פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אכן, להרוג את החילונים!
יוסף חרמוני (יום חמישי, 11/11/2010 שעה 15:00)


אכן, להרוג את החילונים!

יוסף חרמוני



לפני זמן מה עורר עליו יוסי אבן-קמה את זעם הימין הדתי, בתערוכת כרזות פרי רוחו. אחת הכרזות שיצר קוראת להרוג חילונים.

זעמו של הימין הדתי מוצדק. אבל צידקתו חלקית בלבד: ראשית, בשל שמות הרבנים ה''חתומים'' על הכרזה הפיקטיבית, שאבן-קמה הוא ש''החתימם''. הרב ''החותם'' אבינר, למשל, אינו שונא חילונים. שנית, אחרים שבין ה''מוחתמים'', גם שונאי חילונים שבהם, אינם קוראים להריגת חילונים.

אלא שדיבורים העשויים להוליך לקריאות שכאלה, נשמעים. וקריאות כאלה, ברמה כזו ואחרת של גילוי לב וכוונות, שנשואיהן הם החילונים כולם או ציבורים מתוכם, אכן נכתבות. אם נכתבות הן בגלוי, אפשר להניח שהן נאמרות, וביתר תכיפות ובהירות, בדלתיים סגורות.

להלן דוגמאות אחדות. מדכאות ומפחידות,אבל כאלה שלא ניתן להתכחש לקיומן ולמשמעותן.

הרב ישראל טאו, ראש ישיבת 'הר המור' החשובה מאוד, מבדיל בין יהודים ליהודים. בבשורה על פי טאו, ישנם יהודים שהם ''זרע אדם'' וישנם שהם ''זרע בהמה'':
הגאולה תבוא באופן ש'זרע אדם' לחוד ו'זרע בהמה' לחוד. הביאור הוא, שייווצרו טיפוסים של אנשי מעשה, חילוניים, חומריים, וההשלמה שלהם תבוא מ'זרע האדם', [שהם] האדם מצד מעלתו הרוחנית. הטיפוסים האלה צריכים להשלים זה את זה. אנחנו לאו יכולים בלי 'בהמה'. ובוודאי לא יכולים בלי 'זרע אדם'. כאשר 'זרע האדם' לא יוצא אל הפועל - 'זרע בהמה' מגיע לאן שמגיע, באופן הגרוע ביותר. אנחנו רואים את זה בעינינו. בישיבה בונים את הצורה הישראלית האמיתית, את זרע האדם.
אכן, אין כאן קריאה להרוג חילונים. אך סיווגם כ''זרע בהמה'' מעלה על הדעת סיווג יהודים בדרגה גבוהה יותר: זרע אדם, אף כי אדם תחתון, אונטרמֶנטש. הארומה, חברים, ארומת ההרג ההיא מדגדגת באף.

גישתו הרכיכית-לכאורה של הרב טאו העלתה את חמתו של הרב ישראל אריאל-לייבוביץ', רב בכיר בישיבת יצהר. לייבוביץ' כתב מאמר המתפלמס בשצף-קצף עם גישתו הרכה מדי של הרב טאו אל החילונים. כותרת אחד מפרקי המאמר היא - ''הסכנה הקיומית שבאיבוד השנאה''. בין השאר כותב הרב כי מי שניצב ''לעומתנו'' הוא מעין קוף שנשמתו מתה. אנשים אלה הם בבחינת -
איום התוקף בכל מישורי החיים... אין כאן גוף צמא חיים המחכה לנשמה שתפקוֹד אותו... אלא גופה הודפת חיים וניזונה מצל של חיים, בחינת קוף המרגיש מאויים מנוכחותו של אדם [הדגשה שלי, י.ח] ... נראה שהחוברת (של הרב טאו) מנסה לצייר את עם ישראל כפוסחים על שתי הסעיפים, בעוד נביאי הבעל שייבאו תרבות זרה מבחוץ משתלטים עליהם באופן חיצוני, ואך כך צריך לשנס מותניים כאליהו הנביא ולהוכיח לעָם עִם מי האמת...
הרב אריאל לייבוביץ' איננו מפרט מהו ''שינוס מותניים'' נוסח אליהו הנביא, שוחט 400 נביאי הבעל, אך ההקבלה ברורה, והרמזים שקופים לקוראיו של הרב. הרב ממשיך:
מלחמת אחים הוצגה כסוף העולם, בגלל החשש שנפרק את המדינה. משפט שלמה - כך נאמר, כבר הוכיח שמוטב לתת לאם זרה את הבן החי. אבל האמנם? האמנם אנו שבידיה חיֹה יחיה?
הרב מוביל אותנו לאסופת חזיונות של ''מלחמת אחים'' שלא היו אלא שחיטות המוניות של חוטאים בידי צדיקים המקנאים לַשֵם:
האם לא מצאנו לאורך ההיסטוריה את שבט לוי משתבח במלחמת אחים לעיתים בצדק, [כמו] לאחר חטא העגל, ולאחר מיתת אהרון ובזמן מתתיהו, ולעיתים באופן שקשה לשפוט, כמו במקרה פילגש בגבעה.
ואם בכך אין מסר השינאה המתורגמת לאלימות מחודד דיו, מוסיף הרב אריאל-לייבוביץ' ומכנה את האליטות החילוניות ''עמי הארצות''; ''עמי ארצות'' שמנווטים את כל החברה הנוהה אחריהם לאידיאולוגיה כפרנית. ליבוביץ'-אריאל זועם על הרב טאו, על שהוא מתעלם מתפקידן העם-ארצי של האליטות, ומתעלם מדברי חז''ל שאמרו על עמי הארצות כי ''מותר לנחרם (לשחוט אותם כחזיר) ביום הכיפורים שחל בשבת, וראוי לקרעם לגזרים כדג''.

אכן, אריאל-לייבוביץ' לא קורא לשחוט חילונים ביום כיפור החל בשבת, אלא רק מאזכר את הרב אלעזר והצעתו הנוראה הזו, ביטוי לשינאה צרופה, קצופת שפתיים, יהירה. אולם המסר המצטבר של דבריו איננו קריאה של שבת אחים גם יחד עם החילונים, אלא לשינאה. שינאת הנוחר את החזיר הנחוּר; שינאת הקורע את הדג הנקרע בידיו.

רבקה שמעון, שמאמריה פורסמו ב'הצופה' ובאתרי ציונות דתית שונים, כתבה (ב'הצופה', 2.7.2006), מאמר ובו היא מתארת את החילונים כווירוס:
זרעי הכפירה בתורה ובמורשתה הם עניין זמני בהיסטוריה של עמנו - לא יותר ממאה שנה. משפחה גדולה, בריאה, שחלק ממנה נדבק בווירוס, לא נכנעת למחלה. הבריאים במשפחה יתגייסו בחירוף נפש להציל את המשפחה וערכיה, ולא יאפשרו לחולים לנהל להם את החיים...
הרב יוסף אליהו בעלון השבת ''עולם קטן – שבועון לצעירים'', כ''ב שבט תשס''ו:
יהודי הנושא את נגיף החילוניות הוא בעצם פצצת זמן מהלכת... את החילוניות מצווה לשנוא ולבער מתחת השמיים...
הרב שמואל טל, מחשובי הרבנים החרדים-לאומיים ('חרד''ליים, במינוח הרווח בציבור הדתי):
עלינו להפנים שהתרבות החילונית היא האוייבת הגדולה ביותר שקמה לנו מזה מאות רבות של שנים.
הרב טל אינו קורא להרג חילונים, אבל מסקנה זו עשויה להיות נחלת קוראיו: בעקבות הצבתה של החילוניות בשלב גבוה מהשוֹאה (בדירוג אסונותיה של היהדות), עשויים המתחנכים על ברכי תורתו והטפותיו להסיט את שנאתם מהאויבת, לבעליה: מהחילוניות לחילונים.

הרב ותלמידיו וכל אדם סביר לא יעלו על דעתם כי ניתן לנתק את הזהות נאצים-נאציזם. כיצד, אם כן, ניתן להפריד את החילונים מהחילוניות?

נמשיך את רצף ההיקשים, ונשאל: אם החילוניות היא אויבת גדולה מהנאציזם - 'האויבת הגדולה ביותר שקמה לנו מזה מאות רבות של שנים', כדברי הרב - הרי שנשאיה, חילונים, מסוכנים יותר מהנאצים.

התבטאויות של רבים בימין הדתי הקיצוני (להלן: היד''ק) מוכיחות כי ההיקש הקוהרנטי שהוצע כאן איננו בהכרח סאטירה מטורפת.
פרופ' לספרות-משפטן-מוסמך לרבנות הלל וייס גוזר את דינם של אנשי ''שלום עכשיו'', חילונים שבחילונים:

כל מה שנאמר בהלכה ובתפילה על הבוגדים ועל המוסרות, על המינים ועל המלשינים - הכל נאמר עליהם [הדגשות שלי, י.ח]. בלשון ה'קודים הסמויים' של יהודי דתי זוהי אמירה שפירושה כי דין אנשי 'שלום עכשיו' הוא מוות. כך - על פי הרמב''ם - את המינים (כופרים) ''מצוה להורגן'', ישירות בסיף, או בתחבולה. בעקבות הרמב''ם אומר גם השולחן ערוך כי את המינים יש להרוג, ואף ללא בית דין, ''וכל הקודם זוכה''. על המינים ועל המוסרים אמר הרמב''ם כי מצוה לאבדן [להורגם] ביד, ולהורידן עד באר שחת. על המינים והמלשינים מקלל כל מתפלל יהודי, פעמים אחדות מדי יום: ''למינים ולמלשינים אל תהי תקוה וכל הזדים כרגע יאבדו''.

זיהוים של אנשי ''שלום עכשיו'' עם המינים והמלשינים מבִּרְכָּת המינים שבסידור התפילה, אינה קריאה מפורשת להריגתם. ואולם קביעתו של וייס כי ''כל מה שנאמר בהלכה ובתפילה, עליהם נאמר'', מוסיפה משקל של קדושה רמב''מית לפסיקת ההלכה שיש לקום ולהורגם - ''וכל הקודם זוכה''. וייס שיגר גם רמז שקוף יותר, שעשוי להיקלט בקלות רבה יותר במוחם הנסער של הקנאים בסביבתו הרעיונית. על מצעד הגאווה בירושלים, ב-‏2006, כתב וייס: כל אמצעי קנאי כמו של פנחס, כשר כדי לטאטא את הזוהמה הזו [הדגשה שלי, י.ח]. דבריו של וייס כוונו, כמובן, לפנחס, הקנאי התנ''כי, שהרג בקנאותו את זמרי בן סלוא ואת שכובתו המדיינית (במדבר, כ''ה). את זאת יודע היטב הציבור הקשוב לדבריו של וייס, דובר ה''סנהדרין'' המחודשת. ייתכן שההזמנה - של וייס או של בעל מקלדת אחר – לפנחסאות אקטיבית, הגיעה באופן כלשהו גם ליעקב טייטל מאלון שבות, החשוד ברצח ערבים ונסיונות לרצח יהודים. על אפשרות זו תעיד כותרתם של כרוזים שהפיץ טייטל בירושלים: ''אם בעזרת ה' נהיה כמו פנחס!''. בכרוז קורא טייטל להרוג את ה''סדומאים'', אנשי הקהילה ההומו-לסבית, ''הבהמות הרשעות האלה''.

להמלצתו של וייס על דרכו הקטלנית של פינחס הקנאי, עשויה להיות משמעות מוספת של הזמנת ביצוע, בשל היות וייס דובר ה''סנהדרין'' המחודשת, ודיין ב''בית הדין שהל הסנהדרין לענייני עם ומדינה''. אמת, התייחסותו האוהדת להליכה בדרכו של פנחס, הקנאי הקטלני, נאמרה במסגרת שאינה תורנית. אבל המוניטין של ה''סנהדרין'' המחודשת עשוי למצֵב את אמירותיו המתלהמות של וייס בקונטקסט בר משקל, חרף נטייה רווחת להגחיך את הגוף הזה, שוייס הוא דוברו.

הרב דב שטיין, שותפו של הרב-פרופ' לספרות הלל וייס בהקמת הסנהדרין החדשה, הוא בוטה, גלוי וישיר יותר, בדברו על הריגת חילונים, אותם הוא מכנה מומרים. על מחללי שבת הוא אומר: אם תישאל השאלה 'האם במשטר התורה מחלל שבת דינו סקילה?', התשובה היא כן רבתי. על כפירה הוא כותב: [ישנם האומרים כי] מי שמתנגד בהשקפתו או במעשיו לתכלית הבריאה לפי התפיסה התורתית יש להשמידו. (ואכן) כלפי איש כזה יש לנהוג לפי המקובל בכל חוק שורר בעולם, על פי חומרת העבירה, עד עונש מוות. ועוד: [ישנם האומרים כי] הכופר בתורה אינו משול לפצצה מתקתקת. השקפה אמיתית - אכן אפיקורסות ומינות היא בגדר פצצה מתקתקת. איש או אישה הנגועים בהם מסוכנים לאנושות כולה.

הרב שטיין מדמה את היהודים כולם לחיילים בצבא השם. תפיסת העולם היהודית היא תפיסה של צבא. (...) אנו צבאו של הקב''ה עלי אדמה... חייל לא יכול להתפטר מצבאו... לכן גם בכל צבא נוקטים צעדים תקיפים מאוד כפי משתמטים. עריקים וכיו''ב. גם אם הם מכריזים על 'התפטרות'.

הרב שטיין מודע לבעייתיות שבהריגת ה''עריקים'', החילונים שזנחו את צבא השם. עיקר הבעייה, לדעתו היא שרובו של העם כיום הוא חבר ''עריקים''-חילונים. על כן, הריגת החילונים כולם אינה אקטואלית כיום:

הבעייה המרכזית [בהשמדתם ההמונית של הפוגעים בתורה ובשבת] היא שאנו במצב של צבא שהוכה קשות גם בחללים בפועל [וכיום עמנו מונה רק אחוז מזערי משהיה אמור להיות] ... וגם מן הבחינה המורלית. במסגרות ששרדו חלה התפוררות של יחידות שלמות [''עריקים'' היוצרים לחילוניות ושמד] ... מה יעשו מפקדים כאלו?! אם ידונו את כל הבורחים והבוגדים למיתה, הרי הסיכוי לבנות את הצבא מחדש במתכונת קרובה לכוחו האחרון לא תצלח אלא כעבור דורות. זה הוא שורש ההבנה של התלבטותם של מנהיגי ישראל=חכמינו, בבואם לאמץ דרכי התנהגות וחשיבה ביחס למומרים [חילונים] .

כהמשך לגישה זאת של דחיית הריגת החילונים לימים טובים יותר, הרב שטיין מתייחס גם לטיעון כי רב אחר, אליעזר ולדנברג, תמך בהריגת חילונים. תשובתו לטענה: ''הציטוטים (מדברי ולדנברג) מגמתיים, חלקיים ומסלפים את כוונת הרב. אם כי בוואי נכון שבמצב דברים חברתי אחר, כלומר לכשעם ישראל יעשה תשובה, השקפות כאלו עשויות בהחלט להתעורר מחדש''.



ועד אז, הבה ונשלב ידיים, נפצח במחולות חסידיים. נחייך באושר בעודנו מובלים אל מלכות השמיים, ונפלבל בעיניים מסומאות אל מול השיפעה הדתית המחממת את לב האומה, בדרכה לפוצצו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הענקת גובה לנמוכי הנפש.
ע.צופיה (יום חמישי, 11/11/2010 שעה 15:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הרבנים שציטטת,אשר לדעתי חוץ מאנשי החצר שלהם, איש לא שמע עליהם וכנראה שבודדים בכלל מתענינים בהם.הם לפי הציטטות שהבאת אחוזי פחד גדול מאוד מהתעצמות המחנה החילוני.הרצון לשנות את המציאות בכוח איזה שהוא נס פיזי, כגון השמדה או הרחקה,של החילונים מראה את אוירת היאוש העמוק שהם חיים בו.הכינויים ''בהמה'' ו''קוף'' (שאגב, אני שמעתי אותן אישית מרבנים לגבי אנשים כמוני)הם ביטוי השנאה העמוקה שהם חשים.וכידוע מקור השנאה הוא בפחד.
לכן בכך שאתה נותן תשומת לב לנמוכי הנפש האלה אתה רק מוסיף להם סנטימטרים לגובה.
מנגד אני חייב להגיד שאותו אמן שהצמיד לרבנים שונים, מבלי לקבל את רשותם, כוונת רצח והרג , הוא מעשה חמור מאוד בעיני, אולי חמור יותר מדברי הרבנים שהבאת פה.
גם מעשה זה מעיד על שנאה עמוקה וראוי לכל גינוי.
מנקודת השקפתי הוא מייצג את נמוכי הנפש, ויש לא מעט, הנמצאים בצד השמאלי של המפה הפוליטית.
הם בהחלט מביישים את המחנה שאני משייכת את עצמי אליו.
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק מה שאמרו על היטלר
עמיש (יום חמישי, 11/11/2010 שעה 18:05)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהוא התחיל את דרכו עם נסיון הפוטש ועם הכשלונות הראשונים שלו בבחירות.
ראו הוזהרנו!
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק מה שאמרו על היטלר
ע.צופיה (יום חמישי, 11/11/2010 שעה 19:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה הולך רחוק מדי בהשוואה הזו.
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק מה שאמרו על היטלר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 11/11/2010 שעה 20:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם דמגוגיה והסתרה של המצב האמיתי .
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק מה שאמרו על היטלר
איתן אדיר (יום חמישי, 11/11/2010 שעה 23:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה הולך נמוך עם עצמך.
היטלר הוא יבוא אישי שלך לויכוח, ולכן זה מחייב רק את עצמך.
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק מה שאמרו על היטלר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 5:51)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תהייה תמים .
הזכרת היטלר אצל עמיש נועדה לחסום את הדיון .

סטלין הרג כפליים אנשים מהיטלר .
מלחמת העולם השניה פרצה כי הגרמנים רצו לתקן את תוצאות מלחמת העולם הראשונה .
מלחמת העולם הראשונה פרצה כי האנגלים במיוחד אבל גם הצרפתים לא איפשרו לגרמנים לפתח קולוניאליזם , או שווקים למכירת מוצריהם שהיו טובים יותר וזולים יותר .
_new_ הוספת תגובה



בקיצור - אתה מצדיק את הנאצים
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 8:12)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מופתע מכך כלל ועיקר.
כבר למדנו להכיר אותך ואת שכמותך
_new_ הוספת תגובה



בקיצור - אתה מצדיק את הנאצים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:17)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מצדיק את הנאצים .
אותי אינך מכיר אבל את כתיבתך המגמתית , חסרת יכולת הפרדה לגורמים ורבת השקרים והדמגוגיה , כולנו מכירים .

אפילו לנהל דיון או ויכוח אינך עושה . כל תגובותיך הן רסיסי שקרים .
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:19)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבאה לידי ביטוי גם בהודעה שאליה התייחסתי ואשר בה הצדקת את גרמניה על שפתחה במלחמת העולם השניה.
אם זו לא הצדקת הנאצים אז מה כן?
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בורותך וחסר ההפרדה לגורמים היא קו חוזר אצלך .
אבל אני אסביר לך למרות שכנראה זה לשוא .

בגלל ז'ורז' קלמאנסו הושת על גרמניה סכום פיצויים עצום . להתמודדות עם זה הונהגה בגרמניה אינפלאציה אדירה . המוני מובטלים שרובם היו חיילים משוחררים הסתובבו ללא עבודה וללא מטרה . בגרמניה הנפוצה טענת ''סכין בגב'' אחרי שכוחות זרים לא נכנסו לגרמניה לפני כניעת צבאה . לזה אפשר להוסיף את הזעם והבושה הלאומיים .
ממשלת ואיימר לא הצליחה לשלוט ולא הצליחה להרגיע את ההמונים . אחרי הבחירות בנובמבר 1932 קיבלו הנאצים 33% מהמושבים . במרץ 1933 קיבלו 44% מהמושבים . לא כל הגרמנים היו נאצים . היו שם ליבראלים וקומוניסטים ואחרים .
היטלר אחראי לרצח 6 מיליון יהודים , 7 מיליון גרמנים , 22 מיליון רוסים . כל זה אינו אומר שלאנגלים ולצרפתים אין חלק באשמה .

מלחמת העולם הראשונה הייתה תוצאה של הסירוב האנגלי והצרפתי להכיר בכוחה הכלכלי והצבאי העולה של גרמניה .

כפי שכתבתי מלחמת העולם השניה הייתה המשך ותגובה לתוצאות של מלחמת העולם הראשונה . את זה הבין באיחור רב צ'מברליין , כשהמלחמה כבר הייתה בלתי נמנעת .

לעומת היטלר אפשר לבחון את סטלין .
הוא רצח 30 מיליון בני מדינתו שלו , שלא הסכימו עם מדיניותו או היו קורבן לשיטות שלטונו .

והערה נפרדת
אתה התבקשת להגדיר ''פאשיזם'' ולא עשית זאת .
אני הגדרתי פאשיזם כדרכי וטענתי כי פאשיזם הוא המצב בעולם החי .
גם עם זה לא התמודדת .
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:52)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאני שכחתי בהיסטוריה אתה לא תדע לעולם ועל כן חסוך ממני את המידע המיותר הזה.
רוח דבריך היא ברורה ואין זו הפעם הראשונה שאתה מצדיק את היטלר ואת הנאצים.
כל התירוצים שלך רק מעמיקים את ביב השופכין שהוא המעיין ממנו אתה שואב את זמירותיך.
_new_ הוספת תגובה



אם שכחת אז איך אתה יודע מה שכחת?
המסביר לצרחן (יום שישי, 19/11/2010 שעה 15:36)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אמירתך סתמית ואפילו לא מחייבת את עצמך.
_new_ הוספת תגובה



[•] הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 10:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן ראית / קראת שהוא מצדיק?

אתה סתם [•]... בלתי נלאה שבונה את יסודותיו על השקר.
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/11/2010 שעה 11:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה מתאימה אינה מנומסת .
מאחר ואתה חותך הכל בסכין קצרה וכהה אסביר לך באופן שגם ילד יבין .
הנאצים היו בשלב הבחירות האחרון 44% מהבוחרים בגרמניה בין שתי מלחמות העולם .
הגרמנים בראשות הקאנצלר היטלר ימח שמו , ניסו לתקן מצב פוליטי , חברתי , כלכלי ומדיני גרוע שנבע מסיבות אחדות .
1 - דחיקתם משווקים בינלאומיים על ידי האנגלים .
2 - ניסיון לבלום את עליונתם הטכנולוגית .
3 - קנס כספי עצום לפי דרישת הצרפתים .
4 - אינלפציה ואבטלה אדירים ובמיוחד של חילים משוחררים .
5 - סטאגנאציה שנפוצה בעולם בגלל התמוטטות הבורסה האמריקאית .
6 - תפוצת הפיתרון הקומוניסטי כאלטרנטיבה פוליטית וכלכלית .

בין שלוש המגמות האפשריות דהיינו ליברליזם נוסח ווימאר , קומוניזם נוסח ברה''מ ונאציונל-סוליאליזם נוסח היטלר זכה היטלר ברוב יחסי בפרלמנט שלהם .

היטלר ניהל מדיניות תוקפנית . זו נקראת פאשיזם למרות שזו צורת השלטון של מוסוליני באיטליה . היטלר גרם לנו היהודים נזק עצום . ששה מיליון נרצחים .

אתה אינך מסוגל להתמודד עם העובדות ובוודאי שאינך מסוגל להתמודד עם ההגדה של פאשיזם שאינו האיטלקי . גם אינך מסוגל להתמודד עם השאלה הפילוסופית העולה מהפאשיזם כפי שאני ניסחתי .

מכאן אתה מגיע מהר לטענה של הצדקת הנאצים . המינימום שאני יכול להגיד עליך זה שאין לך עומק .
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
אריק פורסטר (יום שני, 15/11/2010 שעה 18:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעלה שש סיבות נכונות שהביאו לעליית הנאצים לשלטון ב-‏1932-33, אך אלו לא היו הסיבות לפריצת מלחמת העולם השניה. ניתן להאשים את מדיניות ''מרחב המחיה'' של היטלר, שהביאה לסיפוח חבל הסודאטים ואוסטריה, ובסופו של דבר להסכם עם סטלין לחלוקת פולין.
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
(יום שני, 15/11/2010 שעה 19:11)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה גם ''הפחד'' של היטלר מפני היהודים שהם השולטים בעולם
והביאו את המהפכה לרוסיה, שולטים בה ועתידים להביא אותה לגרמניה
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:16)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו תופעת לוואי ולא סיבה עיקרית . גם ללא בעיית היהודים הייתה גרמניה יוצאת למלחמה . עובדה היא שבראשונה השתתפו היהודים כחלק מהעם הגרמני .

ועוד הערה . אלמלא האנטישמיות של היטלר היו הגרמנים מנצחים במלחמת העולם השניה !
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
(יום שלישי, 16/11/2010 שעה 9:12)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו עד כדי כך תופעת לוואי
שהיטלר הסיט רכבות להוביל יהודים לשריפה
ולא לשלוח קרונות אספקה לחזית הרוסית
יצר ההשמדה ובמיוחד השמדת יהודים הוא לדעתי
ראש וראשון בסיבות
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 11:36)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידידי
מלחמת העולם השניה לא פרצה בגלל רצונו של היטלר ימח שמו להשמיד את היהודים .
היא פרצה בגלל בעיות שהיו לגרמנים אחרי המלחמה הראשונה . בעיקר שני משברים כלכליים וגם תחושת הכבוד האבוד .
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
(יום שלישי, 16/11/2010 שעה 14:02)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון
אבל אין סתירה
אל תשכח שמעוז הכוח בצבא הגרמני היה נגד פעולות צבאיות
כמה מהגנרלים התפטרו ופוטרו בשל כך.
התעשיה עזרה לו לא בגלל כוונות התפשטות אלא בשל רצון השמדת הקומוניזם בגרמניה והפיכתה למשק טוטאלי
מה שהניע את היטלר - זה הטירוף שלו ושל קבוצת חסידיו
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 20:41)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר בהחלט לומר שאלה חלק מהסיבות שהעלו את הנאצים לשלטון בגרמניה אבל שהיו גם חלק מהסיבות שהובילו אותם לפתוח במלחמה.

מדובר בסיבות ואינטרסים ברמות שונות. מדיניות ''מרחב המחיה'' נולדה כחלק מתפיסת העולם הנאצית שעליהם, כגזע עליון, להשתלט על כל אירופה ולשלוח ידיים לכיבושים במרחבים באסיה, אפריקה ואמריקה, תוך הסתייעות בגזעים שותפים לדרך, כמו האיטלקים, ספרדים, יפנים וגם חלק מהערבים.
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:13)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קל להיתפס למה שכתבת ואכן בזה תולים רבים את הסיבה למלחמה .
אין ספק שהיטלר שהיה חסר השכלה ובעל ידע מוגבל וגם קרוב לוודאי בעל אישיות פסיכותית חשב ונהג כאילו הגרמנים הם גזע עליון .
אבל בחירתו והתאמתו לתפקיד הקאנלר נבעה מצרכים אמיתיים של העם הגרמני .
הקיסר וילהלם שהיה נכדה של ויקטוריה שדיבר אנגלית מושלמת אך במיבטא גרמני , רצה לקרב את גרמניה לאנגליה ונידחה בבוז . האם גם הוא היה פסיכופת ?
הרעיון של מרחב מחיה , האם לא היה תחליף לשטחי המושבות של אנגליה , של צרפת ושל ספרד ?
האם לא הייתה גרמניה יצרנית יותר ובאיכות גבוהה יותר מזו של אנגליה ובוודאי של צרפת ?
וכמה עצום היה כוחה של גרמניה בשתי מלחמות העולם אם ניצחה את כל אירופה פעמיים וללא ארצות הברית ב-‏1918 לא הייתה מנוצחת ? ועוד ללא ארה''ב וברה''מ יחד לא הייתה מנוצחת שנית ? וכיצד זה שהיום שוב היא הכח המרכזי והחזק באירופה ?

כל אלה שהם עובדות מוצקות , אשר מדינות אחרות סירבו לקבל , הם שגרמו לשתי המלחמות .

ואין זה מיקרה שאני כותב זאת . כיום המוסלמים מסרבים לקבל את העליונות הכלכלית , תעשייתית וצבאית של המערב ובעיקר ארה''ב .
סין והסינים שהם עם הרבה יותר נבון ומוכשר מהערבים מבינים שהדרך הנכונה היא בניה סבלנית של עוצמתם .
_new_ הוספת תגובה



הצדקת הנאצים היא אצלך שיטה קבועה
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:29)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרחב המחיה הגרמני שונה מהמושבות הבריטיות והצרפתיות (ואפילו הגרמניות) באפריקה וביבשות אחרות. לצרפת ובריטניה לא היו מושבות באירופה, והן לא ניסו להגדיל את שטחן על חשבון שכנותיהן. גרמניה, לעומתן, סיפחה שטחים צ'כים, אוסטרים ופולנים והגדילה בכך את מרחב המחיה שלה. להבדיל - משהו דומה למה שאנו מנסים לעשות בארבעים השנים האחרונות.
_new_ הוספת תגובה



בקיצור - אתה מצדיק את הנאצים
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:23)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שאריה כתב זו אמת
אבל מה שכואב לך זה שאתה, כן, אתה
הישוב בארץ של בן-גוריון
וכל המערב לא היו מוכנים להגן על
הסכם השלום.
שמונים דביזיות מצוידות עד השינים ניצבו מול
היטלר ב - 36 כששלח גדוד צופים לחבל הריין
והצרפתים השתינו
העיקר שאצלך סטאלין היה שמש העמים
מההזיות ההן אנו סובלים עד היום
אתם החיים בהזיות ובפטריות שלום מורעלות
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:32)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אכן [•] חרמוני.!
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 2:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקרה הקליני.
להוקיעו במקרה הקל
ולשפטו על הסתה מטורפת במקרה הקשה יותר,
מופת מופרע של הוצאת דברים מהקשרם, בורות מוחלטת בכל הנוגע לתרבות, לשפה ולקודים היהודים מצידו של אדם שאינו יודע לתפוס סידור.
ככה זה כשעם הארץ מוציא מצטט מכתבי חכמים, התופעה מוכרת ביהדות, רבים וטובים הועלו על המוקד על ידי אנטישמיים כשאנשי [•]... כדוגמת חרמוני חיללו את התורה על ידי ציטוטים חסרי הקשר ללא שמץ של הבנה בכתוב או בנאמר.

מי מכיר את האנשים שרוצים להשמיד את העולם ושרו בכל הזדמנות את הפסוק=''עולם ישן עד היסוד נחריבה''- אמרנו?
_new_ הוספת תגובה



אכן [•] חרמוני.!
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 5:01)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה קורה כל פעם כשבורים ועמי ארצות
קוראים טקסט בלשון הקודש...
או שהם נתקפים בלהט משיחי
או שהם מתנצרים
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 6:47)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולנו מכירים את שיר השירים, אותה יצירה שיהודים ספרדיים קוראים כמה דקות לפני כניסת השבת.
מעיין ערגה של היהודי העמל, פסק זמן בתום שבוע העמל שמכניס אותו לאוירתה הקדושה של שבת קודש , כמיהה לאלוה, לשכינה.
השרה שולמית אלוני ברוב בורותה ובחוסר רגישותה נהגה להקריא מהיצירה קטעים, פסוקי קודש והציגה אותם בתור ספור פורנוגרפי...
חרמוני יודע לקרוא עברית עם ניקוד, אבל התיימרותו להבין בקודים של ה''דתיים'' היא חוצפה בדיוק כמו התיימרותו להבין בתורה.
קודם שיילך ללמוד חומר של תלמוד תורה חומש עם רש''י, אחר כך שתים עשרה שנים משנה, וגמרא, ואחר כך ספרי מוסר, יתפלל עשרים שנה כל יום שלוש תפילות במניין, ילמד אם ירצה גם קבלה ורק אחר כך יגבב שהוא מבין את הנקרא ויפרשן על פי ה''קודים '' של הדתיים, את דברי החכמים או את הסידור.
כשבור מפרש מה שאינו מבין, התוצאה היא
סלט גדול אחד של טיעונים נבובים ופרדוכסיים ששבתחתיתו מסתתרת שנאת מתנחלים ויהודים דתיים גדולה.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 7:10)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כאן .
אני יכול לקבל טיעון שההם מיעוט בלתי מייצג . גם יכול לקבל שהשפעתם מועטה . אפילו אני יכול לקבל שמעט מהכתוב בתנך לא מובן לחילוני והדגש הוא על מעט !

אינני מקבל שהיודעים עברית טובה אינם מבינים את הכתוב בדברי ההסתה או נאמר על ידי מסיתים דתיים . או כי רק מי שעבר מסלול למידה כפי שהצגת מבינים ואנחנו לא .

הטיעון החוזר הזה מקורו במבוכה שאתה ואחרים חשים מול משמעותם של הדברים וניסיון כושל לשכנע שהכוונה אחרת .
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:25)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה
לשון הקודש היא לפעמים היפך המובן
של אותה מלה בעברית
כבר נגענו בזה פעמים רבות
עםדוגמרות מאלפות.
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:31)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום הפך משמעות בדברים שהובאו בפנינו.
אם יש לך טענה קונקרטית נשמח כמובן לקרא, עד אז הכל אמת שריר וקיים.
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה העיקרית שלי היא,
שאדם המכנה את סטאלין שמש העמים
לא הוא ולא ילדיו מבינים משהו ביהדות
עד לרגע שיחזרו בתשובה ויתחילו ללמוד.
כל מה שהם אומרים על העולם
אינו רלבנטי
אם כי ''ליגאלי'' כפי שאומר
ידידנו סיוון
_new_ הוספת תגובה



תירוצים נפסדים
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:49)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאן עוד קוראים מלבדי, מה גם שמעולם לא קראתי לסטאלין בשום כינוי מסוג כזה או הדומה לו.
_new_ הוספת תגובה



תירוצים נפסדים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון.
מעולם לא קראת לסטלין ''רוצח המונים'' או ''פאשיסט'' .

אני יחד עם רוב העולם קוראים לו כך . בכל זאת - סטלין נתן מחסה לפליטים יהודים רבים .
האנגלים והאמריקאים נמנעו מהפצצת מחנות ההשמדה למרות התחינה של המנהיגים היהודיים .
_new_ הוספת תגובה



תירוצים נפסדים
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 10:01)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סטלין נתן מחסה למליוני פליטים. נקודה.
ביניהם היו גם יהודים.
אבל הוא השמיד ורדף כל דבר שזרח ממנו
משהו שבמסורת היהודית, כמו חדר לימוד, מילה וספר תורה
_new_ הוספת תגובה



תירוצים נפסדים
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע
קראתי כמה מאמרים שלך על הסובייטיקה
והם מאלפים
אבל עמדתך נובעת מחילוניות קיצונית
שבה אלוקים הוצא מתוך משוואות היקום
האדם הוא מעל הכל והוא האלוהים
וזה מה שסטאלין ו''המפלגה'' היו
_new_ הוספת תגובה



אכן אני חילוני
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 12:03)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והאדם הוא מעל הכל.
לאדם יש זכות ויכולת לקבוע את האופן שבו הוא רוצה לנהל את חייו ואת עולמו.
ומצידי מי שרוצה יכול להכניס לשם גם את האלוהים שלו, רק שישחרר אותי מן החובה הזו.
הדמיון בין הבולשביזם לבין דתות הוא גדול מאד, החל מהאמונה היוקדת בצדקת הדרך, עבור דרך האמונה שהמציאות אינה אלא פרוזדור ולבסוף מחכה גן עדן וכלה בקדושה ובעליונות של ראשי הכנסיה ואבותיה.
_new_ הוספת תגובה



אכן אני חילוני
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן,
ראינו את זה במהפכה הצרפתית בבלגיה
וגם בנאציזם
ונראה את זה בכל תנועה נאורה עם אותה אידיאולוגיה
מבורכת
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:53)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:48)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכן להסכים לזה באופן מצומצם ביותר ותמיד בהקשר עם טיעון כתוב .

אבל ''האם לא מצאנו לאורך ההיסטוריה את שבט לוי משתבח במלחמת אחים לעיתים בצדק, [כמו] לאחר חטא העגל, ולאחר מיתת אהרון ובזמן מתתיהו, ולעיתים באופן שקשה לשפוט, כמו במקרה פילגש בגבעה'' זה ברור לגמרי , כולל הבריחה מפלגש בגבעה .
גם ''אם תישאל השאלה 'האם במשטר התורה מחלל שבת דינו סקילה?', התשובה היא כן רבתי. . . מי שמתנגד בהשקפתו או במעשיו לתכלית הבריאה לפי התפיסה התורתית יש להשמידו. כלפי איש כזה יש לנהוג לפי המקובל בכל חוק שורר בעולם, על פי חומרת העבירה, עד עונש מוות''

תסביר לי את אלה בשפה לא תורנית . אני מקשיב .
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה השאלה?
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:57)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת לי
''אריה
לשון הקודש היא לפעמים היפך המובן
של אותה מלה בעברית
כבר נגענו בזה פעמים רבות
עםדוגמרות מאלפות.''

ולכן ביקשתי שתסביר לי ''מצאנו לאורך ההיסטוריה את שבט לוי משתבח במלחמת אחים לעיתים בצדק, [כמו] לאחר חטא העגל, ולאחר מיתת אהרון ובזמן מתתיהו''

האם כוונת הכותב היא הפוכה מתמיכה במלחמת אחים ?
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 10:05)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין פה בכלל ענין של מלחמת אחים
איפה קראת ששבט לוי בעד מלחמת אחים?
מלחמת אחים היתה בתקופת פילגש בגבעה.
ומה ענין מתיתיהו לפה?
האם כאשר הורדוס השמיד יהודים- זו היתה מלחמת אחים?
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 10:48)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה כותב ?
אלה הם דיברי רבנים שציטט חרמוני וביקשתי שתסביר לי .

רבנים כתבו ''מצאנו לאורך ההיסטוריה את שבט לוי משתבח במלחמת אחים'' במקרה עגל הזהב ובמקרה קורח ועדתו .

אני חוזר וכותב ==> אלה דברי רבנים ולא דברי !
_new_ הוספת תגובה



[•] סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 11:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבקש מהם שיסבירו
או לחילופין
תבקש מחרמוני [•]... עליהם
ויביא את כל המאמר
אתה לא יכול להוציא משפט מהקשרו ולחשוב
שהוא עומד בפני עצמו

התחלתי לקרוא את המאמר וראיתי לאיזה כיוון הוא הולך
ולכן הפסקתי.
עדין לא קראתי ולא חושב לקרוא
ולכן גם לא הגבתי עליו כי חבל על הזמן
אני מגיב לדברי כותבים
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 11:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד דבר חשוב באמת

שבת שלום!
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:56)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יעני, אפשר לפרש אותה ככן וכלא.
חכמולוגים היתם וחכמולוגים נשארתם.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי סבתא
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 7:23)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם משהו נראה כמו ברווז, מגעגע כברווז והולך כברווז - הרי הוא ברווז.
אם יש לך הסב רטוב יותר לדברי התועבה שחרמוני מצטט - אדרבא, הבא אותם ונדעם.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות?
דוד סיון (יום שישי, 12/11/2010 שעה 7:35)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחרת כותרת מעניינת מאד ואפילו נתת הסבר בהיר מדוע.

קל לצעוק 'הוא לא מבין' או 'התיימרותו היא חוצפה' ועוד אמירות כלליות.
אבל היה עדיף שתבהיר מדוע עמדתך נכונה או מדוע פרשנותו של חרמוני לא. עדיף שתראה שהוא שוגה לפני הוצאת המסקנות.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 7:43)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם תביא לנו את הציטוט המלא בכדי שניוכח שאכן חרמוני טעה, שנית תסביר לנו את ''הקודים'' שאתה מתימר להבין כדי שכולנו נוכל לשפוט אם אכן חרמוני טועה.
חוץ מזה ''גדולתך''(שלא הוכחה בינתים) בתורה ובתפילות ובמצוות עדיין אינה מוכיחה שאתה דובר אמת, עושה צדק ונוהג ביושר.
בסך הכל, עד עכשיו, היית סתם משמיצן.
''קבלות'' להוכחת טענותך לא הבאת.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי
לך ללמוד בישיבה ותבין
או שלח את נכדך לשם והוא יבוא הביתה ויסביר לך

מסופר על הרבי מקוצק שפעם בא אליו חסיד
ושאל אותו מה לעשות בבנו
אמר הצדיק, שלח אותו להיות מורה, אולי יפגוש יום אחד תלמיד חכם וילמד משהו ממנו....
לא מאוחר ללמוד
זה גם מה שאני מנסה לעשות
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 10:03)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגיל שמונה דחיתי בבוז את הרעיון הזה וטוב עשיתי.
לא גדלתי טיפש.
את נכדי לא אשלח לשם כי עלולים לאנוס אותו בשרותים או שהרב המדריך יתחיל ללטף את אבריו המוצנעים.
תשלח אתה את נכדך לישיבה אם אתה כזה חכם.חכם הוא בטח לא יצא משם.
מסופר על אותו רב, או דומה לו, כי בתפילת יום שישי הגיע עגלון המזדמן לעיתים לעיירה.
כאשר כעבור מספר ימים קרה שם נס , הסביר הרב לתלמידיו החכמים כי זה קרה בזכות אותו עגלון שבגלל חוסר בקיאותו בתפילה הוא השקיע בה הרבה רגש וזה חזק יותר מתפילתם המונוטונית של תלמידי החכמים.
אז אל תרשם מהקנקן אלה מה שהוא מכיל.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 10:19)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה
הבנתי אותך
אבל למה אתה מתיימר
להבין מה שאומרים וכותבים הדתיים?
אתה בסך הכל פרשן של מעשיך וחלומותיך ופחדיך
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 11:39)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני איני מתיימר להבין מה אומרים הדתיים. זה בכל לא מעניין אותי כל זמן שלא מנאצים אותי. וזה מה שאתה עושה כל הזמן.
אין לא לך ולא לרבניך בלעדיות על שום דבר ביהדות. אתם בסך הכול קומץ קטן, מתנשא ויהיר שרוצה להכתיב לכולם את הפרשנות שלך לדת.
חוץ מבוז אין משהו אחר שאפשר לחוש לקומץ הזה.
חוץ מזה
שבת שלום
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 12:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה סותר את עצמך ללא הרף
אם אינך מתיימר וגם לא מבין מה הדתיים אומרים ועושים
איך זה שאתה יודע שהם מנאצים אותך?
מהיכן המסקנות שלך לקוחות?
ולכן אמרתי, אלה הם פחדיך, שנאתך ויהירותך שלך
חוץ מזה,
תנסה להבין
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 12:32)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לימדו אותי שכאשר עף עלי משהו רטוב אזי יתכן שיורקים עלי.
לכן איני צריך להתעמק בדתיים בשביל לחוש שמנאצים אותי.
חוץ מזה, מה לנסות ולהבין? את השנאה, היהירות, ההתנשאות האוילות של ההטפות הדתיות שלך ושל אחרים בפורום?
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 12:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר עף עליך משהו רטוב זה יכול להיות גם ציפור גדולה שמחרבנת עליך.
אבל אתה כהרגלך , שונא יהודים ודתיים מעדיף לחשוב שדוס יורק עליך.
אלה הקודים שלך, ואתה מתנהג לפיהם=זכותך
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:17)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלו ''קודים סמויים'' שדתי כמוך לא יבינם אלא אם היה חילוני זמן רב.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה לעיין צופיה ולדוד ואף לאריה .
מי שמתיימר להבין את ''הקודים הסמויים'' של הדתיים זה חרמוני במאמרו .
הוא כותב:
כל מה שנאמר בהלכה ובתפילה על הבוגדים ועל המוסרות, על המינים ועל המלשינים - הכל נאמר עליהם [הדגשות שלי, י.ח]. בלשון ה'קודים הסמויים' של יהודי דתי זוהי אמירה שפירושה כי דין אנשי 'שלום עכשיו' הוא מוות. כך - על פי הרמב''ם - את המינים (כופרים) ''מצוה להורגן'', ישירות בסיף, או בתחבולה. בעקבות הרמב''ם אומר גם השולחן ערוך כי את המינים יש להרוג, ואף ללא בית דין, ''וכל הקודם זוכה''. על המינים ועל המוסרים אמר הרמב''ם כי מצוה לאבדן [להורגם] ביד, ולהורידן עד באר שחת. על המינים והמלשינים מקלל כל מתפלל יהודי, פעמים אחדות מדי יום: ''למינים ולמלשינים אל תהי תקוה וכל הזדים כרגע יאבדו''.

כשישים שנה אני מצוי בחוגים דתיים פחות או יותר
אמנם אינני חרדי, אך למדתי בחינוך הדתי ובישיבה ועדיין אינני מבין את כל ''הקודים הסמויים '' שאותם מתיימר מבין חרמוני בלי להתבלבל למרות שלא למד לדעתי אפילו יום אחד באיזור של הקודים האלה.
את אותם הקודים כמובן שמבין חרמוני ומתיימר לפרשם בשעטנז עלוב של דידקטיקה טועה ומבולבלת

את הקודים הסמויים של ה''דתיים'' יש ללמוד בפועל לאחר שהות מרובה בלימוד בישיבות שונות, כי כל זרם והקודים שלו.
בדיוק כמו שאת ה''קודים'' הסמויים'' של הקיבוצניק, מבינים רק לאחר שהות מרובה בקיבוץ .ושעות רבות של שהיה בחברת אנשי הקיבוץ.
מי יגלה עפר מעל עינו של מר חרמוני, ויבהיר לו כי הוא רואה את הקודים הסמויים שלו עצמו , את הקוד שלמד בילדותו בקיבוץ , ולפיהם מפרש את הכתוב התורת ישראל.

עוד דוגמאות להבנה שונה של הקודים:

אדם שגדל באיזור החילוני מבחינתו חג השבועות מתן תורה זה ''חג הביכורים'' ששרים סלינו על כתפינו ונוסעים בעגלה עם נערות מחוללות לפני הטרקטור עם סלי פרות , מה לו ולתיקון ליל שבועות, הערב בעל המשמעות הדתית העמוקה של לימוד כל הלילה.
וכשאדם מאחל לי תוך מבט מרחם ''צום קל'' לפני יום כפור , אני מסיק מזה שאינו מבין כלל את משמעותו של יום כפור כי הצום אינו העיקר, ובסך הכל מדובר בחג שמח וממרק.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 10:00)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבקש שתסביר לי ''מצאנו לאורך ההיסטוריה את שבט לוי משתבח במלחמת אחים לעיתים בצדק, [כמו] לאחר חטא העגל, ולאחר מיתת אהרון ובזמן מתתיהו''

האם צריך או לא צריך להרוג במלחמת אחים ?
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 14:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שלא רק אנחנו משוחחים על בעית אי ההבנה של לשון הקודש
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 17:38)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם יהודים חרדים צריכים להרוג יהודים חילוניים במלחמת קודש ?
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
יענקלה (שבת, 13/11/2010 שעה 17:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שאתה מבין שמדובר בשטות של שמאלנית חולנית .
תעמולת זוועה גבלסית.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 6:27)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כה לא הראית שהציטוטים אינם מראי מקום לאירועי מלחמת אחים , שהם אינם המלצות לפגיעה בחילוניים או ענישתם או הריגתם .
אני אקבל את הטיעון שלך בתנאי שתראה שלא לזה מתכוונים המצוטטים .
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של יענקלה
דוד סיון (יום שישי, 12/11/2010 שעה 10:24)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אני נוטה לקבל את טענתך שכדי לדעת את הקודים סמויים של קהילה צריך להתנסות מעשית באורחות חיי אותה הקהילה. אם זה נכון שזה אומר שהות מרובה בלימוד, אז זה נכון לגבי כל קהילה.

ב. אם כך מאחר ואני מניח שלא למדת בחברה הקיבוצית ובודאי לא בשהות מרובה הרי שאינך מוסמך לטעון טענות משמעותיות על מהות הקהילה הקיבוצית. בכל זאת קראתי דברים שכתבת שלא הראו שיש לך על מה לבססם. לשיטתך אותם דברים שכתבת הם ''סלט פירות''.

ג. גם אם מקבלים את הסבר שלך, עדין לא הראית מה לא נכון בפרשנות של חרמוני לדברי הלל וייס. בהקשר הזה אשמח אם תבהיר את המשמעות של הקטע מהרמב''ם (הלכות עבודה זרה פרק י): ''... מצוה לאבדן ביד, ולהורידן עד באר שחת...''
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של דוד
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 12:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את חלק מהבורות של חרמוני ואפילו, במחילה שלך ניתן לראות אפילו בהפניה ששלחת לי.
אפילו מראה מקום בכתבים אינכם יודעים להראות.
אני מניח שמדובר במשנה תורה להרמב''ם ספר המדע, פרק י' הלכות עבודת כוכבים וחוקות עובדיה לא כן?
הייתי מציע לך לא לפנות אלי, אינני מורה, אינני פרשן ואף אינני מתיימר להבין כדי ללמד בניגוד לחרמוני ודומיו שקוראים בניקוד עברית כמה מילים והופ חרופ מבינים ויודעים הכל.
מוטב שתשאל רב על העניין , אני אינני בעל ידע כל כך גדול ונרחב כדי שאוכל להעמיד בפניך את כל הקונטקסט.
אינני מסכים עם השיטה של חרמוני בה הוא שולף פסוק ובונה עליו תיאוריה שלמה.
_new_ הוספת תגובה



אם באמת יש כאן מקרה
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 12:14)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חד משמעי של הוצאת דברים מהקשרם, אנא הראה לנו זאת ונחכים.
אם יש כאן טעויות בעברית, אנא האר את עינינו, אם יש טעות של פרשנות והבנת הנקרא, אודה לך אם תוכיח.

אחרת דבריך אינם לעניין.
_new_ הוספת תגובה



אם באמת יש כאן מקרה
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 12:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחוק האנגלי שנחקק ב1780 ישנם 380 עבירות שדינם תליה,
בין היתר ציד על אדמות האציל.
בחוק התורכי מ1918 450
בחוק האמריקאי מ1810 200
בחוק של הצהיונים שליטי פלסטין הכבושה (איסראיל ) מ1948 10-12.
בחוק היהודי יש גם כמה מאות עבירות שדינם מוות .
מוות נגזר על ידי בית דין בלבד .
וכשיבוא מצב בו נזכה שמדינת ישראל תהיה יהודית עם בתי דין יהודיים כנראה שיהיה צורך לבצע את החוקים המוסריים ביותר בעולם גם אם הם לא מוצאים חן בעיני חברי השמאלנים המזדקנים.
החל משמיטת חובות , איסור הלוואה בריבית וכלה בדין מוות לבוגדים.
ואתה יכול להזדעדע עד מחר.
_new_ הוספת תגובה



אני רואה שהתקדמנו קצת
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:23)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה אינך מכחיש שהדברים שנכתבו הם בעצם נכונים.
אתה רק מנסה להשוות אותם לחוקי התורכים או האנגלים.
אכפת לך אם אני אשווה אותם לחוקים של היטלר והימלר?
_new_ הוספת תגובה



אני רואה שהתקדמנו קצת
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:30)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כמובן יכול לעשות כל השוואה
אבל זה מראה במה אתה עדין משחק למרות גילך המתקדם
אל תכניס את זה לפה
אתה יכול לחטוף בילהרציה
_new_ הוספת תגובה



אני רואה שהתקדמנו קצת
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים שנכתבו על ידי חרמוני ואף על ידך נובעים משנאה תהומית ליהודים וליהדות.
בכוונה הבאתי לך מקבץ של חוקים ממדינות שונות.
אפילו לא התייחסת לעובדה שעונש התליה ''מככב'' בחוקים האלה.
משום מה ההתפלפלות שלך (או של חרמוני) היא להתעסק בחוקים, או בדיון בחוקים כדי לגנות ולרדוף עד חורמה עם שלם שאלו הם חוקיו.
בערך כמו לגנות את האנגלים, בגלל חוקי הוד מלכותה שלא בוטלו ומדברים על גזרי דין מוות על נואפים למשל.
ובכלל מדוע לא תפסיק להתקרצץ על היהודים לומדי תורתם וחוקיהם ותיטפל קצת על צוארם של מאות או לאלפי הפרופסורים באקדמיות השונות בכל העולם שלומדים ומתפלפלים לגבי החוקים בעולם הרחב? אתה הרי איש העולם הגדול לא?.
אלה החוקים חביבי ואף אחד לא מתנצל .
יש חוקים שמטרתם להעניש גנבים, בוגדים, נוכלים ונבלות אחרות יש לאנגלים, לשבדים לצהיונים וליהודים .
היטלר והימלר בראש המעוות שלך בלבד ולא נראה לי שיצאו משם במהרה.ניחא שישארו שם זו בעיה שלך בלבד..
אולי נראה אותך מגנה קצת את חוקי השאריעה?
משום מה השמאלנים נוהגים לגדף, ולהשמיץ את חוקי היהדות כדי להשיג איזה ייתרון מוסרי לכאורע, כדי להיראות צדקנים.
היטלר היה גאה בך.
_new_ הוספת תגובה



אתה זורה חול בעינינו
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:57)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל האומות ובכל המדינות ובכל הדורות היו שטויות, טפשויות, מעשי אכזריות, מעשי נבלה וכל תועבה שניתן להעלות על הדעת.
אולם, רוב החברות והתרבויות הללו מנסות לברוח מן הרוע שאפיין אותן, מנסות לברוח מן הפיגור, מן הרשע, מן האכזריות ומן הטפשות והבורות. ובקיצור - רוב תרבויות העולם מנסות להסתכל קדימה, פרט לשתיים.

אני מכיר שתי תרבויות שמנסות ללכת אחורה ולהשליט עלינו את עולם המושגים הפרימיטיבי והאטאויסטי שלהם.
האחת היא האיסלאם למיניו וסוגיו והשניה היא היהדות הדתית.
כוהני שתי הדתות הללו מנסים בכוח להשליט עלינו את העולם החשוך ממנו הם הגיחו לכלותנו.
ועל כן, ההשואות הללו אינן מיטיבות אתך אלא להפך. אנגליה עשתה כברת דרך עצומה מאז שנהגו בה החוקים בהם אתה מנופף. רק הדת שלך שוקעת יותר ויותר לתוך פיגור מוטרף והזוי.
יאה לכם להדמות לבן לאדנים והאייאטולות האיסלאמיות.כי לא לחינם הלך הזרזיר וגו'
_new_ הוספת תגובה



אתה זורה חול בעינינו
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 14:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלתי אותך מדוע לפרופסורים באוניברסיטאות אנגליה מותר ללמד וללמוד את חוקיהם , וליהודי אסור?
כבר לפני אלפיים ומשהו שנה קביעת גזר דין מוות בישראל היתה כרובה בהסתמכות על רוב מוחלט בסנהדרין .
גזר דין מוות היה נגזר בממוצע אחת לשבעים שנה והסנהדרין שגזרה אותו נקראה סנהדרין קטלנית ויושביה גונו בשל כך.
כך שאל תמכור לאף אחד את תעמולת השנאה שלך ליהדות וליהודים במסווה של הומניות .
התובנות שלך שגויות ומתלהמות.
_new_ הוספת תגובה



אל תתמם
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 18:28)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כאן ''לימוד'', יש כאן פסיקת הלכה. ואת סיפורי הסנהדרין תמכור לאחרים. הייצוג האמיתי של היהדות שלך ושל עמיתיך היא בקנאות החשמונאית או הסיקיריקית.
_new_ הוספת תגובה



אל תתמם
יענקלה (שבת, 13/11/2010 שעה 18:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרמבם פסק הלכות לפני כמעט אלף שנה ולא נזקק לרשותו של אף עמיש בעולם.
נקווה שבבוא היום ההלכות האלה יהיו חוקי מדינת ישראל.
ומדיניותה של מדינת ישראל תהיה לפי תורת ישראל.
בניגוד למדיניות של אנשי השמאל המבוססת על פראזות שדופות.
====================================================
דרכו של השמאל בנויה מכרעי התרנגולת של האימרות שדופות אותם ממציאים הפוליטרוקים ,האיסטרטגיה בנויה. פתגמים ריקים ,פתגמים שסביבם נבנית איסטרטגיה המדינית וצבאית וכך מוליכים אותנו לאבדון.
למשל :
עם חזק עושה שלום, שלום של אמיצים, קורבנות השלום, אויבי השלום, מורשת רבין, מזרח תיכון חדש, לא צריך ללמוד היסטוריה, שתי מדינות לשני עמים, שלום חבר, ואם נלך אחורה נבין שכל המדיניות מבוססת סביב פראזות או פתגמים חסרי כל יסוד.
_new_ הוספת תגובה



ואני לא זקוק לשום רשות
עמיש (שבת, 13/11/2010 שעה 19:10)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מנת לשים קצוץ על ההלכות של הרמבם ושל כל שאר כהני הדת למיניהם וסוגיהם, ככה שלפחות מבחינה זו אני והרמבם משתווים.
כל שאר דבריך הם סתם קשקשת שלא ראוי לטרוח עליה.
_new_ הוספת תגובה



ואני לא זקוק לשום רשות
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 10:52)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחמד מאוד שאתה חושב שאתה שווה לרמב''ם.

אתה יכול לכתוב על זה משהו?
_new_ הוספת תגובה



אל תתמם
(שבת, 13/11/2010 שעה 20:26)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי אצל אבשלום אליצור באתר שלו שהוא מתאר איך מדענים דגולים, כמה מהם חתני פרס נובל,
עכבו את התפתחות המדע וגרמו לסטגנציה הרסנית
כאשר דחו עובדות שהצביעו על חולשת התיאוריות המקובלות שלהם. זה חומר מדהים ומאלף
וזה מה שקורה עם חילונים רבים שאינם מוכנים לפתוח דלת ללמוד תורה
בתוך בית פעמון הזכוכית של דחיה מוחלטת של היהדות
בית דין לא יעזור פה.
_new_ הוספת תגובה



אם באמת יש כאן מקרה
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:24)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשביל עונש מוות לא מספיק בתי דין
צריך סנהדרין
שבת שלום
_new_ הוספת תגובה



אם באמת יש כאן מקרה
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי להתווכח עם איזה היסטוריון
אתה הולך ללמוד באוניברסיטה
כדי להתווכח עם נושא דתי
מספיק שעלעלת בו לפני השינה בצהרים
לך ללמוד!
יש ידע
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של יענקלה
דוד סיון (יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:19)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מחלק ציונים ''בורות'' בקלות רבה מידי. הצגתי הפניה מספיק ברורה, כי חשבתי בכנות שתדע איך למצוא את המקור. אכן הוכחת שצדקתי.

פניתי אליך כי על פי הכעס שלך כלפי חרמוני היה ברור לי שאתה יודע יותר ממני ויש ביכולתך להסביר את עמדתך. העובדה הזאת היא סיבה טובה מדוע לא היית צריך לגייס את המושג בורות.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של דוד סיוון
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 13:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בורות זה להגיד אני כלכלן כי אני קונה כל יום במרכול.
וגם לאמר אני חכם דת כי ישנתי היום צהריים
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לרקוח סלט לא מכובד!!!
דוד סיון (יום שישי, 12/11/2010 שעה 14:22)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי גישתך הייתי צריך לייחס לך בורות...

דבר נוסף: למען הסדר הטוב כדאי שתשים לב שלא רק עמיש
עירב כאן את היטלר והימלר.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לרקוח סלט לא מכובד!!!
יענקלה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 14:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שוגה

שבת שלום,
_new_ הוספת תגובה



לא נכון
דוד סיון (יום שישי, 12/11/2010 שעה 14:42)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה שוגה באיות שמי ולשיטתך ראוי לכנות זאת בורות. אם לא מה ההבדל בין זה ובין הצגת הפניה לא מלאה.
ב. ראה את תגובה 155153 ואת תגובה 155240 ואולי תתקן את שגיאתך בעניין הזכרת היטלר, הימלר, הנאצים והשואה.

שבת שלום!
_new_ הוספת תגובה



לא נכון
יענקלה (שבת, 13/11/2010 שעה 17:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מוצא כל פגם בהזכרתו של היטלר והימלר מי שרוצה שיזכיר מתי וכמה שהוא רוצה.
.
_new_ הוספת תגובה



יענקלה (שבת, 13/11/2010 שעה 18:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי שאלתך בסעיף ג' בררתי העניין במשך השבת ואף עיינתי בספר ובמפרשים.
קיימת הוראה חוקית להרוג מלשינים מוסרים ומינים.
מלשינים מוסרים ומינים לפי המפרשים נמנים על כת, שמסרה לגויים יהודים במודע וברצון - למוות , או כדי שהגויים ישתלטו על רכושם.
.....................................................

זה חוק יהודי .
מן הסתם קיים חוק דומה גם בחוקי מדינת ישראל.

אם הלל וייס חושב שאנשי שלום עכשו הם כמו אותם מוסרים ומינים ויש לאבדם זכותו המלאה לחשוב כך.
נראה לי כי בקונסטלציה מסויימת גם חוקי מדינת ישראל קובעים שאנשי שלום עכשו, דינם כדין בוגדים- שדינם מוות.
יש חלונים מוצהרים שמגדירים אנשי שלום עכשו או אנשי NIF שמסרו נתונים לגולדסטון כדי לגרום נזק הסברתי ומדיני למדינת ישראל.
אין ספק שפעולתם של אנשי שלום עכשו וNIF שנויה במחלוקת .

====================================================
המסקנה של חרמוני שהתיחסות לאנשי שלום עכשו כבוגדים שדינם מוות משמעותה שיש להרוג את החילונים היא הסתה מרושעת.מני שאשמתם לא נובעת מחלוניותם אלא מבוגדנותם.
דרך אגב ישנם גם אנשי שלום עכשו רבים שהם דתיים .
_new_ הוספת תגובה



כן כן
עמיש (שבת, 13/11/2010 שעה 18:37)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את החילוניים ממילא מצווה להרוג בשל חילול שבת או איזו שטות אחרת.
אבל כאמור, הבעיה אינה בכך שלומדים כאן את החוק הדתי אלא שמתכוונים ליישם אותו.
_new_ הוספת תגובה



כן כן
יענקלה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 4:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור שאם המפד''ל או החרדים או ש''ס יהוו רוב דמוקרטי בכנסת ויגיעו לשלטון, יהיו קולות להחיל את חוקי ישראל ובהם הריגת מחללי השבת או סקילת שמאלנים (כי כך רוצה הרוב הדמוקרטי )

אני מניח שבזמן הזה שמאלנים וחילונים יחזרו בתשובה , או שיעזבו את הארץ, ולא יהיה כל צורך לסקלם

אבל עד אז מן הסתם מיים רבים מאוד מאוד יעברו בירדן.
_new_ הוספת תגובה



לפי דבריך פרשנותו של חרמוני נכונה!
דוד סיון (שבת, 13/11/2010 שעה 21:01)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ראשית הבהרת שפרשנותו של חרמוני לגבי הלל וייס נכונה.
ב. אין שום קונסטלציה שחוקי מדינת ישראל קובעים שאנשי שלום עכשיו הם בוגדים.
ג. מאחר ושלום עכשיו הוא אירגון על בסיס עקרונות חילוניים יש אמת בדבריו של חרמוני.
ד. ראשית אם יש בשלום עכשיו חילונים הרי שהלל וייס פסק על חילונים. שנית, חרמוני הציג עוד אמירות שמהן עולה שיש להרוג חילונים.
ה. ברוב המקרים הנתונים עליהם הסתמך הדו''ח של גולסטון נלקחו על ידי אנשיו מרשת האינטרנט. חלקם העיקרי מדברי בכירי צה''ל ב-עיתונות האינטרנט (NRG, YNET ועוד).
_new_ הוספת תגובה



להפך- אנשי שלום עכשו הם בעד רצח יהודים
יענקלה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 3:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרשנותו של חרמוני מעוותת לחלוטין ואופן הסקת המסקנות מעלה מחשבות נוגות .
אמר פרופ הלל ויס את דעתו על אנשי שלום עכשו שהם בוגדים.
חילונים רבים שותפים לדעתו של פרופ וייס..
אנשי שלום עכשו , וחבורת קרן חדשה לישראל נקראים בוגדים על ידי חוגים רבים במדינת ישראל.
התסיסה נגדם חוצה גבולות של דת או חילוניות.
אנשי אם תרצו רובם חילונים. ודעתם ברורה הם טוענים שקרן חדשה ואנשי שלום עכשו בוגדים.
הסיוע לדוח גולדסטון השיקרי הוא מעשה בגידה מובהק.

להזכירך,קיימות אימרות רבות דומות של ראשי שלום עכשו שהצהירו הצהרות כמו ''צריך לעלות על עפרה בטנקים'' או - ''אני מבין את הנאצים שהרגו יהודים , אם כך אנשי שלום עכשו בעד רצח יהודים.
_new_ הוספת תגובה



להפך- אנשי שלום עכשו הם בעד רצח יהודים
יענקלה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 4:14)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשי השמאל בעד רצח יהודים חיסול צהל והרג חייליו:

אהוד ברק: ''אנו דורשים מעראפת להנמיך את רמת האלימות.''
מראיינת: ''להנמיך או להפסיק?''
אהוד ברק: ''להנמיך. לא נרדוף אחרי כל מי שיירה ברובה בספר המדבר.''
( הכל דיבורים קול ישראל יום חמישי 16.11.00 )

ח''כ רן כהן: ''ישיבות ההסדר מהוות איום יותר גרוע על הצבא מאשר החמאס'' ( 17.07.05 NRG )

''אתם וצה''ל צריכים להציב מארבים ואפילו לירות במי שמבצע את הפשע של גדיעת עצים, מפני שמדובר במעשה טרור נגד המדינה''
( לדיסקין ראש השב''כ, ינואר 2006 )

אברהם בורג: ''מדינת ישראל נשענת על שחיתות ועל יסודות של עושק וחוסר צדק, כך שסוף המעשה הציוני כבר בפתח.
מדינה נטולת צדק, שמחזיקה רוב פלסטיני תחת מגף ישראלי לא יכולה להיחשב דמוקרטיה. לישראל שלא אכפת לה מילד פלסטיני,
שלא תתפלא כשהוא בא ספוג שנאה ומתאבד בשמחה בכל מוקדי האסקפיזם הישראלי. הם מרטירים במקומות הבילוי שלנו
כי חייהם הם עינוי. הם שופכים את דמם במסעדות, כדי להרוס לנו את התיאבון''.

יצחק רבין: ''בגוש אמונים ראיתי תופעה חמורה ביותר, סרטן בגופה של הדמוקרטיה הישראלית'' ( 'פנקס שירות', עמ' 550 )

בנימין בן-אליעזר: ''ביום פקודה יוציאו המתנחלים להורג חברי כנסת וקציני צה''ל'' ( 'דבר', 1.6.89 )

דדי צוקר (מר''ץ): ''הם (המתנחלים) צריכים את דמה של עפרה מוזס, הם שותים אותו'' ( בהרצאה, יום לאחר הירצחה של עופרה מוזס )

אפי אושעיה (עבודה): ''צריך להפשיל שרוולים, להוריד כפפות, לרדת מהממלכתיות ולקפד את ראשו של נתניהו'' ( מעריב 6.8.97 )

שולמית אלוני: ''…נתניהו הזכיר לי את מוסוליני והוא תלמיד מצטיין של גבלס…הוא פשוט יודע שפחד, אי שקט בגבולות וקצת רצח
יוצרים אחדות סביב המנהיג'' ( הארץ, 4.6.99 )

אורנן יקותיאלי: ''צריך להיכנס למאה שערים עם זחלמים ומקלעים אפס-חמש ולרסס אותם'' ( ''ערב חדש'' 22.12.85 )

ח''כ אפרים סנה: ''אם מספר המפגינים עולה על מספר השוטרים או כחות הבטחון, בעולם פותחים באש. הברירה היא דמוקרטיה
או שפיכות דמים. אין להרתע מ'אלטלנה' שניה''. ( שבוע ההפגנה בכפר מימון, בתמוז תשס''ה )

עמוס עוז: על גוש אמונים: ''כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים,
פוגרומיסטים ורוצחים שהגיחה... מתוך פינה אפלה של היהדות... מתוך מרתפי התבהמות וסיאוב...
על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף.'' ( ידיעות אחרונות, 8.6.89 )

ישעיהו לייבוביץ': ''למרצחים מעבר לקו הירוק, שהתנחלו ביהודה ושומרון, יש נשק. לכן אני קורא לכם להחזיק בנשק נגדם''
( הארץ, 27.9.85 )

זאב שטרנהל: ''אי אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונליים. את זה עוצרים רק בכח. וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים.
בשעת הצורך נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעופרה או באלון-מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים,
יוכל לבלום את הסף הפאשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית''. ( ''דבר'' 1988)

''אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו היתה בפלשתינאים מעט תבונה, הם היו מרכזים
את מאבקם נגד ההתנחלויות...כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצדו המערבי של הקו הירוק...'' ( ''הארץ'' 2001 )

דוד גרוסמן: ''אני מבין את אנשי החמאס. הם מתנגדים לכיבוש, והייתי נוהג כמוהם אילו חייתי תחת כיבוש'' (הארץ, 12.3.03)

מאיר שלו: ''רק כלי נשק אחד חסר היום בארסנל הנשק של צה''ל, והוא התותח הקדוש'' ( ידיעות אחרונות, י''ט בחשון תשס''ג )
* ''התותח הקדוש'' - כך כונה התותח בו השתמשו לרצח 16 יהודים באניה אלטלנה.

יהונתן גפן: ''…שלוש שנים, ויצחק עדיין נרצח. הוא עדיין נרצח משום שאלה שהסיתו נגדו בנאומי בחירות כשארון המתים שלו עובר ברקע,
בעוד האיש חי ורודף שלום, ומשום כך הם אחראים לפחות מבחינה מוסרית וציבורית להירצחו,
לא תאמינו, עדיין מכהנים בממשלת ישראל ומנהיגים אתכם'' ( סופשבוע, מעריב, 30.10.98 )

עו''ד לאה צמל: ''זה לא יהיה נכון כי אני בעד פגיעה במתנחלים.'' ( מעריב, 30.4.93 )

יגאל תומרקין: ''הציירים, המשוררים, כל האמנים יפי הנפש אינם מחנכים. המחנכים האמיתיים הם כהנא, רפול וגנדי.
תרומתי האמיתית תהיה אם אקח תת-מקלע במקום עט ועיפרון ואהרוג אותם.'' ( חדשות, 28.9.88 )

יורם קניוק: ''אחרי הטבח במעלות הצעתי לחברים ערבים, סופרים ומשוררים וציירים, לפרסם הודעת גינוי משותפת על טבח, ובה בעת
על התקפות חיל-האוויר שלנו בלבנון. הם לא הסכימו, כי אמרו שהפלסטינים שביצעו את הטבח הם לוחמי גרילה, ואילו
ישראל היא מדינת טרור. שנים לא הבנתי את זה. אבל כאשר הלוחמים בכיבוש הישראלי מריעים לחיזבאללה, אני מבין היטב.''
( YNET, 23.07.06 )

מאיר פעיל: '' הפלסטינים מתנהלים בדרך הטרור כדי להשיג הישגים מדיניים. עם זאת, אני מתנגד לאופן הפעולה שלהם.
הם יכולים לפעול נגד מטרות צבאיות ונגד מתנחלים, אבל אני לא יכול להשלים עם זה ששמים פצצות נגד ילדים ואזרחים''

אביב גפן: ''אני חושב שאנחנו מתייחסים לפלסטינים כמו חרא... אם אמא שלי היתה במחסום, והיו דוחפים אותה, שואלים אותה
שאלות ומכריחים אותה להתפשט וצועקים עליה... אולי הייתי המחבל המתאבד הבא. אני מבין את ההרגשה''
''בואו נחזור לקווי 67' ונחזיר את כל המתנחלים - חיים או מתים – ונתחיל מחדש''.
( ואללה, 15 במאי 2005 )

חדש >
ירון לונדון: במהלך תוכנית 'לונדון את קירשנבאום' בערוץ 10 ביום שני בערב, ערב פינוי היהודים בחברון, שאל העיתונאי ירון לונדון את האורחים בתוכנית
ח''כ אריה אלדד והאלוף במיל' יעקב עמידרור מה דעתם שכוחות הבטחון יפתחו באש כדי להשליט מרות בתושבי חברון שיושבים על קרקע שדודה
במקום להביא 3000 איש לצורך הפינוי. http://www.inn.co.il/News/News.aspx/165517

עודד בן-עמי: ''אני רוצה לשאול אותך כרמי גילון לגבי המעשים מעבר למילים אומר ראש השב''כ דהיום, 'שימו לב, יש הקצנה בימין'.
האם לא ניתן כפי שנוהג השב''כ למשל ביחס לגורמים בכירים בחמאס ובג''יהאד האיסלמי, שהם מסומנים,
מבצעים עליהם סיכולים ממוקדים, האם לא ניתן במודיעין שנמצא וביכולות של שב''כ בקרב אותו ציבור שנקרא
הימין הקיצוני, לאתר את אותם פוטנציאל פיגוע ולבצע מולם מעשים, ולא רק דיבורים?''
( יולי 2004, ערוץ 2, בתכנית ''שש עם'' )

אמנון אברמוביץ: ''בוש טיפל באל-קאעידה, אחר כך בסאדם חוסיין ואחריהם יבואו מועצת יש''ע וההתנחלויות''. ( אפריל 2003, ערוץ1 )

מדור ההומור: ''שבוע של רגיעה בשטחים: חמישה מתנחלים נרגעו ממטעני צד'' ( מעריב, 13 יולי 2001 )

''היתה לי התנחלות של כינים על הראש עד שאמא גילתה מכשיר מהפכני'' ומתחתיה ציור של המכשיר :
גיליוטינה. ומתחתיה כתובת ''זבנג וזה עובר'' ( מעריב 11.10.91 )

צילום של שר השיכון אפרים סנה ומתחתיו כתובת: ''מיבש - נגד תרביות של חיידקים אלימים''
(שבח לשר השיכון שמייבש את ההתנחלויות שהן תרביות של חיידקים אלימים )
( מעריב , מוסף שבת 11.3.94 )

עלי מוהר: ''…החלפתו של נתניהו אינה רק, ואולי כבר אינה כלל, מעשה פוליטי: היא שייכת לתחום איכות החיים ואיכות הסביבה, לדאגה
לאווירה שבתוכה אנו חיים והאוויר שאותו אנו נושמים, העכור והמזוהם היום יותר משהיה אי פעם'' ( העיר 14.5.99 )

גדעון ספירו: '' אני מאמין שבמלחמת לבנון ביצע הצבא פשעי מלחמה ... אני רואה במתנחלים החמושים חלק מכוחות הכיבוש
ובהתנחלויות מיבצרים המהווים יעד לגיטימי להתנגדות הפלסטינית, ואני סבור כי חיסול מתנחלים אינו רצח''
( גדעון רייכר, מעריב 25.1.85 )

''משה לשם , העומד בראש אחד הארגונים של הקנאים שבמתנחלים, אמר בראיון עיתונאי כי את המתנחלים
'יוציאו רק בארונות'. הבה נניח כי זה מה שיקרה. האם זה לא מחיר נמוך יחסית, אם תמורת 200 אלף ארונות
נקבל הסכם שלום וכך נחסוך שרשרת מלחמות שעלולות להתפתח למלחמות גרעיניות, כימיות וביולוגיות שבהן
יושמדו מיליוני ישראלים והמדינה תימוג לתוך מדבר המות האטומי?''. ( מעריב 9.3.2001 )

דן שביט: ''משגב עם הוא כפר יהודי מיושב על ידי יהודים שהקימוהו ובנוהו במו ידיהם''
''בחברון היהודים שהתישבו על קצה אפה חולמים חלומות מיסטיים ''
''בחברון פלשו היהודים אל תוך לבה של העיר הזאת . יריותיהם של הערבים במקרה זה לא היו יריות עיוורות אל יהודי באשר
הוא יהודי (אלא) אל כתובתם של היהודים המסוימים הללו שזהותם והשקפתם היתה מוכרת שנוכחותם היתה נוכחות של התגרות''
( דבר, 17 מאי 80 ) * הכותב מסביר למה רצח יהודים במשגב עם אסור, ורצח יהודים בחברון מותר.

''הקיבוץ'': ''אלה לא האחים שלי...מלחמת אחים תהיה המלחמה...אני ארוץ לשם...ואדוש את בשרם במכות נאמנות להניס אותם...
אצא אל היריב כדי להלחם פעם אחת במלחמה צודקת...יירד הרבה דם'' ( אוגוסט 1995)

'קורמורן', כתב עת, קיבוץ נירים: ''...אבל יש משהו שאני יותר שונא מהדברים האלה, את המדים הירוקים מחורבנים ואת המילה הזאת
שכתובה עליהם ואני לא יכול למחוק אותה. לאט לאט היא נרשמת לי על המצח, אות הקין שלי צ-ה-ל. ברגע זה אני הדבר
היחיד שמפריד בין הבסיס לקבוצת מחבלים רצחנית שבשם אללה יתנו לכולנו כדור בראש, ולי אין ממש בעיה עם זה.
אני מקווה שהמחבלים יגיעו, יעשו מה שהם רוצים לפלוגה (מרצח ועד מעשי סדום) ויקחו אותי איתם''.
הכותב הופך למחבל וממשיך:
''ואני אצא רק בלילה, ואפתח תחביבים חדשים כמו צליפה בנשים מתנחלות, ואני אהפוך להיות מכור לרעש הגולגולת
המתנפצת שלהן...אח! הצליל הזה, הספלאש... ורסיסי המוח שהיו מתפזרים באוויר הלילה הדליל... זאת תהיה אמנות
נשגבת, מין יצירת מופת סאדיסטית ומעוותת, זאת תהיה הפעם הראשונה שפשוט ארגיש שלם עם עצמי''.
''ואז, יום אחד, בהיתקלות שגרתית ברצועת עזה, אני ארים את ראשי מעל סלע מחוספס ואראה את העיניים המוכרות של
המפקד שלי... לצחצח את השירותים? ואני אוכל לראות את הפחד בעיניו, בשעה שכדור מתכת מושלם יעשה את דרכו
לכיוון המצח המקומט שלו, ויצבע את הסלע מאחוריו באדום בוהק''. ( ינואר 2002 )

אתר ''אינדימדיה'': ''חלמתי חלום מדהים ובחלום שרון מתמוטט מכדור בין העיניים''
''חלמתי חלום מדהים ובחלום שרון מתפוצץ לאלפי רסיסים, ההיית או חלמת חלום?''
( דצמבר 2004, גולש המכונה ''אנרכיסט נגד שרון'' )

אלוף שלמה גזית: ''הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציים'' ( ידיעות אחרונות, 8.3.98 )

אברהם שלום (ראש השב''כ לשעבר): ''בואו נפתור את הבעיה כאילו הם ערבים'' ( ידיעות אחרונות, 14 נובמבר 2003 )

רב אלוף בר לב: ''מי אמר להם להימצא שם''. ( מיד לאחר הטבח בבית הדסה בחברון )

איך מפנים מתנחלים?

סרן ד. ר. מ''פ בגולני: ''אין שום בעיה לפנות מתנחלים. בתור התחלה לוקחים אחד ודופקים לו אחד בראש. אחר כך לוקחים את
המשפחה שלו, דופקים גם להם אחד בראש, אחד לכל ראש. אחר כך מובילים מסק''רים (מסוקי קרב) לכיוון המאחז
ומורידים עליהם 20 מילימטרים וולקאן, עד שמפסיקות הצרחות. אחר כך מביאים שופל ומפנים את המתנחלים.
עשינו את זה בג'נין אין סיבה שלא נעשה את זה גם עכשיו.''

סרן ד''ר ש.צ., רופא בשלישות: ''הבעיה היא שלא מקשיבים לדרגים הנמוכים. אני אישית הצעתי למח''ט גזרה שנתפוש את הארבעה
הראשונים שמתקוממים, המח''ט יחזיק אותם מאחורי הגב ואני מכניס להם 20cc חומר הרדמה בעורק של הגרון.
מהפחד הם נופלים. השאר מתפנים לבד. עשיתי את זה אתמול בחאן יונס, אין סיבה שלא נעשה את זה מחר''.

חדש >
רס''ן מת''א: ''מבחינתי, המילואים שהכי אשמח לבוא אליהם, זה כשיגידו לי לפנות את המתנחלים. אבל, יש כמה התנחלויות, כמו תפוח ויצהר,
שלא צריך רק לפנות, אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם... צריך לתפוס את האנשים האלה ולעשות להם כמו בשואה.
קרובי משפחה שלי נרצחו בשואה, ומותר לי להשתמש במושג הזה. חוץ מזה, מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני-אדם,
אלא רק חיסול עשבים שוטים''. ( ידיעות ל' באב תשנט 12.8.99 )
_new_ הוספת תגובה



להפך, לפעמים דמגוגיה מצליחה
דוד סיון (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 5:35)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מצטער אבל אתה כותב כותרות ביחס לחרמוני ולא מבהיר או מראה שאכן הוא מעוות.

ב. הלל וייס לא רק אמר את דעתו הוא גם הוציא פסק דין.

ג. דו''ח גולדסטון מבוסס על חומר שנמצא חופשי באינטרנט ולכן להאשים את אלה שכתבו אותה יהיה כמו להאשים שדברים ''לא נכונים'' שכתבת כאן, בפורום, שירתו מישהו כמו גולדסטון.

מה שעשו אנשי אם תרצו הוא סילוף של המציאות על הצגת מספר הערות שולים כגורם עיקרי במסקנות הדו''ח בעוד שהמסקנות הקשות נגד ישראל נולדו בהסתמכות על דברים שאמרו בכירי צה''ל והממשלה לעיתונות. התחקיר שהם עשו הוא הכפשה באמצעות דו''ח גולדסטון (דיון 5885). גם הם וגם ועדת גולדסטון קבעו תוצאה לפני שיצאו לברר את העובדות.

אז יש רבים בציבור שלא קראו את דוח גולדסטון או את הדו''ח של אם תרצו ומאמינים לכותרות העיתונים. זה קורה הרבה ולעיתים מצליח במיוחד כאשר המטרה היא הכפשה. לשקר ולעוות את המציאות באמצעות דו''ח שקרי הוא על פי דבריך בגידה.

ד. מסתובבות בימין רשימות ציטוטים שמטרתן השמצה והכפשה ולעיתים קרובות הן מופיעות בעיתות מצוקה (כאשר מישהו מאמר לא מחמיא על עמדות אנשי ימין קיצוני).

הצגת אוסף ציטוטים מחוץ להקשרם הוא מעשה לא מכובד וזה נאמר בלשון המעטה. הבעיה מתחילה בבחירת הכותרת ונמשכת כאשר מייחסים אמירות כאלה לאנשים שלא אמרו אותן (במשפט האחרון שלך יש ייחוס כזה).

מצד שני אם באמת תנסה, אם תנסה בכנות תמצא ציטוטים כאלה באמירות ובמאמרים של אנשי ימין קיצוני.

ה. בניגוד לרשימה שהצגת המאמר של חרמוני מציג גם את ההקשר ואת הפרשנות שלו לדברים.

-----

בוקר טוב ושבוע טוב.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
יענקלה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 6:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולפעמים סלט פירות לא מצליח.
הלל וייס אמר משהו, רב כזה או אחר אומר משהו אחר, ומכאן רוקח חרמוני תבשיל ומסקנתו היא שיש להרוג חילונים.
הבל ורעות רוח.
כל המאמר מטרתו הסתה, וזריעת ריב ומדון.
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה
דוד סיון (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 7:25)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הראית שיש בסיס לביקורת שלך על חרמוני. לכן אין בסיס לשמות התואר שאתה מייחס למאמר.

אם אתה מכיר בכך או לא, רשימת ציטוטים שהצגת כאן נולדה כדי לזרוע מדון ולהסית.
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה
יענקלה (יום שני, 15/11/2010 שעה 5:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני הראתי גם הראיתי .
מי שלא הראה כלום אלא רק הסית על ידי רקיחת סלט שלם ללא בסיס וללא שמץ של הבנה במטריה זה דווקא חרמוני.
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה
(יום שני, 15/11/2010 שעה 8:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לדעתך יענקלה הוא מסית ומדיח
וחרמוני צדיק תמים?
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 8:34)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגיע הזמן שתפסיק לשגר ''האשמות'' או טענות מופרכות בצורת שאלות.
לא טענתי שיענקלה מסית ומדיח ולכן שאלתך לא מנוסחת כראוי.

אף אחד מהאנשים שאני מכיר אינו צדיק.

יש הבדל איכותי מהותי בין מה שעושה חרמוני שלוקח ציטוט או אמירה ומנתח אותם, לבין מי שטוען כמו יענקלה בלי להציג כל ביסוס. לטעמי איכות הביקורת כפי שניסח אותה יענקלה נמוכה יותר ובמיוחד לא מלמדת את הקורא דבר חוץ מזה שהיא מסמנת שהוא כועס מאד על מהות המאמר ועל מחברו.

מכיוון שיש לי נסיון גם עם אנשים מסוגו של יענקלה, אני יודע שהם בעלי יכולת אינטלקטואלית, וזה בלשון המעטה. לכן טרחתי וביקשתי שיבהיר את עמדתו על ידי כך שיפריך או יראה שניתן להפריך את טענותיו של חרמוני. הוא בחר לנהוג אחרת וחבל.
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה
(יום שני, 15/11/2010 שעה 8:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אף אחד מהאנשים שאני מכיר אינו צדיק''.

כיוון שאינך מכיר צדיק - אל תנסה לדבר על צדק
אינך תופס, מבין ומרגיש מהו.
תמצא לך צדיק ותוכל לצאת לדרך
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 9:14)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בהודעה הקודמת לא כתבתי על צדק. לכן טענתך השניה
מופרכת בעליל. גם טענתך הראשונה מופרכת בעליל.

ב. הגיע הזמן שלא תטיף מוסר על בסיס טענות והנחות מופרכות בעליל.
_new_ הוספת תגובה



[•] יש לך בעיה
(יום שני, 15/11/2010 שעה 10:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגדרת את יענקלה כמסית ומדיח
אבל אתה איש החכמות והגמישויות כמו הסופר הזה
גרוסמן שטוען שהוא מדבר על ''הימנעות'' ולא חרם.

הפרחה והפרכה - לא הבנתי מרוב דברים. אתה מפריך בעצם [•]...
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 10:22)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא לא הראה והוא גם לא יראה
עמיש (יום שני, 15/11/2010 שעה 9:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי בעצם הוא מסכים לדברים שחרמוני הביא, מסכים כי חרמוני מצטט נכון ואין לו שום הסבר אלטרנטיבי או פרשנות מסוג אחר לערימת הרשע המצחינה הזו שנחשפה קבל עם ועדה.
_new_ הוספת תגובה



להפך, לפעמים דמגוגיה מצליחה
(יום ראשון, 14/11/2010 שעה 7:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר נסינו להסביר שאין אפשרות להוציא להורג יהודי
לפי ההלכה
כי אין סנהדרין שתחליט
ולכן לא יכול להיות פסק דין שכזה
_new_ הוספת תגובה



תודה רבה שאתה מזכיר
דוד סיון (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 12:50)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני זוכר את ההסבר הזה שהופיע כאן יותר מפעם אחת, אבל הנסיון מלמד כמה דברים אחרים:

א. יש מקרה שנרצח יהודי למרות שלא היתה סנהדרין (שדברי רבנים היו מעורבים בו).
ב. פרופסור הילל וייס מכיר ויודע את העובדה הזאת ובכל זאת מפרסם אמירות שהפרשנות היא שקבוצת אנשים הם למעשה בני מוות.
ג. למיטב הבנתי הסנהדרין לא אמורה לדון יהודים בקבוצות, אבל זה מה שוייס בעצם עשה.

-----

תראה יענקלה בעצמו כתב כאן הבוקר שזה בסדר שפרופסור וייס מפרסם את דעתו מה צריך לעשות בחייהם של אנשים. השלב הבא אולי יהיה שמישהו יחליט שמקימים סנהדרין וכו'.

אני חושב שזה לא בסדר, ולא ראוי שיהודי לא מוסמך מוציא פסקי דין על יהודים אחרים. לפי החוק הישראלי פרופסור וייס לא מוסמך.
_new_ הוספת תגובה



תודה רבה שאתה מזכיר
(יום ראשון, 14/11/2010 שעה 16:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסנהדרין יכולה לדון גם בציבור של יהודים- עיר נידחת
מה קשור מקרה רצח, אפילו של יהודי - לדת?
גם אני חושב שיש להוציא בוגדים להורג בזמן מלחמה, ועכשיו אנחנו נמצאים במלחמה קשה. אבל זה תפקידה של המדינה

הערבים עושים לנו היום רצח-עם - לפי רבים מסעיפיו של החוק הבנלאומי הזה - אבל איש לא יוציא אותם להורג
והעולם אפילו לא מאשים אותם
_new_ הוספת תגובה



לא חייב אבל בהחלט קשור
דוד סיון (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 16:57)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אם מדובר באדם דתי שרוצח יהודי ושפסיקה של רבנים מעורבת בתהליך, זה קשור לדת.
ב. אם בן אדם מחבר בין חוק דתי ומעשים זה קשור לדת וזה מזכיר את הדברים של וייס.

ג. לא לך ולא לפרופסור וייס אין סמכות לכנות בוגד אלא לבית המשפט. מי שעושה זאת מצהיר על כוונותיו.
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 11:33)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז צריך להרוג גויים, מינים,מלשינים,''זרע בהמה'' ואנשים שמוצאם מהקופים?
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
(יום שישי, 12/11/2010 שעה 9:19)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חרמוני בטוח יודע שכדי להיות טכנאי טלביזיה
לומדים כמה שנים טכנאות, לא מספיק טלית
אבל בספרי הקודש כל אחד יכול לקרוא
כשהוא הולך כמה דקות להתפנות
אנחנו מקוללים בכך שפסה קדושה מן העם
ואת מקומה תפסה פריצות ועריצות בכל תחום.
חכמי תל-אביב קוראים לזה
נאורות ליבראלית
_new_ הוספת תגובה



סלט הפירות של חרמוני.
ע.צופיה (יום שישי, 12/11/2010 שעה 11:43)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנושא פריצות כדאי שתעדכן אצל הרב מוטי איילון.
ובנושאי עריצות אצל נטורי קרתא שהיו אתמול ביום הזכרון ליאסר ערפאת ברמאללה.
_new_ הוספת תגובה



התורה נכתבה בלשון בני אדם
עמיש (יום שישי, 12/11/2010 שעה 11:59)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וברוב הדברים היא ברורה למדי.
הסיכון שבתורה, ובספרי קודש של כל הדתות, מתחיל ברגע שבו אנשים מאמינים במה שכתוב שם.
זה מתכון בטוח לשפיכות דמים.
_new_ הוספת תגובה



בורות לשמה
יענקלה (שבת, 13/11/2010 שעה 17:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במלחמת העולם הראשונה נהרגו 22 מליון זו לא היתה מלחמת דת.
במלחמת העולם השניה נהרגו כ-ארבעים מליון איש- זו לא היתה מלמחמת דת.
היטלר היה רוצח חילוני, סטאלין אף הוא היה רוצח חילוני.
היטלר וסטאלין הרגו כמרים, רבנים ואנשי דת בעיקרון.
רוב המלחמות, בשלושת השניה האחרונות לא היו מלחמות דת.
גם מסעי הצלב לא היו מלחמות דת אלא ניצול ציני של הדת.

.
_new_ הוספת תגובה



מה בעצם הוכחת בדבריך?
עמיש (שבת, 13/11/2010 שעה 22:45)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה טוען שיש עוד דברים גרועים בעולם, אני מסכים בהחלט.
האם זו סיבה להפיץ ולתמוך בדברי הטירוף של כל מני וייסים או כל מני רבנים?
אני חושב שלא, אני חושב שפוסקי ההלכה הללו הם אנשים רעים ומסוכנים ושדרכם היא דרך של רשע ושפיכות דמים, בדיוק כמו של המשטרים והתנועות שהזכרת בדבריך.
_new_ הוספת תגובה



מה בעצם הוכחת בדבריך?
יענקלה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 3:54)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה ששללת את הפראזה השיקרית שבאה מבית היוצר הסובייטי שהדתות הם אחראיות לרוב המלחמות ושפיכות הדמים .
אולי תקבל פעם שכל, ותיסוג מעוד דיעות מעוותות המקובעות בראשך.
_new_ הוספת תגובה



מה בעצם הוכחת בדבריך?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 6:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניסיון (שנכשל עד כה) לעשות שלום עם הפלסטים הוא דבר מטורף כשלעצמו !

דבר מטורף הוא מעשה אדם שלא כדרך הטבע .
_new_ הוספת תגובה



מה בעצם הוכחת בדבריך?
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 10:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא פשוט רוצה לרמוז לך שהרבנים שאתה כה שונא לא הורגים אנשים, ואת אלה שאתה כן מעריך ואוהב בגלל חילוניותם, דווקא הם רצחו המונים והרסו תרבויות!

כדי להיות אחד שלוקחים את דבריו ברצינות, מר עמיש, עליך לטעון טיעונים שפויים ולא להתדרדר לביטויי תחתיות שנאתך.
_new_ הוספת תגובה



[•] התורה נכתבה בלשון בני אדם
(שבת, 13/11/2010 שעה 20:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



התורה נכתבה בלשון בני אדם
(שבת, 13/11/2010 שעה 20:36)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי ששפך דם באלפים השנים האחרונות
הם הצרות, מהפכה צרפתית בבגליה
הונים וברברים
אימפריות יוונית, רומית, הונית וכד'
אידיאליסטים כמו הנאצים, הקומוניסטים, הבולשביקים
התורכים
והערבים.
תחשוב פעמים על מה שאתה אומר נגד יהודים
_new_ הוספת תגובה



התורה נכתבה בלשון בני אדם
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 6:55)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בעד זה שהיהודים יהרגו את אויביהם .
אני נגד זה שיהודים יהרגו יהודים ובמיוחד אם זה נעשה כעונש על אי קיום תריג מצוות .
אי אפשר למחוק את הכתוב האומר שמפירי השבת , גנב במחתרת או נואף עונשם מוות ועוד פנינים .

מה שאתה ויענקלה לא מבינים הוא שחרמוני הציג במאמר את העובדה שיש התחלה של ''מידרון חלקלק'' שמתחיל במאמרים כדוגמת הציטוטים ועובר לפסיקות חמורות יותר ומשם לפעולה דוגמת הסיקריקים .

ואין אני טוען סתם . מהכרוניקה ידוע כי יהודים שומרי מצוות פגעו באלימות נגד מי שנראה שאינו או אינה שומרת במידה מספקת לדעתם את המצוות . מכות ,יריקות , זריקת חפצים , קללות ועוד מעשי פלא .
_new_ הוספת תגובה



התורה נכתבה בלשון בני אדם
(יום ראשון, 14/11/2010 שעה 7:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קנאים יהודים היו תמיד.
היו גם כאלה ששרפו את מחסני המזון בירושלים במצור
מה זה קשור בדת?
_new_ הוספת תגובה



התורה נכתבה בלשון בני אדם
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 8:06)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון , זה לא קשור בדת .
אבל יהודים שומרי מצוות הם שמדברים על כך שיהודים חילוניים אינם יהודים והם מי שמדברים על הריגת יהודים אחרים . בזה אינם שונים משמאלנים קיצוניים .

עוד לפני הרג כללי של חילוניים , יהודים ש''מ (שומרי מצוות) אלימים כלפי יהודים שאינם ש''מ . אני למשל סולד מהומו-לסביות אבל רק יהודים ש''מ רוצים להרוג אותם .
_new_ הוספת תגובה



התורה נכתבה בלשון בני אדם
(יום ראשון, 14/11/2010 שעה 10:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לדעתי משוחד לחלוטין בראית המציאות
יהודי שומר מצוות ככזה יודע שכל מי שנולד לאם יהודיה
הוא יהודי. אפילו אם זה כואב לו.
רק סנהדרין יכולה להוציא להורג יהודי וזה כרוך במשפט
לכן כל מי שמדבר על הריגת יהודי - אינו מדבר כיהודי דתי.
מצד שני יתכן שיהודי דתי ידרוש ממדינת ישראל ומבית המשפט שלה, ובהתאם לחוקיה - לפעול נגד בוגדים (במדינה, לא בדת)
יהודים דתיים יוצאים גם נגד תמונות של נשים עירומות בפרסומות בראשי חוצות ובטלביזיה ומכנים זאת כפיגולים.
זה לא אומר שהם רוצים להוציא להורג את הדוגמניות...
כנ''ל ההומו-לסביות. אי אפשר לעשות מהתופעה הזאת
אידיאולוגיה חברתית של נאורות. זה מראה על רקבון מוסרי.
יש את זה - תצניע את זה כמה שאפשר. זה לא הדגל הלאומי שלנו.
''האלימות'' של דתיים (אם בכלל יש דבר כזה) היא נגד העברת משקל הכובד של מעשה המדינה היהודית ומרכז ההוויה שלה לפעילות ההומו-לסבית בראש חוצות. זה מה שעם ישראל כרגע?
אני חושב שכל אדם צריך להתמודד עם התופעה המחליאה (שוב, לא של ההומו-לסביות) אלא של העתקתם למרכז הכובד של ההוייה שלנו.
וכן הלאה
_new_ הוספת תגובה



התורה נכתבה בלשון בני אדם
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/11/2010 שעה 16:45)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידידי ,
אני כמוך בדיוק , סולד מהתופעה של מצעד הומו-לסבי בראש חוצות ובמיוחד בירושלים . בכל זאת אינני תוקף אותם באלימות . אני כמוך בדיוק מקבל שיהודי הוא מישנולד לאם יהודיה או גויר כהלכה ואף כתבתי זאת לאריך פורסטר .

יהודים ש''מ כן תוקפים באלימות מי שאינו נוהג לפי מה שנראה להם מתאים ליהודי או יהודיה . יהודים חילוניים אינם עושים זאת ליהודים ש''מ .

לטעון שהרבנים שמדברים על הריגת יהודים אינם יהודים דתיים עומד בסתירה להמשך דבריך ששם כתוב ''יתכן שיהודי דתי ידרוש ממדינת ישראל ומבית המשפט שלה, ובהתאם לחוקיה - לפעול נגד בוגדים'' .

ובהתאם למשפט האחרון שציטטתי ממך מתאימה הטענה של חרמוני . הוא כותב שרבנים שהוזכרו בשמם דורשים עונש מוות או ''הורדה לבור'' של חילוניים שהם ''זרע בהמה'' .
_new_ הוספת תגובה



מיהם יוסי אבן-קמה, אריאל-לייבוביץ'... ואפילו וויס?
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 12:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיהם יוסי אבן-קמה, ישראל אריאל-לייבוביץ', רבקה שמעון, שמואל טל ואפילו יוסף אליהו ווייס?

אפילו בימין לא שמעו את שימעם ולא נוהגים בדרכם. ולא שאני טוען שדרכם לא טובה או כן טובה. הם פשוט לא מוכרים, מלבד לקומץ נאמנים,, וכל האחרים פשוט לא שומעים את קולם.

לעומת זאת השמאל מלא מורי דרך רוחניים שקובעים את הטרמינולוגיה השמאלנית ומזנים אותה עד לאנטי ציונות. כל ''מורה דרך'' כזה מוכר להרבה יותר ישראלים, בין שהם דתיים או חילוניים.

* ג'ף הלפר, למשל, שתומך המדינה פלסטינית אחת, מפיץ על ישראל רשימות הזויות כאילו שהיא ''שדיכוי הפלסטינים משרת הקפיטליזם העולמי''. * נעמי חזן קבעה מראש ש''ישראל ביצעה שחיטה בעזה'', אפילו לפני שחלמו להקים את ועדת הגלל-סטון. * לפי גדעוון לוי צה''ל יורה על מוניות פלסטיניות כ“מעשה של יום יום“. * וורד קראוס, סוציולוגית מאונ' חיפה, מדביקה על בצד החיצוני של דלת משרדה את מפת ישראל בערבית שרשום עליה ''פלסטין לפני הנכבה''.

* ליזי שגיא, מנהלת איסוף מידע ומחקר של ''בצלם'':
- ''ישראל גורמת לזוועות הגדולות של האנושות... ישראל מוכיחה דבקות בערכי הנאציזם. התשובה לשואה היא לא מדינת ישראל כי אם המאבק בגזענות. מדינת ישראל לכשעצמה, דווקא מוכיחה דבקות בערכי הנאציזם למיניהם: עליונות הגזע, לאומנות, קישור בין עם למדינתו כהכרח קיומי, מדיניות ההפרדה, קשר בין נאמנות לאזרחות, דמוניזציה ל'אחר' ש'מאיים' על הקיום ועוד... אל מול זה, גוזרת ישראל קופונים רבים בעולם, על חשבון השואה...''..
- ''ישראל המציאה אנטישמיות כדי לחמוק מאחריות לפשעיה''.
- ''הגנרלים מחפשים ויאגרה בדמות מלחמות עקובות מדם''.
- ''הנפת דגל ישראל באום אל-פחם היה מופע פורנוגרפיה''.
- ''ישראל הופכת את חללי צה''ל ל'סלבס' ומעודדת ילדים להיות שהידים''.
- ''נמאס שחיילים נוסעים באוטובוסים אזרחיים... הופעת קציני צה''ל בבתי ספר מזכירה את הפאשיזם''.

* ענת בילצקי, במסגרת הפעילות שלה בתחום זכויות האדם ב''בצלם'', חותרת, לטענתה, ל''מותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית'' והקמה תחתיה מדינה אחרת, שתהיה ''מדינה אחת'' רב-לאומית, אשר שטחה הגיאוגראפי יכלול את שטח ישראל דהיום והשטחים הכבושים. היא מחתומי 'מסמך אולגה'' שדוגל ב'זכות השיבה' המלאה. ''שיבת מיליוני הפליטים תעשיר את החיים התרבותיים בישראל'' (מערבי, ספטמבר 2004). בינתיים מתברר שהיא הבינה את משמעות ה'שיבה' וויתרה כבר על קיומה של מדינת ישראל.

להלן רשימת אקדמאים, חלקית ומצומצמת, שמנצלים את מעמדם המקצועי כדי להטיף לחיסול המדינה שמעסיקה אותם ומשלמת להם את פרנסתם. המרצים האלה מכנים את עצמם בד''כ כפוסט-ציונים (שהוא ביטוי רך) או כאנטי-ציונים (בביטוי הקשה אבל ראוי יותר להגדרת מטרותיהם):
חיים גנז, אורי הדר, גדי אלגזי, ג'אד נאמן, עדי אופיר, ענת בילצקי, משה צוקרמן, שלמה זנד, נורית פלד, אורן יפתחאל, אורלי לובין, ענת מטר, אריאלה אזולאי, ארליך אבישי, בן אליעזר אורי, גלילי עמיה (''זוכרות''), גרינברג לב, הרצוג זאב (התנ''ך: אין ממצאים בשטח), זרטל עידית, חבר חנן, יונה יוסי, כלב דהאן שולמית, יצחק לאור, מוצפי הלר פנינה, אילן פפה (ברח למקום מקלט אקדמאי),
קדמן נגה (''זוכרות''), אורי רם, רם חגי, תום שגב, אלה שוחט, רונן שמיר, יהודה שנהב, גרשון שפיר.
_new_ הוספת תגובה



שמעו ועוד איך
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 12:33)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הטענה לא שמעו היא מצחיקה במיוחד משום שהיא יכולה לשחק כחרב פיפיות, והיא גם לא נכונה. ואכן מיד אפשר לטעון נגדך מיהם כל השמות האלה מי בכלל מכיר אותם או שמע עליהם

ב. שימוש ברשימות שמיות כפי שנוהגים אתה וחבריך (למשל יענקלה) הם עוד תרגיל תעמולתי מקובל בימין. בין השורות כמובן משתמע שיש לך (ולחבריך בימין) מונופול על משמעות הציונות ועל עוד כמה מושגים.
_new_ הוספת תגובה



כמו שכתבתי בעבר ==> תלוי מאיזה צד של המקל אתה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/11/2010 שעה 13:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנקודת מבטי מי שמציע להרוג יהודים או מי שמציע לתת את ישראל לפלסטינים הם אויבים של העם היהודי .

בניהם יש הבדל זעיר אחד .
הרבנים כותבים ליודעי עברית והקבוצה השניה ליודעי שפות אחרות .
_new_ הוספת תגובה



לא! אתה אולי תלוי במקלות!
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 14:53)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא! אתה אולי תלוי במקלות!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/11/2010 שעה 16:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לא ?
הקבוצה של שלום עכשיו , NIF , בצלם , בחלם . . . כמוהם כמדליקי פנסים בשעת הפצצת לילה .
_new_ הוספת תגובה



לא! אריה אתה אולי תלוי במקלות!
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 18:32)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא! אריה אתה אולי תלוי במקלות!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשעתו היה נהוג להחשיך את הישובים כדי להקשות על הפצצתם . הדלקת אור היא סימון וסיוע .

שלום עכשיו מסמנים את חריגות הבניה . בצלם מסמנים את הפגיעות באזרחים ''תמימים'' . זה במרכאות כי אין תמימים .

NIF עושים רע הם סוכנים אנטי ישראליים , לצד מעשיהם ההומאניים .

כל אלה הם אורות סיוע לאויבי ישראל .

ועוד הערה - ''תלוי במקלות'' הוא לעג שלך לדבר נכון . אינך מסוגל להתמודד עם זה ובחרת בלעג כתחליף .
_new_ הוספת תגובה



לא! אריה אתה אולי תלוי במקלות!
דוד סיון (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 7:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת המקל על פי ניסוחה מתבססת על הנחות לא מציאותיות:
1. למרות הרושם שאתה מנסה לצייר העולם המציאותי מכיל מגוון רחב של עמדות
2. הנסיון שלך לשייך את עמדתי מבוסס על ניחוש פרוע.
3. הנסיון שלך לצייר את הקצה שלך כסוכני עמדות פרו ישראליות גם הוא מבוסס על הנחה לא מציאותית.

לכן מאחר ואתה לועג ומקנטר בגלל הנחות לא מציאותיות, הרי שמותר ללעוג לדרכך.

השיוכים שאתה עורך הם לא התמודדות רצינית עם עובדות שלא מוצאות חן בעיניך. אם נשתמש במושג הדלקת האור שלך הרי עמדתך היא שרק הדלקת אור שאתה מסכים לה היא בסדר והדלקת אור שלא מתאימה להשקפת העולם הקיצונית היא סיוע לאוייב.

אני חושב שגישתך לא נכונה ולא מתאימה לחברה דמוקרטית כמו ישראל. אני חושב שגישתך סובלת ממגמתיות. לכן אני בטוח שהקנטרנות והלעג שלך מיותרים.
_new_ הוספת תגובה



לא!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 11:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא נוהג ללעוג לך . כתיבתך בתגובה לדברי הם פעמים רבות בתחום הנזיפה .
''אריה אתה אולי תלוי במקלות!'' היא לעגנית .

כשכתבתי על ''תלוי באיזה קצה של המקל נמצאים'' הרי ברור למי שרוצה להבין כי אפשר להיות מוכה במקל ואפשר להיות מכה במקל .

נכון הוא שבחברה דמוקרטית (ולא רק בה) יש מגוון של דיעות . אבל ביסודה של כל עמדה יש את השאלה ''הלנו אתה אם לצרינו'' ?

העמדה הישראלית מאז 1967 ועד היום היא של התיישבות בשטחים . שלום עכשיו מנסה לשנות את זה על ידי דווח לזרים . פגיעה ברמות שונות בפלסטינים הייתה לכל אורך אותם שנים . דיווח לזרים הוא פעולה של בצלם .
כך גם משה מחובר , אורי דייויס , אילן פפה , תדי כץ , אורי אבנרי . אנשים שאני מכיר אישית . גם גורדון שהוזכר כאן ואינני מכיר .
_new_ הוספת תגובה



לא נכון!
דוד סיון (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 12:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת: ''... תלוי מאיזה צד של המקל אתה''?
זאת הפניה או פניה אישית.

הלאה:
א. יש הבדל בין ברור השאלה ''הלנו אתה אם לצרינו?'' לבין הכרזה על קבוצת אנשים כסוכנים אנטי ישראלים, בלי ברור השאלה. דומה הדבר הוצאת פסק דין לפי ברור השאלה.
ב. אולי אינך מסכים אבל בדמוקרטיה עמדת המיעוט היא חלק לגיטימי מהעמדה הישראלית.
ג. העמדה הישראלית מאז 1967 ועד היום איננה ''התיישבות בשטחים''. יש בציבור הישראלי לא מעט שמעולם לא תמכו במדיניות כזאת.
ד. בעניין דיווח לזרים אתה כרגיל מסתכל על תמונה חלקית וכמובן מסיק מסקנות (''סוכנים אנטי ישראלים'') בלי ברור השאלה אם יש דיווח לזרים.
ד.1 אינך יודע ששלום עכשיו מדווחת לזרים או לא הצגת שום אסמכתא (כנ''ל ביחס לקבוצות אחרות ברשימת האשמים שלך).
ד.2 את המדווחים האחרים לזרים אינך מזכיר בכלל למרות שהם שם כל הזמן. למשל בני אלון, כאשר כיהן כשר בממשלה הפיץ בחו''ל מכתבים מנוגדים למדיניות הממשלה עם הלוגו של משרדו... האם היית פוסק שהוא ''סוכן אנטי ישראלי''?
ד.3 אין בחוק הישראלי איסור לדווח לזרים.

-----

בקיצור שאלת המקל שלך, גם בניסוח החדש, לא מתאימה כדי להוות מוקד לבירור המציאות בהקשר שהעלית אותה, וגם אתה לא משתמש בה לשם כך.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 12:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין כעת את התגובה שלך בענין המקל . השימוש במילה אתה גרמה לך לחשוב שמדובר בך ==> דוד סיון ולא היא ! המילה אתה במשפט הזה היא במובן של ''כל אדם'' . זהוא ניסוח נפוץ .

יהשע פרק ה' פסוק יג וַיְהִי, בִּהְיוֹת יְהוֹשֻׁעַ בִּירִיחוֹ, וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא, וְהִנֵּה-אִישׁ עֹמֵד לְנֶגְדּוֹ וְחַרְבּוֹ שְׁלוּפָה בְּיָדוֹ; וַיֵּלֶךְ יְהוֹשֻׁעַ אֵלָיו וַיֹּאמֶר לוֹ, הֲלָנוּ אַתָּה אִם-לְצָרֵינוּ .
לפי הסברים רבים שנתתי כאן ברור הוא כי עמדת שלום עכשיו ומעשיו הם לפי עמדתי המנומקת נגד צרכי העם היהודי בישראל . כשדיווח כזה נמסר לזרים הוא נופל לתוך הגדרת ''מלשינות'' . כך גם בצלם . מעשי השר כפי שכתבת הם דבר פסול . ייתכן שדבריו הם בגדר הבעת דיעה אישית . ללא המכתבים אינני יכול לשפוט .

לא חשוב לי שאין חוק נגד הלשנות לזרים . יחסי אליהם נובע ממעשיהם ודבריהם ולא מפסיקת החוק בנושא .

התיישבות בשטחים היא עמדה ישראלית . היא מבוצעת שנים רבות למרות המחאה שאתה מזכיר כעמדת מיעוט .
_new_ הוספת תגובה



לא נכון!
דוד סיון (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 15:19)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ניסוח נפוץ או לא ההקשר גם הוא חשוב.
2. כל הכבוד לך על הגדרות נפרדות, של מלשינות לפי המסקנה המבוקשת. כך אתה נוהג בענין ''דיווח לזרים'':
-- דיווחיו לזרים של השר בני אלון נגד מדיניות הממשלה רק פסולים,
-- דיווחי שלום עכשיו ובצלם מלשינות, שרות לאוייב.

אתה עוד מצפה שיקחו את צורת הטיעון הזאת ברצינות?

3. לגבי התיישבות בשטחים:
א. התיישבות בשטחי יהודה ושומרון היא לא העמדה הישראלית ולראיה מספר המתיישבים (בערך כ-‏1% מתושבי ישראל). אבל יש כמובן עוד עובדות שאינן כלולות בבסיס הטענה שלך.
ב. כדי להדגים את ההיגיון של הכינוי התיישבות לא חוקית כעמדה ישראלית, נסה לחשוב על התיישבות הבדואים בנגב באותה הגישה. הרי היא מבוצעת מאז קום המדינה ללא מחאה ציבורית כלל. על פי אותו היגיון אפשר לטעון שגניבה ורצח הם עמדה ישראלית כי הם מבוצעים לאורך שנים.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 15:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככה זה .
ההתיישבות בשטחים היא של 6% מהיהודים בישראל . בהתחשב בהיתנגדות העזה ובנוחיות של ''גדרה עד חדרה'' זה הרבה .

ככה זה .
כשבדואים תופסים אדמות מדינה זה רע . כשיהודים תופסים אדמות בשטחים זה טוב .

ככה זה .
כששלום עכשיו או בצלם מדווח זה מלשינות .
לגבי בני אלון כבר כתבתי שאינני יודע מה תוכן מכתביו . יש לך חומר ?

ככה זה .
צורת הטיעון הזו היא הרצינית היחידה . מוסר הוטנטוטי . ''כשאני גונב את הפרה של אחר זה טוב . כשאחר גונב את הפרה שלי זה רע'' . זה כלל זהב אגואיסטי .

אבל
אבל
אבל
אם תקבע לצורך התדיינות בינינו ועם אחרים כאן בפורום כלל של יחס אחיד לכולם או הצו הקטיגורי של קאנט וכדומה אני מוכן לנהוג לפיו בתנאי שאתה גם כן תנהג לפיו .
_new_ הוספת תגובה



לא נכון!
דוד סיון (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 17:58)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-- לא כל מה שטוב לדעתך הוא עמדת ישראל
-- ההתיישבות בשטחים (נכון לדצמבר 2006) לפי השנתון
הסטטיסטי של יהודה ושומרון 85 אלף. זה כ-‏1.1% מתושבי ישראל.
-- מספר הבדואים, כ-‏160 באותה השנה. זה כ-‏2.2% מתושבי ישראל.

-- צורת הטיעון שלך לא הגיונית ובודאי לא היחידה.
-- אין לי עניין בצורת הדיון הזאת.
-- אני מעדיף צורת דיון הגיונית יותר עם מושגים שמקובלים עלי.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 20:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם עוטף ירושליים נחשב על ידי זרים לאיזור כבוש . לכן חיים שם 300.000 בערך ולא כפי שכתבת .
_new_ הוספת תגובה



לא נכון!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 20:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שאתה אינך רוצה דיון עם קריטריונים שווים לכל כפי שהצגתי . קאנט למשל .
_new_ הוספת תגובה



לא. אתה לא מבין!
דוד סיון (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 5:31)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני רוצה דיון על פי קירטריונים שאינם קבועים
המשתנים לפי צרכי הרגע שלך ואינם הגיוניים.
_new_ הוספת תגובה



לא. אתה לא מבין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 6:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שדווקא אתה לא מבין .

אני מציע לך דיון עם עקרון קבוע . למשל הצו הקטגורי של קאנט .
עוד הצעתי שנשתמש שנינו בעקרון שמה שתקף ליחיד תקף גם לזולתו .
וגם אפשר שהעקרון יהיה אגואיסטי .

אתה יכול לקבל אחד מאלה ואם זה לא הגיוני אז להציע עקרון משלך .
_new_ הוספת תגובה



לא. אתה לא מבין!
דוד סיון (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 7:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העקרונות שלך לא מקובלים עלי כי:

1. הם מתחלפים ומשתנים במהלך הדיון בהתאם לאינטרסים שלך,
2. ההגדרות משתנות (פעולות זהות מקבלות הגדרות שונות) לפי האינטרס שלך במהלך הדיון,
3. ועוד.
_new_ הוספת תגובה



לא. אתה לא מבין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 7:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר קראתי שזו דעתך - איתה אינני מסכים .

אבל פתחתי לך דלת - תציע אתה עקרון שאתה דבק בו ואני אצתרף .
_new_ הוספת תגובה



הצגתי את מסקנותי בתגובה 155508 ובתגובה 155530!!!
דוד סיון (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 8:09)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הצגתי את מסקנותי בתגובה 155508 ובתגובה 155530!!!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 9:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במסר שלי מהיום בשעה 7:29 בקשתי ממך הצעה לעיקרון אחיד .
אם תרצה תציע .
אבל אם לא תציע אזי תלונתך כלפי שאינני משתמש בעקרונות קבועים היא קנטרנית .
_new_ הוספת תגובה



מסקנותי על עקרונותיך הוצגו בתגובה 155508 ובתגובה 155530!
דוד סיון (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 12:13)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודעה הנוכחית מזכירה את עקרונותיך אלה.
_new_ הוספת תגובה



מסקנותי על עקרונותיך הוצגו בתגובה 155508 ובתגובה 155530!
דוד סיון (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 12:18)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודעה הנוכחית מזכירה את ''האין-עקרונות'' שתוארו שם אתמול והבוקר.
_new_ הוספת תגובה



מסקנותי על עקרונותיך הוצגו בתגובה 155508 ובתגובה 155530!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 17:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההפניות שלך הן למקום שאינו מתמודד עם הצעתי .
כלומר הפניות סרק .
_new_ הוספת תגובה



מסקנותי על עקרונותיך הוצגו בתגובה 155508 ובתגובה 155530!
דוד סיון (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 18:11)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההפניות מאירות את העקרונות על פיהם אתה מתנהל. הנסיון עם עקרונות ההתנהלות שלך הוא המקור למסקנותי.

למעשה ההצעה שלך איחרה את המועד ולכן אני מטיל ספק גדול בכנותה.

בזה סיימתי את הסברי.
_new_ הוספת תגובה



מסקנותי על עקרונותיך הוצגו בתגובה 155508 ובתגובה 155530!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 18/11/2010 שעה 5:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול להטיל ספק בכל גודל שתרצה .
אילו הצעת משהו יכולת להראות כי דבר זה או אחר אינו לפי אותו עיקרון .
מה שנשאר זה שאני ביקשתי שתציע עקרונות אחידים ואתה לא הצעת .
זה בדיוק היה מקור הכשל אצל יוסלה .
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' שלך: תגובה 155508, תגובה 155538!
דוד סיון (יום חמישי, 18/11/2010 שעה 7:18)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' שלך: תגובה 155508, תגובה 155538!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 18/11/2010 שעה 17:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כתבת ''העקרונות שלך לא מקובלים עלי''
ואני עניתי ''תציע אתה עקרון שאתה דבק בו ואני אצתרף''

ומאז אינך מציע . זה פשוט וברור .
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' שלך: תגובה 155508, תגובה 155538!
דוד סיון (יום חמישי, 18/11/2010 שעה 18:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתמול (בשעה 18:11) כתבתי כי ''למעשה ההצעה שלך איחרה את המועד ולכן אני מטיל ספק גדול בכנותה.

בזה סיימתי את הסברי'' (תגובה 155557).
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' שלך: תגובה 155508, תגובה 155538!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 18/11/2010 שעה 21:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתחמק .
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' של אריה: תגובה 155508, תגובה 155538!
דוד סיון (יום שישי, 19/11/2010 שעה 5:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון!
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' של אריה: תגובה 155508, תגובה 155538!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 19/11/2010 שעה 7:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקרה כזה שאתה מאשר שאתה מתחמק , אזי בעתיד בבקשה אל תתלונן על ''חוסר עקרונות'' אצלי .

יחד עם זה אני מרשה לעצמי לנהוג לפי עיקרון ההוטנטוטי , האומר שהכל נבחן לפי תועלתו לי כמרכז ולכל הייתר על פי קרבתם לאינטרסים שלי .
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' של אריה: תגובה 155508, תגובה 155538!
דוד סיון (יום שישי, 19/11/2010 שעה 7:13)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מאשר שאין לך עקרונות.

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' של אריה: תגובה 155508, תגובה 155538!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 19/11/2010 שעה 8:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם העיקרון שלי אינו ''עיקרון'' בעינך הרי שאינך יודע מה זה ''עיקרון'' .
לפי אבן-שושן
1 - יסוד ושורש , מקור וראשית , שעליו מתבסס דבר מה (שיטה מדעית , תאוריה , מדיניות וכדומה) . פרינציפ : עקרונות הפילוסופיה היוונית , עקרון הסיבתיות בטבע , עקרונות המוסר .
2 - חק ,כלל , הנחה יסודית ובלתי מעורערת : עקרונות המכניקה , עקרון שימור האנרגיה בטבע , עקרון העזרה ההדדית בקואופרציה .
3 - הנחה שאדם מחזיק בה ללא שינוי. כלל מוסרי או חברתי . דיעה מוצקה .
_new_ הוספת תגובה



על ה''אין-עקרונות'' של אריה: תגובה 155508, תגובה 155538!
דוד סיון (יום שישי, 19/11/2010 שעה 18:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה!
_new_ הוספת תגובה



שמעו ועוד איך
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 17:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם חשיפת האמת היא 'תרגיל תעמולתי''?

כל הרשומים למעלה פועלים בגלוי. לא כתבתי אף ''אנטי ציוני בארון''!

אתה מרחיק תקיפתך בלי גבול. לא טענתי שלימין יש מונופול על הציונות (תראה לי שכתבתי כזה דבר). אני רק מציין ומצטט את האנטי-ציונים לפי עצמם.

ערבי שלא אומר שהוא פלסטיני, בעיני הוא ערבי ולא פלסטיני.
שמאלני שלא אומר שהוא אנטי ציוני, בעיני הוא שמאלן ציוני.
אבל שמאלני שאומר בגלוי מעל כל במה שהוא אנטי ציוני ושולל את הציונות, האם אקרא לו מוישה זיכמר? מה פתאום! הוא פשוט אנטי-ציוני!

רשימות שמיות? ומה הביא צבי גיל?
_new_ הוספת תגובה



אלה פשוט דברי תעמולה
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 18:48)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנתיים הצגת רשימות שמיות והדבקת עליהם שמות תואר בטענה שהם משתמשים בהם. אלא מה? לגבי רוב השמות לא הראית שזה כך. כך בדיוק מנסחים מנשר תעמולה.

עוד היבט תעמולתי בראש ההודעה שלך בתוכן השאלה שמתחילה במילה ''מיהם...?'' אינני מאמין לך שאינך מכיר מיהו פרופסור הילל וייס למשל.

אתה תוקף טענות שלא טענתי כדי לעבות תגובה תעמולתית.

עוד טענה מופרכת כאילו צבי גיל הציג רשימות שמיות.

הכרזות מופרכות בצובר הן חלק מסגנון תעמולתי מובהק.
_new_ הוספת תגובה



אלה פשוט דברי תעמולה
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 18:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צבי גיל הביא רשימה שמית עם ציטוטים ועליה בנה קונספציה, ואני השבתי לו עם רשימה שמית וציטוטים נגדית.

מה התעמולה בדיוק ב''מיהם?''. אל תאמר לי כי הכרת את כולם לפני הרשימה הזאת! אני מניח שהכרת רק את וויס ואת הרב יוסף, שהם אינם מייצגים אפילו לא את קהילתם (הראשון מהקהילה האקדמאית והשני מהקהילה הדתית).

למה ציטוט של רב כזה או אחר זו לא תעמולה, אבל ציטוטים של אמירות נגדיות הן 'טענות מופרכות'?

היכן ההגינות בקביעתך?
_new_ הוספת תגובה



אלה פשוט דברי תעמולה
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 20:00)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צבי גיל לא הציג רשימה שמית ולא ציטוטים ולכן זו טענה מופרכת.

מי שמנסה ליצור רושם שהוא יודע המון על השמאל ומנסה לטעון שאינו יודע על קיצוני הימין, לא מעורר אמון רב ומזכיר תעמולה.

ציטוט של דברים שכתב רב קיצוני כזה או אחר עם ההקשר הנכון זה קודם כל נסיון לבחון את המציאות בצורה אמינה.

דבריך באו בתגובה למאמר כזה וללא כל נסיון כנה לבחון את הטענות שלו, הצגת רשימה נגדית יעני. בקיצור לא הצגת נסיון רציני להפריך את הטענות ואת הביסוס להן.

אם היית טורח ועורך את הרשימה שלך כמו שעשה בעל המאמר אפשר היה לפחות לנהל דיון כלשהו. אבל מה שאתה עשית זה לערוך רשימה ולחלק שמות תואר בלי להראות כל אסמכתא עובדתית. זה מה שבדרך כלל עושים תועמלנים ולא מי שבאמת מחפש לבחון את המציאות.

הנסיון שלך ליצור רושם שזה תיאור לא הגון לא מחזיק מים.
_new_ הוספת תגובה



שמעו ועוד איך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:28)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צבי גיל או יוסף חרמוני ?
_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
עמיש (יום שני, 15/11/2010 שעה 13:05)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובעיקר כמובן הרשימה שאין בה אף אחד המקבל את שכרו מן המדינה.
_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/11/2010 שעה 13:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מבעיית מקור שכרם הם בסדר ?
_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
עמיש (יום שני, 15/11/2010 שעה 13:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה מהם שאני מכיר הם אנשים טובים. חלקם טועים אבל כולם שוחרי טוב.
_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/11/2010 שעה 13:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היית קורא למשל את ''אתיקה'' של שפינוזה היית יודע מה זה ''טוב'' .
אלה שאתה מודה שהם טועים עושים רע ליהודים ולכן אינם שוחרי טוב לפי ההגדרה .
_new_ הוספת תגובה



אין לי סבלנות לפילוסופיה
עמיש (יום שני, 15/11/2010 שעה 13:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואחרי שני משפטים אני ממילא מאבד את ההקשר.
לפיכך, גם אתה או שפינוזה לא מסכימים אתי זה לא אומר שהם לא שוחרי טוב.
_new_ הוספת תגובה



אין לי סבלנות לפילוסופיה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/11/2010 שעה 16:17)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אינך מבין פילוסופיה , אסביר לך בעברית קלה .

לפי תוצאות מעשיהם -לו התגשמו- הם נאצים . אתה אוהב נאצים כידוע .
_new_ הוספת תגובה



האנט ציונים האלה רוצים טוב
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 17:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם רוצים את טובת הפלסטינים,
הם רוצים את פירוקה מדינת ישראל,
הם חולמים על מדינה פלסטינית יפה, חופשית, מתקדמת ושוחרת שלום בה יגורו גם היהודים.
_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
(יום שני, 15/11/2010 שעה 15:31)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשו ישנם שני סוגי שמאל אביבי
אחד יודע מהו טוב וגם מנפק תעודות
ושני יודע מהו לגיטימי
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שני, 15/11/2010 שעה 15:41)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 17:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם המדינה לא מממנת את ההשכלה הגבוהה?
_new_ הוספת תגובה



ראשית לא את הכל
עמיש (יום שני, 15/11/2010 שעה 17:48)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנית אז מה אם כן ושלישית חלקם כלל אינם אנשי אקדמיה.
_new_ הוספת תגובה



תודה שתיקנת במעט את דבריך
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 19:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא חזרת על אלו:
'' ערימה של שקרים וקשקושים
עמיש (יום שני, 15/11/2010 שעה 13:05)
בתשובה לאיתן אדיר

ובעיקר כמובן הרשימה שאין בה אף אחד המקבל את שכרו מן המדינה.''
_new_ הוספת תגובה



ואגב כך
עמיש (יום שני, 15/11/2010 שעה 19:52)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם מישהו הוא פקיד ממשלתי למהדרין מן המהדרין, זכותו המוחלטת היא להחזיק בכל עמדה פוליטית שהיא ולהטיף לכל רעיון ולכל עמדה ולהצביע לכל מפלגה או להשתייך לכל כנסיה כאוות נפשו וזאת ללא שיש למישהו זכות להתערב בעניין או להתלות בכך את פרנסתו.
אני יכול להסכים כי איש אקדמיה הקורא להחרים את האקדמיה הישראלית, כמו איש מס הכנסה הקורא שלא לשלם מיסים, אינם ראויים להוסיף ולהתפרנס מהמוסדות בהם הם עובדים. אבל כל עוד איש אקדמיה העוסק בראיית חשבון, מטיף ופועל להפסקת הכיבוש או להתיישבות בלב חברון, אין זה מעניינו של אף אחד.
כשם שיש איגוד פרופסורים למען חוסן מדיני, יכול להיות איגוד פרופסורים למען מדינת כל אזרחיה או כל נושא אחר.
אני מכיר אישית חלק מהאנשים שברשימה, חלק אחר אני מכיר רק מעבודתם או מהעתונות. כל עוד עבודתם אינה קשורה לפוליטיקה מפלגתית, הכל כשר בעיני.
כשם שלא יעלה על דעתי לגנות מרצה לתנך שיסביר את ההבטחה האלוהית לאברהם כן אין בדעתי לגנות מרצה להיסטוריה גרמנית הטוען כי המתנחלים בחברון מזכירים לו את הנאצים.
וגו'
_new_ הוספת תגובה



ואגב כך
אריק פורסטר (יום שני, 15/11/2010 שעה 19:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תלוי למה איש האקדמיה קורא. בהערכה גסה, יש כיום בארה''ב כ-‏1000 פרופסורים הקוראים להחרמת אוניברסיטאות בהן עוסקים במחקר הממומן ע''י הקומפלקס התעשייתי-צבאי, ולא יעלה בדעתו של אף אחד לפטרם. התיקון הראשון לחוקה מגן על חופש הדיבור.
_new_ הוספת תגובה



ואגב כך
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 20:44)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה שיפטרו אותם?
_new_ הוספת תגובה



ואגב כך
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 3:21)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מניח שבארץ, לו היה פרופסור קורא לחרם אקדמאי על אוניברסיטה שמבצעת מחקרים עבור רפא''ל, היו נשמעות קריאות לפטרו.
_new_ הוספת תגובה



ואגב כך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:42)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שלא ציינת זה האם הקוראים להחרמת מוסד עובדים בו או לא ?

שזו השאלה הקריטית ולא הודעתך הצימחונית .
_new_ הוספת תגובה



ואגב כך
איתן אדיר (יום שני, 15/11/2010 שעה 20:43)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חייב לומר שאני מסכים איתך בכל דבריך אלה, לשם שינוי.
_new_ הוספת תגובה



עמדותיו של עמיש המוצגות כאן נשענות על בולשיט פילוסופי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה אינך מסוגל להראות שנכון לפעול באופן שווה כלפי כל אדם .

המעשה הנכון והמועיל הוא לפעול באגואיזם מדורג .
תועלת ראשונה היא לעצמי וצאצאי .
תועלת שניה היא לקרובי השונים .
תועלת שלישית היא לעמי .
תועלת רביעית היא לכלל בני האדם .
זה הסדר בערך .

הטיעון של זכויות אדם לכולם היא שקר מופרך , מאז ידועים ספריו של דרווין .
_new_ הוספת תגובה



אין כל סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
עמיש (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 8:55)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבין תועלתי הפרטית או הלאומית.
ואגב, אין לי שום עמדות פילוסופיות, אני משתדל להיות פרקטי.
_new_ הוספת תגובה



יש סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 11:55)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבין תועלתי הפרטית או הלאומית.

דווקא אילו היית פרקטי באמת היית מבין זאת .
הפילוסופיה אינה ''עמדה'' אלא נסיון תבוני להבין .

ההבנה הקדומה שגויה . לא בגלל חוסר תבונה אלא בגלל חוסר ידע . בתחום החיים בכלל וחיי האדם בפרט כל התובנות הללו שגויות מאז דרווין.

אחד השוגים הגדולים הוא ז'ן ז'ק רוסו . ''האדם נולד חופשי ובכל מקום הוא כבול באזיקים'' היא טעות קולוסאלית .
_new_ הוספת תגובה



יש סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 18:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, נסה להתרכז.
_new_ הוספת תגובה



יש סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 20:33)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה ?
_new_ הוספת תגובה



יש סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 22:29)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אין צורך להשתמש במגילת העצמאות כדי להסביר מדוע התורה אוסרת על הדתיים לאונן.
_new_ הוספת תגובה



יש סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 6:49)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני כנראה מחמיץ דבר מה .
הכתיבה שלך נראית לי מעופפת .
_new_ הוספת תגובה



יש סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
אריק פורסטר (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 8:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין דבר גרוע יותר מאשר לחזור על בדיחה מספר פעמים. בפעם הבאה אוסיף סמיילי עבורך.
_new_ הוספת תגובה



יש סתירה בין זכויות אדם אוניברסליות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/11/2010 שעה 9:32)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זו הייתה בדיחה אז היא הייתה לא מובנת ולא משעשעת כי אחיו של המלך אהב גבינה .
_new_ הוספת תגובה



ראשית לא את הכל
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/11/2010 שעה 6:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם נאצים על פי מחוז חפצם האידאולוגי .
_new_ הוספת תגובה



אוקיי, זה לא יפה שרב קורא לחילונים ''זרע בהמה''
המסביר לצרחן (יום שישי, 19/11/2010 שעה 15:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל האם זה יפה שרב של חילונים (שבמקרה גם חבש כיפה) קרא ליהודים ימנים ''יודונאצים''?

נדמה לי שהיו וישנם עוד כמה 'רבנים ורבניות' חילניים/יות שקיללו היטב את חובשי הכיפות, את הימנמנים ואת המתנחלים...... אין טעם להביא שוב את כל הפרחות לשונם שוב.....
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי