פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
החינוך לגבורה
אברהם בן-עזרא (יום שני, 07/07/2008 שעה 16:00)


החינוך לגבורה

ד''ר אברהם בן-עזרא



התקשורת לא נתנה ביטוי הולם למעשה הגבורה של החייל האלמוני אשר הרג את המחבל הטרקטוריסט, ויש לכך כמה סיבות:
  • מדובר בבחור דתי, בן למשפחה ברוכת ילדים – 12 ילדים במשפחה, גיסו של סרן דוד שפירא אשר ביחד עם הרב יצחק דדון הרג את המחבל בישיבת מרכז הרב זה מכבר. כל זאת אולי לא ממש סיבה להימנעות החשיפה התקשורתית, אך גם לא המודל שהתקשורת הישראלית הייתה רוצה לפאר ולגדל.
  • אמנם החייל האלמוני עבר בצה''ל את חטיבת גולני ואת סיירת אגוז, אך זה די במקרה, כי מלכתחילה גיוסו לצה''ל נתקל בסירוב בגלל תיק פלילי שנפתח נגדו על ידי משטרת ישראל – הוא התנגד להתנתקות, ונמנה עם אלה שניסו להיאחז בגג בית הכנסת בכפר דרום. החייל האלמוני נעצר, לאחר שהוכה על ידי גורמי הביטחון ואיבד את הכרתו.
  • אם שואלים אותו על האירוע, הוא בראש ובראשונה מודה לקדוש-ברוך-הוא, שפה שהתקשורת לא כל כך מאוששת, שפה שקשה לה, לתקשורת, לעיכול. ואולי הוא גם יזכיר משהו מהמקורות, ועלולה להתעורר אסוציאציה עם דוד המלך אשר גבר על גוליית, שבא אליו בחרב ובחנית – בעזרת קלע וחלוקי נחל... להזכיר, גם החייל האלמוני הסתער על המחבל ללא נשק – הוא היה צריך לקחת את האקדח מאיש ביטחון אחר שהיה שם...
לאמור, יצר ההישרדות ואומץ הלב, התושייה והגבורה, ההתנדבות וההקרבה – כל אלה הם תוצאה של חינוך מסוים, שהוא לא בדיוק מהסוג שהתקשורת של מדינת ישראל, כפי שהיא כיום, מעוניינת לטפח.

וצה''ל, כפי שהוא בהווה, לא כל כך שש לצרף בחורים מהסוג המובחר הזה לשורותיו – עליהם להיאבק על זכותם-חובתם לשרת בצה''ל, אף על פי שברור לכול כי לאחר שיצליחו במאבק זה, הם יהיו מהמצטיינים ומהמובילים.

הפאראדוכס הזה הוא פרי באושים של החברה הישראלית, בעידוד התקשורת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


סתם קשקשת מטופשת
עמיש (יום שני, 07/07/2008 שעה 16:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החייל הזה זכה לכל הכבוד והיקר, תולדות חייו פורסמו בכל הכותרות הראשיות, מעלליו שודרו בכל רשתות הטלויזיה בארץ ובעולם.
לבקשתו המפורשת הוסתר שמו והוסתרו פניו וזאת לאחר שפורסמו בהרחבה עוד בטרם הוצא צו איסור הפרסום.

מעשהו של החייל האלמוני זכו לפרסום פי כמה וכמה מונים מזה של השוטרת שירתה ופגעה במחבל בתנאים קשים הרבה יותר, מעשהו פורסם בהרחבה רבה יחסית לאותו מעשה עצמו של חיסול מחבל שנעשה בידי קצין משטרה בדימונה לפני מספר חדשים.
כל דמיון בין סיפור דוד וגולית לחיסול המחבל הזה אינו אלא דבר הבל שחבל להשחית עליו מילים.
הבכיינות של הימנונים על ''הקיפוח'' התקשורתי היא ככל הנראה בעיה נפשית שאין כל קשר בינה לבין המציאות.

וכמובן, כל התושיה הנפלאה של החייל אין בה כדי לכסות על עברו הבעייתי כאדם פרוע שפגע בכוחות הבטחון בעת החיסול של גוש קטיף ואין בה כדי לכסות על היותו מקורב לסהרורי יצהר.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת מטופשת
Lion of Zion (יום שני, 07/07/2008 שעה 17:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה עמיש אתה מקשקש לנו?

החייל הוא מתנחל גיבור !!!!

קשה לך, צר לך, לחץ לך,
אבל תתמודד עם המציאות
גם אם היא לא נוחה כל כך לך.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת מטופשת
אב''ע (יום שני, 07/07/2008 שעה 22:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפגם הוא בכוחות הביטחון שאכזבו 3 פעמים - פעם ראשונה כשעלפו את החייל במכות, פעם שנייה כשסרבו לקבלו לצה''ל ופעל שלישית כשלא השתמשו בנשקם עד אשר הוא הגיע, שלף אקדח מהנרתיק של כוחות הביטחון והרג את הרוצח הנתעב.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת מטופשת
עמיש (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 14:32)
בתשובה לאב''ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשקיבל מכות הגיע לו, שיגיד תודה שהוא לא יושב בכלא ושמאפשרים לו ללבוש מדים.
ואתה סתם משקר כשאתה טוען שהם לא השתמשו בנשקם כאשר מי שירתה בו ראשונה היתה שוטרת.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת מטופשת
רן גדות (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 8:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חייב להודות שנוער הכיפות הסרוגות ונוער הגבעות הם חלוצי הדור הנוכחי. הם המנוע של הקטר הציוני שמתעטש לאחרונה יותר מדי בגלל הצטננות השמאל הציוני לשעבר והפיכתו לשמאל אנטי ציוני.

ברור שיש מאבקי יוקרה של השמאל ההולך ודועך שרואה את הכיפות הסרוגות הולכים ומתחזקים ופורחים בכל הארץ. הכאתו בקטיף והניסיון לא לגייסו אלה פרפורי הדעיכה של השמאלנים שעדיין מחזיקים במושכות של הקטר. זו רק שאלה של זמן עד שאנשי הכיפות הסרוגות והימנמנים בכלל ינהיגו את המדינה נטו בלי שלוחות של שמאלנים בהנהגה שהורסים את המדינה.
_new_ הוספת תגובה



אני לא חייב להודות בכלום
עמיש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 9:00)
בתשובה לרן גדות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק אצל מוריך הבולשביקים או הנאצים חייבים להודות במשהו.

נוער הכיפות הסרוחות, כתומות או אחרות, הוא האסון של הציונות ושל מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



שטויות, עמיש
שובר שתיקה (יום שישי, 11/07/2008 שעה 12:18)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכן היית צריך להכניס את ה''בולשביקים או הנאצים'' לפיך, שכנראה שהם מרגישים בו טוב מאוד ובבית.

מעבר לכך, הכיפות הסרוגות מצילות גם את נפשך מהדיכדוך אליו אתה מעוניין להוביל את כולנו, את כל ישראל.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת מטופשת
ע.צופיה (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 13:09)
בתשובה לרן גדות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת הגזמת בטפיחות עצמיות על הכתף.
עם כל הערכה לנוער הזה (לא לתזזני הגבעות) הם עדיין מיעוט מבוטל בכלל הנוער. תרומתם יפה אך לא מכרעת.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת מטופשת
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 13:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטפיחות על הכתף אכן קצת מגזמות.
מה גם, שבני ''הכיפות הסרוגות'' מתפלגים בסופו של דבר לפי הכללים הרגילים, בעיקר בימים שבהם אין חזון. ולפיכך חלק גדול מהם מאיישים למעשה משרות מה-יפית, בפרקליטות ובצבא ובכל שאר השלוחות הנשלטות כיום בידי השמאל, ומהווים עבדים למופת לתאולוגיות מבית מדרשו.

יורשה לי לשאול - מי הם תזזני הגבעות? מה מאפייניהם?
אני פשוט מסתובב מעט בגבעות - בנתניה יש כמה, גם ביו''ש (אפילו בגוש קטיף ראיתי איזו דיונה).
אבל נניח להתחכמות בצד. האם אתה מכיר מישהו, שגר בגבעות השומרון (לדוגמא), שיש לך משהו נגדו?
כמובן, משהו מלבד עצם היותו יהודי גאה - בעיה שיש לך עם 85 אחוז מהמתגוררים ביישובי יו''ש, ועם עוד מליונים בעבר הקו-הירוק המערבי. אני מדבר על בעיה באישיות, בהתנהגות האישית כלפי אדם שבא אליו ללא סימני כוונות תקיפה.

שים לב: הצבעה על כתבות רדיו או טלויזיה או עתונות אינה נחשבת בעיני. כבר הייתי בסרטים האלה - גם בהקשרים פוליטיים וגם בהקשרים אחרים. מעולם לא קרה שהסיקור התקשרתי לארוע בו נכחתי דמה למה שאני ראיתי, וראיתי דברים גם מזוית צרה וגם תמונות כוללות.
אם כל מה שיש לך מבוסס על תקשרת ההמונים - אז בסדר. רק דע שאין לה קשר עם המציאות. למעשה, גם אני לא ממש מעריך את אבישי רביב ואת שאר השחקנים המדמים ''בכירי ימין קצוני'', שקולם נשמע רק בחדשות ולעולם לא ביישובים.
הכללות כולנו עושים, וכלנו יודעים ש''כמה מידידנו הטובים ביותר הם... אבל הרוב...''. עם זאת, כדאי לדעת שאתה מתפרנס ממידע המסופק על ידי אנשים שדעתם הבסיסית דומה לדעתך, ומתוך כך באים להכפשת צבור שלם אד-הומינם, בגלל החזקתם בדעות שונות. הוכוח האמתי - כדאי שיהיה אינטלקטואלי, ולא ירד לרמות של תיוג אישי מכוער על בסיס דוגמאות בלתי מיצגות (גם אם הן אמתיות).

יש ספור נחמד, על הרב בעיירה ששלח שני תלמידים לורשה. כשחזרו, שאל אותם איך ורשה. האחד התלהב והרחיב את הדבור על בתי המדרש, על המים בצנורות, על הנקיון ברחובות, ואילו השני כעס והזכיר את בתי הבשת ואת השכורים בחוצות. אמר הרב לשאר התלמידים: יש בורשה גם מזה וגם מזה, אך כל אחד ראה מה שרצה לראות.
ובמלים שלך (במקום אחר באתר): הכל בראש שלך.
_new_ הוספת תגובה



דבר והיפוכו
דוד סיון (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 14:00)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חייב להודות שאפשר לחשוב שאתה מאד משתדל לא להיות פוגעני ברמה האישית. מצד שני התעמקות בהודעות האחרונות שלך מעלה חשד שזו רק מראית עין. אתה קובע למי אין זכויות בארץ (תגובה 119017) ואתה עוסק ב''הכפשת צבור שלם [ב]אד-הומינם'' ולכן בדבר והיפוכו בהודעה אחת (תגובה 119030).

חוץ מזה בולט אצלך התירוץ שנקרא 'אשמת התקשורת'. מצד שני אתה מאשים: ''רק דע שאין לה קשר עם המציאות'' (תגובה 119030). התקשורת אינה המציאות אבל הדברים שהיא מפיצה הם ביטוי למציאות הזאת.

מאחר ו''הכל בראש שלך'' נסה לצמצם את המיותר לפי גישתך.
_new_ הוספת תגובה



דבר והיפוכו
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 14:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשתדל לענות ראשון-ראשון:

- אני מניח שעקבת אחרי הדיון בעניין הזכויות בארץ, ולכן תוכל לראות שבאותה תגובה רק ציינתי פעל יוצא של דברי עמיש עצמו. אם הוא מבסס זכויות על הארץ על איזשהו קשר עם העבר, ומצד שני שולל את הבסיס לטענות בדבר אותו קשר - הוא בבעיה. יתכן שהוא עצמו דיבר רק לשיטתו של אליצור בתגובות קודמות.
בכל מקרה, עמיש החל את הדיון בשלילת זכותו של אליצור על הארץ (ארץ כלשהי, בה קנה אליצור קרקע בכספו). כל גישתי בדיון שם היתה, שאין שום העדפה לארץ עבר הקו הירוק המערבי על פני ארץ עבר הירדן המערבי.

- לאיזה צבור כוונתך? אם לצבור הכפות הסרוגות, הרי שבתוך עמי אנכי יושב. לא כוונתי להכפיש צבור, אלא לציין את פגיעותו לרוחות הזמן ככל צבור אחר.
יש הבדל ברור, בין לטעון שאתה גנב, חלילה, לבין לטעון שבמדינה שאתה חי בה יש גנבים.

- את דבריך לגבי ''התירוץ שנקרא 'אשמת התקשורת''' לא הבנתי. אודה לך אם תחזור עליו ביתר בהירות.
_new_ הוספת תגובה



אתה מפספס את העיקר
דוד סיון (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 15:12)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. העיקר הוא שאתה מתלונן על אד-הומינם כלפי ציבור ועושה זאת כלפי ציבור אחר. אם תקרא את ההודעה שלך שוב תמצא את הנחוץ לבד. אני גם מציע לך לקרוא את דברי עמיש מחדש ואת תגובתך - גם בהקשר הזה אתה מפספס.

ב. בנושא התקשורת אתה חלק מציבור שטוען שהתקשורת עושה את המציאות; התקשורת אשמה בכל מיני דברים. טענת למעשה שאין קשר בין דיווחי התקשורת והנעשה ביהודה ושומרו: ''רק דע שאין לה קשר עם המציאות'' (תגובה 119030). יעני התקשורת לא מציאותית כלל. המשמעות של דבריך אלה ברורה מאד. התקשורת אשמה שהמתנחלים נראים ושבכלל הכל אחרת. אני לא קונה את צורת הטיעון הזאת:

1. טיעון גורף מהסוג הזה הוא מופרך. אתה יכול לטעון שהתקשורת לא ממש מדייקת אבל אז עולה השאלה מי בכלל מדייק או מדווח אמת.
2. הטיעון הזה נובע מהנחה או אמונה מופרכת שהתקשורת עושה מציאות.

התקשורת לא אשמה.

ג. התקשורת היא לכל היותר חלק ממצבור של גורמים אשמים. לגבי ציבור המתנחלים אתה או טועה או מטעה. כמו בכל חברה יש הרבה מאד אנשים פסיביים, אז אולי מדובר במיעוט. אבל זה בהחלט לא מיעוט שולי אלא חלק מוביל של תנועת ההתנחלות מראשיתה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מפספס את העיקר
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 15:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. סליחה, אבל אבקש שוב שתציין לאיזה חלק בדיוק בהודעה שלי אתה מתכוון. לעניין הדיון עם עמיש שם - אני חוזר וטוען, שהויתור שלי על זכותו אינו גרוע מהשלילה שלו את זכותי. בכל אפן הוא איננו קשור להתנהגות חיצונית של עמיש, אלא לחלוטין עוקב את הטענות שהועלו על ידי הצדדים קדם לכן.

ב. התקשורת לא אשמה. התקשורת בארץ גם איננה מונוליתית, ואפשר בהחלט לקבל גם תמונות הפוכות באמצעי תקשרת זמינים. גם התמונות ההן בלתי מדויקות במקרה הטוב. בכל אפן, ע' כבר ענה לי שהוא מסכים אתי לגבי הבעייתיות שבהסתמכות על התקשרת בערוצים שונים, ושהתרשמותו היא אישית.
כמובן שהתקשרת ''עושה מציאות'' בתחומה. בסופו של דבר, אנחנו פועלים בתגובה לחושינו. אני רק ציינתי שכדי לקבל רשם קרוב לאמת כדאי לדעת את מגבלות המקורות שלנו ולנסות לאזנם בהתאם.

לגבי צבור המתנחלים - אני מפנה אותך שוב לשאלה שנסחתי ביתר בהירות בתגובה החדשה ל-ע' (מתחת לתגובה זו). אני יודע מה עמדתי, אני יודע על ידי מי התחנכתי, ואני בהחלט סבור שדעותיי מייצגות את הדרכת התורה ואת דעות רוב עם ישראל לדורותיו עד לפני כ-‏100 שנה. אני גם בהחלט מודע לכך שאתה ו-ע' אינכם שני היהודים היחידים שחושבים אחרת.
יחד עם זאת, מכיוון שע' ציין שהוא חש הערכה לבני ''הכיפות הסרוגות'' מצד אחד, וממעט מהערכה זו את ''תזזני הגבעות'' (וכל השמות המעליבים האחרים שהוא מכנה אותם), ומאחר ואני מקוה שהוא יודע שחלק נכבד מאותו צבור תומך בדעות צבור המתנחלים, ושאלה כוללות גם את זכות הישיבה על גבעות השומרון (לדוגמא) - וכפי שכתבת בעצמך: ''זה בהחלט לא מיעוט שולי אלא חלק מוביל של תנועת ההתנחלות מראשיתה'', הרי בקשתי ממנו להסביר מי הם אותם נערי גבעות בהם הוא מזלזל, ועל שום מה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מפספס את העיקר
דוד סיון (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 17:09)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאינך רואה זאת אבל אתה מאשים אחרים במה שאתה עושה
בלי לבדוק אם הם עשו או לא. כך עשית לגבי עמיש וגם כלפי התקשורת. אני את שלי אמרתי. אם אינך מבין זאת קרא את ההודעות הרלוונטיות (שלך ושל עמיש, ושלך אליה הגבתי).

תנועת ההתנחלות היתה מתחילתה והיא גם כיום מיעוט בעם ישראל. רק על הרקע הזה אפשר להבין את הציטוט מדברי שמתייחס למי אשם בתדמית (הלא חיובית) שיש לציבורי מתנחלים. האשמים העיקריים הם אותם ציבורים ואם התקשורת אשמה במשהו הוא שולי ביותר.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
ע.צופיה (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 15:14)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א.אילו ''שלוחות'' נשלטות על ידי השמאל?
ב. מהן ''התאולוגיות מבית מדרשו'' ומי מוביל אותן בצבא?
ג. איך הבנת שהגישה שלי אישית כלפי מישהו בגבעות שומרון,או בכלל אישית כלפי מישהו?
אני מכיר כ-‏5 מיליון יהודים גאים בין אילת לקרית שמונה,בנוסף להם עוד כמה מאות אלפים שבחרו לגור במקום המכונה יו''ש.
יש הרבה התנשאות מטופשת מצידך בכך שאתה מכתיב לי איך לענות לך ועל מה להסתמך.
אתה יכול לפסול את כל התקשורת חוץ ממקור ראשון, זה עניינך, אך להגיד לי על מי לסמוך ועל מי לא?
אין לי הרבה אינטילגנציה, אך להבין מה שנראה ונאמר בכתבה עיתונאית עדיין אני מסוגל.
אם אני רואה וגם שומע את פרחחי הקב''ה מדברים על ראש גבעות לא להם בשם העם היהודי שגם אני חלק ממנו. מה ,לדעתך, אני צריך להסיק לגבי התזזנים האלה,לגבי מי שחינכם ומי ששלחם ומי שממשיך לתמוך בהם?
אין טוב ממראה עיניים וממשמע אוזניים. לכתבים איני מקשיב ,כמוך, האבישיים רביבים למיניהם אינם נחשבים בעיני (חוץ מאחד או שנים). אך מראה עיינים ומשמע אוזניים אוטנטי-אין טוב ממנו.
איני עושה הכללות, נהפוך הוא אני שונא הכללות. אתה עושה הכללות. ברגע שאתה כותב שמאל מבחינתך הכללת את מחצית תושבי מדינת ישראל בתחום שבין יוסי שריד לזהבה גלאון. כדאי שתבדוק את עצמך.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 15:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.,
לא הכתבתי לך דבר. זכותך להשתמש בכל מקור מידע, כולל פראוודה.
לעומת זאת, שאלתי על בסיס מה אתה מכנה אנשים מסוימים ''תזזנים'', או בתגובתך האחרונה ''פרחחים'' (אני מרשה לעצמי להניח שהכוונה לאותם אנשים). ליתר דיוק, שאלתי את מי אתה מכנה כך.
העובדה שהם מדברים בשם העם היהודי אינה הופכת אותם לגרועים יותר מפרס או מאולמרט, המניחים גם הם שבחירתם לתפקיד במדינת ישראל מכשירה אותם לייצוג העם היהודי כולו. שמעתי עוד אנשים רבים בחיי המדברים בשם ''המוסר היהודי'' ודברים דומים. עם רובם - מטבע הדברים - אינני מסכים, ואף על פי כן, לא בגלל זה אכנה אותם פרחחים.

לגבי ה''גבעות לא להם'' - אין לי כח לפתח את הדיון הזה כאן. הוא מתנהל כבר בסיפור אחר באתר, ולמעשה אתה וחבריך דואגים להכניס אותו בכל מקום שאיננו קשור. בכל אפן, כאמור, הגבעות הללו ''לא הוכחו'' כ''לא להם'' - לפחות לא באותה רמת ודאות שבה אדמות האוניברסיטה העברית ''לא לה''.

אכן, אני מקבל את טענתך בשתי השאלות הראשונות: טעיתי בהשתמשי במונח ''שמאל''. המונח הזה כבר הפך לחסר משמעות בפוליטיקה הישראלית, ויתכן שגם בעולמית. ולמעשה חטאתי באותו חסר בהירות בו אתה נופל כשאתה מדבר על ''פרחחים''.
החלף אותו ב''דת השלום'' וב''אמונת התפשרות על חלק שרירותי מנכסים יהודיים ותיקים כאמצעי סביר להשגת הסדר מדיני יציב עם הערבים''.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
ע.צופיה (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 16:45)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל לא ענית על שאלותי. האם זו התחמקות?
אני מכנה את אותם צעירים יותר או צעירים פחות בשם ''תזזנים'' כי כך הם נראים לי באותם תמונות בטלויזיה או בעיתון. יתכן שבעיני עצמם ובעיני עוד כמה אנשים הם נראים כצעירים כבדי- ראש ומובילי דרך. בעיני ,כמובן לפי הטלויזיה והרדיו,הם נראים אובדי דרך וחצופים מאין כמותם.
הם פרחחים (ללא מרכאות) בעיני עקב התנהגות כלפי זולתם וסביבתם. השנאה,המשמטה וההתנשאות הנובעת מהתנהגותם זו אינה משאירה פתח למילה רכה יותר. למה של הקב''ה? כי בשמו,שהפך לרכושם האישי,הם מנמקים את התנהגותם.
בניגוד לפרס אולמרט ברק ונתניהו שנבחרו ,כל אחד בעיתו, בבחירות דמוקרטיות על ידי חלק ניכר מהעם ולכן הם יכולים לייצג את הציבור ולדבר בשמו. הרי, פרחחינו נוטלים לעצמם זכות לא להם וגורמים נזק אדיר לציבור היהודי.
זה בינתיים.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 17:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא התחמקות. קויתי שבהחליפי את המושגים תוכל להסיק לבד את התשובה. אני עדיין מקוה שאת פרטי התאולוגיה הזו כבר הבהרתי. בצבא מצטיינים האנשים הבאים כבוגרי החינוך ה''סרוג'' המשמשים קבלני בצוע לאותה תאולוגיה: גרשון הכהן (במדה מסוימת, שכן הוא גם אידאולוג בפני עצמו, והבין כבר מזמן שמסרת ישראל אינה הולכת יד ביד עם התנהגותו), אלעזר שטרן כמוביל אידאולוגיה פאשיסטית של ציות בכל מחיר, יאיר נווה כעבד נרצע, ועוד רבים אחרים בדרגים נמוכים יותר שעוד יעלו מעלה מעלה (גולן ואך איש עלי לדוגמא).

אם אתה מתכוון לבחורים הצעירים שתופסים בפעל את הגבעות - כן. מה אתה מצפה מבני עשרה? אינני יודע לגביך, אבל גם אני ידעתי פחות והבנתי פחות כשהייתי באותו גיל. בשביל זה, לכל אידאולוגיה מעשית יש מנהיגים ומפקדים וחיילים פשוטים. כל הכבוד לבחורים שמוכנים לסבול כחיילים לאידאולוגיה נכונה. רובם מתבגרים ויודעים להבין את ההקשר הרחב יותר, את רצוי ואת המצוי, ולעדן את אבחנותיהם.

הם מנמקים את התנהגותם מתוך מקורות קדומים המזוהים למדי עם יהדות, ועל כן עם 'רצון הקב''ה'. אתה נראה כאדם שמאמין בסוג של מוסר מחלט כלשהו, אם כי אינני יודע אם אתה מאמין שהעולם מסתדר בהכרח טוב יותר כשנוהגים לפי אותו מוסר. אם כן, אפשר לומר בלשון הקדמונים שאתה מאמין באיזשהו אל. אם אתה מתנגד לנכוס שלהם את שם 'הקב''ה', ורוצה להוכיח שיש לך חלק ב'קב''ה' (במובן של א-להי ישראל), בחן את אותם מקורות בעצמך והסק את מסקנותיך. אולי כבר עשית זאת. אם כן - ראה הודעה זו כמבוטלת :-)

ידעתי שטמנתי לעצמי מוקש מסוים באזכור אולמרט ופרס.
אני עדיין סבור שהם מגזימים בחשבם שהם מייצגים את ה''עם'' (בנגוד ל''מדינה''). בכל אפן, יש גם לא מעט דוגמאות אחרות, מתאימות יותר למקרה שלנו, דהיינו אנשי המחתרות, בן גוריון לפני 70-80 שנה, ויצמן באותה תקופה, וכמובן כמובן הרצל לפני 100 שנה. ככה זה. כשאתה מוביל דרך חדשה - גם אם נכונה, אתה מיעוט.

לגבי התנהגותם כלפי זולתם וסביבתם: האם כוונתך לערבים (המפרנסים מחבלים שנשלחים לפגע בהם ובך)? או לחיילים (הבאים לפנותם באלות ולהרוס את עמלם בדחפורים)? או כלפיך (שאינך מסתפק בהתנגדות להם, אלא גם מבזה אותם, תומך בפורעים בהם ושמח לאידם)?

אבל כל זה מחוץ לעניין.
קבלתי תשובה ברורה למדי: אתה מכנה ''פרחח'' כל מי שפועל פעולה בעלת השלכות מדיניות בשם אידאולוגיה שאינה תואמת את השקפתך.
תודה.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 18:04)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי שלא אובן שלא כהלכה, אנסה להסביר כאן מתי אני קורא למעשה מסוים ''פרחחות''.
מבחינתי, פרחחות היא נזק או פגיעה מלולית באדם (או סתם לטבע או לרכוש הצבור), כאשר זו אינה באה לשרת הגנה עצמית כלשהי של התוקף.
לפיכך: יידוי אבנים כלפי מכוניות הנוסעות לתומן על הכביש היא פרחחות. אבל גדוף ואף הכאת חיילים הבאים לגרש אותי מביתי איננה כזו. פריצה לבית אדם היא פשע, אך דבור קשה כלפי הפורץ לביתי וטוען לבעלות עליו איננה (גם אם היא חסר נימוס מסוים).

מאחר וישיבת הנערים על הגבעה אינה שונה במאום מישיבת הוריהם ביישוב האם, ובמקרים הגרועים ביותר (קרקע נטושה מסופקת) היא זהה למדיניות שנהגה במדינה עד לפני כמה עשורים (ועברה מן העולם מסבות שאין להן דבר עם מודעות חדשה לעובדות משפטיות כלשהן) - הרי שאין בה עצמה פרחחות.
מכאן, כל התנגדות לגרוש משם, וכן כמעט כל התנהגות המצולמת בזמן לחץ עוין עליהם - אינה פרחחות. ואפילו אם לא תישא פרי, ואפילו אם רק תזיק לתדמית בעיני אנשים שאינם מבינים את המצב לאשורו, כמוך.

לשם ההגינות אוסיף, כי הייתי עד גם לכמה מקרים לא נעימים של פרחחות ממש, מצד אותם בחורים. כל המקרים ארעו בזמן שהאדם היה נתון ביאוש תהומי מסבות כלשהן. גבור צריך לדעת לנצור את עצמו גם בעתים כאלה, וחלש עלול להתפרק בצורות בלתי ראויות. וכאן אתה יכול להכיר בכל אחד את כוון החנוך שניתן לו - אם יפגע בערבי או ביהודי או ברכוש וכו'. אין זה החינוך עצמו, אבל זה מורה על איזשהו מרכיב מסוים עיקרי בחנוך, חלקי ביותר, שפרץ לפתע בשעה של אבוד שליטה.

מקרה אחד היה של בחור שהתנהג בגסות כלפי ערבי בטרמפיאדה. הוכחתי את הבחור בעדינות, וכשהסתלק משם פניתי אל הערבי והסברתי לו את הרקע - הבחור נזרק חדש קדם לכן, עם אביו ואמו וכל משפחתו, מביתו (החוקי והפרטי לחלוטין) שבנווה דקלים, וזה נהרס עד היסוד.

בנוסף, אני חש חובה לציין, שבמקרים רבים בהם שמעתי על מעצר בעקבות היזק שכזה התקשרתי לברר במה היה מדובר, גליתי כמובן שמדובר בעלילה משטרתית רגילה (יש שוטרים שנהנים מזה - אתם מכירים אותם. יש כאלה גם בעבר הקו הירוק המערבי, אלא ששם זה בצורת דוחות תנועה בלתי מצדקים. ביו''ש זה בצורת הבאת ערבי ש''יזהה'' את עדרו ויקח אותו). בכל המקרים הללו המקרה נסגר ''מחסר ראיות''... וד''ל.
_new_ הוספת תגובה



אלו הם עברינים בזויים
עמיש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 18:11)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלא יבחלו בשום פשע על מנת לממש את מה שהם חושבים לנכון וצודק.
הם מוכנים גם להרוג (ראינו את נסיונות הפיגוע באיילון), הם מוכנים להכות חיילים ואזרחים, הם מוכנים לשדוד רכוש ערבי, להרוג ולפצוע ערבים ויהודים וכל זאת עוד בטרם ניתן בידיהם שלטון אמיתי.
ביום שנבלים אלה או דומיהם חלילה ישלטו במדינה הם גם יהרגו מחללי שבת [.].
_new_ הוספת תגובה



אלו הם עברינים בזויים
אבנרש (יום שישי, 11/07/2008 שעה 13:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם גם מגדלים זקן מכוער, יש להם אף ארוך ועקום, הם הורסים לנו את הכלכלה, הם משחיתים את התרבות ואת הגזע, והם מתנגדים בתקיפות ובאלימות לכל נסיון לשבור את חנויותיהם ולנתץ את בתיהם.
_new_ הוספת תגובה



מחללי שבת
אבנרש (יום שישי, 11/07/2008 שעה 16:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש, שכחת את שאתה כותב תמיד בעצמך: אנחנו איננו היהודים של המקרא, ואין בינינו שום קשר.
אנחנו יהדות חז''ל, שהומצאה לקראת סוף ימי בית שני, ואיננה סוקלת יהודים על חלול שבת, ומסתפקת בדיונים אקדמיים בנושא הזה.
שבת שלום.
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי מה רצית להגיד
עמיש (שבת, 12/07/2008 שעה 11:32)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי מה רצית להגיד
ע.צופיה (שבת, 12/07/2008 שעה 11:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לו זה לא ברור ,לכן הוא שואל אותך מה הוא כותב.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
ע.צופיה (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 21:49)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אתה עדיין מתחמק מתשובות.
2.אני מבין שמי שאינו מבין את עומק האמונה שלך ואיכות האידיאולוגיה שלך הוא משהו בין שמאלן לפשיסט -''פשיסטושמאל''.
אליעזר שטרן ממש משתבץ יפה במונח.
3. הבחורים שתופסים את הגבעות? כבר אמרנו פרחחים שכנראה חונכו להיות פרחחים.
4. אין לאף אחד בעלות כל שהיא על המונח יהדות וכל מה שהוא פועל יוצא ממנו. מי שנוטל לעצמו את הזכות לדבר בשם היהדות ללא שהוסמך הוא לטעמי שרלטן ומשיח שקר ששבתאי צבי מחוויר לעומתו.
5. בן גוריון וויצמן היו מנהיגים נבחרים של מירב קהילות ישראל בתפוצותיהם. אנשי המחתרות (אשר אישית אני מעריץ אותם)פעלו במקבילה הנדונה כמו פרחחי הגבעות. הרצל? פורץ דרך שזכה להכרה של מירב קהילות ישראל בהשתתפותן בקונגרס הראשון.
6. התנהגותם לזולתם? כן,גם לשכניהם ובטח לחיילים שבזכותם הם עדיין שם.
7. לסיכום פרחח הוא פרחח בין אם הוא מחבל בבית של ערבי או סורט אוטו של יהודי בתל אביב.אין שני סוגי פרחחות.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
אבנרש (יום שישי, 11/07/2008 שעה 13:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1-2,3,6. היות ואתה לא טורח לקרוא את תשובותי, אין טעם לחזור עליהן. למד הבנת הנקרא וחזור אם תרצה (כדי להסיר ספק: איני מכתיב לך שום דבר, ואפילו לא מציע לך. אני אפילו לא _מרשה_ לך לעשות מה שאתה רוצה. פשוט תעשה. רק תפסיק לזבל לי את השכל).
4. ''ללא שהוסמך''. על ידי מי? ''משיח שקר''. הוהו. לדעתי הוא גם אנס, רוצח, זאב אדם, קניבל, גרגמל והמכשפה המרשעת.
5. בן גוריון לא היה מנהיג נבחר של מירב קהילות ישראל בתפוצותיו, יותר משהרב אברהם כהנא שפירא היה מנהיג נבחר של מירב קהילות ישראל בתפוצותיו. כנ''ל לגבי ויצמן, שהיה כימאי מצטיין ויהודי על פי מוצאו (וגם על פי הכרתו. כמעט כמוך).
7. נכון מאד, ולא רלוונטי לדיון.

לסכום, מכיוון שלא נראה שיש לך עוד משהו חכם להגיד בנדון, ברצוני להודות לך (ברצינות), על שמשכת אותי לנסח בבהירות פורמלית דברים שישבו אצלי עד כה רק באינטואיציה, וכן על שהסכמת (בתגובות הקודמות לפחות) לעשות אותו הדבר עם השקפותיך למעני. תודה.
_new_ הוספת תגובה



סתם התנשאות מטופשת
ע.צופיה (יום שישי, 11/07/2008 שעה 14:13)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביי.
_new_ הוספת תגובה



מהר מדי נפגשים שוב
אבנרש (יום שישי, 11/07/2008 שעה 15:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.
סלח לי בבקשה. אך בעקבות מחשבה נוספת על דבריך, עלתה אצלי תמיהה:
הרקע לתמיהה הוא, שאני לא הייתי מכנה את נוער מימד ''נוער הקב''ה'', על אף שהם נוטים לדבר בשמו (ישירות או בעקיפין), ודברים הפוכים ממה שאני מייחס לו.
ותהיתי מה עומד מאחורי הייחוס הזה כשהוא בא מעטך.

כלומר:
תחלה התרשמתי, שאינך מאמין בקב''ה הזה בכלל, ומשתמש בשמו כדי ללעוג לקוראים בשמו ככסוי לדעות רעות (לדעתך).
לאחר מכן אמרת, שאיש אינו מסמך לדבר בשם הקב''ה. זה כבר נשמע כאילו אתה כל כך מאמין ומקדש אותו, עד שהוא תופס אצלך מקום הדומה לשואה בתרבות השלטת - אסור להשוות, אסור לחקור, אסור להזכיר, אסור צחוק ואסור לחשוב.

לענ''ד, באפן כללי, כאשר אני מדבר בשם איזושהי ישות, הרי אני אומר דברים שאני בעצמי מייחס לאותה ישות כפי שאני מבין אותה. כך הסטוריון מציע את דעתו על תכניותיו של מושא מחקרו, וכך פוסק מציע את דעתו על עמדת הקב''ה אילו היה נשאל ישירות, כבימי משה רבינו.
אז ברור שבשאלות טעונות מאד, הוכוח אינו כה רגוע, ויש הרבה רגשות - ובצדק.
אבל אמירה כה גורפת כשלך, נותנת מקום למחשבה שיש איזשהו מושג ''הקב''ה'' מחלט וברור, שאתה יודע מהו ומצפה מכולם, כמובן מאליו, שגם הם ידעו אותו הדבר בדיוק נמרץ. אתה מתעלם מכך, שהקב''ה שאתה מדמיין לעצמך אינו מחלט יותר מזה שאני מדמיין. או שאולי נגלה לך משהו מסוד ה' ליראיו?
אם באמת אינך מאמין כלל בקיומו או בסמכותו, מה אכפת לך מה אומרים בשמו?
או שמא התכוונת רק לומר שכל מי שמדבר בשם הקב''ה הוא ''משיח שקר'', בלי קשר להסמכה כלשהי (כולל משה, אליהו ומלאכי). דהיינו, שכל אמונה בקב''ה, ולמעשה כל אמונה באידאולוגיה כלשהי, אם היא מוצגת על ידי אדם המכבד את המסרת היהודית וטוען להגעתה מכחה, מסוכנת ושקרית ומזיקה כמו פעולתו של שבתאי צבי.

המשפט הגורף הזה מעורר חשד שמא נפגעת בדרך כלשהי מכך שמישהו מביע דעות כאלה בשם הקב''ה.
ואני שואל, אם היית נפגע באותה מדה אילו היה מביע דעות כאלה ואחרות בשם זרתוסטרה?

אבקשך: אם הדברים נראים לך באמת כקשקוש טרחני - בסדר. אך אם יש בהם משהו שנוגע אליך, אנא התיחס ברצינות.
תודה.
_new_ הוספת תגובה



באמת קשקוש טרחני
ע.צופיה (יום שישי, 11/07/2008 שעה 16:43)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יאללה, ביי.
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ברורות מספיק
דוד סיון (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 17:15)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבדוק את הנתונים (לא ההכחשות הפוליטיות) על אלון מורה
ועל עופרה כהתחלה.
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ברורות מספיק
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 17:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוכל לתת לי רמז?

עד כמה שידוע לי, אלון מורה הועתקה מספר פעמים, כולן מסבות פוליטיות (המתמצות בקרבתה לשכם). לאחר מכן היתה הפקעת קרקעות (ביישוב איתמר דהיום) - שאינה פחות חוקית (ולצערי גם לא יותר חוקית) מהפקעות זהות בכל רחבי עבר הקו הירוק המערבי, לטובת כבישים ושאר מרעין בישין, ולבסוף נקנו גם אותן קרקעות.

לגבי עפרה, לא מצאתי נתונים מספיקים מלבד ספור התביעה החדשה ''התקדימית''. בספור הזה אינני רואה משהו פחות פוליטי מב''הכחשות הפוליטיות''.

סתם כך, כדי לסבר את אזנך - אינני יודע עד כמה אתה בדרכי ''גאולת הקרקעות'' בארץ (כולל ירושלים, יו''ש והגליל): באפן כללי, ערבי לא ימכור ליהודי. מעט הערבים שמוכנים לעשות זאת עובדים עם העמותות הגואלות, והקרקע נרשמת על שמם בשלב ראשון, ותהליך מעניין עובר עליה כדי להגן על המוכר המקורי ועל חיי הערבים הטובים הללו.
במקרים אחרים, מבטח למוכר שאיש לא ידע על המכירה, ומסכם אתו שמייד לאחר ה''פלישה'' הוא יוכל להגיש תביעה, וזו תסתיים בדרך-לא-דרך. שוב, המטרה היא להגן על המוכר מפני זעמם של שכניו התרבותיים, הפרטנרים שלנו לתהליך השלום.
בקצור, כדי לבצע עסקאות כאלה, עליך להיות לא רק איש עסקים, אלא גם פוליטיקאי לא קטן. ואתה מגבל ביכלת פרסום הראיות שלך, ותלוי באמון שלך במערכת המשפט שמסוגלת לבחון ראיות כאלה בסודי סודות ולפסוק לטובתך ועם זאת לסייע להציל את המוכר.
מטבע הדברים, העולם השתנה, ופועלות היום עמותות פלסטינאיות גדולות ומוכרות (''יש דין'', ''בצלם'' וכו'), ופעולתן מתאפשרת בין השאר הודות לשתוף פעולה מצד ידידיהן ברשויות המשפט. מכאן שיעילות הדרכים הנ''ל הולכת וקטנה.
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ברורות מספיק
דוד סיון (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 17:50)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בערך 93% מאדמות עליהן בנויה עופרה הן פרטיות. גם אלון מורה יושב על אדמות פרטיות. אנשים מאלון מורה הקימו פינת חמד (מחוץ לישוב) לאחר שנעקרו עצי זית פרטיים.

לדעתי אין שום הצדקה למעשים הללו אפילו לא בשם הריבונות.
לדעתי זה חלק מאסטרטגיה פרטית של מתנחלים שהממשלה מגבה בדיעבד (ראב דו''ח טליה ששון).
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ברורות מספיק
אבנרש (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 18:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקורות?
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ברורות מספיק
דוד סיון (יום שישי, 11/07/2008 שעה 7:03)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדוני הארץ – ממשיכי הדרך (דיון 4640).
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ל א ברורות מספיק
שובר שתיקה (יום שישי, 11/07/2008 שעה 12:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיפור של דוד סיון הוא ספר הרפתקאות של גרהאם מיצ'ל.
חשבתי שתביא גם הוכחות להאשמותיך את המתיישבים.
האם נערכו חקירות בעניינים האלה?
האם נתפסו מתיישבים ונשפטו?
תביא לנו חומר מדוייק ואמין ולא סיפורי מעשיות על מילות תואר רבות מדי.
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ל א ברורות מספיק
אבנרש (יום שישי, 11/07/2008 שעה 14:36)
בתשובה לשובר שתיקה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שובר שתיקה,
בעקבות דברי דוד, נכנסתי לאתר של שלום-עכשו, ושם הם מציגים מחקר הטוען טענות דומות (כצפוי, בהתחשב בכך שהחוקרים החשובים מחברי הספר הם זרוע שכנה של אותו ארגון).
אלא שהם טוענים לפחות, שכל המידע שבמחקרם נלקח מנתוני המנהל האזרחי, ושזה מסרב בתקף לחשוף את מקורותיו או את שיטות המחקר שלו.
בלי נדר, אנסה בימים הקרובים להשיג מידע ממקורות שקצת יותר אמינים בעיני.

לגבי דברי סיון, שהעובדות המובאות בספר הן אמת, בעוד ההכחשות פוליטיות - אין טעם להרחיב.
אני נוטה לפקפק בכל מה שמספרים לי בנושא כה רגיש ושנוי במחלקת, שומע מה אומרים, רושם לעצמי את הבעייתיות שבדעות המובעות על ידי בעלי עניין, ולבסוף מחליט - לפי נטיית לבי, בהעדר כל מקור מסמך יותר. אני לפחות מודע לכך שההחלטה הסופית שלי מבוססת על נטיית לב.
לאינטלקטואלים שמאליים אין את היכלת להבין שגם שמאלנים נגועים בדעות קדומות, ולכן דבריהם אינם בהכרח אוטומטי עדיפים על פני דברי המתנחלים.
אולי זה בגלל הרצינות התהומית שהם מיחסים לממסד האקדמי, בעיקר במדעי הרוח, שם בהגדרה אין שום הוכחות מתמטיות לשום דבר, ושם כל דעה שזורה היטב עם השקפת עולם. חלק מהחוקרים מתיחסים לעסוק במדעי הרוח כאל פעילות חנוכית גרידא, בלי שום צרך מיוחד לדעת את ה''אמת''. אולי לכן חשוב להם כל כך להדגיש שכל מה שנאמר שם הוא אוביקטיבי וכל מה שבחוץ פוליטי.

בכל מקרה, כדאי לדעת כיצד מתבצע רישום הקרקעות, המבוסס, ברוב המקרים, לא על שטרי בעלות ברורים, אלא על הצהרות חזקה בפעל, או אף טענה לתכניות החזקה בפעל - מימי התורכים (בסקר שנעשה על ידי אלבק, ושהדעות חלוקות עד כמה נטה לצד המתנחלים או הערבים) ובימינו. בנוסף לכך, רשמית, הדין החל על המקרקעין קשור איכשהו לחוק העות'מני, אבל בפעל זה מכופף מידי פעם לצד זה או אחר (על ידי התעלמות סלקטיבית מזמן קביעת העובדות בשטח - שהיא המרכיב העיקרי הקובע בעלות והפקרה לפי אותו חוק).
נושאים לבדיקה: מה ראיותיהם ה''בלתי מוטלות בספק'' (כדברי עו''ד ספרד) של ''תובעי הקרקעות'' הנוכחיים בעפרה, מה הראיות הפחות ברורות (כנראה) שבידי המנהל לבעלות על השטחים האחרים - אם בכלל.
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ברורות מספיק
דוד סיון (יום שישי, 11/07/2008 שעה 18:06)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה אבנרש אתה מצויין לטעון טענות ביחס ל''אחרים'' (''...לאינטלקטואלים שמאליים אין את היכלת להבין...'').
אבל אינך מצליח לראות שזה בדיוק מה שאתה עושה. להבדיל מאחרים אתה עושה זאת לפני שבדקת את העובדות..

מאחר ומסתבר והולך ש''אתה לא [באמת] טורח לקרוא'' (תגובה 119130) ולהתעמק בעובדות ובטענות לפני שאתה יוצא בהצהרות מופרכות ותירוצים אעיר מספר הערות כדי שתובהר עמדתי:
1. אתה מייחס לי דברים שלא טענתי וזה לבד מעלה חשד כבד שטענתי בתחילת הדברים נכונה.
2. במקום להתייחס לדברי ישירות אתה מתחכם ומשיב בתגובה לדברי ''שובר שתיקה''.
3. אתה מרשה לעצמך ללא סמכות לדבר בשם ישויות (תגובה 119135). אבל משתמש בכך כדי לשאוב סמכות (טאוטולוגיה?).
4. אתה בונה עמדות על הנחות מופרכות למרות ''... חוסר הבנה בסיסי...'' (תגובה 119136).

הצורה שאתה מטפל בעובדות היא בעייתית.
_new_ הוספת תגובה



ההוכחות ברורות מספיק
אבנרש (יום ראשון, 13/07/2008 שעה 12:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אלו דברים שלא טענת ייחסתי לך?
2. לא התחכמות. עניתי לשובר שתיקה. היות ולא עניתי לטענתך, לא הפניתי את התגובה אליך. היא לא סודית, ואני שמח שאתה חושב שדבריי שווים קריאה, אבל לא _כל_ מה שאני כותב בא כתגובה לדבריך.
_new_ הוספת תגובה



דבריך הם בהחלט התחכמות!
דוד סיון (יום ראשון, 13/07/2008 שעה 15:15)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום לשאול קרא שוב.
_new_ הוספת תגובה



כאשר אתה תטרח
דוד סיון (יום שישי, 11/07/2008 שעה 18:05)
בתשובה לשובר שתיקה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותתחייב לא לספר סיפורי מעשיות כהרגלך.
_new_ הוספת תגובה



סתם קשקשת מטופשת
א-לחמא-דארדע-קדשתא (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 15:33)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי לאכזב את המתלוננים בנוגע לאי-יעילותה של האוניברסיטה ללמד סטודנט מקצוע. לא לכך נועדה האוניברסיטה. לכך נועדו מכללות ובתי ספר מקצועיים. לאוניברסיטה אמורים לבוא סטודנטים המעוניינים ללמוד את הבסיס בתחום הספציפי בו בחרו. אוניברסיטה הינה מקום מחקר ברמה הבסיסית. אי לכך, הקשר בינה לבין התעשייה הינו רופף. כל תורם, התורם מיליוני דולרים לאוניברסיטאות, למטרות מחקר, יודע בדיוק שהתוצאה שהשקעתו תניב, לא תתבטא ברווח פיננסי כי אם ברווח אקדמי טהור - פיתרון בעיות מדעיות, אישוש.פסילת אי אלו תיאוריות. הרווח של המדינה מהאקדמיה אינו קצר טווח. הוא הינו ארוך טווח עד מאוד, הוא מייצר למדינה סטטוס חשוב בעולם.
אני מצר על כך שכיום מרבית הסטודנטים באוניברסיטאות, בתואר ראשון, לומדים כדי לא להמשיך במחקר, אלא כדי להתברג בתעשיית ההיי-טק ו (בעגה הישראלית) ''לעשות את המכה''.
כשאני נפגש עם חברים (שמן הסתם רובם עובדים בתעשייה), לאחר שאני מציג במה אני עוסק, השאלה הראשונה שמגיעה מרובם היא ''...וכסף, אתה רואה מזה ?''. הישראלי הנוכחי איננו מסוגל להסתכל מעבר להישרדות לטווח זמן קצר שלו (ראו ערך ''לגמור את החודש''). אני רחוק מלהיות עשיר, ויותר קרוב להיות מקרה סעד (בין השאר כתוצאה ממעשיהם של בר-און, שוחט, הירשזון ועוד חבר'ה טובים), ובכל זאת אני ממשיך במסלול האקדמי. הישראלי הממוצע רואה אותי כאיש לא אחראי וכמתאבד.
כך נוצר מצב ש''מוחות'' עוזבים את הארץ לטובת אקדמיה בחו''ל (חבל שהם מייצגים עם מחקריהם לא את מולדתם) או את האקדמיה אל התעשייה.

חבל לי מאוד על התהליכים הבלתי הפיכים העוברים על העם היושב בציון.
_new_ הוספת תגובה



מה שנכון נכון
Lion of Zion (יום שני, 07/07/2008 שעה 17:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק 100% !
_new_ הוספת תגובה



המדינה שלך
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 3:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחנכת את הנוער הצעיר:

לבערות וסוציומטיות (ראה מספר המשתמטים משרות קרבי)
מחנכת לערכי אומות עולם עובדי אלילים ממש
מחנכת לעצמי וחוזק ידי עשו לי את כל זה
מחנכת לאי כיבוד אב אם זקן ואישה בהריון (לדוגמא: באוטובוס לא יתנו להם לשבת)

על איזה ערכים אתם גדלים
על ערכי בגידה? ראה מקרה לפ(ס)צלה והלמוט
מה היה עושה שמאלני במקרה הנ''ל? מחבק את הערבי הרוצח ומגן עליו בגופו?
_new_ הוספת תגובה



הבעייה אינה שמאל-ימין. אלא מדינה הנישלטת ע''י בריונים
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 14:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל הרשויות העירוניות ובאדמיניסטרצייה יושבים ביריונים אנושיים, הגוזלים כספים בשרירות והפעלת אמצעי רמייה, ומוציאים אותם על חיי הוללות. הדבר מפעפע לכל ריבדי החברה. מילה אינה מילה, תרבות שקר ושרירות והימורים שורה בכל.
_new_ הוספת תגובה



הבעייה היא שמאל ושמאל.
צדק (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 14:04)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל הוא מקור החוליים במדינת ישראל:
הרמיה, השחיתות, האלימות, העבריינות, הבגידה, העוני, המלחמות, הטרור....
_new_ הוספת תגובה



זורקים לך דחליל להסחת הדעת
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 14:07)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי