פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אירוע הזוי שכולו מציאות
מיכאל פואה (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 7:00)


אירוע הזוי שכולו מציאות

מיכאל פואה



המאמר פורסם גם באתר ליכודניק.

לפני ארבעה ימים, ביום א' ר''ח ניסן, הלכנו אישתי, בתי בת העשר, בני ואני לכותל המערבי. באנו מביתנו בגליל במצפה נטופה והתכוונו להתפלל ולהשתתף בקריאה לפתיחת הר הבית ליהודים, ומשם אשתי ובתי היו אמורות להמשיך ליום כיף בגן החיות, ואני לעבודתי.

בהגיענו לשער הכניסה לכותל מכיוון השוק, עצר אותי מפקח משטרה (שני פאלפלים) בשם יגאל אלמליח וביקש ממני תעודת זהות, כאשר הצגתי את התעודה הוא הודיע לי שאני לא רשאי להכנס לרחבת הכותל!
ביקשתי לדעת באיזו זכות הוא מונע ממני את חופש התנועה ואת הזכות להתפלל על יד שריד בית מקדשנו.

המפקח הנכבד טען שיש צו האוסר על הכניסה לכותל, שאלתי: אם כן מדוע לכל האנשים מסביבי מותר להכנס? התשובה הייתה יש צו האוסר עליך להכנס!

הופתעתי, לא ידעתי שאני חשוב כל כך שיש צו מיוחד שאוסר עלי אישית להכנס לכותל!
גם לא היה ברור לי למה.
אך המפקח הנכבד יגאל אלמליח פשוט שיקר; לא היה לו צו כזה. פשוט, אני נראה כמו יהודי, יש לי זקן ופאות וכיפה גדולה וזו הסיבה היחידה שבגללה אני לא רשאי להכנס לכותל. אשתי ואני עמדנו על זכותנו להכנס יחד, והשוטרים שעמדו בפתח חסמו אותנו בגופם. הסברתי להם שהם פועלים בניגוד לחוק יסוד, ואסור להם להפלות ביני לבין כל אזרח אחר ולשלול ממני את חופש התנועה והתפילה ללא הוראה חוקית.

עתה קיבלתי שעור באזרחות מהשוטר שרון דרור.

שרון דרור הוא שוטר בלי מדים אבל מורה לאזרחות וכך הוא אמר: ''אני פה הריבון, ואני אחליט להיכן מותר לך להכנס ולהיכן לא''. ''האזרח הוא הריבון במדינה דמוקרטית והמשטרה היא השליח שלו לקיים את החוק'' הסברתי, אך דברי נפלו על אזניים אטומות. מדינת משטרה כבר אמרנו. ''אתה מעוכב'' הוא הכריז, ''ואם תכנס אני אעצור אותך''. אין בעיה, השבתי. אתה יכול לעצור אותי כבר עתה ואם צריך אני אעבור דרך שער הכניסה ותעצור אותי. אבל שרון – הריבון – לא רצה לעצור אותי וגם לא רצה לתת לי להכנס. הוא פשוט חסם אותי בכח ואף דחף אותי יחד עם שוטר נוסף בשם יעקב גלבגיסר.

כשראו השוטרים שאני מתעקש על זכויותי ולא מתקפל לנוכח איומיהם המופרכים והבלתי חוקיים, הגיעו שלשה שוטרים נוספים באזרחי, שהודיעו לי כי אני מעוכב ושעלי לבוא עימם. סירבתי. אמרתי להם: כשאני מעוכב אני לא חייב לבוא איתכם. רק אם תעצרו אותי אני חייב לבוא, ואחד מהם אמר לי: טוב, אתה עצור. התחלנו במסע רגלי לקישלה, שלשה שוטרים באזרחי: משה כהן, דודו ודורון וגם אשתי, בתי, בני ועוד אזרחים טובים שראו את המחזה המוזר והחליטו להצטרף. בינתיים הגיעו אנשי תקשורת שהודענו להם על המקרה וריאיינו את אשתי. כאשר הגענו לקישלה הוכנסתי לחקירה, בה הואשמתי בנסיון לעלות להר הבית דרך שער המוגרבים. סירבתי, כמובן, לשתף פעולה עם החוקר, ולכל שאלה ממספר הטלפון והלאה עניתי שזו חקירה פוליטית ועיכוב פוליטי. באותו זמן בחדר סמוך שמעתי צעקות של חוקר על אחד הנחקרים ''תחתום כבר''.

הצעקות היו מאיימות ביותר וחששתי שחוקר זה, לפי סגנון עבודה זה, גם יכה את הנחקר. ובאמת, לאחר פרק זמן לא ארוך, שמעתי צעקות מחדר אחר: ''רופא רופא''. הצעקות היו של בחור שהכרתי רק לאחר מכן, אסף יפין מהישוב מורג. בחור זה הוכה על ידי השוטרים. הם עיקמו את ידיו ועתה הוא זעק לעזרה. אשתי וכל האנשים שעמדו מחוץ לתחנת המשטרה ראו דרך השער כיצד מוציאים ארבעה שוטרים את אסף מחדר חקירות, מפילים אותו על הקרקע, דורכים עליו ובועטים בו. לאירוע זה היה שותף, כנראה, קצין תורן בשם ''עזר'', שלדברי אסף הוא חנק אותו ובעט בו. אשתי התקשרה למד''א והזמינה באופן דחוף אמבולנס. במד''א טענו שהמשטרה אחראית ולדברי המוקדנית המשטרה הודיעה לה שאין אף פצוע. דבריה הנסערים של אשתי שכנעו את המוקדנית לשלוח אמבולנס. מאותו רגע שהשוטרים הבינו שמד''א מעורב השתנה היחס לגמרי. פתאום הגיע חובש משטרתי שניסה לדאוג לאסף, השכיבו אותו בחדר הסיור שם גם אני הייתי מעוכב. הגיע קצין לברר מה שלומו. אסף פונה לבית החולים בלי ליווי; הוא רק מעוכב ולא עצור, הסבירו השוטרים. בני, שחיכה לי בחוץ, ליווה אותו. לאחר בדיקות שוחרר אסף עם דו''ח רפואי המחייב חמישה ימי מנוחה.

בשלב זה אנו יושבים בחדר הסיור בקישלה. עציר בשם יאיר, ששברו לו את השעון, לקחו לו את המשקפים, הפלאפון ונעל אחת, קטין בן 14, אני ועוד שני מעוכבים. יחד איתנו השוטרת מרסלה ועוד שני שוטרים.

אני, כמובן, מנצל את הזמן לסדרת חינוך בנושא סירוב פקודה לפקודת הגירוש. ''אין מה לעשות; זה החוק וזה ענין של פרנסה'' נאנחת מרסלה. נכון, אני אומר לה. גם בסדום וגם בגרמניה הנאצית הכל היה חוקי. שם דרך אגב מי שלא ביצע את החוק לא הפסיד רק את פרנסתו אלא לפעמים גם את חייו אני מזכיר לה, ובכל זאת מי שמילא פקודות עמד לדין, כולל השופטים ששפטו לפי החוק. האם את תוציאי אזרחים תמימים וישרים מביתם בכוח, רק בגלל ששרון המושחת החליט? מרסלה מרכינה את ראשה ואני חושב לעצמי: אולי צריך לארגן עוד הרבה מעצרים ועיכובים; זה הזמן לעשות ''ניקוי ראש'' לשוטרים.

לקראת השעה 14:00 אני מודיע לשוטרים שהיות שבשעה 14:00 מסתיימות שלש השעות שהם רשאים על פי חוק לעכב אותנו, אנו בשעה 14:00 בדיוק קמים והולכים. מרסלה מחייכת. אין בעיה. יבוא קצין ויחתום על הארכת העיכוב. יפה, למדתי דבר חדשף רק קצין יכול לחתום על הארכת עיכוב.

השעה 14:00 מגיעה והקצין לא מגיע. מרסלה בטלפון בהול לאחד ממפקדיה: ''הם פשוט קמים והולכים, אני לא אעצור אותם, אין לי סמכות''. אנחנו מגיעים לפתח , אבל שם מחכה לנו השוטר עמנואל שמואל. הוא לא מכיר חוקים; הוא רק מכיר את המפקד שלו ולדעתו המפקד הוא מעל החוק. ''עד שהקצין שלי לא ישחרר אותך אתה לא הולך'', הוא אומר ונעמד לחסום את הפתח, מה שבעגה החוקית נקרא ''כליאת שווא''. ''אתה פועל בניגוד לחוק'', אני וחברי אומרים לו. ''מרסלה, תסבירי לו את החוק'', אני אומר ומרסלה מרכינה את ראשה בבושה, היא לא יודעת מה לענות.

פתאום מגיעה הישועה. אחד החוקרים, כנראה קצין העונה לשם יורם סולימאן, צועק להם מקצה החניון: תשלחו אותם אלי. יורם לבוש אזרחי, עומד על יד מיניבוס אזרחי קטן ומצווה עלינו לעלות לרכב.
מרגע זה אני נכנס למחזה הזוי, שאין לו שום פשר בעיני.

''מי אתה?'' אני שואל. ''האם אתה קצין? האם אתה מאריך את העיכוב או שאנו משוחררים?'' ''תעלה, אל תשאל שאלות'' הוא עונה לי בגסות. ''אני לא עולה לרכב אזרחי, ואני בכלל לא צריך לעשות מה שאתה אומר לי אם אינך מציג לי תעודת שוטר''. יורם אוחז אותי בכוח ומתחיל לדחוף. ''אל תתקוף ואל תכה'' אני אומר לו. ''עשיתי כל מה שאמרו לי לעשות לפי החוק, אתה פועל בניגוד לחוק. אני לא יודע בכלל מי אתה''. יורם בשלו, דוחף אותי בחזקה לתוך הרכב, דוחף עוד שניים, סוגר את הדלת ומתחיל לנסוע מחוץ לתחנה. ''אתה חוטף אותי'' אני מודיע לו, אני נוסע בניגוד לרצוני ברכב אזרחי עם אדם לבוש אזרחית שלא מוכן להסביר לי מה הוא עושה ולאן הוא לוקח אותי.


מלפנים השוטר משה כהן, מאחוריו בתי ואשתי. אני במרכז. על ידי בחולצה לבנה שוטר נוסף ובני בחולצה הירוקה מסתיר שוטר נוסף, בצעדה מהכניסה לכותל לעבר הקישלה.הרכב יוצא מחוץ לתחנה, אשתי ועוד חברים שנאספו נעמדים על יד הרכב. הכביש צר ומול יורם מגיע רכב גדול, ''הוא חוטף אותי'', אני צועק ''רישמו את מספר הרכב!'' יורם נכנס ללחץ, משלב במהירות לרוורס ונתקע בחוזקה בניידת משטרה שעומדת מאחוריו. ''סע קדימה'', הוא צועק על הרכב החוסם את דרכו, ולאחר שזה נוסע הוא נותן גז ונוהג בפראות לעבר שער יפו. ''לאן אתה חוטף אותנו?'' אני שואל ויורם לא עונה. אנו עוברים את שער יפו ומגיעים למחסום המשטרתי בכניסה לעיר העתיקה, שם מנסה לעצור אותו שוטרת; כפי הנראה הניידת שנפגעה מנסה להשיג אותו כדי לקחת פרטים. ''זה רכב משטרתי'' הוא צועק לעברה, עובר אותה וחונה לפני תחנת האוטובוס. הוא מוציא מכיסו שתי תעודות, מוסר לי אותן ואומר לנו ''תרדו''. ''חסרה תעודה'' אני מודיע לו, ''אנחנו פה שלושה''. ''תרדו, לא אכפת לי. תרדו!'' הבחור שיושב מאחור לוקח את התעודה ויורד, אני מכניס את התעודה לכיסי, וביחד עם יאיר שיושב לצידי תובע להחזיר לו את התעודה, את המשקפיים, את הפלאפון ואת הנעל שלקחו לו. ''תרדו ותבוא מחר לקחת את הדברים'' מתעקש יורם, ואנחנו בשלנו: ''לא, קודם תחזיר''. יורם יוצא פותח את הדלת ומושך בכוח את יאיר, אני צועק עליו ''מדוע אתה מכה?'', עוד פעם-פעמיים הוא מנסה בכוח, אבל חושש ואז מפסיק. לולא הייתי שם איני יודע כיצד היה מסתיים הסיפור. יורם נכנס חזרה לרכב ואחר כבוד מחזיר אותנו לתחנת הקישלה, משם חטף אותנו לנסיעה המוזרה שנסעתי מעודי. יאיר ואני נפרדים; הוא הולך לקחת את רכושו ותעודתו, ואני יוצא מהתחנה. עכשיו לאן? לכותל כמובן, להתפלל, שבשנה הבאה נהיה באמת חופשיים בארצנו.

הכותב הוא מנכ''ל ''מנהיגות יהודית''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


כשמו כן הוא
סתם אחד (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 12:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי ונזכרתי בנסיון פרטי שלי עם המשטרה. אבל בשלי לא היתה אלימות שוטרים ולא היו חטיפות. מצד שני אינך ''סתם יהודי'' כפי שאתה מציג את עצמך ואולי אתה מסומן ורשום בגלל ההשתייכות שלך.

כל מה שנכתב כאן על ידי לא מבטל את הצורך שתוגש תלונה על המקרה ותתקיים חקירה אמיתית (ואם ימצא בסיס לכתב אישום צריך שיעמדו האשמים לדין). בניגוד לי אתה תיעדת את העובדות.
_new_ הוספת תגובה



אלוהים אוסר עליך לעלות על הר הבית
סתם אחד (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 17:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחטאיך תגרום שואה לעם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



צדיק תמים - לא התכוונו אליו
רמי נוי (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 18:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פואה הוא מראשי המסיתים לעברה על החוק ולאי ציות במדינת ישראל

_new_ הוספת תגובה



צדיק תמים - לא התכוונו אליו
עמיש (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 18:58)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי שום רצון להגן על מר פואה, לא השתכנעתי שמדובר באיזה אדם תמים שהחליט להגיע לכתל לשפוך את צקון תפילתו בפני הקב''ה.
ועם זאת, המאמר הבא שכנע אותי שמשהו לא טוב מתפתח כאן:

_new_ הוספת תגובה



נקודת זכות למר עמיש
יאיר ש (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 19:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד לחסידים השוטים החדשים של מר שרון משמאל, הוא לא הפקיד את שיכלו בכספת וזרק את המפתח ( לפחות בינתיים...)
_new_ הוספת תגובה



המממ
יאיר ש (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 18:58)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אולי רמי, שוטרי ירושליים צריכים לעצור ולהכניס מכות גם לאיש הזה:

לא ככה?

אתה בתור שומר חוק דגול, בטח לא תתנגד שגם יוסי שריד ועמוס עוז יזכו לאיזה ביקור בית של החבר'ה הטובים ממגרש הרוסים , על קריאותיהם לאי ציות.

קרא את זה רמי, אולי תחכים קצת:

_new_ הוספת תגובה



צדיק תמים - לא התכוונו אליו
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 21:15)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נניח שאתה צודק ומר פואה מסית לעבירה על החוק.

הדרך לטפל בזה היא לאסוף עדויות, להעמידו לדין וכן הלאה.

השאלה היא אם אתה חושב שתיאורו את השתלשלות העניינים הוא שקרי.

אם אתה מצדיק את המתודה המשטרתית לטיפול בעושי צרות, הקורבן הבא עלול להיות מישהו שדעתו דווקא קרובה לדעתך. ומה תאמר אז?
_new_ הוספת תגובה



אני פשוט לא מאמין למר פואה על דיווחיו
רמי נוי (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 21:36)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פואה משתייך לארגון מנהיגות יהודית יורשיהם של ''זו ארצנו'' חבורה שהתמחתה בהתנהגות אלימה , ושמנהיגה הורשע בפלילים על מעשיו.

אחת השיטות של חבורה זו זה להתבכיין על ''אלימות המשטרה'' בעוד בפועל הם אלה שמפירים את החוק ומנסים לסכל על ידי הפרת החוק את החלטותיה החוקיות של הממשלה.

מר פואה מנסה ליצור מצג שווא של מדינת משטרה. לעניות דעתי המצב בפועל הוא דווקא הפוך. המתנחלים ושותפיהם מנצלים את ידו הרכה של החוק כדי להתעלל בערבים, להפר את הסדר, להקים אינסוף מאחזים בלתי חוקיים ולהתחמק מעונש אף על מעשי אלימות קשים, לרבות הרג חפים מפשע.
_new_ הוספת תגובה



אני פשוט לא מאמין למר פואה על דיווחיו
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 21:40)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה בעד להכניס מכות לכל אנשי „מנהיגות יהודית”?

או שמי שמקים מאחז לא חוקי ימתינו לו עם נבוט בכותל?

בשורה התחתונה – הוא נעצר ולאחר שהראה שהוא יודע לעשות צרות הוא גם שוחרר.

אם נעצר בדין, מדוע שוחרר? אם שוחרר כדין – מדוע נעצר?
_new_ הוספת תגובה



אינני בעד ''להכניס מכות'' לאף אחד
רמי נוי (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 21:54)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פואה עוכב לחקירה משום שהיה חשד סביר , לאור עברו , שהוא מתעתד לעבור עברה. הוא שוחרר מכיוון שלא היה יסוד מספיק לעוצרו.

מי שמקים מאחז לא חוקי, לא מחכים לו עם נבוא בכותל, אלא מזרימים לו תקציבים ממשלתיים, סוללים למאחזו דרכים , חשמל ומים ושולחים כוח צה''ל להגן על העבריין.

הציניות לא תטשטש את המציאות שבה עבריינים זוכים ליחס סלחני מדי לטעמי (וכפי שהראיתי במקרה של הרוצח שמעון אלקובי, לא רק עברייני הימין)
_new_ הוספת תגובה



אתה מוכן להחליט מהי עמדתך?
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 22:14)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה כאילו שני אנשים שונים כתבו את תגובתך.

נניח שהיה ''חשד סביר שהוא מתעתד לעבור עבירה''. ניחא. מדוע, אם כן, שוחרר?

אבל אתה אומר ש''לא היה יסוד מספיק לעוצרו''. כאן כבר הפסקתי להבין אותך. בפיסקה הקודמת עוד היה ''חשד סביר שהוא מתעתד לעבור עבירה''.
_new_ הוספת תגובה



בחייך...
רמי נוי (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 22:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מן הסתם כאשר התברר כל העניין של תוכנית ''רבבה'' להצית את הר הבית כעורבא פרח... קולבורציה של פסיכים בימין הקיצוני מהזן של פואה עם אמצעי תקשורת תאבי רייטינג.

אני מקווה, אם כי איני בטוח כלל, שכל איומי הימין על סיכול בכטי של החלטות הממשלה יהיו הר שהוליד עכבר
_new_ הוספת תגובה



בחיי...
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 22:57)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשעה 11 בבוקר נעצר מר פואה משום ש„רבבה” תכננו להצית את הר הבית.

בשעה 2 בצהריים גילתה המשטרה שאין כל כוונה כזו.

אני מסיר את כובעי בפני יעילות המשטרה, שגילתה איום שאיש לא ידע עליו ולאחר מכן גילתה שהאיום שאיש אינו יודע עליו אינו קיים.

כעת אני יכול לישון בשקט, ביודעי שעתידי מונח על כתפיהם של אנליטיקאים שלעומתם מחוויר הרקול פוארו.
_new_ הוספת תגובה



ועכשיו אחוד לך חידה יובל
רמי נוי (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 21:57)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי קורא לממשלת שרון בשם ה''שק''ץ''? (שמאל קיצוני)
_new_ הוספת תגובה



חידה קלה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 22:26)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פואה, כמובן: http://www.yesha.org.il/article-912289.html

האם יש קשר למה שאתה מנסה לומר?
_new_ הוספת תגובה



בוודאי - על מר פואה נאמר: ''טובל ושק''ץ בידו''
רמי נוי (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 22:39)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דוגמה לשיטתו של פואה
רמי נוי (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 21:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פואה מראשי מנהיגות יהודית - הארגון הכהניסטי המנסה להשתלט על הליכוד ולהפכו לתנועה משיחית קיצונית מגן , בניסוח דומה של גלגול עינים לשמיים על אוהד קמין.

תזכורת - קמין סולק מהליכוד על שאיים (בלשון עמומה אמנם) ברצח ראש הממשלה
בית הדין של התנועה השעה את אוהד קמין מחברותו בליכוד, לאחר שפרסם מאמר ובו איומים על שרון באתר האינטרנט של חטיבת ''מנהיגות יהודית'' בליכוד. מזוז החליט שלא להעמידו לדין

בית הדין של הליכוד השעה היום לאלתר מחברות בתנועה את הפעיל אוהד קמין, שפירסם מאמר שכלל איומים ודברי שטנה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, בטענה כי יש במעשיו חשד לעבירה פלילית.

פרס ומתמנכ''ל הליכוד, אריק ברמי, אמר כי ''מדובר בהחלטה חשובה, המהווה תמרור אזהרה לכל אותם גורמים קיצוניים שמצויים בפוליטיקה הישראלית ומנצלים בציניות את חופש הביטוי לדברי הסתה קשים''. לדבריו, ''במקרה הזה משמעותם פגיעה - פשוטו כמשמעו - בראש הממשלה''. ברמי אמר כי הוא מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה יתערב בנושא ויורה על חקירה פלילית נגד קמין.

קמין פירסם כמה ימים לפני המשאל בליכוד על תוכנית ההתנתקות מאמר שכלל איומים על שרון באתר האינטרנט של חטיבת ''מנהיגות יהודית'' הפועלת במסגרת התנועה.

היועמ''ש מזוז החליט אמנם שלא להעמיד את קמין לדין. בתשובה לשרה לימור לבנת, הבהיר מזוז כי במאמר נעשה שימוש בלשון עמומה ובביטויים שיש להם משמעות כפולה. בקול ישראל דווח כי היועץ סבור שקמין כתב דברים חמורים, שהם על סף העבירה הפלילית.

מה עשה פואה? באותה צורה של הטלת רפש במי שמגן על החוק והסדר הציבורי פרסם מאמר שבו טען שמנכ''ל הליכוד ואחד משופטי בית הדין לקחו שוחד, ושהשעייתו של קמין מהליכוד היתה בלתי חוקית ובלתי צודקת

עדותו של אדם כמר פואה שדעותיו נגועות בלאומנות קיצונית ופנדמנטליזם מסוכן, אינה אמינה עלי.

חזקה על המשטרה שהרחיקה מהר הבית מסית ומדיח שקיווה על ידי יצירת פרובקציות לעורר מהומות ואלימות כאלו שיסכלו את תוכניות הממשלה הזדוניות לדעתו.
_new_ הוספת תגובה



דוגמה לשיטתו של פואה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 14/04/2005 שעה 22:16)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל המשטרה לא הרחיקה אותו. לאחר ששוחרר חזר לכותל וביצע שם את זממו.
_new_ הוספת תגובה



לֹא פָּחוֹת מְרַתֵּק
אריה פרלמן (יום שלישי, 19/04/2005 שעה 22:58)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי צוֹפֶה בַּוִּכּוּחַ שֶׁמִּתְפַּתֵּחַ בֵּין יוּבַל לְרָמִי וְלֹא מַאֲמִין לְמַרְאֶה עֵינַי: רָמִי מְגַיֵּס אֶת ''רְבָבָה'', אֶת אֹהַד קָמִין, אֶת בֵּית הַדִּין שֶׁל הַלִּכּוּד, אֶת מַנְהִיגוּת יְהוּדִית (רַק גַּלִּילֵיאוֹ גַּלִּילֵי וְנָפּוֹלֵיאוֹן בּוֹנָפַּרְט הָיוּ חֲסֵרִים) וְכָל זֹאת בִּשְׁבִיל לְהִתְחַמֵּק מִן הַשְּׁאֵלָה מַדּוּעַ עֻכַּב, נִכְלָא וְנֶחְטַף אֶזְרָח יִשְׂרְאֵלִי יְהוּדִי בְּנִגּוּד לַחֹק עֵקֶב רְצוֹנוֹ לְהִכָּנֵס לְרַחֲבַת הַכֹּתֶל
_new_ הוספת תגובה



אין צרך להתמק מר פרלמן
עמיש (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 9:42)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פואה נעצר משום שארגון ימני איים להתפרץ להר הבית בניגוד לחוק ולהסדרים הקיימים.

האיום הזה עורר חשש חמור להתעוררות מהומות דתיות מסוכנות.
האנשים שנחשדו בכוונה להשתתף באירוע נעצרו ועוכבו ולאחר מכן למרבה הצער שוחררו.

יש הרבה התממות בשאלה על מה ולמה נעצר שור נגח.
_new_ הוספת תגובה



הגדרות מוזרות
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 18:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממתי מישטרת ישראל היא ''אירגון ימני''?

הגוף היחיד שהפיץ מעשיות בנושא היה מישטרת ישראל, שאפילו טרחה להביא לשם 3,000 שוטרים (האם אלה הם שאמורים היו ''לפרוץ'' להר הבית?)

כנראה שמחוסר תעסוקה אחרת החליטו לעצור מי שהוא. הפעם זה היה יהודי עם כיפה וזקן. בפעם הבאה זה יהיה לובש סנדלים וג'ינס מקרב יפי הבלורית והתואר.

אולי פעם זה יהיה מישמיש (אם יעלו על זהותו האמיתית . . .)
_new_ הוספת תגובה



התממום לא מוזרה
דוד סיון (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 18:42)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו כבר רגילים.
_new_ הוספת תגובה



עמיש (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 23:03)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא משנה כלל וכלל. סוף סוף עמיש
פרקש (יום חמישי, 21/04/2005 שעה 21:43)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקבל את העקרון של הצורך בביצוע עוצר ומעצר של חשודים עד לתום בירור עניינם.

יש לחזק את המשטרה ואת הצבא שעשיית העוצר, המחסומים והסגרים כל אימת שיש חשש להפרות סדר, מפגנים ומצעדים. ועל אחת כמה וכמה כשיש חשש לביצוע פיגועים.

חשוב ביותר לראות שגם השמאל הקיצוני מקבל ומסכים לדרך פעולה בלית ברירה זו.
_new_ הוספת תגובה



העיקרון שלך, פרקש, כלל לא מקובל עלי
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 21/04/2005 שעה 23:21)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סטטיסטית מספר המעצרים שבוצעו במדינת ישראל יחסית למספר המיקרים בהם הוגשה תביעה הוא מעל ומעבר חמקובל בכל מדינה תרבותית. אם תקח את מספר המיקרים שהסתיימו בהרשעה אז זו בכלל תהיה שערוריה.

חוקים נועדו להגן על האזרח מפני שרירות לבו של השילטון ולא לעשות ''חיים קלים'' לרשויות אכיפת החוק.

מערכת היחסים בין האזרח והשילטון איננה סימטרית. הפרקליטות או המישטרה אינן מסתכנות בשום הוצאה כספית מיותרת כשהן תופרות תיק (או טועות ב''תום לב'') לאזרח. להם גם לא מפריע שהטיפול בתיק נמשך חודשים ולפעמים אף שנים (זה אחד האמצעים בהם הם נוקטים לעתים תכופות כדי לשבור את החשוד). אזרח שמסתבך עם החוק יוצא בשן ועין גם כשבסופו של דבר הוא יוצא זכאי לחלוטין (ראה את מקרה אביגדור קהלני, ולו עוד היה מזל). אינני יודע מה הניסיון שלך עם עורכי דין והסחבת בבתי המישפט, אבל כל דוא''ל שלי עם עורך הדין שלי שאיננו בדיחה, עולה לי טבין ותקילין. והוא לא מהיקרים בשוק.

הבעיה האמיתית במדינת ישראל היא בכך שבתי המישפט מועלים בתפקידם ומקבלים בחינת ''כזה ראה וקדש'' כל לוקש שהמישטרה מוכרת להם. אזרחים נזרקים למעצר למשך שבועות, לפעמים גם חודשים, רק על סמך מילה של קצין מישטרה ש''יש ראיות''.

קציני מישטרה שנתפשים בשקרים בראש חוצות לא נענשים, ולעתים תכופות אף זוכים לקידום.

אינני מכיר את פואה נשוא ההודעה בפתיל כאן, ואינני יודע שום דבר על הרקע שלו, אבל בשום מדינה תרבותית ''כוונה'' איננה עילה למעצר. יתרה מכך, העובדה שבסוף היום האיש נשלח הביתה בלי שאפילו נפתח תיק, מראה יותר מכל שכל הסיפור היה מפוברק מלכתחילה. כשחושדים במי שהוא ברצינות יש מקום לבדיקה לעומק ולמעקב, אבל זה צריך להיות מה שהוא חמור במיוחד עם ראיות מוצקות מעל ומעבר כדי להצדיק מעצר בפועל. קיים המושג של ''עילה סבירה'' -- תרגום חופשי שלי למושג האנגלי Probable Cause -- שחייב להיות נר לרגליו של כל שופט לפני שהוא חותם על פקודת מעצר.

היום כל מיני מישמישים ושמאלנים אחרים לא מוטרדים כי כל המערכת פועלת באופן חד כיווני. אבל לא לעולם חוסן, יגיע היום שזה ישנה כיוון ואז נראה את כל הצדיקים האלה צועקים גוועלד כשיתחילו להשליך אותם למעצר על סמך ''יש חשד'' שאמר איזה קצין מישטרה חובש כיפה.
_new_ הוספת תגובה



פתאום כל מיני ברי-נרות דואגים
דוד סיון (יום שישי, 22/04/2005 שעה 8:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שפתאום אתה נזכר לדבר על זכויות האזרח...
מעניין איפה היית שאזרחים נורו על ידי רשויות החוק?
מעניין אם גם אז סיפרת על מה צריך להיות נר לרגלם
של האחראים על שלום הציבור?

מה שבטוח ''שהרווחת'' את ליטרת הבשר בהשמצות מכלילות לא רלוונטיות.

מעניין היכן היית כאשר רשויות החוק לא פעלו לפי העיקרון שהצגת (''חוקים נועדו להגן על האזרח מפני שרירות לבו של השילטון...'') נגד מעשים לא חוקיים מובהקים של המתנחלים?
מדוע אז לא נזעקת על זכויות הנפגעים?

נראה אם תתייחס לפחות לחלק מהשאלות כי יש לי עוד המון כאלו?
_new_ הוספת תגובה



דויד, אתה בטוח שאתה יודע על מה אתה מדבר?
ישראל בר-ניר (יום שישי, 22/04/2005 שעה 16:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מעניין איפה היית שאזרחים נורו על ידי רשויות החוק'' אתה יכול לציין מיקרה אחד כזה?
מיקרה בו ''אזרחים'' נורו ע''י רשויות החוק?

מה שאתה מכנה כ''מעשים לא חוקיים מובהקים של המתנחלים'' זו הפרחה של דברי הסתה חסרי שחר. מאחר ולגבי דידך עצם מעשה התנחלות הוא בלתי חוקי -- עמדה עליה אני חולק.
לפני שאתה משתלח בלשונך, כדאי שתזכור שעבור הפלשתינאים וכן עבור חוגים רחבים בקהיליה הבין לאומית (ביחוד בשמאל אבל לא רק בשמאל) כל יישוב יהודי בארץ ישראל -- ללא כל קשר עם מיקומו הגיאוגרפי, הוא ''בלתי חוקי''.

אפשר להתווכח אם היתה תבונה מדינית בהקמת ההתנחלויות, אבל באשר לעצם החוקיות, כל אחד מהמאחזים שהוקם ברשות או שלא ברשות הוא חוקי בדיוק כמו ההתנחלות בה אתה גדלת - גן שמואל.
_new_ הוספת תגובה



המשתלחים בלשונם?
דוד סיון (יום שישי, 22/04/2005 שעה 21:14)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמשתלח בלשונו, כמוך, שלא יתלונן אם יקבל דוגמה קלה ''למכותיו הוא''.

המעשים הלא חוקיים של אנשים מבין המתנחלים ידועים ברבים היטב - אפילו לך. מאחר שכאילו שכחת אני מביא כמה מהם כדי להזכיר לך:
1. מחתרת בת עין.
2. גניבת זיתים מעצים לא שלהם - מסיק זיתים לא חוקי (היה מאמר בפורום בנידון).
3. התפרעויות בשווקים והריסת דוכנים.
4. עשרות מאחזים בלתי חוקיים.
5. יש עוד ואם תרצה תוכל למצוא אותם.

אתה כאילו לא מכיר את המעשים הללו אבל זאת האמת.
התנחלות בלתי חוקית, כולם יודעים זאת, היה התהליך הראשי של ההתיישבות ביש''ע מאז מלחמת ששת הימים. אני מכיר את האנשים שעסקו בכך בעבר. אני מכיר גם את מהות התהליך החוקי.

עוד אמת: מפגין אחד לפחות (נגד גדר ההפרדה) נורה באש החיילים (שאמורים להגן עליו כדבריך....). איפה היית עם מחאותיך על מעשי השלטון באותם ימים?

------

''החוכמה'' להזכיר את תקופת הטורקים לא תשנה את האמת במסגרת המדינה היהודית בימינו אנו. אתה עושה זאת כדי להעיף את הביקורת על מה שקורה בימינו. אבל זה לא ממש יעזור לך.

הרי יש הבדל גדול ומהותי בין תהליך ההתנחלות לפני קום המדינה וזה שלאחריה - מאז 1967.
ההבדל הזה הוא בהחלט לרעת התהליך היותר מאוחר. התהליך המוקדם יותר נעשה בתיאום
עם המימסד היהודי ''הרשמי'' והתהליך המאוחר למרות עמדת המימסד היהודי הרשמי.

עצה: אל תעשה לאחרים מה שאינך אוהב שעושים לך. אל תאלץ אותי להזכיר בצורה שלילית את ההתנחלות בה אתה חי בימים אלו; זה לא ינעם לך.
_new_ הוספת תגובה



דויד, דבריך הם שטויות במיץ עם כל הכבוד.
ישראל בר-ניר (שבת, 23/04/2005 שעה 0:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''גניבת'' זיתים לא להם. נו באמת.

באשר לאותו סייען למחבלים שנורה בשעה שניסה להרוס את הגדר, לא מדובר באזרח תמים וגם לא ב''מפגין''. מדובר באדם שבמודע הפריע לצה''ל לפעול להגנת אזרחי ישראל ובכך סייע למחבלים מתאבדים לחדור לתחומי המדינה לביצוע זממם. הוא צריך להגיד תודה שלא נפגע יותר חמור. אם אני הייתי שם בשרות פעיל, הוא לא היה זוכה לספר על החוויות שלו.

כל מי שמסייע בפועל למחבלים לרצוח יהודים גם אם זה נעשה מהמניעים הכי יפים והכי מוסריים בעולם, מגיע לו כדור בראש ולא בתחת (תסלח לי על הביטוי).

אתה חי באשליה שהמיפעל הציוני הסתיים עם הקמתה של מדינת ישראל, ולא היא. אינני חושב שכל המתנחלים הם צדיקים גמורים, אבל הם רחוקים מאוד ממה שאתה עושה מהם. אם אתה באמת מאמין שיש כאן מקום לגזירה שווה ולהצדיק בכך את כל תעתועי מישטרת ישראל בזמן האחרון שיבושם לך.

ולסיום, השימוש במושג ''בלתי חוקי'' לגבי יישוב יהודי כל שהוא בארץ ישראל הוא עוול לשוני ממדרגה ראשונה שהיה צריך להיות בראש הרשימה של הפשעים המוגדרים כ''הסתה'' בספר החוקים של מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



השטויות הרגילות שלך
דוד סיון (שבת, 23/04/2005 שעה 8:27)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חי באשליה שהעולם נבנה על פי החזיונות שלך ומוסיף את ההיתממות הרגילה. איזה דמיון מפותח יש לך:
אזרח ישראלי שנורה בהפגנה הוא ''מסייע למחבלים לרצוח יהודים'', וזה שנעצר לכמה שעות הוא צדיק הדור הוא לא הפריע ולא מפריע לכלום. ממש כמו אותם צדיקי הדור, שגונבים ומחבלים בגידולי חקלאות לא שלהם, בדוכני שוק לא שלהם ועוד. כן גם גניבת זיתים והתעללות ברועים.

בעולם המעוות שלך יש כאלו שמותר להם לעבור על החוק ויש כאלו שאסור להם. אלו שאתה ''מתיר'' להם, הפלא ופלא פועלים כך בגיבוי השקפות פוליטיות בהן אתה תומך. איזה חוש צדק ''נבון''. אבל זה עוד לא הכל כי אתה דואג להבליט את הסתירה הפנימית של טיעוניך כאשר אתה מתלונן על רשויות החוק כי הן נוהגות לפי השקפת עולמך.

הרמזים שלך על מה שאני עושה מהמתנחלים הם מרושעים.

הרמזים שלך שמעשים לא חוקיים על ידי אזרחי מדינת ישראל בגבולות שלטונה הם ציונות היא לכל היותר בדיחה גסה.

אבל הדבר הכי הכי מצחיק, ולא מכובד, הוא שאתה מנסה ''להסביר'' את מהות המפעל הציוני למי שמגשים את עיקריו.
_new_ הוספת תגובה



אל תתמם דויד
ישראל בר-ניר (שבת, 23/04/2005 שעה 18:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אזרח ישראלי שנורה בהפגנה'' --- זו לא היתה ''הפגנה''.
זה היה מעשה חבלה שכלל הסתערות על הגדר ופרוקה, מעשה שנועד להקל על המעבר של מחבלים לתחומי מדינת ישראל.
דוגמה להפגנה זה כשרן הצרחן (כן, ההוא מהקיבוץ של אודי אדיב) צועד ברחובות ירושלים בראש אספסוף נושא שלטים ''פואד כמה ילדים רצחת היום''. זה גם כן גועל נפש, אבל זו הפגנה שמקומה יכירה במערכת דמוקרטית.
ברגע שה''הפגנה'' עוברת לפסי ביצוע שנועדו להפריע לצה''ל בביצוע משימותיו זו לא הפגנה, זה מעשה חבלה לכל דבר. המנובל שעשה את זה יצא בשן ועין כי בסך הכל קיבל כדור בתחת, הגיע לו הרבה יותר.
_new_ הוספת תגובה



היתממות מרחוק
דוד סיון (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 18:58)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו שהראש שלך חצוי יש יהודים שמותר להם לחבל, להפריע לכוחות הביטחון, לזרוק עליהם אבנים ועליהם לא יורים כי הם על הצד המרוח של הלחם. להם מותר לצעוד בשטחים צבאיים תוך תיחמון כוחות הביטחון, וגם לירוק עליהם. משום מה שום יריה לא נורתה.

כאשר ההפגנות הללו עברו לפסי ביצוע לא ירו. מקסימום עוצרים לכמה שעות במשטרה. אבל בר ניר הצרחן (כן ההוא מהקיבוץ של ההוא של הגולה), מתעורר וזועק רק כאשר עוצרים את המפריעים.

למרות עיוותים פה ושם, לפעמים על פי קווים פוליטיים, אני סומך על עבודת שירותי הביטחון. אתה לא.

חד צדדיות והיתממות? אמרנו כבר.
_new_ הוספת תגובה



דויד, במקום להרחיק לזמן התורכים
ישראל בר-ניר (שבת, 23/04/2005 שעה 20:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(ולא צריך להזכיר כאן לשם מה נועדה הרחקת עדות), כדאי שתסתכל אצלך בחצר האחורית. הישוב לידו אתה מתגורר, שדה בוקר, היה ''התנחלות בלתי חוקית'' לכל דבר. מה לעשות --- הוא הוקם כשמדינת ישראל היתה קיימת, לא בזמן המנדט וגם לא בזמן התורכים.

מאחר ובאותה תקופה הקמת יישוב לא במיסגרת אחת התנועות הקיבוציות היה בחזקת חטא בראשיתי, מתנחלי שדה בוקר נחשבו לכופרים בעיקר וכל העוסקים בנושא ההתיישבות, כולל הסוכנות שהיתה אמורה להיות גוף בלתי מפלגתי, ניהלו מילחמת חורמה נגד ההיתנחלות ה''בלתי חוקית'' הזאת.

אתה קצת צעיר מכדי לזכור את הפרטים, אבל אני הייתי שם וגם הכרתי מקרוב את ראשוני המייסדים -- קבוצה של כתריסר תמהונים שהחליטו להקים יישוב באמצע המידבר בלי החלטת ממשלה, ללא עזרה מה''מוסדות המיישבים'' וללא קבלת אישור מגוף כל שהוא. מעמדו של שדה בוקר השתנה בבת אחת ב 1953, כשבן גוריון פרש מראשות הממשלה והחליט להעתיק את מגוריו לשם. אז היישוב הזה הפך פתאום להיות ''חוקי'' ועלה על מפת ההתיישבות. אבל לפני כן?

בתקופה ההיא כל הנגב הצפוני והמרכזי היה שטח הפקר, וגם הנסיעה לאילת היתה כרוכה בהרבה סבנות (עד לפריצת מעלה העצמאות). הבדואים המקומיים לא התלהבו (בלשון המעטה) מהופעתם של היאהודים באזור. אני זוכר טוב מאוד איך טיפלו בבדואים אז. למתנחלים של ימינו יש הרבה מה ללמוד. אנחנו הוזהרנו באופן חמור ביותר לא לשתות מים מהבורות שהיו באזור, כי הגופות של בדואים שנורו (אז לא ירו בתחת אלא בראש) נזרקו לשם כדי למנוע את השימוש במים ההם ע''י בדואים אחרים (אתה יכול לכנות זאת ''לוחמה ביולוגית'', והסמרטוט וודאי ישמח לדבר על ''פשעי מילחמה''). ליהושוע כהן ז''ל, מי שהיה אז רכז הביטחון, היו הרבה סיפורים מעניינים. לימים הוא התמנה לשומר ראשו של בן גוריון. אהרונצ'יק, דמות ססגונית אחרת מבין המייסדים - מפ''מניק שרוף בדעותיו, היה שותף מלא למעשים אלה. אינני יודע אם הוא עדיין בין החיים, ואינני יודע גם אם יצא לך להכיר או לפגוש מי שהיא מבין דמויות המייסדים, אבל היית יכול ללמוד הרבה מההיסטוריה הקצרה הזאת על ''התנחלויות בלתי חוקיות'', על ''פשעים'' נגד הבדואים כשהם ניסו לפגוע ביישוב הצעיר וכו'. מה שמעניין במיוחד הוא שדווקא אחרי מדיניות ''היד החזקה'', היחסים עם הבדואים השתפרו לעין שיעור, ויהושוע כהן יכול היה להסתובב ללא נשק עם בנו הקטן שהיה אז בערך בן 10, והיה אורח קבע באוהליהם.

זה על קצה המזלג, אבל שוב אני חוזר, זה לא קרה בזמן התורכים.
_new_ הוספת תגובה



אז מה?
דוד סיון (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 19:15)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיפור על גיבורי שדה בוקר לא משנה דבר מהביקורת שלי. מי שפועל נגד החוק הוא למעשה פוגע במדינה גם אם הוא חלוץ (בראש המחנה הציוני) בעיני. החוק והפרוצדרות של אכיפת החוק לשמור על זכויות כל האזרחים ולכן צריך לכבדם וגם החלוץ צריך (אם הוא פעל בשנות ה-‏50 ואם הוא פועל היום).

מצפון לשדה בוקר הוקם לפני מספר שנים ישוב לא חוקי, מרחב עם שמו. המתיישבים הם צעירים מהמשפחה המתנחלת (אפילו ממשפחתו של חה''כ בני אלון). אם תבדוק תמצא שנעקפו הליכים והוא הוקם לפני כל האישורים. הכל בתמיכת המימסד האזורי והממשלתי.

ויש כמובן התנחלויות של בדואים בלי סוף (אני לא סופר אפילו את אלו שלא בנויים אבן) ואפילו להם לא הורסים...

אני חושב שזה לא בסדר.
_new_ הוספת תגובה



אתה רק מממש את חזונם של ''פורעי החוק''
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 13:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועל כך תבורך, מתנחל יקר שלי.
_new_ הוספת תגובה



העובדות לא מבלבלות אותך
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 14:26)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אולי מתנחל אבל מתנחל חוקי.
הבית שלי, על אדמת מנהל מקרקעי ישראל, נבנה כחוק, חובר לתשתיות (מים, חשמל ביוב, דרכים) וגם אוכלס על פי הכתוב בחוק.

אז הטענה שלך איננה במקום.
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק מה שאומרים גם דור שני
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 15:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ל''האחזויות הלא חוקיות''.

העובדות אף פעם לא מבלבלות אותי. תלוי מהי מידת חקירתך את ה''עובדות'' ואת העובדות.
_new_ הוספת תגובה



אתה כנראה קשה הבנה
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 19:15)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה קורא רמזים ומסיק מסקנות שגויות.
האם לא כדאי לשאול, לברר את העובדות, לפני הסקת מסקנות?

איך הבית שלי קשור לדור השני להיאחזויות לא חוקיות?
_new_ הוספת תגובה



עובדה ובלבול הם מושגים זהים אצלך
שקרפ (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 12:49)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אומר אי אמת בראש חוצות
רמי נוי (שבת, 23/04/2005 שעה 8:57)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בר ניר אומר :
השימוש במושג ''בלתי חוקי'' לגבי יישוב יהודי כל שהוא בארץ ישראל הוא עוול לשוני ממדרגה ראשונה שהיה צריך להיות בראש הרשימה של הפשעים המוגדרים כ''הסתה'' בספר החוקים של מדינת ישראל.

מאות יישובים הוקמו בניגוד לחוק, בניגוד להחלטות ממשלה, תוך גזל קרקעות פלשתיניות או ''קרקעות מדינה'' אותם לקחה לעצמה מדינת ישראל.

כל ממשלות ישראל וכל בתי המשפט הכירו בכך שאלו הם ישובים בלתי חוקיים, והתחייבו לפנותם.

טמחרתו של בר ניר היא, כרוב דבריו, שקר
_new_ הוספת תגובה



רמי, יש לך ערבוב מושגים רציני ביותר
ישראל בר-ניר (שבת, 23/04/2005 שעה 18:47)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'מאות יישובים הוקמו בניגוד לחוק, בניגוד להחלטות ממשלה, תוך גזל קרקעות פלשתיניות או ''קרקעות מדינה'' אותם לקחה לעצמה מדינת ישראל.'

הקמת יישוב או בניה ללא אישור היא עבירה אדמיניסטרטיבית שמגיע עליה עונש (קנס כספי בדרך כלל ולפעמים אפילו צו הריסה). השימוש במושג 'בלתי חוקי' אצלך ואצל תואמי החשיבה שלך, כלל לא מתייחס להקמת יישובים עם או בלי אישור או ''לפי החלטות ממשלה''. אצלכם החוקיות מתייחסת לעצם הנוכחות של יהודים, או יישובים יהודיים בחלקים של ארץ ישראל שאתם רואים בהם שטחים כבושים.

אתה בכוונה יוצר טישטוש כדי שקוראים שאינם מכירים אותך ואת דעותיך יאמינו שאתה באמת רק מתנכל ליישובים שהממשלה החליטה לפנותם, ושיישוב כמו מעלה אדומים למשל, שכרגע אין תוכנית לפנות אותו, הוא ''חוקי'' בעיניך. קצת כנות ופחות צביעות לא היו מזיקים לך לפני שאתה פולט את התואר שקרן לגבי מי שהוא אחר.

אני עוד זוכר איך שיקרת בראש חוצות לגבי ''מיסמך'' ג'נבה, כשכתבת כאן בפורום שהוא אינו מכיר ב''זכות השיבה'', בשעה שזה כתוב שם במפורש שחור על גבי לבן ונושא את חתימתו של ביילין. לדבריך קראת אותו ''כל הלילה'' ובכל זאת התעלמת ממה שכתוב בו.

''כל ממשלות ישראל וכל בתי המשפט הכירו בכך שאלו הם ישובים בלתי חוקיים'' אתה לא חושב שאתה קצת מגזים? טליה ששון ותנועת ''שלום עכשיו'' שסייעה לה בהכנת הדו''ח שלה עדיין אינם בחזקת ממשלת ישראל וודאי שלא ''כל'' ממשלות ישראל, והיא גם איננה ''כל בתי המישפט'' (למען הדיוק, היא גם לא בית מישפט אחד).

יישוב שהוקם ללא אישור איננו ''בלתי חוקי'' במשמעות שאתה מייחס לה.

לסיום, אינני עורך דין ואינני מתמצא בכל פרטי הפרטים, ואשמח אם מי שהוא יתקן אותי במיקרה שאני טועה, אבל למיטב ידיעתי אין במדינת ישראל שום חוק שאוסר על הקמת יישוב. יש כל מיני חוקים ותקנות בניה, ויש קרקעות ייעודיות (לשימוש ספציפי כמו חקלאות או גנים לאומיים), אבל עצם הקמת יישוב? לא שמעתי על חוק שאוסר את זה.
_new_ הוספת תגובה



ואולי יש לך סוף סוף תשובה לעניין
פרקש (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 9:56)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי להזדקק בעצמך לשקרים כדי להכפיש את בר-השיח שלך?
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק ישראל
פרקש (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 9:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שזה חוקי ולגיטימי להתנחל בארץ ישראל. מוזר עד מאוד שמה שיוצא מעיסקת הסרח של אוסלו הוא שאין ליהודי זכות להתיישב ר ק בארץ אבותיו, המקום היחידי עלי אדמות שהוא בחזקת יודנריין.

אז אנחנו צריכים להזכיר לכולם ולעוד על כך שבכל הסדר קבע כל התושבים, יהודים כערבים, יישאר על מקומם. שהרי רק זאת יבחן ויבטיח את השלום, אם אמיתי הוא.

מוזרה טענתו של דוד סיון האומר שההתנחלויות הן לא חוקיות, כי הממסד לא אישר או תמך בהן. מעניין אילו עיתונים הוא קרא בשלושים ומשהו השנים האחרונות?

אני מכיר יותר מהחלטה אחד של ראש ממשלה, שר בינוי, שר בטחון שאישרו התנחלות. אבל מה שמעניין הוא, שרק לאחר 67' הוא דורש את אישור ''הנהגת היישוב'' להתנחלויות.
הזרמת הכספים להתנחלויות, כדרך שהם מוזרמים לרשויות המקומיות ולקיבוצים, מאידה יותר ממיליוני מילים על הזיקה הזו.

לאחרונה אני שומע את הביטוי ''חוקי'' לצד ''לגיטימי'' כאילו הם באים להביע עומק אחד של הבנה והסכמה. כאילו ה''חוקי'' הוא מלשון חוק הכנסת, שבעבור אכילת ארוחת בוקר צריל לחוקק לי חוק המתיר לי לעשות זאת. ואולי יגיעו ימים בהם אעצר, כאשר שכנה תלשין עלי למשטרה שאכלתי ארוחת בוקר ללא אישור החוק שחוקקה לי הכנסת.

אבל אז אטען שאולי המעשה שעשיתי אינו חוקי בעליל, אבל בודאי שהוא לגיטימי. לגיטימי שפירושו שאינני מצפה שמישהו ירשה לי לעשות את המעשה הנכון הראוי לי. ושזוהי זכותי הטיבעית לאכול ארוחת בוקר בבייתי, בחלון פתוח, ולעזאזל השכנה המלשנית, המשטרה הטורדנית והכנסת הפרוצה. אני את שלי עושה בשל זכותי הטיבעית לארוחת הבוקר שלי.

קדימה להתנחל!
_new_ הוספת תגובה



מר דויד סיון, אתה מסיט את הויכוח
פרקש (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 9:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומסית כנגד כוחות הבטחון הישראלי ששוקדים על הגנתך מפני טרוף הטרור הערבי ובכל זאת לא מאבדים מצלם אנוש. אני אומר להם 'כל הכבוד!' שאני יכולתי לשרת ומשרת את אותם כוחות, שלא מאבדים את צלם האנוש אפילו במצבי קיצון מטורפים הנגרמים ר ק ע''י הטרוריסטים הערבים.

יחד עם זאת אני גם מקבל שיש לנהוג כלפי המתנחלים כפי שהמשטרה מתנהגת כלפי אזרחי ישראל כולם, כי הרי המתנחלים הם אזרחיה של המדינה. וכל מעשה אלימות בלתי חוקי של המתנחלים צריך להיות מטופל כדרך שהמשטרה מטפלת בענייני אלימות בתוך 'ישראל הקטנה'. כלומר, ע''פ חוק, ובסבירות. כל המקרים שתיארת כאן להוציא את ''1. מחתרת בת עין.'' הם עניינים שוליים שאינם מטופלים גם בתוך מדינת ישראל הקטנה. אז למה שיטפלו בהם כנגד המתנחלים?

הראית פעם משטרה שמטפלת בתוככי ישראל כנגד '' 2. גניבת זיתים מעצים לא שלהם - מסיק זיתים לא חוקי (היה מאמר בפורום בנידון). 3. התפרעויות בשווקים והריסת דוכנים.
4. עשרות מאחזים בלתי חוקיים. 5. יש עוד ואם תרצה תוכל למצוא אותם.''
כ-ל-ו-ם.

וזה לא בגלל שלמתנחלים יש עיניים חומות, תלתלים ויאות, אלא בגלל הסטנדרטים השווים בנהוגים פה ושם.

כל הפעולות הנעשות ע''י הצד השני, נחשבות לפעולות טרור או תומכות טרור, ומולן סף התגובה האלימה נמוך יותר. וזה טיבעי.

אני לא מקבל שהפגנת ''שלום'' אלימה כנגד הגדר (מה קרה שזה לא ''חומה'' אצלך?) ההפרדה היא פעולה חוקית. ומאחר שהאזור מוכרז כשטח צבאי סגור אסור למפגינים להתקרב לשם. וכבר אם הם מתקרבים אז אסור להם לגעת בגדר ובטח שלא להפילה או לקורעה. זו פעולה אלימה כנגד בטחון ישראל. ובמצב של הפרת חוק כזו, שיעדיה תומכי טרור והיא אלימה עד כדי סיכון חיי החיילים המאבטחים את העבודה, בהחלט יש סבירות גבוהה שתיפתח אש מאחד הצדדים. אש צה''ל המגן על החוק היא חוקית בהחלט ואש מחבלים מצד המפגינים היא בלתי חוקית בעליל.

* אתה מדבר על הבדל בין ההתנחלות לפני 48' לזו שאחרי 67' ומוצא בהם הבדלים. וטענתך כי לפני 48' הממסד תמך ולאחר 67' הממסד לא תמך בהתנחלויות. אז אתה מאחז עיניים, כי כל ההתנחלויות נעשו בברכת השלטון/הממסד, שתמך, שמימן, שסידר, שנתן קרקעות וכו'. אם כך, הרי לפיך, במידה וטענתי נכונה, הרי שהתנחלויות חוקיות בעיניך.

אבל משום מה אתה לא מדבר על ההתנחלויות שבין 48' ל-‏67'. הרי ישראל כבשה במלחמת השחרור שטח די גדול שלא היה בתכנית החלוקה מטעם האו''ם. והרי מי עוד קובע הילכות גבולות בעיניך זולת האו''ם ואומות העולם? בתקופה ההיא הוקמו עשרות רבות של ישובים, קיבוצים ומושבים בשטחי הכיבוש. במה שונים התנחלויות אלה מהתנחלויות 67' ואילך?

הרי גבולות הקבע עדיין לא נקבעו. אין לנו כתובה עם גבולות הכיבוש הלא חוקיים של 67', אז למה לא לתבוע סידור ראשון וסופי של גבולות חדשים ומוסכמים ע''פ האינטרסים של כל צד?

והאם זה איום סמוי????????????
''עצה: אל תעשה לאחרים מה שאינך אוהב שעושים לך. אל תאלץ אותי להזכיר בצורה שלילית את ההתנחלות בה אתה חי בימים אלו; זה לא ינעם לך.''

אני הייתי יכול לכתוב משהו דומה:
''עצה: אל תעשה לאחרים מה שאינך אוהב שעושים לך. אל תאלץ אותי להזכיר בצורה שלילית את הקיבוצים ותנועת השוה''צ בה אתה חי בימים אלו; זה לא ינעם לך.''

לכל מטבע שני צדדים, הצד המואר והחיובי והצד המוסתר, האפל והשלילי.................... אבל בגדול מפעל ההתנחלויות הוא מפעל אדיר וחיובי שהצליח מעל המשוער. כמו שמפעל הקיבוצים בזמנו הצליח וקיים את ייעודו. הבעיה היא שאז עמישראל היה מאוחד בדרך של ''שעל ועוד שעל'' ואילו כיום פסה האמונה ורבים מן הצד האחר הלכו לרעות בשדות זרים.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה קופץ
דוד סיון (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 19:30)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שלא קורא בעיון עשוי לא להבין מה שנאמר או נכתב. כך קרה לך, פרקש, גם הפעם.

כנראה שאינך מכיר את ההיסטוריה: הישובים הראשונים ביש''ע הוקמו לא בתמיכת המימסד ולא על פי מה שאומר החוק. זה שהקצו להם כספי ציבור ושירותים שונים לא משנה עובדה זאת. אז מהבחינה הזאת יש עשרות מאחזים לא חוקיים (תנסה לקרוא את הדו''ח שהזמין ראש הממשלה ותראה שדברי נכונים).

המעשים שהזכרתי הם עבירות לכאורה על החוק. כאשר יש מקרה או מקרים בודדים אז אולי אפשר לטעון על שוליות כאשר זה הופך לנוהג זה כבר לא שולי.

נסיונך להתערב במילים שביני ובין בר-ניר מבורך - אבל קודם כדאי לנסות להבין.
_new_ הוספת תגובה



אתה רומז שהתערבותו ותמיכתו של סגן רוה''מ
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 13:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושר החינוך יגאל אלון איננה מימסדית? אז הממסד מיהו?

אינני מקבל את הגירסה שמאחזים אלא לא חוקיים, משום שהממשל ובראשו ראש הממשלה דחפו את פרוייקט ''המאחזים'' כדי לזרז את מלאכת ההתנחלויות. ולצורך כך הוא אישר אותם, חלקם אושרו לתקציב משרדים ממשלתיים וכו'. מבחינת המתנחל זה היה חוקי לעילא ולעילא, כי ראש ממשלה ביקש, כיוון, תמך ובירך. לכן את השאלה של חוקיות או לא חוקיות עליך להפנות לראש הממשלה ולא לאף אחד אחר.

------------------------

אמירתך: ''נסיונך להתערב במילים שביני ובין בר-ניר מבורך - אבל קודם כדאי לנסות להבין.'' היא פטרונית ואינה יאה לפורום פתוח. גם הסקתך כאילו אינני מבין את דבריך סוגה בטעות, ואולי מן הראוי שתתבטא בדיוק גבוה יותר.
_new_ הוספת תגובה



המשתלחים בלשונם?
לוי (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 21:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העוולות והפעולות הבלתי חוקיות שאתה מונה חלקם לא היו ולא נבראו . אחרים תוכננו ובוצעו ע''י סוכני שב''כ אשר הופעלו ע''י פוליטיקאים כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהם .
_new_ הוספת תגובה



אגדות הקונספירציה חוזרת
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 6:39)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה אחת יותר מגובשת משלך:
מיכאל פואה הוא סוכן שב''כ והסיפור שלו תוכנן על ידי
פוליטיקאים כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהם:
להזכיר לנו שזכויות אזרח הוא מושג אוניברסלי חשוב
גם כאשר מדובר באיש ימין.

גם את ההתנחלויות החוקיות והלא חוקיות הקימו סוכני שב''כ,
אותם אלו שאחר כך ירקו על חיילי צה''ל וזרקו עליהם אבנים.
אחרת אי-אפשר להבין איך צה''ל לא מצליח להתגבר על פרשת המאחזים.

יש עוד אגדות על קונספירציות...
_new_ הוספת תגובה



אגדות הקונספירציה חוזרת
לוי (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 21:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נזרקו אבנים חביבי ספורים אלו הומצאו ע''י דוברי המשטרה וצוטטו ע''י התקשורת המכורה .
אגב מאן דהוא אשר תמונתו הוצגה בידיעות אחרונות מחזיק באבן ובכותרת נכתב שהוא השליך אבנים על השוטרים תבע את העיתון לדין על הוצאת דיבה והעיתון הודה שהתמונה לא צולמה בהקשר לעלילה .
_new_ הוספת תגובה



קביעת חוקיות ה''מאחזים'' נקבעת
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 13:30)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי זווית ההסתכלות עליה. למיטב בדיקתי מרבית ה''מאחזים'' הם בכלל חוקיים כי גורמי הממשלה המאשרים אישרו, מלפנים או בדיעבד, הזרימו כספים ואישרו תכניות בניה.

עניין עירוב ''סוכני שב''כ'' מפריע לי, כי לא היה ואין כדבר הזה. טענה זו נראית לי תמהונית ביותר, ובודאי שאינך יכול להוכיחה.
_new_ הוספת תגובה



קביעת חוקיות ה''מאחזים'' נקבעת
לוי (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 21:18)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבישי רביב היה הרוח החיה בפגיעה בדוכנים למשל . הוא הקים לפחות שלושה ארגוני טרור . קרא בבקשה את דוח שמגר .
_new_ הוספת תגובה



נו אז????
פרקש (יום שישי, 29/04/2005 שעה 1:00)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבישי רביב לא היה איש שב''כ.
_new_ הוספת תגובה



נו אז????
לוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 12:25)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרקליטות סגרה כ-‏20 תיקים לאבישי רביב לפי הוראות השב''כ . מציע לך לעיין בדו''ח ועדת שמגר .
עד היום מקבל רביב דמי לא יחרץ מהשב''כ וכן שרותים שונים . שומרים עליו שלא יהיה מתוסכל . הסיפור שלו שווה מספר בעל 7 ספרות בדולרים על כן מגוננים עליו ושומרים עליו כעל אתרוג .
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל גדול
פרקש (יום שישי, 22/04/2005 שעה 10:50)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין מעצר, סגר, כליאה ולבין תפירת תיק. הראשונים פועלים במסגרת החוק ובמצבים קיצוניים. והשני זו חריגה מהחוק והפרתו.

לכוחות הבטחון אין לעיתים דרך יעילה יותר מאשר לבצע סגר/מעצר וכו' כדי לייצב את המצב ולכן ישנה חשיבות גבוהה שמהלכים אלה יינתנו להם ע''פ חוק. בשטחים הפעלנו את הכלים האלה באופן רחב ומקיף וסביר שהם עזרו לנו לעצור את הטרור מחד ולפגוע ביחעדים לחיסול/מעצר מצד שני.

גם בענייני קיצוני הימין או השמאל צריכים לנהוג לעיתים נדירות (ביחס ישיר להתגברות פעילותם, שכרגע היא מינימלית, נניח בהשוואה לפעילות הטרור הפלסטיני - ולא שאני משווה מוסרים בין השניים, אלא רק מבצעית, בעיני המשטרה) באופן דומה. אם גופי ההערכה המודיעינית בישראל מעריכים שהר הבית הוא מוקד לחיכוך ולפריצת מלחמת טרור חדשה בשל פעילות קיצוני ימין, הרי שמוטל על המשטרה ועל השב''כ לסכל פעילות זו. מחיר היציבות ושמירת השקט הוא כה גבוה וחשוב שלעיתים יכול להיווצר שאדם בודד נפגע באופן סביר ויחסי מפעילות זו. שום דבר לא קרה לדמוקרטיה, ואולי היא אפילו הצליחה שוב להגן על עצמה.

מנגד אני רואה למשל את השתתפות ''אנשי השלום'' היהודים בהפגנות המחאה האלימות שלהם נגד הגדר כהפרה דומה שבעבורה רשאי הצבה להכריז על סגר ולעצור את המתפרעים המפריעים למלאכת הצבת הגדר. הייתי מעוניין שעמיש, המשתתף לעיתים בהפגנות כאלה ודומות יתן דעתו על כך.

בתי המשפט הולכים ומשפרים את התמודדותם מול דרישות כוחות הבטחון וכל עניין ופעולה בטחונית עוברים בדיקה ובקרה מבצעית ומשפטית בטרם הוצאתם לפועל. צריך לברך על כך משום שמהמפקדים והמנהיגים נדרש שיקול דעת נוסף בטרם מימוש פעולות הגנה אלימות.
_new_ הוספת תגובה



הצבה=הצבא
פרקש (יום שישי, 22/04/2005 שעה 10:53)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נחטף ונכלא בניגוד לחוק?
רמי נוי (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 18:45)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיגיש קבילה למחלקה לחקירות שוטרים לא ל''ארץ הצבי''

מר פואה הינו בחזקת ''שור מועד'' וכן טוב עשתה המשטרה שהרחיקה אותו מהמקום בו צפתה פרובוקציה של הימין בראש חודש ניסן ..
_new_ הוספת תגובה



נחטף ונכלא בניגוד לחוק?
לוי (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 20:04)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המח''ש הוא אחד הגופים המושחתים ביותר במדינת ישראל . נאשמי מעץ הוכו באחזריות במשך שבועות . הם התלוננו על כך והמחש המנוול והנבזה לא עזר להם . לבסוף הם הודו במה שהכתיבו להם .
שים לב אף אחד מהנבלים אשר השתתפו במעשה הנבלה לא נענש אלא קודם בדרגא . בדומה לאלו אשר התעללו בברנס בנערים הערביים אשר הואשמו ברצח שייחט וכו' וכו' .
סדום היתה נאורה ביחס למערכת האכיפה הישראלית . מכיוון שהשופטים לא אידיוטים והם רואים שעומד בפניהם נאשם חבול ולא עושים כלום הרי הם חלק מחבורת המנוולים .
_new_ הוספת תגובה



מח''ש לא היתה קיימת בזמן פרשת מע''צ
רמי נוי (יום חמישי, 21/04/2005 שעה 10:02)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל למה לבלבל אותך עם עובדות...
_new_ הוספת תגובה



מח''ש לא היתה קיימת בזמן פרשת מע''צ
לוי (יום חמישי, 21/04/2005 שעה 14:02)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המחש הוקם כדי ליצור את הרושם שהתלונות נבדקות ע''י גוף בלתי תלוי . עד אז היא היתה מחלקה בתוך המשטרה . בעקבות בקורת צבורית הפרידו אותה כביכול מן המשטרה והכפיפו אותה לפרקליט המדינה . בדיעבד התברר שרבים מן העובדים היו שוטרים לשעבר או שוטרים אשר חזרו אח''כ לשרת במשטרה .
במקרה של נאשמי מעץ המשטרה טענה בבית המשפט שהנאשמים הם אשר חיבלו בעצמם והשופט המנובל קיבל זאת ללא ערעור .
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
לוי (יום שישי, 15/04/2005 שעה 8:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שהנקודה הקריטית אינה מי הוא מיכאל פועה .
הבעיה היא שבמשטרה ובמערכת המשפטית הושרשה תרבות של שקר וכזב . לצערי אני מבחין בסימטומים של שקר וכזב גם בבתי המשפט .
פואה בקש להכנס לרחבת הכותל פעולה לגיטימית לחלוטין . הקצין שמנע ממנו לעשות זאת השתמש בתחבולת רמיה וכן שאר ערימת השוטרים שהצטרפה לחינגה .
הקצין והשוטרים היו בטוחים שהם מצילים את המדינה מאסון נוראי . הם חשבו כך כי זיבלו להם את השכל . אותו תהליך של אימוץ תרבות שקר וכזב הביא להרשעתם של ברנס , עזריה , סולימאן (רצח קיקי ) וכמעט גרם לשני נערים ערביים להיות שפוטים למאסר עולם על רצח החייל שייחט . זו היא אותה תרבות אשר יצרה את מעשה הנבלה של הרשעת חבורת מע''ץ . מי יודע כמה מאות ואלפי חפים מפשע הורשעו על לא עוול בכפם .
תרבות השקר והכזב נתמכה ונתמכת ע''י היועצים המשפטיים לממשלה, פרקליטי המדינה והשופטים לדורותיהם. עובדה היא שגם אותם בודדים במערכת האכיפה אשר מעשי הנבלה שלהם הוכחה לא נענשו אלא קודמו בדרגה ותפקיד . כמה מהם זכו לשת אפילו בבית המשפט העליון .
בהקשר ההתנתקות . המשטרה עצרה אנשים כרחוב רק מפאת חזותם היהודית . נוסעי אוטובוסים נכלאו באוטובוסים והוסעו בנגוד לרצונם הרחק מהמקום אליו רצו להגיע . במקרים הנ''ל ובאחרים אותם אזרחים לא עברו שום עבירה . במדינות הוגנות לא מתעמרים באזרחים אשר לא עברו על החוק .
אותה משטרה נבזית ושקרנית מכה באכזריות , וקיימות תמונות בו נראים שוטרים דורכים על בטנו של אזרח , על ראשו , על לחיו , על חזה וכו' . כהשלמה , דוברי המשטרה מפרישים הודעות שקריות לתקשורת .
(משום מה התקשורת מסרבת להפיץ תמונות אלו )למרבה הצער התקשורת הישראלית אמצה קו אנטישמי ברור והיא משתפת פעולה עם חבורת הפשע . המח''ש במקום למלא את תפקידו עושה כל מאמץ לטשטש את העובדות ( ועדת הכנסת דנה בנושא לא בהקשר של המתנחלים ומתחה ביקורת חריפה על המח''ש והמשטרה ) בעצם מי שהיה צריך להכנס לעובי הקורה הוא היועץ המשפטי לממשלה אך הוא מועל בתפקידו .
אילו היה משקיע חלק קטן ממאמציו בדריסת המתנחלים , ברדיפת סוחרי הנשים , מן הסתם ההסחר בנשים היה נעלם מזמן . אילו השוטרים היו רודפים אחרי כל סרסור כמו אחרי כל חובש כיפה הסרסורים היו עוברים למדינה אחרת .
הבעיה היא השחיתות המופלגת של מערכת האכיפה הישראלית .
הדג מסריח מן הראש .
_new_ הוספת תגובה



דומני כי יש איזה סעיף המגדיר
עמיש (יום שישי, 15/04/2005 שעה 9:30)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כעבירה גם את התכנון של מעשה עבירה. (כגון תכנון רצח, תכנון פיגוע חבלני וכו'). כך שאם מישהו נעצר בדרכו לביצוע פשע לאחר שתכנן אותו הוא בעצם עבריין או חשוד בעבירה.
נראה כי לאחרונה יש הצדקה לחשוד באנשים מסויימים על כוונותיהם לבצע עבירה ויש הצדקה לכאורה לעצור אותם בטרם יפשעו או יעברו את העבירה המתוכננת.

יתכן בהחלט כי הסיפור כאן שייך לקטגוריה הזו.
_new_ הוספת תגובה



דומני כי יש איזה סעיף המגדיר
לוי (יום שישי, 15/04/2005 שעה 10:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה חשוד ?
בא איזה נוד מצהיר שאני חשוד ועוצר אותי . או יותר גרוע משקר ומרמה , מעלים ראיות וממציא ראיות .
חביבי למצב זה הגיעה מדינת ישראל .
עיון בפסקי דין מלמד ששוטרים משקרים , מעלימים ראיות ומפברקעם ראיות ואין מי שקורא אותם לסדר .
במדינה מסודרת לא עוצרים אדם מפני שהוא דובר רוסית וכל הרוסים שייכים למפיה .
לא עוצרים או מכים אתיופי מפני שידוע שהם פרימיטיביים .
לא עוצרים חובש כיפה מפני שעמיש החליט שכולם פושעים וכן הלאה וכן הלאה .
שים לב מה קורה עם כנופיות המפיה בישראל אז מספרים לך שאין ראיות .
כאן אין כלום ועוצרים . כי המשטרה והפרקליטות הם מושחתים פוליטיים והם מגובים ע''י התקשורת היועץ המשפטי ופרקליט המדינה . ובמידה מסוימת ע''י השופטים .
_new_ הוספת תגובה



לא יודע מה זה חשוד
עמיש (יום שישי, 15/04/2005 שעה 12:24)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמואשם ועדיין לא הועמד לדין הוא חשוד, מי שהועמד לדין ועדיין לא הורשע הוא נאשם ומי שהורשע הוא עבריין.
והגורם האחרון שאני בא להגן עליו הוא המשטרה, מייד אחרי פואה שגם עליו לא בא לי להגן.

מאידך, ההשחתה היא לא פוליטית אלא כתוצאה מטפשות, חוסר משאבים, חוסר יעילות, מוסר ירוד וכיוצא באלו.
_new_ הוספת תגובה



לא יודע מה זה חשוד
לוי (שבת, 16/04/2005 שעה 20:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השחיתות , השקר והכזב מובנים בכל מערכות האכיפה בישראל .
הפרקטיקה היא לשקר , לרמות , בידוי ראיות , הסתרת ממצאים וכו' וכו' .
_new_ הוספת תגובה



לא יודע מה זה חשוד
לוי (יום ראשון, 17/04/2005 שעה 6:50)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא , איני סבור שמעשי הנבלה הסידרתיים הם תוצאה של טיפשות . איני חושב שהפרקליטים היועצים המשפטיים , הפרשנים והפוליטיקאים הבוחשים במדמנה טיפשים . אני בדעה שהם מושחתים .
חוסר משאבים הוא ביטוי למדיניות . המשטרה אינה פועלת בנחרצות כנגד הסחר בנשים כי לפוליטיקאים אין ענין בזה . יש להם ענין בהתנתקות ומיד הזרימו 350 מיליון למשטרה לפרויקט .
שקר וכזב זו יוזמה פרטית , אינה מתוקצבת .
_new_ הוספת תגובה



מְרַתֵּק
אריה פרלמן (יום שלישי, 19/04/2005 שעה 22:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מִסְמָךְ מְאַלֵּף. מַצִּיג אֶת הַמִּשְׁטָרָה וְאֶת הַשִּׁלְטוֹן )מֵאַחַר שֶׁהַמִּשְׁטָרָה פּוֹעֶלֶת בְּהֶתְאֵם לְ''רוּחַ הַמְּפַקֵּד''( - בְּשִׂיא עֲלִיבוּתָם.
_new_ הוספת תגובה



מְרַתֵּק
לוי (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 7:55)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מרתק אלא מחליא .
הסיפורים הם רבים מדי .
אוטובוס מלא נוסעים רובם מבוגרים ללא כל מטען מחשיד נעצר , תעודות הזהות של הנוסעים נלקחו מהם והם לא הורשו להכנס לתחומי הקו הירוק .
איזה קצין משטרה הסביר בועדת הכנסת שהיה מידע סודי שהם מתכוונים לפשוע .
מר ניצן מן הפרקליטות הסביר שכולם רגישים לזכויות האדם . מן הסתם יתמנה בקרוב לשופט בבית המשפט העליון כאות הוכרה על תיכמוניו . זבל .
סליחה ,זבל הוא חומר שיש בו תועלת אפשר לזבל בו שדות וכרמים . קקה הוא התאור המתאים כי הוא מפיץ מחלות .
_new_ הוספת תגובה



מה יום מיומיים?
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 1:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכל מי ש''מיתפעל'' מסיפורו של פואה, ובמיוחד לכל אלה המשוכנעים ש''זה הגיע לו'' ושמישטרת ישראל פעלה כשורה (דויד סיון, רמי נוי, וכל שאר המיש מישים), אני מציע לקרוא את כתבתו של יאיר שפירא ב''מקור ראשון'' מיום 22 לאפריל:

זה אולי יפקח להם קצת את העיניים לגבי התנהגות מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מה יום מיומיים?
פרקש (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 10:22)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מישמיש כלל וכלל כי בן חורין אני וצריך לעשות הפרדה בין מקרה פואה לבין מקרה כרמון-ג'ודי-ניר-מוזס-שלום.

כמו שאמרתי לשמטרה היתה זכות וחובה לבצע סגר סביב הר הבית כדי למנוע התלקחות מיותר. וגם אם מר פואה נפגע, אז פגיעתו אינה משמעותית (וחוץ מזה שהמשטרה כהרגלה היתה קצת שלומיאלית בטיפול בו.... אבל מה לעשות, זו המשטרה היחידה שיש לנו. לכל היותר צריך לשפרה).

במקרה כרמון-ג'ודי-ניר-מוזס-שלום יש חשד לכאורה לשחיתות מערכות (משרד הפנים ו''ידיעות אחרונות'') ולהעלמת עין של עיתונים אחרים. אם כי זכורני במעומעם שעניין זה נכתב בעיתונים בזמן שנחשף והתחילה בדיקת המשטרה. אבל מוזר הוא שהמשפט עכשיו לא קיבל שורה בעיתונות ואף לא דווח בטלויזיה או ברדיו, למיטב ידיעתי.

אינני חסיד של של עיתונאים כגילת ודומיו שחושבים שהם באים לנקות את העולם, אבל עושים מעשי זימה וכחש בעצמם. ואינני יודע אם כרמון היא טלית שכולה תכלת. אבל מן הראוי היה שהעניין ידווח חדשותית ללא נקיטת עמדות וללא שיקוץ הצד האחר שבסיפור.
_new_ הוספת תגובה



מה יום מיומיים?
דוד סיון (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 19:43)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע לכל אלה המשוכנעים (ישראל, פרקש, ברי-נרות וכל השאר) שזה הגיע לו ושמשטרת ישראל פעלה כראוי שיפקחו עיניים ויתפכחו לפני שהם שוגים שוב.
_new_ הוספת תגובה



וכי למה אתה עושה לי זאת שוב?
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 13:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא קורא את דעתי בעניין בו אתה מבקר אותי?
תגובה 58309
הרי טענתי לכל אורך הפתיל הזה שבעיניין פואה המשטרה נהגה נכון, בנסיבות הזמן והמקום.
_new_ הוספת תגובה



מי שעשה לך זאת זה בר-ניר
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 14:34)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא דחף את שמי לרשימה מופרכת כאשר הוא יוציא את שמי אדון על איך לשחרר את השם ''פרקש'' (ישנם עוד כמה פרקשים בעולם....).
_new_ הוספת תגובה



ומה כתוב שם?
רמי נוי (יום שני, 25/04/2005 שעה 1:40)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאשת שר החוץ נתבעת על הוצאת דיבה בבית המשפט ושהענין לא מדווח בידיעות אחרונות? זה מצביע על מה בדיוק?

או שמא כבילתו באזיקים של עורך דין שגנב כספים מלקוחותיו?

תפסיק לאחז את עינינו בשטויותיך מן הנכר מר בר ניר
_new_ הוספת תגובה



כרגיל, שבר-ניר שם לב רק לחצי הכוס
דוד סיון (יום שני, 25/04/2005 שעה 7:23)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אופייני לך רמי שקראת רק את החצי הראשון
ישראל בר-ניר (יום שני, 25/04/2005 שעה 21:09)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של המאמר וישר קפצת.
תקרא גם את החצי השני שהוא העיקר, בו מפורטת השיטתיות בה מישטרת ישראל מפירה את החוק והעבריינים אינם נענשים.
לשיטתך, כל הפרת חוק היא כשרה למהדרין כשהיא מתבצעת נגד חוגים שאינם תמימי דעים עם רעיונות ההבל שלך. אתה גם רואה את עצמך כפוסק הלכות לגבי מה חוקי ומה לא חוקי ובאלו אמצעים יש לנקוט על אותן ''הפרות חוק'' שאתה החלטת שהן קיימות.
לא יזיק לך להכיר קצת במגבלות שלך ולהבין שלא כל מה שנראה לך גם נראה כך גם לאחרים. יש רבים וטובים ממך שיש להם דעות שונות, ולמרות שייתכן שהם טועים (אפשרות שלגביך כלל לא קיימת), יש להם הזכות המלאה להביע את דעתם ולהפגין למען דעתם בלי שהמישטרה תתנכל להם.
ואני חוזר שוב על מה שאמרתי על דבריך --- הגדרת ההתנחלויות כ''בלתי חוקיות'' היא הסתה במלוא מובן המילה, גם אם אתה באמת מאמין בזה (מה שיש לי ספק רב, כי אינני חושב שאתה עד כדי כך טיפש).
_new_ הוספת תגובה



''גועל נפש אחד גדול'' למה אתה
רפי אשכנזי (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 22:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא פונה ישר למח''ש, למפכ''ל, לשר המישפטים, ולזכויות- האזרח? הכוונה לפנות לכולם במקביל, בלי הנחות עם כל השמות שיש לך ביד, זה הכי חשוב! לשר המישטרה, חבל על הזמן, הוא כנראה מגבה את כל הברדק הזה...
אינני מכיר את ה''ה פואה ואינני מתעניין בכל מיני זימזומים מסביב אודותיו. הסיפור מזכיר יותר מדי את הנעשה אצל איינדה בצ'ילי בזמנו ובארגנטינה בתקופת שלוט הקצינים. גועל נפש אחד גדול, ממש בושה!
חג שמח לכולנו
_new_ הוספת תגובה



''גועל נפש אחד גדול'' למה אתה
לוי (יום שני, 25/04/2005 שעה 21:04)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העלו פה מגוון רחב של נושאים אולי יהיה לי זמן להתיחס לכולפ .
אני מציע לא להתלהם .

ביחס לשיטת העבודה של המשטרה והתביעה כדאי לשים לב לטיפולה ברצח הנער בחדרה נדמה לי שיחטמן .
מי שגילה את הגופה היה אזרח תמים שומר חוק . למשטרה לא היה קצה חוט והוא נעצר עם הרבה הארכות נדמה לי שלוש או ארבע מעצרים מחודשים בכל פעם הוקם צוות חוקרים חדש . המשטרה טענה שיש לה מידע חסוי . היא השתמשה בטיעון זה מספר פעמים והצליהה בטענת שווא זו לעצור אותו כל פעם מחדש .
אחרי שנמצאו הרוצחים הורשעו וכו' ,בקש האזרח שהתעללו בו במשך שנים לקבל לידיו את המידע החסוי . הפרקליטות סרבה הוא הגיש בגץ ואיני יודע מה עלה בגורלו .
לא מדובר במתנחלים ומפגינים מכל סוג שהוא .
חביבי זו משטרה ופרקליטות מושחתים .
כאמור אם יהיה לי זמן אתיחס לנקודות נוספות .
_new_ הוספת תגובה



השערוריה האמיתית היא
ישראל בר-ניר (יום שני, 25/04/2005 שעה 21:25)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שהפרקליטות סרבה להראות לאזרח החשוד את ה''מידע החסוי'' (אולי יותר נכון לאמר ה''מידע המפוברק''?). השערוריה היא בכך שגם לשופט לא הראו את המידע הזה, והוא פשוט העדיף לחתום על צו המעצר על סמך מילה של המישטרה ולא להתעמת עם המישטרה/פרקליטות.

לשיטתו של רמי נוי זה בהחלט תקין כי ייתכן שבכל זאת היה איזה קשר פוטנציאלי בין אותו אזרח לבין ההתנחלויות ה''בלתי חוקיות'', ומה שבטוח בטוח --- קודם כל נזרוק אותו למעצר.

בעיני הפרקליטות/מישטרה במדינת ישראל הכלל הוא שכל אזרח הינו בחזקת אשם אפילו אם הוא זוכה בדין, ואם אין הוכחות נגדו, על אחת כמה וכמה, כי אם אין הוכחות משמע שהוא השמיד אותן.
_new_ הוספת תגובה



על מה אתה מדבר? מה אתה מלהג?
רמי נוי (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 8:45)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בין רוצחיו של שיחטמן לבין התנחלויות בלתי חוקיות?

במקרה הנ''ל הוציא השב''כ בלחץ פיזי הודאה ממי שלא עשה את המעשה.. מה הקשר לענין שלפנינו?
_new_ הוספת תגובה



סליחה שמו היה שייחט ולא כפי שאמר
רמי נוי (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 8:48)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודמי והעתקתי מבלי משים
_new_ הוספת תגובה



טעות על טעות
עמיש (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 17:15)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודמך ערבב בין רצח הנער אסף שטיירמן בכפר סבא לבין אולג שייחט
האם לא הגיע הזמן שאנשים יעשו סדר בראש שלהם בטרם יתחילו ללהג?
_new_ הוספת תגובה



טעות על טעות
לוי (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 20:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ערבבתי בין שני המקרים. לא זכרתי את שמו של אותו נער אומלל אשר נרצח באכזריות ללא סיבה . באותו הקשר בוצע עוד מעשה נבלה של הפרקליטות היא שחררה מאשמה ומעונש קרובת משפחה של איזה סמלני מחורבן בתואנת שווא של עדת מדינה .
מי יודע? אילו טרטרו את אותו אזרח עוד שנה שנתיים והיו מחזיקים אותו במאסר עוד כמה חודשים נוספים מן הסתם היה גם מודה ברצח ארלוזרוב ואלי גם ברצח ישו .
אני מסכים שהשופטים שותפים לעשי הנבלה הסידרתיים .
מערכת הבנויה על שקר וכזב סופה שתסאב את כל האירגון ואת כל המדינה . זה הקשר למקרה של פואה .
_new_ הוספת תגובה



שקרים עלובים
עמיש (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 21:37)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערבבת גם ערבבת. וגם באותו אירוע היו חשודים שנעצרו ושוחררו במשך חדשים ארוכים של טרטורים אבל הם לא הודו.
הקשר המרוחק בין רפי רשף ועדת המדינה לא היה קשור כלל לאוילות שבחתימת הסכם עד מדינה אלא לכשלון של החקירה שלא הותיר ברירה אלא לחתום אתה על ההסכם או לשחרר את כל הרוצחים.
למרות הבחילה זה נראה לי עדיף.
_new_ הוספת תגובה



שקרים עלובים
לוי (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 23:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שים לב בתגובתי הראשונית ציינתי שמדובר בחדרה . אי לכך לא ערבבתי .
רוב המעצרים במדינת ישראל הם בלתי חוקיים ושל אנשים אשר לא חטאו ולא פשעו . הפושעים אינם נעצרים .
_new_ הוספת תגובה



לא רק שהתבלבלת בשם אלא גם בעיר
עמיש (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 23:14)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור שרוב המעצרים הם של אנשים שלא פשעו, 90 אחוזים מן הנעצרים כחשודים לא מורשעים לבסוף (או שלא מוגש נגדם כתב אישום). המשטרה מרבה לעצור במקום לבצע עבודות בילוש וחקירה, הן משום האימפוטנטיות והן משום המחסור הגדול בשוטרים.

בין הנעצרים יש כמובן גם עבריינים.
_new_ הוספת תגובה



רמי, אתה הוא זה שאצלו כל דבר מתקשר
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 18:16)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להתנחלויות. לכן הבאתי אותך כדוגמא.
עצם המושג ''התנחלויות בלתי חוקיות'' הוא אוקסימורון שהומצא בחוגי השמאל. אין חיה כזו. כל יישוב יהודי בארץ ישראל, גם אם הוקם ללא אישור, הוא לא ''בלתי חוקי'' במשמעות [המדינית] שאתה מייחס למושג הזה.
על פי קו החשיבה שלך, ''אי החוקיות'' היא פועל יוצא מעצם הנוכחות, ולא מכך שהדבר נעשה עם או ללא אישור.

''במקרה הנ''ל הוציא השב''כ בלחץ פיזי הודאה ממי שלא עשה את המעשה'' --- ולהחזיק אדם במעצר בטענות שווא, לטרטר אותו השכם והערב בתביעות חסרות שחר, למנוע כניסתו למקום הפתוח לכל הציבור, וכל זה רק על סמך ש''יש מידע חסוי שהאיש התכוון''. זה לא ''לחץ פיסי'' לסחיטת הודאה? כרגע זה לא מפריע לך כי זה מופעל רק נגד אנשים שדעותיהם הפוליטיות שונות משלך, אבל כשזה יקרה לך, תשנה קצת את עמדותיך.
_new_ הוספת תגובה



כנראה
דוד סיון (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 19:10)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל גם אתה, בר-ניר, קובע את עמדתך לפעילות כוחות הביטחון לפי נגד מי הם פועלים. יש לי תחושה, מאד מבוססת, שכשזה יקרה לרמי ואנשים יותר שמאלה ממנו אתה אפילו תשמח.

אם עדין לא ברור לך:
התנחלות חוקית היא התנחלות שהוקמה על פי חוקי המדינה. הבלתי חוקית היא התנחלות שהוקמה שלא על פי חוקי המדינה. זה שאתה קובע למעשה ההתיישבות בארץ פרשנות אידיאולוגית-פוליטית (מבחינה מדינית....) זה מאד לגיטימי. אבל זה עדין לא משנה את החוק כלל.
_new_ הוספת תגובה



דויד, אתה טועה לאורך כל הדרך
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 6:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומנם אין כל ספק שאשמח אם וכאשר זה יקרה לרמי, אבל זה רק בגלל שהוא מוכן להשלים ואף לעודד את זה בקונסטלציה הנוכחית. לא אצדיק את זה, ואם יתאפשר לי אעשה הכל על מנת למנוע את זה. אבל השימחה תהיה במקומה.

מאחר ולמיטב ידיעתי לא קיים במדינה חוק האוסר על הקמת יישוב או שמחייב קבלת אישור להקמת יישוב, האמירה ש''יישוב שהוקם שלא על פי חוקי המדינה הוא בלתי חוקי'', הוא ריק מתוכן ואיננו אלא השמצה. אתה מערבב את הצורך קבלת אישורי בניה ועמידה בתקנים שכבודם במקומם מונח, עם המושג של חוקיות הקמת היישוב. הראשון הוא מערכת של תקנות וחוקים אדמיניסטרטיביים, השני הוא מושג בעל משמעות מדינית ממדרגה ראשונה.

אילו הממשלה, באמצעות הכנסת, היתה מחוקקת חוק הקובע חד משמעית שאזור מסויים איננו בריבונות ישראלית היה לטענתך בסיס הגיוני (גם אז עדיין היה מקום לוויכוחים מישפטיים על תקפותו של חוק כזה). כמו שכל ממשלות ישראל נמנעו מלחוקק חוקים שייספחו את השטחים (למעט ירושליים והגולן) כך גם נמנעו מלחוקק חוקים שאומרים את ההיפך. המצב הוא בלתי מוגדר, ואלה שמנסים להקנות תוקף מישפטי ל''אי חוקיות'' היישובים היהודיים הם קיצוניים מ''גוש שלום'', ''בצלם'' או ''שלום עכשיו''. הטעון הזה הוא מופרך מיסודו והחזרה הבלתי פוסקת עליו, כפי שזה בא לידי ביטוי אצל רמי, לא נועדה אלא להקהות את השכל של הקוראים וליצור את הרושם שאלה הם באמת פני הדברים.
_new_ הוספת תגובה



דברי הבל מר בר ניר
רמי נוי (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 8:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחכמות טפשית. ''אין צורך ברשיון להקמת יישוב''.

היישובים הבלתי חוקיים הוקמו על ידי המתיישבים על קרקע שאינה שלהם (במקרה הטוב על קרקע מדינה), ללא היתרי בנייה, תוך ניצול תקציבים ממלכתיים בניגוד לחוק התקציב, סלילת כבישים ודרכים ללא התר, הקמת תשתיות מים ללא רישיון, עברה על עשרות פקודות צה''ליות, פגיעה בחוקים להגנת הטבע ועוד עשרות חוקים ותקנות נוספים.

אי חוקיות היישובים הללו ידועה ומוכרת לכל.

התכמותו האוילית של היורד בר ניר כאילו ''אין חוק שאוסר הקמת יישובים'' ולכן המאחזים הללו חוקיים, היא אחיזת עיניים המקובלת עליו מאז ומעולם
_new_ הוספת תגובה



דברי הבל מר בר ניר
לוי (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 21:40)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי .
גב' חסון לא בצעה עבודה רצינית .מאחזים רבים הוקמו על אדמות אשר נרכשו מערבים . ערבים אלה ברחו מהארץ. בדרך כלל לארה''ב . קיימים חוזים חתומים . הגברת לא בדקה נקודות אלו . אותם מוכרים מכרו את אדמתם כאשר הויזה האמריקאית כבר היתה בכיסם . אחרת היו נרצחים .
אגב, במקביל לדוח חסון שוחרר דוח אחר אשר דיווח על למעלה ממאה אלף מבנים בלתי חוקיים במגזר הערבי בתוך הקו הירוק . רובם בגליל ובנגב . הוצאו כמה אלפי צווי הריסה אשר אינם מבוצעים . משום מה אף אחד מערימת חובבי החוק כולל הפרקליטות , היועץ המשפטי לממשלה ושאר הצבועים הציניים לא מתרגש במיוחד ולא מפריש הערות על שלטון החוק .
מספר המבנים הבלתי חוקיים בישע מגיע לכדי כמה מאות אלפים וכמובן שמערכת האכיפה המושחתת של מדינת ישראל כולל התקשורת המכורה אינם מעלים את הנושא על סדר היום .
חביבי, החוק אינו מענין את אותם צבועים רמאים הם פועלים לפי עמדתם הפוליטית וזה הכל.
_new_ הוספת תגובה



אתה מחפף
דוד סיון (יום חמישי, 28/04/2005 שעה 7:35)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אתה מציג עצמך כיודע כל כך הרבה אבל פרטים חשובים מתבלבלים אצלך.
מי זאת ''גב' חסון''?
מהו ''דוח חסון''?
2. ''.....לא ביצעה עבודה רצינית''? איך אתה בכלל יודע?
האם קראת את הדו''ח?
3. אחת הסיבות שהעבודה לא מושלמת היא שמוסדות רשמיים לא העבירו אינפורמציה שגויה: ''אוסיף עוד כי בתגובה לפנייתי האחרונה למשרד השיכון בה הצגתי כי לפחות חלק מהנתונים שנמסרו אינם נכונים, הודיעני משרד הבינוי והשיכון לפני זמן מה כי הוא מודה עתה שהנתונים שנמסרו לי הם שגויים בחלקם, וכי הוא זקוק לזמן נוסף לבדיקה'' (http://my.ynet.co.il/pic/news/maachaz/maachaz.doc).
4. התוספת על ''מאחזים'' אחרים במקומות אחרים לא משנה את העובדה שיש עשרות מאחזים לא חוקיים ביש''ע.
_new_ הוספת תגובה



אתה מחפף
לוי (יום חמישי, 28/04/2005 שעה 20:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מחפף הרבה הרבה פחות מגברת חסון .
קיימים לאין שעור יותר מאחזים ערביים בלתי חוקיים בישע מאשר של יהודים .
אכיפת החוק תלויה במצב הרוח של איזה פוקציונר במערכת המושחתת .
_new_ הוספת תגובה



לוי, אתה ממשיך לחפף
דוד סיון (יום חמישי, 28/04/2005 שעה 22:12)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכנת נאום ואתה חוזר עליו בלי קשר מה נאמר-נכתב בדיון.
אתה מתעלם מהשאלות הפשוטות ששאלתי אותך וחוזר על שגיאות.
אנסה עוד פעם:
מי זאת הגברת חסון?
מדוע אתה מכניס לנושא מאחזים ערביים - מה זה שייך לדיון ואיך?

האם השאלות שלי ברורות לך?
_new_ הוספת תגובה



לוי, אתה ממשיך לחפף
לוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 12:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טעות שלי גב' ששון .
מענין מה השכר שהיא מקבלת לשעה ? 200 , 300 , 400, 500 , דולר לשעה ?
לאחרונה הנפיקה מסמך נוסף העוסק בפסיכולוגיה של התהליך .
_new_ הוספת תגובה



לוי, אתה ממשיך לחפף
לוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 12:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טעות שלי ששון .
איפה ואיפה היא מעשה תועיבה .
בתוך הקו הירוק למעלה ממאה אלף מבנים בלתי חוקיים של ערבים על כמה אלפים הוצאו צווי הריסה אשר אינם מבוצעים .
העובדה שקיימת הפליה מובהקת בין שני המקרים מלמדת שלא מדובר בשמירה על החוק אלא במגמה פוליטית .
מעבר לקו הירוק מדובר בכמה מאות אלפי מבנים בלתי חוקיים וכל ערימת הפרקליטים , השוטרים , והחוליגנים למיניהם וסוגיהם לא נוקפים אצבע לסלקם כי לא קיום החוק נגד עיניהם אלא השקפתם הפוליטית .
זה הקשר .
_new_ הוספת תגובה



דוח ששון קובע כי ממשלת ישראל עצמה
עמיש (יום שישי, 29/04/2005 שעה 13:13)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא שעברה על החוק, הוציאה כספים שלא כדין והתירה לאנשים לעשות בשטחים הכבושים ככל העולה על רוחם.
אין מדובר כאן רק בעבירות פרטיות של יחידים.
גם בנושא היישובים הערביים בישראל בהם בונים ללא רשיון פועלת הממשלה בזדון כשאינה קובעת את הכללים המותרים לבניה בישובים אלה.
_new_ הוספת תגובה



מי כאן החוליגנים?
דוד סיון (יום שישי, 29/04/2005 שעה 13:31)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חוזר על השטות ''מאות אלפי מבנים בלתי חוקיים....'' אבל שוכח את החוליגנים מבין המתנחלים שעוסקים על דעת עצמם, ללא סמכות בחבלות והרס. כפי שידוע זה לא בגלל הכבוד לחוק אלא בגלל השקפתם הפוליטית. מי שמודאג וחושש, כמוך, מאכיפת החוק נגד העבריינים הללו מסגיר גם את השקפתו הפוליטית.

מדוע שלא תגנה את העבריינות בכלל במקום להגן על חלק מהעבריינים בכך שהינך מזכיר עבריינים אחרים?
_new_ הוספת תגובה



מי כאן החוליגנים?
לוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 16:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוליגנים המובילים הם לצערי השוטרים המוסתים ע''י השלטונות הישראליים המושחתים והמגובים ע''י התקשורת המכורה .
החוליגניות של המשטרה והפרקליטות מרקיעה שחקים .
אני חוזר על העובדה שהערבים הקימו מאות אלפי מבנים בלתי חוקיים ומערכת האכיפה הישראלית לא פועלת נגדם . במעשיה אלה מערכת האכיפה עוברת על החוק . כלומר הגוף האמור לבסס את שלטון החוק פועל בנגוד לחוק .
הבניה ה''בלתי חוקית'' היהודית נטלה במליון לעומת הבניה הבלתי חוקית הערבית . וכבר כתבתי איפה ואיפה הוא מעשה תועבה . מבצעי מעשי התועיבה האלה הם משטרה והפרקליטות .
_new_ הוספת תגובה



מציאות הזויה
דוד סיון (יום שישי, 29/04/2005 שעה 17:41)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוטרים במשטרת ישראל אמורים לפעול לפי הוראות השלטון הישראלי כך שאם נוהגים לפי הכלל הזה, אין כאן הסתה. מי שבכל זאת קורא לכך הסתה לא מבין מהי הסתה.

לפי יורם אטינגר יש 2.4 מיליון פלשתינאים (http://www.nrg.co.il/online/1/ART/855/838.html). לצורך העניין נניח שזה נכון. כמה מאלו הם בעלי מבנים לא חוקיים ומדוע?

החוליגנים מבין המתנחלים בנו אלפי מבנים לא חוקיים וזה כלל לא מפריע לך. ''השוטרים המוסתים ע''י השלטונות הישראליים...'' לא מפריעים להם. אבל כאשר הם נוהגים בצורה דומה לגבי ערבים ביש''ע אתה נזעק.

אתה מלא בסתירות.
_new_ הוספת תגובה



מציאות הזויה
לוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 18:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספר המבנים ה''בלתי חוקיים'' שנבנו ע''י יהודים זניח לעומת המבנים אשר נבנו ע''י ערבים .
אתה צודק , המשטרה החוליגנית פועלת לפי הוראות מערכת התביעה החוליגנית . אין זה אומר שההתנהגות היא חוקית .
שמתה לב אולי? מדי פעם חבורה של סמולנים משתתפת בהפגנות אלימות נגד הגדר . אף אחד לא נעצר עד גמר ההליכים לכמה חודשים . אף אחד לא נשפט לכמה אלפי שקל קנס ומאסר לשנה שנתיים על תנאי אם ישתתף בהפגנה נוספת . סתם עוברים לסדר היום .
כמה ערבים הועמדו לדין בגין המהומות בצפון ? מהומות בהם תושבי המצפים ונצרת עילית לא יכלו לצאת לעבודה במשך שלושה ימים .
שים לב בהפגנות אלו נשרפו מכונית וכל מתקן המיצג את השלטון הישראלי .
במדינת ישראל שני קנטונים עצמאיים : הגליל והנגב .
אני מסכים השוטר בחזית הוא תינוק שנישבה אשר עבר דוקטרינציה מושחתת . הוא בסה''כ כלי בידי פוליטיקאים מושחתית ויועצים משפטיים מושחתחם עוד יותר .
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אתה כבר הוזה
דוד סיון (יום שישי, 29/04/2005 שעה 19:53)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל לא מתייחס לשאלות מפורשות. מעניין מדוע?
אתה עסוק באגדות ושקרים לשכנוע עצמי:
1. נסיון ליחס לאחרים הזיות שלך.
2. כולם חוץ ממך חוליגנים או עברייני.

במדינת ישראל יש קנטון הזוי, לא עצמאי...
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אתה כבר הוזה
לוי (שבת, 30/04/2005 שעה 20:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מכבה אף אחד כהזוי .
איני מכנה את כולם חוליגנים .
אני משתכנע שבאיזורים מסוימים במדינת ישראל חוקים מסוימים לא נאכפים על אוכלוסיות מסוימות . וזאת מסיבות פוליטיות .
נראה לי שהצגתי דוגמאות די מבוססות .
_new_ הוספת תגובה



הממשלה מכירה בשטחים
רמי נוי (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 8:55)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרט לאלה שהוחלה עליהם הריבונות הישראלית, כשטחים כבושים, או בשלון החוק ב''תפיסה לוחמתית''. אין זה נכון שמעמד הטחים אינו מוגדר.

הטענה כי המאחזים אינם חוקיים, היא נחלתם המשותפת של ממשלת ישראל, בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה, ולא של ''גוש שלום'' או ''בצלם''

הטענה כי כל ההתנחלויות אינן חוקיות, היא החלטה פה אחד של מועצת הבטחון של האו''ם.
_new_ הוספת תגובה



''החלטה פה אחד של מועצת הבטחון של האו''ם''
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 9:23)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו באמת שיכנעת אותי.
_new_ הוספת תגובה



זה מעניין מה שאתה אומר
פרקש (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 14:08)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה מקבל את הגירסה שמועצת הבטחון יכולה לקבוע לך אם לחיות או למות. וזה כן קשור להתנחלויות, ולעוד עשרות החלטות אנטי ישראליות שהתקבלו במועצת הבטחון לאורך 57 שנות קיום המדינה (ואני לא סופר בכלל את החלטות עצרת האו''ם הפחות מחייבות). אנחנו פשוט צריכים לחכות לקבל הנחיות מאחרים איך לחיות, מתי לחיות ולמה לחיות. ממש מאלף. אני מציע לך לא לסמוך עליהם - לא מדובשם ולא מעוקצם. האו''ם הוא גוף מסואב, תככן, חתרן ואפל.

(וחוץ מזה החלטות מועצת הבטחון בעניין ישראל והערבים - 194 ואילך, בענייני שלום וגבולות - הן החלטות ע''י סעיף ההמלצה ולא סעיף הכפיה שבאמנת האו''ם - שכחתי את המספר הקובע של הסעיף באמנת האו''ם. מנגד, ההחלטה לפעולה כנגד סרביה למשל, היתה תחת סעיף אחר, המגדיר פעולה צבאית למימוש כוונות האו''ם).
_new_ הוספת תגובה



ישראל, השגיאות והסתירות הן שלך
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 14:41)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתחיל בדוגמה קיצונית לפרשנות מהסוג שאתה נותן להקמת יישובים. לפי הפרשנות שלך אפשר לטעון:
לפי מיטב ידיעתי אין חוק שאסור לרצוח את ישראל בר-ניר. לכן מי שירצח את בר-ניר לא עובר על החוק.

לגופו של עניין:
1. לפני מספר ימים כתבת: ''הקמת יישוב או בניה ללא אישור היא עבירה אדמיניסטרטיבית שמגיע עליה עונש .....'' (תגובה 58294). עשרות המאחזים שנזכרים בדו''ח של עו''ד טליה ששון הם לפחות עבירה אדמיניסטרטיבת - לא חוקיים. גם עבירה אדמיניסטרטיבית היא לא חוקית.

2. אתה יכול כמובן לקרוא את התקציר של הדו''ח כדי להבין את הפרוש הספציפי לגבי המאחזים (http://my.ynet.co.il/pic/news/maachaz/maachaz.doc). היא מדברת על לפחות 105 מאחזים לא מורשים, לא חוקיים.

3. במציאות אם נושא מסויים מוסדר על ידי החוק האזרח (גם אם הוא שר, ראש ממשלה, ראש מועצה) חייב לנהוג על פי החוק. פרוש הדבר הוא פשוט: נושאי הקמת ישובים ובנית בתים מוסדרים על ידי החוק, ''חוקי התכנון והבניה''. מי שנוהג שלא על פי ''חוקי התכנון והבניה'' עושה מעשה לא חוקי (הפעם שוב התייעצתי עם עו''ד). אם בנית בצורה לא חוקית הרי שאינך יכול לקבל אישור איכלוס (אשור לגור במבנה או בישוב). לכן אם איכלסת את הישוב או הבית שנבנו באופן לא חוקי עברת עבירה נוספת.

אתה יכול לטעון כל מיני טענות על מה שהממשל התכוון בכך שלא אכף את החוק בחלקים שונים של ארץ ישראל, כמו שעשה ולרשטיין (דיון 2641). זה אולי יקל על מצפונך אבל לא ישנה את העובדה שהמעשה הוא בלתי חוקי. הרי הטענה ''כולם גונבים'' לא תשחרר את זה שנתפס...

4. דבר אחרון גם משמעות החלטת הממשלה בקשר לדו''ח של עו''ד טליה ששון (http://www.pmo.gov.il/PMO/Government/Decisions/2005/...) הולכת עם הפרשנות שהצגתי.
_new_ הוספת תגובה



דוד, האם האו''ם חרד לשלטון החק בישראל?
אברהם שלום (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 15:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר מתריעים הערבים ותומכיהם על 'התנחליוית בלתי חקיות' האם הם מודאגים כי ההתנחלויות הוקמו ללא הסכמת הועדה לתכנון ערים? האם טליה ששון מדאגת מחריגה מאחוזי בניה?

טענתך על הקמת ישובים ללא תהליך חקי היא בתור אזרח ישראלי. אתה מבקש כי יהיה תהליך חקי לפני שיחלט על הוצאת כספים לישוב. יתרה מזאת, שיהיה דיון בהבטים המדיניים של הקמת הישוב.

הטענה הזאת, והכנוי 'בלתי חקי', משתמשים בהם אויבי המדינה למשמעות אחרת. עכשו יוכלו להסתמך על 'דו''ח' ששון- מדוע דו''ח ולא חות דעת של עורכת דין אחת, מי הסמיך את ראש הממשלה לבחר בה כקובעת את החק בישראל - ולומר כי ישראל מקימה ישובים לא חקיים. כלומר אין לה זכות שם.

החק הבינלאומי שונה. אחרי מלחמת העולם הראשונה הוקמו בשטחי האמפריה התרכית לשעבר מדינות ערביות על פי החלטות חבר הלאמים. ולפי אותו גוף גם נועד בית לאמי ליהודים בגבולות על שתי גדות הירדן. ישראל נתנה את סיני למצרים על פי גבולות שנקבעו בהסכם בין תרכיה ובריטניה ב 1903. עד אז סיני היה תחת רבונות תרכית - ולא מצרית. כלומר הסכמים בינלאומיים מתקימים עד שמבטלים אותם. ולכן החלטות סן רמו בשנת 1920 מחיבות גם כיום. אנו יורשי הרבונות התרכית, המנדט הבריטי על כל שטח ארץ ישראל, ממערב לירדן.
_new_ הוספת תגובה



אברהם, טוב ''לשמוע'' את קולך
דוד סיון (יום רביעי, 27/04/2005 שעה 19:39)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הנושא של ההודעה שלי, וגם קודמותיה, היה חוקיות ההתיישבות (לא רק ביש''ע). נקודה.

2. הטענה על אי-חוקיות של הקמת ישובים (על פי החוק הישראלי) לעולם לא הפריעה למי מאויבי המדינה או אוהדיה (תלוי באיזה צד מרוח הלחם...). למרות שיש לי מעין דעה מי האויבים ומי האוהדים אינני רוצה להכנס לדיון על הנושא הזה.

3. אני מודה שלא חקרתי לעומק את החלטות, או הסכמי, סן רמו. אבל הטענה שלך בהקשר הזה (''....הסכמים בינלאומיים מתקימים עד שמבטלים אותם'') לא ממש רלוונטית. הרי לא ממש שאלו את כל המעורבים באופן ישיר מה דעתם על ההסכמים (מי שחתם עליהם לא חי באזור....). מעבר לכך ההסכמים הללו הם פחות חשובים מהמציאות בשטח.

המציאות היא שיש כאן עוד עם והוא היה כאן עוד בשחר הציונות (המודרנית).
_new_ הוספת תגובה



איזה עוד עם היה פה
פרקש (יום שישי, 29/04/2005 שעה 1:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד בשחר הציונות (המודרנית)?

נדמה לי שפתאום קם ''אדם'' בבוקר ומרגיש שהוא עם ומתחיל ללכת.
_new_ הוספת תגובה



מי שלא יודע עדיף שיקרא
דוד סיון (יום שישי, 29/04/2005 שעה 10:55)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר מאד מומלץ: פרופסור יוסף גורני, ''השאלה הערבית והבעיה היהודית'', עם עובד, 1985.
_new_ הוספת תגובה



קראתי גם קראתי
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 17:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל טרם הספיקותי לקבל את כל הערכותיו.

(אני בעיקר חולק על ההנחה שהיה עם פלסטיני ש''השתחרר'' והגדיר את עצמו לאחר שהצינות החלה להתפשט בארץ ובעקבות הכיבוש הבריטי. כמו שאמרתי עם לא קם פתאום ומחליט ללכת. כי מרבית הפעילות המכוננת של ערביי פלסטין נוּוטה בהשפעות מדינות ערב ולא היתה לערביי ארץ ישראל כל מגמה לחתירה למדינה משלהם, אלא רק במסגרות ערביות כוללות - תחת סוריה, מצרים או ירדן. החתירה האמיתית למדינה - וגם היא מהים עד אחרי הירדן - החלה רק לאחר כיבושי 67').

אז מה אתה רוצה לומר לי שיש עם פלסטיני כבר 80 שנה ולא 40 שנה? שמחת זקנתי. לא בבית שלי. האם בכך תשנה את עמדות הימין בקשר לזכות היהודים על ארץ ישראל, זכות שלא נחלקת ע''י הטלת קוביות בועידות אוסלו או טאבה?

אני למשל יודע שאני פלסטיני אמיתי. יש לי תעודות של הורי המוכיחות זאת. אז לפי איזו זכות עלי ליישב את הארץ?
_new_ הוספת תגובה



על מה אתה מדבר? מה אתה מלהג?
לוי (יום שלישי, 26/04/2005 שעה 21:14)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקשר הוא .
הגנה משפטית עולה הון תועפות . עלות שהמתפרנס משכר של עובד זוטר אינו יכול לעמוד בה .המשטרה והפרקליטות המושחתים מנצלים זאת . להם לא עולה כלום. הם לא מסכנים דבר . את משכורתם הם מקבלים הדבר המזעזע הוא שגם כאשר מתברר ששיקרו , פברקו ראיות שקריות , העלימו ראיות וכו' הם אפילו מקודמים בדרגא ובתפקיד .
מה קרה למשל ל''חוקרים'' אשר הוציאו את ההודאה השקרית מאותם נערים ערביים ? מה קרה לאותם חוקרים מהוללים אשר סחטו את ההודאה על רצח מאותו עולה חדש אחרי שהנרצח קם לתחיה ? הם פוטרו ? הוכנסו למאסר ? כלום . המשיכו במעלליהם ובהתעללות בקורבנות אחרים ללא הפליה מינית אתנית ומגדרית .השקר והכזב הפכו לחלק בלתי נפרד מאישיותם .
המערכת בכללותה מדרבנת אותם לנוע בכוון זה .
בסה''כ מפעל רצח בערבון בלתי מוגבל .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי