פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אילן פפה כנגד הרצל
אלי אשד (שבת, 30/04/2005 שעה 11:06)


אילן פפה כנגד הרצל

אלי אשד



החוקר אילן פפה עומד כעת ולא בפעם הראשונה במרכז התנצחות, הוא בין האחראים להטלת החרם האקדמאי מצד איגוד המרצים הבריטי על אוניברסיטאות בר אילן וחיפה.

אינני נהנה כלל לתקוף את פפה דווקא בעת כזאת כאשר הוא מושא להתקפות של רבים ואני בהחלט מודע לכך שזה נראה כאילו אני מצטרף למקהלה. אציין אם כך שאין ספק שיש בעמדתו של פפה משום אומץ לב, אבל מצד שני לא הרבה יקרה לו כתוצאה ממנה. האוניברסיטה שלו כבר הודיעה שהיא לא תפטר אותו והוא זכה לכמות עצומה של פירסום, דבר שמרבית אנשי האקדמיה מייחלים לו. אין גם כל ספק שהוא ימצא מיד משרה בחו''ל, אם יהיה לו הצורך בכך, בניגוד לאקדמאים רבים אחרים מהארץ, שיש להם דעות שהן ציוניות יותר ולכן הרבה פחות מקובלות בחוגים האינטלקטואליים הקובעים בחו''ל.

לאחרונה הוא פרסם מאמר בכתב העת ''מטעם'' בשם ''מארץ ריקה לארץ המובטחת'', שהוא, פחות או יותר, התקפה ארסית על הרצל, שמוצג כקולוניאליסט מנוול. פפה הוא אנטי ציוני קיצוני, המייחל למדינת כל אזרחיה, ככל הנראה עם רוב פלשתינאי. מבחינתו כל המפעל הציוני היה טעות.

אפשר להשוות אותו לאקדמאים רבים שרואים את עצמם כנרדפים וטוענים בלהט שאי שם בעבר הייתה ''קונספירציה'' כנגד קודמיהם (''היהודים הערבים'', הגרמנים היהודים, החרדים ומי שלא יהיה). בקונספירציה ניצחה קבוצה זעירה ומנוולת, הציונות שמה, שהביאה לסילוקם של היהודים שחיו בשקט ובשלווה, בשגשוג ובפריחה תרבותית וכלכלית בכל מקום ואתר. היא שהביאה על העם היהודי גורל נורא ממוות, מדינת ישראל שמה.

המסקנה שאפשר להסיק ממנו ומאנטי ציונים קיצוניים אחרים היא שאילולא הציונות לא הייתה שואה וכולנו היינו חיים בשקט ובשלווה בתפוצות, אזרחים שווי זכויות. פפה, אגב, לא שונה בכך מהחרדים הקיצוניים שרוצים להוכיח שכל מה שהרצל רצה היה לנצר את כל היהודים.

את כל הטענות האלה הוא מכסה במלל פוסט מודרניסטי אופנתי, ציטוטים שמוצאים מהקשרם מיומנים של הרצל (הרצל רצה לנצר את היהודים, הרצל רצה לגרש את הערבים, בגלל שרבוט אחד או שניים ביומניו הפרטיים של מחשבות סרק שמעולם לא התכוון אליהם ברצינות).
והמסקנה: כולנו צריכים לחזור לגלות. מדינת ישראל הייתה טעות.

ונניח לשם ההנחה שלא הייתה ציונות ועדיין הייתה שואה? מה אז? הנאצים כידוע לא היו זקוקים לציונות כדי לבצע השמדת עם ועד כמה שידוע לי גם לא הצלבנים או הקוזאקים.
השגיאה היסודית של ההוגים האלה מלבד תיאוריית הקונספירציה המגוחכת שלהם (אבל אופיינית לחוגי אינטלקטואלים שמרגישים את עצמם כנרדפים הן בימין והן בשמאל, ''אנחנו לא בשילטון. זאת ההוכחה שיש קבוצה שזוממת נגדנו וזממה כנגדנו מאז הבריאה'') היא ההנחה שמה שקורה היום הוא תמיד היה. לפפה ולאחרים יש חוסר הבנה יסודי של תנאים היסטוריים שונים ואת העובדה שאלה משתנים.

קישורים:
הם אינם מסוגלים להבין את דרך החשיבה של אנשים כמו מייסדי הציונות ואת התנאים שבהם חיו. הרצל הוא בשבילם לא יותר מקולוניזטור של פלשתינאים מדוכאים מכיוון שהם מסוגלים לראות רק את מצבם הנוכחי של היהודים באירופה ואת מצבם הנוכחי של הפלשתינאים ואינם יכולים להעלות על דעתם באמת את התנאים שבהם חיו בזמנו של הרצל ואת דרך החשיבה שלו. הם מטילים עליו את המצב של היום ובכך הם חוטאים לאמת אבל זה, כמובן, הדבר האחרון שמעניין אותם, שהרי מה ל''פוסט מודרניזם'' או לתקינות פוליטית ולאמת?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


פפה בעיני הוא נבל כפול שניים
רמי נוי (שבת, 30/04/2005 שעה 13:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולאו דווקא בגלל השקפותיו האנטי ציוניות, שאותן איני מקבל אך מכבד את זכותו לאחוז בהן.

אחת בפרשת תדי כ''ץ גילה פפה חוסר יושרה בכך שסייע כנראה ביודעין, להגשת עבודה שקרית וכוזבת המכפישה את לוחמי חטיבת ''אלכסנדרוני'' ומאשימה אותם בביצוע טבח שלא היה ולא נברא.

שניה - בעובדה שהוא יוצא כנגד המוסד האקדמי בו הוא מלמד ויוזם את החרמתו, תוך ניצול ציני של העובדה שבכך הוא מחסן את עצמו מפני פיטוריו על ידי האוניברסיטה.

כל מחקריו של פפה נגועים בשנאה תהומית של הציונות ובנסיונות להוכיח שזו אינה אלא תנועה קולוניאליסטית שהיתה מיוסדת על נישול הערבים. בכך משלק פפה דןןקא לידי הימין הישראלי, הטוען לזכותו בדיוק אותה טענה כוזבת.
_new_ הוספת תגובה



רק תעשה לנו טובה....
ישרא-טק (שבת, 30/04/2005 שעה 14:23)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תאשים תמיד את הימין בחרפת השמאל. תיתן כבוד לשמאל ולפיצי הרעה שלו. הימין כלל לא אשם שבמאורות השמאל גדל לו קוץ משתולל.

זה מזכיר בעבר טענות של שמאלנים שהחמאס משרת את הימין, כי לכאורה שניהם רוצים בהמשכה של המלחמה. ע''פ דמגוגיה זו אפשר לכאורה וטעון שחמאס היום תומך בשמאל כי הוא נוצר את הנשק ובכך מסייע לנסיגה. אבל דמגוגיה היא דמגוגיה, לכל כיוון.

קביעתיך:
''בכך משחק פפה דווקא לידי הימין הישראלי, הטוען לזכותו בדיוק אותה טענה כוזבת.''

כמובן שמשוללות יסוד היא בכל מה שאתה טוען כלפי ה''ימין''.
_new_ הוספת תגובה



קודם כל אני נגד פיטורי הנבל הזה
ישרא-טק (שבת, 30/04/2005 שעה 13:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וסומך על האוניברסיטה שכבר תעשה לו שם חיים קשים. איןם פפה בודאי שמחכה שיפטרו אותו כדי שהוא יאמר לכום, תראו כמה צדקתי, היהודים האלה הם חוליגנים.
אז לא צריך לתת לו שטיח למהלכיו.

האנטישמיות לא צריכה את אילן פפה, אבל היא חוגגת לו. היא פתחה שולחן בעוד כמה פרסומים ואתרים ששמחים על כך שיש עוד משת''פ יהודי שמסכים עם האנטישמים. זה נכס גדול לאנטישמים, כמו הרבה תנועות קיצוניות בעם היהודי.

אישית אני אמחל לאילן פפה שיודיע בעצמו על התפטרותו מאקדמיה ציונית לוחצת ומעיקה על האמת שלו ושישלך לזבל את ראשי האנטישמים באוניברסיטאות באנגליה. שם הוא ירגיש בבית. כי הרי האנטישמים האנגלים אחראים למרבית הבעיות הלאומיות במזרח התיכון החל מתחילת המאה שעברה.
_new_ הוספת תגובה



''האנטישמים האנגלים'' הם אלה שבזכותם
רמי נוי (שבת, 30/04/2005 שעה 13:56)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובזכות יוזמתם וחהכרה בציונות ולהצהרת בלפור, קיימת מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מה פתאום?
ישרא-טק (שבת, 30/04/2005 שעה 14:12)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם הצהרה או בלי הצהרה היתה לנו מדינה בדרך בכל מקרה. הצהרת בלפור צריכה היתה להשפיע על הבריטים קודם כל. לפני שהיא התפרסמה הם קיזזו לה קצת את הכנפיים בלחץ של משרד החוץ הבריטי שחשש כי תהווה מכשול להתקרבות לעולם הערבי.

לאחר ההצהרה הבריטים פעלו בניגוד לה, עם כל מיני ''ספרים לבנים'', הגבלות עליה, מעמד לערביי ארץ ישראל באופן שיפגע בסיכויי הקמת מדינה ליהודים בפלשתינה, התנגדות לתוכנית החלוקה והכרה במדינה ציונית וכו'. הם מיזמזו את ''הצהרת בלפור'' ואם היו נוהגים לפיה ומיד, ופועלים להעביר את השלטון ליהודים בפלשתינה או אפילו בחלקה, היתה לפחות מדינה אחת שהיתה יכולה לקלוט יהודים לפני ובמהלך מלחמת העולם השניה, ולהציל אפילו חלק מהם.

אסור לשכוח שהבריטים החריפו את המחלוקות המדיניות בתוך המזרח התיכון בשל חלוקת השטח בין משפחות מלוכה סעודיות. הם הנמיכו את הלהבות בסעודיה והגביהו אותן בעיראק, בירדן, בסוריה ובפלשתינה ויצרו מתיחויות מדיניות שפגעו בתנועה הציונית. הרבה מהבעיות שלנו עד היום נזרעו אז לפני כ-‏90-80 שנים.
_new_ הוספת תגובה



חוץ מזה, מה עניין
ישרא-טק (שבת, 30/04/2005 שעה 14:14)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצהרת בלפור לאנטישמיות המודרנית היום באנגליה?
_new_ הוספת תגובה



למה לא? אני דווקא חושב שצריך לפטרו
יועזר (שבת, 30/04/2005 שעה 20:57)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון, יקבלו אותו באנגליה, אז מה? הרי כל כוכבותו היא בשקרים שהוא מפיץ מכאן. שם הוא יהיה עוד אנטישמי חסר משמעות.
כל מקום עבודה סביר מסלק מתוכו את העובדים המזיקים לו. תרומתו המגוחכת לאקדמיה אינה מצדיקה את פיסוק האחוריים של האוניברסיטה בחיפה.
_new_ הוספת תגובה



אז למה אנחנו צריכים לעזור לו
ישרא-טק (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 2:08)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להפוך ל'גיבור'? שיעבוד קשה בשביל זה וימצא צירוצים אחרים לעזוב. אנחנו לא צריכים לתת לו להכיר כל פעם מחדש שכאילו הוא נזרק מהאוניברסיטה בגלל ש''חשף אמת'' על הציונים ואלה הממזרים ניסו להעניש אותו.
_new_ הוספת תגובה



בעצם אילן פפה איננו נגד הרצל
ישרא-טק (שבת, 30/04/2005 שעה 14:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא נגדנו.
_new_ הוספת תגובה



פפה הוא רק חלק מהבעיה
דוד סיון (שבת, 30/04/2005 שעה 14:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. יש לנו גם מרצים שנמצאים על הקצה השני של הסקאלה הפוליטית ועושים את הנזקים שלהם. פפה אולי היה בין היוזמים אבל הגישה של ד''ר בוקעי עזרה מאד ליוזמי החרם.

1. מחאה יהודית בארה''ב נגד מרצה מחיפה: מפיץ דעות קדומות נגד ערבים (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/570064.html).

2. אל תפריע לי (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...).

ב. מי שכמו פפה יוזם חרם אקדמי בעצם שכח מה פירוש המושג חופש אקדמי. שני סוגי הטיפוסים לא מתאימים בעיני להיות בסגל של אוניברסיטה מכובדת בעיקר בגלל הגישה שלהם למחקר בכלל ולעבודה המחקרית של עצמם. לא היה צריך לקבל אותם לסגל האקדמי של האוניברסיטה אבל בשום אופן לא לסתום להם את הפה.

חרם אקדמי הוא דבר פסול, במיוחד במקרה הנדון.

ג. עד שטרחנו להעלות את הנושא יש כבר יוזמה לביטול החרם (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/570478.html). כנראה שהמחאה שלנו לא נחוצה הפעם.
_new_ הוספת תגובה



פפה הוא הבעיה שמונחת לפנינו
ישרא-טק (שבת, 30/04/2005 שעה 15:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של אקדמיה שיקרית ובלתי חקרנית, וזה מה שהיה מונח לפנינו.

עניין בוקעי שונה בתכלית. בוקעי הוא איש חקר אמיתי אבל מה לעשות שהוא גם מגוון את דבריו לאחרונה בביטויים חסרי סובלנות להתנהגות הערבים בסכסוך. הוא אומר דיברי אמת, אך באוםן שאוזניין אקדמאיות לא רגילות, כי הן בדרך כלל לא נהודות באקדמיה. (ד''א, רק למרצים ערבים מותר להתלהם באוניברסיטת חיפה ולומר שאין עם יהודי ושארץ ישראל איננה אדמתו של שום עם אחר מלבד העם הפלסטיני).

אני מצידי שימשיכו הבריטים להחרים אותי. אני עובד מול אוניברסיטאות בארה''ב, באוסטרליה, בהולנד ובסקנדינביה, ושם בינתיים לא מזיזים גבה למול מה שקורא באנגליה, כי הם מכירים את הבריטים טוב מאוד. וזה בלשון המעטה.
_new_ הוספת תגובה



הנושא הוא חוקרים סלפנים
דוד סיון (שבת, 30/04/2005 שעה 17:14)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פפה הוא רק אחד מאלו. הוא מוכן לפעול לביטול החרם אם יוחזר התואר לתדי כ''ץ. מכך משתמע שכל המוטיבציה לפעול להחלטה על החרם היה אישור מחקר מסולף.

מהראיון עם ד''ר בוקעי בהארץ (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...) עולה שגם הוא לא טומן ידו בצלחת. זה לא ''איש חקר אמיתי...'' אלא עוד סלפן מאוניברסיטת חיפה. בכך הוא ודאי דומה מאד לפפה. הוא שונה מפפה בגישתו הגזענית, המתלהמת והאנטישמית (ערבים הם שמיים).
_new_ הוספת תגובה



הנושא הוא חוקרים סלפנים
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 18:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך אז תתייחס רק לאילן פפה. כי עניין סילופו את ההסטוריה ואת עבודת המסטר של פָּקוּדוֹ, כבר הוכח בבית המשפט.

לעומת זאת, עניין ד''ר בוקאעי הוא רק כתבה עיתונאית בלתי מוכחת, עדות של סטודנט מטעם ובעלי עניין נוספים ולעומת זאת יש עדויות המכחישות את התנהגותו.

אז תמשיך להיות לא אובייקטיבי, אבל לשם שינוי תנסה לבדוק את המצב האמיתי באוניברסיטת חיפה ואת הדרך בה איגוד הסטודנטים הערביים פועל בתוכה. יתגלו לך שם דברים מסמרי שיער, של קן צרעות שפורח כבר 30 שנה ונהנה מחזקת הגנת ה''מטריה האקדמאי''.
_new_ הוספת תגובה



להלן העדויות, כבוד השופט הנכבד דוד, הלקוחות מהמאמר בה''ארץ''
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 20:15)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען הסר ספק אני רוצה לציין שאין הכתבה משמשת עדות מוצקה לקביעת עמדה או לחריצת דין. כל מסד הנתונים יכול להתברר בעוד זמן כמופרך מיסודו או לחילופין יכול להיות שיהיו עדויות מוכחות חדשות שד''ר בוקאי חטא. בינתיים על בסיס הכתוב בכתבה, אינני מבין למה קופצים להם אנשי ''המוסר והדעת''. האם הם רוצים לסתום את פיות האקדמאים? כל טענה אקדמאית הבנויה לתלפיות, מוכחת ומנומקת במירב ובמיטב העדויות, וללא שאותרה מגמה וכוונה לסלף את העובדות, היא עבודה לגיטימית. פרשנות לעובדות יכולות להיות מוטות לכל כיוון, ובלבד שהן מנומקות היטב והדעת נותנת שאין בעבודה כוונה תחילה לסלפה. הביטויים שבהם השתמש ד''ר בוקעי, על אף שאין הוכחה שהוא אכן התבטא במדוייק ככתוב, מובנות וניתנות להסבר ולהוכחה. כמובן שכל חילוקי דעות על הפרשנות ומשקלן של עובדות יכול להשתנות, ע''פ עמדות כותב העבודות.

להלן מיטב הביטויים מהמאמר בה''ארץ''?

* ''המפלצות של מוחמד'' –-- שם שנתן המוציא לאור האמריקאי לסיפרו. בכל מקרה ''מפלצת'' אינה קללה, אללה ביטוי מכַוון תרבותי.

''שירושלים בכלל לא מוזכרת בקוראן'' --- אז הסטודנטית היתה בטוחה שירושלים נזכרת בספר הקדוש. Kמה זה צריך להפריע לה לאחר שביררה את האמת?

* ''שהטרור הוא בעיה של הערבי ושהנביא מוחמד היה הטרוריסט הראשון.'' –- מה שנכון, נכון. בכל מקרה יש לטענה זו עדויות הסטוריות ועכשוויות.

* ''אצל הערבים לא תמצא את התופעה האופיינית כל כך לתרבות היהודית-נוצרית - ספקות, תחושת אשמה, גישה המענה את עצמה: 'אולי אנחנו לא מאה אחוז בסדר' או 'אולי היינו צריכים לעשות או להגיב אחרת'. התופעות האלה לחלוטין אינן מוכרות בחברה הערבית-איסלמית כלפי הזרים. אין להם ספקות לגבי העמדות שלהם או לגבי כך שהצדק בצד שלהם. אין להם שום תחושת אשמה שייתכן שטעו. גם אין להם נקיפות מצפון או חרטה כלשהי על כך שייתכן שעשו עוול למישהו אחר. תופעת הרוצחים באמצעות התאבדות, המכונה לעתים מחבלים מתאבדים, הוא הוכחה מוחלטת. אין גינוי, אין חרטה, אין בעיית מצפון אצל ערבים ומוסלמים, בשום מקום, בשום רובד חברתי, בשום מעמד חברתי'' (ד''ר דוד בוקעי, ''הכשל התרבותי הראשון במחשבה: האופי הערבי'', מתוך ''התרבות הפוליטית הערבית-איסלאמית: מפתח חיוני להבנת הפוליטיקה הערבית והסכסוך הישראלי-ערבי'', 2003) – --- נשמע סביר. בעיקר לאחר שאני קורא את עזמי בשארה, ערפמת, אבו מאזן ועוד כמה רהוטי דיבור מצידם.

''אבו יונס היה צועק'' – פרובוקטור שנכנס להרצאותיו של ד''ר בוקעי כשליח האגודה הערבית. אבו יונס אינו מכחיש זאת ונותן להן צידוק אקדמאי (?) לעומתו יש עדויות של מספר סטודנטים שמחזקים את הגירסת שהוא היה רק פרובוקטור.

* ''צריך לירות למחבלים כדור בראש מול המשפחות שלהם'' כדי להרתיע, ו''להרוס בית שלם על יושביו'' כדי לחסל מבוקש אחד''. במקרה אחר, העיד אבו יונס, הסביר בוקעי לכיתה ש''ערבים זה רק אלכוהול ומין'', והביא לדוגמה את ''חברו הטוב מתימן'' שאותו פגש באמריקה.'' ----– זו הבעת דיעה. הביטוי בענייני האלכוהול והמין מביך, אבל ברור לכולם שזה נאמר ורבלית בעימות עם הפרובוקטור. בכל מקרה, צריך לזכור שבוקעי מכחיש את אופי וציטוט הטענה נגדו, ולזכותו מעידים כמה סטודנטים יהודים.

* ''גם הערבים, עקב המבנה השבטי-חמולתי שלהם, וגם דת האיסלאם הקובעת כי אללה הוא המוקד לכל ודוחה את מרכזיות האדם, אלה גם אלה מאופיינים בדחיית דעתו של האדם כפרט. עמדותיו ותפישותיו כלל אינן נחשבות, אלא רק דעת הכלל... זה מוביל לקונפורמיות מחשבתית שבטית-קהילתית ומקבע את חוסר התוחלת בחקר מדעי של סקרים. לכן, קובעים אנתרופולוגים, כאשר ערבי או מוסלם פותחים את דבריהם בביטוי 'ואללהי', הם כנראה מתכוונים לשקר'' (ד''ר דוד בוקעי, ''סקרים בתרבות הערבית-איסלמית'', חולק בכיתה שלו באוניברסיטת חיפה בשיעור על ''המערכת הבינערבית וסוגיית פלשתין'') ----- מה יותר אמת מזה?

* ''את מנהג קבלת הפנים, שהוא כה מפורסם כתופעה חברתית ערבית, אפשר לראות בתוך הקונטקסט של השגת כבוד והחצנתו כלפי הסביבה; בעוד שהריקודים סביב האורח נובעים יותר מן הפחד שהאחרון יתחיל עם אשתו של המארח ועם בנותיו'' (ד''ר דוד בוקעי, ''הכשל התרבותי הראשון במחשבה: האופי הערבי'') –------ הרישא נכונה גם לתרבות המערבית היודו-נוצרית. הסיפא – זה חידוד מוסלמי.

* ''מכאן התחיל להתגלגל כדור השלג. בנובמבר, חודש לאחר תחילת הסמסטר, ניגש גם אבו יונס, בעקבותיה של עמיתתו הערבייה וללא תיאום איתה, להתלונן על ההתבטאויות של בוקעי באוזניו של ד''ר גאנם''. -----– ללא תיאום? באמת. אני מכיר את האוניברסיטה הזו היטב. שום סטודנט ערבי לא עושה מהלך כזה ללא תיאום מוקדם עם הנהלת ההתאחדות שלו! גם לא יכול להיות מצב שסטודנט וסטודנטית ערביים יחידים בקורס אחד לא מכירים האחד את השני. בבלא''ת של תעמולה!

* ''מעל לכל, הרצף החשוב ביותר להבנת האישיות הערבית הוא (הרצף) שבין כניעות והתרפסות בפני מי שיש לו כוח לכאורה מחד גיסא, ובין פראות אכזרית, אלימה, אנרכיסטית ובלתי מרוסנת מאידך גיסא'' (ד''ר דוד בוקעי, ''הכשל התרבותי הראשון במחשבה: האופי הערבי'') –----- קביעה אקדמאית לגיטימית שיש לה חיזוקים בהסטוריה ובעבודות אקדמאיות רבות.

שצריך לירות ''למחבלים'' בראש –--- מה בדיוק הבעיה?

אינני מתייחס להערתו של הדוקטורנט איימן מנצור, כי היא אינה רלוונטית לענייננו, אלא רק מביעה הערכה כללית לקצועיותו של ד''ר בוקעי.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להיות לא רציני
דוד סיון (שבת, 30/04/2005 שעה 21:06)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים שלך (בשתי התגובות לעיל) לא מתארים או מתייחסים כלל למה שכתבתי על ד''ר בוקעי. במפורש אמרתי שדברי מסתמכים על מה שכתוב במאמרים שלהם נתתי קישורים. במיוחד התייחסתי לקטע הראיון בו הכתב מדבר עם ד''ר בוקעי. מהדו-שיח הבנתי שבוקעי הוא סלפן. לא טענתי למומחיות בעישר בגלל שאין לי מקורות אחרים.

כל ''העדויות'' שהעלית לא ממש קשורות לעניין הספציפי הזה.

בכוונה לא התייחסתי לדברים שאנשים אחרים אומרים על ד''ר בוקעי או על דברים שאמר.

אז תמשיך לנסות למצוא משמעות שאיננה בדברי - לא מתים מזה.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להיות לא רציני
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 22:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וראוי שתקרא את אשר אני אומר בטרם תגיב. הרי התייחסתי לציטוטים מהלינק הזה. נושא יחסיו עם הסטודנטים הערבים הוא שעל הפרק, ובכך ע''פ העדויות שהבאת הוא לא חרג מהנורמה. הרבה מרצים מתבטאים באופן דומה לצד זה או אחר.
_new_ הוספת תגובה



אין צורך לקרוא את מה שאתה כותב
דוד סיון (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 7:52)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאתה מפנה את ההודעה שלך אלי היא לא מתייחסת לדברים שכתבתי כאן או במקום אחר. לנוחותך אזכיר בקיצור על מה כתבתי: הבעתי דעה על איכות המחקר של ד''ר בוקעי. העובדה שהעתקת חלקים מן המאמר (שכבר קראתי) שלא מתייחסים לכך לא ממש מעניינת אותי.

אתה עסוק במצגות שווא לגבי העמדה שלי בעניין עליו לא כתבתי דבר. אחרת אין הסבר מדוע אתה צריך את שמי בכותרת התגובה שלך.

3. אין בכך כל חדש.
_new_ הוספת תגובה



מעניין הוא שאתה תמיד מתחמק מלענות לעניין
פרקש (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 13:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שעל הפרק. אבל ניחא. כיצד הגעת לסעיף 3. ללא סעיפים 1. ו-‏2.?
_new_ הוספת תגובה



באותה הצורה שאתה הגעת לד''ר בוקאעי
דוד סיון (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 14:00)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אבל
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 18:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הגעת אליו, לא אני (-:
_new_ הוספת תגובה



אמירות גזעניות דוחות פרקש
רמי נוי (שבת, 30/04/2005 שעה 21:40)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמירות גזעניות ודוחות כ''התבטאות אקדמית לגיטימית'' לא הופך אותן לכאלה. כדי להדגים את הגזענות הגסה בדבריך, נחליף את המונח ערבים ביהודים ונראה מה יוצא

''''מעל לכל, הרצף החשוב ביותר להבנת האישיות היהודית הוא (הרצף) שבין כניעות והתרפסות בפני מי שיש לו כוח לכאורה מחד גיסא, ובין פראות אכזרית, אלימה, אנרכיסטית ובלתי מרוסנת מאידך גיסא'' (ד''ר פרקש , ארץ הצבי : האופי הערבי'') –----- קביעה אקדמאית לגיטימית שיש לה חיזוקים בהסטוריה ובעבודות אקדמאיות רבות.

''''גם היהודים, עקב המבנה השבטי-חמולתי שלהם, וגם דת משה הקובעת כי אלהים הוא המוקד לכל ודוחה את מרכזיות האדם, אלה גם אלה מאופיינים בדחיית דעתו של האדם כפרט. עמדותיו ותפישותיו כלל אינן נחשבות, אלא רק דעת הכלל... זה מוביל לקונפורמיות מחשבתית שבטית-קהילתית ומקבע את חוסר התוחלת בחקר מדעי של סקרים. לכן, קובעים אנתרופולוגים, כאשר ישראלי או יהודי פותחים את דבריהם בביטוי 'חי אדוני', הם כנראה מתכוונים לשקר'' מה יותר אמת מזה?

''''אצל היהודים לא תמצא את התופעה האופיינית כל כך לתרבות המערבית - ספקות, תחושת אשמה, גישה המענה את עצמה: 'אולי אנחנו לא מאה אחוז בסדר' או 'אולי היינו צריכים לעשות או להגיב אחרת'. התופעות האלה לחלוטין אינן מוכרות בחברה היהודית אורתןדוקסית כלפי הגויים. אין להם ספקות לגבי העמדות שלהם או לגבי כך שהצדק בצד שלהם. אין להם שום תחושת אשמה שייתכן שטעו. גם אין להם נקיפות מצפון או חרטה כלשהי על כך שייתכן שעשו עוול למישהו אחר. תופעת הרוצחים והמנצלים, המכונה לעתים מתנחלים כובשים , הוא הוכחה מוחלטת. אין גינוי, אין חרטה, אין בעיית מצפון אצל יהודים ומתנחלים , בשום מקום, בשום רובד חברתי, בשום מעמד חברתי'' ,

''שהטרור הוא בעיה של היהודי ושהנביא משה היה הטרוריסט הראשון , במכות מצרים.''
_new_ הוספת תגובה



אתה מתחיל להתנהג כמו מכובדי דוד סיון
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 22:06)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל לא אני אומר את הדברים האלה וזכותו של ד''ר בוקעי לומר אותן אם הוא מציד את עמדותיו על גבי בסיס איתן. מבחינה אקדמאית הוא עומד בדרישות.

מצידי אתה יכול להחליף את המונח ''ערבים'' ב''יהודים'' אבל עליך גם לבסס זאת בעובדות ובנתונים. וכפי ששמת לב בודאי לא הצלחת לנמק את ''טענותיך'', זולת מן להתריס בזעף.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתחיל להוריד את הרמה
סתם אחד (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 14:12)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מפיץ מידע לא בדוק (אפילו לא ברמה שאתה מסוגל).

אהבתך להתנצחות עולה על הרצון שלך לבדוק מה שאתה כותב.
_new_ הוספת תגובה



לעולם לא
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 18:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארד לרמתך. אל תדאג.
_new_ הוספת תגובה



דויד, אני משתומם עליך
ישראל בר-ניר (שבת, 30/04/2005 שעה 17:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקובל לאמר ''אליה וקוץ בה'' לציין מה שהוא חיובי שיש בו פגם.
אצלך זה עובד הפוך --- בכל דבר נבלה שבא מהצד שלך של הקשת הפוליטית (אינני משתמש במילה שמאל כי לקרוא לפפה ''שמאל'' זה עלבון לשמאל), אתה מוצא מה שהוא חיובי על סמך השוואה מופרכת למה שהוא שנעשה או נאמר כביכול ע''י מי שהוא שאתה רואה אותו כ''ימין''.
המיקרה של פפה הוא חמור במיוחד, לא רק בהקשר הישראלי. הוא מהווה דוגמא קלסית למצב הנוכחי באקדמיה בו החופש האקדמי הפך להיות מיפלטם האחרון של נוכלים הנושאים את דגל התקינות הפוליטית. זה המצב העגום היום בכל העולם, לא רק בישראל.
האיש והנושא אינם שווים התייחסות למעט יריקה, מאחר וכל צורת התייחסות אחרת נותנת לו כבוד שאיננו מגיע לו.
_new_ הוספת תגובה



ככה זה כשאנשי שמאל נאורים
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 18:35)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתכלים על המצב רק בעין אחת. עין שמאלית.

דרך אגב אני לא חרד לקרוא לאילן פפה איש שמאל קיצוני. אנחנו צריכים להכיר במציאות ולדעת היכן השוליים משכשכים. גם משמאל וגם מימין.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, תנסה לקרוא את מה שכתבתי
דוד סיון (שבת, 30/04/2005 שעה 20:17)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שעשיתי זה להוסיף עוד ''חוטא'' לרשימה שאתה דואג מידי פעם לעדכן עבורנו. מה יש? רק לך מותר להזכיר לנו את החוטאים?

ההשוואה לא מופרכת בהקשר האקדמי. שני האנשים עושים עוול בהציגם את עמדתם הפוליטית כמסקנה מחקרית. שני האנשים פוגעים בשמם הטוב של החוקרים והמוסדות שמשלמים את משכורתם.

אם אתה קורא בדברים שלי משהו חיובי על פפה זו הבעיה שלך.
_new_ הוספת תגובה



דוד, אתה עושה לעצמך עבודה קלה
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 22:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיצד אתה קובע שד''ר בוקעי מערֵב את השקפתו הפוליטית בעבודת המחקר? זה לא נקבע ע''י אף טוען כנגדו. זו רק התרשמותך מקריאת ציטוטים שאינך יודע בכלל אם נכונים הם. חלק מהאשמות הסטודנטים הערבים הוכחו כמפורכים ע''פ עדות הסטודנטים היהודים.

פפה לעומת זאת נתפש כמעלים וכמשנה עדויות היסטוריות כדי להתאים את עבודת המסטר להשקפתו הפוליטית.
זו כבר לא הערכה אלא טיוח עובדות.

כשמתנהל ויכוח היסטורי ישנה חשיבות קודם כל להביא את העובדות ההיסטוריות ואח''כ לתת להן פרשנות לפי סידרי העדיפויות הערכיים שלו וזוית הניתוח המיוחדת, גם אם היא מושפעת מ''צבעו'' הפוליטי של החוקר.

פפה לא עמד בקריטריונים. בוקעי עומד בהם כל עוד לא יוכח אחרת. ההבדל בין שחור (אדום) ולבן (כחול).
_new_ הוספת תגובה



פרקש, שוב לא קראת בעיון את דברי
דוד סיון (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 8:03)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אתה מנסה למצוא בדברי מה שאין בהם.

לפני שאתה מנחש מהי עמדתי עדיף שתחזור ותקרא לפי סדר את ההודעות שלי בפתיל. אז, אולי, יהיה לך ברור בדיוק על מה אני מבסס את עמדתי לגבי ד''ר בוקעי.
_new_ הוספת תגובה



פרקש, שוב לא קראת בעיון את דברי
פרקש (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 13:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 58530
_new_ הוספת תגובה



אילן פפה כנגד הרצל
מספר 66 6 (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 21:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר של פפה כנגד הרצל מאמר שקשה להיתווכח עימו מאחר שכל כולו התקפה בסיגנון ''האילו'' ויוצא מנקודת ההנחה שכל מה שהרצל עשה בחייו היה לאומני, ''לא תקין פוליטית ושגוי ואילו אילו אילו כל היהודים היו עוזבים לא לארץ ישראל אלא לאמריקה ואוסטרליה ובריטניה וכו' כי אז היום היינו חיים בעולם טוב יותר.
טענה שמיותר לאמר שבלתי אפשרי להוכיחה בצורה כל שהיא אבל היא עושה רושם טוב על הנייר.
ההאשמות שלו כנגד הרצל מתבטאות בכך שהרצל היה קולוניזטור לאומן אירופי מהסוג של ססיל רודס והגזען הצרפתי גובינו ולא היה מסוגל לחשוב כמו תומכי התקינות הפוליטית וזכויות הפלסטינאים כמו אילן פפה היום. ' .
בקיצור פפה רומז שאחד מחטאיו של הרצל היה שהוא לא היה נביא גדול יותר משהיה ולא חזה בעתיד את שיעבוד הפלסטינאים ונישולם וכי הוא גם שאף לכך. לא משנה שבקטעים מספריו של הרצל דווקא יש דיבורים על שיתוף פעולה בין העמים, שנשמעים אולי נאיביים כיום אבל הם קיימים , פפה כמובן מעדיף להתעלם מהם בזילזול ולהיטפל לשירבוט אחד או שניים ביומני הרצל שמהם אפשר להבין אולי שהרצל שקל פעם טרנספר של ערבים ,לפני שנטש את הרעיון.
בזה פפה זהה לאמנון יצחק ולעמיתיו החרדיים שניטפלים לכמה שירבוטים ביומנים של הרצל על כך שבצעירותו הוא שקל להתנצר ולנצר את שאר היהודים כהוכחה שזאת הייתה מטרת הציונות כל הזמן , דהיינו שניים שלושה שירבוטים ביומנים הפרטיים הם לדעת פפה ואמנון יצחק חשובים יותר מכלל נאומיו ותוכניותיו המפורטות של הרצל כפי שהוצגו לאורך חייו .
לי זה נראה מגוחך אבל הזאת שיטה מקובלת על חובבי הקונספירציות של הימין והשמאל הקיצוני( ובאמת אין הרבה הבדלים בינהם ) כאשר הם מטילים רפש על מישהו ,לתקוף אותו דרך שירבוט לא ידוע שלו כל שהוא כדי להוכיח שהאיש היה כל חייו גזען מסוכן וכו' וכי יש להתעלם כתוצאה מכתביו הידועים שאומרים בדיוק את ההפך. .
_new_ הוספת תגובה



אֲבָל הוּא בֶּאֱמֶת רָצָה
אריה פרלמן (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 22:53)
בתשובה למספר 66 6
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הֶרְצְל בֶּאֱמֶת רָצָה לְנַצֵּר אֶת כָּל הַיְּלָדִים הַיְּהוּדִים - כְּלוֹמַר אֶת הַדּוֹר הַבָּא. זֶה הָיָה שָׁלָב מַשְׁבֵּרִי בְּהִתְפַּתְּחוּתוֹ הָאִידֵאוֹלוֹגִית, שָׁלָב קָצָר וְחוֹלֵף שֶׁנִּנְטַשׁ, וּמֵאָז שִׁנָּה הֶרְצְל כִּוּוּן לַחֲלוּטִין וְהָפַךְ לִיהוּדִי לְאֻמִּי בְּכָל רָמַ''ח אֲבָרָיו.

אַמְנוֹן יִצְחַק רַשַּׁאי לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בְּרַעְיוֹן זֶה לְצָרְכֵי תַּעֲמוּלָתוֹ, וּבִלְבַד שֶׁיִּהְיֶה הָגוּן מַסְפִּיק עַל־מְנַת לְצַיֵּן שֶׁמֵּאָז הוּא ''חָזַר בִּתְשׁוּבָה'' לְאֻמִּית.

הָעֻבְדָּה שֶׁהֲגִינוּתוֹ שֶׁל אַמְנוֹן יִצְחַק מוּטֶלֶת בְּסָפֵק - אֵינֶנָּה מְבַטֶּלֶת אֶת רְצוֹנוֹ )הָרִגְעִי מִתּוֹךְ יֵאוּשׁ( שֶׁל הֶרְצְל לְהִטָּמַע בְּקֶרֶב הַנַּצְרוּת הָאֵירוֹפִּית.
_new_ הוספת תגובה



אהבת ישראל (שבת, 28/05/2005 שעה 22:15)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם זהו הדרך לתגבר את אהבת הישראל של העם?
והאם שה לא להוציא דברים מדברם?
_new_ הוספת תגובה



מִכְתָּב תְּמוּרַת מִכְתָּב
אריה פרלמן (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 22:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חָשׁוּב לְהִתְוַכֵּחַ עִם אֲנָשִׁים מִסּוּגוֹ שֶׁל פַּפֶּה וּלְהַקְהוֹת אֶת שִׁנֵּיהֶם. כַּמּוּבָן שֶׁיֵּשׁ לִי הַשָּׂגוֹת רַבּוֹת עַל הַשְׁקָפוֹתָיו שֶׁל פַּפֶּה וְדֶרֶךְ הִתְבַּטְּאוּתוֹ. אֲבָל הַתַּרְעֹמֶת הָעִקָּרִית שֶׁלִּי מֻפְנֵית כְּלַפֵּי הַנְהָלַת אוּנִיבֶרְסִיטַת חֵיפָה, שֶׁהָיְתָה צְרִיכָה לִשְׁלֹחַ אֶת מִכְתָּב הַפִּטּוּרִין מִיָּד לְאַחַר הִוָּדַע דְּבַר חֲתִימָתוֹ עַל מִכְתָּב הַחֵרֶם.
_new_ הוספת תגובה



הקשר בין השואה לציונות
רוני קליין (יום שני, 02/05/2005 שעה 0:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שהועלתה בדבר הקשר בין הציונות לשואה היא לא רק הזויה אלא במפורש הפוכה מהעובדות וחושפת בורות פושעת.
לנוחיות הקוראים הנה ראשי פרקים:
המוטיב המוביל בטענות האנטישמיות של היטלר בסיפרו מיין קאמפ היה שהיהודים מהווים סכנה חמורה כיון שהם אינטרנציונליסטים. כלומר, עם הפזור בכל מקום ומצליח לשגשג. כיון שעמוד השידרה של הטענה הפאשיסטית הוא שהעמים החזקים צריכים לשעבד עמים חלשים מהם כמין חוק טבע דארויניסטי (היטלר ''חידש'' בהדגישו את אלמנט הגזע העליון במקום העם החזק) - באים היהודים ומוכיחים ההיפך. אפשר לשרוד גם ללא מדינה. הם האנטי-תזה.
גם הצוענים דומים ליהודים בכך, וגם הם ''טופלו'' בשואה.
האנטישמיות הנאצית התעלמה מהתנועה הציונית כיון שלא היתה מספיק בעלת נוכחות בקרב העם היהודי, ולחלוטין לא מחוץ לעם היהודי. שלא לדבר שעדיין לא היתה מדינה, לא היתה ריבונות, ואפילו לא התנהל שום מאבק לעצמאות בשנות ה-‏20 וה-‏30 הקריטיות. במילים אחרות, התנועה הציונית האנמית של אותם שנים כשלה במציאת מוצא אפילו אידאולוגי לאנטישמיות הנאצית.
הרדיפות והפוגרומים של היהודים הבשילו לתוכנית ''הפתרון הסופי'' ב-‏1941 לאחר שלא ניתן היה מעשית להיפטר מהיהודים בדרך אחרת. היטלר כתב ותמיד דיבר על ''סילוק היהודים'' ולא על רציחתם ובוודאי לא השמדת כל העם היהודי.
הפתרון הסופי היה הפועל היוצא של העובדה שלא היה לאן לסלק את היהודים.
עד כמה שזה מעורר חלחלה זה נכון.
ולחשוב שיש המאשימים את הציונות בהבאת השואה...
זה אפילו לא מספיק עבור טיעון של גרימת מוות ברשלנות.
_new_ הוספת תגובה



אשמת הציונות כתנועה השותפה לדבר השואה
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:01)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא מבית היוצר של התועמלנים הפלסטינים שהחלו בה עוד באמצע שנות ה-‏60 ופיתחו את תיאוריות הקונספירציה בסיועם של המזרח גרמנים ובהנחיית מוסקבה.

מה טוב יותר מאשר ל''הוכיח'' שהציונים כאילו שיתפו פעולה עם הנאצים בחיסול היהודים מתנגדי הציונים? ואז הם מביאים איזשהו נסיון של לח''י או של קסטנר (כשליחו של בן גוריון) כעדות ליצור קשר עם נאצים במטרה לחלץ יהודים מן התופת. רוצים כאילו לומר, עם היהודים אין לנו בעיות, רק הציונים הם הרעים. כאילו הציונים הם קבוצה אחרת ונפרדת.

נטורי קרתא והשמאל הקיצוני בארץ משתפים מאז פעולה עם התעמולה הזאת, כדי לקדם את עניינם ברחובות אירופה ואמריקה. הפלסטינים מנסים לחמוק בכך משותפות לדרך של היטלר ומחברות של חאג' אמין אל חוסייני איתו ומעורבותם של הערבים תומכי הנאצים בנסיונות ההשתלטות שלהם במצרים ובעיראק בזמן המלחמה.
_new_ הוספת תגובה



אשמת הציונות כתנועה השותפה לדבר השואה
עמיש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:09)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יסוד היסודות לטענת שיתוף הפעולה של הציונות עם הנאצים הוא של היהדות החרדית, אחת הסיבות היא להעלים את חלקם של הרבנים בהפקרת צאן מרעיתם.
הגורם השניהיה דוקא בתנועה הרויזיוניסטית לענפיה השונים, החל בהאשמות נגד ארלוזורוב וכלה בגרינואלד משמיצו של קסטנר. עקבות ההאשמות הללו מצויים היום בתעמולת המתנחלים נגד ממשלת ישראל עקב תכנית ההתנתקות ובהתייחסות של החרדים למשטרת ישראל.

לא מוכרת לי תעמולת שמאל העוסקת בנושא.
_new_ הוספת תגובה



אתה מערבב דברים שונים
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:23)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרתי שנטורי קרתא, היו ממפתחי הקונספירציה ובזה אתה צודק. במקביל טרחו על זה במזרח גרמניה ובבריה''מ, כחלק מההתקרבות למדינות ערב בשנות החמישים ולמאבקם ב''קפיטליסטים'' (ומי הם הקפיטליסטים אם לא היהודים וממשלת הפרוטוקולים שלהם?). זה לא היה האחד בגלל השני, אלא שני תהליכים שנפגשו בשל אינטרס משותף. אותם חרדים (לא כולם, אל תגזים) נקטו בשיטתם זאת בשל פחדנותם וכשלונם ובשל התנגדותם לציונות ואילו השמאלנים עשו זאת בגלל אנטישמיות ואינטרסים מדיניים. בכך השניים חברו סתם לתנועות הנאצים והניאו נאציים.

עניין ארלוזורוב והתנועה הרוויזיוניסטית אינה קשורה כלל לענייננו, אלא על מחלוקת האם בכלל לדבר עם הנאצים באמצע שנות ה-‏30, כדי להעלות יהודים ארצה, כדרך שנעשו נסיונות גם ע''י ארלוזורוב.

לא מוכרת לי תעמולת מתנחלים העוסקת בנושא.
_new_ הוספת תגובה



לעניין הקונספירציה
סתם אחד (יום שני, 02/05/2005 שעה 20:47)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוצאה חלקית של חיפוש בפא''צ:
1. ''ואף בן גוריון עצם עיניו והתעלם משואת יהדות אירופה. ואילו אלה שזעקו כגון הלל קוק או ז'בוטינסקי הוצאו מחוץ למחנה, בחזקת מטורפים מסוכנים'' (תגובה 41585).

''וערב השואה: ההתקוטטות עם ההסתדרות הציונות החדשה והרויזיוניסטים, שבעטייה נעזבים יהודי אירופה למעשה לגורלם'' (תגובה 32219).

2. ''מתוך קריאת הספר - כך מספר טבת - הבין והפנים בן-גוריון את הסכנה האיומה הנשקפת מהמשטר הנאצי - וזה מה שהוביל אותו להגיע לידי התפייסות ושיתוף פעולה עם זאב ז'בוטינסקי ותנועת בית''ר - על אף תיעובו העמוק כלפי הימין הרביזיוניסטי בכלל, ותחושת הזעם על רצח חיים ארלוזורוב בידי אנשי התנועה כביכול'' (תגובה 32030).
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור - מיכאל שרון
עמיש (יום שני, 02/05/2005 שעה 20:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתמך על מיכאל שרון על מנת להוכיח את שכותב מיכאל שרון.
אין ספק, הוכחה מופתית
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אתה מאשים את סתם אחד שהוא מ. שרון?
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 21:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(-:

סכיזופרניה שמאלנית.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מצפה מסתם אחד שקרא לעצמו עמישראלמת?
ישרא-טק (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 2:02)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעזוב את הטרחן הזה ואל תיקח אותו ברצינות.
_new_ הוספת תגובה



ככה המשתלח הזה קרע לעצמו?
פרקש (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 8:08)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא נשמע כמו קורא בצלמים.
_new_ הוספת תגובה



תירגע, אני תמיד עמישראלחי. האח של.
שימע (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 9:31)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז אתה שפפהיון !!!!!
ישרא-טק (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 18:35)
בתשובה לשימע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז למה אתה מביא את הציטוטים שלך?
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 21:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם לתמוך בדעתך בויכוח או בדעתי?

האם אתה טוען שחוגי שמאל מסויימים אינם אנטישמיים?
_new_ הוספת תגובה



דרך אגב, אחד ממטפחי הקונספירציות האלה
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:14)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא ידיד שמאלננו מחמוד עבאס, ד''ר בשבילכם, הוא אבו-מאזן. בסוף שנות ה-‏70 תחילת שנות ה-‏80 הוא ''שקד'' על הדוקטוראט שלו באוניברסיטת לומומבה מוסקבה, בנסיונות הדה-לגטימציה שהם עושים לישראל. הוא פיתח וסיכם את רעיון הקונספירציה והכחשת השואה.

היידה לומומבה, קיבינימט פטריס!!!!
_new_ הוספת תגובה



שטויות
עמיש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:17)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כל קשר בין טענותיו של עבאס לבין הטענה של הימין והחרדים על שיתוף פעולה בין הציונות לבין הנאצים
_new_ הוספת תגובה



שטויות
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי טען שיש קשר. הרי אני אומר שהכל קונספירציה. גם דבריך הם קונספירציה ונסיונך להשחיר את ארלוזורוב, הימין והציונות גם הוא קונספירציה.
_new_ הוספת תגובה



אם תשתדל קצת יש סיכוי שתצליח
עמיש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:43)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכתוב הבלים.
הגיבוב שהבאת לעיל הוא אפילו לא דבר הבל.
_new_ הוספת תגובה



אני חושש שלא אצליח לרדת לרמתך
פרקש (יום שני, 02/05/2005 שעה 19:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שינאתך את היהודים עוברת כל גבול של הגיון. לכן אתה קונספירטיבי.
_new_ הוספת תגובה



רמה אקדמית
לוי (יום שני, 02/05/2005 שעה 20:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר פפה הוא אנטישמי . קיימים רבים כמוהו באקדמיה בישראל ובחו''ל .
אנטישמיות אינה עבירה אקדמית . היא אולי אנושית או לאומית .
העבירה האקדמית שלו היא בידוי ראיות של משתלפ שלו . יותר נכון אפילו לא טרח לפברק ראיות אלא סתם בדה שקרים מליבו .
בתחום בו אני עוסק ,פיסיקה , מדען או המתחזה כמדען אשר יבצע מעשה מרמה מסוג זה יפלט מן הקהילה המדעית ללא חנינה . אני מבין שבמדעים הרכים הנורמה היא אחרת .
איני מתמצא בתקנון של אוניבסיטת חיפה . מן הראוי שיוגש נגדו כתב אישום על על פגיעה ברמה האקדמית ע''י בידוי ממצאים ונתונים .
להיות מנוול וכפוי טובה זו אינה עבירה אקדמית זו עבירה אנושית .
_new_ הוספת תגובה



עוד פיזקאי
שקרפ (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 8:48)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עוד פיזקאי
לוי (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 10:57)
בתשובה לשקרפ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי
_new_ הוספת תגובה



עוד פיזקאי
שמיע (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 12:37)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא אוצר בְלום של שטויות.
_new_ הוספת תגובה



עוד פיזקאי
לוי (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 16:21)
בתשובה לשמיע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פיסיקאי הפוזל לעבר המדעים הרכים . מדוע לדבר בחידות ?
_new_ הוספת תגובה



מחלוקת בציון
תמר בורסוק (שבת, 06/08/2005 שעה 16:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תכנסו לאתר ''צורה'' שם תמצאו את הספר ''מחלוקת בציון'' של גדעון גלעדי שתרגמתי ובו תמצאו שלאילן פפה יש גיבוי
_new_ הוספת תגובה



מחלוקת בציון
יובל רבינוביץ (שבת, 06/08/2005 שעה 20:07)
בתשובה לתמר בורסוק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כזה דבר עדיין לא ראיתי:

הספר מפוזר במקומות שונים באתר ''צורה''. אין קישור מפרק לפרק הבא, ואין רשימה מסודרת של פרקי הספר. אפשר למצוא את הפרקים במנוע החיפוש של האתר, אך לא ניתן לשמור את תוצאות החיפוש.

ציטוט לדוגמא מיצירת הזבל הזו:
אפילו המיעוט הזעיר של הספרדים שנכנסו לכנסת ותפסו עמדות בממשלה, בהסתדרות או בצבא, הם אינם נציגים. הם מייצגים אינטרסים אישיים ואנוכיים, ובמיוחד את האינטרסים שמכתיבות להם המפלגות האשכנזיות הציוניות אשר ממנות אותם. (הדבר מתייחס גם ל''מיעוט'' הפלסטיני במדינת ישראל, במיוחד אלה שברשית הבוחרים הערביים הקשורים למפלגות הציוניות.)

כלומר – בערך שילוב של „צדק” וגדעון ספירו. משעמם.

להלן, כשירות לציבור, סדר הפרקים של היצירה הסהרורית הזו:

הקדמה: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
עוד הקדמה: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק ראשון: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק שני: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק שלישי: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק רביעי: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק חמישי חלק א': http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק חמישי חלק ב': http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק שישי: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק שביעי: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק שמיני: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
פרק תשיעי: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=22...
על הספר: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
על המחבר: http://www.tzura.co.il/tshsd/yezira.asp?codyezira=21...
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי