פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מלחמה חד-צדדית
אורי אבנרי (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 4:35)


מלחמה חד-צדדית

אורי אבנרי



זהו. מחר ייגמר המונדיאל. נוכל לברך את המנצחים ולהגיד להם ARRIVEDERCI או AU REVOIR, בהתאם לתוצאה.

עכשיו יכול הציבור לחזור לעניינים פחות חשובים, כמו ההרג וההרס היומיים, החייל השבוי, שיגור הקסאמים ושאר הרכיבים של הפלישה שלנו לעזה.

כבר הגדרת המבצע מעוררת שאלה.

אלוף פיקוד הדרום, יואב גלנט, וכל כלי-התקשורת הישראליים מדברים על ''מלחמה''. האומנם?

''מלחמה'' היא מצב המוגדר בחוק הבינלאומי. היא מתנהלת בין אויבים, המחויבים לכבד כללים בסיסיים.

אבל ממשלת ישראל טוענת שמולה לא עומד כלל אויב, אלא רק ''מחבלים'', ''פושעים'' ו''כנופיות''. ולאלה, כמובן, אין שום זכויות.

במלחמה יש ''שבויי מלחמה''. מעמדם מוגדר. זה חל על רב-טוראי גלעד שליט, שנפל בשבי האויב, וגם על הלוחמים הפלסטינים, הנופלים בשבי הישראלי. אבל ממשלת ישראל מגדירה את גלעד שליט כ''חטוף'', ואת השבויים הפלסטיניים כפושעים פליליים.

נראה שהמוח הישראלי המציא פטנט חדש. אחרי ההתנתקות החד-צדדית והשלום החד-צדדי, באה עכשיו המלחמה החד-צדדית. מלחמה שבה צד אחד (החזק) נהנה מכל הזכויות של צד לוחם, ואילו הצד השני (החלש) אינו נהנה מזכות כלשהי.

למלחמה צריכה להיות מטרה. מהי מטרת המלחמה הזאת?

כמו הפלישה של ג'ורג' בוש לעיראק, כך הפלישה של אהוד אולמרט לעזה: המטרה משתנה מיום ליום.

זה התחיל כמבצע לשחרור רב-טוראי גלעד שליט. איך משחררים חייל שנשבה על-ידי ארגוני מחתרת, ושמקום הימצאו אינו ידוע? איך משחררים אותו בכוח, מבלי לסכן את חייו?

לצבא יש פיתרון - אותו פיתרון שיש לו לכל סוגיה ולכל קושיה: הפעלת כוח מאסיבי. אם רק נכבוש, נכתוש, נהרוג ונהרוס עוד ועוד, יגיע הרגע שהציבור הפלסטיני לא יוכל עוד לעמוד בסבל וידרוש מארגוני המחתרת לשחרר את החייל השבוי. בלי תנאי.

אפשר לקרוא לזה ''עיקרון האריס''. במלחמת-העולם השנייה הבטיח מרשל-האוויר הבריטי ארתור האריס (''האריס המפציץ'') למוטט את גרמניה על-ידי הפיכת עריה לעיי-חרבות. הגרמנים קראו לזה ''התקפות-טרור''. באחת מהן הוחרבה עד היסוד העיר דרזדן, אחת הגדולות והמפוארות בגרמניה. בתבערת-הענק נשרפו חיים בין 35,000 ל-‏100,000 אזרחים (אי-אפשר היה לספור את הגוויות). אבל בניגוד גמור להבטחות האריס, המוראל הגרמני לא קרס, אלא להפך. גרמניה נכנעה רק אחרי שנכבש הבית הגרמני האחרון.

גם הציבור הפלסטיני לא מתמוטט, למרות מצבו הנורא. הוא תובע כמעט פה-אחד שהחייל לא ישוחרר אלא תמורת שחרור ''שבוי-המלחמה הפלסטיניים''.

אז במקום שחרור החייל נולדה מטרה חדשה: לשים קץ לשיגור הקסאמים.

לכאורה זה פשוט: כובשים את כל השטחים שמהם אפשר לשגר קסאמים לעבר שדרות ואשקלון. אבל זוהי עבודת סיזיפוס. יתכן שהמבצע מצמצם זמנית את היכולת לשגר את הטילים. אך גם מפקדי המבצע מודים ששיגור הקסאמים יתחדשו, וביתר שאת, ברגע שהצבא ייסוג. אין כמעט איש המציע להישאר שם לאורך ימים. הציבור הישראלי, למוד הניסיון, פשוט אינו מוכן לשקוע עוד פעם ''בבוץ של עזה''.

שר-השיכון שיטרית טוען שיש לו תרופה: לחזור לעזה ''אפילו אלף פעמים''. שר-הביטחון פרץ מדבר על ''מחיר כבד שייגבה מהפלסטינים'' - מחיר כל-כך נורא שהפלסטינים עצמם יסלקו את משגרי הקסאמים. זוהי דעת הרמטכ''ל. במקום ''האריס המפציץ'' בא ''חלוץ ההורס''. ולא במקרה - שניהם גדלו בחיל-האוויר.

אז איזו מטרה נותרה? רק אחת: למוטט את הממשלה הפלסטינית. ע''ע ''עיקרון האריס''.

כמו כל אירוע במהלך 120 שנות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, גם זה נצרב בתודעת שני העמים בצורה שונה מאוד.

בעיני רוב הישראלים, זהו עוד קרב במערכה האינסופית נגד ''הטרור הפלסטיני''. שוב נאלצים חיילינו האמיצים לעמוד מול הרוצחים הפלסטינים השפלים, המבקשים לזרוק אותנו לים. שוב אנחנו נתונים במלחמת ''אין ברירה''. כאימרתו המפורסמת של יצחק שמיר: ''הערבים הם אותם הערבים והים הוא אותו הים.''

בעיני הצד השני, זוהי עמידה הירואית של מיטב בני העם הפלסטיני נגד אויב שפל ואכזר, העולה עליהם בכוחו פי אלף. אחד הצבאות הגדולים ביותר בעולם, המצויד בטכנולוגיה הכי עדכנית, עומד מול קומץ לוחמים בלתי-מאומנים, בעלי נשק פרימיטיבי. מטוסי-קרב, מסוקים, טנקים כבדים, תותחים, ספינות-טילים, דחפורים משוריינים וציוד-ראייה ההופך לילה ליום - כל אלה נגד כמה קלצ'ניקובים ואר-פי-ג'י. מצדה פלסטינית.

המאבק בין הארגונים הפלסטיניים הולך ונמוג. הם מתאחדים מול האויב המשותף. ערב המבצע כבר הושג בין אבו-מאזן ואיסמעאיל הניה הסכם על קבלת ''מסמך האסירים'', המכיר למעשה בישראל בגבולות הקו הירוק. עכשיו, בלהט הקרב, רוצים גם אנשי פת''ח להצטרף ללוחמי החמאס במאבק נגד הפולש, ושרידי ההשפעה של אבו-מאזן הולכים ודועכים. עוד מעט יבכו אצלנו כמו אותו נער שהרג את הוריו: רחמו עלי, הרי יתום אני!

אם תגשים ממשלת ישראל את איומיה הפומביים ותוציא להורג את ראש-הממשלה הפלסטיני ושריו, חמאס רק יתחזק עוד יותר. במקום השאהידים יבואו מנהיגים חדשים מבין שורות הלוחמים, והציבור הפלסטיני יתלכד סביבם.

יתכן מאד שאצלנו יקרה דווקא ההיפך: שהמבצע יפגע בממשלה שיזמה אותו. הזרקור האכזרי של המשבר מטיל עליה אור חזק - והאור הזה אינו מחמיא לה. נראה שאין בה ולוא אדם אחד שאיננו עסקן אפור.

אהוד אולמרט מדבר את עצמו לדעת. הברברת הבלתי-פוסקת שלו מתחילה לעצבן - מה גם שאין בה דבר מלבד הסיסמאות השדופות משנות ה-‏50: לא נכנע לסחטנות, הטרור לא ינצח, האויב זומם להשמידנו, המרצחים לא ינוקו, יש לנו צבא נהדר, זרוענו ארוכה, וכו' וכו'.

עמיר פרץ חוזר על הסיסמאות מקפיאות-הדם של הגרועים בקודמיו. לא נשאר דבר וחצי דבר מהמנהיג שהצבענו בעדו רק אתמול, זה שעמד לחולל מהפכה חברתית, לשנות את סדר-העדיפויות הלאומי, להקטין באופן דראסטי את תקציב-הביטחון, לקרב את השלום. נשאר רק איש המשמש דובר (ולא הכי מוצלח) של הרמטכ''ל. אילו היה ''העולם הזה'' מופיע עדיין, היה בוודאי מביא השבוע קריקטורה של תוכי העומד על כתפו של דן חלוץ.

ציפי ליבני, שתלו בה כל-כך הרבה תקוות, פשוט נעלמה. אין לה תפקיד בדראמה הזאת. אין לה מה לומר, מלבד הדברים הבאנאליים ביותר. כמו אולמרט, היא נחשפת כפי שהיא: עסקנית ימנית וממשיכת דרכו של אב שהיה עסקן ימני.

המושל האמיתי של ישראל הוא דן חלוץ, טייס-קרב הרואה את העולם שמתחתיו דרך כוונת התותח. המתחרה היחידי שלו הוא ראש השב''כ. מפקד הצבא וראש השב''כ קובעים ביניהם את דרכה של מדינת-ישראל. אולמרט הוא, לכל היותר, בורר ביניהם.

קוריוז: השמות אינם מעידים על בעליהם: אהוד מאבד את האהדה, פרץ אינו פורץ לשום מקום טוב, ליבני מצדיקה דברים שחורים משחור וחלוץ מנהיג את המצעד אחורה. ודווקא דיכטר (משורר בגרמנית) אומר דברים פרוזאיים מאוד על הצורך להחליף שבויים.

אבל השם הקוריוזי ביותר הוא זה של מפקד המבצע, האלוף גלנט. בשפות האירופיות, ''גלנט'' הוא שם-תואר המציין שתי תכונות: אומץ-לב ואבירות.

איך זה ייגמר?

אני מנחש שבסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא להביא לשחרור החייל במסגרת חילופי שבויים. הצד שלנו יריע שזה ניצחון גדול של המבצע, מפני שהפלסטינים ייאלצו להסתפק במספר קטן יותר של אסירים משוחררים מכפי שדרשו תחילה. הפלסטינים יטענו שהשיגו ניצחון כביר, מפני שישראל משחררת אסירים, למרות כל המלים הגבוהות בנוסח ''לעולם לא...'' (כפי שכבר נאמר: לעולם לא כדאי להגיד ''לעולם לא''.)

אם נרצה, נוכל לכלול את שחרור החייל בעסקה יותר רחבה: שביתת-נשק הדדית, הפסקת ירי הקסאמים תמורת נסיגה שלמה מעזה, הפסקת ''החיסולים הממוקדים'' ושחרור ראשי החמאס שנעצרו באחרונה.

שביתת-נשק קצרה יכולה להביא בעקבותיה שביתת-נשק ארוכה והתחלת דו-שיח רציני.

האם ממשלת אולמרט מסוגלת לכך, אחרי כל דברי השחץ וההתרברבות? האם היא בכלל מעוניינת בכך, אחרי שהתחייבה ל''התכנסות חד-צדדית'' וסיפוח שטחים?

קרוב לוודאי שלא. לעומת זאת, דעת-הקהל הישראלית עשויה ללמוד לקח מתוצאות ה''התכנסות החד-צדדית'' הזאת ומהמלחמה החד-צדדית הזאת - ועל תנועת-השלום הישראלית לפעול כדי שזה אכן יקרה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


שאלה ישראל לא יצאה מעזה ?
soria (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 7:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שאלה ישראל לא יצאה מעזה ?
אליצור סגל (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 11:59)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
ניסו לצאת - אבל עזה רודפת אחרינו.
בנתיים רק בשדרות אשקלון ונתיבות.
בקרוב גם באשדוד ובבאר שבע
אליצור
_new_ הוספת תגובה



נכון להיום גם נתיבות
soria (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 20:07)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי מאד חד צדדי וכשאדם כותב או חושב כך די עצוב כי עולמם צר שחור לבן ועם אנשים כאילו אין מה לדבר כי הם כפי שנקרא ברחוב ''נעולים '' או כפי שאני רואה זאת אנוסים במחשבתם . ומה גם שהוא לא כותב תגובה ומעולם לא ראיתי קראתי תגובה משלו !!!!!נעים לקרא את שמיכאל שרון כותב כי לפחות מגיב ולכן יש לי כבוד והתיחסות ולו גם שאיני מסכימה עיתים עם מה שכותב. סוריא
_new_ הוספת תגובה



יש פתגם יפה אשר נזכרתי זו...
חזי (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 8:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כלב זקן לא לומד טריקים חדשים''.

פה באמת יש צורך ללמוד משהו חדש.

לא תוכל להביא מההסטוריה דוגמא למלחמה כזו.
הסיבה פשוטה:
התוקפים והמתגרים (הפלסטינים, במקרה שלנו),
היו מזמן מוצאים את עצמם: מושמדים / נלקחים לעבדים /
מגורשים ממקום מושבם / נאנסים להמיר את דתם / ועוד כהנה וכהנה אפשרויות
שהעם החזק היה עושה לחלש ממנו.

אותו הדבר היו בודאי עושים הפלסטינים ליהודים כאן (בעבר וגם כיום) אם רק יכלו...
_new_ הוספת תגובה



אבנרי ממשיך להיתמם....
א. פרקש (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 13:03)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכי ''מלחמה'' עושים רק נגד מדינת אוייב. וכי אין אפשרות לעשות מלחמה נגד עולם הפשע? וכי אסור לנו להילחם נגד ארגוני הטרור? אוקיי, אני מקבל שמלחמה כזאת איננה כלולה בהגדרת החוק הבינלאומי. האם זו סיבה לא להחזיר מלחמה לארגוני הטרור? האם לאמריקה אין זכות להתגונן נגד רשתות השיווק של הטרור הבין לאדני? אנחנו מנהלים מלחמה (או לפחות הייתי רוצה לחשוב כך) נגד אוייבים - פושעים, מחבלים, ארגוני טרור, כנופיות, לוחמי חופש, לוחמי זכויות האדם והשמדת היהודים - (איך שאבנרי חפץ לקרוא להם) ואנחנו מחויבים לכבד כללים בסיסיים. הם לא. כי הם רק ארגוני טרור. לטרוריסטים יש זכויות - זכותם לרצוח יהודים כי הם יהודים. אבל לישראל יש חובה ומחוייבות להגן על היהודים.

אתה קורה למלחמה הזו חד-צדדית מתוך טריק ריקני. שהרי שלום אי אפשר לעשות חד-צדדית ומלחמה כן. אבל המלחמה שלנו בטרוריסטים הפלסטינים באה בעקבות מלחמתם המתמשכת בנו. מבחינה אסטרטגית זוהי מלחמה ארוכת שנים ודורות. מבחינה טקטית אנחנו מגיבים למתקפותיהם.

ישראל צריכה לצאת מהמחסום הזה ע''י ניהול מלחמה יזומה עם מטרות מוגדרות וברורות ולא לנהל אותה כל פעם מחדש כתגובה למהלכי המלחמה הפלסטינים.

לצערי, כמו שאבנרי טוען, ממשלת אולמרט לא הגדירה עדיין מטרות מלחמה. היא מתמודדת עם חטיפת החייל, עצירת קסאמים וגילוי מנהרות. זה בבחינת מלחמת טלאי על טלאי, שמוציאה את כוחות צה''ל על מטרות משנה. צריכים להגדיר מטרה אסטרטגית אחת עם משימות משנה וללכת על זה עד למיצוי הפוטנציאל בצורה הטובה ביותר.

צריך ללכת על פתרון ''האריס'' ובסוך לכבוש את הרצועה בית אחרי בית. אם נעשה את זה עכשיו נחסוף לנו הרבה נרצחים הלאה. אם נמתין, נשלם יותר בעתיד ונצטרך לעשות זאת בתנאים קשים ומגבילים יותר. צריכים לקחת החלטה וללכת על ''האריס'' עכשיו.
_new_ הוספת תגובה



לכבוש את הרצועה בית אחרי בית לא!
soria (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 20:13)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי מאד חד צדדי וכשאדם כותב או חושב כך די עצוב כי עולמם צר שחור, לבן ועם אנשים כאילו אין מה לדבר כי הם כפי שנקרא ברחוב ''נעולים '' או כפי שאני רואה זאת ''אנוסים במחשבתם ''.דרך אגב קטונתי מלהבין אך מכל מלמדי הישכלתי .מי זה או מה.זה ''האריס '?
_new_ הוספת תגובה



אבנרי מסביר היטב מי זה ''האריס''
א. פרקש (יום ראשון, 09/07/2006 שעה 22:38)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אפשר לקרוא לזה ''עיקרון האריס''. במלחמת-העולם השנייה הבטיח מרשל-האוויר הבריטי ארתור האריס (''האריס המפציץ'') למוטט את גרמניה על-ידי הפיכת עריה לעיי-חרבות. הגרמנים קראו לזה ''התקפות-טרור''. באחת מהן הוחרבה עד היסוד העיר דרזדן, אחת הגדולות והמפוארות בגרמניה. בתבערת-הענק נשרפו חיים בין 35,000 ל-‏100,000 אזרחים (אי-אפשר היה לספור את הגוויות). אבל בניגוד גמור להבטחות האריס, המוראל הגרמני לא קרס, אלא להפך. גרמניה נכנעה רק אחרי שנכבש הבית הגרמני האחרון.''
_new_ הוספת תגובה



אבנרי מסביר היטב מי זה ''האריס''
soria (יום שני, 10/07/2006 שעה 0:42)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה חשבתי שיש עוד הסבר כי רק הגרמנים לפי הכתוב מעלה ''קראו לזה טרור '' והמענין שהגרמנים עשו טרור דומה לאנגלים בירי ה-v בעם אני לא טועה .ובכל אופן תקווה שהמוראל הפלשתנאי ירד ויהיה סוף לסיכסוך .תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



אבנרי מסביר היטב מי זה ''האריס''
א. פרקש (יום שני, 10/07/2006 שעה 7:35)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בד''כ כוחות הרשע, כמו הנאצים אז והפלסטינים היום, רואים את דרכם הטרוריסטית כצודקת. כמו שגם היום ישנם הטוענים שהפלסטינים נלחמים ''מלחמת שחרור'' לעם ערבי פלסטיני, כך היו אז שטענו שהנאצים ביצעו מהפיכת שחרור לגזע הארי ורצו להפיץ את השחרור ברחבי אירופה/העולם.

מעניין שהם ותומכיהם של שתי הישויות השטניות האלה מצדיקים כל מעשה שהם עושים במסגרת ההבנה שהם רוצים לממש את עצמם. אבל לכל המדינות הנתקפות על ידם והמתגוננות מפניהם, שהם בד''כ ולא במפתיע מדינות דמוקרטיות, יש משום מה איסור להפעיל כוח נגדי ושקול כדי לעצור אותם.

ומה הטיעון של אותן ''שטנים''? הזכות הדמוקרטית שלהם לביטוי עצמי. דווקא אותן הטוטליטריות נשענות על טיעון דמוקרטי כדי להגן על עצמן. כלומר, יש כאן מצב של הפוך על הפוך, של להשתמש בנשק הדמוקרטי נגד הדמוקרטיות. ולזה צריך לשים סוף. לדעתי אנחנו (ישראל במשבר הפלסטיני, וכל העולם במלחמתו בטרור בכלל) צריכים להגדיר את המותר והאסור במלחמה זו לפי מדדים שיקחו בחשבון שרשויות וארגוני טרור הן סיכון לדמוקרטיות ולחופש העולמי ומכאן שנגדן אפשר יהיה לנקוט בצעדים חמורים יותר, שאינם מורשים כרגע באמנות האו''ם שמתייחסות ליחסי מדינה-מדינה.

לצערי, רק השיקולים הפוליטיים קיצרי הטווח מונעים מהאו''ם לנסח אמנה להתגוננות מפני טרור ולטיפול באיומיו. בכל מקרה, ישראל צריכה להפעיל שיקול דעת, לנקוט בצעדים חריפ]ים יותר נגד הטרור, בתקווה שהנסיון שיצטבר כאן ישפיע לחיוב על ההגדרות שירשמו באנמה למלחמה בטרור (אם בכלל הוא יירשם).
_new_ הוספת תגובה



האמנות הקיימות מספיקות למלחמה בטרור
צדק (יום שני, 10/07/2006 שעה 7:54)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאוכלוסיה האזרחית הנותנת מחסה לטרור אין שום חסינות,
ניתן לפגוע בטרוריסט גם אם הוא מוקף באזרחים,
גם אם ברור לנו שאזרחים יפגעו.

לטרוריסט עצמו אין שום זכויות. אמנות המלחמה אינן חלות עליו.
כדי להשוות, חייל אויב הנלחם בבגדים אזרחיים או מתחזה ע''י לבישת מדיך,
ניתן להוציאו להורג. אין לו זכויות של שבוי מלחמה.
טרוריסט ניתן להוציא להורג בהליך קצר. משפט צבאי, וכדור בראש.

ישראל נוהגת בטרוריסטים טוב יותר מאשר באסירים הרגילים.
יש אזרחים חפשיים וישרים בישראל שחייהם קשים יותר
מחייו של טרוריסט בכלא הישראלי.
ישראל בחרה, מתוך רפיסות ו''הומניות'' אכזרית, להתייחס לטרוריסטים כמו לבני אדם.
וכולנו משלמים את המחיר, בדם ובדמים.
_new_ הוספת תגובה



האמנות הקיימות לא מספיקות למלחמה בטרור
א. פרקש (יום שני, 10/07/2006 שעה 8:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולו רק בגלל שחלק מהתנאים שכתבת לא כתובים באמנות האלה, למשל, המשפט הראשון שכתבת ''לאוכלוסיה האזרחית הנותנת מחסה לטרור אין שום חסינות''.

העניין השני ש''ניתן לפגוע בטרוריסט גם אם הוא מוקף באזרחים'' מופיע באמנת ג'נבה כחלק מזכותו של כובש לכפות שקט גם באוכלוסיה מתמרדת באלימות. הסעיך הזה לא ברור דיו, וצריך לכתוב זאת ברורות, עם הרשאות ומגבלות.

בקיצור, צריך להירשם חוקים וכללים. אבל זה כמובן לא צריך למנוע מישראל לגבש את הכללים שלה, שנשענים על ערכי מוסר וצדק. כאשר אני מתכוון לא רק ל''צדק'' של הטרוריסטים אלא בעיקר לצדק שצריך להיעשות למען קורבנות הטרור ולמע ישראל.

מקובלת עלי קביעתך שישראל נוהגת בטרוריסטים לפנים משורת הדין וזו עיקר טענתי - שמי שמרחם על אכזרים יתאכזר לרחמנים. לכן עלינו להתעשת ולעמות לטרוריסטים ב'שפה' הרבה יותר קשה.
_new_ הוספת תגובה



המשך הלחימה בעזה
יוני (יום שני, 10/07/2006 שעה 16:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצאנו מעזה וזה נהדר- אין יותר הפגזות ישובים שלנו ברצועה ואין חיילים ישראלים שם, אבל את רוחו של העם הפלשתיני לא ריצינו וזה הלך לחמאס
כל המלהגים שההתנתקות נכשלה שיראו את הסטוריית נפילות הרקטות (לא כולם קסאם) על שדרות והישובים בעזה ויראו שיש אחרי היציאה מעזה פחות שיגורים

פעולת חמאס לחטיפת החייל מראה באיזה מצב קשה היה הארגון- הארגון הצבאי פעל כנגד הממשלה שלו במטרה לאחד את העם כנגד ישראל ששמרה על קור רוח, ישראל כמו ישראל יודעת להלחם ושוב נכנסנו, כל הצדדים, ללחימה עיקשת.

דור הולך ודור בא והחרב חותכת
_new_ הוספת תגובה



לא בדיוק, אבל להיפך....
א. פרקש (יום שני, 10/07/2006 שעה 17:42)
בתשובה ליוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר קסאמים לאחר ההתנתקות... ספוּר ובדוּק....
יצאנו מעזה וחזרנו אליה שנית.... ונחזור שלישית אם צריך. וכנראה שצריך.

הדבר המשמעותי יותר הוא שזה בכלל לא מעניין ולא מקובל על הפלסטינים. הם מפגינים שקווי 67' הם רק קמופלאג' רעוע. האמא אדמה שלהם זה אשקלון, אשדוד, ק. גת, תל אביב. ותודה לקסאם שאומר את זה יפה.
_new_ הוספת תגובה



יוני הידעת
soria (יום שני, 10/07/2006 שעה 18:03)
בתשובה ליוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי רוב הקולות של החמס קיבלו למעשה ק מהנשים ,וזאת עקב מצבן הכלכלי הקשה לאחר גזילת כספם שנים שהפלשתנאים קיבלו( תרומות או''ם ושאר הסכמים) ע''י עארפת סוהא והרשות .כך שהחמס עלה לשילטון בגלל שילטון פלשתנאי מושחת בגלל מצב כלכלי ולא מתוך אידאולוגיה . . הווה אומר לא בגלל שנאת מורדכי ..אלא המן הפלשתנאי .אך זאת פרה קדושה שאין אנשי השמאל מדברים עליה כי הרי יש פרייר תורן ישראל או באמת משעל היושב בדמשק איכפת לו מהן ???? בלוף -סוריא
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
חזי (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 7:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - יש לי ביקורת על עוצמת הטילים המשוגרים לעבר מכוניות שמסיעות מחבלים.

מצילומים של המכוניות המותקפות, ניכר כי עוצמת חומרי הנפץ הינה הרבה הרבה מעבר לנדרש כדי לחסל את היושבים במכוניות.

דבר זה הינו אחת הסיבות הראשיות לפגיעת אזרחים.

אם יקטינו את עוצמת הטילים המשוגרים, יהיה טוב יותר.

2 - לדעתי,
אולמרט מתפקד טוב בנושא הסכסוך עם הפלסטינים.
הוא משוחרר מהנטל שהיה לשרון, בדימוי מיליטרנטי (אשר ניכר היה כי כבל את ידיו בשנותיו האחרונות).
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
soria (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 8:27)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי עם להם לא איכפת כשהם מפוצצי ם אוטובוסים אזרחיים מדוע יהה איכפת לי עוצמת הטילים שצהל משגר ?.סוריא
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
א. פרקש (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 8:32)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במלחמה כמו במלחמה.

אין להקטין את מידת חומר הנפץ בטילים. עם מי אנחנו משחקים? גם כיום לא כל פגיעת טיל מבטיחה את השגת המטרה. אם ישנה מטרת מחבלים מן הראוי לתקוף אותה כמה שיותר מהר לחשיפתה ובעוצמה שתבטיח השמדתה בירי ראשון.

אם אנחנו נתחיל לשחק עם עצמנו ב''כאילו'' מלחמה (כפי שאולמרט נוטה לעשות בינתיים) אנחנו רק נשחק לידי המחבלים ופשוט נגיש להם 'אסיסטים' מיותרים.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
חזי (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 18:43)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרקש,

צילומי המכוניות המפוצצות, מראים עיוותים חריפים של השלדות.

גם רבע מכמות חומר הנפץ היתה מספיקה להרוג את כל מי שישב במכונית, עם פחות סיכוי לפגוע בעוברים ושבים.

עוד דבר,
טיל עם כמות קטנה יותר של חומר נפץ, יגיע ליעדו מהר יותר,
ויקטין את הסיכוי של היושבים במכונית להספיק ולהמלט ממנה (כפי שאכן קורה הרבה).
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
א. פרקש (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 19:12)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כמובן טועה בכל טענה שטענת.

עיוותי שילדת רכב קורים רק כאשר הטיל פוגע 'בול' ברכב. וזה לא תמיד מושג, כמו שאנחנו יודעים. ואז ישנה חשיבות למסת חומר הנפץ, כדי לגרום לנזק ברדיוס מספיק כדי לפגוע ביושבי הרכב.

אין משמעות גדולה להבדל במשקל הרש''ק ולמהירות הטיל, כי הטיל נורה מלמעלה למטה. אם כי בעקרון דווקא הורדת משקלו של הטיל תאיט את מהירותו (הקטנת תאוצת הכובד). אבל זה זניח בענייננו בשל עוצמת בעירת מנוע הטיל.

'המרחם על אכזרים מתאכזר לרחמנים'.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
חזי (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 20:49)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי מידע מהשטח על הטילים אשר משתמשים בהם.

ההנחות שלי:
1- הטילים מתבייתים לרכב, ואינם טילים ''טפשים''.
במקרה זה הם אמורים לפגוע ישירות ברכב.

2- המהירות של הטיל מוקניית ע''י חומר בעירה, ומשקל הטיל זניח לעומת התאוצה מחומר הבעירה ההודף אותו.

3- התאוצה של הטיל תקטן ככל שהטיל בעל מסה גדולה יותר (בהנחה של שימוש בחומר בעירה הודף זהה).
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
א. פרקש (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 21:06)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נניח ל-‏1 ו-‏2 שהויכוח ביננו הוא רק על הגדרות וניסוחים מדוייקים יותר.

לגבי 3 עדיין לא הסברת למה תאוצת הטיל קטנה כשהמסה גדולה יותר? הרי הטיל משוגר מלמעלה למטה ואין פה את אלמנט ההתנתקות מכדור הארץ והחיכוך (שהוא משפיעה בתאוצה למעלה ומשפיע פחות בתאוצה למטה). לגבי המהירות צריך לזכור שהמאסה עצמה אינה פאקטור (תשאל את גליליאו גלילי) למהירות. לכן הגודל לא קובע לעניינך. מה שחשוב הוא מנוע התאוצה, הניהוג, עוצמת הרש''ק ויכולת כיוון הטיל (אם ע''י הכוונה דרך משקפת הטייס ואם ע''י ''שגר ושכח''.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
חזי (יום שלישי, 11/07/2006 שעה 23:35)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוק ניוטון קובע כי התאוצה תלויה בפרופורציה ריבועית הפוכה לגודל המסה.

הינה קישור מויקופידיה

_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
א. פרקש (יום רביעי, 12/07/2006 שעה 11:45)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון. הרי זה ידוע וברור. המסה והפיצוץ באים לידי ביטוי רק בפגיעה בקרקע/במטרה. ושם ישנה משמעות גם למסה (חומר הנפץ בעיקר), גם למהירות (למקדם ההאצה ולמהירות בזמן הפגיעה).

לכן יש לשאוף לשמור את הפצצות כמו שיוצרו, עם רש''ק תיקני, כדי להשיג את מקסימום המטרה כפי שהסברתי.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
חזי (יום רביעי, 12/07/2006 שעה 15:38)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא.

המסה באה לידי ביטוי בזמן האצת הטיל כלפי המטרה.

ככל שהמסה גדולה יותר, היא תואץ במהירות קטנה יותר (באותה כמות של אנרגיית הדיפה).

בזמן הפגיעה במטרה, קוביע יותר טיב חומר הנפץ שבטיל,
שאינו קשור דוקא לכמות המסה אבל יותר לאיכות חומר הנפץ.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
א. פרקש (יום רביעי, 12/07/2006 שעה 16:14)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והינה הגענו למה שהתחלתי: יותר חומר נפץ בטיל (מאותו איכות חומר נפץ) נזק גדול יותר. ומכאן שהשגת המטרה - חיסול נוסעי הרכב או דרי הבית - בטוחה יותר. מה הבעיה שלך שהחיסול יהיה בודאות גבוהה יותר?

מה הבעיה שלך שפגיעת הטיל באנשים ברכב שנוסעיו יצאו מספר שניות קודם הפגיעה תהיה בסיכוי גבוה יותר?

עדיין לא הבנתי את ההגיון שלך להורדת כמות חומר הנפץ ברש''ק.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
חזי (יום רביעי, 12/07/2006 שעה 16:39)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההערה הראשונה שלי היתה כי יש להקטין את כמות חומר הנפץ כדי להמנע מפגיעה באזרחים, אשר מהלכים בסמוך למכונית.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
א. פרקש (יום רביעי, 12/07/2006 שעה 22:50)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והערתי הראשונה להערתך היתה שאסור ליגוע ברש''ק ושצריך לתת לו לעשות את העבודה באמינות גבוהה ובסיכויי השמדה גבוהים יותר. דווקא בפעמים האחרונות ראינו כמה חשוב רש''ק תיקני (ואם היתה אפשרות מצידי שהיו שמים טילים עם רש''ק גדול יותר) כאשר כמה טילים לא פעלו בגלל בעיה טכנית. כלומר מתוך 2 טילים פעל רק אחד. זה היה גם באירוע האחרון בו מוחמד דף הצליח כנראה לשרוד עם פציעה קלה. אני למשל על בית בצפון עזה שבו מתכנסים צמרת המבצאית של החמאס בשעות בוקר ראשונות הייתי שולח רביעיית מטוסים כדי להוריד את כל הבנין ולוודא השמדת כל צמרת הטרור של החמאס הצפוני.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
חזי (יום רביעי, 12/07/2006 שעה 15:38)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא.

המסה באה לידי ביטוי בזמן האצת הטיל כלפי המטרה.

ככל שהמסה גדולה יותר, היא תואץ במהירות קטנה יותר (באותה כמות של אנרגיית הדיפה).

בזמן הפגיעה במטרה, קוביע יותר טיב חומר הנפץ שבטיל,
שאינו קשור דוקא לכמות המסה אבל יותר לאיכות חומר הנפץ.
_new_ הוספת תגובה



המלחמה בטרור
א. פרקש (יום חמישי, 13/07/2006 שעה 7:24)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמן הפגיעה במטרה קובע גודל הרש''ק (שהרי לא התווכחנו כלל על ''טיב חומר הנפץ'' אלא רק על כמותו) ולא מהירות הפגיעה. מכאן שישנה חשיבות לכמות חומר הנפץ כדי להשיג את מטרת הירי והיא פגיעה ביושבי רכב/בית. בהנחה שישנם טילים שלא פוגעים 'בול' במטרה, ישנה חשיבות גדלה לגודל הרש''ק. ומתוך הנסיון האחרון ישנם טילים שלא פוגעים 'בול' או שמנגנון ההפעלה לא פועל בפגיעה. ומכאן שחשיבות גודל הרש''ק עולה, בהנחה שעל כל מטרה משגרים לפחות 2 טילים. אז לפחות שהטיל האחד שמשוגר ומתפוצץ שיבטיח השגת נזק נדרש.
_new_ הוספת תגובה



ישראל אף הסכימה
רמי נוי (יום שישי, 14/07/2006 שעה 7:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחילופי שבויים מוגבלים ומצומצמים.

הנשיא מובאראק הודיע רשמית, והודעתו החשובה נבלעה ברעם הקטיושות והמטוסים, כי 'גורמים מבחוץ' הכשילו עסקה סבירה שעליה הסכימו ישראל וממשלת החמאס. לפי יוחזרו בשויים ויחדל ירי הקסאמים לישראל. ברור כי התכוון לסוריה ולאיראן.
_new_ הוספת תגובה



ישראל אף הסכימה
א. פרקש (יום שישי, 14/07/2006 שעה 9:39)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אתה מתחיל להבין שכל אירועי כרם שלום וגבול לבנון היו מתוזמנים מאיראן ובסיוע סורי?

אנחנו צריכים לזכור שהאולטימטום של ארה''ב ואירופאיות לאיראן בעניין הגרעין פקע בדיוק כשהחלו אירועי לבנון ואף אחד לא מדבר על זה. איראן מנסה להבעיר את המזרח התיכון כדי להסיט את המאמץ המשותף של המערב כנגד הגרעין שלה מתוך נסיון לעורר מהומה שתדחה בינתייםאת הלחצים עליה.

אנחנו פשוט צריכים להמתין ולחכות לסדר היום של ה-G-8 שמתכנס בסנט. פטרסבורג מחר (15-17 ביולי) ולראות את מקומו של המשבר הלבנוני בין המשברים הרציניים יותר של הגרעין האיראני והמשבר הצפון קוריאני.

בינתיים האיראנים הצליחו להסיט מעליהם את הלחץ השוטף ואם מלחמת לבנון השניה תעבוד טוב מבחינת האירנים, הרי שזו ערובה שחזבאללה והחמאס ימשיכו לעשות להם את העבודה השחורה לאורך כל הדרך.
_new_ הוספת תגובה



נראה כי כל התחזיות התבדו
חזי (יום שישי, 14/07/2006 שעה 11:05)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השקט היחסי של הלילה האחרון בגבול הצפון,
(בניגוד לקודמו),
מוכיחים כי כוחו של חיזבאלה נמצא בשלבים סופיים של חיסול.
עוד לילה או שנים שקטים,
יוכיחו כי לא נשארו לו היכולות לממש את איומו על צפון ישראל.

במצב זה, יהיה המאזן הפנימי בלבנון שונה בתכלית ממש שהיה רק לפני שלושה ימים.

ישראל תוכל שוב להסתמך על כוח ההרתעה שלה, אשר שוקם...
_new_ הוספת תגובה



נראה כי כל התחזיות התבדו
א. פרקש (יום שישי, 14/07/2006 שעה 11:38)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תרקוד בטרם החגיגה תתחיל.חזבאללה עוד לא מתפרק ובטח לא כל כך מהר. ולבנון לא נפטרת מהם כל כך מהר. ועדיין מצפון תיפתח הרעה.
_new_ הוספת תגובה



אתה אופטימיסט חסר תקנה
רמי נוי (שבת, 15/07/2006 שעה 12:21)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל לא נורא.... היה לך לילה אחד של שביעות רצון.
_new_ הוספת תגובה



זה היה ברור מתחילת ההתרחשויות
רמי נוי (שבת, 15/07/2006 שעה 12:20)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הארועים בעזה נעשו שלא בידיעתה של ''ממשלת'' החמאס ( שאינה שולטת בכלום, אפילו לא בטרור החמאסי) אלא ביוזמת חאלד משעל, היושב בסוריה, ובתיאום עם איראן.

האחראי על המשא ומתן עם אירופה בענין הגרעין אף הגיע לדמשק ביום התקיפה מלבנון.

אירן וסוריה עונדות מאחרוי הארועים בלבנון, וידיה של ישראל כבולות במידה מסוימת מלהילחם במדינות אלה, וכך גם ידי ארצות הברית.

לצערי אינני מאמין כי ממשלת לבנון תיכנע ללחץ הישראלי והבינלאומי להחיל מרותה על החיזבאללה. החיזבאללה חזק בהרבה מצבא לבנון ונסיון לבנוני לפעול נגדו יתפרש כשיתוף פעולה עם האויב, ויגרום למלחמת אזרחים.
_new_ הוספת תגובה



זה היה ברור מתחילת ההתרחשויות
סתם אחד (שבת, 15/07/2006 שעה 12:48)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע לא להתרגש מאיומים במלחמת אזרחים. כמו בהתנקות, כך גם עתה, האיומים האלה נועדו להפחיד את הרוב, והם גובלים בנסיון הפיכה. לרוב יש את מלוא הלגיטימציה לפעול ככל שיידרש.
_new_ הוספת תגובה



אז מה אתה מציע?
ישראל בר-ניר (שבת, 15/07/2006 שעה 17:44)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שהפתרון המעשי היחיד העומד בפני ישראל בשלב זה הוא לשבת בשקט (''איפוק הוא כח''), להתנחם ב''קאסם שמאסם, העיקר שדפקנו את נתניהו'' (זה לפחות יעודד את ''עין צופיה''), ולהתרכז בביצוע ההתנתקות/התכנסות (''מלאכת הקודש'' בלשונך, ו''הדבר הטוב היחיד שקורה'' בלשונו של ''עין צופיה'').
_new_ הוספת תגובה



יש גם אפשרות נוספת
ישראל בר-ניר (שבת, 15/07/2006 שעה 17:48)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''תגובה צבאית מאסיבית'' כפי שהציע כאן לא מזמן חוזה השלום, הגאון לבית דוד. לי לא נראה שזה יביא הרבה תועלת, ביחוד מאחר והוא לא טרח להגדיר כמה ''מאסיבית'', אבל מאחר ואינני מרכיב משקפיים של חוזה שלום, אולי אני לא מבין מספיק.
_new_ הוספת תגובה



תפסיק ללהג וללעג
רמי נוי (שבת, 15/07/2006 שעה 19:38)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעוד אתה יושב לך לבטח במשמני דאלאס, עובר העם בישראל תקופה קשה.

יש להתנחם בכך שבפעם הראשונה מזה עשרות שנים, אולי מאז מלחמת יום כיפור , מלוכד רובו הגדול של העם מאחורי צבאו וממשלתו במלחמה הצודקת הזו.

הממשלה מהלכת על חבל דק. מחד חשוב להתמיד במלחמה הזו עד שתושג תוצאה שניתן לחיות עמה ( כמינימום , סילוק החיזבאללה מגבולות ישראל, החלפתו על ידי צבא לבנון או כוח בינלאומי אפקטיבי, והפסקת ירי הטילים) ומאידך יש להישמר מפני פגיעה חמורה באזרחים או הפלת ממשלת לבנון שתגרום לאובדן התמיכה האמריקנית או סנקציות אירופיות.

המלמה הזו מסובכת כי אנו נלחמים בה נגד איראן. איראן לא רק שאינה מושפעת לרעה מסבלם של הפלשתינים , הלבנונים, או אפילו הסורים, אלא היא אף מעוניינת בהחרפת הסבל הזה, כדי למנוע לחץ בינלאומי עליה בעניין הגרעין.

פינוי ההתנחלויות, משימה נחוצה לדעתי, , ואפילו פינוי המאחזים הבלתי חוקיים של פורעי המתנחלים, יצטרך להידחות לימים טובים יותר.

אמירתו של אבא אבן ''מעולם לא החמיצו הפלשתינים הזדמנות להחמיץ הזדמנות'' אינה נכונה הפעם. רבים מאד מהפלשתינים לא אוהבים את העובדה שהם הפכו לכלי משחק במאבק בין מעצמתי ושעניינם נדחק לקרן זווית, תוך הרחקתו של כל סיכוי לשיפור מצבם.
_new_ הוספת תגובה



תפסיק ללהג וללעג
יובל רבינוביץ (שבת, 15/07/2006 שעה 20:25)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

> „רבים מאד מהפלשתינים לא אוהבים את העובדה שהם הפכו לכלי משחק במאבק בין מעצמתי ושעניינם נדחק לקרן זווית, תוך הרחקתו של כל סיכוי לשיפור מצבם.”

אתה שמעת איזה שהוא פלשתינאי אומר זאת, או שזה מאותו בית מדרש בו הצהרת על החלטה של מועצת הבטחון שלא היתה ולא נבראה?
_new_ הוספת תגובה



כן, שמעתי.
רמי נוי (שבת, 15/07/2006 שעה 20:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכינוס שרי החוץ הערביים

שרי החוץ דנו היום במתקפה הנמשכת של ישראל בלבנון כתגובה לחטיפת שני החיילים. שר החוץ של סעודיה סעוד אל-פייסל הוביל קו ברור של ביקורת נוקבת כנגד פעילות חיזבאללה, ואמר כי אלה ''פעילויות בלתי צפויות, בלתי הולמות וחסרות אחריות''. הוא הוסיף כי ''הפעולות האלה יחזירו את האזור שנים אחורה, ואנחנו לא יכולים לקבל זאת''. דבריו זכו לתמיכה מצד שרי החוץ של מצרים, ירדן, כווית, עיראק, הרשות הפלסטינית, איחוד האמירויות ובחריין.
_new_ הוספת תגובה



הציטוט מ YNET
רמי נוי (שבת, 15/07/2006 שעה 20:41)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כן, שמעתי.
א. פרקש (שבת, 15/07/2006 שעה 22:02)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בין הצהרות מנהיגי ערב לבין זה שזה כבר לא נכון שהפלסטינים ''מעולם לא החמיצו הפלשתינים הזדמנות להחמיץ הזדמנות''?

לא נראה שהפלסטינים רואים את יעד השלום וההשלמה כנר לפני מחנם.
_new_ הוספת תגובה



אולי לא שלום והשלמה
רמי נוי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 0:37)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל בהחלט - שלווה ושקט כלכלי
_new_ הוספת תגובה



אני שמעתי
דוד סיון (שבת, 15/07/2006 שעה 21:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעתי יותר מפלשתינאי אחד שהמציאות בה הם נמצאים לא מצאה חן בעיניו. על רמה אישית (אחד לאחד) די קל למצוא התבטאויות כאלו. אחד מאלו אפילו טען בפני שהיה בעבר חבר בפתח והוא מעדיף לעשות לביתו.
_new_ הוספת תגובה



אני שמעתי
א. פרקש (שבת, 15/07/2006 שעה 22:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שהמציאות לא מצאה חן בעיניו לא מלמד על איזו מציאות הוא חולם. יש כאלה שהתאכזבו מהפתח ועברו לחמאס.
_new_ הוספת תגובה



יתכן מאד
דוד סיון (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 14:59)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאלה שעברו מפתח לחמאס ממש כמו אלה שעברו מהליכוד לקדימה וממפלגת העבודה לקדימה.
אני כתבתי על מי שעזב את הפתח ועבר לעבוד (בעבודה יצרנית.... ) כדי לפרנס את משפחתו.
_new_ הוספת תגובה



יתכן מאד
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 20:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן. עבודה יצרנית? גם טרור זה יצרני. אם כי גם אני הכרתי כמה פלסטינים שמאסו בטרור ודווקא מעריצים את ישראל ושונאים את ערפאת (של אז) ואת כל הארגונים שחיים על חשבון כלל הפלסטינים. לצערו הללו די נדירים.
_new_ הוספת תגובה



ידעתי שתקיש את השטות
דוד סיון (יום שני, 17/07/2006 שעה 8:02)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא. טרור זה לא עיסוק יצרני.
_new_ הוספת תגובה



ידעתי שתקיש את השטות
א. פרקש (יום שני, 17/07/2006 שעה 10:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשם איזו אידיאולוגיה אתה מדבר?

הטרוריסטים אומרים שהטרור יצרני - מייצר פחד, מייצר מומנטום מדיני, מייצר תפקידים תומכים, מייצר הנהגה וסמכות. עם השטות הזאת אנחנו מתמודדים יותר מדי זמן. כבר מזמן היינו צריכים להיות קטלניים יותר כנגד השטות הזאת. הבעיה היא שבאמת יש אנשים שחושבים שזו אינה שטות ועוד מעיזים לעשות מעשה חכם של שלום איתם. אבל כנראה שהחכמה והשטות לא נדבקים זה לזה והתוצאות מונחות לפנינו עד ימינו אלה.
_new_ הוספת תגובה



לא אידיאולוגיה
דוד סיון (יום שני, 17/07/2006 שעה 12:33)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שחוץ מליצרני הנשק הטרור לא מייצר דבר מועיל. מומנטום מדיני, תפקידים תומכים, הנהגה וסמכות המושגים בעזרת טרור הם זמניים... לכן יש הטוענים שהם מייצרים משהו שאני אקרא לו אשליות.
_new_ הוספת תגובה



לא אידיאולוגיה
א. פרקש (יום שני, 17/07/2006 שעה 14:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים האשליות האלה פועלות נגדנו עשרות שנים והן רק מחליפות חליפות. אבל שמחתי לשמוע שטרור הוא זמני בלבד.
_new_ הוספת תגובה



אין לי ספק שהעם בישראל עובר כעת תקופה קשה
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 3:56)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדבריך, אבל השאלה היא איך הוא הדרדר למצב הזה. אתה כדרכך מתמקד בהווה בלבד ומסרב להביט אפילו מילימטר קדימה או אחורה ולשאול אם ניתן היה למנוע את זה. אתה עדיין מסרב להפנים את העובדה שיש קשר ישיר בין הבריחה מלבנון לפני 6 שנים (מהדורה נסיונית מוקדמת של ההתנתקות) לבין מה שמתרחש עכשיו בגבול הצפון. אני מציע לך לקרוא את המאמר ''הגבול השקט'' שפרסמתי כאן בפורום ב 1 לאוקטובר 2002.

בכל פעם שהפאשלות שלכם גורמות לשפיכות דמים אתם קוראים ''להתלכד סביב הממשלה בשעת צרה'' אבל אף פעם אתם לא מביעים אפילו במרומז חרטה על הפאשלות עצמן. אפילו עכשיו, כל מה שיש לך לאמר זה שאת הפאשלות יש להמשיך אלא ''שצריך לדחות אותן לימים טובים יותר''.

ואחרי התבטאות כזאת אתה עוד מאשים אותי בלעג!

למה אתה חושב שמטקסאס אי אפשר להביע דעה ולבקר את הנעשה בארץ? ''מה שרואים מכאן לא רואים משם'' עובד בשני הכיוונים. אני מבקר ומביע את דעתי מפני שזה איכפת לי. אם זה לא היה כך כבר מזמן הייתי מתייחס לנושא כאל בדיחה אחת גדולה. לגבי מי שהוא נייטראלי יש פה המון הומור, הומור מקאברי בחלקו, אבל עדיין הומור.
_new_ הוספת תגובה



זה היה ברור מתחילת ההתרחשויות
א. פרקש (שבת, 15/07/2006 שעה 21:56)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמעט ברור שאירוע כרם שלום קרה בלא ידיעת ממשלת החמאס, אך בודאי שבידיעת ראש הממשלה הנייה ושר החוץ מחמוד אלזהאר. הם משחקים את המשחק ששיחק ערפאת של ידע/לא ידע, נתן פקודה/לא נתן אבל תמיד שלט על גובה להבות הטרור. זה בהחלט נוח כאשר ממשלה פורמלית היא גם ארגון טרור. אז ישנו ערך להפרדה התיאורטית הזו, עם אף שבאופן מעשי ישנו תיאום, מדיניות אחת והורדת פקודות מלמעלה למטה.

ידיה של ישראל לכאורה כבולות מול סוריה ואיראן אבל רק לכאורה. אם ישראל רוצה לפעול יש לה מספר דרכים - פעילות שקטה או פעילות גלויה. פעילות שקטה יכולה להיות אלימה או הכנת הזירה לפעילות גלויה שתבוא במועד מאוחר. לא אפרט כאן יתר על המידה בשל נוכחות מסָפֵּר ב''דים בקירבנו. פעילות גלויה יכולה להיות תקיפה מוגבלת על סמל שלטוני, כמו למשל ה''בום'' העל קולי שעשה מטוס ח''א מעל ארמונו של בשאר אסד. ואפשר גם לתקום מחנה מחבלים בסוריה. העיקר לסמן את סוריה (ואיראן) כאחראיות לטרור.

לגבי ממשלת לבנון, אתה צודק. כל עוד החזבאללה יישאר בכוחו הסיכוי לכך נמוך. אבל אם הארגון ייפגע אנושות ומפקדיו יחוסלו זה יהיה תחילת הדרך לצבא לבנון להשתלט עליו. הרי כבר נשיא לבנון הביע היום עמדה שממשלת לבנון מוכנה לקחת שליטה על דרום לבנון (כאחד מ-‏4תנאים להפסקת האש ולתיווך או''ם). כלומר בלבנון הגיעו למסקנה שאין להם ברירה אלא להסיג את החזבאללה מדרום לבנון, ולדעתי זה היה בהסכמת נאסראללה.

השאלה אם לעצור עכשיו את המומנטום כדי לבחון את רצינות ההצעה. לדעתי לא. אסורלנו להפסיק וצריכים לנצל את המומנטום כדי להשיג מקסימום פגיעה בחזבאללה כדי להגיע כמה שיותר קרוב לנקודת שבירה, רק כדי להקל על ממשלת לבנון וכוחות חדשים אני טרוריסטים בלבנון לצאת לאויר העולם ולפתוח ביוזמות פנימיות כדי לפרק את נישקו של החזבאללה ולהופכו למפלגה פוליטית לגיטימית. היום ישנה קואליציה גדולה להחזרת היציבות והצמיחה הכלכלית ללבנון שכולל לצד נוצרים, דרוזים וסונים גם חלקים של קבוצות שיעיות.
_new_ הוספת תגובה



פליטת קולמוס ?
רמי נוי (יום שישי, 14/07/2006 שעה 7:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם לא שמעתי את אבנרי מכנה את צה''ל 'אויב שפל ואכזר'. ביטוי זה נראה לי בהחלט שפל מוסרי שלו.
_new_ הוספת תגובה



עמיר פרץ
רמי נוי (יום שישי, 14/07/2006 שעה 8:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נקלע באל כורחו למצב בו כפו אויבי ישראל על ממשלתה מלחמה.

המלחמה הזו נכפית על ישראל מתוך שיקולים פנימיים של איראן, ומתוך ההנחה שעמידתם של מתונים מדינית בראשות הממשלה תקל על אויבי ישראל להלחם בה מבלי שיצטרכו לשלם מחיר.

לשמחתי המנוולים התבדו. דווקא נכונותה של הממשלה הזו לויתורים מפליגים מספקת לה את מרחב הפעולה המדיני לפעול בכוח נגד חציית הקווים של הטרוריסטים.

מדינות כמו מצרים, ואפילו סעודיה, מצדיקות למעשה את תגובתה של ישראל, דבר שלא היה לו אח ורע אי פעם בעבר.

הבוקר פרסמה סעודיה הודעה לפיה האחריות למצב היא של ''ארגונים מסוימים'' - הכוונה לחיזבאללה, ומצרים האשימה ברמז את סוריה ואירן.

מחיובותו של עמיר פרץ לסיום הכיבוש ולשלום, היא, באופן אבסורדי, קלף חזק במלחמתה של ישראל.

השבחים שמקבל פרץ מאפי איתם בנקודת הזמן הזו מגיעים לא.

בניגוד למגיבים האוטומטיים מן הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני, הוא מיטיב לקרוא את המצב, לא קורא ליריקת האיסלמיסטים בפרצופנו גשם מחד, ולא נוקט בפעולות לא שפויות מאידך.

אנו עם צה''ל במלחמתו הצודקת
_new_ הוספת תגובה



עמיר פרץ
א. פרקש (יום שישי, 14/07/2006 שעה 9:42)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מפיל על פרץ קרדיט גבוה מדי. מי שמוביל את המלחמה הזאת הוא אולמרט.
_new_ הוספת תגובה



עמיר פרץ
סתם אחד (יום שישי, 14/07/2006 שעה 10:53)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל עמיר פרץ קיבל את אחת מהדרישות העיקריות שלו במערכת הבחירות - ''שכר הולם'' :-)
_new_ הוספת תגובה



עמיר פרץ
א. פרקש (יום שישי, 14/07/2006 שעה 11:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נקווה שפרץ לא יתן לצהל לשבות. כי חבל להפסיק את כל הכיף הזה סתם באמצע הדרך.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי