פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לישראל בר-ניר, 11/09/05 1:20)
''יש בעזיבתם יתרון משמעותי לישראל''
Israeli101 (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 2:01)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Israeli101''יש בעזיבתם יתרון משמעותי לישראל''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 1:20)
בתשובה לIsraeli101
''זה דווקא מישפט עם הרבה אמת. אז למה לא עשו את זה?''.

תרחיב פרוש '' אז למה לא עשו את זה''?
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיות בהבנת הנקרא?
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 2:45)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושא הוא ההתנתקות שלא היתה ולא נבראה. ולכן כל הדיבורים על ''עזיבתם'' של הפלשתינאים מרצועת עזה מתייחסים לדבר שלא נעשה וגם לא יעשה.

אתה צריך שינקדו לך את זה?
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיות בהבנת הנקרא?
Israeli101 (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 4:24)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי?......... הבנתי שמרוב עֵצִים עיוור אתה ליָעַר!!
תַּסְמִין חשוך מרפא!
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיות בהבנת הנקרא?
Israeli101 (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 4:32)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כל הדיבורים על ''עזיבתם'' של הפלשתינאים מרצועת עזה''.

נראה שמתקשה אתה, לכן אפשט:

''עזיבתם'' מלשון - עזבנו אותם מבפנים, מקיפים מסביב!
הבנתוחו?
_new_ הוספת תגובה



''עזבנו אותם מבפנים, מקיפים מסביב''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 6:04)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מי אלה שמציפים את הארץ בחיפוש אחרי ''מקומות עבודה''? חייזרים?
הם נדבקים אליך כמו עלוקות וימשיכו לעשות זאת עוד הרבה שנים, ואתה בשלך ''עזבנו אותם מבפנים, מקיפים מסביב'' . . .

שיהיה לך לבריאות.
_new_ הוספת תגובה



תאילנדים וסוינים,,,,,,,,
דוד סיון (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 9:01)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפעם דייקת בתיאור העובדות, ללא הזדקקות לאמצעים מיותרים....
_new_ הוספת תגובה



רואים שאתה חי בגולה הרבה שנים
רמי נוי (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 11:36)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פלשתינים כבר מזמן לא ''תצחפים את הארץ
אלא רק בדמיונך הגזעני
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 16:40)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באמת נזכרתי שבביקורי האחרון בארץ, כשעמדתי במחסום ארז , כל התורים הארוכים היו מורכבים מחייזרים עם קרניים ולא היה ביניהם אף פלשתינאי אחד לרפואה. תופעה דומה היתה יותר מאוחר כשלקחו אותי למעבר קרני.
סליחה על הטעות. ''דימיוני הגיזעני'' הוא זה שהביא אותי לכנות אותם פלשתינאים.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר כרגיל אצלך
רמי נוי (יום שני, 12/09/2005 שעה 10:01)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ממש לא מאמין לך שהיית במחסום ארז..
מספר העובדים הפלשתינים בארץ הוא זעום ואין ביניהם טרור
_new_ הוספת תגובה



אתה רשאי להאמין למה שאתה רוצה
ישראל בר-ניר (יום שני, 12/09/2005 שעה 19:47)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם לשפוט אחרים ע''פ הסטנדרטים שלך.

אני הייתי במקומות האלה יותר מפעם, כי זה היה חלק מהעבודה שלי לפני שפרשתי. ולא סתם במיסגרת ביקור תיירים, היה לי ליווי אח''ם של קצין מישטרה בדרגת ניצב מישנה ונציג מטעם הממונה על הלוחמה בטרור בכל אחד מהמקומות האלה, כדי ללמוד ביסודיות את כל הלוגיסטיקה הנהוגה שם.

יש הרבה דברים שאתה לא יודע. אבל לפסוק הלכה על סמך בורות וחוסר ידיעה זה רק טבעי אצל מי שהאמונה היא מה שמנחה אותו. זה לא שונה אצל הרב עובדיה. כמו שנאמר ''צדיק באמונתו יחיה''. אתה אולי לא עונה בדיוק על ההגדרה של ''צדיק'', אבל זה חל עליך באותה מידה.
_new_ הוספת תגובה



אתה רשאי להאמין למה שאתה רוצה
Divrey Hayamim (יום שני, 12/09/2005 שעה 21:44)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספור נורא מענין על כמה אתה חשוב וכ''ו וכ''ו, אבל הייתי בארץ לפני 6 חודשים והתפעלתי שלא נתקלתי בשום ערבי. זו היתה אווירה שאי אפשר להתעלם ממנה. נסענו מקרית שמונה לאילת, לאט לאט, ולא היו ערבים. לא משוטטים ברחובות כמו פעם. לאמי היום יש גנן ישראלי.
_new_ הוספת תגובה



אני מודה ומתוודה
ישראל בר-ניר (יום שני, 12/09/2005 שעה 23:07)
בתשובה לDivrey Hayamim
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שביקורי האחרון בארץ היה לפני קצת יותר משישה חודשים. כנראה שדברים השתנו, ועל כך יש לברך.
אגב, אני לא דברתי על ''מיספר הערבים בארץ'', כי על הנתון הזה אין לי מושג. אני התייחסתי לתורים הארוכים שהשתרכו במעברים. מאחר ולא ראיתי רבים שהמעבר נמנע מהם, הסקתי שכל אלה שעמדו בתור אכן זכו להכנס לארץ הקודש.

נקווה רק שעכשיו משניתנה לפרס הסמכות לעסוק בעינייני הרצועה לא תחול בדרדרות.
_new_ הוספת תגובה



אני מודה ומתוודה
Divrey Hayamim (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 3:26)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין סוף להפתעות! פרס עדין חי? ועדין מרותק לכסא, תיק או שולחן כתיבה? ולא כסא גלגלים? לא יאומן! היו לי שני פַלִים שעבדו במיון באיכילוב, שניהם היו מעזה. כשביקרתי את הקולגים שלי באיכילוב בבקורי האחרון, הנימה היתה אופטימית וערבים לא נמצאו במיון או טיפול נמרץ לב. אני לא יודעת לגבי התורים במעברים, אני מקוה שלא יתנו להם להכנס. די עם ג'סטות חד צדדיות. די עם היהודי שפל הנפש. די עם היהודי המתנצל.
_new_ הוספת תגובה



את רוצה להגיד לי
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 4:20)
בתשובה לDivrey Hayamim
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאת חיה בארץ ולא ידעת שפרס עדיין במיטבו? הוא סגן (סליחה מישנה) לראש הממשלה, ולפי התסריט של אהוד ברק הוא עומד להנהיג את מיפלגת העבודה ''לניצחון בבחירות הבאות'' . . .

בהזדמנות זאת, אם את עובדת באיכילוב, תמסרי ד''ש לד''ר דויד גולדריי (אם הוא עדיין שם) ותנסי להשיג עבורי את הדוא''ל שלו, אם יש לו.

תודה מראש, ישראל בר-ניר
_new_ הוספת תגובה



את רוצה להגיד לי
Divrey Hayamim (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 4:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא. אני לא גרה בארץ. ואני תמיד מתפלאת מחדש שפרס חי. כשאני מגיעה ארצה, אני מתנדבת לעבוד באיכילוב. עכשיו הדאגת אותי שוב עם פרס. תפסיק, נו.
_new_ הוספת תגובה



דחילק ישראל
פרקש (יום רביעי, 14/09/2005 שעה 13:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה לו, ל'דיברי הימים'.
_new_ הוספת תגובה



''עזבנו אותם מבפנים, מקיפים מסביב''
Israeli101 (יום שני, 12/09/2005 שעה 1:40)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הם נדבקים אליך כמו עלוקות''.

אמת.
_new_ הוספת תגובה



מזרח תיכון חדש לא?
מהנדס אזרחי (יום שני, 12/09/2005 שעה 5:12)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רפובליקת הבננות

היא מדינה ככל העמים אם רק תחלק ויזה לכל דיכפין אתה תיראה מי ישאר פה.

על פניו הבעיה הדמוגרפית תיפתר מאליה בעוד אולי 30 שנה

או אז לא תהיה מדינה ליהודים המתיוונים כי אם משהו חדש

לא משנה מה יכתבו פה בפורום זה או אחר זה לא יביא מזור כלל

הבעיה האמיתית הסיבה למחלה היא חוסר אמונה והתבוללת גם כאן ברפובליקה.

ועל זה נכתבו הרבה נבואות בתורה.
שלום רב
_new_ הוספת תגובה



מזרח תיכון חדש לא?
Israeli101 (יום שני, 12/09/2005 שעה 7:14)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ועל זה נכתבו הרבה נבואות בתורה''.

אם כוונתך ל: ''ויעשו הרע בעיני ה'...... '' אזי יתכן שצדק בדבריך.
_new_ הוספת תגובה



את היודע בודאי לאן לתקוע
עמיש (יום שני, 12/09/2005 שעה 18:43)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את כל הנבואות שבתורה שלך.
אנחנו היהודים החדשים, בין אם זה מוצא חן בעיניך ובין אם לאו.
_new_ הוספת תגובה



אתם היהודים החדשים
צדק (יום שני, 12/09/2005 שעה 18:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שהנוצרים מכנים את עצמם היהודים האמיתיים.

אתם סתם אבק פורח שימחק מהעולם ואף אחד לא ידע
שהוא היה כאן אי פעם.
_new_ הוספת תגובה



הבלים
עמיש (יום שני, 12/09/2005 שעה 19:01)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גורלנו יהיה כגורלם של דורות קודמים ביהדות. ישארו ניירות, ישארו רעיונות, ישארו אבנים, ישארו ספרים, תמונות.
כמו כולם, לא פחות ולא יותר.
_new_ הוספת תגובה



אמר הנקניק חסר החיים
צדק (יום שני, 12/09/2005 שעה 19:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך מושג מה הם חיים, השמאלנים והגויים אינם שונים מכלב רחוב בערך החיים.
לכן כתבת את מה שכתבת.

היהודים חיים כולם תמיד ולנצח,
אנו קוראים היום את תורתינו שקראו אבותינו לפני 3300 שנה,
אנו קוראים ומקיימים את תורתם והלכותיהם מדי יום ביומו.
וכך הם חיים איתנו יום יום רגע רגע,
הם חיים הרבה יותר מכל שמאלני נבוב שרק חושב שהוא חי,
אבל למעשה הוא מת מזמן.
_new_ הוספת תגובה



הבל הבלים
עמיש (יום שני, 12/09/2005 שעה 19:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקשר בינך לבין היהודים שחיו דורות לפניך אינו גדול יותר מהקשר שבין כל יהודי ישראלי אחר לבין אותם דורות.
זה שאתה חושב שאתה יותר דומה להם זו בעיה חמורה, אבל היא בעיה שלך - לא שלי.
_new_ הוספת תגובה



אני מעריך שהדיון ההזוי הזה כאן
יאיר ש (יום שני, 12/09/2005 שעה 20:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ממש יענין את הדורות הבאים
_new_ הוספת תגובה



לכל יהודי שומר מצוות יש קשר ישיר
צדק (יום שני, 12/09/2005 שעה 21:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדורות הקודמים עד לאברהם אבינו.
אם יופיע היום לפנינו יהושע בן נון נוכל לדבר איתו,
נתפלל איתו ביחד שחרית מנחה וערבית, נניח תפילין,
נקדש את החודש, נאכל כשר, נברך על המזון, נקרא מאותה התורה,
וכך כל פרט ופרט מחיי היהודי יהיה משותף לנו וליהושע בן נון.
ויהושע בן נון הוא אחד מאלו שהעבירו לנו את התורה שבעל פה שניתנה בהר סיני.

אלו החיים וזו ההוכחה לחיים האמיתיים.

ההבלים שעושים שמאלנים וגויים הם אכן חסרי חשיבות לחלוטין,
לכן הם נעלמים ומשאירים אחריהם אבק בלבד.

רק יהודים משאירים דברים נצחיים.
_new_ הוספת תגובה



אתה באמת חושב שיהושע בן נון
יאיר ש (יום שני, 12/09/2005 שעה 22:18)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה נותן חצי מבט בפסיקות של מרן יוסף ?
_new_ הוספת תגובה



לכל יהודי יש אותו קשר לאבותיו
עמיש (יום שני, 12/09/2005 שעה 23:13)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם הם לא מניחים תפילין או לא מברכים על המזון.
יש מקום לסברה כי אבותינו עשו עוד דברים מלבד מה שהזכרת.
ולהזכירך, היו מיליוני יהודים בכל הדורות שלא עשו את כל הדברים הללו ועם זאת השאירו זכר וחותם על העם היהודי ואף על האנושות כולה.
_new_ הוספת תגובה



צדק, אתה באמת מאמין שיהושוע בן נון
ישראל בר-ניר (יום שני, 12/09/2005 שעה 23:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניח תפילין? ואם במיקרה כן, אתה בטוח שאלה היו אותם תפילין בהם אתה משתמש היום?
בחפירות ארכיאולוגיות מתקופת הבית השני (יותר מאלף שנה אחרי תקופת יהושוע) נמצאו תפילין שכלל אינם דומים, לא בצורתם ולא בתוכנם, לאלה שבשימוש היום.
לפי כל הסימנים, גם לא היה נהוג ''להניח'' אותם בבוקר ואח''כ להחזירם לארון, אלא ללכת אתם כשהם ''מונחים'' כל היום.
כדאי שתעיין במחקריו של יגאל ידין על הנושא. הרבנים של ימינו לא היא ''מאושרים'' מהמימצאים שלו (בלשון המעטה), אבל הם לא יכלו לסתור את אמיתותם.
_new_ הוספת תגובה



לא זו בלבד שהניח תפילין
עמיש (יום שני, 12/09/2005 שעה 23:21)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא גם שם מזוזה, שינן נחנחנחנחמן מאונן וצחצח שיניים בפסח במשחת שיניים ללא חשש חמץ, טבל, שביעית וערלה
_new_ הוספת תגובה



נו טוף
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 0:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנושא אחד לפחות יש בינינו הסכמה (אני מקווה שזה לא יפגע במוניטין שלך . . .)
_new_ הוספת תגובה



במאה אחוזים, אותן התפילין בדיוק
צדק (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 2:19)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכבר יגאל ידין מצא תפילין במערות קומראן, תפילין בני 2000 שנה,
ובתוכן אותן 4 הפרשיות הכתובות בידי סופר, אותו מבנה פנימי (חלוקה ל-‏4), הכל על פי ההלכה.
ויגאל ידין סיפר על התרגשותו העצומה מהתגלית הזו,
המוכיחה על הקשר הרציף של העם היהודי למקורותיו.

ואוסיף לך את מקווה הטהרה שהתגלה במצדה והוא עשוי על פי ההלכה,
הלכות בנית מקווה הטהרה הן מסובכות, ואת המקווה במצדה בחן הרב מינצברג שפסק לאחר הבדיקה:
מקווה טהרה הוא, ''משופרא דשופרא שבע פעמים''

כיצד בנוי מקווה טהרה? דבר זה מומחש בתכנית. לפי ההלכה חייב מקווה הטהרה – שבלעדיו לא יכול לחיות שום יהודי שומר מצוות, בפרט בימים ההם – להיות בעיקרו מקווה של מים לא שאובים, המשוכים ישירות אל הבריכה. דבר זה אינו ניתן כמובן, לביצוע ברוב חודשי השנה בארץ ישראל – וההלכה קובעת, כי די אם חלק מן המים יהיה כנ''ל, ואילו את המים הנוספים אפשר להכשיר לפי הצורך ע''י השקתם, כלומר ע''י הבאתם במגע עם מים טהורים אלה. לשם כך נוצרו שתי הבריכות. באחת – במקרה הנידון זו הקרובה לפתח – נאצרו המים הטהורים, הלא שאובים, בשעת הגשם, ואילו השניה שימשה כבריכת הטבילה. לפני השימוש היו פותחים את הנקב – ה''אביק'' בלשון המשנה – המחבר את שתי הבריכות ובגעת קצת מן המים הטהורים במי בריכת הטבילה – הוכשרו מימיה של זו. הבריכה השלישית, הקטנה, שאינה מחוברת אל שתי הבריכות האחרות נועדה לרחיצה ממש, רחיצת ידיים ורגליים, לפני הטבילה במקווה.כי מקווה זה לא היה יחיד במצדה, וכי ההלכות שלפיהן נבנה היו הלכות של קבע, יכולנו להיווכח, לאחר זמן, בסוף עונת החפירה ובקצה השני של מצדה, כשגילינו מקווה שני בפינה הצפונית מזרחית של הבניין המנהלי הגדול שממערב למחסנים. כזכור, היה בניין זה בשימוש גם בתקופת הקנאים וגם לאחר מכן, בזמן חיל המצב הרומאי, והנה בחצרו מצאנו מקווה דומה כמעט לחלוטין למקווה שבחומה הדרומית. אף כאן ניתן לראות יפה את העמל הרב שהושקע בבניית האביק להשקה. תגלית זאת זורעת אור על כמה עניינים סתומים בהלכות שבמשנה, ובדומה לכתובות העוסקות בענייני תרומות ומעשרות (שכבר הזכרנו) מעידה אף היא על דבקותם הדתית של מגיני מצדה, שאפילו כאן, במצדה, הצחיחה, טרחו כל-כך בבניין המקוואות לפי חוקי ההלכה.

מן הראוי לציין כי המקווה וכל הלכותיה הנם מתורה שבעל פה, שכן בתורה נאמר רק: ''וטבל במים וטהר'' או ''ובא במים וטהר''. וכל ההלכות: כמות המים (40 סאה – כ-‏750 ליטר), ועוד הלכות רבות, כולן מדרבנן. וכאן יש עדות לקיום הלכות אלו כבר לפני כאלפיים שנה!

גם היום יש כאלו הנוהגים ללכת עם התפילין במשך היום,
אל תדאג לרבנים, שום תגלית ארכיאולוגית לא תפגע באמונתם,
כי אין ''תגלית'' כזו בעולם כולו.
ופרשנות של חוקרים לממצאים בודאי שלא תפגע כמלוא הנימה.

היהדות והיהודים זה קשר ישיר ונצחי מאז ועד סוף הדורות.
_new_ הוספת תגובה



''ויגאל ידין סיפר על התרגשותו העצומה מהתגלית הזו''
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 3:09)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע ממי ומתי שמעת את הדברים האלה, אבל בהרצאה שאני שמעתי מפיו של הפרופ' ידין הדברים נשמעו קצת אחרת . . .
_new_ הוספת תגובה



''ויגאל ידין סיפר על התרגשותו העצומה מהתגלית הזו''
לוי (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 7:36)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני קראתי את הדברים בפרסומים של יגאל ידין . אגב , באחד ממאמריו באנגלית המליץ לכל סטודנט הרוצה להתמחות בארכיאולוגיה ללמוד היטב את התנך .
_new_ הוספת תגובה



חזק וברוך
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 8:48)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ן
Divrey Hayamim (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 4:47)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני יכולה להניח (תפילין) עם יהושוע בן נון? בס''ה הדת שלנו כפי שהיא היום, נורא משעממת לנשים. היא גם לא דת למשפחה. היא דת לגברים. הולכים לבית כנסת, נשים וילדים במחלקת נשים וילדים. הגברים במחלקת גברים. לכן מחלקת נשים כמעט תמיד ריקה. כי לרדוף אחרי ילדים יותר קל בבית, ואנחנו אף פעם לא על אותו עמוד בין כה. צריך לתת לנשים (אלה שמעונינות כמובן) חלק יותר פעיל בבית הכנסת. אולי כל המשפחה שתשב בצותא ותתפלל יחד, מאותו עמוד. זה גם יחזיר המון בחורים לחיק הדת, כשאשתו וילדיו חווים את החוויה ביחד. משהו בסגנון: ''the family who prays together, stays together.''

שלא כולם יצעקו בבת אחת.
_new_ הוספת תגובה



את רוצה להשתתף בדת כבקשתך
צדק (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 5:28)
בתשובה לDivrey Hayamim
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיה קטנה, היהדות אינה דת כבקשתך.

היהדות היא דת מרתקת ואיכותית שאין כדוגמתה בשום נושא אחר בעולם,
היא מורכבת מרבדים המתאימים לכל אדם, מהפשוט ביותר ועד הגאון והמתוחכם ביותר.

השעמום נובע רק מהאדם עצמו, ואני יכול להעיד עלי שמעולם לא חויתי את המושג שעמום,
הדבר הקרוב ביותר לשעמום שחויתי הוא ברגעים שבא לי סתם לשבת זמן קצר ולא לעשות כלום, מתוך בחירה.

ועבור אשה השעמום הוא כמעט בלתי אפשרי, הרי רק עבודות בית
ניתן לעשות 25 שעות ביממה ולא לסיימן,
ואם האשה אוהבת לקרוא וללמוד אז אין סיבה בעולם שיהיה לה רגע אחד של שעמום.
_new_ הוספת תגובה



את רוצה להשתתף בדת כבקשתך
Divrey Hayamim (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 6:13)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה מצדך לדבר על עבודות הבית המעשירות רוחנית כל אשה. אבל אני דברתי על פעילותה ותפקידה של אשה בבית הכנסת. משעמם!! אגב, אם היית טורח לחקור ביהדות, היית מוצא שהיא דת דינמית. עד הגלות השניה, וחורבן בית שני, הכוהנים היו ''ראשי'' ההווי הרוחני, הדתי, הכלכלי וכו. אבל לפי ''בקשת'' כמה גברים באיזה עיירה יהודית באירופה, ה''כח'' נלקח מהכוהנים, ורבנים נכנסו לתמונה. לכהנים ניתנו תפקידים סמליים בלבד. בכלל אין להגיב לדברך לגבי ''אשה אוהבת לקרוא וללמוד...'' אין לזה קשר לחלקה ותפקידה בבית הכנסת. עשינו שנויים בעבר (שכנראה מקובלים עליך) אולי הגיע הזמן לעשות שנויים ולעדכן לפי ההווה.
_new_ הוספת תגובה



בבית הכנסת האשה אינה שונה בהרבה מהגבר
צדק (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 12:20)
בתשובה לDivrey Hayamim
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדל העיקרי הוא במיקום, אבל את זה גם הגבר יכול לטעון.

את יכולה להתפלל, לקרוא, ללמוד, כל מה שהגבר עושה.
בית כנסת הוא מקום קדוש בו האדם עומד מול מלך העולם,
במעמד כזה כל מחשבותיו וריכוזו חייבים להיות מופנים כלפי הבורא בלי כל סטיה.
אף אדם נורמלי לא יעז לעסוק בדבר משני וקטן ככל שיהיה,
כאשר יעמוד מול מלך בשר ודם או אפילו אדם מכובד במיוחד,
קל וחומר כאשר עומדים מול מלך מלכי המלכים.
בית כנסת אינו מקום לבילוי חברתי.

היהדות היא דינמית בהחלט, היא דת חיה ומגיבה למה שקורה מסביבה.
מנהיגי העדה צריכים להתאים הלכות לטכנולוגיה המתפתחת,
לשמור על העם מהסביבה המסוכנת ע''י הנחת סייגים וגדרות,
ולענות על שאלות של יהודים בנושאי היומיום הרבים.

אבל כל הדינמיות הזו היא בתחום ההלכה בלבד,
אין לאף אחד זכות לפרוץ את גבולות ההלכה,
ומי שעושה זאת, כמו הרפורמים, נמחק מהעם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



ומי מוחק מהעם היהודי?
עמיש (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 12:23)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם מיעוט עלוב גם בין היהודים
_new_ הוספת תגובה



ומי מוחק מהעם היהודי?
Israeli101 (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 20:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש ; ''אתם מיעוט עלוב גם בין היהודים''.

משפט דוחה מהדרגה הראשונה!
_new_ הוספת תגובה



ומי מוחק מהעם היהודי?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 22:08)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מובן שלא צריך להיעלב. זה בסך הכל עמיש, האיש שאמר למישהו כאן בפורום שאמא שלו היא כלבה.

זה בסך הכל עוד דיון הגורם לו להפריש פרש.
אפשר היה לנסות לנתח את הדברים, לראות מהו מיעוט עלוב מול מיעוט רגיל וכן הלאה.

אבל היות שלא מדובר כאן במבנה לוגי מסודר שאפשר לדון עליו, חבל על המאמץ.
_new_ הוספת תגובה



ומי מוחק מהעם היהודי?
Israeli101 (יום רביעי, 14/09/2005 שעה 0:01)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על כך אין עוררין.
_new_ הוספת תגובה



בבית הכנסת האשה אינה שונה בהרבה מהגבר
Divrey Hayamim (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 20:07)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך מה בדבר השינוי העצום שחל ביהדות כשבית המקדש השני נחרב, היהודים הוגלו מארצם בשלשלאות ולכוהני בית המקדש לא היה ג'וב יותר? הרי עד הגלות השניה לא היו לנו ''רבנים'' במתקונת הקיימת היום. משך השנים הוחלט שלכוהנים (שהיה להם כח דתי ופוליטי עצום) ישמרו תפקידים סמליים בלבד, ורבנים הפכו למובילי העדה. מי פרץ גבולות אלה אם לא יהודים כמונו? אני משוכנעת שכשדנו בשינויים אלה לפני 1000 שנים, היו אנשים שעירערו על כך. והנה היום שינוי (אדיר) זה מקובל עליך ללא עירעור.

ואם אכן כל המטרה בבית הכנסת היא תפילה וריכוז כלפי הבורא, אז לאו דוקא צריך בית כנסת. זאת אפשר לעשות מכל מקום. אבל אם עלינו להתכנס ולתת קולנו בתפילה, אז למה שאשתך וילדיך לא ישבו לצדך ותתפללו כולם ביחד?
_new_ הוספת תגובה



לא היו רבנים ?
צדק (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 20:32)
בתשובה לDivrey Hayamim
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מי היו התנאים והאמוראים ?
ומה היה תפקידם של השופטים והנביאים לפניהם ?
תמיד היו מורים בעם ישראל , רק כינוים השתנה.

הכהנים והלויים עבדו בבית המקדש, אין בית מקדש אז תפקידם לא קיים בינתיים.
שינויים עקב אירועים בלתי נשלטים הם מחויבי המציאות,
כמו שאמר רב מפורסם: ''אם אין לך ראש אתה פטור מהנחת תפילין''.

בקיצור, אין כאן שום פריצת גבול, וכל מה שנעשה במסגרת ההלכה היהודית הוא ראוי ומקובל.

למה צריך בית כנסת ?
כי ההלכה קובעת תפילה במנין, עשרה מתפללים מינימום.
ילדים מותר, אבל הם לא נחשבים במנין.
למה לא נשים ביחד ?
כמו שציינתי, כדי שהגברים יתרכזו בתפילה.

ובכלל לא נהוג לערבב נשים וגברים בכל סוג של כינוס.
_new_ הוספת תגובה



לא היו רבנים ?
Divrey Hayamim (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 21:10)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התנאים, האמוראים והדווקאים היו ישיבות. הם לא היו רבנים. כל פסקי ההלכה כל עיטרי תורה כל החוק ומשפט היו בידי הכהן הגדול והכהנים שניהלו את בית המקדש. לא היו רבנים כמו הרבנים של 1400 והלאה.
_new_ הוספת תגובה



התנאים והאמוראים היו מורים ורבנים
צדק (יום שלישי, 13/09/2005 שעה 21:33)
בתשובה לDivrey Hayamim
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם ניהלו ישיבות, כל ההלכות עליהן אנו מתבססים הם של התנאים והאמוראים,
הלכות אלו והדיונים סביבם כתובים במשנה ובגמרא.
והלכותיהם הם תורה מסיני שלאף יהודי אסור לעבור עליהן.

התנאים פעלו גם בזמן בית המקדש כאשר היה קיים והכוהנים כיהנו.
_new_ הוספת תגובה



התנאים והאמוראים היו מורים ורבנים
Divrey Hayamim (יום רביעי, 14/09/2005 שעה 0:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם בכ''ז לא היו רבנים. בימי בית המקדש הסנהדרין היה הגוף המחוקק והכהן הגדול אישר או לא.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתעקש לשחק בתארים
צדק (יום רביעי, 14/09/2005 שעה 1:13)
בתשובה לDivrey Hayamim
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהעיקר הוא התפקיד אותו הם מילאו,
וכבר הסברתי לך שהתארים והשמות משתנים,
אבל התפקיד היה קיים תמיד,
מאז משה רבינו, שהיה המורה הראשון, ועד ימינו אלו.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתעקש לשחק בתארים
Divrey Hayamim (יום רביעי, 14/09/2005 שעה 1:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מתעקשת. אם, לפי דברך תארים ושמות משתנים, אזי למה לא חוקים ונוהגים? למה אני לא יכולה ללכת לבית כנסת, לשבת עם בעלי ולהתפלל ביחד? לי נראה שאתה בורר ובוחר הנוח לך. ואם זה לא נוח לך, אתה מצטט את ההלכה. It is called an intelectual dishonesty!!
_new_ הוספת תגובה



  תגיד לי מר צדק המאובן  (רמי נוי)
  המאובנים היחידים הם אנשים כמוך  (צדק)
  המאובנים היחידים הם אנשים כמוך  (יובל רבינוביץ)
  אצל הגויים ולא אצל יהודים  (צדק)
  אצל הגויים ולא אצל יהודים  (Divrey Hayamim)
  ''יכולה'' זה לא אומר ''עושה'' - הבדל קטן  (צדק)
  שקרים עלובים  (עמיש)
  שקרים עלובים  (Divrey Hayamim)
  שקרים עלובים  (Israeli101)
  שקרים עלובים  (Divrey Hayamim)
  שקרים עלובים  (Israeli101)
  ''יכולה'' זה לא אומר ''עושה'' - הבדל קטן  (Divrey Hayamim)
  לעשות חביתה הוא יכול?  (רמי נוי)
  חביתה לא, אבל את היקום כולו, כן.  (צדק)
  אצל הגויים ולא אצל יהודים  (Divrey Hayamim)
  אצל הגויים ולא אצל יהודים  (יובל רבינוביץ)
  אצל הגויים ולא אצל יהודים  (צדק)
  מי שורד - מה שורד?  (רמי נוי)
  צריכים להסתכל רחוק יותר...  (מהנדס אזרחי)
  גם עם עובדות חד משמעיות אתה מתווכח ?  (צדק)
  עוד שקר מטופש  (עמיש)
  הצחקת את הרשלה האוסטרופולי  (צדק)
  מה הקשר בין השאלות שלך לבין  (עמיש)
  יווני לא יכול לקרוא את הומרוס  (צדק)
  מי מפטם את מוחך בשטויות האלה?  (רמי נוי)
  הבל הבלים  (עמיש)
  אני גם לומד שייקספיר  (צדק)
  הבל הבלים  (עמיש)
  אל תערבב בין החינוך היום לחינוך היהודי  (צדק)
  קשקושים וחירפושים  (עמיש)
  יהודי שלא לומד לא נשאר יהודי  (צדק)
  הבנתי...  (עמיש)
  לא, לא הבנת  (צדק)
  צדק, שוב הסתבכת בבורות  (סתם אחד)
  צדק, שוב הסתבכת בבורות  (Israeli101)
  הבנתי...  (Divrey Hayamim)
  הבל הבלים  (Divrey Hayamim)
  תמיד היתה העברית קיימת  (עמיש)
  תמיד היתה העברית קיימת  (Divrey Hayamim)
  הפעם פישלת בגדול ידידי  (ישראל בר-ניר)
  נהפכנו לידידים הא?  (עמיש)
  אתה צודק לגבי משמעות השם  (ישראל בר-ניר)
  אתה צודק לגבי משמעות השם  (Israeli101)
  אתה צודק לגבי משמעות השם  (עמיש)
  אתה צודק לגבי משמעות השם  (Israeli101)
  הפעם פישלת בגדול ידידי  (Divrey Hayamim)
  אני חושב שאת טועה, למרות השם  (ישראל בר-ניר)
  אתה טועה הפעם מבורות  (רמי נוי)
  אתה לא חושב שכדאי שתסתפק בפולנית?  (ישראל בר-ניר)
  אני חושב שאת טועה, למרות השם  (Divrey Hayamim)
  כפי אמרתי לך כבר,  (ישראל בר-ניר)
  כפי אמרתי לך כבר,  (Divrey Hayamim)
  כפי אמרתי לך כבר,  (Israeli101)
  כפי אמרתי לך כבר,  (Divrey Hayamim)
  ברקלי זה אכן מכובד  (עמיש)
  אתה המתכנה ''צדק'' מהווה את ההמחשה  (רמי נוי)
  אתה המתכנה ''צדק'' מהווה את ההמחשה  (Divrey Hayamim)
  מי מוותר על נשים ?  (צדק)
  מי מוותר על נשים ?  (Divrey Hayamim)
  את נמצאת בחושך  (צדק)
  תגיד חביבי  (עמיש)
  תגיד חביבי  (Divrey Hayamim)
  את נמצאת בחושך  (Divrey Hayamim)
  הבנת הנקרא שלך ירודה  (צדק)
  אין רלבנטי יותר מן היהודי בעולם  (צדק)
  צדק, מלך הנאצות מתלונן.........  (סתם אחד)
  הסבר קטן בעיברית  (צדק)
  שקרים כדי לתמוך בשקרים  (סתם אחד)
  מי שורד - מה שורד?  (Israeli101)
  מי שורד - מה שורד?  (Divrey Hayamim)
  אז ככה  (רמי נוי)
  העיקר הוא שהכל הובטח ונכתב מראש  (צדק)
  תגיד משהו, איזה מין אלוהים זה?  (עמיש)
  ואת דבריך המגוחכים נפשט כדי שתבין  (צדק)
  מסתבר שהוא רחוק ביותר  (עמיש)
  הרי אתה יודע, צדק ,בתוך תוכך  (רמי נוי)
  מי נקבל, מה נקבל?  (עמיש)
  הבטחתי לו לגור אצלך בבית עמיש  (רמי נוי)
  אני מצהיר כאשר יש צורך בכך  (צדק)
  ספר לי צדק כיצד המילים  (רמי נוי)
  התקוה היהודית היא המפורסמת בעולם  (צדק)
  לדעתי ראוי ביותר שתתרגם את הליסטה  (עמיש)
  בלעדי הרב הגאון רבי עובדיה יוסף מקבל התורה  (סתם אחד)
  יודע היסטוריה יותר מכל אחד אחר בעולם?  (רמי נוי)
  יודע היסטוריה? יודע להעתיק מבלי לציין מאיפה!!! פלאגיאטור עלוב!!  (רמי נוי)
  ג'וקר , ההודעה שממנה העתקתי היא שלי  (צדק)
  ג'וקר , אם פרימיטבי חשוך כמו הרב עובדיה  (סתם אחד)
  חשוך ופרימיטיבי ''נאור'' שכמוך  (צדק)
  לדבר כמו זונה בשוק הוא יודע  (רמי נוי)
  לדבר כמו זונה נוהגים הכופרים  (צדק)
  האנטישמי המובהק ביותר כאן בפורום  (רמי נוי)
  האנטישמים הם כופרים כמוך  (צדק)
  מה שהרב עובדיה יודע בעלפה זה לקלל ולנבל את הפה  (סתם אחד)
  מה שהרב עובדיה יודע בעלפה זה לקלל ולנבל את הפה  (לוי)
  הרי אתה יודע, צדק ,בתוך תוכך  (Israeli101)
  רמי, למה אתה מתכוון שכשאתה אומר  (פרקש)
  אכן נחשב לעם גדול  (רמי נוי)
  אז ככה  (Divrey Hayamim)
  תגיד לי מר צדק המאובן  (לוי)
  הבל הבלים  (Israeli101)
  את היודע בודאי לאן לתקוע  (מהנדס אזרחי)
  אהההה עברנו לזכות על הארץ...  (עמיש)

חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי