפריע לכם לעשות ילדים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 15:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ברדיוס של שני קילומטר סביב ככר רבין הי''ד, יש יותר יהודים מאשר כל היהודים בשטחים הכבושים. (וגם יותר לידות)
_new_ הוספת תגובה



מה מפריע לכם לעשות ילדים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 16:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברדיוס של 2 קילומטר מהאנדרטה לרבין כמעט ואין לידות בכלל ! גם ילדים מעט מאד . זו סביבה עקרה !
_new_ הוספת תגובה



מה מפריע לכם לעשות ילדים
סתם אחד (יום שני, 21/09/2009 שעה 16:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם אל תשכח שאת דם רבין לא ינקום ד' וגם לא ה' או ו' אולי . . .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי