פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מי יחסל את המחסל?
גדעון ספירו (יום שישי, 09/06/2006 שעה 20:09)


מי יחסל את המחסל?

גדעון ספירו



הריגתו של הטרוריסט אבו מוסעב א-זרקאווי באמצעות שתי פצצות אדירות שנשלחו ממטוסי חיל האוויר של צבא הפלישה האמריקאי בעיראק, הוא ללא ספק הישג לתאומו של א-זרקאווי , הטרוריסט ג'ורג' דבליו בוש.
א-זרקאווי נכלל בקטגוריה של רוצח המונים, איש אכזר, שלא חס על חייה של אוכלוסיה אזרחית, נשים ילדים וזקנים, וטבח בהם ללא רחמים. הוא פעל כקנאי דתי חסר מעצורים שלא בחל בהרס אתרים מקודשים של יריביו השיעים, מוסלמים אף הם.
אולם א-זרקאווי הוא מעשה ידיו של קנאי אחר, הנשיא ג'ורג' בוש, המשלב קנאות דתית נוצרית באינטרסים כלכליים של חברות הנשק והנפט. א-זרקאווי הוא התשובה הטרוריסטית של האיסלאם הקנאי לטרוריזם ולרצח ההמונים שביצע ומבצע עדיין מדי יום ג'ורג' בוש, באמצעות שליחיו, 130 אלף חיילי ארה''ב בעיראק. כל עוד ממשיך הטרוריסט בוש בטבח שלו במלחמת המרמה והשקר שיזם, יימצא מחליף לא-זרקאווי.

מי יחסל את ג'ורג' בוש, החלק השני במשוואת הטרור? אין מדובר בחיסול בנוסח הטלת פצצות על הבית הלבן והצגת גופתו של בוש לראווה. אפשר לחסל בלי להרוג. פשוט להדיח את בוש מתפקידו ולהעמידו לדין כפי שיאה בחברה בת תרבות.


החרם

החלטות ארגון המרצים הבריטי ואיגוד העובדים הקנדי להטיל חרם על ישראל בגין משטר הכיבוש והאפרטהייד שהנהיגה בשטחי פלסטין, זכו כצפוי בישראל לקבלת פנים עוינת. שני ארגונים אלה לבדם אינם יכולים לאלץ את ישראל לסגת מהכיבוש. אולם אם הם מסמנים תחילתו של תהליך, שיוביל בסופו של דבר לחרם כללי, כלכלי, ספורטיבי, אקדמי ודיפלומטי על ישראל, אזי יש סיבה לתקווה.

ישראל לא תחזיק מעמד בחרם כזה, ומהר מאד תרכין ראשה אל מול הלחץ ותיסוג ממשטר הכיבוש ותפרק את מצודות האפרטהייד, התנחלויות בשמן העברי, המיועדות ליהודים בלבד.
אני שייך לאלה שתומכים בחרם, הגם שאני אסבול ממנו, כי לאחר ארבעים שנות כיבוש התברר כי הטפות מוסר ודברי כיבושין לא עוזרים. ישראל לא הייתה יכולה לבצע ולממן את הכיבוש בלי סיוע בינלאומי, ועל כן חרם בינלאומי יהיה באופן טבעי מכשיר יעיל מאין כמוהו לחיסולם של הכיבוש ופשעי המלחמה שישראל מבצעת בשטחים הכבושים.

בחלק מהשמאל הישראלי, בעיקר באזור שלום עכשיו, יש התנגדות לחרם. הם מדברים על חופש אקדמי ועוד ערכים יפים, אבל שוכחים כי האוניברסיטאות, הן בגדול (להוציא קיני התנגדות לא משמעותיים) משתפי פעולה עם הכיבוש ופשעיו (ודי להזכיר את החסות האקדמית של אוניברסיטת בר אילן לאותה מכללה טמאה, במושגי זכויות אדם, באריאל), ותוכניות סיוע מיוחדות שהאוניברסיטאות מגישות לאנשי ''כוחות הביטחון''.

אחד הנימוקים נגד החרם, הוא, שיש עוד מדינות רבות בהן מתבצעים עוולות, פשעים ושורר אי צדק, והן לא מוחרמות, אז מדוע דווקא ישראל? ובהקשר זה משתמשים כמובן מיד בנשק החלוד של אנטישמיות.
זהו נימוק ממזרי, שמשמעותו, כל העולם מורכב מנבלים, ומאחר ואי אפשר להחרים את כולם, אז הבה לא נחרים אף אחד. מול התזה הצינית הזו, יש להציב תזה נגדית האומרת, כי יש להיאבק בשיטות מגוונות נגד הרשע בעולם. ואכן, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים ומדינות רבות נוקטים באמצעים שונים לעקירת הרשע. החרם הוא אחד האמצעים. הוא לא ננקט מיד נגד כולם, אלא כאשר נחצה קו אדום. האפרטהייד בדרום אפריקה היה קו כזה. האפרטהייד הישראלי, נימנה אף הוא עם קטגוריה זו.


לגרש

החלטת שר הפנים רוני בר-און, לגרש מירושלים ארבעה פעילי חמאס מרכזיים, השר לענייני ירושלים בממשלת הפלסטינית, חאלד אבו ערפה, ושלושת חברי המועצה המחוקקת הפלסטינית, מוחמד אבו טיר, מוחמד טוטח ואחמד עדון, כולם תושבי ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה, הוא עקר וחסר משמעות מעשית אם יסתפק בארבעה אלה בלבד.

כדי שפעולה זו תקבל תוכן של ממש, יש לגרש יחד עימם את כל הפלסטינים שהצביעו חמאס בבחירות. וגם את הפלסטינים שלא הצביעו אבל מזדהים עם חמאס. אין כל בעיה לשב''כ, שפרוש היטב בקרב האוכלוסייה הפלסטינית לאתר את כולם. אם השר מבקש לנקות את העיר מפונדמנטליזם דתי, מדוע להישאר רק בתחומי האיסלאם? גם הפונדמנטליסטים היהודים מהווים משא כבד שקשה לשאתו. ואם השר כבר החל במלאכת ניקוי העיר, מדוע לא לצרף אליהם גם את הפונדמנטליסטים הנוצרים, כמו למשל חברי השגרירות הנוצרית בירושלים ודומיהם? ובהזדמנות חגיגית זו יוכל כבוד השר גם להיפטר מההומוסקסואלים, שמביכים את העירייה עם המצעד השנתי שלהם. ומה עם כל העניים שמכערים את נופה האנושי של העיר? ואם כבוד שר הפנים כבר מטפל ב''אלמנטים לא נאמנים למדינה'', מה יהיה דינם של אנשי שמאל, אנרכיסטים ושאר בוגדים ועוכרי ישראל?

גרש תגרשם.

תחשבו לרגע על השיטה. כל שר פנים יגרש מישראל את אלה שהוא לא סובל.

זה לפחות יקל על הצפיפות במדינה ועל הפקקים בכבישים.


שיפסידו את המכנסיים

חברת צ'רלטון, בעלת הזיכיון לשידור משחקי המונדיאל ראויה להפסיד את המכנסיים לאור ניסיונותיה הציניים לגבות מחירים מופקעים לצפייה במונדיאל. הציבור נהג הפעם בתבונה כשלא מיהר לשלם.
ההתגייסות של חברות הכבלים והלווין, הוט ויס, לעזרת צ'רלטון, במסווה של ''היענות לקהל'', כשהמטרה האמיתית היא לקפוץ על ההזדמנות ולעשות קופה תוך התניית תנאי שעבוד, ראויה לגינוי.
שהרי התנאי של שתי החברות, התניית הנחה בצפייה במונדיאל בהתחייבות להישאר עם החברה שנתיים תמימות, אינו אלא שעבוד הצרכן והפשטתו מהנשק היחידי שיש לו, התנתקות אם אינו מרוצה מהשירות.
ככל שירבו מספר המנויים שיתחייבו לשנתיים, כך תרד המוטיבציה של החברות לתת שירות ראוי.

לגופו של מונדיאל יש להדגיש כי אין טעם בתשלום מיוחד לערוץ המונדיאל. אף אדם אינו מסוגל לראות את כל שישים משחקי המונדיאל. מרבית המשחקים בשלב המוקדם ממילא לא מעניינים במיוחד. מי מסוגל לראות ביום אחד שלושה או ארבעה משחקים?
המונדיאל מתחיל להיות מעניין בשלב רבע הגמר, ואז ממילא ישודרו מרבית המשחקים בערוצים הפתוחים. לכן, אל לקהל אוהדי הכדורגל להתפתות לכל מיני מבצעים שתוצאתם ארוכת הטווח היא כאמור בלתי נסבלת.
אם עצתי תתקבל, בעלי צ'רלטון, זהבי ושות', יבינו כי הימרו לא נכון, כמו פישמן על הלירה הטורקית, ויאלצו למכור את אחזקותיהם במקומות אחרים כדי לממן את ההימור שכשל. בעתיד הם אולי יזהרו.


לכבוד קופי אנאן (או דין ישראל כדין איראן)

להלן תרגום לעברית של מכתב שנשלח למזכ''ל האו''ם קופי אנאן, על ידי ''הוועד הישראלי למען מזרח תיכון חופשי מנשק אטומי ביולוגי וכימי''.
העתק ממנו נשלח גם להארץ, ולא פורסם. המכתב פורסם ברשת האינטרנט והתקבלו תגובות מאד אוהדות מכל רחבי העולם. אם וכאשר תתקבל תשובת של קופי אנאן, נדווח עליה.
תל-אביב, 18 במאי 2006לכבוד

כבוד מזכ''ל האו''ם קופי אנאן,

הודעתה של איראן, השוקדת עתה על פיתוח יכולתה הגרעינית, כי היא שוקלת את ביטול חתימתה על האמנה הבינלאומית למניעת הפצת נשק גרעיני, היא אות אזעקה שמחייב את תשומת ליבנו.

המזרח התיכון הוא אזור בלתי יציב. בחמישים השנים האחרונות היו במזרח התיכון יותר מלחמות מאשר בכל אזור אחר בעולם. אם ממשלות באזור זה ירכשו חימוש גרעיני, האפשרות לשואה גרעינית במזרח התיכון תגדל משמעותית.
שואה גרעינית במזרח התיכון תשפיע על כל העולם.

המאמצים לעצור את הפרויקט הגרעיני האיראני סובלים מאי אמינות שעה שמתירים למדינות אחרות להחזיק בנשק זה.

כפי שידוע היטב, דן בית משפט ישראל את מרדכי ואנונו ל-‏18 שנות מאסר בגין מסירת מידע ל''סנדיי טיימס'' על תעשיית החימוש הגרעיני בישראל.
בית המשפט הישראלי הרשיע את מרדכי ואנונו בבגידה, לא בדיבה. הדבר עולה בקנה אחד עם הודאה רשמית שישראל היא בעלת נשק גרעיני.

איראן חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני ועד כה היא מכחישה כל כוונה להתחמש בנשק גרעיני. כל ממשלות ישראל סירבו לחתום על האמנה. מר שמעון פרס, המשנה לראש הממשלה, השיב לאיומים מצד איראן נגד ישראל, כי ''גם איראן יכולה להיחרב''.

אנו מציעים כי תפעל לכך, שהן איראן והן ישראל יצייתו לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני ויפתחו את כל מתקניהן הגרעיניים לפיקוח בינלאומי.

צעדים נגד פרויקט הגרעין האיראני שאינם מופנים גם נגד פרויקט הגרעין הישראלי, סובלים מאי אמינות, ועשויים להיראות כמוטים ונגועים בצביעות.

אנו קוראים לך להצהיר כי האו''ם תומך במזרח תיכון חופשי מנשק השמדה המוני ויפעל למען תחתומנה כל מדינות האזור על האמנה הבינלאומית למניעת הפצת נשק גרעיני.

רק לחץ על כל הממשלות באזור ימנע שואה גרעינית.

בכבוד רב,

גדעון ספירו,
מתאם פעולות הוועד





בשם חברי הוועד: עקיבא אור, יעל לוטן, ד''ר יהודה עתי, אהוד עין גיל, אלון מרכוס, גיורא נוימן.



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עם דעות כמו שלך
מהנדס אזרחי (יום שישי, 09/06/2006 שעה 23:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אזי אין סיבה לתקווה.
_new_ הוספת תגובה



מי יחסל את המחסל?
א. פרקש (שבת, 10/06/2006 שעה 9:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כהרגלו ספירו משחרר את חרצובות לשונו להתפרע בעיקר בדברים בהם הוא לא מבין, או בדברים שבהם הוא מפגין, בכוונה תחילה, שאינו מבין. זרקאווי לא ''נולד'' בגלל מעשי בוש ואמריקה בעיראק, אלא אם נטען כמו ספירו שלידתה של אמריקה בעוול הסטורי קדום (נניח דיכוי האינדיאנים המוסלמים או משהו כזה). זרקאווי ''נולד'' כדי לקדם את אמונתו בחרב ועיקר עניינו היה בכלל פנימי בהפצת ה'סונה' הפונדמנטליסטית ולכפותה בחרב על קהלה. את הטרור הוא התחיל בבית של ה'סונה'. והוא הרחיב את הטרור אל הזרם האוייב במשפחת האסלאם – ה''שיעה'' (מאבקים אידיאולוגיים-דתיים והסטוריים-מדיניים לכל אורך ההסטוריה המוסלמית).

מעשי הרצח של זרקאווי בוצעו בעיקרם נגד השיעים בעיראק (על אף שהוא ירדני), מיעוטם בוצעו כנגד ''בוגדים'' סונים ומיעוט-מיעוטם כנגד האמריקאים. ומכאן הרחבת הלחימה כנגד ה''כופרים'' הדרך קצרה ביותר. בעיקר אם ה''בוס'' שלך, בן לאדן, כבר פגע ב''כופרים''. תופעת הטרור האסלאמי אינה קשורה למעשיו של המערב אלא למהותו של המערב. כל עוד יהיה המערב יודו-נוצרי, חופשי ודמוקרטי הוא יהווה מטרה לקיצוני האסלאם (הסוני והשיעי). לכן לשים את זרקאווי באותה מיטה עם בוש זה כמו להכניס את הצלם להיכל, מבחינה לוגית ומוסרית.

ספירו אומר ולא-אומר: ''מי יחסל את ג'ורג' בוש.....? אין מדובר בחיסול בנוסח הטלת פצצות על הבית הלבן והצגת גופתו של בוש לראווה.'', למה ספירו מקל על עצמו והוא מרחיק את האמת או מתרחק ממנה? הרי המוסלמים הקיצונים האלה כבר ניסו לחסל את בוש ע''י הטלת מטוס לתוך הבית הלבן, ולמזל כולנו כשלו. הדמוקרטיה לא תעמיד למשפט את מגינה. המאבק של האסלאם הקיצוני לא התחיל עם בוש ולא יסתיים בלעדיו, כמו שהטרור הפלסטיני לא התחיל עם כיבוש 67' ולא יסתיים בלעדיו.
_new_ הוספת תגובה



החרם
א. פרקש (שבת, 10/06/2006 שעה 9:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כהרגלו אין ספירו מדייק בעובדות. שום חרם לא הוטל על ישראל. ארגון המרצים הבריטי NATFHE רק המליץ לחבריו לקיים חרם נגד ישראל ולא חייבם לכלל מעשה. וזה הבדל גדול. היה נסיון דומה, אבל עם החלטת חרם מעשית כנגד אוניברסיטאות חיפה ובר אילן, של ארגון אחר: Association of University Teachers - AUT , שבוטלה לאחר כמה שבועות בגלל לחץ אקדמאי ומדיני אירופאי ואמריקאי שהבהיר למרצים הבריטים היכן מרוחה החמאה. ד''א, שני הארגונים אמורים להתאחד בינהם בקרוב.

ההחלטה הזו אין לה משמעות בפועל. היא אינה מונעת את שיתוף הפעולה המדעי-מחקרי-אקדמאי משום שמרבית האקדמאים, החוקרים והתעשיינים מבינים גם הם היכן מרוחה החמאה.
טענת ספירו כאילו המרצים הבריטים הם שיא נקיון הלב והמוסר מתאימה לטענה כאילו הנאצים באו לתקן עולם ישן. שהרי נקיון מתחיל בבית. אם הרוב הקטן של המרצים הבריטים, שהצביע בעד ההחלטה נגד ישראל, היו מקבלים גם החלטה נגד בריטניה שמנהלת מדיניות כיבוש בצפון אירלנד, גיברלטר ואיי פוקלנד... או שמא מעדיף ספירו לכנותם איי מלבינאס? אז נכון שאין הסכסוך שם חם כמו הסכסוך כאן, אבל האם אין 'צדק' צריך להתחיל בבית? האם אין השופט עצמו צריך להיות נקי מכל חשד ופקפוק? או שיש 'צדק ודין' או שאין. אין דבר כזה קצת צדק. בודאי לא לאחד (אדם או ארגון) ששם עצמו מטעם עצמו להיות שופט. אז שיטפלו קודם ב''חשד ובפקפוק' שלהם. ובכלל לא דיברתי על ההסטוריה הגזענית והקולוניאליסטית של בריטניה שמשפיעה עד היום, לא רק על תרבותה אלא גם על הפוליטיקה שלה. רמז: נפט. הנפט מכשיר אצל ספירו מדיניות בריטית גזענית, כובשת, מדכאת ואימפריאלית עד ימינו אלה. אך אין הוא מכשיר לפחות באותה מידה את מדיניות ארה''ב, שגם היא כובשת אימפריאלית לטענתו הפוחזת והתעמולתית של ספירו, לתקוף את עיראק?!

* למה לרשע א' מותר לפעול נגד ישראל והציונות להגנת אחרים מתוך אמונה פנימית?

* ולמה ל'רשע ב'' אסור לפעול נגד הטרור האסלאמי העולמי להגנת עצמו על בסיס עובדות?
_new_ הוספת תגובה



כמובן, שכחתי לציין. הבריטים הפחדנים
א.פרקש (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 1:12)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביטלו את החרם לפני כמה ימים בעקבות פנייה של עשרות ארגוני מורים, אקדמאים ואוניברסיטאות מכל העולם. כולל גם דרישה חריפה של נשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ' יוסי ישורון שמשמש גם כראש הועדה לחופש אקדמי של ארגון המרצים הבינ''ל.

לא נורא, נחכה לכינוס השנתי הבא שלהם (NATFHE ו-AUT התאחדו סוף סוף).
_new_ הוספת תגובה



לגרש
א. פרקש (שבת, 10/06/2006 שעה 9:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החלטתו של שר הפנים לגרש היא רלוונטית לגירוש 4 פעילי החמאס ששר הפנים התכוון לגרש.
מה לא ברור? אבל ספירו מרחיק עדותו,בבחינת הרוצה לשקר, לכלל אזרחי ירושלים, מוסלמים כנוצרים, שמאלנים ועוכרים, במדיניות 'שעל ועוד שעל' נגדה הוא יוצא בהקשרים אחרים. דמגוגיה טיפוסית.
_new_ הוספת תגובה



לכבוד קופי אנאן (או דין ישראל כדין איראן)
א. פרקש (שבת, 10/06/2006 שעה 9:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבתי שספירו יכתוב מכתב לקופי אנאן בו הוא מתריס על מדיניות האו''ם ''נפט תמורת מזון'' שהיתה נהוגה מול עיראק מתחילת שנות ה-‏90 עד מחצית 1998. אז האו''ם ניהל את האמברגו נגד עיראק, והקפיד לתת לעיראק לייצא רק בתמורה לקנייה נגדית של מוצרים, חומרי מזון, תברואה, הלבשה וכו'. בכך התכוון האו''ם, לפי החלטת מועצת הבטחון, לפקח על נסיונות ההתחמשות של עיראק. אבל האם המדיניות הזו עבדה? כן, היא הכניסה כספים לכיסי אנשים פרטיים. האו''ם עשה חוכא ואיתלולא מהאמברגו הזה, ובעסקאות שוחד גדולות הוא בעצם נתן לעיראקים לעשות מה שהם רוצים, תוך העלמת עין וקריצת $$$$. עיראק עסקה במשך כל שנות ה-‏90 ברכש ציוד וחומרים ליצור נשק גרעיני, ביולוגי וכימי תוך הפניית גב של חלק מבכירי האו''ם תמורת שלמונים. הרבה מן היבוא עבר דרך סוריה. ואלו אנשים הרוויחו מהעלמת העין והקריצה השובבה? נכון, קופי אנאן עצמו, ששם את בנו בתפקיד מפתח. ומיליוני דולרים זרמו לכיסם. אז לכו תאמינו לאו''ם ולאנאן.

לפיכך, כשספירו פועל נגד ישראל ובטחונה הלאומי ובהגנת החוק הישראלי (והוא עוד מרבה להתגאות שהוא איש אמיץ המסתכן בתוך ביתו המאיים והברברי ומעורר מבטי הערצה בקרב כמה הזויים במדינות שמעבר לים), אין לנו אלא להתגאות בכך שיש לנו מדינה נאורה ודמוקרטית שנותנת פתחון פה לכל שכל סגור כפתוח.

אני משער שאין באיראן 'ספירו' כזה שהיה שורד את ימיו מחוץ לחומות הכלא, ואם אני טועה אז אני מבקש ממבקרי להביא לי הוכחה שיש 'ספירו' כזה אכן קיים באיראן. מצב זה מלמדנו על השוני המהותי בין ישראל לאיראן. בעוד איראן היא מדינה קיצונית על גבול הטרוף שמאיימת להשמיד מדינה/ות אחרות עוד בטרם רכשה לה את היכולת לכך, הרי שישראל היא מדינה דמוקרטית ושפויה, שלפי הטוענים יש לה נשק גרעיני מזה כ-‏40 שנה לפחות, שלא איימה על אף מדינה להשמידה ולא עשתה שימוש בנשק הזה גם במצבי איום קיצוניים, כמו בתחילת מלחמת יוה''כ.

מעבר לכך, ישראל מעולם לא הודתה פורמלית בקיומו של נשק גרעיני, וגם המידע והתמונות שהביא הבוגד וענונו אינם עדות לקיומו של נשק גרעיני, אלא רק עדות לקיומו של כור גרעיני פעיל עם פוטנציאל ייצור. אני משער שאם יש לישראל נשק גרעיני, טכנאי המשמרת וענונו לא יודע עליו כלום. ומכאן שאי ידיעת וענונו את קיומו של הנשק, אינו מהווה הוכחה לקיומו של הנשק, כמו שספירו מנסה לרמוז. מכאן, שמדיניות ה'עמימות הגרעינית' הצליחה מעל המשוער, ויש להמשיך בה עד שיווצרו תנאים אחרים. אילו תנאים? תנאים בהם תצטרך ישראל להיות מדינה עם נשק גרעיני, 'לא המדינה הראשונה, אבל גם לא המדינה השניה'. וזה אם המצב יחריף. במידה ויהיה פירוק נשק גלובלי, תוך התנערות מדינות אסלאמיות מתוכניתן להשמיד את ישראל, אני משער שישראל תהיה בין הראשונות להתנדב ולפרק את נישקה, במידה ואכן יש לה.

בכל זאת אני מעדיף את השפיות והקיום על ההתלהמות, הבגידה וההתפוררות.
_new_ הוספת תגובה



אל תיתן לאמת לבלבל אותך פרקש - זה מסוכן
רמי נוי (יום שני, 12/06/2006 שעה 13:08)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עיראק עסקה במשך כל שנות ה-‏90 ברכש ציוד וחומרים ליצור נשק גרעיני, ביולוגי וכימי '' התברר למעלה מכל ספק, ואף ארה''ב הודצה בזה, שלא דובים ולא יער, עיראק צייתה, אולי מאונס, אך צייתה, להחלטות האו''ם בדבר נשק להשמדה המונית, וכל ה''מידע המודיעני'' שצוטט כביכול מפי מומחים אמריקנים וישראליים על המצאות נשק להשמדה המונית בעיראק היה מסולף בשגגה או הזדון.

השוחד אכן שולם, והשחיתות היתה אכן גדולה, אולם כדי לזכות בחוזי המכירה הרווחיים עד מאד...

באשר לבוגד וענונו , בוודאי שהוא דיווח על הנשק הגרעיני של ישראל, כולל למשל צילומי מודלים של פצצות מימן. ראה לדוגמה http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3640613.stm

ניתן, וצריך, וחובה, להאבק בסכנה האיראנית, גם בלי לסלף את העובדות.
_new_ הוספת תגובה



שטויות במיץ
ישראל בר-ניר (יום שני, 12/06/2006 שעה 16:08)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''צילומי מודלים של פצצות מימן''. גם אם זה נכון שלישראל יש נשק גרעיני (ואני כלל לא בטוח אם יש לה נשק בפועל או רק יכולת) אני יכול להבטיח לך שאין שום סיכוי שהיא פתחה פצצות מימן (פצצות תרמו גרעיניות).
יש לי ''קצת'' ידע בנושא, ואני יודע מה כרוך בפיתוח פצצות כאלה. הטכנולוגיה הנדרשת היא מסדר גודל שונה לחלוטין לעומת פצצות גרעיניות. אם זה מה שוענונו ספר אז מי שקנה את זה זרק את הכסף.
_new_ הוספת תגובה



רמי, האמת לא מבלבלת אותי כלל. אבל שכנראה שאותך – כן
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 0:19)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל לא אמרתי שלעיראק היה נשק גרעיני או עסקה בפיתוחו. טענתי שעיראק לא הפסיקה במאמציה לרכוש חומרים לייצור נשק גרעיני וביולוגי. נשק כימי כבר היה לה, שכב במחסנים, וכנראה שאיבד חלק מהאפקטיביות שלו, אבל עדיין היה מסוכן לשימוש. הרי הם הפעילו את הנשק הזה עד 1988 במלחמתם באיראן (נגד גורמים כורדיים בסמוך לגבול איראן. מקרה ידוע – חלבג'ה). כאמור, עיראק עסקה גם עסקה ברכש, לעיתים בהצלחה ולעיתים לא, והיא הגבירה את מאמצי הרכש שלה לאחר שפקחי האו''ם עזבו את עיראק במחצית 1998. העובדה שכוחות הפלישה האמריקאים לא מצאו שרידים לנשק כימי וגרעיני, אינו עדות לכך שלא היה להם נשק כימי ושהם לא עסקו ברכש חומרי בסיס לנשק גרעיני. בעניין הגרעין הם באמת היו בתחילת הדרך, ללא כור וללא צנטריפוגות, ולכן עיראק היתה רק בראשית הדרך. הפלישה עצרה מהלך בטוח של התחמשות עיראק בגרעין.

אותו דבר לגבי טילי סקאד שהיו לעיראקים וגם נפלו עלינו. לפי זיכרוני נשארו לעיראקים אחרי מלחמת המפרץ הראשונה, בהערכה גסה, כ-‏500 טילי סקאד 3. גם אם טעינו, היינו צריכים לראות כמה מאות, כמה עשרות, כמה בודדים. להיכן נעלמו הטילים האלה? היכן כל השרידים של החומרים האב''כיים? זו השאלה הגדולה והתשובה עליה גדולה יותר.

ממה שפורסם עד כה עולה ששבועות וימים לפני פלישת ארה''ב לעיראק עשו שיירות של רכבי תובלה את דרכן לסוריה. סביר ביותר להניח שחלק גדול מהחומרים האלה עשה דרכו למסתור בסוריה. חלק אחר של הציוד והחומרים כנראה נקבר במדבריות המרביות של עיראק, כדרך שהם קברו גם חלק ממטוסיהם (דוגמית של מיג 25 מובאת בלינק http://www.house.gov/pitts/press/commentary/040305c-...). מאחר שבעניין הזה טיפלו כוחות שמשמר הרפובליקה, שהם כוחות סוניים חדורי מוטיבציה ונאמנות לשלטון הישן, קיים קושי אמיתי לאסוף מידע על מוצאות אותם ציודים וחומרים.

מן הראוי שתקרא חומר בעניין הזה ביתר עיון ואל תאשים מומחים מארה''ב ומישראל (אם כי אינני זוכר כלל שמומחים ישראלים התבטאו בעניין לפני המלחמה. רק פרשנים) בהפצת שקרים. הם לא שיקרו והם אמרו את האמת לזמנה. גם שר החוץ האמריקאי קולין פאואל, בהופיעו לפני ועדת החוץ והבטחון של האו''ם לא שיקר, אלא אמר את האמת שהיתה ידועה לארה''ב. בעדותו באו''ם הראה שר החוץ תמונות אמת, עם מקום וזמן, וזוהי עדות שאינה יכולה להיות שיקרית. הוא גם הראה שיירות הנוסעות לכיוון סוריה.

לגבי הגרעין הישראלי ווענונו, אתה מגזים בפרשנות המאמר.
אני טענתי: ''וגם המידע והתמונות שהביא הבוגד וענונו אינם עדות לקיומו של נשק גרעיני, אלא רק עדות לקיומו של כור גרעיני פעיל עם פוטנציאל ייצור. אני משער שאם יש לישראל נשק גרעיני, טכנאי המשמרת וענונו לא יודע עליו כלום.'' ודברי עומדים בביקורת שאתה מטיח בהם. וענונו יכול לפי הנוסח שלך '' .... בוודאי שהוא דיווח על הנשק הגרעיני של ישראל, כולל למשל צילומי מודלים של פצצות מימן.'' לדווח מה שהוא רוצה. אני מדבר על עדות מוצקה. וענונו לא היה שותף לכל תהליך יצור הגרעין. תיאורטית המוצר הסופי שייצר בהמקום המסויים בו עבד יכול היה ללכת לכור כוח ולא לחימוש נשק. וענונו לא ידע את היעד הסופי של מוצר מסויים שעסק בייצורו. לכן, זאת העובדה שההערכת כולם כבר 30 שנה שלישראל יש בין 200-300 ראשי נפץ. כלומר, המידע שהביא אינו מעיד על ייצור נשק, שכן אין הוכחה לפי החומר שהביא שיש לישראל יותר ראשי נפץ ממה שהערכיו שיש לה לפני 30 שנה. לכן אני מקפיד לומר כל הזמן שכל מה שהוא הביא זו רק הוכחה לפוטנציאל ייצור נשק גרעיני ולא מעבר לכך.

גם צילומים של ''מודלים של פצצות מימן'' אינן הפצצות. והכתבה מדברת על כך בזו הלשון:
''His information …. also indicated that Dimona was capable of producing much more weapons-grade plutonium than previously thought.''

_new_ הוספת תגובה



רד צו דה וואנט (דבר אל הקיר, או דבר אל רמי . . .)
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 3:26)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מן הראוי שתקרא חומר בעניין הזה ביתר עיון ואל תאשים מומחים מארה''ב ומישראל (אם כי אינני זוכר כלל שמומחים ישראלים התבטאו בעניין לפני המלחמה. רק פרשנים) בהפצת שקרים''

השימוש בתואר ''שקרן'' הוא רפלקס מותנה אצל חברי ''שלום עכשיו''. זה חלק מהטקטיקה אותה מלמדים במדרסה לפעילי שלום שהם הקימו. האפשרות שמי שהוא שהם חולקים על דעתו יכול לטעות בתום לב כלל לא קיימת בעולם החשיבה שלהם. לנהל דיון תרבותי, לתת ליריב קרדיט שגם לדעותיו, אפילו אם חולקים עליו, יש משקל, לתת תשובות לגופו של עניין, כל אלה אין להם מקום במסגרת שטיפת המוח שהם קוראים לה ''חינוך לשלום''. מה שהם באמת מצטיינים בו, זה הדבקת תוויות, כינויי גנאי והצהרות מפוצצות שאין להן כל בסיס במציאות.

המציאות היא שגם המודיעין הבריטי וגם המודיעין האמריקאי ספקו מידע, שבדיעבד התברר כשגוי, אבל באותה עת לא היתה כל סבה לפקפק באמינותו (ראש ה CIA, ג'ורג' טנט - מינוי של קלינטון ולא של בוש, אפילו התבטא I stake my reputation on it) היום קל להאשים אותם ב''שקרים'' (אצל רמי ותואמי החשיבה שלו זו אפילו מצווה), אבל ראיה לאחור היא תמיד ראיה 6 6. אינני יודע מדוע תמיד גוררים לתוך הדיון את ישראל אבל זה הפך להיות מזמן לרב מכר אצל אלה הטוענים לקיום ממשלת צללים יהודית המנהלת את העולם (בגירסא הקודמת קראו לזה ''הפרוטוקולים של זקני ציון'') תיזה המושמעת חדשות לבקרים גם מימין וגם משמאל. למיטב ידיעתי לא היתה כל מעורבות ישראלית בתהליך קבלת ההחלטות ו'או איסוף המידע שקדמו לפלישה לעיראק.
_new_ הוספת תגובה



הסיפור על סוריה נבדק על ידי ועדה
רמי נוי (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 8:05)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמריקנית רשמית והמסקנה היתה שאין כל הוכחות לאמיתותו. בוודאי ששוחרי תיאוריות קונספירציה יסיקו מכך שהוא אמיתי.

וענונו סיפק מידע מפורט על יצור הפצצות בדימונה, ועל תהליך העשרת האורניום ויצור הפלוטניום לצרכים צבאיים (שאין להם כל שימוש אחר) ובענין המודלים - לא מדובר במודלים מקרטון אלא במודלים שכלק מתהליך הפיתוח

באשר לנשק הכימי, לא היו לעיראקים במועד מלחמת המפרץ שום אמצעים כאלה פרט למספר זעום של פגזים שהתיישנו.

באשר לטילי הסקאד - התשובה איפה היו היא פשוטה מאד - העיראקים הוכרחו להשמידם לאחר מלחמת המפרץ וכך עשו.

לצער כולנו, הפלת חוסיין התבררה בדיעבד כמשגה. מצבם של האמריקנים הורע ולא הוטב, ועל כך צריך להצטער כל ישראלי.
_new_ הוספת תגובה



הבאתי לך לינק מחומר אמריקאי רישמי
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 9:29)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתר הבית הלהן שנשען על עבודת ועדת החקירה של הסנאט. בעבודה הזאת עלו כל הבעיות שבהן נגעתי. מצד אחד ישנן הוכחות שעיראק עסקה ברכש חומרים אב''כיים ובציוד תומך ייצור אב''כ. זו אמת לאמיתה ואין בכך שום קונספירציה. כאחד שמכיר את המטֶריה הזאת לפני ולפנים אני יודע ממקורות ראשוניים את כל מתווי הפעולה העיראקיים בעשור שלפני מלחמת עיראק, ואין כלל ספק שהם עסקו בכך. השאלה הגדולה היא היכן מונחים השרידים של החומרים האלה.

לגבי הנשק הכימי וטילי הסקאד, העיראקים הוכרחו להשמידם אבל כמובן לא השמידו אותם. מה שקרה הוא שמשלחות או''ם/כוח בינ''ל ערכו חיפושים ופשיטות על מחנות צבא ותעשיה צבאית לשם איתור הטילים, ואז במידה והיו מאתרים אותם הם היו משמידים ושורפים אותם. זה היה חיפוש אחרי זנב העכבר בלי שיתוף פעולה מלא של העיראקים. אני הכרתי אז את התהליך מהצד הישראלי כי העברנו בזמנו חומר והצבעות לאמריקאים שלפיהם הם הכווינו את קבוצות החיפוש של האו''ם/בינ''ל. לפי הערכות מודיעניות די סבירות, נותרו טילים כאלה בעיראק, אם כי בשל תנאי החבאתם והזמן הרב שחלף, להערכתי הם אינם כשירים כיום.

לגבי החומר הכימי, אמרתי שהוא מתכלה עם הזמן אבל דווקא החומר הזה קל יחסית להכנה מחומרים כימיים שעל המדף, ולכן הוא בעיה רצינית, יותר מחומר ביולוגי שהוא מסובך יותר להכנה ובעל חיי מדף קצרים יותר.

בעניין וענונו, הוא סיפק מידע אישי שחלקו מעלה שאלות אבל יכול לתת ספקטרום שלם של תשובות, לפי בחירת המשיב. גם התמונות שהביא אינן חד משמעיות ומומחים שונים יתנו הערכה שונה. מאחר שוענובמחלה בה עבד, לא הכיר את כל שלבי ''פס הייצור'', הוא לא יכול היה לספק מידע אופרטיבי שמצביע על סוף תהליך הייצור ולומר אם לישראל יש פצצות, כמה פצצות ואיזה סוג פצצות. מבחינה זאת, אם הוא התבטא בעניין התבטאות זאת היתה יותר קונספירטיבית-פופוליסטית ולא מידע אמת.

לגבי הפלישה האמריקאית לעיראק והפלת צדאם - מוקדם עדיין לומר שזה היה משגה או הצלחה מסחררת. יתכן שתקיפה אמריקאית על תשתיות הייצור והאחסה של הנשק הגרעיני שלהם תרחיב את היריעה ותיצור מאזן של יתרונות גדולים יותר מחסרונות, ומזרח תיכון יציב יותר. נצטרך לשקול את המאזן בעוד כמה שנים, כאשר האמריקאים כבר יהיו מחוץ לעיראק.

בינתיים לצד היתרונות אנחנו רואים שארה''ב דווקא חיזקה מעמדה במזרח התיכון. היא יצרה משוואה שבה ישנם 'מדינות טובות' מצד אחד ו'מדינות רעות' מצד שני. והמדינות הרעות האלה אינן דמוקרטיות והן תומכות בייצוא טרור לקידום האינטרסים שלהן. המצב הזה יצר שיתוף פעולה אסטרטגי בטחוני חריג בין מדינות המערב, שמתייחס לסוגיית הטרור בצורה רצינית ובלתי נסלחת. זה גם הקרין אפילו לשאלת ראיית מדינות המערב את הטרור הפלסטיני! אם כי היישום המדיני של משמעות הטרור עדיין לא מיושמת על ידם באופן שמספק את דעתי האישית. אנחנו צריכים עדיין לעבוד עליהם ולהחזיר את המערב למוטב (אם הם היו שם אי פעם?!).

הצלחה נוספת של האמריקאים היא רכש חשוב של מדינות תומכות טרור לשעבר שעברו לצידה. מדינה כמו לוב, אינה רכש חסר ערך. לוב יכולה להיות מודל (גם אם לדעתי לא מושלם) למדינה ''רעה'' שהחליטה לבחור ב''טוב'', והיא שינתה את אופיה ומדיניותה רק בשל מלחמת עיראק.

מצבם של האמריקאים יציב. מצד אחד הם נתקפים מבית ע''י חוגים ''ליברליים'', אבל זה רק מפעיל אצלם את שרירי הדמורטיה. בסוף הנשאי ובתי הקונגרס מחליטים את מה שטוב לאמריקה, לדעתם. בשדה המדיניות הבינ''ל, אמריקה כמו שהזכרתי, חיזקה קשרים עם ידידותיה והחלישה קשרים עם אוייבותיה. לדעתי זה דווקא משדר יציבות. מה עוד שאוייבותיה הן כמו קובה וונצואלה. המתח בין ארה''ב לאירופאיות, שכח מעט בשנים הראשונות לאחר המלחמה, אבל מתחיל לחזור לסורו בימים אלה. בכל מקרה, גם כאן נשמר המודל של מדינות מקורבות לארה''ב התקרבו אליה, ומרוחקות מארה''ב - שמרו על פה סגור שעכשיו הוא מתחיל להיפתח.

בסך הכל, ארה''ב יצאה עם יתרונות מדיניים גלובליים. מחיר כלכלי כבד (שהיא תתגבר עליו בשנים הקרובות), תוך שהיא מתעייפת בעיקר בגלל לחצים פנימיים ומשום כך ישנה סכנה שהיא תהיה נחושה פחות להילחם בטרור האסלאמי בעתיד ומשום כך ישנו סיכוי שהטרור ירים ראשו שוב ויחריף את מלחמתו במערב.
_new_ הוספת תגובה



שתי שאלות לא קשורות
דוד סיון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 9:44)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אם הוא לא ידע כלום, מדוע אם כן השיחרור של ואנונו מוגבל מאד? איזה סכנה ביטחונית יש בחופש שלו?

2. מהו בדיוק המחיר הכלכלי הכבד?
_new_ הוספת תגובה



שתי שאלות לא קשורות
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 10:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. לגבי שאלתך הראשונה נדמה לי שעניתי לך כאן תגובה 76964 . וענונו עבר על חוקי בטחון המדינה והפר אמון כלפי מעביד וכלפי החברה הישראלית בכלל ועל כן הוא ראוי לעונש חמור, שאינו תלוי דווקא ואך ורק בחומרת הנזק שהביא עלינו.

את הנזק, ואלי יש האומרים אפילו יתרון קל, אנחנו צריכים להשאיר לפרשנים, תעמולניים וסתם אנטישמים (שמנצלים כל מידע על ישראל כדי לשבשו, לעקם אותו ולהשתמש בו אח''כ נגד ישראל).

2. לגבי שאלת המחיר. המלחמה בעיראק עלתה עד כה לאמריקאים במאות מיליארדי דולרים. אני מניח שבשלוש השנים האחרונות אילו לא היתה מלחמה, אז אז ארה''ב לא היתה צריכה להוציא כל כך הרבה כסף בסעיך 'תקציב הבטחון'. ההוצאה היא לכאורה לא שוטפת אלא היתה הכרחית בשל שינוי בתוכנית העבודה השנית/יות האמריקאית. והם ממשיכים להוציא כספים כל יום. האופוזיציה של בוש עושה על זה ''מספרים'' http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_w... אם כי מעט מוגזמים, כהרגלה. בוש מצידו מודיע השבוע שהמלחמה היתה ראויה למחירה http://www.signonsandiego.com/news/world/iraq/200606... .

מנגד, הוצאות המלחמה מניעות תעשיה אמריקאית עצומה - תעשיות צבאיות ותעשיות תומכות תעשיות צבאיות. מדובר על אלפי מפעלים מהגדולים ביותר באמריקה (עשרות אלפי עובדים, כמו בואינג, ג'נרל דיינמיקס, נורת'רופ-גרומן, ריית'און, טקסטרון, לוקהיד-מרטין ועוד המון אחרות) וזה כסף שחוזר לשוק האמריקאי http://edition.cnn.com/2006/WORLD/meast/06/12/iraq.c... , לקופת העסק ולכיסי המנהלים/פועלים ומחייה את הכלכלה האמריקאית.
_new_ הוספת תגובה



לא ממש ענית בנושא ואנונו
דוד סיון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 11:55)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה על ואנונו לא התייחסה לעונש (18 שנות מאסר).
אם ידע או יודע מעט כל כך, מדוע צריך להגביל את החופש שלו כעת, לאחר ששוחרר ממאסר?

לגבי הנושא הכלכלי לא בטוח שהמחיר היה-הוא כבד ואת ההסבר נתת כבר בעצמך.
_new_ הוספת תגובה



לא ממש ענית בנושא ואנונו
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 15:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניתי לך ממש בעבר. הרבה מעבר למה שאמרתי כבר, קשה לי להוסיף:
''וענונו נענש על בגידתו ואינו יכול קרוב ולודאי לחדש ולהוסיף על כך בשל שתי סיבות: הראשונה, הוא לא היה מודע להיקף ההתחמשות הישראלית הגרעינית, הטקטיקה, פיזור העוצמה, ההפעלה המבצעית וכו', כי הוא היה טכנאי פשוט שישב בתורנויות מול מכשיר ושעון וזהו זה. והשניה: במשך 20 שנה ישראל התקדמה, השתפרה, שינתה סד''כ כוחות וכו', כך שכל מה שידע (ואפילו קצת) השתנה עם השנים.'' תגובה 76964 .
ו-:
'' כך שוענונו היה צריך להיענש ואכן נענש על בגידה, הפרת אמונים על רקע שהיה חתום על מסמכי שמירת סודיות אותם הפר. וענונו לא נענש על המשמעויות המדיניות הנגזרות מהמעשה שעשה, כי אם זה היה כך, לעניות דעתי הוא היה זכאי לקיצור עונשו. הרשע בא לקלל ויצא מברך.'' תגובה 76985 .

האמן לי שאין לי יותר מה לומר על וענונו, מעבר לעניין שהוא לא יודע כלום על כל הצד המבצעי, אם קיים, בכל הסיפור. לדעתי, אם יימצא בעתיד פועל נגד או פוגע בבטחון המדינה, ישראל תצטרך לבקש הסגרתו או לחסלו.
_new_ הוספת תגובה



כשהמטרה מקדשת את האמצעים
רוני קליין (שבת, 10/06/2006 שעה 21:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו, כדרכו, מאתגר אותנו עם דעותיו המוזרות.
הפעם הוא בחר גם לשקר, או להפגין בורות לעובדות.
ככה זה כשהמטרה מקדשת את האמצעים. תופעה מוכרת אצל אנשים ששייכים לשוליים הסהרוריים של הפוליטיקה.

נתחיל בציטוט מהמאמר:
''א-זרקאווי הוא התשובה הטרוריסטית של האיסלאם הקנאי לטרוריזם ולרצח ההמונים שביצע ומבצע עדיין מדי יום ג'ורג' בוש, באמצעות שליחיו, 130 אלף חיילי ארה''ב בעיראק.''

מה טוען כאן הכותב?
א. החיילים האמריקנים בעיראק מבצעים, גם בהווה, ''רצח המונים''.
ב. א-זרקאווי מגיב בטרור לרצח ההמונים האמריקני.

אני מחכה שמישהו יחדש לי בעובדות איזה ''רצח המונים'' ביצעו ומבצעים האמריקנים בעיראק.

בעניין זרקאווי.
זרקאווי הצטרף לאל-קאעידה עוד לפני ה-‏11 לספטמבר 2001
הטרור שלו היה חי וקיים מזמן.
אבל למה לקלקל טענה נלהבת עם עובדות יבשות?
אגב, קראתי בעיתון לאחר חיסולו של זרקאווי שלפני שהצטרף לאל-קאעידה היה גיבורנו אנס וישב על זה בכלא.
גם זה, ספירו, בגלל בוש ?

כמו ארגוני הטרור הפלסטינים גם כאן (אצל חסידיהם) חוזרת ונשנית התופעה של טישטוש מכוון של העובדה שאצלנו ואצל האמריקנים כאשר נהרגים אזרחים תמימים זה קורה למרות שהם שהם לא היוו את יעד המטרה.
אצל הטרוריסטים האזרחים הם יעד המטרה. גם באידאולוגיה.

כבר כתבתי מאמר על זה באתר
דיון 1633
וגם אז זה היה קשור לידידנו ספירו.

אגב, כשספירו עוזב את הפוליטיקה הסהרורית שלו ומתעסק בענייני חולין כמו שידורי המונדיאל - הוא מדבר דברי טעם.
הפוליטיקה עושה לו לא טוב. כנראה.
_new_ הוספת תגובה



יעקב ברלינ ר (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 15:22)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם רוני קליין ישוטט באינטרנט באתרים של ארגוני זכויות אדם, ימצא שמספר בני אדם שנהרגו בהפצצות האמריקניות על עיראק הוא באזור המאה אלף. עבור קליין מאה אלף בני אדם אינו רצח המוני. כאשר מדובר באמריקנים יש לקליין קני מידה מיוחדים לפיהם רצח המוני מתחיל רק בשישה מיליון.
באשר לזרקאווי, ספירו לא עסק בעברו בטרם הגיעו לעיראק, כמו שלא עסק בעברו של הנשיא בוש (היה למשל שיכור ומכור לאלכוהול). זרקאווי הגיע לעיראק בעקבות הפלישה האמריקאית. מה שהוא עשה לפני כן אינו רלבנטי לעיראק, שהרי בזמן סדאם חוסיין, לאל קאעידה לא היתה שם דריסת רגל. (ובכך מודים כיום גם שרותי הביון של ארה''ב).
הערתו של קליין רק מחזקת את מה שכתב ספירו. זרקאווי היה בעברו עבריין פלילי, והפלישה האמריקאית לעיראק שידרגה אותו לרב טרוריסט בינלאומי מהשורה הראשונה, יריב לבוש.
הניסיון של קליין להלבין את פשעי האמריקאים בנוסח ''שהם לא מתכוונים'' להרג אזרחים, הוא יותר מפתטי. האמריקאים רצחו שני מיליון אזרחים בויטנאם ועד כה מאה אלף בעיראק, בשתי מלחמות יזומות שהתבססו על שקרים. לטעון עתה כי ''הם לא התכוונו'' מעליב אפילו את החסידים השוטים.
_new_ הוספת תגובה



שקר ''המאה אלף'' מכה שנית
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 17:38)
בתשובה ליעקב ברלינ ר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקביעה ש''מספר הנפגעים בהפצצות האמריקאיות בעיראק הוא ב'אזור המאה אלף' '' , מצוצה מן האצבע ואין לה כל אחיזה במציאות.

המספר 100,000 נלקח מדו''ח של ''מומחים'' שהתפרסם בירחון היוקרתי The Lancet, ירחון לענייני רפואה (!). הדו''ח קבע ש''יש וודאות של 95% שמיספר הקורבנות האזרחים בעיראק נמצא אי שם בתחום שבין 8,000 לבין 194,000''. זה נכון ש''אזור המאה אלף'' נכלל בתחום הזה . . .

הצעתו של הכותב לרוני קליין ''לשוטט באתרים של ארגוני זכויות אדם'' (מה זה בדיוק?), מיותרת מאחר וכל האתרים המפוקפקים האלה שאבו את ה''מידע'' שלהם מהדו''ח הזה.

פרטים נוספים על הדו''ח ועל ה''מחקר'' עליו הוא מתבסס, ניתן למצוא ב''סטטיסטיקה עיראקית'', פא''ץ מה 15 לדצמבר 2005.
_new_ הוספת תגובה



יעקב ברלינ ר , יפה הדבר שאתה 'מגיח' לכאן להגן על ספירו
א. פרקש (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 22:57)
בתשובה ליעקב ברלינ ר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל לפחות תעשה זאת עם ניחוח של אמינות.

אתהמביא דברים שגויים כבסיס לטיעוניך ומבטל טענות של אחרים כדי להגן עליהם. בסך הכל אתה מכניס בילבול בעמדתו המבולבלת בלאו הכי של ספירו.

קודם, כמו שישראל כבר כתב, האמריקאים לא הרגו בהפצצות מאה אלף איש. מאז פלישת ארה''ב לעיראק בהערכות מחמירות של גוף אמריקאי אנטי מלחמתי נהרגו 40,000 עיראקים http://www.iraqbodycount.net/ . מספר זה כולל את כל ההרוגים שנהרגו ישירות בפעולות טרור בין עיראקיות, חיסולים שהאמריקאים או כוחות צבא ומשטרה עיראקיים פוגעים בארגוני טרור פנימיים וגם תאונות שנגרמות כתוצאה ממקדם חיכוך גבוה בין כוחות הצבא והמשטרה הרבים בשטח לבין פעילות אזרחית רגילה. ע''פ מקורות עיראקיים ואמריקאים רישמיים מדובר על כ-‏25,000 הרוגים. זה נכון שגם כך מדובר במחיר קורבנות גבוה, אבל כמו בכל עניין חייבים לדייק ולא לדבר מעימקי הלב.

לעומת זאת ובכל זאת, בעיראק של צדאם חוסיין, נהרגו הרבה יותר חיילים ואזרחים פֶּר שנה, גם בתקופת שלטונו האחרונה. צדאם היה טיראן אלים והוא השית את שלטונו על דיכוי והפחדת כל גורמי האופוזיציה, שהם היו בעיקר הרוב השיעי בעיראק והמיעוט הכורדי. כמו כן היתה לו אופוזיציה קטנה ומפוחדת מבין הסונים. צדאם היה נוהג להוציא להורג קבוצות שלמות של אנשים שלא הראו לויאליות למשטרו, או שהוא חשב שנרקמת מזימה כנגדו. לעיתים ההוצאה להורג היתה נעשית במקום. כלומר, צדאם היה עושה סיור באיזורי מתיחות, אנשי צבאו היו שולפים את ה''חתרנים'' המפוחדים והמכווצים מלפניו, והוא ואנשיו היו מוציאים את אקדוחיהם ומשחילים בהם כדורים. וזה היה גם בשנות ה-‏90, ולא רק בזמן המלחמה עם איראן. ההישג המישני של ארה''ב במלחמה היה הפלתו של משטר רצחני של מיעוט ששלט תוך ניצול ואיום על הרוב.

מלחמת ארה''ב בצדאם לא התבססה על שקר, אלא על אמת פשוטה: צדאםכן תמך בטרור. אינני מבין כיצד מישהו יכול היום לקום ולאמר שהוא לא תמך בטרור, ושלעיראק לא היו קשרים לאל-קאעידה. כן היו קשרים, ואפילו בן לאדן עבר הכשרה בעיראק בין אפגניסטאן לסודאן ובטרם חזר לאפגניסטאן. מעבר לכך, הטרור הסוני נהנה מתמיכה כספית, לוגיסטית, מבצעית וכו'. ריקושטים מזה חטפה גם ישראל.

זה שספירו לא עסק בעברו של זרקאווי אינו מוכיח שהוא צדק. דווקא היה מקום לבחון את האיש, המסר שלו ואת זה אפשר לעשות רק עם עוקבים אחר הבן אדם - מי הוא היה וכיצד התגלגל לאמונתו ולטרור. זרקאווי לא הגיע לעיראק בעקבות הפלישה האמריקאית, אלא בעקבות שגורש מירדן, לאחר ששיחררו אותו ממאסרו השני בטרם עת. לאן יילך אם לא לארץ כל אפשרויות הטרור היא עיראק?

שמחת השיעים בעיראק ושמחת רבים מהסונים העיראקים מראה לכולנו שהצעד הזה היה מוצלח בראיית טובתה של עיראק. השבוע גם התפרסמו ידיעות שמדברות על זה שאפילו בן לאדן היה מבסוט, כי זרקאווי משך את הטרור לשדה רצחני וקיצוני ביותר ולא תמיד נצמד להגדרות המדיניות שמטה הטרור המרכזי אל קאעידה הנחית עליו.

אז אנא מכל המגיבים, קצת דיוק.
_new_ הוספת תגובה



חסידים שוטים לא מתים
יעקב ברלינ ר (יום שני, 12/06/2006 שעה 1:00)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרקש,
אתה נגוע בכל החוליים של חסידי ברית המועצות לשעבר. כפי שאלה הגנו על פשעי סטלין, ''שמש העמים'', כך אתה מגן על פשעי בוש, ''שמש הדמוקרטיה''. חסידים שוטים לא מתים הם רק מחליפים כתובות.
כל הקטע שלך על עריצותו של סדאם חוסיין אינו רלבנטי לפלישה האמריקאית. יש עריצים יותר גדולים מסדאם חוסיין, שארה''ב לא רק שלא פולשת למדינותיהם, אלא מחבקת ומממנת אותם. גם את סדאם היא מימנה וציידה בשעתו. הדבר האחרון שמפריע לאמריקאים זה חוסר דמוקרטיה. להיפך, הם מעדיפים עריץ מושחת שמשרת אותם מאשר משטר דמוקרטי שאינו מוכן להיות שרת של האינטרסים הכלכליים של חברות הנפט והנשק האמריקאיות.
הפלישה של ארה''ב לעיראק בוצעה לאחר שבוש וחבר פושעיו זיינו לכל העולם את המוח שהעיראקים עוסקים בייצור נשק השמדה המוני. היום אנו יודעים, מה שהמפקחים מטעם האו''ם אמרו גם לפני הפלישה, שלא היה לכך שחר. ההוכחות שהאמריקאים הציגו לעולם לפני הפלישה היו פיברוק, שקר ורמייה. עתה, לאחר שבוש נתפש כשקרן, הוא מנסה להחליף את עילות הפלישה. איש לא קונה זאת, גם לא מרבית אזרחי ארה''ב, זולת כמה חסידים שוטים כמו פרקש.
ספירו צודק בטענתו, ששידרוגו של זרקאווי מעבריין לא מוכר לאסטרטג עולמי של הטירור בעיראק, הינו הישג
של הטרוריסט בוש.
_new_ הוספת תגובה



יעקב ברלינ ר , כנראה שלא הבנת מה אמרתי לך
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 0:29)
בתשובה ליעקב ברלינ ר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכה אמרתי לך: ''יפה הדבר שאתה 'מגיח' לכאן להגן על פירו
אבל לפחות תעשה זאת עם ניחוח של אמינות.
אתה מביא דברים שגויים כבסיס לטיעוניך ומבטל טענות של אחרים כדי להגן עליהם. בסך הכל אתה מכניס בילבול בעמדתו המבולבלת בלאו הכי של ספירו.''

וצר לי לומר שעדיין אתה עומד באותו מקום. אתה מציב מטרה במקום הנוח לך ויורה. זה לא ויכוח אמת. זו הונאת עצמך והונאת כולם.

וחוץ מזה לא טענתי שכשיורד גשם ביפן חייבת להיות סערת הוריקן בפלורידה, אם כי בימים אלה מתרגשות שוב סערות ההוריקן בפלורידה, בדיוק כשהחל הגשם ביפן. תמצא לי ציטוט שטענתי היתה אחרת מזו, כדי שאודה שכל טענותך כלפי אמת.
_new_ הוספת תגובה



האם יש נתונים יותר מדוייקים לתקופת סאדם?
דוד סיון (יום שני, 12/06/2006 שעה 5:27)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האם אתה מתכוון להרוגים/נרצחים בזמן שלטונו של צדאם?
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 0:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כן, יש נתונים די מבוססים ולא מוגזמים באתר http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/04/2003... הבית הלבן. למיטב ידיעתי, על אף שזה אתר הבית הלבן, המספרים שם אמינים ונמדדים רק על בסיס עדויות - תקשורת, מודיעין ומאז 2003 גם עדויות בשטח ועדויות אנשים בעיראק. צריך לזכור שהרבה מהרציחות לאתועדו כי זה לא היה אינטרס עיראקי. לי זכורים אירועים, שחלקם אפילו הופיעו בטלויזיה, בה צדאם בעצמו כשמסביבו קצינים ומלפניו מובא חייל שמתחנן על חייו ונופל על ברכיו, ואז צדאם שולף את אקדחו ויורה בו. צדאם גם הוציא להורג מקורבים ואפילו אנשים מבני משפחתו, כי הוא חשד בהם שהם פועלים נגדו.

אבל לא בגלל זה אמריקה פלשה לעיראק. הסיבה היחידה היתה שעיראק סייעה לטרור האסלאמי.
_new_ הוספת תגובה



תודה
דוד סיון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 8:07)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי המאמר בקישור:

1. האמירה שלך (''בעיראק של צדאם חוסיין, נהרגו הרבה יותר חיילים ואזרחים פֶּר שנה,...''). היא כנראה נכונה. היא נכונה גם אם לוקחים את המספר סביב ה-‏100,000 (עליו יש חולקים) לאחר סילוקו של סאדם.

2. מכת הטרנספר בימיו היתה קשה ביותר.

------

למרות שלא הבהרתי מה שבאמת הדליק את השאלה שלי היה מספרם של הנרצחים והמוצאים להורג על ידי סאדם עצמו או על פי פקודות שלו (ללא בדל של משפט או בית דין).
_new_ הוספת תגובה



לפי בדיקות של גורמי NGO וארגוני זכויות אדם
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 10:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספר העיראקים שנהרגו בכלל במלחמת איראן-עיראק מגיע ליותר ממיליון עיראקיים. מתוכם רק 800,000 בערך הם חיילי שנהרגו בקרב או בשל שירותם הצבאי. יתר ה-‏200,000 הם אלה שהוצאו להורג ע''י משטרו של צדאם חוסיים להגנת הראיס, המשטר והמולדת.ההוצאות להורג היו בד''כ לאחר משפט חפוז (בדומה למתכונת משפטי השדה הפלסטיניים) והוצאה מיידית להורג (אם זה היה משפט בשטח פתוח, אז הירי היה על המקום. ואם המשפט היה בחדר, אז האסיר היה מוצא לחצר ונורה). חוץ מזה המשטר הצדאמי נהנה להתעלל באסירים, שרבים מהם היו בכלל אסירים פוליטיים.

להלן קומץ סירטי וידיאו, שאפילו אני לא ראיתי את כולם, כי את חלקם איתרתי עכשיו, אבל אתה יכול בזמנך החופשי לשפוט:

וחוץ מזה, אני חוזר ומזכיר לכולם. ארה''ב לא היתה טלית שכולה תכלת. אותה לא עניין מצב זכויות האדם בעיראק. בחלק מהזמן שבין שנות ה-‏70 (תחילת שלטונו של צדאם) ועד לתחילת משבר מלחמת המפרץ הראשונה, היא מצאה 'חלונות זמן' לשת''פ כלכלי עם עיראק (וגם עם איראן לחילופין).

ואני מזכיר שוב, שהסיבה בעבורה תקפה ארה''ב את עיראק היא: 911. לולא 911 לא היתה פלישה לאפגניסטאן ולעיראק. ואני מניח כרגע את הויכוח שלי אם חלק ממכובדי הפורום לגבי שיקול דעתה של ארה''ב, או שיקול דעתו של בוש בפרשנות הזאת.

אין כל קשר בין משטר האימים העיראקי הפנימי, אין קשר לעניין הנפט (שכמה קונספירטיבים מנסים לשחק עם זה ולמתוך את זה על לשותפות ישראל בריווחי הנפט העיראקי - כולל פרוייקט לחידוש צינור ה-H = HAIFA שהיה קיים בזמן המנדאט), ו א פ י ל ו אין קשר לעניין תמיכתה של עיראק בטרור האסלאמי. הקשר היחידי החל, כשהטרור הזה פגע באמריקה ב-‏911 וגרם לטראומה ששינתה את פני אמריקה.
_new_ הוספת תגובה



תודה, מה זה גורמי NGO?
דוד סיון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 12:21)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תודה, מה זה גורמי NGO?
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 15:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לארגונים הלא-ממשלתיים כמו ''אמנסטי'', ''גרין-פיס'', ''Save the Children'', International Republican Institute (IRI) האמריקאי שמקדם 'דמוקרטיזציה ברחבי העולם', ''Global Witness'' הבריטית - http://docs.lib.duke.edu/igo/guides/ngo/ - http://www.ngo-monitor.org/ - יש מידע שהם אוספים אותו, כל ארגון לפי עניינו והם מפרסמים דו''חות שנתיים. בדו''חות האלה יש מידע רב, ואף שלעיתים הם דו''חות מוטים ומכוונים, הם בסיס לאיסוף מידע, ביקורת והערכה. (אמינות הארגון קורלטיבית בד''כ למרחק שיש לארגון מלב הבעיה. למשל ארגון מוסלמי/ערבי שחוקר את ''ההפליה'' של ערביי ישראל, יהיה קרוב לודאי מוטֶה לצד הערבי). מאחר שרוב הארגונים האלה החלו לפעול רק משנות ה-‏90, המידע בעניינו לוקה בחסר לכל פרק הזמן שלפני כן ותקף לזמן שמאז ואילך.

לפיכך, מומלץ ללכת גם לפרסומים אקדמאיים, שחלקם מופיעים גם באינטרנט.
_new_ הוספת תגובה



המחסל והמחוסל
לוי (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 7:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה היה רודף שלום , שמש העמים , מגן אלמנות ויתומים אשר גילה מי הם האשמים בכל צרות העולם הזה והעולם הכא .
מחרחרי המלחמה האמריקאים .
משום מה אותם חסידים שוטים אשר נהו אחריו באדיקות מרשימה לא ראו ולא שמעו על רצח כ-‏60 מליון אזרחים ללא הבדל דת , מין ולאום . הם לא ראו ולא שמעו על הדיכוי וגזל כל הגרורות האומללות . לא ראו ולא שמעו על מאות אלפי הטנקים ומיליון החיילים אשר חנו במרחק שעת נסיעה מגבולות העולם המערבי . כלום לא היה ולא נברא ....
מענין אותם חסידים שוטים או יש אומרים אותם מושחתים עד מח עצמותם החליפו תקליט ופנו להגנת הרוצחים המוסלמים . כנראה שאיזה צ'יפ פגום תקוע במוחם ומאז התמוטטות שלטון הרשע בברית המועצות חפשו ומצאו רוצחים אחרים להתרפק עליהם .
לא נשאר אלא לרחם עליהם ולהתפלל לרפואתם .
_new_ הוספת תגובה



המחסל זה ישראל
מיכאל שרון (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 13:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלל לא ברור אם ארה''ב מבצעת פשעי מלחמה בעיראק, או לוחמת כנגד מיליציות. מאידך, ברור גם ברור שישראל מבצעת כיום פשעי מלחמה קשים באוכלוסיה אזרחית פלשתינאית בעזה, כולל הפגזה מהים על חופי הרחצה, שהינו רצח בדם קר מהמתועבים ביותר. נקודה נוספת לציון בסולם התדרדרות החונטה השלטת בישראל, היא שהפעם כבר לא נקטו בתרוץ של ''ירי לעבר טרוריסטים''. נוצר מפלס חדש בסאוב פושעי המלחמה הנמצאים בממשל ובצבא הישראלי, והוא, שפגיעה מכוונת באזרחים הופכת למעשה שגרה, כ''תגמול'' על ירי ספורדי של רקטות קטנות לא יעילות לעבר העיירה הישראלית ''שדרות''.
_new_ הוספת תגובה



המחסל זה ישראל
לוי (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 19:30)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלבול ביצים בערבון בלתי מוגבל .
המחבלים בעזה ובלבנון מקימים את עמדותיהם וקני השיגור בבתי ספר , בתי חולים , בתים פרטיים ומשתמשים בנשים ילדים וזקנים במקום שקי חול להגנה על עצמם .
אגב מה שאירע בחוף הים הוא כניראה תאונת עבודה של משגרי טילים . המחבלים סילקו מן השטח כל פריט אשר היה מאפשר חקירה .
_new_ הוספת תגובה



ירי ספורדי של רקטות קטנות לא יעילות לעבר העיירה הישראלית שדרות
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 21:08)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו באמת, למה שאיזה חפצים מעופפים שנפלו באקראי בשדרות יטרידו מי שהוא? הרי בסך הכל אלה ישראל השניה ולא ה''גזעיים'' (יפי הבלורית והתואר) משיינקין.

מעניין מה בדיוק מסתתר מאחורי המרכאות סביב השם שדרות.
_new_ הוספת תגובה



טבח חוף עזה (אזהרה: סרטון וידאו לא קל לצפייה)
מיכאל שרון (יום שני, 12/06/2006 שעה 3:48)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעולות ה''תגמול'' של הממשל

הטענה כי צה''ל לא מגיב כנגד ירי על אזרחים, היא שקרית, אלא שהעם אינו יודע את האמת. והאמת היא זאת: בדומה לפעולות התגמול בשנות ה-‏50, צה''ל ''מגיב'' על ירי פצמרי''ם, והמדובר ברקטות קטנות חסרות יעילות, שאינן למעשה גורמות לאבידות בנפש. תגובות צה''ל, אינן למעשה אלא פשעי מלחמה קשים. דהיינו כ''תגמול'' לירי הפלשתינאי, שניזקו הוא למעשה מורלי, שהרי האוכלוסיה האזרחית בישראל היא נהנתנית וחסרת יכולת התנגדות ועל כן מגיבה בהיסטריה - כ''תגמול'' פועל הצבא תוך מעשי רצח חסרי פרופורציה כנגד אזרחים פלשתינאים. מגמה זו עלתה מדרגה מאז ה-‏15 במאי בערך. בשלב זה כבר לא נוקט הצבא ב''צידוק'' המדומה של ''ירי לעבר טרוריסטים'' בו נהרגים כביכול גם חפים מפשע.

כלל לא ברור אם ארה''ב מבצעת פשעי מלחמה בעיראק, או לוחמת כנגד מיליציות. מאידך, ברור גם ברור שישראל מבצעת כיום פשעי מלחמה קשים באוכלוסיה אזרחית פלשתינאית בעזה, כולל הפגזה מהים על חופי הרחצה, שהינו רצח בדם קר מהמתועבים ביותר. נקודה נוספת לציון בסולם התדרדרות החונטה השלטת בישראל, היא שהפעם כבר לא נקטו בתרוץ של ''ירי לעבר טרוריסטים''. נוצר מפלס חדש בסאוב פושעי המלחמה הנמצאים בממשל ובצבא הישראלי, והוא, שפגיעה מכוונת באזרחים הופכת למעשה שגרה, כ''תגמול'' על ירי ספורדי של רקטות קטנות לא יעילות לעבר העיירה הישראלית ''שדרות''.

צה''ל כיום עוסק בפשעי מלחמה מהקשים מסוגם. אין זה פלא איפוא כי תגובות אלימות חסרות פרופורציה ננקטים גם כנגד אזרחים ישראלים, כמו לדוגמא בפעולת עמונה, כאשר המתנחלים נתפסים על ידי הממשל הישראלי כמתנגדים למדיניותו.
_new_ הוספת תגובה



עוד אנטישמי ומעליל עלילות דם
צדק (יום שני, 12/06/2006 שעה 6:50)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנטישמי מאשים את היהודים באופן אוטומטי מבלי לדעת את העובדות,
וממילא העובדות לא מענינות אותו.

אנטישמי מתעלם מהחוק הבנלאומי המתיר לפגוע במחבלים הנמצאים בתוך אוכלוסיה אזרחית,
גם במחיר של פגיעה באוכלוסיה אזרחית.

האנטישמי, חסר המוסר האנושי הבסיסי ביותר,
מעדיף מוות של יהודים תמימים על מותם של תומכי מרצחים ערבים,
שאינם חפים מפשע, בדיוק כמו שתומכי הנאצים אינם חפים מפשע.
_new_ הוספת תגובה



בכיינותך הצווחנית וניאוציך דומים מאד למלל של פושעי המלחמה הסרבים
מיכאל שרון (יום שני, 12/06/2006 שעה 15:51)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותו סגנון, אותה תאוות רצח המסווה עצמה כצדקתנות המאשימה את כולם בטון צווחני.

אתה בכלל יהודי? יהודי תומך בלי בושה בטבח ילדים ואזרחים?

כמה נהרגו אצלנו מהקסמים? אף לא אחד. כמה ילדים פלשתינים ניטבחו בחודש האחרון? לפני שבועיים למשל? כמה משותקים בכל גופם?
_new_ הוספת תגובה



אתה מיילל על הנאצים הערבים
צדק (יום שני, 12/06/2006 שעה 16:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הוא זה התאב רצח,
אתה הוא זה המגן על הנאצים הערבים.

אתה הוא זה המעליל עלילות דם על יהודים,
על פי המסורת הפולנית האנטישמית
הנערצת עליך כל כך.

''כמה נהרגו אצלנו מהקסמים?..''
שאלה של אנטישמי !!!!
רק חלאת המין האנושי ממתין לטבח של יהודי,
כדי אולי לטפל בנאצים הערבים הבאים לרוצחו.

רק על השאלה הזו יש להעמיד אנשים
כמוך לדין על הסתה לרצח יהודים.

כל ילד ''פלשתיני'' שנהרג,
נהרג באשמתם של הנאצים הערבים
ותומכיהם השמאלנים.

צה''ל צח כשלג !!
_new_ הוספת תגובה



ככה מדבר יהודי? אתה לא מתבייש?
מיכאל שרון (יום שני, 12/06/2006 שעה 16:19)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני לא מתבייש בתמיכתי בעם היהודי
צדק (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:13)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את השאלה אתה צריך להפנות לעצמך.

אתה לא מתבייש להעליל עלילות דם אנטישמיות?

אתה לא מתבייש לתמוך ברוצחי יהודים?

אתה לא מתבייש בציפייתך לשפך של דם יהודי?
_new_ הוספת תגובה



אולי תשאל את עצמך שאלה זו
סתם אחד (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למה? אתה חושב שיהודי מדבר כמוך דווקא?
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 0:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כל טיפש מלך הנאצות
סתם אחד (יום שני, 12/06/2006 שעה 17:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהדות שלך היא זבל,
התמיכה שלך ברצח היא פשע,
השימוש המופרז שלך באנטישמיות מעיד על מוגבלות וילדותיות,
מעיד על שפה מוגבלת לנאצות וקללות,

האם השכל שלך מצומק כל כך?
_new_ הוספת תגובה



תפסיק להתחזות ולהסתתר מאחורי כינויים שונים
סתם אחד (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והמבין יבין במי מדובר כאן...
_new_ הוספת תגובה



תפסיק להתחזות ולהסתתר מאחורי כינויים שונים
לוי (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 7:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומי שלא מבין לא מבין .
_new_ הוספת תגובה



גיזען עלוב
מהנדס אזרחי (יום שני, 12/06/2006 שעה 22:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הוא שדופק ובוכה כל הזמן, כמו חתול.

כמה נהרגו אצלנו מהקסמים?...אני יכול להגיד לך שלפחות בחורה אחת, באיזה שהוא קיבוץ או מושב, נהרגה בתוך חדרה כאשר הטיל חדר בעד התיקרה וחברה ניצל בנס.

אבל זה לא נחשב אצליך נכון? פרעק שכמוך
_new_ הוספת תגובה



בחורה צעירה כבת 16 לערך נהרגה בשדרות לפני כשנה
סתם אחד (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:51)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמה אלה אבקסיס
_new_ הוספת תגובה



שרון בשרות התעמולה הפלסטינית. בושה וחרפה!
סתם אחד (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:55)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קשקשן, אתה מזכיר לי את ''מיטב'' התועמלנים האנטישמים באינטרנט
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 0:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן ראיתה שהמטען/פצצה/מתאבד/מוקש היו מתוצרת צה''ל?

חוץ מזה בטרור צריך להילחם ואי אפשר להאשים את המתגונן מפני תוצאותיו. טוב... אולי אתה יכול.
_new_ הוספת תגובה



והשקר האידיוטי: ''פצצה/מוקש/מטען/מתאבד בחוף הים''. ..
מיכאל שרון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 15:45)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתצלומי מקום הטבח רואים רק חול וחול, חוף חולי רחב ידיים (ראה סרטון הוידאו). האם זה המקום ''להטמין בו פצצה?''..וזאת כשיש אלפי מקומות מסתור סבירים בעזה? ואילו היו עושים את הלא סביר ומטמינים פצצה בחולות בשום מקום, לפחות היו מסמנים זאת בעצם כלשהו, משהו השונה באופן בולט משאר העצמים הטיבעיים סביב. אך אז נשאלת השאלה אם המשפחה היתה עושה את הפיקניק בנקודה שיש בה עצם השונה משאר האלמנטים הטבעיים שבחוף, שהרי מגמת הנופשים בחוף היא חוף טיבעי, וקיימת נטייה אינסטינקטיבית להתרחק מדברים הניראים חריגים בחוף, כפי שחוף צריך להראות.

השאלה המתעוררת במוחי, היא, הרי יש במערכת הביטחון גם אנשים נבונים ובעלי היגיון, וכיצד סיפקו לנו שקר שכל מבט במקום הארוע מראה מייד את נואלותו? וכי לא יכלו לחשוב על שקר ''חכם'' יותר? אני זוכר את תגובת אנשי המכס בנתב''ג כאשר תלמיד ישיבה רזה שבא לכאן מבלגייה והבריח זהב, כרך סביב בטנו רצועות עם מטילי זהב, כך שנוצר מעין מתאר (קונטור) של פירמידה רחבה שקודקודה באיזור המותניים. אנשי המכס לא התרעמו על עצם ההברחה, כמו שהתרעמו בנקודה אותה ביטאו כדילקמן: ''מה, הוא חושב אותנו לאידיוטים''?
_new_ הוספת תגובה



מי''ש, חזרת לסורך?
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 16:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה חושב שהפלסטינים מסמנים מוקשים, פצצות או מחבלים מתאבדים? אתה חושב שהם הפראיירים שלך? הייתי מציע לך שתפנה אליהם בבקשה או דרישה למלא אחר הצעותיך, כדי להקטין את הפגיעה בונו ובהם.

אבל עד שהם לא בני אדם, תניח שהם לא מוטרדים כמוך מהרג אצלם. לעיתים הם מזכירים לי שמאלנים כמוך שמתעוררים כאשר קורה אסון כזה ומפרשים זאת כתירוץ לטענה שהכיבוש משחית. אבל כבר מזמן אין כיבוש בעזה. אז תאמר להם שיפסיקו להילחם משם. ואז יהיה שקט.

מה אתה חושב את הפלסטינים לאידיוטים?
_new_ הוספת תגובה



וכתבה בניו יורק טיימס על טבח חוף עזה והשלכותיו
מיכאל שרון (יום שני, 12/06/2006 שעה 3:51)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבה בניו יורק טיימס על טבח חוף עזה והשלכותיו

Since the beginning of the year, Palestinians have fired hundreds of largely inaccurate missiles toward Israel, while Israel has fired more than 5,000 shells into Gaza.

מדיניות התגמול של ירי על אזרחים פלשתינים, כפי שביטאה אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום.
Gen. Aviv Kochavi, the Israeli commander for the south: ''The message we are trying to convey, you can call it deterrence, but it's, 'Ladies and gentlemen, there is an equivalence here: so long as you shoot Qassams at us, we'll shoot artillery at you.

כתבה בניו יורק טיימס על הטבח בחוף עזה: http://www.nytimes.com/2006/06/11/world/middleeast/1...
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מרגיש לבד את הטימטום שבדבריך?
ישראל בר-ניר (יום שני, 12/06/2006 שעה 16:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד אחד אתה מצטט מהניו יורק טיימס ש''Since the beginning of the year, Palestinians have fired hundreds of largely inaccurate missiles toward Israel''

ובקישור שאתה נותן, אותו ניו יורק טיימס (מיום 11 ליוני שנה זו), מספר על ''הפסקת אש'' (של 16 חודשים!) שהיתה עד לפגיעה של צה''ל בחוף עזה.

תחליט היתה הפסקת אש או שנורו מאות טילים לתוך ישראל?

שמעתי ששאלו אחד שנהרג מפגיעה של טיל לא מדוייק (inaccurate missile) מה ההבדל, והוא אמר שמגיעים לאותו מקום אליו מגיעים כשהטיל הוא מדוייק.
_new_ הוספת תגובה



לא שמת לב לפרט אחד: הפסקת האש היתה של החמאס. שים לב -
מיכאל שרון (יום שני, 12/06/2006 שעה 16:51)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד לפני יומיים. היא הושגה בתווך המודיעין המצרי ומובארק. כרגע, מדיניותו של עמיר פרץ היא לצנן את הרוחות, ולכן הורה לצה''ל להבליג, על הצטרפות החמאס לירי הקסאמים ביממה האחרונה. מה שמסתירים מהציבור הישראלי הוא, שכל אותה עת, עם ירי קסאמים וגם בלעדיהם, ממשיך הצבא בחיסולים ממוקדים. החיסולים הממוקדים הללו מביאים לקסאמים, ולעיתים לפיגועים. את כל זאת מצניעה העיתונות. כך, גורמים במערכת הביטחון מחממים את הגזרה. זאת, על מנת להבליט כל העת את חשיבותה, ולהביא להזרמת מליארדים. חלקים מאנשי מערכת הביטחון נוקטים ברטוריקה יונית, כי מטרתם פעילות בעצמימות נמוכה ובינונית (ללא הסלמה יתירה או הכרעה), אך המנעות מהכרעה, או הצטרפות מדינות ערב לחזית נגדנו. בינתיים מובארק ועבדאללה עושים עבורנו חלק מהעבודה.
_new_ הוספת תגובה



אתה באמת כזה מטומטם?
ישראל בר-ניר (יום שני, 12/06/2006 שעה 20:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הפסקת האש היתה של החמאס''. ומי ירה את מאות הטילים? חייזרים?

חשבתי שלוקשים בולעים רק חברי מערכת, מסתבר שגם אתה מצטרף לחבורה. שיהיה במזל טוב.
_new_ הוספת תגובה



תן לי להצטרף להערותיו של ישראל בר ניר
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 0:58)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולומר לך שאתה מקשקש שטויות. אתה נשמע מבולבל, המסרים שלך לא מכוונים, אתה רוצה להאשים ויוצא מצדיק וכו'.

מה הקשר בין הפסקת האש של החמאס לבין האירוע ביום שישי בחוף עזה?

קודם כל החמאס רק הצהיר על הפסקת אש אבל לא עמד בה. עד יום שישי אנשי הזרוע הצבאית של החמאס שיגרו לפחות 3 פעמים קסאמים. אז מה זה עוזר שהזרוע המדינית של החמאס מצהירה על הפסקת אש?

וחוץ מזה לא התעופפו לישראל מאות קסאמים מתחילת השנה? לזה אין אחריות לחמאס, שהוא עכשיו מפלגת שלטון? האם ישנה מדינה אחרת שהיתה מגיבה כמו ישראל או פחות ממנה למתקפות ירי כאלה?

ומה הקשר לסיכולים ממוקדים? האם אתה מגנה את הצבא על שהוא מחסל חוליית מחבלים בדרכה לבצע פיגוע ירי? האם אין זה מחובתו של הצבא להגן על אזרחי המדינה? האם שלום בשבילך משמעותו לתת דרור לכוחות הטרור לבצע את זממם כל אימת שירצו?

ומה זה בכלל המשפט המוזר הזה ''חלקים מאנשי מערכת הביטחון נוקטים ברטוריקה יונית, כי מטרתם פעילות בעצמימות נמוכה ובינונית (ללא הסלמה יתירה או הכרעה), אך המנעות מהכרעה, או הצטרפות מדינות ערב לחזית נגדנו.''??????
האם אתה בכלל שפוי?
_new_ הוספת תגובה



לא שמת לב לפרט אחד: הפסקת האש היתה של החמאס. שים לב -
מיכאל שרון (יום שני, 12/06/2006 שעה 16:53)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד לפני יומיים. היא הושגה בתווך המודיעין המצרי ומובארק. כרגע, מדיניותו של עמיר פרץ היא לצנן את הרוחות, ולכן הורה לצה''ל להבליג, על הצטרפות החמאס לירי הקסאמים ביממה האחרונה. מה שמסתירים מהציבור הישראלי הוא, שכל אותה עת, עם ירי קסאמים וגם בלעדיהם, ממשיך הצבא בחיסולים ממוקדים. החיסולים הממוקדים הללו מביאים לקסאמים, ולעיתים לפיגועים. את כל זאת מצניעה העיתונות. כך, גורמים במערכת הביטחון מחממים את הגזרה. זאת, על מנת להבליט כל העת את חשיבותה של המערכת, ולהביא להזרמת מליארדים. חלקים מאנשי מערכת הביטחון נוקטים ברטוריקה יונית, כי מטרתם פעילות בעצימות נמוכה ובינונית (ללא הסלמה יתירה או הכרעה), אך המנעות מהכרעה, או הצטרפות מדינות ערב לחזית נגדנו. בינתיים מובארק ועבדאללה עושים עבורנו חלק מהעבודה.
_new_ הוספת תגובה



ראה את הערתי
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 0:59)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאן תגובה 78596 (-:
_new_ הוספת תגובה



נו מיכאל, כבר אינך יכול להיצמד לאמת
א. פרקש (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 23:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאתה רוצה לתקוף מישהו?

כתבת בערך 100 מילים, 50 מהן הן מילות שקר (גם כשאני מכליל את מילות היחס בחישוב). הכיצד?
_new_ הוספת תגובה



המחסל זה ישראל
לוי (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 23:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי!
ברבורציונה כבירונה . המחבלים קובעים את עמדותיהם באיזורים אזרחיים כמו בתי ספר , גני ילדים , בתי חולים , מרפאות ורכוזי אוכלוסיה אזרחית במטרה שהם יגנו עליהם מפני תגובה ישראלית . הם משתמשים בנשים , ילדים וזקנים במקום בשקי חול . הם פושעי המלחמה ולא צהל .
_new_ הוספת תגובה



יש שני מיכאל שרון או שהוא סכיזופרן?
רמי נוי (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 8:10)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יום אחד הוא ימני מתלהם ובמשנהו משמיץ את ישראל בהשמצות חסרות בסיס.

הטענה לפיה ישראל מפגיזה אזרחים חפים מפשע על חוף הים בכוונה להרוג בהם היא שקר גס מבית מדרשו של החמאס.
_new_ הוספת תגובה



יש שני מיכאל שרון או שהוא סכיזופרן?
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 10:03)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מיני ''בן דוד''ים מתפרעים פה.... (-:
_new_ הוספת תגובה



שרון: ''המחסל זה ישראל''
א.פרקש (יום שישי, 16/06/2006 שעה 9:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוכמת המי''ש:
''המחסל זה ישראל
מיכאל שרון (יום ראשון, 11/06/2006 שעה 13:20)
כלל לא ברור אם ארה''ב מבצעת פשעי מלחמה בעיראק, או לוחמת כנגד מיליציות. מאידך, ברור גם ברור שישראל מבצעת כיום פשעי מלחמה קשים באוכלוסיה אזרחית פלשתינאית בעזה, כולל הפגזה מהים על חופי הרחצה, שהינו רצח בדם קר מהמתועבים ביותר. נקודה נוספת לציון בסולם התדרדרות החונטה השלטת בישראל, היא שהפעם כבר לא נקטו בתרוץ של ''ירי לעבר טרוריסטים''. נוצר מפלס חדש בסאוב פושעי המלחמה הנמצאים בממשל ובצבא הישראלי, והוא, שפגיעה מכוונת באזרחים הופכת למעשה שגרה, כ''תגמול'' על ירי ספורדי של רקטות קטנות לא יעילות לעבר העיירה הישראלית ''שדרות''.
================================

למזלינו לא נותר לפלסטינים אלא לסמוך על שקרן חסר כשרון כשרון.

ישראל כבר הוכיחה באמינות גבוהה שלא חלקה היה באירוע. הרש''פ נכשל כשלון חרוץ. לא רק שלא חקר מיד את האירוע (כי קרוב ולודאי שהיה להם מה להסתיר) אלא הם אף הרחיקו והסתירו ראיות מסביבת האירוע, ''ניקו'' את האזור מכל דבר מפליל (כי קרוב ולודאי שהיה להם מה להסתיר).

וכשישראל השלימה חקירה ראשונית, מקצועית ואמינה והציגה את הממצאים לכל, עדיין מסרב השרון להודות בכישלונו. וכדי להקצין את שינאתו לישראלהוא יוצא באמירות נבובות ומגמתיות ש''כלל לא ברור [לו] אם ארה''ב מבצעת פשעי מלחמה בעיראק, או לוחמת כנגד מיליציות''. (הערה: למה או/או. האםלא יתכן שארה''ב עושה את השניים? אינני מאמין שצבא ארה''ב מבצע 'פשעי מלחמה' בעיראק, אבל התפרסמו כבר אירועים בהם יחידות מסויימות או חיילים מסויימים ביצעו פשעי מלחמה. וחלק מהעדויות היו מתועדות/מצולמות. המודל הזה לא קיים כשמדובר בצה''ל. צ ה '' ל הוא הצבא ה מ ו ס ר י ביותר בעולם, עד כמה שצבא יכול להיות מוסרי ולהרוג למען הגנת ה'מוסר').

מר שרון מבלבל לנו את השכל
עם כל מיני תיאוריות של חתולים - שנאמר המרחם על חתולים בסוף ירחם על מחבלים. את מבצע ההתגוננות הישראלי מפני מתקפות טרור יזומות הוא מכנה טרור.
הוא מפרש את מאורעות מלחמת העולם השניה בפרשנות מקילה כלפי הנאצים
הוא מפרש את הקורה בעולמנו,לפחות במאה האחרונה דרך עיניים של גזען תגובה 77912 תגובה 78034 מתורתם של אלה שפיתחו את התיאוריות הנ''ל http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/catech.htm
אין לי מילים אחרות לפרש את אמירותיו הבלתי שנונות (בלשון עדינה ומתחשבת, כמו שטרחתי כבר לומר: תגובה 77984 ).

בעוד הוא עצמו הציע פתרון סופי ובלתי פרופורציונלי לסיום הסכסוך: ''נראה שבעתיד הקרוב לא יהיה מנוס מלהשתמש בנשק גרעיני נקי (כמו פצצות ניטרון) לדילול אוכלוסיות בעלות אורינטציות התעצמות מספרית, לאחר שלב מסה קריטית של נסיקת ההצקות, הפריעה, והטרור האורבני (שכיום חלקו חמקני במהותו) לרמה בלתי נסבלת.'' http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=906&rep=59... http://www.faz.co.il/reply.php3?id=1442&rep=3096... , תגובה 34380 אני מקווה שמאז הוא שינה את דעתו, דבר שהוא טורח להכחיש או להבהיר תגובה 78729 . לאו דווקא רק כלפי ראייתו את היחס הראוי לפלסטינים, אלא גם את שיקולו לגבי אופן לחימת הפלסטינים נגד ישראל. כי מי שמכשיר כיום את ה''טרור והאבנים'' כמלחמת אין ברירה צודקת נגד הכיבוש הישראלי, בלוגיקה של שרון, מכשיר גם את השימוש ב''נשק גרעיני נקי'' וגם ''נשק גרעיני לא נקי'', נגד ישראל בבוא העת. כי שרון לא שואל עצמו לסיבת הטרור ערכו או המוסריות שלו. אלא הוא קובע עובדה שטרור היא מלחמת חופש, גם כאשר הכובש הישראלי השאיר את הטרור חופשי בעזה. כרגע זו לא שאלה האם הפלסטינים היו פועלים נגדנו בנשק 'מלוכלך גרעין' לו היה להם, כי הם בודאי שהיו פועלים. למזלנו אין להם. ולא בגלל עיניהם הגדולות, היפות והחכמות, אלא רק בגלל שמדינת ישראל פועלת באופן נחרץ כנגד מקורות הכוח הפלסטיניים. ומי שמציב מוקשים בפני פעילות זו, כדוגמת אנשים כמו שרון (שבינתיים עושה זאת רק תיאורטית בפורומנו המכובד), בעצם מסייע לשטן שאינו רוצה בקיומה של ישראל בכלל באזורנו.

וחוץ מזה, לדעתי על שרון להתנצל מיד על שהאשים את ישראל בפשעי מלחמה באירוע חוף עזה. במקום שאפילו קופי אנאן, המעלילן הנבזה הראשי, יכול לעמוד, גם שרון יכול לעמוד.

(כל הלינקים הובאו בסיועו האדיב של מר שרון שנוטה ללַנְקֵק את עצמו בכל עניין ודיעה)
_new_ הוספת תגובה



אף אחד בעולם לא מאמין בגרסא הישראלית. מטורפים - רדו מהגג
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 9:56)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראת כמוני את ידיעות העיתונות אודות התחקירים בארה''ב על כך שמדובר בפגז 155 מ''מ ישראלי פשוט. לדעתי, פשעי המלחמה הקשים הללו, תוך האמונה שאפשר לבלף אודותם (אני מזהה כאן ש''קנו'' במערכת את הגישה של אנשים כד''ר נחום שחף, ב''תחקירו'' הרשלני, שפורסם כעבור שלוש שנים מהארוע - אודות רצח הילד מוחמד אל דורה בתחילת האינטיפאדה), הם אוונטוריזם של השמאל, הרוצה תמיד להראות, ביטחוניזם מופלג, על מנת לשחד את ההמונים למטרותיו. כבר ידענו אוונטוריזם שמאלי בדיוק כזה אצל שר הביטחון פנחס לבון בתחילת שנות ה-‏50 (פרשת עסק הביש) והדבר חוזר על עצמו. תסבכו את ישראל בבכייה לדורות, תוך טיבוע במעשי תעוב חסרי שם. מוטב שתקשיבו ליודעי נכוחה, ולא לעדת מלככי פינקה במערכת האומרים לבכיר או שניים בדיוק את מה שהוא רוצה לשמוע, בדומה ליועציו של סאדם חוסיין ערב הפלישה הקטלנית מבחינתו לקווית ב-‏1990 .

מטורפים, רדו מהגג, תסבכו את כולנו. אמשיך לגנות מעשי תעוב אלה בכל לשון של גינוי, להכרתי, אין כאן רק פשע נגד האנושות, אלא בעיקר, איוולת ענק, מהסוג שגרמה לחורבן בית שני וחורבנים בהמשך.
_new_ הוספת תגובה



אנטישמים אף פעם אינם מאמינים שהיהודי לא אשם
צדק (יום שישי, 16/06/2006 שעה 10:10)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה החידוש בדבריך?

האנטישמים גם לא האמינו שא-דורה נרצח ע''י ערבים,
והפיצו ומפיצים את העלילה עד היום.
_new_ הוספת תגובה



אף אחד בעולם לא מאמין לך
א.פרקש (יום שישי, 16/06/2006 שעה 10:17)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''התחקירים בארה''ב''? איזה תחקירים אפשר לבצע בארה''ב לגבי אירוע שקרה בעזה ועוד בתוך 5 ימים?

בסך הכל הגיע לעזה איזה איש צבא אמריקאי די בקיא בעבודתו אבל שעובד עבור ארגוני זכויות אדם בעבוד בצע כסף? מה כבר חוקר כזה, ככל שיהיה מהולל, יכול להסיק בפחות מ-‏24 שעות בהן שהה בעזה? מדוע מסיבת העיתונאים שלו נערכה שעות ספורות לאחר שהתפרסמו המסקנות הראשונות של ועדת החקירה הצבאית? לא יכלו להשלים חקירתם כמקובל בכל גוף מחקר המכבד את עצמו.

תגובת הפלסטינים ובסייען שלהם היתה רפקלס מותנה הכרחי לתעמולה הפלסטינאצית המתנהלת נגדנו. למזלם של עוכרי ישראל יש ביננו אנשים השותים את שטויותיהם בשקיקה, ומפיצים את תעמולתם בששון. אתה אחד מהם.

אתה מסיק מסקנות לא לפי ממצאים ועובדות שפורסמו לגבי האירוע, אלא לפי היתרון הפוליטי שאתה רוצה להשיג. וזו דבר עבירת מוסר בנוסף כמובן להעדר כל כשרון מקצועי.

הפלסטינים משחקים בחיי אזרחיהם וילדיהם. ולא רק מקרה דורה מעיד על כך, כי אם עשרות מקרים על גבול הפלילי, מעידים שהם שמים פס על חיי אדם ובלבד שישיגו ''נצחון'' מדיני (עוד נצחון כזה ואבדו). לנו אסור לתת להם להפיק מכך תועלת, וצה''ל צריך להתארגן להגיב בסברתית בזמנים קצרים יותר.

וחוץ מזה ראוי תחליט כבר, באם לתקוף גרעינית את סוריה, הפלסטינים, עיראק ומצרים לאור רמת הילודה הגבוהה אצלם ה''שחורים'' האלה או להתקפל נוכח הרעש שאתה עושה ''מהפשעים נגד האנושות'' שאתה מדביק לישראל?
או לחילופין לנקוט בהליכה בדרך האמצע השפויה שהרמב''ם כה מטיף לה?
או שמא פשוט רק להציל את החתולים של עזה, כהמלצתך החמה מאוגוסט 2005?.
_new_ הוספת תגובה



היה זה מאמץ של הרגע האחרון לעכב את המהלך האוילי שכיום אנו רואים
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 12:25)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את איוולתו. הבאתי שם חומר על החקלאות היחודית לגוש קטיף, ועוד חומר על הגוש והלב ניצבט. לפחות היצלחתי להציל את החתולים. הכתבה היכתה גלים, והשר לאיכות הסביבה היקצה 150 אלף שקל למבצע מאורגן להצלת החי. קיבלתי גם מכתבי תחינה לעזרה מאגודות ההגנה על חתולים (וכלבים).
_new_ הוספת תגובה



בולשיט. ישבת בבית ולא יצאת לעזור
סתם אחד (יום שישי, 16/06/2006 שעה 13:19)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נשכח ולא נסלח.

אנחנו הילדים של קיץ 2005
_new_ הוספת תגובה



כל אחד עושה לעיתים את המיטב שהוא יכול
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 14:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכל אחד - דרכו.

וזכור, אתה שלא תשכח - סוף הצדק לנצח.

אינך נישמע לי כמו סמוראי נוקם (לא נשכח ולא נסלח) אלא כנהנתן. למה? תחושת בטן.
_new_ הוספת תגובה



אף אחד בעולם לא מאמין בגרסא הישראלית. מטורפים - רדו מהגג
לוי (יום שישי, 16/06/2006 שעה 12:04)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על סטיל לא מותקן תותח 155 ממ . איני יודע מי הוא התחקירן . בשטח אין עקבות של רסיסים .
אני משער שכל הסיפור הוא עלילה אנטישמית המקובלת במקומותינו והנתמכת ע''י אנטישמים ישראליים .
_new_ הוספת תגובה



התחקירן שייך לארגון אנטישמי
צדק (יום שישי, 16/06/2006 שעה 14:58)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל ארגוני ''זכויות האדם'' בעולם הם ארגונים אנטישמיים,
והוא עובד עם אחד מהם.
ורק אהבל עם עבר פסיכי מתייחס ל''מומחיותו''.
_new_ הוספת תגובה



''מדובר בפגז 155 מ''מ ישראלי פשוט''
ישראל בר-ניר (שבת, 17/06/2006 שעה 1:18)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טיפש שכמוך, אין אף כלי שייט בשרות חיל הים הישראלי הנושא תותחים של 155 מ''מ (6 אינץ').
זה רק מעיד על ה''מומחיות'' של המומחה שלך שהסיק מסקנות על סמך מה שהוא מכיר מהצי האמריקאי.
_new_ הוספת תגובה



העובדות לאשורן
מיכאל שרון (יום שני, 12/06/2006 שעה 17:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציבור לא שם לב לפרט אחד: הפסקת האש היתה של החמאס עד לפני יומיים. היא הושגה בתווך המודיעין המצרי ומובארק. כרגע, מדיניותו של עמיר פרץ היא לצנן את הרוחות, ולכן הורה לצה''ל להבליג, על הצטרפות החמאס לירי הקסאמים ביממה האחרונה.

מה שמסתירים מהציבור הישראלי הוא, שכל אותה עת, עם ירי קסאמים וגם בלעדיהם, ממשיך הצבא בחיסולים ממוקדים. החיסולים הממוקדים הללו מביאים לקסאמים, ולעיתים לפיגועים. את כל זאת מצניעה העיתונות. כך, גורמים במערכת הביטחון מחממים את הגזרה. זאת, על מנת להבליט כל העת את חשיבותה של המערכת, ולהביא להזרמת מליארדים.

יש לזכור כי מערכת הביטחון היא המערכת הציבורית הרציונאלית ביותר במדינת ישראל, עם כל הביקורת עליה. ההערכה המקובלת במערכת היא כי הסכסוך אינו פתיר בעקרון. זאת בדומה לדברים שנרי אבנרי כותב מזה 3 חודשים ב-NFC

http://www.nfc.co.il/archive/003-D-16236-00.html?tag... , ובדומה לדברים שכתבתי תקופה ארוכה ב-NFC קודם לנרי, תוך הצגת העמדה הערבית ללא אשליות, וקירובה להבנתנו, כפי שגם נרי עושה כיום. ועל כן, מדיניות מערכת הביטחון היא לנקוט בפעולה מקדימה של חיסולים וסיכולים, אף אם המחיר הוא ירי קסאמים, שממילא אינם גורמים לאבידות בנפש, מגייסים לוחמנות מצד הציבור בישראל, ומחממים את הגזרה, משאירים את הסכסוך רוחש כל העת, בעצימות נמוכה עד בינונית.

חלקים מאנשי מערכת הביטחון נוקטים ברטוריקה יונית, כי מטרתם פעילות בעצימות נמוכה ובינונית (ללא הסלמה יתירה או הכרעה), אך המנעות מהכרעה, או הצטרפות מדינות ערב לחזית נגדנו. בינתיים מובארק ועבדאללה עושים עבורנו חלק מהעבודה.
_new_ הוספת תגובה



העובדות לאשורן
המתבונן מהצד (יום שני, 12/06/2006 שעה 18:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון גם האשים בזמנו את ישראל שהיא היא שהרעילה את ערפאת, אחר כך עשה שמיניות באוויר כדי להוכיח שהוא רק העלה 'השערה', ובכלל הוא לא התכוון, הוא רק רמז...
רבותי- הבן אדם {?} הזה הוא שונא ישראל בנפש, בכל מאודו, כפי שרק יהודי לא יוצלח וחסר מזל יכול להיות...
_new_ הוספת תגובה



העובדות לאשורן
מהנדס אזרחי (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:07)
בתשובה להמתבונן מהצד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה חושב שהוא יהודי? בגלל שהוא גר במדינה הצינית?

הרי הוא מביע דעות גזעניות כנגד היהודים. ממש כמו היטלר קטן.
ועוד יש לו הסבר גם למי יש יותר כבוד (בגלל גודל המצח...או אונה כל שהיא או משהו דומה לזה) אה ובא לא נשכח שרק לאדם הלבן יש מצח כזה.

עמלק לא נישכח אותך
_new_ הוספת תגובה



והוא עוד מציג עצמו כאיש ימין
סתם אחד (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:47)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''...אשר טרם רבות למחשבת הימין...''

איבכי עלקי בכי.
_new_ הוספת תגובה



אומרים שהוא היה פעם איש ימין
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 1:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והיום הוא הצטרף לכוחותיו של ספירו.
_new_ הוספת תגובה



והוא עוד מציג עצמו כאיש ימין
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 7:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(-:
_new_ הוספת תגובה



העובדות לאשורן : מחלת עראפת - לוחמה ביולוגית
מיכאל שרון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 16:01)
בתשובה להמתבונן מהצד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, קוראי NFC יכלו לדעת סמוך להתרחשות הארועים, מה באמת ארע. זו עיתונאות חוקרת במיטבה. בזמן פירסום המאמר, נוצר עומס של רבבות קוראים על המאמר, והיתה גם בשלב כלשהו חסימה מצד גורמים עלומים. כיום, בעקבות מידע נוסף, אכן הרשות גורסת שעראפת, ככל הסביר חוסל ולא מת ממחלה מיסתורית שלא זוהתה.

מחלת עראפת -לוחמה ביולוגית?
_new_ הוספת תגובה



קיום ערפאת היה מלחמה ביולוגית
א. פרקש (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 16:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מותו היה כשל ביולוגי במלחמה שלו.

חשבת גם על זה?
_new_ הוספת תגובה



לפי פרסומים בעתונות הסעודית
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 16:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערפאת מת מ''המחלה המבישה''. אני משאיר לך לחשוב למה הם התכוונו.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן חסר תקנה וחסר עמוד שדרה
סתם אחד (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 19:35)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סכין בגב האומה. בושה.
_new_ הוספת תגובה



עוד זה מדבר וזה בא...
מיכאל שרון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 19:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וושינגטון פוסט: בתקיפת חה''א הישראלי נהרגו 10 פלשתינים

שימו לב לעלייה התלולה בעליית מספר האזרחים ההרוגים מאז ה-‏15 במאי, דבר המעיד על נקיטה נימרצת במדיניות תגמול בדומה לפעולות התגמול של תחילת שנות ה-‏50

והערה: עדיף בנושאים שונים לקרוא עיתונות זרה איכותית וידיעות של סוכנויות הידיעות AP ורויטרס. שכן, בנקודות ובנושאים שונים, חלק מהמידע המתפרסם בעיתונות הישראלית הוא קרוב לוודאי מפוברק, כגון הידיעה על ''חיסול 2 טרוריסטים''.
_new_ הוספת תגובה



ספירו ואבנרי לפחות הולכים ומפגינים בשטחים נגד הכיבוש
סתם אחד (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 20:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ונגד פעולות צה''ל והממשלה.

אבל אתה שפן בן שפן. יושב כל היום בבית, מקרקש על המקלדת ומעלה את גיבוביך על צג המחשב.
_new_ הוספת תגובה



מסכים עם כל מילה. כנראה אני שפן, מה לעשות? מתעד עובדות
מיכאל שרון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 20:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתאר עובדות -

ומדובר בהסלמה התלולה בהרג אזרחים פלשתינים מאז ה-‏15 במאי. תקרא לזה ''עין תחת עין'' אם תרצה (כפי שכתב לי קורא, בדברו כאן על המוסר היהודי ה''אותנטי'' לדבריו, בניגוד ''למוסר הנוצרי המזוייף'') הגם שבירי מאות הפצמר''ים בחצי השנה האחרונה נהרגה אישה אחת, ואולי 2 פצועים, בעוד, בעין שאנו שופכים כתגמול, נהרגו עשרות אזרחים פלשתיניים, כולל ילדים רבים ותינוקות.

אשר ל''תחקירים'' מטעם, כאילו הפלשתינאים עצמם הם שיורים בילדיהם ''על מנת להכפיש את מדינת ישראל בעולם'' - ובכן, ניסו כאן קו הסברתי של האשמת הפלשתינים ברצח ילדיהם. כזה הוא ה''תחקיר'' שבוצע במימון מערכת הביטחון בפרשת הרג הילד מוחמד א- דורה מתחילת האינטיפאדה השנייה (ושהתפרסם אגב מצד ''התחקירנים'' השלומיאלים אך מלאי הפטריוטיזם ו''הכוונות הטובות'' באיחור רב, כעבור שלוש שנים בערך, לאחר ש''עבר זמנו, ובטל קורבנו''..).

השיקול של המערכת היה ''עימעום האשמה''. דהיינו, רבים אומרים לעצמם, עד כמה שהדבר לא סביר שהפלשתינאים יורים בילדיהם ובתינוקות שלהם ''על מנת להכפיש את ישראל'' אולי בכל זאת, אין עשן בלי אש, אולי בכ''ז יש בזה משהו, וכבר אי אפשר לקבוע בפסקנות שמאות הילדים הפלשתינים שנהרגו מאז תחילת האינטיפאדה, הם מעשה ידיו להתפאר של ''הצבא המוסרי ביותר בעולם'' כפי ששב וקבע אולמרט אתמול.
_new_ הוספת תגובה



עליה תלולה בהרג של ילדים נאצים
צדק (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 22:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עקב הפצצות בנות הברית.

הנאצים אשמים והערבים אשמים,
אין אשמים מלבד הרשעים המרצחים.

שימותו 1000 ילדים ערבים ולא יפגע יהודי אחד !!
דמו של האויב הוא חסר ערך ויש לשפוך אותו בכמויות,
עד לכניעתו המוחלטת, כניעה ללא תנאי.
_new_ הוספת תגובה



הערונת: יש הבדלון קטנצ'יק
מיכאל שרון (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 23:12)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) הנאצים טבחו כ-‏6 מיליון יהודים ורבים אחרים

2) הנאצים פלשו וכבשו טריטוריות ענק.

3) הנאצים עשו מעשה תעוב שאין לו שם, בנוסף, שהרי יהדות גרמנייה האמינה במולדתם, רבים מסרו לה את נישמתם, ובנו ופיתחו את הכלכלה והמדעים. רבים אף קיבלו אותות גבורה במלחמת העולם הראשונה.

האם ערביי א''י ראויים לכינוי נאצים? ואולי המצב כאן הוא הפוך, הפוך לחלוטין, מהסיטואציה הנאצית?

1') ערביי א''י/פלשתין הרגו ב-‏100 שנות ציונות ויותר, לכל היותר מאות בודדות ולא 6 מיליון (פרט למלחמות ישראל, ובמלחמה כמו במלחמה). בניגוד קוטבי לנאצים, היתה להם סיבה מצויינת לכך, שהרי כפי שכבר כתב זאב ז'בוטינסקי, כל עם נורמלי יתנגד לפולש לאדמתו. ינסה נא הכותב הצדקתן לפלוש לאדמת יפן, אירלנד, צרפת או קוריאה ולטעון שהארץ היא שלו, ולהצהיר על כוונתו ''לרשת את הארץ''. וכי האומות הללו לא יתנגדו? את התגובה לפלישה יהודית כזאת, לא צריך דימיון רב לשער.

2') הנאצים כבשו אדמת אחרים. אנו מאידך, הצהרנו מלכתחילה (ב-‏1903) על רצוננו לכבוש את הארץ הזאת (''כיבוש האדמה'') ולנשל את תושביה מעבודה (''כיבוש העבודה'') שהם שתי ססמאותיה המרכזיות של העלייה השניה.

וכיום אמנם אנו יושבים על אדמתם, והם - במחנות פליטים ורבים מהם ניזונים מסיוע של אונר''א. היצעתי אגב, שגם רעבי ישראל - ששיעורם עלה השנה, למעלה מ-‏20 אחוז מהאוכלוסיה -יפנו לרשות הסיוע של האו''ם, לאונר''א - לפחות יהיה להם גם אבקת חלב הולנדי וקיטניות מיובשות ועוד, פרט ללחם הממלא את ביטנם הצבה של חלכאי ישראל; אך הצעתי לא ניתקבלה עד כה.

לא על הלחם לבדו
3) יהודי גרמניה עשו רבות בשביל גרמנייה, ורבים מהם האמינו בה בכל ליבם (כולל ב''סימביוזה יהודית גרמנית'').

האם גם אנו עשינו כה רבות למען ערביי פלשתין, והאמנו בהם בכל ליבנו (ואילו הם, אויה, בדומה לנאצים, כה בגדו ברצוננו הטוב ובאמוננו)? או ההפך הגמור מכך, ראינו בהם מושא לאיון, רצינו פשוט שהם ''לא יהיו שם''? (כולל אימרתו של רבין ''מצידי שעזה תטבע בים''?).
_new_ הוספת תגובה



ההבדל היחיד הוא ב''הצלחה''
צדק (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 0:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנאצים הצליחו לבצע את זממם.

הערבים מנסים להשלים את עבודתם של הנאצים.

למזלינו, הערבים לא חזקים כמו הנאצים,
ואנחנו לא חלשים כמו היהודים בגולה.
לולא כן, גורלנו היה כגורל היהודים בשואה,
רק בשיטות רצח אחרות, שיטות של ערבים.

---

הערבים הנאצים יושבים על אדמת מולדתי.
הערבים הנאצים רוצחים אזרחים, נשים וילדים בכוונה תחילה,
וכולם משתתפים בהילולת הדם.
אינני חייב לנאצים הערבים דבר וחצי דבר.
אני צריך לדאוג שהם יעברו כמה שיותר מהר
לגיהינום המצפה להם.
_new_ הוספת תגובה



ההבדל היחיד הוא ב''הצלחה''
א. פרקש (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 0:22)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזו ''הצלחה''? של להתחזות לשרון?
או שהשרון המקורי השתינה במשך שנה האחרונה?
_new_ הוספת תגובה



שרון, מלחמה זה כמו מתמטיקה
א.פרקש (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 8:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא רק 'מספרים', זה גם 'ערכים'. וקודם כל ערכים. 'ערכים' שנותנים משמעות ל'מספרים'. ערכים, מקדמים, מינוסים ופלוסים. צירוף של כל זוג מדינות מתגוששות יכול לבטא מסקנות ותוצאות אחרות, גם אם ה'מספרים הראשוניים' דומים. כי כמו שאמרתי, לכל מספר יש ערך.

אתה שואל ''האם ערביי א''י ראויים לכינוי נאצים?'' התשובה המתבקשת לא. אבל האם באמת לא? אולי כן?! אינני מדבר רק על הקשר האידיאולוגי שהיה לפלסטינים עם גרמניה הנאצית, אלא גם על מה שנמצא לנו היום ממול לעיניים. הרש''פ היא קובץ ארגוני טרור שדוגלים ברצח יהודים רק בשל היותם יהודים (אז הם מכנים את היהודים 'ציונים' כדי להצטייר אחרת, כמיטב האידיאולוגיה האנטישמית פוסט-שואתית, שנשיא איראן נתן לה ביטוי רעשני לאחרונה). זו שנאה על בסיס לאום, גזע כמצויין בתורת הגזע הנאצית. כנראה שקראת תקציר מסיפרו ''קיר הברזל, ישראל והעולם הערבי'' של אבי שליים בראותי אותך מפרשן את ראייתו של ז'בוטינסקי את המצב בא''י בתחילת המאה. זה לא מוסיף לפרשנותך, בנסיונך ''לחדש את ההסטוריה'' כהסטוריונים החדשים, או כ'שרון החדש'.

מה עניין הנאצים ל''כיבוש האדמה'' ול''כיבוש העבודה''? רק הנאצים והיהודים כבשו? גם כיבוש זה כמו מתמטיקה... מספרים וערכים. מתוך X הלאומים שבעולם X-1 מדינות כבשו/השתלטו שטחים להקמת מדינתם. אני עדיין מחפש את אותה מדינה. אבל נדמה לי שהיו הרבה פחות מדינות שכבשו את השטח הלאומי שלהן מפונקציה שלא היתה גורם לאומי, כמו ישראל שכבשה את שטחיה ב-‏48'-67'. היכן שאני יושב היום בישראל, או ישבתי אתמול או אשב מחר לא מתחבר לי להיסטוריה של ''עם פלסטיני'', אלא אם אותו עם הוא העם היהודי. ההיסטוריה היהודית טבועה בארץ הזאת בתודעת כל העולם, על אף שלא כל העולם מתרגם את זה למשמעות פוליטית נכונה ומזדהה עם ישראל. לא רק הארץ יצוקה בהיסטוריה אלא גם העם. תמיד ישבו יהודים בארץ, ולעיתים מספרם המקומות מסויימים עלה אף על מספר הערבים באותו מקום (למשל: ירושלים במחצית המאה ה-‏19, צפת בסוף המאה ה-‏18 ובמאה ה-‏19). היהודים לא התחילו פתאום עם הציונות. והציונות לא התחילה ליישב את היהודים. הציונות היתה תנועה של קבוצות מגוונות מהעם היהודי שפעלו להקים מדינה יהודית בארץ ישראל.

אתה קובע ''העולם נושא דברים רבים בעצימת עין, בגלל זכר השואה''? היכן אתה רואה זאת? או שאתה עוצם עין. ישראל היא המדינה היהודית היחידה והמדינה המסוקרת ביותר בעולם ולכן גם המשוּקרת והמבוקרת ביותר.

אתה קובע ''העובדה הפשוטה היא כי מפקדים בכירים בצה''ל מבוקשים כיום באירופה על פשעי מלחמה''. איפה ראית את זה? אתה בטוח? אולי זה יהיה פעם ואז נצטרך להגיב במהלך דומה והפוך כלפי ''אירופה''. בינתיים לא ראיתי שמה שאתה אומר קורה. וכן, הרבה אירופאים הם אנטישמים. יותר מהמסומן במשאלים רישמיים. זה לא קשור ל'כיבוש' זה קשור לקיום, שלך, של היהודים. באירופה מתקיים מאבק מתחת לציפוי הצלופן של המוסר 'האירופאי' בין האנטישמיות הקדומה (שמוצאת נתיבים לכאורה לגיטימיים להיות אנטי-ציונות), לבין קבוצות פילו-שמיות שרוצות לשקם את היחסים עם היהודים על בסיס מכנה משותף תרבותי רחב,תוך לקיחת אחריות על מאורעות העבר. לתהליכים האלה אין כל קשר לסכסוך על א''י. אבל הסכסוך הוא חומר המזין את התהליכים האלה, בעיקר בכל הנוגע לאנטישמים.

ולעניין אונר''א אינני רוצה לומר מילה שמא תיפגע. כמו שכבר אמרתי, ככל שהנושאים 'כבדים' יותר אתה מטפל בהם בקלילות מחפירה יותר. כנראה שעברת ''נסיגה חד צדדית'' משמעותית ביותר.
_new_ הוספת תגובה



שרון, מלחמה זה כמו מתמטיקה
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 12:47)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) ''הרש''פ היא קובץ ארגוני טרור שדוגלים ברצח יהודים רק בשל היותם יהודים (אז הם מכנים את היהודים 'ציונים' כדי להצטייר אחרת, כמיטב האידיאולוגיה האנטישמית פוסט-שואתית, שנשיא איראן נתן לה ביטוי רעשני לאחרונה). זו שנאה על בסיס לאום, גזע כמצויין בתורת הגזע הנאצית''.

אם סינים היו מיישבים את אדמתם, אז היית אומר שהם שונאים סינים רק בגלל שהם סינים? הם שונאים גם את נטורי קרתא וחסידות סאטמער? אז איפוא כאן שנאת היהודים? אחד מהם אף מונה לתפקיד רישמי ברשות על ידי עראפת. והוא באמת לא ציוני.

ואיך אינך מבחין שטעון זה, שיש אנשים המדקלמים אותו, ניתן להפרכה כה פשוטה? מה, אי אפשר לבנות טעונים קצת יותר חכמים?

2) ''מתוך X הלאומים שבעולם X-1 מדינות כבשו/השתלטו שטחים להקמת מדינתם. אני עדיין מחפש את אותה מדינה''. שוב, אינך מבחין שאתה סותר את מה שאתה אומר במקום אחר. אם אכן הכיבוש מעניק זכות, והרי לפי דבריך הערבים כבשו את הארץ בעוד אנו התושבים המקוריים לפניהם, אז יש להם זכות קניין קרקעית, ועוד כזאת שתופעלה 1300 שנה. אז אתה מסכים, אני מבין, שפלשתין היא אדמת וואקף מוסלמית, כפי שהם טוענים. אז על מה אתה מתווכח איתם?

3) ''מתוך X הלאומים שבעולם X-1 מדינות כבשו/השתלטו שטחים להקמת מדינתם. אני עדיין מחפש את אותה מדינה''. נכון? לא נכון. ההודים. היוונים. האיטלקים. הגרמנים. המונגולים. הסינים. מי למשל השתלט על יוון או איטליה, לאחר היוונים והאיטלקים הקדמונים? נכון, היה חילחול של אנשים שונים מטריטוריות שכנות. חילחול ולא כיבוש. כיבוש הוא כשלאום מוגדר משתלט על טריטוריה של לאום מוגדר אחר. הפלשתינאים, אתה אומר, אינם לאום. אך האם אין הם ערבים? וכי לא גובשה גם לאומיות מפאן ערבית, או לפחות העלו אותה על נס? אל דונייה איל ערבי.

4) ''ההיסטוריה היהודית טבועה בארץ הזאת בתודעת כל העולם, על אף שלא כל העולם מתרגם את זה למשמעות פוליטית נכונה ומזדהה עם ישראל''. הטעון הזה מוכר לי במקצת, שכן אני הוא שבניתי אותו לראשונה לתלפיות, כשם שבמרוצת השנים חיברתי כמה מטעוני הימין, ודווקא מהמוצלחים שבהם.

המפעל ההיסטורי והריאקציה: זהות פלשתינאית באספקלריית מטיפי הזעם
דיון 627

הנה, בניסוחי (שיש שאמרו שאין שני לו..):

ולא היה כאן כיבוש.

כשם ששטחי גרמניה לשעבר שעברו לידי פולין בעקבות המלחמה שהוכרזה עליה מידי עריץ אינם כיבוש.

וכשם שהחזרת שטחי אלזס לוריין לצרפת במלחמת העולם הראשונה אינן כיבוש.

וזכויותינו ההיסטוריות - של עם שתרם תרומה אדירה לתרבות העולם, ושב לערי מורשתו העתיקות - אלו שמאות מיליונים בעולם יודעים לאמר את שמם העברי ממרחק יבשות ושנים אלפיים, ועל ליבות המיליונים חקוקות אימרות הנצח של ענקי הרוח שחיו ויצרו באותן ערים.

כן, זכויותינו ההיסטוריות - אותן זכויות שהדהדו חזור והדהד בהכרת מאות מיליונים במרוצת הדורות.
ואותן זכויות היסטוריות שהוכרו מחדש על ידי הקהיליה הבין לאומית בשנות ה- 20 של המאה הקודמת.

שבנו להריסות העתיקות ולארץ דלילת אוכלוסין, שכמו ציפתה, כביכול מתוך איזו תודעה קוסמית ניסתרת וכמקיצה מחלום עתיק יומין, אולי עוד משחר ההיסטוריה ותחילת התפתחותה - לשוב הבנים האובדים.

סבל היסטורי כבד, אולי אינו הולך לאיבוד. סיבלם של דורות קודמים מפלס דרך, יתכן, לבאים.
___________

אין לי חשק להמשיך ולהרוס במו ידי את מה שבניתי שנים. ואני עייף עכשו לאחר ליל שימורים.

תוכל לקרוא עוד כמה טעוני ימין מצויינים שבניתי לראשונה, ואחר נפוצו, בתשובתי לספירו מ-‏2002

מרכיבים בתועמלנות ''סמרטוט אדום''
דיון 271

ויש, ממש בלי סוף, עוד, ואני עייף.
_new_ הוספת תגובה



הערונת: יש הבדלון קטנצ'יק
צדק (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 9:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הנאצים הערבים טבחו פחות כי זה כל מה שהיה באפשרותם.

2. הנאצים הערבים פלשו לארץ ישראל שהיא כל מה שיש לעם ישראל.
זה הכי ענק שאפשר במזרח התיכון.

3. היהודים אכן נאמנים למולדתם.
הערבים תומכים באויבי ישראל ומצפים להשמדתה ולטבח באזרחיה.

ערביי ישראל הם בהחלט נאצים, נאצים מוחלשים, למזלנו.

1') הערבים רצחו עשרות אלפי יהודים, ולא מחוסר רצון.
לא הכמות קובעת את הנאציות אלא הסיבה הגזענית,
הרצח השיטתי, תמיכת האוכלוסיה, והאכזריות החייתית.

2') הערבים הנאצים כבשו את אדמתינו ומצהירים על רצונם בחיסולנו המוחלט.
היהודים הגיעו כדי להתיישב באדמתם, במולדתם ההיסטורית.

----

ואתה חייב לסיים בשאלה אידיוטית ומחפירה.

היהודים הועילו לגרמניה. הגרמנים רצחו אותם.
הערבים מזיקים לישראל,
ואתה שואל ''מה עשינו בשבילם''?
למזיקים עושים דבר אחד בלבד, משמידים !!
_new_ הוספת תגובה



מסכים עם כל מילה. כנראה אני שפן, מה לעשות? מתעד עובדות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 2:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מובן לי מה אתה רוצה. האם עלינו להרוג אזרחים באותו מספר שהם מצליחים להרוג?

במלחמה נהרגים אזרחים חפים מפשע. חבל, אבל זו המציאות. אם לא תהיה מלחמה – לא יהיו הרוגים. אין לי שום בעיה עם זה שבצד השני מתים יותר אנשים מאשר בצד שלנו בזמן מלחמה.

אני בהחלט מקווה שישראל אינה מנסה להרוג אזרחים, אבל אנחנו ממגנים את האזרחים שלנו והם לא. אולי אתה מציע להפסיק להגן על האזרחים (על ידי מאבטחים בקניונים, מערכת „שחר אדום” וכן הלאה) כדי לצמצם את הפערים?
_new_ הוספת תגובה



שמעת על הביטוי ''מידתיות''? שמעת על כך שלפי המשפט הבינ''ל
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 3:57)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לנו כלל זכות לשבת בשטח כבוש? הקהילייה הבינ''ל אינה רואה התנגדות כבוש לכובש כבלתי לגיטימית. שאם לא כן, הרי להבדיל (בכ''ז) ההתנגדות לכיבוש הנאצי של המחתרת היוונית, המחתרת הפולנית, המחתרת הצרפתית וההולנדית, או המחתרת האלג'ירית-מוסלמית לכובש הצרפתי, אף היא היתה נחשבת ללא לגיטימית, ולא כך הדבר. אנו יושבים בשיטחם, ולא ההיפך. העולם נושא דברים רבים בעצימת עין, בגלל זכר השואה. אך ''לגיטימיות''? האם תצדיק גם את מדיניות היידריך מפקד הס.ס. (שוב, להבדיל) של הוצאה להורג של 200 לוחמי גרילה יוגוסלבים כתגובה לחיסול חייל גרמני? ואגב, עליך להבין שאותה חוסר מידתיות עצמה, התבטאה גם בעמונה (פעולה שגונתה גם על ידי אירגון ''בצלם'').

ניתן אולי לראות בהפצצת דרזדן עניין מידתי במידה כזו או אחרת, שהרי הנאצים ביצעו רצח עמים, ופלשו לטריטוריות אחרות, וכבשו שיטחי ענק, תוך ביצוע פשעים כבדים נגד האנושות.

אך, מה יכול ''להסביר'' את חוסר הפרופורציה הזועק לשמים, ובכלל, את המגמה לרצח אזרחים? וזאת בידי מדינה עשירה יחסית ומפותחת, שיש לה אמצעי הרג משוכללים וחדישים ובכמות רבה, כולל ארסנל גרעיני ענק, מול אזרחים חסרי מגן, שהעולם רואה בפעולות הגרילה של עמם העני, היושב במחנות פליטים (בעוד המדינה הגרעינית יושבת על אדמתם), התנגדות עם נשק עלוב ולא מדוייק לכיבוש ונישול? העובדה הפשוטה היא כי מפקדים בכירים בצה''ל מבוקשים כיום באירופה על פשעי מלחמה. הקהל הישראלי, מסומם התקשורת הצדקתנית, שואל בהשתאות - ''אבוי, מדוע''? בטח סתם אנטישמים''. אבל כאן יש לך הזדמנות לא רעה, מבעד לחומת הצדקתנות ההרמטית, לראות גם את הצד השני של המטבע.
_new_ הוספת תגובה



תיקון: היידריך - הוצאה להורג של 200 אזרחים יוגוסלבים
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 4:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תיקון: צריך לתקן קודם אותך
א. פרקש (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 9:25)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כנראה שאתה צודק...מנקודת מבטך
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 7:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי אתה מדבר כגוי וגזען גמור.

הרי אתה מתנחל לבן אירופי גמור.

הרי אין לך לא מסורת ולא אמונה ולא שיכות לארץ האבות.

על כן נמצאת כובש רצועת אדמה לא שלך.

אבל אנחנו היהודים, שבמשך אלפיים שנים ההיינו מתפללים שלוש פעמים ביום לחזור לארץ אבותינו, היא ארץ ישראל (ולא אוגנדה של הציונים...) חזרנו מגלות גשמית לארצנו שנכבשה על ידי בדויים וערבים לגלות שממה ולא מדינה בנויה, חזרנו אליה שנית.

צא וחזור לארופה הלבנה שלך מה לך כאן בין חובשי כיפה ומקומות קדושה שלנו?
_new_ הוספת תגובה



שמעת על הביטוי ''מידתיות''? שמעת על כך שלפי המשפט הבינ''ל
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 3:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מבין כיצד התגובה שלך מתייחסת למה ששאלתי. לעניין שאר השטויות שלך, בניגוד למה שאתה אומר, על פי החוק הבינלאומי מותר לשבת בשטח כבוש. התנגדות לגיטימית לכיבוש אינה אמורה לכלול רצח אזרחים.

אזרחים אמורים להיות מחוץ לתחום לכולם. היות שבשדרות אין מטרות צבאיות, מבצעים הפלשתינאים פשעי מלחמה בכל יום. לא ראיתי את הגינוי מקיר לקיר.
_new_ הוספת תגובה



היכן רשום בחוק הבינ''ל שמותר להתיישב בשטח כבוש
סתם אחד (יום שישי, 16/06/2006 שעה 21:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולגזול קרקע של אחרים
_new_ הוספת תגובה



היכן רשום בחוק הבינ''ל שמותר להתיישב בשטח כבוש
א.פרקש (יום שישי, 16/06/2006 שעה 22:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה חשוב. היכן בדיוק יש שטח כבוש וממי?
_new_ הוספת תגובה



למדן חסר השכלה
צדק (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 9:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל איננה כובשת בשטחי יש''ע,
על פי איזה חוק בעולם שתבחר.

רק פוליטיקאים ואנטישמים מדברים על שטח כבוש.

לישראל יש זכות מלאה להחזיק בשטחים הללו
ולהתיישב בהם.

ליצנים עם תארים.
מה האכילו אתכם באוניברסיטה?
_new_ הוספת תגובה



למה אין לנו זכות לשבת בשטח כבוש?
א.פרקש (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 23:11)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי בכלל שואל את ''הקהילה הבין לאומית''? מה זה עניינה בכלל? בכלל לא כבשנו את השטח הזה מהפלסטינים, כי הוא לא היה מעולם שלהם, גם כשהם לכאורה היו שם לפני כיבוש 67'.

לגבי ה''מידתיות'' יש בהחלט מקום לשקול להפוך את עזה לדרזדן הפלסטינית.
_new_ הוספת תגובה



לאור דבריך הנכוחים החלטתי בזה הרגע
א.פרקש (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 23:29)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להתייחס לטרוריסטים הפלסטינים ולתומכיהם כנאצים לכל דבר.

והרי ההסברים, הנימוקים התירוצים ''המידתיים'' לדבר (ואני אכתוב קצת ארוכות למרות מחאותיו של דוד סיון (-:

1. ערביי פלסטין שיתפו פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השניה, בין היתר גם בחיסול יהודים רק בשל היותם יהודים (מניע: גזענות לשמה והזדהות כוללת עם הנבל הנאצי http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/ ניצול הסיוע לתמיכה ביישוב המוסלמי בבוסניה, בסרביה ואלבניה ומלחמה בכוחות הקידמה והשחרור הנוצריים והיהודיים שפעלו שם, וסתם שנאה ליהודים באשר הם יהודים). תגובה 77960 וכל זה היה מעבר ל''מידתיות''.

2. יכול להיות שגם את הסיוע הזה אתה מצדיק, אחרי הכל, לפי דבריך, היהודים ''העכברים'' האלה ו''חסרי התרבות הארית הנאצלת'' רצו להשתלט על אירופה, הפעילו טרור לאומי ואישי נגד עמי אירופה ואפילו כשכבר תפסו אותם ושמו אותם בבתי כלא ובמחנות עבודה הם המשיכו להתאבד. וזה מה שהם עושים גם כאן כדי לנשל את העם הפלסטיני העתיק מנחלת אבותם. תגובה 78547 היהודים האלה קרויים ציונים והם שיתפו פעולה עם הנאצים נגד היהודים. לפחות לפי האנטישמי הקנדי הנרי מאקוב http://www.savethemales.ca/000482.html , במוצאו יהודי, שהתנצר והפך להיות אנטישמי די פעיל. גם אנטישמים כמו המשומדים בנג'מין פרידמן http://www.sweetliberty.org/issues/israel/freedman.h... (עוד יהודי אמריקאי שהתנצר), או שמואל אונטרמאייר ותיאודור קאופמן שטוענים שהיהודים הם שהתחילו במלחמה נגד גרמניה הנאצית, וגם מיירון פאגאן שהחליט 'לחשוף' את 'פישעי הקהילה היהודית'. יש גם נטורי קרטא שמנהלים מסעות צייד אחר היהודים והציונים ומספקים תמיכה נאמנה למיטב השונאים גם את עצמם http://www.jewsagainstzionism.com/ והם בבחינת משתפי פעולה עם השטן. או אולי תרצה ללמוד ממישהו רם מעלה מהם, אז לך על אחמד רמי, אנטישמי שהקים את אתר האינטרנט http://www.radioislam.org/ גולה מרוקאי החי תחת המעטפת הקרה של שבדיה שמגינה עליו מפני ה'חום' הציוני. וזה סתם כמה דוגמתיים, שהרי יכולתי להביא אתרים כאלה בכפולות של מאתיים. גם תגובת הציונים להאשמות קונספירטיביות אלה היא ''מידתית'' מתחת למצופה. בעוד שהתקפות האנטישמים היא ''''מידתית'' מעבר לכל פרופורציות ואמת. לטעמי גם טענותיך האנטישמיות הן לא ''מידתיות'' בהחלט ומעידות אצלך על חוסר יכולת שיפוט הגיוני ומוסרי.

3. בעניין כובש/כבוש מן הדין שתקרא את חיבורו של רבינוביץ, אמנות האו''ם וקצת היסטוריה. הכיבוש הערבי אינו מכשיר את ארץ ישראל להיות מדינה ערבית, ירדנית, מצרית או כל רשות אחרת, אלא בהסכמת ישראל בלבד. אבל לצורך הסכמה זו ישראל צריכה פרטנר ומו''מ. בינתיים, חרם מספר מאמצים לקיום מו''מ נורמלי, הצד הפלסטיני תמיד טרח לפוצץ את ההסכמים, שיחות והבנות. ישראל (המדינה) ואתה צריכים כבר להבין שכל עוד הרש''פ הוא ארגון גג לתנועות טרור/שחרור או כל כינוי שתרצה להדביק להם תגובה 76622 אין סיכוי להסכם איתם. אין סיכוי להגעה לתכנים ואין סיכוי לממש את התכנים. לכן נכון שישראל תנהג ככל שיהיה טוב לה ורק אח''כ תתחשב בטובת הפלסטינים. האינטרסים של ישראל קודמים. ''ובמלחמה כמו במלחמה'', כדבריך תגובה 78652 סעיף - 1') [מה זה הסיעוף הזה? זה מביא לך סעיף?].

4. במהלך החודשים האחרונים נורו מאות קסאמים לעבר ישראל ומאות פגזי מרגמה נחתו על תושבי הנגב. במעשה לקחו חלק כל הזרמים הפוליטיים בעזה, כולל החמאס. באיזו 'מידתיות' צריכה ישראל לנהוג,לטעמך? האם גם היא היתה צריכה להפגיז במאות רקטות (שווה קסאמים, או שלחילופין ישראל תצטרך לרכוש קסאמים מהפלסטינים, או שלחילופין חילופין ישראל תורה מיד לתעשייה הצבאית לייצר רקטות חדשות לא מדוייקות ועם ראש נפץ קטן במיוחד?) את יישובי רצועת עזה? האם אתה מוכן לפרש את ''המידתיות'' הראויה בעיניך? או שלחילופין, טוב נוהג צה''ל כשהוא תוקף רק על בסיס מודיעין פרטני את האנשים העוסקים בטרור? לפיכך תקיפה מונעת, מה שנקרא במקומותינו ''סיכול ממוקד'' הוא המהלך הנכון ביותר מול הפעילות האינטנסיבית של חויות הטרוריסטים. לעיתים הטרוריסטים לא מותירים לצה''ל את הברירה אלא לתקוף את הרכב/ים, חוליה/ות המחבלים במקומות יישוב ולו רק משום שהטרוריסטים פועלים בחסות אותם מקומות ואזרחים. לעיתים יש מצב שאין ברירה אלא לפגוע ברכב קסאם/גראד, כמו השבוע, כשהוא נמצא ברחוב ראשי ולו רק מפני שעוד דקה שתיים ייעלם הרכב ויהיה קשה ליירטו שוב. לכן, לעיתים בלית ברירה נכון לתקוף מטרת מחבלים ''חמה'' גם תוך סיכון אזרחים, במידה והמפגש בין המטרה לציוד הסיכול (מזל''ט/מסוק) מוגבל בתנאים של זמן ומקום. בסופו של דבר צריך לזכור, הפלסטינים הם שמייצרים פעולות טרור וצה''ל חייב וישראל זכאית להגן על אזרחי ישראל. יפסיקו הפלסטינים את פעולות הטרור, תפסיק ישראל את הסיכולים הממוקדים.

5. הבעיה היא שהפלסטינים, כולם או חלקם, מעולם לא הפסיקו את פעילות הטרור שלהם. גם בשיא שיחות ה'שלום' של אמצע שנות ה-‏90. אתה בוחר בדרך הקלה, בכך שאתה הפך את ''התוצאה'' ל''סיבה'', בדומה לפלסטינים הטוענים שהגדר הביטחונית היא הגורמת לפעולות הטרור נגד ישראל, אך הם מתעלמים במזיד מכך שהגדר-הביטחונית היא התוצאה לטרור הערבי כלפי מדינת-ישראל ותושביה. אתה ודומיך, דומים למאיר שלו שבזמנו מיהר לתקוף את צה''ל בקשר לפרשת ''הכנר במחסום'' בעיתון 'ידיעות אחרונות' 26 בנובמבר 2004. גם אז, קשר מאיר שלו את האירוע של ''הכנר במחסום'' לפרשת הקצין שנאשם בוידוא הריגה של הילדה בעזה. לא רק שהתברר שהכנר ניגן מרצונו וכפה על חייל המחסום לשמוע את נגינתו (שהיתה לכל הדיעות איומה ומזוייפת), אלא התברר שהקצין הדרוזי מעזה היה חף מכל פשע, ונרקמה נגדו עלילה זדונית ומבישה בעידודה המתלהם של התקשורת הישראלית.

6. אפילו 'משת''פ השלום' מצנע תומך במדיניות ההרתעה של ממשלת אולמרט-פרץ לאחר שלדעתו מאז שיצאנו מעזה לערבים אין כל עילה להמשיך משם את הטרור. האם אין העובדה שהם ממשיכים בטרור לא צריכה להאיר אצלך 'אור אדום'? מאחר שאצלך לא נדלק כל 'אור אדום' אתה מסייע בעקיפין במאמץ הפלסטינים במבצעם ''עור אדום'' לתושבי הדרום, שאצל מרביתנו הוא רק מעורר תגובה של ''שחר אדום'' במקום של ''מכה אדומה'' או ''שחר של יום חדש''.

7. וקופי אנאן מספר לנו את הבדיחה ש''לא יתכן שאנשי חמאס החביאו מטענים במקום שבו מבלים אנשים'', לפני שבכלל הוא קרא את התחקיר הצה''לי על האירוע (תחקיר פלסטיני לא היה, כי הם 'דופקים' ומיד רצים לספר') ולאור העובדה שרק היום הם ניסו לחסל בכיר בפתח באמצע עזה. וכמו שהפתח חיסל בכיר בחמאס, או כמו שהם יורים ומחסלים כשנשיאם המחולל מגיע לחתונה בעזה. כל אלה שנהרגו מצטרפים אח''כ לרשימה הארוכה שהסייען שלך עמיש הפיץ פעם בפורומנו.
לגבי קופי אנאן אני מבין שהוא מחוייב לעניין המוסלמי תגובה 78495 שהרי הוא ובנו הרוויחו הון מתוך אמון זה. ברית הבריונים. והאו''ם לא מצמץ.

העיקר שרון, שאתה ממצמץ כל אימת שאתה נתקל בדבר אמת.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה מודע לכך שדבריך כלפי היא עבירה פלילית על חוק לשון הרע
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 2:00)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועל החוק למניעת הסתה, תוך שקרים נאלחים:

''לפי דבריך, היהודים ''העכברים'' האלה ו''חסרי התרבות הארית הנאצלת'' רצו להשתלט על אירופה, הפעילו טרור לאומי ואישי נגד עמי אירופה''

רוצה להשאר רק עם גופייתך, לאחר תביעה פלילית ואזרחית?
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מאמין בחוק?
מהנדס אזרחי (יום שישי, 16/06/2006 שעה 7:14)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שוכח מהר שמדינת ישראל איננה מדינת חוק אלא רפובליקת בננות.
_new_ הוספת תגובה



הדבר היחיד אולי שנשאר כאן
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 7:53)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, משטרת ישראל היא עדיין אחד הדברים הטהורים שיש כאן, מערכת ענייה בתקציבים (בניגוד למערכת הביטחון העשירה בתקציבים, ולכן בעיקרה - מסואבת. ואשר אנשים בה בשם ''הפטריוטיזם והמדינה'' תכופות רואים בזולת - את רכושם הפרטי, ומצדיקים בשם ''המדינה'' כל תעוב, שקר ורמייה. האם הכותב פרקש הוא מוצר מובהק במובן השלילי, שלה?), אך שיש בה אנשים נהדרים, הסולדים מכל מה שעברייני בנישמתו, מנוון בנישמתו, מסואב ושואף לרווחים קלים ללא תמורה. כאדם שהאוריינטצייה שלו היא יצור ולא תצורות שונות של ביזה, לקיחת דברים במרמה ושלא בדין, על האופנים המתוחכמים יותר של הדבר כגון סחיטה רגשית או הטחת הכפשה ושאר מעשים בהם מנסים לרתום אותך למאמצי יצור בלא לתת תמורה פרט למלל חסר סובסטנס, הפצת הכפשות ניתעבות ושאר תכסיסי רמייה של הבלתי יצרניים.

משטרת ישראל היא דבר ''קדוש'' מבחינתי, וראיית שוטרים, היא חולשה שלי כמעט, אני אוהב שוטרים, והזדהיתי עם ג'ודי פוסטר ואהבתה והזדהותה עם אנשי החוק עוד מימי ילדותה, בסרט ''שתיקת הכבשים''. מה גם שאנשים יצרנים, החוק הוא בחשבון אחרון, בן בריתם האמיתי, עד הסוף.

מערכת המשפט היא מורכבת ואף בעייתית יותר, אך אני מאמין במשפט בישראל, אף שעסקתי לא מעט בביקורת המשפט, יחד עם רבים אחרים (ראה נספח אחרון בקישור בהודעה הבאה שאציב), ועדיין רחוקה מאד מדרום אמריקה). כולי מתפלל שהעניין לא יושחת בתקופת חיים רמון - ראה מאמרי שבקישור

מנדרינים וחצרותיהם מול קליקות זאבים
_new_ הוספת תגובה



ראה גם נושא ביקורתי וסקירת ביקורת מערכת המשפט
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 8:09)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביקורת מערכת המשפט שלי - בעיקר בנושא יעילות ביצועית, וסקירת ביקורת המשפט בישראל - תגובה 22 בשולי מאמרי ''שחיתות הון שילטון''

_new_ הוספת תגובה



משטרת פריניאן ה''טהורה''
צדק (יום שישי, 16/06/2006 שעה 8:14)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משטרת צחי אור המרשימה.

משטרה מעולה שאזרחיה כבר הפסיקו להתלונן אצלה
על כל סוגי העבירות, חוץ מרצח.

משטרה שבבתי המעצר מתאבדים או נרצחים עצירים
בכמויות מסחריות.

משטרה אלימה ועברינית.

משטרה מפלילה בסגנון ארגנטינה וצ'ילה.
''כנופיית מע''ץ'', עמוס ברנס.
אף שוטר עבריין שהשתתף בפשעים לא נענש !!

''טהורים'' כאלו יש רק בשמאל ואצל שכנינו הערבים.
_new_ הוספת תגובה



הדבר היחיד אולי שנשאר כאן
לוי (יום שישי, 16/06/2006 שעה 12:08)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שחכת לקחת את הכדור האדום .
_new_ הוספת תגובה



לאור דבריך הנכוחים החלטתי בזה הרגע
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 2:31)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך איש ויכוח כה מתוחכם כמו שהכותב בן דוד תאר את הטכניקות שלך ברשימתו (לדעתי, תוך הגזמה), ומצאתי שאתה מעל לכל חקיין כפייתי. ניתקל בגישה חדשה או ביטוי חדש ומייד מחקה. תפסתי אותך על חם מספר פעמים בשקרים ופיברוק מידע. אתה דומני מפצה על זה, ונוצר מצג של כותב סביר, הן עקב הלשון הרהוטה שאין מאחוריה כל חשיבה טובה, אך שיוצרת מצג כזה (שהרי לעיתים, כשאינך עוסק בחקיינות, נחשף באופן מביך הטיב הירוד של מחשבתך הפרימיטיבית).

לאור הודעת הנאצה האחרונה, ברור לי שאתה מעל לכל, אדם ניתעב ומרושע, שאינו בוחל בדבר, וחסר יושרה באופן מדהים. מפליא אותי עד כמה הלשון הרהוטה שסיגלת, יכולה ליצור מצג הפוך, אלא שניתפסת בערוותך ''על חם'' מספר פעמים כשאתה משקר, ותגובתך היתה מעין גיחוך מתחטא.
_new_ הוספת תגובה



לאור דבריך הנכוחים החלטתי בזה הרגע
א.פרקש (יום שישי, 16/06/2006 שעה 6:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אזלו לך הטיעונים ואתה מנפץ את המראה שהצבתי מולך ברוב זעם. יתכן שאתה פשוט לא קורא את מה שאתה כותב, בניגוד ל'בן דוד' שלך שכותב תגובות בד''כ על מה שהוא לא קורא. עכשיו תעשו לכם את קואליציית ''עכברי הפורום'' ותריבו ביניכם על הויברטור.
_new_ הוספת תגובה



זה היה צפוי
דוד סיון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 7:32)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש אנשים שלא יודעים להתמודד עם ביקורת - גם כזאת שבהחלט מתייחסת עניינית מאד כמו שלך. נכון שהביטויים שלך (שאותם הזכיר מיכאל) די חריפים ולא נעימים, אלא שהם לא העיקר. מכאן שהטיעון על לשון הרע הוא בעיקר תירוץ.

מעבר לכך אם כבר מדברים על לשון הרע ההודעה של מיכאל (תגובה 78816) מלאה ביטויים לא ראויים שהוא לא מסוגל לבססם על עובדות:
1. ''תפסתי אותך על חם מספר פעמים בשקרים ופיברוק מידע''.
2. ''... ומצאתי שאתה מעל לכל חקיין כפייתי''.
3. ''... ברור לי שאתה מעל לכל, אדם ניתעב ומרושע, שאינו בוחל בדבר, ..''

העיקר הוא שחוסר היכולת להתמודד עם ביקורת מעבירה אותו מטיעונים ''ענייניים'' לטיעונים אישיותיים לא ענייניים.

זה היה צפוי.
_new_ הוספת תגובה



זה היה צפוי
א.פרקש (יום שישי, 16/06/2006 שעה 7:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התנהגותו של שרון צפויה. הוא החל גבוה מדי, בלי שדאג להציב תימוכין לעמדתו. ואז כשקרסו טיעוניו, הוא נפל למטה בחבטה עזה. המתחיל בעזה גומר בעזה.

כל מה שנותר לו זה לעֳזוֹת בעזוּת עזה.
_new_ הוספת תגובה



זה עוד נמשך
דוד סיון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 8:01)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל מ. שרון: ''... בשם ''הפטריוטיזם והמדינה'' תכופות רואים בזולת - את רכושם הפרטי, ומצדיקים בשם ''המדינה'' כל תעוב, שקר ורמייה. האם הכותב פרקש הוא מוצר מובהק במובן השלילי, שלה? (תגובה 78832)''
_new_ הוספת תגובה



יופי דוד תמשיך. מצאת בן ברית ראוי
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 8:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחבור למען מטרה משותפת. והנה, אתה עוד מלבה זאת, את יצריו והאגו שלו, בהודעתך האחרונה לפרקש, למען מטרתך הלא קדושה. אל תשכח לפעמים להשיב את הלשון המלקלקת באחוריים למקומה.
_new_ הוספת תגובה



מי''ש, מה דעתך
א.פרקש (יום שישי, 16/06/2006 שעה 8:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליסוע קצת לאפריקה תגובה 78840 ואפילו להרוויח קצת?
_new_ הוספת תגובה



יופי מיכאל תמשיך לקשקש
דוד סיון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 12:46)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה העיקרית שלך שאינך יודע להתייחס לביקורת בצורה עניינית. העובדות שעולות כאן בפורום הן אסמכתא יעילה מאד לדברי.

מתי תצליח לסתום את ביב השופכין שמבעבע אצלך?
_new_ הוספת תגובה



הבלים. ביקורת ראויה ואוביקטיבית - תתקל אצלי במלוא שימת הלב.
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 13:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניאוצים אישיים, יתקלו אף הם בתגובה ההולמת.

אתה נוקט בגישה לא ראוייה, ביצרך מצג כאילו ניאוץ אישי והשתלחות אישית (ואין זה משנה אם הניאוץ ירוד בסגנונו, או בלשון רהוטה) הם ביקורת. אין זאת ביקורת בשום מובן סביר. אתה גם יוצר מצג הפוך למציאות בטון צדקתני (שהוא, הטון הוא עיקר הבסיס ל''טעונך'') כאילו איני יודע לקבל ביקורת. דומני שאתה משליך מעצמך, שכן לכל ביקורת כלפיך אתה מציב מייד גישה אישית המגוננת על האגו. מתי תלמד שביקורת עניינית נעשית במישור אוביקטיבי ואינה רלוונטית לאגו שלך או לרכיבי יוקרתך האישית?
_new_ הוספת תגובה



יופי מיכאל
דוד סיון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 14:14)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כבר מזמן לא אובייקטיבי ולא ענייני ביחס לביקורת על דבריך.

אם היית מסוגל להתייחס עניינית לביקורת לא היית עובר להתקפת פרקש על בסיס אישיותי. אני נתתי הסבר מתאים מאד להתנהלותך בדיון (בדיונים רבים). מה עשית עם הביקורת? כלום פשוט הפנית את ההתקפה האישית (הלא עניינית) כלפי.

זה בסדר מר מיכאל מ. שרון; לך מותר כי התנהלות כזאת הופכת אותך לחכם...
_new_ הוספת תגובה



ממש לא.
מיכאל שרון (יום שישי, 16/06/2006 שעה 14:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



היה לשרון ממי לקחת דוגמא
ישראל בר-ניר (שבת, 17/06/2006 שעה 1:13)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאור דבריך הנכוחים החלטתי בזה הרגע
מיכאל שרון (יום שלישי, 20/06/2006 שעה 0:46)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גזענות מרתיחה אותי, כתבתי מאמרים לא מעטים נגדה וחשפתי את שורשיה. בגיל צעיר יותר, במאי 71 היפגנתי עם הפנתרים השחורים, כנגד ניחשול המזרחים. הוכחתי למשל שמחקרים שמצאו ש''בני עדות המזרח'' לא דוחים סיפוקים, הינם הטעייה. וכי הגורם הקריטי כאן הוא רציונליות הורים. דהיינו שגם ילד ממוצא מערבי שהוריו מפעילים כלפיו גישה לא רציונלית וסמכותנית, גם הוא לא ידחה סיפוקים.

לא רק שאין בי שמץ של גזענות במישור האישי, אלא שכל עבודתי כוונה להתמקד באדם הבודד, ולא בקבוצה האתנית. כתבתי אין ספור פעמים, שגישות אתניות המכלילות לגבי קבוצה אתנית שלמה, לא רק שיש כאן פגם מוסרי ומסאב של רצון איון כלפי הזולת, אלה שזה גם לא יעיל. אי אפשר לנבא מהם תכונות הפרט לפי הקבוצה אליה הוא שייך. הדרך היחידה לדעת זאת זה מבדקים ושאלונים אישיים.

עם זאת, במסגרת מאות הנושאים ואלפי הרשימות שהיצבתי, ומכיוון שאיני חשוד בגזענות, בכל ליבי אני ההפך הגמור וגם כתבתי נגדה, ראיתי לעצמי חופש לאמר גם דברים מסוג: אין זה נכון שהעם היהודי כולו הוא טלית שכולה תכלת. לא אנקוט בגישה המכחישה הטוטלית. יש בקרב היהודים גם אחוז מסויים של חלאות אדם מהקשים מסוגם, כשם שיש גם אחוז מסויים של אנשים שנימנים על גדולי הרוח. יצאתי גם במילים בוטות נגד גזענות מזרחית ונאצות שהוטלו כאן תקופה ממושכת כלפי יהודים ממוצא מערבי, והראיתי שאם להשמיץ, גם המזרחים (כלפיהם נקטתי במכוון ובהתרסה בכינוי פרענקים'') - אפשר, אם הולכים על האשמות אתניות כוללות, למצוא בקרבם תופעות של גסות נפש וכד'.

אילו הייתה בי גזענות כלשהי, כשם שיש בארצנו לרבים - ישראל היא אחת המדינות הגזעניות בעולם - האם הייתי כותב את הדברים הבאים?

מזה שנים, יש אנשים שמשקיעים מאמץ בקור רוח, נחישות, ותוך חוסר מעצורים בשקריהם, למצוא בי דבר דופי. מדובר במאמצים בלתי נילאים של הכפשה, המלווים אותי שנים רבות. הנה כאן, במאמר יפה שלי, ונוכח חומר יפה נוסף, טרח פרקש לשרבב חומר מנאץ, שאין לו כלל קשר לדברים שכתבתי. סיבת הדבר היא ניכוס על ידי מערכת כלשהי של פיתוחים בתחומי במשך שנים רבות, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ויותר, והחלקה ושימון של המעשה הניתעב הזה, שאין שני לו, על ידי ניסיונות בלתי נילאים, בנוסח פרשת מעשה הנבלה המחריד של ''כרם נבות'' על ידי אחאב ואיזבל, הן להדביק לי דימויים מכוערים ככל שמכוער יכול להיות מכוער, והן לחלץ מפי דיבוב מרשיע באמצעות הסערת רוחי על ידי פרובוקציות קשות חוזרות ונישנות, ולהוציאני מגידרי אף על פי שאני אדם מתון.

כעומק ההכפשה - וכאן מדביקים לי את הנאצה הקשה ביותר שיכולה להיות קיימת בכלל במדינת ישראל, ארצה של שארית הפליטה - שמים בפי טקסטים נאציים - כעומק ההכפשה, כך עומק הנכוס וערך הדברים שנחמסו ממני.

הטקסט שלי שמופיע כרשימה בשולי המאמר שבקישור

2005 / 12 / 26
שם המגיב/ה: מיכאל שרון:
משא שמעון בוסקילה
(בתשובה לכותבת ששאלה אותי כיצד אני כותב בתקיפות ומקלל כפרימיטיבי - ''מעניין מה אמא שלך לימדה אותך'')

את מה שאמא שלי לימדה אותי, לא תלמדי לעולם. אימי, רחל, עליה השלום, היתה כל ימיה אשה טובה. כן, טובה. מה שאצלכם, אשכנזים צבועים וערמומיים המקבלים משכורת עם תוספות גדולות מהצד ומתחת לשולחן, חיים ברמת חיים של 35 אלף ומצהירים על משכורת נטו של 10 , אצלכם טוב זה פרימיטיבי. ורשעות סמוייה וגלוייה וערמומיות, המסוות עצמן במילות רמאות של רצון טוב, מנשבות מכתיבתכם ומכל מעלליכם, שהרי זה ''מתוחכם''. ואתן מוצאות מילות לעג וביטול לאמר לגבריכם הנוכליים והנוורוטים גם על הטובים שבנו.

כן, רבים מכם נוורוטים ובעלי חשיבה חד מימדית, שהרי רדפו אתכם באירופה 1800 שנה והפכו אתכם, רבים מכם, לחולים בנפשכם ודפוקים באופן מוחי, בעלי חשיבה הנעולה רק על כוון אחד. וסיגלתם לעצמכם שם, היכן שביזו אתכם מאות שנים, כישורי השרדות נוכליים, האוכלים כאן כל חלקה טובה.

אנחנו, ברוך השם, הערבים כל השנים היו ידידינו, למרות שהתעמולה שלכם אומרת שגם אותנו רדפו כמוכם. לא הישמידו מאיתנו 6 מיליון, ובתקופת תור הזהב של האיסלאם, וגם לאחר מכן, בעירק, סוריה, טורקייה ומרוקו היינו אהובים ומכובדים בניגוד לכם. כאן הפכתם את בנותינו לזונות ופרחות, התזתם עלינו ד.ד.ט. וראיתם בנו פרימיטיביים. זאת אף שלא היינו נוורוטים כמותכם, שכן לא נירדפנו, ואנו בריאים בנפשנו, וכישורינו המוחיים עולים על שלכם, שכן איננו נוורוטים. אף כשבאנו לארץ המובטחת, הסתכלתם על בגדינו וגינונינו, ולא חדרתם למוחינו, אלא הדבקתם לנו פרימיטיביות. כן, מאז הפכתם את חלקנו לנוכלים, כמוכם, שכן זו הדרך היחידה להשיג מעמד היכן שהשתלטתם על כל העמדות בעלות המשמעות. את מה שזרעתם, חלאות, גם תקצרו, עד כלות.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה שולח כל הודעה עשר פעמים?
צדק (יום שלישי, 20/06/2006 שעה 1:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו עוד אובססיה?
זה נראה כמו התקפה של האקרים.

מספיק פעם אחת כדי שכולנו נראה אותה.
אחת ודי !!
_new_ הוספת תגובה



תתחצף
מיכאל שרון (יום שלישי, 20/06/2006 שעה 1:45)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה מקשקש? מי שמך?
סתם אחד (יום שלישי, 20/06/2006 שעה 8:39)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי ההודעות שלך חוזרות על עצמן כל
הזמן. מי אתה שתתלונן על אחרים?

אולי האובססיה שלך שונה קצת
אבל לנו כבר נמאס ממנה..
_new_ הוספת תגובה



כי קשה לו לענות לעניין
א.פרקש (יום שלישי, 20/06/2006 שעה 13:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי קשה לו לענות לעניין.
_new_ הוספת תגובה



כי קשה לו לענות לעניין
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 20/06/2006 שעה 21:39)
בתשובה לא.פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש אחוות כסילים.
_new_ הוספת תגובה



יופי נחמה !
א. פרקש (יום רביעי, 21/06/2006 שעה 5:53)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יופי נחמה !
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 21/06/2006 שעה 21:29)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחמד להִוַכַח שלמרות הכל לא אבדת את חוש ההומור.
_new_ הוספת תגובה



מידתיות: ''השבת מלחמה שערה'' או פשעי מלחמה?
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 4:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעתם על הביטוי ''מידתיות''? שמעתם על כך שלפי המשפט הבינ''ל אין לנו כלל זכות לשבת בשטח כבוש? הקהילייה הבינ''ל אינה רואה התנגדות כבוש לכובש כבלתי לגיטימית. שאם לא כן, הרי להבדיל (בכ''ז) ההתנגדות לכיבוש הנאצי של המחתרת היוונית, המחתרת הפולנית, המחתרת הצרפתית וההולנדית, או המחתרת האלג'ירית-מוסלמית לכובש הצרפתי, אף היא היתה נחשבת ללא לגיטימית, ולא כך הדבר. אנו יושבים בשיטחם, ולא ההיפך. העולם נושא דברים רבים בעצימת עין, בגלל זכר השואה.

אך ''לגיטימיות''? האם תצדיקו גם את מדיניות היידריך מפקד הס.ס. (שוב, להבדיל) של הוצאה להורג של 200 אזרחים יוגוסלבים כתגובה לחיסול חייל גרמני על ידי לוחמי הגרילה היוגוסלבים? האם תצדיקו את ארועי ליל הבדולח בגרמנייה, כ''תגובה'' לרצח דיפלומט גרמני בשגרירות בפאריס בידי הרשל גרינשפאן?

ואגב, עליכם להבין שאותה חוסר מידתיות עצמה, התבטאה גם בעמונה (פעולה שגונתה גם על ידי אירגון ''בצלם'').

ניתן אולי לראות בהפצצת דרזדן עניין מידתי במידה כזו או אחרת, שהרי הנאצים ביצעו רצח עמים, ופלשו לטריטוריות אחרות, וכבשו שיטחי ענק, תוך ביצוע פשעים כבדים נגד האנושות.

אך, מה יכול ''להסביר'' את חוסר הפרופורציה הזועק לשמים, ובכלל, את המגמה לרצח אזרחים? וזאת בידי מדינה עשירה יחסית ומפותחת, שיש לה אמצעי הרג משוכללים וחדישים ובכמות רבה, כולל ארסנל גרעיני ענק, מול אזרחים חסרי מגן, שהעולם רואה בפעולות הגרילה של עמם העני, היושב במחנות פליטים (בעוד המדינה הגרעינית יושבת על אדמתם), התנגדות עם נשק עלוב ולא מדוייק לכיבוש ונישול? העובדה הפשוטה היא כי מפקדים בכירים בצה''ל מבוקשים כיום באירופה על פשעי מלחמה. הקהל הישראלי, מסומם התקשורת הצדקתנית, שואל בהשתאות -''אבוי, מדוע''? בטח סתם אנטישמים''. אבל כאן יש לכם הזדמנות לא רעה, מבעד לחומת הצדקתנות ההרמטית, לראות גם את הצד השני של המטבע.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שאתה צודק
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 4:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ההתנגדות לכיבוש הנאצי של המחתרת היוונית, המחתרת הפולנית, המחתרת הצרפתית וההולנדית, או המחתרת האלג'ירית-מוסלמית לכובש הצרפתי, אף היא היתה נחשבת ללא לגיטימית''
מאחר והיוונים, הפולנים, הצרפתים וההולנדים, כולם ביחד וכל אחד לחוד התקיפו את גרמניה מתוך כוונה להשמיד אותה, הרי שהגרמנים היו הצד הצודק וההתנגדות לכיבוש הגרמני היתה בהחלט בלתי לגיטימית.
_new_ הוספת תגובה



בר ניר, עליך לעכל זאת: מדובר הפעם בפשעי מלחמה בדם קר.
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 7:18)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האם כוונתך לדמם של הקורבנות היהודיים?
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 16:48)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאני הייתי צעיר רווחה הסיסמא השמאלנית ש''הדם היהודי הוא השמן על גלגלי המהפכה'' שאמורה היתה להביא גאולה לעולם.

אז היה מדובר בסוציאליזם, והיום זה הפאשיזם האיסלאמי (שזוכה לתמיכת השמאל הנאור).

''שמן הסיכה'' לא השתנה.
_new_ הוספת תגובה



יובל, מדובר הפעם בפשעי מלחמה בדם קר
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 7:19)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תקראו את התגובות שכתבו לו
סתם אחד (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 20:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תביא בבקשה הוכחות לכל טענותיך לעיל
סתם אחד (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ימות המשיח הגיעו
שמעון מנדס (יום שני, 12/06/2006 שעה 23:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על המאמר אין מה לומר, כי כל המוסיף גורע. אבל מה שמפליא שגדעון ספירו לא תוקף באופן אישי אף אחד. אכן ימות המשיח הגיעו.
_new_ הוספת תגובה



מי יחסל את המחסל?
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 7:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

At the US War College, a General is a guest lecturer and tells the class of officers,
that the session will focus on potential problems and the resulting strategies.
One of the officers in the class begins by asking the first question:
''Will we have to fight in a World War Three, Sir?''
''Yes, gentlemen, it looks like you will,'' answers the General.
''And who will be our enemy, General?'' another officer asks.
''The likelihood is that it will be China.''
The class is attentive, and finally one officer asks,
''But General, we are 250 million people and they are about 1.5 billion.
How can we possibly win?''
''Well,'' replies the General, ''Think about it,
In modern war, it is not the quantity, but the quality that is the key.
Look at the Middle East, 5 million Jews have been fighting against 50 million Arabs,
and the Jews have been victorious every time.''
''But sir,'' asks the inquisitive officer, ''do we have enough Jews?
_new_ הוספת תגובה



רבותי, עכלו זאת
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 7:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר הפעם בפשעי מלחמה בדם קר. רצח אזרחים יזום, מכוון, ובדם קר, מצד מדינה מודרנית.
_new_ הוספת תגובה



וצילומים מפשעי המלחמה שהתבצעו אתמול
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 13:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה מתבלבל מי''ש
א. פרקש (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 19:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהי מלחמה ישראלית קרה בפשעי הדם של הפלסטינים.... ותחשוב על זה מי''ש!!!
_new_ הוספת תגובה



פרץ, טבח עזה: לא לוקחים אחריות. זו העוצמה שלנו...
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 16:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרץ מעל בימת הכנסת: אני איש של שלום אבל קיימות גם תוכניות מגירה נגד ארגוני הטרור

מאת אילת אטיאס

ירושלים 14 (עתי''ם) - שר הביטחון עמיר פרץ, נאם ביום ד' מעל בימת הנאומים במליאת הכנסת ואמר כי ''אם ארגוני הטרור ימשיכו לפעול, לנו יש כבר תוכנית מגירה מוכנה''. פרץ השיב לביקורת שהוטחה בו, כי הוא מחריף את העימות שמתקיים בין ישראל לבין הרשות הפלשתינית, ואמר כי הוא איש שלום רודף שלום. יחד עם זאת אמר, כי קיים תוקף מוסרי להוראה של שר הביטחון על שמירת ביטחונם של אזרחי ישראל.

''אנחנו נתנו את אותם 48 שעות כחלון הזדמנויות לכל המעורבים באלימות הזאת ואני מציע לכולם: די לאלימות, כי אנחנו לא נסכים שהאלימות תפגע באזרחי ישראל'', אמר.
שר הביטחון פרץ התייחס בדבריו לממצאי ועדת החקירה בעניין הריגתם של 7 בני המשפחה הפלשתינית בחוף עזה, שמצאה כי לא צה''ל היה מעורב בהרג אלא גרם לו פיצוץ מטען שהוטמן ככל הנראה ע''י אנשי חמאס או פלג פלשתיני אחר.

''אין ספק שהאירוע שאירע ביום שישי בחוף הים הוא לא אירוע כתוצאה מפעולה צבאית ישראלית. אין ספק. אין לנו יכולת לומר מה גרם לאירוע, דבר אחד בטוח: שני המרכיבים: לוחות הזמנים ואופי הרסיס (הוצא מגופם של הפצועים) מוכיחים מעל לכל ספק שהכוחות שפעלו באותה עת הם לא אלה שגרמו לפיצוץ.

''אני מקווה שבתוך מספר ימים נצליח גם להוכיח מה גרם לפיצוץ ונשלים את התמונה כולה, אבל העובדה שאנחנו הצטערנו על אבדן חיי אדם לא היתה בה שום נימה של לקיחת אחריות.

*******************************
ואני אומר שוב, גם כשכוחות צה''ל מעורבים, אין לנו שום סיבה להתנצל על כך שאנו מצטערים על מותם של חפים מפשע, אין לנו שום סיבה להתנצל על כך שאנחנו מושיטים עזרה, שום סיבה. זה חלק מהעוצמה של המדינה שלנו, זה חלק מהעוצמה של העם שלנו..'', אמר השר בהשיבו לביקורת שהושמעה כלפיו, כי מיהר להתנצל ובכך ליצור את הרושם כי ישראל אחראית ישירה להרג.

על עיר מגוריו שדרות, שסופגת את מירב מטחי הרקטות שנורות מרצועת עזה אמר השר, כי ''..יש חובה אחת לכנסת ולמדינה כולה. אני חושב שאנחנו מוכרחים להעמיד לרשות ישובי עוטף עזה ובוודאי לרשות שדרות את כל האמצעים, כדי שהם ירגישו שאכן לא משחקים, לא בשיקולים כספיים ולא בשיקולים תקציביים. אלה החלטות שצריכות להיות עם הרבה מאוד אופק - גם אופק ליצור תשתית חברתית, גם אופק ליצור תשתית כלכלית באזור הזה ובוודאי להשקיע באופן מיידי במיגון הנדרש.

''משרד הבטחון לפי הוראה שלי הקים חפ''ק (חולית פיקוד קדמית) בשדרות, מינהלת שלמה שאמורה לעשות הכל בתיאום עם העיריה ועם כל הגורמים, כדי לסיים את תוכניות המיגון שהוכנו כבר הרבה מאוד זמן.

''אני מקווה שנעבור מהר מאוד לא רק לשלב של מיגון גני ילדים אלא גם לשלב של מיגון בתי ספר, שבכל מקרה ובכל תנאי בתי הספר יוכלו להמשיך לפעול'', אמר.

השר פנה לבני עירו ואמר, ''אני פונה לחברים שלי, אני מקווה להגיע אליהם היום, לומר להם, (לפנות אליהם) בשם הכנסת להפסיק את שביתת הרעב. כולנו חזית אחת. נכון שאסור לנו להשלים עם מצב שהעורף בישראל יהפוך לחזית, אבל בכל מקרה כולנו חזית אחת וצריכים להתייצב יחד מול התקופה הקשה הזאת. ..אני אומר לכם, אנחנו נחזיר את השקט לשדרות, אני מקווה שהאירועים האלה פותחים גם אופק מדיני שיביא גם להסדר כולל'', אמר השר במליאת הכנסת. (עתי''ם)
_new_ הוספת תגובה



פרץ, טבח עזה
א. פרקש (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 19:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרץ לא טבח, פרץ הוא שר הבטחון של מדינת ישראל ואם זכור לך, אנחנו במלחמה עם הפלסטינים ועליו להגן על אזרחי ישראל, שהם היעד הפלסטיני של המלחמה הזאת.

פרץ בינתיים מתנהג נכון אם כי אני שומע שמבפנים הוא רוצה לרסן מעט את צה''ל בימים הקרובים כדי לשדר לפלסטינים שכדאי להם להירגע. לדעתי זו טעות כי אנחנו יכולים לאבד את המומנטום במלחמה בפשע הטרור. הפלסטינים ינצלו את השקט המדומה כדי להתארגן ולהערך למתקפת טרור חדשה. הבעיה שלנו ושל הפלסטינים שאנחנו נוהגים בהם כך מקדמא דכיבוש. אם רק היינו מספיק חכמים ויודעים את נפש הערבי, כבר מזמן היינו כופים עליהם הסדר כזה או אחר, תחת הסכמה שבלית ברירה מבחינתם. אבל אנחנו לב זהב, רגיש וכואב שנעצר כל אימת שהפלסטינים משחקים את עצמם כקורבן נגזל שרוצה רק חופש מכיבוש. שטטטטטויות, כמו שכותב עמיש. כיבוש 67 לא מעניין אותם. מה שמעניין אותם זה כיבוש 1949. ועד שלא תוותר על הכיבוש הזה, גם ביתך בעוטף ת''א, גבעתיים-רמתיים, יהיה תחת מתקפת השחרור של ''לוחמי החופש'' שכה שיכנעו אותך בקסאמם.
_new_ הוספת תגובה



חשוב! מחיר טפטופי ההרג ושאלת ההכרעה הכללית. סיכום חשוב
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 0:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) שאלה בסיסית כאן היא שאלת ההכרעה. שהרי ברור, שהרג כמה אזרחים כל פעם, כאשר יש שם פיצוץ אוכלוסייה, לא רק שלא ירתיע אותם, אלא יגביר את זעם רצון הלחימה שלהם, ויסחף לטרור עוד ועוד, אוכלוסיות שלמות. הדבר הזה גם יגביר את סולידריות ארצות ערב עם הטרור, יביא להזרמת כסף ואמל''ח לשם. ואנו ניתקשה להפעיל לחץ מדיני נגדי לעצור את זרימת האמל''ח והכספים ממדינות רבות לטרור, שהרי תמונות הילדות והתינוקות הרצוחים יתנוססו בוקר בוקר בעיתון ובחדשות הטלויזיה בעולם.

2) הדבר יגביר גם את הסאוב הפנימי ואווירת סדום בישראל למימדי ענק שטרם ידענו עד כה.

שהרי, גבור הטרור עם התעצמות המשאבים שיוזרמו אליו, יביאו את ממשלת אולמרט להטיל אימה עם מצג רוח פטריוטית מלאת שגב המדבירה מחשבה יוצרת ויוזמת. בשם האוירה הפטריוטית שתגבר עקב מצוקת גבור הטרור, יסיח ממשל אולמרט ובכירי הממשל את דעת הציבור מהעלאות מחירים ענקיות ושאר מעשי שחיתות ופשיעה כלכלית שיגברו מאד (כך למשל, כל פעם שהיה ארוע מושך תשומת לב לאומית, כגון עקירת גוש קטיף, ניצלו התעשיינים והקימעונאים הגדולים את הסחת שימת הלב והיגניבו לנו עליות מחירים, וכתבתי על כך).

3) והרי אנו גם יודעים, כל פעם שמבוצעים מעשי פשע או פשעים נגד האנושות, מצוקת המלחמה גוברת עקב הפשעים, או אז עולה ברמה קולם של האנשים הירודים, צרי המוחין, הלא יעילים והלוא יוצלחים, שזו שעתם הגדולה לתפוס טרמפ, ולעלות על גלי מצגי פטריוטיזם ושילהוב ההמון. תגבר מאידך בריחת המוחות המבריקים, היוצרים והיוזמים ואנשי המדע מישראל, שכן יחושו בחנק ובסאוב הסוגרים עליהם.

4) עקב בריחת המוחות, עליית הלא יוצלחים לצמרת, הסאוב והפשיעה הכלכלית, עקב כל אלה גם תצטמק כלכלת ישראל. בפרט שכספי סיוע והשקעות חוץ יחדלו להגיע, שכן מי רוצה להתעסק ולעזור או לבנות על מדינת פושעי מלחמה השקועה בטרור, פשע ושחיתות עד עומק צווארה?

ובכן, רצח בטיפטופים (רצח בערבון מוגבל) לא יכריע, אלא יגביר את כל הרעות למימדי שיא.

5) השאלה היא אכן שאלת ההכרעה. כתבתי פעם, שבעתיד, יהיו אוכלוסיות צפופות שיעסקו בביזה וסחיטה של אוכלוסיות יצרניות. מדובר כאן בשני אוריינטציות השרדותיות - יצור מול בזיזה (ראה קישור למטה) ויתכן שלא יהיה מנוס, כתבתי, אלא לפתח מיני-פצצות גרעין לדילול אוכלוסיות בעייתיות. רבים ומתחסדים היתקיפו אותי על דברי, אך מעניין שבאותו זמן בערך, כמה ימים אחר שכתבתי את דברי, בסביבות יוני 2001, התפרסמו אמנם ידיעות בעיתונות חוץ על כך שארה''ב החלה במאמצי פיתוח של מיני-פצצות גרעין.

6) האם יש כאן סתירה עם גישתי המתריעה כנגד פשעי מלחמה? שוב עולה שאלת המידתיות. יש מצבים שאין מנוס. האם הירושימה היתה פשע מלחמה? כן ולא. כאשר הרעה מונעת גדולה ממנה.

_____

ראה החלק השני (למטה) של מאמרי: הבנת מהותו של הטרור הערבי - וקישורים לשני רשימותי אודות 2 אסטרטגיות ההשרדות הבסיסיות
_new_ הוספת תגובה



הבהרה לאלה שחלקו על דברי: גישתי הכוללת
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 1:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראו את מכלול דברי בנושא, ותבינו שהמחלוקת בינינו לא כל כך גדולה. איני חולק על כך שתפקידה החשוב ביותר של המדינה הוא לספק ביטחון לאזרחיה - הן בטחון פנימי (בפני פשע ואלימות) והן ביטחון חיצוני מפני האויב (וכתבתי זאת במאמרי פעמים רבות מזה שנים). בתגובתי למטה ושאר תגובותי תוכלו לראות שאני חולק רק (פרט לשאלה המוסרית, הכרוכה כמובן גם בסאוב הפנימי) על התפיסה שהרג אזרחים ערבים יביא להפסקת או מזעור הטרור.

אני סבור בדיוק ההפך, הרי יש אצלם התפוצצות אוכלוסיה, וביצוע פשעים של הרג ילדות ותינוקות יביא רק להגברת הטרור (בעיראק בכל פיגוע תופת יש עשרות הרוגים. בינתיים לא הגענו אף לחלק קטן מזה, ברוך השם), להגברת התמיכה הבינ''ל והבין-ערבית בטרור, לבידודה של ישראל בעולם ולהפסקת סיוע החוץ וההשקעות הזרות, להגברת הזרמת אמצעי הלחימה והכספים לטרוריסטים, ולהוקעתה של ישראל כמצורעת, תוך לחצים קשים לחזור מייד לגבולות 67 עד המילימטר האחרון, ולבצע את ''זכות השיבה''.
_new_ הוספת תגובה



הבהרה לאלה שחלקו על דברי: גישתי הכוללת
לוי (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 7:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באמת הבדל קטן .
ארץ ישראל שייכת לעם ישראל לכן התישבות יהודית בכל חלק מארץ ישראל אינה כיבוש .
הדעות והרעיונות של כל מיני גויים תחת שמות שונים הצהרות וחוקים בין לאומיים לא מרשימים אותי ואינם משמשים בסיס ללנתוחים מוסריים . לכל היותר זו טקטיקה הסברתית אבל לא על חשבון זכויות עם ישראל לארצו .
אם פושע כל שהוא מנסה לגרש אותי מביתי זכותי המלאה היא לגרש ולחסל אותו .
אם אותו פושע משתמש בנשים ילדים ואזרחים כמגן לפעילותו במקום בשקי חול זו אינה סיבה להכנע לו .
אני מציע להתיחס בחשדנות למידע עיתונאי ועוד יותר בספקנות לכל מיני פרשנויות והערכות של עיתונאים המשרתים את אדוניהם בנאמנות . כלומר את עגל הזהב . כסף כסף כסף ......
_new_ הוספת תגובה



הבהרה לאלה שחלקו על דברי: גישתי הכוללת
א.פרקש (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 8:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי תופס ש''הרג אזרחים ערבים יביא להפסקת או מזעור הטרור''? רק אתה ודומים לך.

צה''ל לא תוקף אזרחים, הוא תוקף פושעים. לשמחתנו בהצלחה הולכת וגוברת. למה פושעים? כי המחבלים האלה מתחככים בכוונה תחילה באזרחים מתוך הנחה שב'עזרתם' הם יהיו מוגנים ויוכלו לפגוע באזרחים ישראלים. ולמדינה אסור לתת לזה לקרות.
_new_ הוספת תגובה



הבהרה לאלה שחלקו על דברי: גישתי הכוללת
soria (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 16:02)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרון לפני עומד המשפט ''הבא להרגך השכם והרגהו '' דין רקטה אחת פה ושם בעיני כדין פגז בחולות עזה ! בשני המיקרים התוצאות :- הרג מוות-. לרקטות בתיפזורת יש פאן נוסך ,לחץ נפשי כמעין טוטו טילים . הטוב בנחשים רצץ גולגלתו ,אזי ראשי החמס והגיהד כנחשים ארסיים,מה שאצלנו נחשב הבלגה אצלם נחשב ניצחון - אויב זה שנים בעיני נחשב כטיפש כי והיה חכם היה חושב על דרכי שלום ועם טיפש אסור להיתווכח ...שר הבטחון חובתו לעם ראשית בהגנתו. כשהשור נופל כל אחד רץ עם הסכין כך נהרו כולם להיתנהג כבמקרה החוף .מענין היכן הם כל יפי הנפש שנים כשנהרגים סבתות ונכדים בפיצוצים בת''א באטובוסים ועוד...מדוע הם לא רצים עם הסכין? בעיני פיצוץ באוטובוס בדיוק כבחוף עזה בשני המיקרים האנשים חסרי אונים . אזי יללות : מסכנים ,נאצים ושאר נאצות משמאל ומימין.הבל הבלים והם יורים ועוד ימשיכו ואנחנו נפלסף סוריא
_new_ הוספת תגובה



דבריך משכנעים ואמיתיים
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 20:21)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכוללות נקודות חשובות, כמו עניין החרדה הקשורה בטוטו הטילים. ואמנם, הקסאמים גורמים לניפגעי חרדה. טרור כזה בכלל, עיקרו חרדה רבה ואי וודאות, שכן אין לדעת מאיפוא יגיח בפעם הבאה. הערתך בעניין השור הנופל נכונה וכואבת, אך היה זה באמת מקרה מזעזע. אם הטבח בוצע בכוונה תחילה (חלילה) על ידי הצבא בהוראת המנהיגים, אם יש כאן מדיניות חדשה של פגיעה מכוונת באזרחים, איני רוצה שיעשו זוועות כאלה בשמי. וזה גם גורם לישראל נזק בעולם, ומקלקל ומסאב את החברה הישראלית.
_new_ הוספת תגובה



דבריך לא משכנעים ולא אמיתיים
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 22:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרון, עשה טובה לך ולעם ישראל ובחר לך את אחד מרוחות השמיים וטוס לשם.

נסיעה טובה עם כרטיס בכוון אחד.
_new_ הוספת תגובה



דבריך משכנעים ואמיתיים
soria (יום שישי, 16/06/2006 שעה 10:06)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום בשנית מר שרון ! בגולה האמרקאית ראשית מחשבה עירק ו2500 חילים אמרקאים שנפלו על אדמת עירק . אירופה מלקקת את פצעי ופשעי בוסניה עם סינדרום האג שלדעתי שם טוחנים רחיים שטוחות באויר, כשבדלת המועמד התורן טילור בעיקבות מות הפלאים של הנשיא היוגוסלבי.בקנדה עומדים לדין 17 טרוריסטים מוסלמים שחפצו בראושו של הנשיא כן רצו להוריד לו את הראש ובתיכתוב לקנדה לצאת מאפגניסטאן . רוסיה שותקת בחצי פה יש לה צצנים ואחד משוגע איראני בגבול וכאב תבוסת אפגניסטן . בקיצור כולם עיפים מהערבים והפלשתנאים .כשהמונדיאל ועונת ההורקנים יותר מענינים את הציבור.ההלקהה העצמית ביסורי המצפון קיימת אך ורק אצל הישראלים גם אני לא הייתי מוכנה להפוך צבא מסודר לצבא רצחני .אך יחד עם זאת, התנאים בשטח שינו את תכתיבי הלוחמה ולצערי אותו אויב טיפש הפך ליותר לאומני והעולם יודע זאת - לדעתי הכיבוש ועל כך עוד אני במחלוקת לגבי הכיבוש ומהותו_ אינו מהווה יותר צידוק אצל הפלשתנאי המצוי כפי שהפנטיות הדתית והפנטזיות משחקות אצלו בגדול המסר ברחוב הוא האחר המערב הוא האויב .. גל הלוחמה חוזר בתדרים שווים לפי זמנים משתנים כך שלדעתי אין הבדל מ-‏48 להיום רק באמצעים יותר מכאיבים ,פעם ב-‏48 היה דיר יאסין והיום פגז בחולות עזה ולמול רצח חפים מפשע בישראל עד היום אני מזועזעת מרצח הנערים והנערות בדיסקוטק ליד הדולפינריום בת'א או מילדי מעלות או נפלאות מרצחי פלשתין ברצח נהריה אזי הכאב הוא אחד .והמענין שמעולם לא ניתקלתי בפלשתנאי שידבר סררה במרצחיו לוחמיו או מעשיו של אחר כנגדנו??? כפי שאנו ... שבת שלום סוריא
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי