|
מלחמה היא מצב נפשי | |||||
אורי אבנרי (יום רביעי, 19/10/2005 שעה 13:50) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
משמעות! | |||
|
|||
''בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו'' - אמת! גם אם אין זה תואם את ספל תה של מאן דהוא! ''תרדוף באף ותשמידם מתחת שמי ה'!'' - מעניינת כתיבת ה' לקיצור ע''י אתאיסת! ''רק יום-כיפור הוא יום דתי מובהק'' - ראש השנה? ט''ו בשבט? ''לערבים הפלסטינים, שחיו בה במשך 1300 שנה לפחות.'' - בודדים אם בכלל ערבים עם 1300 שנות יוחסין באדמת ישראל. (אבי כל פיברוקי אורי/הלמוט) ''שהצלבנים הברברים ביצעו טבח נורא בירושלים ואנסו את פלסטין'' - אמת! תוצאות האונס נראות גם היום בגנטיקה של אותם מתי מאת ערבים עם שורשי יוחסין מהתקופה. ''כדי שהשלום יהיה אפשרי, יש לשנות בשני הצדדים את תפיסות-היסוד'' - אמת? ולכן, בצער רב וביגון קודר, אומר את שאמרתי כל עת; שלום עם שטופי מוח, אכולי שנאה, בעלי ''תפיסות יסוד'' מורעלות ומעוותות, קמעת בלתי אפשרי. | |||
_new_ |
לטנגו צריכים שניים | |||
|
|||
אתרי ג'יהאד בריטים: ''הטרור הוא חלק מהאיסלאם'' כתב Ynetnews העביר לילה בשיטוט באתרי שנאה של מוסלמים בלונדון וגילה אמירות כמו ''כולנו, צריכים לפאר את הטרור. גם אם המטרה שלכם היא להרוג גבר כופר, ובדרך הרגתם בטעות 20 נשים, זו לא בעיה'', | |||
_new_ |
הנראטיב החדש | |||
|
|||
מחקרים גנטיים מראים ( http://www.khazaria.com/genetics/abstracts.html ) שהפלסטינים הם בחלקם צאצאי היהודים של ימי בית שני ובחלקם צאצאי כל הכובשים שאי פעם עברו כאן ביניהם גם הערבים. היהודים והמוסלמים של ישראל שתיהן קבוצות של סלט גנטי אבל בשתיהן ישנו היסוד של תושבי כנען הקדומים. בזמן שחלק מהעם יצא לגלות חלקו נשאר בארץ ומעולם לא עזב אותה אך התאסלם עם הכיבוש הערבי כמו הסורים העירקים והמצרים, הפלסטינים הם צאצאי היהודים שהתאסלמו. אין צורך לחפש אי אלו שבטים יהודיים אבודים בכל קצוות העולם, הם נמצאים ממש מתחת לאפינו מאוד קרוב, הם הפלסטינים. וכאשר הפלסטינים יכירו בעובדה שהם בעצם צאצאי יהודים וילמדו לדבר עברית וכאשר היהודים יכירו בזה גם כן תפתח הדלת לכינון מדינת העברים. לא שתי מדינות לשני עמים כי אם מדינה אחת לעם אחד, עם עברי, דובר עברית שחלקו יהודי וחלקו מוסלמי אך הרוב חילוניים. כמו שאותם פלסטינים התערבו לפני 1300 שנה ניתן לעברת אותם בחזרה. אינטלקטואלים יהודים דיברו על זה, אינטלקטואלים פלסטיניים מדברים על זה ואין ספק כי עם המאמץ המתאים הנראטיב העברי יגבר על הנראטיבים הציוני-פלסטיני. | |||
_new_ |
אחד מפלאי תבל - הגנים התלויים | |||
|
|||
הערבים הנמצאים כאן הם ערבים שבאו או פלשו לכאן מארצות ערב קרובות ורחוקות. גנטיקה לא קובעת שייכות לעם, וקירבה גנטית תימצא בין היהודים לכל שאר הערבים, ולא רק לאלו שגרים כאן. הרי כולנו צאצאים של אברהם...אז המדע לא מחדש לנו כלום. יש הוכחה טובה יותר לכך שאין בהם שום דבר יהודי, כי הם ההיפך הגמור מהיהודי שהוא, רחמן, בישן וגומל חסדים. והם רוצחים אכזריים, חוצפנים וגזלנים. אתם תקשקשו, והם יתכוננו לשחיטה הגדולה של האידיוטים הברברנים. | |||
_new_ |
הנראטיב החדש | |||
|
|||
השיטות שבהן מוחמד השתמש כדי לאסלם את היהודים אינן יכולות לשמש לגיור המוסלמים. זו רק אחת משלל הסיבות בגללן התחזית שלך לא תתממש. בשורה התחתונה: קש וגבבה. | |||
_new_ |
הנראטיב החדש | |||
|
|||
''בשורה התחתונה: קש וגבבה.'' תרגם לאחד העם כמותי! | |||
_new_ |
הנראטיב החדש | |||
|
|||
על פי מילון ההווה: קש וגבבה = דברים בטלים. על פי מילון אלקלעי: קש וגבבא = (כינוי ל)דבר נטול ערך. | |||
_new_ |
הנראטיב החדש | |||
|
|||
תודה. אבל לא פרוש ''קש וגבבה''!(זאת הבנתי) אלא מיקומו בתגובתך עם ''בשורה התחתונה'' שלא הבנתי. רק עתה, לאחר עיון מחדש היתחוור לי שתרגמת מלעז 'Bottom Line' ועכשיו מסתדר לי. סליחה על הטירחה. | |||
_new_ |
הנראטיב החדש | |||
|
|||
ראשית יש לעמוד על משמעותן של מלים: ישראלי - תושב ארץ ישראל ערבי - דובר ערבית עברי - דובר עברית יהודי - בן דת משה מוסלמי - בן דת מוחמד פלסטיני - ישראלי ערבי/ישראלי מוסלמי ציוני - ישראלי יהודי/ישראלי עברי שנית יש לבחון איזה מרכיב חזק יותר בכל זהות האם הזהות הערבית או הזהות המוסלמית, הזהות היהודית או הזהות העברית. הזהות הפלסטינית כוללת בתוכה גם נוצרים על כן סביר להניח שהזהות הערבית חזקה יותר, אצל הציונים נראה לכאורה שיש חפיפה אך למעשה ככל שעובר הזמן הזהות העברית היא שיוצאת כשידה על העליונה. קידום החילוניות יהווה בסיס לבניית לאום חדש בלי צורך בהמרת דת, והרי זאת הייתה כוונתי, להפוך את העברית לשפת אימם של הפלסטינים, זה בשילוב עם קבלת הנראטיב הלאומי שהבאתי ועם קידום נישואי תערובת יקדם את גיבוש הלאום העברי, מין הסתם יהיה צורך בפירוק המוסדות הפלסטיניים העצמאים שנוצרו אחרי הסכמי אוסלו המהווים מכשול בדרך לגיבוש הלאום העברי. משכילים פלסטיניים, נוצרים אומנם אך גם מוסלמים יותר ויותר מתעסקים עם שורשי הפלסטיניות וטוענים למוצא קדום מהשבטים הכנעניים השונים במטרה להצביע על סכסוך של אלפי שנות דיכוי. אך בימי בית ראשון היה הרבה יותר קל להפוך ליהודי מאשר בתקופת בית שני בה היה הרבה יותר קל מאשר בגלות. הפלישתים לא נרצחו כולם עד האחרון שבהם, גם לא היבוסים או האמורים או שאר שבטי כנען, אלו נטמעו בתוך שבטי ישראל לידם חיו, הפלישתים עברו להשתייך לשבט יהודה, המסקנה המתבקשת של אותם חוגים פלסטינים המחפשים את המוצא הקדום היא שאינם יכולים להיות צאצאי שבטי כנען בלי להיות צאצאי היהודים. כלומר הבסיס לבניית הנראטיב קיים יש רק לעודד אותו ולחזק אותו גם אצל הציונים תוך התעלמות ממאה ועשרים שנה של קיום שני לאומים נפרדים. לאומים יכולים לקום יש מאין, הדגשת חלק אחד בהיסטוריה והתעלמות מחלק אחר היא תופעה נפוצה הנראטיבים של רוב הלאומים בנויים עליה גם הלאומיות הציונית. הדרכים לבניית הלאום העברי: 1. פירוק המוסדות הפלסטיניים העצמאים והבאת החוק והסדר הישראלי ליהודה ושומרון. אותם מוסדות עומדים כמכשול בפני גיבוש לאום אחד שכן מטרתם היא בידול ממנו הם שואבים את כוחם ואת חוקיות קיומם. כשהפלסטינים יעוברתו בהצלחה הם יזדהו עם המוסדות העבריים ויראו אותם כשלהם. 2. הפיכת העברית לשפת אימם של הפלסטינים, מבחינה חוקית יהיה צורך להפוך את העברית לשפה הרשמית היחידה של מדינת ישראל. כל השילוט מוכרח יהיה להיות מעוברת כליל וכל מגע עם הרשויות יצטרך להתבצע בעברית. יהיה צורך בקידום הפיכת העברית לשפת אימם של הפלסטינים באמצעות מערכת של שכר ועונש ובאמצעות מערכת חינוך יעילה. פלסטינים דוברי עברית עם אפשרות לשילוב אמיתי ינטו להזדהות יותר עם העברים ולא עם הערבים. 3. קידום הנראטיב הלאומי העברי: את הרעיון שהצגתי בהודעה הקודמת יש להנחיל באמצעות חינוך, הסברה, פעולות תרבות ושאר אמצעים תעמולתיים. את החינוך לנראטיב לאומי חדש יש לעשות לא רק אצל הפלסטינים אלא גם אצל הציונים. קידום הרעיון הלאומי העברי, השפה העברית והתרבות העברית יצרו את הלאום העברי, הבדלים דתיים יהיו שוליים. 4. אינטגרציה וקידום נישואי תערובת: באמצעות חקיקה יש להסדיר נישואים חילוניים בין-דתיים מה שגם יקטין את החלקים הדתיים בכל זהות ויאפשר גיבוש חלק יותר של הלאום העברי. חוץ מהבסיס החוקי יש לאפשר את הגשמת המטרה באמצעות יצירת מקומות מפגש אפשריים. באמצעות מערכת של שכר ועונש (מסים והקלה במסים וכדומה) להפוך את כל היישובים למעורבים וביישובים המעורבים למנוע היוצרות של רובעים הומוגניים אוכלוסייתית. ליצור תנועות נוער מעורבות ומוסדות חינוך מעורבים בהם התלמידים יספגו את הנראטיב העברי בשפה העברית. | |||
_new_ |
אתה מעוות הכל | |||
|
|||
על מנת להרעיל אותנו יהודי-> זה כל אחד שהוא צאצא (בן) של יעקוב אבינו שניקרא שמו ישראל. על כן אנו ניקראים בני-ישראל... ולא בני משה | |||
_new_ |
אתה מעוות הכל | |||
|
|||
יהודי הוא צאצא של שבט יהודה, שבט בנימין או אותם בני שבט לוי שהתגוררו בקרבם. עקבותיהם של שאר צאצאי יעקב אבינו, הלא הם עשרת השבטים האבודים, נעלמו. מבחינה פורמלית-סמנטית, אם יימצאו, הם יהיו בני ישראל ולא יהודים. | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
הוא אברהם אבינו אם אינך מאמין תפתח ספרים ותקרא בברכת שנה פוריה ומוצלחת | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
כידוע – אמונה ואני לא הולכים ביחד. בכל זאת, היכן מצוי הספר שבו נקרא אברהם אבינו „יהודי” (ולא „עברי”)? | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
ראה מאמר הערבות מאת ''בעל הסולם'' מסיפרו ''מתן תורה'' בעל הסולם מבאר ומסביר מהו המושג יהודי ומדוע אברהם אבינו נחשב ליהודי הראשון ! ליהודי הראשון ! | |||
_new_ |
רק לסבר את האוזן | |||
|
|||
''בעל הסולם'' הרב יהודה...לייב הלוי אשלג: פירש את כל ספר ''הזוהר'' על כל ספריו... | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
הנה המאמר: http://www.ashlagbaroch.org/bhMore/Arevut.pdf המלה „יהודי” אינה נזכרת בו כלל. | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
פתח בעמוד 85 וראה מה כתוב אנני יכול להעתיק קטע ולכן הקלק על הלינק ותבוא הישועה | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
הנה הקטע הרלוונטי: מאברהם אבינו קיבלנו את הקשר בין האדם לבורא. לכן הוא נקרא ה''יהודי'' הראשון: מי שהגיע ליחוד מתוך עצמו, מתוך התגלות, התגלות מתוך הסתר. אני מבין שהוא חושב שיש קשר בין המלה יהודי למלה יחוד, אחרת לכל הקטע הזה אין משמעות. אבל אין סיבה לחשוב כך. יהודי הוא בן שבט יהודה. וכיצד קיבל יהודה את שמו? בראשית כ''ט לה': וַתַּהַר עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן, וַתֹּאמֶר הַפַּעַם אוֹדֶה אֶת-יְהוָה--עַל-כֵּן קָרְאָה שְׁמוֹ, יְהוּדָה. לא יחוד ולא נעליים. | |||
_new_ |
מאמר מאת ניסים ישעיהו | |||
|
|||
והפעם אני מביא לך קישור נוסף לשם ההשכלה ב''ה והינך מוצא שהיהודי הראשון הוא אברהם אבינו! מתוך אקטואליה בפרשת השבוע. וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ המצווה הראשונה שנעשית בגופו של יהודי, הנה מצוות ברית מילה. זו גם המצווה הראשונה שנצטווה היהודי הראשון, אברהם אבינו. הטבעת אות הברית בגופו של היהודי עוד בטרם עמדו על דעתו, מטביעה בו את כוח מסירות הנפש. | |||
_new_ |
מאמר מאת ניסים ישעיהו | |||
|
|||
המאמר הזה פורסם גם בפא''צ, כמובן: דיון 2759 | |||
_new_ |
עוד קישור | |||
|
|||
ליובל באהבה הסיבה לכך היא, שהארץ ניתנה לעם ישראל יחד עם בחירתו לעם. היהודי הראשון, אברהם אבינו, נבחר להיות יהודי, והציווי הראשון ששמע היה : ''לך לך מארצך, ממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך, ואעשך לגוי גדול'' (בראשית י''ב). אברהם נבחר להיות יהודי בארץ ישראל. הברית שנכרתה בין אברהם לבין אלוקים היא ברית מילה. לפני ששמע אברהם את הציווי לעשות ברית מילה, הוא שמע את ההבטחה: ''והקימותי את בריתי ביני וביניך... לברית עולם... ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגוריך'' (בראשית י''ז, ז'-ח'). ברית המילה מסמלת את הקשר בין ה' לישראל. קשר זה מביא מיד להבטחת הארץ. | |||
_new_ |
עוד קישור | |||
|
|||
עוד אחד זהו אתר מאוד מכובד קרא בעיון והשכל ידידי אברהם אבינו, היהודי הראשון, הקדיש את חייו להתקרבות לה'. עקב מסירותו לה', ה' גילה לו סודות עמוקים רבים בבריאה, שדרכם הוא חווה את מבוקשו, להתקרב לה'. הספר הראשון בקבלה, ספר יצירה, מיוחס לאברהם אבינו. טקסט יסודי זה בקבלה מסביר את 32 נתיבי החכמה שפועלים בתהליך הבריאה. | |||
_new_ |
עוד קישור | |||
|
|||
לא ביקשתי קישורים שגם בהם נכתב שאברהם אבינו הוא יהודי, אלא כאלה המסבירים מדוע, לדעת מאן-דהו, זה כך. הקישור שהבאת לעיל למאמרו של מיכאל לייטמן (http://www.kabbalahmedia.info/~texteditor/texts/Meku...) נותן הסבר – אמנם הזוי – לשאלה. האחרים פשוט קובעים שזה כך, וחסל. אבל על פי התורה, השם „יהודה” נזכר לראשונה כשנולד בן בשם זה ליעקב ולאה. אם אברהם אבינו וצאצאיו היו יהודים, היה הדבר כולל באופן אוטומטי את שכנינו הפלשתינאים. שבט יהודה היה הגדול בשבטי ישראל והוא גם זה ששרד. | |||
_new_ |
עוד קישור לשירותכם | |||
|
|||
בס''ד. הנה הקישור: דיון 2022 והנה הציטוט: (מדרש רבה): למה נקרא שמו יהודי, והלא ימיני [משבט בנימין] הוא? לפי שייחד שמו של הקדוש ברוך הוא כנגד כל באי עולם; שכתוב: וּמָרְדֳּכַי לֹא יִכְרַע וְלֹא יִשְׁתַּחֲוֶה: וכי קנתרן היה ועובר על גזירת המלך? אלא כשצוה אחשורוש להשתחוות להמן, חקק [המן] עבודת כוכבים על לבו ונתכוון כדי שישתחוו לעבודת כוכבים, וכשהיה רואה המן שאין מרדכי משתחוה לו נתמלא חימה; ומרדכי אומר לו יש אדון המתגאה על כל גאים, היאך אני מניחו ואשתחוה לעבודת כוכבים? ולפי שייחד שמו של הקב''ה, נקרא יהודי. מרדכי זוכר תמיד כי המונח יהודי הוא בן חמש אותיות ושלוש הראשונות הן משמו של הקב''ה – י-ה-ו. השתים האחרונות הן האות האחרונה בשם הקדוש – ה – שנחלקה לשתים ונהיה ד-י. הוא אינו מוכן להפרד ולו לרגע קט ולמראית עין בלבד מן הדבקות בבורא יתברך. בחיצוניות זה עלול להיראות כעקשנות תמוהה, אבל בפנימיות – רק אדם כזה יכול וראוי להנהיג את עם ה'. רק מי שדבק בה' יתברך בכל מחיר כמו משה, מרדכי ומשיח – יכול לגאול אותנו. | |||
_new_ |
לנסים ישעיהו | |||
|
|||
שליש (תחתונים) תפארת ומלכות הרי 14 חזק וברוך | |||
_new_ |
אם נדבוק בעמדתך | |||
|
|||
הרי כל 11 השבטים (חוץ מיהודה) אינם יהודים? ואם ניקרא שמו יהודה אז מדוע לא ניקרא יהודי מלכתחילה? בקיצור ולעניין ובלי להיכנס לגילוי סודותיו ובודאי לא בפורום זה הרי תשובה: לפני אברהם אבינו כולם האמינו בריבוי כוחות ואלים רבים. אברהם אבינו הבין מתוך זָכותו שיש אדון אחד בעולם. אברהם אבינו הוא הראשון ליחד את הבורא יתברך בעולמו בתחתונים ולכן הוא נקרא ''היהודי הראשון'' כל בניו היו מיחדים שם יתברך והם כולם ''יהודים'' ולכן אולי לא נעים לך לשמוע זאת מחששך (שאינך מיחד את הבורא יתברך בעולמו) שאינך יהודי? | |||
_new_ |
אם נדבוק בעמדתך | |||
|
|||
אני לא יודע במה האמינו „כולם” לפני אברהם אבינו, וגם אתה לא יודע. אני חושש שגם המחזיקים בעמדתך יראו אותי כיהודי על פי מוצאי, ואוסיף שאני יהודי בשל הזיקה התרבותית וההיסטורית שלי. כל זאת למרות שעשיתי צעד אחד מעבר לאברהם אבינו. הוא הוריד את מספר האלים לאחד, ואני הורדתי את מספר האלים שבהם אני מאמין בעוד אחד (המספר אפס לא היה מוכר לקדמונים בימיו של אברהם אבינו). בכל אופן – אתה צודק. רוב בני ישראל לא היו יהודים, אם כי יהודה היה השבט הגדול ביותר. בממלכת יהודה היו בני שבט יהודה, בני שבט בנימין וחלק מבני שבט לוי. בסופו של דבר נקראו כולם יהודים משום שחיו בממלכת יהודה (שם הממלכה היה יהודה היות שזה היה השבט הגדול ביותר בה). אברהם אבינו לא נקרא יהודי בשום מקום בתורה, אלא עברי. אם נלך על פי ההסבר שלך, הרי שגם בני ישמעאל ראויים להיקרא יהודים. מה דעתך? | |||
_new_ |
אם נדבוק בעמדתך | |||
|
|||
כמה ''עִברִים'' מוסלמים, נוצרים, בודהאיסטים וכו. אתה מכיר, לעומת יהודים ''עִברִים''? תן לי לנחש! מאות ואלפי יהודים עברים מכיר אתה - אפס(0) בני דת אחרת. | |||
_new_ |
אם נדבוק בעמדתך | |||
|
|||
לא יודע. מהו עברי? עבר בן-שלח היה אחד מניניו של שם. נין-נינו של עבר היה אברהם אבינו, אבל באמת אינני יודע אם מקור השם הוא עבר בן-שלח או מקור אחר. | |||
_new_ |
אם נדבוק בעמדתך | |||
|
|||
''לא יודע. מהו עברי?'' הבה לא נתחכמה! פן ירד ערכך! ערך גבוהה בעיני עד עתה. | |||
_new_ |
אם נדבוק בעמדתך | |||
|
|||
לא מדובר בהתחכמות סתם. שאלתי מה ההגדרה של עברי כדי לדעת. אתה, כמובן, לא חייב לענות. | |||
_new_ |
פירוש פשט על אברהם העברי | |||
|
|||
על שום שעבר מצד אחד (אביו היה עובד עבודה זרה) לצד שמעבר למה שכל תושבי העולם היו מאמינים. יש כמובן פרוש נוסף עמוק יותר למה שכתבתי ששם יש פירוש לשורש המילה ע.ב.ר ומשמעותו | |||
_new_ |
פירוש פשט על אברהם העברי | |||
|
|||
ומה משמעות שמו של עבר בן-שלח? | |||
_new_ |
שאלה טובה | |||
|
|||
למה אתה מחפש משמעות? למה אתה חושב שיש משמעות לשם הזה? צפונות השם ליראיו ולא אחרת. | |||
_new_ |
שאלה טובה | |||
|
|||
מדוע לחפש משמעות בשמו של אברהם ולא בשמו של עבר? איך אתה מחליט איזה חלק בתורה לא שווה התייחסות? | |||
_new_ |
שם לב | |||
|
|||
עניתי לך כבר... תשובה: ''סוד השם ליראיו'' ואז התשובה תבוא מפנימיותך! ולא אחרת. נב. קודם תירכוש יראה ואז נדבר | |||
_new_ |
ומה משמעות שמו של שלח? | |||
|
|||
בס''ד. לכל שם יש משמעות אבל לא תמיד זו נוגעת לנו. אברם נקרא עברי כי בא מעבר הנהר, כמו שהיום אומרים פלוני האמריקאי או הרוסי וכו'. בפנימיות הוא מכונה עברי כי כל העולם היה מעבר אחד, עובד אלילים, והוא ניצב לבדו ניצב בעבר השני, מאמין בא-ל אחד. | |||
_new_ |
חזק וברוך | |||
|
|||
_new_ |
הספרה אפס היתה ידועה בודאי | |||
|
|||
1. התורה שלנו (היהודים שביננו) מדברת על האין סוף!!! לשם אנחנו מפנים תפילתינו!!! כל הזמן... כמו שהסיפרה אפס עגולה ללא התחלה וללא סוף...(השכלת) 2. אם אינך ידוע במה האמינו הגויים כל שאתה צריך לעשות זה לקרוא ספרים על תרבויות ארצות קדם פיסליהם ואלילהם... 3. מה עושה אותך יהודי? במה התנהגותך שונה מהתנהגות הגויים? ובכלל למה אתה רוצה שיקראו לך יהודי? מה זה יהודי לדידך? ואם עשו לך ברית-מילה זה אומר שאתה יהודי (והרי לא שאלו אותך)? במה אתה ניבדדדדללל במה? הערה: אנני טוען שאינך יהודי (חלילה) וכל השאלות הללו מכוונות לכל באי האתר הזה בצורה שווה. אבל השאלות האלו צריכות להישאל על ידי כל אחד מאיתנו על עצמינו. | |||
_new_ |
מאמר מאת ניסים ישעיהו | |||
|
|||
רבים בגוים נימולים! אין זה הופך אותם ליהודים! (אינני חולק על היות אברהם אבינו יהודי! פשוט מבקש הכוונה וביאור, היכן במקרא כתוב פשוטו כמשמעו?) | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
תמצא לנו היכן כתוב בתורה, באיזה איבר בגוף יש לבצע את ברית המילה, אבל אל תשכח, שיהיה כתוב פשוטו כמשמעו............. אתה לא תמצא, כי הרבה דברים שיהודים יודעים ועושים, אינם כתובים פשוטם כמשמעם, אבל הם פשוטים וברורים עבור כל יהודי. | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
לשירותך תמיד. אני שמח שאתה מתעניין ביהדות. יתכן שפעם גם תצליח להיות יהודי. לענייננו: התהליך שאותו אתה מתאר הוא מילה, ולא ברית-מילה. ברית-מילה היא הטקס שבמהלכו מחדש היהודי את הברית בין בנו לבין אלוהים. את המילה יש לבצע בעורלה, כפי שנכתב בספר בראשית, י''ז יד': „וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ:” | |||
_new_ |
כמשמעו? | |||
|
|||
מי אתה מר רבינוביץ- שמאלן או יהודי? | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
''את המילה יש לבצע בעורלה, כפי שנכתב בספר בראשית, י''ז יד': „וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ:” כתבתי לצדק ''אחד אפס לטובתו'' לאחר קריאת תגובתו אלי. אבל לאחר קריאת הציטטה שהבאת, ניהייה תיקו 'אחד אחד'LOL ולכן תודתי נתונה. | |||
_new_ |
היית צריך להמתין לתגובתי | |||
|
|||
עורלה איננה מילה בפני עצמה, עורלה היא מילת תואר שאיננה עומדת בפני עצמה. ובציטוט אין מיקום מדויק של הערלה, לכן יש צורך בפירוש כדי לדעת את המיקום. ואל תשכח את התהליך של המילה, שאיננו כתוב בתורה בכלל, אלא רק בפירושים. | |||
_new_ |
כמה צפוי | |||
|
|||
ומי סיפר לך שהערלה המדוברת היא באיבר המין? הרי יש גם ערלת לב וערלת פה, ובציטוט אין מיקום מדויק. פשוטו אינו מספיק בכלל (גם אם נתעלם מתהליך המילה). | |||
_new_ |
כמה צפוי | |||
|
|||
לא זכור לי שבתנ''ך מצויין איפה נמצא הראש ואיפה נמצאת הכתף. „ורוח אלוהים מרחפת על פני המים”. 6 מלים שאף אחת מהן לא מוסברת לפני כן. בכל אופן נראה שהכוונה היא לא „היום אכלתי שני סטייקים לארוחת הצהרים”. אם אתה לא מקבל את מוסכמות השפה – מדוע אתה חושב שדיברתי על אבר המין? והיכן נמצא אבר המין? | |||
_new_ |
טוב שאתה מסכים עם עצמך, עם השפה יש לך בעיה קשה | |||
|
|||
ירמיהו פרק ו,י ''עַל-מִי אֲדַבְּרָה וְאָעִידָה, וְיִשְׁמָעוּ--הִנֵּה עֲרֵלָה אָזְנָם, וְלֹא יוּכְלוּ לְהַקְשִׁיב....'' דברים פרק י,ט''ז ''וּמַלְתֶּם, אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם; וְעָרְפְּכֶם--לֹא תַקְשׁוּ, עוֹד'' והנה עורלה שאינה בבן אדם : ויקרא פרק יט,כ''ג ''וְכִי-תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ, וּנְטַעְתֶּם כָּל-עֵץ מַאֲכָל--וַעֲרַלְתֶּם עָרְלָתוֹ, אֶת-פִּרְיוֹ'' מי מלמד את מי עיברית, התורה אותנו או אנחנו אותה? מי מסכים עם מי בדיוק, ולמי יש בעיה עם השפה? ויקום המלפפון על הגנן או שהמלפפון מכיר את מקומו בעולם. | |||
_new_ |
טוב שאתה מסכים עם עצמך, עם השפה יש לך בעיה קשה | |||
|
|||
''ויקום המלפפון על הגנן''. וולא אתה משהוא!LOL | |||
_new_ |
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה? | |||
|
|||
נו, לעורלה יש כמה מובנים, כמו להרבה דברים אחרים. אף אחד מהם אינו סוד. עורלה היא העור המכסה את ראשו של אבר המין הזכרי. ערל הוא אדם בעל עורלה, כלומר – שלא נימול. „לב ערל” ו„אוזן ערלה” הן מטאפורות מקובלות ומובנות, באותה מידה שניתן בעברית לומר על אדם שהוא „אטוּם” והכל מבינים למה הכוונה: „עורלת לב” היא אטימות. בנוסף – פירות העץ של שלוש השנים הראשונות נקראות עורלה, ואינני יודע את הסיבה לכך. בכל אופן – לא הבנתי היכן אי ההסכמה. האם אתה סבור שהעורלה נמצאת במקום אחר? | |||
_new_ |
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה? | |||
|
|||
ומה המסקנה? עורלה היא שם תואר, מילה שאינה עומדת בפני עצמה. עורלה יכולה להיות בכל איבר בגוף, ''בשר ערלתו'' איננו מציין מיקום מדויק, וזו עובדה !! התרגלת למוסכמה הזו כי היהדות עושה זאת כבר אלפי שנים, אבל אם תתנתק מההרגל ותחשוב באופן עצמאי, תבין את טעותך הגדולה. הרגלים הם לעיתים מקפיאי מחשבה. אי ההסכמה הוא על מקורו המדויק של הידע. אני טוען שהמקור המדויק לא נמצא בתורה, כמו עוד עשרות מנהגים וחוקים נוספים. | |||
_new_ |
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה? | |||
|
|||
עורלה היא שם עצם ולא שם תואר. נדמה לי שאפילו במקורות ההזויים שבהם אתה נוהג לקרוא לא תמצא מישהו המסכים עם מה שכתבת לעיל. עורלה היא מלה ברורה בדיוק כמו יד, רגל או אצבע. אשמח אם תציין מקורות שמהם ניתן להבין היכן נמצאת היד או האצבע. | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
''תמצא לנו היכן כתוב בתורה, באיזה איבר בגוף יש לבצע את ברית המילה, אבל אל תשכח, שיהיה כתוב פשוטו כמשמעו.............'' אחד אפס לטובתך!!LOL | |||
_new_ |
יש יהודי גשמי ויש יהודי רוחני | |||
|
|||
ברוחניות (פנימיות): יהודי הוא כל אחד שמיחד (משמש כצינור) בין עולם עליון ותחתון על פי תורת משה ע''ה - אנו משתמשים בכלי ההשפעה בלבד (כנגד מצוות עשה). ראה את רבי עקיבא שהתגייר והגיע למעמד הבורא (ממש) והוא היה מבני-ישראל? איננו יודעים זאת. אולם גם אנו איננו יודעים מי שייך לעשרת השבטים האבודים ולכן כל אחד שיש בתוכו שאיפה ליהדות מקבלים אותו. יהודי גשמי (חיצוניות) מכנה עצמו חילוני (ואכן אותיות חולה...) ואין אנו יודעים בוודאות אם ממוצא יעקב הוא או מתחזה הוא. הגויים לעומת זאת הם אותם אברים שיש להם רצונות קבלה לעצמם בלבד כמו ע' אומות העולם. בהם אסור להשתמש כדי ליחד קב''ה ושכינתי (כנגד מצוות לא תעשה) והם אינם יהודים אפילו יעשו ברית-מילה. והעינין הוא שאין להם זַכות אבות. כי זַכות אבות היא ניקראת נקודה שבלב (מעיין הארה קטנה שנימצאת בכל צאצא של האבות הקדושים ושהיתחילה להיתגלות אצל אברהם אבינו ולכן הוא ניקרא היהודי הראשון) ושמימנה יכול כל יהודי להתעלות מעל רצונות גופו ולאחד עליון ותחתון אותיות יהודי כנגד שם בן ארבע אותיות שזה ניקרא תבנית אדם ואורות. | |||
_new_ |
יש יהודי גשמי ויש יהודי רוחני | |||
|
|||
ברשותך, אשמר את שכתבת לשימוש עתידי. | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
המלה „יהודי” כתובה גם כתובה בספר הנ''ל עמוד 85. השאלה שונה? מאין למיכאל לייטמן מידע שכזה? | |||
_new_ |
ידידי | |||
|
|||
לליטמן אין ידע חדש! אלא הכל כתוב בתורה ובזוהר הקדוש ובעוד ספרים נוספים שניכתבו על ידי חז''ל הקדושים. אנו (היהודים שביננו) לומדים אך ורק ממקובלים שהגיעו וראו ניסתרות העולם העליון ושכתבו את אשר הרגישו בעולמות אלו (בספרים הקדושים) בשפה מיוחדת היא שפת הענפים. שפה זו כתובה אותיות עבריות (ופה הפכו אותה לשפת דיבור חילונית) ושבאמצעותה המקובל מעביר מידע למקובל אחר (אפילו שהם לא חיים באותו תמונת הזמן...) כדי להתחבר אחד לאחד... | |||
_new_ |
ידידי | |||
|
|||
אני יתעמק וידוש במשפט שלך זמן רב, עד שאבין מה הביאך הלום, ומה המשמעות! | |||
_new_ |
היהודי הראשון? | |||
|
|||
אם זה כ''כ מעניין בעל טורים בפירושו לפסוק :ויחד יתרו..'' מפרש מילה יחד שיחד לבו לקל א' ונעשה יהודי.וגם מדרש תנחומא מביא כך-''ויחד יתרו'', זה 'פלאי פלאות' מה שאומר התנחומא: ''אל תקרי ויחד אלא ויהד שנעשה יהודי''. -אז ביחס ליתרו, הכל כאן ממש פתוח. אגב, בעל הטורים מביא את התנחומא מבלי לצטט אותו, ואם נלמד את בעל הטורים הזה לעומקו, נראה כי ברבע משפט, הוא אומר ממש עולם שלם: ''ויחד - לשון יחוד ה', שנעשה יהודי''. -בעל הטורים הזה הוא עולם ומלואו. מהי ההגדרה של יהודי? יהודי זה מי שמייחד. לפי התנחומא והטורים, יתרו מקבל על עצמו כאן את יחוד ה'. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |