פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עראבה, העיר ערב היהודית בעבר
רבקה שפק ליסק (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 18:59)


עראבה, העיר ערב היהודית בעבר

ד''ר רבקה שפק ליסק



עוד מאמרים באתר של המחברת.
אחרי המאמרים על הישובים נצרת, כפר כנה, ג'ש, דבוריה, פקיעין, שפרעם, כפר יאסיף, כורזים, עלמא, ברעם, ציפורי, כפר מנדא זהו המאמר ה-‏13 בסדרה ''יישובים יהודיים בעבר ובהווה'' שנועדה להפריך את הטיעון שהופיע במספר מסמכים שפורסמו ע''י ארגונים של ערביי ישראל ובראשם ''ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל'' לפיהם הפלסטינים הם ''עם ילידי'' והיהודים הם קולוניאליסטים אירופאים שהתיישבו על אדמה ערבית הסדרה פותחת בפרק על היישובים היהודיים בגליל.

ערב המרד הגדול, 66 - 70 לספירה, היו בגליל, עפ''י עדותו של יוספוס פלביוס 204 יישובים יהודיים. לאורך הסדרה נראה מה קרה לאותם יישובים תחת הכיבוש הרומי, הביזאנטי, הערבי, הצלבני, העות'מאני והבריטי עד להקמת מדינת ישראל.

גירסה קודמת של הסידרה פורסמה באתר אומדיה.
עראבה היא כיום ישוב ערבי. היא שוכנת במרכז הגליל התחתון, 6 ק''מ דרומית לכרמיאל. עראבה שוכנת במקום בו עמד היישוב היהודי ערב. מספר תושביה 21,100, רובם מוסלמים ומיעוטם יוונים קתולים (כ-‏2%). מקור השם עראבה, לדעת התושבים: על אלאבייה פרושו קיים על גבעה.


תקופת הבית הראשון (1,000 – 587 לפנה''ס)

ערב נוסדה בתקופת המלוכה, כלומר, בסביבות המאה ה-‏10 לפנה''ס. בשלהי המאה ה-‏8 לפנה''ס נהרסו יישובי הגליל התחתון במסגרת מסע הכיבושים של תגלת פלאסר ה-‏3 (733/2) והגליל התחתון נעזב כליל.


תקופת בית שני (538 לפנה''ס – 70 לס')

היישוב היהודי בגליל התחתון התחדש לאחר 150 שנה בתקופה הפרסית (מאות 6 – 5 לפנה''ס).
האתר של ערב הקדומה נמצא מדרום מזרח לעראבה, בסביבת הכנסייה הנוצרית. יוספוס פלביוס הזכיר אותה בשמה היווני, גברה. כנראה, שבתקופת הבית השני היו שני השמות, ערב וגברה בשימוש, כפי שמעידות הכתובות על 2 קברים של תושבי המקום בבית הקברות העתיק בבית שערים. על אחד הקברים נכתב ערב ועל האחר, גברה.

בתקופת בית שני הייתה ערב עיר מרכזית באזור הגליל התחתון והשלישית בגודלה מכל היישובים היהודיים בגליל. ציפורי וערב היו ערי תת-המחוז בגליל התחתון. שמעון החשמונאי העביר חלק מתושביה היהודים של ערב לאזור יהודה.

יהודי ערב לא לקחו חלק פעיל במרד הגדול (66 - 70 לס'), מאחר שהעיר לא הייתה מבוצרת ולא הייתה מסוגלת להתגונן. על כן, החליט יוספוס פלביוס לסגת מערב לכפר סיכני. כאשר התקרב אספסינוס חלק מהתושבים ברחו כאשר התקרב אספסינוס לעירם והוא השתלט על העיר ללא קרב. למרות זאת ציווה להרוג את כל הגברים והעלה את העיר באש. הנותרים, כנראה, הנשים והילדים שנותרו בעיר, נמכרו לעבדות. הרומאים הרסו את העיר עד היסוד. לא נותרו שרידים ארכיאולוגיים מתקופת המרד (מלחמות היהודים, ג',ז',א').


התקופה הרומית (70 לס' – 324 לס')

העיר הוקמה מחדש לאחר החורבן, אבל מעמד הבכורה באזור עבר לסכנין הסמוכה. אזור ערב סופח לציפורי, שהפכה במסגש. לאחר החורבן התיישבו בה הכוהנים לבית פתחיה, שעברו מירושלים. ערב, כמו סכנין ויישובים יהודיים נוספים בגליל, שימשה מרכז ללימוד תורה. רבי יוחנן בן זכאי חי 18 שנים בערב, עפ''י התלמוד הירושלמי. הוא ורבי חנינא בן דוסה הקימו ישיבה בערב ולימדו בה תורה. גם התנא ראובן האיצטרובלי התגורר בערב.

לאחר מרד בר כוכבא הסב הקיסר אדרינוס את שמה של העיר ציפורי לשם ההלניסטי דיו-קיסריה, וסיפח את ערב וסביבתה למחוז דיו-קיסריה.

ערב מוזכרת בתלמוד כעיר הולדתו של רבי חנינא בן דוסא. מספרים על משפחתו של רבי חנינא בן דוסה שהסתירה מעיני הציבור את ענייה. אשתו של הרב נהגה להסיק את התנור בערב שבת כדי שיעלה עשן והשכנים יחשבו שהיא אופה לחם לשבת.

בעראבה נתגלו שרידים ארכיאולוגיים מהתקופה הרומית.
בעראבה נמצאים קברותיהם של התנאים ראובן האיצטרובלי ורבי חנינא בן דוסא.
אחד מתושבי הכפר גילה מערת קברים יהודית, כאשר חצב מקלט לביתו. זוהי מערכת חדרים חצובים בסלע. פיתחה היה חסום. יש חילוקי דעות אם המערה היא מהתקופה הרומית או הביזאנטית. קבע שהמערה היא מהמאה ה-‏2 או ה-‏3, ואילו מושון גבאי, עורך מדריך ישראל החדש, ''הגליל התחתון וחופו ןבקעת כנרות'', קבע שהמערה מהתקופה הביזאנטית.

לפני המרד הגדול היו בגליל 204 ישובים יהודיים. לאחר מרד בר כוכבא נותרו 56 ישובים יהודיים בגליל מתוך 63 שהיו לפני המרד.


התקופה הנוצרית-ביזאנטינית (324 - 640 לס')

התקופה הביזאנטינית הייתה תקופה קשה ליהודים, לאחר שהנצרות הפכה לדת האימפריה. התחיקה האנטי-יהודית הלכה וגברה, בהדרגה, במאות ה-‏4 וה-‏5. היהודים עברו סבל והשפלה מידי הכנסייה והנוצרים (יוונים, סורים-ארמים, ביזאנטים וצליינים נוצרים שהתיישבו בארץ) שמספרם עלה בהתמדה. נוצרים קנאים נהגו לתקוף יהודים ולשרוף את בתי הכנסת. על רקע המצב היו יהודים שהעדיפו גלות על רדיפות ורצח. עפ''י הסקר הארכיאולוגי של מרדכי אביעם היו בגליל המזרחי 58 ישובים יהודיים בתקופה הביזאנטית.

בתקופה זו התיישבו נוצרים בערב והחלו לדחוק את רגלי היהודים ובתחילת המאה ה-‏5 לס' נבנתה במקום כנסייה. היא נשרפה במאה ה-‏6. הכנסייה הקיימת כיום בנויה על שרידי הכנסייה מהתקופה הביזנטינית. ב-‏1968 נחשפה רצפת הפסיפס של הכנסייה מהמאה ה-‏5 ועליה כתובת ביוונית: בכוחו של האל בעזרת ישו, ברצונה הטוב של רוח הקודש, נעשתה עבודה זו ורוצפה בפסיפס בחסות הבישוף גריגוריוס.
יש בעראבה שרידי מבנים עתיקים מהתקופה הביזנטינית.

יחסו של השלטון הביזנטיני ליהודים הביאם לתמוך בפרסים הססנים שפלשו לארץ ב-‏614 לס'. הקיסר הביזנטיני הראקליוס סילק את הפרסים ב-‏628. בבואו לגליל קידמה אותו משלחת של מנהיגות יהודי הגליל עם מתנות והוא הבטיח לסלוח להם על תמיכתם בפרסים. אבל, בלחצה של הכנסייה הוא הפר הבטחתו, והיהודים בגליל שילמו מחיר כבד על תמיכתם בפרסים. הביזנטינים טבחו ביהודים ויישובים נהרסו. הנוצרים דחקו את רגליהם של היהודים ואלצום לעזוב, או גרוע מכך, טבחו בהם. ערב הכיבוש הערבי, זוהי התקופה בה ערב היהודית חדלה, כנראה, להתקיים. ערב הייתה ליישוב נוצרי. מרדכי אביעם קבע שתהליך הנטישה של היישוב היהודי בגליל המזרחי החל במאה ה-‏6.
את המונח נטישה יש להבין - סופו של היישוב היהודי באזור.


תקופת השלטון הערבי (640 - 1099)

מתקופה זו שרדו מספר מבנים עתיקים. לא ידוע על גורל היישוב הנוצרי בתקופה זו.


התקופה הצלבנית (1099 – 1260)

רוב תושביה הנוצרים של ערב התאסלמו לאחר ניצחונו של צלאח א-דין בקרב חיטין, 1187. המסגד העומד על תילו עד היום הוקם בימי צלאח א- דין.


התקופה הממלוכית (1260 – 1516)

בתקופה הממלוכית הפכה עראבה לבירת המחוז. עראבה מוזכרת בסיפרו של התייר הערבי יאקות אל חמאווי ''מועג'ם אל בולדאן'', מהמאה ה-‏13.


התקופה התורכית (1516 – 1918)

עראבה גדלה בתקופה התורכית, ועד היום השתמרו בה מבנים מתקופה זו, כולל בית בד. בסוף המאה ה-‏17 או בראשית המאה ה-‏18 ערכו המוסלמים, בראשותו של זיידן אל-עומר, סבו של טאהר אל עומר, שהשתלט על הגליל סביב אמצע המאה ה-‏18, טבח בדרוזים שישבו בחרבת סלאמה (צלמון, כיום). עראבה, כמו ישובים אחרים באזור, נכבשה ע''י השיח' ד'האר אל-עומר ב-‏1730 (השתמר מבנה ציבורי מתקופת שלטונו), אבל ב-‏1775 כבשו התורכים את עראבה מידי השיח'.


תקופת המנדט הבריטי (1918 – 1948)

בתקופת המנדט גדלה אוכלוסיית היישוב וב-‏1931 הגיע מספר התושבים ל-‏1,200.


ישראל

עראבה נכבשה ב''מבצע דקל'' (9 - 18 ביולי, 1948). לאחר כיבוש נצרת נכנעו כפרי הסביבה.
ב-‏1976 פירסם מינהל מקרקעי ישראל הודעה על הפקעת מקרקעין לצורך הרחבת העיר כרמיאל. הפקעה זו הייתה המשך להפקעה מ-‏1975 שמטרתה הייתה ''ייהוד הגליל''. לאחר כשלון ניסיון ההידברות בין ה''ועד הארצי של ראשי המועצות המקומיות הערביות'', שהוקם ב-‏1974, הוחלט על שביתה כללית במגזר הערבי ב-‏30 במרץ 1976. ההפגנות העיקריות נערכו בסכנין, עראבה ודיר חנא. ההפגנות לוו בחסימת כבישים וזריקת בקבוקי תבערה. תוך כדי דיכוי המהומות ע''י המשטרה נהרגו 6 מפגינים, והמהומות התפשטו לשאר אזורי הארץ.

ב-אוקטבר 2000 פרצו מהומות אלימות במגזר הערבי, כולל בעראבה, בעקבות ארועים בשטחים שהביאו לפרוץ אינתיפדת אל-אקצא. במהלך דיכוי המהומה בצומת לוטם נהרגו 2 מתושבי עראבה, אסיל חסן עסאלה, בן 17 ועלאא ח'אלד נסאר, בן 22.

שני ארועים אלה, ''יום האדמה'' ו''מהומות אוקטובר 2000'' היו ביטוי להקצנה שחלה במגזר הערבי, וגם בעראבה, שהחלה לאחר מלחמת ששת הימים (1967).

ממשלת ישראל נקטה במספר צעדים שנועדו לצמצם את הפער בין המגזר היהודי לערבי. במסגרת זו ממשלת ישראל יזמה, בין השאר, פרויקט ''מחשב לכל ילד''. במסגרת פרויקט זה הוענקו ב-‏2007 מחשבים ל-‏77 ילדים וב-‏2008 הוענקו 101 מחשבים.
  • התוכנית הממשלתית לחיזוק הצפון וחיפה אושרה בספטמבר 2006, ובמסגרתה הושם דגש על התייחסות למגזר המיעוטים כחלק אינטגרלי מהתכנית ולא כמכלול נפרד.
  • ראש הממשלה הנחה להקצות שליש מהתקציבים למגזר הערבי, והסמיך את אגף תיאום, מעקב ובקרה במשרד ראש הממשלה לפעול לתיקון תכניות אם אינן עומדות בהנחיות.
  • מהנתונים עולה שלפחות 930 מליון שקלים יושקעו במגזר הערבי במסגרת התוכנית, בהתאם להנחיות שהועברו למשרדים. זאת, בניגוד לפרסומים שגויים שהופצו.
  • בראשית חודש פברואר יתכנס קבינט השרים לחיזוק הצפון וחיפה להצגת התכניות הקשורות למגזר הערבי.
  • • • •

  • היקפי הפעילות של עסקים קטנים ובינוניים במגזר הערבי מותנים במידה רבה ביכולתם לגייס הון, כאשר עסקים רבים בעלי פוטנציאל צמיחה מיצו את יכולת גיוס ההון מהבנקים.
  • הדרך המרכזית לגיוס כספים עבור אותן חברות הנה גיוס הון (מכירת מניות, להבדיל מחוב) באופן פרטי או דרך הבורסה. בפועל, מלבד בתחום ההון-סיכון, אין בישראל תעשיית השקעות פרטיות לטווח ארוך.
  • כתוצאה מכך, חברות רבות בעלות פוטנציאל צמיחה אינו יכול לממש את יכולותיהן. החברות יוצאות נפסדות, המגזר הערבי יוצא נפסד, המשק הישראלי יוצא נפסד.
  • קרן ''Private Equity'' במודל קרן יוזמה תוקם כבר בשנת 2007, ולה הון ממשלתי של 80 מליון שקלים והון פרטי של לפחות 80 מליון שקלים. היא תאפשר השקעה ב-‏40 עד 80 חברות ועסקים במגזר הערבי.



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מכבסת המילים
עמיש (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 19:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרצח של הנער אסיל חסן עסאלה בידי שוטרים ישראליים נחשב ''כביטוי להקצנה'' של תושבי עראבה?
זה כמו להגיד שתאי הגזים באושויץ היו לצורך חיטוי נגד כינים.
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אתה באמת אדם מגעיל...
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 20:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר כאן בסקירה היסטורית בת יותר מאלפיים שנים,
אשר מפריכה את טענות הערבים על שורשים כאן...

זה כל מה שיש לך להגיד בנשוא זה ?
_new_ הוספת תגובה



י
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפורעים הערבים תקפו באבנים תבערה ובבקבוקי וקבלו את גמולם הצודק

הכדור שרוצץ את מוחם בראשם היה כדור קדוש
_new_ הוספת תגובה



מכבסת המילים,סילוף דברי
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 8:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מותו של הנער הוא מקרה מצער של שימוש לא נכון של המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות.
אבל, אירועי אוקטובר 2000 הם ביטוי להקצנה בקרב ערביי ישראל- תהליך שהחל מ- 1967 עם חידוש המגע עם אחיהם, והאינתיפדות.
אירועי אוקטובר היו פרי הסתה של הציבור הערבי ע''י מנהיגיו חסרי האחריות. זה הובהר בוועדת אור.
אינני מצדיקה את התנהגות המשטרה אבל גם אינני מצדיקה את ההשתוללות חסרת הרסן של הצעירים הערבים המוסתים.

אפשר היה לקיים הפגנות מחאה שקטות. לא הייתה כל הצדקה לאלימות של המפגינים.

ואתה מתבקש לא לעוות ולסלף את הנאמר במאמר.
רבקה
_new_ הוספת תגובה



מתוך דוח ועדת אור על רצח אסיל עסאלה מעראבה
עמיש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 9:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

59. נוכל לקבוע גם, שהנסיבות מלמדות על כך שירי של אחד השוטרים הוא שגרם לפגיעה באסיל, אשר כתוצאה ממנה מצא את מותו. בשלב בו נפגע ובסמוך לו יש ראיות לירי אך ורק מצד אנשי משטרה, מצד אנשים של ימ”ר צפון ואנשים של משמר הגבול. נזכיר בהקשר זה שוב כי בשעה 15:18 ובשעה 15:50 נרשם ביומן המבצעים שהיה ירי של אש חיה מצד השוטרים לעבר מתפרעים.

המנוח אסיל נקבר בלי שנעשתה נתיחה לאחר המוות של גופתו. משפחות החללים התנגדו להוצאת הגופות לצורך עריכת בדיקות בשלב זה. התוצאה היא, שלפי חומר הראיות הקיים, כפי שהעיד על כך פרופ’ היס, אין אפשרות לקבוע בוודאות אם המוות נגרם כתוצאה מירי של כדור חי או של גלילון גומי. ברור, שאם מדובר בירי של כדורי גומי, הרי שמדובר בירי על ידי אחד מאנשי המשטרה. אך גם אם מדובר בירי כדור חי, קרוב לוודאי שמדובר בירי על ידי איש משטרה, מהנימוקים המפורטים לעיל.

וגם זאת נוכל לקבוע, שבשלב בו נורה אסיל לא היתה הצדקה לירי של שוטרים לעברו בעת בריחתו מהם. הוא לא היווה כל סכנה עבורם, וכך גם בעת הגיעו אל מטע הזיתים. אכן, איש מהשוטרים שרצו אחרי אסיל או ראוהו במטע הזיתים לא טען שהיתה הצדקה בנסיבות המקרה לירי לעברו, אם ירי של אש חיה ואם ירי גומי. לא כל שכן שלא היתה הצדקה לירות לעברו בשלב זה, על פי הגרסה העולה מעדויות אנשי עראבה, הגם שאין אנו יכולים לקבוע שגרסה זו משקפת את העובדות לאמיתן. על פי גרסתם, מספר אנשי משטרה הגיעו אל אסיל כשהיה במטע הזיתים, ולאחר שקודם לכן הכהו אחד השוטרים מאחור, נשמעה ירייה מכיוון המטע ולאחר מכן נמצא אסיל פצוע.
_new_ הוספת תגובה



בוש ותתקמל לך !!!!
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 11:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכיצד אתה מעז להשוות את פרעות הערבים בניגוד לחוק ובהתגוננות החוק כנגדם לדרכם של הנאצים להשמיד את היהודים בתאי הגז?
זוהי זילות השואה של חרצופון שאין לו טיעון אמיתי בעניין בו הוא מתלהם!!!!

היהודים לא מרדו בגרמנים, לא רצו להשתלט על גרמניה ולזרוק את הגרמנים לים, למרות שבחלק משיטחי גרמניה ישבו יהודים הרבה לפני שהפולשים הגרמנים לשיבטיהם כבשו את מרכז אירופה. ואף על פי כן הגרמנים השמידו את היהודים.

הערבים יש להם את כל המזרח התיכון ופילגשו האפריקאית, הם חרתו על זיקפתם להשמיד את ישראל. ישראל מעולם לא דגלה, לא דיברה ולא פינטזה על להשמיד את הערבים הגרים בארץ. בתוך ישראל הם חיים בדמוקרטיה שתומכת בהם כלכלית ותרבותית ונותנת להם לבטא את דיעותיהם הפוליטיות עד הקצה, למרות שבשפיץ של הקצה הם מדברים על השמדת ישראל.

אבל כשהערבים יוצאים לכבישים וחוסמים אותם באלימות ובאש, חובה על הממשלה ובאי כוחה להפעיל כוח נגדי לעצירת ההתפרעויות והמאורעות. למשטרה יש זכות וחובה להפעיל נשק ע''פ החוק וזה מה שהיא עשתה. המונים סחוטי שכל וזבי אלימות יכולים וראויים להיעצר גם על ידי כדור, במידה והם מבצעים איום ממשי ומיידי על מי מאנשי החוק.

לכן יש לפאר את משטרת ישראל בהתנהגות די מתונה לאור התפרעויות הערבים, ועשיית המינימום הנדרש לעצור את התפשטות התבעירה ולמנוע נפגעים מצד השוטרים, מצד אזרחי ישראל תמימים שנסעו בדרכים ומצד המפגינים הערבים.

תשלום הפיצוי הכספי למשפחות הוא שערוריה מוסרית. במדינה שומרת חוק ואמיצה המשפחות עצמן היו נתבעות במשפט ומשלמות פיצוי למדינה ולמשטרה. הערבים חרגו מהתנהגות ההולמת דמוקרטיה כי הם מזלזלים גם בישראל, גם בדמוקרטיה וגם בשמאלנים.

ברור הוא שהממשלה נשברה ושילמה כספי הסדרים למשפחות רק משום שתוכל לטעון בעת שתוגש כנגדה תביעה בבימ''ש בינ''ל שהעניין אינו שפיט כי היא כבר מיצתה את כל הוראות הדין, הקימה ועדת חקירה, שפטה את המעורבים בהתפרעויות (ערבים ושוטרים) ואפילו נתנה לפנים משורת הדין פיצוי למשפחות הפורעים השאהידים שנהרגו למען אללה והעם הערבי.

נחמיה השואג
_new_ הוספת תגובה



עמיש מתחזה מוכר- תתחילו להפנים
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 4:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקומונה בה הוא משתתף בתפוז במלחמת עזה כתב האיש הזה ''תעירו אותי כשמספר המתים יגיע ל-‏700'' בסוף המספר הגיע ל-‏1400 אפשר להביא לינק ולאמת את הדברים, ולאיש הזה יש פה חוצפה לנהל כאילו מעמדה מוסרית מאבק בימין.

האיש הזה שעודד רצח מאות ילדים בעזה מעז להטיף מוסר, במין רפלקס מוזר של צדקנות נוכלית, והדבר המוזר עוד יותר שיש ימין ואנשי ימין שקונים את הסחורה המזוייפת הזו.
_new_ הוספת תגובה



עד כדי כך הוא עוכר ישראל? !!!!!!!!!!!!!!!!
סתם אחד (יום שישי, 30/10/2009 שעה 7:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בושה וחרפה!

עדיף כבר שיתחיל לכתוב כבר ביקורת מסעדות ויזכה לארוחות חינם !!!!!!!!!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



עראבה עיר פורעת חוק
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום האדמה הראשון ב1997 הייתי חייל בקורס מכ''ים שהתקיים באיזור.

קבוצת חיילים הותקפה על ידי פורעים , קיבלנו הוראה לעלות למשאית ריאו ולחכות.
הקצין אחז את ידו על הדלת האחורית של המשאית ופורע ערבי הניף גרזן וכרת את כף ידו.
זה היה האות וחבורת ערבים העלה לידות אבנים ובקבוקים על המשאית ריאו בה נסענו.
ירדנו מהמשאית וירינו [..] כמו שצריך לעשות [..].
הם ברחו ביללות ובצריחות ,
הותירו אחריהם כמה פגרים.
המזל היה שהיה אז שלטון של השמאל בראשות רבין וכמובן מותר היה אז להתגונן בלי בצלם ובלי בגצ.

היום כשפורעי חוק מקבלים פיצויים ועוד פותחים פה בסיוע של [..] המצב חמור מאוד חייבים לשנות את הגישה .
ולחזור לגישה המפא''ית כאשר [..] היו [..] היו בוגדים שמקומם בכלא.
קיבוצניק
_new_ הוספת תגובה



עראבה עיר פורעת חוק
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 8:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו סיפור מזעזע.לא זוכרת שקראתי על כך בעיתונות.
אודה לך אם תרחיב ותפרט
רבקה
_new_ הוספת תגובה



עראבה עיר פורעת חוק
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 20:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יום האדמה הראשון היה במארס 1976
אבל הסיפור שהקיבוצניק מספר זכור גם לי - הייתי אז גם חייל בקורס מכי''ם בבזק.
בזמנו סופר האיש שאחז את הגרזן נורה על ידי אנשי השב''כ בברכיו ועד היום מטייל לו על כסא גלגלים- בכל יום זכרון ליום האדמה שנערך בכפרים סכנין עראבה ודיר חנא הוא על בימת הכבוד.
הוא ממשפחת אעסילה המשפחה שמייללת שבנה הפורע נהרג כשהתפרע ביום האדמה של שנות האלפיים.
על יום האדמה הראשון ניתן לקרוא בויקיפדיה.
אנע זטכר שהפלוגה של מכים גולני שהותקפה ירתה על התוקפים ובזה נגמר יום האדמה הראשון.
לאחר מכן רבין הופיע בבסיס ושיבח אותנו[..]
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
עמיש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 9:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האירוע הזה לא היה ולא נברא.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
אבנרש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 10:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיני עמיש, שמשוטטות בכל הארץ, יודעות לספר על ארועי טבח מזעזעים וודאיים של נערים פלסטינאיים על ידי כורתי זיתים מהגבעות - רעולי פנים כמובן, ולכן בודאות מתנחלים.
ובאותה נשימה מסתייג הדובר מכל העלאת אפשרות לקיומה של התפרעות פלסטינאית אי שם. החברה הפלסטינאית, כידוע, משמרת תרבות עתיקה של עדינות והדברות בדרכי שלום.
כמה מרגש, כמה אמין.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 11:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא היה פה אז בטח היה שם... הרי אנחנו מדברים [..]....

נחמיה השואג
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 2:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצל [..] הרבה אירועים נמחקים מהזכרון הסלקטיבי שלהם.
_new_ הוספת תגובה



עראבה האחרת
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש עוד עראבה אחת ליד ג'נין
או למי ששירת בצבא, ליד מחנה
דותן בשטחים הכבושים.

הנה הכותרת לסיפור האופייני
למתרחש בשטח, כפי שהוא
מופיע באתר של 'בצלם':

''חיילי צה''ל הורו לנוסעי מונית ונהגה להתפשט בפומבי ועצרו אותם למשך יותר מארבע שעות כשהם עטויים חלוקי ניילון, אזור עראבה, מחוז ג'נין, ספטמבר 2005
ג'אסר איבראהים, בן 64''
''אני לא יודע כמה זמן ישבנו שם, אני מעריך שבסביבות שעתיים. בזמן הזה, החיילים הסתובבו סביבנו וכלי רכב צבאיים נסעו באזור. אף אחד לא שאל אותי שום דבר. אחרי כמה זמן, החיילים תפסו אותנו בידיים והעבירו אותנו לשבת במקום אחר. כשקמתי, השמיכה נפלה ועמדתי עירום. אחד החיילים הסיר את האזיקים שלי ונתן לי להחזיק את השמיכה. החיילים הביאו לנו מים ולמרות שהייתי צמא, לא שתיתי. גם אם הייתי שותה, לא הייתי מרגיש יותר טוב כי זאת הייתה סיטואציה מאוד קשה.''

קשה להיות יהודי גאה - רצף ישוב יהודי בעראבה-ערב הגלילית וכו' -
כאשר בעראבה הפלסטינית הצבא מתעלל כמעשה של יום יום
בתושבים המקומיים. אולי זהות השמות תביא את חובבי ההסטוריה
של ארץ ישראל 'נקיה' מפלסטינים, לחשוב קצת על ה'מפעל' הקטלני
שלהם. 
_new_ הוספת תגובה



עראבה האחרת
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בטוח שלעמוד ללא בגדים ורק עם שמיכה שנשמטת זה משפיל ונותן הרגשה רעה למי שזה קורה לו .

מצד שני

זה הרבה יותר גרוע כאשר מישהו לבוש . כוונתי לבוש בחגורת נפץ והולך לרחוב דיזנגוף ומתפוצץ במרכז של חבורת ילדות קטנות והורג אותן .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



עוגה עוגה כל היום. כך נירצח ללא מתום
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הך זקן ותך עולל, גם יולדת במחסום
פה קשישה ושם יתום
ארץ - הפוך הפכת לסדום
_new_ הוספת תגובה



צניעות מזוייפת
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 6:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי ידוע לכל
שעניינך
בפלסטינים
בא לידי ביטוי ב-

''ואת פלסטין צריך להשמיד .''
_new_ הוספת תגובה



צניעות מזוייפת
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 18:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו היית חלב כבר היית נעשה יוגורט . אתה מחמיץ את העיקר ונדבק לטפל .
אני לא מכחיש שהנעשה לאותו [..]במחסום זה דבר לא נעים . קל לי להודות ולא זה העיקר .

החשוב הוא שיסורי אותו [..] ללא לבוש אינם עומדים בכלל להשוואה עם השואה והקורבנות היהודים שבה .
_new_ הוספת תגובה



עראבה האחרת
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 9:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיפור שלך מצער מאוד וחבל ששני העמים הגיעו למצב כזה.
אבל, כפי שאתה ודאי יודע:
לכל סיפור יש 2 צדדים.
אתה רוצה שאספר לך על ניסיוני האישי כאשר הערבים בארץ הרגישו חזקים?
הייתי נערה כאשר החלו הקרבות בין יהודים לערבים, ביוזמת הערבים לאחר החלטת האו''ם מ-‏1947 .

7 נוטרים(שוטרים יהודים במשטרה הבריטית)הגנו על שיירות האוטבוסים והאספקה לירושלים כאשר הדרך לירושלים עברה דרך אבן- כביר- יאזור- בית דג'ן וכו'
באחד הימים תושבי יאזור שמו מחסום על הכביש והתנפלו על הרכב של הנוטרים לאחר קרב יריוןת שבו נגמרו לנוטרים
הכדורים ואז הם לקחו אותם , עינו אותם, חתכו את איברי מינם ותקעו להם בפה ובסוף רצחו אותם וגם התעללו בגופותיהם.
בחולון יש כיכר ה- 7 על שמם. הם היו מערים בני 18-19 , כולם שכנים שלי שהיכרתי אישית.
אז זה הרבה יותר גרוע ממה שקרה לך
רבקה
_new_ הוספת תגובה



עראבה האחרת
אבנרש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 10:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והמסקנה, כמובן: שתי מדינות לשני עמים.
רק צריך עוד למצוא את העם השני, והכל יסתדר.
_new_ הוספת תגובה



כבר מצאו - לפני כ-‏100 שנים ויותר!
דוד סיון (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 11:14)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כבר מצאו - לפני כ-‏100 שנים ויותר!
אבנרש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 12:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים מצאו. אבל צריך גם שהפרטנר ימצא.
אבל זה לא חשוב. את הבדיחה העצובה ממילא לא הבנת. יש אנשים שהיו מוכנים לחתום על הסכם שלום גם עם היטלר, ואפילו לא לדרוש את הפסקת המלחמה כתנאי.
_new_ הוספת תגובה



כבר שמתי לב !
דוד סיון (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 12:23)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבדיחה העצובה היא שהרבה עובדות לא נכללות בקריאת המציאות
שלך. קריאת מציאות כזאת כמעט מבטיחה שהמסקנות מכך שגויות.
_new_ הוספת תגובה



יש רק מציאות אחת -עת צרה היא ליעקב
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כבר שמתי לב !
אבנרש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואילו אתה נוהג להשלים את העובדות החסרות לך באמצעות המצאות נאות ומושכות. לפעמים, מרוב שקריאת המציאות שלך מכילה כל כך הרבה עובדות, אתה פשוט משמיט כמה, כדי שלא יכערו את התמונה היפה שיכולה להתקיים בלעדיהן.

אבל באמת חבל על הוכוח. לי ממש לא אכפת אם תכנה את הפלסטינאים עם או קבוצה אתנית או שבט או חבר מרצחים או פרטנרים לשלום.
גם אין מבחינתי שום השלכה מעשית לשאלה איך ז'בוטינסקי כינה אותם.
אני מכבד את זכותך להשמיע את דעותיך ולא רואה טעם לדון בהן. בהצלחה (וזכות המלה האחרונה נתונה, כרגיל, לך).
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אתה ממשיך להמציא אגדות
דוד סיון (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 14:29)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אוסף עובדות מספרי ההיסטוריה.

אתה יכול להמשיך להמציא אגדות
במקום לקרוא את המציאות.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אתה ממשיך להמציא אגדות
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 16:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה מצטט מהקוראן ומהברית החדשה?
צטט,צטט,יהיה מעניין,
אולי גם שם תמצא עם פלסטיני.
מי יודע?
אתם כל כך מוזרים!

נחמיה השואג
_new_ הוספת תגובה



היית חותם עם היטלר הסכם שלום, בתנאי שלא יהרוג 6 מליון?
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:17)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צ'מברליין רצה. צ'רצ'יל התנגד. היטלר אמר ברייכסטג בינואר 1939 שאם יהדות העולם ומחרחרי המלחמה בבריטניה יצליחו לסחוף את העולם למלחמה כנגד בריטניה - התוצאה תהיה השמדת יהודי אירופה.

מה תבחר? למנוע מגרמנייה את דנציג הגרמנית שסופחה לפולין ב-‏1918, ואז - 6 מליון? או גרמנייה מקבלת דנציג ואין גאזים.
_new_ הוספת תגובה



היית חותם עם היטלר הסכם שלום, בתנאי שלא יהרוג 6 מליון?
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה מדבר? היה אנטישמי גדול היטלר. רצה שכל היהודים יעזבו את גרמנייה, ניסה להבריח אותם משם, על ידי חוקי גזע, מניעת עבודה ומיסוי כבד על עסקים יהודים, ובסוף ליל הבדולח, בו חברות הביטוח קיבלו פטור מפיצוי היהודים על הנזקים.
_new_ הוספת תגובה



היית חותם עם היטלר הסכם שלום, בתנאי שלא יהרוג 6 מליון?
אבנרש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אבחר לשאול את הפולנים, שדנציג שלהם בכלל.
ואם, כפי שנראה, הם ישיבו שאינם מעוניינים בעסקה, אני אבחר לחזק את הצבא שלהם ולבוא לעזרתם ב-‏39, ולא לחכות כמו טמבל בחזית המערבית, שהיטלר יגמור אתם ויתפנה אלי כשנח לו.
דרך אגב, כשהגיעו לדנציג, היטלר כבר הספיק לצבור מוניטין מפואר של אדם שמכבד הסכמים והצהרות (ע''ע צ'כוסלובקיה).
יש אנשים שמעדיפים לרצות את התקפן המאיים על חשבון הידיד. והם תמיד מסבירים למה זה מוסרי, ותמיד משוכנעים שזה גם משתלם.

אבל ברור שאתה צודק בעצם. שאילו רק היית נותן להיטלר את דנציג, ואת אלזס-לורין, ואת הבלקן, ואת צפון אפריקה, ואת דרום סקנדינביה - זה היה מספק אותו, והוא היה הופך לחסיד אומות העולם, מפרק את הורמאכט, לומד בחברותא עם אינשטיין, ומחכה בקצר רוח להענקת תאר כבוד מטעם ועד הקהלה היהודית בברלין.

אתן לך כלל אצבע: מי שמאיים ''הבא לי כל מה שאני רוצה כאן ועכשו, אחרת אהרוג אותך ואת החברים שלך'' - כנראה שלא כדאי להביא לו מה שהוא רוצה, אם אתה רוצה להשאר בחיים.
_new_ הוספת תגובה



[•] אבנרש - להיטלר היתה אומה שלמה ועשירה להפסיד
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:53)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא רצה סודטים בצכיה (גרמני לפני 1918) ודנציג (גרמני לפני 1918). ביריון יכול לקבל רק מכות לגופו, אך ראש מדינה עשירה ותרבותית ואולטרה תעשייתית, לא מהמר על כל זה. אנגליה וצרפת היכריזו מלחמה על היטלר. לא היו מכריזים - לא היתה מלחמה, לא היה ששה מליון.

אתה מדבר על כוונות ומחשבות בלי לדעת מהם. וכי איך תדע? אתה קורא מחשבות?
_new_ הוספת תגובה



אבנרש - להיטלר היתה אומה שלמה ועשירה להפסיד
אבנרש (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 14:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כידוע, דיקטטורים בראש מדינות עשירות ותרבותיות ותעשייתיות _מעולם_ לא נכנסו למלחמה.
שמע. בחיים לא דברתי עם [•]... שמקליד כל כך יפה.
ואין לי חשק להתחיל עכשו.
_new_ הוספת תגובה



מייג'ור ג'נרל פולר: מסע הצלב היזום נגד גרמניה
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 14:37)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב ההיסטוריון הצבאי הבריטי מייג'ור ג'נרל [רב-אלוף] ג' פ.צ' פולר (מלחמת העולם השנייה, הוצאת ''מערכות'', משרד הביטחון, 1987):

- הסכסוך הועמד באור של מסע צלב, כלומר של מלחמה אידאולוגית בניגוד למלחמה מדינית - מלחמה להשמדת היטלר וההיטלריזם, כשם שסט. ג'ורג' הישמיד את הדרקון.

כאשר הוכרזה המלחמה על גרמניה הנאצית ב- 3 ספטמבר 1939 אמר צ'רצ'יל בנאומו בפרלמנט:

''אין זו שאלה של מלחמה על דנציג או על פולין.
אנו נילחמים להצלת העולם כולו מנגע העריצות הנאצית ולהגנת כל המקודש ביותר לאדם''.

אמר אז צ'מברלין, ראש הממשלה:

אני מאמין, שיתכן שאראה בחיי את היום שבו *יושמד ההיטלריזם, ואירופה משוחררת תקום מחדש''.

אחריו אמר גרינוולד ממפלגת הלייבור:
בסופו של מאבק אימתני זה, שדומני כי אין לו אח ורע בהיסטוריה של העולם, על הנאציזם להיות ממוגר.

וסיר א. סינקליר מהמפלגה הליברלית:
ידע העולם שהעם הבריטי נחוש בהחלטתו, כדברי ראש הממשלה, לחסל את המשטר הנאצי לנצח, ולהשליט סדר המבוסס על צדק וחופש.

כך, כותב ההיסטוריון הצבאי הבריטי מייג'ור ג'נרל [רב-אלוף] ג' פ.צ' פולר (מלחמת העולם השנייה, הוצאת ''מערכות'', משרד הביטחון, 1987):

- בכך הועמד הסכסוך באור של מסע צלב, כלומר של מלחמה אידאולוגית בניגוד למלחמה מדינית - מלחמה להשמדת היטלר וההיטלריזם, כשם שסט. ג'ורג' הישמיד את הדרקון.

במאמרו הראשי של ה''טיימס'' מה-‏4 לספטמבר 1939 ניכתב:

''שיאו של ''חידוש הנעורים הרוחני'' של הרייך השלישי הוא בשאיפות הקדומות והכוזבות ביותר של לאומנות אלילית.

שום אדם המחשב את המאזן של ימינו איננו מסוגל להאמין אף לרגע, כי העתיד שייך לאמונה פראית, נחותה ופושטת רגל זו.
זוהי הציויליזציה עצמה, המתגייסת להכריע אמונה זו. ההיטלריזם הוא כיום האויב''.
_new_ הוספת תגובה



היה כאן פשוט מסע צלב אנגליקני-פרוטסטנטי נגד פולחן הנעורים הנאצי
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 14:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדרך, החליטו יוזמי מסע הצלב הזה שרק יצא טוב אם גם היהודים יושמדו במגרת הנקמנות הנאצית נגד מי שסברו שהם יוזמי הרס ארצם יחד עם העולם האנגלוסאכסי. לכן האנגלוסכסים יזמו סגירת א''י ושערי ארה''ב וארצות אחרות בחבר העמים לבריחת יהודים מהשואה.

ברור כי בישראל, שכרתה ברית עם האימפריאליזם האנגלוסכסי, מסתירים את העובדות הללו מהעם.

במאמרו הראשי של ה''טיימס'' מה-‏4 לספטמבר 1939 ניכתב:

''שיאו של ''חידוש הנעורים הרוחני'' של הרייך השלישי הוא בשאיפות הקדומות והכוזבות ביותר של לאומנות אלילית.

שום אדם המחשב את המאזן של ימינו איננו מסוגל להאמין אף לרגע, כי העתיד שייך לאמונה פראית, נחותה ופושטת רגל זו.
זוהי הציויליזציה עצמה, המתגייסת להכריע אמונה זו. ההיטלריזם הוא כיום האויב''.
_new_ הוספת תגובה



איכפת היה לצ'רצ'יל תאב המלחמה 6 מיליון?
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא גם סגר שערי א''י ליהודים, וכנראה הישפיע על רוזוולט לסגור ארה''ב להגירת יהודים במלחמה. 2 אנשים אחראים ל-‏6 מליון - היטלר וצ'רצ'יל. וכאן המטומטמים עושים מצ'רצ'יל גיבור...
_new_ הוספת תגובה



האז מה המישמי אומר עכשיו
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 16:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהיטלר רצח יהודים בגלל דנציג?

השמאלנים האלה.......

נחמיה השואג
_new_ הוספת תגובה



עראבה האחרת
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 7:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בכלל.

כדרכך בקודש, רבקה,
את מוציאה דברים מהקשרם
ומציגה אותם בפאתוס צדקני משהו
כדי לשרת מטרה פוליטית
ידועה מראש.

בתגובתי הצגתי הקשר אפשרי
ורלוונטי פוליטית לעובדות שהצגת
בעניין עראבה אשר בשטח ישראל.

וגם אם ההקשר הלא צפוי הזה
אינו מוצא חן בעינייך, אין זה אומר
שיש טעם בטענתך האחרונה,
ש'הם יותר אכזריים'.

זה פשוט לא לעניין.

ומה שחושף את קלישות הטיעון
הוא המשפט האחרון שלך שמשקף
היעדר מוחלט כמעט של הבנת
הנושא המוסרי, שהוא עקרוני מעצם
הגדרתו, ומופשט.

כתבת:
''אז זה הרבה יותר גרוע ממה שקרה לך.''

כאילו שאנו עוסקים בהחלפת רשמים
אישיים כאן.

הנקודה היא הרי שאת עוסקת בתמימות
מעצבנת באיסוף פרטים המראים שהיה
בתקופות שונות ישוב יהודי בארץ ישראל,
תוך התעלמות מהשימוש הנעשה בעבודתך
על ידי גורמים גזעניים מובהקים,

וכאשר מצביעים באמצעות זהות השמות
עראבה, על ההקשר הפוליטי הרלוונטי,
את מגיבה ב: הוא התחיל, או הוא הרביץ
חזק יותר.

זה מייאש לראות אנשים לכאורה נבונים
עושים מאמצים כה גדולים כדי להתעלם
ממציאות קשה של התנהלות ישראלית
לא מוסרית בעליל ביחס לאוכלוסיה
הפלסטינית מזה למעלה מארבעים שנה.

ועוד יותר מדאיגה ההתעלמות מהנזקים
החמורים שהכיבוש המתמשך גרם וגורם
לישראל ולישראלים. הנזק כולו הוא בתחום
המוסר. והמחקר הסלקטיבי שאת מנהלת
כאן, ביחוד כאשר הוא מלווה בטיעונים אינפנטיליים
כגון זה האחרון, רק מוסיף שמן על המדורה
המסריחה הזאת.
_new_ הוספת תגובה



עראבה האחרת
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה טוב מאד . 12 [..] נהרגו מכדורי המשטרה הישראלית .
רק 12 .
באותו יום חג נרצח יהודי מתחת לגשר של הכפר ג'אסר-א-זרקא . גם הוא ירה על [..] ?

אתה מתכסה באיצטלא של ''מוסרי'' .
ומה שחושף את קלישות הטיעון
הוא המשפט האחרון שלך שמשקף
היעדר מוחלט כמעט של הבנת
הנושא המוסרי, שהוא עקרוני מעצם
הגדרתו, ומופשט.
כדי לשרת מטרה פוליטית
ידועה מראש.
אתה עושה מאמצים כה גדולים כדי להתעלם
ממציאות קשה של התנהלות פלסטינית
לא מוסרית בעליל ביחס לאוכלוסיה
היהודית מזה למעלה ממאה שנה.

את הפגמים שלך אתה רואה באחרים .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדבר היחיד שעולה במוחו של אריה עירן
בתגובה להעלאת הנושא המוסרי הוא
להצהיר שוב שטוב להרוג ערבים.

האם זו תגובה דרוויניסטית מובהקת
או סתם הגיגיו העילגים של מי שמונע
על ידי דיעה קדומה ('גזען' בלשון הרחוב)?

אולי זה סוג חדש של מדע יהודי משוגע,
- 'מאכט זיך משיגע'?

הבעיה היא שעירן ודומיו אומרים את ֿהדברים
ברצינות תהומית. וזה מדאיג.
_new_ הוספת תגובה



לא יכולת להתאפק, יוסוף
ע.צופיה (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובסוף הוספת את המילים שחושפות את זהותך (האתנית)האמיתית:
''אינפנטיליים'', ''המסריחה''.
אני מבין שמאמריה של רבקה מעצבנים אותך, הם שוב ושוב מזכירים לך שהיהודים היו פה קודם.
לטעמי זה אינו שולל כל זכות שהיא מהעם הפלשתינאי,גם רבקה ,אולי, חושבת כך, אך לך זה מפריע וזה מצביע על נקודת התורפה שלך, חוסר בטחון ביכולתך בממש את זכויותך. מדינת ישראל נתנה לך אותם מספר פעמים,אך תמיד חשבת שזה אפר חם וזרקת אותו. זו הסיבה למצבכם האומלל,חוסר בטחון וחוסר מנהיגות.
_new_ הוספת תגובה



הקשר בין הדיון לכיבוש,דמגוגיה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 16:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר שאינך יכול לסתור את העובדה שהפלסטינים גילו הרבה יותר אכזריות כלפי יהודים נאשר להיפך- אתה מטיל בי דופי, אישית.
מכירים את השיטה של התייחסות לגופו של אדם במקום להגיב עניינית.
למעלה מ- 22,000 יהודים ,חיילים ואזרחים נהרגו בגלל המלחמות שיזמו הפלסטינים.
אפילו עפ''י ''בצלם'' צה''ל אפילו אינו מתקרב למספר זה.

לידיעתך, אני בעד פתרון של 2 מדינות ואיני מצדיקה התנהגות לא נאותה מצד חיילים.
אבל, אני דוחה את ''זעקת הקוזק הנגזל''.
פלסטינים המוכנים לרצוח אזרחים חפים מפשע בבתי קפה ואוטובוסים ולעשות לינץ בשני חיילי מילואים שטעו בדרכם, אין להם זכות להתלונן על אי נעימויות.
זוהי זכותי לומר לחיילים לשמור על צלם אנוש- אך לא זכותם.
הכיבוש יכול היה לא להתקיים לו קיבלו הערבים/פלסטינים את הצעות הפשרה ב- 1936 , ב- 1948 . הם יכלו להקים מדינה בין 1948- 1967 כאשר היו תחת שלטון ערבי. אז הם לא עשו כלום.הם יכלו לקבל מדינה ב- 1967 כאשר לוי אשכול הציע ''שטחים תמורת שלום'', הם יכלו מאז לקבל מדינה בהסכם אוסלו, בקמפ דויד, בספטמבר 2000 ומאולמרט , רק לאחרונה.

האם הפלסטינים מוכנים להתפשר כדי לסיים את הכיבוש והסכסוך?
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
עמיש (יום שישי, 23/10/2009 שעה 18:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המספר שנקבת בו הוא מספר הנפטרים הנחשבים לחללי צהל מאז 1870 בערך ואינו כולל אזרחים.
המספר הזה ברובו הוא של אנשים שמתו בהיותם במדים מכל סיבה שהיא, (כולל קפיצה מזיזנה בדרך למעצר או מוות מזקנה של אלופים במיל) וכמחציתו בלבד קשור בצורה כזו או אחרת לפעילות קרבית או מבצעית.
מעשי האכזריות שלנו לא ימנו מספור, כולל רצח ילדים על ידי שבירת מפרקתם או השלכת נערים מג'יפ דוהר.
אין תכלית לתחרות הזו של מי יות רצדיק ומי יותר רשע.
יש לצאת מהשטחים הכבושים בטרם יכבשו הם אותנו.
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב- אתה מעליל עלי עלילות
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 9:21)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סלח לי מאוד אין קשר בין עניין החללים לדעתי על הכיבוש.
נא לא לערב עניינים שונים
הנתונים שהבאתי כוללים חללי טרור נגד יהודים.

אתה יכול לתקוף אותי ולהעליל עלי שאני בעד הכיבוש, אבל השקרים שאתה אומר עלי לא ישנו את העובדה שלאורך הסכסוך הזה נהרגו יותר יהודים מפלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מעליל שום דבר
עמיש (שבת, 24/10/2009 שעה 10:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רק אומר שהמספר שהבאת הוא שקרי, לא אמרתי שאת בעד הכיבוש, אמרתי שמעשי האכזריות שלנו אינם נופלים מאלו של הפלשתינאים.
מאחר והמלחמות שלנו לא היו רק עם פלשתינאים הרי שאין שום הגיון בהשוואת מספרי החללים הפלשתינאים לאלו של הישראליים אלא ככזב תעמולתי.
אם משווים את מספר חללי האוייב וחללי ישראל בכל המלחמות עד כה הרי שהיחס הוא של 1:10 לפחות, אנחנו הרגנו כמעט מאה אלף חיילי ואזרחי אוייב מאז 1948.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מעליל שום דבר
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 9:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מפרש לא נכון את העובדות.
המלחמות בהן נהרגו חיילים ישראליים פרצו בשל הפלסטינים, והקורבנות הם על מצפונם.
הנתונים כוללים יהודים שנרצחו בפוגרומים ושאר רציחות לפני קום המדינה ואת חללי הטרור הפלסטיני.
ישראל הותקפה ביוזמה פלסטינית וההגנה על המדינה מפני שלוחי הפלסטינים גבתה אלפי קורבנות.
התנהגות צה''ל בשטחים איננה נקייה מתופעות שליליות. אבל, צה''ל חוקר ומעניש על מקרים חריגים, בניגוד לצבאות אחרים ולמרות הכל התופעות השליליות אינן נורמה בצה''ל.

הפלסטינים, לעומת זאת מגלים אכזריות בלתי רגילה כאשר הם החזקים וזה מה שארע בתקופת המנדט הבריטי, זה מה שקרה עם הפיצוים במסעדות ובאוטובוסים , זה מה שקרה לאנשי הפתח בעזה, וזה מה שקרה לשני חיילי מילואים שטעו בדרך ועשו להם לינץ.
אבל, לאחרונה, יש שיפור והרשות מחזירה ישראלים שנכנסו בטעות לשטחי הרשות. ויש תקווה.
אני אינני שייכת לימין, אבל אינני עיוורת וחרשת ואני ביקורתית לגבי 2 הצדדים.
ואילו אתה רואה הכל בשחור לבן.אין דבר כזה שחור מול לבן. הצבע השליט הוא אפור ושני הצדדים ראויים לביקורת
לכן, אני רואה בנערי הגבעות בריונים עם כיפות ובכריתת עצי זיתים של פלאחים מסכנים- שערוריה.אבל, איתי בטלביזיה שחיילי צה''ל מגינים על מסיק הזיתים מפני נערי הגבעות.
_new_ הוספת תגובה



מה שראית בטלביזיה...
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 9:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות מהשנים הקודמות מעידות שלקח לצה''ל כמה שנים כדי להבין את תפקידו כריבון בשטחים. בכל זאת גם השנה היו כריתות עצי זית; גם השנה משום מה לא תופסים ומעמידים למשפט את הכורתים, המחבלים.

הכל תלוי במידת אכיפת החוק שתלויה בהחלטות פוליטיות. כך יוצא שישובים הוקמו על אדמות פרטיות (לפי נתוני המנהל האזרחי) ושום דבר לא נעשה בנדון. יותר מאוחר הוקמו ומוקמים מאחזים בלי שמדינת ישראל מונעת את העביריינות וגם לא אוכפת למעשה את החוק לאחר ביצוע העבירה. לא פלא שהעבריינות תופסת תאוצה.

הדוגמה הטובה שהדברים תלויים בהחלטה פוליטית הוא סיפור הפעילות של המשטרה נגד עבריינות מאורגנת (עולם תחתון). זה לא פשוט אבל כאשר באמת רוצים ניתן לאכוף את החוק. זה נכון גם לגבי יהודה ושומרון - אם אפשר להראות הצלחות עם זאב רוזנשטיין אפשר ואפשר גם עם בריוני הגבעות ומוריהם.
_new_ הוספת תגובה



מה שראית בטלביזיה...
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 19:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בינינו חילוקי דעות עקרוניים.
אני רק מצאתי עידוד במה שראיתי בטלביזיה.
גם קראתי שצה,ל מפנה מאחזים והמתנחלים זועמים.
_new_ הוספת תגובה



העובדות ברורות
עמיש (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 10:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמפרש אותן בצורה עקומה זו את.
העובדות ברורות, מספר החללים הישראליים מאז הקמת המדינה נמוך פי עשר לפחות ממספר חללי האוייב.

אני מסכים כי במקרים מסויימים אנחנו נוהגים לחקור ואף להעניש רוצחים ומתעללים אך מספר האירועים הללו בטל בשישים אל מול מספר האירועים בהם הרגנו וחיסלנו בדם קר נשים, זקנים וטף.
אני שמח על שאת תומכת בהפסקת הכיבוש והקמת מדינת לאום פלשתינאית, אך הדבר אינו פוטר אותך מחובת הדיוק בעובדות.
_new_ הוספת תגובה



העובדות ברורות
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 19:54)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות שברורות לך אינן ברורות לי.
מתי הרגנו וחיסלנו בדם קר נשים, זקנים וטף?
אתה מדבר בהכללות ואינך מביא הוכחות. אני מחכה לעובדות.

ובאשר למספר החללים:
אצלך המספר הוא פונקציה של השקפתך הפוליטית.
אצלי המספר הוא תוצאה של בדיקה כהיסטוריונית.
רבקה
נ.ב:זה הרי ויכוח סרק.
_new_ הוספת תגובה



העובדות ברורות
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 20:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרשי לי, רבקה,
לענות במקומו של עמיש.

כתבת,
''העובדות שברורות לך אינן ברורות לי.
מתי הרגנו וחיסלנו בדם קר נשים, זקנים וטף?
אתה מדבר בהכללות ואינך מביא הוכחות. אני מחכה לעובדות.''

די להביא לדיון את העובדה
שכתוצאה מפעילות צה''ל נגד
עזה בדצמבר 2008- ינואר 2009
נהרגו כשלוש מאות ילדים, רובם בבתיהם,
מאות נשים, ואזרחים רבים נוספים.

גם דו''ח וועדת גולדסטון, שבדק את העובדות
למרות שישראל סירבה לשתף פעולה עם הוועדה,
מצא שהדיווחים על מספר הנפגעים בקרב הילדים
והנשים היה קרוב למה שדווח במהלך ההמלחמה
עצמה בידי המקורות בשטח.

והיות והשופט המכובד היה חשוד בעיניך מלכתחילה,
די להסתכל במקרה של משפחה אחת עזתית אשר
למעלה מעשרים מילדיה נשיה ובניה נספו בהפגזה
של צה''ל על מטרות אזרחיות. גם מקרים אחדים של ירי
צה''לי על נשים וילדים שהניפו דגלים לבנים בנסותם
למצוא מסתור מההפגזות מתועדים היטב.

הבעיה שלך ושל ישראלים רבים כמוך הרואים רק את
מה שנוח להם (so much for being a historian)
במתרחש סביבם ובשמם, שהעובדות באמת לא מעניינות
אתכם. הוכחת זאת דווקא באופן בו חקרת את הנושא התמים
לכאורה של הטענה בדבר רצף הישוב היהודי בא''י בתקופות
קודמות.

זה מעניין שלאחר הפירסום הראשוני של מאמריך בפורום
בליווי תרועות שופר לאומניות וברכות מפי הטרנספריסטים
העליזים שלנו, עם כל תגובה פרטנית נוספת שלך, הרטוריקה
האישית שלך מסגירה את האג'נדה הלאומנית על כל
תירוציה השקופים, כשליה הלוגיים, ויומרתה למבנה רציונלי
של טיעון, - יומרה שאינה מוגשמת כמובן לאור האופי הגזעני הלטנטי
של רוב הטיעונים שהינך מעלה בהקשר זה.

['גזעני' בשל ההנחה המוקדמת שניתן ואף רצוי לשלול
את הזכויות הפוליטיות של תושבי א''י הפלסטינים לפי הצורך
ולפי האינטרסים של העם היהודי היושב בציון].

העובדה שאת רואה בניתוחים שלי את דבריך משום השמצות,
רק מראה שרמת המודעות הפוליטית-חברתית שלך לוקה
בחסר, וזו תמיד תעודת עניות עבור הסטוריונית.

וזה הכל חוץ מ''וויכוח סרק''. זהו עצם הוויכוח על ארץ ישראל
ועל הזהות היהודית בארץ ישראל: מהם הקריטריונים ש ל נ ו
לערכיות מעשינו, לא מה עשו לנו. ה''יהודים רחם רחמו'' נשמע
טוב יותר באופרטה 'המכשפה' של גולדפדן.

כאן, קבל עם ועולם
ותחת שמי הבריאה המופלאה, הטבח הידוע מראש של משפחות
שלמות בבתיהן, מזעזע סיפי עולם. והתגובה הרגועה עד רדומה
אתית של הציבור הישראלי שאף אינו חושב שיש מקום לקחת אחריות
על מעשיו שלו עצמו, - תגובה זו מצביעה יותר מכל על התמוטטות
מערכתית נפשית המקבילה לאובדן השפיות אצל היחיד.

וכל אדם בישראל באשר הוא אדם יכול לבחור להיות חלק מהקונצנזוס
התודעתי הלאומי הדומה למצב ההזייתי של חולה סכיזופרניה, או לקחת
אחריות כישראלי למעשי המדינה וצבאה, ולעשות חשבון נפש. הכל צפוי
והרשות נתונה.
_new_ הוספת תגובה



העובדות ברורות
ע.צופיה (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 20:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב שהרגו בעזה 1400 רוצחים,מסייעים ובני משפחתם.
ככה פסקו הקאסמים.
הרי גם גולדסטון כתב שהחמאס ביצע פשעי מלחמה.זה שהם ברמה נמוכה ואינם פוגעים אינו משחררת אותם מלהיות רוצחים שפלים ופחדניים.
_new_ הוספת תגובה



העובדות ברורות
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 22:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ופסח רויטמן קופץ בראש
לשמע השם 'רבקה', כמי
שנשכו נחש.

גדול כוחה של האשמה.
גדול עוד יותר כוחה של
האשמה שהודחקה.

כבר הוכחת, בבת-עיני
שחש הינך באשמה בעניין
הטבח של נשים וילדים
בעזה בדצמבר 2008-ינואר
2009.

ובאה תגובתך האחרונה
רק לחזק את הידוע.

עשית רק טעות אחת הפעם.
הנך מביא את דו''ח גולדסטון
כהוכחה לכך שהחמאס ביצע
פשעי מלחמה.

עכשיו כבר לא תוכל להמשיך
ולהכחיש את מסקנותיה של
הוועדה בנוגע לפשעיה של
ישראל במלחמה.

אתה אמרת.
ואני שמח שהעובדות
ברורות גם לך, סוף-סוף.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף, מה עם המכתב של הנייה?
ע.צופיה (יום שני, 26/10/2009 שעה 6:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושוב,כדי שתהיה בטוח.
טוב שהרגו את מי שהרגו בעזה.
איני חש כל אשמה, נהפוך הוא,אין הנאה גדולה מרגש הנקמה על רוצחים פחדניים שירו אלפי טילים על ילדים,זקנים ונשים במשך 7 שנים וכל פגיעה חגגו בפומבי.
גולדסטון נגעל מלכתוב זאת בדו''ח שלו.זה מה שהוא חושב על כאלה שמסתתרים מתחת לשמלות הנשים או בין ילדים קטנים.
המילה שפלים קטנה מדי עבורם.
_new_ הוספת תגובה



העובדות ברורות
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 23:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מחכה לוועדה שחבריה יהיו אנשים שלא קבעו מראש מה תהיינה תוצאות החקירה.
כשם שועדת גולדסטון איננה מהימנה עלי- כך גם אתם.
_new_ הוספת תגובה



[•] העובדותכלל לא ברורות.
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 4:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום תשובה לא נתת לטענה שהפגיעה באזרחים פלסטינים ובמיוחד ילדים היא תוצאה של התחבאות לוחמים פלסטינים בקרבם .
מעשה זה מטיל את האחריות למותם על הלוחמים הפלסטינים ולא על צהל . זה פשע מלחמה שלהם ולא שלנו !

כמנהגך חסר הקדושה אתה עוסק לא בעובדות אלא בגופם של יריבך . הנה כך -
''עם כל תגובה פרטנית נוספת שלך, הרטוריקה
האישית שלך מסגירה את האג'נדה הלאומנית על כל
תירוציה השקופים, כשליה הלוגיים, ויומרתה למבנה רציונלי
של טיעון''
וגם כך -
''העובדה שאת רואה בניתוחים שלי את דבריך משום השמצות,
רק מראה שרמת המודעות הפוליטית-חברתית שלך לוקה
בחסר, וזו תמיד תעודת עניות עבור הסטוריונית.''

בקצרה -
אתה עוסק בניסיון שקוף למוטט עמדה לוגית בעזרת לחץ ריגשי . זאת תוך תקיפת אישיות זולתך .
לפינוקיו היה צרצר . [•]... .
לך תבלע 3 כפות מלח מצוי .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 4:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה, כרגיל.

שני הציטוטים שהבאת מדברי
אכן נוגעים ישירות לדברים
שנכתבו על ידי רבקה,
ולאופן הכתיבה.

אתה טוען שאני,
''עוסק בניסיון שקוף למוטט עמדה לוגית בעזרת לחץ ריגשי ,''

כאשר די ברור שההיפך הוא הנכון.
אני מראה ובדרך כלל בפירוט רב
את הכשל ההגיוני או הסמנטי,
והיות וגם אצל רבקה וגם אצלך
הכשל ההגיוני חוזר ונשנה
הדגם שנוצר בעצם החזרה הזאת
הופך בלית ברירה למאפיין של
סגנון הכותב, ובכך הופך גם למאפיין
של הכותב עצמו היות והכותב
מזוהה בפורום בדרך כלל באמצעות
הסגנון האופייני לו.

זה מפליא שדווקא אתה לא רואה
את המבנה הטבעי-ביולוגי של הקשר
בין מה שנכתב לבין הכותב.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 4:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרוע מזלך אתה סובל מעיוורון עצמי .
למרות שחוזרים וכותבים לך שאתה כותב אד הומינם אתה ממשיך לטעון שאין זה כך .
כל תגובותיך הן רק אד הומינם .
ניתוך טענות הזולת והפרכתם בעזרת עובדות אינה עיסוקך .
כך גם תגובתך הקודמת לדברי רבקה .

עיסוקך הוא ברגש ולא בעובדות . אתה שקוף ולכן חסר השפעה .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 6:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתאמץ
אך זה לא יוצא.

ברוב תגובותיך אין אלמנטים
חדשים, אלא חזרה על רעיונות
עקרים שלא נקלטו גם לאחר שנתיים
של חזרה בלתי פוסקת עליהם.

ותגובותיך לרעיונות של אחרים
בדרך כלל אינן לעניין.

ברור שזה יוצר תדמית מסוימת
שקשה להתעלם ממנה, וזה קצת
משונה שדווקא עכשיו היווצרותה
של תדמית זו חורה לך.

ובאופן פרדוקסלי (עוד פרדוקס
מועיל) דווקא דמותו של יוסלה שהינה
דמות ווירטואלית צברה
בשנתיים האחרונות נוכחות ומהות,
בעוד שדמותך הלכה ונשחקה.

וההוכחה לכך נמצאת כמובן
בתגובתך מאתמול:
''מה יעשה ''יוסלה'' ?''
(נכתב בתגובה להודעת מערכת
על שינוי מדיניות ההשתתפות בפורום).
_new_ הוספת תגובה



אכן יוסלה צבר מוניטין רב במספר תחומים
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 8:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובייחוד בכתיבה לא קריאה, ולא מעניינת.
מעין פמפלט עפש מהסוג, שאם היה על נייר רך מספיק,
היה משמש בהצלחה כנייר לניגוב שמשות מוכתמות .
לאחרנה צובר יוסלה מוניטין רב כבלון נפוח.
שקושר לעצמו כתרים שנעשו מ''זהבים'' של חפיסות סגריות .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 8:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום צורך בחדשנות נוספת . עמדותי חדשניות דיין .
גם המיתר היחיד עליו אתה פורט מהוהה מאד .
ואם נדמה לך שיש חדש בדבריך -טעות שלך .
_new_ הוספת תגובה



פרץ אויר חם מיוסוף
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 8:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתקבלת כשמכוונים היטב למרכז הבלון הנפוח שמהווה את מהותו.
ואז יוצאה האויר החם והמעופש מהבלון המהוה שמהווה את מהותו .
לא יוסלה לא צריך הרבה מיתרים כדי להביןת את כתיבתך העפשה כמו שלא צריך הרבה מימנות כדי לנגב .

הדימויים שלך על ביצועי החוקן, מחד, מעידים על אישיותך המשעממת.
ועל כרמי היין הפורחים אצל יהודי יו''ש על פחדיך , פחדיו של השפל הפולש.
מעניין הוא ש-שפל, פולש, ופלשתינאי מאותו שורש.
_new_ הוספת תגובה



הקשר בין הדיון לכיבוש...
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 4:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככל שלרבקה ניתנת ההזדמנות להביע דעתה בנושאי
השעה,
מתברר
שמלאי טענותיה
ועמדותיה
זהה לארסנל
העמדות
והטיעונים
של הימין
הקטלני
המתנחל,
של המטיפים
למינהם
לטרנספר,
וסתם
יהודים
גזעניים.

משפט המפתח
המסגיר את העמדה
הגזענית בכללותה
הוא כמובן,

''אין להם זכות להתלונן על אי נעימויות.''

עבור רבקה המשפט הזה הוא
כמובן טריוויאלי ומובן מאליו,
מעין מוסכמה שמצאה לה מקום
של אי-כבוד ברטוריקה הגזענית
בישראל,

אך במבט קצת יותר עירני,
מתברר שהמשפט הזה מייצג
את הקלות הבלתי-נסבלת
בה 'מוותרים' היהודים כדוגמת
רבקל'ה על הזכויות הפוליטיות
של התושבים הפלסטיניים בא''י.

הפגם אינו אפילו בהמעטה ובהקטנה
המצטדקות את העוולות והפשעים
שמוסדו בידי המדינה ה'יהודית' כבר
לפני שנים, והגיעו לשיאם בטבח
תושבי עזה בדצמבר 2008- ינואר 2009,
כפי שמבטא המונח ''אי-נעימויות'',

הפגם הוא בהנחה המוקדמת שלמרות
היות השליטה המוחלטת בשטח הפלסטיני
נתונה מזה ארבעים ושתיים שנים בידי
צה''ל ומדינת ישראל,

הפלסטינים הם האשמים בכל התלאות
שעברו - הם האשמים בכך שישראל וישראלים
ממוצא יהודי גנבו ושדדו אדמות ורכוש פלסטיני
בחסות הצבא ועדיין ממשיכים בכך לאור יום
ובהסכמה ובעידוד של הציבור היהודי בארץ,

- הם, הפלסטינים, אשמים בכך שבריוני המתנחלים
מכים בהם ועוקרים את מטעיהם כבדרך שגרה,

- הן, המשפחות הפלסטיניות שניסו למצוא מקלט בבתיהן
בפרברי רפיח, בעזה ובג'באליה, הן אשמות בכך שנתנו נפשן
במוות של קדושים בהפגזות הצבא הישראלי,
בדצבמר 2008- ינואר 2009.

הקשר בין ה'דיון' ל'כיבוש' הוא חיוני לשפיות השיח הפוליטי
בישראל. פירסום פבסדו-מחקרים על רצף ישוב יהודי
בשטחי א''י תוך התעלמות מההקשר הפוליטי של נושא הדיון,
זהו האקט הדמגוגי המוחלט.

ורבקל'ה,
הטענה שהפלסטינים אינם מוכנים להתפשר
היא טענה שקרית במובהק, ביחוד לאור
המכתב ששלח איסמאיל הנייה לאחרונה
למנכ''ל האו''ם, מכתב בו הוא מפציר במנכ''ל
ליזום חידוש השיחות עם ישראל על הסכם הקבע,
במתכונת החזרה לגבולות '67.

את למרבה הצער, גם אם היית שומעת על המכתב,
לא היית רואה בו צורך, היות ואינו תומך בעמדתך
הפוליטית.

צורת החקירה שלך פגומה. - המתודולוגיה שלך
פגומה בשל העובדה שאת מביאה לשולחן רק את העובדות
התומכות בעמדתך, ואת העובדות שאינן תומכות בעמדתך
כלל אינך מביאה בפנינו. הסוג הזה של חקירה, לא רק
שאינו מדעי, אלא מייצר 'מאמרים' פובליציסטיים המנסים
לקדם אג'נדה פוליטית במובהק במסווה של חקירה עיתונאית
או מדעית. לי אין בעיה עם זה היות ואני בקיא בזיהוי סוג זה
של כתיבה קלוקלת, אך מצער אותי לראות שאת מטילה את
משקל הקריירה האקדמית שלך על התוצרת המפוקפקת
הזאת.
_new_ הוספת תגובה



הקשר בין הדיון לכיבוש...הר של גבבה פלסטינית . . .
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 5:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתוך מאות ואלפי המילים שלך מופיע פתאום נושא

לאור
המכתב ששלח איסמאיל הנייה לאחרונה
למנכ''ל האו''ם, מכתב בו הוא מפציר במנכ''ל
ליזום חידוש השיחות עם ישראל על הסכם הקבע,
במתכונת החזרה לגבולות '67.

יש לך הזדמנות לסימולציה - תוכל לייצג את העמדה הפלסטינית = כביכול איסמעיל הנייה .

אני אהייה הישראלי שאומר , לא .
בבקשה - הצג טענות .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 5:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתו של אריה עירן
רק מדגימה עד כמה המרחק
בין עמדתו הגזענית המובהקת

לבין עמדתה ה'אובייקטיבית'-כביכול
של רבקל'ה, הוא מרחק קטן והולך.

בא עירן לעזור לחנל'ה ושמלתה,
ונמצא 'עוזר' לה לחפור ולהעמיק את
הבור שחפרה לעצמה.
_new_ הוספת תגובה



גם כשיש לך הזדמנות להציג עמדה לדיון
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 10:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך עושה זאת .
כל עניינך הוא לתקוף אישית את מי שאינו בדעתך הפגומה .
לך תבלע 3 כפות מלח מצוי .
_new_ הוספת תגובה



הקשר בין הדיון לכיבוש...
ע.צופיה (שבת, 24/10/2009 שעה 6:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסוף, ספר לנו יותר על המכתב של הנייה, תן איזה שהוא קישור לכך.
או שזו עוד המצאה תעמולתית פלשתינאית.
_new_ הוספת תגובה



הניה עומד להשקיע באג''ח IBM (דה מארקער)
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 8:22)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הקשר בין הדיון לכיבוש...
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 9:12)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פלא
סוד
חי

רצוי
ותמיד
יש
טוב
משהו
נקי

אך
יש
דווקא
יהודים
ועוד
טוראים
_new_ הוספת תגובה



השמצה אישית כתחליף לתגובה..
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 9:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיטתך היא להתייחס לגופו של הכותב במקום לדעותיו ולהשמיצו.אתה מעליל עלי עלילה שאני שייכת לימין.

צר לי לאכזב אותך:
אני בעד פתרון של 2 מדינות
נערי הגבעות הם בעיני בריונים עם כיפות
איננ גרופי של המתנחלים

ואתה סתם משמיצן
כשאין תגובה עניינית- משמיצים.
_new_ הוספת תגובה



השמצה אישית כתחליף לתגובה..
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 9:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את המשפט,

''אין להם זכות להתלונן על אי נעימויות,''

את כתבת.

והוא מבטא
(כפי שהראיתי בתגובתי
הקודמת),

שעמדתך כלפי הפלסטינים
גזענית באותה המידה כמו
עמדתם של הגזענים המוצהרים
בפורום, אשר עיקר עיסוקם
בתיכון תכניות לשלילת הזכויות
הפוליטיות של הפלסטינים.

ברור לכל מי שקורא את מאמריך
ואת תגובותיך שרמת המודעות שלך,
למשמעות האמיתית של הדברים
שאת כותבת ולמניעיך בכתיבה זו,
היא נמוכה.

כדי להפוך מסטודנט
להסטוריה להסטוריון יש צורך
להגיע להכרה עצמית. כתיבה
הסטורית על ידי חוקרים שרמת
המודעות העצמית שלהם נמוכה
אינה מועילה לאף אחד.
_new_ הוספת תגובה



השמצה אישית כתחליף לתגובה..
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 9:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקו החוצה את המחנה היהודי-ישראלי כיום
כבר מזמן אינו הקו בין ימין פוליטי לשמאל פוליטי.

הבקע עובר כיום בין יהודים ישראליים המוכנים
לוותר על השמירה על הזכויות הפוליטיות של תושבי
המדינה ושטחיה הכבושים,

לבין היהודים הישראליים שאינם מוכנים לוותר על
השמירה על הזכויות הפוליטיות של תושבי א''י.

בנושא הזה של השמירה על הערכים עליהם ובעבורם
נוסדה המדינה, יש כיום שני מחנות ברורים בישראל.

לפי התבטאויותיך, את שייכת למחנה שמוכן לוותר על
השמירה על הזכויות הפוליטיות בהתאם לצורך.
ואין זה כלל משנה אם את רואה עצמך משתייכת לימין
או לשמאל.

השאלה היא שאלה מוסרית עקרונית,
ודווקא בה נכשלת כשלון חרוץ.
_new_ הוספת תגובה



השמצה אישית כתחליף לתגובה..
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 10:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא !

הפער הוא בין מי שמוכנים לתת לפלסטינים מדינה לבין מי שלא מוכנים להתאבד בשיטה זו .
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (שבת, 24/10/2009 שעה 10:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה דורש אובייקטיביות אבל נוהג
בחוסר אובייקטיביות...

אתה מפטפט על מוסר בלי סוף אבל
''שוכח'' לדון במוסר של הצד שכנגד.

בקיצור, התנהלותך אינה מוסרית.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 3:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(אם אכן אלי כוונה תגובתך)

איני דורש 'אובייקטיביות',
כי אין כלל אפשרות לחוקר
בנושאים אתיים להיות 'אובייקטיבי'
בשל האופי המיוחד של
המוסר ככלל:

הטעות הנפוצה היא
לחשוב שהמוסר ניתן להגדרה
כמושג כללי בנפרד מהעמדה
של אדם פרטי זה או אחר.

ולכן הגדרות המוסר שאנו מוצאים
אצל הפילוסופים השונים לרוב אינן
שלמות מבחינת ההגדרה,
ובתור פתרון 'זמני' קיימת הפניה
לעמדות של הפרט או לעמדות של
קבוצות שהסכימו על הגדרה
זמנית זו או אחרת.

זה לא אומר שהגדרת המוסר
היא בהכרח רלטיביסטית - נהפוך
הוא, יש יותר מהמשותף מאשר מהשונה
בתפיסות הערכיות של שלוש הדתות
הגדולות למשל.

הזכרתי את המונח 'אובייקטיביות'
ביחס ליומרה של הטענה המופיעה
אצל רבקל'ה - הנסיון להציג את הכאילו
מחקר שלה בתור מחקר 'אובייקטיבי',
כאשר מסביב השימוש המיידי שנעשה
במאמריה הוא בידיהם של היהודים
הגזעניים, כמנוף להטפתם המתמשכת
לשלילת הזכויות הפוליטיות של תושבי
הארץ הפלסטיניים.

הציפיה שלך שמי שעוסק בהבט האתי
של הסכסוך יקיים דיונים בסגנון של יוניפיל
אין לה בסיס אמיתי במצב שבו ישראל היא
צד בסכסוך, וביחוד בהיותה הכוח השולט
צבאית בשטח.

גם מעבר לנתון מכריע זה, כל דיון בהיבט
המוסרי של המצב, יכול לטעון לתקפות
ולמשמעות רק כאשר הצד המדבר, ובמקרה
שלנו היהודים המשתתפים בפורום, מעלים
את מה שהם רואים בתור מערכת הערכים
החיונית לישראל לאתר.

כאשר הנושא הוא העמדה המוסרית בעניין כזה
או אחר, הדרך המשמעותית היחידה היא עבור
כל משתתף לומר מהי עמדתו האישית בנושא
המוסרי.

וכאשר עוברים לדבר במונחים של המדינה וה'אומה'
או הציבור, גם אז רק לדיבור על מה צריך להיות
המוסר שלנו יש תוקף, וכל פניה למוסריות של צד
אחר הנוגע בעניין - הפלסטינים למשל - אינו מוסיף
לדיון כלל, אלא גורע מהאפשרות להגיע למסקנות
תקפות.

לבד מהיות ההגדרה של המוסר פועל יוצא מההתנסות
של הפרט המדבר באותה הזדמנות, - אינדיבידואל השוקל
ומחליט מהו הדבר הראוי ונכון לעשות בנסיבות המקרה,
- לבד מכך, הדיבור על הפשעים של האחר אינו יכול להוסיף
להבנתנו את 'מהו הדבר הנכון לעשותו' מבחינתנו ועבורנו.

או בקיצור,
כל דיון בשאלה המוסרית מקבל תוקף
רק כאשר אלה הדנים בנושא מציגים כל אחד
את עמדתו הישירה בנושא המוסרי.
משתתף העוסק במוסריות של אחר או אחרים
אינו תורם לדיון כלל, היות וההגדרה של המוסר
אינה נגישה מנקודת תצפית שאינה זו של משתתף
מיידי.

רבקה עברה מהטענה לאובייקטיביות הגלומה
במאמריה (הרחוקים לא רק מהאובייקטיביות שאינה
כלל בהישג יד, אלא גם מהסובייקטיביות שלה כישראלית
שהיא צד אקטיבי בעניין עליו היא כותבת, ומכאן הכשל
בו היא מתנסה בכתיבתה - כשל היומרה שאין לה כיסוי
בשני הרבדים שהזכרתי), -רבקה עברה מהטענה הכושלת לאובייקטיביות
לדיון שמרכיביו מוכרים לנו משיחות אחרות בפורום
- הטענה בדבר אי המוסריות של הפלסטינים למשל.

ובכך חשפה עמדה פוליטית מוכרת הטוענת שהמוסר
היהודי צריך להמדד לפי ההתנהלות של הפלסטינים
או כל צד אחר בסכסוך. וטיעון זה הוא מופרך ממספר טעמים
אשר את חלקם מניתי כבר.

הגיע הזמן ש'אינטלקטואלים' או אנשים העוסקים
במדעי הרוח, יאפשרו דיון בנושא המוסרי (מערכת הערכים
הרצויה לחיים בישראל) מבלי לערב בכך את האילוצים
הבטחוניים, או את הדמוניזציה של התרבות הפלסטינית.

ורבקל'ה חשפה את הפנים של הישראלי הממוצע,
במתכונת של מפלגת העבודה או ליכוד מתון אשר
הרגיל עצמו במהלך ארבעים השנה האחרונות לחשוב
על עצמו כליברל, המזדעזע בכל פעם שמתנחלים בריונים
מכים רועת צאן פלסטינית, אך משכנע את עצמו
שהטבח שילדינו החמודים המשרתים בצה''ל ביצעו
בתושבי עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009 הוא מוצדק.

ההסטוריה של הסחף המחריד הזה בעמדה המוסרית
של יחידים כרבקה או פסח רויטמן למשל (שאת תגובותיו
לטבח ראינו כולנו בזמן אמת) היא ההסטוריה של הרקבון
המוסרי של הלאומיות היהודית בארץ ישראל במחצית השניה
של המאה העשרים ותחילתה של העשרים ואחת.

אין הסטוריה אחרת של השאלה המוסרית לבד מאסופת
התגובות של יהודים יחידים המעלים בכנות מחרידה לעתים
את הגיגיהם הכמוסים ביותר על הכתב. החוקים שנועדו
למנוע פשעים נגד האנושות, מלכתחילה אינם מאפשרים
להתחשב בנסיבות מסוג הטענה המושמעת על ידי רבקה
ואחרים בפורום - הטענה ש'הם יותר אכזריים', וזאת משום
המודעות של אלה העוסקים בחקיקה הבינלאומית לכך
שהציווי המוסרי יכול להיות מוגדר רק כעקרון, וכעקרון
אינו מאפשר הקלות נסיבתיות מכל סוג שהוא.

אפילו החוק הישראלי מציב מגבלות בנושא האתי,
ואילו עמדתה של רבקלה בענין הזה היתה מיוצגת בחוקי
המדינה ובחוק הבינלאומי, לא היתה כל דרך סבירה לחקוק
חוקים בנושא זה מלכתחילה.

את הסתירה הזאת, הברורה כל-כך, משום מה קשה להנחיל
ל'חכמים' שאינם מורגלים בחשיבה מופשטת, ולא נותר אלא
להצטער על כך.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
ע.צופיה (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 6:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסוף, מה עם מכתבו של ''שוחר השלום'' הניה?
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 7:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה דורש אובייקטיביות אבל נוהג
בחוסר אובייקטיביות...

אתה מפטפט על מוסר בלי סוף אבל
''שוכח'' לדון במוסר של הצד שכנגד;
''שוכח'' לדון במוסריות של דבריך.

בקיצור, התנהלותך אינה מוסרית.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 7:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי, דוד,
שבחרת בעמדה
שמנסה מצד אחד
לטעון שניתן למצוא צידוק
לטבח שצה''ל ביצע לאחרונה
בתושבי צה''ל,
ומצד שני מנסה לנהל חיי
מוסר ליברליים ככל האפשר
בבועה היהודית הישראלית
(יהודית-ישראלית בגלל שערביי
ישראל כבר מזמן פקחו את העיניים).

לסתירה הזו בה הנך מתנסה ככל הנראה
יכולים להיות ביטויים שונים - ראה תגובתה
החסודה של רבקל'ה ותגובותיהם המזעזעות של
פסח רויטמן ואריה עירן.

אצלך התגובה מתמקדת בנסיון להשתיק את
מי שמעלה את העניין הלא פתור הזה, וטורח
להזכיר גם לך שאולי תואם קונצנזוס הינך
אך כאמירה אישית קשה לטעון
שעמדתך אכן אתית.

איני דורש 'אובייקטיביות',
כי אין כלל אפשרות לחוקר
בנושאים אתיים להיות 'אובייקטיבי'
בשל האופי המיוחד של
המוסר ככלל:

הטעות הנפוצה היא
לחשוב שהמוסר ניתן להגדרה
כמושג כללי בנפרד מהעמדה
של אדם פרטי זה או אחר.

ולכן הגדרות המוסר שאנו מוצאים
אצל הפילוסופים השונים לרוב אינן
שלמות מבחינת ההגדרה,
ובתור פתרון 'זמני' קיימת הפניה
לעמדות של הפרט או לעמדות של
קבוצות שהסכימו על הגדרה
זמנית זו או אחרת.

זה לא אומר שהגדרת המוסר
היא בהכרח רלטיביסטית - נהפוך
הוא, יש יותר מהמשותף מאשר מהשונה
בתפיסות הערכיות של שלוש הדתות
הגדולות למשל.

הזכרתי את המונח 'אובייקטיביות'
ביחס ליומרה של הטענה המופיעה
אצל רבקל'ה - הנסיון להציג את הכאילו
מחקר שלה בתור מחקר 'אובייקטיבי',
כאשר מסביב השימוש המיידי שנעשה
במאמריה הוא בידיהם של היהודים
הגזעניים, כמנוף להטפתם המתמשכת
לשלילת הזכויות הפוליטיות של תושבי
הארץ הפלסטיניים.

הציפיה שלך שמי שעוסק בהבט האתי
של הסכסוך יקיים דיונים בסגנון של יוניפיל
אין לה בסיס אמיתי במצב שבו ישראל היא
צד בסכסוך, וביחוד בהיותה הכוח השולט
צבאית בשטח.

גם מעבר לנתון מכריע זה, כל דיון בהיבט
המוסרי של המצב, יכול לטעון לתקפות
ולמשמעות רק כאשר הצד המדבר, ובמקרה
שלנו היהודים המשתתפים בפורום, מעלים
את מה שהם רואים בתור מערכת הערכים
החיונית לישראל לאתר.

כאשר הנושא הוא העמדה המוסרית בעניין כזה
או אחר, הדרך המשמעותית היחידה היא עבור
כל משתתף לומר מהי עמדתו האישית בנושא
המוסרי.

וכאשר עוברים לדבר במונחים של המדינה וה'אומה'
או הציבור, גם אז רק לדיבור על מה צריך להיות
המוסר שלנו יש תוקף, וכל פניה למוסריות של צד
אחר הנוגע בעניין - הפלסטינים למשל - אינו מוסיף
לדיון כלל, אלא גורע מהאפשרות להגיע למסקנות
תקפות.

לבד מהיות ההגדרה של המוסר פועל יוצא מההתנסות
של הפרט המדבר באותה הזדמנות, - אינדיבידואל השוקל
ומחליט מהו הדבר הראוי ונכון לעשות בנסיבות המקרה,
- לבד מכך, הדיבור על הפשעים של האחר אינו יכול להוסיף
להבנתנו את 'מהו הדבר הנכון לעשותו' מבחינתנו ועבורנו.

או בקיצור,
כל דיון בשאלה המוסרית מקבל תוקף
רק כאשר אלה הדנים בנושא מציגים כל אחד
את עמדתו הישירה בנושא המוסרי.
משתתף העוסק במוסריות של אחר או אחרים
אינו תורם לדיון כלל, היות וההגדרה של המוסר
אינה נגישה מנקודת תצפית שאינה זו של משתתף
מיידי.

רבקה עברה מהטענה לאובייקטיביות הגלומה
במאמריה (הרחוקים לא רק מהאובייקטיביות שאינה
כלל בהישג יד, אלא גם מהסובייקטיביות שלה כישראלית
שהיא צד אקטיבי בעניין עליו היא כותבת, ומכאן הכשל
בו היא מתנסה בכתיבתה - כשל היומרה שאין לה כיסוי
בשני הרבדים שהזכרתי), -רבקה עברה מהטענה הכושלת
לאובייקטיביות לדיון שמרכיביו מוכרים לנו משיחות אחרות
בפורום - הטענה בדבר אי המוסריות של הפלסטינים למשל.

ובכך חשפה עמדה פוליטית מוכרת הטוענת שהמוסר
היהודי צריך להמדד לפי ההתנהלות של הפלסטינים
או כל צד אחר בסכסוך. וטיעון זה הוא מופרך ממספר טעמים
אשר את חלקם מניתי כבר.

הגיע הזמן ש'אינטלקטואלים' או אנשים העוסקים
במדעי הרוח, יאפשרו דיון בנושא המוסרי (מערכת הערכים
הרצויה לחיים בישראל) מבלי לערב בכך את האילוצים
הבטחוניים, או את הדמוניזציה של התרבות הפלסטינית.

ורבקל'ה חשפה את הפנים של הישראלי הממוצע,
במתכונת של מפלגת העבודה או ליכוד מתון אשר
הרגיל עצמו במהלך ארבעים השנה האחרונות לחשוב
על עצמו כליברל, המזדעזע בכל פעם שמתנחלים בריונים
מכים רועת צאן פלסטינית, אך משכנע את עצמו
שהטבח שילדינו החמודים המשרתים בצה''ל ביצעו
בתושבי עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009 הוא מוצדק.

ההסטוריה של הסחף המחריד הזה בעמדה המוסרית
של יחידים כרבקה או פסח רויטמן למשל (שאת תגובותיו
לטבח ראינו כולנו בזמן אמת) היא ההסטוריה של הרקבון
המוסרי של הלאומיות היהודית בארץ ישראל במחצית השניה
של המאה העשרים ותחילתה של העשרים ואחת.

אין הסטוריה אחרת של השאלה המוסרית לבד מאסופת
התגובות של יהודים יחידים המעלים בכנות מחרידה לעתים
את הגיגיהם הכמוסים ביותר על הכתב. החוקים שנועדו
למנוע פשעים נגד האנושות, מלכתחילה אינם מאפשרים
להתחשב בנסיבות מסוג הטענה המושמעת על ידי רבקה
ואחרים בפורום - הטענה ש'הם יותר אכזריים', וזאת משום
המודעות של אלה העוסקים בחקיקה הבינלאומית לכך
שהציווי המוסרי יכול להיות מוגדר רק כעקרון, וכעקרון
אינו מאפשר הקלות נסיבתיות מכל סוג שהוא.

אפילו החוק הישראלי מציב מגבלות בנושא האתי,
ואילו עמדתה של רבקלה בענין הזה היתה מיוצגת בחוקי
המדינה ובחוק הבינלאומי, לא היתה כל דרך סבירה לחקוק
חוקים בנושא זה מלכתחילה.

את הסתירה הזאת, הברורה כל-כך, משום מה קשה להנחיל
ל'חכמים' שאינם מורגלים בחשיבה מופשטת, ולא נותר אלא
להצטער על כך.
_new_ הוספת תגובה



תגובתי מזעזעת ? תזדעזע !
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 8:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרת בהפניה לדוד סיון על כתיבתך הקודמת .
לתגובתי הפרטנית אינך יכול להשיב ?
או אולי לא מצאת במה לתקוף את אישיותי ?

ובענין ''אינטלקטואלים'' אלה אינם דווקא ''אקדמאים'' . יש אקדמאים שאינם אינטלקטואלים .
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 8:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה דורש אובייקטיביות אבל נוהג
בחוסר אובייקטיביות...

אתה מפטפט על מוסר בלי סוף אבל
''שוכח'' לדון במוסר של הצד שכנגד;
''שוכח'' לדון במוסריות של דבריך.

בקיצור, התנהלותך אינה מוסרית.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 7:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לראשונה ובכנות מפתיעה אתה מציג טיעון על מוסר .

לזה אומר שני דברים -
1 - המוסר הוא הגיגי וככזה הוא מופשט ומצוי רק במעגלי וקישורי מוח האדם . לזה נוהגים לקרוא MEME או בעברית ''מם'' . אצל כל אדם מם זה שונה במקצת ולא במקרה .
2 - מה שקיים ממש הוא התנהגות . ובענין זה ''התנהגות מוסרית'' . זו ניתנת לראיה ובחינה וגם תגובה .

אז מה שיש לדיון הוא התנהגות מוסרית .
כאן אתה מציג ''. . .הדיבור על הפשעים של האחר אינו יכול להוסיף
להבנתנו את 'מהו הדבר הנכון לעשותו' מבחינתנו ועבורנו.''
ועוד אתה כותב
''משתתף העוסק במוסריות של אחר או אחרים
אינו תורם לדיון כלל, היות וההגדרה של המוסר
אינה נגישה מנקודת תצפית שאינה זו של משתתף
מיידי.''
וגם את זה כתבת
''הגיע הזמן ש'אינטלקטואלים' או אנשים העוסקים
במדעי הרוח, יאפשרו דיון בנושא המוסרי (מערכת הערכים
הרצויה לחיים בישראל) מבלי לערב בכך את האילוצים
הבטחוניים, או את הדמוניזציה של התרבות הפלסטינית.''

וכל אלה שהם ניסוחים שונים של אותה גישה אומרים למעשה
שהתנהגותנו (מוסרית או לא) אינה צריכה להיות תלויה בהתנהגות הצד השני , כלומר הפלסטינים .

דבר זה הוא הפגם הגדול בעמדה שאתה מציג .
בהחלט כן צריכה להיות התנהגותנו , תגובה להתנהגות הצד האחר-הפלסטינים .
לא בגלל שאיכפת למישהו מה המוסר שהם אוחזים בו במחשבתם ,אלא בגלל שהתנהגותם פוגעת בנו ואנו צריכים לדאוג לקיומנו שלנו .
או כפי שכתב שפינוזה בסיפרו ''אתיקה'' - טוב הוא מה שמועיל לאדם .
לנו מועיל לפגוע בפלסטינים .

ועוד הערה אחת לטובת רבקה -
הצגת נתונים שנאספו היא דבר אובייקטיבי . אפשר לקבלם או אפשר להראות שהם שונים מהאמת , דבר שלא עשית , אפשר לא לקבלם , דבר שאתה עושה . אך הטענה שהנתונים משמשים כלי בידי הזולת אשר עמדתו המדינית אינה מקובלת עליך , היא טענה שגויה .

ולרבקה אני כותב -
עמדתך המדינית לגבי פתרון הסיכסוך , אין לה קשר עם ההסטוריה . פיתרון הסיכסוך הוא על פי ההתנהגות האנושית של שני הצדדים ולפי יכולתם .
יש גם סיכסוכים לא פתירים אלא בסכום אפס , כלומר הרווח של פלוני הוא ההפסד של אלמוני .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 8:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לבלבל בין הרצוי למצוי,
ובין דגמי התנהגות ביולוגיים לבין
עקרונות מופשטים. עקרונות המוסר
שהגדרתם משמשת את הממשל התקין
ברוב החברות העולם כיום, אינם בגדר
'התנהגות'.

עמדתך היא כסות דקה להטפה ל'כל דאלים גבר'
ביחסים בין עמים, בין מדינות, ובין אינדיבידואלים.

אין לכן בעמדתך כל עניין עבור מי שחפץ בחיי רווחה
ושלום, וכרגיל מגיבים לעמדותיך בחיוב כל הדפ''רים
הרגילים שהרטוריקה הפשיסטית והגזענית עושים
להם טוב. זה לא מעניין וזה לא מדעי, והנסיון החוזר
ונשנה שלך לתת לגישתך מראית העין של עמדה רציונלית
מעליב את השכל הישר.
_new_ הוספת תגובה



תקצר,תקצר!
סתם אחד (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלך 'חשיבה מופשטת' זה סתם להתפשט ולחשוב שיש לך גדול!
ככה לא בונים תאוריה אלא רק מתפשטים ואז הפסל שלך עירום!

אתה עובד פסלים ופלסטינים,
אתה סתם ... כמו שפתח לך יפה
יפתח הגלעדי!

אז תקצר,תקצר!
לא חבל על הדיו של הזמן?
_new_ הוספת תגובה



השמצה אישית כתחליף לתגובה..
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 9:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מכיר את רבקה אישית. אבל, אני קורא את דבריה ואיני זוכר שראיתי את ה''ציטטה'' הזאת.חוששני שהציטוט אינו מדויק
_new_ הוספת תגובה



הזכרון לא טוב וגם הציטוט מדוייק (תגובה 140702)!
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 9:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המאמרים, תגובה לשיכתוב ההיסטוריה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 18:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמרים על העבר היהודי של יישובי הגליל הם תוצאה של מאמצי הפלסטינים והמנהיגות הארבית בישראל לשכתב את ההיסטוריה ולטעון שהיהודים מעולם לא היו כאן.

פרופ' קידר התווכח ברדיו עם אחד מראשי התנועה האיסלמית שטען שהפלסטינים הם היבוסים- הכנענעם וקדמו לעבירים- בני ישראל כאן.

עוד גירסה של שיכתוב ההיסטוריה.

מול שיכתוב ההיסטוריה יש להילחם.שום עם לא יתן שימחקו את עברו וזה מה שהגורמים המוזכרים למעלה מנסים לעשות.

אני בעד פשרה של 2 מדינות לאום כדי לסיים את סכסוך הדמים המיותר הזה.
אבל, איני מוכנה ''למכור את עברי בנזיד עדשים''.
רבקה
_new_ הוספת תגובה



רוצה וילה בשטחים? תרום למרכז הרב
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 13:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו כבר נארגן את הצעקות והמהומה שסופם - וילה מרהיבה.
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 7:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציעה לחזור לדיון על יחסי יהודים- ערביי ישראל- פלסטינים.
התעמולה הערבית- פלסטינית מטפחת את דימוי הפלסטיני הקורבן של האכזריות היהודית- ישראלית.
יש להאבק נגד סילוף ההיסטוריה של היחסים.
כאשר הערבים הרגישו חזקים הם ביצעו מעשים אכזריים ביותר. הסיפור שלי על הנוטרים מחולון הם רק דוגמה מיני רבות לשיטה שנקטו ערביי ישראל במאבקם נגד היהודים.
כאשר הם תפשו שבוי יהודי הם עינו אותו עינויי תופת, חתכו את איברי מינו ותקעו בפיו, ולאחר שרצחו אותו, חיללו את גופתו והשליכוה.

גם לא שכחנו את מעשה הלינץ האכזרי בשני חיילי מילואים שנכנסו בטעות לעיר פלסטינית בגדה.

דימוי הקורבן- לא רק סילוף העובדות ההיסטוריות אלא צביעות, הונאה והתחסדות.

גם ה''עדויות'' בפני ועדת גולדסטון היו מתואמות עם החמאס. חלק מהעדים היו בכלל אנשי חמאס.

למרות הנבזויות הללו, אני בעד היפרדות והקמת 2 מדינות. שהם יהיו שם ואנחנו פה.
רבקה
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כאשר הערבים הרגישו חזקים הם ביצעו מעשים אכזריים ביותר.''

אנו דנים מזה ארבעים שנה בכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטיניים.
את מחזירה את הדיון למחוזות פנטסטיים של מלחמת השחרור.

הדיון בנושא המוסר שלנו,
הוא דיון בנושא המוסר שלנו,
לא של אוייבינו.

ביחוד כאשר אויבינו
הם תושבי שטח שנכבש בידי
ישראל לפני ארבעים ושתיים
שנה.

את כותבת:
''דימוי הקורבן- לא רק סילוף העובדות ההיסטוריות אלא צביעות, הונאה והתחסדות.''

תגידי, את באמת חושבת שמישהו
בישראל מאמין כיום שישראל היא הקורבן
והפלסטינים הם התוקפן. הטענה הזאת
היא הרי בגדר בדיחה לא מוצלחת.
מספיק להסתכל על מספר ההרוגים
בעזה במלחמה האחרונה, או במפה
של מה שנותר מהרשות הפלסטינית.

וכפי שחששתי, כתיבתך נעדרת
דיסציפלינה מחקרית המתבקשת
מהנושא ומטענות הפתיחה של מאמריך.

והתעלמותך מההקשר הפוליטי בו
מאמריך מופיעים, רק מגבירה את
התחושה שהתעלמותך היא יותר בגדר
היתממות מאשר תמימות.

וגם הצטרפותך האוטומטית לגינוי מסקנות
הוועדה של השופט גולדסטון היתה צפויה:
ולא ציפיתי ממך לתגובה עניינית לאור הכרותי
עם מאמריך ותגובותיך. חבל שאלה הם 'חוקריך'
ישראל. קצת יושר אינטלקטואלי לא היה מזיק.
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עוצר לנוחיותך בשנת 1967 , כאשר הסיכסוך הוא בן שלוש פעמים ממושך יותר .
הסיכסוך בין היהודים [..] הוא בן 120 שנה ולא 40 .
כעת ידנו על העליונה וטוב שכך .
את הזמנים שהמצב היה הפוך אתה מנסה למחוק ונכשל .
ובאשר לאג'נדה פוליטית , הקורא התמים עלול לחשוב שלך אין .
לך תבלע 3 כפות מלח מצוי .
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, השכמת קום מוקדם מדי היום.
לא הולך לך כל-כך. אולי תלך לדוג קצת.
מבחינתי עדיף שתעסוק בהרג הדגה
החיפאית מאשר בחיסול
האוכלוסיה הפלסטינית.
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 17:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערה קטנה לאריה:
רק אל תרגיז את ה יבוסים ה''פלישתינאים'' , שנוהרים לחוף היהם כדי להסטלבט.
אם לא תתנהג יפה, יהרגו אותך כמו שהרגו את מר קארפ האומלל שהפריע ל''בני הטובים'' מג'לג'וליה בעצם נוכחותו בטיילת בתל ברוך.
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 7:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאינך רואה בדגים מודל לחיקוי .
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 8:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוודאי.
הדגים שוחים בלהקות
באופן הרמוני.

המודל החברתי שאתה מציע
משרת רק את האישיות הנרקיסיסטית
שלך.
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 8:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מודל החיקוי שלי זה עדר פילים. פיל זה דבר יפה, ועדר גם כן דבר טוב. אז קח את זה או עזוב את זה.
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 17:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך יכול להתחיל את הסכסוך בתאריך שנוח לך. הסכסוך החל עם הפוגרום ה- 1 נגד יהודים ב- 1919 .
ובאשר לגולדסטון-אני בעד לבדוק מה קרה ב''עופרת יצוקה'', אבל ע''י ועדה שלא קבעה מי דעתה מראש לגבי מסקנות החקירה.

הוועדה הורכבה מאנשים שהכריזו בפומבי עוד לפני שהתמנו לוועדה שישראל אשמה בפשעי מלחמה.
זוהי לא ועדה ללא משוא פנים בדין.

וחברי מועצת האו''ם לזכויותאדם מורכבת ממדינות ערביות, מוסלמיות ודרום אמריקניות הידועות בהפרת זכויות אדם חמורות.
והן מתאימות, לדעתך מבחינה מוסרית והגינות אלמנטרים להחליט מי מפר זכויות אדם?

ואם היו למישהו ספקות לכבי הוועדה והממונים עליה באה ההחלטה של המועצה לאמץ רק את הסעיפים הדנים בפשעי מלחמה של ישראל. את הסעיפים על פשעי המלחמה של החמאס- כלל לא כללו בהחלטה.

לו גולדסטון היה שופט הגון הוא היה חדל להתראיין בנושא זה ברגע שהמועצה הודיעה על החלטתה.
מדוע?
כי יצא המרצע מהשק:
המועצה לא חיפשה את האמת על מה שארע בעזה. המועצה פועלת מאז הקמתה לדמוניזציה ודה- לגיטימציה של ישראל מסיבות פוליטיות- לא מוסריות:
מדינות ערב, הפלסטינים והמדינות המוסלמיות היו רוצות בחיסולה של ישראל ולכן הם פועלים בכל פורות בינלאומי כדי להכפיש את שמה של ישראל , להביא להחרמתה ולדה לגיטימציה לקיומה.
זהו שם המשחק.
אז אל תתכסה פה באיצטלה של מוסריות.
_new_ הוספת תגובה



דימוי הקורבן, סילוף ההיסטוריה
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא !
_new_ הוספת תגובה



תגובה לכל משמיצי
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 9:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שאיני שייכת לשמאל הקיצוני או לימין הקיצוני אלא נמצאית במרכז הופכת אותי למטרה בעיקר מצד השמאל הקיצוני שאינו מסוגל לקבל גישה אמצעית אלא רואה הכל בשחור לבן בדיוק כמו הימין הקיצוני.
הבעיה עם השמאל הקיצוני היא שהוא מתיימר להיות סובלני ודמוקרטי, אבל מפגין תפישה בולשביקית.

לא מוצא חן בעיניהם שאני מתנגדת לשעכתוב ההיסטוריה ומפרסמת מאמרים על ההחסטוריה של יישובים בגליל שהיו יהודיים בעבר, או שאני מראה שלא רק הישראלים ראויים לביקורת- גם הפלסטינים עושים דברים שלא ייעשו.

גישתי מאוזנת. אני רואה את מה ששלילי בשני הצדדים, ואני מקפידה על העובדות.אני דוגלת בפתרון צודק ל- 2 הצדדים ע''י הקמת 2 מדינות לאום, אבל אינני מוכנה שידברו רק על מה שצה''ל עושה. החשבון התחיל ב- 1919 ולא ב- 1967 .
_new_ הוספת תגובה



תגובה לכל משמיצי
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 10:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שה''חשבון התחיל ב-‏1919 ולא ב-‏1967''
משרתת מאז תחילת הכיבוש את המטרות של קיצוני
שני הצדדים.

המתנחלים הרי מתחילים את הספירה בתקופת המקרא,
והגורמים הפלסטינים אליהם מגיבה רבקה במאמריה בעניין
רצף הישוב היהודי בארץ אכן מנסים לשכתב את העובדות
של הישוב בארץ מאז תקופת המקרא.

כל זה אינו משנה את העובדה הפשוטה
שכל הדיון הזה בתקופות שקדמו ל-‏1967
נועד לספק תחמושת לאלה החפצים בהמשך
הכיבוש בצד הישראלי ואלה בקרב הפלסטינים
שעדיין חולמים על הרס ישראל.

ורבקל'ה מספקת את התחמושת,
ובאותה עת כורתת את הענף עליו
ישבנו בביטחה יחסית עד ערב
מלחמת ששת הימים - ענף הקונצנזוס
הבינלאומי בדבר הלגיטימיות של גבולות
ישראל בתחומי הקו הירוק.

דווקא כהסטוריונית היה מקום שרבקה
תזכיר לאלה העושים שימוש במאמריה
למטרותיהם הגזעניות את החיים בישראל
בתקופה שבין 1948 ל-‏1967.

אך בדומה לגישתם של הרוויזיוניסטים הוותיקים
גם רבקל'ה מוחקת בהבל פה (ובאופן החוטא לאמת
ההסטורית) את ההבדל המשמעותי בין התקופה שלפני
מלחמת ששת הימים לבין התקופה שאחריה.

כעת כבר ברור שאין כאן לא הסטוריה אלא עוד מאמר
החובר למאמרים מסוג המאמר של האדון פרלמן
העוסק בשלילת התוקף של היישות הלאומית הפלסטינית:
רבקל'ה מוכיחה שהיה רצף ישוב יהודי בכל התקופות,
ופרלמן מוכיח שאין יישות פלסטינית.
כעת רק נותר לאריה עירן לתכנן את פרטי הפתרון הסופי
עבור הפלסטינים.

וכמובן, הפלסטינים אשמים,
לפי רבקל'ה,
לפי עירן,
ולפי פרלמן.

חבר לצים.
_new_ הוספת תגובה



תגובה למשמיצן העיקרי בפורום
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 11:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את החשבון בין הפלסטינים והיהודים יש להתחיל בשנת 1893 , עם ייסוד המושבה ראש פינה .
כל מעשה של חיכוך בין יהודים לבין תושבי הארץ האחרים יש לבחון מאותה נקודה .
הטיעון הפטטי שאת ההתחשבנות יש להתחיל אחרי 1967 משרת את השמאל הקיצוני האנטי-יהודי .
ניתן לראות באופן ברור כי ''פלסטינים'' פעלו באלימות ולעיתים ברצחנות נגד התפתחות הישוב היהודי המתחדש .
קוי הפסקת האש הקרויים הקו הירוק , לא היו מעולם גבולות מוכרים , הם היו תמיד קוי הפסקת האש .
בשנת 1967 ניסו הערבים לשנות זאת וכך גם בשנת 1973 ונכשלו .

זאת הסיבה שיש ''שטחים כבושים'' ובתוכם ''אוכלוסיה כבושה'' .

ניסיונך לשכתב את ההיסטוריה לא צלח ולא ייצלח .
לצאצאי מהגרי העבודה מהמדינות הערביות אל ארץ ישראל יש מקום מחוץ לארץ ישראל . שם מקומם וזה הפתרון לסיכסוך .

הקמת מדינת לאום נוספת ממערב לירדן היא תבנית המבטיחה את התמשכות הסיכסוך לשנים רבות .

לכן
את פלסטין יש להשמיד .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 16:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



תגובה לכל משמיצי
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 19:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התאריך שאני הבאתי הוא ראשית מעשי הטבח של ערבים ביהודים בארץ. אני אינני הולכת לתקופת המקרא.
הסכסוך על א''י התחיל ב- 1919 עם הפוגרום הראשון. 1967 הוא רק שלב נוסף בסולם השלבים של הסכסוך.
לך משתלם יותר להתעלם ממה שקרה עד 1967
זה מתאים לתפישתך הפוליטית.
אבל, כניסטוריונית אני מתחילה מראשית הסכסוך.
_new_ הוספת תגובה



טעות
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 20:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי חלק מהמאמרים שלך כאן הם עדות שגורמי הסיכסוך החלו להופיע הרבה יותר מוקדם. אבל, כמובן לוקח זמן עד שזה מקבל ביטוי ברור. אבל גם זה קרה כבר לפחות כ-‏30 שנה לפני התאריך שאת מציגה. כבר אז יהודים ופלשתינאים שילמו על זה בחייהם.
_new_ הוספת תגובה



האם כשכמה אם רוצחים ערבים שדדו ורצחו עוד בעלייה הראשונה
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 7:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בודאי שזה מעיד שהיה כבר אז עם פלסטיני עומד על דעתו ועל זכותו לשדוד רכוש של אחרים.
אסור לנו לכנות זאת סתם רצח של יהדי/ה ע''י ערבי אלא חשוב להדגיש שהעם הפלסטיני רצח בן/בת לעם היהודי.
בצורה זאת יהיה לנו נוח להוכיח את קיומו של עם פלסטיני שכה רבים חושדים שאינו קיים בכלל.
_new_ הוספת תגובה



משפטנים ואחרים על דוח ולדסטון
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 0:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באתר הזה מתבטאים גולשים בביטחון עצמי. הם בטוחים שדו''ח גולדסטון הוא מסמך משפטי המוכיח שישראל פושעת מלחמה.
הם מטיפים לי מוסר מתוך התנשאות וצדקנות.
ובכן, יש אנשים בעלי מומחיות קצת יותר רבה מאלה המתבטאים כאן בביטחון. ואני מדברת על מומחים לא יהודים מהעולם התרבותי.
למשל:
פרופסור למשפטים בשם אד מורגן באוניברסיטת טורונטו פירסם מאמר בשם:
Goldstone Report undermines faith in international law

סיר הארולד מ.אוונס, עיתונאי וסופר בריטי ידוע כתב על הדו''ח:
A Moral Atrocity

פרופ אלן דרשוביץ, פרופ למשפטים באוניברסיטת הארוורד, הנחשב למומחה בינלאומי בתחומו, פרסם 3 מאמרים נגד הדו''ח וביקורת על גולדסטון.
הוא הודיע שהוא מחבר דו''ח על דו''ח גולדסטון שיחשוף את הליקויים החמורים ולמעלה מזה.

ויכולתי להמשיך.עיתונות העלם מלאה מאמרי ביקורת של מלומדים

אני מציעה לגולשים המומחים לפשעי המלחמה של ישראל לנהוג קצת בצניעות ולא להיות בטוחים כל כך שהם צודקים.
העניין הוא מורכב ביותר והמומחים אומרים על גולדסטון והוועדה ועל ה- UNCHR דברים קשים.

ההתנשאות שלכם כאילו רק אתם אנשי מוסר נמאסה עלי.
_new_ הוספת תגובה



רבקה. דו''ח גולדסטון מדוייק. השאר - משאבי תעמולה במשה''ח
מיכאל שרון (יום שני, 26/10/2009 שעה 1:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים שאת מצטטת כרוכים במשהו שאין לו כל קשר להרג 300 ילדים בעזה ועוד 1100 אזרחים מבוגרים לא לוחמים. הדברים אליהם את מתייחסת שונים לגמרי מהמציאות בעופרת יצוקה והם: התגייסות משרד החוץ לעניין המכחישנות. הקצאת תקציב של X דולרים לכך. חלוקת עבודה בנושא המכחישנות בין ענפים ומחלקות שונות במשרד החוץ, תוך הקמת יחידת תאום משימתית בין משרדית. טלפונים לאנשי ימין כגון דראושוביץ ואחרים שיפרסמו מאמרים בהתאם (הוא לא חקר את טבח עזה).

יש כאן מנגנון הסברה משומן. אזרח ישראלי - מיסיך הולכים לתקציבי מכחישנות.

מנגנון ההסברה המכחישני הוא אפארט אוטונומי, ואין לו כלל קשר לארועים שהיו בעופרת יצוקה. פורסמו כמה סקירות מעניינות בהארץ על חלוקת התפקידים, על החלטת ועדת השרים בנושא, ועל מנגנון ה''הסברה''.
_new_ הוספת תגובה



רבקה. דו''ח גולדסטון מדוייק. השאר - משאבי תעמולה במשה''ח
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 7:46)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא קראת את המאמרים הללו.
אני קראתי.מורגן מנתח את הערך המשפטי של העדויות ומצטט את גולדסטון שמודה בערכם המפוקפק מבחינה משפטית.
וקיראו מה יש לאוונס לומר,והם לא קשורים למימסד היהודי בארצותיהם.
קראתי גם מאמר של ברנשטיין בניו יורק טיימס. הוא יסד את ארגון ה- HRW המרבה לפרסם דוחות על ישראל ותקף את הארגון על מעילה ביעודו המקורי.קיראו לפני שאתם מזלזלים בדברי הכותבים.

נכון בעזה היו קורבנות וזה עצוב שבני אדם נהרגים.אבל, ראשית כל, הנתונים שפרסם החמאס אינם מדוייקים, כרגיל.
שנית, מי שאחראי למותם הוא מי שמילכד את בתיהם וירה מתוכם, מי שפעל מתוך מוסדות ציבור שבהם הסתתרו פליטים
ומי שמנע מאזרחים להיתפנות לאחר שקיבל טלפון מצה''ל.

למשל, הרופא ש-‏2 מבנותיו נהרגו קיבל 2 פעמים טלפון להיתפנות ולא התפנה.

חלק ניכר מההרוגים הם לוחמי חמאס ופעילי חמאס.
ומעל לכל, מי שדואג לאזרחיו אינו יורה על אזרחים של מדינה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



יש גם רשימת ''מסבירים מתנדבים''
מיכאל שרון (יום שני, 26/10/2009 שעה 1:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך במסע ההכחשה הנוכחי אינך ניכללת, שכן התעמולה שלך אינה באנגלית. כמובן שגם ל''מסבירים מתנדבים'' בעברית שחשיבותם פחותה כרגע, נערכים מדי פעם פגישות בבתי הבראה בגליל עם מתאמי הסברה, מגייסים לעיתים לאיזו הרצאה איזה תא''ל במילואים, מישהו ממשרד החוץ מספר לכם איזה ''מלאכת קודש חשובה'' אתם עושים. גם אני הייתי חלק ממערך ההסברה הזה, כשהיה בשלב די ראשוני בשנות ה-‏70, אבל אז למיטב הבנתי לא שיקרנו, ובוודאי שלא שיקרנו לעם ישראל בעברית צחה.
_new_ הוספת תגובה



משפטנים ואחרים על דוח ולדסטון
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 3:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתנשאות כולה שלך, רבקה.

טענת שהעובדות מופרכות,
והנה יש עובדות ברורות, הידועות לכל
- עובדות שגם דוח גולדסטון התבסס
עליהן, אך לא רק הוא. - עובדות
המוכיחות למעלה מכל ספק שאכן
הופגזו ריכוזי אוכלוסיה צפופים ברצועת
עזה בניגוד לכל חוק בינלאומי ואפילו בניגוד
לחוקי מטכ''ל.

הרי ידוע שאנשי המחלקה המפשטית של צה''ל
התנגדו ליציאה למבצע הדיוק מסיבות אלה,
ורק לחץ פוליטי הביאם לאשר את המבצע.

את היא זו הטומנת את ראשך בחול,
ובניגוד ליומרה ההסטוריונית-אקדמית
שלך מנסה לטאטא עובדות ברורות וידועות
הקשורות לטבח שביצעו חיילינו החמודים
באוכלוסיה של עזה בדצמבר 2008- ינואר 2009
אל מתחת לשטיח הפרסי אצלך בסלון.

והמשפט המכריע כמובן הוא:
''אין להם זכות להתלונן על אי נעימויות.''

על כל אלה אינך מגיבה לעניין.
וכפי שכבר אמרתי, נראה לי שרמת
המודעות שלך למשמעויות, בין היתר
גזעניות (אך לטנטיות), נמוכה ביותר
עד לא קיימת כלל.

מצבך במובן זה אינו שונה ממצבם של ישראלים
רבים ממוצא יהודי (כן, יש ישראלים שאינם יהודים)
אשר אינם מודעים לסתירה המוזרה הזו שבין
הצהרות המכילות מונחים גזעניים בעליל לבין
השתייכותם המסורתית לשמאל ומרכז פוליטי.

ראו את צופיה, איש שמאל לשעבר או לא לשעבר,
אשר אפילו היה חלק זמן מה מתנועת העולם הזה
כוח חדש. הוא כותב:

''טוב שהרגו בעזה 1400 רוצחים,מסייעים ובני משפחתם.
ככה פסקו הקאסמים. הרי גם גולדסטון כתב שהחמאס ביצע פשעי מלחמה.זה שהם ברמה נמוכה ואינם פוגעים אינו משחררת אותם מלהיות רוצחים שפלים ופחדניים.''

וזה השמאל לשעבר בישראל כיום - אוסף של פסבדו ליברלים שעייפו מתהליך
השלום הקשה והמפותל, ומעדיפים להתקרנף באופן אורגיאסטי בצוותא.
- צווחות גיל מסביב למדורה עליה מעלים את הפלסטינים לעולה.
_new_ הוספת תגובה



משפטנים ואחרים על דוח ולדסטון
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 4:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מסרב לראות את הדבר המרכזי .

לוחמים פלסטינים נושאי נשק התחבאו בקרב האוכלוסיה האזרחית .

זה מעניק לגיטימיות לירות לעברם והאשמה לפגיעות באזרחים היא בפלסטינים ולא בצהל .

הויכוח כלל אינו האם צהל ירה או לא .
הויכוח הוא מי אשם בניפגעים .
האשמה כולה של הפלסטינים .

רק אדם בעל מוסר פגום כמוך וחסר נאמנות כמוך ומרושע כמוך וחסר קשב כמוך וחסר הבנה כמוך מפרש את התוצאות בניגוד לעובדות .

לך תבלע 3 כפות מלח מצוי .
_new_ הוספת תגובה



משפטנים ואחרים על דוח ולדסטון
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 4:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מאשים כהרגלך את הפלסטינים בכך
שצה''ל הרג בהם ללא הבחנה, מאות נשים
וילדים ו'סתם' אזרחים.

הגידופים כלל אינם עוזרים להבנת עמדתך.
הם עוזרים דווקא להוכיח את עמדתי,
_new_ הוספת תגובה



משפטנים ואחרים על דוח ולדסטון
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 4:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן הפלסטינים אשמים במות אזרחים בעזה .
זה הפרוש הנכון למה שקרה בעזה .
זה מתאים לאמנת ז'נבה הרביעית .
רצוי שתקרא ותבין אותה , אחת ולתמיד .

''הגידופים'' אינם מיועדים להבנת עמדתי .הם תיאור פלסטי של אישיותך הנלוזה .
והשאר הוא המלצה עבורך . . .
_new_ הוספת תגובה



יוסוף!ממעונך ברמאללה או בסביבתה
ע.צופיה (יום שני, 26/10/2009 שעה 6:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך זכות להטיף מוסר לקורבנות, עדיף שתדבר עם הרוצחים המתאבדים והלא-מתאבדים, עם נושאי הסכינים,עם מיידי האבנים,
חפש אותם מתחת לשמלות, באויר הצח לא תמצא אותם.
סימן מובהק לאופי האתני שלך הוא ההסתתרות מאחורי כינוי אתני של יהודי .
הונאה של פחדנים.
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 6:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע לך שתחפש קרוב יותר.
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
ע.צופיה (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 6:53)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע מיהו.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה צריך לדעת שהוא סתם פעיל פורומים שמאלני
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 6:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעל שם די אשכנזי.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה צריך לדעת שהוא סתם פעיל פורומים שמאלני
ע.צופיה (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 7:51)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה יוסלה שלך.
יוסוף שלי שונה לגמרי, גם הוא מודע לזה.
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 7:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופיה, הרי הוא פסח רויטמן,
הוא דמות שמעשעת.

הצעתי לו מספר פעמים
ש'יגלה' לנו מיהו יוסלה,
אך הוא פוחד לגלות מסיבות
השמורות עימו.

וזה הופך את פסח לא רק
לשקרן אלא גם למוג לב.

ואין בכך משום תגובה לגופו
של 'בבת-עיני' אלא איפיון
של התנהלותו בעניין זה
של 'זהותו' של יוסלה:

הרי זה מר רויטמן ש'מבטיח'
בכל פעם מחדש שיודע הוא
''מיהו'' יוסלה, אך מסרב לשתפנו
במידע.

פוחד הוא שנגלה שהמידע אינו
קיים, ושטענתו שיש בידו מידע
מסוג זה היא שיקרית.

לפחות הודה צופיה אתמול
שהמסקנות של דו''ח גולדסטון
'כשרות' (כאשר השתמש במסקנות
הדו''ח לגבי החמאס כדי לנמק
את גידופיו הקבועים).
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 7:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאיזה צורך אתה משתמש בגוזמאות ?
נניח שע.צופיה אינו יודע מי אתה . אבל כותב שהוא יודע אך אינו מפרסם . זה לא עושה אותו שקרן ולא מוג לב . זו גוזמה שלך .
שקר בודד אינו עושה אדם לשקרן , בודאי לא אמירת טעות ואי רצון להגיב לדבריך אינה ''מוג לב''יות .

חוסר נכונותך להזדהות לאורך זמן רב , דבר החוזר על עצמו שוב ושוב עושה דווקא אותך מוג לב . ולמען האמת זו כבר פארסה ומי אתה נעשה באמת לא חשוב .
על פי כתיבתך אתה אנטישמי , שונא ישראל וחסיד של הפלסטינים אשר את עמדתם אתה מגונן .
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
ע.צופיה (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 7:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמיד אמרתי,ואומר גם עכשיו, שלא אחשוף זהותו של משתתף החפץ בעילום שמו.
לעומת זאת אחשוף כל מעשה הונאה בפורום זה ואחר.
הפלשתינאי שמשתמש בכינוי ''יוסלה'' מעונין להטעות את קוראי הפורום כדי שהתיחסותם לדבריו תהיה שונה ממה שהיא באמת.
דבריו של יוסוף מעידות על הזעה הנוזלת במורד גבו מהגילוי שבעצם שומט את הקרקע מטיעוניו.
גלדסטון תיאר את פחדני החמאס כפושעי מלחמה. זה נכון. לכן זה בהחלט מצדיק את הריגתם של הפחדנים יחד עם השמלות שתחתם התחבאו.
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 8:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתחיל לפחד שתחשוף גם את שמי !!!
מה אני צריך לעשות כדי שלא תדע מי אני?
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 8:36)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבש שמלה והדבק זקן . גם משקפי שמש מסייעות .
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
ע.צופיה (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 15:37)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשנות את הניק לגלעד היסגרי.
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
גלעד היפתחי (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשנה אתה ל'עין לציון צופיה ופתוחה' ולא סגורה כמו שלך !
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 8:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופיה אמר שהוא 'יודע' מי הוא יוסלה.
אך לספק את המידע הזה אינו מוכן.

יש כאן שלושה גורמים:

א. צופיה חושב שעובדת היותו של משתתף
פלסטיני גורעת בהכרח מאמינות דבריו.
והבסיס להצהרה של צופיה במקרה הזה הוא
גזעני היות והוא מבוסס על דעה קדומה.

ב. צופיה חושב שעל ידי הצהרה ש'זהותו'
של יוסלה ידועה לו הוא יכול להפעיל לחץ
על יוסלה ה'חושש' אולי מגילוי 'זהותו'.
במקרה הזה האקט של צופיה הוא בגדר
סחטנות פשוטה ובוטה החורגת מכללי
הפורום.

צופיה יוצא מהעניין או גזען או סחטן
או שניהם.

ג. הטענה של צופיה שיוסלה מעמיד פנים שהוא
יהודי, ושיש בכך הונאה, מבוססת כמובן על
ההנחה שאכן יוסלה פלסטיני. אך היות והתרנגול
רק מקרקר אך להביא סימוכין להצהרתו אינו מוכן,
גם טענתו בדבר 'הונאה' כביכול אין לה בסיס.
ובכך הוא יוצא שקרן.

צופיה יוצא לכן מהעניין הזה,
גזען, סחטן וגם שקרן.

ובאשר לגולדסטון:
הנסיון שצופיה עושה
להשתמש בחלקו של
דו''ח גולדסטון הנוגע לחמאס
כדי להצדיק את פשעי המלחמה
של ישראל ברצועת עזה בדצמבר
2008-ינואר 2009, הוא נסיון
כושל מבחינה לוגית.

מטרתו של הדו''ח היא לחשוף פשעי
מלחמה אם אכן היו, ולא למצוא צידוקים
לפשעים אלה מידי צד זה או אחר הנתון
בבדיקת הוועדה.

השימוש הסלקטיבי שצופיה עושה בדו''ח
(מסכים עם החלק הנוגע לחמאס, אך דוחה
את החלק הנוגע לישראל) אינו הגיוני, ומשאיר
טעם רע.

האופן שבו צופיה מנסה להשתמש בחלק של
הדו''ח הנוגע לחמאס כדי להצדיק את הפשעים
שישראל ביצעה או חשודה בביצוע לפי הדו''ח,
גם הוא אינו הגיוני.

המסקנה המתבקשת היא שהטענות השונות
של צופיה בקשר לדו''ח גודלסטון הן מופרכות
לחלוטין.

צופיה יוצא לכן מהדברים המתייחסים
ליוסלה ולדו''ח גולדסטון, גזען, פחדן, שקרן
וגם כמי שאינו יודע לשאול.

ושאלה לי לצופיה:
האם יכול להיות שדווקא פלסטיני יכה
את טענותיך שוק על ירך לאורך כל הדרך?

הרי אם באמת הינך מאמין שיוסלה הוא
'פלשתינאי' כלשונך, אז הרי לפי ההגיון
הגזעני העקמומי היוצא מההנחה שפלסטיני
אינו חכם מספיק כדי לפורר את טיעוניך
( זה הרי משתמע מהאופן בו אתה משתמש במונח
'פלשתינאי'), אז העובדה ש'פלשתינאי'
שכזה מצליח להראות שטענותיך השונות מופרכות
לחלוטין, אינה מתיישבת עם הנחתך שהמונח
'פלשתינאי' מציין מישהו נחות או חסר כישורים.
וכמובן בלתי אפשרי עבורך להודות בכך שמישהו
שלכינויו בחרת במונח מקטין (לפי אמונתך) אולי
קצת יותר חכם ממך. וזו למעשה ההוכחה - במונחים
שלך, קיקלופ יקר, שיוסלה אינו 'פלשתינאי'.

אך אם נשתמש במונח 'פלסטיני' בהוראתו הנכונה,
אין מניעה כמובן ש'פלסטיני' יראה ליהודי רויטמן
מאיפה משתין הדג. אך לצופיה יש את המילון ה'לאומני'
שלו וחס מלהפריע את מנוחתו.

 
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 9:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל , אתה גוזמן .
מצחיק הוא
''השימוש הסלקטיבי שצופיה עושה בדו''ח
(מסכים עם החלק הנוגע לחמאס, אך דוחה
את החלק הנוגע לישראל) אינו הגיוני, ומשאיר
טעם רע.''
כאשר אתה עצמך מתעלם מפשעי הפלשטינים ומעשי החמאס בעזה בכלל ובזמן המבצע בפרט .
עוד יותר מגוחך כאשר אנו יודעים שקמצוץ מעשי פשע מלחמתיים צוינו בדוח של הנאצי מדרום אפריקה אך הועדה המושחתת התעלמה אפילו מקמצוץ זה .

אין לך שום סיבה לגאווה להיות יהודי . הדברים שאתה כותב מעמידים אותך בשורה אחת עם המן , הימלר , טורקומאדה ואחרים . אם אתה פלסטיני אז לפחות ברור שאתה במחנה הנכון .

באשר לפלסטינים וגזענות כלפיהם . יש עובדות .
מספר הרציחות היחסי גבוה אצלם .
מספר הגניבות גבוה אצלם .
מכירה ושימוש בסמים גבוה אצלם .
הנוהג להגזים או לשקר ממש גבוה אצלם .
ספר בוגרי אקדמיה נמוך אצלם .
יודעי קרוא וכתוב נמוך אצלם .
הם ממעטים לכתוב ספרים .
הם ממעטים לכתוב מאמרים אקדמיים .
אין אצלם פריצות דרך מדעיות .
אין להם מטען תרבותי מרשים .
אין אצלם ייזמות כלכלית .
אין אצלם המצאות ופטנטים .
הרפואה וההיגינה אצלם מפגרת .

בקצרה - לא צריך להיות גזען כלפי הפלסטינים . העובדות מדברות .

אריה עירן .
(זה שם עט למעשה אני פלסטיני) ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 9:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכהרגלך הצלחת
לכתוב תגובה ארוכה
שאין בה טיעון אחד
הגיוני.

וכמובן השטויות הרגילות:
''...לא צריך להיות גזען כלפי הפלסטינים . העובדות מדברות .''

נכתב כיאה לגזען מוצהר.
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 10:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה באמת פלסטיני אז זה בהכרח גורע מאמינותך. אינני צריך אפילו להסביר לך, כי בודאי שאתה מבין ומקבל את טענתי, גם אם אתה פולט בתגובה אמירות אחרות ונוגדות לדעתך האמיתית, כי זה טיבעם של הערבים.

אני לא חושב שבמדיה הוירטואלית אפשר לאיים בחשיפה כי רובנו לא דמויות ציבוריות מוכרות אלא ממש ''אחד העם''''. אז מה זה יעזור לך אם תדע שלצופיה קוראים 'חיים זיכמיר' או 'גלעד יפתח' (שזה במקרה גם שמי)?

טענתך שדו''ח גולדסטון מטרתו היתה ''היא לחשוף פשעי
מלחמה'' אז היא כמובן לא עשתה עבודתה נאמנה כי היא לא חשפה דבר אלא ריכזה חומרים עיתונאיים ופלסטיניים לאחד ופרסמה את זה בדו''ח שלה. עבודת העדה היתה רשלנית, הם לא חקרו שום אירוע כדרך שחוקרים מומחים צבאיים או חוקרים משטרתיים.

צופיה אכן טועה בכך שהוא מייחס לועדה ביקורת נגד החמאס. הועדה לא ביקרה בכלל את החמאס, אלא בדיברי הפתיחה והסיכום שלה היא הזכירה בכללי שהחמאס ירה קסאמים על אזרחים ישראלים ועשתה קצת נו נו נו כדי לצאת ידי חובה, וזהו. כל גוף הדו''ח מתעסק ב-‏36 אירועים שלגביהם אספו הפלסטינים שלל דיווחים עיתונאיים שלהם ועל בסיסם הועדה קישקשה וקישטה דברים, כדי לבנות עוגה גדולה ושחורה ועליה קצפת בצבעים ירוק ואדום עם נקודה לבנה במרכז.

לכן מסקנותיו של מסמך גולדסטון מופרכים לפני והרה יותר מטענותיו החלקיות המשבחות את הועדה בעניין פרשנותה לחמאס.

ולעניין הפלסטיני, זה שפלסטיני משתין כדג יודעים טוב בשב''כ. שם, להבדיל מדג אמיתי, כשפלסטיני פותח את הפה הוא גם מדבר!
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 11:47)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומוסיף 'גלעד' את ההערות הגזעניות שלו,
ובכך רק עוזר להוכיח שהעמדות שלו ושל
צופיה מבוססות על דעה קדומה ולא על
עובדות.

זו טעות נפוצה של בעלי דיעה קדומה
לחשוב שכוחם במספרים. שני גזענים
אינם משכנעים יותר מגזען אחד. נהפוך
הוא.
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני במונח גזענות
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 12:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשנפסלים תלמידי תיכון ב''מגזר'' עקב העתקה במבחני הבגרות (העתקה קולקטיבית)- זה כמובן סיבה טובה לפלוט את מילת הפלא ''גזענות'' מעין מילת פלא לפתיחת דלתות-
בדיוק כמו ''ססמה הפתחי'' של עלי בבא וארבעים שודדיו.
כמו גם השימוש האובססיבי במילה מוסר אפייני ליוסאלאך.
ראיתי כבר במו עיני חבורת בני תשחורת ערבים מכים שומר קשיש בקניון בבאר שבע לאחר שזה דרש מהם לפתוח תיק.
הם נמקו את ההתקפה הברוטאלית על השומר המסכן בכך שדרישתו ''גיזענית''.

גם מר קארפ האומלל נרצח'' מגזענות'' על ידי בני טובים ערביים אך רוצחניים.כלומר בגלל שהוא יהודי.
יוסלה מלעלע בפיו את נמילה גזענות באותה קלות שהרוצחים מתל ברוך ''מצטערים על מותו של הזקן''

כמו להטוטן מנענע הזורק כדורים ותופסם , משתעשע יוסלה במילים גזענות מחד ומוסר מאידך.

, כשנוכל משתמש המילה צדק זה נשמע לא טוב.
וכשיוסלה משתמש במילה מוסר זה מדיף ריח רע ונתעב .
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני במונח גזענות
סתם אחד (יום רביעי, 28/10/2009 שעה 6:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תמיד חושד באריה עירן
כשהוא יוצא להגן על אלה
הפועלים באופן לא מוסרי בעליל.

את יוסלה הוא מכנה 'נוכל'.
אך היה זה אריה עירן אותו
תפסנו שוב ושוב משקר, מעוות
מונחים ידועים ומוכרים, ומצהיר
הצהרות גזעניות מובהקות.

וכדי להצדיק הצהרות אלה ניסה
אריה עירן לטעון ש-
'' גזענות זו ההבנה שיש גזעים .''

עם הגיון כזה אין צורך להתווכח.
ושומר נפשו ירחק.
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני של יוסלה במונח גזענות
סתם אחד (יום רביעי, 28/10/2009 שעה 7:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משעמם לך ?
אני חסר לך ?
לא מצאת דברים שלי שמפריעים לך ?
אנא סלח לי . הנה עצם ==> את פלסטין יש להשמיד !

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני במונח גזענות
סתם אחד (יום רביעי, 28/10/2009 שעה 8:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשדוקרים במחט את התרנגול הנפוח, המקרקר גוגוריקוגזענות,
, הוא נטפל לאריה עירן.
מתי יבין יוסלה שהשימוש של יוסאלאך. במילה הקדושה ''מוסר'' בפיו , הוא כבליעת דיו כחולה, כאכילת נייר של צהובונים ישנים -כדי להרגיש ''איש ספר''.

יוסלה הפולשתינאי, מהשורש העברי פ.ל.ש או ש.פ.ל משתמש במילה מוסר, גם הקוד האתי של הוואפן SS הכיל את המילה ''מוסר'' פעמים רבות.
אותה גברת בשינוי אדרת .
יענקלה
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני במונח גזענות
סתם אחד (יום רביעי, 28/10/2009 שעה 9:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה יענקלה .
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני במונח גזענות
סתם אחד (יום רביעי, 28/10/2009 שעה 18:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה ראוי שאריה עירן יסביר את
ההגדרה המוזרה שלו ל'גזענות'
(''גזענות זו ההבנה שיש גזעים'')
-הגדרה המייצגת את האיוולת
המוחלטת של השקפותיו של עירן
בנושאים הפוליטיים-חברתיים -
לפני שהוא פונה 'לחנך' אחרים.

ויכול עירן לחגוג עוד ימים ספורים
את השימוש שהוא עושה בשם 'יענקלה'
כדי לשוחח עם עצמו ולהודות לעצמו
ברוחב לב. זה נוגע ללב.
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני במונח גזענות
סתם אחד (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 5:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גזענות היא המצב האמיתי .
לטעון נגד גזענות שוה בערכו - למעשה חוסר ערכו - לטענה שאין קנגורו או שאין זה ראוי שייהיה קנגורו .

אוולת היא המצב שבו אתה חי .
ובתחתית המסר הדל שלך המחשבה שיענקלה זה אני . אכן בעוד ימים ספורים דלת הכניסה לשגיאתך זו תינעל !

יש גזעים ולכן יש גזענות !

אבוריג'יני , קווקזי , בנטו ואינקה נפגשו .
אמר יוסלה אין גזעים .

ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 11:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יש גזעים ולכן יש גזענות !''

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



גלעד היפתחי (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יש גזענות, לא בהכרח יש גזענים''!

מ.ש.ל בריבוע
_new_ הוספת תגובה



השמוש החולני במונח גזענות
גלעד היפתחי (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שולל השגותיך עד תום!
אתה פרובוקטור שמאלני אנטי ציוני
ולכן כל תפקידך פה בפורום
הוא לחזור על שקרים ושטויות
שוב ושוב.
אתה פיהוק אחד גדול
שמטיל שיעמום על קוראיו.
אין לך אמת, אין לך עמוד שידרה
אתה פתלתל כמו לטאה וארי כמו נחש,
אתה שואג כמו תרנגול ומיילל כמו תן,
ולמזלנו אתה לא מוצא את היהודי-ציוני
כדי לדקור אותך בארס שלך.
הארס שלך הרוס!
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:22)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שולל,
אתה מפהק,
אתה מגדף,

אך לעניין עצמו
אין לך מה לומר.
_new_ הוספת תגובה



[•] אני שולל ואתה שאוּל
גלעד היפתחי (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מפהק ואתה [•]...,
אני מגדף ואתה [•]...,

ולעניין עצמו
אתה מאוד מאוד משעמם.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:34)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תעיין שוב בתגובה
שלי ושלך, יפתחי,
תראה שהקטע שלך
חקייני, וסובל
מעברית עילגת.
_new_ הוספת תגובה



אוקיי עמיש, אז יש לך גם תואר ראשון לעפרית?
גלעד היפתחי (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 12:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מין מתי?

הפסקת להתבשל?
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 13:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי דיעה קדומה על ה'פלסינים' במובן שגיבשתי עוד קודם לאירועי אוסלו והיא נשענת על מידע קודם וקדום. ואני מודה שמהבחינה הזו בהחלט יש לי דיעה קדומה, שאתה עם כל מיני התיאוריות הפלצניות שלך לא מצליח לרסק ולבטל.

אם שני גזענים כמונו אינם משכנעים, אז בודאי שגזען כמוך לא משכנע בריבוע !
_new_ הוספת תגובה



צופי, אתה עדיין מאמין שהוא ערפי?
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 18:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מצחיק
''. . .רק עוזר להוכיח שהעמדות שלו ושל
צופיה מבוססות על דעה קדומה ולא על
עובדות.''

לא שיש לדבריך ערך כלשהו , אבל זה משעשע .
הרי רק הבוקר קראת לעובדות שהצגתי גזענות וכעת אתה טוען שחוסר עובדות הוא גזענות .

מזה יוצא שגזענות היא מצב שיש ואין עובדות . ח ח ח ח ח ח ח
_new_ הוספת תגובה



יוסוף! אהבתי את זה.
ע.צופיה (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 15:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם סחטן,גם גזען, גם שקרן. הנה,נפתחה לי הדרך לליבותיהם של הימניים שבינינו.
פחדן? זה בהחלט נותן לי דריסת רגל בשמאל.
אתה רואה, אתה נותן לי את האפשרות הנדירה להיות מקובל גם בימין וגם בשמאל.
מה שמדאיג אותי הוא נקישות הלב המואצות שלך, אני שומע אותן כאילו שאתה פה לידי בעוד אתה נמצא אי-שם. (איני מעיז אפילו לרמז היכן אתה).תרגע יוסוף, חוץ מהחשיפה על מוצאך האתני לא אחשוף יותר.
בי נשבעתי. בחיי אללה ונביאו מוחמד!
_new_ הוספת תגובה



משפטנים ואחרים על דוח ולדסטון
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 9:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוקטרינה החדשה של הפולש- הפלשתיני היא להתעלק על המוסר.
אולם ככל שיתעטף הפולשתיני במוסר, מתרחק ממנו המוסר.
חמוש בסיוע של מדינות דוגמת אירן, לוב, פקיסטאן, סומאליה, סודאן, אפגניסטאן, מלזיה סובב לו השפלטינאי כתרנגול מנופח, המכסה את עצמו כגלימה , עליה כתוב באותיות גדולות מוסר.
ככל שירבה יוסלה, תרנגול המוסר השפללתינאי בקירקוריו , ככל שינפנף בכרבולתו המאדימה יוכיח, כי עדיין תרנגול הוא.
וכמו שלא ניתן לגנוב דת, או לגנוב ארץ, גם לא ניתן לגנוב מוסר.
אצל השפלתינאים מר יוסלה גם ''בני טובים, הם רוצחים שפלים. ''בני הטובים'' שהתעתדו ללמוד רפואה רוצחי מר קארפ הם הדוגמה האפיינית .
יענקלה.
_new_ הוספת תגובה



משפטנים ואחרים על דוח ולדסטון
סתם אחד (יום שני, 26/10/2009 שעה 11:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא קראת את המאמרים של מורגן ואוונס .
לא הבאת עובדות והוכחות- רק דמגוגיה.
חבל על כל פלסתיני, אזרח, שנהרג בעזה, אבל הכתובת היא החמאס שיצר שדה מערכה בתוך אוכלוסייה, מנע ממנה להיתפנות, להאחר קבלת התראות מצה''ל,מילכד בתים וחוות וירה משם, ירה ממוסדות ציבור בהם היו אזרחים.
אבו מאזן הסגיר את האיסטרטגיה של החמאס כאשר ציטט בכיר בחמאס שהכריז:''בדם ילדינו ננצח את ישראל''.

החמאס הצליח לעשות לך שטיפת מוח.
_new_ הוספת תגובה



לא תפקידנו להתמודד עם מלל מכחישני. בהאג בנויים להתעסק עם זה
מיכאל שרון (יום שני, 26/10/2009 שעה 15:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כייס שניתפס על חם מציף אותנו במלל מכחישני. אין זה תפקיד אנשים הגונים לדון במלל הזה. לשם כך קיימים השופטים בטריבונל הבינ''ל בהאג - הם מכירים היטב את החומר האנושי הזה וסוג המלל שהם מפיקים. הם שבנויים להתעסק עם זה, ומכירים את הטיפוסים האלה היטב.
_new_ הוספת תגובה



טריבונל השופטים בהאג מכיר היטב את החומר האנושי
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 6:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(אני הייתי נזהר מלכנות את אנשי החמאס אנושיים) הזה וסוג המלל שהם מפיקים. הרי השופטים האלה באים מבינהם, וארצותיהם וממשלותיהם רוצחים עוד הרבה יותר משהחמאס רוצח!
_new_ הוספת תגובה



טריבונל השופטים בהאג מכיר היטב את החומר האנושי
סתם אחד (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 7:05)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במה שונים אנשי החמאס מחיילי צה''ל, ובמה שונים תושבי עזה מתושבי תל-אביב?
_new_ הוספת תגובה



השוני הוא שהישראלים הם בני אדם...........
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 7:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבין זאת, למרות שזה קשה ליוסילה...............
_new_ הוספת תגובה



איינשטיין: אני מעדיף שיתוף עם הערבים מאשר מדינה יהודית
מיכאל שרון (יום רביעי, 28/10/2009 שעה 0:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה מה כתב איינשטיין על תכנית החלוקה:

''ברצוני לומר עוד מילה אחת בנושא החלוקה. אני מעדיף להגיע להסכם עם הערבים על בסיס של חיים משותפים מאשר להקים מדינה יהודית.

חוץ מהשיקול המעשי, התפיסה שלי את מהות העם היהודי נוגדת את רעיון המדינה היהודית עם גבולות, צבא, וכוח חילוני כלשהו, קטן ככל שיהיה.

אני חושש שרעיון זה יגרום נזק פנימי ליהדות משום שתיווצר בקרבנו לאומנות - כוח שכבר נאלצנו להלחם נגדו בעבר גם ללא המדינה היהודית. אנחנו לא היהודים של תקופת המכבים. חזרת העם היהודי להיות אומה במובן הפוליטי של המילה פירושה לדעתי התרחקות מהרוחניות של הקהילה היהודית – רוחניות אותה אנו חייבים לנביאינו'' (''פלשתינה החדשה'' וושינגטון די.סי. 28.4.1938 . מצוטט ב''ציטוטים מאיינשטיין'' אנגלית, הוצ. אוניברסיטת פרינסטון 1996 . עמוד 98)
_new_ הוספת תגובה



אז מה בדיוק אתה רוצה לטעון?
גלעד היפתחי (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 13:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איינשטיין תמך בציונות ובישראל בטח לאחר מלחמת העולם השניה. אבל גם לפני כן הוא ביקר בארץ בשנות ה-‏20 וה-‏30 וגם תרם כסף להקמת והרחבת באוניסרסיטה העברית ופרוייקטים ציונים נוספים.

בכל מקרה איינשטיין היה פיזיקאי דגול. את תפקיד הציונות הוא השאיר לאחרים, כמו שהוא השאיר את הספרות, את האומנות, את הרפואה, את פיתוח השממה ואת הקמת הישובים. לכל אחד תפקיד בהיסטוריה אותו הוא מבין הכי הרבה וממלא הכי טוב.

אינשטיין היה בעקרון פציפיסט אדוק (כן, שתרם לבניית הנשק הגרעיני!) והוא דגל ב''אינטרנציונליזם'' אבל לא על בסיס הסוציאליזם. כמובן שהוא היה תמים שהרי זו אוטופיה שאינה ברת הגשמה בתנאי הקיום של האדם והעולם במאה ה-‏20 - 21. הרבה יהודים מתבוללים כמוהו שגו באשליות קשות כאלה. רובם אומנם היה מהזן ה''בונדי'' סוצילאיסטי, בעיקר בפולין. היהודים דבקו לסיר הבשר ולא שמעו את קול הגאולה הציונית. למזלו של איינשטיין בשל היות מדען ידוע הוא נרדף אישית ולא יכול היה להמשיך ולפעול בגרמניה ונאלץ לדאבונו לגלות ובסוף להגיע לאמריקה. כך הוא שרד. אבל העמך ש'נרדמו בשמירה' אכלו אותה ברדיפות, עינויים והשמדה!
איינשטיין היה יהודי חילוני גאה. הוא הבין שלא ניתן ללחום באנטישמית על ידי התבוללות וגם לא על ידי מנטאליות של התרפסות שנובעת ממנה. על היהודים להיות בעלי כבוד, עצמאיים יותר ובעלי מעמד משל עצמם.תבונה זו נרכשה אצלו עוד בשנות ה-‏20 והתחזקה לאחר המלחמה כשהוא ראה את זוועות ההשמדה ואת חוסר היכולת של העם היהודי להגן על עצמו אל מול אדישות כל העולם.

לכן כיהודי חילוני בשלב מסוים אינשטיין נמשך לציונות למרות שלא רצה לממשה אישית. איינשטיין לא התלהב בתחילה מהרעיון של בית לאומי ליהודים בפלשתינה, אבל הוא השתכנע בסוף מהצורך לתמוך בציונות גם בעקבות המצב של יהודי מזרח אירופה שעזבו בתחילת המאה את רוסיה ופולין ונתקעו ברלין וסבלו שם מאנטישמיות נוראה. הפתרון הדחוף לבעייתם לפי איינשטיין היה ליישבם בפלשתינה-א''י. לקורט בלומנפלד, אחד ממנהיגי הציונות, הוא הסביר שהוא אמנם נגד לאומיות, אבל בתור יהודי הוא תומך מרגע זה במאמץ הציוני.

''עבורי'', הסביר אינשטיין, ''הציונות היא לא רק שאלה של התיישבות. האומה היהודית היא דבר חי, והסנטימנט של לאומיות יהודית צריך להתפתח גם בפלשתינה ובכל מקום. להתכחש ללאומיות היהודית בגולה זה אכן מצער. אם מאמצים את השקפה של הגבלת הלאומיות האתנית היהודית לפלשתינה, אז למען כל הכוונות והמטרות מתכחשים לקיום של העם היהודי''.

אינשטיין הדגיש ''אבל הנקודה העיקרית היא שהציונות צריכה לנטות להגביר את הכבוד והכבוד העצמי של היהודים בגולה. תמיד התרגזתי מהתשוקות והכמיהות של המתבולל חסר הכבוד שראיתי בכל כך הרבה מחברי''. !!!! והוא התכוון לחברו הטוב היהודי המתבולל בברלין פריץ האבר.

איינשטיין נרתם לקריאתו של חיים וויצמן ב-‏1921 להירתם להקמת האוניברסיטה העברית בירושלים והוא הוקסם מוויצמן. איינשטיין ערך מסע איסוף כספים באירופה ובאמריקה הוא דיבר בהתלהבות על הצורך באוניברסיטה עברית עבור היהודים ושתנוהל על ידי יהודים, שזה המבצע הגדול ביותר בפלשתינה מאז נפילת בית המקדש בירושלים.איינשטיין ערך אח''כ מסע לארץ ישראל ולבניין הראשון שהוקם על הר הצופים.

אינשטיין ראה את פרעות הערבים ביהודים בתחילת שנות ה-‏20 ועל כך הוא הגיב במכתב זועם לעיתון בריטי שכלל את השורות הבאות:
''התקהלויות אספסוף ערבי, מאורגן שנעשה לקנאי על ידי אינטריגות פוליטיות שפעלו מזעם דתי של הבורים, התקיפו התיישבויות יהודיות פזורות ורצחו ובזזו בכל מקום שבו לא הייתה שום התנגדות. בחברון, החברים במכללה הרבנית, נערים חפים מפשע שמעולם לא נשאו נשק בחייהם, נשחטו בדם קר; בצפת אותו הגורל נפל בחלקם של הרבנים הזקנים ונשותיהם והילדים. לאחרונה כמה ערבים פשטו על התנחלות מיותמת יהודית שבה מצאו מקלט מחסה השארית הפתטית מהפוגרומים הגדולים ברוסיה. האם אין זה מדהים שאורגיה ברוטאלית ופרימיטיבית זו על אוכלוסיה שלווה נוצלה על ידי חלק מסוים של העיתונות הבריטית לשם מסע תעמולה של פרופגנדה שהוא מכוון, לא כנגד מחברי ומסיתי הברוטאליות האלה, אלא כנגד הקורבנות שלהם?''

ב-‏1939 ממש כמה חודשים לפי שפרצה מלחמת העולם השנייה, ממשלת בריטניה פרסמה את הספר הלבן שסגר את הדלתות של פלשתינה בפני העולים הפליטים היהודים מגרמניה ומשאר הארצות הכבושות. אינשטיין נזעק כאשר נודע לו על השפעות השואה. הוא הופיע בפני הועדה האנגלו-אמריקאית לחקירה של פלשתינה והוא התחנן למען מולדת ליהודים.

האנטישמיות אותה ראה באירופה ואפילו באמריקה הפכה אותו לבן ה''שבט'' היהודי, כפי שנהג לכנות זאת, אזרח העולם בעל אזרחות אמריקאית אבל גם שוויצרית.

הציטוט שלך ''מפלסתינה החדשה'' הוא למעשה מ-‏1939 מלפני מלחמת העולם השנייה, אינשטיין הביע את התנגדותו למדינה יהודית בדברו מול שלושת אלפים אנשי דת בסדר במלון במנהטן. ''מודעותי לטבע העיקרי של היהדות מתנגדת לרעיון של מדינה יהודית בעלת גבולות, צבא ומידה של כוח חילוני'', כך הוא אמר. ''אני חושש מההרס הפנימי שהיהדות תסבול ממנו – בייחוד מההתפתחות של לאומנות צרה ללא דרגות. אנחנו לא עוד יהודים מתקופת המכבים''. זה לא מנע מינשנטיין לתמוך בהתלהבות הציונות ובעליית יהודים לארץ ישראל שם יהיו לעצמם. הוא חשב שרק אם יתגבש ישוב יהודי גדול מאוד בארץ ישראל הוא בעתיד יוכל להגדיר את עצמו כמו שהמכבים עשו 2300 שנים לפני כן.

איינשטיין לא ביטל את זכותם של היהודים להקים מדינה כי הוא חשב שלאף עם אין צורך למדינה מוגדרת לפי גבולות. מכאן שלמעשה אם אמונתו לא התקיימה אצל כל העמים, היא יכולה מבחינת מעשית לא להתקיים גם בעניין היהודים, כלומר זה נכון וחייבים לתמוך בתקומת ישראל. למרות ש'לאומיות היא מטופשת', אז שינהגו כך היהודים כמו שנוהגים כל הגויים.

כאשר האומות המאוחדות הצביעו בעד הצעת החלוקה ב-‏1947 ובעד מדינת ישראל שקמה במאי 1948, אינשטיין דיבר על האירוע כ''הגשמה של חלום עתיק יומין שמספק תנאים שבהם החיים הרוחניים והתרבותיים של החברה העברית יכולים למצוא ביטוי חופשי''.
_new_ הוספת תגובה



תודה על הסקירה החשובה
מיכאל שרון (יום שישי, 30/10/2009 שעה 3:57)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איינשטיין גדול - שנאמר: ציוני בלית ברירה !!!!!
סתם אחד (יום שישי, 30/10/2009 שעה 7:35)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ציוני גדול למעשה שתרם באיסוף כספים לא רק לאוניברסיטה העברית כי אם גם להתיישבות הציונית החל מהעלייה השלישית !!!!

יהי זיכרו ברור וברוך !!!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי