פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אלי אשד היקר - על מיסטיקה ונוכלים.
אודי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 11:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע כאשר שוטר גונב לא פוסלים את המשטרה כמקור לגניבות? מדוע כאשר רופא מבצע מעשים מגונים בלקוחותיו לא קמה צעקה לסגור את כל המרפאות? מדוע כאשר שופט נתפס לוקח שוחד לא מבטלים את בתי המשפט? שאלתי ואני גם אשיב - משום שהחברה החילונית המתחסדת היא צבועה וכאשר נופלת לידיהם סוגיה שמעורבים בה דתיים או נוכלים המתחזים לדתיים או אז נאטם ליבם ונעצמות עיניהם מלראות את האמת והם ששים להוקיע ו'להראות' בכל הדרכים האפשריות שהתורה מסוכנת וכל ההולכים בדרכיה הם פנאטים מטורפים המסוכנים לציבור. כמה עלובים ופאתטים הנסיונות הנלוזים הללו. לכל אורך ההסטוריה האנושית ניסו נוכלים ומתחזים לרתום את יראת השמיים לתועלתם האישית,אז מה? האם זה מוכיח משהו חוץ מזה שהם נוכלים? אם חובש כיפה נתפס גונב האם התורה אשמה בכך? הרי כתוב בפירוש-לא תגנוב! מהי יהדות נורמטיבית שאתה כותב? יש רק יהדות אחת, זו הדבקה בתורה ומצוותיה בלא שום סטיה. בדיוק כפי שיש רק אמת אחת, כל מה שמעבר לכך היא תוספת של בני אדם לפי הדמיון הפורה של כל אחד. בעניין המיסטיקה - התורה כתובה בארבעה אופנים הנקראים פרד''ס - פשט,רמז,דרש,סוד. המיסטיקה שייכת לסוד. 99.9% מהעוסקים בתורה בקושי מבינים את הפשט שבתורה ועם זאת צצו בכל העולם אנשים המתיימרים להבין את הסוד ומיליוני טיפשים פונים אליהם לקבלת עצות. אילו יכולת לשאול היום את אותו אחד מאבות אבותיך, שנילחם במרץ רב כל כך בחסידים, מה דעתו על כך אני בטוח שהיית מופתע מאוד מתשובתו.כמה קל לעוות את המציאות בשקרים ובחצאי אמיתות ביחוד כשאתה אוחז בידך את כל כלי התקשורת, רוב הישראלים מקבלים מנות עצומות של שטיפת מוח חילונית בכל כלי התקשורת 24 שעות ביממה במשך עשרות שנים בנסיון נואש להעביר את העם על דתו וראה זה פלא יותר ויותר יהודים הבינו שלכל הטיעונים הכופרים בתורת ישראל אין שום אחיזה במציאות והאמת הולכת ומתגלה וגל החוזרים למסורת אבותיהם הולך ומתעצם. האמת תנצח גם אם אין לה את כל אמצעי התעמולה של השקר - ואולי דוקא משום כך.
_new_ הוספת תגובה



אודי, אכן, רב פה האספסוף המשכיל הנוטה אחר ''הסוד''
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 12:11)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכן, רואים אנו לנגד עיננו התוהות את נהירת היאפים וכל ארכי-פרחי, זב ומצורע אחרי ה''קבלה''-לכאורה.

אני כותב ''לכאורה'' שכן מדובר למעשה באוסף הגיגים פרוע ואקלקטי של מיני ''רבנים'' שצצו להם כפטריות רעל, רבני וויסקי שטופי זימה וסמים המכניסים מלל-רב מכל הבא ליד תחת הגג הניו-איג'י המכונה משום-מה בלשונם העילגת - מעשה לצון-נוכלים - ''קבלה''.

תופעת רבני הויסקי הפכה למכת מדינה ממש. מילא, שילכו אחרי ראז'ניש, אושו, המהרישי, אך למה להפוך את היהדות למצע זימה של רב-שגל עתיר קוקאין, אקסטאזי ונאפאס, תוך מילמולי אינסטנט כמו-רוחניים?

איכה הפכה לזונה עדה נאמנה.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים
אלי אשד (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 12:20)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש אמונה נורמטיבית ויש מטורפים שמנסים לישם אותה למטרותיהם המיסטיות .
אודי ידידנו הוא חוזר בתשובה ולכן הפרשנות שלו אינה אורתודוכסית כלל בניגוד לכל טענותיו.היא תוצר של חלומותיו שלו שמי יודע איפה קיבל אותם. לאמיתו של דבר יש קירבה גדולה מאוד בין דיעותיו ובין אלה של היזראליטים בארה''ב הרבה יותר מאשר לזאת של החרדי הממוצע בבני ברק.
ולמי שאינו יודע הציבור החרדי השמרני מתייחס בזלזול ובסלידה לחוזרים בתשובה בגלל הדיעות הרדיקליות שהם מביאים איתם, והסלידה הגדולה מכל שמורה לחוזרים בתשובה שמחזיקים בדיעות מיסטיות אפוקליפטיות שונות.
_new_ הוספת תגובה



החרדים והחוזרים בתשובה
אלי אשד (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 13:36)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי כדאי להרחיב קצת בעניין הזה.
לחברה החרדית יש יחס מאוד דו משמעי לחוזרים בתשובה . מצד אחד שואפים כמובן שיהיו כמה שיותר חוזרים בתשובה . מצד שני לאלה שחוזרים בתשובה מתיחסים בזילזול מורגש . כידוע שום חרדי שמכבד את עצמו לא יתחתן עם חוזרת בתשובה ואישה חרדית שיש לה סיכוי אחר לא תעלה על דעתה להתחתן עם חוזר בתשובה.
ההנחה היא שהמדובר באנשים ''שאינם משלנו''.
ש''ס דווקא מקבלת בידים פתוחות את החוזרים בתשובה אבל נראה שגם רבניה החשובים כמו עובדיה יוסף מקפידים שלא יהיו חוזרים בתשובה ( נוסח בניזרי ) בסביבה הקרובה להם .
ואחת הסיבות לזילזול בחוזרים בתשובה לפחות בסביבה החרדית הליטאית היא הנטייה השלהם לעיונים במיסטיקה בספר הזוהר וכו' והנטייה שלהם לכל מיני ספקולציות קיצוניות במיוחד ( ששאובות מהעולם החילוני ) דבר שבעיני הרבנים החשובים באמת הופך אותם ל''לא כשרים'' .
_new_ הוספת תגובה



לא מדויק
נתן גפן (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 18:27)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מכיר מישהו שהוא חוזר בשאילה.
לפי טענתו, חוזר בתשובה שנולד במקור במשפחה חרדית, התפקר וחזר בתשובה כן מתאים לשידוך בחברה חרדית.

הסיבה לכך שחוזר בתשובה רגיל לא מתאים לשידוך בחברה חרדית הוא חשש שהמועמד בן של נידה.

נתן גפן

קישורים:
מסמכים וקטעי עיתונות: http://n.jemix.co.il
_new_ הוספת תגובה



לאלי אשד - סחתיין על הניתוח המבריק.
אודי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 20:24)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'' אודי...הוא חוזר בתשובה ולכן הפרשנות שלו אינה אורתודוכסית...היא תוצר של חלומותיו שלו שמי יודע איפה קבל אותם..'' אלי,מגיע לך צל'ש,אפילו אני לא הייתי יכול לתאר זאת טוב יותר. אתה פסיכולוג במקרה? ''ולמי שאינו יודע הצבור החרדי השמרני מתייחס בזלזול ובסלידה לחוזרים בתשובה...'' אני מבין שבכדי לנגח כל האמצעים כשרים,גם הכללת שתי המילים 'חרדים' ו-'שמרנים' בסמיכות במשפט אחד. ולמי שלא יודע יש לבני הבכור חבר שחזר בתשובה ולומד בכולל והוא היה מחוזר חודשים רבים ע'י חרדים 'שמרנים' שרצו לשדך לו את בנותיהם. מה לעשות יש גם כאלה.
_new_ הוספת תגובה



תודה . ומתוך סקרנות:
אלי אשד (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 0:26)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה יצרת את כל התורות האלה שלך על בני האור ובני החושך ? אלה מחשבות מקוריות שלך או שקיבלת אותם מספר מסויים או כותב מסויים ?
_new_ הוספת תגובה



אלי שלום, את המינוח...
אודי (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 11:36)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...בני האור ובני החושך לא תמצא באף אחת מכתבותי, יחוס מילים לאדם שלא אמר אותן מביא להרהורים לגבי אמינותו של המייחס וכוונותיו. לפעמים אדם אומר א' והשומע (מטעמים הידועים רק לו) מעדיף לשמוע ב' ואפילו ג'. ה'תורות' וה'מחשבות' שאני מעלה כאן אינן פרי המצאה שלי אלא לקוחות מהתורה,מהזוהר הקדוש,מספרי הנביאים ועוד אולם מי שאינו מאמין בכל אלה מה זה חשוב לו? ועכשיו תורי לשאול אותך (רק מתוך סקרנות כמובן) - איך לדעתך נוצר החומר הראשון? איך נוצר העולם? איך או למה נוצר האדם והאם יש ליצור המופלא הזה תכלית? אם אתה מחליט לענות אז אנא,רק תשובות רציניות. יום טוב.
_new_ הוספת תגובה



חבל שאתה מעדיף שלא לפרט
אלי אשד (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 11:44)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי בפרשנות ספציפית כמו זאת שלך אני לא נתקלתי אצל שום כותב יהודי בדורות האחרונים.היה מעניין לדעת איך בדיוק היגעת לפרשנות הזאת.
ואשר לדיעותי אתה מוזמן לבקר בכתבה בקישור המצורף ששם תמצא אותם באחת התגובות :

קישורים:
יש או אין אלוהים: http://www.haayal.co.il/story.php3?id=940
_new_ הוספת תגובה



אלי - בסך הכל בקשתי כפית סוכר...
אודי (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 12:19)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...ואתה שולח אותי לשדות קני הסוכר. אם תוכל לענות על שאלותי,אחת לאחת,בכמה משפטים קצרים אודה לך מאוד.
_new_ הוספת תגובה



נו באמת הרי אתה יודע שאי אפשר לענות על השאלות
אלי אשד (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 12:45)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האלה בכמה קני סוכר ,אתה הרי רוצה רק תשובה רצינית לא ? תשובות רציניות וארוכות ומפורטות לשאלות הרציניות שלך יש שם .
ועדיין לא ענית לי לשאלות שלי ואני חוזר עליהם שוב:
איך היגעת לפרשנות שלך הזאת שאף לא פרשן יהודי אחר שמע עליה .
אני מחכה לתשובה.
_new_ הוספת תגובה



אתה רק שאלת את השאלות הכי פאונדמנטליות
אלי אשד (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 12:51)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיש וביקשת תשובה רצינית ואתה מאמין שאפשר לענות על כך בכמה כפיות סוכר? בכמה משפטים?
לא לא לא על השאלות האלה אפשר לענות כהלכה רק בתשובות מפורטות ומורכבות ולא בכמה כפיות סוכר חוששני שתאלץ ללכת לשם כדי שתקבל תשובות ראויה.

ועדיין לא ענית על השאלה שלי ואני חוזר עליה :איך אתה היגעת לפרשנות הזאת שלך ששום פרשן יהודי אחר לא היגיע אליה ( ואם יש כזה אנא נקוב בשמו בבקשה אני אחפש בכתביו ) .
אני מצפה לתשובה.
_new_ הוספת תגובה



לאלי - מה השאלה? לאיזה פרשנות אתה מתכוון?
אודי (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 19:48)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דרך אגב אלי, לשאלות ששאלתי אותך...
אודי (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 19:55)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...יש תשובות ברורות ולא ארוכות במיוחד. צריך רק לפתוח את 'ספר היצרן' ולקרא ואם עדיין לא מבינים יש לפנות ל'טכנאי' שמתמצא בשפת הספר ופשוט לשאול ולא הביישן למד.
_new_ הוספת תגובה



אם עוד לא הבנת אז אחזור
אלי אשד (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 21:52)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך יש תיאוריה מסויימת שאתה חוזר עליה פעם אחרי פעם אחרי פעם בכל הקשר אפשרי ובלתי אפשרי שאתה טוען שהיא אמת שאין בלתה ושהיא תמצית היהדות.
כאשר שאלתי אותך מאיפה התיאוריה הזאת שמעולם לא שמעתי על כמוה ( והאמן לי אני מתמצא ) בחוגים יהודיים מודרניים , טענת שאין היא רעיון שלך שהיא לקוחה מפרשנות של ''הנביאים והזוהר הקדוש''.
יפה, את הנביאים והזוהר הקדוש אפשר לפרש לשמונים מליון פנים שונות ופירושים שונים.
בקרב יהודים דתיים אין זה מספיק כלל שמישהו בא וטוען שהוא הוציא איזו תיאוריה רדיקלית מ''הנביאים והזוהר הקדוש ''. צריך שאותו מישהו יביא גם סימוכים מפרשנים ידועים ומקובלים של אותם הספרים ,אנשים שהקדישו את חייהם לחקר ולפירוש אותם הספרים ושהם ידועים ומקובלים בקרב חוגים של מומחים ורבנים ופרשנים ידועים אחרים .
אחרת כל טענותיו אינן שוות דבר . אחרי הכל כל אחד יכול לבוא ולטעון שהוא קיבל הארה מהשמים שבאמצעותה הוא מבין את ''הזוהר הקדוש והנביאים '' .אבל אף אחד לא יתייחס אליו ברצינות .
אז אני חוזר ושואל : מה הסימוכין לפרשנות שלך ל''נביאים ולזוהר הקדוש '' מיהם הפרשנים והרבנים שחושבים בדיוק כמוך שעל ספריהם אתה מסתמך ?
_new_ הוספת תגובה



לאלי ערב טוב.
אודי (יום רביעי, 26/02/2003 שעה 23:27)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמונתי בבורא עולם אינה ניסמכת על תאוריות ואנני זקוק לשום אדם בעולם כדי לדעת שהמציאות האלוקית היא המציאות היחידה. גם גדולי המפרשים או הרבנים בעולם לא יכולים לגרום לאדם להאמין בקב'ה אם הוא לא חפץ בכך.ידיעת הבורא אינה ניתנת להסבר וטוב שכך אחרת היינו מורידים את הקב'ה לדרגה אנושית וזה בלתי אפשרי. ה'תאוריות' שלי כפי שאתה מכנה אותן מובאות מפרושי הזהר הקדוש לנביאים (יחזקאל,זכריה,ישעיה,דניאל...) המדברים כולם על אחרית הימים בתום ששת אלפים שנה לבריאת העולם,על מלחמת בני ישמעאל בבני אדום,על 70 אומות העולם שיחברו נגד ישראל ועל ביאת המשיח. הרשות נתונה לכל אדם להבין זאת כרצונו.
_new_ הוספת תגובה



יהי כרצונך
אלי אשד (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 2:44)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל הזוהר כתוב בשפה קשה ביותר ,בארמית שהיא מיוחדת לו . וכדי להבינו כהלכה יש צורך בפרשנים מיוחדים.
אי אפשר להסתמך על מישהו שמפרש את אותו חומר קשה ומסובך על דעת עצמו בלבד מבלי שיהיה ברור מה הכישורים שלו לכך ובונה מכך תילי תילים שאין להם שום אסמכתא אצל אף אחד אחר. .
_new_ הוספת תגובה



הפכה לזונה מרגע שזנחה את הערכים שלה
שמעון מנדס (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 14:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל מתחיל ונגמר בחינוך. הבעיה לא התחילה היום, אלא
מראשית שנות הששים. אז החליטה מערכת החינוך שלנו
לחקות את החינוך האמריקני. בטלנו את עצמנו וערכינו
באופן מוחלט בפני אחרים. בהדרגה הוסרו מתכנית הלמודים פרקי תנ''ך, תורה שבעל-פה, סוגיות נבחרות
בהיסטוריה היהודית.

שמים את הדגש רק על מתמטיקה ופיזיקה - כי אלה הם
המקצועות הפותחים את שערי ההשכלה הגבוהה. איך פעם
אמר פרופ' (בימים ההם היה עדין ד''ר) יחזקאל דרור,
בעבור חינוך אין ציון, אז למה להתעסק עם זה. הוא
אמר את הדברים תוך כדי מתיחת בקורת כמובן. כדי
לסכם אציין מה שאמר לי תושב סח'נין, אדם משכיל:
''אתם קלקלתם אותנו (הערבים) בכך שלמדתם אותנו רדוף
אחרי הלירה - אין דבר חשוב ממנה.
_new_ הוספת תגובה



מנדס - מסכים עימך!
ראובן גרפיט (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 18:39)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מנדס: יפה כתבת. במו ידנו חתכנו את שרשינו הרוחניים
רפי אשכנזי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 21:20)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-דבר שניכר בכל אשר תלך בארץ ובכל אשר תביט על הדודות משנות ה 70 וצפונה. לפני כן עוד היה איזשהו זיכרון הסטורי בחינוך. אח''כ גם זה לא היה וקמו לנו דורות של מורים בורים שהעמיקו את הבורות אצל תלמידיהם יד ביד עם בית ההורים האדיש.
הנהייה אחרי המיסטיקה אין לה כלום עם קבלה ויהדות. מבחינתי טוב שיחפשו ביתם הרוחני בקבלה מאשר בהודו, אך רק מעטים מספור יגיעו להבנה אמיתית מהי קבלה ומהי דת במובנה היפה והחיובי.
_new_ הוספת תגובה



זרם העובדים
אליצור סגל (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 21:35)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אביו של תלמיד שלי סיפר לי שבנעוריו הוא למד בזרם העובדים ולדבריו למדו שם לא פחות יהדות מאשר בחינוך הממלכתית דתי היום.
למדו מקרא משנה וגמרא ואפילו רמב''ם ושלחן ערוך לפעמים עם פרשנים קלאסיים. ההבדל העיקרי היה אז שהם למדו גם פרשנות מדעית חדשה והכרת המציאות בשטח הגאוגרפי עם טיולים וההקשר ההסטורי של המימרות ושל האומרים.
היום אפילו זרם האובדים לא נשאר לפליטה.
אולי הוא קצת מיפה את מה שהוא זוכר מילדותו, אבל ברור שהמצב אז היה לאין שיעור יותר טוב מהמצב היום.
בכל אופן קשה לראות מה אפשר לעשות - אם אין מורים אין תלמידים זה ברור.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



למיכאל - על אושו וראג'ניש.
אודי (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 20:53)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק לידיעתך ה'חבירה' לתורת ישראל עברה אצלי דרך שני החבר'ה האלה שאין לי ספק שהם יודעים דבר או שניים על מיסטיקה. לאחר קריאה של 6-7 ספרים של אושו שוכנעתי שיש נשמה לאדם הנפרדת מגופו לאחר המוות,הבעיה היתה שגם אושו 'נתקע' והסתבך בהגיעו לנקודת ההתחלה של הבריאה ו'נאלצתי' לחפש תשובות במקום היחיד שיש לו תשובה - התורה.בעניין הקוקאין,הוויסקי והנאפאס אני מודה שאנני יודע על מה אתה מדבר.
_new_ הוספת תגובה



אודי היקר: מסקרנות אשאל, במה אושו הסתבך בנקודת
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 8:11)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה''ראשית'' של הבריאה? אושו כמדומני לא עוסק בשאלה של נקודת מוצא ותפנית ראשיתית. דווקא התחושה שהדברים היו באופן בסיסי מאז ומעולם כך הינה טבעית יותר, והפילוסוף קאנט עוסק בדיוק בכך - הסתירות ללא מוצא ו''הסתבכות'' התבונה (האנטינומיות בלשונו) כאשר אנו, הן מניחים נקודת ראשית, או היפוכה -המשכיות אין סופית.

פטנג'לי למשל מניח שתי תהליכי הסתכלות אנושיים בסיסיים, אחד אשלייתי והשני - תשתיתי, לאחר ההתנערות מהאשלייה. אין הוא עוסק ב''בדברים כפי שהם''. אולי כאן, ההכרה היא שיוצרת את הממשות?

זוהי למעשה במובן ברור מסקנתו של קאנט, מה שכינה ה''מהפכה הקופרניקנית'', שמצביעה על כך שאין אנו יכולים לדעת בעקרון את ''הדבר כשהוא לעצמו''. שכן התבונה מסתבכת כאן ללא מוצא, כפי שהראה בניתוחו המבריק אודות האנטינומיות (סתירות) של התבונה.

ראה דיוני הקצר בשאלת נקודת הבראשית ברשימתי למטה.

בברכה, מיכאל

קישורים:
תאולוגיה: קיום, נקודת בראשית, ועוד: תגובה 22384
_new_ הוספת תגובה



אודי: האם המפץ הגדול הינה תפנית הכרתית קוסמית?
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 8:37)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ויאמר אלוהים''. יוצא שאלוהים או ''הכרת העל'' (הכרת האל) היה לפני הראשית.

אם כך, למה היה ''דבר ה''' או ''דיבר הבראשית'' בנקודה X בזמן ולא בנקודה Y הקודמת לה?

אם תגיד שאז גם הזמן ניברא והשאלה חסרת משמעות, זהו תעלול סמנטי. שכן נמיר את הדיבור על הזמן בדיבור על ארועים. האלוהים קיים וכך היה תמיד. אך אלוהים - משמעותו מרחב ארועים מסויים, האל מחולל או מהווה קבוצה (אין סופית) של ארועים והתרחשויות (אולי התרחשות של תודעה, אך התרחשויות, שינויים בתודעה/ממשות). אם כן, יש במרחב זה לפחות שני מצבים הנבדלים זה מזה (אם תדבר על שינויים, הרי תוצר השינוי - זרימת מצב א' למצב ב' (לפחות) השונה ממנו או לסדרת מצבים. שים לב שעקפתי כאן את שאלת הסיבתיות שגם היא - חשיבה סיבתית - הינה קונסטורקצייה שנבראה לפי קאנט ופטנג'לי.

השאלה - מדוע הבריאה היא במצב הכרת-אל א' ולא במצב ב'?

שני מצבי הכרת על (אל) או סידרה כזו, אך שאיבריה מבודלים זה מזה.

ומדוע מבודלים? למה לא הכל אחד? המבדל הוא דבר ה'.

''ויבדל ה'''

הדבר כתוב בספר בראשית פרק א' שחור על גבי כחול מרחב ההווייה.

הווה, יהווה, מה שישנו המתחיל בדבר ה'.
_new_ הוספת תגובה



נ.ב. אודי: ''התורה שבכתב קודמת'' כבר אמרנו?
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 8:43)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אודי: אבל לא עסקתי ב''תאוריות'' אלא להפך, בלוגיקה
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 12:00)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתבונה, בחשיבה מושכלת, בהכרה, ובמסרים ההתגלותיים שבתנ''ך.

כלומר: מה אנו יכולים להסיק בעזרת התבונה ואולי בעזרת ה''נשמה היתירה'' שמקורה - ה' (ואם ברצונך - התבונה שהאל חנן אותנו בה, ראה הפלגה בשבח ההגיון המופלא והתבונה המגולמת בטבע, בספר איוב).
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שלום - את עניין התאוריות...
אודי (יום חמישי, 27/02/2003 שעה 11:24)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...זנחתי ברגע שהבנתי שתאוריות הן בזבוז זמן ללא תכלית, הן אולי טובות כתרגילים אינטלקטואלים למוח הרעב למצוא פתרונות לשאלות המטרידות אותו אולם מרגע שנחה דעתי אנני עוסק בהן יותר. עד כמה שזכרוני אינו מטעה אותי גם אושו גם ראג'ניש וגם מוריאטרי היו בדעה שלכל נוצר יש נקודת התחלה חוץ מליוצר עצמו. בספרים המעטים של אושו שקראתי (הוא כתב עשרות רבות של ספרים) לא מצאתי דברים ברורים וחותכים לגבי תכלית בריאתו של העולם ומכל מקום עברתי מהתאוריות של הברואים אל האמת של הבורא. אחד הדברים שחזקו את דעתי בדבר אמיתות התורה הוא הקביעה הנחרצת שלא ימצא שום דג בכל הימים והאוקיאנוסים בעולם שיהיה לו קשקשת ולא יהיה לו סנפיר ויש לזכור שזה נאמר לפני למעלה מ- 3300 שנה, גם היום עם כל הטכנולוגיה המודרנית ומכשירי הצלילה המתוחכמים לא תמצא אף חוקר ימי רציני שיהיה מוכן 'לקחת' התחיבות כזאת. גם לגבי בעלי החיים האחרים קובעת התורה שאין יותר מ- 4 סוגי בעלי חיים בכל העולם שיש להם רק אחד משני הסימנים של הבהמות הכשרות למאכל (הפרסת פרסה והעלאת גרה) אני מניח שלא היו להם לפני אלפי שנים מטוסים וג'יפים 4 על 4 כדי לחקור את כל המדבריות והג'ונגלים. מי שרוצה להתלות בתאוריות של כל מיני פילוסופים ומדענים למיניהם שיערב לו, כפי שהבטחתי אביא בקרוב כמה דברים שאמרו מדענים בארץ לגבי 'הבנתו' של המדע את תהליך בריאתו של העולם. מדברים אלה יובן שהמדע למעשה אינו י-ו-ד-ע דבר הוא מבוסס רק על הנחות ותאוריות. יום טוב.
_new_ הוספת תגובה



הבל הבלים, אלפי שנים טוחנים לנו את השכל על אלוהים
מי שזוכר (יום שלישי, 25/02/2003 שעה 13:29)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועל התורה ועל המצוות, ועל האמונה ועל הקדושה ועל הניסים והנפלאות, ובכל זאת רובנו יודעים שאלו הם שקרים והבלים.
רובנו לא מאמינים באלוהים, ברבנים, במצוות ובכל מה שנלווה אליהם.
כל זאת למרות אלפי שנים של שטיפות מח, מעשי רצח, הרג ועונשים אכזריים שהוטלו על האנשים הגאים שסירבו להאמין ולעשות מה ששליחי האלוהים דרשו מהם.
מחללי שבת באלפיהם חוסלו באכזריות, אוכלי טריפות נודו והושלכו לכלבים, נמסרו בידי הרשויות, בידי הכובשים, ועדיין עומדת האמת האחת.
אין אלוהים ואין סיבה לעבוד אותו ואת שליחיו.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי