פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פרשת קצב: החומה המשפטית הבצורה נפרצה
אלברט שבות (יום רביעי, 03/08/2016 שעה 8:00)


פרשת קצב: החומה המשפטית הבצורה נפרצה

אלברט שבות



ידוע כי בשער סדום היה יושב שופט לא בשביל לשפוט משפט צדק, כי אם בשביל לאכוף את ''צדק'' ההמון ולהבטיח את קיומו. זה היה המנגנון אשר שלט במערכת המשפט של סדום, ושנות של אור יבדילו בינינו לבין מערכת המשפט הסדומית, אך להפתעתי ולדאבוני רק מרחק של יריקה מבדיל בינינו; אנו ניצבים על תהום סדום.

• • •

המאמר יעסוק מן הסתם סדום ו...
סדום ועמורה, ג'ון מרטין
במשה קצב אבל אני רוצה לפתוח בנתניהו. ביבי נתניהו הוא לא כוס התה שלי. ראיתי בו מאז ומתמיד את האופורטוניסט שמנסה להתפשר עם המציאות לא כי הוא אדם גמיש אלא כי הוא אדם חסר עקרונות. פעם הוא ימין לפעמים ימין קיצוני, היום בפועל הוא מרכז ומחר יכול בקלות להיות שמאל - תלוי עד כמה הדבר יתרום להשרדותו.

כגילוי נאות אוסיף כי השקפתי הפוליטית ימנית היא בהחלט, ואני חושב שאופורטוניסט כנתניהו רק מכתים את המפה הפוליטית הימנית, ואף ממיט קלון על הנמנים עליה. היום בעידן המנהיגות ''הימנית'' של נתניהו היוצרות התבלבלו, וקשה באמת להחליט היכן ממוקם פלוני ואלמוני על המפה הפוליטית, כי איון העקרונות ע''י נתניהו טישטש את הגבולות בין הימין והשמאל, ולא במקרה כל פוליטיקאי מצוי שעיניו בראשו מנסה היום להשתייך למרכז ''הגמיש'' ששום עקרון לא מחייב אותו, וזו בעינה הארץ המובטחת ומשאת נפשו של כל פוליטיקאי המבקש לשחות בים נטול כרישים; העקרונות הם הכרישים שיכולים לעכב להפריע ואף לסנדל.

קשה לעמוד, ולא במקרה, על הגבול המפריד בין כחלון ולפיד, ש''ס, יהדות התורה, המחנה הציוני, והליכוד שמלכד את כולם; גם בנט וליברמן סיגלו את עצמם לסביבה. לא במקרה המפה הפוליטית הקיאה מתוכה את אחרוני הנציגים של עיקרון ''ארץ ישראל השלמה'' כפייגלין, מרזל, או ישי שניסה לרכוב על העקרון ונחל כישלון צורם.

ביבי נתניהו הוא האבא הרוחני של אסכולת המרכז. הוא עמד בראש האסכולה הזו לא כי האמין בה אלא כי שירתה את יצר ההשרדות שלו, והמחיר לא עמד בראש מעייניו הוא היה מוכן לשלם כל מחיר עבור השרדותו הפוליטית, נכון לומר עבור כיסאו הפוליטי - כיסא ראש הממשלה. כך הוא מחק טיפין טיפין את העקרונות מספרי הפוליטיקה הישראלית וכל עדר הפוליטיקאים הלך אחריו בעיניים עצומות. כך נחנך ''המרכז'' הישראלי בהשראתו ובחתימת ידו, ולכן הוא לא כוס התה שלי.

אבל, ולמען האבל הזה מתחתי את היריעה הביביאנית עד כה, אני לא יכול לקחת את זעמי על נתניהו, ללכת עימו למשטרה ולהתלונן על כי מחק את העקרונות מהספר הלאומי שלי, אין לי קייס ביד, אבל אני יכול לכתוב מאמרים ולהוציא את זעמי דרכם, או לחילופין באמצעות שיחות עם ידידים, בצ'אטים, בפורומים, טוקבקים. לא פעם אני מתעמר בו דרך שרה אישתו ואני יודע שזה מכאיב לו עד זוב דם. אני מחפש אותו בקטנות וגם בגדולות, מתנכל לו, מטווח אותו ואת אישתו, פותח ספרים ישנים ומפשפש, בוחן מחטט ומוצא! את ביבי טורס, את הקלטת הלוהטת, את פרשת בר-און חברון, את פרשיית הבקבוקים של שרלה, את גלידת הפיסטוק, את המים בבריכה והחשמלאי בכיפור, את החשוד הצרפתי בעוקץ המאה, ואת הפרשה החסויה של הלבנת כספים – היא האחרונה והחביבה עלי מכולן.

כן אני מתעמר בו כי גנב לי את העקרונות מהיד, כמו שכל אחד יכול לנקום ולנטור בעמיתו על דברים הרבה פחות משמעותיים. אבל, וגם ה''אבל'' הזה חשוב ונחוץ, אינני יכול לארוז את הזעם שלי בשקית גומי גמישה ולמתוח אותה עד לאין סוף, זאת כי באחד משלבי המתיחה אני פוגש בחומה בצורה העשויה מחומר קשוח שלא ניתן לחדור דרכו ולהמשיך במלאכת ההתעמרות, שמבחינתי היא עבודה קדושה ולדידי אחרים בזויה.

אני מדבר כמובן על החומה המשפטית שסחף הזעם נעצר אצלה, מוצדק הוא או מוגזם, רפה הוא או אכזר. מאחורי החומה המשפטית הזו יושבים אנשים שמטלתם היא ליישב את דעתנו, ולעצור את הסחף הרגשי שלנו שהמנות שלו עלולות להיות מוגזמות ובלתי נשלטות.

כך הדבר בתחום האישי. אני יכול להיסחף ולהגזים בהאשמותי והתעמרותי בנתניהו שמבחינתי זו עבודת קודש, ולנתניהו שמורה הזכות לתבוע אותי על לשון הרע ועל זילות בכבודו, או אז האנשים שמאחורי החומה הבצורה ישפטו ביני לבינו ויחליטו אם זעמי כלפיו היה מוצדק, מוגזם, או בלתי נשלט בעליל ויש לעצור אותי- תרתי משמע.

אולם המטלה העיקרית של האנשים היושבים מאחורי החומה, היא לעצור את סחף העֶדר הזועם והמסוכן, שיכול לעשות שפטים בפרט ולדרוס אותו תחת רגליו. די בתיש אחד זועם וכריזמתי שייסחף את כל העדר אחריו וידרוס את כל העומד בדרכו. די בעילּה קטנה המקובלת על העדר המתלהם שתצדיק דריסת כל איש תחת רגליו גדול ועצום ככל שיהא.

עילּה כזו יכולה ללבוש שמלה פמיניסטית שבעטיה ההמון הנלהב יוצא במסע ציד ציבורי, כאשר כל הנרמס תחת רגליו מוטחת בו אשמת השוביניזם ונשלך אל מעבר לגדר. אולם אל דאגה, החבר'ה שמאחורי החומה הבצורה יחזירו לו את כבודו אם נרמס לשוא תחת רגלי העדר המתלהם. עילּה כזו יכולה ללבוש את דמות הנאורות, הלאומנות, הציונות, הקנאות, השלום, הצדק.

הרשות השופטת היא רשות עצמאית ולא בכדי. אני רואה בשופטינו בעלי השמלה השחורה כקבוצה נבדלת, שהוכשרה לנתק את עצמה מההמון הנלהב וממסעי הציד שלו, על אף ואותה קבוצה חשופה היא ככולנו לשיח הציבורי בכלל ולהשפעה התקשורתית בפרט. אין ספק בליבי כי לא די בהכשרה המשפטית בשביל להימנות על עדת השופטים, זאת כי לא כל משפטן ניחן בכישרון לאטום את אוזניו ואת עיניו, הגם כי שומע הוא ורואה וחש ככולנו.

בתוך עמו חי השופט, כל שופט. הוא שומע חדשות ככולנו, רואה טלויזיה וקורא עיתונים, הוא חשוף ככולנו לנתיבי תקשורת ההמונים שאף משפחתו ומעגל ידידיו מנויים עליהם, וכאדם אמור להיות מושפע מהשיח הציבורי כי הוא חי בתוכו, אולם בשבתו על כיסא השופט ובניגוד מוחלט לטבעו כאדם, הוא מנתק את עצמו באופן מלאכותי גרידא מהשפעת השיח הציבורי שהוא חשוף לו ושותף לו באופן זה או אחר, ובזאת מתגלם כישרונו שלא כל אחד התברך בו.

אני חושב שאחת הטכניקות המשמשות את השופט בהבאת כישרונו זה אל הפועל, הוא לשנן ולשוב ולשנן כי ''ההמון'' לא תמיד חכם וצודק, כי גם הוא יכול להיות מוסת ולטעות - כך שבלהט הרוחות עלול לדרוס את הפרט, להרשיע את הזכאי או לזכות את האשם.

אני רואה, לסיכום, בעדת השופטים הנבדלת, כחומה בצורה שעומדת בינינו לבין התוהו ובוהו שעלול לשלוט בחברה שלנו אילו החומה הזו לא היתה קיימת; בלעדיה איש את אחיו חיים בלעו.

ידוע כי בשער סדום היה יושב שופט לא בשביל לשפוט משפט צדק, כי אם בשביל לאכוף את ''צדק'' ההמון ולהבטיח את קיומו. זה היה המנגנון אשר שלט במערכת המשפט של סדום, ושנות של אור יבדילו בינינו לבין מערכת המשפט הסדומית, אך להפתעתי ולדאבוני רק מרחק של יריקה מבדיל בינינו; אנו ניצבים על תהום סדום.

למסקנה האחרונה והכואבת הגעתי לא כאשר הבחנתי בסממן מובהק של עוולה. אני מודע לזאת כי גם שופט עלול לטעות ולשפוט שלא בצדק. אני מודע אף לזאת כי גם שופט עלול למעוד ולהטות משפט צדק – והיו דברים מעולם, אך עדיין אין זה הסממן להציבנו על התהום של סדום.

על הסממן של סדום עמדתי ובו הבחנתי, כאשר שמתי לב כי אותו הסממן הסדומי פועל בו בזמן ובאופן שיטתי במספר ערכאות נבדלות ובאותו התיק; תיק נשיא המדינה משה קצב.

עם פרוץ התיק הזה הייתי אחד מיני רבים שהאמינו דווקא באשמת קצב. ראיתי בו את התגלמות השוביניזם; את התגלמות הפוליטיקאי שידע לנצל את מעמדו ומרותו, ורציתי כהרבה אחרים לראותו מאחורי סורג ובריח. בחלוף הזמן נחשפתי לעוד גרסאות המצדדות בזיכוי קצב ולעוול המשפטי שנגרם לו, והאמת לא התעמקתי בגרסאות הללו והעדפתי לתייגן כקונספירציות שאין להן אחיזה במציאות מבית היוצר של משפחת קצב. וכך עד שהיגעתי לעידן של פרלסמן; איש ושמו אודי פרלסמן.

פרלסמן הוא פובליציסט ישראלי שמפרסם מאמרים במספר אתרים ברשת, ומזה שנים נרתם, פשוטו כמשמעו, לפרשת קצב. אני חושב שהוא האדם היחיד שזה שנים צועק בעקביות את צמד המילים: ''קשר השתיקה'', וכך הוא פתח את הפוסט הראשון שלו בפייסבוק: ''עשיתי לעצמי פייסבוק במטרה אחת בלבד: לשבור את קשר השתיקה שנרקם סביב האמת על משפט קצב''. ''אני משוכנע'', כתב בהמשך, ''שאם תיוודע האמת לציבור, תתחולל רעידת אדמה שכתוצאה ממנה יודחו מתפקידיהם כל השופטים שהרשיעו את קצב באונס''.

לאחרונה ביקשתי, על שום מה, לתת צ'אנס לצעקה העקבית של פרלסמן, וכך הבחנתי בסממן של סדום ועמדתי עליו. לפני שבוע פרסמתי מאמר בו הצגתי את הרקע עליו עומד הסממן של סדום, אסכם ברשותכם את עיקר המאמר כלהלן.

קצב הורשע באונס ונגזרו עליו 7 שנות מאסר. לציין, כי בניגוד לרושם שנוצר וכאילו המדובר באונס מספר נשים, קצב הורשע באונס אישה אחת. המדובר באונס א' ממשרד התיירות שבוצע לפי גזר הדין ע''י קצב, אז שר התיירות.

א' ממשרד התיירות העידה, בין היתר, כי אחרי האירוע של יוצאי פרס שהתקיים בפארק הלאומי ברמת-גן, היא נסעה עם קצב במכוניתו מהפארק אל בית הטקסטיל בת''א, ובתום הנסיעה הגורלית הזו עלתה בהוראתו למשרדו ונאנסה שם על-ידו.

ציטוט מתוך המאמר מלפני שבוע: ישנו מונח משפטי שנקרא ''ראיות מוכמנות'' או דברים מוכמנים שרק הפושע או הקורבן יכולים להצביע עליהם ולזהותם. הדברים המוכמנים לא יכולים להשתנות בזיכרון שלנו כי הם נצרבים בו, כפי שצורבים אינפורמציה בדיסק קשוח של מחשב. אם אני קורבן של משהו קיצוני שקרה לי בזמן נתון, נגיד שדדו אותי או היכו אותי או ניסו לרצוח אותי... יתכן שאת השוד עצמו לא אזכור וייבצר ממני לזכור שום נתון מזהה מזירת השוד, אבל איש לא ישכח איך הגיע אל הנקודה בה נשדד או הוכּה או ניסו להתנקש בחייו, וזה בעינו הדבר המוכמן: הוא יזכור אם הוא הגיע ברגל, או שהגיע במונית או במסוק.

א' ממשרד התיירות יכולה לשכוח מתי ובאיזה יום נאנסה, או באיזו שעה הגיעה אל זירת האונס. מותר לה לשכוח אף את זירת האונס ואת מה שנעשה בה, הנתונים האלה יכולים להיות מטושטשים אצל כל אדם ולבטח אצל אדם שנאנס. אבל היא לא תשכח איך היא הגיעה אל מקום האונס אם זה ברגל או בטרמפ או בטקסי או באוטו של האנס עצמו. אין לה את הלוקסוס להתבלבל בנתון הזה או לשכוח ולהנות מחוסר זיכרון. היה ויתערער הנתון הזה, כלומר היה ויוכח כי א' ממשרד התיירות, ובניגוד לטענתה, לא היתה ולא יכלה להיות נוכחת באוטו של קצב בנסיעה מהפארק ברמת-גן עד מקום אינוסה בבית-הטקסטיל, אזי האירוע שתיארה לא קרה ולא היו דברים מעולם.


הבה נניח איפא כי א' יצאה עם קצב במכונית השרד שלו מהפארק הלאומי ברמת-גן בשעה 5:00 אחה''צ אל עבר בית הטקסטיל בטיילת; מסמך רשמי של השב''כ מאשר את שעת היציאה הזו. זאת ועוד: בפני השופטים הוצג פלט של שיחות טלפון, המראה כי קצב נמצא פיזית במכונית שלו בשעה 5:43 זאת כי בשעה הנקובה קצב התקשר מהטלפון המותקן במכוניתו. בנוסף אותו פלט-שיחות מראה כי קצב התקשר באותו ערב ומאותו המכשיר המותקן במכוניתו אל א' פעמיים: בשעה 5.58 וגם ב- 6:09 והשאלה: אם א' היתה לדבריה במכונית עם קצב (בדרך אל מקום אינוסה), למה שיתקשר אליה פעמיים והיא יושבת במכונית לידו.

השופטים ענו על השאלה הזאת כלהלן: לא הוצגה כל ראיה ממנה ניתן להסיק כי הנאשם (שר התיירות דאז משה קצב) אסף את א' לרכבו כבר בשעה 17:00. בשעה זו רק נסתיימה אבטחתו של הנאשם על ידי השב''כ, אך סביר להניח, לאור העובדה שמדובר באירוע המוני, שמן הסתם גרם לצפיפות רבה גם בקרב ההמון וגם בקרב כלי הרכב ששהו במקום, כי יחלוף פרק זמן ממשי עד אשר תיכנס א' לרכבו של הנאשם.
הנאשם אמור היה להוציא את הרכב מהמקום בו חנה, לאתר את א' ולאסוף אותה מן המקום בו שהתה בקרב הקהל הרחב. השיחה המופיעה בשעה 17:58 וזו שלאחריה שנעשתה בשעה 18:09, דהיינו לאחר עשר דקות, יכולות בהחלט להסביר את התקשרות הנאשם ל-א' על מנת לאתרה ולוודא כניסתה לרכבו.


במילים אחרות, השופטים קבעו חד משמעית כי קצב יצא בחברת א' מהחניון של הפארק ולכל המוקדם בשעה 18:09 (לא בשעה 17:00 לפי מסמך רשמי של השב''כ), אחרת, דהיינו אם יקבלו את דיווח השב''כ על אודות יציאת קצב ב-‏17:00, משמעות הדבר כי שתי השיחות שיצאו ממכונית קצב אל א' מצביעות על כי א' לא היתה נוכחת במכונית, ולא נסעה עם קצב מהפארק אל בית הטקסטיל, ולא עלתה אל משרדו בתום הנסיעה, ולא נאנסה שם על-ידו, וכי בדתה את הסיפור מליבה ולא היו דברים מעולם.

הנקודה איפא היא לא לוח הזמנים אם נאנסה בשעה זו או אחרת. הנקודה גם לא אם א' ממשרד התיירות נאנסה בפועל או לא נאנסה; השופטים האמינו לגרסתה ויש להם את מלוא הזכות להעדיף את גרסתה על-פני גרסת קצב ולהרשיעו מכוח אמונתם בגרסה הזו; לי ברורות כל הנקודות הללו. הנקודה היחידה שיכולה להעיב על גרסת א' ולהפוך את קערת אמונת השופטים על-פיה, היא אם תתגלע איזו שהיא ראייה שתערער את אמינות א', לא דרך סתירה בלוחות הזמנים, כי אם סתירה באמינותה היא .

והסתירה נתגלעה במלוא הדרה. המחלקה לאבטחת אישים בשב''כ הציגה בפני בית המשפט מסמך החתום ע''י המאבטחים שאיבטחו בפועל את קצב יחד עם ראש הממשלה ונשיא המדינה שהיו עימו באירוע, ואותו המסמך קבע חד משמעית כי קצב עזב את מגרש החניה של הפארק בשעה המדוייקת 17:00.

ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ (א.ב.ד.) הוזמן לבית המשפט והעיד תחת שבועה כי המסמך אותנטי, וכי לוח הזמנים המופיע בו מדויק ולא יתכנו בו אי-דיוקים. הוא נחקר חקירה ראשית ונגדית ולא השאיר מקום לספק, כי שעת יציאת קצב היתה 17:00, וכי יצא ממגרש חניה המיוחד לאח''מים שהכיל באותו אירוע רק 3 אח''מים: רה''מ, נשיא המדינה ושר התיירות קצב. כלומר יציאת מכונית קצב אל מחוץ למגרש החניה לא יכלה להתעכב מפאת הצפיפות.

ואולם שתי ערכאות נפרדות, מחוזי ועליון, התעלמו באופן מוזר ממסמך השב''כ ומעדות ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ, וקבעו חד משמעית כי קצב יצא ממגרש החניה לכל המוקדם בשעה 18:09. כאן מקום האימרה ''לא נתנו לעובדות לבלבלם''.

התהייה שלי, הפליאה שלי היא איך התעלמו השופטים מעדותו של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ (א.ב.ד.) והחליטו כי ''סביר להניח'' שקצב נשאר בחניה עוד שעה ותשע דקות, מעבר לשעה 5:00 הרשמית בה שיחררו אנשי השב''כ את קצב מאחריותם לאבטחתו, זאת כי מבחינתם הוא עזב עם מכוניתו פיזית את מקום האירוע ונסע לדרכו, בעוד, לפי השופטים, קצב לא עזב את מקום האירוע אלא נשאר ממתין לאסוף את א', עוד שעה ותשע דקות מעבר לשעה 5:00, מבלי שאנשי השב''כ יחושו בשהייתו ויתעדו את עצם הימצאותו במקום.

כלומר לכל מחבל מצוי היה ''זמן מת'' של שעה ותשע דקות לאחר השעה 5:00, לגשת לשר התיירות משה קצב בתוך מרחב האירוע, ולירות בו למוות מתחת לאפם של אנשי השב''כ שהיו במקום, זאת כי מבחינת אנשי השב''כ שר התיירות כבר עזב את מקום האירוע - אך רק לכאורה; כי לפי שופטינו עדיין הוא נמצא שם במשך שעה ותשע דקות מבלי שיחושו בקיומו. אני חושב שהזילות הזו של השופטים במקצועיות אנשי השב''כ והבוז וחוסר הכבוד שהביעו באמינותם - היא גסה ומוגזמת.

ומעבר לגסות לבוז וחוסר הכבוד, הבחנתי בסממן הסדומי שפעל בו בזמן ובאופן שיטתי בשתי ערכאות נבדלות ובאותו התיק; תיק נשיא המדינה משה קצב. לא הייתה כאן עוולה גם לא טעות ולא מעידה; הייתה כאן מתודה לאכוף באמצעותה את ''צדק'' ההמון ולהבטיח את קיום הצדק שלו בפועל; זו בעינה מתודת סדום.

אני, לגילוי נאות, הייתי אחד מההמון הנלהב הזה שרצה את ראשו של קצב. גם הפמיניסטים היו בתוך ההמון וגם הנאורים היו ובעצם מי לא היה. וגם לפוליטיקאי קצב לא חסר אויבים שחלומם הרטוב היה לראותו מאחורי סורג ובריח. אבל לא פיללתי כי צדק ההמון ייאכף באמצעות מתודת סדום. בשער סדום היה יושב שופט לא בשביל לשפוט משפט צדק, כי אם בשביל לאכוף את ''צדק'' ההמון ולהבטיח את קיומו. אנו ניצבים על תהום סדום.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


העליון שקל ודחה את מה שטענת
דוד סיון (יום רביעי, 03/08/2016 שעה 9:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פניו נראה לי שחלק ניכר מהמאמר מיותר. התשובות לשאלות הבאות יכולות להבהיר מדוע:

א. מה הקשר של דעתך על נתניהו להחלטות בתי המשפט לדחות את עירעורו של משה קצב?
ב. מדוע היה צורך לשחזר את המאמר הקודם שכתבת כדי בעצם להוסיף את עניין עדותו של איש השב''כ?

למרות טענתך מעיון בפסק הדין של העליון (ראה למשל עמ' 120 - 122, http://elyon1.court.gov.il/files/11/720/033/c34/1103...) ברור שהשופטים שקלו טענת האליבי שהסתמכה לוח זמנים מעדותו של איש השב''כ. הם גם הבהירו היטב מדוע הם דחו אותה.

דרך אגב יש גם הסבר שדומה לטענתו של דניאל143 (תגובה 176668) בתגובה למאמרך הקודם.
_new_ הוספת תגובה



העליון שקל ודחה את מה שטענת
אלברט שבות (יום רביעי, 03/08/2016 שעה 18:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענת דניאל בדיון הקודם היא ספקולציה. ומותר לדניאל כאדם פרטי בעל מחשבה חופשית להעלות כל ספקולציה העולה על רוחו ובכל עניין. גם השופטים השתמשו במקרה הזה בספקולציה וטענו כי קצב יצא מהפארק בשש ועשרה ולא בחמש. על מה הסתמכו? הם הסתמכו על אמונתם המלאה בגרסת א' בזאת שכן היא נאנסה ע''י קצב, וכל ספקולציה שתתיישב עם הגרסה הזאת הרי היא הספקולציה הנכונה; כך בנו את דעתם ואת גזר דינם. וכאן עצם העניין שביקשתי במאמר להפנות את תשומת הלב אליו: כשיש בידך ספוקלציה ולידה עומדת עובדה- העובדה תנצח בנוק אווט. הספקולציה של המחוזי והעליון היא שקצב יצא בחברת א' מהפארק הלאומי של ר''ג בשעה 6:10 לכל המוקדם- לא לפני. אבל יש לנו מול הספקולציה הזו עובדה שמאושש אותה דו''ח פרטני של אנשי השב''כ שאיבטחו את קצב, והעובדה הזו אומרת כי קצב עזב את מגרש החניה ב-‏5:00 לא ב-‏6:10 וע''פ אותו דו''ח הוא עזב את מגרש החניה באופן חופשי ללא עיכובין, כי מגרש החניה שלו היה ריק ממכוניות מלבד מכוניתו של נשיא המדינה שיצא עימו באותה שעה. אם-כן יש לנו כאן עובדה מוצקת בלתי מעורערת שמגובה בדו''ח של אנשים בלתי תלויים, מקצועיים ואמינים, והעובדה הזו היתה אמורה למחוק כל ספקולציה שעומדת לצידה למורת רוחם של השופטים שהאמינו באמונה שלמה בגרסת א', אבל לצערי ולצערם, הספקולציה שלהם הפסידה במערכה הזאת. הם שופטים לא אנשים פרטיים שיכולים להתביית על ספקולציה 'מאוד הגיונית', כי שוב מול הספקולציה המאוד הגיונית והמתיישבת יפה עם הגיונם הבריא- ישנה עובדה מוצקת הסותרת את הגיונם הבריא, והספקולציה שלהם, מה לעשות, צריכה להישאר בבוידעם עד שתבוא עובדה לאשש אותה ולתת לה תוקף.

אגב, ישנן אין סוף ספקולציות שיכולות להתיישב יפה עם גרסת א', אחת הספקולציות היפות היא ש-א' יצאה ב-‏5:00 יחד עם קצב אך לא נסעה עם קצב במכוניתו אלא נסעה במכוניתה אל בית הטקסטיל, וזה מה שמסביר את שיחת הטלפון שיצאה ב-‏6:09 ממכונית קצב אל א', היינו בשביל לתאם ביניהם את הכניסה למשרד כאשר הגיעו, כל אחד במכוניתו אל המשרד. אבל מה לעשות ודווקא א' דחתה את הספקולציה הזו ועמדה על זאת שנסעה עם קצב. אולי כי ביקשה לא לסתור את עדותה הראשונה במשטרה, או זו שקדמה לה לידיד שלה או זו ששיתפה בה את יחימוביץ. ישנה עוד ספקולציה שדווקא העו''ד של קצב פלדמן הגה בה, ומסתכמת בדבר פשוט והגיוני: אולי פשוט בשעה 6:09 התקשר קצב אל א' (לפי ההשערה הזו א' לא היתה באירוע) ואמר לה כי הוא נמצא בסביבת הפארק של ר''ג ואם היא בסביבה שתבוא להצטרף אליו כי הוא נוסע למשרד... אבל התביעה לא קנתה את הספקולציה הזו וסיבותיה עימה, ואני יכול להבטיח לך כי העו''ד של קצב, פלדמן, הוא לא אדם טיפש שהעלה ספקולציה אשר יכולה לחבל בגרסת לקוחו רק בשביל להקניטו. פלדמן פשוט ביקש להגיד דבר אבסטרקטי: אין מקום לספקולציה מול עובדה. ואני אומר כי אין מקום לפילפולים משפטיים כאשר בזירה המשפטית נמצאת עובדה מוצקת מול ספקולציה, זאת כי אין מונח הנקרא 'ספקולציה מוצקת', זה מונח הזוי, והשופטים שחו להנאתם עם המונח הזה בהכרעת דינם המפורטת והזו בגדול.

לסיום דוד יקירי, אשר לחלק הראשון והעיקרי בשאלתך לגבי הקשר בין נתניהו ופרשת קצב, ולמרות הכבוד וההערכה שאני רוחש לתהיותיך, לכן אגב השארתי את הנקודה הזו לסוף, הפעם הזאת אני מתפלא על תהייתך. מה הקשר אמרת? והרי ידוע לכולנו וגם לך כי נתניהו משיג בחורות לשרים שלו וכך הוא קונה את אמונם ושתיקתם, וגם כאן הוא הוא שהשיג את א' לקצב- כולם יודעים ושותקים, אז איפה בחייך כאן התהייה!
_new_ הוספת תגובה



העליון שקל ודחה את מה שטענת
דוד סיון (יום רביעי, 03/08/2016 שעה 19:26)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. גם כעת לא הראית שבית המשפט התעלם ממסמך השב''כ, כפי שטענתי בהודעתי הקודמת
ב. גם כעת לא הבהרת איך נתניהו קשור לנושא המאמר שלך - פרשת קצב.

באופן כללי בית המשפט העליון התייחס באריכות לטענות האליבי של משה קצב. היו כמה כאלה כולל זו שהמאמרים שלך התמקדו בה (לוחות הזמנים ועדות איש השב''כ). בית המשפט גם מבהיר מדוע הוא דחה אותן. בעיני זה מספיק כדי להבין שטענת ההתעלמות שלך לא במקום, שלא להגיד שהיא מופרכת. אתה כמובן רשאי לחלוק על מסקנות השופטים.
_new_ הוספת תגובה



הרגת אותי דוד
אלברט שבות (יום רביעי, 03/08/2016 שעה 22:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השארת אותי ללא מילים. יש באנגלית מונח שמבטא באופן מדוד ומדויק את תחושתי ואת מה שמתחולל בראשי ליבי וכליותי ברגע זה: No Comment
_new_ הוספת תגובה



אז מה אלברט? הדרמטיות תעשו את טענתך נכונה? לא!
דוד סיון (יום חמישי, 04/08/2016 שעה 4:09)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מחר ההחלטה אם לנכות שליש
דניאל143 (יום רביעי, 03/08/2016 שעה 14:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחכה למחר.
משום מה,נשיא ושר לשעבר,קיבל החמרה בדין.

לא זכור לי בכיר כלוא,שלא קיבל אפילו ניכוי שליש.ועוד תקדים הזוי-

כמעט בכל דיון,שואלים לדעתה של אודליה כרמון.
כאילו היא הממונה,היא השופטת והיא מחלקת החנינות.אבסורד.

בנושא הזה של הודאה וחרטה.זה חבית ללא תחתית.
כמה שתביע חרטה.יגידו,זה לא מספיק.זה לא אמיתי,זה תכסיס.
וחוץ מזה,חצי מהאסירים החוזרים,התחרטו בעבר על מעשיהם.אז,מה?!

מיתחרטים ועושים שוב...זה שהביע חרטה,לא מונע ממנו לפשוע שוב...

וועדת השיחרורים נותנת פרס לשקרנים שמבטיחים הודאה,חרטה,שיקום,כל מה שהסוציאלית מבקשת...כלשונם.
ועונש לדוברי אמת.מוזר.
_new_ הוספת תגובה



קצב ימשיך לקום לספירת הבוקר...
דניאל143 (יום חמישי, 04/08/2016 שעה 16:43)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר קצב ימשיך להינות מהנוף היפה של הכלא...

את הגנבת הכי גדולה במדינה,שיחררו...אבל נשיא ושר לשעבר?!

-זה לא.
_new_ הוספת תגובה



קצב ימשיך לקום לספירת הבוקר...
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/08/2016 שעה 17:52)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמחתי כאשר נבחר מר קצב לתפקיד נשיא המדינה .
שמחתי זוהמה במעשי קצב .
האיש הזה הוא אנס חסר חרטה שקיבל עונש קל על מעלליו הרבים .
ובעניין הגנבת.............
שים לב שעבור גניבה היא ישבה 15 שנה וקצב עבור אונס יושב רק 5 שנים .

לדעתי המצב צריך להיות הפוך .
_new_ הוספת תגובה



הודעה בשם אהוד פרלסמן
אלברט שבות (יום רביעי, 03/08/2016 שעה 22:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אהוד פרלסמן ששמו נזכר בגוף המאמר, ניסה לשלוח את תגובתו להלן לדוד סיון, אך משום מה לא הצליח. הינה כי כן הודעתו:

למר סיון שלום.

קראתי את התגובה שכתבת למאמרו של אלברט שבות על משפט קצב, וניסיתי לענות לך באתר, אך כשלתי. על כן אני עונה לך כאן, וכמובן שאתה יכול להדפיס את תשובתי זו באתר, אם רצונך בכך.

לטענתך, פסק הדין בערעור,שכתבה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, מתיחס לעדותו של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ.

להד''ם!

בפסק דין זה לא מוזכר מגרש החניה בו חנו רק מכוניותיהם של נתניהו, ויצמן וקצב, לא מוזכרים המאבטחים שהיו פזורים בשטח וכמובן שגם סביב מגרש החניה, לא מוזכר מפקד המבצע שיודע בדיוק מתי האישים מגיעים ומתי הם עוזבים, לא מוזכר החפ''ק שבו התנהל רישום שוטף של הארועים, ולא מוזכרים כל המאבטחים, כולל החפ''קיסטית, שעמדו יחד במעגל אחרי סיום הארוע, סיכמו את הארוע, וכתבו שויצמן וקצב עזבו בשעה 17:00.

כלום!

ההבדל היחידי בין מהלך הארועים שאותו בדו מדמיונם שופטי בית המשפט המחוזי, לבין מהלך הארועים שאותו בדתה מדמיונה השופטת נאור, הוא שבעוד ששופטי המחוזי כתבו שקצב נשאר במגרש החניה עד השעה 18:09, כתבה נאור שהוא יצא מהמגרש, ומיד עצר כדי ללחוץ את ידי החוגגים עד השעה 17:43.

וכמובן, כשם שהמאבטחים ראו את קצב יוצא ממגרש החניה בשעה 17:00, כך גם הם היו רואים אותו לו הוא עצר מיד והחל ללחוץ ידיים לחוגגים.

מה? הם עיוורים? המכונית שלו עומדת ממש לידם בשביל, קצב יוצא ממנה ולוחץ ידיים לקהל במשך 43(!) דקות, והם לא רואים כלום?!

אתה מאמין בזה?! מישהו יכול להאמין בזה?!

אבל כאמור, בפסק הדין שהיא כתבה היא בכלל לא הזכירה את כל המאבטחים האלה, ולכן קוראי פסק הדין בכלל לא יכולים לדעת על קיומם.

תפקידם של המאבטחים הוא לאבטח אותו בזמן שהוא נמצא בקרבת הקהל, והשופטת נאור האשימה אותם במשתמע במעילה בתפקידם.

כמובן שרק במשתמע, כי היא בכלל לא הזכירה אותם באף מילה.

ויתרה מזאת, השופטת נאור אפילו לא טרחה לכתוב מילה אחת על מעשיהם של קצב וא' בין השעות 17:43 ל-‏18:09, והסתפקה בכך שהיא הציגה את ההנחה, שהיא אפילו לא טרחה לבסס אותה, שקצב יצא מהפארק אחרי השעה 18:09. ולדבריה: ''חלון הזמן מספיק למתואר על ידי א' אף בהנחה שהיציאה מהפארק היתה סמוך ל-‏18:09''.

בהנחה!!!

היא יכלה גם לכתוב שבהנחה שקצב אנס את א', היא מרשיעה אותו באונס. זה בדיוק(!) אותו דבר.

ולבסוף, הגדרת העובדות שהוצגו במשפט כ''טענת אליבי'' היא הצגה מטעה!

אליבי מציג בן אדם שטוען שבשעה שבוצע הפשע, הוא היה במקום אחר.

אבל הראיות שהוצגו במשפט לא הוכיחו שקצב היה במקום אחר בזמן שא' נאנסה, אלא שהיא העידה עדות שקר, והעלילה עליו עלילה.

כי אתה לא באמת מאמין שהיא נאנסה על ידי אדם אחר, ורק חשבה בטעות שהאנס היה קצב.

יש גבול!

אשמח אם תשיב לי.

בברכה

אהוד פרלסמן
_new_ הוספת תגובה



פרלסמן קיבל תשובה
דוד סיון (יום חמישי, 04/08/2016 שעה 3:53)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיבלתי במייל את תגובתו של פרלסמן ושלחתי לו את הנוסח שלהלן:

טענתי היתה שבית המשפט התייחס לטענת האליבי ולא התעלם מהפרטים שעליהם כתב
אלברט במאמר. מבחינה זאת יש התייחסות לעדות איש השב''כ.

אתה כמובן רשאי להאמין שבית המשפט לא פסק דין צדק. אבל כדי לשכנע כדאי לך לסדר את טענותיך כך שיהיה ברור איזה קטע מפסק הדין אתה שולל. בנתיים אתה שולח את קוראיך לחפש ולנחש בלי מראי מקום על איזה קטעים מדובר.
_new_ הוספת תגובה



תגובת פרלסמן (2)
אלברט שבות (יום חמישי, 04/08/2016 שעה 15:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנסה לעשות סדר בדברים.

הטענה המרכזית במאמרו של מר שבות היא שבמשפטו של קצב הוכח, בודאות מוחלטת(!), שא' ממשרד התירות שיקרה כשסיפרה שהיא נסעה במכוניתו של קצב מההפארק הלאומי ברמת גן לבית הטכסטיל בתל אביב, ושם הוא אנס אותה.

ומר שבות מתבסס על העובדות(!) המוצגות להלן:

1. א' העידה שבסיומו של ארוע שהתקים בפארק הלאומי ברמת גן ביום 19.4.98 היא הלכה יחד(!) עם קצב למכוניתו, נכנסה יחד(!) עם קצב למכוניתו, ונסעה יחד(!) עם קצב במכוניתו מהפארק למשרדם שבבית הטכסטיל, שבו הוא אנס אותה.

2. כלומר, א' העידה שהיא לא נפרדה מקצב החל מהרגע שהוא נכנס למכוניתו בפארק הלאומי ברמת גן, וכלה ברגע שאחרי ארוע האונס בבית הטכסטיל. במשך כל הזמן הזה היא היתה לדבריה ביחד(!) עם קצב.

3. ואילו הראיות הוכיחו שקצב יצא מהפארק בשעה 17:00, החל לדבר בטלפון הקבוע במכוניתו בשעה 17:43, ודיבר איתה מהמכונית לפלאפון בשעה 17:58. והמסקנה: הם לא(!) היו ביחד בשעה 17:58.

4. כיוון שלא ייתכן שב-‏43 הדקות שבין השעה 17:00 לשעה 17:43 הוא הספיק להגיע מהפארק לבית הטכסטיל, לאנוס את א' ולחזור למכוניתו, וכיוון שברור שבשעה 17:58 הם לא היו ביחד, ברור כשמש שהיא פשוט בדתה מדמיונה את כל הסיפור, והעלילה על קצב עלילת אונס.

אתה טוען שהשופטים התיחסו באופן משכנע לעובדות אלה, והציגו הנמקה הגיונית להחלטתם לכתוב שהם מאמינים לעדותה של א', ושהיא דוברת אמת.

ואני טוען שלא.

הבעיה היא שחוץ מהטענה הערטילאית הזאת שלך, שלפיה השופטים הם בסדר גמור, אתה לא כותב מילה אחת שמערערת את העובדות שאותן הצגתי.

אני מוכיח לך, באמצעות ציטוט(!) מפסק הדין, שנשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, הרשיעה את קצב בהסתמך על הנחה(!) שלפיה הוא לא יצא מהפארק בשעה 17:00 אלא אחרי שיחת הטלפון השניה, שהתקימה בשעה 18:09.

ואני טוען שהשופטת נאור לא הציגה שום בסיס להנחה הזאת.

והתשובה שלך היא שהטענה הזאת שלי איננה רצינית, במקרה הטוב.

באותה מידה אתה יכול לכתוב לי שהטענה שלי שבנימין נתניהו מכהן כיום כראש ממשלת ישראל היא לא רצינית, במקרה הטוב.

האמת היא כמובן שהטענה שלי היא לא רק רצינית אלא גם נכונה.

אז בבקשה, תצביע בפנינו על ראיה אחת(!) שהוצגה במשפט ושניתן לבסס עליה את ההנחה שקצב יצא מהפארק סמוך לשעה 18:09, ולא בשעה 17:00.

הכדור אצלך.
_new_ הוספת תגובה



פרלסמן שוגה
דוד סיון (יום חמישי, 04/08/2016 שעה 16:48)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהודעתי המקורית ביחס למאמר טענתי:
''למרות טענתך מעיון בפסק הדין של העליון (ראה למשל עמ' 120 - 122, http://elyon1.court.gov.il/files/11/720/033/c34/1103...) ברור שהשופטים שקלו טענת האליבי שהסתמכה לוח זמנים מעדותו של איש השב''כ. הם גם הבהירו היטב מדוע הם דחו אותה'' (תגובה 176697).

אח''כ בהמשך הדיון'' כתבתי''
אופן כללי בית המשפט העליון התייחס באריכות לטענות האליבי של משה קצב. היו כמה כאלה כולל זו שהמאמרים שלך התמקדו בה (לוחות הזמנים ועדות איש השב''כ). בית המשפט גם מבהיר מדוע הוא דחה אותן. בעיני זה מספיק כדי להבין שטענת ההתעלמות שלך לא במקום, שלא להגיד שהיא מופרכת. אתה כמובן רשאי לחלוק על מסקנות השופטים'' (תגובה 176700).

הם גםם עשו זאת גם במקומות אחרים לאורך פסק הדין. מכאן שטענת ההתעלמות שבמאמר של אלברט איננה נכונה.

מה שאתה כותב על טענתי מופרך מיסודו.

-----

הציטוט שהצגת הוא חלקי ולכן בעצם לא מייצג מה שכתוב בקטע הזה של פזק הדין. הציטוט היותר מלא (עמ' 121) הוא כדלקמן:
''אם אכן יצאו המערער ו-א' יחד מהפארק ברכבו של המערער אין כל קושי מבחינת לוחות הזמנים. חלון הזמן מספיק למתואר על ידי א' אף בהנחה שהיציאה מהפארק היתה בסמוך ל-‏18:09. יש די זמן לקיומו של האירוע במסגרת ''חלונות'' הזמן המתוארים...''

אין כאן התבססות על הנחה כפי שאתה טוען.

בהמשך פסק הדין (שלא ציטטתי) מוצגים הסברים ונימוקים שמרחיבים את היריעה עוד יותר.

ציטוט מחוץ להקשר הוא התייחסות לא רצינית במקרה הטוב.

-----

במייל נפרד כתבתי שטענתך איננה רצינית וגם כתבתי מדוע. כך כתוב שם:

''פסק הדין מתייחס למסמך מהשב''כ ולעדותו של איש שב''כ.
לכן אינך יכול להראות שהיא לא הזכירה..

גם טענותיך שהשופטת 'בדתה מדמיונה', 'שהציגה הנחה חסרת בסיס'
לא רציניות, במקרה הטוב.
הרי לאורך פסק הדין היא מנמקת את קביעותיה ומבהירה על מה הן מבוססות.
הרי לאורך פסק הדין היא מתייחסת למסמכי השב''כ ועדותו של איש השב''כ''.

ביחד עם התוספת עכשיו ברור לי שטענתך נשארה לא רצינית.

עד לרגע זה לא הראית ביסוס רציני לטענותיך כלפי הדברים שכתבתי, ולא כלפי פסק הדין.

ובכן הראיתי שיש בפסק הדין ביסוס לטענתי המקורית וגם ציינתי את מראי המקום.
לגבי טענותיך זה התפקיד שלך להראות על מה, על איזה קטע מפסק הדין (איזה סעיף או איזה עמ') אתה מתבסס.

אינך יכול לדרוש ממני לעשות זאת עבורך. חובת ההוכחה היא על בעל הטענה.
_new_ הוספת תגובה



תגובת פרלסמן (3)
אלברט שבות (יום שישי, 05/08/2016 שעה 2:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר סיון שלום, ותודה על תשובתך המפורטת.

עם זאת, ולצערי, ניכר מתשובתך שאתה פשוט לא מבין אותי.

למרבה הצער אתה לא הראשון, ובהחלט ייתכן שהאשם הוא בי, ושאני פשוט לא מצליח להבהיר את עצמי כראוי.

על כן אנסה, כמיטב יכולתי, להסביר.

אני הצגתי בפניך את הציטוט מדבריה של השופטת נאור, שכתבה על הנחה(!) שהיציאה מהפארק היתה בסמוך לשעה 18:09, טענתי שזו הנחה חסרת בסיס, וביקשתי ממך להציג לי בסיס אפשרי להנחה זו.

ולמען הסר ספק: מובן מאליו שבית המשפט חייב(!) לבסס את פסק דינו על עובדות ועל ראיות. וכאשר בית המשפט מציג הנחה, הוא חייב(!) להראות שלהנחה זו יש על מה להתבסס.

הרי פשוט לא ייתכן שבית המשפט יבסס את פסק דינו על הנחות המנוגדות למציאות ולעובדות ולראיות הניצבות בפניו.

אבל אתה לא(!) הצגת בפני כל בסיס להנחה שקצב עזב את הפארק סמוך לשעה 18:09, ובמקום זאת כתבת לי שהצגתי ציטוט חלקי, הצגת בפני את הציטוט המלא, וטענת: ''אין כאן התבססות על הנחה כפי שאתה טוען.''

ואתה פשוט טועה! יש כאן בהחלט התבססות על הנחה. ועוד איך!

ואני אסביר לך: השופטת נאור הגדירה חלונות זמן שבהם קצב וא' לא דיברו בטלפון. אצל קצב חלון הזמן הוא בין השעות 18:09 ל-‏19:27, ואצל א' חלון הזמן הוא בין 18:20 ל-‏19:25.

והשופטת נאור כתבה שבהנחה(!) שקצב וא' יצאו מהפארק סמוך לשעה 18:09, עדיין הם יכלו להספיק להגיע לבית הטכסטיל, וקצב יכול היה לאנוס אותה, במסגרת חלונות הזמן האלה.

אתה הבנת את זה? מר סיון? בהנחה(!) שהם יצאו סמוך לשעה 18:09, הראיות שהוצגו במשפט אינן סותרות את עדותה של א', וניתן להסתמך על התרשמותו של בית המשפט שהיא דוברת אמת, וקצב אכן אנס אותה.

ואני חושב שמה שהטעה אותך, ולא(!) רק אותך, זה הניסוח שבחרה נאור: ''אף בהנחה''.

נאור כתבה: ''חלון הזמן מספיק למתואר על ידי א' אף בהנחה שהיציאה מהפארק היתה בסמוך ל-‏18:09.''

כלומר, הרושם המתקבל הוא שאפילו(!) אם נניח שהם יצאו סמוך לשעה 18:09, חלון הזמן מספיק למתואר על ידי א'.

והקורא התמים מבין שעל אחת כמה וכמה מספיק חלון הזמן אם לא נניח את ההנחה הזו.

והקורא התמים שוכח שאם לא נניח את ההנחה הזאת, ונתחשב בעובדה שקצב יצא בשעה 17:00, ולא(!) סמוך ל-‏18:09, ונתחשב גם בעובדה שהוא התקשר אל א' בשעה 17:58, יסתבר לנו שהיא העידה עדות שקר, והעלילה עליו עלילת אונס.

אבל את זה נאור לא כתבה.

והמסקנה היא שנשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, הרשיעה את נשיא המדינה באונס, ושלחה אותו לשבע שנים לכלא, בהסתמך על הנחה(!) המצויה בסתירה מוחלטת(!) לאמת העובדתית שנתגלתה במשפט, והיא שהיציאה מהפארק היתה בשעה 17:00, ולא(!) סמוך לשעה 18:09.

אני מאוד מקוה שהבנת אותי הפעם, ואשמח אם תשיב.
_new_ הוספת תגובה



פרלסמן מטעה
דוד סיון (יום שישי, 05/08/2016 שעה 6:35)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טענת שמדובר בהנחה תוך שימוש בציטוט מחוץ להקשר.
טענתי היתה שבגלל ההוצאה מההקשר אפשר לטעון שמדובר בהנחה וכאשר גם ההקשר כלול רואים שלא מדובר בהנחה...

הסברתי לך את זה בהודעה הקודמת.

מר פרלסמן האם הבנת את זה?

נזכיר לך שהשופטים גם לא קיבלו את טענתו של קצב כי יצא ב-‏17:00, וגם את זה הסבירו בפסק הדין.

מר פרלסמן אינני מקבל את עמדתך, כפי שהוצגה עד לרגע זה. לא שכנעת אותי - טענתך כאילו ההרשעה לא במקום מופרכת ולכן מטעה.

האם הבנת את זה, מר פרלסמן?

דבר אחרון: מדובר על פסק דין שניתן על ידי 3 שופטים כך שטענתך שנאור הרשיעה איננה נכונה.
_new_ הוספת תגובה



תגובת פרלסמן (4)
אלברט שבות (יום שישי, 05/08/2016 שעה 15:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר סיון שלום, ותודה על תשובתך.

כיוון שלצערי מתנהל בינינו במידה רבה דו-שיח של חרשים, אודה לך אם תענה לי, ברחל בתך הקטנה, על שתי השאלות העומדות במרכז המחלוקת:

1. למה בדיוק, לדעתך, התכוונה השופטת נאור בציטוט הנרחב שאותו הצגת, אם לא לכך שבהנחה(!) שהיציאה מהפארק היתה בסביבות השעה 18:09, קימת אפשרות לכך שא' לא שיקרה, ושקצב אנס אותה.

2. על מה בדיוק, לדעתך, ניתן לבסס את הקביעה שקצב לא יצא יחד עם הנשיא ויצמן מהפארק בשעה 17:00, כפי שנכתב במסמך השב''כ שהוגש לבית המשפט.

וחוץ מזה, בפסק הדין של בית המשפט העליון כתוב במפורש(!) שנאור היא זו שכתבה אותו.
_new_ הוספת תגובה



לא מתנהל דו-שיח כלל
דוד סיון (יום שישי, 05/08/2016 שעה 18:23)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. במצב שנוצר אין לי עניין וזה לא תפקידי לחפש תשובות לשאלותיך.

ב. פסק דין ניתן על ידי 3 שופטים והמשמעות היא ששלושתם הרשיעו את הנאשם. אם אינך מבין זאת קרא את סעיף 416 (עמ' 249) של פסק הדין.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו זה ממני אלברט שבות
אלברט שבות (יום שישי, 05/08/2016 שעה 19:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטקטיקה הזאת להכנס לעניין בכל הכוח ולמשוך את עצמך ממנו בגלל מצוקה כלשהי ובתואנה כי זה ''לא תפקידי לחפש תשובות לשאלותיך''- במקרה הטוב זה ילדותי ובמקרה הרע זה לא תקני, לא נימוסי, לא חברותי, כך לא בונים דיון בונה דוד. כמובן שהשופטים שפטו ותירצו וכתבו את גזר דינם, אבל ברגע שנכנסת עם מישהו לדבר על העניין משמעות הדבר כי עכשיו מתנהל משפט חדש עם שופטים חדשים, שופט מול שופט, טיעון מול טיעון, הגיון מול הגיון. תגובתך האחרונה היא פגיעה בכבודך אתה ובאינטלגנציה שלך וגם בהגיון שלך. מה זה ''פסק דין ניתן על ידי 3 שופטים והמשמעות היא ששלושתם הרשיעו את הנאשם. אם אינך מבין זאת קרא את סעיף...'' אז למה התחלת בכלל עם הדיון הזה? משחקים, דוד, בבית עם הילדים והנכדים לא כאן. כאן זה משחק של בוגרים, של אינטלקטואלים שעומדים מאחורי דעתם ומתרצים אותה, ובעיקר שיודעים אף לחזור ממנה אם שוכנעו בזאת. אלה כללי המשחק ד''ר סיון.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אלברט הגזמת!!!
דוד סיון (יום שישי, 05/08/2016 שעה 21:21)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי מספר פעמים את טענותי ופרלסמן מתאר אותם לא נכון. אחר כך הוא מבקש שאבהיר לו דברים שבחלקם כבר הבהרתי ובחלקם לא עסקתי כלל.

להזכירך הודעתי הראשונה התייחסה לטענתך שהשופטים התעלמו מעדותו של איש השב''כ. עשית זאת בלי להראות בדל של אסמכתא. הראיתי אז שהם לא התעלמו עם מספיק אסמכתאות.

לא אתה ולא פרלסמן טרחתם להציג אסמכתא שמתקרבת לרמה של זו שהצגתי.

אח''כ שללתי, עם אסמכתאות מפסק הדין, את טענת ההנחה של פרלסמן. ושעל פי פסק הדין השופטים לא קיבלו את טענת קצב לגבי שעת היציאה שלו. להזכירך פרלסמן לא טרח להציג עמדה ששוללת את שלי עם אסמכתאות, אבל לא התבייש לבקש ממני לעשות זאת.

כמו בעבר, אלברט, היה לי חשד שאתה טועה ולמרות שלא הצגת אסמכתא כלשהי לטענת ההתעלמות בדקתי את העובדות על פי פסק הדין ומצאתי שלא הייתה התעלמות.

הסיבה היותר חשובה בעיני היא שהיה לי קשה להאמין שמספר שופטים בכירים מתחמנים פסק דין באמצעות טריקים כל כך פשוטים. היה לי קשה להאמין שמספר עורכי דין בכירים וחכמים (כמו א. פלדמן וצ. אמיר) יושבים בשקט בהקשר הזה ולא מרעישים עולמות.

כמובן שיש לי תשובה גם לבעיה היותר חשובה הזאת.

זה המצב הלא מאוזן שנוצר שפרלסמן קרא לו דו-שיח של חרשים. בו צד אחד, פרלסמן, דורש ממני מה שהוא עצמו אינו מוכן לקיים. זו הסיבה למצב הלא תקני, הלא נימוסי, הלא חברותי שלא הסכמתי להשתתף בו.

אז הקישקוש שלך, אלברט, על משחק ילדים הוא הגזמה שפוגעת בכבודך ובאינטיליגנציה שלך...
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אני מאתר את מקור הבעיה
אלברט שבות (יום שישי, 05/08/2016 שעה 21:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והבעיה היא מילולית: איך אתה מבין את המשמעות המילולית לערך ''התעלמות''.

כאשר אני ופרלסמן מצביעים על ''התעלמות'', כוונתנו היא להעלמת-עין מראיה פשוטה ומופשטת והתנכרות בעליל לראיה כאיננה, בעוד אתה לוקח את המשמעות המילולית הישירה של ערך ''להתעלם'' והיא: לא להתייחס, ולכאורה אתה צודק כי מכאן מקור תשובתך שלכאורה השופטים כן מתייחסים ולא מתעלמים.
_new_ הוספת תגובה



הבהרה נוספת
אלברט שבות (יום שישי, 05/08/2016 שעה 22:05)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאני אומר השופטים ''התעלמו''- כוונתי שהשופטים התייחסו לראיה בדרך בלתי ישרה בעליל ובאופן הזה הם התעלמו ממנה; על הטענה הזו נסוב כל הדיון.
_new_ הוספת תגובה



לשפה יש כללים. נכון?
דוד סיון (שבת, 06/08/2016 שעה 6:47)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המילון מגדיר התעלמות כ-''הסתתרות, העלמת עין, העמדת פנים. לכן:

א. לכאורה השימוש בביטוי לפי ההסבר שלך גם הוא נכון. אבל מצד שני מההודעות שלי בנדון ברור מאד שהשתמשתי בפרוש האמצעי.

ב. מאחר ומדובר בהקשר רציני מאד: בטענה ששוללת בפסקנות פסק דין. הרי שהיית צריך להיות הרבה יותר זהיר וערני וכך אולי היית מצליח למנוע אי הבנה.

מעבר לעניין ה''התעלמות'' בעניין כל כך רציני שכל אחד יכול לבדוק, היית צריך גם להציג את (הקישור) פסק הדין, ולציין מראי מקום ולהסביר מדוע זו מסקנתך. אבל ממה שכתוב במאמר שלך לא ברור היכן בדיוק בפסק הדין נמצא הביסוס לטענתך, וזה מעורר חשד שרמת האמינות לא גבוהה. נכון גם גישה ''נכונה'' לא מבטיחה שיקבלו את עמדתך, אבל אז היא תהיה ראויה להתייחסות הרבה יותר רצינית.

קיימת עוד בעיה עם טענות נגד פסקי דין בכלל או נגד פסק הדין הנזכר. הראיות אינן זמינות באופן חופשי ולכן יש עוד מקור לפקפק בטענת התעלמות.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אלברט הגזמת!!!
אהוד פרלסמן (שבת, 06/08/2016 שעה 6:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשמע, מר סיון.

המטרה שלי איננה לריב איתך אלא לשכנע אותך.

ברור לי כשמש בצהרי יום שקצב יצא בשעה 17:00 מהפארק, ונבצר מבינתי להבין מדוע אני לא מצליח לשכנע אותך בכך שזאת אכן האמת.

והעובדה שאינני מצליח לשכנע אותך מצביעה על כישלון שלי במשימתי. ואני כמובן רוצה להצליח, ולא להיכשל.

אז אתה כותב לי שהשופטים התמודדו עם טענתי שקצב יצא בשעה 17:00, ודחו אותה.

וזה נכון שהם דחו אותה, אבל כשאני מבקש ממך להציג נימוק הגיוני אחד שבאמצעותו הם דחו את הטענה הזאת, אתה מסרב לענות לי. למה?!

אתה כותב שאתה הצגת אסמכתאות לכך שהשופטים לא(!) התעלמו מעדותו של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ, אז בבקשה:

תראה לי אסמכתא אחת לכך שהם כתבו על המאבטחים שהיו פזורים בפארק וגם סביב מכוניתו של קצב.

תראה לי אסמכתא אחת לכך שהם כתבו על החפ''ק שהיה בשטח וניהל רישום שוטף של הארועים, ושהם כתבו על החפ''קיסטית שבסיום הארוע עמדה יחד עם כל שאר המאבטחים במעגל, והשתתפה בכתיבת המסמך שהוגש לבית המשפט.

תראה לי אסמכתא אחת לכך שהם כתבו על מפקד המבצע שיודע בדיוק מתי האישים מגיעים, ומתי הם עוזבים.

תראה לי אסמכתא אחת אפילו לכך שהם גילו לקוראי פסק הדין שבמסמך השב''כ נכתב שנתניהו עזב בשעה 16:45, ואילו ויצמן וקצב עזבו בשעה 17:00.

ולסיום, להלן (שוב) קישור לפרוטוקול עדותו של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ, שבעמוד 9 שלו מופיעות שעות היציאה של נתניהו, ויצמן וקצב, ובעמודים 10-14 מתוארת בפרוטרוט הדרך בה חובר מסמך השב''כ, כולל כמובן המאבטחים, והחפ''ק, והחפ''קיסטית, וכל המאבטחים העומדים בסוף הארוע במעגל ומסכמים את המבצע יחד עם המפקד היודע בדיוק מתי האישים מגיעים ומתי הם עוזבים.

תאור שלם שאפילו פרט אחד(!) ממנו לא נמסר לקוראי פסקי הדין, שאינם יכולים לדעת שהשופטים מתארים בפניהם תמונת מציאות מדומה, שאותה הם בדו מדמיונם.

רק תסביר לי, מה עוד אני יכול לעשות בכדי לשכנע אותך. מה בדיוק חסר בדברים שאני כותב.
_new_ הוספת תגובה



להלן ההשערות שלי
דניאל143 (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 11:02)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.האשה א. ממשרד התיירות.היא נשואה ודתייה.
אין סיכוי בעולם,שאשה נשואה ודתייה תמציא ששר התיירות אנס אותה,לפני תשע שנים.אין מצב כזה.
אצל הדתיים,אשה שנאנסה,יש לזה השלכות חמורות.ולכן לא ממציאים סיפור כזה!נקודה.

2.אונס יכול להימשך, 20,30 שניות.אפילו דקה,שתיים.בלי לפרט.
_new_ הוספת תגובה



להלן ההשערות שלי
אהוד פרלסמן (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 11:23)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ונניח שהוא אנס אותה במשך עשירית שניה, מתי זה היה?

אנא נקוב בשעה שבה הוא אנס אותה בעשירית שניה, ואני מבטיח לך שאני אוכיח לך שבשעה הזאת הוא לא אנס אותה.

הכדור אצלך.
_new_ הוספת תגובה



זה מספיק.לא צריך יותר
דניאל143 (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 13:48)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשפט אונס.להבדיל ממשפטים אחרים.

מספיק שאשה באה ואומרת:''מר קצב אנס אותי לפני תשע שנים.
במקום לא ידוע,בשעה כלשהי.''
והיא נשמעת אמינה.ומסבירה את עצמה בצורה משכנעת.
זה מספיק כדי להרשיע גבר באונס.

האם זה הוגן או צודק?
ממש לא.אבל זה החוק והמשפט הישראלי.זו בעיה קשה לגברים.עד כדי כך,
שכל עובדת אשה,היא סכנה פוטנציאלית למעביד גבר.

וישנם מעסיקים,שבגלל זה,לא רוצים להעסיק אשה.מחשש לתלונת שווא!

במקרה של מר קצב.תכפיל את התלונות פי עשרה.כי היו עשר נשים
שעבדו עם קצב.והתלוננו.
_new_ הוספת תגובה



ההשערות שלי-‏2
דניאל143 (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 14:07)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכעת אענה לשאלה שהכי מציקה לפרלסמן ושבות-

באיזה שעה התרחש האונס?
התשובה המפתיעה היא,האונס התרחש בסביבות השעה 00 :17 שעון חורף,ושעה 00 :18 שעון קיץ.

בשנת 2007,העידה א'.שנאנסה בשנת 1998.בגלל הזמן שחלף,לא שמו לב,לחילופי השעון בישראל.
עוברים לשעון קיץ,בד''כ בפסח.האונס התרחש יומיים לאחר שבוע הפסח.וכנראה לא הספיקו לעדכן את השעונים.
זה קורה,כל הזמן.

לסיכום-
מר קצב עזב את פארק ר''ג,בשעה 18:00 (שעון קיץ).
אבל **ברישומים (הלא מעודכנים)**,נרשם שקצב יצא בשעה 17:00.

אף אחד לא חשב,אז.שזה משנה משהו.
_new_ הוספת תגובה



ההשערות שלי-‏2
אהוד פרלסמן (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 14:53)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיכום הארוע של אנשי השב''כ נערך באותו יום, ונכתב באותו יום, ולכן הם ידעו בדיוק מה השעה באותו יום, והם כתבו 17:00 כי היה 17:00.
_new_ הוספת תגובה



קיבלתי
דניאל143 (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 16:19)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בעד לתת למר קצב,ניכוי שליש.או חנינה.

כי נשיא מייצג את כל העם.
חנינה לנשיא(גם לשעבר),היא חנינה וגאולה לכל עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



קיבלתי
אהוד פרלסמן (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 17:39)
בתשובה לדניאל143
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא נאבק במשך למעלה מארבע שנים כדי שקצב יקבל קיצור עונש או חנינה, אלא כדי לגלות לציבור הישראלי את האמת, שהיא שהשופטים, שהוכח להם בודאות מוחלטת(!) שקצב יצא בשעה 17:00 מהפארק, הרשיעו אותו בהנחה חסרת בסיס לפיה הוא יצא בשעה 18:09.

ומה שהרבה הרבה יותר חמור, וממש בגדר של לא יאומן כי יסופר, זה שאת ההוכחה לכך שהוא יצא בשעה 17:00, שניתנה בעדותו של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ, הם פשוט לא גילו לקוראי פסקי הדין, שלא יכלו לדעת על העדות הזאת, כי היא ניתנה בדלתיים סגורות.

להלן קישור למאמר שבו הוכחתי את אשר נכתב לעיל:

_new_ הוספת תגובה



עכשיו אלברט הגזמת!!!
דוד סיון (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 13:54)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחלתם (אתה ואלברט) בטענת התעלמות מעדותו של איש השב''כ.
ב-תגובה 176697 הראיתי שטענתכם לא נכונה.

בהמשך ב-תגובה 176708 הראיתי שטענת ההנחה שלך חסרת ביסוס.

עובדות שהעליתי בקלות יחסית מעידות שיש להטיל ספק באמינותך. זה ודאי מטיל ספק גדול בטענתך שמישהו מהשופטים בדה משהו מדמיונו. כמובן שאפשר בקלות לעשות עוד צעד, להשתמש בסגנון שלך ולטעון שאתה בודה את סיפורך.

השאלות שלך לא ישנו את העובדות שנזכרו והמסקנות הנובעות.

מי שמבקש לשכנע צריך קודם להסיר את בעיית האמינות שלו.
מי שמבקש לשכנע לא מציג שאלות על כל מיני פרטים שקשורים לפסק הדין אלא מציג טענות או תשובות יותר מבוססות כולל מראי מקום. מי שמבקש לשכנע מציג אסמכתאות בעצמו.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אלברט הגזמת!!!
אהוד פרלסמן (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 15:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר סיון תודה על תשובתך.

אתה מבקש ממני להציג אסמכתאות, והרי הן לפניך.

1. קישור לפרוטוקול עדותו של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ, המוכיח בעמודים 14-9, מעבר לכל ספק סביר ובלתי סביר, שקצב יצא בשעה 17:00 מהפארק:

2. קישור להחלטתו של השופט דנציגר, שבה הוא מצטט בעמוד 10 את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שבה נכתב: ''פלט השיחות היוצאות מהטלפון ברכבו של הנאשם מצביע על דממת אלחוט בין השעה 18:09 לבין השעה 19:27, דהיינו פרק זמן של שעה ו-‏18 דקות. פרק זמן זה מאפשר בהחלט את נסיעת רכבו של הנאשם מרמת גן לבית הטקסטיל בתל אביב.''

כלומר, שופטי בית המשפט המחוזי הרשיעו את קצב בהנחה(!) שהוא יצא בשעה 18:09 מהפארק, בשעה שהאמת היא שהוא יצא בשעה 17:00.

3. קישור לפסק הדין של בית המשפט העליון, שבו נכתב בסעיף 219: ''אם אכן יצאו המערער ו-א' יחד מהפארק ברכבו של המערער אין כל קושי מבחינת לוחות הזמנים. חלון הזמן מספיק
למתואר על ידי א' אף בהנחה שהיציאה מהפארק היתה בסמוך ל-‏18:09. יש די זמן לקיומו של האירוע במסגרת ''חלונות'' הזמן המתוארים.''

כלומר, גם שופטי בית המשפט העליון, ובראשם הנשיאה מרים נאור שכתבה את פסק הדין, הרשיעו את קצב בהנחה(!) שהוא יצא בשעה 18:09 מהפארק, בשעה שהאמת היא שהוא יצא בשעה 17:00.

זה הכל. לא צריך יותר. מצד אחד אסמכתא הכוללת מראה מקום המוכיחה שקצב יצא מהפארק בשעה 17:00, ומצד שני אסמכתאות, הכוללות מראי מקום, המוכיחות שקצב הורשע, הן על ידי בית המשפט המחוזי, והן על ידי בית המשפט העליון, בהנחה(!) שהוא יצא בשעה 18:09.

ועכשיו הכדור אצלך. אם אתה רוצה לטעון שהשופטים הציגו בסיס הגיוני כלשהו להנחה(!) שקצב לא יצא בשעה 17:00 אלא בשעה 18:09, עליך לתאר את הבסיס הזה.

אסמכתא אני לא צריך, כי אני בקי בכל מה שהם כתבו.
_new_ הוספת תגובה



אתה, פרלסמן, ממשיך לטעות!!!
דוד סיון (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 17:46)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בעדותו של איש השב''כ (עמ' 9 - 14), שלא היה בארוע, תמיכה בטענתך לגבי שעת עזיבת הפארק. עו טענה שמהווה בעיה לאמינותך.

אתה שוב חוזר על 'טענת ההנחה' שהופרכה למרות שהציטוט שהשתמשת בו כעת מראה שלא מדובר בהנחה.

ב-תגובה 176745 טענתי שאמינותך מוטלת בספק. טענה זו מתחזקת כעת לאחר שטענתך על שעת עזיבת הפארק נפלה. מכאן ברור שלא הראית שמי מהשופטים בדה משהו.
_new_ הוספת תגובה



סיון אתה עונש מהשמים
אלברט שבות (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 17:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אלברט שוב הגזמת!!!
דוד סיון (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 18:34)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשלת בשכנוע ועברת לתקיפה אישית שפוגעת בכבודך ובאינטיליגנציה שלך...
_new_ הוספת תגובה



אתה, פרלסמן, ממשיך לטעות!!!
אהוד פרלסמן (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 18:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר סיון, תודה על תשובתך.

1. אתה כותב לי:אין בעדותו של איש השב''כ (עמ' 9 - 14), שלא היה בארוע, תמיכה בטענתך לגבי שעת עזיבת הפארק.''

בתחתית עמוד 9, נשאל ראש היחידה לאבטחת אישים בשב''כ על תוכנו של המסמך שהוגש לבית המשפט. והוא נשאל: ''17:00, עזיבת נשיא המדינה ושר התיירות, שוב, מה זה אומר, כשאתם כורכים את זה ביחד, מה זה אומר?''

והוא עונה: ''זה אומר שנשיא המדינה שמה סיים כנראה לדבר, זה אומר שהוא עוזב את האירוע, ושר התיירות עוזב יחד איתו.''

אז כיצד ניתן לומר שזו איננה הוכחה לטענתי שויצמן וקצב עזבו ביחד בשעה 17:00?

2. אני מציג בפניך את הציטוט: '' חלון הזמן מספיק
למתואר על ידי א' אף בהנחה שהיציאה מהפארק היתה בסמוך ל-‏18:09.'', ואתה כותב לי ''לא מדובר בהנחה''.

אבל כתוב ''בהנחה'', כיצד ניתן לומר שלא מדובר בהנחה?

אז מה הפרוש שלך למשפט הזה?
_new_ הוספת תגובה



אתה, פרלסמן, ממשיך לטעות!!!
דוד סיון (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 19:17)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ישנו שם (עמ' 9 - 14) הסבר ברור למה הכוונה ופרוש הדבר שטענתך לא נכונה. תבדוק במסמך העדות מהו ההסבר.

2. תיקון: הכוונה שפסק הדין לא מסתמך על הנחה. זה כבר נכתב לפני מס' ימים ב-תגובה 176708.

למי שכמוך טוען לבקיאות צריל להיות קל לבדוק מחדש במקום לחזור על הטענות בפורמט הישן יותר.
_new_ הוספת תגובה



אתה, פרלסמן, ממשיך לטעות!!!
אהוד פרלסמן (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 19:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר סיון תודה על תשובתך.

אני בטוח שאתה מבין את עצמך, אבל אני בכלל לא מצליח להבין אותך.

אי לכך, אני מתכוון לכתוב בפורום הזה מאמר בהיר וממצה, שיציג את טענותי, ואשמח אם תגיב עליו.
_new_ הוספת תגובה



אתה, פרלסמן, ממשיך לטעות!!!
דוד סיון (יום ראשון, 07/08/2016 שעה 23:57)
בתשובה לאהוד פרלסמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העניין פשוט מאד להבנה. ממה שכתבת עד כה
המסקנות שלך בעניין הרשעת קצב חסרות שחר.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי