פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מפשעם ישחרר רק המוות
רמי נוידרפר (יום שני, 19/01/2004 שעה 7:04)


מפשעם ישחרר רק המוות


רמי נוידרפר



''גם לרוצח מותר להינשא''. אמרה אתמול ידידתי חברת הכנסת זהבה גלאון בהקשר לנישואיו הקרבים של הרוצח יגאל עמיר, ודבריה קוממו אותי.

לאו דווקא במישור הפרטי של הרוצח השפל עמיר, אלא דווקא במובן הכללי.

אני רוצה להעלות כאן השקפה בלתי ליברלית בעליל; השקפה שמרנית, חשוכה, ימי ביניימית, לא נאורה, תקראו לה איך שתרצו.

אני רוצה למחות על היחס הליברלי לרוצחים במדינת ישראל.

שלא תבינו לא נכון - אני מתנגד חריף לעונש מוות. קדושת חיי האדם היא בעיני ערך עליון, ואסור לאדם, ולמערכת משפטית בכללו , ליטול את חייו של אדם אחר, במיוחד לאחר שהתברר אינספור פעמים שהיא אינה חסינה מטעויות.

אין לדעתי להטיל עונש מוות - לא על מחבלים שפלים, לא על רוצחי ילדים, ואפילו לא על פושעים נגד האנושות ורוצחי המונים

דווקא משום כך, בגלל שאני מאמין שחיי אדם הם ערך עליון, אני סבור שדינו של רוצח צריך להיות מאסר עולם.

מאסר עולם - פירושו מאסר לעולם. עד המוות.
בלי חופשות (כבר היו אסירים רבים שבזמן חופשות רצחו, שדדו, או סתם נמלטו מהארץ) בלי ביקורי ''התייחדות'', בלי אפשרות להינשא - גם קרבנם כבר לא יוכל להינשא; בלי קציבת עונש מהנשיא - לא אם רצחת ראש ממשלה, לא אם רצחת פעיל שלום עכשיו ולא אם רצחת את בעלך.

בלי אפשרות חנינה מחוץ למקרים קיצוניים של עובדות חדשות המטילות ספק בביצוע הפשע מלחתחילה, כאשר אין אפשרות למשפט חוזר, או נסיבות קיצוניות וחריגות אחרות.
כן - גם אם הרוצח חולה אנוש ונוטה למות, אין לרחם עליו. יש לתת לו טיפול רפואי במסגרת הכלא.

עכשיו אני מגיע לחלק השנוי במחלוקת בהצעתי: עונש מאסר העולם צריך להיות אחיד, חד משמעי, וללא סייגים (על רצח ולא על הריגה).

לפי הצעתי, אין אי שפיות זמנית. אינני יכול לשאת, למשל, את מראה האישה שרצחה את שני ילדיה, ועכשיו היא מסתובבת חופשי. אם היא יודעת עכשיו שרצחה, שתישא את עונשה גם אם באותו רגע לא הבחינה בין טוב לרע. אם היא ממשיכה להיות לא שפויה, שתישא את עונשה גם אם אינה מבינה מדוע נענשה.

הסיבה לכך היא, לדעתי, הפן ההרתעתי של העונש. אדם צריך לדעת שאם ירצח, לא יראה עוד אור יום, אין נסיבות מקלות. אם לא נופל הרצח במסגרת של הריגה שמשמעותה על פי חוק, היא הגנה עצמית (שאז הוא אינו עברה כלל), ישב הרוצח, או תשב הרוצחת, במאסר עולם, עד המוות.

לא צריך להכביר מילים על המצב היום:
קטינים רוצחים, נידונים לעשר-חמש עשרה שנות מאסר ויוצאים מהכלא לאחר שמונה-עשר שנים.
רוצחים ''רגילים'' - עונשם נקצב ל-‏25 שנה, אחר כך מורד ל20, ומשוחררים אחרי 14 שנה על התנהגות טובה.
רוצחים יוצאים לחופשות, נישאים, מולידים ילדים, משוחחים חופשי עם מקורביהם בטלפון, קוראים, לומדים ומצפים ליום השחרור.

מפשעם ישחרר רק המוות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אכן כן
בננה ספליט (יום שני, 19/01/2004 שעה 10:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך להחמיר בדינם של פושעים מועדים, ככל הניתן ע''פ חוק. בשלב ראשון צריך להשפיע על השופטים להחיל את מקסימום זמן המאסר הניתן ע''פ חוק, בכל גזר דין של פשע. ובמקביל, להחמיר את תכולת הענישה בחקיקה בכנסת.

הקלות בה בתי המשפט נכנעים למשחקי פיאות, החזרה המדומה בתשובה, המחלות המדומות או מיסכנות משפחות הפושעים היא ממש מחליאה.
_new_ הוספת תגובה



יחד עם זאת
בננה ספליט (יום שני, 19/01/2004 שעה 10:14)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הודעתו המוקדמת של רב הגונדר יעקב גנות שלא יאפשר את נישואיו של הרוצח היא פליטה מוקדמת וחסרת טעם.

צריך לנהוג בעמיר כמנהגו של בית הסוהר בכל אסיר עולם. אם לא לתת לו להינשא, אז לא לתת לכולם.
_new_ הוספת תגובה



זוהי בדיוק עמדתי
רמי נוידרפר (יום שני, 19/01/2004 שעה 10:25)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא לתת לכולם
לא לחקוק חוק מיוחד נגד קיצוב עונשו של עמיר , אלא לא לקצוב לכולם
_new_ הוספת תגובה



זוהי בדיוק עמדתי
ישראל בר-ניר (יום שני, 19/01/2004 שעה 10:51)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זו בדיוק עמדתך, למה לא הבעת אותה ביחס לאודי אדיב?
_new_ הוספת תגובה



ישראל - לכל ענין אתה מכניס ימין
רמי נוידרפר (יום שני, 19/01/2004 שעה 10:59)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושמאל???
המאמר הזה לא עוסק בפוליטיקה ולא ביגאל עמיר. מצידי גם לו היה נתפס רוצחו רחבעם זאבי הגזען , אין להעניק לו חנינה.
אני מדבר רק על רוצחים. אנשים שהורשעו בעברת רצח. הבנת?
אודי אדיב, (שכן סלדתי מנוכחותו בפורום) הורשע בריגול חמור , לא ברמח.
לגבי כל עברה אחרת אני מצדד בנסיון שיקום , קיצור עונש במקרה של התנהגות טובה וכיוצא בזה.
אז מה עניין אודי אדיב לכאן בכלל?

רק בארצך נדון אדם על ריגול למאסר עולם ללא אפשרות חנינה.. שנינו נסכים שזהו עונש חמור מדי לפולארד הלא כן?
_new_ הוספת תגובה



מצטער אבל לא
מושה (יום שני, 19/01/2004 שעה 10:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיר הוא נבל מיוחד ומסוכן, שלא לדבר על פשעו הנורא.
אין להשוות בינו לבין אחרים, יש להחמיר אתו במיוחד.
אם יש צרך ראוי אף לחוקק חוקים מיוחדים אשר יפלו אותו לרעה וישללו ממנו זכויות הנתנות לאסירים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



מושה ידידי הפעם אני חולק עליך.
רמי נוידרפר (יום שני, 19/01/2004 שעה 11:03)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יגאל עמיר פשוט מבליט את האבסורד בשחרורו של רוצח אחרי תקופה של 10 15 שנה בכלא.
אני משוכנע שלו , חלילה , היה אחד מיקיריך נרצח , היית מתקומם נושאות נגד מתן חופשות ושחרור הרוצח.
השונה בנקרה של רבין ז''ל , הוא שרבין הוא יקירם של כולנו , או לפחות של רובנו ף כך שכל אזרח כמעט מתקומם כנגד מתן זכויות והקלות ליגאל עמיר.
בעיני עצם מעשה הרצח הוא ההופך אותו בלתי נסלח , ולא זהותו של הנרצח.
_new_ הוספת תגובה



''רבין הוא יקירם של כולנו , או לפחות של רובנו''?
הלל הזקן (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 8:16)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חולק על ההערכה הזו.
לדעתי, רוב העם תומך במידה כזו או אחרת במעשהו של יגאל עמיר, גם אם הוא חושב שהמעשה פסול.
_new_ הוספת תגובה



אולי אתה זקן
בננה ספליט (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 8:42)
בתשובה להלל הזקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל בטח לא הילל.
_new_ הוספת תגובה



מצטער אבל לא
בננה ספליט (יום שני, 19/01/2004 שעה 12:25)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

.... כי אתה פורץ גדר, חומה .... תבחר בכינוי.

היום אתה מכשיר 'חוק פר אדם' מסויים ובכך אתה מכשיר למחר חוק ספציפי נגדך, נגד מנהיג מפלגתך, נגד סקטור מסויים באוכלוסיה.... וכו'. אסור לפרוץ את גדר ההפרדה של החוק, כי היא מגינה על החברה, גם אם אתה לא כל כך מסמפט את עמיר...

החוק שווה לכולם, וזהו אחד מערכי הדמוקרטיה שאנחנו חייבים לשמור.
_new_ הוספת תגובה



מצטער אבל לא
מושה (יום שני, 19/01/2004 שעה 13:20)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל משופעת בחוקים הנוגעים לגופו של אדם.
אז שיהיה גם פעם חוק הנוגע לגופו של שרץ.
לא יקרה כלום לדמוקרטיה
_new_ הוספת תגובה



לפחות אתה מודה
בננה ספליט (יום שני, 19/01/2004 שעה 13:22)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאנשי הימין הם בני אדם ... נו ... זו גם הצלחה מסויימת ... .
_new_ הוספת תגובה



אני לא דוחה על הסף את הטענה המקופלת
מושה (יום שני, 19/01/2004 שעה 13:52)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדבריך בעניין האפשרות שיש אנשי ימין היכולים בתנאים מסויימים להכלל אד הוק בקטגוריה אותה הזכרת בהודעתך שלעיל.
אולם לא זכור לי כי טרחתי בדברי להדרש לנושא.
_new_ הוספת תגובה



לא טרחת, כי לא כיוונת ...
בננה ספליט (יום שני, 19/01/2004 שעה 14:02)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ככה זה יצא לך במקרה ..... (-:

לא כל יום אתה מודה בשוגג שימנים הם בני אדם.
_new_ הוספת תגובה



רצח הוא רצח
לוי (יום שני, 19/01/2004 שעה 17:34)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבחנה בין רצח בוזגלו לרצח פינקלשטיין לא נראית לי . אין להבחין בין דם לדם . חקיקת חוקים לאנשים מסוימים ובהקשרים מסוימים פסולה בתכלית . אם רוצים לחוקק חוק חדש הוא חיב להיות בתוקף מקבלתו והלאה ולא על העבר . נראה לי שהתואר רוצח נתעב השמור ליגאל עמיר ואין משתמשים בו ביחס לרציחות אחרות יש בו משום הפליה בין דם לדם . כל רצח הוא נתעב.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק. תגיד את זה למושה (-:
בננה ספליט (יום שני, 19/01/2004 שעה 17:39)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנוהג לומר שרק את השמאלנים רוצחים. את הימנים בד''כ לא - כי הם לא בני אדם, לפי מוסא.

בהודעתו הקודמת הוא ניכשל ב'פיו' והכליל את הימנים בין בני האדם, כנראה בטעות ומתוך הזנחה רשלנית.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים איתך
רמי נוידרפר (יום שני, 19/01/2004 שעה 18:15)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום הוגשו לכנסת שתי הצעות חוק
האחת של איתן כבל ממפלגת העבודה שמציעה שלא יתאפשר לרוצחים המרצים עונש מאסר עולם על מעשיהם להנשא בין כותלי בית הכלא.
השניה של אתי לבני משינוי שמציעה כי לא יתאפשר ליגאל עמיר להנשא.
אני תומך בהצעת החוק הראשונה בהתלהבות. אין לרחם ואין לשקם רוצחים. אין לאפשר להם להביא צאצאים לעולם.
אני מתנגד לרעיון של חברת הכנסת ליבני מטעמים עקרוניים שאתה לוי תארת נכון
_new_ הוספת תגובה



יפה מאד הדיון הליברלי הזה
pit (יום שני, 19/01/2004 שעה 20:18)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאמת אכן את מה שנאמר על ליברלים ,כאשר נוגעים להם ביקר להם אזי ,הם כולם..לא חדש ולא מפתיע.

במיקרה הזה זהבה גלאון אכן עיקבית היא ליברלית עד הסוף ואינה פורשת לקצוות הקונצנזוס הצבוע .
באופן עקרוני אין שום הבדלים בין מעשה רצח אחד למישנהו ,ההפך נסיון לקרוא תיגר על חוק אונברסלי בשם השקפה צרה פוליטית הוא מעשה לא מוסרי.
כמובן שיש סייגים ,ויש לראות הכל במסגרת המציאות.

אבל אין לשלול עקרונית ומוסרית את אפשרות החתונה של השרץ יגאל עמיר.
_new_ הוספת תגובה



פיט - לא התיימרתי לטעון טיעון
רמי נוידרפר (יום שני, 19/01/2004 שעה 20:35)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליברלי אלא לאמר שבעיני , כאשר הדברים מגיעים לענין עונש על רצח , מדינת ישראל ליברלית מדי
_new_ הוספת תגובה



צדק צדק תרדוף.
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 19/01/2004 שעה 21:50)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שמשפט זה אינו מוכר לכמה מהשמאלנים הסהרורים שבפורום. לו רבין היה ימני יתכן מאוד שרוצחו לא היה מקבל את ה'כבוד' שמקבל יגאל מהסהרורים. אולי אפילו היו מצדיקים את מעשהו ומגדירים אותו כגבור לאומי. יש יותר נסתר מנגלה בהקשר לרצח רבין ויתכן שלעולם לא נדע באמת מה התרחש שם מאחרי הקלעים,אנני מוכן להמר אפילו באגורה שחוקה על הצדק של בתי המשפט בישראל. מכל מקום אני מאחל ליגאל מזל טוב והרבה בריאות.
_new_ הוספת תגובה



אתה רדוף שנאה ולא צדק
דוד סיון (יום שני, 19/01/2004 שעה 22:13)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מלא שנאה לבני אדם רבים ורק בגלל שההשקפה הפוליטית שלהם אחרת. אחר מתיימר להציג את עצמך כרודף .... אל תמכור לוקשים. הרי מעולם לא תרמת דבר לאיש חוץ מדברי שנאה.
_new_ הוספת תגובה



זה מה שציווה עליך האלוהים שלך?
מושה (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 11:12)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחל לרוצח ראש ממשלה בישראל מזל טוב ובריאות?
אחר כך אל תתפלא שאנחנו לא שמים על האלוהים הזה....
_new_ הוספת תגובה



זה מה שציווה עליך האלוהים שלך?
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 20:40)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית מושל'ה רצוי שתחדל מהצביעות הנלוזה שלוקים בה כל השמאלנים במדינה כאילו והיתה זו מחלה מדבקת. אני משוכנע שלו היה נרצח ראש ממשלה ימני לא היית כל כך מזועזע ומגנה את הרצח. משום מה כל אותם שגינו את רבין בחייו וכינו אותו בכל מיני כינויים לא מחמיאים החלו להזיל דמעות תנין לאחר הרצחו. הפסטיבל שערך,ועדיין עורך,השמאל לזכרו של רבין,מעורר סלידה ושאט נפש. לי אישית נמאס לפגוש בשם הזה בכל מקום שאליו אני מפנה את מבטי וידוע לי שאנני בודד בהרגשתי שמישהו מנסה לתפוס טרמפ וללבות שינאה בקרב העם על חשבון המת. הגיע הזמן להניח למסכן לנוח בשקט בקברו. ובעניין יגאל עמיר,כפי שציינתי אין לי אמון בצדק של מערכת המשפט החילונית בארץ ולא ביכולתה להגיע לחקר האמת ותעיד על כך העובדה שאלפי פושעים מסתובבים חופשי ולא חסרים גם חפים מפשע שנמקים בכלא (ראה ערך עמוס ברנס). ולסיום- מחלל שבת בפרהסיה גרוע בעיניי מרוצח.
_new_ הוספת תגובה



אדם אכול שנאה כמוך
רמי נוידרפר (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 21:29)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המלא הערכה לרוצח רבין ושונא כל אדם ''חילוני''
גרוע בעיני לאין ערוך ממחלל שבת בפרהסיה
_new_ הוספת תגובה



אל נא באפך מר נוידרפר,
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 21:50)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מעט מן ההגזמה בתגובותיך ההסטריות. האם אתה מזועזע באותה מידה מהעובדה שכמיליון וחצי ילדים יהודים נרצחו בארץ ישראל מאז קום המדינה ע'י חבריך החילונים הכופרים? אם ניקח בחשבון שכל אחד מהם היה מביא שלושה צאצאים הרי לך ששה מיליון יהודים שהושמדו ע'י יהודים 'נאורים' במדינת היהודים הדמוקרטית והחופשית. ותקון טעות קטנה - אנני שונא חילונים אלא כופרים בלבד.
_new_ הוספת תגובה



הלוא .... זה יודה?
בננה ספליט (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 23:21)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מה אתה מדבר?
_new_ הוספת תגובה



אכן אתה אכול שנאה
דוד סיון (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 7:46)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לך כי תלין הרי התגובה הקודמת שלך היא הוכחה לכך שאתה מלא שנאה לאנשים בעלי השקפה פוליטית אחרת משלך. אבל זה לא מספיק לך אז אתה מוסיף: ''... אנני שונא חילונים אלא כופרים בלבד.''

אתה גם מנסה להציג אגדות (רצח מיליון וחצי ילדים) שיעזרו לך לשכנע אחרים להצטרף לגלי השנאה שלך. רד מעלינו ....
_new_ הוספת תגובה



אכן אתה אכול שנאה
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 20:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה קיבלת בביה'ס על הבנת הנקרא? די נמאס לי לתקן את מסקנותיך. איזה השקפה פוליטית יש לי? הרי טענתי העיקרית היא שאלה נבלות ואלה טריפות! יש לי השקפות,והרבה, אך הן לא פוליטיות. ובעניין ה'אגדות' על רצח מיליון וחצי ילדים,תרד מהאולימפוס שאתה חי בו ותבדוק את הסטטיסטיקה של ההפלות בישראל כשכל הפלה של עובר מעבר ל-‏40 יום היא - ר-צ-ח!! רצח ילדים יהודים באישור ממשלות ישראל!
_new_ הוספת תגובה



הוא שאמרנו, אתה אדם מלא שנאה
מושה (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 11:48)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומהו חילוני אם לא כופר?
ועל שום מה הוא חילוני אם אינו כופר?

אנחנו כופרים לתיאבון, האלוהים שלך גם אם הוא קיים אינו ראוי שיעבדו אותו או יאזינו לו ועל אחת כמה וכמה לא לנציגיו.

ואגב, לפני כשנתיים הבטחת לנו חורבן תוך שלשה חדשים, מה קורה עם הדבר הזה?
אנחנו כבר משתוקקים לראות את האלוהים שלך בפעולה, עד כה הוא לא הזיז אצבע.
_new_ הוספת תגובה



אודי גם טען שהוא נביא ..... !!
דוד סיון (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 11:59)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתבטאויות שלו הן הוכחה לדיבורים חסרי שחר. עכשיו אתה מזכיר שנבואה שלו הופרכה ואני מזכיר שאודי טען לפני מספר ימים שהוא נביא.

שיעורי ההצלחה של נבואותיו מוליכים למסקנה שהוא אולי נביא, אבל נביא שקר.....
_new_ הוספת תגובה



יותר מכל הוא מייצג את הסכנה החמורה
מושה (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 12:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבהקצאת מאות מיליוני שקלים לכל מיני עמותות של מחזירים בתשובה.
על פי עדותו, עד היום שבו ''הראו לו את האור'' הוא היה אדם רגיל שברגילים.

אותם קוזקים של הקב''ה, החיים על כספים יחודיים ושאינם יחודיים, מגיעים אל אנשים במצוקה והופכים אותם לדמויות פאתטיות דוגמת אודי.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי מושה
בננה ספליט (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 17:15)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע על איזה מיליון וחצי ילדים הוא מדבר?
אני ספרתי רק שניים שנעלמו וגם זה רק בגלל שאבא שלהם הרביץ להם.
_new_ הוספת תגובה



זה אלה שאמם הורתם הפילה אותם
צדקיאל בן יהונקם (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 17:26)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רחמנא ליצלן!!!
עוברים שמתו על קידוש השם!!
_new_ הוספת תגובה



אודי גם טען שהוא נביא ..... !!
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 20:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא מר סיון,בקשה לי אליך,היות ואני לוקה בסניליות מתקדמת אנא הראה לי היכן טענתי שאני נביא (לא היכן א-ת-ה חושב שטענתי) כי עד עתה הוכחת שטענותיך לקוחות מהרהורי ליבך בלבד.
_new_ הוספת תגובה



הנה הקישור עם דברי ''הנביא'' דוכן
דוד סיון (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 21:00)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת: ''במוקדם או במאוחר יקרע החבל והמכה הסופית תהיה קשה וכואבת אפילו מן השואה. זה לא איום,זו נבואה (או אם תרצו-אזהרה) משמיים שניתנה לנו ע'י נביאי ישראל, והמשכיל - יפנים'' (תגובה 39953).

זה ציטוט מדבריך איזה נביא דיבר על המכה הסופית באותן מילים שאתה מתאר?
_new_ הוספת תגובה



זה לא אשמתם, האמונה עוברת בד.נ.א
גילאון שהם (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 21:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא צריך להקניט את המאמינים על אמונתם.
שורשיה נעוצות במיליון שנות פחד שחווה האדם מהרגע שהתפנה לו זמן כדי ל ח ש ו ב.
הפחד מפני הלא נודע נמצא בקוד הגנטי של האדם.
שיא השכלול, בציר זמן הפחד, הוא האל האחד וטוב להם איתו, וטוב לנו בלעדיו.
_new_ הוספת תגובה



זה לא אשמתם, האמונה עוברת בד.נ.א
גילאון שהם (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 21:16)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

( לא יכולתי להתאפק עם הנעוצות בגלל חזי...)
_new_ הוספת תגובה



זה לא אשמתם, האמונה עוברת בד.נ.א
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 22:20)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''האמונה עוברת בד.נ.א '' ממש מתוחכם גילאון ''שורשיה נעוצות במיליון שנות פחד...הפחד מפני הלא נודע...שיא השכלול בציר זמן הפחד...'', מדהים איך צצים להם בורים ועמי ארצות מכל עבר. בעולם השקר שבו אנו חיים, הכל יכול לקרות.מי בדיוק מפחד מהלא נודע,מר גילאון? זה שאינו מבין לאן הוא הולך או זה שיודע בדיוק לאן הוא הולך? שיטת שטיפת המוח החילונית הכופרת עובדת לא רע. החילוני,מר גילאון, החילוני מפחד פחד מוות מן האמת לכן הוא חושש מלהתעמת איתה ועוטף את עצמו בשכבות של אטימות בלתי חדירה. הפחד של החילוני הוא לגלות שהחיים הם לא הפקר ושיום אחד כל אדם יצטרך לתת את הדין על מעשיו. אין מקום מספיק רחוק ביקום כולו שיוכל האדם להמלט מיום הדין. ''איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת''.
_new_ הוספת תגובה



הנה הקישור עם דברי ''הנביא'' דוכן
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 21:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאתה לוקה בהבנת הנקרא כבר אמרתי? הלא כתבתי,שחור על גבי מסך ''..שניתנה לנו ע'י נביאי ישראל..'',מה יכול להיות יותר ברור מזה? אם אתה רוצה לדעת איזה נביאים ניבאו זאת תצטרך להטריח את עצמך ולפתוח את התנ'ך (בהנחה שיש לך אחד כזה) ולקרא את דברי הנביא יחזקאל או דניאל או ישעיה ואם לא תבין תפתח את ספר הזוהר בפרושיו לדבריהם ואם עדיין לא תבין כדאי שתלך לסמינר (יש סמינרים לאקדמאים משכילים ו'נאורים') ואולי תגלה שאתה חי במציאות שיקרית ועוסק בדברי הבל וריק.
_new_ הוספת תגובה



הבנת הנקרא?
דוד סיון (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 5:53)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתקשה לנהל דיון לעניין וחבל ובמקום זאת מנסה להסיט את הדיון לגופו של כותב. מאחר ואתה נוהג להתלונן שהדיון עוסק בגופו של טוען כדאי לך להמנע מכך מראש.

כאשר אתה מדבר במושגים מדוייקים מתבקש קישור או מראה מקום. התשובה שלך ''ע''י נביאי ישראל''.... לך חפש היא תשובה של מתחמק. בשלב זה של הדיון ברור דבר אחד אתה כתבת את הנבואה: ''במוקדם או במאוחר יקרע החבל והמכה הסופית תהיה קשה וכואבת אפילו מן השואה. זה לא איום,זו נבואה (או אם תרצו-אזהרה) משמיים שניתנה לנו ע'י נביאי ישראל, והמשכיל - יפנים'' (תגובה 39953).

מאחר, לפחות בשלב זה, אתה לא יכול להביא אסמכתא שאלו דברי נביא או נביאים אחרים ואתה ממשיך לטעון שאלו דברי נבואה אז ברור שאתה ''הנביא.''
_new_ הוספת תגובה



אוי ואבוי... נביא שקר חייב מיתה
אריה פרלמן (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 23:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי הרמב''ם.

אודי... תתקשר דחוף לאיי-אי-ג'י.

אחת, שמונה-מאות ארבע-מאות ארבע-מאות, איי; אי; ג'י...

[יו-הו!]
_new_ הוספת תגובה



אוי ואבוי... נביא שקר חייב מיתה
דוד סיון (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 5:54)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חשבתי מספיק על כל האפשרויות כאשר כתבתי נביא שקר. בכל מקרה בעיני אודי לא חייב מיתה.
_new_ הוספת תגובה



לסיון- תודות מקרב לב...
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 12:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...על שאתה חס על חיי.
_new_ הוספת תגובה



לאריה- אהבתי את הג'ינגל שלך.
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 12:04)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולם מה עניין ביטוח לכאן? היש איזה שהוא ביטוח שיכול להבטיח את חייו של האדם? מהביטוח נהנים שניים-חב' הביטוח והשאירים,המבוטח עצמו יוצא 'פראייר' על ששילם כל חייו כדי שאחרים יהנו.ולעצם העניין, כנראה שאם אומרים דבר שקר מספיק פעמים הוא מתקבל אצל אנשים מסויימים כאמת. מר סיון מתעקש לקבוע שאני מחשיב עצמי לנביא ולא עוזרות כל מחאותי. אם גם אתה נפלת ברשת הזו כנראה שהוא עושה מלאכתו נאמנה. מכל מקום,אנני מתכוון להאריך בנושא משום שתמיד יהיה מי שיטען שהדברים לא פורשו כיאות או שהנביאים היו נביאי שקר או שהם לא היו קיימים בכלל. אני הבאתי את דברי וכל אחד יקבל אותם כמיטב הבנתו. תם ולא נשלם.
_new_ הוספת תגובה



בוא נעשה קצת סדר..
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 21:32)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף על פי שהמלה 'חילוני' נפוצה מאוד,היא אינה נכונה. אני משתמש בה משום שכך מקובל אולם לגבי היהודי יש שני מצבים. יהודי שומר מצוות ויהודי שאינו שומר מצוות.מצבים אלה נחלקים גם הם לתת מצבים ולא נאריך בהם. יהודי 'חילוני' יכול להיות יהודי שמאמין בבורא עולם אולם אינו מקיים את מצוותיו ואילו כופר הוא כמשמעו מי שכופר במציאותו של הקב'ה ובתורתו. זכות הבחירה שניתנה לאדם מאפשרת לו להאמין ולנהוג כרצונו ואמונתו או חוסר אמונתו של האדם אינם יכולים להשפיע על קיומו או אי קיומו של הקב'ה. אתה רוצה לדעת עכשיו 'על המקום' אם יש בורא לעולם? קפוץ ממגדלי עזריאלי ותדע מיד,אולי אפילו עוד לפני שתגיע לקרקע. בעניין החורבן,מעניין איך אתם נתפשים לתפל (שלושה חודשים) וזונחים את העיקר, חוץ מזה מה אתה ממהר? החורבן הוא לא בדיוק גן עדן כך שתשמח שהוא עדיין לא הגיע. מי יודע,אולי גלוי בפני הקב'ה שאתה עתיד לחזור בתשובה והוא נותן לך עוד צ'אנס?
_new_ הוספת תגובה



הענישה על רצח בארץ ראויה
גילאון שהם (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 0:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב מעשי הרצח בארץ נעשים באורך אקראי וכמעט 90% מפוענחים ע''י המשטרה
להבדיל מקרוב ל50% אחוז פענוח בארה''ב, שם רבות מהרציחות נעשות על בסיס תכנון מוקדם.
לא יתווסף מאומה לבטחוננו האישי עם נחמיר בעונשם של כאלו שריצו 15-18 שנה בכלא.

לעניות דעתי צריך להחמיר דוקא בנושא ענישת סוחרי סמים
שם צריך להפעיל דמיון ויצירתיות תוך חשיפה מכסימלית לאמצעי התקשורת
אני מציע לפתוח מחדש את מכרות תמנע כמחנות עבודה לסוחרים
שמורגלים בלאו הכי באבקות...
תוך שמוש רק בכלי עבודה עתיקים.
על בסיס מנת עפרה = מנת אוכל
פתיחת האתר למטיילים + חשיפה באתרי האינטרנט, של כמות העפרה הנחצבת ע''י כל אחד מסוחרי הסמים.
ראיונות קורעי לב על החום הרב בתחתית המכרות ...והשלדים מתקופת הכריה הקדומה שעדיין מתגלגלים שם...
_new_ הוספת תגובה



מה זה רצח ארקאי?
בננה ספליט (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 8:53)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד הולך ברחוב, נופלת לו אגורה הוא מתכופף ואז עובר אורח שעובר שם רואה זאת ומתרגז עליו ורוצח אותו. האם זה אקראי בשבילך?

ככה סתם לא רוצחים. ובד''כ אם תשים לב, היה קשר קודם בין הרוצח לנרצח, קשר שנשבר והפך למריבה. כל התנהגות במהלך מריבה אינה יכולה להיות אקראית, בטח לא כאשר צד אחד או שני הצדדים הם אלימים.

גם הטענה של אי-שפיות זמנית היא שרלטנית והופכת לטענת קבע של הסניגורים. לכאורה כל רוצח יכול להיות מואשם ע''פ סעיף 'אי-שפיות זמנית' גם אם הוא תיכנן את הרצח ובנה את הסביבה לרצח מספר ימים/חודשים/שנים. שכן, איזה אדם שפוי ירצה לרצוח? אם הוא התעסק בכוונתו לרצוח, קרוב לודאי שאינו שפוי. מכאן, לפי הסניגורים, כל רוצח צריך בעצם טיפול פסיכולוגי ולא מאסר.

העקרון שאדם שפוי ומוסרי אסור לו בכלל לעסוק ברצח וכל כניסה למחוזות המחשבה על רצח אינה מוסרית ואינה חוקית, טרם נתפס בתיקם של הסניגורים.

אם ביהמ''ש ומערכת החוק במדינה היו מחמירים עם רוצחים, ללא אפשרויות מסיביות של קיצור עונש אוטומטי, אין ספק שמספר מקרי הרצח היה פוחת. למיטב זיכרוני, בדיקה 'על באמת' בבריטניה הראתה זאת, כאשר הבריטים ביטלו את עונש המוות, מספר מקרי הרצח פרחו ועלו.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים עם רוב דבריך ספליט
רמי נוידרפר (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 10:33)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרט להערה אחת שולית
שיעור מקרי הרצח במדינות בהן יש עונש מוות אינו דווקא נמוך יותר.
לעומת זאת עונש של מאסר עולם , ללא אפשרות חנינה , הוכח כמרתיע ביותר
ועוד הערה - אין זה תפקידם של סניגורים לעסוק בשקולים מוסריים, תפקידם לכבות את המוסר שלהם ולהשיג עבור לקוחותיהם , שהם יודעים שהם פושעים , את העיסקה הטובה ביותר.
לכן תפקיד החוק הוא , במקרים אותם מניתי , למנוע מלאפשר לרוצחים לצאת בזול מתוצאות מעשיהם.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים עם רוב דבריך ספליט
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 11:07)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...''עונש של מאסר עולם , ללא אפשרות חנינה , הוכח כמרתיע ביותר''.

היכן זה הוכח?
_new_ הוספת תגובה



הנה כמה התייחסויות יובל
רמי נוידרפר (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 13:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מודה יובל שניתן למצוא גם טיעונים הפוכים, אולם מכיוון שזה איננו הנושא שלי , נסתפק בכך. אם תרצה לכתוב מאמר בזכות הטלת עונש מוות , יהיה מעניין לדון בכך...
הטיעון שלי הוא איננו כנגד חומרת הענישה על רצח , אלא כנגד קולת הענישה על רצח. על כל רצח

רצח ראש ממשלה , כמו רצח שבוצע על ידי טרוריסטים , רצח אישה על ידי בעלה וגם רצח בעל מכה על ידי אשתו (אם אינו מהווה כמובן הגנה עצמית)
(אפילו רצח מתוך רחמים הינו נתעב בעיני. הסבים שרצחו את נכדיהם האוטיסטים בדרך כלל ריחמו על בני המשפחה הנותרים , ולא על הנרצחים...)
נטען לטעון נגדי , כפי שטוען גילאון שוהם , , שהחמרת הענישה על רצח (מניעת קציבת העונש , ביטול הקלות בגלל נסיבות מקלות , ביטל הטיעון של אי שפיות זמנית , שלילת חופשות) אינה מרתיעה...
גם אם יתקבל הטיעון הזה במלואו , עדיין קיים האלמנט הענישתי, והמוסרי.
טיעון מןסרי הוא לדעתי הטיעון הבא.
נטילת חיי אדם בכוונה תחילה, היא הפשע הגדול ביותר.
הוצאה להורג של מי שרצח היא איפוא בעייתית מבחינה מוסרית (וכל שאר הטיעונים של חשש לטעות , עלויות , וכולי)
עונש מינימום הכרחי למי שנטל את חייו של אדם אחר יהיה שלילת חירותו של הרוצח עד סוף ימיו.
_new_ הוספת תגובה



אתר מעניין על עונש מוות - בעד ונגד
בננה ספליט (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 18:17)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתר מעניין על עונש מוות - בעד ונגד
רמי נוידרפר (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 19:19)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה בננה - אתר מרתק המשקף את כל הדעות בצורה מאוזנת ומפורטת... מומלץ למתעניינים לקרוא.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בכלל על ביטחון אישי
רמי נוידרפר (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 10:29)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר על הרתעה. ומדובר על ענישה , במובן המוסרי של המילה.
אינני חושש שגבר שרצח את אשתו , ירצח אותי , או שאשה שרצחה את בעלה כי מרר את חייה , תרצח את ילדי.
אני מדבר על הפן המוסרי של הענין

אין זה נכון שרוב מעשי הרצח נעשים באופן אקראי. הריגה שלא בכונה אינה נקראת רצח. כך שאתה מערפל את הנקודה.

צריך שמי שרוצח ידע ששום סניגור מתוחכם לא יצליח להשיג לו הקלה בעונש, ששום חזרה בתשובה או התנהגות טובה או חרטה לא יצליחו להוציא אותו מהכלא , אפילו לא לחופשה של שלושה ימים.
מוסרי שמי שנטל חייו של אדם אחר בכוונה תחילה להרגו, לא יהיו לו עוד חיים טובים משל עצמו.
מוסרי , צודק ומרתיע.
_new_ הוספת תגובה



בנושא סוחרי הסמים
רמי נוידרפר (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 10:35)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים איתך שיש להחמיר בעונשם של סוחרים בסמים קשים ולהאשימם , בגלל ההתמכרות של קרבנותיהם , גם בגרימת חבלה חמורה , להטיל עליהם עונשים מצטברים וכיוצא בזה.
_new_ הוספת תגובה



החמרת היחס לנידונים
לוי (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 18:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעבר הלא כל כך רחוק, מאה שנים לערך, מי שישב בכלא מספר שנים למעשה מת לפני שהספיק לרצות את עונשו . החברה האנושית הבינה שיש להתיחס לפושעים בצורה יותר אנושית . יתרה מכך, בארה''ב ידועים בוודאות עשרות מקרים שאנשים נידונו למוות על עבירה שלא בצעו . ומאות מקרים שקיימים ספקות חמורים ביחס להרשעתם . כל שוטר וכל פרקליט יספר לך בסוד שהשגת הרשעה תורמת לקידום אישי .במדינת ישראל הצעירה זכינו כבר למספר הרשעות על רצח אשר לא בוצע ע''י המורשע . המקרה הבולט ביותר הוא עמוס ברנס . שמות האחרים אינם זכורים לי .יתכן שהגישה הסלחנית לפושעים נובעת מהרגשת השופטים שמא הראיות שקריות . העדים משקרים וכו' . אני כשופט הייתי נתון בדיכאון מוחלט אילו היה מתברר לי שהולכתי שולל ופסיקתי גרמה להתעללות חייתית באדם אשר טפלו עליו עלילה . שים לב שביחס ליגאל עמיר הועלו ספיקות ע''י מי שאינם נוגעים בדבר האם הוא אומנם הרוצח . המערכת במקום להתיחס לשאלות ולפרוס את היריעה מתחפרת יותר ויותר בעמדותיה כמו במקרה של עמוס ברנס . לא אדוני, אני לא הייתי מציע להתנהג בצורה חייתית עם אף אחד . איתן כבל הוא בסה''כ עסקן צעקני ולא הייתי מתייחס אליו כהוגה דעות .
_new_ הוספת תגובה



שוב פעם אינך מבין את טענתי
רמי נוידרפר (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 19:18)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מדבר על שלב ההרשעה. אם בכל תולדות מדינת ישראל ישנו מקרה אחד שאדם שלא הוכחה אשמתו (המשטרה ואנשים רבים עדיין טוענים שעמוס ברנס היה הרוצח של רחל הלר) הורשע על לא עוול בכפו, זה מעט מאד.
אם ישנם אחרים - אנא פרט אותם (אני לא מדבר על אנשים שזוכו בערעור לעליון זהו חלק מתהליך הצדק הטבעי)
המקרה השני של משפט חוזר לנאשמים ברצח דני כ''ץ הסתיים כידוע בהרשעה חוזרת
_new_ הוספת תגובה



הפחתת הרציחות תעשה רק ע''י חינוך
גילאון שהם (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 21:38)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצח אקראי הוא ההפך מרצח מתוכנן PLAIN AND SIMPLE
רב רובם של הרוצחים הישראלים הינם אנשי שוליים,שרוצחים כשהג'ננה עולה להם לראש. הם לא שוכבים במשך ימים בתוך סטיישן וצדים חפים מפשע.
הרציחות שנעשות בתוך משפחות ה''מאפיה'' הישראלית בודאי לא תושפענה מענישה.
אין לנו לשמחתי בכל תולדות המדינה אפילו לא רוצח סדרתי אחד ! דבר שמאד מקובל בהויה האירו-אמריקנית.
והרי כבר בתגובתי כתבתי על המשך הענישה ל א ח ר מחיקת חצי מחייו הבוגרים של הרוצח.
היכולת שלנו להשפיע על קלות הראש של השכבה הרוצחת וסביבתה.היא דרך חינוך.
1.אמת, קיתון הסרטים הסופר אלימים שממלאים את מסכינו הגדולים והקטנים ,משפיעים יותר מכל ענישה הרתעתית מדומה.
זו ממש בעיה של חופש מידע ,ואם תציע לאסור שידור של סרטים סופר אלימים, יהיה לי קשה באופן אישי להתנגד.
2.חנויות שמוכרות סכינים מרוטי שתי פיפיות ,(שאינן משמשות אלא לדקירה ורצח) גם הן נמצאות על גבול אי החוקיות.
3.ושוב בתי הספר, התיכונים, והצבא . שם אנו צריכים להשקיע את מירב המאמצים כדי להקטין את ה''מוכנות'' לפתור בעיות ע''י קיפוד חיים ,שנוי שם ישנה גם את פני החברה שלנו בציר הזמן.
_new_ הוספת תגובה



שוב פעם אינך מבין את טענתי
לוי (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 11:24)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עינתי די ארבה בנושא של ברנס כולל פתקים שהשופט חיים כהן כתב לו . לא מקובל עלי להפטיר מקרה אחד לא נורא . . עיון במקרה של ברנס מצביע על כשל מערכתי מזעזע כולל קידום של אנשי מפתח בדרגה ומעמד למרות שהעלימו ראיות אשר היו יכולים לשמש להפרכת אשמתו . אחד או שנים מהם הגיעו לבית המשפט העליון . לא מדובר בכשל של בודד אלא בכשל של מערכת אשר במקום לנסות לתקן חיפתה על מעשי הנבלה . יש הטוענים שכ-‏30 % מהמורשעים בעבירות פליליות הם חפים מפשע . אני מצטער מאד האמון שלי במערכת המשפטים הישראלית הוא מוגבל מאוד . אני מציע ששאם ישלך מכר קרוב עו''ד הוא יספר לך בסוד עד כמה הצדק נפגע .
_new_ הוספת תגובה



כל הקשקשת הזאת כבר יוצאת לי מהאף
אריה פרלמן (יום שלישי, 20/01/2004 שעה 23:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ממש המום מכל מחול השדים המטופש הזה סביב נישואי יגאל עמיר.

''וואוו... הוא מתחתן... הוא הולך עכשיו לכייף ולהשתגל עם אישתו... לא מגיע לו...''

מה הלאה?

לאסור עליו לאכול גלידה - שלא ייהנה?

לאסור עליו לקרוא ספרות יפה - שלא יתענג?

לראיין עשרות אנשים מזועזעים ברדיו לאחר שיוודע שהוא קנה לעצמו בגד חדש או שמפו יוקרתי?

אם לתלות - אז לתלות;

ואם לתת לחיות תוך כדי שלילת החופש - אז לתת לחיות.

שיגידו כל הצבועים למיניהם את הדבר הפשוט: רוצחים יש לתלות - או שיפסיקו עם הזדעזעותם המעושה והמאוסה.
_new_ הוספת תגובה



שוב לא הבנת את מטרת המאמר
רמי נוידרפר (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 7:17)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ללא קשר ליגאל עמיר:
אני טוען שהעונש שמקבלים רוצחים במדינת ישראל הוא קל מדי.

אנשים נתעבים , פושעים פסיכופתים, שרצחו בדם קר (ניקח לדוגמה מישהי שאינה שנויה במחלוקת פוליטית כמו חווה יערי שרצחה באופן שפל זקנה חסרת ישע) זוכים לחופשות , להטבות , לחיים קלים ונוחים , ואחרי כ10 15 שנה הם ''משוקמים'' ויצאים לחופשי.

ניקח לדוגמה גם את שני הנערים הנפשעים שרצחו את נהג המונית דרק רוט סתם ככה מתוך הרצון לרצוח , ובזמן שיצאו לחופשה מהכלא בצעו מעשי שוד מזויין. גם הם יצאו לחופשי בעוד 8 שנים.

יגאל עמיר הוא לא הדוגמה כאן , כי דווקא הוא ישב מן הסתם בכלא עד סוף ימיו.

ואני טוען שזה צריך להיות דינו של כל רוצח. לא מוות , כי זה אינו מוסרי בעיני להרוג אדם אחר בשם העיקרון שאסור להרוג. אולם גם אסור שיהיו לרוצחים חיים, אסור שתהיה להם תקווה. כן כן , צריך לרצוח להם את התקווה.

לא חופשות , לא חתונות, ולו תלוי היה הדבר בידי , גם תנאי כליאה קשים. כלא צריך אולי לשקם את מי שניתן לשיקום. מצדשני - יש לענישה מטרה מוסרית ןהרתעתית.

אתה הבנת את כוונתי מר פרלמן?
_new_ הוספת תגובה



לתלןץ עכשיו בשם רוח האדם החופשית
סתם אחד (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 15:24)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לצערי הרוצחים אינם בשיא פירמידת הרשע
גילאון שהם (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 20:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין הנערים המושחתים שרצחו את דרק רוט לבין רמי דותן
לא הייתי מהסס להצביע על האחרון כשיא הרוע הראוי לענישה.
בין הרוצח אמיר, לבין ה''רופא'' ינקלביץ לא הייתי מהסס להצביע על האחרון כעל שיא הרוע.
דעתי שהחינגה סביב יגאל אמיר היא חינגה פוליטית ,ולא מוסרית,וכדאי להשאיר לשופטים את ההכרעות, ואת הענישה לכנסת ישראל.
אמירתו של רב הכלאי כי לא יתן ''שופוני יא נס'' לאמיר להתחתן. אינה שווה את השורה באינטרנט להתייחסות.
אברהם תירוש התחבט בנושא המאמר שלנו היום במעריב.
והתייחס לאפשרות השחרור עוד 20 שנה. אליבא שבס
ובכן
אמיר צריך להיות משוחרר עוד עשרים שנה כי אנחנו מ שחררים רוצחים אחרי 20 שנה.
זה העונש וזו השיטה. אלה הסטנדרטים על פיהם אנו חיים
ואין צורך בחקיקה מודולרית לפי גחמות.
_new_ הוספת תגובה



מערכת האיזונים שלך מוזרה קמעא
בננה ספליט (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 23:39)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיזונים המוסריים כוונתי. מה עניין רמי דותן, שעם כל הנזק, הסחי והשחיתות שבה לבין קטילת חיי אדם? שהרי חיי אדם אי אפשר להזיק, ואת נזקי דותן אפשר לתקן.

ודווקא במקרה דותן, על רקע המשברון שהיה מול ארה''ב, תוקנו תקנות חדשות לכל נציד צבאי/ציבורי המייצג את המדינה בענייני רכש, כספים וטכנולוגיה ונקבעו תקנות חדשות לסגירת עסקאות רכש עם ארה''ב. המקרה הנ''ל חשף פער בהיבטי המנהל התקין והחוק, ופרשת דותן חשפה זאת. וכאן, אל תטען במטותא, כי אני רומז לכך שמקרה דותן הוא בעצם חיובי. לא ולא. אבל הפשע החמור נחשף וחשף פירצה הקוראת לגנב, שתוקנה לאחר המקרה.

לעומת זאת, תיקון של רצח אדם לאחר המקרה איננו אפשרי עוד. זוהי דרך ללא מוצא ואין חזור. מכאן שמעשה רצח, או כל מעשה הגורם לרצח או הרג, יחיד או רבים, הוא הפשע הגדול והנתעב מכולם.
_new_ הוספת תגובה



מדרג הפשיעה
גילאון שהם (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 21:24)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית ,לענין דותן הגבר הזה עלה לנו כישראלים מאות מיליוני שקלים .הסרבול החשדות ואי האמון שנזרעו בעקבות מעשיו. הוא גרוע מבחינה מוסרית מאותם רוצחים שפועלים מתוך דחף ותשתית חינוכית לקויה. אל תקל ראש מבחינת חיי אדם באנשים דוגמת דותן .
המחזה ''כולם היו בני'' קיטב יפה את הדילמה המוסרית של אנשים מושחתים והנזקים של פעילותם חסרת המעצורים.
כך שבמדרג מוסרי דותן הוא גדול הפ ו ש ע י ם הישראלים.
גדול אפילו מרבי המרגלים שלנו שפעלו גם על רקע אידאולוגי, בלתי נסלח אמנם אך פחות ערך לעומת דותן.
אינני כותב ''בננה'' על העונש, אלא על המדרג החנוכי מוסרי.
וכמו שכבר כתבתי סוחר סמים שמדיח נערים ונערות לשמוש ע''י
מניפולציות זדוניות. חייב להענש יותר מרוצח שהתפרץ על עולה חדש ורצח אותו מתוך תיסכול, וטפשות.
הרי גם הוא מעין רוצח לא כן? ואפילו רוצח סדרתי.
מסכים?
_new_ הוספת תגובה



אינני מסכים לכך שדותן משול לרוצח
בננה ספליט (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 21:51)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכל נזקי מאות המיליונים מתגמדים לנוכח רצח אחד קטן.
_new_ הוספת תגובה



דותן תכנן והוציא לפועל פשעים
גילאון שהם (יום שישי, 23/01/2004 שעה 16:01)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שגרמו נזקים, ופגעו בקנה מידה חסר תקדים בתולדותינו.
דע עקא,עונשו אינו מקביל לרוצח וצריך להיות אמנם פחות יותר.
אך העוול המוסרי והתכנון המוקדם מעמידים אותו בראש פירמידת הפשיעה הישראלית.
יש הבדל תהומי למשל בינו לבין ''קוטלת הבנקים '' אלון.
לא במדרג העונש הראוי, אלא במדרג המוסרי ,ויש הבדל בין השנים .O.K?
_new_ הוספת תגובה



בכל פשע יש עוול מוסרי
בננה ספליט (שבת, 24/01/2004 שעה 0:25)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוול הוא עוול הוא עוול.
_new_ הוספת תגובה



לא בכל פשע יש עוול מוסרי
גילאון שהם (שבת, 24/01/2004 שעה 13:04)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה רובין הוד, לפעמים ההיפך הגמור.
_new_ הוספת תגובה



רובין הוד הוא אגדת עם.
רמי נוידרפר (שבת, 24/01/2004 שעה 13:47)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שודד דרכים שיצר למעשיו ''הצדקה מוסרית''
אבל אז גם השלטון היה שלטון שודדים
_new_ הוספת תגובה



והיום השלטון הוא טלית של תכלת?
גילאון שהם (יום ראשון, 25/01/2004 שעה 21:23)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוד הקופה הצבורית, והשחיתות המוסרית ברחבי השלטון שלנו מגמדים כמו שבעים גמדים את הדכוי בתקופת רובין ידידנו.
המסד האידאולוגי לגניבת כספי הצבור על ידי אנשי ש''ס בתחילת דרכם, היה הרצון ''להשתתף '' בחגיגת הגניבה הצבורית לה לא היו שותפים, עד להצטרפותם לשלטון.
הלוואי עלינו רובין אחד קטן,
נסתפק באזור הדרום...
_new_ הוספת תגובה



והיום השלטון הוא טלית של תכלת?
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 26/01/2004 שעה 12:50)
בתשובה לגילאון שהם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השודדים/גנבים הגדולים ביותר במדינת ישראל שדיללו ורוקנו את קופת המדינה הם תנועת הקיבוצים,ההסתדרות וגרורותיהם. לו הם היו חובשי כיפות היו בוודאי נמקים בכלא כבר מזמן. אבל לא נורא,כמו שהמשפט האידישאי אומר - ''כול כאלב-ביג'י יומו''.
_new_ הוספת תגובה



והיום השלטון הוא טלית של תכלת?
אליצור סגל (יום שני, 26/01/2004 שעה 15:34)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אודי, אולי כבר תניח לקיבוצים בשקט? לקיבוצניק מן השורה בדרך כלל לא הגיע שום דבר מקופת המדינה ובקושי יש לו פנסיה לעת זקנה.
חוץ מזה אתה מבלבל בין ערבית ליידיש (לא שיש לי משהו נגד הידיש אבל אני מעדיף את הערבית)
במצב הנוכחי מדובר באנשים קשי יום המנסים להתפרנס בכבוד במציאות כלכלית וחברתית קשה. במקום להעריך ולעודד אותם אתה מנסה להתחשבן על דברים שמלפני שני דורות.
היום אפילו אם הם היו רוצים לקחת משהו מקופת המדינה הם לא היו יכולים בגלל המצב הפוליטי.
מספיק כבר עם זה.
אילו היה מדובר באיזה הערה צינית בשעת ויכוח ניחא. אבל כשבאמת מאמינים בזה זו סוג מחלה לדעתי.
וחוץ מזה מרוב עיסוק בגנבים לכאורה שמלפני חמשים שנה אתה לא רואה את הגנבים שמרוקנים את כיסיך היום ועכשיו כך שזה פוגע בסופו של דבר בך היום ועכשיו.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



מטרות הענישה ויעילותן
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 21/01/2004 שעה 23:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי לדון פעם על הענישה בכלל.

המאמר עוסק בשלוש זכויות אנוש בסיסיות, וקובע איזה מהן יש לשלול מרוצחים:
הזכות לחיים - לא לשלול
הזכות לחופש - לשלול
הזכות להינשא - לשלול

המפתח לכך לא מובן לי. מהן הסיבות לענישה בכלל? הנה מספר סיבות אפשריות:
1. הרתעה. למנוע מאנשים העלולים לרצוח את המעשה בשל הפחד מהעונש.
2. הרחקה פיזית של הפושע מהחברה, כדי שלא יסכן אנשים אחרים.
3. נקמה. אמנם אנו נוטים לשלול את הנימוק הזה על הסף באופן שכלתני, אך לא באופן אמוציונלי. הדבר משתקף הן במה שנכתב במאמר על האם שהרגה את ילדיה, הן בתגובות הציבור הנסער בעניין יגאל עמיר.

נבחן את הנימוקים ויעילותם:

1. הרתעה. האם החשש מהעונש הרתיע את יגאל עמיר? יגאל עמיר הוא רוצח אידאולוגי. אם מערכת האבטחה של ראש הממשלה לא היתה כושלת, הוא לא היה אמור לצאת חי מהאירוע. ודאי שהוא היה אמור לקחת זאת בחשבון, לא כענישה, אלא כמהלך עניינים טבעי. הוא לא נהרג, ו''רק'' מרצה מאסר עולם. הוא לא הביע חרטה על מעשהו, ולכן לא נראה שניתן להרתיע פושע מסוג זה על ידי עונש מוות או על ידי מאסר עולם. יתכן שניתן להשיג הרתעה מסוג זה על ידי ענישה גופנית של ממש, אך כיום אין מי שמציע זאת. לא הציבור, לא הכותב וגם לא אני.

2. יגאל עמיר יכול לסכן את כל מי שמחזיק בעמדותיו של יצחק רבין המנוח. אין ספק ששיחרור רוצח כלשהו, בכל זמן שהוא, יכול לסכן פרטים בחברה. כדי להגן על החברה אולי כדאי שמאסר על כל עבירה יהיה מאסר עולם. מדוע לשחרר מתי שהוא שודדים, אנסים, גנבים או מועלים?

3. שום דבר לא יכול להשיב לחיים את הנרצח. עונש כבד המוטל על הרוצח יכול להוות נחמה-פורתא למוקירי זיכרו של הנרצח. הטלת עונש כבד היא המעט שיכולה לעשות המערכת כדי להקל על מי שהנרצח אהב. בואו לא נטייח את זה. הרגש הזה קרוי ''נקמה'', והוא זה המביא אותנו לחוש שנעשה צדק. עונש כבד ליגאל עמיר יכול להוות נחמה כלשהי לכל אלה שנפגעו מהרצח. הנפגעים הם כולנו. הן אלה שכיבדו את רבין ואת דרכו, הן אלה שהתנגדו לרבין אך כיבדו את המערכת הדמוקרטית שהעלתה אותו לשלטון.
אך כדי שייעשה צדק, יש להטיל את אותו עונש על רוצחו של איש משכמו ומעלה, והן על רוצחו של אחד מעלובי החיים. איננו יכולים לפעול על פי תחושת הנקמה של מקורבי אדם מסויים ולא על פיה של מקורבי אדם אחר.

לכן אני מצדיק עונש מוות לרוצחים. הכלל הזה צריך היה לחול על מחבלים פלשתינאים, מחבלי המחתרת היהודית ורוצחים אישיים. אבל מהרגע שהחלטנו לא להוציא להורג, היה צריך להחיל את אותו עונש על הכל. אם הוחלט שרוצח יוצא לחופשי לאחר זמן קצוב - עונשו של יגאל עמיר אינו צריך להיות שונה מזה של אחרים. אם רוצח יכול להינשא בכלא - צריך הכלל הזה לחול על הכל. יגאל עמיר נידון למאסר עולם. הוא לא נידון לשלילת הזכות להינשא, והמחוקק גם לא איפשר לבית המשפט להטיל עונש מסוג זה. המצאת עונש מיוחד עבור יגאל עמיר רק מערערת את אמונתנו במערכת המשפטית. זוהי הצהרה שהחוק הקיים אינו טוב. החלטת הכנסת שיגאל עמיר לא יוכל לעולם לקבל חנינה היא פתטית. היא מצהירה אי אמון בנשיא עתידי. היא שוות ערך להצהרה שחברי הכנסת דהיום נבונים יותר מחברי הכנסת של העתיד ומנשיא המדינה העתידי. באותה קלות תוכל הכנסת העתידית לבטל את ההחלטה של הכנסת שחוקקה את ''חוק רוצח ראש הממשלה'' המוזר, ובשל אותו הלך רוח בדיוק.
_new_ הוספת תגובה



מטרות הענישה
רמי נוידרפר (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 1:19)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד אליך יובל, בענין הזה - אינני ליברל!!
אינני שולל את ה''נקמה'' כמרכיב חשוב בענישה, גם לא באופן שכלתני. מי שגרם סבל לאחרים - חייב לסבול גם הוא.

ושוב אחזור בענין יגאל אמיר , כי שוב הבנת לא נכון מה שאני טוען.

אני מתנגד להחלטת הכנסת ששללה חנינה מיגאל עמיר - לא משום שאני סבור שהוא צריך לקבל חנינה , אלא משום שאני מתנגד לחנינה אישית מחד , וסבור ששום רוצח לא זכאי לקבל חנינה מאידך.

אני מתנגד לחוק שישלול את הזכות להינשא מהאסיר עמיר.
אני אתמוך בחוק שישלול זכויות ויענוש רוצחים מורשעים באשר הם.

דווקא משום שאני רואה את הרצח כעבירה החמורה ביותר והיחידה כמעט שהיא בלתי הפיכה , דווקא משום כך אני שולל את עונש המוות, אולם זהו כבר נושא נדוש עד לזרא.
_new_ הוספת תגובה



מטרות הענישה ויעילותן
בננה ספליט (יום חמישי, 22/01/2004 שעה 16:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל שלושת הסיבות שהעלית - הרתעה, הרחקה (ענישה) ונקמה - תקפים וקיימים יחדיו. אין האחד בא במקום השני.

'הרחקתו' היא הדבר הראשון שמתבקש. שכן הוא עשה פשע ויש להענישו על הדבר.
וגם אם מתגנבים מחשבות נקמה, אין לשלול אותם.

וההרתעה מתקיימת גם מתקיימת ולו רק בחלק כל שהוא מבין פוטנציאל הפשע. לו רק רוצח פונציאלי אחד יירתע ויחזור בו, הרווחנו.

ואתה צודק, עונשו של יגאל עמיר לא צריך להיות שונה מעונשם של כל הרוצחים. שישבו כולם עד סוף ימיהם בבית הסוהר. אני מוכן לשלם את חלקי במיסים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי