פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הלקח מוינוגרד לא נלמד
ענבל בר-און (יום חמישי, 31/05/2007 שעה 21:42)


הלקח מוינוגרד לא נלמד

ענבל בר-און



פסק דין ידוע בדיני הנזיקין, סימון נ' מנשה, קובע כי כאשר רשלנותו של הראשון, מכינה את הקרקע למצב ולפיו 'רשלנות במידה קטנה' של גורם שני תגרום נזק, הרי שהראשון אחראי על מלוא הנזק. פסק דין זה רלוונטי לכמה וכמה סיטואציות בציבוריות הישראלית: גורם אחד מכין את הקרקע לקרות הנזק, גורם שני 'מתרשל במעט'. האם נייחס את מלוא הנזק ל'מתרשל (הקטן)' השני, על אף שהמתרשל הראשון הכין את הקרקע?

תראו מי שמדבר

לפני מספר שבועות התבשר הציבור בישראל כי לא אחר מ'אבי כל הכשלים', אהוד-ברח-מלבנון-ללא-הסדר, מגיש מועמדות לראשות מפלגת העבודה. כל זאת על אף שבמערך של צמד הרשלנים 'אהוד את אהוד', קרי, 'אהוד ברק את אהוד אולמרט', בהקשר של אחריותם (הישירה או העקיפה) לכשלים שבמלחמת לבנון השנייה, ידו של הראשון גוברת בהרבה, ומגיעות לו נקודות זכות רבות יותר.

אכן, יש האומרים כי אולמרט שגה והתרשל במהלכים של ניהול המלחמה (לכך אגיע בהמשך). אך יש לזכור שאולמרט כשל בשחיה בביצה טובענית. יתכן שאם שרירי הזרועות שלו או מיומנויות השחייה שלו היו טובות יותר, היה צולח את הביצה הטובענית ביתר הצלחה.

ברם, מי הוא זה שהכין את ה'ביצה הטובענית'? לא אחר מאשר אהוד ברק. אהוד ברק חשב על תמונות פוטוגניות לבחירות הבאות, תמונות פוטוגניות שלאורן ייזכר ב'סיכום השנה' של ערוץ 1, 2 או 10' בסוף השנה. יציאה מלבנון? פוטוגני כמו בר-רפאלי, וקהל הלקוחות (4 אמהות) אוהב? נלך על זה. שקט בגבול הצפון מצטייר יפה? תמונה פסטורלית של צימרים, כרי דשא, הרי גלבוע וגליל וחרמון מעוטרים בפסגות מושלגות בחורף ובמרבדים מוריקים באביב מצטיירות יפה בציבוריות הישראלית? נלך על זה (גם במחיר של הבלגה מתמשכת על ירי קטיושות, התגרויות וחטיפת חיילים בגבול הצפון).

אהוד ברק יצא מלבנון ללא הסכם ובכך נטע תחושות (ובצדק) בציבוריות הלבנונית ש''רק החיזבללה מגרש את ישראל'' ולא המתונים (לו היה נערך הסכם עם המתונים בלבנון ערב היציאה מלבנון, הכל היה נראה היום אחרת). אם אהוד ברק היה פותח במשא ומתן מייגע עם לבנון ועם סוריה טרם היציאה, יתכן וראש הממשלה הבא אחריו היה זוכה לתמונה הפוטוגנטית (אפילו משהו על מדשאות הבית הלבן). משא ומתן עם סוריה ועם לבנון על נסיגה מוסכמת בהסדר עם לבנון היה אורך שנים, ואת הפירות היה קוטף ראש ממשלה אחר, ודאי, אשר מככב בתמונה הפוטוגנטית של 'יציאה מלבנון'. אהוד ברק מיהר לצאת בלבנון כדי להיקלע ב'פלאש' של המצלמה התיעודית/ תקשורתית/היסטורית בזמן שהיא מתעדת את היציאה מלבנון. ''אני עשיתי את זה'', יאמר ברק. לא הייתה לו חשובה היציאה מלבנון (שלו נעשתה בחכמה, הייתה נעשית לאחר משא ומתן מייגע ובתנאים טובים יותר), כמו העובדה שהוא זה שהוציא את מדינת ישראל מלבנון (רישום היסטורי, נקודות זכות בסיכום השנה או העשור של ערוץ טלוויזיוני זה או אחר).

הן ביציאתו החפוזה והבלתי-אחרית-בעליל מלבנון, והן בכך שנענה לסחטנות החיזבללה בעניין שלושת השבויים, יצר אהוד ברק את הביצה ש(אהוד) אולמרט נאלץ לשחות בה. כיום כולם מאשימים את אולמרט על ששחייתו לא הייתה מיומנת. אך האם היה נאלץ אולמרט להיכשל בשחייה בביצה, אלמלא (אהוד) ברק הכין את אותה ביצה טובענית של חיזבללה מלכתחילה?


סימון נ' מנשה

בפסק הדין סימון נ' מנשה נידונה שאלת האחריות בתאונת דרכים (היה זה טרם חקיקת חוק הפלת''ד, ולפיו, אין סופרים 'אחריות' בתאונת דרכים, אלא אך ורק מחשבים את הנזק). מכונית א' עשתה מהלך-כביש גרוע, והסתובבה בעיקול כביש באופן שערורייתי מבחינת כללי נהיגה נכונה. מכונית ב' עברה באותו עיקול תוך ניסיון להתחמק ממפגש עם מכונית א', אולם הקרקע שהכינה מכונית א' הייתה כל כך טובענית ומכשילה, עד שכל מהלך מוטעה קטנטן של מכונית שתבוא אחריה, היה גורם לתאונה קטלנית (וזו אכן נגרמה, מכונית ב' לא הצליחה לנסוע בעיקול בלא להתנגש במכונית א' אשר עשתה סיבוב שערורייתי בעיקול). על מי יש להטיל אחריות? על מכונית א' או על מכונית ב'? השופט אגרנט קבע שללא ספק, יש להטיל אחריות על מכונית א', או כלשונו:
מעשהו הרשלני של המזיק השני (שגרם במישירין לתאונה), לא די בו כדי שיינתק הקשר הסיבתי בינה לבין המעשה הרשלני של המזיק הראשון (שיצר את הסיכון), אם עובדת קרות התאונה היא עצם הדבר שעלול היה לקרות עקב רשלנותו של זה אשר מחובתו היה איפא לחזותו מראש.
דברים כדורבנות. מדינת ישראל מלאה במצבים, אשר בהם, שר או ראש ממשלה ראשון מניח את התשתיות לכשל הבא, ודרוש רק מי שישגה בשגגה קטנה, כדי להצית את הנזק. למה הדבר דומה? א' שפך נפט על רצפתו של אולם חתונות. בזמן החתונה, אחת האורחות, עקב טעות קטנה, נשמטה מידה סיגריה. אש גדולה בערה באולם החתונות, וכל האורחים נספו. על מי נטיל אחריות? על שופך הנפט או על האורחת אשר עקב טעות רגעית נשמטה ממנה לפתע הסיגריה?


זה מדבר וזה בא

לאחר שהכנסת אילצה את אולמרט להגיב על דו''ח ודעת וינוגרד אמר אולמרט כי קודמיו הכינו את הביצה, והוא אולי, לא שחה בה בצורה הכי נכונה (ניתן לאמר גם שקודמיו שפכו את הנפט על הרצפה, והוא 'כשל' אך ורק בכך שמידו נשמטה סיגריה).

יש משהו בדבריו.

אולי זה אופנתי כיום 'לרדת על אולמרט' (באותו אופן בדיוק שהיה פופולרי לתמוך בו מכל ספסל אופוזיציה עת פתח במלחמה), אבל יש לזכור שפתיחת המלחמה בתגובה לחטיפת חיילים יצרה מצב תודעתי חדש אצל חיזבללה, בבחינת: לא משתלם לחטוף חיילים. היות וידוע כי אין סיכוי להחזיר שבויים ללא משא ומתן בלתי משתלם בעליל עם פורעי-כל-חוק-בינ''ל (החיזבללה), הדבר היחידי שניתן לעשות בנוסף למו''מ לחילופי שבויים הוא לצרוב בתודעתם משהו כגון 'זו הפעם האחרונה שאתם חוטפים שבויים'. יש לזכור (עד כמה שלא פופולרי לצדד כיום באולמרט) כי זו הפעם הראשונה שכוח בינ''ל מפטרל בדרום לבנון. אולי זה כוח-לייט ואולי זה כוח פרווה, אבל מדיניות הפייסנות למען תמונה פוטוגנית יפה של צימר עם כר דשא מוריק וארוחת בוקר עסיסית ב-‏200 שקל ללילה לאדם, של ברק, הייתה כשל בבחירת הכיוון (פייסנות). אולמרט בחר בכיוון הנכון (הרתעה, ''שלא תעזו בפעם הבאה''), גם אם כשל בביצוע כיוון זה. בניגוד לאהוד ברק (שקשה להבין איך הציבור הישראלי לא התמרד כנגד תעוזתו, אבי כל הכשלים הזה, להציע את מועמדותו לכהונה נוספת), ניתן לאמר שהסיכוי שבפעם הבאה יחטפו חיילים פחת, כי אולמרט הראה להם שגם המחיר עבורם גבוה מידי (ולא רק עבורנו). אולמרט, אם כן, בנאום תשובתו לכנסת, נשא את שופר העיקרון שגולם בהלכת סימון נ' מנשה של אגרנט, ולפיה, ''עובדת קרות התאונה היא עצם הדבר שעלול היה לקרות עקב רשלנותו הרבה של הראשון, בתוספת רשלנות קטנה של השני''. האם אולמרט עומד בעיקרון זה, ולפיו, יש להכין קרקע אשר בה תקרנה כמה שפחות תאונות בעתיד?


הצעת החוק של נהרי, כשפיכת חבית נפט על הרצפה

האם אולמרט מונע מצבים של שפיכה (כיום) של חביות נפט על הרצפה, כך שאם בעוד כמה שנים מישהו יצית בטעות סיגריה שתיפול (עקב טעות) על הרצפה, הרי שתבער אש שתכלה את כולנו? הוא הרי הטיף (ובצדק) לאהוד ברק שעשה כן. האם הוא נמנע מלעשות כן? לא ולא ולא ולא!
''חוק נהרי'', שהטיוטה שלו אושרה בממשלה ביום ראשון, הוא בשורה מרה לחינוך הממלכתי. מדובר בתיקון לסעיף 11 בחוק חינוך חובה, המתיר לשר החינוך לתקצב מוסדות חינוך שאינם מוכרים. התיקון יחייב את הרשויות המקומיות לממן את המוסדות שיוכרו על ידי השר.
בעוד 10, 15 שנים, אחד מבוגרי ה''חינוך'' הזה, ללא ערכי ליבה ממלכתיים, ירצח כמה הומואים בדם קר (זה לא יקרה במצעד הגאווה, כי בקצב הזה של השתלטות הכפייה החרדית, ספק אם יהיה מצעד גאווה). בעוד 20 או 30 שנה, יהודי יתפוצץ במרכזו של כפר ערבי. בעוד 20 או 30 שנה, כמה ערבים בוגרי החינוך הזה, יפוצצו את אחד מבנייני המוסדות אשר מסמלים את מדינת ישראל הריבונית, כסמל לאי הכרה בה. כולם יאשימו את המשטרה, שחדלה מלגלות בטרם עת את המפוצצים וההורגים. האמנם המשטרה תהא האשם? המשטרה תהא אותו שחיין, אשר לא היטיב לשחות בביצה, או אותה אורחת בחתונה (מן המשל הקודם שלי) אשר השמיטה בדל סיגריה בוער (בטעות) על הרצפה. אך אולמרט, אולמרט אשר מאפשר למגזרים שלמים באוכלוסיה לקבל תקציבים תוך כדי שאינם מחנכים את ילדיהם לאור ערכי הליבה של מדינה יהודית ודמוקרטית, הוא זה שיוצר היום את הביצה, שבעתיד יהיה קשה לשחות בה, הוא זה אשר שופך את הנפט על הרצפה, אשר מישהו בעתיד בטעות (למשל המשטרה שלא תגלה טרוריסטים יהודים או ערביים בזמן) יפיל עליה בדל סיגריה בוער. זה יכלה את כולנו באש.

  • עצומה כנגד הצעת חוק נהרי, הפיצו וחתמו
  • אולמרט אשר מטיף לאהוד ברק, אשר שפך את הנפט על הרצפה, מה שגרם להצתת האש בלבנון בקיץ האחרון, שופך המון המון נפט על רצפת המדינה היהודית הדמוקרטית שלנו. נפט שמוודא שמגזרים רבים באוכלוסיה לא יכירו בהיות המדינה דמוקרטית (למעט כאשר הדמוקרטיה היא כלי לסחטנות והחליבה בהיותך 'לשון מאזניים'), ועתידים, באופן סביר, עקב היעדר חינוך לדמוקרטיה, לבצע פשעים אידיאולוגים על רקע אי הכרה בסמכות המדינה ועל רקע היעדר סובלנות למגזרים אחרים. אולמרט – טול קורה מבין עיניך.




    חזרה לפורום

    הצגת המאמר בלבד
    הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
     
     


    מעלותיו של חוק נהרי
    אורן (יום שישי, 01/06/2007 שעה 1:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    את טועה לחלוטין בהבנת חוק נהרי והשלכותיו.
    ראשית, על מנת להנות מתקציבים ביה''ס יצטרך להיות מוכר ע''י משרד החינוך. על מנת לקבל הכרה צריך לעמוד במספר קריטריונים, בין היתר הכללת תוכנית הליבה בתוכנית הלימודים. תוכנית ליבה זו כוללת גם ''ערכים יהודים ודמוקרטיים'' (ביטויים ריקים מתוכן ממשי - מה ביה''ס הממלכתי לימד אותך על יהדות או דמוקרטיה?)
    חוק נהרי יאפשר פתיחתם של אלפי בתי-ספר פרטיים בעלות יחסית נמוכה. סוף-סוף תהיה לנו אופציה לדאוג לחינוך איכותי לילדנו ולא להיות תלויים בקפריזות של פקידי משרד החינוך הכושל. וזו הסיבה האמיתית להתנגדות משרד החינוך לחוק נהרי - הם מבינים שאי אפשר יהיה לעצור את הסחף ומאות אלפי ילדים ינטשו את בתי הספר הממלכתיים. הסוד השמור - כישלונה של מערכת החינוך, יהיה ברור לכולם.
    _new_ הוספת תגובה



    לחתול שלי
    ע.צופיה (יום שישי, 01/06/2007 שעה 5:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    הבנה וזכרון טובים יותר.
    אולי הוא יכתוב מאמר תשובה.
    _new_ הוספת תגובה



    פרוסטיטוציה של הקונסטיטוציה
    עמיש (יום שישי, 01/06/2007 שעה 9:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מה הקשר בין ההלכות המשפטיות הללו לבין החלטות ממשלה?
    למיטב זכרוני לא היתה כמעט אף מפלגה בישראל שהתנגדה ליציאה מהירה מלבנון חוץ ממרץ (בהנהגת יוסי שריד) ואולי עוד איזו מפלגת ימין שולית.
    _new_ הוספת תגובה



    יש משהו בדבריה של ענבל
    דוד סיון (יום שישי, 01/06/2007 שעה 14:00)
    בתשובה לעמיש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מספר פעמים בעבר טענתי שהאחריות לתוצאות מלחמת לבנון השניה מוטלת על כל ממשלות ישראל, לפחות מאז היציאה הקודמת משם. מה שמעניין שחלק גדול מן המעורבים בגלי הביקורת (מס' שמות כדוגמה: נתניהו, מופז, יעלון ועוד), היו במרכז תהליך קבלת ההחלטות יותר זמן מפרץ ואולמרט ואופן מעשי לא עשו כלום. כעת לאחר שאולמרט ופרץ החליטו לעשות משהו, כל אלו קופצים ומתנדבים להחליפם. אז אולי ההלכה המשפטית לא ממש חשובה אבל הטענה שיתכן והם כולל אהוד ברק ''אשמים'' יותר מאולמרט וממשלתו (דיון 4293).
    _new_ הוספת תגובה



    יש משהו בדבריה של ענבל
    לוי (יום שישי, 01/06/2007 שעה 16:04)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    דוד אני מסכים אתך .
    אומלט ושרץ לא אשמים .
    שני לא יוצלחים שנתקעו שלא בטובתם לסיטואציה שבושלה ע''י אחרים .
    ביניהם השמות אותם מנית .
    _new_ הוספת תגובה



    עד כמה אחורה נלך?
    יובב (יום שישי, 01/06/2007 שעה 19:06)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לפי קו מחשבה זה האשמה של מלחמת לבנון היא של הרצל שהביא להקמת המדינה.

    אולמרט/פרץ/חלוץ אשמים לא בכך שפרצה מלחמה, אלא בכך שנוהלה באופן רשלני, ושהעורף הופקר.
    עוד אשמים מי שמנעו (ומונעים) קידום הפתרון נגד רקטות, מי שהשאיר את מחסני החירום ריקים וכד'.
    _new_ הוספת תגובה



    עד כמה אחורה נלך?
    דוד סיון (יום שישי, 01/06/2007 שעה 22:25)
    בתשובה ליובב
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עד כמה שצריך כדי שלא נמנה מחליפים שיש להם חלק באי-מניעת הבעיה שבה טיפלו אולמרט וממשלתו.
    מי למשל בין האחראים לבעית מחסני החירום? מופז, נתניהו, יעלון ועוד מי שישב בממשלות ישראל בכל התקופה ולא עשה כלום (שלא התפטר...).

    אולמרט-פרץ-חלוץ עדין לא אשמים בכלום כי לא עמדו למשפט.
    _new_ הוספת תגובה



    עד כמה אחורה נלך?
    א. פרקש (יום שישי, 08/06/2007 שעה 13:11)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עד הקמת המדינה?

    ברור שקל הוא להתיז אשמה לכל עבר, כמו שהנשיא קציר מיהר ב-‏73' לומר ש''כולנו אשמים!''. זו היתה הדרך הטובה ביותר בה הוא יכול היה להגן על ממשלת גולדה, עד שהיתה ועדה מטעם שקבעה שרק הגנרלים אשמים.

    כשאנחנו מדברים על הכישלון החלקי שהיה לנו בלבנון אנחנו יכולים לחלק האשמות עד לאחרון הלוחמים והאזרחים. זוהי שיטה טובה לברוח מהאמת ולברוח מתיקון התקלה.

    ישנו את העניין של מדיניותנו כלפי לבנון והטרור לאורך השנים ובעיקר מאז הנסיגה ב-‏2000 ואיך צה''ל וממשלות ישראל פירשו את מה שקרה לבין תהליך קבלת ההחלטות של יולי 2006 וניהול המלחמה.

    יתכן שמדיניות ממשלות ברק ושרון הזניחו את הצבא, הקטינו מתקציביו וכו', אבל האם בשל כך צה''ל לא צריך היה להיות מוכן למלחמה נגד הטרור בלבנון? האם שר אוצר צריך להגדיל את תקציבי ההכנה למלחמה בחזבאללה כאשר הצבא, שר הביטחון וראש הממשלה רגועים ולא נותנים לאופציה הזאת משקל רב?

    מופז ויעלון כרמטכ''לים התייחסו לא הרבו להתעסק בלבנון. אבל לפצ''ן היו מספר תוכניות קרב למתארים שונים בלבנון שמתוכם יכול היה צה''ל לפעול. למה מה שידעו מופז ויעלון לא ידע חלוץ?

    הצבא היה בגדול מוכן למלחמה קרקעית מסודרת בלבנון. היו יחידות שלא התאמנו בלוחמה הררית בלבנון 6 שנים מאז היציאה ממנה, אבל היו גם יחידות שכן התכוננו. כלומר, לא היתה מדיניות צבאית כללית של לא להתאמן, וגם לא האינתיפאדה ביזבזה ימי אימון. כל מפקד חטיבה ואוגדה הגדיר לעצמו את סדר העדיפויות שהוא מצא לנכון מתוך תוכנית העבודה הצה''לית.

    אבל כל השאלות האלה מתקטנות אל מול השאלה איך, למה וכמה כשלה ממשלת אולמרט. כי אולמרט החליט להיכנס בחזבאללה, החלטה מבורכת משל עצמה, בהחלטה של רגע. מאחר שאולמרט יכול היה גם להחליט לא להגיב בכלל בכוח, או לחילופין להגיב אבל לאחר שהצבא מתכנס, חושב ומחליט על מספר אופציות שמועלות לדיונים ולהחלטה בפורום הקבינט ובינתיים הוא נותן אולטימטום לחזבאללה. היתרון של לחייב את הרמטכ''ל להגיש מספר הצעות לפעולה מחייב אותו לשבת ולדון באופציות עם כל הצוותים שמיועדים לתת לו את ההצעות האלה ובכך ללבן לעומק בעיות מבצעיות, אסטרטגיות, ימ''חיות וגם ריענון קרב מזורז לכל החיילים המגוייסים למלחמה.

    אבל ככל הידוע לנו הבנתו של אולמרט בצבא ובביטחון אינה מרקיעת שחקים, אחריו מזדנב שר ביטחון והרמטכ''ל היה שבוי ביכולתו של חה''א להכריע את המלחמה מהר. ישראל נמצאה במצב ייחודי שלכל שלושת בעלי התפקידים הביטחוניים המכריעים היו 3 אנשים לא מתאימים שכלל ידיעותיהם ביחד בנושאי אסטרטגיה היו שוליים. את מירב הידע הזה צבר דן חלוץ. אבל כשפוט של חה''א, השניים האחרים לא יכלו לשפוט את חלוץ ולהעריך את מקצועיותו בעניינים שמחוץ לחה''א.

    המלחמה היתה מוצדקת ביותר. אבל הביצוע שלה היה רשלני ביותר. למזלנו היה לנו את צה''ל כל או אחרת, כי עם צבא אחר עוד היינו מפסידים משהו במלחמה הזאת. אולמרט ופרץ אינם ראויים להנהגה כי כשלו בצורה המעידה על חוסר כשירותם למילוי התפקידים האלה.

    אולמרט ופרץ אשמים, כי המלחמה היתה עוולה בהיתנהלותה. הם אשמים במשפט הציבור והסקרים והבחירות הראו זאת טוב מאוד. אפילו בעבודה הבינו שפרץ הוא תפוח אדמה לוהט.
    _new_ הוספת תגובה



    עד כמה אחורה נלך?
    דוד סיון (יום שישי, 08/06/2007 שעה 13:32)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עד כמה שצריך (תגובה 99210).
    _new_ הוספת תגובה



    כמובן שאינך יכול להשיב תשובה של ממש
    א. פרקש (שבת, 09/06/2007 שעה 21:23)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    כמובן שאתה נזקק לטענות מופרכות
    דוד סיון (יום ראשון, 10/06/2007 שעה 9:06)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    את התשובה שלי קיבלת עוד לפני ששאלת.
    _new_ הוספת תגובה



    כמובן שאתה נזקק לטענות מופרכות
    א. פרקש (יום ראשון, 10/06/2007 שעה 19:24)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לכן עדיין נדמה לך שהשבת.......
    _new_ הוספת תגובה



    תזכורת: תגובה 99210
    דוד סיון (יום ראשון, 10/06/2007 שעה 21:05)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    זה שאתה ממשיך לקשקש את דמיונותיך לא ישנה
    את המציאות שאת תשובתי (תגובה 99210) כתבתי
    לפני שאלתך: ''עד הקמת המדינה?'' (תגובה 99451).
    _new_ הוספת תגובה



    תזכורת: תגובה 99210
    א. פרקש (יום ראשון, 10/06/2007 שעה 21:58)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אתה מתעקש להיות שבוי בדימיונותיך. אני פשוט הסברתי לך שאתה טועה ובמדינה דמוקרטית זכותך לטעות.
    גם באמירתך המוזרה ''כתבתי לפני שאלתך: ''עד הקמת המדינה?'''' שאינני יודע מה הטעם בה זולת הצגה של ילדותיות כלשהי.
    _new_ הוספת תגובה



    תזכורת: תגובה 99210
    דוד סיון (יום ראשון, 10/06/2007 שעה 22:58)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    את התשובה המלאה קיבלת לפני ששאלת את שאלת.
    חבל שאינך יודע להבחין בכך.
    _new_ הוספת תגובה



    tאתה כהרגלך לאחרונה מתחמק מתשובה לעניין
    א. פרקש (יום שני, 18/06/2007 שעה 8:23)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    tאתה כהרגלך לאחרונה מתחמק מתשובה לעניין
    מהנדס אזרחי (יום שני, 25/06/2007 שעה 4:25)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    הוא חמקן?
    באמת?
    _new_ הוספת תגובה



    עד כמה אחורה נלך?
    יובב (שבת, 09/06/2007 שעה 0:26)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני לא בטוח שנדרש שרוה''מ ושהב''ט יהיו מומחים צבאיים. בשביל זה יש מזכיר צבאי והמועצה לבטחון לאומי. הבעיה היא שהם מסורסים כבר שנים רבות (מי יותר מי פחות)...
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    ע.צופיה (שבת, 02/06/2007 שעה 20:04)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מבלי לגרוע מה''זכויות'' השמורות לברק,נתניהו,שרון,מופז,יעלון ואחרים בגין מלחמת לבנון השנייה ,אל לנו לשכוח כי המודד האמיתי לאשמה,רשלנות או ההיפך מכך, של הנ''ל ועוד אחרים הוא בחינת המצב בעת כהונתם ולא במבט אחורה.
    במבט אחורה כולנו חכמים ונבונים ויודעים בדיוק מה היה צריך לעשות. החכמה היא בביצוע בזמן אמת.
    אל לנו לשכוח שברק הוא זה ש''פטר'' אותנו מלבנון וחסך לנו כמאה חללים בשנה. כל חכמי הדורות החל מבגין ושרון,דרך שמיר ופרס ורבין ונתניהו לא השכילו לעשות זאת.
    ואל לנו לשכוח שמאז 30.9.2000 ובמשך 3 שנים היינו במלחמה עקובה מדם בתוך מדינתנו ובחכמה נהגנו שלא התפתינו לפיתויי החזבאללה לפתוח חזית שניה.
    וגם לגבי אולמרט ופרץ יאמר,כי ביום 12.7 2006 כל אדם בר-דעת היה נוהג כמותם וכל החכמולוגים שמותחים עליהם ביקורת הם חכמים בדיעבד שכידוע שווים אינו רב.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    דוד סיון (שבת, 02/06/2007 שעה 20:43)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני חושב שפשוט ניסחת את טענתי יותר טוב ממני. אפיה היו אותם בעלי זכויות בזמן אמת?
    1. ברק הבטיח שיחזור אם יתחילו ליפול טילים. הוא לא פעל בזמן אמת כפי שהבטיח.
    2. השאר היו בראש הפירמידה אחריו ולא עשו דבר בזמן אמת.

    אז אולי לברק יש נקודת זכות על היציאה מלבנון אבל גם נקודות רעות על כך שלא דאג לטפל בעניין הטילים. השאר לא עשו דבר בזמן אמת...

    3. אולמרט ופרץ עשו... בזמן אמת.

    אולמרט ופרץ אינם ''כוס הקפה שלי'' אבל הם סיכנו את ''התחת'' כי ניסו לעשות משהו בזמן אמת בעוד האחרים לא.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    ע.צופיה (שבת, 02/06/2007 שעה 22:43)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יש טיעון שחוזר כל הזמן בפורום על ידי כותבים שונים. הטיעון של למה לא עשו כלום נגד התחמשות החיזבאללה בלבנון, נגד החמאס בעזה,נגד הסורים ומחר גם נגד האיראנים.
    לטעמי זה טיעון אוילי. שום מדינה ''נורמלית'' אינה תוקפת מדינה שניה(שהיא גם שכנה,לעיתים)רק בגלל שידרוג הצבא וחימושו.זה אינו מקובל ודעת הקהל העולמית לא תקבל זאת.
    לכן,לא יכולנו ''סתם'' לתקוף את לבנון כי חמושים מורשים מטעמה מסתובבים על הגבול ומניפים דגלים צהובים,או מתחפרים בבונקרים,או מקימים עמדות טילים.באותה מידה שלא יתקבל על דעתן של אומות העולם שנתקוף את רצועת עזה רק בגלל שהם מבריחים נשק לשם.
    הפתרון הוא ניצול הזדמנויות וייעול החימוש.עם זה אנחנו צריכים לחיות.
    מחלחמת לבנון השנייה הוכיחה שוב את האימרה כי אתה יודע כיצד נכנסת למלחמה ,אך אינך יודע כיצד תצא ממנה.לכן הדבר החכם ביותר הוא להמנע ממלחמה עד כמה שאפשר.וכך נהגו ברק ושרוןבענין לבנון. לאולמרט, נאסראללה לא השאיר ברירה.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    דוד סיון (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 6:31)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אולי זו אווילות אבל אלו היו הטיעונים של לא מעט אנשים שישבו בראש המערכת, בעת שישבו בראשה. אבל הרי לא מדובר רק על שידרוג, אלא על הפעלתו כמעט מיד לאחר שנסיגה בזמנו של ברק. משמע היו הזדמנויות לא מעטות לפני שבאו לשלטון אולמרט ופרץ והן לא נוצלו. מבחינתי אלו שלא ניצלו הזדמנויות לא ראויים יותר מאלו שניצלו.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    ע.צופיה (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 8:05)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ראשית יש להבדיל בין כאלה שישבו,או שיושבים בצמרת המערכת אך אינם נושאים באחריות ישירה. למשל (ולמשל, בלבד) השר אלי ישי הדוגל בתגובות חריפות. מבחנו יהיה כאשר ישא באחריות הישירה לאמירותיו כראש המערכת.
    אני גם חושב שתגובותינו היו ''אנמיות'' מדי. אך מנגד, אני יודע,שאיני יודע הכל, ולכן אני משתדל להיות זהיר בדברי.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    דוד סיון (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 9:34)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אבל זה לא מה שעושים ''המחליפים הפוטנציאליים'' שעליהם הבעתי את דעתי. הם לא זהירים כלל...
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    סתם אחד (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 14:40)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    צדק (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 7:02)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לכן האמריקנים לא עשו מצור על קובה,
    הרוסים לא מאיימים במלחמה קרה שניה בגלל הרצון להציב טילי פטריוט בפולין,
    טורקיה לא איימה בפלישה לסוריה בגלל מחנות אימונים לכורדים,
    אתיופיה לא פלשה לסומליה בגלל חמושי אלקאעידה המשתלטים עליה,
    ויאטנם לא תקפה את הסינים שפלשו לקמבודיה.............

    אף אחד לא חכם בעולם ולא מגיב בתוקפנות לכל איום המופיע בגבולותיו,
    חוץ מהשמאלנים ה''חכמים'' שלנו המייצרים איומים על גבולותינו ובתוכינו,
    ומתעלמים מאיומים כמו בת יענה חולנית.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    ע.צופיה (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 8:11)
    בתשובה לצדק
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    האמריקאים עשו מצור על קובה, אך למזלם לא היו צריכים לממש יותר מכך. ושם היה מבחנם.
    הרוסים מאיימים. גם אנחנו מאיימים.
    התורכים איימו. האם פלשו?
    אפריקה זו אופרה אחרת.
    ויטנם תקפה את סין????????????
    הגיתי והגיתי והגיתי ועדיין לא הצלחתי למשות מזכרוני איזו שהיא הצלחה צבאית נדירה של גבורי הימין.( מעשה ,לא דיבורים,כי בדיבורים הם הכי חזקים)
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    צדק (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 8:33)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    האמריקאים עצרו ספינות סובייטיות, זה לא רק איום, זה מעשה מסוכן.
    התורכים העבירו 100 אלף חיילים לגבול עם סוריה ואיימו בפלישה.
    הפאניקה בסוריה והכניעה הטוטאלית, העידו יותר מכל על רצינות האיום.
    (ה''איומים'' שלנו לא מפחידים אפילו עברייני צעצוע).
    אפריקה היא לא אופרה אחרת, אלא אם אתה גזעני.
    ויאטנם תקפה את הכוחות הסיניים, הביסה אותם, והניסה אותם מקמבודיה.
    ויאטנם תקפה מעצמה !! שאיימה על האינטרסים שלה.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    ע.צופיה (יום ראשון, 03/06/2007 שעה 13:28)
    בתשובה לצדק
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    למען הדיוק ההיסטורי:הספינות הרוסיות עצרו לפני שנוצר מגע עם הספינות האמריקאיות.
    כמו התורכים, גם אנחנו יכולים להעביר 100000 חיילים לגולן ולאיים בפלישה. זה עדיין לא התקפה על רקע של שידרוג צבאי.
    לגבי ויטנם, האמת, אין לי מושג על מה אתה מדבר....
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    צדק (יום שני, 04/06/2007 שעה 6:25)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    הספינות הרוסיות שעליהן היו טילים, עצרו והסתובבו לאחור.
    ספינות אחרות נבדקו ע''י האמריקאים והורשו להמשיך בדרכן.
    עצירה ועליה על אוניית סוחר במים בינלאומיים נחשבת לפגיעה בריבונות.

    ''כמו התורכים, גם אנחנו יכולים להעביר 100000 חיילים לגולן ולאיים בפלישה.''
    בדיחה טובה.
    אין סיכוי !!

    ישראל רעדה מהחיזבאללה ונמנעה לפעול נגד גניבת המים מהזהרני !

    בשנות ה-‏60 ישראל ערכה קרבות קשים נגד סוריה בגלל הקמת סכרים על הירמוך עד שהקמתם הופסקה.
    היום הסורים ייבשו את הירמוך לגמרי. הם בנו מספר סכרים
    בניגוד להסכמי חלוקת המים עם ירדן וישראל.
    והאפסים שלנו שותקים. גניבת מים זו עילה למלחמה !!

    ---
    ויאטנם, וקמבודיה של פול פוט.
    ויאטנם פלשה לקמבודיה על מנת לחסל את משטרו של פול פוט.
    פול פוט היה מאואיסט וזכה עקב כך לתמיכה בצורת כוחות צבא סיניים.
    ויאטנם לא נרתעה מהתערבותה של המעצמה, הביסה את הכוחות הסיניים בקלות מפתיעה.
    הההערכה היא שלסינים היו כ-‏20 אלף הרוגים.
    _new_ הוספת תגובה



    ולמה אתה סבור שמי הירמוך הם שלנו?
    עמיש (יום שני, 04/06/2007 שעה 9:58)
    בתשובה לצדק
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    למה זו גניבה?
    _new_ הוספת תגובה



    כל מה שבין הנהרות שלנו הוא
    נעמן בן אליפלט (יום שני, 04/06/2007 שעה 10:06)
    בתשובה לעמיש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    חוק בינלאומי. הסדרי שימוש במים.
    צדק (יום שני, 04/06/2007 שעה 10:19)
    בתשובה לעמיש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    נהר המשמש כמה מדינות, גם שימוש עקיף, מחלקים את השימוש במים ע''י הסדר.
    הירמוך משמש את סוריה, ישראל, וירדן.

    סודן רצתה להקים סכר גדול על הנילוס שיפחית את כמות המים המגיעה למצרים.
    אמר להם הנשיא סאדאת, תקימו סכר, תקבלו מלחמה.
    סודן העדיפה לא לעשות סכר.
    _new_ הוספת תגובה



    חוק בינלאומי. הסדרי שימוש במים.
    עמיש (יום שני, 04/06/2007 שעה 10:29)
    בתשובה לצדק
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מה עשינו על מנת להגיע להסדר חלוקת מים עם סוריה ולבנון?
    _new_ הוספת תגובה



    חוק בינלאומי. הסדרי שימוש במים.
    צדק (יום שני, 04/06/2007 שעה 10:58)
    בתשובה לעמיש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    היה הסדר בתיווך אמריקאי.
    בכל מקרה, גם ללא תיווך, אין לאף מדינה רשות לחסום מעבר של נהר,
    ולקחת לעצמה מים ככל העולה על רוחה.

    אף מדינה נורמלית לא תסכים שייבשו אותה.
    ישראל במצב גרוע במיוחד, כל יובלי הירדן והנהרות המובילים לכנרת, מתחילים בסוריה ובלבנון.
    הם יכולים לחסל אותנו בלי אף יריה. פשוט לעצור את המים.
    _new_ הוספת תגובה



    בתחילת שנות החמישים
    עמיש (יום שני, 04/06/2007 שעה 14:03)
    בתשובה לצדק
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    הוצע לצדדים הסכם בתווך איזה ג'ונסטון מארה''ב, הנסיון לא התקדם יפה וישראל החלה לפעול באורח חד צדדי כשבנתה את המוביל הארצי מהצפון לדרום. אני לא בקיא בעניין אבל למיטב זכרוני מאז לא נעשה שום מאמץ מדיני להסדרת חלוקת המים ואין מקום למסקנה כי צריך לפצוח במלחמה.
    מלחמה היא מוצא אחרון ולא ראשון
    _new_ הוספת תגובה



    בתחילת שנות החמישים
    צדק (יום שלישי, 05/06/2007 שעה 3:33)
    בתשובה לעמיש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    היה הסדר. בניית המוביל הארצי אינה סותרת ואינה יכולה לסתור שום הסדר.

    חסימת מים היא עילה למלחמה מיידית.

    בשנות ה-‏60 היו קרבות קשים עם סוריה שניסתה להטות את מי הירמוך.
    זה כלל הפגזות ארטילריות, הפצצות, וקרבות אויר.
    עד שהסורים הפסיקו לחלוטין את נסיון ההטיה.
    פעם השמאלנים היו כהניסטים ולא ויתרו על פסיק. כמו שצריך.
    _new_ הוספת תגובה



    ולמה אתה סבור שמי הירמוך הם שלנו?
    ע.צופיה (יום שני, 04/06/2007 שעה 13:57)
    בתשובה לעמיש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כל מה שנמצא בין הינג-צה לאמאזונס זה שלנו.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    א. פרקש (יום שישי, 08/06/2007 שעה 13:21)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    האם לעשות שלום אינו המלחמה המוצלחת ביותר..... במידה והשלום הוא רציני?

    מלחמות אינן של שמאל או ימין אלא של ישראל. צה''ל מורכב מאנשי ימין ושמאל ואין טעם שתנסה לנכס לשמאל או לימין את הנצחונות והכשלונות במלחמות. לכל היותר אתה יכול לנכס זאת לאישים שהיו בצמרת בזמן הגלישה למלחמה ובקבלת ההחלטות בה.
    _new_ הוספת תגובה



    כולם חכמים,כולם....
    ע.צופיה (יום שישי, 08/06/2007 שעה 18:47)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    איני ''מנכס'' כלום לאיש. מי ש''מנכס''הכל לימין הוא ידידנו מאור התורה-צדק.
    מה שאתה קורא זו סתם תגובה מהמותן.
    _new_ הוספת תגובה



    הלקח היחידי
    סתם אחד (יום שישי, 01/06/2007 שעה 12:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    שראוי לעסוק בו , איך פעם אחר פעם מפלגת העבודה מצליחה לחרבש לעם ישראל את העתיד.
    _new_ הוספת תגובה



    הלקח היחידי
    לוי (יום שישי, 01/06/2007 שעה 16:06)
    בתשובה לסתם אחד
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לא רק מפלגת העבודה זו עבודת צוות .
    _new_ הוספת תגובה



    תענוג לקרוא
    רפי אשכנזי (יום שישי, 01/06/2007 שעה 19:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    רוחב היריעה ועומק המחשבה אינם משיאירים ספק...
    _new_ הוספת תגובה



    הלקח הציוני
    זוהר בדשא (יום שישי, 01/06/2007 שעה 19:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לו היה כלכלן בדמותו של דויד סיון בועדת וינוגרד והיה הכלכלן הציוני השמאלני הדגול כותב מישוואה בה היו מופיעים מספיק משתנים (כמה שיותר משתנים יותר טוב) וגם התוצאה היתה ידועה מראש (רצוי תמיד לדעת מראש מי אשם והוא לא יהיה אף פעם מישהו מהמחנה של דויד סיון) , אין ספק שניתן היה לחזות בהסקת מסקנות משובחת , לעילא ולעילא.

    ואז ניתן היה לפנות למר אולמרט ופרץ ולהוכיח אותם עד שיבינו מה לא בסדר.

    המסקנות של וינוגרד(הועדה שבחנה את ההשכלה הגבוה) הרי הפכו לאסקופה מושטחת כאשר השרה לחינוך הפרופסור לפילוסופיה השמנדריקית משלומעכשיו שמה ללעג את ועדת וינוגרד(ההראשונה) ההיא, והיא ומינתה תחתיה עוד פקיד שמאל ציוני מהמחנה של סיון את מר שוחט , והוא פשוט שחט את עתיד ההשכלה הציונית.
    הוא בעצם סוציאליסט קפטליסטי חזירי ציוני כמו שצריך להיות.

    כנראה שאין מזל לוינוגרד לכן מוטב שלהבא ימנה מישהו בדמותו של סיון וזה מבטיח ''רציונליות ציונית'' לפחות.

    החוכמה בדיעבד אינה חוכמה ומצד שני יש אחריות , וכאשר יש אחריות או אין אז מי שצריך מסיק מסקנות אבל לא חייבים להיות אחראים הרי אחריות אינה מועילה לקריירה, כאמור אולמרט ופרץ הם לא אשמים כי להם יכולת לגלות אחריות כמו סיון וחבריו, כי סיון אמר שהם לא אשמים ואי-אפשר להתעלם מסיון , בכלל מה זו אשמה , בטח יש נוסחה כלכלית מדעית לפיצוח האשמה וגם להסקת מסקנות ושאר בננות ציוניות.

    בסה''כ זה די פשוט צריך שבכל ועדה לא משנה באיזה תחום יהיה איזה כלכלן סוציאליסטי קפטליסטי ציוניסטי.

    ואם קוראים לו סיון מה טוב.
    _new_ הוספת תגובה



    שחר חדש עולה בישראל, וקץ ליל הטרוף ונאקת החזירים
    מיכאל שרון (שבת, 02/06/2007 שעה 3:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    שחר חדש עולה בישראל, וקץ ליל הטרוף. עליית המחנה החברתי בעבודה ומהפך אנטי מיליטריסטי בקדימה

    ברגעים אלה בשלוש בלילה, יום ו', מבשרת העיתונות המקוונת על ברית פרץ-איילון, כאשר אולמרט הפך עורו ואינו מצדד עוד בברק, אלא באיילון. זאת כאשר חיים רמון עמד מאחורי המהלך, ומעמדו התחזק מאד בקדימה. שימעו עוד בשורות נהדרות: פרץ יהיה שר האוצר, עמי איילון סגן ראש הממשלה ושר בלי תיק, וברוורמן - הממונה על רשות השידור (שוב לא יטמטמו את העם עם כוכב נולד, גרפולוגים קרחים וחלקלקים ודומיהם, שהפכו את הצפייה טלויזייה לעווית הקאה) . זוהי מהפכה של ממש במדינה, המקסימום שניתן היה. פרץ יפעל עתה במגרש שלו, וינסה להוכיח את עצמו שבעתיים, לאחר העניין הביטחוני, והולכתו שולל על ידי הגנרלים שסחררו את ראשו במקסמי עגתם הצבאית הריקה. זה כיום איש מפוקח, העם התפקח מהביטחוניזם בעקבות מלחמת לבנון, וניזקקים כאן לקטליזטור כפרץ-פרוורמן-תמיר, שיממשו זאת. יועלו הקצבאות, ישראל תהפוך למדינת רווחה, וזהו סופה למעשה של אווירת העושק החזירית הנאו ליברלית, שהרסה כאן כל חלקה טובה, והביאה לאווירת חמס, נכלים בשרות הארנק, ורומסנות. זהו שחר חדש. חברתי לחיים, בת העם ובעלת לב ושכל הישר, סכמה זאת כרגע כשבישרתי לה זאת במלה אחת: נהדר. התפקדו לעבודה, הצביעו איילון. זה הסיכוי היחיד לחזור לעולמנו השפוי והטוב, אחרי ליל הטרוף.

    להלן דברים שכתבתי על פרץ בנובמבר 2005. הדברים הללו עוד יתאמתו ביתר שאת עכשו

    פרץ - תנופה לחיים.
    פרץ הוא אדם בעל חיוניות מדינית-פוליטית עצומה והיחיד בעל מסרים שהחברה הישראלית זקוקה להם כאוויר לנשימה.

    מנהיג פועלים ובונים שצמח מן העם, המבין את רחשי לב האדם הפשוט, זה שמהווה את שדרות האוכלוסיה העמלה והיוצרת, זו הנעשקת על-ידי המדינה בכל אתר ואתר. תחת גבהות לב, תכופות גזענית ומתנשאת, שאין איתה, אלא שמנוניות משתקת בשרות האוליגארכים - הוא מציע בכל הוויתו דבר פשוט ובסיסי, והיחיד שאומר זאת בין ראשי מפלגתו: קדימה, הלאה, למען מדינה אנושית שטוב לחיות בה, שזקנים לא נעשקים, שפועלים ובונים ויוצרים לא ניבזזים ומופשטים עירומים מכל.

    אדם הנאבק את מלחמתו של האיש הפשוט, זה שמיליונים כמוהו, אנשים הגונים ולא מושחתים, מנסים עדיין לבנות כאן משהו, אף שכוחותיהם אוזלים, ונשמתם נעשקת ומבוזה.

    אדם הגון ולא מלוקק, איש הדיבור הישיר והצלול.
    _new_ הוספת תגובה



    שחר חדש עולה בישראל, וקץ ליל הטרוף ונאקת החזירים
    סתם אחד (יום שני, 04/06/2007 שעה 22:21)
    בתשובה למיכאל שרון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אולי.
    _new_ הוספת תגובה



    שרון, אתה כבר בונה אגדות עם
    א. פרקש (יום שישי, 08/06/2007 שעה 13:25)
    בתשובה למיכאל שרון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    על הסכם אילון-פרץ שולי כל כך?

    מה קרה לפרץ שהוא חולם חברתי?

    כמו שאדם אוכל 3 פעמים ביום, כך פרץ הוא חברתי 3 פעמים בשנה. והפעם זה נפל עליו לאחר כשלונו בפראיימריז. אבל למה כשהוא היה יכול, בין ארוחה לארוחה הוא לא חילק פירורים לעניים? או לפחות עבודה בכבוד?

    חבל שהעבודה מתנהלת אידיאולוגית רק לפני בחירות. לאחר מכן היא שוכחת איפה שמה את ה''אג'נדה'' שלה.
    _new_ הוספת תגובה



    פרץ מונה כשר הביטחון. אבסורד
    סתם אחד (יום שישי, 08/06/2007 שעה 20:37)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לא ניתנה לו הזדמנות לממש את האג'נדה שלו. יש אבסורדים כאלה בחיים. ועכשו, דווקא משום כך, יפעל במשנה מרץ בתחום שלו. גם אבסורדים כאלה יש, ואולי הדברים במובן זה, המאוחר, התגלגלו לטובה. עוברים תלאות, ובסוף אתה חוזר למהותך האמיתית, בשל יותר, ועושה דברים שאז לא היית עושה אולי. למה אתה אומר שפרץ חברתי 3 פעמים בשנה? איפוא ההוכחה לכך? לא נתנו לו להיות שר האוצר, וכשר ביטחון לא יכול היה להיות חברתי. עכשו, הדעת נותנת, שכל מה שניבלם, יפרוץ החוצה ועוד איך. תן לאיש להוכיח עצמו בתחום ש''נולד'' לעסוק בו, ודווקא משום שנכשל בתחום לו לא נועד - הביטחון, יש לו כל סיבה שבעולם לפעול כרגע בתחום הרווחה. פרץ אינו איש ציני, הוא איש אמיתי וכנה יותר מרבים אחרים בפוליטיקה ובממשלה.
    _new_ הוספת תגובה



    מה בדיוק לא נתן לו לממש את האג'נדה שלו?
    א. פרקש (שבת, 09/06/2007 שעה 21:24)
    בתשובה לסתם אחד
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    למה שר ביטחון לא יכול להיות ''חברתי''? אין לו השפעה על תקציב המדינה, כלומר, מדיניות הממשלה בכל תחום כולל החברתי?
    _new_ הוספת תגובה



    לא
    סתם אחד (יום חמישי, 14/06/2007 שעה 6:37)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    (-:
    א. פרקש (יום שני, 18/06/2007 שעה 8:27)
    בתשובה לסתם אחד
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ברור שלא, כי פרץ הוא חדל אישים שאינו טורח באמת לפעול לפי ה''אג'נדה'' החברתית שלו כי היא בשבילו סתם פלטפורמה לנדנד למצביעיו המועטים.
    מעתה אמור ''פרץ ללא מרץ'' ואל תפיל את המחדלים שלו על אחרים (כמו שכתבת: ''לא ניתנה לו הזדמנות לממש את האג'נדה שלו....'').
    _new_ הוספת תגובה



    [•] (-:
    לוי (יום שני, 18/06/2007 שעה 8:43)
    בתשובה לא. פרקש
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    [הוסרו ביטויים לא ראויים.]

    פרץ לא אשם .
    איך אמרנו בצה''ל , הוא לא אשם אביו אשם .
    מי שטיפח אותו ומינה אותו אשם .
    _new_ הוספת תגובה



    חיזקו
    מוריה כריש פטיש (יום שלישי, 05/06/2007 שעה 10:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לפני הכל ''אין יאוש בעולם כלל'', ה' עוזר ופותח לכל אחד כדי מחסורו אך צריך להשתדל ויש מי שצריך להשתדל מעט ויש מי שצריך להשתדל יותר.
    לעניננו- בסוגיית החינוך חשוב לדון ולפעול להוזלת עליות החינוך ע''י הפעלת לחץ קולקטיבי על מערכות החינוך וע''י מעורבות הורית גדולה יותר בקבלת ההחלטות, ובפועל ביום יום-
    *עליית הנוער-ניתן לקבל סיוע בתשלומים למוסדות החינוך העל תיכונים ע''י עליית הנוער, הקריטריונים אינם יודועים לי ואשמח אם תשתפו אותנו במידע שיש לכם על כך.
    *הנחה מבית הספר- נין לקבל הנחות שונות מבי''ס (לחלק גדול מבי''ס יש קרן לסיוע להורים המתקשים בתשלום).
    *הנחה ממחלקת הרווחה- במידה ויש לכם תיק ברווחה ניתן לקבל הנחות בשכר הלימוד- בעיקר לתשלומים לבי''ס יסודיים.
    חיזקו ואימצו
    מוריה
    _new_ הוספת תגובה




    חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

    חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


    מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



    © פורום ארץ הצבי